abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169335161
Stel je wilt van je hatchback af omdat je in een mooie cabrio wilt om door je prachtige provincie te rijden (zeeland uiteraard)

Hoor je bij een Cabrio meer omgevingslawaai, denk aan: wind, andere auto's, banden over het asfalt? Uitgaande van een Cabrio met een softtop.... en het dak naar boven uiteraard.
pi_169335405
Een goede dubbel gevoerde kap zoals bij een BMW E46 houdt goed het geluid tegen. Maar dat beetje meer geluid is het zeker waard om in de zomer topless door Zeeland te kunnen karren.
pi_169335901
Ik zou er niet voor kiezen. De auto is zwaarder en hoevaak gaat de kap nou daadwerkelijk naar beneden.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_169336541
Als je ouder bent dan 30 rij je voor aap.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169337238
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:06 schreef Sigaartje het volgende:
Als je ouder bent dan 30 rij je voor aap.
Neejo, alleen wanneer je in zo'n midlife crisis leeftijd zit.
pi_169338254
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:29 schreef hoechst het volgende:

[..]

Neejo, alleen wanneer je in zo'n midlife crisis leeftijd zit.
Gewoon doen joh, Zeeland is leuk om te rijden, of eens een ritje naar de Côte d'Azur.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:05:20 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169338460
Huur eerst eens een cabrio voor je er eentje koopt. Het is idd lawaai aan je kop. Maar ook ruik je de omgeving, het bos waar je doorheen rijdt ruik je.
Je bent er gek van of je vind het vreselijk.
Cabrio is niets voor mij, anderen vinden het geweldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169340241
In de praktijk rij je in een soort pausmobiel, alle ramen omhoog, dak omlaag en dan achter nog een windvanger en een sjaal om/pet op.
.
pi_169346030
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:55 schreef Fer het volgende:
In de praktijk rij je in een soort pausmobiel, alle ramen omhoog, dak omlaag en dan achter nog een windvanger en een sjaal om/pet op.
Zo rijden ze in Het Gooi en over de boulevard, dat zijn de "kijk mij eens" cabrio rijders.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:41:47 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169346243
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:44 schreef -AMG- het volgende:
Ik zou er niet voor kiezen. De auto is zwaarder en hoevaak gaat de kap nou daadwerkelijk naar beneden.
Heb 9 jaar in een Saab cabrio rondgereden en denk dat ik gedurende voorjaar en zomer zeker 1/3 dagen met het dak open reed. En dan was ik een cabriorijder die alleen het dak opendoet als ik er geen extra kleding voor aan hoef te trekken.

Dat betekent dat je, in Nederland, significant meer plezier hebt van een cabrio dan van een set winterbanden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:43:53 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169346263
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:19 schreef hoechst het volgende:
Stel je wilt van je hatchback af omdat je in een mooie cabrio wilt om door je prachtige provincie te rijden (zeeland uiteraard)

Hoor je bij een Cabrio meer omgevingslawaai, denk aan: wind, andere auto's, banden over het asfalt? Uitgaande van een Cabrio met een softtop.... en het dak naar boven uiteraard.
Ja, je hoort zeker meer omgevingslawaai. Heb het zelf nooit als hinderlijk ervaren. In de regel geldt wel: hoe duurder de auto, des te beter de isolatie. Als je de mogelijkheid hebt, gewoon doen. Het is fijn. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:44:54 #13
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169346274
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Huur eerst eens een cabrio voor je er eentje koopt. Het is idd lawaai aan je kop. Maar ook ruik je de omgeving, het bos waar je doorheen rijdt ruik je.
Je bent er gek van of je vind het vreselijk.
Cabrio is niets voor mij, anderen vinden het geweldig
`
Weet niet in wat voor gatenkaas jij hebt gereden, maar heb nooit verschil in geur gemerkt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169346278
het verschilt per auto of je echt dat cabrio gevoel hebt of niet: sommige hebben de voorruit zo dicht bij je hoofd dat je nog steeds het gevoel hebt in een dichte auto te rijden. (zit je nog met je hoofd onder de zonnekleppen :') )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:11:15 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169346548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

`
Weet niet in wat voor gatenkaas jij hebt gereden, maar heb nooit verschil in geur gemerkt.
Een Saab Cabrio, een crysler sebring en een vw beetle cabrio
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:28:05 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169346730
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een Saab Cabrio, een crysler sebring en een vw beetle cabrio
Ah, dat verklaart het: een Chrysler en een Volkswagen....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:30:29 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169346760
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:06 schreef Sigaartje het volgende:
Als je ouder bent dan 30 rij je voor aap.
Je daar wat van aantrekken. :').
And so is the past
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:55:53 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169348013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart het: een Chrysler en een Volkswagen....
En een Saab,
Wat is eigenlijk jouw neukende probleem? Heeft je moeder je op je hoofd laten vallen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:02:12 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169348099
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:

En een Saab,
Wat is eigenlijk jouw neukende probleem? Heeft je moeder je op je hoofd laten vallen?
Ik betwist je stelling, meer niet. Zoals ik in een eerdere post zei, heb 9 jaar in een Saab cabrio gereden en, met het dak dicht, rook het in de auto niet significant anders dan in een auto met een vast dak. Ik neem aan dat je bedoelt met het dak dicht, want dat je met het dak open de omgeving meer ruikt is zo'n ontzettend open deur dat ik me niet kan voorstellen dat iemand dat zou willen melden.

Heb je het interieurfilter van je Saab wel eens laten vervangen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:05:37 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169348162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik betwist je stelling, meer niet. Zoals ik in een eerdere post zei, heb 9 jaar in een Saab cabrio gereden en, met het dak dicht, rook het in de auto niet significant anders dan in een auto met een vast dak. Ik neem aan dat je bedoelt met het dak dicht, want dat je met het dak open de omgeving meer ruikt is zo'n ontzettend open deur dat ik me niet kan voorstellen dat iemand dat zou willen melden.

Heb je het interieurfilter van je Saab wel eens laten vervangen?
Rook jij?
Natuurlijk heb het over met het dak open rijden tov een dichte auto, lijp zuurdeeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:10:00 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169348230
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

Natuurlijk heb het over met het dak open rijden tov een dichte auto, lijp zuurdeeg.
quote:
....want dat je met het dak open de omgeving meer ruikt is zo'n ontzettend open deur dat ik me niet kan voorstellen dat iemand dat zou willen melden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169349229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik betwist je stelling, meer niet. Zoals ik in een eerdere post zei, heb 9 jaar in een Saab cabrio gereden en, met het dak dicht, rook het in de auto niet significant anders dan in een auto met een vast dak. Ik neem aan dat je bedoelt met het dak dicht, want dat je met het dak open de omgeving meer ruikt is zo'n ontzettend open deur dat ik me niet kan voorstellen dat iemand dat zou willen melden.

Heb je het interieurfilter van je Saab wel eens laten vervangen?
_O-
IT'er in hart en nieren
pi_169351718
Ik heb een keer een Renault Mégane Cabrio uit 2002 gekocht voor de vakantie. Het ligt er inderdaad aan watvoor budget je hebt en wat je koopt, want er is veel verschil. Maar hoewel het best uit te houden was in de Renault had het ook veel nadelen. Zo was het in Zuid-Frankrijk eigenlijk te heet om open te rijden (airco vol aan, dak af en toe toch maar dicht om bij te komen). Op de snelweg met wat hogere snelheden (zeg 140km/h) kwam er toch wel veel lawaai wat met lange afstanden best irritant kan zijn.
  Moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:52:01 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169357635
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:14 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zo rijden ze in Het Gooi en over de boulevard, dat zijn de "kijk mij eens" cabrio rijders.
Bij voorkeur in maart op de eerste "zonnige" dag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169358047
Het ligt er ook aan welke cabrio je rijdt. M'n vriend en ik hebben nu meerdere cabrio's gehad en elk hun eigen karakter. Een ford focus CC, ideaal en erg comfortabel, maar weinig cabrio gevoel omdat de voorruit onderhand boven je hoofd eindigt, dat doen wel afbreuk aan het open rijden, zelfs mijn Alto met roldakje gaf nog een vrijer gevoel leek wel.

Een ander cabriootje, de Nissan Figaro, was erg leuk om te rijden, wel moest je hetkapje handmatig naar achteren klappen, maar net als de Fiat 500c heb je dakbogen maar heb je boven je hoofd wel een open gevoel. Met de Figaro hebben we zelfs met -5 graden nog open kunnen rijden. De Elise nu is daar niet geschikt voor, het is een targa achtige en die kan open wel aardig lawaaieg zijn. Swinters dus het hardtopje erop.

Persooonlijk vind ik ook de NewBeetle cabrio nog wel een leuke klassieke cabrio uitstraling hebben + ook een cabrio beleving geven.
pi_169358240
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb 9 jaar in een Saab cabrio rondgereden en denk dat ik gedurende voorjaar en zomer zeker 1/3 dagen met het dak open reed. En dan was ik een cabriorijder die alleen het dak opendoet als ik er geen extra kleding voor aan hoef te trekken.

Dat betekent dat je, in Nederland, significant meer plezier hebt van een cabrio dan van een set winterbanden.
Dat is dan ook wel weer zo.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_169359055
Mijn ervaring met een cabrio ook, vaak is zon eeg fel in de zomer, of het waait te hard. Ik wil zoeits weleens proberen:


.
pi_169359203
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:44 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring met een cabrio ook, vaak is zon eeg fel in de zomer, of het waait te hard. Ik wil zoeits weleens proberen:


[ afbeelding ]
Juist met open ramen heb je veel last van de wind lijkt mij. Op de snelweg is dat meestal niet fijn. Vroegah deed ik wel veel met ramen open rijden op de snelweg, maar toen had ik nog geen airco ;)
pi_169359814
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En een Saab,
Wat is eigenlijk jouw neukende probleem? Heeft je moeder je op je hoofd laten vallen?
Ohja goed dat je ff neuken zegt.... Want nu besef ik me dat je in die cabriolet/2 zitter helemaal niet kunt neuken....

Is een essentieel iets voor mij.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:09:57 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169359947
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:06 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ohja goed dat je ff neuken zegt.... Want nu besef ik me dat je in die cabriolet/2 zitter helemaal niet kunt neuken....

Is een essentieel iets voor mij.
Neuken in de auto? Ik doe het liever in bed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')