abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180422185
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:04 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik vind hem lief O+
Is hij ook, moet even kijken naar wat speelgoed voor hem, hij mag graag dingen doen, zoals zijn bak herinrichten 37002706_945613528958599_9044876614826983424_n.jpg?_nc_cat=0&oh=f2cbb1899d03f0696beb5fa0bad149df&oe=5BA4BC49
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:08:11 #252
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180422202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Is hij ook, moet even kijken naar wat speelgoed voor hem, hij mag graag dingen doen, zoals zijn bak herinrichten [ afbeelding ]
:D _O-

Nu moet mijn tuin nog sneller klaar :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
pi_180422268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

:D _O-

Nu moet mijn tuin nog sneller klaar :@
Hij gooit graag alles eruit, dan kijkt hij je aan pakt een strootje, hop over de rand en dan weer kijken wat jij daar van vind. Misschien dat hij een bal of wat wilgentakken wel leuk vind
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:14:02 #254
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180422314
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:11 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Hij gooit graag alles eruit, dan kijkt hij je aan pakt een strootje, hop over de rand en dan weer kijken wat jij daar van vind. Misschien dat hij een bal of wat wilgentakken wel leuk vind
Wellicht een konijnenspeeltje idd een optie?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
pi_180422340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:11 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Je hebt ook ballen van wilgentakken!
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180422666
Ja zal eens gaan zoeken voor hem, heb hem net een tak van een fruitboom gegeven, daar staat hij nu mee in het rond te slaan
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:38:24 #257
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180422755
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ja zal eens gaan zoeken voor hem, heb hem net een tak van een fruitboom gegeven, daar staat hij nu mee in het rond te slaan
Film het eens :D
pi_180423157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:38 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Film het eens :D
Als ik wil filmen dan kijkt hij mij aan van, wat wil jij nou?
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:01:46 #259
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_180423180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:00 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Als ik wil filmen dan kijkt hij mij aan van, wat wil jij nou?
Stopt ook meteen met alles doen ja :P
pi_180423219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:01 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Stopt ook meteen met alles doen ja :P
Dat doen ze altijd :'(
pi_180425516
Heeft hij geen last van z'n oren FLL? Een bekende van mij met een opvang had ook een Engelse hangoor zitten, en ze hebben uiteindelijk een gedeelte van zijn oren moeten amputeren omdat hij er telkens op stond (en ze dus zo ernstig verwondde) en hij loopt nu ook veel beter met zijn kop omhoog. Het gewicht van die oren was ook nadelig.

Verder wel een lieverd om te zien hoor. Krijgt hij nog een leuke vriendin? :)
pi_180443431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:05 schreef Candaasje het volgende:
Heeft hij geen last van z'n oren FLL? Een bekende van mij met een opvang had ook een Engelse hangoor zitten, en ze hebben uiteindelijk een gedeelte van zijn oren moeten amputeren omdat hij er telkens op stond (en ze dus zo ernstig verwondde) en hij loopt nu ook veel beter met zijn kop omhoog. Het gewicht van die oren was ook nadelig.

Verder wel een lieverd om te zien hoor. Krijgt hij nog een leuke vriendin? :)
Nee, maar moet de nagels wel goed in de gaten houden, die moet ik kort houden. Ja als hij zindelijk is en geholpen moet ik even een andere fokker in de gaten houden wanneer deze een nestje heeft, wil dan wel weer een van zelfde ras.
pi_180587015
Vandaag Oortjes laten castreren met een cavia Snoepie, nu kan ik rustig gaan rondkijken naar nog een voedster, zit wel te denken aan hetzelfde ras, maar gezien daar nooit zoveel van te koop zijn ook de optie open houden voor ander ras. Zit wel te denken aan een Franse Hangoor, een Rex of een Belgische haas. Heb nog alle tijd, sowieso wacht ik ermee tot na we op vakantie zijn geweest dan weet ik ook zeker dat Oortjes onvruchtbaar is. Kan mij dan even goed inlezen in deze rassen.
pi_180588158
Alle 3 leuke rassen. Rexen voor je ik zelf ontzettend gaaf (vooral de rex widder want hangoor O+). Rexen hebben wel wat meer risico op pododermatitis door hun beharing.
pi_180588402
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:22 schreef douche-eendje het volgende:
Alle 3 leuke rassen. Rexen voor je ik zelf ontzettend gaaf (vooral de rex widder want hangoor O+). Rexen hebben wel wat meer risico op pododermatitis door hun beharing.
Ja gewoon eerst even goed inlezen wat het beste is, ze lopen in elk geval los in huis, dus kunnen wel aardig bewegen
pi_180601280
Een Belgische haas lijkt me wat minder geschikt voor het binnenshuis houden, dat zijn toch wel aardig formaat konijnen met doorgaans veel energie.

Franse hangoor: ik zou dan voor een niet te grote gaan dan. (Vanwege problemen met de achterhand die nog wel eens ontstaan door het gewicht. )

Rexen zijn absoluut leuk, maar wel inderdaad grotere kans op pododermatitis. Dat vind ik dan wel weer een aardig nadeel. Maar bij de materiaalkeuze van de ondergrond kun je daar wel enigszins rekening mee houden natuurlijk :) .

Waarom moet het per se een ras zijn eigenlijk?
Sorry, ik voel me nu een beetje de partypooper/azijnzeiker, maar ik snap het gewoon echt nooit zo goed. Er zijn maar weinig echt diervriendelijke konijnenfokkers (en er vaak toch nog zaken die ik niet per se ideaal voor de konijnen vind), er zijn veel raskenmerken die enkel nadelig zijn voor de dieren zelf (Engelse hangoren vind ik eigenlijk ook een beetje zielig, met die veel te lange oren waar ze op kunnen trappen en waardoor hun houding ook niet per se goed is..) en opvangcentra barsten uit hun voegen. En voor het karakter maakt het doorgaans geen barst uit wat voor ras je neemt. Bij een hond snap ik de fok nog wel, maar bij een goede hondenfokker spelen gezondheid en karakter de grootste rol, gevolgd door het uiterlijk. Bij de konijnenfok is de gezondheid vaak ondergeschikt aan het uiterlijk. En dat vind ik zorgelijk.)

Het is geen persoonlijke aanval verder, maar ik wilde het toch even kwijt.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 07:33:47 #267
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_180601406
En wij hebben een raskonijn uit het asiel :) was niet eens de bedoeling, Molly is ook rasloos. Maar Bennie is getatoeerd en alles. Maar we wilden graag een ouder heertje en daar was Ben :) Het nige voordeel aan het ras-zijn is dat we precies weten hoe oud hij is, van Molly hebben we geen idee.

Alleen dat ze echt een oude dame begint te worden. Zeker als we het vergelijken met Ben. Die is ruim 8 jaar, maar vl actiever dan Mol. Hij rent en springt door de kamer als een puber, terwijl Mol wel rondhupt, maar binkies begint ze echt niet meer aan. Die uitsloverij :{w
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180601411
Oeh ik raad je toch even aan om je te verdiepen in de wereld van de raskonijnen en knaagdieren, kom regelmatig bij shows en zieke, overdreven dieren komen echt niet langs die keurmeester, daar zie je echt wel keurige gezonde dieren, ook let een fokker wel degelijke op gedrag, agressieve dieren worden direct buitengesloten omdat die niet handzaam zijn bij shows en 'rotjongen' geven zoals een fokker van Vlaamse reuzen eens zei.

Ruimte is geen probleem, ze lopen door de kamer, keuken en kunnen via de keuken zo de serre in lopen en bij mooi weer zo de tuin in, Oortjes gaat hier ook gewoon keurig op de bak.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 07:38:39 #269
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_180601437
Ik koop geen raskonijnen bij een fokker omdat ik altijd bang ben dat het bij de keuringen allemaal rozengeur en maneschijn is, maar wat gebeurt er achter de schermen? Dat krijg je eigenlijk nooit te zien. Want wat gebeurt er met de "buitengesloten" dieren? Die slijten hun leven vast niet in een konijnenweitje vol gras en bloemetjes.

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar ik haal mijn konijnen dan liever bij de opvang... En er zit zoveel in de opvang! Met een beetje zoeken vind je daar k raskonijnen, als je dat wilt :)
  vrijdag 20 juli 2018 @ 07:39:26 #270
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180601440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik koop geen raskonijnen bij een fokker omdat ik altijd bang ben dat het bij de keuringen allemaal rozengeur en maneschijn is, maar wat gebeurt er achter de schermen? Dat krijg je eigenlijk nooit te zien. Want wat gebeurt er met de "buitengesloten" dieren? Die slijten hun leven vast niet in een konijnenweitje vol gras en bloemetjes.

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar ik haal mijn konijnen dan liever bij de opvang... En er zit zoveel in de opvang! Met een beetje zoeken vind je daar k raskonijnen, als je dat wilt :)
O+ O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180601494
quote:

En om daar aan toe te voegen: uiteindelijk moet je konijn die je wil koppelen, ook gelukkig worden met het konijn dat je ‘koopt’. Mijn ervaring met de opvang is dat je wel mag aanwijzen welke je leuk vindt, maar dat ze wel kijken of ze bij elkaar passen d.m.v. koppelen. Als je zelf een random konijn haalt van de fokker, weet je dat niet zeker. Ik heb 3 konijnen en mijn laatste komt uit de dierenwinkel (kon niet eens staan in het kooitje). Had wel de deal gemaakt dat ik haar terug mocht brengen als het koppelen niet lukte. Dat zou ik alleen nooit over mijn hart verkrijgen, dan had ik liever een goed huisje voor haar gezocht. Anyways, ze ze vinden elkaar leuk, dus het werkt toevallig prima, maar je weet het niet van te voren.
pi_180601504
quote:

Ik ben lid van een konijnen en knaagdieren rasvereniging en moet zeggen, we krijgen maandbladeren en bij sommige fokkers fokt de man konijnen en de vrouw cavia's dus die kom ik dan wel weer tegen als ik weer dieren inlever voor de show.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:04:42 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180601633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ik ben lid van een konijnen en knaagdieren rasvereniging en moet zeggen, we krijgen maandbladeren en bij sommige fokkers fokt de man konijnen en de vrouw cavia's dus die kom ik dan wel weer tegen als ik weer dieren inlever voor de show.
Iemand die het wel een goed idee vindt dieren te fokken voor geld, terwijl de opvang bomvol zit, is in mijn ogen geen dierenliefhebber.
Ik geloof dan ook niet dat zo iemand het heel nauw neemt met dierenwelzijn, want er zijn andere belangen in het spel. Het is een nare schimmige wereld, heel die dierenfokkerij.

Uberhaupt het idee dat je een dier louter kiest op uiterlijk, met inderdaad vaak zat nadelen voor het dier zelf; Ik kan daar gewoon niet bij. Het is geen speelgoed of accessoire.

Ik wil best graag een keer een kitten. Er is niets schattigers wat mij betreft. Maar dikke pech voor mij. Ik haal mijn katten volwassen en wel uit een asiel. Omdat ik van katten hou en het jammerdebammer voor mij is dat ik zo graag een schattig klein katje wil, want dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Dus als ik een hangoorkonijn met stamboom zou ambiren, is dat ook pech hebben. Want het is niet zo relevant wat ik allemaal mooi vind en hebben wil. Het gaat om levende wezens.

Enfin, even een stokpaardje (zonder stamboom :+ ) van stal.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 08:10:30 #274
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_180601676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat er 'gave appels tussen de rotte zitten' hoor :) het is ook geen persoonlijke aanval naar jou. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen keuze daarin. Maar het is wellicht wel een optie om te overwegen.
pi_180601682
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Iemand die het wel een goed idee vindt dieren te fokken voor geld, terwijl de opvang bomvol zit, is in mijn ogen geen dierenliefhebber.
Ik geloof dan ook niet dat zo iemand het heel nauw neemt met dierenwelzijn, want er zijn andere belangen in het spel. Het is een nare schimmige wereld, heel die dierenfokkerij.

Uberhaupt het idee dat je een dier louter kiest op uiterlijk, met inderdaad vaak zat nadelen voor het dier zelf; Ik kan daar gewoon niet bij. Het is geen speelgoed of accessoire.

Ik wil best graag een keer een kitten. Er is niets schattigers wat mij betreft. Maar dikke pech voor mij. Ik haal mijn katten volwassen en wel uit een asiel. Omdat ik van katten hou en het jammerdebammer voor mij is dat ik zo graag een schattig klein katje wil, want dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Dus als ik een hangoorkonijn met stamboom zou ambiren, is dat ook pech hebben. Want het is niet zo relevant wat ik allemaal mooi vind en hebben wil. Het gaat om levende wezens.

Enfin, even een stokpaardje (zonder stamboom :+ ) van stal.
Kittens genoeg in het asiel momenteel. Mijn konijnen komen ook altijd uit het asiel, maar juist daar is ook als vrijwilliger toen mijn liefde voor bepaalde rassen ontstaan. Want ook daar krijg je regelmatig een raskonijn binnen. Vooral Vlaamse reuzen. :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')