abonnement Unibet Coolblue
pi_169347680
nee hoor. prima reactie van duitsland. gewoon even laten weten dat dat te ver gaat, en verder niet gaan zitten huilie huilie.
erdogan staat zo voor lul als huilbaby. duitsland toont beschaving.
pi_169347682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Goeie vraag. Waarschijnlijk omdat Turkije nog het enige stuk grond is dat ons scheidt van de echte puinzooi die het Midden-Oosten heet.
Maar het maakt weinig verschil of we 'zaken' gaan doen met hen. Men wil zelf geen ellende en aanslagen. Blijven vluchtelingen over. Is dat het dan? Die deal komt men toch wel na als we betalen.
pi_169347684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar intussen stelt hun economie weinig voor en leven vele Turken in armoede. Presteren ze niks op gebied van wetenschap, film, theater, sport, muziek noem maar op.
Daar zijn ze het dus niet mee eens hè. Het regime doet er ook alles aan om dat beeld juist te veranderen. Grote infrastructurele projecten die met enige regelmaat worden aangekondigd en ook worden afgerond. Mooie plaatjes van nieuwe ziekenhuizen. Bedrijven die investeren. De wapenindustrie die aan tanks, ultramoderne wapensystemen, en ik geloof zelfs, gevechtsvliegtuigen werken. De bemoeienis met Syrië op het internationale vlak.
Enfin genoeg om met een gezwollen borst van trots rond te lopen.
I´m back.
pi_169347693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar zijn ze het dus niet mee eens hè. Het regime doet er ook alles aan om dat beeld juist te veranderen. Grote infrastructurele projecten die met enige regelmaat worden aangekondigd en ook worden afgerond. Mooie plaatjes van nieuwe ziekenhuizen. Bedrijven die investeren. De wapenindustrie die aan tanks, ultramoderne wapensystemen, en ik geloof zelfs, gevechtsvliegtuigen werken. De bemoeienis met Syrië op het internationale vlak.
Enfin genoeg om met een gezwollen borst van trots rond te lopen.
Een soort van Rusland.Prima. Je moet duidelijk afstand nemen van Erdogan. Dat gebeurt nu ook.
pi_169347718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De Turk hier heeft weinig te maken met daar. Maar men kiest er wel voor. Voor een toekomst voor een land waar men duidelijk niets mee te maken heeft. Als Turkije zo begaan is met haar burgers in het buitenland moet je misschien ook eens vragen of men mee wil betalen. Ik heb veel familie in het buitenland. Die zijn bezig met het daar zijn en leven. Niet met Nederland.
Ja, klopt normaliter is dat zo. Alleen door een aantal factoren ligt dat bij Turken dus anders, die zien hun eigen land toch als het huis waar ze in wonen. (De meesten althans).
I´m back.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:35:55 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169347726
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar zijn ze het dus niet mee eens hè. Het regime doet er ook alles aan om dat beeld juist te veranderen. Grote infrastructurele projecten die met enige regelmaat worden aangekondigd en ook worden afgerond. Mooie plaatjes van nieuwe ziekenhuizen. Bedrijven die investeren. De wapenindustrie die aan tanks, ultramoderne wapensystemen, en ik geloof zelfs, gevechtsvliegtuigen werken. De bemoeienis met Syrië op het internationale vlak.
Enfin genoeg om met een gezwollen borst van trots rond te lopen.
Jammer dat veel Turken een ziekenhuisbezoek amper kunnen betalen. In Ankara en Istanbul zal het leven voor sommigen best goed zijn, maar daarbuiten wordt het rap minder.
pi_169347746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Een soort van Rusland.Prima. Je moet duidelijk afstand nemen van Erdogan. Dat gebeurt nu ook.
Het is allemaal wel vrij goed van toepassing op hoe een autoritair regime met de bevolking speelt. Ze moeten dat ook wel doen, want autoritaire regimes zijn an sich een stuk instabieler dan bijv. liberale democratieën.
I´m back.
pi_169347756
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jammer dat veel Turken een ziekenhuisbezoek amper kunnen betalen. In Ankara en Istanbul zal het leven voor sommigen best goed zijn, maar daarbuiten wordt het rap minder.
Ook in Ankara en Istanbul is er een vrij grote onderlaag vermoedelijk, alleen daar zie je niet zoveel van.
I´m back.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:38:14 #84
33189 RM-rf
1/998001
pi_169347763
quote:
15s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik moet Erdogan hierin toch gelijk geven. Het aantal overeenkomsten tussen Nazi-Duitsland en Merkel-Duitsland is overweldigend.
je bedoelt, beiden zijn duitsland?

verder slaat de hele vergelijking compleet dood.
De huidige Bonddrepubliek laat zich juist geenszins vergelijken met de Weimar republiek en de regeringen die door de NSDAP en na de noodtoestand en onder het Ermächtigungsgesetz hun macht dorzetten.

Punt is nu juist als je die vergelijking gaat maken, het eerder een beetje opvalende overeenkomsten met de toestand in Turkije is...

Een presidiaal Systeem waarin de macht per decreet te regeren bij de president ligt (in Duitsland eerst Hindenbrug, na diens dood nam de reichskanzler Hitler die rol over).
De Media zwaar onderdrukt werd en oppositionele arlementariers in de gevangenis gezet werden/worden...

Waar men een angst voor oppositie en terreuaanslagen uitnut(te) om de macht van de centrale regering steeds veder te verscherpen en ook bv een werstand vanit het leger tegen de politieke machthebbers sterk onderdrukt werd,d eels ook door vervolging van groepen binnen het leger.

Waar de rechtspraak onder direkte controle van de politiek en de regering staat en geen onafhankelijke oordelen kan en mag vellen.

Juist de huidige Bondrepubliek is ver verwijderd van de toestand waarin de Weimarreprubliek nd e jaren dertig van de vorige eeuw stond...
zowel qua economie, qua politieke macht en het politieke systeem, maar ook de onafhankelijkheid van de rechtspraak en de Media.

Overigens is iemand een ontzettende mongool volgens mij als hij bv duitsland in de jaren dertig of bv de toestand waarin landen als Turkije of Rusland zitten (zowel qua autoritaire heersers als zakke economieen) prefereert bover de vrije en liberale rechtstaat die de bondsrepubliek is...

Het moderne duitsland is juist ook een bewijs van de superioriteit van vrije westerse systemen boven autoritaire onrechtstaten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169347765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt normaliter is dat zo. Alleen door een aantal factoren ligt dat bij Turken dus anders, die zien hun eigen land toch als het huis waar ze in wonen. (De meesten althans).
Dat is en heel vreemd concept. Ik zou zo niet kunnen leven in een ander land. Dat heb ik gedaan jarenlang. Dan ben ik betrokken bij dat land. Dat hebben bepaalde Turken hier niet. Dat is schadelijk. Daarom vind ik het idee dat men maar moet kiezen waar men kiest wel een idee. Of hier.....of daar. Men heeft duidelijk weinig met deze samenleving. Anders kies je niet voor een Erdogan.
pi_169347789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is allemaal wel vrij goed van toepassing op hoe een autoritair regime met de bevolking speelt. Ze moeten dat ook wel doen, want autoritaire regimes zijn an sich een stuk instabieler dan bijv. liberale democratieën.
Dat is de vraag. Hoe stabiel is Nederland? Werkt democratie echt? Zie de debatten. Ik ben niet voor een autoritair regime. Maar dit werkt ook niet echt.
pi_169347812
Populisme is een gevaar nu. Ik denk dat je dat moet laten bloeien om daarna te sterven. Zie Trump. Dat wordt nooit iets. Dat moet zo zijn. Daar leert men van. Iets anders is 1 iemand alle macht geven. Dat is wat Erdogan wil. Noord Korea.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:41:58 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169347814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is en heel vreemd concept. Ik zou zo niet kunnen leven in een ander land. Dat heb ik gedaan jarenlang. Dan ben ik betrokken bij dat land. Dat hebben bepaalde Turken hier niet. Dat is schadelijk. Daarom vind ik het idee dat men maar moet kiezen waar men kiest wel een idee. Of hier.....of daar. Men heeft duidelijk weinig met deze samenleving. Anders kies je niet voor een Erdogan.
Een heleboel Turken/Marokkanen in Nederland leeft dan ook alleen maar in het eigen kleine wereldje. Ik zie hier in de wijk ook van die wat oudere Turkse vrouwtjes die alleen maar van en naar de supermarkt waggelen, verder waarschijnlijk nergens komen en met de gordijnen en de luxaflex potdicht de hele dag binnen zitten. Naar Turkse tv kijken via de schotel of zo. Ga je eens in het weekend naar een festival of muzikaal evenement in de stad, of andere openbare sociale aangelegenheden, dan zie je die mensen letterlijk nooit.
pi_169347820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Hoe stabiel is Nederland? Werkt democratie echt? Zie de debatten. Ik ben niet voor een autoritair regime. Maar dit werkt ook niet echt.
NL zie ik toch wel als een stabiele liberale democratie hoor.
I´m back.
pi_169347846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een heleboel Turken/Marokkanen in Nederland leeft dan ook alleen maar in het eigen kleine wereldje. Ik zie hier in de wijk ook van die wat oudere Turkse vrouwtjes die alleen maar van en naar de supermarkt waggelen, verder waarschijnlijk nergens komen en met de gordijnen en de luxaflex potdicht de hele dag binnen zitten. Naar Turkse tv kijken via de schotel of zo. Ga je eens in het weekend naar een festival of muzikaal evenement in de stad, of andere openbare sociale aangelegenheden, dan zie je die mensen letterlijk nooit.
Dat is zo. Wat zoekt men dan hier? Dat moet heel erg moeilijk leven zijn ook. En dan je kinderen opvoeden. Terwijl je niets begrijpt van een samenleving. Het beangstigd mij. Ik woonde ook in zo'n wijk. Het niet willen meedoen staat mij vooral bij.
pi_169347860
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:12 schreef Gruj0 het volgende:
Val Berlijnse Muur = 1989 + 10 = 1999
De val van de Berlijnse muur was in 1989 niet in 1999.

Sorry, maar ik kan zulke wiskunde niet uitstaan. Pure misbruik van het gelijkteken.
pi_169347875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

NL zie ik toch wel als een stabiele liberale democratie hoor.
Stabiel als in dat er geen gekke dingen gebeuren. Gelukkig maar. Maar werkt het echt? Geen politieke partij is echt (behalve PVV waar ik tegen ben) uitgesproken. Wat is de keuze dan? Je komt uit op een coalitie die eigenlijk de middenweg zoekt. Waar kies ik dan voor?
pi_169347929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:41 schreef Jaroon het volgende:
Populisme is een gevaar nu. Ik denk dat je dat moet laten bloeien om daarna te sterven. Zie Trump. Dat wordt nooit iets. Dat moet zo zijn. Daar leert men van. Iets anders is 1 iemand alle macht geven. Dat is wat Erdogan wil. Noord Korea.
Misschien moet je een afvragen hoe het komt dat het populisme zo in opkomst is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169347931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Stabiel als in dat er geen gekke dingen gebeuren. Gelukkig maar. Maar werkt het echt? Geen politieke partij is echt (behalve PVV waar ik tegen ben) uitgesproken. Wat is de keuze dan? Je komt uit op een coalitie die eigenlijk de middenweg zoekt. Waar kies ik dan voor?
Ja, in hoog ontwikkelde economieën en democratieën krijg je wel vaak een pragmatische politiek idd, maar daar is an sich niets mis mee. Vervolgens wordt dat dan wel weer op de proef gesteld met name in economische recessies. Dus in de jaren 30, de jaren 80, en nu na 2008 heb je wel wat meer discussie gekregen en daar zijn we nog niet helemaal uit ook. Maar de instituties blijven overeind, ook al lopen bij verschillende groepen mensen de discussies hoog op.
I´m back.
pi_169348036
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Hoe stabiel is Nederland? Werkt democratie echt? Zie de debatten. Ik ben niet voor een autoritair regime. Maar dit werkt ook niet echt.
Nederland is niet democratisch. Een democratie die toestaat dat er een cordon sanitair wordt ingezet is per definitie niet democratisch meer.
pi_169348059
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederland is niet democratisch. Een democratie die toestaat dat er een cordon sanitair wordt ingezet is per definitie niet democratisch meer.
Wat bedoel je ermee? Je beschermen tegen fout (wie bepaald dat?) is niet verkeerd. Mensen maken misbruik van te veel vrijheid.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:03:37 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169348115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is zo. Wat zoekt men dan hier? Dat moet heel erg moeilijk leven zijn ook. En dan je kinderen opvoeden. Terwijl je niets begrijpt van een samenleving. Het beangstigd mij. Ik woonde ook in zo'n wijk. Het niet willen meedoen staat mij vooral bij.
Tja, ze moeten het zelf maar weten. Maar dan niet gaan lopen klagen dat je niet voor vol wordt aangezien door de rest van Nederland.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:05:11 #98
33189 RM-rf
1/998001
pi_169348154
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederland is niet democratisch. Een democratie die toestaat dat er een cordon sanitair wordt ingezet is per definitie niet democratisch meer.
als je het hier zo erg vind, dan ga je toch lekker naar een land waar het volgens jou veel beter is...

Ben benieuwd wat je dan zou kiezen;
Amerika? Rusland? Turkije? of een van die landen met zeer autoritaire machtssystemen?

Overigens, ook een cordon sanitaire is gewoon een recht, samenwerking tussen partijen is helemaal geen plicht, iedere partj kan gewoon bepalden dat het samenwerking met een andere partij uitsluit...
Wil jij dat soms gaan verbieden, wil je politieke partijen gaan verplichten tot samenwerking?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169348258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je het hier zo erg vind, dan ga je toch lekker naar een land waar het volgens jou veel beter is...

Ben benieuwd wat je dan zou kiezen;
Amerika? Rusland? Turkije? of een van die landen met zeer autoritaire machtssystemen?

Overigens, ook een cordon sanitaire is gewoon een recht, samenwerking tussen partijen is helemaal geen plicht, iedere partj kan gewoon bepalden dat het samenwerking met een andere partij uitsluit...
Wil jij dat soms gaan verbieden, wil je politieke partijen gaan verplichten tot samenwerking?
Als je een cordon sanitair inzet puur om de grote concurrent een hak te zetten, dan zaag je aan de wortels van de democratie. Dan veronachtzaam je als politicus de mening van de kiezer.

Zeker als je vervolgens diezelfde concurrent tijdens verkiezingsdebatten bij uitsluiting naar de mond begint te praten. Zeg maar als een soort PVV light variant. Zoals we nu zien bij Buma, Rutte en zelfs bij Asscher. De hypocrisie en arrogantie druipt ervan van af. Alleen daarom ga ik met de volle overtuiging op de PVV stemmen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:18:48 #100
33189 RM-rf
1/998001
pi_169348359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je een cordon sanitair inzet puur om de grote concurrent een hak te zetten, dan zaag je aan de wortels van de democratie. Dan veronachtzaam je als politicus de mening van de kiezer.
hallo?

heb je ze nog alle...

Politieke partijen dienen gewoon de belangen van hun eigen kiezers te behartigen en hebben weinig te maken eree dat andere kiezers misschien op andere partijen gestemd hebben waarmee zij niet wilen samenwerken...

Volgens ij begrijp jij juist eerder weinig van hoe een parlementaire democratie en bv coalitievorming werkt.


Bv is er geen enkele 'plicht' voor de PVV om de huidige regering te ondersteunen enkel omdat die bij de vorge verkiezingen wel een hele ruime meerderheid haalden...

bv de PVV heeft het grootste recht om bv te weigeren samen te werken met partijen die zelf wel een meerderheid van de stemmen behaalden....
Dat _is_ nu juist democratie en zeker geen 'zagen aan de wortels ervan'.
democratie is evengoed oppositie voeren en bv weigeren samen te werken, soms ok met andere partijen die veel mee stemmen halen, maar je te verzetten tegen hun beleid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169348367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja, ze moeten het zelf maar weten. Maar dan niet gaan lopen klagen dat je niet voor vol wordt aangezien door de rest van Nederland.
Dat zie ik ook zo. Of je gaat echt voor een land.....of niet. Blijkbaar doet een deel van de Turken dat niet. Dan sta je er buiten. Dat is een keus. De taal leren ook. Ik heb zelf jarenlang in het buitenland gewoont en koos toen voor het echt daar zijn en mij bemoeien met zaken die mij aangaan daar. Nederland was van geen enkel belang meer. Als je dat niet voelt bij een land moet je er niet gaan wonen denk ik.
pi_169348466
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hallo?

heb je ze nog alle...

Politieke partijen dienen gewoon de belangen van hun eigen kiezers te behartigen en hebben weinig te maken eree dat andere kiezers misschien op andere partijen gestemd hebben waarmee zij niet wilen samenwerken...

Volgens ij begrijp jij juist eerder weinig van hoe een parlementaire democratie en bv coalitievorming werkt.

Bv is er geen enkele 'plicht' voor de PVV om de huidige regering te ondersteunen enkel omdat die bij de vorge verkiezingen wel een hele ruime meerderheid haalden...

bv de PVV heeft het grootste recht om bv te weigeren samen te werken met partijen die zelf wel een meerderheid van de stemmen behaalden.
Hallo. Heb jij ze nog allemaal op een rijtje? Een open en vrije democratie is toch niet geworteld bij het bij voorbaat uitsluiten van de ander, juist omdat teveel kiezers op die partij willen stemmen?

Dat is het veronachtzamen van de keuze van de kiezer. Dat is het veronachtzamen van de open en vrije democratie.

Nogmaals, ik ga geen regering erkennen die op basis van een cordon sanitair alléén de macht grijpt. Ik zal heus niet mijn Rambo-kostuum aantrekken, maar principes blijven principes.

De vorige verkiezingsuitslag was ook niet gewenst. Een coalitie tussen de VVD en de PvdA. Dan zou het toch ondemocratisch zijn dat wanneer de PVV de grootste word men een cordon sanitair blijft handhaven. Dan is de democratie zoals we die kennen om zeep geholpen.
pi_169348498
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hallo. Heb jij ze nog allemaal op een rijtje? Een open en vrije democratie is toch niet geworteld bij het bij voorbaat uitsluiten van de ander, juist omdat teveel kiezers op die partij willen stemmen?

Dat is het veronachtzamen van de keuze van de kiezer. Dat is het veronachtzamen van de open en vrije democratie.

Nogmaals, ik ga geen regering erkennen die op basis van een cordon sanitair alléén de macht grijpt. Ik zal heus niet mijn Rambo-kostuum aantrekken, maar principes blijven principes.

De vorige verkiezingsuitslag was ook niet gewenst. Een coalitie tussen de VVD en de PvdA. Dan zou het toch ondemocratisch zijn dat wanneer de PVV de grootste word men een cordon sanitair blijft handhaven. Dan is de democratie zoals we die kennen om zeep geholpen.
Het is onderdeel van democratie. Ik zou ook geen zaken doen met de PVV. Dat is ook vrijheid. Maar ik begrijp je punt wel. Wat als een meerderheid wel PVV kiest? Je sluit hen uit. Klopt democratie dan nog?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:30:01 #104
33189 RM-rf
1/998001
pi_169348506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:27 schreef Elzies het volgende:

Nogmaals, ik ga geen regering erkennen die op basis van een cordon sanitair alléén de macht grijpt. Ik zal heus niet mijn Rambo-kostuum aantrekken, maar principes blijven principes.

dat volste recht heb je dan ook...
Net zoals iedereen leef je n een democratie en mag je gewoon best een andere mening hebben dan andere politieke partijen waarop een Meerderheid van de mensen stemt..

enkel moet je niet zo huilerig de calimero spelen als anderen een andere politieke mening hebben en bv aangeven een dusdanig andere mening te hebben dat een politeke samenwerking kennelijk niet mogeljk is...

net zoals jij ook bepaalde conclusies uit je eigen politieke mening trekt, mogen ook anderen dat.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169348560
Populisme moet je op zijn bek laten gaan. Misschien moet je dan kiezen voor de PVV. Dan hebben we dat gehad.
pi_169348567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederland is niet democratisch. Een democratie die toestaat dat er een cordon sanitair wordt ingezet is per definitie niet democratisch meer.
Die term "cordon sanitaire" komt nergens voor in het staatsrecht, dus de jure bestaat het niet eens.
I´m back.
pi_169348577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die term "cordon sanitaire" komt nergens voor in het staatsrecht, dus de jure bestaat het niet eens.
Het bestaat wel. Als in de pvv uitsluiten als vvd. Ik weet niet wat beter is.
pi_169348610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is onderdeel van democratie. Ik zou ook geen zaken doen met de PVV. Dat is ook vrijheid. Maar ik begrijp je punt wel. Wat als een meerderheid wel PVV kiest? Je sluit hen uit. Klopt democratie dan nog?
Nogmaals, het gaat om de keuze van de kiezer.

Geen enkele VVD- en PvdA kiezer had gekozen voor een gezamenlijke coalitie tussen deze twee partijen. Maar de democratische uitslag bepaalde dat ze toch een coalitie met elkaar aangingen. Ondanks hun ideologische verschillen.

Dan zou het een beetje raar zijn om voor de PVV een uitzondering te maken. Zeker als een meerderheid van de kiezers stemt op de PVV.
pi_169348630
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het bestaat wel. Als in de pvv uitsluiten als vvd. Ik weet niet wat beter is.
Dat legt RM-rf hierboven uit, hoe dat zit.
Het zou juist ondemocratisch zijn als je verplicht met een partij moet samenwerken imho.
I´m back.
pi_169348661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat om de keuze van de kiezer.

Geen enkele VVD- en PvdA kiezer had gekozen voor een gezamenlijke coalitie tussen deze twee partijen. Maar de democratische uitslag bepaalde dat ze toch een coalitie met elkaar aangingen. Ondanks hun ideologische verschillen.

Dan zou het een beetje raar zijn om voor de PVV een uitzondering te maken. Zeker als een meerderheid van de kiezers stemt op de PVV.
Dat is ook wat raar. Maar als er geen connectie is in ideeen is er een probleem. Ik ben zeer kritisch maar ben erg tegen de PVV. Men heeft geen oplossingen. Maar men moet laten zien wat men kan. Die kans moet je geven als die er is. Het werkt toch niet. Het voortijdig uitsluiten is een schoffering.
pi_169348677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat legt RM-rf hierboven uit, hoe dat zit.
Het zou juist ondemocratisch zijn als je verplicht met een partij moet samenwerken imho.
Dat is wat er gebeurt in een coalitie. Die verplichting en het dingen doen die je niet wil
pi_169348693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is wat er gebeurt in een coalitie. Die verplichting en het dingen doen die je niet wil
Niet verplicht met een bepaalde partij.
I´m back.
pi_169348725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet verplicht met een bepaalde partij.
In een coalitie zal je wel water bij de wijn moeten doen. Ik kies SP. Die gaan alleen het niet redden.
pi_169348749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is ook wat raar. Maar als er geen connectie is in ideeen is er een probleem. Ik ben zeer kritisch maar ben erg tegen de PVV. Men heeft geen oplossingen. Maar men moet laten zien wat men kan. Die kans moet je geven als die er is. Het werkt toch niet. Het voortijdig uitsluiten is een schoffering.
Daar ben ik het niet mee eens.

Veel partijen hebben in iets andere vorm veel PVV ideeën overgenomen en op veel punten heeft Wilders gewoon zijn gelijk zien uitkomen.

De PVV werd opgericht als reactie op de VVD dat Turkije bij de EU moest komen. Wilders was daar toen faliekant op tegen. Ik denk dat je inmiddels weinig Nederlanders meer kunt vinden die de toetreding van Turkije tot de EU nog toejuichen.
pi_169348781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

Veel partijen hebben in iets andere vorm veel PVV ideeën overgenomen en op veel punten heeft Wilders gewoon zijn gelijk zien uitkomen.

De PVV werd opgericht als reactie op de VVD dat Turkije bij de EU moest komen. Wilders was daar toen faliekant op tegen. Ik denk dat je inmiddels weinig Nederlanders meer kunt vinden die de toetreding van Turkije tot de EU nog toejuichen.
Men (PVV) heeft een zeer beperkt aantal punten. Dat is populisme. Het verbaasd mij wel dat andere partijen zo weinig over nemen.
pi_169348783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In een coalitie zal je wel water bij de wijn moeten doen. Ik kies SP. Die gaan alleen het niet redden.
Maar je bent niet verplicht als partij met een andere partij samen te werken en dus ook niet met de grootste partij na de verkiezingen.
I´m back.
pi_169348805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar je bent niet verplicht als partij met een andere partij samen te werken en dus ook niet met de grootste partij na de verkiezingen.
Wel in een coalitie. Anders klapt de boel.
pi_169348817
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wel in een coalitie. Anders klapt de boel.
Ja, maar je bent niet verplicht in een coalitie te stappen toch?
I´m back.
pi_169348840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar je bent niet verplicht in een coalitie te stappen toch?
Dan wordt het raar als je veel stemmen hebt zoals misschien de PVV. Dan sta je aan de zijlijn. Er is geen mooie oplossing.
pi_169348856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan wordt het raar als je veel stemmen hebt zoals misschien de PVV. Dan sta je aan de zijlijn. Er is geen mooie oplossing.
Nou nee, dat zou kunnen, is de PvdA ook overkomen in 1977. Zuur misschien, maar er staat nergens dat de grootste partij sws in de regering moet komen en dus in een coalitie, in het staatsrecht.
I´m back.
pi_169348883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou nee, dat zou kunnen, is de PvdA ook overkomen in 1977. Zuur misschien, maar er staat nergens dat de grootste partij sws in de regering moet komen en dus in een coalitie, in het staatsrecht.
Zo werkt het. Of niet? Misschien moet je de PVV wel echt aan de macht laten komen om te bewijzen dat de ideeen niet werken. Het verwateren van ideeen zorgt ervoor dat ik minder zin heb om te stemmen. Maar dat is politiek. Ik zou het niet kunnen.
pi_169348916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men (PVV) heeft een zeer beperkt aantal punten. Dat is populisme. Het verbaasd mij wel dat andere partijen zo weinig over nemen.
Neemt niet weg dat Wilders gelijk had over de koers van Turkije.

Wilders heeft ook gewaarschuwd dat het open grenzen beleid in combinatie met een ongecontroleerde immigratiestroom zou leiden tot de invoer van kwaadwillende, die onder andere in Parijs aanslagen pleegde. Dat werd eerst steeds ontkent.

Ook met betrekking tot Griekenland heeft Wilders zijn gelijk aangetoond. Het land komt niet vooruit en wij Europese belastingbetalers onderhouden indirect dit land.

Maar ook de EU zelf heeft laten zien dat het verdeeld is in tijden van crisis. Hongarije die zijn grenzen sloot. Polen die zijn grenzen dicht deed maar tegelijkertijd wel miljarden EU-subsidies incasseert.

Het zijn gewoon de keiharde te verifieerbare feiten wat mijnsinziens niets met populisme te maken heeft. En ja, we kunnen dit lijstje nog veel langer maken.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:56:13 #123
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169348935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:53 schreef Jaroon het volgende:
Zo werkt het. Of niet? Misschien moet je de PVV wel echt aan de macht laten komen om te bewijzen dat de ideeen niet werken. Het verwateren van ideeen zorgt ervoor dat ik minder zin heb om te stemmen. Maar dat is politiek. Ik zou het niet kunnen.
Daar wil geen partij zijn vingers aan branden. De partij die tweede (en soms ook derde) viool moet spelen in zo'n constructie moet namelijk altijd veel inleveren. Dat is heel nobel, maar electorale zelfmoord :)

Krijg je weer van die mekkerende mensen die vinden dat hun belangen niet behartigd worden omdat er compromissen gemaakt moeten worden.

Best lastig, politiek :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169348943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Wilders gelijk had over de koers van Turkije.

Wilders heeft ook gewaarschuwd dat het open grenzen beleid in combinatie met een ongecontroleerde immigratiestroom zou leiden tot de invoer van kwaadwillende, die onder andere in Parijs aanslagen pleegde. Dat werd eerst steeds ontkent.

Ook met betrekking tot Griekenland heeft Wilders zijn gelijk aangetoond. Het land komt niet vooruit en wij Europese belastingbetalers onderhouden indirect dit land.

Maar ook de EU zelf heeft laten zien dat het verdeeld is in tijden van crisis. Hongarije die zijn grenzen afsloot. Polen die zijn grenzen dicht deed maar tegelijkertijd wel miljarden EU-subsidies incasseert.

Het zijn gewoon de keiharde te verifieerbare feiten wat mijnsinziens niets met populisme te maken heeft. En ja, we kunnen dit lijstje nog veel langer maken.
Men heeft wel gelijk op bepaalde punten. Men heeft verder geen koers of idee. Ik heb ook gelijk op bepaalde punten. Ik maak er geen partij van.
pi_169348970
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar wil geen partij zijn vingers aan branden. De partij die tweede (en soms ook) derde viool moet spelen in zo'n constructie moet namelijk altijd veel inleveren. Dat is heel nobel, maar electorale zelfmoord :)

Krijg je weer van die mekkerende mensen die vinden dat hun belangen niet behartigd worden omdat er compromissen gemaakt moeten worden.

Best lastig, politiek :D
Maar misschien moet men dat wel doen in landsbelang. Laat soms maar iets onderuit gaan.

Het gevaar is idd dat de PVV kiezer altijd zijn gelijk wil halen. Dan zal het weer liggen aan de coalitie.
pi_169349027
Simpel en alleen hard kritiek hebben op bepaalde punten maakt het makkelijk maar zorgt niet voor een oplossing. De PVV heeft geen voet aan de grond in Amsterdam. En terecht. Daar ben ik trots op.
pi_169349315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:00 schreef Jaroon het volgende:
Simpel en alleen hard kritiek hebben op bepaalde punten maakt het makkelijk maar zorgt niet voor een oplossing. De PVV heeft geen voet aan de grond in Amsterdam. En terecht. Daar ben ik trots op.
Je komt alleen tot een oplossing wanneer je bereid bent het probleem te benoemen. Ongeacht dat die boodschap niet altijd iedereen even leuk in de oren klinkt.

Ontkenning van problemen hebben nooit problemen opgelost. Alleen verergerd.
pi_169350431
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je komt alleen tot een oplossing wanneer je bereid bent het probleem te benoemen. Ongeacht dat die boodschap niet altijd iedereen even leuk in de oren klinkt.

Ontkenning van problemen hebben nooit problemen opgelost. Alleen verergerd.
Het benoemen is heel goed. Daar ontbreekt en ontbrak het zeker aan. Maar je zal dan ook met oplossingen moeten komen. Niet alleen over immigranten. Op veel vlakken. Dat heeft de PVV niet. Men roept veel. Dat kan ik ook.
pi_169350443
En waar is Wilders nu?

Nergens te zien!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:54:20 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169350841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar wat is het verschil?
Je en U. Duitsers zijn heel erg van het U.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169350851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je en U. Duitsers zijn heel erg van het U.
Dat weet ik ook nog van school. Fransen ook trouwens.......
pi_169351099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:22 schreef Red_85 het volgende:
Vond het ook wel opmerkelijk dat de Duitse Bundeskanzlerin dit persoon met 'Ihnen' aansprak. Hoogst ongebruikelijk al voor een 'normale' Duitser die zich altijd bij 'Sie' houdt.
"Ihnen" is een vervoeging van "Sie". Het is hetzelfde woord
  Moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 14:18:55 #133
8781 crew  Frutsel
pi_169351241
ismail_kupeli twitterde op maandag 06-03-2017 om 23:43:52 AKP-naher Fernsehsender behauptet Merkel habe eine jüdische Herkunft und erklärt ihre angeblich Türkei-feindliche P… https://t.co/JX7zvU3K0n reageer retweet
Aha... volgens een zender gelieerd aan de Turkse AKP komt de 'vijandigheid van Merkel' door haar van oorsprong joodse achtergrond...

:')
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:17:04 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169354600
Vind het nogal merkwaardig als Erdogan zich tegen de vrije meningsuiting in D stelt, en er voor zorgt dat het Duitse OM een cabaretist vervolgt de politiek wegkijkt. Scheld Erdogan de politici uit is het ineens een schande.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169366133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het benoemen is heel goed. Daar ontbreekt en ontbrak het zeker aan. Maar je zal dan ook met oplossingen moeten komen. Niet alleen over immigranten. Op veel vlakken. Dat heeft de PVV niet. Men roept veel. Dat kan ik ook.
De PVV komt met voldoende oplossingen. Veel van die oplossingen zijn in gematigde vorm al overgenomen door de regerende partijen. Ook nu praten politieke leiders in hun campagne allemaal Geert Wilders naar de mond en tegelijkertijd zeggen ze met een stalen gezicht dat de PVV onverenigbare standpunten heeft. De hypocrisie druipt ervan af.

Grootste obstakel om bepaalde plannen goed door te voeren blijft het lidmaatschap van de EU. Daarom wil de PVV als enige partij uit de EU, net zoals een krappe meerderheid van alle Nederlanders.
pi_169366213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

De PVV komt met voldoende oplossingen.
Nee.
quote:
Veel van die oplossingen zijn in gematigde vorm al overgenomen door de regerende partijen. Ook nu praten politieke leiders in hun campagne allemaal Geert Wilders naar de mond en tegelijkertijd zeggen ze met een stalen gezicht dat de PVV onverenigbare standpunten heeft. De hypocrisie druipt ervan af.
Dat is het enige wat je Wilders na kan geven: dat hij dingen agendeert, waarna andere partijen oplossingen bedenken die ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.
quote:
Grootste obstakel om bepaalde plannen goed door te voeren blijft het lidmaatschap van de EU. Daarom wil de PVV als enige partij uit de EU, net zoals een krappe meerderheid van alle Nederlanders.
Dat is niet waar.
pi_169366280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Dat is het enige wat je Wilders na kan geven: dat hij dingen agendeert, waarna andere partijen oplossingen bedenken die ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.

[..]

Dat is niet waar.
Weer zo'n typische reactie vol ontkenningen en geen enkele concrete onderbouwing. :)
pi_169366293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Weer zo'n typische reactie vol ontkenningen en geen enkele concrete onderbouwing. :)
Ik wil er best wel nog wat ononderbouwde flarden aan toevoegen om er een A4-tje mee vol te krijgen hoor. :P
pi_169366359
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil er best wel nog wat ononderbouwde flarden aan toevoegen om er een A4-tje mee vol te krijgen hoor. :P
Je hebt vandaag de dag aan een A-4 tje voldoende. De rest staat er toch voor de show en wordt door de gevestigde partijen toch nooit uitgevoerd.
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:50:26 #140
33189 RM-rf
1/998001
pi_169366361
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het nogal merkwaardig als Erdogan zich tegen de vrije meningsuiting in D stelt, en er voor zorgt dat het Duitse OM een cabaretist vervolgt de politiek wegkijkt. Scheld Erdogan de politici uit is het ineens een schande.
Nuja, dat hij aangifte van Smaad deed was z'n goed recht en dat is verder prima door de Rechtstaat afgehandeld..

De oordelen in de Böhmermann-zaak zijn volgens mij een uitstekend voorbeeld ervan hoe in een goed functionerende Rechtstaat verschillende belangen afgewogen kunnen worden (en de Duitse rechters hebben ook erkend dat de text van dat gedicht zeker Smaad was, precies wat Böhmi ook wilde bewijzen en dat voordracht buiten de context van z'n Satire-zending en de uitleg erbij niet mag).

Wat Erdogan of andere Turkse politici in Turkije zeggen is verder hun zaak en ook iets voor hun eigen rechtspraak (die ikzelf niet zo hoog heb zitten als de duitse).

Ikzelf vind het bv eerder storend dat Turkije nu kritiek uitoefent op vermeende hindernissen die de Duitsers opwerpen tegen politici met dubbele nationaliteit...

Maar zelf nog recentelijk het inreizen van een Turks-Bulgaarse parlementariër weigerden exact met de begronding dat deze dan campagne zou voeren onder de minderheid van Turken die ook de Bulgaarse nationaliteit hebben; en ze dat niet wilden toestaan

http://www.hurriyetdailyn(...)110550&NewsCatID=338
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169366530
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nuja, dat hij aangifte van Smaad deed was z'n goed recht en dat is verder prima door de Rechtstaat afgehandeld..

De oordelen in de Böhmermann-zaak zijn volgens mij een uitstekend voorbeeld ervan hoe in een goed functionerende Rechtstaat verschillende belangen afgewogen kunnen worden (en de Duitse rechters hebben ook erkend dat de text van dat gedicht zeker Smaad was, precies wat Böhmi ook wilde bewijzen en dat voordracht buiten de context van z'n Satire-zending en de uitleg erbij niet mag).

Wat Erdogan of andere Turkse politici in Turkije zeggen is verder hun zaak en ook iets voor hun eigen rechtspraak (die ikzelf niet zo hoog heb zitten als de duitse).

Ikzelf vind het bv eerder storend dat Turkije nu kritiek uitoefent op vermeende hindernissen die de Duitsers opwerpen tegen politici met dubbele nationaliteit...

Maar zelf nog recentelijk het inreizen van een Turks-Bulgaarse parlementariër weigerden exact met de begronding dat deze dan campagne zou voeren onder de minderheid van Turken die ook de Bulgaarse nationaliteit hebben; en ze dat niet wilden toestaan

http://www.hurriyetdailyn(...)110550&NewsCatID=338
Ja. Maar waar het voor mij ook een beetje wringt, is op het punt waar die Turkse ministers zich beroepen op hun burgerrechten, terwijl ze in feite niet als gewone burger maar in functie willen optreden. Dan zouden ze eigenlijk het diplomatieke kanaal moeten kiezen.

Binnenlands mag de overheid bijv. ook geen gebruik maken van het privaatrecht als er voor dezelfde doelstelling ook al een publiekrechtelijke regeling is (arrest Staat/Windmill).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2017 09:12:15 ]
pi_169367230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, ze sprak via de pers direct erdolf aan met 'ihnen'. Normaal gebruikt een Duitser 'Sie' en helemaal in officiële gelegenheden.
Ihnen is de dativ-vorm (3e naamval) van Sie, het is dus hetzelfde woord :P
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:36:37 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169368691
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:01 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ihnen is de dativ-vorm (3e naamval) van Sie, het is dus hetzelfde woord :P
Check!
Had het verkeerd dus. Lamaar.

Had gehoopt dat merkel het eindelijk gewoon zat was. Dus nog niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:48:07 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169368938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Check!
Had het verkeerd dus. Lamaar.

Had gehoopt dat merkel het eindelijk gewoon zat was. Dus nog niet.
Dit vat het wel samen. Volgens mij is iedereen die sproeipoep aan verbale diarree van de Turken intussen meer dan zat. Wordt tijd dat de Europese staatshoofden gewoon kappen met nog ingaan op die idioten uit Ankara en ze gewoon de deur wijzen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:50:10 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169368989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit vat het wel samen. Volgens mij is iedereen die sproeipoep aan verbale diarree van de Turken intussen meer dan zat. Wordt tijd dat de Europese staatshoofden gewoon kappen met nog ingaan op die idioten uit Ankara en ze gewoon de deur wijzen.
Sluit ik me bij aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169429693
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:43 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]
Natuurlijk was dat een reactie die te verwachten was, de Servische regering was van mening dat stukken land, waar toevallig een minderheid Serviërs woonde, ook daadwerkelijk aan Servië toebehoorde.
De gebieden waar Albanezen de meerderheid vormen in Macedonie, Griekenland, Servie en Montenegro ook maar aan de Albanezen weggeven? Over pakweg 50 jaar ook maar Noord-Holland weggeven aan de Turken en Marokkanen?

"Toevallig een minderheid", dat je dat uit je mond weet te krijgen zegt al genoeg.
De geschiedenis van de Servische bevolking op Kosovo strekt zich over eeuwen. De Ottomaanse overheersing, WO1 en WO2 hebben het Servische volk op Kosovo niet veel goed gedaan. Het werd constant tegengewerkt, verjaagd en uitgemoord. Is het niet door de Ottomanen dan wel door de Albanezen, Nazi's en ander gespuis. Desondanks heeft het Servische volk overal op Kosovo heel wat cultureel (UNESCO) goed achtergelaten waaraan je zeker kunt zien dat Kosovo nooit overwegend Albanees is geweest. Het enige waar dat Albanese volk ooit goed in is geweest is bang zijn voor Enver Hoxha en parasiteren in de buurlanden.

Op het moment dat de (grond)wet geschonden wordt, je politieagenten en burgers door de lokale bevolking worden ontvoerd en vermoord (soms op klaarlichte dag), zal jij ook je politie- en militaire strijdkrachten inzetten.

Gebrek aan rechten is geen argument voor weerstand, want Albanezen hebben altijd al een speciale status gehad met verregaande rechten in het grote Joegoslavie en de zelfstandige staten die daaruit ontstonden.

Servie is net zoals in WO1 genakt met een ultimatum waar ze niet op konden ingaan. Dat zou gewoon zelfmoord zijn geweest. Zelfs Bill Clinton heeft op een gegeven moment toegegeven dat hij op datgene wat Milosevic werd aangeboden nooit zelf zou zijn ingaan.

Maar goed, ik ben wel van mijn landgenoten zoals jij dat bent, gewend dat zij het recht vertolken zoals het hen uitkomt. :')

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De Duitse misdaden tegen de Belgische bevolking in 1914 waren berucht. Posters die de Amerikanen warm moesten maken voor een interventie in de oorlog droegen titels als "The Rape of Belgium" en "Remember Belgium".

Niet dat er ook maar enig verband is met dit topic...
^O^ _O_

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat een grote mond van iemand uit een land komt dat zo afhankelijk is van Duitsland. :')

Sukkeltje. :W
Zwaktebod reactie. _O- _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 11-03-2017 11:49:55 ]
pi_169429813
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 11:36 schreef Gruj0 het volgende:
Zwaktebod reactie. _O- _O_
Iets met pot, ketel en zwart. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169430081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 11:43 schreef HSG het volgende:

[..]

Iets met pot, ketel en zwart. :')
Ik heb inhoudelijk gereageerd op jouw post(s).
Hoezo is reageren met "sukkeltje" op de post van CrystalMeth geen zwaktebod? :')
pi_169433406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:36 schreef Igen het volgende:
Dat is niet waar.
Nee ?
Had het Nexit referendum een andere uitslag ?
pi_169434034
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee ?
Had het Nexit referendum een andere uitslag ?
Er bestaat helemaal geen Nexit-referendum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')