Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.
Daarnaast wil cbr volgens alle boekjes dat je fietsers niet alleen inhaalt met een deurbreedte er tussen maar ook nog met een snelheid die onder of rond de 30 ligt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Een bocht rechtsaf is niet meer blind als je helemaal linkse rijdt. Ik neem aan gewoon een flauwe bocht en niet 90 graden rechtsaf.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:41 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?
Dan kent die examinator de verkeersregels niet, want die specificeren toch heel duidelijk dat fietsers met z'n tweeen naast elkaar mogen fietsen. En als ze op een fietspad fietsen mag jij daar uberhaupt niet komen, ook al fietsen ze niet naast elkaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Ik werk geen kantoortijden, dus de kans dat de schappen leeg zijn op het moment dat ik boodschappen doe is extreem klein. En ik vind het helemaal prima als de bouwvakkers 's ochtends om 0730 nog geen teringherrie maken. En trouwens, we leven in een 24-uurs economie, toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier.
Dat is alleen maar jouw persoonlijke invulling aan de hand van je eigen vooroordelen. Maar dat is wel vaker de grondslag voor een brandstapel geweest.quote:
Hij zocht een parkeerplek?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:51 schreef Gezicht het volgende:
Zojuist bijna een aanrijding gehad op een parkeerplaats met een oudere man in zo'n vierkante opel die gewoon niet naar rechts keek. Die kerel schrok behoorlijk toen 'ie op 10cm naast hem een toeterende auto zag.
Nee, hij verliet de parkeerplaats. Hij kwam op een T-splitsing tussen de parkeervakken uit en keek alleen naar links.quote:
Soms zie je zulke acties van mijlenver aankomen, ook al geloof je je eigen ogen nietquote:Op zondag 12 maart 2017 01:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik moest even snel naar de winkel. Kom aan bij een turborotonde. Twee rijstroken, rechter voor alleen rechtdoor, linker voor linksaf en rechtdoor. Rechts reed een Aygo, ik ging links zodat ik er voorbij kon. Er zat een vrouw in, bellend (telefoon tegen haar hoofddoek) achter het stuur, kinderen los op de achterbank (ze stonden op de achterbank te springen), op de rotonde zag ik dat de hele voorkant van de auto in elkaar zat. Ze reed rechts op de rechter rijstrook, ze sloeg linksaf, over de verhoging heen, over mijn rijstrook heen om verder de rotonde op te gaan, terwijl ze echt alleen rechtdoor mocht. Ik kon *NET* stoppen. Dusdanig net dat de auto achter mij bijna in mijn kofferbak zat en dat ik daarna ben uitgestapt ben om te kijken of ik inderdaad geen schade had. Ze is uiteraard doorgereden, ik zag haar nog bellen toen ze de rotonde af ging.
Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.quote:Op zondag 12 maart 2017 19:08 schreef Voszje het volgende:
Bij station Alkmaar is de weg niet bijzonder breed door de fietsstroken, maar er is plaats zat waar je kunt wachten/iemand af kan zetten, en dan lekker toch in de bocht op het fietspad blijven staan. Handig voor iedereen die er langs wil.
Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.quote:Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF
Precies daar inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2017 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.
Kom op zeg.. veiligheidscultuur my ass, als je met 20 ergens tegenaan klapt ben je sowieso een mongool en zou een aanvaring met de vooruit niet eens kwaad kunnen want er zit dan toch niks in je schedel wat zou kunnen beschadigen ..quote:Op zondag 12 maart 2017 23:04 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.
Als dat de regels zijn op het terrein van dat bedrijf én je bent er mee akkoord gegaan voor je het terrein op reed dan hebben ze gewoon recht van spreken.quote:Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF
Grapjassen. Tenzij de productie in gevaar komt, dan kan opeens alles. Bij voorkeur 's nachts, dat wel.quote:Op maandag 13 maart 2017 05:29 schreef vannelle het volgende:
Te vaak een overtreding begaan betekende keihard dat de toegang tot hun terrein geweigerd werd en dat is weer lastig voor je eigen werkgever waardoor uiteindelijk je baan in gevaar kan komen.
Het bord is ook bijzonder onduidelijk. De knik naar rechts suggereert dat je in beide gevallen eerst even naar rechts moet. Er had gewoon een rotonde in het bord moeten staan.quote:Op maandag 13 maart 2017 14:16 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom gemiddeld twee keer per dag hier aan gereden.
https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl
Zoals je ziet sorteer je links voor als je de rotonde recht over wilt of links af wilt en ga je rechts staan als je de A28 op wilt.
Hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen op het laatste moment ontdekken dat ze op de verkeerde strook zitten en dan zonder na te denken of op te letten ineens de auto op de andere strook gooien.
Bijna dagelijks gebeuren hier dus botsingen en andere ongelukken. Op letten is blijkbaar moeilijk tegenwoordig.
Strikt genomen moet je ook even naar rechts, maar ik snap wat je bedoeltquote:Op maandag 13 maart 2017 14:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het bord is ook bijzonder onduidelijk. De knik naar rechts suggereert dat je in beide gevallen eerst even naar rechts moet. Er had gewoon een rotonde in het bord moeten staan.
Ik zie persoonlijk niets vreemds aan deze situatie. Bord is duidelijk.quote:Op maandag 13 maart 2017 14:16 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom gemiddeld twee keer per dag hier aan gereden.
https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl
Zoals je ziet sorteer je links voor als je de rotonde recht over wilt of links af wilt en ga je rechts staan als je de A28 op wilt.
Hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen op het laatste moment ontdekken dat ze op de verkeerde strook zitten en dan zonder na te denken of op te letten ineens de auto op de andere strook gooien.
Bijna dagelijks gebeuren hier dus botsingen en andere ongelukken. Op letten is blijkbaar moeilijk tegenwoordig.
Je zou melding kunnen maken bij de politie via het niet-spoedgeval telefoonnummer maar de kans dat die er iets mee gaan doen lijkt me vrij klein. Tenzij de chauffeur in kwestie echt al ladderzat is en dermate gevaarlijk rijdt dat je echt 112 moet gaan bellen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:12 schreef Charged het volgende:
Hmm,niet zozeer irritatie..meer een gewetensvraagje.
Ik kom vanmiddag terug van werk en haal onderweg wat boodschappen bij de buurtsuper,Ford Focus station met een bierdrinkende chauffeur (Oostblok/Pools neem ik aan,zitten hier redelijk veel,NL kenteken overigens)
Ben met een paar minuten klaar en bij de kassa 2 identieke figuren met veel losse halve liters voor me,ik reken af en zie die 2 instappen in de Focus en de chauffeur een blik geven welke hij open trekt en aan de mond zet en weg rijdt.
Ik weet dat heel veel van die mannen zo'n beetje immuun zijn voor ons bier maar voel me er eigenlijk niet lekker bij.
Wat zouden jullie doen?
Even aangekeken natuurlijk maar het uitparkeren en wegrijden zag er normaal uit...als ik een raar rijgedrag had waargenomen had ik wel iets gedaan (weet niet wat maar zal in de trend zijn van achterna rijden en bellen)quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:22 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je zou melding kunnen maken bij de politie via het niet-spoedgeval telefoonnummer maar de kans dat die er iets mee gaan doen lijkt me vrij klein. Tenzij de chauffeur in kwestie echt al ladderzat is en dermate gevaarlijk rijdt dat je echt 112 moet gaan bellen.
Ik zou 0900-8844 bellen, geen spoed wel politie. Als jij denkt dat de bestuurder niet capabel is om op dat moment te rijden zou ik je adviseren direct 112 te bellen en met gepaste afstand achter de auto te blijven rijden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:12 schreef Charged het volgende:
Hmm,niet zozeer irritatie..meer een gewetensvraagje.
Ik kom vanmiddag terug van werk en haal onderweg wat boodschappen bij de buurtsuper,Ford Focus station met een bierdrinkende chauffeur (Oostblok/Pools neem ik aan,zitten hier redelijk veel,NL kenteken overigens)
Ben met een paar minuten klaar en bij de kassa 2 identieke figuren met veel losse halve liters voor me,ik reken af en zie die 2 instappen in de Focus en de chauffeur een blik geven welke hij open trekt en aan de mond zet en weg rijdt.
Ik weet dat heel veel van die mannen zo'n beetje immuun zijn voor ons bier maar voel me er eigenlijk niet lekker bij.
Wat zouden jullie doen?
Ophangen die idioten..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:22 schreef Fer het volgende:
Je mag toch 2 drinken en rijden? Het ziet er raar uit, maar niet verboden.
Drinken achter het stuur is sowieso verboden, ook al zit je onder de limiet.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:22 schreef Fer het volgende:
Je mag toch 2 drinken en rijden? Het ziet er raar uit, maar niet verboden.
Een groot deel van de mensen die meer drank op achter het stuur zit zal daar denk ik niet mee zitten omdat ze de wet niet overtraden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ophangen die idioten..
En vwb 2 biertjes.. imagine, je hebt er 2 op, rijdt door een straat en er rent een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op, jij remt maar te laat, kindje plat.. How will you feel the rest of your life? Ga je je de rest van je leven afvragen of je misschien nét die fractie sneller was geweest..
Think before you leap.. van mij mag het 0,0 worden.
De wet, is iets heel anders als je geweten..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen die meer drank op achter het stuur zit zal daar denk ik niet mee zitten omdat ze de wet niet overtraden.
Wie zich dat zich van tevoren afvraagt, drinkt sowieso niet.
Ik drink nooit, ook niet als ik niet rijdt overigens
Klopt, wat ik tussen de regels schreef is dat sommige van dit soort malloten wat minder geweten hebbenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De wet, is iets heel anders als je geweten..
Ja, als je er een paar op hebt zeker.. dat is precies het probleem ook..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, wat ik tussen de regels schreef is dat sommige van dit soort malloten wat minder geweten hebben
Ik heb al es zo'n strontlazerus idioot de keuze gegeven, of hij belt een taxi of ik bel 112.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, als je er een paar op hebt zeker.. dat is precies het probleem ook..
Eens, ook als ik moet rijden drink ik er nul. Ik ga niet proberen de 0,5-grens op te zoeken, om bovengenoemde reden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ophangen die idioten..
En vwb 2 biertjes.. imagine, je hebt er 2 op, rijdt door een straat en er rent een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op, jij remt maar te laat, kindje plat.. How will you feel the rest of your life? Ga je je de rest van je leven afvragen of je misschien nét die fractie sneller was geweest..
Think before you leap.. van mij mag het 0,0 worden.
Maar wat gaan we dan doen met mensen die net nachtdienst hebben gehad?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, wat ik tussen de regels schreef is dat sommige van dit soort malloten wat minder geweten hebben
Wellicht moest hij 13 kilometer verderop links aanhouden?quote:Op donderdag 16 maart 2017 06:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Middenbaan- en linkerbaanplakkers zijn al ergerlijk, maar een linksplakkende vrachtwagen, zelfs nog tijdens een inhaalverbod voor vrachtwagens ... Wat bezielt zo een chauffeur?
Het kan zijn dat hij aan het voorsorteren was, maar daar zat hij nog ongeveer 6km voor de uitvoegstrook.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wellicht moest hij 13 kilometer verderop links aanhouden?
Wat kan je dan slecht autorijden zeg, vreselijk inderdaad.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 01:45 schreef Carlos93 het volgende:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Daar rij ik dus dagelijks en iedere dag gaat het daar dus compleet fout. Altijd idioten die in de linkerbaan naar de middelste baan komen om zo de bocht af te snijden.
Vandaag dus ook weer, bijna ongeluk want er zat iemand in de rechter baan waarbij ik dus niet daarheen kon uitwijken voor nog een debiel; en links kwam hij dus in mijn strook.
Dan toeter je en dan krijg je nog een middelvinger en grootlicht terug ook
Toevallig iemand op de google maps die precies doet wat ik bedoel; echter op een rustig moment.
Rotondes in Engeland kunnen volgens mij ook echt notorious verwarrend zijn. Al helemaal voor een buitenlander denk ik. Ik wil nog steeds graag een keer in de UK rijden, lijkt me best wel pittig aan de ene kant, maar aan de andere kant ook goed om eens de ervaring van links rijden te hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 01:45 schreef Carlos93 het volgende:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Daar rij ik dus dagelijks en iedere dag gaat het daar dus compleet fout. Altijd idioten die in de linkerbaan naar de middelste baan komen om zo de bocht af te snijden.
Vandaag dus ook weer, bijna ongeluk want er zat iemand in de rechter baan waarbij ik dus niet daarheen kon uitwijken voor nog een debiel; en links kwam hij dus in mijn strook.
Dan toeter je en dan krijg je nog een middelvinger en grootlicht terug ook
Toevallig iemand op de google maps die precies doet wat ik bedoel; echter op een rustig moment.
Deze gaat ook altijd mis in het spitsuur: https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1quote:Op zaterdag 18 maart 2017 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Rotondes in Engeland kunnen volgens mij ook echt notorious verwarrend zijn. Al helemaal voor een buitenlander denk ik. Ik wil nog steeds graag een keer in de UK rijden, lijkt me best wel pittig aan de ene kant, maar aan de andere kant ook goed om eens de ervaring van links rijden te hebben.
Tijdens mijn vakantie ben ik bewust omgereden om over de Magic Roundabout te rijden. Is eigenlijk best logisch.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Deze gaat ook altijd mis in het spitsuur: https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1
Maar dit zijn nog redelijk duidelijke rotondes, gewoon voorsorteren voordat je de rotonde nadert (borden staan al 1 mijl van te voren die aangeven welke baan waar naar toe afbuigt) en dan in je baan blijven.
De rotondes met nog eens een kleine rotonde er in of erom heen zijn ook wel duidelijk, als je ze een paar keer doet. Wel onoverzichtelijk de eerste keer als buitenlander.
Was overigens deze: https://www.google.co.uk/(...)4d-1.7715489!6m1!1e1
Als een busje al harder door de bocht kan... misschien was het dan wel zo.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Nam op de snelweg een afslag met scherpe bocht. Adviessnelheid is 30 km/u, dus dat reed ik. Komt er een busje aanscheuren met 90 km/u die vervolgens gaat bumperkleven in de bocht en met grootlicht gaat seinen. Op het rechte stuk haalde ie rechts op de vluchtstrook in en gebaarde druk naar mij. Wat een gek.
Alsnog hoeft de bestuurder van dat busje dan niet zo te reageren. Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Als een busje al harder door de bocht kan... misschien was het dan wel zo.
Terechte klacht. Ik heb het idee dat ik er bij iedere snelwegrit weer minstens eentje tegenkom...quote:Op zaterdag 18 maart 2017 22:57 schreef alpeko het volgende:
Andere klacht: wat is dat toch met Belgen? 3 banen vrij en stug in de middelste blijven hangen. Twee stuks tegengekomen die exact hetzelfde deden. Hebben die geen stuur? Rijden die op rails soms?
Ze haalde een onzichtbare auto in?quote:Op zondag 19 maart 2017 16:35 schreef Voszje het volgende:
Ik reed zo'n 130 op de middelste baan richting Alkmaar. Ineens zo'n muts die terwijl ik bijna naast haar zit haar richtingaanwijzer aanzet en al naar links komt. Ik kon niet uitwijken, ram op m'n toeter, maar mevrouw zet haar actie gewoon door en zit bijna in m'n deur. Gevaar op de weg.
Nederlandse adviessnelheden zijn voor vrachtwagens...quote:Op zaterdag 18 maart 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Nam op de snelweg een afslag met scherpe bocht. Adviessnelheid is 30 km/u, dus dat reed ik. Komt er een busje aanscheuren met 90 km/u die vervolgens gaat bumperkleven in de bocht en met grootlicht gaat seinen. Op het rechte stuk haalde ie rechts op de vluchtstrook in en gebaarde druk naar mij. Wat een gek.
Als er een onderbord bij zit ja.. anders gelden ze gewoon voor iedereen.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nederlandse adviessnelheden zijn voor vrachtwagens...
Ik zie die beperking niet terug in de wegenverkeerswet. Of bedoel je dat je de geadviseerde snelheden vaak onzinnig vindt voor personenauto's?quote:Op zondag 19 maart 2017 19:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nederlandse adviessnelheden zijn voor vrachtwagens...
Dat dus.quote:Op zondag 19 maart 2017 20:44 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik zie die beperking niet terug in de wegenverkeerswet. Of bedoel je dat je de geadviseerde snelheden vaak onzinnig vindt voor personenauto's?
Dan zou men dat moeten doen met een snelheidsbeperking (A1) met onderbord "nat wegdek" o.i.d. Adviessnelheden vind ik eigenlijk altijd onzinnig. We adviseren je langzamer te rijden, maar zeggen niet waarom noch verplichten we je het.quote:Op zondag 19 maart 2017 20:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er een onderbord bij zit ja.. anders gelden ze gewoon voor iedereen.
Misschien is het asfalt daar wel beroerd als het geregend heeft, weet je niet he..
Vanaf de A73 vanuit het zuiden de A77 op richting Duitsland staat ook een bordje 70 met 'bij regen' onderbord. Ik doe die bocht standaard met 120, kán met 140 als je een beetje wegligging hebt. Bij regen kan hij mákkelijk met 100, maar onderaan waar de bocht over gaat in de invoegstrook de 77 op, zit een dip, 77 klimt daar, en jij komt ook vanaf hogere grond, wat betekent, dat als het langere tijd regent of het regent hárd, dat je daar staand water krijgt, en dan ga je écht effe drijven.. Je kunt die bocht dus 350 dagen per jaar F1 style pakken, maar als het regent is hij onderaan dus behoorlijk listig.
Ik heb ook een schurft aan mensen die in bochten dwangmatig de opgegeven snelheid rijden, maar als je er niet bekend bent is het misschien soms wel eens slim.
In Duitsland kun je het maar beter gewoon opvolgen, want daar is het wel eens andersom, net als in Frankrijk trouwens..
Dat staat er dan ook.quote:Op zondag 19 maart 2017 20:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan zou men dat moeten doen met een snelheidsbeperking (A1) met onderbord "nat wegdek" o.i.d. Adviessnelheden vind ik eigenlijk altijd onzinnig. We adviseren je langzamer te rijden, maar zeggen niet waarom noch verplichten we je het.
Nee, er staat een adviessnelheidsbord. Dat zeggen we net.quote:
Dan lullen we langs elkaar heen. Ik heb het namelijk over het bord op de A77:quote:Op zondag 19 maart 2017 21:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, er staat een adviessnelheidsbord. Dat zeggen we net.
k heb het over adviessnelheden in het algemeen. De gehele tijd al. Daarop reageert SD.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan lullen we langs elkaar heen. Ik heb het namelijk over het bord op de A77:
[ afbeelding ]
Edit: Jij trouwens ook, gezien je "nat wegdek"-opmerking.
Gefeliciteerd. Ik reageer op de specifieke situatie waar SD over spreekt en waar jij op reageert.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
I
[..]
k heb het over adviessnelheden in het algemeen. De gehele tijd al. Daarop reageert SD.
Vooral op driestrooks snelwegen Lekker in het midden blijven plakken met 110 en dan raar op kijken als je er Links langs gaat en helemaal naar rechts doorschuift.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Gvd, wat rijden er veel mensen toch een hoop zondagsrijders onnodig links. Vandaag aantal auto's op een verder lege rechter rijstrook ingehaald terwijl ik de Vmax niet eens overschreed.
Dapper. Vooral in het weekend zou ik het niet wagen. Mensen die scrhikken en ineens een ruk aan hun stuur geven.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Gvd, wat rijden er veel mensen toch een hoop zondagsrijders onnodig links. Vandaag aantal auto's op een verder lege rechter rijstrook ingehaald terwijl ik de Vmax niet eens overschreed.
In België zijn met name de rechterstroken heel slecht. Puur gewoonte.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 22:57 schreef alpeko het volgende:
Prima als je vanaf A59 Zonzeel de A16 richting Dordrecht de snelheid tot onder de 100 laat zakken in de bocht die beide wegen verbindt maar voeg dan niet met diezelfde snelheid in al bij de eerste blokmarkering. Geef gas en rijd door tot het einde. Nu had ik 2 opties: ook met die snelheid invoegen op een 130 weg of zodra de invoegstrook vrij was vol gas om nog een normale snelheid te halen. De strook was er immers lang genoeg voor. En dan verbaasd zijn dat ik niet achter je invoeg.
Andere klacht: wat is dat toch met Belgen? 3 banen vrij en stug in de middelste blijven hangen. Twee stuks tegengekomen die exact hetzelfde deden. Hebben die geen stuur? Rijden die op rails soms?
Die hebben dat niet eens door joh...quote:Op maandag 20 maart 2017 11:39 schreef avotar het volgende:
Dapper. Vooral in het weekend zou ik het niet wagen. Mensen die scrhikken en ineens een ruk aan hun stuur geven.
Dat Nur Links daar bedoelen ze Nederlanders mee die met 200 op de linkerbaan van de autobahn zitten denken dat ze de gang erin hebben en niet netjes naar rechts gaan als er iemand aankomt met 200+. Mijn ervaring met Duitsers was dat ze altijd netjes vrij baan gaven aan een snelle inhalerquote:Op maandag 20 maart 2017 11:39 schreef avotar het volgende:
[..]
Dapper. Vooral in het weekend zou ik het niet wagen. Mensen die scrhikken en ineens een ruk aan hun stuur geven.
Die 2 minuten tijdswinst laat ik maar gaan.
[..]
In België zijn met name de rechterstroken heel slecht. Puur gewoonte.
Let maar eens op Duitsers. Als die beginnen met inhalen gaan ze vaak pas naar rechts als ze echt zeker weten voorlopig niet van die strook af te hoeven.
Opvallend dat men in Duitsland vind dat het NL op onze nummerplaten voor "Nur Links" staat. Pot verwijt de ketel.
it only takes one.quote:Op maandag 20 maart 2017 18:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die hebben dat niet eens door joh...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |