En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf, omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.
Krijg regelmatig fanmail uit Leeuwarden inderdaad. Foto's en alles erbij.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:11 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Krijg je elke week een brief van het CJIB?
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Tunafish het volgende:
En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.quote:omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?
Dus wat je zegt is dat je liever ander verkeer ophoudt/ hindert, dan dat jij je snelheid aanpast.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:05 schreef Fer het volgende:
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga.
Je mag twijfelen wat je wil, ik weet wat ik typ.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.
Om dezelfde reden als dat een automobilist zich opvreet achter een inhalende vrachtwagen, vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.
Maar ik begrijp dat je mijn voorbeeld liever niet gebruikt, want dan kun je eigenlijk niet anders dan mij gelijk geven.
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:54 schreef Tunafish het volgende:
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.quote:Je voorbeeldje van 7km nodig hebben om drie vrachtwagens in te halen is leuk, maar niet realistisch.
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
[..]
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..
Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:00 schreef Fer het volgende:
Dus het beste rijden in de spits de vrachtwagens op twee stroken om alles te regelen.
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
En ik nauwelijks. Wat nu?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
Als ze inhalen terwijl er een verbod geldt is het ook gewoon een overtreding, daar zullen weinigen het mee oneens zijn. Daarbuiten mogen ze gewoon inhalen, wat voor impact het ook heeft, en zou men niet zo moeten klagen. In de spits kun je sowieso nauwelijks 130 rijden, dan kan die inhalende vrachtwagen er nog wel bij.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Het is ook geen discussie topic.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.
Maar dat was het punt van de discussie ook niet.
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:10 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.
[..]
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:
[..]
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:
[..]
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.
Ik zou iig in die situatie precies hetzelfde hebben gedaan, er achter blijven tot je meer overzicht hebt.
Reed je instructeur toen ook mee eigenlijk?
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
En da's best wel een groot nadeel van de monopoliepositie van het CBR.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.
Dan moeten ze ook langer doorwerken waardoor jij om 23.00u nog steeds in de herrie zit.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:21 schreef Light het volgende:
[..]
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelen
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.
Daarnaast wil cbr volgens alle boekjes dat je fietsers niet alleen inhaalt met een deurbreedte er tussen maar ook nog met een snelheid die onder of rond de 30 ligt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Een bocht rechtsaf is niet meer blind als je helemaal linkse rijdt. Ik neem aan gewoon een flauwe bocht en niet 90 graden rechtsaf.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:41 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?
Dan kent die examinator de verkeersregels niet, want die specificeren toch heel duidelijk dat fietsers met z'n tweeen naast elkaar mogen fietsen. En als ze op een fietspad fietsen mag jij daar uberhaupt niet komen, ook al fietsen ze niet naast elkaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Ik werk geen kantoortijden, dus de kans dat de schappen leeg zijn op het moment dat ik boodschappen doe is extreem klein. En ik vind het helemaal prima als de bouwvakkers 's ochtends om 0730 nog geen teringherrie maken. En trouwens, we leven in een 24-uurs economie, toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier.
Dat is alleen maar jouw persoonlijke invulling aan de hand van je eigen vooroordelen. Maar dat is wel vaker de grondslag voor een brandstapel geweest.quote:
Hij zocht een parkeerplek?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:51 schreef Gezicht het volgende:
Zojuist bijna een aanrijding gehad op een parkeerplaats met een oudere man in zo'n vierkante opel die gewoon niet naar rechts keek. Die kerel schrok behoorlijk toen 'ie op 10cm naast hem een toeterende auto zag.
Nee, hij verliet de parkeerplaats. Hij kwam op een T-splitsing tussen de parkeervakken uit en keek alleen naar links.quote:
Soms zie je zulke acties van mijlenver aankomen, ook al geloof je je eigen ogen nietquote:Op zondag 12 maart 2017 01:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik moest even snel naar de winkel. Kom aan bij een turborotonde. Twee rijstroken, rechter voor alleen rechtdoor, linker voor linksaf en rechtdoor. Rechts reed een Aygo, ik ging links zodat ik er voorbij kon. Er zat een vrouw in, bellend (telefoon tegen haar hoofddoek) achter het stuur, kinderen los op de achterbank (ze stonden op de achterbank te springen), op de rotonde zag ik dat de hele voorkant van de auto in elkaar zat. Ze reed rechts op de rechter rijstrook, ze sloeg linksaf, over de verhoging heen, over mijn rijstrook heen om verder de rotonde op te gaan, terwijl ze echt alleen rechtdoor mocht. Ik kon *NET* stoppen. Dusdanig net dat de auto achter mij bijna in mijn kofferbak zat en dat ik daarna ben uitgestapt ben om te kijken of ik inderdaad geen schade had. Ze is uiteraard doorgereden, ik zag haar nog bellen toen ze de rotonde af ging.
Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.quote:Op zondag 12 maart 2017 19:08 schreef Voszje het volgende:
Bij station Alkmaar is de weg niet bijzonder breed door de fietsstroken, maar er is plaats zat waar je kunt wachten/iemand af kan zetten, en dan lekker toch in de bocht op het fietspad blijven staan. Handig voor iedereen die er langs wil.
Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.quote:Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF
Precies daar inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2017 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.
Kom op zeg.. veiligheidscultuur my ass, als je met 20 ergens tegenaan klapt ben je sowieso een mongool en zou een aanvaring met de vooruit niet eens kwaad kunnen want er zit dan toch niks in je schedel wat zou kunnen beschadigen ..quote:Op zondag 12 maart 2017 23:04 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.
Als dat de regels zijn op het terrein van dat bedrijf én je bent er mee akkoord gegaan voor je het terrein op reed dan hebben ze gewoon recht van spreken.quote:Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF
Grapjassen. Tenzij de productie in gevaar komt, dan kan opeens alles. Bij voorkeur 's nachts, dat wel.quote:Op maandag 13 maart 2017 05:29 schreef vannelle het volgende:
Te vaak een overtreding begaan betekende keihard dat de toegang tot hun terrein geweigerd werd en dat is weer lastig voor je eigen werkgever waardoor uiteindelijk je baan in gevaar kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |