abonnement Unibet Coolblue
pi_169365711
Water echt in het gaspit waas altijd zo vervelend. Je kan die pitten niet aanraken want die zijn te warm.

Dat vind ik ook ideaal bij inductie. Je knoeit. Tilt de pan op. Haalt er een doekje overheen en gaat weer verder. Alles terwijl je hem gewoon op het hoge vermogen laat staan.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:40:20 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169377186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik raad iedereen aan die gas heeft om gewoon op gas te koken. In veel nieuwbouw wordt geen gasaansluiting meer aangeboden, ook b.v. in mijn appartement is er geen gas en ik vind het echt ontzettend vervelend.

- Met gas kook je op vuur. Dat is de natuurlijke, oorspronkelijke manier van koken. Je kunt het vuur ook gebruiken om rechtstreeks dingen op te roosteren zoals paprika's en aubergines.
- Met gas kun je gemakkelijk een heel flinke vlam krijgen, en ook een heel laag pitje. En als je het pitje lager zet is het v uur ook meteen zacht. Met inductie duurt het wel even voordat het is afgekoeld.
- Gas is naar mijn idee ook duurzamer. Want om het elektriciteit te maken voor b.v. inductie, wordt gas omgezet in elektriciteit (of steenkool, of aardolie, of kernenergie). Pas als we 100 % groene energie hebben zou ik zeggen dat alles op elektriciteit duurzamer is.
- Gas is goedkoop, en gasfornuizen zijn ook goedkoop.
- Alle pannen kunnen op gas, niet alle pannen kunnen op inductie.
- Je zegt werkruimte als de plaat uitstaat. Nou ik gebruik mijn plaat niet als werkruimte als die uitstaat hoor. Bedenk ook dat de platen een tijdje heet blijven na gebruik.

Wel is inductie makkelijker schoon te maken. Maar kom op, gasfornuis schoonmaken is nou ook weer geen onoverkomelijk karwei.

Ik zeg niet dat inductie slecht is. Als je niet zo van koken houdt is het lekker makkelijk. Maar als je echt van koken houdt dan wil je gewoon gas.
Hahaha wat een onzin. Als je van koken houdt wil je gewoon gas? Inductie is bovendien veel efficiënter, veel meer energie komt daadwerkelijk in de pan. Maar goed, blijf lekker als echte lookliefhebber op gas koken :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169379659
Ik heb beide gehad. Nu inductie. Ben er enorm blij mee.
- kookplaat met 2 power zones, water zeer snel aan de kook
- je kunt de kooktijd van de alle 4 zones per zone instellen, na bereiken van ingestelde tijd gaat zone vanzelf uit, met een piepje.
- makkelijk schoon te maken (iedere dag met kookplaatreiniger, vuil brandt dan niet in)

Pannen heb ik gekocht bij Ikea, zijn prima en niet duur.
Het glas is wel krasgevoelig, je kunt de kookplaat echt niet inzetten als 'aanrecht'.

Ik zou zelf weer voor inductie kiezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2017 21:18:16 ]
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 11:33:33 #29
414785 sirdanilot
pi_169389467
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Hahaha wat een onzin. Als je van koken houdt wil je gewoon gas? Inductie is bovendien veel efficiënter, veel meer energie komt daadwerkelijk in de pan. Maar goed, blijf lekker als echte lookliefhebber op gas koken :').
Ja lekker goede argumenten weer.

Ken jij restaurants waar ze op inductie koken? Ik zag welgeteld één voorbeeld in deze draad.

Kun jij een aubergine roosteren op een inductieplaat/ Of een paprika? Wordt toch wel erg lastig zonder vuur.

Kan jij lekker wokken op een inductieplaat? Wordt wel lastig he als de onderkant niet plat is.

Een echte kookliefhebber wil ook bovenstaande dingen kunnen doen. Maar huis tuin en keukenklusjes kunnen inderdaad prima op inductie. De échte kookliefhebber gaat voor gas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 11:43:41 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169389616
Echt haute cuisine hoor een aubergine roosteren op je gasfornuis.

Als je je door zoiets laat beperken ben je gewoon een matige kok.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:18:07 #31
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_169390080
Wat een ontzettend dom gelul weer. :') Je bent in ieder geval wel lekker constant.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja lekker goede argumenten weer.

Ken jij restaurants waar ze op inductie koken? Ik zag welgeteld één voorbeeld in deze draad.
Lekker belangrijk dat restaurants wel of niet op Inductie koken. Maar 2e hit op Google: http://www.missethoreca.n(...)zonder-vuur-10197554

quote:
Kun jij een aubergine roosteren op een inductieplaat/ Of een paprika? Wordt toch wel erg lastig zonder vuur.
Brander, oven en dat soort dingen

quote:
Kan jij lekker wokken op een inductieplaat? Wordt wel lastig he als de onderkant niet plat is.
Kan ook niet op een gewoon gasfornuis. Je moet dus in beide gevallen investeren in een wokbrander. Natuurlijk alleen als je een échte kookliefhebber bent zoals jij.

quote:
Een echte kookliefhebber wil ook bovenstaande dingen kunnen doen. Maar huis tuin en keukenklusjes kunnen inderdaad prima op inductie. De échte kookliefhebber gaat voor gas.
Met ander woorden alles wat niet op een gasfornuis kan zijn huis tuin en keukenklusjes. Ik neem aan dat je liever ook een oven op gas hebt?
Siesta & Fiesta!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 12:26:29 #32
414785 sirdanilot
pi_169390195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:18 schreef Bramito het volgende:
Wat een ontzettend dom gelul weer. :') Je bent in ieder geval wel lekker constant.

[..]

Lekker belangrijk dat restaurants wel of niet op Inductie koken. Maar 2e hit op Google: http://www.missethoreca.n(...)zonder-vuur-10197554

[..]

Brander, oven en dat soort dingen
Zo een brander kan inderdaad ook, maar als je het ook gewoon op je goedkope gasfornuisje kan doen, waarom dan een dure inductieplaat kopen plus een gasbrander plus gasflessen voor die brander...

Oven geeft een ander resultaat.

quote:
[..]

Kan ook niet op een gewoon gasfornuis. Je moet dus in beide gevallen investeren in een wokbrander. Natuurlijk alleen als je een échte kookliefhebber bent zoals jij.
\

Zoals ik al eerder in de draad had aangegeven kan ik ook prima leven met een combi van inductie + een flinke gasbrander. Maar ik heb dan net zo lief enkel gas.

quote:
[..]

Met ander woorden alles wat niet op een gasfornuis kan zijn huis tuin en keukenklusjes. Ik neem aan dat je liever ook een oven op gas hebt?
Een oven is gewoon een oven, of die nu op gas of elektriciteit werkt. Elektriciteit is bij een oven wel een stuk makkelijker te reguleren en veiliger. Maar ik had vroeger ook een gasoven hoor en dat werkt op zich prima.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:28:26 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169390229
Alsof een beetje gasfornuis niet een hoop geld kost.

Tenminste, als je iets meer wil dan huisteunkeukenprul.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:49:23 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169390510
Nou TS, ben je iets wijzer geworden inmiddels?
KuikenGuppy
pi_169391008
Wat is dat geneuzel over specifieke dingen die je met een inductieplaat niet kunt? (Gas aanraden omdat je anders geen paprika direct kunt roosteren, really?) Voor gewoon koken is een inductieplaat goed genoeg. Voor mij iig wel.

Het gaat júíst over het huistuinkeuken'prul'. Niet over of je een professionele keuken kunt evenaren.

[ Bericht 28% gewijzigd door Ridocar op 09-03-2017 13:25:52 (Quote... moest er niet tussen.) ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:34:50 #36
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_169391285
quote:
slap gelul
Het gaat er hier om dat je niet moet doen alsof gas superieur is en inductie kinderspeelgoed. Je vooroordelen slaan gewoon helemaal nergens op.
Siesta & Fiesta!
pi_169391573
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:18 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat geneuzel over specifieke dingen die je met een inductieplaat niet kunt? (Gas aanraden omdat je anders geen paprika direct kunt roosteren, really?) Voor gewoon koken is een inductieplaat goed genoeg. Voor mij iig wel.

Het gaat júíst over het huistuinkeuken'prul'. Niet over of je een professionele keuken kunt evenaren.
Dit. Gas is qua functie met koken perfect! Maar als je weinig ruimte hebt, liever een glazen plaat schoonmaakt is inductie prima.

Echt wokken gaat niet lukken, een paprika of aubergine roosteren... Tsja... Ik doe het echt ook niet elke week. (maar eerlijk is eerlijk, ik doe dat soms wel).

Alsnog is inductie gewoon top en als. Je een pan water aan de kook wilt brengen is er niets sneller.

Kortom: inductie is een prima alternatief, zeker de platen met zones zijn heel handig.
Whatever...
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 14:38:28 #38
414785 sirdanilot
pi_169392563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:18 schreef Ridocar het volgende:
met een inductieplaat niet kunt? (Gas aanraden omdat je anders geen paprika direct kunt roosteren, really?) Voor gewoon koken is een inductieplaat goed genoeg. Voor mij iig wel.

Het gaat júíst over het huistuinkeuken'prul'. Niet over of je een professionele keuken kunt evenaren.

Inderdaad, voor huis tuin en keuken klusjes, zoals het klaarmaken van een Knorr wereldgerecht of zo, is het prima.

Maar mijn pun t is dus dat de échte kookliefhebber toch echt gas wil. Of op zijn minst één flinke gasbrander. Want de échte kookliefhebber doet niet alleen maar het hoogst noodzakelijke. Een echte kookliefhebber maakt geen voedsel klaar, maar kóókt.

En dan wil je gewoon alle mogelijkheden hebben die gas biedt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:01:43 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169392956
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Inderdaad, voor huis tuin en keuken klusjes, zoals het klaarmaken van een Knorr wereldgerecht of zo, is het prima.
Je bedoelt het gemiddelde gasfornuisje met crappy pannen.

quote:
Maar mijn pun t is dus dat de échte kookliefhebber toch echt gas wil. Of op zijn minst één flinke gasbrander. Want de échte kookliefhebber doet niet alleen maar het hoogst noodzakelijke. Een echte kookliefhebber maakt geen voedsel klaar, maar kóókt.

En dan wil je gewoon alle mogelijkheden hebben die gas biedt.
Temperatuur regelen gaat op een inductieplaat veel nauwkeuriger. Maar als jij een paprika in een vuurtje hangen echt koken noemt of met de wok als een alzheimerpatient over je gasfornuis razen zijn we snel uitgepraat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 15:09:46 #40
414785 sirdanilot
pi_169393082
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Je bedoelt het gemiddelde gasfornuisje met crappy pannen.

[..]

Temperatuur regelen gaat op een inductieplaat veel nauwkeuriger. Maar als jij een paprika in een vuurtje hangen echt koken noemt of met de wok als een alzheimerpatient over je gasfornuis razen zijn we snel uitgepraat.
Als inductie zo veel nauwkeuriger is, waarom zijn er dan zo weinig restaurants die op inductie koken?

Een échte kok (ook een thuiskok) kan gewoon het beste omgaan met écht vuur waarmee hij of zij de temperatuur regelt. Dat gaat op gevoel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:25:16 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169393392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als inductie zo veel nauwkeuriger is, waarom zijn er dan zo weinig restaurants die op inductie koken?

Een échte kok (ook een thuiskok) kan gewoon het beste omgaan met écht vuur waarmee hij of zij de temperatuur regelt. Dat gaat op gevoel.
Waarom er nog op gas gekookt wordt? Omdat gas makkelijker schaalbaar is zonder gelijk een enorme elektrische installatie aan te hoeven leggen. Maar geef het nog 20 jaar, en dan koken ze overal op inductie dan is er geen gasaansluiting meer te vinden in Nederland.

Een echte kok kookt op elke warmtebron en kent de mogelijkheden en beperkingen daarvan. Net zoals Jan Doedel met een 2000 euro camera geen fatsoenlijke foto schiet en een goeie fotograaf met z'n telefoon topkiekjes maakt.

En gezien je uitspraken heb ik niet echt het gevoel dat ik met een topkok te maken heb. Je roeptoetert maar wat vanuit je gevoel. Net zoals je waarschijnlijk doet als je eten staat te maken. Beetje op gevoel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 15:30:45 #42
414785 sirdanilot
pi_169393505
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Waarom er nog op gas gekookt wordt? Omdat gas makkelijker schaalbaar is zonder gelijk een enorme elektrische installatie aan te hoeven leggen. Maar geef het nog 20 jaar, en dan koken ze overal op inductie dan is er geen gasaansluiting meer te vinden in Nederland.

Een echte kok kookt op elke warmtebron en kent de mogelijkheden en beperkingen daarvan. Net zoals Jan Doedel met een 2000 euro camera geen fatsoenlijke foto schiet en een goeie fotograaf met z'n telefoon topkiekjes maakt.

En gezien je uitspraken heb ik niet echt het gevoel dat ik met een topkok te maken heb. Je roeptoetert maar wat vanuit je gevoel. Net zoals je waarschijnlijk doet als je eten staat te maken. Beetje op gevoel.
Echte koks willen gewoon vuur hebben. Dat ze zich ook kunnen behelpen met inductie betekent niet dat daar de voorkeur naar uitgaat.

En wat betreft koken op gevoel, dat is de beste manier van koken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:45:33 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169393725
Hahaha behelpen _O-

Really?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169393744
Zullen we de discussie over wat 'echt koken' is even stilzetten? Het punt is wel gemaakt en er gaat geen consensus komen.

TS vraagt om tips waar je aan moet denken bij de afweging van gas versus koken. TS, heb je zelf nog een aanvulling, vervolgvraag of een update over wat het is geworden?
Somebody that I used to know
pi_169399693
Waarom maken ze eigenlijk geen inductieplaten met 100 standen en een draaiknop? Moet toch niet zo moeilijk zijn en lijkt me praktischer dan die touchscreens.
pi_169399716
Voor wokken heb je trouwens ook speciale inductieplaten met een holle zone of anders een apart toestel met een kom waar je wokpan prima in past. Vermogens lopen uiteen van 3,5 tot 5 kW, en dat is zat.
Wil je echt paprika roosteren, dan heb je nog altijd een creme bruleebrander.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 20:38:53 #47
414785 sirdanilot
pi_169399724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:37 schreef Fokpop het volgende:
Waarom maken ze eigenlijk geen inductieplaten met 100 standen en een draaiknop? Moet toch niet zo moeilijk zijn en lijkt me praktischer dan die touchscreens.
Omdat een touchscreen veel hipper is, en veel storingsgevoeliger dus dan verdienen ze daar ook nog eens meer geld aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169399796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Omdat een touchscreen veel hipper is, en veel storingsgevoeliger dus dan verdienen ze daar ook nog eens meer geld aan.
Toch jammer dat je altijd je eigen mening mee probeert te nemen als zijnde feit. Zoals eerder gezegd, het maakt voor een amateurkok niet uit hoe nauwkeurig het apparaat te bedienen is, maar als 'ie straks de plaat schoon wilt maken is het makkelijker een vlakke plaat te poetsen dan dat je nog eens om een knop moet gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 09-03-2017 20:46:02 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169401289
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:01 schreef fathank het volgende:
Temperatuur regelen gaat op een inductieplaat veel nauwkeuriger.
Tuurlijk niet, gas kun je traploos schalen, inductie heeft maar 9 standen.. niet dat dat niet genoeg is.. maar ik kan me voorstellen dat je daar aan moet wennen.
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 21:38:55 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169401721
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:37 schreef Fokpop het volgende:
Waarom maken ze eigenlijk geen inductieplaten met 100 standen en een draaiknop? Moet toch niet zo moeilijk zijn en lijkt me praktischer dan die touchscreens.
Draaiknop, check. Deze hebben m'n ouders.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')