abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 maart 2017 @ 15:27:18 #1
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169330725

Morgenavond zullen Laura Neijenhuis en Wouter van Erkel (van Jonge Democraten) van 19.00 tot 20.00 uur live op FOK! aanwezig zijn om jullie vragen te beantwoorden. Dat gebeurt hier: YNG / Stel hier je vragen aan de Jonge Democraten!.

Kan je er dan echter niet bij zijn? Geen probleem. Stel hier dan alvast je vragen, zodat wij ze vanavond alsnog kunnen voorleggen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 6 maart 2017 @ 20:04:59 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_169336482
Leuk initiatief. Hulde hiervoor.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_169340673
Komen er ook jongeren afdelingen van andere partijen voorbij?
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169345711
Dat is tijdens DWDD :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_169345727
Wat is jullie mening over privacy en internet rechten?

Wat is jullie belangrijkste speerpunten?

Wat willen jullie doen aan de automatisering?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:42:42 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169346929
Is er een te hoge regeldruk vanuit Europa? Timmermans zou daar wat aan willen doen, maar tot zover heb ik er weinig van gemerkt. Hoe staan jullie daarin?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 maart 2017 @ 12:14:31 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169349238
Men neme vijfhonderd jongeren. Welke van de volgende twee opties zien jullie het liefst?

Optie 1: Ze stemmen allemaal op felle tegenstanders van D66.
Optie 2: Ze stemmen allemaal niet.

Met andere woorden, gaat het algemene politieke belang boven het eigen partijbelang of niet?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_169349736
1. Zijn jullie voor of tegen referenda.
2. Wat vonden jullie van Verhoeven, die van niet ratificeren naar ratificeren ging, dit lijkt me niet bijdragen in het vertrouwen voor de politiek...
3. Wat vinden jullie van het eigen risico, afschaffen, blijven op 385 of zelfs verhogen? Waarom?
4. Hoe kijken jullie tegen de vluchtelingcrisis aan en hoe wil je deze aanpakken?
5. Het is al maart, dus de pepernoten liggen weer in de schappen! Wat vinden jullie van "zwarte piet"
6. In hoeverre is volgens jullie de integratie in zijn algemeen gelukt? Zijn er groepen waar dit juist goed of juist minder is gegaan, als er problemen zijn hoe lossen we die op zodat de huidige vluchtelingen wel beter integreren?
7. Zeeland, vergrijst en de bedrijven trekken weg, behalve toerisme is het het hier qua baangelegenheid toch redelijk armoedig... Kunt u nagaan als we Borssele sluiten. Bent u voor of tegen het sluiten van de kerncentrale. Zo ja, kunt u alternatieven bieden voor Zeeland om dit op te vangen?

ben er vanavond helaas niet, dus zomaar wat vraagjes die me te binnen schoten.
pi_169349830
En eventueel kunt ook vertellen in de lijn van die laatste vraag hoe u kolencentrales wil sluiten (tenminste, dit neem ik even aan), maar tegelijkertijd de klap van dit energieverlies op te vangen alsmede baanverlies. Hierbij moet ook worden aangemerkt dat het sluiten van deze 5 kolencentrales niet perse milieuvriendelijker is, omdat we dan energie uit het buitenland moeten halen die minder milieuvriendelijk is dan de 5 die wij hebben..
pi_169349855
Hoe kijken jullie tegen een Europees leger aan, wat zijn de voordelen tegenover de al bestaande Navo?
pi_169349909
Mijn grootste probleem met bijvoorbeeld D66 was dat ze toch als "de studentenpartij" ermee instemde om de studiebeurs af te schaffen. Prima dat je goed onderwijs wil, maar dan moet je het wel eerst kunnen betalen.... wat vinden jullie?
pi_169349977
Vooruit laatste vraag:

quote:
Jesse Klaver is deels voor. “Ik vind dat de grote buitenlandse multinationals als Starbucks, die hier zitten voor ons belastingtarief, meer belasting moeten gaan betalen.”
Een stukje uit de uitzending van het lagerhuis gisteren (buma v Klaver). Klaver dacht dat hij door het aanpakken van belastingfraude van grote multinationals maarliefst 2 miljard zou overhouden om te investeren in de zorg. Is dit een reële gedachte van Klaver, hoe denken jullie dat deze fraude kan worden aangepakt of is Nederland wel echt dat belastingparadijs als soms wordt geschetst en spelen er geen andere zaken?
  Moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 13:04:48 #13
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169349979
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:15 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nee, de voorkeur van de mods wordt ons opgedrongen.
Volgens mij zijn alle partijen aangeschreven en zijn de JD juist degene die hier op FOK hun verhaal willen doen. De rest is altijd welkom!
pi_169350153
Kan dit trouwens niet beter bij VKZ of POL, lijkt met dat daar veel meer geïnteresseerden zijn.
pi_169350309
Ik zal vanavond deze vraag stellen in het livetopic:

Waarom zou ik me aansluiten bij de Jonge Democraten? Waarin verschillen jullie qua activiteiten etc. dan de rest?
(she/her)
pi_169350329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:23 schreef Fylax het volgende:
Ik zal vanavond deze vraag stellen in het livetopic:

Waarom zou ik me aansluiten bij de Jonge Democraten? Waarin verschillen jullie qua activiteiten etc. dan de rest?
Ha, als je er gewoon bent vanavond moet je ze niet nu al aangeven, laat ze maar lekker spontaan antwoorden.
pi_169350365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:23 schreef Fylax het volgende:
Ik zal vanavond deze vraag stellen in het livetopic:

Waarom zou ik me aansluiten bij de Jonge Democraten? Waarin verschillen jullie qua activiteiten etc. dan de rest?
Rare vraag. Je moet als kiezer je toch juist inlezen in de programma's van de partijen. Zij weten niet wat JIJ belangrijk vindt, dus zij kunnen moeilijk voor jou gaan bedenken waarom je voor hun zou moeten kiezen.

;)
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169350388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:25 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ha, als je er gewoon bent vanavond moet je ze niet nu al aangeven, laat ze maar lekker spontaan antwoorden.
Ja okay true :)
(she/her)
pi_169350409
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:27 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Rare vraag. Je moet als kiezer je toch juist inlezen in de programma's van de partijen. Zij weten niet wat JIJ belangrijk vindt, dus zij kunnen moeilijk voor jou gaan bedenken waarom je voor hun zou moeten kiezen.

;)
Het is een jongerenorganisatie hé, dus organiseren ook veel activiteiten etc. Waarom zou ik me bij hén aansluiten en niet bij een andere soortgelijke jongerenorganisatie, dat is wat ik graag wil weten. :) is het daar gezelliger, drukker etc.
(she/her)
pi_169350459
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:29 schreef Fylax het volgende:

[..]

Het is een jongerenorganisatie hé, dus organiseren ook veel activiteiten etc. Waarom zou ik me bij hén aansluiten en niet bij een andere soortgelijke jongerenorganisatie, dat is wat ik graag wil weten. :) is het daar gezelliger, drukker etc.
Mja. Stel je bent het meer met Wilders eens, dan ga je niet voor je plezier met D66 jeugd leuke spelletjes doen denk ik. :+
Even heel extreem voorbeeld.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169350479
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:32 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Mja. Stel je bent het meer met Wilders eens, dan ga je niet voor je plezier met D66 jeugd leuke spelletjes doen denk ik. :+
Even heel extreem voorbeeld.
Uiteindelijk is het wel het belangrijkst waar het bier lekkerder is, goeie vraag.

Welk bier tappen ze bij de JD en welk bier bij de JOVD?
  Forum Admin / PR dinsdag 7 maart 2017 @ 14:00:37 #22
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_169350925
Kon Pechtold zelf geen uurtje vrij maken?
pi_169351263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:00 schreef Sked het volgende:
Kon Pechtold zelf geen uurtje vrij maken?
Hoi.
pi_169352256
D66 O+

Vanavond lees ik mee.
pi_169352363
Bij nader inzien heb ik nog wel een vraag. Als voorstander van de Europese Unie zie ik dat velen het instituut in twijfel trekken door allerlei zaken. Als grootste reden is dit toch wel het lage democratisch gehalte. Met als gevolg mensen die stemmen op de meest achterlijke nationalistische partijen. Oef.

Zou de Europese Unie niet hervormd moeten worden tot superstaat, vergelijkbaar met de VS? Met vergelijkbaar democratisch stelsel? Want zoals het nu ontworpen is, is het verdoemd ten onder te gaan. Logisch.

We hebben één gezamenlijke munt, open grenzen, maar we zijn kennelijk de democratie en bureaucratie vergeten. Bureaucratie omdat ieder land nog altijd een eigen federale overheid heeft en een eigen stelsel. Dus: allemaal een eigen schoolsysteem, gezondheid stelsel etc. Niet echt logisch op deze manier.

Waarom worden de vele economische vluchtelingen, want dat zijn het, niet geweerd? Waarom het asiel niet beperken tot echte vluchtelingen? Geen maximum, maar strenge selectie?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2017 18:33:01 ]
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:27:32 #26
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169353616
Welke oplossingen heeft u voor de integratieproblemen? U bekritiseert Wilders wel telkens op zijn 'racistische' standpunten. Maar u komt zelf ook niet met oplossingen voor een probleem dat er wel is en waar veel Nederlanders zich wel degelijk zorgen over maken.
Fade to Black
pi_169354792
Wie is Wouter van Erkel en waar heeft hij verdedigende middenvelder gespeeld?
standaarddrinker
pi_169354862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:04 schreef skysherrif het volgende:
Vooruit laatste vraag:

[..]

Een stukje uit de uitzending van het lagerhuis gisteren (buma v Klaver). Klaver dacht dat hij door het aanpakken van belastingfraude van grote multinationals maarliefst 2 miljard zou overhouden om te investeren in de zorg. Is dit een reële gedachte van Klaver, hoe denken jullie dat deze fraude kan worden aangepakt of is Nederland wel echt dat belastingparadijs als soms wordt geschetst en spelen er geen andere zaken?
Belasting vragen aan multinationals zorgt niet voor meer inkomsten, het zorgt er enkel voor dat die bedrijven naar een ander land gaan en alle banen met betrekking tot die grote bedrijven verdwijnen en dus een groeiende werkloosheid in de hand werkt
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:47:17 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_169355066
Het is al jaren een probleem dat de opkomst bij verkiezingen beperkt is. Vooral in de lagere lagen van het stelsel.
Aangezien het democratisch proces en daaruit volgende beslissingen zo breed mogelijk gedragen moeten worden, vraag ik me af wat jullie plannen zijn om meer mensen aan te spreken of te betrekken in de politiek.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_169355218
Is er überhaupt wel sprake van een democratie met de huidige vorm van het partijkartel?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:31:10 #31
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_169355673
Wat vinden jullie van het bij voorbaat uitsluiten van een of meer partijen in het kader van democratie?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_169355968
Waarom doet de Nederlandse regering zo weinig aan de corruptie in Oekraine.
Waarom hebben we toch het ratificatie verdrag getekend, inlegvelletje :'), terwijl de overheid daar zeer weinig doet om de Europese normen en waarden te implementeren en de Nederlandse bevolking duidelijk nee gezegd heeft.

Waarom heeft een Nederlandse politicus daar opgeroepen om voor de EU te stemmen, terwijl dit een interne aangelegenheid was. En doet de Nederlandse overheid nu Turkije terugfluiten als het gaat om politiek bedrijven. (Ik ben overigens tegen buitenlandse inmenging in binnenlandse politiek.)
Hell To The Liars
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:52:07 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356045
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:47 schreef Droopie het volgende:
Waarom doet de Nederlandse regering zo weinig aan de corruptie in Oekraine.
Waarom hebben we toch het ratificatie verdrag getekend, inlegvelletje :'), terwijl de overheid daar zeer weinig doet om de Europese normen en waarden te implementeren en de Nederlandse bevolking duidelijk nee gezegd heeft.

Waarom heeft een Nederlandse politicus daar opgeroepen om voor de EU te stemmen, terwijl dit een interne aangelegenheid was. En doet de Nederlandse overheid nu Turkije terugfluiten als het gaat om politiek bedrijven. (Ik ben overigens tegen buitenlandse inmenging in binnenlandse politiek.)
als je het niet heel erg vind, ga ik een jongerenpartij gelieerd aan een partij die niet eens deel uitmaakt van de overheid niet 'ter verantwoording' roepen over wat de overheid doet. Die weet daar evenveel van als jij en ik
Laffe huichelaar
pi_169356054
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

als je het niet heel erg vind, ga ik een jongerenpartij gelieerd aan een partij die niet eens deel uitmaakt van de overheid niet 'ter verantwoording' roepen over wat de overheid doet. Die weet daar evenveel van als jij en ik
Goed punt :)
Het is inderdaad een jongerenpartij .

No problem
Hell To The Liars
pi_169356186
Gaat richie voor ons vragen of moeten wij het zelf vragen?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:59:25 #36
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169356205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
Gaat richie voor ons vragen of moeten wij het zelf vragen?
Mag hopen het laatste anders is er weinig 'live' aan.
Fade to Black
pi_169356224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
Gaat richie voor ons vragen of moeten wij het zelf vragen?
Zelf vragen in het livetopic

YNG / Stel hier je vragen aan de Jonge Democraten!
(she/her)
pi_169356227
Bedankt allemaal!
We gaan kijken of de door jullie gestelde vragen mee genomen kunnen worden in het vragenuur.

Deze gaat op slot, want we zijn vanaf nu live!

YNG / Stel hier je vragen aan de Jonge Democraten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')