abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 6 maart 2017 @ 10:19:44 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169325737
en voor hoeveel van de 500 open posities heeft Trump al een nominee?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 6 maart 2017 @ 10:20:50 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_169325754
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
maar voor de rest van de wereld valt het wel mee volgens mij.
Nou,

taepodong-2-korea-utara-7.jpg

Hoewel de Taepodong-2 waarschijnlijk eerder rond de 8000KM haalt. Polen haal je daar wel mee. De afstand vergroten lijkt me niet een heel groot probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_169325782
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat er veranderd als ze ICBM's hebben. Het is niet zo dat ze dan opeens dingen kunnen gaan eisen, die ze niet nu ook al eisen...Dat Amerika het niet wil, kan ik vanuit hun oogpunt begrijpen, maar voor de rest van de wereld valt het wel mee volgens mij.
Wat er verandert in geopolitieke zin is vrij simpel. Met ICBMs kunnen ze de VS bereiken. Dat heeft natuurlijk enorme impact op de eventuele mogelijkheid tot interventie in het geval de situatie in de regio escaleert. De impact van escalatie in de regio is ook flink. Alleen China, Japan, India en Zuid-Korea hebben samen al een BBP dat groter is dan dat van de EU. Veel mensen bekijken de VS met een Eurocentrische blik, maar de Aziatisch-Pacifische regio is voor de VS minstens zo belangrijk en zal alleen maar groeien in belang aangezien daar flink wat opkomende economieŽn zijn.
“I did not mean that Conservatives are generally stupid; I meant, that stupid persons are generally Conservative. I believe that to be so obvious and undeniable a fact that I hardly think any hon. Gentleman will question it.“
pi_169325789
Noord Korea heeft een onderzeeer nodig :)

Welk land zou die kunnen bouwen die alleen nog maar focust op banen en winst voor alles? ;)
  maandag 6 maart 2017 @ 10:23:10 #55
3928 Ulx
pi_169325801
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat er verandert in geopolitieke zin is vrij simpel. Met ICBMs kunnen ze de VS bereiken. Dat heeft natuurlijk enorme impact op de eventuele mogelijkheid tot interventie in het geval de situatie in de regio escaleert. De impact van escalatie in de regio is ook flink. Alleen China, Japan, India en Zuid-Korea hebben samen al een BBP dat groter is dan dat van de EU. Veel mensen bekijken de VS met een Eurocentrische blik, maar de Aziatisch-Pacifische regio is voor de VS minstens zo belangrijk en zal alleen maar groeien in belang aangezien daar flink wat opkomende economieŽn zijn.
Maar daar trok Trump zich de eerste dag als President alweer terug.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_169325810
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:14 schreef Ulx het volgende:
http://www.politico.com/s(...)s-white-house-235703

Binnenkort weer een vacature? Het is alleen dweilen met de kraan open: Trump wil ja-knikkers en loyalisten om zich heen. Het probleem is dat je dan dus de chaos blijft houden omdat Trump geen benul heeft van het presidentschap en de ambtenaren dus niet weten waar ze aan toe zijn. Trump wil geen tegenspraak, en als hij er naar luistert, luistert hij alsnog niet. Ik denk dat Priebus' opvolger hetzelfde probleem gaat krijgen.
Ik weet niet of dat nou direct goed gaat uitpakken voor Donald. Hoewel Priebus geen goede manager is, en zo te lezen ook ongeschikt voor de functie, is het wel een van de banden die Trump nog onderhoudt met het Republikeinse establishment. Als je die er nu uit gaat gooien zal je hem al moeten vervangen door een ander die goed ligt bij de GOP, anders vervreemd je die ook (nog) verder van je. Met het indienen van een budget, opzeggen van Obamacare en dergelijke in aankomst kan hij alle steun gebruiken die hij kan krijgen.

Ik weet niet zeker of Trump een dergelijk figuur gaat vinden, of dat Bannon een van zijn vrienden mag aandragen. Slimste zou mij lijken om Reince nog een tijdje binnenboord te houden tot er wat belangrijke zaken zijn afgerond om hem daarna te lozen. Wellicht al kijken of je het met hem op een akkoordje kan gooien om hem weg te promoveren naar een of ander interessant baantje, al is dat natuurlijk ook een optie die flink kan backfiren als je alle lekken in aanmerking neemt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169325911
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar daar trok Trump zich de eerste dag als President alweer terug.
Uit TPP, maar TPP was sowieso al een beetje DOA. Clinton had haar steun ook al ingetrokken en ook de steun in het congres leek er niet echt meer te zijn.
De huidige regering heeft ook andere signalen afgegeven zoals sterkere militaire inmenging in de regio o.a. waar het de Zuid-Chinese zee betreft.
“I did not mean that Conservatives are generally stupid; I meant, that stupid persons are generally Conservative. I believe that to be so obvious and undeniable a fact that I hardly think any hon. Gentleman will question it.“
  maandag 6 maart 2017 @ 10:33:18 #58
3928 Ulx
pi_169325932
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uit TPP, maar TPP was sowieso al een beetje DOA. Clinton had haar steun ook al ingetrokken en ook de steun in het congres leek er niet echt meer te zijn.
De huidige regering heeft ook andere signalen afgegeven zoals sterkere militaire inmenging in de regio o.a. waar het de Zuid-Chinese zee betreft.
Ja leuk, maar ze hebben China wel nodig als ze wat aan NK willen doen.
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 10:33:19 #59
66825 crew  Reya
Fier Wallon
pi_169325933
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat nou direct goed gaat uitpakken voor Donald. Hoewel Priebus geen goede manager is, en zo te lezen ook ongeschikt voor de functie, is het wel een van de banden die Trump nog onderhoudt met het Republikeinse establishment. Als je die er nu uit gaat gooien zal je hem al moeten vervangen door een ander die goed ligt bij de GOP, anders vervreemd je die ook (nog) verder van je. Met het indienen van een budget, opzeggen van Obamacare en dergelijke in aankomst kan hij alle steun gebruiken die hij kan krijgen.

Ik weet niet zeker of Trump een dergelijk figuur gaat vinden, of dat Bannon een van zijn vrienden mag aandragen. Slimste zou mij lijken om Reince nog een tijdje binnenboord te houden tot er wat belangrijke zaken zijn afgerond om hem daarna te lozen. Wellicht al kijken of je het met hem op een akkoordje kan gooien om hem weg te promoveren naar een of ander interessant baantje, al is dat natuurlijk ook een optie die flink kan backfiren als je alle lekken in aanmerking neemt.
Het zou best in de geest van Trump liggen om Priebus te ontslaan, maar wat dan? Priebus is hoe dan ook beschadigd in dat geval, dus het is maar de vraag of mainstream Republikeinen staan te springen om het stokje van hem over te nemen, met het risico hetzelfde lot te moeten ondergaan. Een jaknikker of een vriendje van Bannon zou inderdaad kunnen, maar diegene moet wel een meerderheid in de Senaat krijgen; eerder werd al duidelijk dat dit niet zo vanzelfsprekend is voor Trump-nominees.
No one in this world, so far as I know—and I have researched the records for years, and employed agents to help me—has ever lost money by underestimating the intelligence of the great masses of the plain people.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:35:58 #60
3928 Ulx
pi_169325978
Maar een ja-knikker gaat de ambtenaren niet onder controle krijgen, want die hebben juist strategie en visie, langetermijndenken nodig. Daar heb ik Trump nog niet op kunnen betrappen.
pi_169325986
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Het zou best in de geest van Trump liggen om Priebus te ontslaan, maar wat dan? Priebus is hoe dan ook beschadigd in dat geval, dus het is maar de vraag of mainstream Republikeinen staan te springen om het stokje van hem over te nemen, met het risico hetzelfde lot te moeten ondergaan. Een jaknikker of een vriendje van Bannon zou inderdaad kunnen, maar diegene moet wel een meerderheid in de Senaat krijgen; eerder werd al duidelijk dat dit niet zo vanzelfsprekend is voor Trump-nominees.
Voor een benoeming van de Chief of Staff heb je geen meerderheid in de Senaat nodig. Hij mag er in principe iedereen neerzetten die hij wil.
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 10:38:43 #62
66825 crew  Reya
Fier Wallon
pi_169326024
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Voor een benoeming van de Chief of Staff heb je geen meerderheid in de Senaat nodig. Hij mag er in principe iedereen neerzetten die hij wil.
Ah, dat is inderdaad correct; mijn fout. In dat geval is het wat makkelijker.
No one in this world, so far as I know—and I have researched the records for years, and employed agents to help me—has ever lost money by underestimating the intelligence of the great masses of the plain people.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:44:56 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169326101
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hmmm, ik snap je punt wel. Ik woon zelf in Zuid-Korea momenteel, maar eigenlijk veranderd hier niets als NK ICBM's heeft. Seoul kunnen ze al helemaal plat krijgen met conventionele 'domme' 'wapens omdat het zo dicht bij de grens ligt (en waarschijnlijk hebben dus ook nog tonnen met zenuwgas liggen). Het is dus vooral voor Amerika een issue.

Maar waarom precies, zou Amerika zich geroepen moeten voelen om in te grijpen als ze ICBM's dreigen te kunnen maken? Moet NK perse altijd 'klein' worden gehouden? Ik weet niet of dat de oplossing is namelijk.

Ik denk niet dat Noord-Korea andere landen gaat aanvallen om eerlijk te zien. Het is ook niet zo dat Noord-Korea meteen landen om zich heen gaat veroveren zodra ICBM's hebben. Het is vooral Amerika die gewoon niet wil dat de balans in macht meer gelijk wordt. Maar wat hebben we nu echt te vrezen van Noord-Korea? Dat de machthebber opeens op de rode knop drukt? Dat heb ik bij de VS nu eigenlijk ook....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169326127
quote:
3s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:19 schreef Re het volgende:
en voor hoeveel van de 500 open posities heeft Trump al een nominee?
Er zijn nog 517 open posities. Van de 552 plekken zijn er 18 inmiddels bevestigd en zijn er nog 17 mensen genomineerd.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:47:24 #65
3928 Ulx
pi_169326138
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn nog 517 open posities. Van de 552 plekken zijn er 18 inmiddels bevestigd en zijn er nog 17 mensen genomineerd.
Dat schiet op!
  maandag 6 maart 2017 @ 10:52:39 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169326213
quote:

[..]

Hoelang duurde dit eigenlijk onder Obama? Of hoe lang duurt dit gemiddeld?

edit: bedankt ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169326215
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat schiet op!
Nouja, de nominaties gaan redelijk snel al met al. In de eerste maand heeft hij 33 mensen genomineerd, terwijl de Bushes er allebei maar 22 hadden, Clinton 27. Obama liep wel ver voor, 42 nominaties.

Het belangrijkste verschil is dan van die nominaties er bij Trump nog heel weinig zijn goedgekeurd, slechts 14 in de eerste maand. Bush jr. had 19 van de 22 nominaties door de Senaat in zijn eerste maand, Clinton 25 van de 27. Obama had er 28 van de 42.

Dus hij is wel, relatief gezien, vrij druk geweest met nomineren in zijn eerste maand. Door prutswerk bij het selecteren en doorlichten van zijn kandidaten, alsmede doordat ze allemaal onderdeel van het volk zijn en dus miljarden aan vermogen hebben, duren de bevestigingen door de Senaat allemaal wat langer.

Verder is dit natuurlijk alleen de eerste maand. Ik heb de indruk dat het daarna wat stil gevallen is bij Donald. Je hoort wel wat geruzie over bepaalde kandidaten die hun eigen mensen willen aanstellen, maar die daarin ook weer worden tegengewerkt door het Witte Huis. Antiderivative komt altijd braaf met het hoekje personeelszaken, maar daarin staan vooral shortlists en mogelijke kandidaten, vrijwel nooit daadwerkelijke nominaties. Hoewel ik de cijfers niet direct heb van andere presidenten in de tweede en derde maand denk ik wel dat de voorsprong op Trump qua nominaties steeds groter wordt. Ik zal het eens opzoeken.
pi_169326251
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hmmm, ik snap je punt wel. Ik woon zelf in Zuid-Korea momenteel, maar eigenlijk veranderd hier niets als NK ICBM's heeft. Seoul kunnen ze al helemaal plat krijgen met conventionele 'domme' 'wapens omdat het zo dicht bij de grens ligt (en waarschijnlijk hebben dus ook nog tonnen met zenuwgas liggen). Het is dus vooral voor Amerika een issue.

Maar waarom precies, zou Amerika zich geroepen moeten voelen om in te grijpen als ze ICBM's dreigen te kunnen maken? Moet NK perse altijd 'klein' worden gehouden? Ik weet niet of dat de oplossing is namelijk.

Ik denk niet dat Noord-Korea andere landen gaat aanvallen om eerlijk te zien. Het is ook niet zo dat Noord-Korea meteen landen om zich heen gaat veroveren zodra ICBM's hebben. Het is vooral Amerika die gewoon niet wil dat de balans in macht meer gelijk wordt.
Voor Zuid-Korea verandert er inderdaad weinig, maar juist de VS ligt nu nog buiten bereik van het Noord-Koreaanse nucleaire arsenaal en dat wil men graag zo houden. Hoe meer landen die de VS niet echt gunstig gezind zijn met nucleaire ICBMs, des te groter het risico dat er een keer escalatie plaatsvindt met alle gevolgen van dien. Dat geldt niet alleen voor de Noord-Koreaanse ambitie, maar bijvoorbeeld ook voor de Iraanse. Natuurlijk ligt het gelukkig niet voor de hand dat Noord-Korea gelijk andere landen gaat aanvallen, maar de mogelijkheid dat ze het kunnen doen maakt de wereld voor de VS weer een stukje onveiliger.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:15:23 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169326506
quote:

[..]

Maar Cruz tweette eind vorige week dat alle voorgestelde benoemingen erdoor waren... Hoe zit dat dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 maart 2017 @ 11:17:14 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169326536
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoelang duurde dit eigenlijk onder Obama? Of hoe lang duurt dit gemiddeld?

edit: bedankt ;)
Onder Obama 1 tm april 2009 meen ik. Maar dat kwam voor zover ik weet door tegenwerking vd Republikeinen, niet door een gebrek aan genomineerden.
pi_169326616
quote:
Eerder op zondag eiste Trump dat het Congres een officieel onderzoek instelt om vast te stellen of Obama inderdaad zijn positie misbruikte voor illegale afluisterpraktijken. Die aantijging lijkt afkomstig te zijn uit berichtgeving van de extreemrechtse nieuwswebsite Breitbart. Trump heeft nog geen bewijzen gepresenteerd.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ump-ontkrachten.html
pi_169326634
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar Cruz tweette eind vorige week dat alle voorgestelde benoemingen erdoor waren... Hoe zit dat dan?
Dat zal het daadwerkelijke kabinet hebben betroffen, die zijn er inmiddels allemaal door. Vrijwel alle posities daaronder moeten nog gevuld worden.
pi_169326653
quote:
*O* *O* *O* *O* *O* vooral doorgaan Trump *O* *O* *O* *O* *O*
nog meer gaten graven voor je vijanden... *O* *O* *O* *O*
hoe meer gaten, hoe groter de kans dat je er zelf in valt
*O* *O* *O* *O*
  maandag 6 maart 2017 @ 11:28:46 #74
3928 Ulx
pi_169326707
Het is wel een afgang van jewelste dit. Zijn eigen partijleden geloven hem niet eens. Trump heeft geen bewijs. WH medewerkers proberen alweer recht te lullen door te zeggen dat Trump wat anders bedoelde.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:29:31 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169326719
quote:
Dat was gisteren toch al bekend en gepost? Of vergis ik me?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')