abonnement Unibet Coolblue
pi_169289673
Ik had tijdens de zomervakantie een steen gevonden die er best mooi uitzag ik heb deze mee genomen naar Nederland en vroeg mij af wat voor steen het was. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en wat ik er mee zou moeten/kunnen doen?
https://ibb.co/n8CpQa
https://ibb.co/h4Gika
https://ibb.co/hQ6ika
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:24:51 #2
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_169289691
Ik zie geen foto's.
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_169289700
Foto's doen het nog niet. :P
-nee-
pi_169289717
Heb ze als link erin gezet, excuses.
pi_169289724
SUPERMAN!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_169289757
Groen kryptoniet[bewerken]
De meest bekende kryptonietvariant. In de Superman-serie wordt verondersteld dat groen kryptoniet waarschijnlijk de enige soort is die dodelijk is voor Superman, indien het niet snel genoeg uit zijn buurt wordt verwijderd. Deze soort kryptoniet komt het meest voor. Als niet wordt vermeld om welke soort het gaat, gaat het haast altijd om groen kryptoniet.

Groen kryptoniet veroorzaakt bij Kryptonianen met superkrachten intense pijn en ontneemt hen hun superkrachten. De effecten verdwijnen meestal direct nadat het kryptoniet weer uit hun buurt wordt verwijderd, maar kunnen bij intense blootstelling nog lang aan blijven houden. Als het kryptoniet niet snel wordt weggehaald, betekent de straling vrijwel altijd de dood van de Kryptoniaan. Meestal is een Kryptoniaan gedurende de blootstelling net zo zwak als een gewoon mens, en kan in feite met simpele wapens worden gedood.

Groen kryptoniet heeft in de strips geen onmiddellijk effect op mensen en Kryptonianen zonder superkrachten, maar bij zeer lange blootstelling kan het ook bij mensen ziektes veroorzaken. De bekendste ziekte die door kryptoniet kan ontstaan bij mensen is kanker. Lex Luthor kwam hierachter toen hij jarenlang een ring met een stuk kryptoniet om zijn vinger droeg ter bescherming tegen Superman. In de televisieserie Smallville veroorzaakt groen kryptoniet mutaties bij mensen indien het gecombineerd wordt met een ander element. Zo muteert het in combinatie met hitte een man in een vuurmanipulator.
Ik zwaai naar dieren.
pi_169289783
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:27 schreef Geerd het volgende:
Groen kryptoniet[bewerken]
De meest bekende kryptonietvariant. In de Superman-serie wordt verondersteld dat groen kryptoniet waarschijnlijk de enige soort is die dodelijk is voor Superman, indien het niet snel genoeg uit zijn buurt wordt verwijderd. Deze soort kryptoniet komt het meest voor. Als niet wordt vermeld om welke soort het gaat, gaat het haast altijd om groen kryptoniet.

Groen kryptoniet veroorzaakt bij Kryptonianen met superkrachten intense pijn en ontneemt hen hun superkrachten. De effecten verdwijnen meestal direct nadat het kryptoniet weer uit hun buurt wordt verwijderd, maar kunnen bij intense blootstelling nog lang aan blijven houden. Als het kryptoniet niet snel wordt weggehaald, betekent de straling vrijwel altijd de dood van de Kryptoniaan. Meestal is een Kryptoniaan gedurende de blootstelling net zo zwak als een gewoon mens, en kan in feite met simpele wapens worden gedood.

Groen kryptoniet heeft in de strips geen onmiddellijk effect op mensen en Kryptonianen zonder superkrachten, maar bij zeer lange blootstelling kan het ook bij mensen ziektes veroorzaken. De bekendste ziekte die door kryptoniet kan ontstaan bij mensen is kanker. Lex Luthor kwam hierachter toen hij jarenlang een ring met een stuk kryptoniet om zijn vinger droeg ter bescherming tegen Superman. In de televisieserie Smallville veroorzaakt groen kryptoniet mutaties bij mensen indien het gecombineerd wordt met een ander element. Zo muteert het in combinatie met hitte een man in een vuurmanipulator.
Mooi dan kan ik het eindelijk tegen superman opnemen!
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:55:03 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_169290465
malachiet
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:55:08 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:55:23 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_169290475
Ja hoi, steendeskundige (geoloog heet zoiets) present. Zo op basis van de foto's is dat best lastig, je moet 'm in je handen hebben en met een loepje kunnen bekijken. Liefst een heel dun plakje ervan om het dan onder een (speciale) microscoop te bekijken. De kleur (alleen) zegt meestal niet heel veel.

Waar komt 'ie ergens vandaan? Kan je er een krasje mee op een stalen voorwerp maken (mes of zo)?

Maar goed, gokje zou kunnen zijn: jadeite of diopside.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 04-03-2017 21:00:57 ]
Huilen dan.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 21:12:57 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_169291043
Dat is smaragd. Bij Postal Smaragd krijg je er zeker ¤450 voor.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_169291192
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:55 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoi, steendeskundige (geoloog heet zoiets) present. Zo op basis van de foto's is dat best lastig, je moet 'm in je handen hebben en met een loepje kunnen bekijken. Liefst een heel dun plakje ervan om het dan onder een (speciale) microscoop te bekijken. De kleur (alleen) zegt meestal niet heel veel.

Waar komt 'ie ergens vandaan? Kan je er een krasje mee op een stalen voorwerp maken (mes of zo)?

Maar goed, gokje zou kunnen zijn: jadeite of diopside.
Ik heb er mee op een stalen met gekrast, en het maakt inderdaad krassen. Het is afkomstig van de stad Kayseri waar ook de Mount Erciyes zich bevindt. De vulkaan is sterk geėrodeerd, maar heeft misschien nog een uitbarsting gekend in 253 v.Chr., zoals zou blijken door afbeeldingen op Romeinse munten.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 21:40:36 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_169291925
Zonder bekend te zijn met die specifieke vulkaan zou het dan prima een mineraal uit de pyroxeengroep kunnen zijn (waaronder de 2 mineralen die ik hierboven noemde vallen).
Huilen dan.
pi_169292280
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
Zonder bekend te zijn met die specifieke vulkaan zou het dan prima een mineraal uit de pyroxeengroep kunnen zijn (waaronder de 2 mineralen die ik hierboven noemde vallen).
Heb je enig idee of ik de mineraal soort ergens bevestigd kan krijgen? En indien het de mineralen zijn die jij noemde, je nog enig idee hebt of deze van waarde zijn en wat ik ermee zou kunnen doen?
pi_169292371
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
Zonder bekend te zijn met die specifieke vulkaan zou het dan prima een mineraal uit de pyroxeengroep kunnen zijn (waaronder de 2 mineralen die ik hierboven noemde vallen).
Sinds wanneer ben jij niet blauw meer?
pindazakje
  zaterdag 4 maart 2017 @ 22:13:34 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_169292741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:53 schreef Mrvn het volgende:

[..]

Heb je enig idee of ik de mineraal soort ergens bevestigd kan krijgen?
Aan mij :7 (of iemand anders met enige kennis van mineralen) laten zien.
quote:
En indien het de mineralen zijn die jij noemde, je nog enig idee hebt of deze van waarde zijn en wat ik ermee zou kunnen doen?
Je kan er naar kijken, bijvoorbeeld. Maar ik zou er niet op rekenen dat je iets waardevols in handen hebt.
Huilen dan.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 22:13:50 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_169292751
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij niet blauw meer?
Sinds 2013 of zo?
Huilen dan.
pi_169292804
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 22:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Sinds 2013 of zo?
Godver alweer zo lang geleden? Wat vliegt de tijd ;(
pindazakje
  zaterdag 4 maart 2017 @ 22:58:09 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_169294004
Vertel mij wat.
Huilen dan.
pi_169294129
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')