abonnement Unibet Coolblue
pi_169310664
Ik spuit 11 een beetje geloof ik. Dat komt door het opruimen van 1001 verdwaalde legoblokjes en het koken van de soep :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 5 maart 2017 @ 18:14:41 #52
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_169310702
Haihai.

Cassoulet was weer niet te versmaden. :9.

3 etentjes in de planning. Ik heb nu al trek.
Volgende week Verso cucina italiana d'intenzo. (Goddelijk)
De week erna Dorset (onbekend)
En binnenkort TAO. Áltijd goed.
  zondag 5 maart 2017 @ 18:16:56 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169310747
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:6 anders lees je gewoon mijn reactie. Het was expres kinderachtig.
Okay, dan geef ik het op. Ik snap je niet.
pi_169310777
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:11 schreef Clubsoda het volgende:
Als je zelf gelooft dat je alleen dingen verdient als je keihard afgezien hebt en je ziet tegelijkertijd dat een ander diezelfde dingen zomaar 'krijgt' zonder afgezien te hebben, dan wringt het. En in plaats van het denkbeeld opzij te zetten dat dat afzien per se noodzakelijk is, is het makkelijker om te geloven dat de ander het eigenlijk niet écht verdiend heeft. Cognitieve dissonantie ^O^ En dan wordt het al snel een vergelijking die omslaat in jaloezie of afgunst.

In dat licht vind ik het tof Kwak, dat je (in het openbaar) zo kritisch op jezelf reflecteert en je denkbeelden bijstelt. Dat mis ik in Fietsie's 'opvoedingverhaal': iedereen krijgt bepaalde denkbeelden mee maar dat ontslaat je niet van mogelijkheid om na te denken wat je er zelf van vindt.
Net weer wat bijgelezen, maar dit is zo mooi gezegd (mis ook een beetje het IQ om het zo goed te verwoorden)
We have far more in common than that which devides us..
pi_169310804
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef Maarten het volgende:
Haihai.

Cassoulet was weer niet te versmaden. :9.

3 etentjes in de planning. Ik heb nu al trek.
Volgende week Verso cucina italiana d'intenzo. (Goddelijk)
De week erna Dorset (onbekend)
En binnenkort TAO. Áltijd goed.
Vandaag wel koken, morgen en overmorgen een rest lasagne opmaken wegens geen tijd om te koken en woensdag uiteten. Daarna zie ik dan wel weer.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 maart 2017 @ 18:27:23 #56
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169310972
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:11 schreef Clubsoda het volgende:
Als je zelf gelooft dat je alleen dingen verdient als je keihard afgezien hebt en je ziet tegelijkertijd dat een ander diezelfde dingen zomaar 'krijgt' zonder afgezien te hebben, dan wringt het. En in plaats van het denkbeeld opzij te zetten dat dat afzien per se noodzakelijk is, is het makkelijker om te geloven dat de ander het eigenlijk niet écht verdiend heeft. Cognitieve dissonantie ^O^ En dan wordt het al snel een vergelijking die omslaat in jaloezie of afgunst.

In dat licht vind ik het tof Kwak, dat je (in het openbaar) zo kritisch op jezelf reflecteert en je denkbeelden bijstelt. Dat mis ik in Fietsie's 'opvoedingverhaal': iedereen krijgt bepaalde denkbeelden mee maar dat ontslaat je niet van mogelijkheid om na te denken wat je er zelf van vindt.
Nah dat bovenste is dus wat ik al die tijd probeerde te zeggen, maar ik laat me dan verlokken tot een definitiediscussie over het woord afgunst, kapitalisme of calvinisme. :P

Daarom zit ik niet in het docentendebatteam noch in de politiek.
Kwak
pi_169311071
Vanavond kookt ThuisBezorgd voor ons :@
Vanaf morgen maar weer iets meer op ons geld letten.
pi_169311132
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:31 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond kookt ThuisBezorgd voor ons :@
Vanaf morgen maar weer iets meer op ons geld letten.
ik zit er ook wel eens naar te kijken, dan zie ik het aanbod en de prijzen en dan ben ik heel snel weer genezen.... vaak gewoon overrated vette meuk....dan loop ik liever ff de hoek om en haal kibbeling, calamari en gambas ofzo..altijd die patat of pizza's echt ieuw
  zondag 5 maart 2017 @ 18:35:04 #59
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169311148
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:34 schreef liedetector het volgende:

[..]

ik zit er ook wel eens naar te kijken, dan zie ik het aanbod en de prijzen en dan ben ik heel snel weer genezen.... vaak gewoon overrated vette meuk....dan loop ik liever ff de hoek om en haal kibbeling en gambas ofzo
Dit. Ik zou willen dat er iets was bij thuisbezorgd dat ik zou willen eten.
Ik kan nooit iets vinden. :{
pi_169311151
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:34 schreef liedetector het volgende:

[..]

ik zit er ook wel eens naar te kijken, dan zie ik het aanbod en de prijzen en dan ben ik heel snel weer genezen.... vaak gewoon overrated vette meuk....dan loop ik liever ff de hoek om en haal kibbeling en gambas ofzo
Te duur is het sowieso, verder ben ik niet zo'n fijnproever dus als snel tevreden.

In het dorp zit hier verder helaas niet zoveel boeiends.
pi_169311167
Ik vind wel jammer dat sinds we verhuisd zijn dat we geen sushi meer kunnen bestellen, die was wel echt heel lekker :9
pi_169311170
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dit. Ik zou willen dat er iets was bij thuisbezorgd dat ik zou willen eten.
Ik kan nooit iets vinden. :{
zelfde probleem hier, en echt zijn er misschien wel 100 die bezorgen, maar ik hoef geen meuk... zie wel eens leuke dingen bij thuisafgehaald, maar dan moet je toch een dag van te voren dat al regelen
  zondag 5 maart 2017 @ 18:42:16 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169311313
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:46 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zullen we de van Dale gaan mailen?
Ja!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2017 @ 18:46:13 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169311379
Had gegrillde calamaris op een mangold en rucola salade met rijpe mini cherry tomaten, een olijfolie en citroensap dressing. Hierbij vers brood, schaaltje olijven
Mjam, vakantiethuisje weer eens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169311430
Spuit 1111: ik gun mijn bijstandburen hun langdurige vakantie in thuisland, want dan is het heeeeeerlijk rustig
En zelf hou ik niet zo van vakantie ondanks dat ik het me prima kan veroorloven,

Ik had nep-curry
  zondag 5 maart 2017 @ 18:48:37 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169311432
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als inherent aan dat systeem er niet genoeg is voor iedereen (want dan was alles waardeloos) dan volgt dat daar wel uit.
Economie is geen zero sum game
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2017 @ 18:49:19 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169311446
Zelfgemaakte nasi goreng met daarbij kippendijfilets in gefermenteerde zwarte bonensaus. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169311558
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:11 schreef Clubsoda het volgende:
Als je zelf gelooft dat je alleen dingen verdient als je keihard afgezien hebt en je ziet tegelijkertijd dat een ander diezelfde dingen zomaar 'krijgt' zonder afgezien te hebben, dan wringt het. En in plaats van het denkbeeld opzij te zetten dat dat afzien per se noodzakelijk is, is het makkelijker om te geloven dat de ander het eigenlijk niet écht verdiend heeft. Cognitieve dissonantie ^O^ En dan wordt het al snel een vergelijking die omslaat in jaloezie of afgunst.

In dat licht vind ik het tof Kwak, dat je (in het openbaar) zo kritisch op jezelf reflecteert en je denkbeelden bijstelt. Dat mis ik in Fietsie's 'opvoedingverhaal': iedereen krijgt bepaalde denkbeelden mee maar dat ontslaat je niet van mogelijkheid om na te denken wat je er zelf van vindt.
Maar laten we eerlijk wezen, het kan ook zomaar zo zijn dat fietsie wel heeft gereflecteerd en dat hij van mening blijft dat dat afzien noodzakelijk of ten minste gewenst is. Daarmee vind ik je assumptie dat fietsie niet reflecteert obv dat jij dat niet gezien hebt wel wat boud. Waarmee niet gezegd is dat ie onjuist is natuurlijk.

Dat ik jij wij hullie daar anders over denken, maakt zijn denkbeeld ook niet per definitie fout, dus hoeft het reflecteren niet per se tot wijziging te leiden, toch?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169311681
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk wezen, het kan ook zomaar zo zijn dat fietsie wel heeft gereflecteerd en dat hij van mening blijft dat dat afzien noodzakelijk of ten minste gewenst is. Daarmee vind ik je assumptie dat fietsie niet reflecteert obv dat jij dat niet gezien hebt wel wat boud. Waarmee niet gezegd is dat ie onjuist is natuurlijk.

Dat ik jij wij hullie daar anders over denken, maakt zijn denkbeeld ook niet per definitie fout, dus hoeft het reflecteren niet per se tot wijziging te leiden, toch?
Daar heb je een heel goed punt te pakken, maar ik vind het behoorlijk gedurft om over mensen uitspraken te doen zonder dat je in hun administratie gekeken hebt (ga ik tenminste vanuit dat ie niet daar aan tafel heeft gezeten om dat eens even helemaal uit te pluizen), dus ervaar ik het (nog steeds persoonlijke mening) dat ie zich bemoeit met zaken die m geen reet aan gaan....(en al zou hij hun administratie wel kennen blijf ik bij het punt dat het m geen reet aangaat...), dus is het wat bizar om daar op een forum over te "klagen" (ik las de post als een soort aanklacht)
pi_169311737
Eens over dat, mijn verhaal ging puur over de insteek dat je bepaalde geneugten, zoals vakantie, moet verdienen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169311751
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:01 schreef Vanyel het volgende:
Eens over dat, mijn verhaal ging puur over de insteek dat je bepaalde geneugten, zoals vakantie, moet verdienen.
ja precies, daar heb je dus ook een goed punt
pi_169311779
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk wezen, het kan ook zomaar zo zijn dat fietsie wel heeft gereflecteerd en dat hij van mening blijft dat dat afzien noodzakelijk of ten minste gewenst is. Daarmee vind ik je assumptie dat fietsie niet reflecteert obv dat jij dat niet gezien hebt wel wat boud. Waarmee niet gezegd is dat ie onjuist is natuurlijk.

Dat ik jij wij hullie daar anders over denken, maakt zijn denkbeeld ook niet per definitie fout, dus hoeft het reflecteren niet per se tot wijziging te leiden, toch?
Ik doe inderdaad die aanname, gebaseerd op het feit dat ik een verhandeling lees over het sociaal stelsel die wordt afgesloten met "ik ben zo opgevoed en daarom denk ik er zo over". In die uitspraak mis ik reflectie en dat is ook letterlijk wat ik zeg. Het kan heel goed zijn dat hij er wel meer over nagedacht heeft en daarna besloten heeft zijn mening niet bij te stellen en dan zou ik er benieuwd naar zijn dat te lezen.

Ik zeg nergens dat zijn denkbeeld 'fout' zou zijn (ik heb zelfs mijn eigen mening hierover niet eens gegeven :+ ) en daar gaat het wat mij betreft ook helemaal niet om. Of je al dan niet de ideeën die je meekrijgt in de opvoeding aan een kritische beschouwing onderwerpt en verwerpt heeft toch ook niets te maken met of ze goed of fout zijn? De juistheid van dit soort meningen is toch überhaupt al niet te achterhalen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 5 maart 2017 @ 19:13:48 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169312072
Uitkeringen niet zijnde gespaard geld (WW, pensioen) zijn in mijn ogen enkel voor eerste levensbehoefte. Niet doodgaan met een basiskwaliteit van leven.

Vliegvakanties of andere vakantievormen meer dan een basis camping verblijf zijn in mijn ogen een luxe, een luxe die mensen die heel heel heel hard fysiek moeten werken vaak al niet kunnen betalen.

Hoe ik inzage heb in de financiën van de specifieke casus gaat jullie geen reet aan. Feit is dat daar loon uit werk 0,- per jaar is maar er wel bijna jaarlijks een vakantie naar een buitenland kan, vliegend.

En ik vind dat een enorm onrecht in de richting van eenverdieners die zich scheel werken maar zich die luxe niet kunnen permitteren.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_169312102
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik doe inderdaad die aanname, gebaseerd op het feit dat ik een verhandeling lees over het sociaal stelsel die wordt afgesloten met "ik ben zo opgevoed en daarom denk ik er zo over". In die uitspraak mis ik reflectie en dat is ook letterlijk wat ik zeg. Het kan heel goed zijn dat hij er wel meer over nagedacht heeft en daarna besloten heeft zijn mening niet bij te stellen en dan zou ik er benieuwd naar zijn dat te lezen.

Ik zeg nergens dat zijn denkbeeld 'fout' zou zijn (ik heb zelfs mijn eigen mening hierover niet eens gegeven :+ ) en daar gaat het wat mij betreft ook helemaal niet om. Of je al dan niet de ideeën die je meekrijgt in de opvoeding aan een kritische beschouwing onderwerpt en verwerpt heeft toch ook niets te maken met of ze goed of fout zijn? De juistheid van dit soort meningen is toch überhaupt al niet te achterhalen?
Het foute zat m hierin

En in plaats van het denkbeeld opzij te zetten dat dat afzien per se noodzakelijk is, is het makkelijker om te geloven dat de ander het eigenlijk niet écht verdiend heeft.

Las ik alsof het opzij zetten van het denkbeeld de juiste keuze was.

Maar kinderen moeten in bed. Kort dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169312569
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het foute zat m hierin

En in plaats van het denkbeeld opzij te zetten dat dat afzien per se noodzakelijk is, is het makkelijker om te geloven dat de ander het eigenlijk niet écht verdiend heeft.

Las ik alsof het opzij zetten van het denkbeeld de juiste keuze was.

Maar kinderen moeten in bed. Kort dus.
Ja ok, ik snap wat je bedoelt. Het is denk ik verwarrend omdat ik, merk ik nu, het op twee verschillende manieren over het 'aanpassen van je mening heb'. Mijn eerste alinea slaat op hoe calvinisme in het algemeen een relatie heeft met jaloezie en/of afgunst. Ik denk dat cognitieve dissonantie daarin een mediërende rol heeft en dat men uit zelfbehoud (= behoud van calvinisme) makkelijk vervalt in afgunst, omdat die dissonantie ervoor zorgt dat je je overtuiging niet makkelijk aanpast. Dat vind ik overigens een volkomen menselijk proces en ik blijf zelf ook zeker niet verschoond van makkelijk vasthouden aan mijn eigen starre overtuigingen :) Ik heb er dus geen waardeoordeel over, ik beschrijf alleen hoe ik de samenhang zie.

Los van de inhoud van zijn mening vind ik fietsie's uitspraak over zijn opvoeding en zijn daaruit vloeiende maatschappijbeeld neigen naar dogmatisme omdat ik dáár geen reflectie op lees. Waarbij reflectie =/= bijstellen. Dat vind ik hoogstens jammer of oninteressant maar zeker niet fout.

Ik weet alleen niet of dit het duidelijker maakt :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')