SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen
Ferrari SF70H (Ferrari 062)
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
McLaren MCL32 (Honda RA617H)
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne
Toro Rosso (Renault R.E.17)
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat
Haas VF-17 (Ferrari 062)
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer
Sauber C36 (Ferrari 061)
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 06-03-2017 19:54:59 ]The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Di 7 maart Wo 8 maart Do 9 maart Vr 10 maart --------------------------------------------------------------------------- Ferrari: Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Force India: Esteban Ocon Sergio Perez Esteban Ocon Sergio Perez Haas: Kevin Magnussen Romain Grosjean Kevin Magnussen Romain Grosjean McLaren: Stoffel Vandoorne Fernando Alonso Stoffel Vandoorne Fernando Alonso Mercedes: Hamilton/Bottas Bottas/Hamilton Hamilton/Bottas Bottas/Hamilton Red Bull: Daniel Ricciardo Max Verstappen Daniel Ricciardo Max Verstappen Renault: Palmer/Hulkenberg Hulkenberg/Palmer Palmer/Hulkenberg Hulkenberg/Palmer Sauber: Pascal Wehrlein Marcus Ericsson Pascal Wehrlein Marcus Ericsson Toro Rosso: Daniil Kvyat Carlos Sainz Daniil Kvyat Carlos Sainz Williams: Felipe Massa Massa/Stroll Stroll/Massa Lance Stroll |
Renault heb ik aangepast. Van Williams kan ik geen goede foto van de launch vinden.quote:Op maandag 6 maart 2017 19:42 schreef Geralt het volgende:
Kunnen die Williams en die Renault niet ook gewoon dezelfde kant op kijken als de rest?
foto spiegelenquote:Op maandag 6 maart 2017 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault heb ik aangepast. Van Williams kan ik geen goede foto van de launch vinden.
Ik heb een foto van de test gepakt.quote:
Mooi voor hem.quote:Op maandag 6 maart 2017 20:32 schreef JJH het volgende:
Wehrlein krijgt groen licht voor Formule 1-test
Deze OP kan mijn autistenbrein een stuk beter handelen nu ze allemaal dezelfde kant op kijkenquote:Op maandag 6 maart 2017 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault heb ik aangepast. Van Williams kan ik geen goede foto van de launch vinden.
Yup alweer ja. 4 dagen lang.quote:
Mweh, Wehrlein nog in een teamtenue, dan pas is mijn OCD happyquote:Op maandag 6 maart 2017 20:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Deze OP kan mijn autistenbrein een stuk beter handelen nu ze allemaal dezelfde kant op kijken
Ik voorspel een plof deze ochtendquote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:25 schreef Peterselieman het volgende:
Jup. Vettel laat er geen gras over groeien
Van de Honda, Renault of Mercedes?quote:
En dat het allemaal nette, 'officiële' foto's zijn, behalve Massa, Bottas en Wehrlein, stoort je dan weer niet? Heeft Mercedes wel een profielfoto voor Hamilton, maar niet voor Bottas ofzo?quote:Op maandag 6 maart 2017 20:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Deze OP kan mijn autistenbrein een stuk beter handelen nu ze allemaal dezelfde kant op kijken
Thanks
Dat was het plan toch gewoon?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom rijdt Massa en niet Stroll?
Niet volgens de liveticker van motorsport.com.quote:
Williams heeft naar aanleiding van de test vorige week hun schema aangepast. Zodat Massa nog wat tijd in de auto krijgt voor het geval Stroll er weer een paar vleugels af rijdt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom rijdt Massa en niet Stroll?
Hamilton ook. Het wordt niets met de Mercedes dit jaarquote:
Die heeft dan wel een aantal getimde rondes staanquote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hamilton ook. Het wordt niets met de Mercedes dit jaar
Stroll is de baan nog niet opgeweest hequote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:09 schreef franklop het volgende:
Ricciardo schiet op softs naar P1. Hij gaat rond in 1.21.233 in de RB13 van Red Bull Racing.
Max kampioen
Wiequote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Stroll is de baan nog niet opgeweest he
Oh, fuck, ik las niet verder dan 'kan hoger' en ging kijken of hij al bestond, en jaquote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:22 schreef CrashO het volgende:
Hopelijk mag Stroll morgen de baan weer op van Williams. De crashteller staat al bijna een week op 3. Dat kan hoger
https://hasstrollcrashedyet.com/
Strolldonado rijdt volgens mij donderdag pas weerquote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:22 schreef CrashO het volgende:
Hopelijk mag Stroll morgen de baan weer op van Williams. De crashteller staat al bijna een week op 3. Dat kan hoger
https://hasstrollcrashedyet.com/
Lijkt mij stug 2 seconden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
Ach, Alonso zei vorige week nog dat McLaren makkelijk een 1.19 kon rijden, maar Mercedes een 1.17.
Sowieso schijnt Mercedes deze week met nieuwe updates te komen die 2 seconden winst geven.
Massa iig de komende twee dagenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Strolldonado rijdt volgens mij donderdag pas weer
Bij Autosport hebben ze ook de lolbroek aanquote:Here's the Renault with the Human Energy Recovery System deployed. Pic: LAT
Volgens de laatste berichten morgen al, gedeeld met Massa. En donderdag ook gedeeld om vrijdag de auto voor zichzelf te hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Strolldonado rijdt volgens mij donderdag pas weer
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:33 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Bij Autosport hebben ze ook de lolbroek aan
Vettel halve seconde trager, maar dan op de mediumsquote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:50 schreef tja77 het volgende:
Ricciardo verbetert zich naar 1.20.790 op de zachte band.
Vettel kijkt nog de verkeerde opquote:Op maandag 6 maart 2017 20:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Deze OP kan mijn autistenbrein een stuk beter handelen nu ze allemaal dezelfde kant op kijken
Thanks
Unmarked tyres.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Vettel halve seconde trager, maar dan op de mediums
quote:
Laat weinig ruimte voor twijfelquote:10:57 Vettel improves to a 1m21.321s on his next lap.
10:56 Vettel improves, and this time he's definitely, absolutely, 100% on medium tyres. That's a 1m21.558s, 0.7s slower than Ricciardo's benchmark
Die van de vorige besttijd van Vettel waren ook mediums, zo wist Pirelli te meldenquote:
quote:Pirelli says those unmarked tyres Vettel ran on earlier are prototype mediums made at its Izmit facility. It often uses test and practice sessions to trial developmental rubber.
Op softs weer dus, bijna net zo snel als Ferrari en Mercedes vorig week (naja kleine 4 tienden trager)quote:Ricciardo goes quickest – a 1m20.106s. That's a very good lap from the Red Bull. Puts it right in the ballpark with the best efforts Mercedes and Ferrari from last week.
De Ferrari ook wel hoorquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:22 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat die Red Bull (en die Mercedes) nog wel aardig over hebben.
Ergens denk ik dat Ferrari het dichtste bij het eindresultaat zit, daar zie ik niet veel meer veranderen ten opzichte van Melbourne. Terwijl we bij Mercedes en vooral de Bull nog wel iets extra's mogen verwachten.quote:
Wat mij beetje tegenvalt bij Red Bull is dat ze zo weinig rondjes rijden in vergelijking met Ferrari en Mercedes. Weinig echte long runs gehad tot dusver. Ook vandaag 'slechts' 21 rondjes pas.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:25 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat Ferrari het dichtste bij het eindresultaat zit, daar zie ik niet veel meer veranderen ten opzichte van Melbourne. Terwijl we bij Mercedes en vooral de Bull nog wel iets extra's mogen verwachten.
Ze komen nog met een nieuwe motor, al is het de vraag of het voor Melbourne zal zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:25 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat Ferrari het dichtste bij het eindresultaat zit, daar zie ik niet veel meer veranderen ten opzichte van Melbourne. Terwijl we bij Mercedes en vooral de Bull nog wel iets extra's mogen verwachten.
Rare timing. Zo'n nieuwe motor wil je toch tijdens de tests al hebben en niet net voor de eerste GP?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze komen nog met een nieuwe motor, al is het de vraag of het voor Melbourne zal zijn.
https://www.motorsport.co(...)njector-idea-879930/
het liefst wel, maar dan moet de krachtbron wel door en door getest zijn. En dan neemt nogal wat tijdquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Rare timing. Zo'n nieuwe motor wil je toch tijdens de tests al hebben en niet net voor de eerste GP?
Softsquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:36 schreef Meike26 het volgende:
Op welke banden rijd Ricciardo die snelle tijden?
http://www.gpupdate.net/n(...)-de-eerste-testweek/quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de tijden van vorige week?
Geen zin om te zoeken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de tijden van vorige week?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Valtteri Bottas Mercedes 1:19.705 US (3) 324 Sebastian Vettel Ferrari 1:19.952 S (3) 256 Kimi Raikkonen Ferrari 1:20.872 S (4) 200 Lewis Hamilton Mercedes 1:20.983 SS (2) 234 Daniel Ricciardo Red Bull 1:21.153 S (3) 120 Jolyon Palmer Renault 1:21.396 S (3) 143 Max Verstappen Red Bull 1:21.769 S (4) 174 Nico Hulkenberg Renault 1:21.791 S (3) 150 Marcus Ericsson Sauber 1:21.824 SS (3) 195 Felipe Massa Williams 1:22.076 S (1) 103 Romain Grosjean Haas 1:22.118 SS (3) 171 Kevin Magnussen Haas 1:22.204 Ss (2) 169 Lance Stroll Williams 1:22.351 S (3) 110 Antonio Giovinazzi Sauber 1:22.401 US (4) 151 Esteban Ocon Force India 1:22.509 SS (2) 86 Sergio Perez Force India 1:22.534 SS (4) 121 Stoffel Vandoorne McLaren 1:22.576 US (4) 104 Fernando Alonso McLaren 1:22.598 US (3) 99 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:22.956 S (2) 100 Carlo Sainz Toro Rosso 1:23.540 M (3) 83 Alfonso Celis Force India 1:23.568 US (3) 69 US=Ultrasoft, SS=Supersoft, S=Soft, M=Medium |
Er lijkt totaal geen paniek te zijn. Ik heb het idee dat alles dik voor elkaar is daar.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat mij beetje tegenvalt bij Red Bull is dat ze zo weinig rondjes rijden in vergelijking met Ferrari en Mercedes. Weinig echte long runs gehad tot dusver. Ook vandaag 'slechts' 21 rondjes pas.
Ross Brawn wil dat graag, maar zal voor dit jaar niet meer lukken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:38 schreef tja77 het volgende:
Ik las ergens, dat er geroepen werd dat die haaienvin eraf moet. Klopt dat of zijn dat slechts geruchten?
Brawn ziet dat het liefst, maar voordat het zover is zijn is dit seizoen al voorbijquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:38 schreef tja77 het volgende:
Ik las ergens, dat er geroepen werd dat die haaienvin eraf moet. Klopt dat of zijn dat slechts geruchten?
Lees net dat Horner nog met de teams om de tafel wil om het voor Melbourne er al af te hebben, maar denk niet dat de teams daarop zitten te wachten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Brawn ziet dat het liefst, maar voordat het zover is zijn is dit seizoen al voorbij
Ja, omdat zij er met hun hoge rake voordeel van hebben als het verboden wordt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Lees net dat Horner nog met de teams om de tafel wil om het voor Melbourne er al af te hebben, maar denk niet dat de teams daarop zitten te wachten.
Met Brawn aan de leiding zal dat ook zeker gebeuren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:42 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vind het onzin om het te verbieden omdat het er niet uitziet. "Form follows function".
Bedenk dan goede (aerodynamische) regels waardoor dit niet nodig is.
Hij is nu 0,007 seconde langzamer dan Ricciardoquote:
Dan is het gewoon dom van andere teams als ze niet dat concept hebben gekopieerd. Ferrari en ForceIndia hebben sowieso wel hogere rake dan voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, omdat zij er met hun hoge rake voordeel van hebben als het verboden wordt.
Renault op basis van?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus de top 4 lijkt merc, Ferrari, rb, Renault?
Tijden van eerste testweek.quote:
Het genot van koffiedikquote:
11:59 BEN ANDERSON: The Renault won't be out again this morning. The engine is being swapped after what the team are calling 'sensor issues' arose.quote:
is Ben de broer van Gary?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:59 schreef franklop het volgende:
[..]
11:59 BEN ANDERSON: The Renault won't be out again this morning. The engine is being swapped after what the team are calling 'sensor issues' arose.
Vorige week Red Bull ook al.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:59 schreef franklop het volgende:
[..]
11:59 BEN ANDERSON: The Renault won't be out again this morning. The engine is being swapped after what the team are calling 'sensor issues' arose.
Denk dat ik maar 3x Sauber en Kimi neem in de manager haas is ook niet veelquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:59 schreef franklop het volgende:
[..]
11:59 BEN ANDERSON: The Renault won't be out again this morning. The engine is being swapped after what the team are calling 'sensor issues' arose.
Teething problemsquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:59 schreef franklop het volgende:
[..]
11:59 BEN ANDERSON: The Renault won't be out again this morning. The engine is being swapped after what the team are calling 'sensor issues' arose.
Begrijp dat de S1 en S2 van Massa al sneller waren dan die van RIC.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:35 schreef Hanschje het volgende:
Ricciardo op US. Snelste in S1 en S2, maar verliest veel tijd in S3....
Oftewel flink van het gas af
Van de baan af zul je bedoelenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:35 schreef Hanschje het volgende:
Ricciardo op US. Snelste in S1 en S2, maar verliest veel tijd in S3....
Oftewel flink van het gas af
Goed punt.quote:
Alles wat nu stuk gaat gaat tijdens het seizoen niet meer stuk.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:52 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Goed punt.
In ander nieuws: McLaren heeft weer een kapotte Honda-motor
Die zijn aan het oefenen voor de snelste motorwissel van het seizoen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:25 schreef heywoodu het volgende:
McLaren gooit er ondertussen een nieuwe motor in.
Allemaal de schuld van het slechte chassis.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
Jup, McLaren blijft motoren wisselen. Ik vrees dat ze dit voor de eerste race niet onder controle hebben, het feit dat ze een paar dagen geleden nog geen idee hebben waar het aan ligt versterkt dit redelijk. Grote veranderingen voer je nu niet zomaar meer even door.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van het slechte chassis.
Die kunnen straks een motor wisselen in de tijd dat andere teams de banden doenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:42 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Die zijn aan het oefenen voor de snelste motorwissel van het seizoen.
quote:14:07 Seven minutes in, still no track action. They can't all be changing engines.
Of Williams heeft gewoon een goede wagen gebouwdquote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:23 schreef Rossdale het volgende:
Aangezien Massa nu de snelste tijd heeft is het wel duidelijk dat zowel Merc, Ferrari en RB nog niet bepaald geprobeerd hebben om te pushen.
Massa is gewoon goed, kan ook.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:23 schreef Rossdale het volgende:
Aangezien Massa nu de snelste tijd heeft is het wel duidelijk dat zowel Merc, Ferrari en RB nog niet bepaald geprobeerd hebben om te pushen.
Die planning hebben ze dan niet eerder doorgegeven.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ericsson neemt bij Sauber zoals gepland het stuur over van Wehrlein, zo meldt het team
In de IndyCar hebben ze voor dit jaar mede dankzij Ganassi een stap kunnen zetten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:38 schreef King_Merc het volgende:
Alonso en Vandoorne kunnen nu beter naar Melbourne gaan, om alvast aan de race te beginnen, en met wat geluk halen ze (als de andere teams zich bij de race voegen op de 26ste) wat puntjes binnen...
Die japanners moeten zich schamen...
Klopt. Autosport was er ook verrast doorquote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die planning hebben ze dan niet eerder doorgegeven.
Aha, daarom heet ie Chip!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de IndyCar hebben ze voor dit jaar mede dankzij Ganassi een stap kunnen zetten.
Zou zoiets in de Formule 1 met bijvoorbeeld het binnenhalen van Illien ook kunnen?
De Red Bull klonk vorige week volgens andere teams en kenners als of die nog niet vol open stond. Dus ga er maar van uit dat dit bij meerdere teams het geval is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:57 schreef tja77 het volgende:
Wat ik me afvraag, niet zo zeer of de coureurs doortrappen gedurende de tests, maar of de motoren al hun volledige vermogen leveren. Dit om ploffen (of is het plofs) te voorkomen.
Maar Ricciardo reed dat op Ultra's geloof ik... Scheelt twee compounds.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Vettel op softs naar 1.19,9
Ietsje langzamer dan Ricciardo
Sterker nog, op de mediums waren ze volgens mij zelfs sneller.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:00 schreef sasquatsch het volgende:
Was vorige week na de Mercedes het snelste in de long runs. Nog voor Ferrari.
64, valt reuze tegen ten opzichte van Ferrari en Williams.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:02 schreef Jester65 het volgende:
Ricciardo zit inmiddels op 84 ronden. Productieve dag.
typfoutje. Was echt 64quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:51 schreef Jester65 het volgende:
15:59
Halfway through the afternoon session, here's a lapcount update:
Massa - 92
Ricciardo - 84
Vettel - 106
Hamilton - 49
Ocon - 88
Bottas - 38
Magnussen - 67
Kvyat - 45
Vandoorne - 36
Wehrlein - 47
Ericsson - 25
Hulkenberg - 14
Palmer - 15
Ok, gelukkig.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Nee. Ricciardo's tijd op softs (1.20.077) was de snelste van beide testen tot nog toe.
Snapt de FIA nog steeds niet dat we de compounds in dit soort overzichten nodig hebben?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:39 schreef Razor21 het volgende:
Er zijn vandaag totaal 1119 rondjes gereden.
[ afbeelding ]
Ik hoop eerder dat McLaren zelf dat besluit neemt en Honda de deur wijst eind van het jaar. En het lijkt me ook wel verstandig om Honda onder druk te zetten door al te kijken naar een nieuwe leverancier.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:40 schreef Fir3fly het volgende:
Hopen dat Honda aan het eind van het jaar uitstapt.
mja, dan is McLaren het bokje lijkt me.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:40 schreef Fir3fly het volgende:
Hopen dat Honda aan het eind van het jaar uitstapt.
ja joh, iedereen rijdt hier volle bakquote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Kunnen we al concluderen dat Red Bull niet snel genoeg is?
Ik wil het gewoon wetenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:05 schreef Klummie het volgende:
[..]
ja joh, iedereen rijdt hier volle bak
En dan? Tijden zeggen helemaal niks. Het enige wat belangrijk is, is dat ze geen problemen hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:44 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Snapt de FIA nog steeds niet dat we de compounds in dit soort overzichten nodig hebben?
Na Q3 in melbourne weten we iig veel meer dan die 2 weken hier als het over snelheid gaat.quote:
Of nieuwe leverancier.. Zoals je al aankaart, elke huidige motorbouwer wil niet graag met McLaren in zee omdat ze er gelijk een sterke concurrent bij hebben. McLaren is welhaast gedwongen een nieuwe leverancier te vinden als ze Honda laten vallen en met de afgelopen testdagen nu en uitblijven van resultaten in eerste helft van het seizoen moeten ze snel knopen doorhakken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan is McLaren het bokje lijkt me.
Moeten ze aankloppen bij grote rivaal Ferrari of Renault dat met een fabrieksteam en Red Bull Racing niet op McLaren zit te wachten. Mercedes is lijkt me al helemaal uitgesloten
Buiten de hele situatie met Honda zal het voor McLaren ook niet echt leuk zijn dat het contract van Alonso afloopt. Die zal toch ook niet echt veel zin hebben om hier nog mee door te gaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of nieuwe leverancier.. Zoals je al aankaart, elke huidige motorbouwer wil niet graag met McLaren in zee omdat ze er gelijk een sterke concurrent bij hebben. McLaren is welhaast gedwongen een nieuwe leverancier te vinden als ze Honda laten vallen en met de afgelopen testdagen nu en uitblijven van resultaten in eerste helft van het seizoen moeten ze snel knopen doorhakken.
quote:Was McLaren nicht sagen kann, trotzdem aber im Fahrerlager durchsickert: Wenn der Honda-Motor mal läuft, soll er nicht mehr Power haben als das 2015er Triebwerk.
Dus ze zijn aan het sandbaggen op de ultrasofts en supersofts is de conclusie?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Nee. Ricciardo's tijd op softs (1.20.077) was de snelste van beide testen tot nog toe.
Jammer dan, maar de FIA beslist dan welke motorenleverancier McLaren een motor moet geven. De leveranciers hebben dat zelf met de FIA afgesproken als er een team geen motor heeft omdat ze de situatie met Red Bull en Renault van twee jaar terug willen voorkomen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan is McLaren het bokje lijkt me.
Moeten ze aankloppen bij grote rivaal Ferrari of Renault dat met een fabrieksteam en Red Bull Racing niet op McLaren zit te wachten. Mercedes is lijkt me al helemaal uitgesloten
Dat is waar, maar dan nog is de vraag of je als team wel een gelijke behandeling krijgt. Niet qua materiaal, maar qua personeel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer dan, maar de FIA beslist dan welke motorenleverancier McLaren een motor moet geven. De leveranciers hebben dat zelf met de FIA afgesproken als er een team geen motor heeft omdat ze de situatie met Red Bull en Renault van twee jaar terug willen voorkomen.
Aangezien ze alle drie aan drie teams leveren is het de vraag wie er moet leveren.
Dat zal alleen lukken als ze ook een goed chassis af weten te leveren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef sanger het volgende:
Ik zou McLaren wel met een Mercedes willen zien weer... Denk dat je direct een kandidaat voor podium erbij hebt.
Daar hebben ze bij McLaren toch meestal best wel vertrouwen in. Meteen goede benchmark voor zequote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal alleen lukken als ze ook een goed chassis af weten te leveren.
Niemand weet in hoeverre ze sandbaggen, een beetje of een beetje veel?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus ze zijn aan het sandbaggen op de ultrasofts en supersofts is de conclusie?
Vorige test viel me ook al op dat op een gegeven moment RIC en HAM tegelijk reden op mediums en de tijden van RIC best wel beter waren.
Een andere optie is dat ze de zachtere banden niet aan de praat krijgen natuurlijk, maar laten we dat maar niet hopen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:34 schreef Klummie het volgende:
[..]
Niemand weet in hoeverre ze sandbaggen, een beetje of een beetje veel?
Het enige dat we weten is dat geen van de teams het achterste van zijn tong zal laten zien hier en dat is alleen maar logisch.
Dan zijn ze op dit moment de enige denk ikquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar hebben ze bij McLaren toch meestal best wel vertrouwen in. Meteen goede benchmark voor ze
Dat bedoel ik nu juist, het is allemaal puur speculeren. De enige juiste conclusie is dat Stroll niet kan rijden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Een andere optie is dat ze de zachtere banden niet aan de praat krijgen natuurlijk, maar laten we dat maar niet hopen.
Sorry, blijkt fake news.te zijn. Vettel was vorige week sneller op softs met 1:19.952.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Nee. Ricciardo's tijd op softs (1.20.077) was de snelste van beide testen tot nog toe.
Vorige week ook al gezegd. Ferrari was vorig jaar met de tests ook één van de best (zelfs snelste) en ook weer veel ronden. Het zegt echt helemaal niks.Kan best zijn dat ze meer aan het pushen zijn dan de andere teams. Kan ook zijn dat ze echt super snel zijn. Je kan er echt niks uit concluderen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef HansvanOchten het volgende:
Ferrari staat wel consequent bovenaan qua snelheid en aantallen ronden.
Ik ga er vanuit dat zij wel een serieuze titelkandidaat zijn dit jaar itt vorig jaar.
Toen stonden ze ook bovenaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef HansvanOchten het volgende:
Ferrari staat wel consequent bovenaan qua snelheid en aantallen ronden.
Ik ga er vanuit dat zij wel een serieuze titelkandidaat zijn dit jaar itt vorig jaar.
Dat tijden niks zeggen snap ik ook wel maar als de FIA ze dan toch zo publiceert kunnen ze net zo goed effe de compound er bij vermelden voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan? Tijden zeggen helemaal niks. Het enige wat belangrijk is, is dat ze geen problemen hebben.
Lekker al die Nederlands sprekende coureurs.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:17 schreef Gezicht het volgende:
Een derde coureur op de grid die Nederlands spreekt trouwens
Wie is die tweede dan? En wat vindt hij van Max?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:17 schreef Gezicht het volgende:
Een derde coureur op de grid die Nederlands spreekt trouwens
Was afgeleid door de mediaman met bril die bij Magnussen stond.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Tof wel om van Magnussen te horen dat het weer wat meer racewagens geworden zijn.. klinkt dus als echt een goede verandering en word na de eerste gp afgepeigerde coureurtjes tellen..
En dat het met de betrouwbaarheid bij veel teams wel snor zitquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:59 schreef Kyran het volgende:
Er zijn inderdaad maar twee conclusies die we kunnen trekken.
1) Stroll kan niet rijden.
2) Honda heeft een probleem.
Voor welke duidelijkheid? Tijden zeggen niets, nada, noppes. Compounds erbij zetten draagt daar niet aan bij op wat voor manier dan ook, hooguit op welke band ze met de lichtste auto het hardst hebben gestampt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat tijden niks zeggen snap ik ook wel maar als de FIA ze dan toch zo publiceert kunnen ze net zo goed effe de compound er bij vermelden voor de duidelijkheid.
Dan stop maar helemaal met ook maar iets bijhouden van de testdagen want dat zegt toch allemaal niks.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor welke duidelijkheid? Tijden zeggen niets, nada, noppes. Compounds erbij zetten draagt daar niet aan bij op wat voor manier dan ook, hooguit op welke band ze met de lichtste auto het hardst hebben gestampt.
De tijden zijn leuk voer om bepaalde dingen te speculeren. Voor de rest kan je er niet zo veel mee.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:26 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan stop maar helemaal met ook maar iets bijhouden van de testdagen want dat zegt toch allemaal niks.
Eén dus, want Honda lijkt inderdaad een probleem te hebbenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:59 schreef Kyran het volgende:
Er zijn inderdaad maar twee conclusies die we kunnen trekken.
1) Stroll kan niet rijden.
2) Honda heeft een probleem.
Op zich speelt dat mee, maar 2 van zulke jaren gaan een team ook niet in de kouwe kleren zitten, en het laatste succesjaartje is ook al weren even geleden, en was het toen al niet zo'n heel strak geleid team. Williams is ook nog steeds niet helemaal teruggekomen na een flinke dip, ik kan me niet voorstellen dat McLaren qua chassis, organisatie en budget meteen weer op het niveau van 10 jaar geleden zit als er maar een goede motor inhangt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of nieuwe leverancier.. Zoals je al aankaart, elke huidige motorbouwer wil niet graag met McLaren in zee omdat ze er gelijk een sterke concurrent bij hebben.
En ferrari heeft zelfs met een ongemarkeerde testband geredenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor welke duidelijkheid? Tijden zeggen niets, nada, noppes. Compounds erbij zetten draagt daar niet aan bij op wat voor manier dan ook, hooguit op welke band ze met de lichtste auto het hardst hebben gestampt.
Goed plan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:26 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan stop maar helemaal met ook maar iets bijhouden van de testdagen want dat zegt toch allemaal niks.
Aan de andere kant lees je veel geruchten dat ze met een erg lege auto moeten rijden gezien hoe laat ze remmen etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef HansvanOchten het volgende:
Ferrari staat wel consequent bovenaan qua snelheid en aantallen ronden.
Ik ga er vanuit dat zij wel een serieuze titelkandidaat zijn dit jaar itt vorig jaar.
Daarentegen zijn er ook uitspraken van coureurs dat er amper binnen een x-aantal auto lengtes te blijven is van een andere wagen ivm verstoorde luchtstromen etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Tof wel om van Magnussen te horen dat het weer wat meer racewagens geworden zijn.. klinkt dus als echt een goede verandering en word na de eerste gp afgepeigerde coureurtjes tellen..
maar ook de long runs zijn erg stabiel en snel..quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de andere kant lees je veel geruchten dat ze met een erg lege auto moeten rijden gezien hoe laat ze remmen etc.
De 2017 wagens remmen sowieso later omdat de topsnelheid lager ligt en de bochtensnelheid hoger is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de andere kant lees je veel geruchten dat ze met een erg lege auto moeten rijden gezien hoe laat ze remmen etc.
Stoffel, nummer drie geen idee.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:20 schreef Klummie het volgende:
[..]
Wie is die tweede dan? En wat vindt hij van Max?
Hulkenberg schijnt toch wat Nederlands te kunnen?quote:
De Hulkquote:
quote:Lekker al die Nederlands sprekende coureurs.
Verstappen, Van Doorne, Hulkenberg.
Heus?quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Hulkenberg schijnt toch wat Nederlands te kunnen?
Als de fans die titel mochten vergeven was Max het al twee jaar op rij geweestquote:
Meen je niet?quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Hulkenberg schijnt toch wat Nederlands te kunnen?
Monacoquote:Op woensdag 8 maart 2017 09:30 schreef JJH het volgende:
Verstappen inmiddels 8 rondjes. Dus veel betrouwbaarder dan de rest.
Inpakken, strik erom en die wereldtitel mee naar Nederland.
Nee, maar gebruiken natuurlijk wel dezelfde motor. Weinig echte long runs nog gezien van ze en relatief weinig rondjes in totaal telkens.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:07 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull had gisteren toch geen problemen met de motor?
En wat k heb er nog helemaal niets van kunnen zien.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:14 schreef DeeBee het volgende:
Goed om te lezen dat Max kampioen is geworden vandaag.
Mij ook niet.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee, maar gebruiken natuurlijk wel dezelfde motor. Weinig echte long runs nog gezien van ze en relatief weinig rondjes in totaal telkens.
Kan mis zitten hoor, maar het zit met niet helemaal lekker.
Marko heeft dat gezegd ja maar of dat waar is? Kan ook een spelletje zijn,quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mij ook niet.
Ook niet gezien het feit dat ze bij RedBull schijnen te hebben toegegeven waarschijnlijk de eerste periode niet de concurrentie met Mercedes aan te kunnen. Waarschijnlijk pas vanaf de 2e seizoenshelft.
Bah, heel zijn auto is smerig. Mag wel eens door de carwashquote:
Die is met veel installation laps bezig.quote:
Horner zegt juist weer dat ze erg sterk zijn, dus mja ook hier kan je niks mee inderdaad.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Marko heeft dat gezegd ja maar of dat waar is? Kan ook een spelletje zijn,
Max is nu met hetzelfde programma bezig als RIC gisteren zo te zien. Veel korte runs, volgens RB een soort van kopie van de vrijdagen tijdens race-weekends.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:27 schreef Schnitzels het volgende:
Wel vind ik het vervelend dat Red Bull maar weinig echte kilometers maakt. Ik vrees echt dat Ferrari dit jaar team nr. 2 zal gaan zijn.
Max 32 rondjes, Kimi 15 tot nu toe vandaag.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:27 schreef Schnitzels het volgende:
Wel vind ik het vervelend dat Red Bull maar weinig echte kilometers maakt. Ik vrees echt dat Ferrari dit jaar team nr. 2 zal gaan zijn.
Ferrari 166 rondjes gisteren, Red Bull <100 ..quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max 32 rondjes, Kimi 15 tot nu toe vandaag.
wtfquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
De Ferrari heeft wat hekwerk meegenomen
[ afbeelding ]
Handig, kan Kvyat niet meer achterin rijden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
De Ferrari heeft wat hekwerk meegenomen
[ afbeelding ]
Mag dat?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
De Ferrari heeft wat hekwerk meegenomen
[ afbeelding ]
Al bijna 3 uur zonder problemenquote:11:41 For those wondering about McLaren's low lap count so far today, I'm told there have been no further engine problems. Apparently the team is just working through what has become a truncated test programme.Ben Anderson
In testweek mag bijna alles. Die sensor-rekken draagt iedereen wel aantal keer mee.quote:
Tijdens het testen wel.quote:
http://www.gpupdate.net/n(...)alunya-8-maart-2017/quote:
Maar op basis van het aantal gereden rondjes gedurende testdagen baseren dat een team het 2e team zal gaan zijn, slaat simpelweg nergens op.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Ferrari 166 rondjes gisteren, Red Bull <100 ..
Gaat echt om de echt lange runs, die moeten we nog zien van de Red Bull.
Idd want Ferrari voerde vorig jaar ook die ranglijst aan. Het aantal rondjes zegt niks over snelheid. Hooguit over betrouwbaarheid. Al hoeft dat ook niet als je al die rondjes op 80% rijdt. Dat is dan geen garantie voor betrouwbaarheid van een race op volle kracht.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar op basis van het aantal gereden rondjes gedurende testdagen baseren dat een team het 2e team zal gaan zijn, slaat simpelweg nergens op.
Zeg ook niet dat ze tweede team gaan zijn, maar wel dat RB toch ook echt lange(re) stints moet gaan rijden. Vooralsnog hebben ze dat niet gedaan (buiten max 10 rondjes). Daar ben ik benieuwd naar, want de Renault blijkt bij de twee andere teams niet heel betrouwbaar te zijn. Althans minder dan de Ferrari's en Merc's.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar op basis van het aantal gereden rondjes gedurende testdagen baseren dat een team het 2e team zal gaan zijn, slaat simpelweg nergens op.
Dat zeg jij ook niet, maar degene waar ik in eerste instantie op reageerde wel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat ze tweede team gaan zijn, maar wel dat RB toch ook echt lange(re) stints moet gaan rijden. Vooralsnog hebben ze dat niet gedaan (buiten max 10 rondjes). Daar ben ik benieuwd naar, want de Renault blijkt bij de twee andere teams niet heel betrouwbaar te zijn. Althans minder dan de Ferrari's en Merc's.
Nee snap ik, maar ik vind ze een goede indruk maken en ik geloof niet dat alle teams op 70% rijden. Ik denk dat het allemaal wel richting de 90/95% waarbij alle teams wellicht nog iets over hebben, maar niet extreem veel meer. Ik denk dat het testen juist enorm belangrijk is om een voordeel te kunnen krijgen. En met een stuk minder rondjes als Ferrari en Mercedes zie ik dat als een concurrentieachterstand.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar op basis van het aantal gereden rondjes gedurende testdagen baseren dat een team het 2e team zal gaan zijn, slaat simpelweg nergens op.
Blijkbaar ziet RBR dat anders en die hebben de data hè.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:11 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar ik vind ze een goede indruk maken en ik geloof niet dat alle teams op 70% rijden. Ik denk dat het allemaal wel richting de 90/95% waarbij alle teams wellicht nog iets over hebben, maar niet extreem veel meer. Ik denk dat het testen juist enorm belangrijk is om een voordeel te kunnen krijgen. En met een stuk minder rondjes als Ferrari en Mercedes zie ik dat als een concurrentieachterstand.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Natuurlijk zijn veel kilometers van belang. Maar sommige teams hebben voldoende info na een run van 6 rondjes, andere teams willen runs van 10-12 rondjes om degelijke data te hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:11 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar ik vind ze een goede indruk maken en ik geloof niet dat alle teams op 70% rijden. Ik denk dat het allemaal wel richting de 90/95% waarbij alle teams wellicht nog iets over hebben, maar niet extreem veel meer. Ik denk dat het testen juist enorm belangrijk is om een voordeel te kunnen krijgen. En met een stuk minder rondjes als Ferrari en Mercedes zie ik dat als een concurrentieachterstand.
Nee, Bottas kampioen, Massa tweedequote:Op woensdag 8 maart 2017 12:36 schreef ondeugend het volgende:
Hou maar op idd... Massa wereldkampioen
Renault heeft in geen van de 3 teams een echt fatsoenlijke long-run erop zitten. De andere motorbouwers wel (buiten Honda dan). Ook daar wil je je info van hebben. Testbank is 1, maar zoals je bij Honda zag, zegt dat niet alles.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Natuurlijk zijn veel kilometers van belang. Maar sommige teams hebben voldoende info na een run van 6 rondjes, andere teams willen runs van 10-12 rondjes om degelijke data te hebben.
twitter:thebuxtonblog twitterde op woensdag 08-03-2017 om 11:00:17 Just spent an hour trackside. Reckon Felipe's choice to unretire might be the best one he ever made. Holy wow, what a car he's got this year reageer retweet
Dat ja. Alsof ze in de pitbox meekijken met de data, lachwekkend.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:51 schreef Kyran het volgende:
Ik word moe van al die zogenaamde kenners die door even aan de kant te staan conclusies weten te trekken over een auto ... Ieder jaar weer en ze hebben nooit gelijk ...
Daarnaast stelt de FIA hier cosmetisch regels, en Ferrari volgt die dan met een cosmetische oplossing. Klaar. Sowieso vind ik niet dat de FIA puur cosmetische regels moet stellen, form follows function, daar zit hem de schoonheid.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik als fan vindt het fantastisch dat Ferrari met dit concept is gekomen. De Formule 1 gaat in essentie over het opzoeken van de grenzen van de regels en verder niemand heeft er over nagedacht dat je op dit punt iets kon.
twitter:wtf1official twitterde op woensdag 08-03-2017 om 11:39:40 When you become orange and start talking like Trump #F1 https://t.co/ExAeEzmAt1 reageer retweet
"Red Flags"quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:05 schreef tja77 het volgende:
Zometeen Stroll de baan op, ik ben benieuwd...
twitter:autosportlive twitterde op woensdag 08-03-2017 om 14:07:08 We've composed a Christmas-inspired rhyme for this moment. Let's clear our throat. *Ahem*... #F1 reageer retweet
twitter:autosportlive twitterde op woensdag 08-03-2017 om 14:07:31 'Twas the sixth day of testing.And all through the Circuit de Catalunya nobody did anything. The end. #F1 reageer retweet
Ik gok rode vlag om 15.00 uur.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:05 schreef tja77 het volgende:
Zometeen Stroll de baan op, ik ben benieuwd...
Gelukkig rijdt Vettel vandaag niet. Anders had hij iedere keer dat hij de baan op ging om Blue Flags voor Strolldonado gevraagdquote:Op woensdag 8 maart 2017 14:05 schreef tja77 het volgende:
Zometeen Stroll de baan op, ik ben benieuwd...
twitter:F1 twitterde op woensdag 08-03-2017 om 14:08:33 He's back in his @WilliamsRacing FW40 this afternoon"Not living on the edge is boring"More from @lance_stroll ? https://t.co/kZN1A9UDSA reageer retweet
quote:Verstappen's engine has been changed as a precaution
According to his personal website, the car will be ready by 14:30
Doen ze godnondeju's snel zeg.quote:
Even een paar monteurs van McLaren geleend, die zijn er ondertussen vrij bedreven in.quote:
Vooralsnog zijn ze nog niet klaar.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:36 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Even een paar monteurs van McLaren geleend, die zijn er ondertussen vrij bedreven in.
quote:RED BULL WARMT NIEUWE MOTOR OP
Onder het mediacentrum in Barcelona is het gebrul van de Renault/TAG-Heuer V6 turbo van Red Bull Racing te horen. Max Verstappen zal spoedig dus weer naar buiten kunnen.
als het maar geen Mercedes isquote:Op woensdag 8 maart 2017 14:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Seizoen afschrijven, titel aan Ferrari geven.
als het maar geen hamilton is , Bottas is prima (alleen maar om de reactie van Hamilton te zien XDquote:
Vergne doet weer mee?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Laat hem maar vooral aan veel ronden komen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:44 schreef Themeparktommy het volgende:
Kijken of die nog aan mooie rondetijden kan komen...
Eentje?quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:35 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
ze mogen in melbourne weer een extra camping stoeltje meenemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |