De pitten in een professionele keuken zijn iets groter, en de bedrijfszekerheid moet gewaarborgd blijven. Als ze daar op inductie zouden koken hadden ze nogal wat elektriciteit nodig, en mocht zo'n plaat kapot gaan, dan heb je een probleem (itt gaspitten, dan kun je gewoon doorkoken op de overige pitten)quote:
Tja, 100% bedrijfszekerheid heb je nooit, een gasleiding kan ook gaan lekken. De keuze voor gas is denk ik vooral omdat je zelfs met een 3*63A aansluiting nog maar tot ca. 40kW komt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 07:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De pitten in een professionele keuken zijn iets groter, en de bedrijfszekerheid moet gewaarborgd blijven. Als ze daar op inductie zouden koken hadden ze nogal wat elektriciteit nodig, en mocht zo'n plaat kapot gaan, dan heb je een probleem (itt gaspitten, dan kun je gewoon doorkoken op de overige pitten)
Behalve dat het fijner is, voor bovengenoemde aanduiding betaal je volgens mij ook dik ¤2000 vast recht.quote:
Ik raad iedereen aan die gas heeft om gewoon op gas te koken. In veel nieuwbouw wordt geen gasaansluiting meer aangeboden, ook b.v. in mijn appartement is er geen gas en ik vind het echt ontzettend vervelend.quote:Op maandag 6 maart 2017 19:12 schreef Valid het volgende:
We zijn bezig een keuken te kiezen voor ons nieuwe huis. Tot nu toe heb ik nooit los willen laten aan een gasplaat vanwege kookcomfort. M'n ouders hebben bijvoorbeeld een keramische plaat en dat wil ik in ieder geval nooit.
Nu twijfelen we toch of we gas willen, of misschien toch inductie. Voordelen van inductie:
- Ruimte: de keuken is klein (290 cm) en een inductieplaat is werkruimte zolang je hem niet gebruikt. Een gasplaat niet/veel minder.
- Flexibiliteit: de ruimte voor de kookplaat is niet groot (60cm), en met vier gaspitten kan dat nog wel eens irritant zijn (een grote pan die andere pitten onbruikbaar maakt). Een inductieplaat met flexzones biedt zo meer ruimte voor verschillende pannen.
- Gemak: Inductieplaat is nogal makkelijk schoon te maken (doekje er over).
Inductie heeft ook wel wat nadelen, vooral dat het duurder is (niet doorslaggevend, het gaat toch geld kosten) en dat het (jaja) geen gas is. Ik blijf wat sceptisch over het kookcomfort.
Zijn hier meer mensen die zijn overgestapt van gas naar inductie en hoe is dat bevallen?
Voor een "normaal" restaurant is elektrisch niet rendabel te krijgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, hoor, een hele bekende 3 sterren chef kookt op inductie en steen.
[ afbeelding ]
Combinatie van inductie en gas zou ik zeer zeker mee kunnen leven inderdaad.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:15 schreef Sorella het volgende:
Neem een combinatie van inductie en gas.
Ik heb zelf een inductie plaat met een wok gasbrander van atag,kost maar +/- 1500 euro nu
https://www.veldkampwitgo(...)a8xNICFcEp0wodNpQCNw.
Wi hebben trouwens onze inductie afgedekt met een stuk spaanplaat o.i.d. met daarop een stuk (leuk) plastic tafelkleed gelijmd zodat we die gebruiken als extra werk cq zet daar maar neer ruimte
Het was voor ons ook een hele hoop geld maar ik wou er een (gas)wokbrander bij. 3 jaar terug was dit het enige merk wat deze combinatie uitbracht,gelukkig hebben we een half jaar kunnen sparen voor deze plaat in productie kwam en onze pannen waren ook geschikt voor inductie (getest bij mijn broer)quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Combinatie van inductie en gas zou ik zeer zeker mee kunnen leven inderdaad.
Maar niet voor iedereen is dat financieel of fysiek mogelijk. Er zijn namelijk steeds meer huishoudens zonder gasaansluiting. En 1500 euro is voor sommige mensen veel geld (en tel daarbij nog op dat je een boel inductiepannen moet kopen).
Ik vind juist dat inductie veel nauwkeuriger te regelen is. Het enige nadeel van mijn inductiekookplaat vind ik dat touchscreen-gebeuren, waardoor je niet gauw even een ruk aan de knop kunt geven als de melk overkookt maar met allerlei knopjes moet gaan zitten pielen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:44 schreef Sorella het volgende:
Het voordeel van gas is dat het makkelijker te regelen is en voordeel van inductie is: sneller op temperatuur, bijna geen warmte verlies, makkelijker schoon te maken (of je moet van streeploos houden ook dan ben je even bezig)
Je schuift het pannetje gewoon even van zijn plek terwijl je erop bLaast. Klaar.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het enige nadeel van mijn inductiekookplaat vind ik dat touchscreen-gebeuren, waardoor je niet gauw even een ruk aan de knop kunt geven als de melk overkookt maar met allerlei knopjes moet gaan zitten pielen.
1 druk op de touchscreen......quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik vind juist dat inductie veel nauwkeuriger te regelen is. Het enige nadeel van mijn inductiekookplaat vind ik dat touchscreen-gebeuren, waardoor je niet gauw even een ruk aan de knop kunt geven als de melk overkookt maar met allerlei knopjes moet gaan zitten pielen.
Daarnaast gaat wokken wat minder goed op inductie maar op laag 'vuur' urenlang stoven juist weer veel beter.
Dit. Eigenlijk gaat het wegschuiven zelfs makkelijker.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Je schuift het pannetje gewoon even van zijn plek terwijl je erop bLaast. Klaar.
Eigenlijk net als op een gaspit. Geen verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |