abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:49 #1
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169288015
Hallo,

Ik ben een vrouw die naast mijn studie full time werkt. Dit doe ik omdat ik later een stabiele basis wil kunnen bieden aan de mensen om mij heen. Ik heb een ontzettend ondersteunende, mooie en lieve vriend en we wonen samen.

Alle ambitie, doorzettingsvermogen en dromen die ik heb, mist mijn vriend. Hij maakt bijvoorbeeld zijn huiswerk nooit, moest bijna stoppen met stage en heeft geen werk. Ik verwacht niet van hem dat hij net zo'n nerd word als ik. Maar we lopen momenteel erg tegen zijn passieve copingstijl aan. Hij wil wel de dingen doen die hij moet doen en hij wil ook wel werken, maar dit komt niet van de grond. Hij baalt wanneer het slecht gaat en loopt constant achter de feiten aan.

Ik probeer hem ook te helpen met het aanpakken van zijn gedrag. We hebben bijvoorbeeld afgesproken dat hij het huishouden doet totdat hij ook werk vind. Het is namelijk oneerlijk om van mijn geld te leven en ik kan het er niet bij hebben om én te werken, én schoolwerk te maken én achter een man aan op te ruimen. Hij vond dit dan ook niet meer dan redelijk.

Toch gebeurd het steeds dat hij zijn taken niet afmaakt en is het een bende in huis.

Ik trek het niet veel langer, terwijl ik wel in hem geloof vanwege zijn liefde en intelligentie.

Vandaar dat we samen deze post maken om te kijken of mensen het probleem herkennen en eventueel tips hebben of eigen ervaringen met dit probleem.

We horen het graag!
Verliefd
pi_169288074
Ja, schijtirritant. Je moet hem gewoon zeggen dat het tijd is om volwassen te worden en een schop onder z'n hol geven. Het leven is niet gratis.

Als 'ie dat niet wil is dat hem natuurlijk goed recht, maar dan gaat de relatie verder niet werken.

Edit; En dan kan verder de relatie heus leuk zijn hoor. Maar zo'n verschil in ambitie en levensstijl gaat gewoon teveel schuren.
pi_169288091
Heeft hij al met een schema gewerkt. Van dan doe ik dit en dan doe ik dat? Dat heeft bij mij erg gewerkt om wat structuur te krijgen. En tegenwoordig gaat het daardoor veel beter.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:09:57 #4
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169288112
Vervelend. Ik zou er met hem over praten. Misschien steekt er meer achter. ADHD of zo.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_169288116
Wij doen gewoon allebei zo min mogelijk in het huishouden (het minimale om het schoon te houden), werkt prima. Misschien moet jij ook stoppen met dingen doen 8-)
Ja doei.
pi_169288182
Ik denk dat meneer gewoon zich als een volwassen vent moet gaan gedragen en verantwoordelijkheid nemen voor zn eigen leven.
Je bent zn moeder niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169288247
Hoi ik stoor me er nooit aan als een meisje op mijn geld leeft of het huishouden niet doet, ik bedoel? Hoe moeilijk is het huishouden? Ik ruim die zooi zelf wel vrolijk op in een mini-uurtje, ga ik niet lopen sjachrijnen!

( maar dan moet het wel zijn dat het meisje alles een beetje waardeerd haja )

[ Bericht 16% gewijzigd door possetje op 04-03-2017 19:31:58 ]
pi_169288574
Waarom doet je vriend het niet? Heeft hij andere problemen op andere vlakken waar hij zo druk mee is, dat hij de dingen die hij ''moet'' doen vergeet? Wil hij liever leukere dingen doen? Heeft hij zichzelf uitstelgedrag aangeleerd? Misschien helpt een coach of psycholoog. Ik weet niet, maar misschien zit er wel een dieperliggende reden achter dat hij telkens achter de feiten moet aanlopen. Het moet toch ergens vandaan komen dat hij zichzelf niet een schop onder de kont geeft van, ja, doe het.
pi_169288607
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:09 schreef Fera het volgende:
Vervelend. Ik zou er met hem over praten. Misschien steekt er meer achter. ADHD of zo.
Lijkt me zeker wel dat er meer achter zit. Niemand is zo voor de 'lol'.
pi_169288711
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:32 schreef Countrylover het volgende:
Waarom doet je vriend het niet? Heeft hij andere problemen op andere vlakken waar hij zo druk mee is, dat hij de dingen die hij ''moet'' doen vergeet? Wil hij liever leukere dingen doen? Heeft hij zichzelf uitstelgedrag aangeleerd? Misschien helpt een coach of psycholoog. Ik weet niet, maar misschien zit er wel een dieperliggende reden achter dat hij telkens achter de feiten moet aanlopen. Het moet toch ergens vandaan komen dat hij zichzelf niet een schop onder de kont geeft van, ja, doe het.
Hier ben ik het mee eens. Vraag het hem waarom hij dingen niet doet terwijl hij blijkbaar wel beseft dat zijn gedrag niet hoort, dan kunnen we passend advies geven. Mijn gevoel zegt dat hij je voor "granted" neemt, iemand ruimt het toch wel voor hem op als hij het niet doet. Is het een luie en onverantwoordelijke jongen? Dan is mijn vraag aan jou: waarom wilde je met hem samenwonen? Laat hem pas intrekken als hij als gelijkwaardig persoon aan een relatie kan deelnemen.
pi_169288716
Mij lijkt dat het een stuk makkelijker is om daadwerkelijk stappen te maken als je een doel hebt ter motivatie, in plaats van omdat je vriendin het anders vervelend vindt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169288827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:05 schreef BritneySpears1 het volgende:
Hallo,

Ik ben een vrouw die naast mijn studie full time werkt. Dit doe ik omdat ik later een stabiele basis wil kunnen bieden aan de mensen om mij heen. Ik heb een ontzettend ondersteunende, mooie en lieve vriend en we wonen samen.
Ik ben nu best nieuwsgierig naar wat voor ondersteuning hij jou dan wel bied?

quote:
Alle ambitie, doorzettingsvermogen en dromen die ik heb, mist mijn vriend. Hij maakt bijvoorbeeld zijn huiswerk nooit, moest bijna stoppen met stage en heeft geen werk. Ik verwacht niet van hem dat hij net zo'n nerd word als ik. Maar we lopen momenteel erg tegen zijn passieve copingstijl aan. Hij wil wel de dingen doen die hij moet doen en hij wil ook wel werken, maar dit komt niet van de grond. Hij baalt wanneer het slecht gaat en loopt constant achter de feiten aan.
Wat zijn zoal die dingen die hij dan zou moeten doen en van/voor wie? Waarom gebeuren die nu niet of niet goed genoeg? Als hij concreter kan zijn in waar hij vastloopt, kan er ook beter mee gedacht worden aan een eventuele oplossing.

quote:
Ik probeer hem ook te helpen met het aanpakken van zijn gedrag. We hebben bijvoorbeeld afgesproken dat hij het huishouden doet totdat hij ook werk vind. Het is namelijk oneerlijk om van mijn geld te leven en ik kan het er niet bij hebben om én te werken, én schoolwerk te maken én achter een man aan op te ruimen. Hij vond dit dan ook niet meer dan redelijk.
Dit klinkt niet zo als hulp zeg maar. Afspreken wie welke shit doet geeft een stukje duidelijkheid, maar daar ligt kennelijk niet de issue. Jouw issue ligt vooral in de extra belasting op jou zo te horen, daar lijkt de bewoording ook op aan te sluiten.
Studeer jij voor iets therapeutisch dat je hem een passieve copingstyle toedicht? Waar zit hem voor jou de coping in? Wat je hier post komt eerder non-coping over.

quote:
Toch gebeurd het steeds dat hij zijn taken niet afmaakt en is het een bende in huis.

Ik trek het niet veel langer, terwijl ik wel in hem geloof vanwege zijn liefde en intelligentie.
Intelligentie kan prima los staan van een goede structuur in het dagelijkse leven, dus dat lijkt me niet zo relevant. Fijn dat je buiten deze passiviteit om wel liefde kan ervaren, maar snapt hij wel wat dit voor effect op jou heeft? Als in dit niet zozeer beschouwen als een ding wat hij moet doen, maar dat hij ook echt wel gemotiveerd is om als het niet voor zijn eigen leefruimte is, wel jou beter te kunnen leren ontzien.

quote:
Vandaar dat we samen deze post maken om te kijken of mensen het probleem herkennen en eventueel tips hebben of eigen ervaringen met dit probleem.

We horen het graag!
Het komt niet als samen geschreven over. Waarom post hij dit zelf niet? Misschien nog belangrijker, waarom laat jij hem dit niet zelf posten?
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:45:38 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169288851
Je psychologiseert je vriend. Passieve coping wtf. En je wilt hem veranderen. Ga lekker LAT-ten, hij in z'n eigen huis met eigen inkomen, voor hem beter dat hij geen tweede moeder heeft die hem wil opvoeden.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:51:01 #14
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169288965
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:09 schreef Fera het volgende:
Vervelend. Ik zou er met hem over praten. Misschien steekt er meer achter. ADHD of zo.
Dit dus, vraag gewoon waarom hij dat doet, handiger dan hier gaan speculeren om dingen die misschien niet eens van toepassing zijn.
pi_169289208
Offtopic reacties verwijderd

vragen opmerkingen per dm of feedback
Hell To The Liars
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:09:36 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169289306
Dus het is jullie huishouden maar jouw geld?
And so is the past
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:14:25 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169289439
Jouw vriend is het eigenlijk wel met jou eens.

Dat is het enige actieve van je vriend wat ik uit je verhaal haal.

Verder doet het me aan een moeder/zoonrelatie denken. Ik sluit me bij de vraag van Scary Mary aan: waarin ondersteunt hij jou dan?
pi_169289565
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Jouw vriend is het eigenlijk wel met jou eens.

Dat is het enige actieve van je vriend wat ik uit je verhaal haal.

Verder doet het me aan een moeder/zoonrelatie denken. Ik sluit me bij de vraag van Scary Mary aan: waarin ondersteunt hij jou dan?
Niets passiever dan het eens met iemand zijn omdat je de discussie uit de weg wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 04-03-2017 20:25:10 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:50:36 #19
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169290359
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:34 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Lijkt me zeker wel dat er meer achter zit. Niemand is zo voor de 'lol'.
Nou ja, je kan ook gewoon een luie flikker zijn. Maar daar zou ik niet vanuit gaan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_169290426
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:50 schreef Fera het volgende:

[..]

Nou ja, je kan ook gewoon een luie flikker zijn. Maar daar zou ik niet vanuit gaan.
Mwah, je hebt lui en lui. Met een beetje lui zijn is niks mis mee. Maar als het zo erg is, ga ik er eigenlijk altijd wel vanuit dat er een achterliggende oorzaak is. :P
  zaterdag 4 maart 2017 @ 21:16:58 #21
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169291167
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:53 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Mwah, je hebt lui en lui. Met een beetje lui zijn is niks mis mee. Maar als het zo erg is, ga ik er eigenlijk altijd wel vanuit dat er een achterliggende oorzaak is. :P
Je kunt in principe overal ergens iets achter zoeken. Maar soms heeft iemand daarbij hulp en begeleiding nodig en soms kan iemand gewoon een schop onder zijn hol gebruiken.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_169291181
Ik denk dat ik ook maar een vriendin moet versieren. Heel herkenbaar eigenlijk :') _O-
Je vriend is denk ik lui net als ik
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 maart 2017 @ 22:33:08 #23
163650 Greys
pi_169293300
Passieve coping? :D
Is dat hoe je tegenwoordig een luie donder met uitstelgedrag noemt ja? Een schop onder z'n hol heeft ie nodig. En jij ook, omdat je dit allemaal laat gebeuren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169293746
Afkappen en een ander zoeken. Wil je niet horen maar is wel de waarheid. Gaat toch een keer fout in de toekomst anders.
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:04:46 #25
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:32 schreef Countrylover het volgende:
Waarom doet je vriend het niet? Heeft hij andere problemen op andere vlakken waar hij zo druk mee is, dat hij de dingen die hij ''moet'' doen vergeet? Wil hij liever leukere dingen doen? Heeft hij zichzelf uitstelgedrag aangeleerd? Misschien helpt een coach of psycholoog. Ik weet niet, maar misschien zit er wel een dieperliggende reden achter dat hij telkens achter de feiten moet aanlopen. Het moet toch ergens vandaan komen dat hij zichzelf niet een schop onder de kont geeft van, ja, doe het.
Ik hoop dat ik zo reageer op jouw bericht, maar weet niet of dit zo werkt :P

Ja wij vroegen ons gewoon af of iemand hier ervaring mee heeft, misschien is een soort begeleiding hierin wel goed?????

Het is gewoon ook heel vervelend voor hemzelf
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:08:04 #26
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294232
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Mij lijkt dat het een stuk makkelijker is om daadwerkelijk stappen te maken als je een doel hebt ter motivatie, in plaats van omdat je vriendin het anders vervelend vindt.
Ja snap ik, we hebben dit ook samen gepost omdat we coping stijl herkennen, maar ik ook niet meer weet hoe ik hem kan helpen. Gaat tenslotte om dat ik om hem geef en wel zie hoe slim hij is en dat we hier beide tegenaan lopen.

Die stappen heeft ie voor zichzelf wel bedacht, maar hij weet niet hoe hij zichzelf kan stimuleren ze te zetten, en ik helaas ook niet.

Wat zou jij doen?
Verliefd
pi_169294260
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Jouw vriend is het eigenlijk wel met jou eens.

Dat is het enige actieve van je vriend wat ik uit je verhaal haal.

Verder doet het me aan een moeder/zoonrelatie denken. Ik sluit me bij de vraag van Scary Mary aan: waarin ondersteunt hij jou dan?
Lol.
En als de zaak, zoals bij de meeste gezinnen, andersom zou zijn? Is het dan ook een vader / dochter-relatie?

Tot zo ver het feminisme in een notendop.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 maart 2017 @ 23:11:56 #28
163650 Greys
pi_169294346
Moest je van je vriend de titel van je vorige topic wijzigen eigenlijk? Even uit nieuwsgierigheid? Want die 'mijn vriend doet niks' vond ik een stuk beter dan die 'passieve copingstijl'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:14:32 #29
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294411
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:45 schreef Lunatiek het volgende:
Je psychologiseert je vriend. Passieve coping wtf. En je wilt hem veranderen. Ga lekker LAT-ten, hij in z'n eigen huis met eigen inkomen, voor hem beter dat hij geen tweede moeder heeft die hem wil opvoeden.
Tja, we doen beide een sociale studie dan krijg je psychologische termen in je relatie. Het probleem is alleen dat hij hier mee zit en het effect heeft op ons beiden, dus zochten we advies :P
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:25:00 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169294679
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:09 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Lol.
En als de zaak, zoals bij de meeste gezinnen, andersom zou zijn? Is het dan ook een vader / dochter-relatie?

Tot zo ver het feminisme in een notendop.
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:25:29 #31
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_169294691
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:05 schreef BritneySpears1 het volgende:
Toch gebeurdt het steeds dat hij zijn taken niet afmaakt en is het een bende in huis.
Wat doet hij dan wel de hele dag?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:26:52 #32
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294719
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik ben nu best nieuwsgierig naar wat voor ondersteuning hij jou dan wel bied?

Ik ben altijd te druk eigenlijk, dus zou ik een stapje terug moeten waar hij mij bij helpt en hij wil graag veranderen, waar ik hem mee probeer te helpen.

[..]

Wat zijn zoal die dingen die hij dan zou moeten doen en van/voor wie? Waarom gebeuren die nu niet of niet goed genoeg? Als hij concreter kan zijn in waar hij vastloopt, kan er ook beter mee gedacht worden aan een eventuele oplossing.

Om zijn studie/stage te halen zal hij een andere houding aan moeten nemen en wij willen samen graag verder komen. We zijn het met je eens dat we de dingen misschien wat concreter moeten gaan verwoorden om tot betere oplossingen te komen. Ik denk alleen dat ik daar misschien dan niet de geschikte persoon voor ben helaas.

[..]

Dit klinkt niet zo als hulp zeg maar. Afspreken wie welke shit doet geeft een stukje duidelijkheid, maar daar ligt kennelijk niet de issue. Jouw issue ligt vooral in de extra belasting op jou zo te horen, daar lijkt de bewoording ook op aan te sluiten.
Studeer jij voor iets therapeutisch dat je hem een passieve copingstyle toedicht? Waar zit hem voor jou de coping in? Wat je hier post komt eerder non-coping over.

Ik leer dat inderdaad ook op mijn studie, helaas niet hoe je daar dan vervolgens mee om kan gaan. De copingstijl zit het in dat hij zijn gedrag herkend, als storend ervaart en wil veranderen, maar als reactie daarop juist minder lijkt te doen volgens hemzelf. Zo zie ik hem wanneer hij bijvoorbeeld voor een school opdracht gaat zitten alleen maar roken en uiteindelijk gamen. Wat misschien heel negatief klinkt, maar het lijkt net of hij gewoonweg niet goed weet hoe hij het zou kunnen aanpakken. Als het om anderen gaat doet hij alles voor ze (of mij), ik hoef maar 1 keer te zeggen het is koud hier en hij vraagt of hij iets kan doen als een trui pakken om maar een voorbeeld te geven.

[..]

Intelligentie kan prima los staan van een goede structuur in het dagelijkse leven, dus dat lijkt me niet zo relevant. Fijn dat je buiten deze passiviteit om wel liefde kan ervaren, maar snapt hij wel wat dit voor effect op jou heeft? Als in dit niet zozeer beschouwen als een ding wat hij moet doen, maar dat hij ook echt wel gemotiveerd is om als het niet voor zijn eigen leefruimte is, wel jou beter te kunnen leren ontzien.

Je hebt gelijk inderdaad, ik denk dat hij daarom ook extra hard baalt wanneer het hem iets niet is gelukt en ik ietsvervolgens zelf doe.

[..]

Het komt niet als samen geschreven over. Waarom post hij dit zelf niet? Misschien nog belangrijker, waarom laat jij hem dit niet zelf posten?
Nouja ik snap inderdaad dat het misschien zo over komt. Maar hij zit hier naast me en vind dat ik het beter kan verwoorden :P

Dankjewel voor de oplossingsgerichte comment!!
Verliefd
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 maart 2017 @ 23:27:01 #33
163650 Greys
pi_169294723
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:14 schreef BritneySpears1 het volgende:

[..]

Tja, we doen beide een sociale studie dan krijg je psychologische termen in je relatie. Het probleem is alleen dat hij hier mee zit en het effect heeft op ons beiden, dus zochten we advies :P
Zeg gewoon tegen hem dat je niet valt op mannen zonder ruggengraat en doorzettingsvermogen. Want je stoort je eraan. Als hij er echt zo mee zit maakt ie elke dag een lijstje met wat er gedaan moet worden en zorgt ie dat hij dat lijstje afwerkt die dag. Tis geen rocket science, toch? Of gaat ie dan huilen en pruilen en stampvoeten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:27:13 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169294729
TS, het komt er toch op neer: is het onwil of is het onmacht? Wat denk je zelf? Jij kent hem het beste.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:28:14 #35
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294755
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dus het is jullie huishouden maar jouw geld?
Nou niet geheel met mijn geld, maar grotendeels op dit moment.
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:31:14 #36
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294809
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Jouw vriend is het eigenlijk wel met jou eens.

Dat is het enige actieve van je vriend wat ik uit je verhaal haal.

Verder doet het me aan een moeder/zoonrelatie denken. Ik sluit me bij de vraag van Scary Mary aan: waarin ondersteunt hij jou dan?
Nouja klinkt misschien raar, maar hij dwingt me soms om even stil te zitten en dat heb ik stiekem wel nodig. Ook al het andere waar hij mij direct mee kan helpen (eten maken, hulp met mijn huiswerk, dingen ophalen van de winkel etc) doet hij meteen en ook voor anderen. Daarom is het ook wel eens naar dat hij dit niet voor zichzelf kan!
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:34:56 #37
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:09 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Lol.
En als de zaak, zoals bij de meeste gezinnen, andersom zou zijn? Is het dan ook een vader / dochter-relatie?

Tot zo ver het feminisme in een notendop.
Haha ik zie hem ook niet echt als mijn zoon hoor, ik hoop andersom ook niet......
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:35:42 #38
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294907
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:11 schreef Greys het volgende:
Moest je van je vriend de titel van je vorige topic wijzigen eigenlijk? Even uit nieuwsgierigheid? Want die 'mijn vriend doet niks' vond ik een stuk beter dan die 'passieve copingstijl'.
Ik heb nu al volgers haha, vond de ene titel beter bij het ene onderwerp dan bij deze
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:38:12 #39
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169294958
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:25 schreef Elpis het volgende:

[..]

Wat doet hij dan wel de hele dag?
"Ik doe wel van alles, maar er zitten tussen in gewoon veel periodes dat ik niks doe" Hij kookt wel elke dag en wil alles wel voor andere mensen doen. Zoekt gewoon veel afleiding.
Verliefd
pi_169294962
Ga scrummen met hem en de huishoudelijke taken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:41:05 #41
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169295026
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:27 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, het komt er toch op neer: is het onwil of is het onmacht? Wat denk je zelf? Jij kent hem het beste.
Denk meer onmacht, denk dat ie soms niet goed weet hóe hij dingen kan aanpakken.
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:43:12 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169295073
Laat het hem zelf hier eens uitleggen. Hoe denkt hij er zelf over etc. Volgens mij geeft dat meer duidelijkheid.
pi_169295080
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ga scrummen met hem en de huishoudelijke taken.
Maar wie is dan de product owner?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:46:03 #44
465750 BritneySpears1
Studentenrelatie
pi_169295141
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Laat het hem zelf hier eens uitleggen. Hoe denkt hij er zelf over etc. Volgens mij geeft dat meer duidelijkheid.
Ik bedenk 's ochtends vanalles wat ik wil doen. Mijn verslagen schrijven, aan mijn studie werken, huishoudelijke taken oppikken etc. Echter loop ik wat betreft school ernstig achter momenteel. Daarnaast maak ik mij zorgen om het feit dat ik al bijna een jaar geen werk heb, hier stoor ik mij aan. Door deze zaken is er veel ruis in mijn hoofd en juist daardoor blijf ik hangen in een situatie waarin ik niks op pak en het blijft liggen.
Verliefd
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:48:16 #45
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_169295196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:38 schreef BritneySpears1 het volgende:

[..]

"Ik doe wel van alles, maar er zitten tussen in gewoon veel periodes dat ik niks doe" Hij kookt wel elke dag en wil alles wel voor andere mensen doen. Zoekt gewoon veel afleiding.
Lekker vaag. Wat is nou van alles? Geen huiswerk of huishouden kennelijk.
Gamen? Surfen over het web?

Koken is hooguit een half uurtje. Er zitten nog 23,5 uur in een dag.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 5 maart 2017 @ 00:05:30 #46
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169295530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:46 schreef BritneySpears1 het volgende:

[..]

Ik bedenk 's ochtends vanalles wat ik wil doen. Mijn verslagen schrijven, aan mijn studie werken, huishoudelijke taken oppikken etc. Echter loop ik wat betreft school ernstig achter momenteel. Daarnaast maak ik mij zorgen om het feit dat ik al bijna een jaar geen werk heb, hier stoor ik mij aan. Door deze zaken is er veel ruis in mijn hoofd en juist daardoor blijf ik hangen in een situatie waarin ik niks op pak en het blijft liggen.
Dus in plaats van dingen op te pakken, ontwijk je ze juist? Zoekt afleiding in makkelijke, onbelangrijke en 'leukere' dingen zodat je de verantwoordelijkheden voor je uit kan schuiven?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_169295808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:26 schreef BritneySpears1 het volgende:
[..]

Ik ben nu best nieuwsgierig naar wat voor ondersteuning hij jou dan wel bied?

Ik ben altijd te druk eigenlijk, dus zou ik een stapje terug moeten waar hij mij bij helpt en hij wil graag veranderen, waar ik hem mee probeer te helpen.

Maar is dat wel echt hulp voor jou of faciliteer jij hem geruststellend gewoon om zelf ook minder te doen? Als hij echt wil dat jij minder doet, dan zou dat toch best een motivatie kunnen zijn om dingen dan zelf op te pakken zodat het niet weer op jou neerkomt. Lijkt me een kritisch aandachtspunt voor jullie beide, dit is een (jullie) dynamiek.
Hoe kan hij de wil om te veranderen rijmen met geen motivatie om dingen daadwerkelijk anders te doen?

[..]

Wat zijn zoal die dingen die hij dan zou moeten doen en van/voor wie? Waarom gebeuren die nu niet of niet goed genoeg? Als hij concreter kan zijn in waar hij vastloopt, kan er ook beter mee gedacht worden aan een eventuele oplossing.

Om zijn studie/stage te halen zal hij een andere houding aan moeten nemen en wij willen samen graag verder komen. We zijn het met je eens dat we de dingen misschien wat concreter moeten gaan verwoorden om tot betere oplossingen te komen. Ik denk alleen dat ik daar misschien dan niet de geschikte persoon voor ben helaas.

Het is vrij duidelijk dat jij geen oplossing kan bieden voor hem nee. Zou je ook niet moeten willen en hij zou dat ook niet van jou moeten verwachten. Als hij het voor zichzelf niet weet, hoe zou jij dat dan moeten kunnen ondersteunen? Even hard bekeken is de zwaarte van de belasting van opleiding, werk en huishouden op jou kennelijk geen motivatie om dingen wel op te ruimen dus ja..

Als jullie zeggen samen graag verder te komen, wat bedoelen jullie dan? Jij lijkt wel een toekomstbeeld qua werk te hebben, maar hoe zit het met jullie relatie? Hebben jullie wel consensus over hoe de ideale relatie er voor jullie uit zou moeten zien? Liefde is leuk en aardig, maar op lange termijn houd je dit niet zo vol. Laat staan als jij/jullie straks een drukke baan hebben en het onderwerp kinders boven komt.

Is hij bang om af te studeren misschien? Nieuwe fase, moeten solliciteren naar fulltime werk, etc.

[..]

Dit klinkt niet zo als hulp zeg maar. Afspreken wie welke shit doet geeft een stukje duidelijkheid, maar daar ligt kennelijk niet de issue. Jouw issue ligt vooral in de extra belasting op jou zo te horen, daar lijkt de bewoording ook op aan te sluiten.
Studeer jij voor iets therapeutisch dat je hem een passieve copingstyle toedicht? Waar zit hem voor jou de coping in? Wat je hier post komt eerder non-coping over.


Ik leer dat inderdaad ook op mijn studie, helaas niet hoe je daar dan vervolgens mee om kan gaan. De copingstijl zit het in dat hij zijn gedrag herkend, als storend ervaart en wil veranderen, maar als reactie daarop juist minder lijkt te doen volgens hemzelf. Zo zie ik hem wanneer hij bijvoorbeeld voor een school opdracht gaat zitten alleen maar roken en uiteindelijk gamen. Wat misschien heel negatief klinkt, maar het lijkt net of hij gewoonweg niet goed weet hoe hij het zou kunnen aanpakken. Als het om anderen gaat doet hij alles voor ze (of mij), ik hoef maar 1 keer te zeggen het is koud hier en hij vraagt of hij iets kan doen als een trui pakken om maar een voorbeeld te geven.


Jij constateert niet dat hij minder gaat doen? Is dit iets nieuws of laatste tijd pas ontstaan? In het verleden moet hij wel een enigszins succesvolle tactiek hebben gehanteerd om zover te komen. Wat werkte destijds? Kan dat als basis voor een stappenplan fungeren? Heeft hij wel leren leren zeg maar? Is er op zijn school misschien ondersteuning daarvoor mogelijk? Misschien anders samen zo een stappenplan maken en samen proberen te leren? Hij kan naar de bieb op school gaan, weg van de hangcultuur bij de game unit thuis. Eventueel afspreken met klasgenoten om daar samen te leren? Rookt hij trouwens gewone peuken of jonko's?
Kijk eens naar een app met wekker om te helpen bij een schema aan te houden. Excelsheetje maken voor het overzicht en om lekker af te kunnen vinken. Bouw ook pauzes in ter afwisseling en ontspanning, maar pas op met gamen. Want dat is verleidelijk om toch nog even door te gaan enzo. Misschien beter om die pas na etenstijd als een soort beloning en dus eigenlijk ook motivatie te gebruiken als er fatsoenlijk gewerkt is. Desnoods moet de game unit anders maar even elders gaan logeren ofzo.

Wel typisch dat je maar één keer om zo een trui hoeft te vragen, maar het huishouden niet gebeurt..

[..]

Intelligentie kan prima los staan van een goede structuur in het dagelijkse leven, dus dat lijkt me niet zo relevant. Fijn dat je buiten deze passiviteit om wel liefde kan ervaren, maar snapt hij wel wat dit voor effect op jou heeft? Als in dit niet zozeer beschouwen als een ding wat hij moet doen, maar dat hij ook echt wel gemotiveerd is om als het niet voor zijn eigen leefruimte is, wel jou beter te kunnen leren ontzien.

Je hebt gelijk inderdaad, ik denk dat hij daarom ook extra hard baalt wanneer het hem iets niet is gelukt en ik ietsvervolgens zelf doe.

Bot gezegd niet genoeg om er actief iets aan te doen. Wat zou daarvoor moeten gebeuren denkt hij? Moet jij eerst overspannen raken of de neiging krijgen het uit te maken misschien? Wil jij daarop gaan zitten wachten? Waar ligt de grens?
Het kan verleidelijk zijn om alleen nog dingen voor jezelf te gaan doen. Maar vermoedelijk zou bijvoorbeeld het ontbreken van schone was hem wel goed uitkomen om thuis te blijven ofzo.
Hoe zou het hem beter kunnen lukken? Zelf een takenlijst laten bedenken om inzicht te krijgen en te houden in alles wat er om de zoveel tijd gedaan moet worden? Samen een weekplanning maken hoe dit zo handig mogelijk gedaan kan worden? Daarin momenten inbouwen dat jij hem op weg helpt zodat hij en eraan begint en een tactiek heeft?

[..]

Het komt niet als samen geschreven over. Waarom post hij dit zelf niet? Misschien nog belangrijker, waarom laat jij hem dit niet zelf posten?
[..]

Nouja ik snap inderdaad dat het misschien zo over komt. Maar hij zit hier naast me en vind dat ik het beter kan verwoorden :P

Dankjewel voor de oplossingsgerichte comment!!

Dat is aan één kant begrijpelijk natuurlijk, maar ook gemakzuchtig dus pas daar maar een beetje mee op. Probeer elkaar uit te blijven dagen om uit die vaste rol te komen, zolang jullie er beide niet happy mee zijn.
pi_169295939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:46 schreef BritneySpears1 het volgende:

[..]

Ik bedenk 's ochtends vanalles wat ik wil doen. Mijn verslagen schrijven, aan mijn studie werken, huishoudelijke taken oppikken etc. Echter loop ik wat betreft school ernstig achter momenteel. Daarnaast maak ik mij zorgen om het feit dat ik al bijna een jaar geen werk heb, hier stoor ik mij aan. Door deze zaken is er veel ruis in mijn hoofd en juist daardoor blijf ik hangen in een situatie waarin ik niks op pak en het blijft liggen.
Deel de taken overzichtelijk in hapklare brokken. Begin eens met 1 á 2 uur verslag schrijven, dan even een pauzepeukje en dan afwasje. Dan een sollicitatie-uurtje, zodat je voor jezelf ook echt weet dat je daar aan (hebt ge-) werkt. Misschien is dat kortere en meer afwisselende minder drempelverhogend en ook minder belastend qua concentratie.
Kijk verder eens naar iets als mindfulness. Daar is een dedicated topic voor, ergens bij de centrale topics hieronder. Ik meen dat daar ook een app werd aangeraden die headspace heet.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 5 maart 2017 @ 02:08:43 #49
414785 sirdanilot
pi_169297189
Ik denk dat je wat te veel dingen wil. De problemen zijn:

- studievertraging
- werkloosheid
- slordig (niet alle huishoudelijke taken doen)

Het lijkt me dat de studie prioriteit nummer 1 is. Het lijkt me dus het beste dat hij zich eerst full time op zijn studie stort, zodat die zo snel mogelijk klaar is. Daarna kan hij gaan zoeken naar werk, en daarna kun je gaan kijken naar de huishoudelijke taken.

Tenzij hij een deeltijdstudie doet of zo, dan eerst zoeken naar werk. Maar het is gemakkelijker om de studie weer op te pakken, dan om zomaar opeens een baan te krijgen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 5 maart 2017 @ 02:34:45 #50
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_169297408
"Geen ene hoer uitvoeren? Nee, het is passieve copingstijl, liefje!"
Dit, dus.
pi_169297553
Hij heeft geen baan en doet zijn huiswerk niet en jij zoekt al een jaar naar werk en hebt aanzienlijke studievertraging? Misschien lijken jullie toch meer op elkaar dan je zelf denkt, BritneySpears1.

Hebben jullie trouwens al geprobeerd voor elkaar werk te zoeken?
  zondag 5 maart 2017 @ 05:38:10 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169297672
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ga scrummen met hem en de huishoudelijke taken.
De daily stand up kan in zo'n relatie een dubbelzinnige betekenis krijgen :@ c_/
  zondag 5 maart 2017 @ 07:32:47 #53
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169297808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:05 schreef BritneySpears1 het volgende:
Hallo, Ik ben een vrouw die naast mijn studie full time werkt. Dit doe ik omdat ik later een stabiele basis wil kunnen bieden aan de mensen om mij heen. Ik heb een ontzettend ondersteunende, mooie en lieve vriend en we wonen samen.
Alle ambitie, doorzettingsvermogen en dromen die ik heb, mist mijn vriend. Hij maakt bijvoorbeeld zijn huiswerk nooit, moest bijna stoppen met stage en heeft geen werk. Ik verwacht niet van hem dat hij net zo'n nerd word als ik. Maar we lopen momenteel erg tegen zijn passieve copingstijl aan. Hij wil wel de dingen doen die hij moet doen en hij wil ook wel werken, maar dit komt niet van de grond. Hij baalt wanneer het slecht gaat en loopt constant achter de feiten aan.

Ik probeer hem ook te helpen met het aanpakken van zijn gedrag. We hebben bijvoorbeeld afgesproken dat hij het huishouden doet totdat hij ook werk vind. Het is namelijk oneerlijk om van mijn geld te leven en ik kan het er niet bij hebben om én te werken, én schoolwerk te maken én achter een man aan op te ruimen. Hij vond dit dan ook niet meer dan redelijk.
Toch gebeurd het steeds dat hij zijn taken niet afmaakt en is het een bende in huis.
Ik trek het niet veel langer, terwijl ik wel in hem geloof vanwege zijn liefde en intelligentie.
Vandaar dat we samen deze post maken om te kijken of mensen het probleem herkennen en eventueel tips hebben of eigen ervaringen met dit probleem.
Tja, als ik dit zo lees ....
Hoe oud zijn jullie (zeker de man)
Ik zie jou, vrouw, als een strebertje, je noemt jezelf een nerd ergens hier. En rationeel heb je gelijk. Hij zou moeten, niet meer dan redelijk enz. Maar ... zo werkt het in het leven lang niet altijd. Hij is in ieder geval niet als jij, op dit moment. Kan nog komen, misschien is ie jong, een laatbloeier, zijn draai nog niet helemaal gevonden, enz.
Kan ook zijn dat jij gewoon niet de persoon bent die hij echt nodig heeft. Kameraad had ook sterke streberige vriendin die hem vooral stimuleerde. Na 10 jaar deed ie nog niks. Krijgt een andere vriendin (die gewoon zei, dat moet ie zelf maar weten) en .... hij studeert af.
Dan wat termen die je gebruikt:
-Full time werkt om .... een stabiele basis te kunnen bieden aan de mensen om je heen? Wat betekent dat nou? heb je kinderen? Wie zegt jou dat je, en aan wie, een stabiele basis moet bieden.
-Hij is ontzettend ondersteunend mooi en lief. Dat ondersteunende is dan ondanks het "ontzettend" toch niet ondersteunend genoeg. Nobody is perfect.
-Hij heeft geen dromen .... daar geloof ik dus echt niks van. Misschien weet hij ze zelf nog niet, moet ie daar nog achter komen.
-Oneerlijk noem je, wat is oneerlijk in de liefde. In een relatie leg je niet de dingen op een weegschaal. Misschien ben je wat te nuchter voor de liefde.
-Zijn taken, opgelegde taken? waar hij mee instemt. rationeel, maar niet echt achter staat?
-een bende in huis? Zo persoonlijk, zo suggestief. Ik sta bekend om de bende in mijn huis, heb nu een partner, nu word ik niet goed van de bende. Wat voor de een een bende is is voor een ander netjes opgeruimd. En, jullie tweetjes, en een bende in huis? Kan mij dat niet goed voorstellen dat het echt een bende zou zijn.

Mijn idee, "pik" wat meer van hem, en doen het zelf wat meer langzaam aan. Relax. Het leven is geen wedstrijd waar je punten krijgt voor slim en bereiken en de ideale mens zijn die en full time werkt en studeert enz enz. Menig man zou van zo een vrouw, als ie er in meegaat, een minderwaardigheidscomplex krijgen! Is ie zo lief en mooi, nou, geniet er dan van, en word zelf wat makkelijker.
Ik denk dat jullie gewoon niet bij mekaar passen. Nu, en ook op langere termijn niet. Of je zult hem echt meer moeten accepteren zoals hij is. Lief, intelligent, mooi, maar niet al te praktisch.

Tja, heb ergere dingen in mijn leven voorbij zien komen. Count ur blessings en wees tevreden!!
Zelf zo een super vrouw en dan ook nog een lieve intelligente en mooie vriend. En dan zelfs nog mekkeren. Leer relativeren en genieten, tevreden zijn.

:N :N :N

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 05-03-2017 07:38:36 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169302326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:46 schreef BritneySpears1 het volgende:

[..]

Ik bedenk 's ochtends vanalles wat ik wil doen. Mijn verslagen schrijven, aan mijn studie werken, huishoudelijke taken oppikken etc. Echter loop ik wat betreft school ernstig achter momenteel. Daarnaast maak ik mij zorgen om het feit dat ik al bijna een jaar geen werk heb, hier stoor ik mij aan. Door deze zaken is er veel ruis in mijn hoofd en juist daardoor blijf ik hangen in een situatie waarin ik niks op pak en het blijft liggen.
Ehh jij hebt ook geen werk dus, hij ook niet. Jij doet soms wekenlang ook niks lees ik, hij ook niet maar daarbij kookt hij wel elke dag zeg je ergens. Verder studeren jullie allebei. Nou eigenlijk snap ik niet meer wat precies jouw speciale meerwaarde is in deze. Ik dacht eerst dat jij degene was die een baan had en het huis betaalde naast je studie en al het werk deed thuis en dat je vriend echt niets deed. Nou, zoek een baan en regel je studie ipv dat je hier over je vriend zit te klagen dat hij het niet voor mekaar heeft. Joe.
pi_169304906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:04 schreef BritneySpears1 het volgende:

[..]

misschien is een soort begeleiding hierin wel goed?????

Het is gewoon ook heel vervelend voor hemzelf
Jezus :') Wat moet je met zo'n zwakke vent? Je weet zelf ook dat je veel beter kunt krijgen, maar waarschijnlijk heb je verlatingsangst. Niet zo aanstellen en knoop doorhakken.
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  zondag 5 maart 2017 @ 14:50:15 #56
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_169304978
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:21 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ehh jij hebt ook geen werk dus, hij ook niet. Jij doet soms wekenlang ook niks lees ik, hij ook niet maar daarbij kookt hij wel elke dag zeg je ergens. Verder studeren jullie allebei. Nou eigenlijk snap ik niet meer wat precies jouw speciale meerwaarde is in deze. Ik dacht eerst dat jij degene was die een baan had en het huis betaalde naast je studie en al het werk deed thuis en dat je vriend echt niets deed. Nou, zoek een baan en regel je studie ipv dat je hier over je vriend zit te klagen dat hij het niet voor mekaar heeft. Joe.
Volgens mij quote je wat vriend via ts zegt.
Gelukkig spreek ik ook een beetje blond buiten de deur. :D
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 5 maart 2017 @ 15:21:26 #57
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_169305901
Maar ts, hoe was het voordat jullie gingen samenwonen. Verbleef hij bij hotel mama of woonde hij al op zichzelf? Is er enige verandering te bespeuren of is het er altijd al geweest en heb je het door je roze bril niet willen zien?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_169306735
Dumpen die luie asshole...
Hij zit blijkbaar nog in het verstoppertjes fase.
pi_169306766
Ik vind deze titel echt heel grappig. 'Zo klinkt het nog wat', soort ingebouwd 'excuus'. Maar hij is gewoon lui. En da's op zich niet erg, ben ik zelf ook, maar kom daar dan gewoon voor uit 8-)
Ja doei.
pi_169308211
'Passieve copingstijl' :')
pi_169308785
In schematherapie is lui gedrag ook een van de schema's.

Maar het is te kort door de bocht om luiheid snel een psychische stempel te geven.
Hell To The Liars
  zondag 5 maart 2017 @ 16:50:38 #62
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169308787
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 16:28 schreef Bananenpap het volgende:
'Passieve copingstijl' :')
Yeps, hoe moeilijker, des te interessanter.
pi_169311118
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 03:27 schreef Horzula het volgende:
Hij heeft geen baan en doet zijn huiswerk niet en jij zoekt al een jaar naar werk en hebt aanzienlijke studievertraging? Misschien lijken jullie toch meer op elkaar dan je zelf denkt, BritneySpears1.

Hebben jullie trouwens al geprobeerd voor elkaar werk te zoeken?
Oh kijk, iemand had dit al eerder gezegd.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:18:09 #64
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_169326551
Krijg op een slechte manier kippenvel van dat mbo psychologie geneuzel.. copingsstijl? wtf :')
Maar goed, hij is lui en je moet hem wat meer achter de broek aan zitten. Je kan ook ultimatum zetten.

quote:
15s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:48 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

Jezus :') Wat moet je met zo'n zwakke vent? Je weet zelf ook dat je veel beter kunt krijgen, maar waarschijnlijk heb je verlatingsangst. Niet zo aanstellen en knoop doorhakken.
Hahahahaha typisch :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:25:26 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169326656
Vrouwen die hun hele leven al tot hun tachtigste exact gepland hebben en dan in de stress raken als hun vriend niet op schema ligt. Straks moeten ze nog op hun 32e trouwen ipv op hun 29e, hele leven mislukt. :')
  maandag 6 maart 2017 @ 16:29:11 #66
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169332082
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 16:50 schreef Zelus het volgende:

[..]

Yeps, hoe moeilijker, des te interessanter.
Engels is niet moeilijk.
1 + 1 = blauw
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 maart 2017 @ 16:31:05 #67
414785 sirdanilot
pi_169332118
Ik vraag me af of TS hier nog gaat posten?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169334982
Niet alle posts gelezen, maar toch even een korte reactie.

a.d.h.v. de OP denk ik dat je vriend inderdaad een beetje lui is, echter kom jij over als een enorme streber. Ik vind het niet meer dan redelijk dat je vriend wat meer gaat doen, maar je kan ook niet verwachten dat je vriend zich volledig aan jouw standaarden aanpast. Ik heb zelf ook te maken gehad met partners die het doodnormaal vonden om 70-80 uur in de week te besteden aan studie/werk/huishouden cumulatief, waardoor ik ook het gevoel had dit te moeten evenaren. Dit was onaangenaam voor ons beide, geen succes iig.
The road to success is always under construction.
pi_169335684
Hier klopt gewoon iets niet. Ik werk fulltime en studeer al 2,5 jaar naast mijn baan. Mijn studie kost ongeveer 3 tot 10 uur extra per week afhankelijk van of er een examen aan zit te komen. Maar ik ben alleenstaander en die wc maakt toch echt zichzelf niet schoon. Die stofzuiger gaat toch echt niet uit zichzelf stofzuigen. Die pan wordt niet uit zichzelf heet. De financiële administratie wordt niet vanzelf duidelijk. Iemand moet die inkomstenbelastingaangifte toch echt controleren en versturen voor 1 mei.

Dit is misschien dan ook confronterend, maar ik vind je post verwend over komen. Als je niet in staat bent om naast je werk en studie huishoudelijke taken op je te nemen of enige tolerantie te hebben dat zaken misschien iets langer blijven liggen, heb je wat mij betreft teveel hooi op je vork genomen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij jezelf lekker kunt ontplooien terwijl hij de huishoudelijke klusjes maar op zich blijft nemen; een huishouden run je wat mij betreft samen.

En waar is de ondersteuning van jouw kant? Heb je enig idee hoe zwaar het mentaal kan zijn om afwijzing na afwijzing te krijgen op de arbeidsmarkt? Ik wel, ik heb er een stuk of 75. Je hikt op tegen die volgende sollicitatie en je hebt nergens meer zin in. Je voelt je depressief. Als je niet uitkijkt kun je zo diep zakken dat je daadwerkelijk de diagnose krijgt. Blijf je doorzeuren dat hij dingen moet doen, of ga je proberen te voorkomen dat het zover komt? Denk even na wat het effect is van dat gezeur op iemand die vanuit de arbeidsmarkt ook al continu afwijzingen krijgt.

Hoewel ik op zich wel met je eens ben dat je vriend in actie moet komen, vind ik ook wel dat je zelf ook een wake-up call nodig hebt, hoe confronterend dat ook is.
pi_169342862
je vriend is gek
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 7 maart 2017 @ 04:29:02 #71
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169345461
.............. dat ie bij je blijft !!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169345478
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:11 schreef Census het volgende:
Niet alle posts gelezen, maar toch even een korte reactie.

a.d.h.v. de OP denk ik dat je vriend inderdaad een beetje lui is,
Daar hebben meer mannen last van.
pi_169346129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:05 schreef BritneySpears1 het volgende:
Hallo,

Ik ben een vrouw die naast mijn studie full time werkt. Dit doe ik omdat ik later een stabiele basis wil kunnen bieden aan de mensen om mij heen. Ik heb een ontzettend ondersteunende, mooie en lieve vriend en we wonen samen.

Alle ambitie, doorzettingsvermogen en dromen die ik heb, mist mijn vriend. Hij maakt bijvoorbeeld zijn huiswerk nooit, moest bijna stoppen met stage en heeft geen werk. Ik verwacht niet van hem dat hij net zo'n nerd word als ik. Maar we lopen momenteel erg tegen zijn passieve copingstijl aan. Hij wil wel de dingen doen die hij moet doen en hij wil ook wel werken, maar dit komt niet van de grond. Hij baalt wanneer het slecht gaat en loopt constant achter de feiten aan.

Ik probeer hem ook te helpen met het aanpakken van zijn gedrag. We hebben bijvoorbeeld afgesproken dat hij het huishouden doet totdat hij ook werk vind. Het is namelijk oneerlijk om van mijn geld te leven en ik kan het er niet bij hebben om én te werken, én schoolwerk te maken én achter een man aan op te ruimen. Hij vond dit dan ook niet meer dan redelijk.

Toch gebeurd het steeds dat hij zijn taken niet afmaakt en is het een bende in huis.

Ik trek het niet veel langer, terwijl ik wel in hem geloof vanwege zijn liefde en intelligentie.

Vandaar dat we samen deze post maken om te kijken of mensen het probleem herkennen en eventueel tips hebben of eigen ervaringen met dit probleem.

We horen het graag!
Leeftijden?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169348316
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:46 schreef BritneySpears1 het volgende:

[..]

Ik bedenk 's ochtends vanalles wat ik wil doen. Mijn verslagen schrijven, aan mijn studie werken, huishoudelijke taken oppikken etc. Echter loop ik wat betreft school ernstig achter momenteel. Daarnaast maak ik mij zorgen om het feit dat ik al bijna een jaar geen werk heb, hier stoor ik mij aan. Door deze zaken is er veel ruis in mijn hoofd en juist daardoor blijf ik hangen in een situatie waarin ik niks op pak en het blijft liggen.
Ff voor de andere gebruikers, volgens mij is deze post door de vriend getypt. Aangezien iedereen erop reageert alsof zij het heeft getypt. (Voor TS, ff duidelijk melden wie wat zegt ;-) )
newb
pi_169348325
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 04:47 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Daar hebben meer mannenmensen last van.
newb
pi_169356074
OP ik denk dat het van belang is om erachter te komen wat er aan de grondslag ligt van zijn passiviteit, welke gedachtenpatronen heeft hij met betrekking tot werk. Heeft hij wellicht een laag zelfbeeld en is hij kritisch wat betreft zijn eigen kwaliteiten (en gerelateerde zaken) waardoor hij tegen een onzichtbare barriere oploopt en moeilijk uit zijn schulp trekt, heeft hij ervaringen met neerslachtigheid/depressie?

Het enige advies dat ik op basis van je eerste post kan geven is dat het belangrijk is om een dagelijks ritme te hebben (zover hij dat niet heeft) en een planning te maken; 8 uur opstaan, ontbijt maken, douchen, om 10 uur frisse neus halen door een rondje te lopen, stofzuigen, half uurtje internetten, solliciteren, om 8 uur naar de sportschool etc. etc. door dingen te doen word je actiever.

Geen telefoons mee naar bed en internettijd inperken kan ook een zeer gunstig effect hebben, internet maakt passief.

Kijk eens dieper naar de passiviteit, als er van luiheid geen sprake is zit er iets anders onder.
pi_169396294
Als jullie elkaar al langer kennen kan het nuttig zijn om wat te weten te komen over zijn vader. Hoe lang deed die erover om volwassen te worden?
Het kan je wat perspectief geven wat je van je vriend kan verwachten.
pi_169402478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat meneer gewoon zich als een volwassen vent moet gaan gedragen en verantwoordelijkheid nemen voor zn eigen leven.
Je bent zn moeder niet.
Het is een rol die er insluipt. Ik denk inderdaad dat het nodig is dat hij even gerefresht moet worden.
pi_169406223
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:11 schreef jaha het volgende:

[..]

Het is een rol die er insluipt. Ik denk inderdaad dat het nodig is dat hij even gerefresht moet worden.
Het is een rol die je in stand houdt door erin mee te gaan ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169433822
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat meneer gewoon zich als een volwassen vent moet gaan gedragen en verantwoordelijkheid nemen voor zn eigen leven.
Je bent zn moeder niet.
Alsof je niet volwassen bent als het niet lukt in het leven,wat een onzin!! kan aan zoveel liggen....
  maandag 13 maart 2017 @ 00:47:31 #81
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_169476126
Anders geef je hem een keer een echt probleem.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_176328287
:')
pi_176328322
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:10 schreef motorbloempje het volgende:
Wij doen gewoon allebei zo min mogelijk in het huishouden (het minimale om het schoon te houden), werkt prima. Misschien moet jij ook stoppen met dingen doen 8-)
Held. _O_
Whatever...
pi_176328362
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:11 schreef Census het volgende:
Niet alle posts gelezen, maar toch even een korte reactie.

a.d.h.v. de OP denk ik dat je vriend inderdaad een beetje lui is, echter kom jij over als een enorme streber. Ik vind het niet meer dan redelijk dat je vriend wat meer gaat doen, maar je kan ook niet verwachten dat je vriend zich volledig aan jouw standaarden aanpast. Ik heb zelf ook te maken gehad met partners die het doodnormaal vonden om 70-80 uur in de week te besteden aan studie/werk/huishouden cumulatief, waardoor ik ook het gevoel had dit te moeten evenaren. Dit was onaangenaam voor ons beide, geen succes iig.
Dit ook.

Een laat de dingen gewoon eens liggen als het een zooi is. Zijn taak was de afspraak.

Jij kijkt me ook wel heel extreem in je wensen.

Maar hij zal zich aan zijn afspraak moeten houden. Sowieso is samenwonen niet handig als je hierin niet goed matcht met elkaar. Hij had in de tijd dat jij hem bemoedert kunnen leren op eigen benen te staan. Nu belet je hem dat.

Kortom: te vroeg gaan samenwonen. Maargoed. Geef hem een schop onder zijn reet of accepteer het maar gewoon.
Whatever...
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:22:23 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176328429
:')

Een intelligente man had al werk gevonden (helemaal in deze economische boom) of deed gewoon het huishouden op een fatsoenlijke manier. Jouw vriend is niet intelligent maar sluw.
pi_176328686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:15 schreef Atak het volgende:
:')
Nuttige kick na tien maanden silencio :')
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:33:53 #87
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176328690
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:05 schreef BritneySpears1 het volgende:
Vandaar dat we samen deze post maken om te kijken of mensen het probleem herkennen en eventueel tips hebben of eigen ervaringen met dit probleem.
Samen? Ik hoor toch echt een vrouw die de broek aan heeft..
En als je niet kan leven met iemand die alleen maar lief en mooi is dan gaat het waarschijnlijk verder niet werken..

De ene is passief en de ander actief..
Je er druk over maken werkt niet.. Als je beide genoeg water bij de wijn kan doen kun je verder.. en als je het niet kan accepteren dan is het jammer maar helaas..

Verder: Ik waarschuw altijd maar 1 keer dat als het doucheputje verstopt zit je je eigen troep er uit moet halen want ik spoel er niets doorheen.. Het boeit mij niet dat de ander elke week maand of nooit het putje moet leeghalen..

Oftewel als het huishouden niet gedaan word, dan komt ie er vanzelf in om.. Of gaat ie dan plastic servies kopen ofzo?
pi_176328752
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nuttige kick na tien maanden silencio :')
Ik had dit topic open in mijn tabs. Nu pas kunnen lezen. :'(
pi_176328775
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:36 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik had dit topic open in mijn tabs. ;'(
Nu nog je ogen ;(
pi_176328871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nu nog je ogen ;(
Suck me beautiful, gemene bitch. :')
pi_176328922
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:42 schreef Atak het volgende:

[..]

Suck me beautiful, gemene bitch. :')
Verkeerde subforum popje :W
pi_176328978
Deze ga ik gebruiken. "Ruim die boel eens op luie flikker!", "Nee schatje, ik heb even last van een passieve copingstijl"
pi_176329028
Trouwens ik ben ook lui. De dingen worden pas opgeruimd als ze me in de weg zitten. (lees: bijna nooit)

Dus doe ik het vooral omdat een ander er last van kan hebben.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:52:10 #94
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176329064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nuttige kick na tien maanden silencio :')
Godver zeg dat even in de fipo dan.. Heb ik het hele fucking topic gelezen.. halverwege nog een post gequote.. bewaard om verder te lezen en dan zie ik dit.. Gloeiende gloeiende...

Maar ik laat me er niet door weerhouden :6 :

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:26 schreef BritneySpears1 het volgende:
Maar hij zit hier naast me en vind dat ik het beter kan verwoorden :P
Dus hij is gewoon in alles passief.. Nou en daar viel je op.. En toen besloot je te gaan samenwonen..

Veel moeilijker is het niet..

Tot zover de psychologieles..
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:52:26 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176329079
TS is al een hele poos niet online geweest. Topic is oud en de kick matig.

Hier een slotje.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')