sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 19:31 | |
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. De einduitslag van 2016 En de constructeurs Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. De Agenda Datum Evenement Locatie 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor. Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) [b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 06-03-2017 19:54:59 ] | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 19:32 | |
En de gewijzigde line-up voor de tweede testweek die morgen begint
[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 06-03-2017 20:00:18 ] | ||
Geralt | maandag 6 maart 2017 @ 19:42 | |
Kunnen die Williams en die Renault niet ook gewoon dezelfde kant op kijken als de rest? | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 19:50 | |
Renault heb ik aangepast. Van Williams kan ik geen goede foto van de launch vinden. | ||
franklop | maandag 6 maart 2017 @ 19:51 | |
foto spiegelen | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 19:55 | |
Ik heb een foto van de test gepakt. | ||
JJH | maandag 6 maart 2017 @ 20:32 | |
Wehrlein krijgt groen licht voor Formule 1-test | ||
Sjemmert | maandag 6 maart 2017 @ 20:35 | |
Mooi voor hem. | ||
Geralt | maandag 6 maart 2017 @ 20:52 | |
Deze OP kan mijn autistenbrein een stuk beter handelen nu ze allemaal dezelfde kant op kijken Thanks | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 08:44 | |
Bijna los! | ||
nils7 | dinsdag 7 maart 2017 @ 08:50 | |
De Honda gaat wel als een raket, niej? Wel mooi dat ik lees dat ze denken aan een Plan B, zou dat de motor van vorig jaar zijn? | ||
motorbloempje | dinsdag 7 maart 2017 @ 08:51 | |
Hoezee! | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 08:57 | |
Nu ophouden met sandbaggen allemaal! Volle bak retard los! | ||
Beach | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:02 | |
is er vandaag alweer een test? | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:08 | |
Yup alweer ja. 4 dagen lang. | ||
#ANONIEM | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:12 | |
Mweh, Wehrlein nog in een teamtenue, dan pas is mijn OCD happy | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:20 | |
Ferrari 3 seconden sneller dan Mercedes. We kunnen de boeken sluiten | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:25 | |
Jup. Vettel laat er geen gras over groeien | ||
Rossdale | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:26 | |
Ik voorspel een plof deze ochtend | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:32 | |
Van de Honda, Renault of Mercedes? | ||
heywoodu | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:35 | |
En dat het allemaal nette, 'officiële' foto's zijn, behalve Massa, Bottas en Wehrlein, stoort je dan weer niet? Heeft Mercedes wel een profielfoto voor Hamilton, maar niet voor Bottas ofzo? | ||
WheeledWarrior | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:38 | |
Waarom rijdt Massa en niet Stroll? | ||
heywoodu | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:39 | |
Dat was het plan toch gewoon? | ||
Dauthi | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:49 | |
Niet volgens de liveticker van motorsport.com. Wel volgens gpupdate 😋 | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:53 | |
Williams heeft naar aanleiding van de test vorige week hun schema aangepast. Zodat Massa nog wat tijd in de auto krijgt voor het geval Stroll er weer een paar vleugels af rijdt. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:54 | |
Precies en Williams heeft de door Massa verzamelde data hard nodig. De Braziliaan is in ieder geval meteen veel meters aan het maken | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:59 | |
Ricciardo alweer tijdje binnen. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:01 | |
Hamilton ook. Het wordt niets met de Mercedes dit jaar | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:03 | |
Die heeft dan wel een aantal getimde rondes staan RIC ondertussen ook weer buiten geweest trouwens | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:09 | |
Ricciardo schiet op softs naar P1. Hij gaat rond in 1.21.233 in de RB13 van Red Bull Racing. Max kampioen | ||
admiraal_anaal | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:12 | |
Stroll is de baan nog niet opgeweest he | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:13 | |
Ze zijn nog seconde trager overigens dan dat Ferrari op softs was vorige week. | ||
tja77 | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:14 | |
Daar is een 1.20.964 van Ricciardo, de snelste tijd van een Red Bull-coureur tot dusver deze winter! | ||
heywoodu | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:15 | |
Dit kan niet meer fout | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:19 | |
Wie | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:21 | |
Ach, Alonso zei vorige week nog dat McLaren makkelijk een 1.19 kon rijden, maar Mercedes een 1.17. Sowieso schijnt Mercedes deze week met nieuwe updates te komen die 2 seconden winst geven. | ||
#ANONIEM | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:22 | |
Hopelijk mag Stroll morgen de baan weer op van Williams. De crashteller staat al bijna een week op 3. Dat kan hoger https://hasstrollcrashedyet.com/ | ||
motorbloempje | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:22 | |
Oh, fuck, ik las niet verder dan 'kan hoger' en ging kijken of hij al bestond, en ja | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:24 | |
Strolldonado rijdt volgens mij donderdag pas weer | ||
danusz1986 | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:25 | |
Lijkt mij stug 2 seconden. | ||
motorbloempje | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:25 | |
Massa iig de komende twee dagen | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:30 | |
Palmer stilgevallen in de pits | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:31 | |
Mag aannemen dat er vandaag ook wel wat teams voor een race sim zullen gaan. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:33 | |
Bij Autosport hebben ze ook de lolbroek aan | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:38 | |
Volgens de laatste berichten morgen al, gedeeld met Massa. En donderdag ook gedeeld om vrijdag de auto voor zichzelf te hebben. Zie ook: SPT / [F1 Algemeen] 2017 Formula 1 GP's #423 Tweede testweek begint En motorsport.com heeft dat ook. https://nl.motorsport.com(...)1-test-dag-1-week-2/ | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:49 | |
| ||
tja77 | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:50 | |
Ricciardo verbetert zich naar 1.20.790 op de zachte band. | ||
Sunri5e | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:57 | |
RBR duidelijk kampioen dit seizoen. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:59 | |
Vettel halve seconde trager, maar dan op de mediums | ||
ender_xenocide | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:01 | |
Vettel kijkt nog de verkeerde op | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:03 | |
Unmarked tyres. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:03 | |
Laat weinig ruimte voor twijfel | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:07 | |
Die van de vorige besttijd van Vettel waren ook mediums, zo wist Pirelli te melden | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:09 | |
Maar niet de standaard mediums.
| ||
lord_bono | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:19 | |
Volgens mij is er nog niets nieuws op de Red Bull ontdekt toch? | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:20 | |
Op softs weer dus, bijna net zo snel als Ferrari en Mercedes vorig week (naja kleine 4 tienden trager) | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:20 | |
Ricciardo nu met een 1:20.1. | ||
ShaoliN | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:22 | |
Ik denk dat die Red Bull (en die Mercedes) nog wel aardig over hebben. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:22 | |
De Ferrari ook wel hoor | ||
lord_bono | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:25 | |
Ergens denk ik dat Ferrari het dichtste bij het eindresultaat zit, daar zie ik niet veel meer veranderen ten opzichte van Melbourne. Terwijl we bij Mercedes en vooral de Bull nog wel iets extra's mogen verwachten. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:29 | |
Wat mij beetje tegenvalt bij Red Bull is dat ze zo weinig rondjes rijden in vergelijking met Ferrari en Mercedes. Weinig echte long runs gehad tot dusver. Ook vandaag 'slechts' 21 rondjes pas. | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:31 | |
Ze komen nog met een nieuwe motor, al is het de vraag of het voor Melbourne zal zijn. https://www.motorsport.co(...)njector-idea-879930/ | ||
Sunri5e | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:32 | |
Rare timing. Zo'n nieuwe motor wil je toch tijdens de tests al hebben en niet net voor de eerste GP? | ||
Sunri5e | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:33 | |
RIC gaat sneller en sneller! | ||
Sunri5e | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:34 | |
Sow Massa | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:35 | |
het liefst wel, maar dan moet de krachtbron wel door en door getest zijn. En dan neemt nogal wat tijd | ||
Sunri5e | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:36 | |
Heeft iemand een linkje naar de tijden van vorige week? | ||
Meike26 | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:36 | |
Op welke banden rijd Ricciardo die snelle tijden? | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:37 | |
Softs | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:37 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)-de-eerste-testweek/ | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:38 | |
Geen zin om te zoeken.
| ||
ShaoliN | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:38 | |
Er lijkt totaal geen paniek te zijn. Ik heb het idee dat alles dik voor elkaar is daar. | ||
tja77 | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:38 | |
Ik las ergens, dat er geroepen werd dat die haaienvin eraf moet. Klopt dat of zijn dat slechts geruchten? | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:39 | |
Ross Brawn wil dat graag, maar zal voor dit jaar niet meer lukken. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:39 | |
Brawn ziet dat het liefst, maar voordat het zover is zijn is dit seizoen al voorbij | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:40 | |
Lees net dat Horner nog met de teams om de tafel wil om het voor Melbourne er al af te hebben, maar denk niet dat de teams daarop zitten te wachten. | ||
tja77 | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:41 | |
Mercedes toch wel? | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:42 | |
Ik vind het onzin om het te verbieden omdat het er niet uitziet. "Form follows function". Bedenk dan goede (aerodynamische) regels waardoor dit niet nodig is. | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:43 | |
Ja, omdat zij er met hun hoge rake voordeel van hebben als het verboden wordt. | ||
Dauthi | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:43 | |
Met Brawn aan de leiding zal dat ook zeker gebeuren. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:45 | |
Hij is nu 0,007 seconde langzamer dan Ricciardo | ||
Meike26 | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:48 | |
Dan is het gewoon dom van andere teams als ze niet dat concept hebben gekopieerd. Ferrari en ForceIndia hebben sowieso wel hogere rake dan voorgaande jaren. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:55 | |
Dus de top 4 lijkt merc, Ferrari, rb, Renault? | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:56 | |
Renault op basis van? | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:57 | |
Tijden van eerste testweek. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:59 | |
Het genot van koffiedik | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 11:59 | |
11:59 BEN ANDERSON: The Renault won't be out again this morning. The engine is being swapped after what the team are calling 'sensor issues' arose. | ||
tja77 | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:02 | |
is Ben de broer van Gary? | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:05 | |
Vorige week Red Bull ook al. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:06 | |
Denk dat ik maar 3x Sauber en Kimi neem in de manager haas is ook niet veel | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:10 | |
Vettel heeft er al bijna een race afstand opzitten. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:11 | |
Teething problems | ||
Floriz87 | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:22 | |
Indrukwekkend wat Williams neerzet. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:33 | |
1.19,726 voor Massa op supersofts | ||
Hanschje | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:35 | |
Ricciardo op US. Snelste in S1 en S2, maar verliest veel tijd in S3.... Oftewel flink van het gas af | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:36 | |
Begrijp dat de S1 en S2 van Massa al sneller waren dan die van RIC. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:39 | |
Vandoorne staat ook alweer een tijdje (1,5 uur) binnen... het zal toch niet? | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:45 | |
Van de baan af zul je bedoelen | ||
lord_bono | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:49 | |
Hanschje | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:52 | |
Goed punt. In ander nieuws: McLaren heeft weer een kapotte Honda-motor | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:56 | |
Ricciardo 1.19.9 | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:57 | |
op ultrasofts | ||
ShaoliN | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:09 | |
Alles wat nu stuk gaat gaat tijdens het seizoen niet meer stuk. | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:10 | |
Lunch 1) Felipe Massa, Williams, 65 laps, supersoft tyres, 1:19.726; 2) Daniel Ricciardo, Red Bull, 48 laps, ultrasoft tyres, 1:19.900; 3) Lewis Hamilton, Mercedes, 49 laps, soft tyres, 1:20.456; 4) Sebastian Vettel, Ferrari, 80 laps, medium tyres, 1:21.127; 5) Esteban Ocon, Force India, 54 laps, soft, 1:21.347; 6) Kevin Magnussen, Haas, 45 laps, soft, 1:21.676; 7) Daniil Kvyat, Toro Rosso, 45 laps, soft, 1:21.965; 8) Stoffel Vandoorne, McLaren, 34 laps, soft, 1:22.698; 9) Pascal Wehrlein, Sauber, 47 laps, soft, 1:23.336; 10) Jolyon Palmer, Renault, 15 laps, soft, 1:24.790 | ||
heywoodu | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:25 | |
McLaren gooit er ondertussen een nieuwe motor in. | ||
Dubbeldrank | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:38 | |
Jup, McLaren blijft motoren wisselen. Ik vrees dat ze dit voor de eerste race niet onder controle hebben, het feit dat ze een paar dagen geleden nog geen idee hebben waar het aan ligt versterkt dit redelijk. Grote veranderingen voer je nu niet zomaar meer even door. | ||
Hanschje | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:42 | |
Die zijn aan het oefenen voor de snelste motorwissel van het seizoen. | ||
fathank | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:48 | |
Allemaal de schuld van het slechte chassis. | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:53 | |
De laatste twee dagen van de vorige test kwamen ze redelijk ongeschonden door en waren de wissels (als die er al waren, ben nog niet overtuigd) preventief. Dit is pas de derde testdag (na de eerste twee dagen vorige week) dat er problemen zijn. Wel teveel natuurlijk. | ||
Dubbeldrank | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:54 | |
| ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:01 | |
Die kunnen straks een motor wisselen in de tijd dat andere teams de banden doen | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:17 | |
| ||
Nattekat | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:19 | |
Alles kapot | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:21 | |
Vooralsnog alleen Ocon op de baan. De rest is nog niet naar buiten geweest na de lunch. Te zwaar getafeld? En Ocon is weer naar binnen. | ||
Rossdale | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:23 | |
Aangezien Massa nu de snelste tijd heeft is het wel duidelijk dat zowel Merc, Ferrari en RB nog niet bepaald geprobeerd hebben om te pushen. | ||
Frozen-assassin | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:28 | |
Of Williams heeft gewoon een goede wagen gebouwd | ||
Beach | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:28 | |
Massa is gewoon goed, kan ook. | ||
ArieVederci | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:30 | |
Of het blijven testdagen... | ||
Nattekat | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:31 | |
Nah. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:31 | |
Ericsson neemt bij Sauber zoals gepland het stuur over van Wehrlein, zo meldt het team | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:36 | |
Die planning hebben ze dan niet eerder doorgegeven. | ||
King_Merc | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:38 | |
Alonso en Vandoorne kunnen nu beter naar Melbourne gaan, om alvast aan de race te beginnen, en met wat geluk halen ze (als de andere teams zich bij de race voegen op de 26ste) wat puntjes binnen... Die japanners moeten zich schamen... | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:41 | |
In de IndyCar hebben ze voor dit jaar mede dankzij Ganassi een stap kunnen zetten. Zou zoiets in de Formule 1 met bijvoorbeeld het binnenhalen van Illien ook kunnen? | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:42 | |
Klopt. Autosport was er ook verrast door De spilt snap ik op zich wel, want Wehrlein komt net terug van een blessure | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:51 | |
Zal me niet verbazen als Ric straks een race-sim doet. Vanmorgen leek wel op een soort van Quali-sim | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:00 | |
Was vorige week na de Mercedes het snelste in de long runs. Nog voor Ferrari. | ||
Zorro | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:04 | |
Aha, daarom heet ie Chip! | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:17 | |
Ricciardo weer naar buiten na wat set-up changes op de RB13 | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:42 | |
Vettel op softs naar 1.19,9 Ietsje langzamer dan Ricciardo | ||
Justevo | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:57 | |
Heb je dat weer in die glazen bol van je gezien? | ||
tja77 | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:57 | |
Wat ik me afvraag, niet zo zeer of de coureurs doortrappen gedurende de tests, maar of de motoren al hun volledige vermogen leveren. Dit om ploffen (of is het plofs) te voorkomen. | ||
lord_bono | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:00 | |
De Red Bull klonk vorige week volgens andere teams en kenners als of die nog niet vol open stond. Dus ga er maar van uit dat dit bij meerdere teams het geval is. | ||
sanger | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:01 | |
Maar Ricciardo reed dat op Ultra's geloof ik... Scheelt twee compounds. | ||
sanger | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:02 | |
Sterker nog, op de mediums waren ze volgens mij zelfs sneller. | ||
Jester65 | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:02 | |
Ricciardo zit inmiddels op 84 ronden. Productieve dag. | ||
danusz1986 | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:46 | |
64, valt reuze tegen ten opzichte van Ferrari en Williams. | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:50 | |
Nog even en zelfs McLaren heeft er meer ronden opzitten. Die zitten nu op 50. | ||
Jester65 | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:51 | |
15:59 Halfway through the afternoon session, here's a lapcount update: Massa - 92 Ricciardo - 84 Vettel - 106 Hamilton - 49 Ocon - 88 Bottas - 38 Magnussen - 67 Kvyat - 45 Vandoorne - 36 Wehrlein - 47 Ericsson - 25 Hulkenberg - 14 Palmer - 15 | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:53 | |
typfoutje. Was echt 64 Is ook nog steeds 64 volgens mij | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:01 | |
Zowel GPUpdate als Sky melden 64 | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:03 | |
Maar Ricciardo is weer naar buiten, dus zullen het er weer meer worden. | ||
Jester65 | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:03 | |
Dan zal dat wel kloppen. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:15 | |
Valt al met al qua afstand wat tegen imo Bij alle 3 de Renault teams trouwens | ||
Gezicht | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:29 | |
Ik hoop wel echt dat ze de problemen met die Honda motor kunnen oplossen, zou het zeer zuur vinden voor McLaren en Alonso om weer "zo'n" seizoen te hebben. | ||
franklop | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:06 | |
Op het eind viel de Renault van de Hulk ook nog stil | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:14 | |
Massa en Vettel 168 keer rond gegaan vandaag | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:37 | |
De tijden van vandaag: Day One, Test Two Timesheet 1) Felipe Massa, Williams, 168 laps, supersoft tyres, 1:19.726 2) Daniel Ricciardo, Red Bull, 89 laps, ultrasoft tyres, 1:19.900 3) Sebastian Vettel, Ferrari, 168 laps, soft tyres, 1:19.906 4) Lewis Hamilton, Mercedes, 49 laps, soft tyres, 1:20.456 5) Valtteri Bottas, Mercedes, 86 laps, 1:20.924 6) Esteban Ocon, Force India, 142 laps, 1:21.347 7) Nico Hulkenberg, Renault, 57 laps, 1:21.589; 8) Kevin Magnussen, Haas, 81 laps, 1:21.676 9) Daniil Kvyat, Toro Rosso, 83 laps, 1:21.743 10) Stoffel Vandoorne, McLaren, 80 laps, 1:22.537 11) Pascal Wehrlein, Sauber, 47 laps, 1:23.336 12) Marcus Ericsson, Sauber, 53 laps, 1:23.630 13) Jolyon Palmer, Renault, 15 laps, 1:24.790 | ||
Razor21 | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:39 | |
Er zijn vandaag totaal 1119 rondjes gereden. | ||
Fir3fly | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:40 | |
Hopen dat Honda aan het eind van het jaar uitstapt. | ||
beantherio | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:40 | |
Kunnen we al concluderen dat Red Bull niet snel genoeg is? | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:43 | |
Nee. Ricciardo's tijd op softs (1.20.077) was de snelste van beide testen tot nog toe. | ||
beantherio | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:44 | |
Ok, gelukkig. | ||
Gezicht | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:44 | |
Snapt de FIA nog steeds niet dat we de compounds in dit soort overzichten nodig hebben? | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:49 | |
En vanavond om 20.00 een overzicht van de testdag van vandaag op het open Ziggo Sport kanaal en Ziggo Sport Racing. | ||
Meike26 | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:03 | |
Ik hoop eerder dat McLaren zelf dat besluit neemt en Honda de deur wijst eind van het jaar. En het lijkt me ook wel verstandig om Honda onder druk te zetten door al te kijken naar een nieuwe leverancier. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:04 | |
mja, dan is McLaren het bokje lijkt me. Moeten ze aankloppen bij grote rivaal Ferrari of Renault dat met een fabrieksteam en Red Bull Racing niet op McLaren zit te wachten. Mercedes is lijkt me al helemaal uitgesloten | ||
Klummie | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:05 | |
ja joh, iedereen rijdt hier volle bak | ||
beantherio | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:06 | |
Ik wil het gewoon weten | ||
Nattekat | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:07 | |
En dan? Tijden zeggen helemaal niks. Het enige wat belangrijk is, is dat ze geen problemen hebben. | ||
Klummie | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:09 | |
Na Q3 in melbourne weten we iig veel meer dan die 2 weken hier als het over snelheid gaat. | ||
Meike26 | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:11 | |
Of nieuwe leverancier.. Zoals je al aankaart, elke huidige motorbouwer wil niet graag met McLaren in zee omdat ze er gelijk een sterke concurrent bij hebben. McLaren is welhaast gedwongen een nieuwe leverancier te vinden als ze Honda laten vallen en met de afgelopen testdagen nu en uitblijven van resultaten in eerste helft van het seizoen moeten ze snel knopen doorhakken. | ||
ElmarO | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:15 | |
Buiten de hele situatie met Honda zal het voor McLaren ook niet echt leuk zijn dat het contract van Alonso afloopt. Die zal toch ook niet echt veel zin hebben om hier nog mee door te gaan.
Bron | ||
sanger | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:25 | |
Dus ze zijn aan het sandbaggen op de ultrasofts en supersofts is de conclusie? Vorige test viel me ook al op dat op een gegeven moment RIC en HAM tegelijk reden op mediums en de tijden van RIC best wel beter waren. | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:25 | |
Jammer dan, maar de FIA beslist dan welke motorenleverancier McLaren een motor moet geven. De leveranciers hebben dat zelf met de FIA afgesproken als er een team geen motor heeft omdat ze de situatie met Red Bull en Renault van twee jaar terug willen voorkomen. Aangezien ze alle drie aan drie teams leveren is het de vraag wie er moet leveren. | ||
sanger | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:27 | |
Ik zou McLaren wel met een Mercedes willen zien weer... Denk dat je direct een kandidaat voor podium erbij hebt. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:29 | |
Dat is waar, maar dan nog is de vraag of je als team wel een gelijke behandeling krijgt. Niet qua materiaal, maar qua personeel. Dat zal alleen lukken als ze ook een goed chassis af weten te leveren. | ||
sanger | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:34 | |
Daar hebben ze bij McLaren toch meestal best wel vertrouwen in. Meteen goede benchmark voor ze | ||
Klummie | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:34 | |
Niemand weet in hoeverre ze sandbaggen, een beetje of een beetje veel? Het enige dat we weten is dat geen van de teams het achterste van zijn tong zal laten zien hier en dat is alleen maar logisch. | ||
sanger | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:36 | |
Een andere optie is dat ze de zachtere banden niet aan de praat krijgen natuurlijk, maar laten we dat maar niet hopen. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:37 | |
Dan zijn ze op dit moment de enige denk ik | ||
Klummie | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:47 | |
Dat bedoel ik nu juist, het is allemaal puur speculeren. De enige juiste conclusie is dat Stroll niet kan rijden. | ||
HansvanOchten | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:49 | |
Ferrari staat wel consequent bovenaan qua snelheid en aantallen ronden. Ik ga er vanuit dat zij wel een serieuze titelkandidaat zijn dit jaar itt vorig jaar. | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:54 | |
Sorry, blijkt fake news.te zijn. Vettel was vorige week sneller op softs met 1:19.952. | ||
Evenstar | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:56 | |
Vorige week ook al gezegd. Ferrari was vorig jaar met de tests ook één van de best (zelfs snelste) en ook weer veel ronden. Het zegt echt helemaal niks.Kan best zijn dat ze meer aan het pushen zijn dan de andere teams. Kan ook zijn dat ze echt super snel zijn. Je kan er echt niks uit concluderen. De zogenaamde kenners zaten al kwijlend te kijken hoe geweldig de Ferrari was in bochten en bla bla bla ... | ||
sasquatsch | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:56 | |
Toen stonden ze ook bovenaan. | ||
Ener-G | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:57 | |
Ik denk dat je daar nog steeds geen conclusies aan kan verbinden, in ieder geval niet qua tijden. Niemand behalve de teams zelf weten ook hoeveel brandstof ze aan boord hebben en dus hoe zwaar ze zijn. Het enige waar je het aan af zou kunnen leiden is hoe stabiel de ferrari door de bochten heen gaat, dat is wel opvallend; Maar dan nog weet je niet hoe hard Mercedes en RB aan het sandbaggen zijn. Las ook al ergens dat ze bij RB steeds vrij laag in de toeren lijken te rijden aan het geluid te horen, en dus expres sneller opschakelen of de motor teruggeschroefd hebben. | ||
Evenstar | dinsdag 7 maart 2017 @ 19:59 | |
Er zijn inderdaad maar twee conclusies die we kunnen trekken. 1) Stroll kan niet rijden. 2) Honda heeft een probleem. | ||
potjecreme | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:02 | |
Nu op ziggo F1 de testdagen. | ||
Gezicht | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:02 | |
Dat tijden niks zeggen snap ik ook wel maar als de FIA ze dan toch zo publiceert kunnen ze net zo goed effe de compound er bij vermelden voor de duidelijkheid. | ||
Gezicht | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:17 | |
Een derde coureur op de grid die Nederlands spreekt trouwens | ||
potjecreme | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:19 | |
Lekker al die Nederlands sprekende coureurs. Verstappen, Van Doorne, Hulkenberg. | ||
Klummie | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:20 | |
Wie is die tweede dan? En wat vindt hij van Max? | ||
Meike26 | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:23 | |
Tof wel om van Magnussen te horen dat het weer wat meer racewagens geworden zijn.. klinkt dus als echt een goede verandering en word na de eerste gp afgepeigerde coureurtjes tellen.. | ||
potjecreme | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:24 | |
Was afgeleid door de mediaman met bril die bij Magnussen stond. | ||
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:25 | |
En dat het met de betrouwbaarheid bij veel teams wel snor zit | ||
Nattekat | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:25 | |
Voor welke duidelijkheid? Tijden zeggen niets, nada, noppes. Compounds erbij zetten draagt daar niet aan bij op wat voor manier dan ook, hooguit op welke band ze met de lichtste auto het hardst hebben gestampt. | ||
Gezicht | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:26 | |
Dan stop maar helemaal met ook maar iets bijhouden van de testdagen want dat zegt toch allemaal niks. | ||
Sjemmert | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:31 | |
Ik vind het echt triest dat het maar niet wil lukken met Honda. Had echt gehoopt dat ze een goede motor konden bouwen dit jaar. Niet alleen voor Honda/McLaren maar voor de f1 in het algemeen een slechte zaak. Hoop dat ze gedurende het seizoen de betrouwbaarheid op orde krijgen en dan wat snelheid kunnen vinden. | ||
Fopje | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:46 | |
De tijden zijn leuk voer om bepaalde dingen te speculeren. Voor de rest kan je er niet zo veel mee. | ||
heywoodu | dinsdag 7 maart 2017 @ 20:51 | |
Eén dus, want Honda lijkt inderdaad een probleem te hebben | ||
Weltschmerz | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:13 | |
Op zich speelt dat mee, maar 2 van zulke jaren gaan een team ook niet in de kouwe kleren zitten, en het laatste succesjaartje is ook al weren even geleden, en was het toen al niet zo'n heel strak geleid team. Williams is ook nog steeds niet helemaal teruggekomen na een flinke dip, ik kan me niet voorstellen dat McLaren qua chassis, organisatie en budget meteen weer op het niveau van 10 jaar geleden zit als er maar een goede motor inhangt. Ik denk dat het sterkste team het er wel op zou wagen, indien dat Ferrari zou zijn is er ook nog de bonus van de vernedering. | ||
Ener-G | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:20 | |
En ferrari heeft zelfs met een ongemarkeerde testband gereden | ||
Nattekat | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:22 | |
Goed plan. | ||
sanger | dinsdag 7 maart 2017 @ 22:01 | |
Aan de andere kant lees je veel geruchten dat ze met een erg lege auto moeten rijden gezien hoe laat ze remmen etc. | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 7 maart 2017 @ 22:31 | |
Daarentegen zijn er ook uitspraken van coureurs dat er amper binnen een x-aantal auto lengtes te blijven is van een andere wagen ivm verstoorde luchtstromen etc. Bij mij meteen gevolgd met flashbacks naar een jaar of tien geleden toen inhalen tot een welhaast unieke gebeurtenis was verworden. Niet dat ik direct zo'n fan ben van DRS, maar die saaie optochten van toen zijn wel verleden tijd. | ||
fathank | woensdag 8 maart 2017 @ 07:48 | |
Oplossing is simpel. Minder aero en grondeffect toestaan. | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 07:55 | |
maar ook de long runs zijn erg stabiel en snel.. | ||
SnowOokami | woensdag 8 maart 2017 @ 08:39 | |
McLaren BMW dan? aangezien BMW zich ook al een tijdje bezig houd met hybride motoren. Zou het wel zonde vinden als het Honda dit jaar weer niet lukt. Wel grappig is trouwens dat de Indy Honda V6 een McLaren ECU gebruikt | ||
LWD-Godius | woensdag 8 maart 2017 @ 09:02 | |
De 2017 wagens remmen sowieso later omdat de topsnelheid lager ligt en de bochtensnelheid hoger is. | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 09:17 | |
Ze zijn inmiddels weer onderweg | ||
JJH | woensdag 8 maart 2017 @ 09:30 | |
Verstappen inmiddels 8 rondjes. Dus veel betrouwbaarder dan de rest. Inpakken, strik erom en die wereldtitel mee naar Nederland. | ||
icloud | woensdag 8 maart 2017 @ 09:33 | |
Stoffel, nummer drie geen idee. | ||
JJH | woensdag 8 maart 2017 @ 09:35 | |
Nico Hulkenberg. | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 09:35 | |
Hulkenberg schijnt toch wat Nederlands te kunnen? | ||
Abdus18 | woensdag 8 maart 2017 @ 09:35 | |
De Hulk
| ||
motorbloempje | woensdag 8 maart 2017 @ 09:44 | |
Heus? | ||
motorbloempje | woensdag 8 maart 2017 @ 09:44 | |
Is Max al WDC? | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 09:46 | |
Als de fans die titel mochten vergeven was Max het al twee jaar op rij geweest | ||
motorbloempje | woensdag 8 maart 2017 @ 09:46 | |
MAX YOUNGEST WDC OF THE DAY! | ||
Klummie | woensdag 8 maart 2017 @ 09:50 | |
Meen je niet? | ||
opgebaarde | woensdag 8 maart 2017 @ 09:53 | |
Let op, die Frank verspreid wel eens alternative facts | ||
Klummie | woensdag 8 maart 2017 @ 09:54 | |
Massa 's die ochtends de kilometers maakt en Stroll die dan 's middags ook nog wat rondjes draait. En dan na de crash met de centjes van papa Stroll de wagen opnieuw in orde maken voor de volgende ochtend voor Felipe. Ik heb Claire onderschat, Stroll in die auto is een meesterzet in deze economisch zware tijd! | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 10:01 | |
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de renault motor toch nog niet helemaal lekker loopt gezien de problemen bij Renault en TR. | ||
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 10:07 | |
Red Bull had gisteren toch geen problemen met de motor? | ||
nils7 | woensdag 8 maart 2017 @ 10:08 | |
Monaco | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 10:10 | |
Nee, maar gebruiken natuurlijk wel dezelfde motor. Weinig echte long runs nog gezien van ze en relatief weinig rondjes in totaal telkens. Kan mis zitten hoor, maar het zit met niet helemaal lekker. | ||
ArieVederci | woensdag 8 maart 2017 @ 10:11 | |
Actie! | ||
DeeBee | woensdag 8 maart 2017 @ 10:14 | |
Goed om te lezen dat Max kampioen is geworden vandaag. | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 10:17 | |
Max die even 0,002 seconde van zijn tijd af schaaft | ||
Luctor.et.Emergo | woensdag 8 maart 2017 @ 10:18 | |
En wat k heb er nog helemaal niets van kunnen zien. | ||
Tomatenboer | woensdag 8 maart 2017 @ 10:25 | |
Mij ook niet. Ook niet gezien het feit dat ze bij RedBull schijnen te hebben toegegeven waarschijnlijk de eerste periode niet de concurrentie met Mercedes aan te kunnen. Waarschijnlijk pas vanaf de 2e seizoenshelft. | ||
Klummie | woensdag 8 maart 2017 @ 10:26 | |
Marko heeft dat gezegd ja maar of dat waar is? Kan ook een spelletje zijn, | ||
Marcoss | woensdag 8 maart 2017 @ 10:29 | |
Verwachtingen een beetje downplayen voorafgaand aan het seizoen, dat gebeurt ook in elke sport ja | ||
ondeugend | woensdag 8 maart 2017 @ 10:52 | |
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 10:53 | |
Max 1.20,5 of softs | ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 10:56 | |
WK titel is al binnen voor Max, dit KAN niet meer fout gaan. | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 10:58 | |
slomerd | ||
alpeko | woensdag 8 maart 2017 @ 10:58 | |
Mogen we uit deze wintertests als conclusie trekken dat Hulkenberg ook Nederlands praat of moeten we afwachten tot Melbourne of dit daadwerkelijk zo is? | ||
Doevelaer | woensdag 8 maart 2017 @ 11:00 | |
Zou Hulkenberg eigenlijk ook Duits spreken? | ||
alpeko | woensdag 8 maart 2017 @ 11:04 | |
Arme Alonso... 10 rondjes, 1:34:7 | ||
Rossdale | woensdag 8 maart 2017 @ 11:05 | |
Bah, heel zijn auto is smerig. Mag wel eens door de carwash | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 11:11 | |
Hij heeft er weer een rondje bij | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 11:11 | |
Die is met veel installation laps bezig. | ||
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 11:11 | |
Mooie grasmaaier | ||
Evenstar | woensdag 8 maart 2017 @ 11:21 | |
Horner zegt juist weer dat ze erg sterk zijn, dus mja ook hier kan je niks mee inderdaad. Gewoon afwachten | ||
ondeugend | woensdag 8 maart 2017 @ 11:25 | |
Ik denk dat RB zijn zaakjes keurig voor elkaar heeft/gaat hebben. Verder speelt geluk en pech ook altijd wel een rol in een race. | ||
Schnitzels | woensdag 8 maart 2017 @ 11:27 | |
Wel vind ik het vervelend dat Red Bull maar weinig echte kilometers maakt. Ik vrees echt dat Ferrari dit jaar team nr. 2 zal gaan zijn. | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 11:30 | |
Max is nu met hetzelfde programma bezig als RIC gisteren zo te zien. Veel korte runs, volgens RB een soort van kopie van de vrijdagen tijdens race-weekends. Ze moeten inderdaad nog eens lange runs, of een race-sim gaan doen. Denk dat morgen en overmorgen daar sowieso voor gebruikt gaan worden. Ben benieuwd hoe de renault motor het dan houdt.. | ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 11:30 | |
Max 32 rondjes, Kimi 15 tot nu toe vandaag. | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 11:31 | |
Ferrari 166 rondjes gisteren, Red Bull <100 .. Gaat echt om de echt lange runs, die moeten we nog zien van de Red Bull. | ||
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 11:33 | |
De Ferrari heeft wat hekwerk meegenomen | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 11:34 | |
Alonso heeft met de GP2-motor nu 1.23,2 gereden. Dat lijkt er iets meer op | ||
ESF1Gamer | woensdag 8 maart 2017 @ 11:37 | |
wtf | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 11:39 | |
1.19,3 van Bottas op supersofts nu | ||
Zorro | woensdag 8 maart 2017 @ 11:40 | |
Handig, kan Kvyat niet meer achterin rijden. | ||
Blik | woensdag 8 maart 2017 @ 11:41 | |
Mag dat? | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 11:42 | |
Al bijna 3 uur zonder problemen | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 11:43 | |
In testweek mag bijna alles. Die sensor-rekken draagt iedereen wel aantal keer mee. | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 11:43 | |
Tijdens het testen wel. Vooral handig als de was nog niet helemaal droog is | ||
Blik | woensdag 8 maart 2017 @ 11:45 | |
Welke site bekijken jullie voor updates? | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 11:45 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)alunya-8-maart-2017/ http://www.autosport.com/(...)cond-f1-test-day-two Verder op twitter. | ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 11:48 | |
Maar op basis van het aantal gereden rondjes gedurende testdagen baseren dat een team het 2e team zal gaan zijn, slaat simpelweg nergens op. | ||
Hanschje | woensdag 8 maart 2017 @ 11:48 | |
http://www.f1today.net/en(...)-second-test-of-2017 En laten we deze niet vergeten. | ||
alpeko | woensdag 8 maart 2017 @ 11:49 | |
Idd want Ferrari voerde vorig jaar ook die ranglijst aan. Het aantal rondjes zegt niks over snelheid. Hooguit over betrouwbaarheid. Al hoeft dat ook niet als je al die rondjes op 80% rijdt. Dat is dan geen garantie voor betrouwbaarheid van een race op volle kracht. | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 11:51 | |
Zeg ook niet dat ze tweede team gaan zijn, maar wel dat RB toch ook echt lange(re) stints moet gaan rijden. Vooralsnog hebben ze dat niet gedaan (buiten max 10 rondjes). Daar ben ik benieuwd naar, want de Renault blijkt bij de twee andere teams niet heel betrouwbaar te zijn. Althans minder dan de Ferrari's en Merc's. | ||
Abdus18 | woensdag 8 maart 2017 @ 11:52 | |
Bottas aardig rap nu :x | ||
ender_xenocide | woensdag 8 maart 2017 @ 11:55 | |
Die aero paint is ook wel gaaf... Bekijk de Tweet van @Circuitcat_eng: https://twitter.com/Circuitcat_eng/status/839412458360029184?s=09 Zit ip mobiel... werkt niet goed | ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 11:55 | |
Dat zeg jij ook niet, maar degene waar ik in eerste instantie op reageerde wel. Ik word een beetje moe van mensen die zeker schijnen te weten hoe de teams ervoor staan aan de hand van testdagen. Vrije trainingen in raceweekenden zeggen ook niet alles over Q en race. | ||
Schnitzels | woensdag 8 maart 2017 @ 12:11 | |
Nee snap ik, maar ik vind ze een goede indruk maken en ik geloof niet dat alle teams op 70% rijden. Ik denk dat het allemaal wel richting de 90/95% waarbij alle teams wellicht nog iets over hebben, maar niet extreem veel meer. Ik denk dat het testen juist enorm belangrijk is om een voordeel te kunnen krijgen. En met een stuk minder rondjes als Ferrari en Mercedes zie ik dat als een concurrentieachterstand. | ||
Klummie | woensdag 8 maart 2017 @ 12:13 | |
Blijkbaar ziet RBR dat anders en die hebben de data hè. | ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 12:14 | |
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Natuurlijk zijn veel kilometers van belang. Maar sommige teams hebben voldoende info na een run van 6 rondjes, andere teams willen runs van 10-12 rondjes om degelijke data te hebben. | ||
danusz1986 | woensdag 8 maart 2017 @ 12:24 | |
Massa 1.19.4!! | ||
Klummie | woensdag 8 maart 2017 @ 12:35 | |
Max kan wel inpakken | ||
ondeugend | woensdag 8 maart 2017 @ 12:36 | |
Hou maar op idd... Massa wereldkampioen | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 12:37 | |
Nee, Bottas kampioen, Massa tweede | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 12:41 | |
Renault heeft in geen van de 3 teams een echt fatsoenlijke long-run erop zitten. De andere motorbouwers wel (buiten Honda dan). Ook daar wil je je info van hebben. Testbank is 1, maar zoals je bij Honda zag, zegt dat niet alles. | ||
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 12:42 | |
Aangezien Massa gemiddeld 0.3 seconde langzamer was dan Bottas bij Mercedes is de Williams duidelijk een betere auto.
[ Bericht 35% gewijzigd door sasquatsch op 08-03-2017 12:48:06 ] | ||
Evenstar | woensdag 8 maart 2017 @ 12:51 | |
Ik word moe van al die zogenaamde kenners die door even aan de kant te staan conclusies weten te trekken over een auto ... Ieder jaar weer en ze hebben nooit gelijk ... | ||
Klummie | woensdag 8 maart 2017 @ 12:54 | |
Dat ja. Alsof ze in de pitbox meekijken met de data, lachwekkend. | ||
Hanschje | woensdag 8 maart 2017 @ 12:59 | |
http://www.auto-motor-und(...)-regel-11842875.html Grijze gebied rond de sidepods van Ferrari. Ben benieuwd wat de mening van de experts hierover is. Ansich zijn loopholes altijd wel spannend, maar is dit niet over de grens? | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 13:15 | |
Ik als fan vindt het fantastisch dat Ferrari met dit concept is gekomen. De Formule 1 gaat in essentie over het opzoeken van de grenzen van de regels en verder niemand heeft er over nagedacht dat je op dit punt iets kon. Als de FIA vindt dat de regel niet op deze manier uitgelegd moet worden dan moeten ze de regel aanpassen. Dan komen de F1-teams wel weer met nieuwe vondsten op de proppen. | ||
Weltschmerz | woensdag 8 maart 2017 @ 13:25 | |
Daarnaast stelt de FIA hier cosmetisch regels, en Ferrari volgt die dan met een cosmetische oplossing. Klaar. Sowieso vind ik niet dat de FIA puur cosmetische regels moet stellen, form follows function, daar zit hem de schoonheid. | ||
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 13:31 | |
| ||
ShaoliN | woensdag 8 maart 2017 @ 13:56 | |
Lol | ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 14:05 | |
Zometeen Stroll de baan op, ik ben benieuwd... | ||
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 14:07 | |
"Red Flags" | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 14:08 | |
| ||
Fopje | woensdag 8 maart 2017 @ 14:09 | |
Ik gok rode vlag om 15.00 uur. | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 14:11 | |
Gelukkig rijdt Vettel vandaag niet. Anders had hij iedere keer dat hij de baan op ging om Blue Flags voor Strolldonado gevraagd | ||
Blik | woensdag 8 maart 2017 @ 14:14 | |
Eerste van vanmiddag is Perez | ||
Themeparktommy | woensdag 8 maart 2017 @ 14:15 | |
Motorwissel bij RBR... | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 14:15 | |
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 14:16 | |
| ||
Evenstar | woensdag 8 maart 2017 @ 14:18 | |
Seizoen afschrijven, titel aan Ferrari geven. | ||
Evenstar | woensdag 8 maart 2017 @ 14:23 | |
| ||
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 14:24 | |
| ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 14:26 | |
Doen ze godnondeju's snel zeg. | ||
Doevelaer | woensdag 8 maart 2017 @ 14:36 | |
Even een paar monteurs van McLaren geleend, die zijn er ondertussen vrij bedreven in. | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 15:33 | |
Vooralsnog zijn ze nog niet klaar. | ||
Themeparktommy | woensdag 8 maart 2017 @ 15:34 | |
| ||
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 15:34 | |
Er wordt sowieso weinig gereden | ||
King_Merc | woensdag 8 maart 2017 @ 15:35 | |
ze mogen in melbourne weer een extra camping stoeltje meenemen | ||
Tarado | woensdag 8 maart 2017 @ 15:37 | |
als het maar geen Mercedes is | ||
King_Merc | woensdag 8 maart 2017 @ 15:39 | |
als het maar geen hamilton is , Bottas is prima (alleen maar om de reactie van Hamilton te zien XD | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 15:42 | |
Max weer op de baan.. | ||
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 15:42 | |
VER op de baan! | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 15:44 | |
Vergne doet weer mee?
| ||
Themeparktommy | woensdag 8 maart 2017 @ 15:44 | |
Kijken of die nog aan mooie rondetijden kan komen... | ||
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 15:45 | |
Laat hem maar vooral aan veel ronden komen. | ||
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 15:46 | |
Eentje? Gewoon voor alle teamleden van McLaren eentje en een grote BBQ met veel vlees. Aan racen komen ze toch niet toe | ||
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 15:48 | |
En Verstappen is weer binnen.. |