abonnement Unibet Coolblue
pi_169328990
Met onderstaande quote startte Lexa31 dit puicke topic:
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef Lexa31 het volgende:
Hallo allemaal!

Ik en mijn partner zijn begin 30 en zijn bewust kindvrij. Deze keuze vinden heel veel mensen raar, daar lopen we vaak tegenaan. De meeste mensen reageren met: jawel joh hardstikke leuk! Nogal onbeschofte reactie, we worden dan dus totaal niet serieus genomen. De dingen die ik soms hoor, het is gewoon pijnlijk en ik wordt vaak heel kwaad. Wij willen geen kinderen omdat we o.a. onze vrijheid niet kwijt willen, wij zijn geen kinderhaters maar we vinden het voor onszelf gewoon echt totaal niets. Ik moet er niet aan denken om moeder te zijn. Mijn moeder probeert het mij ook op te dringen, 'wij passen wel op' 'je krijgt zulke mooie kinderen' Maar ik kan en wil geen andere leven leiden dan het mijne, ik kan niet voor mijn moeder kinderen krijgen. Ik zou wel gek zijn om zoiets te doen.

Dus zijn er nog meer mensen hier bewust kindvrij en hoe ervaar jij dit?

**Uit Amerikaans bevolkingsonderzoek blijkt dat 47 procent van de Amerikaanse vrouwen tussen de 15 en 44 jaar geen kinderen hebben, het hoogste percentage ooit gemeten in die leeftijdsgroep. Velen van die vrouwen zouden bewust kiezen om geen moeder te worden.

Dat speelt ook in Nederland; volgens het CBS zijn 6 op de 10 vrouwen zonder kinderen vrijwillig kinderloos**
Het zou leuk zijn wanneer we van dit topic een plek kunnen maken waar vrouwen én mannen die kindvrij zijn of 'on the fence' zitten en nog niet zeker zijn van hun zaak, over overwegingen kunnen kletsen en tips kunnen vragen en geven over specifieke onderwerpen. Bijvoorbeeld hoe om te gaan met veroordeling en ergernissen die ontstaan uit opmerkingen van derden, welke opties tot anticonceptie heb ik (pil, spiraal, sterilisatie) en wat werkt voor mij, waar loop ik tegenaan in mijn kindvrije leven.

Graag zien we hier dat het voor de kindvrije posters niet nodig is in de verdediging te moeten schieten of hun keuze te moeten verantwoorden. Waardeoordelen door andersdenkenden als 'aansteller', 'drama queen' en andersoortig zijn niet gewenst. Ook is dit niet het topic waar je komt verkondigen hoe fantastisch het wel niet is om kinderen te hebben. Dat zal voor jou als persoon vast zo zijn, maar voor de meerderheid van de kindvrije mensen dus niet, discussie daarover is niet de bedoeling. Respecteer dat.

Aan de andere kant is dit topic ook niet bedoeld om kinderhaat tentoon te spreiden. Dergelijke reacties zullen dan ook verwijderd worden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Samzz op 06-03-2017 19:52:49 ]
Ja doei.
pi_169329009
@Motorbloempje: het gaat erom wat bij de tuchtcommissie als voldoende wordt ervaren.

Verder ben ik ook maar de boodschapper.
pi_169329021
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:58 schreef VEM2012 het volgende:
@Motorbloempje: het gaat erom wat bij de tuchtcommissie als voldoende wordt ervaren.

Verder ben ik ook maar de boodschapper.
Het is allemaal 'mooi' hoe het nu werkt, maar ik pleit dus voor verandering voor hoe het nu werkt, zie mijn relaas: het draagt bij aan het niet capabel achten van vrouwen om beslissingen te nemen over hun eigen lichaam/leven.
Ja doei.
pi_169329171
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is allemaal 'mooi' hoe het nu werkt, maar ik pleit dus voor verandering voor hoe het nu werkt, zie mijn relaas: het draagt bij aan het niet capabel achten van vrouwen om beslissingen te nemen over hun eigen lichaam/leven.
Je pikt dit er nu uit en dan gaat het inderdaad alleen om vrouwen, maar in de praktijk gaat het dus om meer zaken.

En het is helemaal niet zo gek dat niet zo maar alle ingrepen zonder meer gedaan worden. Artsen hebben een flinke verantwoordelijkheid.

Ook als jij naar de notaris gaat om een samenlevingsovereenkomst op te stellen zal zo'n notaris je goed bevragen of je weet wat je afspreekt, zeker bij afwijkende afspraken.

Doen ze dat niet en gaat het fout staat iedereen weer klaar om te roepen dat men iemand in bescherming hadden moeten nemen.

Ik begrijp jouw standpunt hoor en onderschrijf het voor een groot deel, maar ik kan mijn ogen niet sluiten voor de andere kant van de medaille.
pi_169329233
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je pikt dit er nu uit en dan gaat het inderdaad alleen om vrouwen, maar in de praktijk gaat het dus om meer zaken.

En het is helemaal niet zo gek dat niet zo maar alle ingrepen zonder meer gedaan worden. Artsen hebben een flinke verantwoordelijkheid.

Ook als jij naar de notaris gaat om een samenlevingsovereenkomst op te stellen zal zo'n notaris je goed bevragen of je weet wat je afspreekt, zeker bij afwijkende afspraken.

Doen ze dat niet en gaat het fout staat iedereen weer klaar om te roepen dat men iemand in bescherming hadden moeten nemen.

Ik begrijp jouw standpunt hoor en onderschrijf het voor een groot deel, maar ik kan mijn ogen niet sluiten voor de andere kant van de medaille.
In dit geval is die andere kant van de medaille af te vangen met een document waar de effecten en implicaties van je keuze nog eens worden benadrukt, en waar je aangeeft dat de arts je netjes alles heeft verteld, en dat je daar van op de hoogte bent, zoals met wel meer zaken gebeurt. Nogmaals, ik heb al aangegeven dat ik het an sich geen probleem vind dat artsen vragen naar zeker weten, en nogmaals de effecten duidelijk op een rijtje voor je zetten, maar dat zou genoeg moeten zijn, zeker als je daar als volwassen vrouw met een weldoordacht verzoek komt. Het feit dat er naar 'wat mijn man er van vindt' gevraagd wordt en het feit dat er 3 mannen die mij NIET kennen na 10 minuten een oordeel en beslissing mogen vellen vind ik misschien nog wel het kwalijkst in deze dingen. De implicaties uitleggen is 1 ding, maar wat mijn partner er van vindt gaat niemand wat aan in deze.
Ja doei.
pi_169329284
Gaat ook een beetje samen met de gerelateerde bingo's:

"je man verlaat je straks omdat hij wel kinderen wil"
"je bent dan duidelijk de ware nog niet tegengekomen, want als je de ware tegenkomt wil je kinderen van die persoon"
Ja doei.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:22:29 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169329357
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Gaat ook een beetje samen met de gerelateerde bingo's:

"je man verlaat je straks omdat hij wel kinderen wil"
"je bent dan duidelijk de ware nog niet tegengekomen, want als je de ware tegenkomt wil je kinderen van die persoon"
Die heb ik ook vaak gehoord, ja.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 maart 2017 @ 14:27:51 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_169329438
Ik vind het jammer dat eigenlijk elke vorm van discussie eigenlijk niet mogelijk is in dit topic gezien de topicvoorwaarden en de manier waarop hier gemodereerd wordt.
pi_169329456
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Gaat ook een beetje samen met de gerelateerde bingo's:

"je man verlaat je straks omdat hij wel kinderen wil"
"je bent dan duidelijk de ware nog niet tegengekomen, want als je de ware tegenkomt wil je kinderen van die persoon"
Dit ja :') :D lollig dat mensen overal hetzelfde te horen krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat anders: ik begrijp best er veel vrouwen zijn die zich zouden willen laten steriliseren, maar is een spiraal niet een betere optie misschien? Dat doet pijn en alles, heel even, maar dan ben je er wel 5 jaar vanaf. En ik snap dat als je wílt dat die bende eruit gehaald wordt, dat het niet helemaal een bevredigende oplossing is, maar in principe wel wat makkelijker te realiseren :) . En je bent 5 jaar van al het gedoe af.

Maar daar hebben de mensen voor wie dit relevant is vast zelf al wel over nagedacht.
pi_169329511
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

In dit geval is die andere kant van de medaille af te vangen met een document waar de effecten en implicaties van je keuze nog eens worden benadrukt, en waar je aangeeft dat de arts je netjes alles heeft verteld, en dat je daar van op de hoogte bent, zoals met wel meer zaken gebeurt. Nogmaals, ik heb al aangegeven dat ik het an sich geen probleem vind dat artsen vragen naar zeker weten, en nogmaals de effecten duidelijk op een rijtje voor je zetten, maar dat zou genoeg moeten zijn, zeker als je daar als volwassen vrouw met een weldoordacht verzoek komt. Het feit dat er naar 'wat mijn man er van vindt' gevraagd wordt en het feit dat er 3 mannen die mij NIET kennen na 10 minuten een oordeel en beslissing mogen vellen vind ik misschien nog wel het kwalijkst in deze dingen. De implicaties uitleggen is 1 ding, maar wat mijn partner er van vindt gaat niemand wat aan in deze.
Hier ben ik het eigenlijk mee eens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 6 maart 2017 @ 14:32:36 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169329523
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:28 schreef vera166 het volgende:

[..]

Dit ja :') :D lollig dat mensen overal hetzelfde te horen krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat anders: ik begrijp best er veel vrouwen zijn die zich zouden willen laten steriliseren, maar is een spiraal niet een betere optie misschien? Dat doet pijn en alles, heel even, maar dan ben je er wel 5 jaar vanaf. En ik snap dat als je wílt dat die bende eruit gehaald wordt, dat het niet helemaal een bevredigende oplossing is, maar in principe wel wat makkelijker te realiseren :) . En je bent 5 jaar van al het gedoe af.

Maar daar hebben de mensen voor wie dit relevant is vast zelf al wel over nagedacht.
Mijn gedachte daarbij is dat ik dan alsnog aan de hormonen zit (iets waar ik juist vanaf wil) en ik in het geval van een koperspiraal met lichaamsvreemde voorwerpen in mijn lichaam zit. Ook iets dat ik niet wil. Daarnaast is de tijdelijke aard voor mij een punt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169329541
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mijn gedachte daarbij is dat ik dan alsnog aan de hormonen zit (iets waar ik juist vanaf wil) en ik in het geval van een koperspiraal met lichaamsvreemde voorwerpen in mijn lichaam zit. Ook iets dat ik niet wil. Daarnaast is de tijdelijke aard voor mij een punt.
Oke ja. Ik heb zelf daar niet zoveel op tegen dus daar denk ik nooit meteen aan :) . Maar dat is wel een goed punt, inderdaad.
pi_169329561
quote:
19s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:27 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het jammer dat eigenlijk elke vorm van discussie eigenlijk niet mogelijk is in dit topic gezien de topicvoorwaarden en de manier waarop hier gemodereerd wordt.
Het is dan ook niet bedoeld als 'discussietopic', maar 'ervaringendeeltopic' of lotgenotentopic. Die zijn er genoeg op FOK!, zoals ik al eerder heb gezegd, en de insteek van deze is niet anders. Niet alles hoeft maar bediscussieerd te worden, en niet elke mening hoeft maar overal verkondigd te worden. Ik verkondig ook mijn mening over het stoppen met roken niet en dat ik het zo makkelijk vond in LIF in het topic over stoppen met roken, om maar wat te noemen. Kunnen we het daar niet bij laten? Als je graag iets wilt bediscussieren over kinderwensen of wat dan ook kun je daar misschien zelf een apart topic over openen.
Ja doei.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:35:17 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169329562
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:33 schreef vera166 het volgende:

[..]

Oke ja. Ik heb zelf daar niet zoveel op tegen dus daar denk ik nooit meteen aan :) . Maar dat is wel een goed punt, inderdaad.
Komt bij dat ik het idee van een spiraal dat lichte ontstekingen opwekt om zwangerschap tegen te gaan een raar idee vind :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169329578
quote:
19s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:27 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het jammer dat eigenlijk elke vorm van discussie eigenlijk niet mogelijk is in dit topic gezien de topicvoorwaarden en de manier waarop hier gemodereerd wordt.
Wat mis je precies? :)
pi_169329590
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:35 schreef Samzz het volgende:

[..]

Komt bij dat ik het idee van een spiraal dat lichte ontstekingen opwekt om zwangerschap tegen te gaan een raar idee vind :@.
Oh god zo heb ik het nog nooit bekeken :') Zou bijna dat ding er in blinde drift uittrekken nu :') .
  maandag 6 maart 2017 @ 14:45:28 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_169329724
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is dan ook niet bedoeld als 'discussietopic', maar 'ervaringendeeltopic' of lotgenotentopic
Dan blijft er dus eigenlijk niets anders over dan een klaagtopic? :)
Althans zo komt het over op de rest die niet deze issues kennen :)
pi_169329736
quote:
10s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:37 schreef vera166 het volgende:

[..]

Oh god zo heb ik het nog nooit bekeken :') Zou bijna dat ding er in blinde drift uittrekken nu :') .
Ik dacht dat jij lesbisch was....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169329764
Soms twijfel ik nog of het niet willen van kinderen een soort vorm van bindings-of verlatingangst is van mij is. Anderzijds: ik maak mij oprecht zorgen om de planeet en generaties na ons (overbevolking etc.) en zie het niet zitten om in deze tijden een kind ter wereld te brengen. Bovendien zie ik mijzelf nog steeds niet achter een kinderwegen aanlopen. Kinderen vind ik pas leuk zodra ze zichzelf kunnen verwoorden en kunnen lopen; met baby's heb ik helemaal niets :X

Hoe kregen jullie dat helder?
pi_169329789
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is dan ook niet bedoeld als 'discussietopic', maar 'ervaringendeeltopic' of lotgenotentopic. Die zijn er genoeg op FOK!, zoals ik al eerder heb gezegd, en de insteek van deze is niet anders. Niet alles hoeft maar bediscussieerd te worden, en niet elke mening hoeft maar overal verkondigd te worden. Ik verkondig ook mijn mening over het stoppen met roken niet en dat ik het zo makkelijk vond in LIF in het topic over stoppen met roken, om maar wat te noemen. Kunnen we het daar niet bij laten? Als je graag iets wilt bediscussieren over kinderwensen of wat dan ook kun je daar misschien zelf een apart topic over openen.
Mjah, ik vind het nogal een herhaling van zetten die om de zoveel tijd weer in een topic opduiken. En men mag níet de 'gebruikelijke one-liners' uitstrooien richting de bewust-kinderlozen, want die horen ze al zó vaak, maar andersom komen wel alle clichés uit de kast.
pi_169329898
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:47 schreef MidnightB00m het volgende:
Soms twijfel ik nog of het niet willen van kinderen een soort vorm van bindings-of verlatingangst is van mij is. Anderzijds: ik maak mij oprecht zorgen om de planeet en generaties na ons (overbevolking etc.) en zie het niet zitten om in deze tijden een kind ter wereld te brengen. Bovendien zie ik mijzelf nog steeds achter een kinderwegen aanlopen. Kinderen vind ik pas leuk zodra ze zichzelf kunnen verwoorden en kunnen lopen; met baby's heb ik helemaal niets :X

Hoe kregen jullie dat helder?
Ik ken mensen die ook echt niets hebben met babies, maar toch kinderen hebben genomen en zich door die periode heengeworsteld hebben, er met niet al te veel plezier op terugkijken, en uiteindelijk toch gelukkig zijn. Ik denk dat als je kinderen oprecht leuk vindt en jezelf als ouder ziet met misschien wat hordes die je voor lief moet nemen het ouderschap best leuk kan zijn, maar dat zijn overwegingen die je maakt, denk ik, op basis van hoe jij jezelf en je leven het liefst ziet verlopen. Ik weet persoonlijk dat wij ons leven zoals het nu is helemaal goed vinden. Alles gaat zoals we willen, er is niet echt iets dat we missen, en we weten dat kinderen zo ongeveer alles wat wij waarderen in ons leven zouden laten verdwijnen.

Ik vind het tof om te zien hoe kinderen van een leeftijd waarop ze echt dingen leren, opnemen, praten en bevragen van hun ouders leren. Als interesse en nieuwsgierigheid worden beantwoord en de ouders hun best doen om antwoorden op vragen te geven, ze dingen laten zien, uitleggen en voordoen. Dat vind ik echt supertof om te zien, en zie ik mezelf bijvoorbeeld ook wel doen met kinderen in het algemeen, of eigenlijk misschien jongeren of jong volwassenen gezien mijn beoogde carriere als universitair docent. Mensen inspireren en nieuwsgierigheid voeden is iets wat ik als onderzoeker echt ge-wel-dig vind _O_ Voor mijzelf zou ik dat graag doen apart van mijn persoonlijke en sociale leven, maar ik vind het ook tof om te zien als ouders dat met hun kroost zelf doen. Maar dat verwar ik niet met, of zie ik niet aan als iets als 'stiekem toch ouder willen worden'.

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 06-03-2017 15:00:06 ]
Ja doei.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:58:02 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169329992
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:48 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Mjah, ik vind het nogal een herhaling van zetten die om de zoveel tijd weer in een topic opduiken. En men mag níet de 'gebruikelijke one-liners' uitstrooien richting de bewust-kinderlozen, want die horen ze al zó vaak, maar andersom komen wel alle clichés uit de kast.
Okay. Bedankt voor je mening. Nu weer ontopic.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 maart 2017 @ 14:59:53 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_169330029
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Okay. Bedankt voor je mening. Nu weer ontopic.
Is het voor jou ook een keer mogelijk om er inhoudelijk op in te gaan? In plaats van zo'n topic kapot te modereren door mensen met een afwijkende mening geen kans te geven in dit topic? Of zeg gewoon dat je dit een ordinair klaagtopic wil laten zijn dan is dat in ieder gevan duidelijk.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:00:04 #24
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169330036
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:47 schreef MidnightB00m het volgende:
Soms twijfel ik nog of het niet willen van kinderen een soort vorm van bindings-of verlatingangst is van mij is. Anderzijds: ik maak mij oprecht zorgen om de planeet en generaties na ons (overbevolking etc.) en zie het niet zitten om in deze tijden een kind ter wereld te brengen. Bovendien zie ik mijzelf nog steeds niet achter een kinderwegen aanlopen. Kinderen vind ik pas leuk zodra ze zichzelf kunnen verwoorden en kunnen lopen; met baby's heb ik helemaal niets :X

Hoe kregen jullie dat helder?
Geen idee, ik heb namelijk nooit die twijfel gehad. Ik wist al heel snel dat ik geen kinderen wil omdat ik oprecht geloof dat ik er ongelukkig van word.

Natuurlijk wegen er nog wat dingen mee, maar mijn eigen geluk is het belangrijkste argument het niet te doen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 maart 2017 @ 15:01:43 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169330098
quote:
19s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Is het voor jou ook een keer mogelijk om er inhoudelijk op in te gaan? In plaats van zo'n topic kapot te modereren door mensen met een afwijkende mening geen kans te geven in dit topic? Of zeg gewoon dat je dit een ordinair klaagtopic wil laten zijn dan is dat in ieder gevan duidelijk.
Dit is geen ordinair klaagtopic. Dat wil jij er per se van maken en met jou nog een paar anderen. En dat gaan we dus niet doen. Het doel van dit topic is nu vaak genoeg duidelijk gemaakt. En verdere discussie is nu gewoon klaar. Echt klaar.

De afwijkende mening hoeft hier niet want dit is geen discussietopic.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169330103
Kap toch eens met het gezeik over een vermeend klaagtopic. Deze hele pagina, en zelfs het vorige topic is er nagenoeg nog niets anders benoemd dan ervaringen en practische obstakels waar men tegenaan loopt zonder ook maar een enkele stereotype 'kinderen :r', 'ouders :r'. Dat buitenstaanders dat als klagen zien is dan jammer, maar ervaringen delen is soms ook negatieve ervaringen delen, net als positieve, zoals hopelijk bijvoorbeeld over een tijdje het verloop van Samzz haar huisartsbezoek en een toegewezen sterilisatie.
Ja doei.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:06:36 #27
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169330235
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
Kap toch eens met het gezeik over een vermeend klaagtopic. Deze hele pagina, en zelfs het vorige topic is er nagenoeg nog niets anders benoemd dan ervaringen en practische obstakels waar men tegenaan loopt zonder ook maar een enkele stereotype 'kinderen :r', 'ouders :r'. Dat buitenstaanders dat als klagen zien is dan jammer, maar ervaringen delen is soms ook negatieve ervaringen delen, net als positieve, zoals hopelijk bijvoorbeeld over een tijdje het verloop van Samzz haar huisartsbezoek en een toegewezen sterilisatie.
Hopelijk ja... Ik zat zo eens wat verhalen te lezen en de moed zakt me wel weer in de schoenen... Zoveel weigeringen.

Maar goed, van t weekend met een frisse blik wat punten op papier zetten. Zal ze hier ook delen, misschien heeft iemand anders er ook wat aan :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169330263
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:28 schreef vera166 het volgende:

[..]

Dit ja :') :D lollig dat mensen overal hetzelfde te horen krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat anders: ik begrijp best er veel vrouwen zijn die zich zouden willen laten steriliseren, maar is een spiraal niet een betere optie misschien? Dat doet pijn en alles, heel even, maar dan ben je er wel 5 jaar vanaf. En ik snap dat als je wílt dat die bende eruit gehaald wordt, dat het niet helemaal een bevredigende oplossing is, maar in principe wel wat makkelijker te realiseren :) . En je bent 5 jaar van al het gedoe af.

Maar daar hebben de mensen voor wie dit relevant is vast zelf al wel over nagedacht.
10 jaar als je voor de niet-hormoon variant gaat.

En nog een grap er bovenop, 20 jaar ook nog wel (aldus een bevriende gynaecologe).
pi_169330285
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hopelijk ja... Ik zat zo eens wat verhalen te lezen en de moed zakt me wel weer in de schoenen... Zoveel weigeringen.

Maar goed, van t weekend met een frisse blik wat punten op papier zetten. Zal ze hier ook delen, misschien heeft iemand anders er ook wat aan :Y.
En dat terwijl "Omdat ik geen kinderen wil" toch eigenlijk gewoon genoeg zou moeten zijn -O- ;(
Ja doei.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:08:50 #30
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169330293
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En dat terwijl "Omdat ik geen kinderen wil" toch eigenlijk gewoon genoeg zou moeten zijn -O- ;(
Zou je zeggen toch :{.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169330305
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij lesbisch was....
Ook dan kun je zwanger worden.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:10:49 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169330356
Ah, fijn topic.

Hoi!

9,5 jaar samen, beide stabiele baan, goed inkomen, eigen huis en regelmatig de vraag. Fuck mensen. Ik hou van mijn vrijheid.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169330360
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:47 schreef MidnightB00m het volgende:
Soms twijfel ik nog of het niet willen van kinderen een soort vorm van bindings-of verlatingangst is van mij is. Anderzijds: ik maak mij oprecht zorgen om de planeet en generaties na ons (overbevolking etc.) en zie het niet zitten om in deze tijden een kind ter wereld te brengen. Bovendien zie ik mijzelf nog steeds niet achter een kinderwegen aanlopen. Kinderen vind ik pas leuk zodra ze zichzelf kunnen verwoorden en kunnen lopen; met baby's heb ik helemaal niets :X

Hoe kregen jullie dat helder?
Baby's zijn inderdaad niet zo heel erg leuk. Nou ja, de eerste wel omdat alles dan nieuw is, maar vanaf de tweede is het in het begin vooral ongemakkelijk.

Gelukkig is die periode niet zo langdurig.
pi_169330381
quote:
12s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook dan kun je zwanger worden.
Nee, want dan zou je seks moeten hebben met een man en laten lesbiennes dat nou juist niet doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169330391
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:10 schreef Catch22- het volgende:
Ah, fijn topic.

Hoi!

9,5 jaar samen, beide stabiele baan, goed inkomen, eigen huis en regelmatig de vraag. Fuck mensen. Ik hou van mijn vrijheid.
Welkom! 8-)
Ja doei.
pi_169330439
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij lesbisch was....
Van alles wat. Ik heb me ook voorgedaan als man hier op FOK.
pi_169330470
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:14 schreef vera166 het volgende:

[..]

Van alles wat. Ik heb me ook voorgedaan als man hier op FOK.
Daar trap ik niet in met Vera als naam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169330471
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, want dan zou je seks moeten hebben met een man en laten lesbiennes dat nou juist niet doen.
Toch gek dat ik best veel lesbische vrouwen ken met kinderen...

En nee, die hebben meestal geen seks gehad met een man voor dat doel, al ken ik toch ook weer een uitzondering daarop.

(Maar bovenal nam je mijn opmerking te serieus)
pi_169330491
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:14 schreef vera166 het volgende:

[..]

Van alles wat. Ik heb me ook voorgedaan als man hier op FOK.
Dus voor hetzelfde geld ben jij 41 en heb je al 8 kinderen van 6 verschillende mannen?
pi_169330502
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar trap ik niet in met Vera als naam.
Een heleboel anderen wel. Ik ben voornamelijk man per DM en als het me uitkomt.

quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

10 jaar als je voor de niet-hormoon variant gaat.

En nog een grap er bovenop, 20 jaar ook nog wel (aldus een bevriende gynaecologe).
:D Dat wist ik niet. Ik heb er 1 met hormonen en eigenlijk maak ik me nooit druk erom. Ik weet niet of dat komt door onwetendheid over eventuele gevolgen van hormonen of dat ik er werkelijk niet wakker van lig, maar het bevalt me hartstikke goed zo. Vergeet geen pil meer, prima oplossing :)
pi_169330510
wij gingen vorig jaar (toen 31v en 33m) naar de huisarts en kregen meteen een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Gezamenlijk naar het ziekenhuis gegaan (Meander, Amersfoort) en zonder ook maar een beetje tegenstand werd de operatie voor mijn vrouw ingepland.

mijn vrouw is dus afgelopen jaar op 31 jarige leeftijd gesteriliseerd *;

we hadden op basis van onze leeftijd een heleboel tegenstand verwacht, maar niets bleek minder waar: ze vroegen naar onze redenen en vonden dat afdoende (we hadden er natuurlijk ook goed over nagedacht) :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169330516
quote:
11s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus voor hetzelfde geld ben jij 41 en heb je al 8 kinderen van 6 verschillende mannen?
Dat zou ook kunnen, inderdaad. Maar ik denk dat het niet relevant is voor dit topic. Ik trol in R&P nooit.
pi_169330536
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:17 schreef vera166 het volgende:

:D Dat wist ik niet. Ik heb er 1 met hormonen en eigenlijk maak ik me nooit druk erom. Ik weet niet of dat komt door onwetendheid over eventuele gevolgen van hormonen of dat ik er werkelijk niet wakker van lig, maar het bevalt me hartstikke goed zo. Vergeet geen pil meer, prima oplossing :)
Als dit goed voor je werkt kun je ook het beste niet switchen.
pi_169330544
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:17 schreef Leipo666 het volgende:
wij gingen vorig jaar (toen 31v en 33m) naar de huisarts en kregen meteen een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Gezamenlijk naar het ziekenhuis gegaan (Meander, Amersfoort) en zonder ook maar een beetje tegenstand werd de operatie voor mijn vrouw ingepland.

mijn vrouw is dus afgelopen jaar op 31 jarige leeftijd gesteriliseerd *;

we hadden op basis van onze leeftijd een heleboel tegenstand verwacht, maar niets bleek minder waar: ze vroegen naar onze redenen en vonden dat afdoende (we hadden er natuurlijk ook goed over nagedacht) :)
O+
Ik wil graag denken en aannemen dat dit was omdat je een arts had die keuze respecteert, maar ergens denk ik ook wel dat het misschien anders was verlopen als je vrouw alleen was gegaan :@, al hoop ik dat het niet zo is.
Ja doei.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:20:12 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169330561
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:17 schreef Leipo666 het volgende:
wij gingen vorig jaar (toen 31v en 33m) naar de huisarts en kregen meteen een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Gezamenlijk naar het ziekenhuis gegaan (Meander, Amersfoort) en zonder ook maar een beetje tegenstand werd de operatie voor mijn vrouw ingepland.

mijn vrouw is dus afgelopen jaar op 31 jarige leeftijd gesteriliseerd *;

we hadden op basis van onze leeftijd een heleboel tegenstand verwacht, maar niets bleek minder waar: ze vroegen naar onze redenen en vonden dat afdoende (we hadden er natuurlijk ook goed over nagedacht) :)
Dit is goed om te horen. Een positieve uitkomst zonder problemen.

Hoe heeft jouw vrouw de operatie ervaren?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169330585
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch gek dat ik best veel lesbische vrouwen ken met kinderen...

En nee, die hebben meestal geen seks gehad met een man voor dat doel, al ken ik toch ook weer een uitzondering daarop.

(Maar bovenal nam je mijn opmerking te serieus)
Ja die ken ik ook. Maar die kiezen dat bewust en hebben dus geen spiraaltje.

Als lesbienne loop je nou eenmaal niet de kans per ongeluk zwanger te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169330677
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hopelijk ja... Ik zat zo eens wat verhalen te lezen en de moed zakt me wel weer in de schoenen... Zoveel weigeringen.

Maar goed, van t weekend met een frisse blik wat punten op papier zetten. Zal ze hier ook delen, misschien heeft iemand anders er ook wat aan :Y.
Succes iig ermee, Samzz!
Tails tell tales
pi_169330735
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja die ken ik ook. Maar die kiezen dat bewust en hebben dus geen spiraaltje.

Als lesbienne loop je nou eenmaal niet de kans per ongeluk zwanger te worden.
Helaas is seksueel geweld ook nog een optie en ik ken ook een lesbisch stel die inmiddels met de vader van hun kinderen af en toe het bed deelt (en ja, dan ben je naar de letter bi-seksueel, maar zij zien zichzelf echt als full on lesbisch).

Maar nogmaals, je neemt mijn opmerking veel te serieus.
pi_169330862
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+
Ik wil graag denken en aannemen dat dit was omdat je een arts had die keuze respecteert, maar ergens denk ik ook wel dat het misschien anders was verlopen als je vrouw alleen was gegaan :@, al hoop ik dat het niet zo is.
dat denken wij ook hoor: juist daarom ben ik meegegaan. Kon ik ook meteen vragen beantwoorden en konden ze zien dat we er beide hetzelfde in staan :)
maar de arts ging dus totaal niet in discussie, werkte de verplichte lijst af (dat alternatieven besproken zijn, etc.) en zette alles in gang voor de operatie

wat misschien geholpen heeft is dat mijn vrouw al een jaar daarvoor gestopt was met anticonceptie om zo te kunnen ervaren hoe het leven zou zijn zonder deze hormonen: dit gaf natuurlijk ook het beeld af dat dit niet iets was wat we in een opwelling bedacht hadden
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dit is goed om te horen. Een positieve uitkomst zonder problemen.

Hoe heeft jouw vrouw de operatie ervaren?
is allemaal prima verlopen via laparoscopie, geen last van het gas gehad, maar natuurlijk wel de eerste tijd wat naweeën ( :P ) van de narcose
de eerste week had ze wel een beetje buikpijn: gevoel zoals bij de menstruatie zeg maar.
niets schokkends dus :P

2 kleine sneetjes (1 in de navel, 1 in de bikinilijn) waren zeer snel genezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leipo666 op 06-03-2017 15:43:45 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 6 maart 2017 @ 15:55:19 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169331329
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:33 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat denken wij ook hoor: juist daarom ben ik meegegaan. Kon ik ook meteen vragen beantwoorden en konden ze zien dat we er beide hetzelfde in staan :)
maar de arts ging dus totaal niet in discussie, werkte de verplichte lijst af (dat alternatieven besproken zijn, etc.) en zette alles in gang voor de operatie

wat misschien geholpen heeft is dat mijn vrouw al een jaar daarvoor gestopt was met anticonceptie om zo te kunnen ervaren hoe het leven zou zijn zonder deze hormonen: dit gaf natuurlijk ook het beeld af dat dit niet iets was wat we in een opwelling bedacht hadden

[..]

is allemaal prima verlopen via laparoscopie, geen last van het gas gehad, maar natuurlijk wel de eerste tijd wat naweeën ( :P ) van de narcose
de eerste week had ze wel een beetje buikpijn: gevoel zoals bij de menstruatie zeg maar.
niets schokkends dus :P

2 kleine sneetjes (1 in de navel, 1 in de bikinilijn) waren zeer snel genezen.
Oh dat klinkt goed. Geen lange revalidatieperiode dus. Nice.

Het stoppen met anticonceptieverhaal snap ik niet helemaal, hie helpt dat geloofwaardiger over te komen :@?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169331402
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:55 schreef Samzz het volgende:

Het stoppen met anticonceptieverhaal snap ik niet helemaal, hie helpt dat geloofwaardiger over te komen :@?
dat je er dus al een jaar serieus mee bezig bent en al stappen ondernomen hebt.

en het gaf natuurlijk ook een jaar extra ongemak (condooms.....) voor beide partners (die ik natuurlijk voor lief nam voor het uiteindelijke doel)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 6 maart 2017 @ 16:26:34 #52
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169332038
Beetje jammer hoe dit topic zich ontwikkeld af en toe. Nog steeds mensen die zeggen niet zeuren etc. Wij zeuren niet, er moet gewoon iets veranderen. Op elk feestje en bijna ieder gesprek weer. We worden vaak totaal niet serieus genomen. Ik wil gewoon weten of meer mensen daar last van hebben en hoe ze dat ervaren simpel zat.
pi_169332060
Ik heb het voordeel dat ik al bijna 35 ben en mezelf nu sowieso te oud vind om er nog aan te beginnen.
Tap tap tap
pi_169332078
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:26 schreef Lexa31 het volgende:
Beetje jammer hoe dit topic zich ontwikkeld af en toe. Nog steeds mensen die zeggen niet zeuren etc. Wij zeuren niet, er moet gewoon iets veranderen. Op elk feestje en bijna ieder gesprek weer. We worden vaak totaal niet serieus genomen. Ik wil gewoon weten of meer mensen daar last van hebben en hoe ze dat ervaren simpel zat.
Er moet iets veranderen? Wat dan? Wil je wetgeving afdwingen die het verbied er naar te vragen. Je zult er mee moeten leren leven, daar bereik je meer mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 6 maart 2017 @ 16:32:05 #55
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169332139
Mijn vriend is trouwens buitenlands (niet gelovig of whatever) maar hij denkt vaak, vooral bij mijn moeder, dat hij de boeman is. Je hoort natuurlijk best vaak dat de 'buitenlandse man' een beetje de baas in huis is zal ik maar zeggen. Zijn gevoel zit goed want mijn moeder heeft idd vaker gezegd: is dit zijn idee?? Je moet niet naar hem luisteren he jij bent ook baas. Ik wordt hier woest van, ook vaker een aantal dagen niet met haar gesproken. Ze doet het ook met meer dingen maar dat terzijde. Terwijl ik dus al vanaf 10-11 jaar roep dat ik geen mama wil worden. Ik vindt het onzettend triest dat ze zo doet want mijn vriend vindt naar mijn ouders gaan, vanwege mijn moeder,geen bal aan. Ze pusht me trouwens enorm met van alles. Ik wil geen koters, mijn vriend wil geen koters, perfect match. Maar we moeten dus opboksen tegen mensen: ach leuk joh kids, jij wilt ze straks ook. En dus tegen mijn moeder.
  maandag 6 maart 2017 @ 16:33:21 #56
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169332170
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er moet iets veranderen? Wat dan? Wil je wetgeving afdwingen die het verbied er naar te vragen. Je zult er mee moeten leren leven, daar bereik je meer mee.
Er zijn toch ook teveel verschillen tussen als je wel kinderen wil en er geen wil. Kijk alleen al naar de artikelen die er zijn en het weigeren van steriliseren van mensen op 'jongere' leeftijd. Plus dat zijn er misschien nog wel tientallen dingen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb het voordeel dat ik al bijna 35 ben en mezelf nu sowieso te oud vind om er nog aan te beginnen.
Valt toch wel mee? Er zijn ook mensen die op nog veel latere leeftijd aan kinderen beginnen.
pi_169332247
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:33 schreef S95Sedan het volgende:
Er zijn toch ook teveel verschillen tussen als je wel kinderen wil en er geen wil. Kijk alleen al naar de artikelen die er zijn en het weigeren van steriliseren van mensen op 'jongere' leeftijd. Plus dat zijn er misschien nog wel tientallen dingen.

wat bedoel je?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169332255
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:33 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Er zijn toch ook teveel verschillen tussen als je wel kinderen wil en er geen wil. Kijk alleen al naar de artikelen die er zijn en het weigeren van steriliseren van mensen op 'jongere' leeftijd. Plus dat zijn er misschien nog wel tientallen dingen.

[..]

Valt toch wel mee? Er zijn ook mensen die op nog veel latere leeftijd aan kinderen beginnen.
Wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar voor mij is 35 ook altijd de grens geweest.
Tails tell tales
  maandag 6 maart 2017 @ 16:46:28 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169332426
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:33 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Er zijn ook mensen die op nog veel latere leeftijd aan kinderen beginnen.
Maar dat zijn mensen die graag nog een kind willen, en bereid zijn daarvoor behoorlijk wat risico te nemen, als je ze niet wilt is het mooi als je op die leeftijd aankomt dat een zwangerschap risico's met zich mee gaat brengen voor moeder en kind, want dan kun je het zonder gezeur op de "ik ben te oud" reden gooien, en dan durven mensen het ook minder snel aan te bevelen.
Sterker nog; als je boven de 40 wel bewust nog probeert een kind te krijgen word je ook voor gek versleten, vanwege diezelfde risico's.

Dus ja, op het moment dat je boven de 35 bent kan ik me al helemaal voorstellen dat je in geval van "van mij hoeft het niet" niet meer het risico gaat nemen dat het ook nog eens allemaal een beetje tegenzit, en in geval van "Ik heb er sowieso al geen zin in" is het een mooi argument waar je je verder niet meer druk om hoeft te maken.
Desnoods kleed je het nog een beetje leuk in van "Aardig dat je kennelijk vindt dat ik er zo jong uitzie, maar ik ben er toch echt te oud voor".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 maart 2017 @ 16:48:27 #60
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169332460
Hoe reageerden jullie ouders eigenlijk? Ik heb het vorig jaar 'echt' verteld. Ik zat op de bank, mijn ouders stonden. Mijn moeder begon ruzie te maken met mijn vader. Wij passen wel op! Ja nee een oppas is natuurlijk het enigte wat een kind nodig heeft. Ik voelde me een 12 jarige zoals ik daar zat.... was vreselijk!

Of ik krijg toch een kind en breng het naar mijn moeder. Zooo jij wilt een kleinkind en wilt oppassen? Veel plezier ermee 😅😅 En dan nooit meer ophalen. Maar goed dat dus. Ik heb nog een zus, zij wil kinderen dus ze zal vast oma worden. Gezeik.
  maandag 6 maart 2017 @ 16:51:56 #61
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169332514
Waarom staat hieronder een advertentie over baby's? 😅
  maandag 6 maart 2017 @ 16:56:31 #62
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169332600
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

wat bedoel je?
- Artsen die ingrepen niet willen uitvoeren.
- 'Ja maar misschien verander je van gedachte'
- Kritiek van mensen (met kinderen) 'want er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen'
- Constant moeten verantwoorden terwijl zowel wel/niet krijgen een eigen keuze zijn.
- etc.

Zolang er dit soort praktijken zijn dan is het nogal scheef; http://www.babybytes.nl/n(...)ortvloed-aan-kritiek

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dat zijn mensen die graag nog een kind willen, en bereid zijn daarvoor behoorlijk wat risico te nemen, als je ze niet wilt is het mooi als je op die leeftijd aankomt dat een zwangerschap risico's met zich mee gaat brengen voor moeder en kind, want dan kun je het zonder gezeur op de "ik ben te oud" reden gooien, en dan durven mensen het ook minder snel aan te bevelen.
Sterker nog; als je boven de 40 wel bewust nog probeert een kind te krijgen word je ook voor gek versleten, vanwege diezelfde risico's.

Dus ja, op het moment dat je boven de 35 bent kan ik me al helemaal voorstellen dat je in geval van "van mij hoeft het niet" niet meer het risico gaat nemen dat het ook nog eens allemaal een beetje tegenzit, en in geval van "Ik heb er sowieso al geen zin in" is het een mooi argument waar je je verder niet meer druk om hoeft te maken.
Desnoods kleed je het nog een beetje leuk in van "Aardig dat je kennelijk vindt dat ik er zo jong uitzie, maar ik ben er toch echt te oud voor".
Het zal er ook mee te maken hebben dat ik misschien een man ben en wij geen kind dragen enzo en voor ons altijd wel mogelijk is. (volgens mij?)

Maar qua complicaties ben ik niet zo op de hoogte van wat de nadelen zijn etc.

Maar het klopt dat er ook taboe ligt op hogere leeftijd nog een kind krijgen/willen, ben ik met je eens.
pi_169332602
Ik ben enig kind, en aan de ene kant vindt mijn moeder het jammer, omdat ze kinderen wel leuk vindt en het leuk zou vinden oma te worden, maar aan de andere kant wil ze mij ook gelukkig zien en niet iets willen 'opdringen' waar ik niet voor 100% achter sta. Mijn vader heeft er nooit veel over gezegd. Die vindt 't wel best volgens mij.
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:01:59 #64
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169332704
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:56 schreef Cupcake. het volgende:
Ik ben enig kind, en aan de ene kant vindt mijn moeder het jammer, omdat ze kinderen wel leuk vindt en het leuk zou vinden oma te worden, maar aan de andere kant wil ze mij ook gelukkig zien en niet iets willen 'opdringen' waar ik niet voor 100% achter sta. Mijn vader heeft er nooit veel over gezegd. Die vindt 't wel best volgens mij.
Wat ontzettend fijn! En het is zeker weten jou keuze. Ouders moeten zich er niet mee bemoeien
  maandag 6 maart 2017 @ 17:02:00 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169332706
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:51 schreef Lexa31 het volgende:
Waarom staat hieronder een advertentie over baby's? 😅
It's a sign.... >:)

Maar serieus, denk je niet dat je om heel veel dingen commentaar van je ouders krijgt als dingen anders lopen dan ze zelf bedacht hadden? Als je op je 24ste ongepland zwanger blijkt te zijn, het kind wilt houden en geen contact wilt met de vader staan ze ook niet te juichen hoor (alhoewel, dat geen contact kreeg wegens de situatie wel de goedkeuring), er worden vrouwen het huis uit getrapt om zoiets, of als je op je 44ste nog een kind krijgt, terwijl je moeder al zo: :{ keek toen een van je vriendinnen op 35-jarige leeftijd zwanger bleek en ze die blik vooral had omdat ze die vriendin toen al te oud vond, of als je stopt met je studie terwijl je ouders al gedroomd hadden dat jij wel even cum laude je rechtenstudie zou afronden.

Anyway, er zijn andere situaties waar je net zo goed commentaar en/of gezeik over krijgt, ook over het wel krijgen van kinderen, als dat niet onder ideale omstandigheden gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169332730
Mr. Forbry en ik hebben weliswaar besloten geen kinderen te krijgen, maar mocht ik -ondanks anticonceptie- ooit toch nog onverhoopt zwanger raken, dan zouden we, in principe (rekening houdend met wat in mijn laatste zin staat), het kind hoogstwaarschijnlijk wel willen houden. We hebben het meer dan eens besproken en ook Mr. Forbry zou dat in dat geval dan toch wel het liefste willen. In dat geval zou ik die strakke leeftijdsgrens wat minder van belang vinden en zou ik de uiteindelijke beslissing compleet van de omstandigheden en eventuele risico's op dát moment af laten hangen.
Tails tell tales
pi_169332760
Ik krijg eigenlijk zelden tot nooit opmerkingen dat ik geen kinderen heb. Misschien vindt mijn omgeving me zelfs niet geschikt als moeder :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169332767
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb het voordeel dat ik al bijna 35 ben en mezelf nu sowieso te oud vind om er nog aan te beginnen.
Ik ben net iets jonger, maar als ik kinderen had gewild dan vind ik zelf dat dit op jonge leeftijd (lees halverwege 20) had moeten doen.

Sowieso voel ik me lichamelijk soms 80, dus het lijkt me geen goed idee om dan een zwangerschap te volbrengen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169332779
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg eigenlijk zelden tot nooit opmerkingen dat ik geen kinderen heb. Misschien vindt mijn omgeving me zelfs niet geschikt als moeder :')
Ik eigenlijk ook niet zo vaak en vraag me ook wel eens af of ik dat niet als een soort van belediging moet zien :')
Tails tell tales
pi_169332819
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg eigenlijk zelden tot nooit opmerkingen dat ik geen kinderen heb. Misschien vindt mijn omgeving me zelfs niet geschikt als moeder :')
Niemand heeft ook ooit tegen me gezegd 'staat je goed, zo'n kleintje'. Niks staat me, krijg nooit complimentjes ;(
Tap tap tap
pi_169332842
Maar m'n opa begon er op z'n sterfbed nog over, ook omdat m'n broer en zus ook geen kinderen hebben en ik geen relatie heb. Dus het zat hem wel dwars denk ik :@
Tap tap tap
  maandag 6 maart 2017 @ 17:08:36 #72
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169332846
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:57 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat je er dus al een jaar serieus mee bezig bent en al stappen ondernomen hebt.

en het gaf natuurlijk ook een jaar extra ongemak (condooms.....) voor beide partners (die ik natuurlijk voor lief nam voor het uiteindelijke doel)
Ik vind stoppen met anticonceptie ter voorbereiding op een sterilisatie niet heel logisch klinken, sorry :@.

Maar fijn dat ze wel serieus genomen werd :Y. Als je nog tips hebt, graag :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169332853
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:05 schreef Forbry het volgende:

Ik eigenlijk ook niet zo vaak en vraag me ook wel eens af of ik dat niet als een soort van belediging moet zien :')
Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik heel vaak gezegd heb nog niet aan kinderen toe te zijn ivm studie, punt relatie etc. Dus iedereen dacht dat dat nog wel zou komen. En inmiddels denkt de helft geloof ik dat ik geen kinderen kan krijgen en durft niemand er naar te vragen. Ik heb mijn ouders bijv nooit gezegd dat ik echt geen kinderen wil. Want dan weet ik 100% zeker dat ik alle clichés van dit topic over me heen zou krijgen en nu heb ik geen gezeur. Mijn vriendinnen weten wel dat ik geen kinderen wil, maar mijn vriendinnen zijn tof en vinden dat een eigen keuze.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169332864
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Maar m'n opa begon er op z'n sterfbed nog over, ook omdat m'n broer en zus ook geen kinderen hebben en ik geen relatie heb. Dus het zat hem wel dwars denk ik :@
Ja, blijkbaar :* Mensen vinden dat toch wel leuk, nageslacht ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 maart 2017 @ 17:10:46 #75
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169332896
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:48 schreef Lexa31 het volgende:
Hoe reageerden jullie ouders eigenlijk? Ik heb het vorig jaar 'echt' verteld. Ik zat op de bank, mijn ouders stonden. Mijn moeder begon ruzie te maken met mijn vader. Wij passen wel op! Ja nee een oppas is natuurlijk het enigte wat een kind nodig heeft. Ik voelde me een 12 jarige zoals ik daar zat.... was vreselijk!

Of ik krijg toch een kind en breng het naar mijn moeder. Zooo jij wilt een kleinkind en wilt oppassen? Veel plezier ermee 😅😅 En dan nooit meer ophalen. Maar goed dat dus. Ik heb nog een zus, zij wil kinderen dus ze zal vast oma worden. Gezeik.
Mijn ouders doen er niet moeilijk over. Misschien omdat ze stiekem nog ergens denken dat het ooit wel gebeurt. Maar nee. Heb nog niks verteld over mijn sterilisatieplannen. En ik denk ook niet dat ik die wil delen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 maart 2017 @ 17:10:54 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169332902
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Niemand heeft ook ooit tegen me gezegd 'staat je goed, zo'n kleintje'. Niks staat me, krijg nooit complimentjes ;(
Misschien heb je gewoon niet zo'n "Awww O+ " blik als je zo'n klein wurm in je handen hebt.
Een van mijn kindvrije vriendinnen heeft dat ook, wij samen op kraamvisite bij haar broer, baby bij haar op schoot; gelijk huilen, ik neem hem over; stil.... die ongemakkelijkheid was gewoon altijd al zo duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169332986
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dat zijn mensen die graag nog een kind willen, en bereid zijn daarvoor behoorlijk wat risico te nemen, als je ze niet wilt is het mooi als je op die leeftijd aankomt dat een zwangerschap risico's met zich mee gaat brengen voor moeder en kind, want dan kun je het zonder gezeur op de "ik ben te oud" reden gooien, en dan durven mensen het ook minder snel aan te bevelen.
Sterker nog; als je boven de 40 wel bewust nog probeert een kind te krijgen word je ook voor gek versleten, vanwege diezelfde risico's.

Dus ja, op het moment dat je boven de 35 bent kan ik me al helemaal voorstellen dat je in geval van "van mij hoeft het niet" niet meer het risico gaat nemen dat het ook nog eens allemaal een beetje tegenzit, en in geval van "Ik heb er sowieso al geen zin in" is het een mooi argument waar je je verder niet meer druk om hoeft te maken.
Desnoods kleed je het nog een beetje leuk in van "Aardig dat je kennelijk vindt dat ik er zo jong uitzie, maar ik ben er toch echt te oud voor".
Ben bang dat die leeftijd smoes niet goed zal werken. Ik ben nu 39 en krijg nog af en toe te horen dat het echt nog wel kan, maar dat ik dan vooral op moet schieten.
Nu heb ik vroeger idd gezegd dat ik er 2 wilde, maar ook dat ik rond de 30 als max had.
Heb echt hele gesprekken gehad over of ik geen spijt had dat ik het niet alsnog deed, dat het best nog wel kan en oh zo leuk zou zijn en dat het misschien wel een meisje zou worden (in mijn familie zijn er vooral jongens geboren). Als ik dan zeg dat ik al een zoon heb die aankomend najaar 18 wordt en mezelf echt niet weer in de luiers wil steken krijg ik echt hele verhalen te horen over waarom dat wel geweldig zou zijn. Dat gezegd hebbende wordt er niet zo gepraat tegen degene die geen kinderen willen, dat wordt gewoon gerespecteerd. Maar omdat ik vroeger heb gezegd dat ik er 2 wilde en ze me zo'n leuke moeder/tante vinden wordt er anders mee omgegaan.

Zeker in deze tijd, waarin veel mensen vrij laat aan kinderen beginnen. Zelf dus in de kleintjes zitten in dezelfde leeftijdsfase. Die begrijpen niet zo goed waarom ik voor mezelf vind dat mijn kinderen krijg leeftijd al voorbij is. Ik dat echt niet zie zitten in deze leeftijdsfase.

Sterker nog, pas geleden mijn spiraal laten vervangen. Zegt de gyn, weet je zeker dat ik de nieuwe erin moet zetten? Want er zat een prachtig rijp eitje en als ik nog wilde was nu een perfect moment. Alsof ik een nieuwe spiraal zou komen laten zetten als ik graag een kind wil...
Helaas was ik op dat moment even niet zo ad rem, lijkt me niet zo'n goed plan was het beste wat ik er een beetje uilig uitkreeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door erodome op 06-03-2017 17:23:24 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:16:16 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169333007
Leuk stukje trouwens: http://www.huffingtonpost(...)79d5e4b029a9a46797a6

Ik zocht een plaatje voor de blik, maar het bijbehorende stuk is ook ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 maart 2017 @ 17:17:25 #79
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169333018
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mijn ouders doen er niet moeilijk over. Misschien omdat ze stiekem nog ergens denken dat het ooit wel gebeurt. Maar nee. Heb nog niks verteld over mijn sterilisatieplannen. En ik denk ook niet dat ik die wil delen :).
Maar dat hoeven ze ook niet te weten toch? Lijkt mij gewoon prive en iets tussen jou en of partner. Je ouders hoeven niet alles te weten. Ikzelf heb nog niet nagedacht over sterilisatie. Weet er ook niet echt wat van.. Misschien komt dat nog.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:18:32 #80
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169333031
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben bang dat die leeftijd smoes niet goed zal werken. Ik ben nu 39 en krijg nog af en toe te horen dat het echt nog wel kan, maar dat ik dan vooral op moet schieten.
Nu heb ik vroeger idd gezegd dat ik er 2 wilde, maar ook dat ik rond de 30 als max had.
Heb echt hele gesprekken gehad over of ik geen spijt had dat ik het niet alsnog deed, dat het best nog wel kan en oh zo leuk zou zijn en dat het misschien wel een meisje zou worden (in mijn familie zijn er vooral jongens geboren). Als ik dan zeg dat ik al een zoon heb die aankomend najaar 18 wordt en mezelf echt niet weer in de luiers wil steken krijg ik echt hele verhalen te horen over waarom dat wel geweldig zou zijn.

Zeker in deze tijd, waarin veel mensen vrij laat aan kinderen beginnen. Zelf dus in de kleintjes zitten in dezelfde leeftijdsfase. Die begrijpen niet zo goed waarom ik voor mezelf vind dat mijn kinderen krijg leeftijd al voorbij is. Ik dat echt niet zie zitten in deze leeftijdsfase.

Sterker nog, pas geleden mijn spiraal laten vervangen. Zegt de gyn, weet je zeker dat ik de nieuwe erin moet zetten? Want er zat een prachtig rijp eitje en als ik nog wilde was nu een perfect moment. Alsof ik een nieuwe spiraal zou komen laten zetten als ik graag een kind wil...
Helaas was ik op dat moment even niet zo ad rem, lijkt me niet zo'n goed plan was het beste wat ik er een beetje uilig uitkeert.
Dat ze zoiets tegen je zeggen. Echt onbeschoft..
pi_169333056
Maar wat zou je doen als je toch ongewenst zwanger zou worden?
Ook al heb je geen kinderwens.
Make my day!
  maandag 6 maart 2017 @ 17:19:52 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169333058
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben bang dat die leeftijd smoes niet goed zal werken. Ik ben nu 39 en krijg nog af en toe te horen dat het echt nog wel kan, maar dat ik dan vooral op moet schieten.
Nu heb ik vroeger idd gezegd dat ik er 2 wilde, maar ook dat ik rond de 30 als max had.
Heb echt hele gesprekken gehad over of ik geen spijt had dat ik het niet alsnog deed, dat het best nog wel kan en oh zo leuk zou zijn en dat het misschien wel een meisje zou worden (in mijn familie zijn er vooral jongens geboren). Als ik dan zeg dat ik al een zoon heb die aankomend najaar 18 wordt en mezelf echt niet weer in de luiers wil steken krijg ik echt hele verhalen te horen over waarom dat wel geweldig zou zijn.

Zeker in deze tijd, waarin veel mensen vrij laat aan kinderen beginnen. Zelf dus in de kleintjes zitten in dezelfde leeftijdsfase. Die begrijpen niet zo goed waarom ik voor mezelf vind dat mijn kinderen krijg leeftijd al voorbij is. Ik dat echt niet zie zitten in deze leeftijdsfase.

Sterker nog, pas geleden mijn spiraal laten vervangen. Zegt de gyn, weet je zeker dat ik de nieuwe erin moet zetten? Want er zat een prachtig rijp eitje en als ik nog wilde was nu een perfect moment. Alsof ik een nieuwe spiraal zou komen laten zetten als ik graag een kind wil...
Helaas was ik op dat moment even niet zo ad rem, lijkt me niet zo'n goed plan was het beste wat ik er een beetje uilig uitkeert.
Bizar, die opmerking van de gynaecoloog :X

Maar geloof mij, op het moment dat je boven je 40ste nog wel een kind krijgt komt daar ook een hoop (ongevraagd) commentaar op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169333102
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bizar, die opmerking van de gynaecoloog :X

Maar geloof mij, op het moment dat je boven je 40ste nog wel een kind krijgt komt daar ook een hoop (ongevraagd) commentaar op.
Ach, het is nooit goed. Wil je geen kinderen, niet goed, wil je wel dan is het te vroeg of te laat, of past het niet bij je carrière, of verga je tot saaie huisvrouw. Mensen hebben altijd wel wat te zeuren.
Daarom gewoon doen wat voor jou persoonlijk goed voelt. De mensen die er echt toe doen respecteren dat wel, de rest kan de boom in.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169333123
Zo wat een leesvoer is dit topic. Ik wist al vrij jong dat het moederschap niets voor mij was. Waarom wist ik toen nog niet eens zo goed als 20 jarige. Ik had niet veel ervaring met kinderen en ik was de jongste in het gezin.
Ik heb dat wel eens uitgesproken, ik studeerde toen en werd als egoïst weggezet door leeftijdsgenoten :?
Veel herkenbare verhalen hier, naarmate je ouder wordt en je vrienden krijgen wel kinderen verwaterd
alles en je ziet en spreekt ze nooit meer.
Ik heb ook niks met kinderen. Dan is de klik er blijkbaar niet meer. Mijn relaties waren er eigenlijk altijd wel ok mee. Wel dat de verwachtingen anders waren, we kopen een huis en dus meer ruimte en dus een gezin. Nee dus.
Ik vind het wel moeilijk als ik per ongeluk toch zwanger zou zijn. Wat dan? Gelukkig heb ik die keus nooit hoeven maken. Dat lijkt me echt een enorme beslissing.
Ook is er nogal een taboe op het feit dat er achteraf toch wel spijt is van het kiezen voor kinderen.
Je kan het immers niet terug draaien, dus speel je het roze wolk gevoel maar mee.
Verder veel herkenbare situaties, baby's op je schoot zetten, knipogen als je een frisje neemt ipv een wijntje.
Ook opmerkingen, van iemand die ik half ken op een feestje waar kinderen rondlopen. "Mis je dat nou niet"? Nou nee kan ik zeggen maar het is ook een feit dat niet iedereen kinderen kan krijgen.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 6 maart 2017 @ 17:25:05 #85
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169333145
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Gaat ook een beetje samen met de gerelateerde bingo's:

"je man verlaat je straks omdat hij wel kinderen wil"
"je bent dan duidelijk de ware nog niet tegengekomen, want als je de ware tegenkomt wil je kinderen van die persoon"
Die laatste is heel erg.
pi_169333525
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:19 schreef agter het volgende:
Maar wat zou je doen als je toch ongewenst zwanger zou worden?
Ook al heb je geen kinderwens.
Ik zou abortus denk ik niet kunnen :@ Dus dan is het lastig ja :') Tenzij het kindje ziek blijkt te zijn.
Tap tap tap
pi_169333597
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:19 schreef agter het volgende:
Maar wat zou je doen als je toch ongewenst zwanger zou worden?
Ook al heb je geen kinderwens.
Kamperen bij de abortuskliniek vanaf het moment dat ik het weet (als dat na sluitingstijd is) zodat ik de eerste in de ochtend ben.
Ja doei.
pi_169334019
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:48 schreef Lexa31 het volgende:
Hoe reageerden jullie ouders eigenlijk? Ik heb het vorig jaar 'echt' verteld. Ik zat op de bank, mijn ouders stonden. Mijn moeder begon ruzie te maken met mijn vader. Wij passen wel op! Ja nee een oppas is natuurlijk het enigte wat een kind nodig heeft. Ik voelde me een 12 jarige zoals ik daar zat.... was vreselijk!

Of ik krijg toch een kind en breng het naar mijn moeder. Zooo jij wilt een kleinkind en wilt oppassen? Veel plezier ermee 😅😅 En dan nooit meer ophalen. Maar goed dat dus. Ik heb nog een zus, zij wil kinderen dus ze zal vast oma worden. Gezeik.
Ik zag het eigenlijk al zo lang, dat er niet echt een reactie op was. Vanaf mijn puberteit natuurlijk: kan nog veranderen. Al zei mijn moeder wel meteen dat zij altijd al moeder wilde worden. Denk dat ze er nu vanuit gaan dat ik inderdaad geen kinderen wel. Mijn vader heeft misschien nog het idee dat ik bijdraai, maar ze zeggen er nooit wat over. Zoals het hoort dus!

Met schoonfamilie gaat het wel wat lastiger worden verwacht ik. ;) Nog niet veel bingo's gehad.
pi_169334025
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kamperen bij de abortuskliniek vanaf het moment dat ik het weet (als dat na sluitingstijd is) zodat ik de eerste in de ochtend ben.
Dat ja. Blinde paniek.
pi_169334084
Heb dit topic gevolgd zonder te reageren.
Nu wil ik toch even iets kwijt. De opdringeringheid van al die mensen die een stel of een vrouw pushen om toch maar een baby te baren, zou dat ook een erfenis zijn van onze christelijke cultuur?
pi_169334111
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:19 schreef agter het volgende:
Maar wat zou je doen als je toch ongewenst zwanger zou worden?
Ook al heb je geen kinderwens.
Abortus, direct.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169334113
quote:
11s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat ja. Blinde paniek.
Ja, maar het gevoel van hoe zou het zijn als ik niet lijkt me de rest van mijn leven raar.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_169334133
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:19 schreef Hiddendoe het volgende:
Heb dit topic gevolgd zonder te reageren.
Nu wil ik toch even iets kwijt. De opdringeringheid van al die mensen die een stel of een vrouw pushen om toch maar een baby te baren, zou dat ook een erfenis zijn van onze christelijke cultuur?
Ik kom uit een christelijk nest, maar ik ben nooit gepusht als het gaat om kinderen.
Dus voor mij geldt het niet, echter kan de situatie voor andere anders zijn, uiteraard.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 6 maart 2017 @ 18:26:51 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169334216
Ik lees niet zozeer dat mensen gepusht worden om kinderen te krijgen, maar dat de verwachting is dat mensen ze willen en dat het kennelijk (in bepaalde kringen?) done is om iemand er flink over door te zagen.

Ik heb er wel vragen over gehad, maar die vragen waren altijd eenmalig en er vloeide nooit een gesprek uit voort waarin ik 'verantwoording' hoefde af te leggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169334354
Bewust en best ook gewenst kinderloos hier.
Nooit een sterke kinderwens gehad, maar altijd wel gedacht in het plaatje van huisje, boompje, kindje te belanden. Huis en boom zijn er, kind (met bijbehorende partner) nooit gekomen.
Bewust een kind in mijn eentje opvoeden heb ik nooit gewild en ik heb ook niet het idee dat ik iets mis in mijn leven. Heb juist het idee dat mijn leven lekker van mezelf is en niet om het kroost draait. En het geeft mij ruimte om naast mijn baan vrijwilligerswerk te doen.

Inmiddels de 40 gepasseerd en dat was voor mij ook de absolute eindgrens om zwanger te worden. Dus dat gaat sowieso niet gebeuren (indien een oeps momentje ( :') ) ga ik waarschijnlijk ook voor vlokkentest en bij afwijkingen serieus nadenken over abortus. Maar die situatie moet je meemaken, lijkt me, om te weten wat je dan beslist. Gezond kindje zou welkom zijn. ).

Alsof ik het opzoek heb ik ook weinig vriendinnen met kinderen. En degenen met kinderen kunnen prima met me afspreken zonder het kroost erbij. Wel zo rustig :P

Waar ik wel tegenaan loop: ik ben de trotse tante van wat neefjes en nichtjes. Zelf heb ik nooit het idee dat ik iets bijzonders doe en soms spreek ik ze weken niet, maar ik sta daar blijkbaar op een hoog voetstuk. Wat stiekem best wel tof is.

Enige probleem: bij familie bijeenkomsten gaat het bijna alleen maar over de kinderen. Zelfs als ik alleen met mijn ouders ben gaat het driekwart van de tijd over de engeltjes. Ik heb het inmiddels opgegeven me daaraan te ergeren, maar merk wel dat het contact met hen daardoor oppervlakkig blijft. En dat vind ik jammer.

Herkennen de bewust kinderlozen dit?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169334399
Ja, herkenbaar.
Mijn moeder raakt niet uitgepraat over haar kleinkinderen (dus de kinderen van mijn zusje), terwijl ze weet dat het mij geen bal interesseert. :')

Dan buig ik het gesprek maar weer om tot de orde van de dag.

Verder qua vriendinnen met kinderen valt het mee, die zijn ook geïnteresseerd in andere onderwerpen dan kinders, gelukkig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 6 maart 2017 @ 18:40:38 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169334454
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:17 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Maar dat hoeven ze ook niet te weten toch? Lijkt mij gewoon prive en iets tussen jou en of partner. Je ouders hoeven niet alles te weten. Ikzelf heb nog niet nagedacht over sterilisatie. Weet er ook niet echt wat van.. Misschien komt dat nog.
Ja dat is zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 maart 2017 @ 18:41:23 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169334468
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:19 schreef agter het volgende:
Maar wat zou je doen als je toch ongewenst zwanger zou worden?
Ook al heb je geen kinderwens.
Abortus :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 maart 2017 @ 18:46:44 #99
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169334555
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Abortus :).
Ik zou door de grond gaan. Dat als eerste. En verder zou ik toch voor abortus gaan.
  maandag 6 maart 2017 @ 19:11:34 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169334996
Het was leuk toen de kinderen van mijn broer jong waren, ook voor mijn ouders. Inmiddels zijn ze alledrie volwassen. Ook leuk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169335040
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Abortus :).
Mijn vriendin wilt dat niet dus seks met condoom ,pil en voor jodelen de berg uit.
  maandag 6 maart 2017 @ 19:14:21 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169335044
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:46 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ik zou door de grond gaan. Dat als eerste. En verder zou ik toch voor abortus gaan.
Ik zeg het wel heel plain and simple, maar ik zou er echt kapot van zijn. Een van mijn grootste nachtmerries :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169335487
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik zeg het wel heel plain and simple, maar ik zou er echt kapot van zijn. Een van mijn grootste nachtmerries :@.
Het is tegenwoordig wel anders met MAP en een paar weken nog met pillen er vanaf zijn.
Ook mijn grootste nachtmerrie
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 6 maart 2017 @ 19:36:16 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169335632
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:31 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig wel anders met MAP en een paar weken nog met pillen er vanaf zijn.
Ook mijn grootste nachtmerrie
Dan moet je er wel op tijd achter komen dat er iets mis is gegaan. Gelukkig is de kans op zwangerschap bij mij al nihil. Maar ik zou het graag 100% zeker hebben.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169335689
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan moet je er wel op tijd achter komen dat er iets mis is gegaan. Gelukkig is de kans op zwangerschap bij mij al nihil. Maar ik zou het graag 100% zeker hebben.
Waarom? Als je het 100% niet wil Oh en waarom weet je dat het nihil is

[ Bericht 2% gewijzigd door Soury op 06-03-2017 19:43:58 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 6 maart 2017 @ 19:51:11 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169336126
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:38 schreef Soury het volgende:

[..]

Waarom? Als je het 100% niet wil Oh en waarom weet je dat het nihil is
Ik snap je vraag geloof ik niet helemaal.

Maar ik bedoel dat je, wil je nog een MAP kunnen slikken, er vrij op tijd achter moet komen dat er iets mis is gegaan. Niet iedereen merkt dat.

Ik weet dat 't nihil is omdat ik zeer nauwkeurig de pil slik tot ik de kans heb gesteriliseerd te worden :). Overigens is nihil hierin niet het juiste woord, maar ik ben 99% zeker dat ik niet zwanger word met mijn huidige anticonceptie. En dat zou ik graag 100% hebben :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169336218
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:38 schreef Soury het volgende:

[..]

Waarom? Als je het 100% niet wil Oh en waarom weet je dat het nihil is
Omdat er verschillende maatregelen mogelijk zijn en een MAP toch wel wat minder ingrijpend is dan een abortus?
  maandag 6 maart 2017 @ 19:59:09 #108
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169336328
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bewust en best ook gewenst kinderloos hier.
Nooit een sterke kinderwens gehad, maar altijd wel gedacht in het plaatje van huisje, boompje, kindje te belanden. Huis en boom zijn er, kind (met bijbehorende partner) nooit gekomen.
Bewust een kind in mijn eentje opvoeden heb ik nooit gewild en ik heb ook niet het idee dat ik iets mis in mijn leven. Heb juist het idee dat mijn leven lekker van mezelf is en niet om het kroost draait. En het geeft mij ruimte om naast mijn baan vrijwilligerswerk te doen.

Inmiddels de 40 gepasseerd en dat was voor mij ook de absolute eindgrens om zwanger te worden. Dus dat gaat sowieso niet gebeuren (indien een oeps momentje ( :') ) ga ik waarschijnlijk ook voor vlokkentest en bij afwijkingen serieus nadenken over abortus. Maar die situatie moet je meemaken, lijkt me, om te weten wat je dan beslist. Gezond kindje zou welkom zijn. ).

Alsof ik het opzoek heb ik ook weinig vriendinnen met kinderen. En degenen met kinderen kunnen prima met me afspreken zonder het kroost erbij. Wel zo rustig :P

Waar ik wel tegenaan loop: ik ben de trotse tante van wat neefjes en nichtjes. Zelf heb ik nooit het idee dat ik iets bijzonders doe en soms spreek ik ze weken niet, maar ik sta daar blijkbaar op een hoog voetstuk. Wat stiekem best wel tof is.

Enige probleem: bij familie bijeenkomsten gaat het bijna alleen maar over de kinderen. Zelfs als ik alleen met mijn ouders ben gaat het driekwart van de tijd over de engeltjes. Ik heb het inmiddels opgegeven me daaraan te ergeren, maar merk wel dat het contact met hen daardoor oppervlakkig blijft. En dat vind ik jammer.

Herkennen de bewust kinderlozen dit?
Dat herken ik. We waren dit weekend op een feestje met allemaal kindertjes. Ging allemaal maar over de kids. Oh kijk wat ze doet, jaaa die van mij doet dat ook.. blablabla
pi_169336368
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:59 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Dat herken ik. We waren dit weekend op een feestje met allemaal kindertjes. Ging allemaal maar over de kids. Oh kijk wat ze doet, jaaa die van mij doet dat ook.. blablabla
Dit is wel herkenbaar ja. Hopelijk ken ik later nog mensen die ook kindvrij zijn, want die kinderverhalen gaan snel vervelen :')
pi_169336518
Wat betreft die sterilisaties; Ik heb in mijn omgeving ook vrouwen die voor hun 30 een sterilisatie gewoon niet voor elkaar kregen. De artsen weigeren dan gewoon en beslissen dat je als vrouw blijkbaar een kinderwens moet hebben. Je zou zoiets aan kunnen vechten op basis van zelfbeschikkingsrecht en de onaantastbaarheid van het lichaam (artikel 11 van de grondwet). Maar weinigen zullen de zin, tijd en het geld hebben om daarvoor het hele juridische circus te doorlopen.

De makkelijkste route voor een sterilisatie op jonge leeftijd is een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan. Dan kan het ineens wel.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:07:20 #111
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169336553
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:06 schreef Fixers het volgende:
Wat betreft die sterilisaties; Ik heb in mijn omgeving ook vrouwen die voor hun 30 een sterilisatie gewoon niet voor elkaar kregen. De artsen weigeren dan gewoon en beslissen dat je als vrouw blijkbaar een kinderwens moet hebben. Je zou zoiets aan kunnen vechten op basis van zelfbeschikkingsrecht en de onaantastbaarheid van het lichaam (artikel 11 van de grondwet). Maar weinigen zullen de zin, tijd en het geld hebben om daarvoor het hele juridische circus te doorlopen.

De makkelijkste route voor een sterilisatie op jonge leeftijd is een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan. Dan kan het ineens wel.
Dat zelfbeschikkingsrecht is opeens niet meer zo belangrijk wanneer het om sterilisatie gaat...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169336761
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:06 schreef Fixers het volgende:
Wat betreft die sterilisaties; Ik heb in mijn omgeving ook vrouwen die voor hun 30 een sterilisatie gewoon niet voor elkaar kregen. De artsen weigeren dan gewoon en beslissen dat je als vrouw blijkbaar een kinderwens moet hebben. Je zou zoiets aan kunnen vechten op basis van zelfbeschikkingsrecht en de onaantastbaarheid van het lichaam (artikel 11 van de grondwet). Maar weinigen zullen de zin, tijd en het geld hebben om daarvoor het hele juridische circus te doorlopen.

De makkelijkste route voor een sterilisatie op jonge leeftijd is een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan. Dan kan het ineens wel.
Je krijgt ook niet zomaar een geslachtsoperatie ;) Daar gaan behoorlijk wat psychologische onderzoeken aan vooraf.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:14:42 #113
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169336808
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je krijgt ook niet zomaar een geslachtsoperatie ;) Daar gaan behoorlijk wat psychologische onderzoeken aan vooraf.
Maar de deur staat wel open... Gelukkig maar, daar niet van!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 maart 2017 @ 20:20:12 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169336967
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

Enige probleem: bij familie bijeenkomsten gaat het bijna alleen maar over de kinderen. Zelfs als ik alleen met mijn ouders ben gaat het driekwart van de tijd over de engeltjes. Ik heb het inmiddels opgegeven me daaraan te ergeren, maar merk wel dat het contact met hen daardoor oppervlakkig blijft. En dat vind ik jammer.

Herkennen de bewust kinderlozen dit?
Zelfs als moeder herken ik dat -O-. Zo jammer, er is echt nog zoveel meer te bespreken dan luiers en opvoeding.
KuikenGuppy
pi_169337074
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bewust en best ook gewenst kinderloos hier.
Nooit een sterke kinderwens gehad, maar altijd wel gedacht in het plaatje van huisje, boompje, kindje te belanden. Huis en boom zijn er, kind (met bijbehorende partner) nooit gekomen.
Bewust een kind in mijn eentje opvoeden heb ik nooit gewild en ik heb ook niet het idee dat ik iets mis in mijn leven. Heb juist het idee dat mijn leven lekker van mezelf is en niet om het kroost draait. En het geeft mij ruimte om naast mijn baan vrijwilligerswerk te doen.

Inmiddels de 40 gepasseerd en dat was voor mij ook de absolute eindgrens om zwanger te worden. Dus dat gaat sowieso niet gebeuren (indien een oeps momentje ( :') ) ga ik waarschijnlijk ook voor vlokkentest en bij afwijkingen serieus nadenken over abortus. Maar die situatie moet je meemaken, lijkt me, om te weten wat je dan beslist. Gezond kindje zou welkom zijn. ).

Alsof ik het opzoek heb ik ook weinig vriendinnen met kinderen. En degenen met kinderen kunnen prima met me afspreken zonder het kroost erbij. Wel zo rustig :P

Waar ik wel tegenaan loop: ik ben de trotse tante van wat neefjes en nichtjes. Zelf heb ik nooit het idee dat ik iets bijzonders doe en soms spreek ik ze weken niet, maar ik sta daar blijkbaar op een hoog voetstuk. Wat stiekem best wel tof is.

Enige probleem: bij familie bijeenkomsten gaat het bijna alleen maar over de kinderen. Zelfs als ik alleen met mijn ouders ben gaat het driekwart van de tijd over de engeltjes. Ik heb het inmiddels opgegeven me daaraan te ergeren, maar merk wel dat het contact met hen daardoor oppervlakkig blijft. En dat vind ik jammer.

Herkennen de bewust kinderlozen dit?
Binnenkort voor het eerst een kindje in de familie. Ik ben benieuwd.

Ik heb 10 jaar in een nieuwbouwwijk gewoond (What was I thinking) en daar werd ik er gestoord van. Heel de buurt tegelijk, plop, zwanger ... nooit begrepen dat een gesprek over werkelijk waar welk willekeurig onderwerp dan ooit naar kinderen toe genavigeerd kon worden. Al praatte je over een baksteen.

Ik vond het ook ongezond hoe centraal kinderen daar stonden, het leek wel een jongegezinnetjes-reservaat. Liep ik op de stoep, kreeg ik een boze moeder achter me aan want haar kindje moest daar leren fietsen. Bij iedere super waar een kind hysterisch wordt, kijken de klanten geërgerd. Daar werden van die enge The Stepford wives-achtige glimlachjes uitgewisseld. Huuuuh.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:26:09 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169337143
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit is wel herkenbaar ja. Hopelijk ken ik later nog mensen die ook kindvrij zijn, want die kinderverhalen gaan snel vervelen :')
Maar ook nu je volwassen bent praat je moeder met haar vriendinnen waarschijnlijk nog over jou, en als je broer bij je moeder op visite is, dan gaat het waarschijnlijk ook over jou, en vice versa als jij bij je moeder op visite bent.
De broer van mijn man ergerde zich er altijd vreselijk aan dat zijn moeder het altijd over mijn man had als hij daar was, en als wij daar zijn moeten we altijd de verhalen over de broer aanhoren.
Inmiddels zal het nu dus ook wel over onze zoon gaan, maar dus niet omdat het een kind is en er over het kind gepraat moet worden, maar gewoon omdat dat is waar ze trots op is en over wil vertellen.
Mijn kind zou de broer van mijn man nog niet herkennen als hij hem op straat tegen zou komen, als we ze één keer per jaar zien dan is het veel, maar voor mijn schoonmoeder is het dus gewoon een onderwerp, net als mijn man jarenlang het onderwerp was waarover ze het had als haar andere zoon op visite was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169337159
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je krijgt ook niet zomaar een geslachtsoperatie ;) Daar gaan behoorlijk wat psychologische onderzoeken aan vooraf.
Ik weet er alles van. :D Maar je wordt er tenminste niet gelijk afgewimpeld met: "Daar ben je nog te jong voor. We gaan je niet helpen."
  maandag 6 maart 2017 @ 20:52:34 #118
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169337975
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zelfs als moeder herken ik dat -O-. Zo jammer, er is echt nog zoveel meer te bespreken dan luiers en opvoeding.
Mensen met kinderen hebben het over jawel, hun kinderen. In ieder geval zeer vaak. Ook voor ongewenst kinderlozen is het soms een doorn in de voet.

Ik weet niet of het al genoemd is maar in de vrouw stond hier een Column over, bewust kinderloze vrouwen
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_169338385
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ook nu je volwassen bent praat je moeder met haar vriendinnen waarschijnlijk nog over jou, en als je broer bij je moeder op visite is, dan gaat het waarschijnlijk ook over jou, en vice versa als jij bij je moeder op visite bent.
De broer van mijn man ergerde zich er altijd vreselijk aan dat zijn moeder het altijd over mijn man had als hij daar was, en als wij daar zijn moeten we altijd de verhalen over de broer aanhoren.
Inmiddels zal het nu dus ook wel over onze zoon gaan, maar dus niet omdat het een kind is en er over het kind gepraat moet worden, maar gewoon omdat dat is waar ze trots op is en over wil vertellen.
Mijn kind zou de broer van mijn man nog niet herkennen als hij hem op straat tegen zou komen, als we ze één keer per jaar zien dan is het veel, maar voor mijn schoonmoeder is het dus gewoon een onderwerp, net als mijn man jarenlang het onderwerp was waarover ze het had als haar andere zoon op visite was.
Klopt. En ik snap het ook helemaal, zou waarschijnlijk hetzelfde doen in hun situatie. Je kinderen zijn nou eenmaal een belangrijk deel van je leven.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:14:52 #120
37769 erodome
Zweefteef
pi_169338736
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:52 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Mensen met kinderen hebben het over jawel, hun kinderen. In ieder geval zeer vaak. Ook voor ongewenst kinderlozen is het soms een doorn in de voet.

Ik weet niet of het al genoemd is maar in de vrouw stond hier een Column over, bewust kinderloze vrouwen
Tja, is dat zo raar? Hebben anderen het niet ook veel over de zaken die voor hun belangrijk zijn?
Alhoewel ik ook echt de kriebels krijg van het nergens anders over kunnen praten vind ik het wel logisch dat mensen hun kinderen belangrijk/leuk vinden en dat dus een fijn onderwerp vinden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169338877
Hoe bewust kinderloos ben je als je er zo mee bezig bent?
pi_169338908
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:19 schreef Status het volgende:
Hoe bewust kinderloos ben je als je er zo mee bezig bent?
Ik vind dit maar een rare vraag, eigenlijk.
pi_169339121
Kinderlozen, wat doet er anders nog echt toe? Ik heb laat kinderen gekregen en dus lange tijd alle vrijheid gehad. Mijn kinderen zien opgroeien, het contact met hun, zingen, dansen, etc. het gaat allemaal veel dieper en verder dan een dure horloge, verre reis, concert, auto en noem maar op. Het heeft mijn leven echt verrijkt. Tegelijkertijd kost het natuurlijk ook veel; veel vrije tijd, veel energie, veel slaap - maar ik heb het er voor over. Just my 2ct.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:28:40 #124
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169339208
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, is dat zo raar? Hebben anderen het niet ook veel over de zaken die voor hun belangrijk zijn?
Alhoewel ik ook echt de kriebels krijg van het nergens anders over kunnen praten vind ik het wel logisch dat mensen hun kinderen belangrijk/leuk vinden en dat dus een fijn onderwerp vinden.
Nee het is niet raar, maar soms is het handig je gespreksonderwerpen aan te passen aan het gezelschap dat is alles :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_169339211
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:25 schreef dave7070 het volgende:
Kinderlozen, wat doet er anders nog echt toe? Ik heb laat kinderen gekregen en dus lange tijd alle vrijheid gehad. Mijn kinderen zien opgroeien, het contact met hun, zingen, dansen, etc. het gaat allemaal veel dieper en verder dan een dure horloge, verre reis, concert, auto en noem maar op. Het heeft mijn leven echt verrijkt. Tegelijkertijd kost het natuurlijk ook veel; veel vrije tijd, veel energie, veel slaap - maar ik heb het er voor over. Just my 2ct.
We zullen nooit weten wat we missen, dus in dat opzicht boeit het helemaal niks :)
pi_169339355
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:25 schreef dave7070 het volgende:
Kinderlozen, wat doet er anders nog echt toe?
Te veel om op te noemen. Ieder zijn/haar ding. Dat jij vindt dat jouw leven er alleen toe doet met een kind is prima. Ik bepaal graag voor mezelf wat er toe doet.
Ja doei.
pi_169339358
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind dit maar een rare vraag, eigenlijk.
Waarom?
  maandag 6 maart 2017 @ 21:40:21 #128
37769 erodome
Zweefteef
pi_169339688
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:28 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nee het is niet raar, maar soms is het handig je gespreksonderwerpen aan te passen aan het gezelschap dat is alles :)
Dat geld ook voor andere onderwerpen. Het is niet dat ouders dit altijd doen en anderen nooit. Meer dat sommige mensen gewoon naar eenzijdig zijn.
Zo ken ik iemand die het vrijwel alleen of over zeilen of landbouwmachines kan hebben. Ken ik ook iemand die niet veel verder komt dan auto's en voetbal en ken ik iemand die het alleen maar over kinderen en aanverwante zaken kan hebben (kinderkleertjes maken bv).
Dat is allemaal soms lastig, maar je, die mensen zijn zo, dat accepteren werkt beter voor mij iig. Betekend wel dat ik niet teveel met ze omgaan, maar als ik dan toch met ze zit weet ik dat ze verder niet veel te melden hebben en ga ik gewoon met de flow mee. Voor die enkele keer overleef ik dat wel. Alhoewel ik echt afhaak bij kinderkleertjes maken ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169340640
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:59 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Dat herken ik. We waren dit weekend op een feestje met allemaal kindertjes. Ging allemaal maar over de kids. Oh kijk wat ze doet, jaaa die van mij doet dat ook.. blablabla
Als ik naar het voetbal ga wordt er ook alleen maar over voetbal geluld (en vrouwen, maar dat spreekt voor zich). Dus zo gek is het nou ook weer niet.
pi_169340781
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:25 schreef dave7070 het volgende:
Kinderlozen, wat doet er anders nog echt toe? Ik heb laat kinderen gekregen en dus lange tijd alle vrijheid gehad. Mijn kinderen zien opgroeien, het contact met hun, zingen, dansen, etc. het gaat allemaal veel dieper en verder dan een dure horloge, verre reis, concert, auto en noem maar op. Het heeft mijn leven echt verrijkt. Tegelijkertijd kost het natuurlijk ook veel; veel vrije tijd, veel energie, veel slaap - maar ik heb het er voor over. Just my 2ct.
En wat als je het er niet voor over hebt en daar pas achteraf achter komt? Wat als je die wens niet hebt? Moeten we ons massaal van kant maken met cyanide ofzo?
Tap tap tap
pi_169340911
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En wat als je het er niet voor over hebt en daar pas achteraf achter komt? Wat als je die wens niet hebt? Moeten we ons massaal van kant maken met cyanide ofzo?
Dat lijkt mij een beetje overdreven...

Het komt natuurlijk wel geregeld voor dat het tegenvalt. Ook een emotie wat op weinig begrip kam rekenen...
pi_169340951
Heren, alle vrouwen hebben in de voorafgaande 730 posts genoeg uitgelegd.

In dit topic hoeven ze hun standpunten niet steeds te verdedigen.
Dit is reeds meerdere keren aangegeven, respecteer dat.

Ben je het er niet mee eens, mogen vragen in de feedback (hoewel ik denk dat het vaak genoeg is aangegeven oa in de OP)


Dank u.

ps. wil je je lofzang houden hoe tof kinderen zijn, bezoek OUD eens :)
Hell To The Liars
  maandag 6 maart 2017 @ 22:17:01 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169340991
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En wat als je het er niet voor over hebt en daar pas achteraf achter komt? Wat als je die wens niet hebt? Moeten we ons massaal van kant maken met cyanide ofzo?
Ik denk dat je er sowieso niet aan moet beginnen als je die wens niet hebt. Dit is niet iets wat je moet doen omdat het hoort, maar alleen omdat je het graag wilt, zelfs niet om een ander een plezier te doen die het heel heel heel graag wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 maart 2017 @ 22:18:35 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169341041
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een beetje overdreven...

Het komt natuurlijk wel geregeld voor dat het tegenvalt. Ook een emotie wat op weinig begrip kam rekenen...
Dat vind ik eigenlijk een triest gegeven.... dat het geregeld voorkomt dat het tegenvalt.
Hoe weloverwogen heeft men dan een kind gekregen, en was het wel echt een wens?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169341350
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk een triest gegeven.... dat het geregeld voorkomt dat het tegenvalt.
Hoe weloverwogen heeft men dan een kind gekregen, en was het wel echt een wens?
Je weet het pas als ze er zijn natuurlijk.

Mij leek het niet heel erg bijzonder, maar mijn vrouw had de wens. En toen ze er was, was ik volledig om. Echt geweldig.

Maar dat geldt niet voor mijn vrouw. Niet dat de kinderen iets tekort komen verder...
  maandag 6 maart 2017 @ 22:31:29 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169341412
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet het pas als ze er zijn natuurlijk.

Mij leek het niet heel erg bijzonder, maar mijn vrouw had de wens. En toen ze er was, was ik volledig om. Echt geweldig.

Maar dat geldt niet voor mijn vrouw. Niet dat de kinderen iets tekort komen verder...
Nee, als je die wens niet hebt dan word je dus niet zwanger omdat je graag een kind wilt, dus het is niet helemaal "je weet het pas als ze er zijn".
En zeker voor een vrouw niet, want een man die z'n vrouw en kinderen laat stikken is gewoon een lul, maar een vrouw die haar kinderen verlaat is het laagste van het laagste, zo ouderwets zijn we nog steeds wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169341475
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, als je die wens niet hebt dan word je dus niet zwanger omdat je graag een kind wilt, dus het is niet helemaal "je weet het pas als ze er zijn".
En zeker voor een vrouw niet, want een man die z'n vrouw en kinderen laat stikken is gewoon een lul, maar een vrouw die haar kinderen verlaat is het laagste van het laagste, zo ouderwets zijn we nog steeds wel.
Ik iig niet. Ik verwijt haar niets. Het is zoals het is.

Ben sowieso niet bezig met de werkelijkheid veranderen. Dat lukt nl niet.
  Grootste filosoof 2022 maandag 6 maart 2017 @ 22:40:39 #138
442397 UitStraling
pi_169341612
Voor de vrouwen die bang zijn voor een uitgescheurde vagina ^O^

http://nieuwspaal.nl/eerste-braakbevalling-nederland/
pi_169341886
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik heel vaak gezegd heb nog niet aan kinderen toe te zijn ivm studie, punt relatie etc. Dus iedereen dacht dat dat nog wel zou komen. En inmiddels denkt de helft geloof ik dat ik geen kinderen kan krijgen en durft niemand er naar te vragen. Ik heb mijn ouders bijv nooit gezegd dat ik echt geen kinderen wil. Want dan weet ik 100% zeker dat ik alle clichés van dit topic over me heen zou krijgen en nu heb ik geen gezeur. Mijn vriendinnen weten wel dat ik geen kinderen wil, maar mijn vriendinnen zijn tof en vinden dat een eigen keuze.
Wel spijtig/vervelend dat jouw ouders daar waarschijnlijk de hele bingokaart op los zouden laten als ze het zouden weten, maar fijn dat je vriendinnen op de hoogte zijn en dat juist weer helemaal niet doen.

Ik denk niet echt sérieus dat mensen aan mijn capaciteiten als moeder twijfelen hoor. Ik krijg juist nogal vaak een kind in mijn handen gedrukt en gezien de beperkte hoeveelheid foto's die er überhaupt van mij in omloop zijn, sta ik daar verdacht vaak met een baby/kind op. :')

Maar het is inderdaad wél zo dat ik relatief weinig met "de vraag" wordt 'lastig gevallen' als ik dat zo vergelijk met de verhalen van anderen hier. Ik denk eigenlijk dat dat vooral komt omdat veel mensen in mijn omgeving dat toch niet zo'n fatsoenlijk iets vinden om zelf over te beginnen. Dat ze bang zijn, net als deels bij jou dus, dat het misschien een gevoelig onderwerp is (wat hier ook wel enigszins zo is, maar ook weer niet in die mate dat ze er op zich niet over zouden mogen beginnen). Verder is het voor een andere groep mensen volgens mij al wel vrij duidelijk is hoe de vork hier (ongeveer) in de steel zit en kunnen ze daarmee zélf (ook) niet zo goed uit de voeten en laten het onderwerp daarom maar rusten.

Er wordt wel ééns tegenover mij en/of mijn vriend over begonnen hoor, maar in dat geval geven wij beide vaak een wat zakelijk kort antwoord en er wordt vervolgens dan niet meer "gepusht" ofzo. Met mijn ouders heb ik eea wel uitgebreid besproken. Die vinden het wel heel jammer, maar begrijpen en respecteren het wel.

Vooralsnog heeft alleen één familielid zich wel eens (heel) negatief uitgelaten. Diegene is op de hoogte van onze bewuste keuze en vond het (in onze situatie) maar erg vreemd en heel egoïstisch en is van mening dat als je al zo lang met iemand samen bent, dat kinderen krijgen er gewoon "bijhoort". Er zijn er in onze omgeving mogelijk wel meer, misschien zelfs véél meer, die er net zo over denken, maar dat is (tegenover ons) dan niet openlijk. Maar hoewel dit voor mij in zekere mate wel een gevoelig onderwerp is, doet de mening van ánderen over dit onderwerp mij gelukkig niet zo veel. In de zin dat het me inhoudelijk niet echt raakt, wel vind ik het vrij onaangenaam om dan nog (intensief) met zo iemand om te gaan... gewoon omdat degene dan toch wel heel anders in het leven staat dan ik zelf doe.
Tails tell tales
pi_169342456
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:19 schreef agter het volgende:
Maar wat zou je doen als je toch ongewenst zwanger zou worden?
Ook al heb je geen kinderwens.
Ondanks onze bewuste/vrijwillige keuze om niet aan die 'wens' toe te geven, had ik op zich ergens wel graag kinderen gewild en Mr. Forbry staat ook niet volledig negatief tegenover het vaderschap, dus dat maakt eea voor ons wel heel anders dan hoe het voor veel anderen hier is.

Wij zijn beide -op zich- absoluut niet tegen abortus, maar hebben het meer dan eens (uitgebreid) besproken en hebben beide van onszelf en van elkaar het idee dat als ik onverhoopt zwanger zou raken, dat wij dat klompje cellen gevoelsmatig meteen als leven zouden zien en er hoogstwaarschijnlijk meteen al helemaal van zouden houden. En wij zijn beide helemaal niet gelovig of iets hoor, maar wij zouden beide hoogstwaarschijnlijk ook het gevoel hebben dat de komst van dat kind, mede gezien de anticonceptie, dan iets is wat gewoon "zo moet zijn". Een soort van wonder zeg maar, wat wij dan toch wel zouden willen koesteren, dat wij ons daar in zekere zin zelfs een beetje toe verplicht zouden voelen. :')

Ik denk dat als ik onverhoopt zwanger zou raken, dat ik dan echt bijna dood zou gaan van paniek, maar er tegelijkertijd toch ook wel blij mee zou zijn en Mr. Forbry zou (logischerwijs) waarschijnlijk eventjes compleet perplex staan, er misschien zelfs eventjes heel emotioneel van worden, om zich vervolgens toch al vrij snel op een best wel kalme manier met allerlei hele praktische zaken rondom de zwangerschap te gaan bezighouden. :')

Edit: het zou wel wat zijn zeg... ik ben zelf ook ter wereld gekomen ondanks het spiraaltje van mijn moeder :X

[ Bericht 4% gewijzigd door Forbry op 06-03-2017 23:49:15 ]
Tails tell tales
  dinsdag 7 maart 2017 @ 04:59:52 #141
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169345502
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, als je die wens niet hebt dan word je dus niet zwanger omdat je graag een kind wilt, dus het is niet helemaal "je weet het pas als ze er zijn".
En zeker voor een vrouw niet, want een man die z'n vrouw en kinderen laat stikken is gewoon een lul, maar een vrouw die haar kinderen verlaat is het laagste van het laagste, zo ouderwets zijn we nog steeds wel.
Sorry Leandra, maar ik ben echt een man. Zou bijna willen en durven zeggen, een echte man!
Maar voor mij is een man die ZIJN kinderen laat stikken ook het laagste van het laagste.
De vrouw laten "stikken" ligt er maar aan, maar je (vind ik) moet vader blijven van je kinderen. Zelfs al is het maar op afstand middels briefverkeer, (Kerst)kaart, verjaardagskadootje met brief, brief of kaart zwemdiploma of welke gebeurtenis dan ook die belangrijk is voor je kind. Alles afgestemd op de situatie en de leeftijd van de kinderen.
Ik denk dat je zelfs als vader op afstand heel veel kunt betekenen voor je kinderen. Of neen, ik weet het gewoon 100 % zeker!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169345547
Toch denk ik dat artsen bij vrouwen en mannen tot zeg 45 de partner mee moeten laten nemen en ook bedenktijd invoeren. Het is zoiets onomkeerbaars. Er is baas in eigen buik, maar als je in een relatie bent zou je dit toch samen moeten beslissen en geïnformeerd zijn.
pi_169345597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 05:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Toch denk ik dat artsen bij vrouwen en mannen tot zeg 45 de partner mee moeten laten nemen en ook bedenktijd invoeren. Het is zoiets onomkeerbaars. Er is baas in eigen buik, maar als je in een relatie bent zou je dit toch samen moeten beslissen en geïnformeerd zijn.
Bij een abortus of het behouden van een voor de man ongewenste zwangerschap wordt de man ook niet betrokken. Waarom hierbij dan wel? Hij is vrij om weg te gaan en een gezin te beginnen met een vrouw die wel kinderen wil. De idioterie van aan kinderen beginnen terwijl 1 van de 2 geen kinderen wil is enorm.

Elke debiel kan aan kinderen beginnen en niemand die daar vraagtekens bij zit. Daar hoef je niet maanden over na te denken, daar hoef je niet toestemming van 3 vreemden voor te hebben, dat kan je gewoon doen. En dát heeft grote gevolgen voor andere mensen, namelijk de betreffende kinderen. Maar besluiten dat je niet nog een vervuiler op aarde wil zetten of dat je domweg geen goede moeder/ouder zal zijn, dát wordt aan alle kanten bekritiseerd en moet je lang over nadenken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169345783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 05:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Toch denk ik dat artsen bij vrouwen en mannen tot zeg 45 de partner mee moeten laten nemen en ook bedenktijd invoeren. Het is zoiets onomkeerbaars. Er is baas in eigen buik, maar als je in een relatie bent zou je dit toch samen moeten beslissen en geïnformeerd zijn.
Waarom? Partners komen en gaan. Een vrouw kan ook zonder medeweten van een partner anticonceptie gebruiken, of moet er bij het zetten van een spiraaltje ook de man maar mee? En is er voor een recept voor de pil schriftelijke toestemming van 'de man' benodigd? Voor een abortus verplicht een inwendige echo?

Dit is precies waar de vrouwenrechtenbeweging om is ontstaan. Zelfbeschikkingsrecht is vastgelegd in de grondwet. Als de partner van graag kinderen op de wereld wil zetten dan zoekt deze maar iemand die daar ook zo over denkt. In plaats van iemand te dwingen tot ingrijpende lichamelijke dingen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 07:53:49 #145
416020 K44S
The bearded man
pi_169345892
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 07:37 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waarom? Partners komen en gaan. Een vrouw kan ook zonder medeweten van een partner anticonceptie gebruiken, of moet er bij het zetten van een spiraaltje ook de man maar mee? En is er voor een recept voor de pil schriftelijke toestemming van 'de man' benodigd? Voor een abortus verplicht een inwendige echo?

Dit is precies waar de vrouwenrechtenbeweging om is ontstaan. Zelfbeschikkingsrecht is vastgelegd in de grondwet. Als de partner van graag kinderen op de wereld wil zetten dan zoekt deze maar iemand die daar ook zo over denkt. In plaats van iemand te dwingen tot ingrijpende lichamelijke dingen.
"Mama, waar is papa? "
-die is met heel veel verdriet weg gegaan toen ik van jou zwanger was en hij daar eigenlijk totaal niet op voorbereid was.
"Hu? Hoe kan je hier nou niet op voorbereid zijn?!"
-omdat papa eigenlijk een een egoïstisch man was die nog geen kinderen wou toen ik er allang wel klaar voor was en baas in eigen buik ben.


Nee, ik denk dat dit allemaal wel goed komt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_169345900
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 07:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind dit een hele vervelende en vooroordelende post... Hiermee zeg je dat ik niet intelligent genoeg ben en te emotioneel onstabiel om zelf te bepalen of ik gesteriliseerd wil worden... Ik vat deze post heel erg persoonlijk op en ik vind dat je met bovenstaande post kilometers over de schreef gaat. Gevecht voor baas in eigen buik all over again :'(. Schaam je diep.
Ik snap dat de post jou niet aanstaat, maar eerlijk is eerlijk: buiten het feit dat het zeer ongenuanceerd is opgeschreven staat er niet zo heel veel geks.

Er staat al helemaal niet dat alle vrouwen niet in staat zijn om zoiets zelf te beslissen. Dus het laatste wat je moet doen is het op jezelf te betrekken (daar heb jij alleen maar last van).

Mensen in het algemeen (mannen en vrouwen) dienen op sommige momenten tegen zichzelf in bescherming te worden genomen. Althans, dat is de heersende maatschappelijke opvatting. Waar we mijns inziens in doorslaan, maar dat is een tweede.
pi_169345912
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 07:37 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waarom? Partners komen en gaan. Een vrouw kan ook zonder medeweten van een partner anticonceptie gebruiken, of moet er bij het zetten van een spiraaltje ook de man maar mee? En is er voor een recept voor de pil schriftelijke toestemming van 'de man' benodigd? Voor een abortus verplicht een inwendige echo?

Dit is precies waar de vrouwenrechtenbeweging om is ontstaan. Zelfbeschikkingsrecht is vastgelegd in de grondwet. Als de partner van graag kinderen op de wereld wil zetten dan zoekt deze maar iemand die daar ook zo over denkt. In plaats van iemand te dwingen tot ingrijpende lichamelijke dingen.
Beetje overdreven. Als iemand een partner heeft en die beslist over zoiets zonder overleg, dan is dat een red flag. Op zijn minst dus iets om eens even over te praten.
pi_169345941
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 07:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Beetje overdreven. Als iemand een partner heeft en die beslist over zoiets zonder overleg, dan is dat een red flag. Op zijn minst dus iets om eens even over te praten.
Dus als je geen partner heb zou je dus die keuze niet mogen maken?

Want als je daarna iemand tegen komt die het niet leuk vind ofzo?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:04:59 #149
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169345961
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:25 schreef dave7070 het volgende:
Kinderlozen, wat doet er anders nog echt toe? Ik heb laat kinderen gekregen en dus lange tijd alle vrijheid gehad. Mijn kinderen zien opgroeien, het contact met hun, zingen, dansen, etc. het gaat allemaal veel dieper en verder dan een dure horloge, verre reis, concert, auto en noem maar op. Het heeft mijn leven echt verrijkt. Tegelijkertijd kost het natuurlijk ook veel; veel vrije tijd, veel energie, veel slaap - maar ik heb het er voor over. Just my 2ct.
Ik heb het er niet voor over. Heel simpel eigenlijk. Ik wil vrije tijd, energie voor mezelf, ik moet slapen, als ik niet slaap ben ik geen mens
pi_169345965
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 07:53 schreef K44S het volgende:

[..]

"Mama, waar is papa? "
-die is met heel veel verdriet weg gegaan toen ik van jou zwanger was en hij daar eigenlijk totaal niet op voorbereid was.
"Hu? Hoe kan je hier nou niet op voorbereid zijn?!"
-omdat papa eigenlijk een een egoïstisch man was die nog geen kinderen wou toen ik er allang wel klaar voor was en baas in eigen buik ben.


Nee, ik denk dat dit allemaal wel goed komt.
Als man heb je net zo goed de mogelijkheden om te voorkomen je iemand zwanger maakt. Je kan gewoon condooms gebruiken bijvoorbeeld. Met periodieke onthouding als aanvulling voor extra betrouwbaarheid. En als je partner dat niet wil, dan heb je net zo goed de mogelijkheid om een ander te zoeken. Ik vind het raar dat de verantwoordelijkheid voor anticonceptie ltijd maar volledig bij de vrouw gelegd wordt.

List en bedrog is geen basis voor een goede relatie. Als een van de partners tegen de zin van een ander juist wel of juist geen anticonceptie gebruikt dan moet je afvragen of je wel bij elkaar past. Maar dat is geen reden om aan het zelfbeschikkingsrecht te tornen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:07:19 #151
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169345978
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet het pas als ze er zijn natuurlijk.

Mij leek het niet heel erg bijzonder, maar mijn vrouw had de wens. En toen ze er was, was ik volledig om. Echt geweldig.

Maar dat geldt niet voor mijn vrouw. Niet dat de kinderen iets tekort komen verder...
Ik vind het vreselijk. Mijn leven zou naar de klote zijn hard gezegd.
pi_169346009
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind stoppen met anticonceptie ter voorbereiding op een sterilisatie niet heel logisch klinken, sorry :@.

Maar fijn dat ze wel serieus genomen werd :Y. Als je nog tips hebt, graag :@.
1 van de redenen om voor sterilisatie te gaan en niet tot de overgang door te gaan met anticonceptie is omdat mijn vrouw geen hormonen meer binnen wilde krijgen (naast de geen kinderwens). Als dan blijkt dat je gesteriliseerd bent, maar zo'n beroerde menstruatie hebt dat je wel weer aan de anticonceptie gaat alleen maar om de menstruatie te regelen/af te zwakken dan schiet de sterilisatie deels zijn doel voorbij (want dan had je je de operatie kunnen besparen en gewoon de pil/nuvaring/spiraal kunnen blijven gebruiken)

vandaar dus eerst een jaar aankijken hoe het lichaam reageert op het niet meer binnen krijgen van hormonen :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:13:35 #153
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169346023
[quote]1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:04 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ik heb het er niet voor over. Heel simpel eigenlijk. Ik wil vrije tijd, energie voor mezelf, ik moet slapen. Weer iemand die ons gaat vertellen dat het leven er niet toe doet als je niet van die jankende zeurende schijtende koters hebt. Nou nee dank je, ik weet een veel beter leven hoor.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:14:01 #154
416020 K44S
The bearded man
pi_169346025
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als man heb je net zo goed de mogelijkheden om te voorkomen je iemand zwanger maakt. Je kan gewoon condooms gebruiken bijvoorbeeld. Met periodieke onthouding als aanvulling voor extra betrouwbaarheid. En als je partner dat niet wil, dan heb je net zo goed de mogelijkheid om een ander te zoeken. Ik vind het raar dat de verantwoordelijkheid voor anticonceptie ltijd maar volledig bij de vrouw gelegd wordt.

List en bedrog is geen basis voor een goede relatie. Als een van de partners tegen de zin van een ander juist wel of juist geen anticonceptie gebruikt dan moet je afvragen of je wel bij elkaar past. Maar dat is geen reden om aan het zelfbeschikkingsrecht te tornen.
Ik bekijk het dan ook van extremen kant.
Echter, als je partner aangeeft dat zij er keihard aan toe is en jij als man het nog niet zeker weet. Dan is het inderdaad stof tot nadenken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:18:23 #155
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169346054
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Lexa31 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 7 maart 2017 08:04 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ik heb het er niet voor over. Heel simpel eigenlijk. Ik wil vrije tijd, energie voor mezelf, ik moet slapen. Weer iemand die ons gaat vertellen dat het leven er niet toe doet als je niet van die jankende zeurende schijtende koters hebt. Nou nee dank je, ik weet een veel beter leven hoor.
Dit snap ik dus ook niet, als je er als vrouw of man, er gewoonweg geen zin in hebt / het niet bij je past. Dan ben ik juist heel blij dat je het niet gaat doen!
Dit is echt een van die zaken die je onderhand opgedrongen wordt, of je het nou wilt of niet.

Je hebt een huisje en een man? Nou kinderen krijgen zal je...

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als man heb je net zo goed de mogelijkheden om te voorkomen je iemand zwanger maakt. Je kan gewoon condooms gebruiken bijvoorbeeld. Met periodieke onthouding als aanvulling voor extra betrouwbaarheid. En als je partner dat niet wil, dan heb je net zo goed de mogelijkheid om een ander te zoeken. Ik vind het raar dat de verantwoordelijkheid voor anticonceptie ltijd maar volledig bij de vrouw gelegd wordt.
Even heel stereotype: De vrouw wilt het vaker en sneller dan de man. Er zijn uitzonderingen maar globaal gezien werkt dit zo.
Als je dat weet als man, waarom ga je dan de verantwoordelijkheid neer leggen bij de ander. Is lekker makkelijk, jij kiest te willen wachten en de ander zorgt maar dat er gewacht wordt. Ik zal dit nooit begrijpen, doe dan gewoon die condoom om :) .
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_169346084
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:18 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dit snap ik dus ook niet, als je er als vrouw of man, er gewoonweg geen zin in hebt / het niet bij je past. Dan ben ik juist heel blij dat je het niet gaat doen!
Dit is echt een van die zaken die je onderhand opgedrongen wordt, of je het nou wilt of niet.

Je hebt een huisje en een man? Nou kinderen krijgen zal je...
Ja je moet in het plaatje passen he.
Modaal inkomen, rijtjes huis, twee en een half kind, een opel corsa, een labrador en een boom in de tuin.

Ik kan daar ook slecht tegen :)
Lambo of Rekt
pi_169346086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 05:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Toch denk ik dat artsen bij vrouwen en mannen tot zeg 45 de partner mee moeten laten nemen en ook bedenktijd invoeren. Het is zoiets onomkeerbaars. Er is baas in eigen buik, maar als je in een relatie bent zou je dit toch samen moeten beslissen en geïnformeerd zijn.
ik ben blij dat jij niet mijn arts bent. Ga toch fietsen.
Ja doei.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:22:52 #158
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169346088
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja je moet in het plaatje passen he.
Modaal inkomen, rijtjes huis, twee en een half kind, een opel corsa, een labrador en een boom in de tuin.

Ik kan daar ook slecht tegen :)
Nou vind ik persoonlijk dat halve kind (gemiddeld gezien) wel interessant. Gewoon wat armen en benen afzetten tot je op het gemiddelde zit :7
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_169346110
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 06:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij een abortus of het behouden van een voor de man ongewenste zwangerschap wordt de man ook niet betrokken. Waarom hierbij dan wel? Hij is vrij om weg te gaan en een gezin te beginnen met een vrouw die wel kinderen wil. De idioterie van aan kinderen beginnen terwijl 1 van de 2 geen kinderen wil is enorm.

Elke debiel kan aan kinderen beginnen en niemand die daar vraagtekens bij zit. Daar hoef je niet maanden over na te denken, daar hoef je niet toestemming van 3 vreemden voor te hebben, dat kan je gewoon doen. En dát heeft grote gevolgen voor andere mensen, namelijk de betreffende kinderen. Maar besluiten dat je niet nog een vervuiler op aarde wil zetten of dat je domweg geen goede moeder/ouder zal zijn, dát wordt aan alle kanten bekritiseerd en moet je lang over nadenken.
O+
Ja doei.
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 7 maart 2017 @ 08:29:21 #160
442397 UitStraling
pi_169346135
Vijf jaar na mijn sterilisatie kwam ik een jong meisje tegen wiens eierstokken klapperden als een dolle, ze is tot nu toe de liefde van mijn leven denk ik toch wel, ik heb haar losgelaten en ze is inmiddels zwanger van haar tweede, zo eens in de zoveel tijd polst ze hoe mijn leven en mijn idee over kinderen erbij staat
pi_169346196
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:02 schreef Californium het volgende:

[..]

Dus als je geen partner heb zou je dus die keuze niet mogen maken?

Want als je daarna iemand tegen komt die het niet leuk vind ofzo?

Er stond heel duidelijk dat het geldt voor de situatie dat er een partner is.
pi_169346250
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ben blij dat jij niet mijn arts bent. Ga toch fietsen.
ach, de (vrouwelijke) arts gaf ons ook de blijkbaar verplichte bedenktijd van 2 weken (maar had direct ook de operatie ingepland precies op de dag dat die 2 weken zouden verlopen :P )

grappig detail: bij binnenkomst bij het eerste gesprek zagen we dat het een vrouwelijke moslima betrof (hoofddoekje op) en toen keken wij elkaar aan zo van "shit, tegen geloof kun je niet opboksen, hoop maar niet dat ze dat mee laat spelen in haar beoordeling"

niets bleek minder waar dus: zeer prettig gesprek geweest waar geloof niet ter sprake is gekomen :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346269
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:07 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk. Mijn leven zou naar de klote zijn hard gezegd.
Als jij dat zo voelt, niet aan beginnen dan.
pi_169346308
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja je moet in het plaatje passen he.
Modaal inkomen, rijtjes huis, twee en een half kind, een opel corsa, een labrador en een boom in de tuin.

Ik kan daar ook slecht tegen :)
Mijn god, ik verdien teveel, woon te ruim, half kind te weinig, verkeerde auto, kat ipv hond en teveel bomen.

Nou ben ik depressief...
pi_169346333
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ach, de (vrouwelijke) arts gaf ons ook de blijkbaar verplichte bedenktijd van 2 weken (maar had direct ook de operatie ingepland precies op de dag dat die 2 weken zouden verlopen :P )

grappig detail: bij binnenkomst bij het eerste gesprek zagen we dat het een vrouwelijke moslima betrof (hoofddoekje op) en toen keken wij elkaar aan zo van "shit, tegen geloof kun je niet opboksen, hoop maar niet dat ze dat mee laat spelen in haar beoordeling"

niets bleek minder waar dus: zeer prettig gesprek geweest waar geloof niet ter sprake is gekomen :Y
het gaat om het verplicht partner meenemen. Die man heeft daar niets over te zeggen, wat de vrouw met haar lichaam doet, evenals andersom. Dat je daar je partner over inlicht is moreel ethisch etc, maar een privekwestie, niet voor de arts.
Ja doei.
pi_169346350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 06:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij een abortus of het behouden van een voor de man ongewenste zwangerschap wordt de man ook niet betrokken. Waarom hierbij dan wel? Hij is vrij om weg te gaan en een gezin te beginnen met een vrouw die wel kinderen wil. De idioterie van aan kinderen beginnen terwijl 1 van de 2 geen kinderen wil is enorm.

Elke debiel kan aan kinderen beginnen en niemand die daar vraagtekens bij zit. Daar hoef je niet maanden over na te denken, daar hoef je niet toestemming van 3 vreemden voor te hebben, dat kan je gewoon doen. En dát heeft grote gevolgen voor andere mensen, namelijk de betreffende kinderen. Maar besluiten dat je niet nog een vervuiler op aarde wil zetten of dat je domweg geen goede moeder/ouder zal zijn, dát wordt aan alle kanten bekritiseerd en moet je lang over nadenken.
Hoewel ik de terughoudendheid van artsen best snap, vind ik dat contrast inderdaad wel super bizar (en achterlijk)...
Tails tell tales
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:52:50 #167
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169346361
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als jij dat zo voelt, niet aan beginnen dan.
Dat was ik ook zeker niet van plan haha
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:54:17 #168
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169346376
Ik ben misschien sowieso anders in de kijk op het leven. Ik ga niet trouwen, wat een onzin. Mijn vriend is zo ook wel mijn man en een ring kan ik zo ook krijgen 😅 En ook geen kinderen. Ik weet van al dat geld voor een bruiloft ook wel heel veel leukere dingen. En ook het geld wat kinderen kosten trouwens. 😂
pi_169346404
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het gaat om het verplicht partner meenemen. Die man heeft daar niets over te zeggen, wat de vrouw met haar lichaam doet, evenals andersom. Dat je daar je partner over inlicht is moreel ethisch etc, maar een privekwestie, niet voor de arts.
Het is dan ook niet verplicht.

Het is wel iets om rekening mee te houden.
pi_169346415
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is dan ook niet verplicht.

Het is wel iets om rekening mee te houden.
het was als reactie op puff die impliceerde een verplichting ervan puik te vinden.
Ja doei.
pi_169346425
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:54 schreef Lexa31 het volgende:
Ik ben misschien sowieso anders in de kijk op het leven. Ik ga niet trouwen, wat een onzin. Mijn vriend is zo ook wel mijn man en een ring kan ik zo ook krijgen 😅 En ook geen kinderen. Ik weet van al dat geld voor een bruiloft ook wel heel veel leukere dingen. En ook het geld wat kinderen kosten trouwens. 😂
Dat is wel een enorm materialistische kijk op de situatie.
pi_169346427
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het was als reactie op puff die impliceerde een verplichting ervan puik te vinden.
ach, al zou het verplicht zijn zou ik dat niet erg vinden: kleine moeite om als man/partner even mee te gaan
geeft de arts de kans een beter beeld te vormen over de thuissituatie om daar zijn beslissing op te kunnen baseren
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346439
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het was als reactie op puff die impliceerde een verplichting ervan puik te vinden.
O, dat had ik zo niet gelezen.
pi_169346464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ach, al zou het verplicht zijn zou ik dat niet erg vinden: kleine moeite om als man/partner even mee te gaan
geeft de arts de kans een beter beeld te vormen over de thuissituatie om daar zijn beslissing op te kunnen baseren
als je dat wilt is prima, maar verplichten of verwachten zelfs is imho een inbreuk op het recht op zelfbeschikking.
Ja doei.
pi_169346534
Ik ben wel geïnteresseerd in mezelf laten steriliseren, het liefste wilde ik dat vanaf m'n 22e al laten doen.

Echter zitten daar nog best wat lichamelijke nadelen aan vast, had ik begrepen.

Iemand uit de praktijk die lichamelijke klachten heeft gekregen door een dergelijke ingreep en wat houden die klachten in?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169346539
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je dat wilt is prima, maar verplichten of verwachten zelfs is imho een inbreuk op het recht op zelfbeschikking.
tja, persoonlijk vind ik dat niet boeiend: je wil wat gedaan krijgen en als dat betekend dat je daarvoor even je partner mee moet nemen voor een gesprekje dan vind ik dat een kleine moeite om gedaan te krijgen wat je wil :)

als je getrouwd bent zijn er wel meer dingen waarvoor je beide toestemming moet geven (vooral op financieel vlak)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346618
Fout gedacht. Gewoon negeren.
Ja doei.
pi_169346646
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:10 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tja, persoonlijk vind ik dat niet boeiend: je wil wat gedaan krijgen en als dat betekend dat je daarvoor even je partner mee moet nemen voor een gesprekje dan vind ik dat een kleine moeite om gedaan te krijgen wat je wil :)

als je getrouwd bent zijn er wel meer dingen waarvoor je beide toestemming moet geven (vooral op financieel vlak)
Dat laatste is toch van een totaal andere orde?! Dat is omdat er in dat geval van gezamenlijk bezit of iets dergelijks sprake is of in ieder geval zou kúnnen zijn. Ik mag toch hopen dat wanneer iemand een relatie heeft, je het lichaam van iemand niet ook als gezamenlijk bezit of iets dergelijks ziet?!
Tails tell tales
pi_169346662
Raar begrip wel: Kindloos.
Volgens mij worden de meeste spontaan verwekt,
pi_169346698
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:21 schreef Stien_Struis het volgende:
Raar begrip wel: Kindloos.
Volgens mij worden de meeste spontaan verwekt,
Helaas wel ja.
Ja doei.
pi_169346716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
Dat zie ik toch iets positiever.
pi_169346719
OK.
Ja doei.
pi_169346721
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:26 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Dat zie ik toch iets positiever.
Ik niet, sommige mensen kunnen er beter niet aan beginnen, en dat zijn vaak de mensen met juist de meeste kinderen :+
Lambo of Rekt
pi_169346724
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:19 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat laatste is toch van een totaal andere orde?! Dat is omdat er in dat geval van gezamenlijk bezit of iets dergelijks sprake is of in ieder geval zou kúnnen zijn. Ik mag toch hopen dat wanneer iemand een relatie heeft, je het lichaam van iemand niet ook als gezamenlijk bezit of iets dergelijks ziet?!
natuurlijk niet als bezit, maar ik zie een sterilisatie wel als een gezamenlijk iets waar beide partners wel wat van mogen vinden (wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

natuurlijk niet als bezit, maar ik zie een sterilisatie wel als een gezamenlijk iets waar beide partners wel wat van mogen vinden (wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)
En als de partner zegt 'nee'? Mag de vrouw dan niet meer? Of wat? Als het antwoord daarom 'natuurlijk moet dat niet meewegen in de uiteindelijke beslissing van de arts!' is, dan hoeft de partner dus ook niet mee tenzij deze dat zelf wil. Dat is iets wat je binnen de relatie bespreekt als het goed is. De arts heeft te doen met de patient, niet met zijn/haar privéleven tenzij daar expliciet door de patient om gevraagd wordt, wanneer een slachtoffer van geweld/mishandeling door partner aanbelt ofzo.
Ja doei.
pi_169346742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En als de partner zegt 'nee'? Mag de vrouw dan niet meer? Of wat? Dat is iets wat je binnen de relatie bespreekt als het goed is. De arts heeft te doen met de patient, niet met zijn/haar privéleven tenzij daar expliciet door de patient om gevraagd wordt, wanneer een slachtoffer van geweld/mishandeling door partner aanbelt ofzo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef Leipo666 het volgende:

(wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346747
Zie edit:

Als het antwoord daarop 'natuurlijk moet dat niet meewegen in de uiteindelijke beslissing van de arts!' is, dan hoeft de partner dus ook niet mee tenzij deze dat zelf wil. Dat is iets wat je binnen de relatie bespreekt als het goed is. En als niet, dan is dat nog steeds niet het problem van de arts.
Ja doei.
pi_169346750
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

natuurlijk niet als bezit, maar ik zie een sterilisatie wel als een gezamenlijk iets waar beide partners wel wat van mogen vinden (wat niet wil zeggen dat de man dan een veto uit mag spreken, maar wel dat een arts graag deze persoon even wil spreken van te voren om te polsen hoe die erin staat)
Waarom zou de een iets te zeggen hebben over het lichaam van de ander?
Make my day!
pi_169346757
van mij mag het juist wel meewegen, maar het is aan de arts om daar een gewicht aan te hangen afhankelijk van de 2 mensen die dan voor hem zitten

per situatie dus verschillend
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346776
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:30 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom zou de een iets te zeggen hebben over het lichaam van de ander?
omdat je beide in een relatie zit met elkaar en samen met elkaar het leven deelt: dan vind ik dat dat soort beslissingen gezamenlijk genomen moeten worden
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:30 schreef Leipo666 het volgende:
het is aan de arts om daar een gewicht aan te hangen
Pertinent mee oneens. De man/vrouw die de sterilisatie wil is de enige die daar wat over te zeggen zou moeten hebben. Meewegen m'n reet.
Ja doei.
pi_169346795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pertinent mee oneens. De man/vrouw die de sterilisatie wil is de enige die daar wat over te zeggen zou moeten hebben. Meewegen m'n reet.
het is aan de arts om te bepalen of een persoon goed weet waar hij of zij mee bezig is: dat geld voor iedere operatie (want niet zonder risico en ook niet altijd omkeerbaar)
dat geldt dus niet alleen voor een sterilisatie :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het is aan de arts om te bepalen of een persoon goed weet waar hij of zij mee bezig is: dat geld voor iedere operatie (want niet zonder risico en ook niet altijd omkeerbaar)
dat geldt dus niet alleen voor een sterilisatie :)
Mijn partner hoeft ook niet mee als ik voor een borstvergroting zou gaan.
Ja doei.
pi_169346811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pertinent mee oneens. De man/vrouw die de sterilisatie wil is de enige die daar wat over te zeggen zou moeten hebben. Meewegen m'n reet.
Hooguit een paar dagen bedenktijd zoals bij abortus. Want abortus mag je wel zelf bepalen maar preventief voorkomen dat je uberhaupt abortus moet plegen, nee, dat mogen de artsen voor je beslissen want dat is niet terug te draaien.
Tap tap tap
pi_169346819
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik niet, sommige mensen kunnen er beter niet aan beginnen, en dat zijn vaak de mensen met juist de meeste kinderen :+
Hoe wil je dat reguleren dan?
pi_169346824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hooguit een paar dagen bedenktijd zoals bij abortus. Want abortus mag je wel zelf bepalen maar preventief voorkomen dat je uberhaupt abortus moet plegen, nee, dat mogen de artsen voor je beslissen want dat is niet terug te draaien.
Als de mening van de man mee moet wegen, mag de man bij een abortusaanvraag dan ook zeggen dat hij het kind wel wil, en dat de arts dan zegt 'ja, nee, sorry mevrouw, u moet de zwangerschap uitdragen'? :D

Bedenktijd is idd prima, imho.
Ja doei.
pi_169346830
Alles valt of staat met goede communicatie vooraf.

Maar dat is eigenlijk met alles zo.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169346837
Maar als je eruit gaat zien als Marijke Helwegen is er niemand die even zegt 'mevrouwtje, is dit nou wel zo'n strak plan?'
Tap tap tap
pi_169346843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn partner hoeft ook niet mee als ik voor een borstvergroting zou gaan.
al zou ik het niet raar vinden als een arts zou willen weten van de partner hoe die erin staat.

extreem voorbeeld: Lolo Ferrari deed het ook niet voor haarzelf, maar voor haar partner en dat is een verkeerde motivatie in mijn ogen :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169346854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als de mening van de man mee moet wegen, mag de man bij een abortusaanvraag dan ook zeggen dat hij het kind wel wil, en dat de arts dan zegt 'ja, nee, sorry mevrouw, u moet de zwangerschap uitdragen'? :D

Bedenktijd is idd prima, imho.
Dat lijkt me eigenlijk wel enorm klote :@ Dat je als man dolgraag het kindje wil, maar de vrouw zegt 'nope, zuig er maar uit' en hij er niets over te zeggen heeft want het is haar lichaam. Of ben ik dan ouderwets :@
Tap tap tap
pi_169346863
Even, iig voor mij, wat anders.. ik vind het eng dat ik nu op zoek ben naar werk. Begin 30, begin van m'n carrière, en ondanks dat men officieel niet op dat soort dingen mag selecteren ben ik ergens bang dat potentiele werkgevers me niet de voordeel van de twijfel willen geven over mijn gebrek aan kinderwens, en me eventueel niet aannemen omdat ze bang zijn dat ik binnen een paar maanden met zwangerschapsverlof thuis zit :@

Dat was ook een van mijn overwegingen om in eerste instantie voor een sterilisatie te gaan, om dat op tafel te kunnen leggen en te zeggen: hier, ik ga niet werpen, hoef geen zwangerschapsverlof, en zou hoogstens eens in de paar jaar een keer wat langer op vakantie willen in overleg en zelfbetaald ;(
Ja doei.
pi_169346868
Ik vind het wel interessant om de partner/relatie mee te wegen in het gesprek.
Maar dan meer om te voorkomen dat er ook maar enige druk/dwang op de vrouw uitgeoefend wordt door die partner.
Make my day!
pi_169346887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk wel enorm klote :@ Dat je als man dolgraag het kindje wil, maar de vrouw zegt 'nope, zuig er maar uit' en hij er niets over te zeggen heeft want het is haar lichaam. Of ben ik dan ouderwets :@
nee is lastige situatie natuurlijk, maar dat de vrucht in de vrouw groeit, maakt het haar beslissing
pi_169346890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk wel enorm klote :@ Dat je als man dolgraag het kindje wil, maar de vrouw zegt 'nope, zuig er maar uit' en hij er niets over te zeggen heeft want het is haar lichaam. Of ben ik dan ouderwets :@
Oh, het is ook intens klote voor de man, maar totdat kinderen buiten een baarmoeder kunnen groeien is het gewoon zo. Knappe vent/dame die mij verplicht een zwangerschap uit te zitten. Zwangerschappen vind ik eng, naar en ik word al ziek bij de gedachte.

Daarentegen vind ik ook dat mannen die zeggen géén kind te willen, maar waarbij de vrouw het doorzet, vrijgewaard mogen worden van alimentatie, en dat soort zaken. Zeker als er in eerste instantie was overeengekomen dat men geen kinderen wilde (of iig 'nu' nog niet), en bij een ongelukje (of 'ongelukje') er ineens wel een zwangerschap is en de vrouw zo vanalles af kan dwingen. Maar da's een andere discussie.
Ja doei.
pi_169346896
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:34 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Hoe wil je dat reguleren dan?
Niet, dat kan niet. Maar dat houdt niet gelijk in dat het goed is dat bepaalde mensen maar blijven baren alsof ze konijnen zijn.
Lambo of Rekt
pi_169346907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Even, iig voor mij, wat anders.. ik vind het eng dat ik nu op zoek ben naar werk. Begin 30, begin van m'n carrière, en ondanks dat men officieel niet op dat soort dingen mag selecteren ben ik ergens bang dat potentiele werkgevers me niet de voordeel van de twijfel willen geven over mijn gebrek aan kinderwens, en me eventueel niet aannemen omdat ze bang zijn dat ik binnen een paar maanden met zwangerschapsverlof thuis zit :@

Dat was ook een van mijn overwegingen om in eerste instantie voor een sterilisatie te gaan, om dat op tafel te kunnen leggen en te zeggen: hier, ik ga niet werpen, hoef geen zwangerschapsverlof, en zou hoogstens eens in de paar jaar een keer wat langer op vakantie willen in overleg en zelfbetaald ;(
Dat is volslagen ridicuul, vrouwen krijgen soms kinderen en andere niet,
pi_169346921
Bedankt voor die bijdrage.
Ja doei.
pi_169346940
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Niet, dat kan niet. Maar dat houdt niet gelijk in dat het goed is dat bepaalde mensen maar blijven baren alsof ze konijnen zijn.
Tsja bij paarden hebben ze daar hengstenkeuring voor uitgevonden en een beetje merrie heeft minimaal een ster.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:44:12 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169346949
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Even, iig voor mij, wat anders.. ik vind het eng dat ik nu op zoek ben naar werk. Begin 30, begin van m'n carrière, en ondanks dat men officieel niet op dat soort dingen mag selecteren ben ik ergens bang dat potentiele werkgevers me niet de voordeel van de twijfel willen geven over mijn gebrek aan kinderwens, en me eventueel niet aannemen omdat ze bang zijn dat ik binnen een paar maanden met zwangerschapsverlof thuis zit :@

Dat was ook een van mijn overwegingen om in eerste instantie voor een sterilisatie te gaan, om dat op tafel te kunnen leggen en te zeggen: hier, ik ga niet werpen, hoef geen zwangerschapsverlof, en zou hoogstens eens in de paar jaar een keer wat langer op vakantie willen in overleg en zelfbetaald ;(
Een vriendin van mij liep tegen hetzelfde aan, ik het zelfs het idee dat ze makkelijker alleen een hypotheek kreeg toen ze 40+ was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:44:35 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169346951
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:43 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Tsja bij paarden hebben ze daar hengstenkeuring voor uitgevonden en een beetje merrie heeft minimaal een ster.
Doe maar niet :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169346958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Even, iig voor mij, wat anders.. ik vind het eng dat ik nu op zoek ben naar werk. Begin 30, begin van m'n carrière, en ondanks dat men officieel niet op dat soort dingen mag selecteren ben ik ergens bang dat potentiele werkgevers me niet de voordeel van de twijfel willen geven over mijn gebrek aan kinderwens, en me eventueel niet aannemen omdat ze bang zijn dat ik binnen een paar maanden met zwangerschapsverlof thuis zit :@

Dat was ook een van mijn overwegingen om in eerste instantie voor een sterilisatie te gaan, om dat op tafel te kunnen leggen en te zeggen: hier, ik ga niet werpen, hoef geen zwangerschapsverlof, en zou hoogstens eens in de paar jaar een keer wat langer op vakantie willen in overleg en zelfbetaald ;(
Ze mogen er eigenlijk niet eens naar vragen, in NL niet in ieder geval, ik weet niet hoe dat in Engeland zit.
Tap tap tap
pi_169346959
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Niet, dat kan niet. Maar dat houdt niet gelijk in dat het goed is dat bepaalde mensen maar blijven baren alsof ze konijnen zijn.
kan wel hoor, wordt dan wel wat fascistisch maar ach
pi_169346961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Even, iig voor mij, wat anders.. ik vind het eng dat ik nu op zoek ben naar werk. Begin 30, begin van m'n carrière, en ondanks dat men officieel niet op dat soort dingen mag selecteren ben ik ergens bang dat potentiele werkgevers me niet de voordeel van de twijfel willen geven over mijn gebrek aan kinderwens, en me eventueel niet aannemen omdat ze bang zijn dat ik binnen een paar maanden met zwangerschapsverlof thuis zit :@

Dat was ook een van mijn overwegingen om in eerste instantie voor een sterilisatie te gaan, om dat op tafel te kunnen leggen en te zeggen: hier, ik ga niet werpen, hoef geen zwangerschapsverlof, en zou hoogstens eens in de paar jaar een keer wat langer op vakantie willen in overleg en zelfbetaald ;(
Moet zeggen dat ik bij sollicitaties eerlijk vertel dat kinderen niks voor mijn zijn en dan kan het twee kanten op. Of zo'n moederkloek vindt mij niet in het team passen ivm mijn houding tegen kinderen of ze nemen mij aan.
Maar 30-40 jaar is wel de baarleeftijd, dus ik snap de werkgevers wel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169346971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze mogen er eigenlijk niet eens naar vragen, in NL niet in ieder geval, ik weet niet hoe dat in Engeland zit.
Het mag niet nee, maar het idee zit natuurlijk wel vrij ingebakken dat vrouwen van 30 tegenwoordig best nog wel vaak gaan baren, zeker nadat ze financiele stabiliteit gevonden hebben. Ergens geef ik ze geen ongelijk, want als werkgever iemand weer voor lange tijd kwijtraken zodra de proeftijd over is is ook niet fijn, maar dat maakt mijn situatie er niet beter op :D :P
Ja doei.
pi_169346973
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt voor die bijdrage.
Jij laat je opereren vanwege een eventuele carriére?
pi_169346984
Op de vraag of ik kinderen heb, antwoord ik meestal met: "nee, maar ik heb perongeluk wel 7 cavia's. Dus nu heb ik het idee alsof ik het gekke caviavrouwtje ben."
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169346997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, het is ook intens klote voor de man, maar totdat kinderen buiten een baarmoeder kunnen groeien is het gewoon zo. Knappe vent/dame die mij verplicht een zwangerschap uit te zitten. Zwangerschappen vind ik eng, naar en ik word al ziek bij de gedachte.

Daarentegen vind ik ook dat mannen die zeggen géén kind te willen, maar waarbij de vrouw het doorzet, vrijgewaard mogen worden van alimentatie, en dat soort zaken. Zeker als er in eerste instantie was overeengekomen dat men geen kinderen wilde (of iig 'nu' nog niet), en bij een ongelukje (of 'ongelukje') er ineens wel een zwangerschap is en de vrouw zo vanalles af kan dwingen. Maar da's een andere discussie.
ben ik oneens (tenzij overeengekomen).
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:48:34 #218
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169347002
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 07:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap dat de post jou niet aanstaat, maar eerlijk is eerlijk: buiten het feit dat het zeer ongenuanceerd is opgeschreven staat er niet zo heel veel geks.

Er staat al helemaal niet dat alle vrouwen niet in staat zijn om zoiets zelf te beslissen. Dus het laatste wat je moet doen is het op jezelf te betrekken (daar heb jij alleen maar last van).

Mensen in het algemeen (mannen en vrouwen) dienen op sommige momenten tegen zichzelf in bescherming te worden genomen. Althans, dat is de heersende maatschappelijke opvatting. Waar we mijns inziens in doorslaan, maar dat is een tweede.
Er staat veel vrouwen. Wat, Leesfoknl kennende, zoveel betekent als alle vrouwen zijn dom en labiel.

Wanneer ik fatsoenlijk uiteen kan zetten waarom ik een sterilisatie wil, waartegen moet ik dan in godsnaam in bescherming genomen worden?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169347010
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:46 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Jij laat je opereren vanwege een eventuele carriére?
Dat is precies wat er staat ja.
Ja doei.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:49:36 #220
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_169347015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze mogen er eigenlijk niet eens naar vragen, in NL niet in ieder geval, ik weet niet hoe dat in Engeland zit.
Het mag niet nee, maar ze Anna merkte ook bij heel veel sollicitaties dat ze werd afgewezen vanwege het feit dat ze een vrouw is in de leeftijd dat ze zwanger kon worden. Ze doen het dus zeker wel.

en verder hoor ik hier niet :+
pi_169347023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk wel enorm klote :@ Dat je als man dolgraag het kindje wil, maar de vrouw zegt 'nope, zuig er maar uit' en hij er niets over te zeggen heeft want het is haar lichaam. Of ben ik dan ouderwets :@
Heb ik net zo, ik vind dat ook heel erg naar/oneerlijk tegenover de man. Maar ja, de vrouw tegen haar zin een zwangerschap opleggen is helemaal geen optie, dus tja... De natuur zit op dit punt gewoon vreemd/lastig in elkaar, met zeker ook bepaalde nadelen voor de man helaas.
Tails tell tales
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:52:43 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169347055
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Er staat veel vrouwen. Wat, Leesfoknl kennende, zoveel betekent als alle vrouwen zijn dom en labiel.

Wanneer ik fatsoenlijk uiteen kan zetten waarom ik een sterilisatie wil, waartegen moet ik dan in godsnaam in bescherming genomen worden?
Plus dat hij alles oppakt alsof het over hem persoonlijk gaat, daarom heb ik die post richting mij ook genegeerd, hij is een reactie al niet waard, laat staan dat je je er rot door voelt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169347075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

en verder hoor ik hier niet :+
Blijkbaar was het dan terecht ;) :D (kidding :@) :W :*
Ja doei.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:54:36 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169347085
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Plus dat hij alles oppakt alsof het over hem persoonlijk gaat, daarom heb ik die post richting mij ook genegeerd, hij is een reactie al niet waard, laat staan dat je je er rot door voelt :*
Nah, zoveel effect heeft het verder niet. Het is gewoon een kutopmerking die ook nog eens nergens op slaat. Veel vrouwen die geen kinderen willen zijn heel bewust bezig met hun anticonceptie.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:55:08 #225
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_169347093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Blijkbaar was het dan terecht ;) :D (kidding :@) :W :*
Achteraf wel. Maar dat wisten we toen nog niet ;). Het is ook deels te begrijpen, want het kost een werkgever best een hoop gedoe en geld. Er moet een vervanger komen etc. Haar huidige werkgever heeft er geen moeite mee.
pi_169347099
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nah, zoveel effect heeft het verder niet. Het is gewoon een kutopmerking die ook nog eens nergens op slaat. Veel vrouwen die geen kinderen willen zijn heel bewust bezig met hun anticonceptie.
Laat staan dom, labiel en niet in staat om beslissingen over hun eigen leven te maken _O- Aldus de 70'er tegen een stel veelal goed geinformeerde, hoogopgeleide, zelfstandige jonge vrouwen O+
Ja doei.
pi_169347150
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Op de vraag of ik kinderen heb, antwoord ik meestal met: "nee, maar ik heb perongeluk wel 7 cavia's. Dus nu heb ik het idee alsof ik het gekke caviavrouwtje ben."
'Nee ik begin maar niet aan kinderen, als ik zie in welk tempo m'n cavia's het loodje leggen...'
Tap tap tap
pi_169347176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Het mag niet nee, maar ze Anna merkte ook bij heel veel sollicitaties dat ze werd afgewezen vanwege het feit dat ze een vrouw is in de leeftijd dat ze zwanger kon worden. Ze doen het dus zeker wel.

en verder hoor ik hier niet :+
Ik snap het op zich ook wel, als ik kijk bij bijvoorbeeld m'n moeder op het werk (typisch vrouwenberoep), dat er op een gegeven moment drie zwangere vrouwen rondlopen in de drukste periode. Die baas werd echt gek.

Fijn je überhaupt weer te zien, al is het op een onverwachte plek :D
Tap tap tap
pi_169347198
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Achteraf wel. Maar dat wisten we toen nog niet ;). Het is ook deels te begrijpen, want het kost een werkgever best een hoop gedoe en geld. Er moet een vervanger komen etc. Haar huidige werkgever heeft er geen moeite mee.
wat wat wat :o
Tap tap tap
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:03:04 #230
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169347215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Laat staan dom, labiel en niet in staat om beslissingen over hun eigen leven te maken _O- Aldus de 70'er tegen een stel veelal goed geinformeerde, hoogopgeleide, zelfstandige jonge vrouwen O+
Ja typisch is dat...

Ik ben niet de slimste, maar ook absoluut niet dom en heb echt wel onderzoek gedaan naar verschillende vormen van anticonceptie en sterilisatie staat mij het meeste aan.

Nou ja, eigenlijk een hysterectomy, maar dat kan ik vergeten. Dus sterilisatie :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169347217
Channel4News twitterde op donderdag 02-03-2017 om 22:38:25 "The memory of childbirth remains with us - unshakeable, unsharable, but never fully expressed" - @sarahjolney1https://t.co/GqWwkENDy0 reageer retweet
Iets wat me afgelopen week opviel, in het nieuws hier.

"I want to celebrate the unacknowledged, the unrewarded, the unnoticed achievements of women..." --> "I want to start with Childbirth, probably the ultimate feminine achievement".....

:{ ;(
Ja doei.
pi_169347219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

'Nee ik begin maar niet aan kinderen, als ik zie in welk tempo m'n cavia's het loodje leggen...'
Ik denk dat jij best een goede moeder zou zijn.

*rent nu heel hard weg
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169347222
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik denk dat jij best een goede moeder zou zijn.

*rent nu heel hard weg
Veel te gestrest, mijn eigen moeder in tienvoud. Doe ik niemand aan.
Tap tap tap
pi_169347229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Channel4News twitterde op donderdag 02-03-2017 om 22:38:25 "The memory of childbirth remains with us - unshakeable, unsharable, but never fully expressed" - @sarahjolney1https://t.co/GqWwkENDy0 reageer retweet
Iets wat me afgelopen week opviel, in het nieuws hier.

"I want to celebrate the unacknowledged, the unrewarded, the unnoticed achievements of women..." --> "I want to start with Childbirth, probably the ultimate feminine achievement".....

:{ ;(
Het is nou niet bepaald iets waar je onderuit kunt komen als je aan kinderen begint he :')
Tap tap tap
pi_169347243
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nah, zoveel effect heeft het verder niet. Het is gewoon een kutopmerking die ook nog eens nergens op slaat. Veel vrouwen die geen kinderen willen zijn heel bewust bezig met hun anticonceptie.
Zelfs ik (ondanks dat ik ergens wel moedergevoelens heb/had) ben daar altijd heel bewust mee bezig.
Tails tell tales
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:05:28 #236
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169347252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is nou niet bepaald iets waar je onderuit kunt komen als je aan kinderen begint he :')
Ik denk dat het punt meer is dat het net uitmaakt wat je doet, kinderen baren zal altijd de grootste prestatie van het geslacht vrouw zijn.

Iets dat ieder beest kan is onze grootste prestatie :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169347278
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is nou niet bepaald iets waar je onderuit kunt komen als je aan kinderen begint he :')
Het is een significante ervaring in het leven van een vrouw die ouder is, maar maakt dat vrouwen (en stel, je kunt als vrouw geen kinderen krijgen, ookal wil je het) minder vrouw? Ik vind het niet het meest 'ultieme' wat je kunt doen 'als vrouw', en daar 'vrouwelijkheid' en 'achievement' aan ophangen.
Ja doei.
pi_169347291
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is wel een enorm materialistische kijk op de situatie.
Dat is toch ook prima? Er is zoveel te doen wat alleen maar kan als je geen kinderen hebt. Zeker in jonge jaren van die kinderen. Als je veel geeft om geld, spullen/vakanties/auto's etc. dan is elke ¤1000,- euro die opgaat aan een kind misschien teveel :)
pi_169347310
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk dat het punt meer is dat het net uitmaakt wat je doet, kinderen baren zal altijd de grootste prestatie van het geslacht vrouw zijn.

Iets dat ieder beest kan is onze grootste prestatie :').
Precies. Kennen jullie STFU Parents, ook populair bij ouders?? Die heeft het vaak over mommy-jacking.

Dit was een heel passende voor mijzelf, een voorbeeld wat naar haar opgestuurd was:

Ja doei.
pi_169347364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies. Kennen jullie STFU Parents, ook populair bij ouders?? Die heeft het vaak over mommy-jacking.

Dit was een heel passende voor mijzelf, een voorbeeld wat naar haar opgestuurd was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
godverdomme _O-
Tap tap tap
pi_169347371
tja, sommige mensen zullen het nooit begrijpen

in mijn familie is alleen mijn schoonmoeder het niet eens met onze keuze, de rest begrijpt het en snapt ook dat het voor ons de juiste keuze is (al vind mijn moeder het natuurlijk wel jammer dat er nog geen kleinkinderen zijn: moet mijn broer maar wat meer zijn best doen :+ )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169347386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies. Kennen jullie STFU Parents, ook populair bij ouders?? Die heeft het vaak over mommy-jacking.

Dit was een heel passende voor mijzelf, een voorbeeld wat naar haar opgestuurd was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow echt gestoord hè. Zo bizar dat zodra sommige mensen zelf kinderen hebben gekregen (ik neem aan dat die twee uit jouw voorbeeld dat hebben, anders zouden ze niet zoiets op internet zetten) ook echt overal moeten verkondigen dat dat het ultieme op aard is. Al het andere verliezen ze gewoon uit het oog.

En dan nog het lef wat er voor nodig is om zoiets onder zo'n status te plaatsen. Echt, hoe halen mensen het in hun hoofd :') . Kleine wereld waarin ze leven.
pi_169347481
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

godverdomme _O-
Haar hele blog is briljant, veel van dit soort juweeltjes. En wat ik al zei, zeer populair bij ouders. Ze heeft volgens mij ook een collumn op de site 'mommyish' enzo, om oversharing ouders wat aan de grond te houden :P
Ja doei.
pi_169347633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Even, iig voor mij, wat anders.. ik vind het eng dat ik nu op zoek ben naar werk. Begin 30, begin van m'n carrière, en ondanks dat men officieel niet op dat soort dingen mag selecteren ben ik ergens bang dat potentiele werkgevers me niet de voordeel van de twijfel willen geven over mijn gebrek aan kinderwens, en me eventueel niet aannemen omdat ze bang zijn dat ik binnen een paar maanden met zwangerschapsverlof thuis zit :@

Dat was ook een van mijn overwegingen om in eerste instantie voor een sterilisatie te gaan, om dat op tafel te kunnen leggen en te zeggen: hier, ik ga niet werpen, hoef geen zwangerschapsverlof, en zou hoogstens eens in de paar jaar een keer wat langer op vakantie willen in overleg en zelfbetaald ;(
En hoe zet je dat dan op je cv?

Geslacht: vrouw (gesteriliseerd)

Zoiets?
pi_169347723
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:29 schreef thabit het volgende:

[..]

En hoe zet je dat dan op je cv?

Geslacht: vrouw (gesteriliseerd)

Zoiets?
De gedachte is door m'n hoofd gegaan 8-) Moblo - Kindvrij, gesterlisieerd, ofzo. (kidding ;) )

Maar in praktijk zou dat neerkomen op dat soort zaken eventueel onderbouwen of kunnen zeggen tijdens een eventueel gesprek als het ter sprake komt (terwijl dat eigenlijk niet 'mag', in 'small talk' kan daar best nogal verkapt naar gevraagd worden). Het al meteen op een CV of in een brief zetten draagt bij aan de 'erkenning' dat er toch stiekem wel op voortplantingsstatus/-verwachtingen geselecteerd wordt, al dan niet onbewust, en dat je bang bent dat betreffend bedrijf daar ook aan doet, wat niet echt positief is. ;)
Ja doei.
pi_169347729
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:29 schreef thabit het volgende:

[..]

En hoe zet je dat dan op je cv?

Geslacht: vrouw (gesteriliseerd)

Zoiets?
Als ze vragen of je kinderen hebt, zeggen dat je onvruchtbaar bent. Dan zal er zo'n ongemakkelijke stilte ontstaan dat ze je uit schuldgevoel de baan aanbieden.
Tap tap tap
pi_169347737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De gedachte is door m'n hoofd gegaan 8-) Moblo - Kindvrij, gesterlisieerd, ofzo. (kidding ;) )

Maar in praktijk zou dat neerkomen op dat soort zaken eventueel onderbouwen of kunnen zeggen tijdens een eventueel gesprek als het ter sprake komt (terwijl dat eigenlijk niet 'mag', in 'small talk' kan daar best nogal verkapt naar gevraagd worden. Het al meteen op een CV of in een brief zetten draagt bij aan de 'erkenning' dat er toch stiekem wel op voortplantingsstatus/-verwachtingen geselecteerd wordt, al dan niet onbewust. ;)
'Nee ik kan geen kinderen krijgen, maar ik wil misschien wel een keer een hond.'
Tap tap tap
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:36:46 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169347740
Ik weet wel van vrouwen die bij de persoonsgegevens vermelden dat ze geen kinderen hebben. Daar staat dan weer tegenover dat het in Nederland in principe wettelijk goed geregeld is rondom zwangerschap. En geef je met zo'n vermelding dan niet toch een verkeerd signaal af?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169347783
Ja dat kan een verkeerd signaal afgeven, maar meestal wil je toch niet bij zo'n bedrijf werken ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169347797
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja dat kan een verkeerd signaal afgeven, maar meestal wil je toch niet bij zo'n bedrijf werken ..
Je impliceert dan dat je bang bent dat zij aan die vorm van discriminatie doen ;) dus misschien willen ze dan, als ze dat niet doen, ook niet dat jij bij ze komt werken ;)
Ja doei.
pi_169347960
Wel eens een discussie gehad met mijn baas. Hij neemt liever mensen aan met kinderen omdat ze effectiever met tijd kunnen omgaan. Nu moet ik zeggen dat ik dat hier ook wel enigszins merk sinds die discussie :D! Maar dat zou niet voor alle banen gelden natuurlijk.

Dus geen kinderen is niet altijd een voordeel bij sollicitaties (dat was mijn punt :))
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:55:01 #252
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169348002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:18 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dit snap ik dus ook niet, als je er als vrouw of man, er gewoonweg geen zin in hebt / het niet bij je past. Dan ben ik juist heel blij dat je het niet gaat doen!
Dit is echt een van die zaken die je onderhand opgedrongen wordt, of je het nou wilt of niet.

Je hebt een huisje en een man? Nou kinderen krijgen zal je...

[..]

Even heel stereotype: De vrouw wilt het vaker en sneller dan de man. Er zijn uitzonderingen maar globaal gezien werkt dit zo.
Als je dat weet als man, waarom ga je dan de verantwoordelijkheid neer leggen bij de ander. Is lekker makkelijk, jij kiest te willen wachten en de ander zorgt maar dat er gewacht wordt. Ik zal dit nooit begrijpen, doe dan gewoon die condoom om :) .
Wel erg naief. Paar prikjes met een naald door de verpakking en hup: oh, een wonder is geschiedt, ik ben zwanger. Moet de wil van God zijn geweest want met condoom. Neen echt niet, is de "wil" van een bitch die haar zin wil doorzetten.
Maak je hier in Azie dagelijks mee. Daarom mannen: paar potjes sperma op laten slaan en dan steriliseren, als je (nog) geen vader wilt worden.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:59:16 #253
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_169348064
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja typisch is dat...

Ik ben niet de slimste, maar ook absoluut niet dom en heb echt wel onderzoek gedaan naar verschillende vormen van anticonceptie en sterilisatie staat mij het meeste aan.

Nou ja, eigenlijk een hysterectomy, maar dat kan ik vergeten. Dus sterilisatie :).
Een hysterectomie? Waarom zou je dat verkiezen boven sterilisatie?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:59:34 #254
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169348067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 05:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Toch denk ik dat artsen bij vrouwen en mannen tot zeg 45 de partner mee moeten laten nemen en ook bedenktijd invoeren. Het is zoiets onomkeerbaars. Er is baas in eigen buik, maar als je in een relatie bent zou je dit toch samen moeten beslissen en geïnformeerd zijn.
Op deze bijdrage van mevrouw Puff wordt negartief gereageerd, in de zin van baas in eigen buik en dat soort feministiche kreten. Neen, zo werkt het niet "danes". In een relatie is jouw baarmoeder niet alleen van jou. Beetje dubbelzinnig, jullie willen wel meebeslissen waarin je man zijn pik mag steken (alleen in jou, niet de buurvrouw, de poetsvrouw op het werk enz. ) maar ben jij wel de baas over je eigen buik. Gelijke monnikken gelijke kappen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169348074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:55 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Wel erg naief. Paar prikjes met een naald door de verpakking en hup: oh, een wonder is geschiedt, ik ben zwanger. Moet de wil van God zijn geweest want met condoom. Neen echt niet, is de "wil" van een bitch die haar zin wil doorzetten.
Maak je hier in Azie dagelijks mee. Daarom mannen: paar potjes sperma op laten slaan en dan steriliseren, als je (nog) geen vader wilt worden.
Ik zit met verbijstering dit topic te lezen dat het vrouwen zo bezig houd.. Maar gun de vrouwen hun eigen plekje, doe jij dat ook maar leesfoknl.

Waarschuw maar 1x btw

Klachten in de feedback
Hell To The Liars
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:01:09 #256
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_169348083
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:59 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Op deze bijdrage van mevrouw Puff wordt negartief gereageerd, in de zin van baas in eigen buik en dat soort feministiche kreten. Neen, zo werkt het niet "danes". In een relatie is jouw baarmoeder niet alleen van jou. Beetje dubbelzinnig, jullie willen wel meebeslissen waarin je man zijn pik mag steken (alleen in jou, niet de buurvrouw, de poetsvrouw op het werk enz. ) maar ben jij wel de baas over je eigen buik. Gelijke monnikken gelijke kappen.
Als een man zich laat steriliseren hoeft vrouw daar toch ook niet bij te zijn? Genoeg mannen die dat doen zonder medeweten van hun vrouw, zelfs.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169348090
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is precies wat er staat ja.
Zelfs als man geen haar op mijn hoofd die dat voor carrière over heb.
pi_169348092
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:01 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Zelfs als man geen haar op mijn hoofd die dat voor carrière over heb.
Je sarcasmemeter is stuk.
Ja doei.
pi_169348306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:52 schreef Californium het volgende:
Wel eens een discussie gehad met mijn baas. Hij neemt liever mensen aan met kinderen omdat ze effectiever met tijd kunnen omgaan. Nu moet ik zeggen dat ik dat hier ook wel enigszins merk sinds die discussie :D! Maar dat zou niet voor alle banen gelden natuurlijk.

Dus geen kinderen is niet altijd een voordeel bij sollicitaties (dat was mijn punt :))
Het is misschien ook een compleet ongegronde angst als ik het tref met nieuwe potentiele werkgevers, uiteraard, maar ergens zit de angst er nog wel. Ik heb hard gewerkt voor waar ik nu ben, en wil dan niet dat een vooroordeel (welke kant op dan ook, die jij hier noemt of die waar ik bang voor ben) me de kop kost (en datzelfde geldt voor mannen die om welke reden dan ook door vooroordelen kansen mislopen), al is de vraag of je wilt werken bij een werkgever die je niet op je woord gelooft en/of je die kans geeft, want er zijn genoeg mensen met kinderen die wél met een drukkere carriere om kunnen gaan en niet om de haverklap eerder weggaan of wat dan ook. Het is allemaal lastig, dat hele gebeuren. Vooroordelen :r En dan heb ik hier effectief gezien ook vooroordelen over werkgevers die ik nog niet eens heb ontmoet. Mensen :r
Ja doei.
pi_169348312
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja typisch is dat...

Ik ben niet de slimste, maar ook absoluut niet dom en heb echt wel onderzoek gedaan naar verschillende vormen van anticonceptie en sterilisatie staat mij het meeste aan.

Nou ja, eigenlijk een hysterectomy, maar dat kan ik vergeten. Dus sterilisatie :).
Je hebt onderzoek gedaan maar je weet niet dat als je de hele boel eruit laat halen dat je hele bult hormonen mist; je vervroegd in de overgang gaat met gevolgen van dien? Of wil je de eierstokken laten zitten? :o
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:29:10 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169348493
Bij een volledige hysterectomie (totale uterusextirpatie) worden idd ook de eierstokken verwijderd en dan kom je direct in de overgang, dat moet je niet willen.
Bij een "gewone" hysterectomie (uterusextirpatie) wordt alleen de baarmoeder verwijderd.

Een volledige hysterectomie zullen ze nagenoeg nooit uitvoeren als het niet absoluut noodzakelijk is, zeker niet bij iemand die nog ver onder de leeftijd voor de overgang is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169348533
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:29 schreef Leandra het volgende:
Bij een volledige hysterectomie (totale uterusextirpatie) worden idd ook de eierstokken verwijderd en dan kom je direct in de overgang, dat moet je niet willen.
Bij een "gewone" hysterectomie (uterusextirpatie) wordt alleen de baarmoeder verwijderd.

Een volledige hysterectomie zullen ze nagenoeg nooit uitvoeren als het niet absoluut noodzakelijk is, zeker niet bij iemand die nog ver onder de leeftijd voor de overgang is.
Lijkt me ook. Volgens mij doen ze dat ook alleen bij (ernstige) problemen in de eierstokken (cystes ofzo) :X
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_169348582
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je sarcasmemeter is stuk.
Ok ik geef het op, de rammelende eierstokken winnen.
pi_169348628
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:19 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat laatste is toch van een totaal andere orde?! Dat is omdat er in dat geval van gezamenlijk bezit of iets dergelijks sprake is of in ieder geval zou kúnnen zijn. Ik mag toch hopen dat wanneer iemand een relatie heeft, je het lichaam van iemand niet ook als gezamenlijk bezit of iets dergelijks ziet?!
Nou, niet helemaal hoor. Bezit is overdreven, maar mij dunkt dat je dit soort beslissingen in ieder geval behoort te bespreken met elkaar.
pi_169348646
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik zit met verbijstering dit topic te lezen dat het vrouwen zo bezig houd.. Maar gun de vrouwen hun eigen plekje, doe jij dat ook maar leesfoknl.

Waarschuw maar 1x btw

Klachten in de feedback
Ik ben toch ook wel een soort van verbaasd hoor. Ik bedoel, ik ben juist best wel intensief met mijn 'keuze' bezig geweest en nog steeds wel eens met de 'gevolgen' van die keuze, maar voor de rest is mijn (onze) bewuste kinderloosheid eigenlijk helemaal niet zo'n ding zoals dat voor de meeste vrouwen hier blijkbaar wel het geval is. Niet op die manier. Ik heb eigenlijk ook niet echt het idee dat ik in dit topic 'thuishoor', ook los van mijn 'moedergevoelens' niet zeg maar. Vind het wel interessant om te lezen, though en bij sommige issues kan ik me ook best iets voorstellen, ook al ervaar ik die zelf niet of anders....
Tails tell tales
pi_169348684
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal hoor. Bezit is overdreven, maar mij dunkt dat je dit soort beslissingen in ieder geval behoort te bespreken met elkaar.
Dat vind ik feitelijk/ethisch natuurlijk ook wel, maar het is een soort van juridische inkadering die ik proef die mij nogal 'fout' lijkt...
Tails tell tales
pi_169348685
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben toch ook wel een soort van verbaasd hoor. Ik bedoel, ik ben juist best wel intensief met mijn 'keuze' bezig geweest en nog steeds wel eens met de 'gevolgen' van die keuze, maar voor de rest is mijn (onze) bewuste kinderloosheid eigenlijk helemaal niet zo'n ding zoals dat voor de meeste vrouwen hier blijkbaar wel het geval is. Niet op die manier. Ik heb eigenlijk ook niet echt het idee dat ik in dit topic 'thuishoor', ook los van mijn 'moedergevoelens' niet zeg maar. Vind het wel interessant om te lezen, though en bij sommige issues kan ik me ook best iets voorstellen, ook al ervaar ik die zelf niet of anders....
Het idee is dan ook dat mensen die er wat over willen bespreken, tips vragen mbt sterilisatie, etc. dat hier kunnen zonder elke keer maar weer de grijsgedraaide plaat af te hoeven spelen.
Ja doei.
pi_169348687
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:35 schreef CherryLips het volgende:
Maar als je eruit gaat zien als Marijke Helwegen is er niemand die even zegt 'mevrouwtje, is dit nou wel zo'n strak plan?'
Een goede arts zal dan ook adviseren om dat niet te doen hoor.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:41:58 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169348704
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal hoor. Bezit is overdreven, maar mij dunkt dat je dit soort beslissingen in ieder geval behoort te bespreken met elkaar.
En als je vrijgezel bent mag het wel zonder toestemming van een ander?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169348709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk wel enorm klote :@ Dat je als man dolgraag het kindje wil, maar de vrouw zegt 'nope, zuig er maar uit' en hij er niets over te zeggen heeft want het is haar lichaam. Of ben ik dan ouderwets :@
Nee hoor. Dat steekt ergens wel.

Maar goed, een bevalling afdwingen is wel een optie die nog minder de handen op elkaar krijgt.
pi_169348713
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben toch ook wel een soort van verbaasd hoor. Ik bedoel, ik ben juist best wel intensief met mijn 'keuze' bezig geweest en nog steeds wel eens met de 'gevolgen' van die keuze, maar voor de rest is mijn (onze) bewuste kinderloosheid eigenlijk helemaal niet zo'n ding zoals dat voor de meeste vrouwen hier blijkbaar wel het geval is. Niet op die manier. Ik heb eigenlijk ook niet echt het idee dat ik in dit topic 'thuishoor', ook los van mijn 'moedergevoelens' niet zeg maar. Vind het wel interessant om te lezen, though en bij sommige issues kan ik me ook best iets voorstellen, ook al ervaar ik die zelf niet of anders....
Dit heb ik ook wel enigszins ja :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_169348716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als je vrijgezel bent mag het wel zonder toestemming van een ander?
Dan mag het ook niet, want dan moet je wachten tot je 'de ware' ontmoet, en als die wel kinderen wil dan heeft die daar weer wat over te zeggen..
Ja doei.
pi_169348743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, het is ook intens klote voor de man, maar totdat kinderen buiten een baarmoeder kunnen groeien is het gewoon zo. Knappe vent/dame die mij verplicht een zwangerschap uit te zitten. Zwangerschappen vind ik eng, naar en ik word al ziek bij de gedachte.

Daarentegen vind ik ook dat mannen die zeggen géén kind te willen, maar waarbij de vrouw het doorzet, vrijgewaard mogen worden van alimentatie, en dat soort zaken. Zeker als er in eerste instantie was overeengekomen dat men geen kinderen wilde (of iig 'nu' nog niet), en bij een ongelukje (of 'ongelukje') er ineens wel een zwangerschap is en de vrouw zo vanalles af kan dwingen. Maar da's een andere discussie.
De alimentatie in dat geval komt ten goede aan de kinderen. Dus terecht dat ze daar niet onderuit komen.

Het is ook niet alsof je de risico's vooraf niet kent.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:44:21 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169348746
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan mag het ook niet, want dan moet je wachten tot je 'de ware' ontmoet, en als die wel kinderen wil dan heeft die daar weer wat over te zeggen..
Plus dat je natuurlijk sowieso al direct in de ontvang- en baarstand gaat liggen als je de ware ontmoet :6
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169348758
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan mag het ook niet, want dan moet je wachten tot je 'de ware' ontmoet, en als die wel kinderen wil dan heeft die daar weer wat over te zeggen..
Kinderen maak je samen.
pi_169348760
Verbijstering is ook niet iets negatiefs hoor.
Maar dit is iets waar ik nooit van wist dat het speelde :)

Dus ik leer weer wat.


Via mijn naaste collega heb ik wel geleerd dat je liever zegt ik wil kinderen, in plaats van ik neem kinderen.
Want kinderen zijn je gegund, het is niet vanzelfsprekend.

"leer" je ook pas als je het in je omgeving meekrijg en het verdriet ziet als ze nu niet zwanger kunnen worden.

Tot zover mijn bijdrage.

LeesFoknl, je hebt DM en waarschuwingen gehad.
Je posts gaan zonder te lezen de vuilnisbak in.
Hell To The Liars
pi_169348776
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:48 schreef Samzz het volgende:

Er staat veel vrouwen. Wat, Leesfoknl kennende, zoveel betekent als alle vrouwen zijn dom en labiel.

Wanneer ik fatsoenlijk uiteen kan zetten waarom ik een sterilisatie wil, waartegen moet ik dan in godsnaam in bescherming genomen worden?
Nergens. Maar dat is nu ook het systeem in Nederland, er wordt getoetst, het is niet verboden.
pi_169348795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Plus dat je natuurlijk sowieso al direct in de ontvang- en baarstand gaat liggen als je de ware ontmoet :6
Dat sowieso, dan klappen je schaamlippen zo open, springt je eitje op de maat van de macarena, en glibber je zo direct onder 'm ;(
Ja doei.
pi_169348806
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nergens. Maar dat is nu ook het systeem in Nederland, er wordt getoetst, het is niet verboden.
Het moet presteren
pi_169348824
Maar, heb serieus van een wildvreemde (nou ja, zeg maar, kwam in contact met die persoon via vrijwilligerswerk, maar we kenden elkaar verder niet) wel eens gehoord 'maar hoe weet je dan dat je partner de ware is, als je geen kinderen van hem wilt' ;(
Ja doei.
pi_169348827
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat sowieso, dan klappen je schaamlippen zo open, springt je eitje op de maat van de macarena, en glibber je zo direct onder 'm ;(
Ben je zo wanhopig?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:49:31 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169348829
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat sowieso, dan klappen je schaamlippen zo open, springt je eitje op de maat van de macarena, en glibber je zo direct onder 'm ;(
Ja dat.... bij de ware hè.
Als je dat allemaal niet hebt, dan weet je het wel :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:50:05 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169348837
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:49 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Ben je zo wanhopig?
Volgens mij is het tijd om te gaan slapen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169348850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat.... bij de ware hè.
Als je dat allemaal niet hebt, dan weet je het wel :+
Alweer een lamlul, op naar de volgende.
pi_169348861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is het tijd om te gaan slapen ;)
Denk dat ik nachtje oversla.
pi_169348863
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:07 schreef vera166 het volgende:

[..]

Dat is toch ook prima? Er is zoveel te doen wat alleen maar kan als je geen kinderen hebt. Zeker in jonge jaren van die kinderen. Als je veel geeft om geld, spullen/vakanties/auto's etc. dan is elke ¤1000,- euro die opgaat aan een kind misschien teveel :)
Vertel eens wat er alleen maar kan als je geen kinderen hebt?

En echt, je mag al mijn bezit afnemen (en in mijn geval is dat substantieel), als je maar van mijn kinderen afblijft. Geld is handig, je kan er leuke dingen mee doen, enz. Maar het is in een land als Nederland waar de ondergrens zo hoog ligt volstrekt onbelangrijk.
pi_169348890
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vertel eens wat er alleen maar kan als je geen kinderen hebt?

op vakantie buiten de schoolvakanties
(vergeleken met kinderen tussen 4 en 18 jaar oud)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169348914
Begrijp prima dat geen kinderen krijgen een wens is tegenwoordig maar beetje vreemd is het wel.
pi_169348940
Ow jee ik begeef me op glad ijs nu.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:56:50 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169348949
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:52 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Denk dat ik nachtje oversla.
Doe dat dan maar niet hier, dat werkt niet :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169348954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als je vrijgezel bent mag het wel zonder toestemming van een ander?
Wie zou er dan toestemming moeten geven?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:57:30 #292
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_169348957
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:55 schreef Stien_Struis het volgende:
Begrijp prima dat geen kinderen krijgen een wens is tegenwoordig maar beetje vreemd is vind ik het wel.
En waarom vind je dat? :)
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_169348965
Mijn leven zoals ik het ken en waardeer en wil blijven leven, grotendeels omdat het zonder kinderen is, kan ik dús niet leven met kinderen. Kan dat niet gewoon genoeg zijn en een einde aan de 'ja maar ik kan dit wel, en ik kan dit wel'. Mensen kunnen het leven dat ze willen leven niet leven met kinderen omdat het leven dat ze willen leven geen kinderen bevat. Klaar.
Ja doei.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:59:00 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169348983
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie zou er dan toestemming moeten geven?
Waarom zou "de ander" wel toestemming moeten geven als je niet vrijgezel bent?
Kijk, dat iemand het laat doen en zijn/haar partner er niet over vertelt is een naaistreek, zeker als die partner wel een kinderwens heeft, maar toestemming? Echt? Wat een nonsens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169348985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

op vakantie buiten de schoolvakanties
(vergeleken met kinderen tussen 4 en 18 jaar oud)
Kan nog steeds. Opvang regelen.
pi_169348994
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:55 schreef Stien_Struis het volgende:
Begrijp prima dat geen kinderen krijgen een wens is tegenwoordig maar beetje vreemd is het wel.
Ik snap ook niet dat mensen geen hond willen O+
Ik vind ze zo lief en knuffelig en trouw. Lekker buiten wandelen en spelen O+.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_169349006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:57 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

En waarom vind je dat? :)
Een mens is net zoals alle andere zoogdieren gericht op het voortplanten.
pi_169349007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou "de ander" wel toestemming moeten geven als je niet vrijgezel bent?
Kijk, dat iemand het laat doen en zijn/haar partner er niet over vertelt is een naaistreek, zeker als die partner wel een kinderwens heeft, maar toestemming? Echt? Wat een nonsens.
Waar heb jij precies gelezen dat ik vind dat er toestemming gegeven moet worden?
pi_169349035
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:00 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Een mens is net zoals alle andere zoogdieren gericht op het voortplanten.
Veel nakomelingen produceren is al heel lang niet meer nodig om ons ras in leven te houden...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_169349048
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:00 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Een mens is net zoals alle andere zoogdieren gericht op het voortplanten.
Als je alleen zo kunt denken, leefden we nog in grotten.
Tap tap tap
pi_169349049
Als we dit nou gewoon allemaal accepteren dat mensen keuzes maken, kan het waarom dan gewoon niet door naar een ander topic ofzo, waar je gaat bespreken wat je wél allemaal met kinderen kan doen, daar is dit niet voor bedoeld.... Dit is echt zo vermoeiend. De tering... :{
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')