abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:57:49 #1
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169285875
She eyes me like a Pisces when I am weak
I've been locked inside your heart-shaped box for weeks
I've been drawn into your magnet tar-pit trap
I wish I could eat your cancer when you turn black


Kurt Cobain overlijdt op 5 april 1994 in zijn huis in Seattle. Hij overlijdt aan de gevolgen van een schotwond, volgens de politierapporten door hemzelf toegebracht.

Hierover bestaat echter nog wel twijfel. Met name zijn toenmalige vrouw, Courtney Love, zou volgens velen het brein of zelfs de dader achter de moord op Cobain zijn.

Er zijn een aantal bijzondere zaken te vermelden die hier wat steun aan geven.

Een maand voor zijn dood, Cobain was al in slechte gezondheid, had Nirvana de Europese tour gecancelled en was Cobain naar Rome gevlogen om daar behandeld te worden.

Om hem te verrassen kwam Love ook over. Geheel tegen zijn normale manier van doen in had hij er een romantische getaway van gemaakt. Tot het bedrijven van vlammende liefde kwam het echter niet want na het nemen van wat champagne en valium viel Love in slaap.

Toen ze weer wakker werd vond ze een bewusteloze Cobain en een briefje.

"You don't love me anymore. I'd rather die than go through a divorce.

Dit punt wordt overigens ook aangedragen als de voorloper van de zelfmoord. Vrienden/intimi echter zeggen dat het geen zelfmoordbrief was maar een aankondiging dat hij bij haar weg zou gaan. Hij zou ook al het geld meenemen.

Veel opmerkelijker nog is het statement van "El Duce" (03:29)


Zij zou hem al eerder hebben gevraagd om Cobain om te leggen voor 50.000 dollar.

Op 18 maart 1994 werd de politie erbij geroepen in het huis van Cobain en Love. Hij had zich opgesloten in een kamer met een revolver en ze was bang dat hij er een einde aan zou maken. Zijn statement van toen was dat hij dit geenszins van plan was.

Dit punt maakt de zelfdoding weer waarschijnlijker.

En dan komt nu de vreemde kant van het verhaal. Korte tijd later (Cobain laat zich opnemen in een kliniek onder druk van Love en zijn bandgenoten maar ontstapt vervolgens uit deze zelfde kliniek zonder mensen te waarschuwen waar hij is) wordt privédetective Tom Grant ingeschakeld om Cobain te vinden.

Tom Grant runt de site http://cobaincase.com/ nu overigens. Dit naar aanleiding van het hele gebeuren.

Tom Grant moest van Love op een aantal plaatsen gaan zoeken, ze liet echter het huis helemaal buiten beschouwing van die plaatsen. Dat is vreemd, want een vriend van ze had Cobain op 2 april nog wel gezien bij het huis (dus daar zou je dan verwachten te gaan kijken).

Dit is het statement dat die vriend heeft afgegeven hierover:


Omdat er op 6 april nog niets was vernomen stelde Grant voor om samen met Love in Seattle te gaan zoeken. Dit weigerde zij echter want ze had het "te druk". Vreemd.

Grant had specifiek verzocht om niet te vertellen dat hij actief op zoek was in Seattle. Toch vertelde Love dit door aan dezelfde vriend die hem nog bij het huis zag...

Omdat Grant inmiddels erachter was gekomen dat er nog een huis in Seattle was is hij daar met een vriend van Cobain heengegaan en via een open raam naar binnen geklommen. Ze troffen daar niets en niemand aan. Cobain zijn lijk lag boven hen in een ruimte die ze niet konden bereiken vanaf waar ze binnenkwamen en waar ze ook geen weet van hadden.

Een dag later echter lag er ineens een briefje in het huis op de trap, zogenaamd gericht aan Kurt en geschreven door die ene vriend.

"I can't believe you managed to be in the house without me noticing. You're a fucking asshole for not calling Courtney..."

De in vele ogen grootste smoking gun is echter de brief die velen geen zelfmoordbrief vinden:



Mijn mening? Ik vind het een lastige. Ik zie mensen er wel voor aan om dit als moord te hebben gepland, Love zou veel motieven kunnen hebben en de mogelijkheden waren er ook. Wel is er dan erg omslachtig te werk gegaan.

Zelfmoord wil ik ook zeker niet uitsluiten. Kurt Cobain heeft vele demonen gehad (niet letterlijke...) in zijn verleden en uiteindelijk kun je niet in iemands gedachten kijken.

Wat is jullie idee hierbij? Hebben jullie interessante versies van dit verhaal? Wat denken jullie dat er is gebeurd en komen we er ooit 100% achter welke versie klopt?


bron: http://blackbag.gawker.co(...)spiracy-t-1690091851
pi_169287224
Mooi topic! Ga me ook maar eens verdiepen.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:11:26 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169289359

mooi stuk, heb me er ooit al eens in verdiept maar dat is lang geleden.
http://metmichiel.3fm.nl/(...)ontman+Roger+Daltrey
ben grote fan, en heb ze ooit als 11 jarig knaapje mogen zien optreden in duitsland.
Dit was ook het laatste concert.

Courtney is ook een erg rare kwiebus, en ze krijgt nog steeds bakken met geld van de verkoop van de albums.
Of ze daadwerkelijk achter de dood zit... goeie vraag.
Misschien niet direct maar, met zo'n mokkel zou ik het niet lang hebben getrokken. :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_169296163
Indirect misschien, ga me er ook weer eens in verdiepen.

Maar dan nog, bewijs dat ze hem over de kling heeft gejaagd of zelfs vermoord heeft is imo nooit te bewijzen. Samenleven met een persoon zoals Kurt, tja, geweldige muzikant maar imo een hel van een persoon om je leven mee te delen.

In een ontvlambare relatie gebeuren snel dubieuze zaken, maar of dit in deze relatie de schuld is van Courtney betwijfel ik.

Gek wijf is het zeker, maar Kurt deed weinig onder voor haar...
  zondag 5 maart 2017 @ 08:26:38 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169298021
Deze conclusie volg ik al niet:
quote:
"You don't love me anymore. I'd rather die than go through a divorce.

Dit punt wordt overigens ook aangedragen als de voorloper van de zelfmoord. Vrienden/intimi echter zeggen dat het geen zelfmoordbrief was maar een aankondiging dat hij bij haar weg zou gaan. Hij zou ook al het geld meenemen.
'Liever de dood dan een scheiding' en vervolgens zou het een scheidinsgaankondiging van hem zijn. Doesn't compute.
Verder, wat je zegt: Cobain had aardig wat demonen, lichamelijk en geestelijk, die vormen in veel van zijn artistieke uitingen -muzikaal, tekeningen, andere schrijfsels- een rode draad. En ook zelfmoord komt regelmatig ter sprake.

Ik denk daarom ook dat het simpelweg zelfmoord was, maar dat dat voor sommigen niet te vatten is, dan wel niet spannend genoeg is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 5 maart 2017 @ 19:04:19 #6
249559 crew  Lavenderr
pi_169311811
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2017 08:26 schreef Copycat het volgende:
Deze conclusie volg ik al niet:

[..]

'Liever de dood dan een scheiding' en vervolgens zou het een scheidinsgaankondiging van hem zijn. Doesn't compute.
Verder, wat je zegt: Cobain had aardig wat demonen, lichamelijk en geestelijk, die vormen in veel van zijn artistieke uitingen -muzikaal, tekeningen, andere schrijfsels- een rode draad. En ook zelfmoord komt regelmatig ter sprake.

Ik denk daarom ook dat het simpelweg zelfmoord was, maar dat dat voor sommigen niet te vatten is, dan wel niet spannend genoeg is.
Dat denk ik ook. Hoe men daar een scheidingsaankondiging in kan lezen is me een raadsel.

(Oud) interview met Courtney Love:
http://www.dazeddigital.c(...)rhol-feminism-london
  zondag 5 maart 2017 @ 19:31:04 #7
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169312549
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Hoe men daar een scheidingsaankondiging in kan lezen is me een raadsel.

(Oud) interview met Courtney Love:
http://www.dazeddigital.c(...)rhol-feminism-london
Mee eens, al wordt het binnen de moord-theoristen als sterk punt gezien.
  zondag 5 maart 2017 @ 20:01:22 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169313336
Hij was een zwaar depressieve heroïnejunk. Gewoon zelfmoord.
pi_169323501
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2017 08:26 schreef Copycat het volgende:
Deze conclusie volg ik al niet:

[..]

'Liever de dood dan een scheiding' en vervolgens zou het een scheidinsgaankondiging van hem zijn. Doesn't compute.
Verder, wat je zegt: Cobain had aardig wat demonen, lichamelijk en geestelijk, die vormen in veel van zijn artistieke uitingen -muzikaal, tekeningen, andere schrijfsels- een rode draad. En ook zelfmoord komt regelmatig ter sprake.

Ik denk daarom ook dat het simpelweg zelfmoord was, maar dat dat voor sommigen niet te vatten is, dan wel niet spannend genoeg is.
Courtney Love was zo gek als een deur, maar goed, dat was Kurt Cobain ook. Hij bleef naar mijn mening iets te lang in z'n tienerjaren. Maar hij was ook goedgelovig. Hij schreef het nummer 'smells like teen spirit' nadat Courtney op de muur 'Kurt smells like teen spirit' had geschreven en Kurt vond dat er een mysterieuze walm omheen hing en maakte het tot een song. Terwijl het gewoon een merk deodorant is.



Daarnaast is er zijn verschijning in headbangers ball, omdat het een bal was had hij zichzelf maar uitgedost in een gele jurk. Ok, het is leuk.. maar als een serieus statement tegen MTV ook vrij puberaal. Chris Novoselic lijkt geestelijk 10-20 jaar ouder vergeleken met Kurt hier en wanneer je zulke verschillen ziet in groepen kun je altijd wel een beetje inschatten wie stevig in z'n schoenen staat en wie niet, en wie er vermoedelijk gelukkiger en ouder wordt.


Cobain had met het gegeven dat hij een beetje puberaal gek was een teringhekel aan het establishment van de hele muziekbusiness, en met name MTV, iets waar hij met het album Nevermind en 't latere Unplugged definitief deel vanuit zou gaan maken.

Hij had daarnaast gewoon z'n depressies niet onder controle en met drugs, drank en veel toeren ( weinig nachtrust / insomnia) zal dat zich allemaal wel versterkt hebben.

Ook ging er recent een verhaal de rondte dat Cobain met de "Nirvana sound" kwam nadat hij geïnspireerd raakte door het jaren '80 werk van R.E.M.

In the ensuing years, the two men would carry on a kind of public mutual-admiration society, as Nirvana singer Kurt Cobain went to great lengths to praise R.E.M.'s influence on his own band. And critics couldn't help but notice how, like R.E.M., Nirvana had managed the tricky tightrope walk of retaining their indie edge while signing to a major label and making polished, pop-influenced music with gritty bite and uncompromising lyrical flavor.


Waar veel grootste (echte) artiesten ook weleens last van hebben is zelfonderschatting, Ian Curtis pleegde zelfmoord toen Joy Division de veilige haven zou verruilen voor de spotlights en de grote concerten en ook bij Cobain speelde een dergelijk complex.

"I wanted to have the adoration of John Lennon but have the anonymity of Ringo Starr," Cobain told MTV News. I didn't want to be a frontman. I just wanted to be back there and still be a rock and roll star at the same time."

Deze worsteling van het introverte en tegelijk opgeslokt worden door de "machine" waarin men hem als frontman wilde zien werd 'm uiteindelijk teveel. Mogelijk wilde hij terug naar het oude Nirvana en de kleinere zalen zonder de camera's en ipv eruit te stappen en zich terug te trekken koos hij voor het andere uiterste.

Michael Stipe van R.E.M. heeft nog op het punt gestaan 'm in het diepst van z'n depressie over te halen er geen eind aan te maken, maar hij heeft 'm helaas niet op tijd kunnen helpen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Beathoven op 06-03-2017 01:02:55 ]
  maandag 6 maart 2017 @ 09:34:03 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169325239
Ja, inspiratie komt overal vandaan, zelfs van bekende deodorantmerken.

Was de band tussen Stipe en Cobain trouwens zo goed dat Stipe zich als helper wilde opwerpen? Of was die uitspraak een gevalletje hindsight in the limelight?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169345159
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:34 schreef Copycat het volgende:
Ja, inspiratie komt overal vandaan, zelfs van bekende deodorantmerken.

Was de band tussen Stipe en Cobain trouwens zo goed dat Stipe zich als helper wilde opwerpen? Of was die uitspraak een gevalletje hindsight in the limelight?
Ze kenden elkaar persoonlijk, zo persoonlijk dat Stipe de peetvader van Courtney en Kurts kind werd. Cobain verhuisde naar dezelfde buurt als waar Peter Buck van REM woonde. En Stipe werd een beetje zijn mentor. Het verhaal heeft Stipes carriere niet gediend, dat had hij niet nodig, dus enige oprechtheid zit er wel in en onderstaand verhaal verklaart ook wel veel.

1994, Stipe, like many in Nirvana's inner circle of friends and management, had grown concerned about Cobain's dangerous drug spiral. In an attempt to try and bring Cobain back from the abyss, Stipe — the godfather of Cobain and wife Courtney Love's only child, Frances Bean — planned a collaboration with the doomed grunge singer.

"I was doing that to try to save his life. The collaboration was me calling up as an excuse to reach out to this guy. He was in a really bad place," Stipe told Interview magazine earlier this year. "I constructed a project to try to snap Kurt out of a frame of mind. I sent him a plane ticket and a driver, and he tacked the plane ticket to the wall in the bedroom and the driver sat outside the house for 10 hours. Kurt wouldn't come out and wouldn't answer the phone."

The superstar hookup never happened and — like Neil Young, Smith and numerous others — Stipe was inspired to write a musical eulogy for Cobain, the moving 1994 song "Let Me In," from the album Monster. Fittingly, that disc found R.E.M. adopting a grungier, harder-edge, distorted sound that went the opposite direction of their two more sedate, previous mainstream breakthrough efforts.

Once again, the celebration of a beginning and a sad ending that can forever link these two legendary acts.

Stipe grew gracefully into the role of alt-rock elder statesman, enduring the rigors of stardom with wit and confidence. "A wise man once said--'the skill in attending a party is knowing when it's time to leave,' " he wrote in a statement announcing the band's end. "We built something extraordinary together. We did this thing. And now we're going to walk away from it."

Cobain, on the other hand, was swallowed up by the machine, prematurely putting an end to his story and walking away from the party way too early. Maybe if he'd had that sit-down session with Stipe he might have managed the dream he shared with us in a 1993 interview.


Met dit kan de conspiracy ook wel richting de eeuwige jachtvelden. Als men alle verhalen wegstript is er inderdaad plaats voor een samenzwering maar uiteindelijk was het toch Kurt zelf die door depressies de weg naar buiten niet meer wist te vinden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')