abonnement Unibet Coolblue
pi_169311546
Hoi in de Westerse psycholgie ( wetenschap ) enzo, bestaat het stelen van een Mojo helemaal niet , maar in andere culturen dan juist weer wel! Van Afrikaanse Voodoo, tot bosjes-Peruanen tot (m)oslims, ze geloven heilig dat een geliefde een stukje van hun ziel of systeem hebben gestolen.

Hoe zou jij het stelen van iemands mojo vertalen is voor Westerse mensen begrijpbare taal?

Deze defnitie van Mojo is op het web te vinden :

Mojo

“Yes, he had his mojo workin' that night
~ Oscar Wilde on Robert Baldwin Ross

“It's time Elwood”
~ Jake Blues on Elwood on gettin his mojo back

“Gotta keep on risin'
~ Jim Morrison on the effects of good Mojo

Mojo is a sexist term that defines mans ability as a man. It is commonly prescribed to wimps when they haven’t scored lately, or to older back-alley cats who may have lost theirs or had their mojo stop working. A keen intellect would understand the reality of the situation, the lack of mojo thus is directly related to one's sexual promiscuity. it is important; and people like it.

Maar er bestaan ook andere definieties,

[ Bericht 0% gewijzigd door possetje op 07-03-2017 01:16:14 ]
pi_169311854
Ik denk dat het stelen van 'mojo' zoals je in de OP aangeeft, iemand zover krijgen dat ie zijn wilskracht verliest om dingen te doen welke het maken dat die persoon zich goed voelt. Een vervelend persoon boven je op de werkvloer, de overheid die niet naar je wensen fungeert, een verleden dat je achtervolgt.

Om 'mojo' te krijgen moet je naar je absolute kern, wat triggert het jou het meest om dingen te gaan doen? Dat het seksistisch is om mojo toe te schrijven op alleen het mannelijke geslacht is onzin, het is de 'drive' die mannen toedraagt om zichzelf of de omgeving te behoeden voor benadeling in de persoonlijke sfeer, de gemoedsrust. Daar pakken beide geslachten hun voordeel mee.

Ik denk dat de 'mojo' zijn oorsprong heeft in de grottencultuur, daar het belangrijk was dat de mannen op jacht gingen en de vrouwen achterbleven in de grotten. Een groep omvatte meer slagkracht dan één persoon, en dus gingen de mannen in groepen op jacht. Als iemand 'down' voelde deed de groep hem weer bovenop helpen, door te laten blijken dat een groep sterker staat dan één persoon.

Kortgezegd, mojo is drijfkracht en wilskracht samen. Het is alsof je het diepste van je persoon toespreekt om het absolute in je te activeren en goddomme iets te doen aan de fucking situatie. En niet morgen of volgende week, maar NU.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 05-03-2017 19:32:36 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 5 maart 2017 @ 20:44:01 #3
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169314891
Austin Powers was 'm ook kwijt.

pi_169315722
Hoi Possetje

Mojo kan dus gestolen worden vind ik.
Als je bv. verliefd wordt op een mooi en slim meisje dan steelt ze je hart.

Maar als je Mojo hebt en ze gaat bij je weg en neemt ze ook je Mojo mee met wat pech.
Want dan wil je vaak alleen nog maar zielig zijn en in bed blijven liggen voor een tijdje.


Mijn eigen Mojo heb ik gevonden toen ik ging afkicken.
Niet omdat ik zo goed gezocht had, maar omdat ik niets anders meer was dan de kern en weet ik veel wat.

Veel was het in ieder geval niet wat ik nog had. Mojo is eigenlijk het allermooiste wat je hebt als je het vind (naast liefde).
Alles is mogelijk en je staat versteld van je eigen kunnen.


Wat ik wel weet dat iedereen een Mojo heeft, bijna iedereen kan die bereiken.
Als de noodzaak er maar is en die is voor iedereen anders :)

Heel veel mensen in R&P hebben depressies en andere ellende bevochten en overleefd.
Achteraf zullen velen gedacht hebben, wow dat ik dat kon.

Een mooie quote van Mandela voor jou Possetje

"Our deepest fear is not that we are weak. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous? Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world ... As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others."
Hell To The Liars
  zaterdag 11 maart 2017 @ 16:19:21 #5
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169435423
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:06 schreef Metalfrost het volgende:
Ik denk dat het stelen van 'mojo' zoals je in de OP aangeeft, iemand zover krijgen dat ie zijn wilskracht verliest om dingen te doen welke het maken dat die persoon zich goed voelt. Een vervelend persoon boven je op de werkvloer, de overheid die niet naar je wensen fungeert, een verleden dat je achtervolgt.

Om 'mojo' te krijgen moet je naar je absolute kern, wat triggert het jou het meest om dingen te gaan doen? Dat het seksistisch is om mojo toe te schrijven op alleen het mannelijke geslacht is onzin, het is de 'drive' die mannen toedraagt om zichzelf of de omgeving te behoeden voor benadeling in de persoonlijke sfeer, de gemoedsrust. Daar pakken beide geslachten hun voordeel mee.

Ik denk dat de 'mojo' zijn oorsprong heeft in de grottencultuur, daar het belangrijk was dat de mannen op jacht gingen en de vrouwen achterbleven in de grotten. Een groep omvatte meer slagkracht dan één persoon, en dus gingen de mannen in groepen op jacht. Als iemand 'down' voelde deed de groep hem weer bovenop helpen, door te laten blijken dat een groep sterker staat dan één persoon.

Kortgezegd, mojo is drijfkracht en wilskracht samen. Het is alsof je het diepste van je persoon toespreekt om het absolute in je te activeren en goddomme iets te doen aan de fucking situatie. En niet morgen of volgende week, maar NU.
dankje voor je antwoord, ik heb het aandachtig gelezen!
  zaterdag 11 maart 2017 @ 19:00:50 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169438125
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 21:03 schreef Droopie het volgende:

Hoi Possetje

Mojo kan dus gestolen worden vind ik.
Als je bv. verliefd wordt op een mooi en slim meisje dan steelt ze je hart.

Maar als je Mojo hebt en ze gaat bij je weg en neemt ze ook je Mojo mee met wat pech.
Want dan wil je vaak alleen nog maar zielig zijn en in bed blijven liggen voor een tijdje.


Mijn eigen Mojo heb ik gevonden toen ik ging afkicken.
Niet omdat ik zo goed gezocht had, maar omdat ik niets anders meer was dan de kern en weet ik veel wat.

Veel was het in ieder geval niet wat ik nog had. Mojo is eigenlijk het allermooiste wat je hebt als je het vind (naast liefde).
Alles is mogelijk en je staat versteld van je eigen kunnen.


Wat ik wel weet dat iedereen een Mojo heeft, bijna iedereen kan die bereiken.
Als de noodzaak er maar is en die is voor iedereen anders :)

Heel veel mensen in R&P hebben depressies en andere ellende bevochten en overleefd.
Achteraf zullen velen gedacht hebben, wow dat ik dat kon.

Een mooie quote van Mandela voor jou Possetje

"Our deepest fear is not that we are weak. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous? Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world ... As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others."
Ik ben eens met dit. Duidelijk verhaal en dekt de lading.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169584554
Interessant. Ik begrijp alleen niet waarom vrouwen geen "mojo" hebben of bestaat daar een andere term voor?
pi_169584576
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 01:45 schreef MidnightB00m het volgende:
Interessant. Ik begrijp alleen niet waarom vrouwen geen "mojo" hebben of bestaat daar een andere term voor?
Owww daar geloof ik ook in hoor! Waarom niet?
pi_169601449
Het klinkt als een moeilijk woord voor zelfvertrouwen. Daar hebben andere mensen invloed op. Dat doet me er aan denken dat ik toen ik op de basisschool zat gepest ben en verraden door mijn beste vriend. Ik heb pas een paar jaar geleden "ontdekt" dat ik daar zoveel issues door heb opgelopen dat ik nog steeds een sociale fobie heb. Ergens geeft dat ook wel weer rust.
pi_169601483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:13 schreef jaha het volgende:
Het klinkt als een moeilijk woord voor zelfvertrouwen. Daar hebben andere mensen invloed op. Dat doet me er aan denken dat ik toen ik op de basisschool zat gepest ben en verraden door mijn beste vriend. Ik heb pas een paar jaar geleden "ontdekt" dat ik daar zoveel issues door heb opgelopen dat ik nog steeds een sociale fobie heb. Ergens geeft dat ook wel weer rust.
Haja, je weet ook niet helemaal wat er in jou vriend zijn leven speelde hey! soms zit er weer een vervelend verhaal achter het prive leven van een pester !
pi_169601505
Wat is het?
pi_169601597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:13 schreef jaha het volgende:
Het klinkt als een moeilijk woord voor zelfvertrouwen. Daar hebben andere mensen invloed op. Dat doet me er aan denken dat ik toen ik op de basisschool zat gepest ben en verraden door mijn beste vriend. Ik heb pas een paar jaar geleden "ontdekt" dat ik daar zoveel issues door heb opgelopen dat ik nog steeds een sociale fobie heb. Ergens geeft dat ook wel weer rust.
"Verraad komt als een overval waar je niet op bedacht bent"

Als je ervan uit gaat dat mensen je altijd kunnen verraadden, kan dat misschien helpen om die fobie te verhelpen.
Hell To The Liars
pi_169602023
Mojo kan je omschrijven als de kracht die je drijft. Maar dan anders.

Je energie ook wel het sprankje :P Het gene wat jou laat schijnen.. (klinkt een beetje vaag) Het is gewoon hetgene wat je drijft van binnen. Vastberaden en eigenlijk is het gewoon je drive maar dan postief.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_169605190
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:40 schreef LLgetikt het volgende:
Mojo kan je omschrijven als de kracht die je drijft. Maar dan anders.

Je energie ook wel het sprankje :P Het gene wat jou laat schijnen.. (klinkt een beetje vaag) Het is gewoon hetgene wat je drijft van binnen. Vastberaden en eigenlijk is het gewoon je drive maar dan postief.
ook mooi gedefinieerd!
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:59:49 #16
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169605976
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 01:45 schreef MidnightB00m het volgende:
Interessant. Ik begrijp alleen niet waarom vrouwen geen "mojo" hebben of bestaat daar een andere term voor?
Volgens Austin Powers bestaat mojo letterlijk uit ballen.

Dus...
1 + 1 = blauw
pi_169613789
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:59 schreef Kamina het volgende:

[..]

Volgens Austin Powers bestaat mojo letterlijk uit ballen.

Dus...
Ja je hebt soms ook relaties waar een van de twee partners in een soort geniep dagelijks de ander naar beneden praat, zo van "jij doet dit niet goed, dat niet goed, je bent slecht in dit en slecht in dat" en dan na 5 jaar is de ene zijn mojo helemaal verwoest!
pi_169618232
Nou ja het staat eigenlijk al in de post zelf het is te vertalen als seksisme en discriminatie van vrouwen
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_169649294
Jaja niet alleen mijn ene ex stal mijn mojo ooit , maar ook random mensen op straat doen dat vaak, ik woon dan in een achterstandwijk in Randstad, en dan heb je echt wel 100 000 mensen die op een of andere manier klem zitten met hun eigen leven, en die dat dan op andere projecteren,

De mensen die je dan steeds ontmoet op straat die fungeren als een soort spiegel, en elke keer eentje komt op je pad, en geeft je dan een onwaardige blijk, zo van "jij was nix, jij bent niets, je zal nooit wat worden" en als dat er dan 1000 in een maand zjn geweest, voel ik me ook helemaal onzeker worden en sloom en traag en onzeker!
pi_169841987
Ja, als je je zeep laten vallen in jilla
pi_169850287
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:19 schreef Gary_Oak het volgende:
Mojo Jojo?

[ afbeelding ]
Niet grappig :(
pi_169876545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:15 schreef possetje het volgende:

[..]

Haja, je weet ook niet helemaal wat er in jou vriend zijn leven speelde hey! soms zit er weer een vervelend verhaal achter het prive leven van een pester !
Klopt als een bus, wat niet klopt is dat jij/hij daar dan de dupe van moet worden.
En nu wil ik niet zeggen dat die pester dan perse fout zit maar de volwassenen om de pester/gepeste hadden moeten ingrijpen om dat te voorkomen.
pi_169897396
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 23:50 schreef Audacia het volgende:

[..]

Klopt als een bus, wat niet klopt is dat jij/hij daar dan de dupe van moet worden.
En nu wil ik niet zeggen dat die pester dan perse fout zit maar de volwassenen om de pester/gepeste hadden moeten ingrijpen om dat te voorkomen.
nou bij mij was het zo ", ik werd dan eerst extreem gepest, en dat ging ik dan uiteindelijk op anderen afreageren... tsja,,, kut ey
pi_169898520
Ja zo gaat dat maar beter zou het zijn dat wij als volwassenen het beste voorbeeld geven.
pi_169901888
Ik weet niet of ik compleet gek begin te worden maar ik heb werkelijk nog nooit van "mojo" gehoord.
pi_169902825
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:55 schreef -PesteNoire- het volgende:
Ik weet niet of ik compleet gek begin te worden maar ik heb werkelijk nog nooit van "mojo" gehoord.
Valt mee rustig blijven ademhalen.
Je hebt niet onder een steen geleefd in sommige kringen worden deze dingen meer besproken als in andere.
Ik hoorde van de week voor het eerst iets over "pattas" oid😂
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')