abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_169356074
registreer om deze reclame te verbergen
OP ik denk dat het van belang is om erachter te komen wat er aan de grondslag ligt van zijn passiviteit, welke gedachtenpatronen heeft hij met betrekking tot werk. Heeft hij wellicht een laag zelfbeeld en is hij kritisch wat betreft zijn eigen kwaliteiten (en gerelateerde zaken) waardoor hij tegen een onzichtbare barriere oploopt en moeilijk uit zijn schulp trekt, heeft hij ervaringen met neerslachtigheid/depressie?

Het enige advies dat ik op basis van je eerste post kan geven is dat het belangrijk is om een dagelijks ritme te hebben (zover hij dat niet heeft) en een planning te maken; 8 uur opstaan, ontbijt maken, douchen, om 10 uur frisse neus halen door een rondje te lopen, stofzuigen, half uurtje internetten, solliciteren, om 8 uur naar de sportschool etc. etc. door dingen te doen word je actiever.

Geen telefoons mee naar bed en internettijd inperken kan ook een zeer gunstig effect hebben, internet maakt passief.

Kijk eens dieper naar de passiviteit, als er van luiheid geen sprake is zit er iets anders onder.
pi_169396294
Als jullie elkaar al langer kennen kan het nuttig zijn om wat te weten te komen over zijn vader. Hoe lang deed die erover om volwassen te worden?
Het kan je wat perspectief geven wat je van je vriend kan verwachten.
pi_169402478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat meneer gewoon zich als een volwassen vent moet gaan gedragen en verantwoordelijkheid nemen voor zn eigen leven.
Je bent zn moeder niet.
Het is een rol die er insluipt. Ik denk inderdaad dat het nodig is dat hij even gerefresht moet worden.
pi_169406223
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:11 schreef jaha het volgende:

[..]

Het is een rol die er insluipt. Ik denk inderdaad dat het nodig is dat hij even gerefresht moet worden.
Het is een rol die je in stand houdt door erin mee te gaan ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169433822
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat meneer gewoon zich als een volwassen vent moet gaan gedragen en verantwoordelijkheid nemen voor zn eigen leven.
Je bent zn moeder niet.
Alsof je niet volwassen bent als het niet lukt in het leven,wat een onzin!! kan aan zoveel liggen....
  maandag 13 maart 2017 @ 00:47:31 #81
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_169476126
Anders geef je hem een keer een echt probleem.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_176328287
:')
pi_176328322
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:10 schreef motorbloempje het volgende:
Wij doen gewoon allebei zo min mogelijk in het huishouden (het minimale om het schoon te houden), werkt prima. Misschien moet jij ook stoppen met dingen doen 8-)
Held. _O_
Whatever...
pi_176328362
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:11 schreef Census het volgende:
Niet alle posts gelezen, maar toch even een korte reactie.

a.d.h.v. de OP denk ik dat je vriend inderdaad een beetje lui is, echter kom jij over als een enorme streber. Ik vind het niet meer dan redelijk dat je vriend wat meer gaat doen, maar je kan ook niet verwachten dat je vriend zich volledig aan jouw standaarden aanpast. Ik heb zelf ook te maken gehad met partners die het doodnormaal vonden om 70-80 uur in de week te besteden aan studie/werk/huishouden cumulatief, waardoor ik ook het gevoel had dit te moeten evenaren. Dit was onaangenaam voor ons beide, geen succes iig.
Dit ook.

Een laat de dingen gewoon eens liggen als het een zooi is. Zijn taak was de afspraak.

Jij kijkt me ook wel heel extreem in je wensen.

Maar hij zal zich aan zijn afspraak moeten houden. Sowieso is samenwonen niet handig als je hierin niet goed matcht met elkaar. Hij had in de tijd dat jij hem bemoedert kunnen leren op eigen benen te staan. Nu belet je hem dat.

Kortom: te vroeg gaan samenwonen. Maargoed. Geef hem een schop onder zijn reet of accepteer het maar gewoon.
Whatever...
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:22:23 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176328429

Een intelligente man had al werk gevonden (helemaal in deze economische boom) of deed gewoon het huishouden op een fatsoenlijke manier. Jouw vriend is niet intelligent maar sluw.
pi_176328686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:15 schreef Atak het volgende:
Nuttige kick na tien maanden silencio :')
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:33:53 #87
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176328690
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:05 schreef BritneySpears1 het volgende:
Vandaar dat we samen deze post maken om te kijken of mensen het probleem herkennen en eventueel tips hebben of eigen ervaringen met dit probleem.
Samen? Ik hoor toch echt een vrouw die de broek aan heeft..
En als je niet kan leven met iemand die alleen maar lief en mooi is dan gaat het waarschijnlijk verder niet werken..

De ene is passief en de ander actief..
Je er druk over maken werkt niet.. Als je beide genoeg water bij de wijn kan doen kun je verder.. en als je het niet kan accepteren dan is het jammer maar helaas..

Verder: Ik waarschuw altijd maar 1 keer dat als het doucheputje verstopt zit je je eigen troep er uit moet halen want ik spoel er niets doorheen.. Het boeit mij niet dat de ander elke week maand of nooit het putje moet leeghalen..

Oftewel als het huishouden niet gedaan word, dan komt ie er vanzelf in om.. Of gaat ie dan plastic servies kopen ofzo?
pi_176328752
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik had dit topic open in mijn tabs. Nu pas kunnen lezen. :'(
pi_176328775
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:36 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik had dit topic open in mijn tabs. ;'(
Nu nog je ogen ;(
pi_176328871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nu nog je ogen ;(
Suck me beautiful, gemene bitch. :')
pi_176328922
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:42 schreef Atak het volgende:

[..]

Suck me beautiful, gemene bitch. :')
Verkeerde subforum popje :W
pi_176328978
Deze ga ik gebruiken. "Ruim die boel eens op luie flikker!", "Nee schatje, ik heb even last van een passieve copingstijl"
pi_176329028
Trouwens ik ben ook lui. De dingen worden pas opgeruimd als ze me in de weg zitten. (lees: bijna nooit)

Dus doe ik het vooral omdat een ander er last van kan hebben.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:52:10 #94
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176329064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Godver zeg dat even in de fipo dan.. Heb ik het hele fucking topic gelezen.. halverwege nog een post gequote.. bewaard om verder te lezen en dan zie ik dit.. Gloeiende gloeiende...

Maar ik laat me er niet door weerhouden :6 :

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:26 schreef BritneySpears1 het volgende:
Maar hij zit hier naast me en vind dat ik het beter kan verwoorden :P
Dus hij is gewoon in alles passief.. Nou en daar viel je op.. En toen besloot je te gaan samenwonen..

Veel moeilijker is het niet..

Tot zover de psychologieles..
pi_176329079
TS is al een hele poos niet online geweest. Topic is oud en de kick matig.

Hier een slotje.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')