abonnement Unibet Coolblue
pi_169335459
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als we een wereld willen met meer kernwapens, sure, dan mag Iran ze ook hebben. Als we dat niet willen dan gaat het niet om oh zij wel dus mag de rest ze ook, dan betekent het gewoon hard zijn, verder is Iran natuurlijk een volslagen ander land, midden in een instabiele regio, des te meer reden om een kernwapen in hun handen te voorkomen zou ik zo denken.
quote:
That said, being that there is no viable alternative to this deal, those who support it correctly argue that the deal is good as it potentially delays Iran’s ambition to acquire nuclear weapons for at least 10 years; it requires Tehran to reduce its stockpile of enriched uranium by 98 percent, disables the Arak facility from producing weapons-grade plutonium, reduces the number of centrifuges by two thirds, converts the Fordow facility into a research center, and allows for unprecedented intrusive inspections.

In addition, the deal would lengthen (from a few months to a year) the timeframe in which Iran could reach the breakout point, which would give the U.S. more time to act, even militarily. Finally, supporters suggest that a more prosperous and secure Iran might give up its drive to obtain nuclear weapons and may even become a constructive player in the community of nations.
pi_169335566
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

het zal me weinig verbazen als ze binnen enkele jaren met die grote zak geld plotseling op de stoep staan, tarieven of niet, bovendien is dat allemaal nog in onderhandeling. Zolang de grote blonde leider maar hard genoeg geschreeuwd heeft om in ieder geval de indruk te doen wekken dat hij de beste deal er uit heeft gesleept en Amerikaanse banen heeft gered ;).
Bron?
[/quote]

https://www.ft.com/content/0d833e52-f5e8-11e5-96db-fc683b5e52db

Het is al langer aan de gang, veel te maken met een slechter beeld van Azie de laatste jaren waar de economie groei terugloopt, verder zie je ook activiteiten van Amerikaanse bedrijven in het buitenland afnemen als geheel, zie bijvoorbeeld vandaag nog, General Motors dat Opel verkoopt bijvoorbeeld in deze.
pi_169335591
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pakistan is wel buitengewoon stabiel? Of de VS onder Trump? Of Noord-Korea? Maar we dwalen af.. Dit topic gaat NIET over Obama ;)
Deze landen hebben natuurlijk al veel langer een kernwapen, Noord-Korea heeft ondanks de embargo's en sancties een kernwapen weten te maken, zeg nou niet dat ze het daar niet hebben geprobeerd tegen te houden.
pi_169335718
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Compleet vertekend beeld, zelfs het hoofd van de IAE heeft kritiek geuit op het feit dat Iran niks heeft hoeven afbreken maar vooral heeft moeten voorkomen, waarom omdat dit soort berekening niet in rekening brengen dat Iran, indien rijker en met meer capaciteiten, juist in deze periode veel meer zekerheden heeft kunnen bouwen om de bouwtijd tot een paar maanden te reduceren. Waar Iran onder belabberde omstandigheden jaren deed om te komen waar ze tot voor de akkoorden waren hebben ze er nu slechts veel minder tijd voor nodig, bovendien kan de suggestie worden gewekt dat Iran indien rijker en meer ontwikkeld dat soort wapens niet meer wilt hebben, wat een naiviteit, met dezelfde denkwijze kan je beredeneren dat over tien jaar Amerika misschien een veel kleinere rol speelt in het Midden-Oosten, laat staan dat ze dan nog militair in staat zijn, of de bereidheid hebben, om het programma tegen te houden bijvoorbeeld.
pi_169335744
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wacht maar af, veel Amerikaanse grootmachten verlaten nu buitenlandse markten en keren terug naar Amerika, het zal me weinig verbazen als ze binnen enkele jaren met die grote zak geld plotseling op de stoep staan, tarieven of niet, bovendien is dat allemaal nog in onderhandeling. Zolang de grote blonde leider maar hard genoeg geschreeuwd heeft om in ieder geval de indruk te doen wekken dat hij de beste deal er uit heeft gesleept en Amerikaanse banen heeft gered ;).
Ik denk dat ik gezien de trend mijn adem maar niet zal inhouden..... :)
pi_169335856
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:39 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gezien de trend mijn adem maar niet zal inhouden..... :)
Indien China echt de intentie heeft om gebruik te maken van de Amerikaanse kwetsbaarheid in Zuid- en Midden-Amerika dan lijkt het me toch volstreekt onvoorstelbaar dat Amerika dit gewoon laat gebeuren in deze.
pi_169335867
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:03 schreef DeParo het volgende:
Van de week kocht Iran bijvoorbeeld enkele Russische raketten soort van, die konden ze onder het wapenembargo niet kopen, het enige doel van deze raketten was en is om een Israelische aanval op nucleaire installaties te voorkomen.
De luchtdoelraketten (S-300) waar je het over hebt waren in 2007 door Iran gekocht van Rusland, lang voor de deal. En nee, op deze defensieve systemen was geen wapenembargo van kracht.

quote:
Het probleem met de deal is dat het atoomprogramma niet blijvend wordt voorkomen, het wordt slechts bevroren, terwijl Iran militaire wetenschappelijke en financiele capaciteiten opbouwt kan het over enkele jaren weer het programma hervatten, sancties en embargo's kunnen heringevoerd worden, maar Iran zal dan een stuk verder zijn dan een paar jaar geleden en slechts enkele maanden hebben om het programma te voltooien in deze.
Iran's nucleaire capaciteiten zijn niet enkel bevroren, maar ook significant teruggeschroefd.

Ik blijf me verbazen over de gebrekkige kennis van veel mensen omtrent deze deal.
pi_169336023
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:43 schreef Stabiel het volgende:

[..]

De luchtdoelraketten (S-300) waar je het over hebt waren in 2007 door Iran gekocht van Rusland, lang voor de deal. En nee, op deze defensieve systemen was geen wapenembargo van kracht.
Dus? Dat zegt toch voldoende. Iran had al die tijd om de deal tegen te houden, met de recente testen laat het land exact zien waar het staat in deze, en hier was wel degelijk sprake van een wapenembargo (deze ging van kracht in 2010).

[..]

quote:
Iran's nucleaire capaciteiten is niet enkel bevroren, maar ook teruggeschroefd.

Ik blijf me verbazen over de gebrekkige kennis van veel mensen omtrent deze deal.
De nucleare capaiciteiten zijn over het algemeen bevroren, de gebrekkige kennis over de deal is dan in deze geheel wederzijds, nogmaals van het grotere plaatje is niks afgebroken wat kan voorkomen dat Iran binnen enkele maanden een nucleair wapen bouwt. Wat voornamelijk teruggeschroefd is zijn de directe voorraden nodig om een wapen te bouwen, van de faciliteiten om die voorraden opnieuw aan te leggen, de structurele randen van het programma, dat is bevroren, niets meer.
pi_169336099
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Indien China echt de intentie heeft om gebruik te maken van de Amerikaanse kwetsbaarheid in Zuid- en Midden-Amerika dan lijkt het me toch volstreekt onvoorstelbaar dat Amerika dit gewoon laat gebeuren in deze.
Dat zou dan het enige deel van de aarde zijn waar ze dat niet gewoon hebben laten gebeuren.

Niet zo vreemd voor een land waar elke 4 jaar de koers 180 graden draait, of wat haar eigen bestuur gijzelt. Amerika is al tijden volstrekt stuurloos, vandaar dat Oceanie, zuid Oost Azie, Midden Oosten en Afrika vol staat met Chinese strategische investeringen.

Amerikaanse bedrijven zijn meer bezig hoe ze hun financial engineering nog extremer kunnen maken, de rest is bijzaak. En voor de Amerikaanse politiek geldt mutatis mutandis het zelfde.

Het is een broken country wat op schuld, leverage en make-believe draait. Een has-been dat de show nog even probeert op te houden.
pi_169336178
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:50 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat zou dan het enige deel van de aarde zijn waar ze dat niet gewoon hebben laten gebeuren.

Niet zo vreemd voor een land waar elke 4 jaar de koers 180 graden draait, of haar eigen bestuur gijzelt. Amerika is al tijden volstrekt stuurloos, vandaar dat Oceanie, zuid Oost Azie, Midden Oosten en Afrika vol staat met Chinese strategische investeringen.

Amerikaanse bedrijven zijn meer bezig hoe ze hun financial engineering nog extremer kunnen maken, de rest is bijzaak. En voor de Amerikaanse politiek geldt mutatis mutandis het zelfde.

Het is een broken country wat op schuld, leverage en make-believe draait.
Ik denk dat de Chinese koopkracht en intenties ook enigszins worden overschat. Dat zie je dus momenteel ook in Midden- en Zuid-Amerika, enkele jaren geheel lyrisch over wat China wel allemaal niet kon kopen en op touw kon zetten, nu vooral bezorgd in de zin dat ze niet denken dat Chinese investeringen de lokale economie ook maar enigszins op gang gaat brengen. Misschien heeft Amerika dat helemaal niet zo verkeerd gezien.
pi_169336349
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat de Chinese koopkracht en intenties ook enigszins worden overschat. Dat zie je dus momenteel ook in Midden- en Zuid-Amerika, enkele jaren geheel lyrisch over wat China wel allemaal niet kon kopen en op touw kon zetten, nu vooral bezorgd in de zin dat ze niet denken dat Chinese investeringen de lokale economie ook maar enigszins op gang gaat brengen. Misschien heeft Amerika dat helemaal niet zo verkeerd gezien.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet,en ik zie de facto wat anders in MIdden- en Zuid-Amerika. En ook overigens in de wereld.
pi_169336362
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:48 schreef DeParo het volgende:
Dus? Dat zegt toch voldoende. Iran had al die tijd om de deal tegen te houden, met de recente testen laat het land exact zien waar het staat in deze, en hier was wel degelijk sprake van een wapenembargo (deze ging van kracht in 2010).
Tijd om wat tegen te houden? De systemen waren in 2007 door Iran gekocht, en nadien voor onbepaalde tijd uitgesteld door significant lobbyen van Israël, waarbij Israël volgens de berichten drone-technologie naar Rusland heeft geëxporteerd als wederkerigheid.

Zoals ik al zei, de wapenembargo die van kracht was verbood niet het verkoop en levering van deze wapensystemen aan Iran. Lees het document er maar op na.

quote:
De nucleare capaiciteiten zijn over het algemeen bevroren, de gebrekkige kennis over de deal is dan in deze geheel wederzijds, nogmaals van het grotere plaatje is niks afgebroken wat kan voorkomen dat Iran binnen enkele maanden een nucleair wapen bouwt. Wat voornamelijk teruggeschroefd is zijn de directe voorraden nodig om een wapen te bouwen, van de faciliteiten om die voorraden opnieuw aan te leggen, de structurele randen van het programma, dat is bevroren, niets meer.
Iran heeft meer dan 12.000 van zijn centrifuges ontmanteld, haar plutonium reaktor in Arak volgegooid met cement zodat het niet meer operationeel is en 98% van haar nucleaire brandstof geëxporteerd naar Rusland. Dit is niet enkel een simpele bevriezing.
pi_169336577
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:59 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat verkeerd ziet,en ik zie de facto wat anders in MIdden- en Zuid-Amerika. En ook overigens in de wereld.
Ik denk niet dat ik dat verkeerd zie ;). China is op dit moment niet voor niets erg terughoudend met de grootschalige investeringen.
pi_169336904
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik dat verkeerd zie ;). China is op dit moment niet voor niets erg terughoudend met de grootschalige investeringen.
Ze zijn inderdaad vrij goed in timen. Het liefste investeren ze als bidder of last resort. :)
pi_169337026
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:00 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Tijd om wat tegen te houden? De systemen waren in 2007 door Iran gekocht, en nadien voor onbepaalde tijd uitgesteld door significant lobbyen van Israël, waarbij Israël volgens de berichten drone-technologie naar Rusland heeft geëxporteerd als wederkerigheid.

Zoals ik al zei, de wapenembargo die van kracht was verbood niet het verkoop en levering van deze wapensystemen aan Iran. Lees het document er maar op na.
Zover ik weet heeft Rusland zelf ivm het wapenembargo 2010 de levering van deze raketten bevroren, misschien hadden ze dat niet hoeven doen dat zou kunnen, het is hoe dan ook toch gebeurd. Dat Iran nogmaals verder gaat met kopen en testen zegt voldoende over hun intenties.

[..]

quote:
Iran heeft meer dan 12.000 van zijn centrifuges ontmanteld, haar plutonium reaktor in Arak volgegooid met cement zodat het niet meer operationeel is en 98% van haar nucleaire brandstof geëxporteerd naar Rusland. Dit is niet enkel een simpele bevriezing.
Iran mag gewoon verdergaan met het onderzoeken en ontwikkelen van een nieuwe generatie centrifuges, Iran heeft geen van de nucleaire faciliteite hoeven ontmantelen en mag nucleair materiaal blijven produceren, bovendien zijn vooral de controlemechanismes en manieren om de afspraken te enforcen zeer twijfelachtig, dat bleek volgens mij ook al enkele maanden terug bij controles, de technische verminderingen en bevriezen van de structuren verandert weinig. Dan hebben we het nog niet eens over de capaciteiten die Iran in de komende jaren kan opbouwen terwijl de structuur dus nog in principe gewoon overeind staat.
pi_169337068
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:18 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad vrij goed in timen. Het liefste investeren ze als bidder of last resort. :)
https://www.ft.com/content/091677dc-f8ec-11e6-bd4e-68d53499ed71

Dat valt mee ;).
  maandag 6 maart 2017 @ 20:33:01 #142
192592 SureD1
------------------------------
pi_169337353
Spicey weigert verdere info te geven over Trump
zijn tweet storm...
pi_169337367
quote:
Wat denk jij, vindt de Chinese overheid Dick Clark Productions, the company behind the Golden Globe Awards een strategische investering? _O- Verstandige mensen die Chinezen. Het lijkt wel Nintex den tweede hier.

Ik denk wel dat ze geld zouden hebben voor Syngenta, Ausgrid, Kuka, Osram, etc, of bijvoorbeeld die Mexicaanse olievelden waar ze net de rechten van gekocht hebben :)

Of probeerde je hierop te wijzen:
quote:
The volume of buyouts in January and February this year was still higher than in 2015 -- Chinese companies have announced 14 cross-border transactions worth more than $100m a piece since the start of the year, according to Thomson Reuters
  maandag 6 maart 2017 @ 20:38:01 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169337511
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:33 schreef SureD1 het volgende:
Spicey weigert verdere info te geven over Trump
zijn tweet storm...
Typisch.. Die andere woordvoerder (-ster in dit geval, zie in de comments vh topic in NWS) wist er ook al niks zinnigs over te zeggen..

Inmiddels ook al meer dan 24 uur niet getweet overigens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 maart 2017 @ 20:40:32 #145
192592 SureD1
------------------------------
pi_169337579
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Verrassend.. Die andere woordvoerder (-ster in dit geval, zie topic in NWS) wist er ook al niks zinnigs over te zeggen..
Sarah Huckabee ja... Mika Brzezinski sprak haar via de camera direct toe van Sarah, je moet na dit debacle nog verder met je carrière, laat je niet zo voor het karretje spannen...

Sabbat is voorbij he, Ivanka zal hem wel weer zijn telefoon hebben afgenomen...
  maandag 6 maart 2017 @ 20:41:23 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169337611
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:40 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Sarah Huckabee ja... Mika Brzezinski sprak haar via de camera direct toe van Sarah, je moet na dit debacle nog verder met je carrière, laat je niet zo voor het karretje spannen...
:D

Ik begin idd onderhand serieus te denken dat zijn telefoon is afgepakt als hij 24 uur niet getweet heeft :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 maandag 6 maart 2017 @ 20:50:32 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_169337897
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:40 schreef SureD1 het volgende:

[..]


Sabbat is voorbij he, Ivanka zal hem wel weer zijn telefoon hebben afgenomen...
Wat een jodenstreek van haar!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:52:02 #148
192592 SureD1
------------------------------
pi_169337951
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:D

Ik begin idd onderhand serieus te denken dat zijn telefoon is afgepakt als hij 24 uur niet getweet heeft :@
Pers klaagt nu bij Spicey dat ze POTUS vandaag niet te zien krijgen... misschien is hij voor straf opgesloten in een kast :D
  Overall beste user 2022 maandag 6 maart 2017 @ 20:53:54 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_169338026
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:52 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Pers klaagt nu bij Spicey dat ze POTUS vandaag niet te zien krijgen... misschien is hij voor straf opgesloten in een kast :D
Donald Ducks the question.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:54:16 #150
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169338040
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:D

Ik begin idd onderhand serieus te denken dat zijn telefoon is afgepakt als hij 24 uur niet getweet heeft :@
Batterijlader verstopt :P
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')