abonnement Unibet Coolblue
pi_169336262
Hallo allemaal,

we zijn (naast een nieuwe ketel) op zoek naar een goede, slimme, thermostaat. Ik vind de Nest op papier een mooie thermostaat. Maar een voorwaarde is wel dat hij modulerend moet zijn en wat ik ervan lees was dit met oudere versies maar ook de nieuwste nog wel eens een probleem.

Werkt de Nest nu 100% modulerend, hangt dat af van de ketel (OpenTherm?), en wat zijn jullie ervaringen in de praktijk?

PS:
ik weet trouwens helemaal niet zeker of Nest bij ons kan worden aangesloten. We hebben in ons huis uit de jaren 90 nu nog een hele oude honeywell, zo'n mooie met kwik erin. Weet iemand welke draden daar op uitkomen?

[ Bericht 21% gewijzigd door lhk op 06-03-2017 20:01:18 ]
pi_169370315
Nest V3 moduleert middels opentherm. Dit kan gewoon over de bestaande twee draden. Bij de ketel monteer je de heatlink tussen de thermostaat en ketel. De heatlink zorgt o.a. voor stroom voor de nest thermostaat. Of het moduleren werkt hangt er dus vanaf of je ketel Opentherm ondersteund. Welk type ketel is het?
pi_169382150
Hi Tux87, het is een Intergas Kompakt 36/30. Staat volgens mij op de lijst van Nest compatibel ketels, en werkt modulerend. Dus dat zit denk ik wel goed?
  woensdag 8 maart 2017 @ 23:35:13 #4
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_169384916
Wij hebben ook een V3, aangesloten via opentherm. De ketel is een Intergas HRE 36 nogwat uit m'n hoofd. Ik zie de temperaturen wel wisselen op de ketel dus volgens mij werkt het systeem wel zoals het hoort. Ik lees inderdaad veel issues maar kom ze zelf niet tegen.

Nest is verder een fijne thermostaat, let er wel op dat er geen Siri/HomeKit support op zit out of the box maar dat is op meerdere manieren te omzeilen als je het echt wil. De app werkt verder wel prima.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_169388468
Hi monsterd.

Waar zou ik Siri/homekit ondersteuning voor nodig kunnen hebben?
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:35:46 #6
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_169391303
Voor als je daar waarde aan hecht. :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_169393048
:-p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')