abonnement Unibet Coolblue
pi_169284972
Hoi mensen,
Ik heb sinds een tijd een relatie met mijn vriendin, en er zijn nog af en toe dingen die we bespreekbaar moeten maken. Laatst was het thema kinderen, met de vraag of we allebei wel kinderen willen. Mijn vriendin heeft vaak last gehad van depressieve gedachtes, and een slecht beeld van de wereld en mensen. (kan ik haar btw niet kwalijk nemen want fuck society enzo), maar goed, ik stelde dus de vraag of zij ook ooit kinderen wil, waar na ze met een tegenvraag kwam. "vind jij het eerlijk iemand zo maar op de wereld te zetten, met de kans dat ze op me lijken, en de wereld verschikkelijk gaan vinden?" Ik kon daar natuurlijk moeilijk antwoord op geven, maar heb haar wel eerlijk gezegt dat ik het inderdaad een moeilijke vraag vind en daar geen eerlijk antwoord op kan geven. Ze zij wel dat ze er zelf ook nog over moet denken, omdat ze niet weet of ze het nou wel of niet wil, dus heb ik het daarna ook maar afgesloten door tegen haar te zeggen dat ze alle tijd kan nemen om daar nog over na te denken. Maar dit zet mij ook wel aan het denken, want is er wel een manier om het te gerechtvaardigen als je het op die manier stelt? Ben ik misschien wel een egoist omdat ik wel een kinderwens heb? wat zijn jullie gedachtes hier over?
pi_169285001
Natuurlijk is het egoïstisch, in die zin dat je het echt niet voor het ongeboren kind doet, want die heeft niet zoveel te willen. Mensen nemen kinderen omdat zij graag kinderen willen. En daar is niets mis mee, maar uiteindelijk maak je zelf die keus, omdat jij het leuk/mooi vindt om een kind te krijgen en op te voeden.

Het is dus ook egoïstisch om ze niet te willen, want dat is ook een keus die je voor jezelf maakt. En daar is ook niets mis mee.
Ja doei.
pi_169285080
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Natuurlijk is het egoïstisch, in die zin dat je het echt niet voor het ongeboren kind doet, want die heeft niet zoveel te willen. Mensen nemen kinderen omdat zij graag kinderen willen. En daar is niets mis mee, maar uiteindelijk maak je zelf die keus, omdat jij het leuk/mooi vindt om een kind te krijgen en op te voeden.

Het is dus ook egoïstisch om ze niet te willen, want dat is ook een keus die je voor jezelf maakt. En daar is ook niets mis mee.
Inb4 Nielsch

OT: elke persoonlijke wens is egoïstisch en dat is gewoon oke.
pi_169285099
Nee een kinderwens hebben is niet egoïstisch, maar een kind eisen wel. Depressie is erfelijk. De vraag is of je een kind willens en wetens in zo'n situatie wil opvoeden met alle gevolgen van dien. Objectief gesproken nee, gewoon een gezond vrouwtje zoeken om mee te paren.
pi_169285337
@motorbloempje @chai
Oh okay, nou als je het op zo'n manier stelt dan is het inderdaad waar, ja.
Het gaat zowiezo een egoistische keuzen zijn omdat je die voor jezelf en met de persoon waar je een relatie mee hebt of bent getrouwd maakt, en niet voor voor persoon die het kind gaat worden.
Maar een kinderwens hebben is okay als beide partijen het ook inderdaad willen, en daar ook klaar voor zijn financieel en situationeel gezien. De reden waarom ik kinderen wil is omdat ik het zelf wil natuurlijk, maar ik heb ook dingen ervaren zoals het ontmoeten van mijn vriendin, waardoor ik heb gezien dat het leven ook mooi kan zijn, en er wel degelijk een rede is om kinderen te krijgen in de hoop dat zij ook ooit dat soort geluk zullen ervaren. Bedankt voor het antwoord.

@wiskundenoob van een kind eisen is nooit spraken geweest, als zij nee zegt gaat het daar bij blijven. Ik geef te veel om haar om het daarvoor uit te maken. sorry not sorry.
pi_169285421
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:26 schreef SKBUstalker het volgende:

@wiskundenoob van een kind eisen is nooit spraken geweest, als zij nee zegt gaat het daar bij blijven. Ik geef te veel om haar om het daarvoor uit te maken. sorry not sorry.
Pas wel op dat het een compromis is die je later op kan gaan breken. Ik begrijp haar redenen voor het (misschien) niet willen van kinderen prima: dat soort dingen zijn vaak erfelijk, en ik vraag me ook af waarom mensen gezondheidsproblemen (of dat nou fysiek of geestelijk is) die erfelijk zijn alsnog kiezen om een kind op de wereld te zetten ookal weten ze dat het een leven eventueel negatief kan beïnvloeden, dus voor mijn POV kudos voor je vriendin. Maar als jij wel graag kinderen wilt is er niets 'mis' mee om voor jezelf te kiezen; het is namelijk nogal een beslissing. Een levensveranderende beslissing, en ookal denk je nu 'dat heb ik voor haar over', wie weet heb je met 30 jaar wel intense spijt dat je geen kinderen hebt terwijl je ze zelf wel graag had gewild, en dat kan je volgens mij aardig opbreken. Natuurlijk is het kut om een relatie af te breken als je verder op allerlei vlakken wél voor elkaar gemaakt bent, maar voor mij is een kinderwens iets waar je gewoon niet (zomaar) compromissen over sluit, zowel niet van de 'ok we doen het wel' als de 'ok, we doen het niet' kant..
Ja doei.
pi_169285601
@motorbloempje Ja, ik snap volkomen wat je bedoelt. Zij is zich altijd zo bewust van akties en de eventuele consequenties die het zou kunnen voortbrengen, en bekijkt dingen altijd vanuit een hele intelligente en subjective manier. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo veel van haar houd. Dus zeker, ik heb ook heel veel respect voor de keuzes die zij maakt omdat zij toch altijd de gene is die dingen veel beter kan voorspellen dan ik dat kan. Na daar dus even over nagedacht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik als ze inderdaad stand vastig nee zegt, ik altijd nog adoptie ter spraken kan brengen. Op die manier hoeft zij niet bang te zijn dat eventuele erfelijke dingen door worden gegeven, en ik heb dan ook mijn zin. maar dat ga ik dan eerst natuurlijk af moeten wachten wat zij gaat zeggen hier over. Ik denk dat ze dat opzich wel zou zien zitten, maar alleen de tijd zal het leren.
pi_169285708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:12 schreef wiskundenoob het volgende:
Nee een kinderwens hebben is niet egoïstisch, maar een kind eisen wel. Depressie is erfelijk. De vraag is of je een kind willens en wetens in zo'n situatie wil opvoeden met alle gevolgen van dien. Objectief gesproken nee, gewoon een gezond vrouwtje zoeken om mee te paren.
Hoe zit dat met verslaving? Ook erfelijk?
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169285745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:49 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

als ik dit allemaal zo lees kan ik maar 1 conclusie trekken: jij bent zwaar depressief
bingo,
maar weet niet waarom dit ter zaken doet.
pi_169285777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Natuurlijk is het egoïstisch, in die zin dat je het echt niet voor het ongeboren kind doet, want die heeft niet zoveel te willen. Mensen nemen kinderen omdat zij graag kinderen willen. En daar is niets mis mee, maar uiteindelijk maak je zelf die keus, omdat jij het leuk/mooi vindt om een kind te krijgen en op te voeden.

Het is dus ook egoïstisch om ze niet te willen, want dat is ook een keus die je voor jezelf maakt. En daar is ook niets mis mee.
Dat.
pi_169285816
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:47 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Hoe zit dat met verslaving? Ook erfelijk?
Daar heb ik me nooit in verdiept dus geen idee of het erfelijk is. Maar als je partner verslaafd is aan XYZ dan is een kind nemen uiterst onverstandig.
pi_169285849
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:54 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Daar heb ik me nooit in verdiept dus geen idee of het erfelijk is. Maar als je partner verslaafd is aan XYZ dan is een kind nemen uiterst onverstandig.
Nee ikzelf, maar heb wel een groot verlangen naar een gezin.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169285940
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:56 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Nee ikzelf, maar heb wel een groot verlangen naar een gezin.
Ga naar psycholoog om af te kicken voordat je aan kinderen begint. Ervan uitgaande dat je een echte verslaving hebt.
pi_169285975
Kinderen opvoeden is het enige nuttige dat we in dit leven doen, dus nee.

Moet je het wel goed doen natuurlijk.
pi_169285997
Kinderen van ouders die verslaafd zijn, hebben een verhoogde kans om ook verslaafd te worden.

Dat ligt niet alleen aan de hersens, maar ook overnemen van gewoontes, beschikbaarheid en omgeving.
Hell To The Liars
pi_169286013
Ik heb vaker gehoord dat mensen die geen kinderen willen egoïstisch zouden zijn. :P
-nee-
pi_169286042
Vroeger zei ik tegen mijn vader, waarom adopteren mensen niet vaker kinderen die het slecht hebben.

Mensen hebben schijnbaat toch liever een kind van eigen vlees en bloed, omdat het toch een ander gevoel is.
Dus in dat opzichte is het wel egoistisch.

Een auto ga je ook niet zelf maken, die koop je.
Dus waarom geen kinderen "kopen" / adopteren?
Hell To The Liars
  zaterdag 4 maart 2017 @ 17:22:28 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169286341
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:06 schreef Droopie het volgende:

Een auto ga je ook niet zelf maken, die koop je.
Dus waarom geen kinderen "kopen" / adopteren?
En dan na drie jaar inruilen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169286381
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dan na drie jaar inruilen.
Nee dat niet :P
Ik geloof ook best dat ik net zo kan houden van een adoptie kind dan van mijn eigen kind.

Maar dat zou ik pas kunnen beoordelen als ik het ervaren heb
Hell To The Liars
pi_169286443
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dan na drie jaar inruilen.
Ik geloof gelijk dat er mensen zijn die dat doen c.q. overwegen :X
pi_169286474
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:28 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik geloof gelijk dat er mensen zijn die dat doen c.q. overwegen :X
Een kind is volgens mij het leukste tussen de 4 en 11 jaar..
Dus ik wil wel een 2e hands :D
Hell To The Liars
pi_169286492
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een kind is volgens mij het leukste tussen de 4 en 11 jaar..
Dus ik wil wel een 2e hands :D
Geen ervaring met kinderen in die leeftijdscategorie? ;)
pi_169286532
En nu ontopic, kinderen zijn geen wegwerpproducten
pi_169286692
Geestelijk gehandicapte mensen die kinderen willen vind ik egoistisch.
Gezonde vrolijke mensen die kinderen willen vind ik niet egoistisch.

Of kinderen wel degelijk een gezond en gelukkig leven krijgen op deze wereld, is een ander.
Maar de kans bij "normale" ouders is wel groter.
Hell To The Liars
pi_169286780
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:06 schreef Droopie het volgende:
Vroeger zei ik tegen mijn vader, waarom adopteren mensen niet vaker kinderen die het slecht hebben.

Mensen hebben schijnbaat toch liever een kind van eigen vlees en bloed, omdat het toch een ander gevoel is.
Dus in dat opzichte is het wel egoistisch.

Een auto ga je ook niet zelf maken, die koop je.
Dus waarom geen kinderen "kopen" / adopteren?
je eigen jong is totaal iets anders, dat is je vlees en bloed.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169286878
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:44 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

je eigen jong is totaal iets anders, dat is je vlees en bloed.
Dat zei mijn vader dus ook.
Wat het voor mij dan een egoistische beslissing maakt.

Maar snap best dat heel veel mensen een kind van zichzelf willen.
Hell To The Liars
pi_169286968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Natuurlijk is het egoïstisch, in die zin dat je het echt niet voor het ongeboren kind doet, want die heeft niet zoveel te willen. Mensen nemen kinderen omdat zij graag kinderen willen. En daar is niets mis mee, maar uiteindelijk maak je zelf die keus, omdat jij het leuk/mooi vindt om een kind te krijgen en op te voeden.

Het is dus ook egoïstisch om ze niet te willen, want dat is ook een keus die je voor jezelf maakt. En daar is ook niets mis mee.
pi_169287057
@TS no worries, op een gegeven moment gaat het toch kriebelen en is er toch een kinderwens. Biologische klok enzo.
Jesus saves but death prevails.
pi_169287115
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat zei mijn vader dus ook.
Wat het voor mij dan een egoistische beslissing maakt.

Maar snap best dat heel veel mensen een kind van zichzelf willen.

liefst wil ik er nog 3, heb ik er 4 in totaal, maar moet ze wel elke twee jaar een kindje krijgen, zij is nu 30 en ik 40, dus hopelijk krijg ik dan iig 1 kindje, nog meer zou mooi zijn.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169287121
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:58 schreef Shivo het volgende:
@TS no worries, op een gegeven moment gaat het toch kriebelen en is er toch een kinderwens. Biologische klok enzo.
De biologische klok bestaat niet, alleen sociale wenselijkheid/druk. Er is niet een biologisch proces die maakt dat iemand ineens kinderen wil.

En ik zou daar overigens sowieso niet vanuit gaan, genoeg die wel kindloos willen blijven.
pi_169287159
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De biologische klok bestaat niet, alleen sociale wenselijkheid/druk. Er is niet een biologisch proces die maakt dat iemand ineens kinderen wil.
jawel hoor, mijn meisje is nu 30 en die wil heel graag een kindje en zich settelen, en ik wil dat ook.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169287178
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:04 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

jawel hoor, mijn meisje is nu 30 en die wil heel graag een kindje en zich settelen, en ik wil dat ook.
Ja, dat is mentaal. Iemand die kindloos wil blijven zal niet ineens onderworpen worden aan een soort lichamelijke oerdrang.
pi_169287189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:04 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

jawel hoor, mijn meisje is nu 30 en die wil heel graag een kindje en zich settelen, en ik wil dat ook.
En die is eerst 20 jaar zwaar anti-voortplanting geweest?
Ja doei.
pi_169287251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En die is eerst 20 jaar zwaar anti-voortplanting geweest?
nee, maar ze heeft nog geen kindjes en wil dat graag met mij doen, ik heb er 1 van 12, bijna 13 en die twee kunnen het goed met elkaar vinden, daarom heb ik ook wel vertrouwen in mn relatie, en wil ik graag nog meer kindjes.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169287263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

liefst wil ik er nog 3, heb ik er 4 in totaal, maar moet ze wel elke twee jaar een kindje krijgen, zij is nu 30 en ik 40, dus hopelijk krijg ik dan iig 1 kindje, nog meer zou mooi zijn.
In jouw huidige situatie vind ik een kind willen nemen egoistisch btw.
Gun je van alles, maar een kind in deze situatie opvoeden is gewoon niet verstandig.
Hell To The Liars
pi_169287283
Zie het zo.

Kinderen maken is inderdaad wens die voorkomt uit een natuurlijke drang. Het geeft je leven kleur en je hebt meer kans op overleven en niet alleen sterven als je oud en versleten bent.
In die zin is kinderen maken dus eigenlijk een egoïstische actie.

Maar, die drang die komt natuurlijk niet zomaar ergens vandaan. Elke diersoort heeft een voortplantingsdrang en elke diersoort doet het. Zelfs bacteriën doen niets anders dan zich delen en sterven. Het is misschien wel het ultieme levensdoel.

Wat je in feite doet is zorgen dat de mensheid niet uitsterft. Als namelijk vanaf morgen iedereen op aarde besluit dat kinderen krijgen maar een egoïstische domme bezigheid is en er mee stopt, dan is de soort homo sapiens sapiens binnen 100 jaar uitgestorven. Weg. Einde mensheid.

En in die zin vind het dan weer helemaal geen egoïstische actie. Sterker nog, wat andere mensen doen moeten ze zelf weten maar jij hebt de kans om je eigen kinderen op te voeden hoe je wilt. Je kunt dus onze soort nét dat beetje beter maken door zorg te dragen voor de juiste opvoeding.

Zo help je onze diersoort overleven (altruïstisch) én geef je een 'nieuw' persoon een kans op (een goed) leven. Als dat dan enorm tegen blijkt te vallen, dan kan hij of zij er altijd nog een eind aan maken.

Verder kun je alles wel wegredeneren als zijnde 'egoïstisch'. Zelfs andere mensen helpen doe je omdat je er zelf een fijn gevoel bij krijgt. Terwijl er toch niets altruïstischer en beter is om met je tijd te doen, dan dat.

Dus ik zeg. Fok ze! Het is voor een goed doel.
pi_169287288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:09 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

nee, maar ze heeft nog geen kindjes en wil dat graag met mij doen, ik heb er 1 van 12, bijna 13 en die twee kunnen het goed met elkaar vinden, daarom heb ik ook wel vertrouwen in mn relatie, en wil ik graag nog meer kindjes.
Dan slaat je opmerking dus helemaal nergens op in deze context aangezien de vriendin van TS zegt waarschijnlijk geen kinderen te willen. Als jouw vriendin er altijd al wel aan heeft gewild is dat natuurlijk prima, maar geen 'bewijs' van een 'biologische klok' die ook rationele redenen om geen kinderen te willen ineens overstemt.
Ja doei.
pi_169287289
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

In jouw huidige situatie vind ik een kind willen nemen egoistisch btw.
Gun je van alles, maar een kind in deze situatie opvoeden is gewoon niet verstandig.
Ik word er niet jonger op en dit is iets wat ik zo graag wil.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169287307
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:12 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik word er niet jonger op en dit is iets wat ik zo graag wil.
Tussen willen en kunnen kan een groot verschil zitten.
pi_169287322
[quote]0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan slaat je opmerking dus helemaal nergens op in deze context aangezien de vriendin van TS zegt waarschijnlijk geen kinderen te willen. Als jouw vriendin er altijd al wel aan heeft gewild is dat natuurlijk prima, maar geen 'bewijs' van een 'biologische klok' die ook rationele redenen om geen kinderen te willen ineens overstemt.
[/quote
]ze wilde wel altijd al kindjes maar niet met mij, fuck.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169287331
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Tussen willen en kunnen kan een groot verschil zitten.
ja waar
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169287346
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:12 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik word er niet jonger op en dit is iets wat ik zo graag wil.
Je kan toch niet met een drank en coke verslaving kinderen nemen.

Je hebt een hoop liefde in je, maar op deze manier ga je dat heel moeilijk overbrengen.

Of zoals mijn vader zou zeggen.
Als je iets wilt, moet je er iets anders voor laten.

Dat kan jezelf ook wel bedenken, je bent 40 jaar en je moet gewoon even realistisch blijven.
Hell To The Liars
pi_169287352
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De biologische klok bestaat niet, alleen sociale wenselijkheid/druk. Er is niet een biologisch proces die maakt dat iemand ineens kinderen wil.

En ik zou daar overigens sowieso niet vanuit gaan, genoeg die wel kindloos willen blijven.
Dit.
pi_169287410
Dit soort beslissingen neem je op basis van gevoel en minder op basis van verstand. Mensen die leven in erbarmelijke omstandigheden krijgen ook kinderen en zoeken naar verbetering van de omstandigheden.
pi_169287435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:22 schreef bertpit het volgende:
Dit soort beslissingen neem je op basis van gevoel en minder op basis van verstand. Mensen die leven in erbarmelijke omstandigheden krijgen ook kinderen en zoeken naar verbetering van de omstandigheden.
Ja helaas, en dat vind ik dus egoistisch.
pi_169287444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:11 schreef matigeuser het volgende:
Zie het zo.

Kinderen maken is inderdaad wens die voorkomt uit een natuurlijke drang. Het geeft je leven kleur en je hebt meer kans op overleven en niet alleen sterven als je oud en versleten bent.
In die zin is kinderen maken dus eigenlijk een egoïstische actie.

Maar, die drang die komt natuurlijk niet zomaar ergens vandaan. Elke diersoort heeft een voortplantingsdrang en elke diersoort doet het. Zelfs bacteriën doen niets anders dan zich delen en sterven. Het is misschien wel het ultieme levensdoel.

Wat je in feite doet is zorgen dat de mensheid niet uitsterft. Als namelijk vanaf morgen iedereen op aarde besluit dat kinderen krijgen maar een egoïstische domme bezigheid is en er mee stopt, dan is de soort homo sapiens sapiens binnen 100 jaar uitgestorven. Weg. Einde mensheid.

En in die zin vind het dan weer helemaal geen egoïstische actie. Sterker nog, wat andere mensen doen moeten ze zelf weten maar jij hebt de kans om je eigen kinderen op te voeden hoe je wilt. Je kunt dus onze soort nét dat beetje beter maken door zorg te dragen voor de juiste opvoeding.

Zo help je onze diersoort overleven (altruïstisch) én geef je een 'nieuw' persoon een kans op (een goed) leven. Als dat dan enorm tegen blijkt te vallen, dan kan hij of zij er altijd nog een eind aan maken.

Verder kun je alles wel wegredeneren als zijnde 'egoïstisch'. Zelfs andere mensen helpen doe je omdat je er zelf een fijn gevoel bij krijgt. Terwijl er toch niets altruïstischer en beter is om met je tijd te doen, dan dat.

Dus ik zeg. Fok ze! Het is voor een goed doel.
Vanuit de soort berekend is er alleen een drang tot seks en, als de kinderen er eenmaal zijn, beschermen van nageslacht. Maar dat nageslacht is er altijd gekomen als een gevolg van seks, niet vanwege de wens om kinderen te krijgen.

Oorspronkelijk, dan hè. Voor condooms.
pi_169287461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:22 schreef bertpit het volgende:
Dit soort beslissingen neem je op basis van gevoel en minder op basis van verstand. Mensen die leven in erbarmelijke omstandigheden krijgen ook kinderen en zoeken naar verbetering van de omstandigheden.
Zou het zo zijn dat mensen in arm Afrika kinderen nemen om verbeterde levensomstandigheden te krijgen.
Of is het een kwestie van beschermloze sex.

Kan ik echt boos om worden, heb je al helemaal niets. Komen er kinderen.

Snap ik echt niet.
Hell To The Liars
pi_169287464
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vanuit de soort berekend is er alleen een drang tot seks en, als de kinderen er eenmaal zijn, beschermen van nageslacht. Maar dat nageslacht is er altijd gekomen als een gevolg van seks, niet vanwege de wens om kinderen te krijgen.

Oorspronkelijk, dan hè. Voor condooms.
In de prehistorie van zeker, want zelfs de oude Egyptenaren gebruikten al condooms.
pi_169287480
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zou het zo zijn dat mensen in arm Afrika kinderen nemen om verbeterde levensomstandigheden te krijgen.
Of is het een kwestie van beschermloze sex.

Kan ik echt boos om worden, heb je al helemaal niets. Komen er kinderen.

Snap ik echt niet.
Dat is omdat ze iemand nodig hebben om voor ze te zorgen als ze oud zijn, naief en dom als ze daar zijn. Voorbehoedsmiddelen mogen helaas niet van de kerk. En maar doorfokken en zeuren dat het eten op is.
pi_169287512
Kindersterfte in Afrikaanse landen is veel hoger, en tegelijkertijd is daar in veel landen de cultuur dat de kinderen echt nog verantwoordelijk zijn en zorgen voor de ouderen op hun oude dag. Meer kinderen betekent dan wel de eindjes aan elkaar knopen, maar wel de hoop dat je er op z'n minst een paar overhoudt om voor je te zorgen. Anticonceptie mag dan wel niet zo makkelijk zijn daar, maar in theorie zou men ook minder kunnen neuken: er worden veelal bewust extra kinderen gemaakt.
Ja doei.
pi_169287529
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

In de prehistorie van zeker, want zelfs de oude Egyptenaren gebruikten al condooms.
Bij evolutie en oerdrangen spreek je dan ook over heel lang geleden.
pi_169287751
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je kan toch niet met een drank en coke verslaving kinderen nemen.

Je hebt een hoop liefde in je, maar op deze manier ga je dat heel moeilijk overbrengen.

Of zoals mijn vader zou zeggen.
Als je iets wilt, moet je er iets anders voor laten.

Dat kan jezelf ook wel bedenken, je bent 40 jaar en je moet gewoon even realistisch blijven.
Dat zegt Kim ook, dat ik er al een heb, en dat ze graag kindjes wil maar niet met mij zoals ik nu ben. Dat deed zeer.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169287859
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:48 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dat zegt Kim ook, dat ik er al een heb, en dat ze graag kindjes wil maar niet met mij zoals ik nu ben. Dat deed zeer.
Tsja, de enige die daar wat aan kan doen ben jij, maar dat gaat hier verder offtopic, natuurlijk.
Ja doei.
pi_169288378
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vanuit de soort berekend is er alleen een drang tot seks en, als de kinderen er eenmaal zijn, beschermen van nageslacht. Maar dat nageslacht is er altijd gekomen als een gevolg van seks, niet vanwege de wens om kinderen te krijgen.

Oorspronkelijk, dan hè. Voor condooms.
Ja zit iets in. Mensen hebben vaak alleen een drang om seks te hebben en het kind is daarvan eigenlijk een logisch gevolg.

Maar dit geldt niet voor iedereen. Veel mensen, en dan vooral vrouwen, krijgen toch andere en sterkere gevoelens voor kinderen als ze 27-35 jaar zijn. De zogenaamde 'rammelende eierstokken' die vaak gepaard gaan met een sterke kinderwens.

Dus ik denk dat het beide is.
pi_169288412
Weet niet of het meespeelt.
Bij sommige dieren bv wel.

Dat mensen veel kinderen nemen/ namen (bv in Afrika).
Omdat de statistische kans aanwezig is dat een paar het niet overleven.
Hell To The Liars
pi_169288457
Als je vriendin veel psychische klachten heeft is de kans groot dat ze het doorgeeft
pi_169289159
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tsja, de enige die daar wat aan kan doen ben jij, maar dat gaat hier verder offtopic, natuurlijk.
Ga er wat aan doen., hou van haar.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169289233
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:26 schreef Countrylover het volgende:
Als je vriendin veel psychische klachten heeft is de kans groot dat ze het doorgeeft
Erfelijke ziekten zijn voor mij ook een reden om het risico niet te willen nemen inderdaad.
pi_169289310
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Erfelijke ziekten zijn voor mij ook een reden om het risico niet te willen nemen inderdaad.
een reden of de hoofdreden? of zou je los daarvan ook gewoon geen kinderen willen omdat kutkoters?
pi_169289399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:09 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

een reden of de hoofdreden? of zou je los daarvan ook gewoon geen kinderen willen omdat kutkoters?
Ik vind kinderen echt best leuk, maar voor even. En dat ik ze leuk vind betekent niet dat ik ze wil opvoeden. Zie mezelf totaal geen baby verzorgen en alles wat daarbij hoort, bijvoorbeeld. De wens is er gewoon niet. Maar ik heb wel meer redenen.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:42:13 #61
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169290174
Ik (wij) heb zelf bewust geen kinderen. Ze zeggen geen kinderen krijgen is egoistisch. Maar ik bekijk het net andersom, omdat jij kinderen wilt worden zij geboren. Terwijl ze het leven misschien wel vreselijk vinden. Ik zou ook geen kinderen op deze planeet willen zetten, hoe we met elkaar omgaan, klimaat, wat er allemaal gebeurd. Een dagje Parijs kan je dood al worden vanwege een aanslag. Je kinderen moeten ook, school, werken, slapen eten, werken, slapen, eten tot wat, 70? Dat wil ik geen ander mens aandoen. Het leven kan erg zwaar zijn. Geen kinderen krijgen is juist verre van egoistisch. En trouwens de biologische klok is echt zo'n onzin verhaal. Je wilt kinderen of je wilt ze niet. Ik wil ze dus zelf absoluut niet, het zou, even hard gezegd, mijn leven totaal verpesten.
pi_169291131
Als de vrouw twijfels heeft zou ik ervan afzien want ze heeft in de regel een grotere rol voor jonge kinderen dan de vader. Ik ben opgegroeid met een depressieve moeder, dat was zwaar klote en ik zou dat risico zeer zwaar meewegen.
pi_169292980
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind kinderen echt best leuk, maar voor even. En dat ik ze leuk vind betekent niet dat ik ze wil opvoeden. Zie mezelf totaal geen baby verzorgen en alles wat daarbij hoort, bijvoorbeeld. De wens is er gewoon niet. Maar ik heb wel meer redenen.
Ik snap t wel. Ik heb dat dus ook. Ik zie mezelf dat gewoon niet doen. En al zou dat wel het geval zijn, ik zou het nooit doen totdat ik er 200% zeker van was dat ik een betere ouder zou kunnen zijn dan de mijne waren. En daarvoor moet ik eerst nog behoorlijk aan mezelf werken.
pi_169294480
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:42 schreef Lexa31 het volgende:
Ik (wij) heb zelf bewust geen kinderen. Ze zeggen geen kinderen krijgen is egoistisch. Maar ik bekijk het net andersom, omdat jij kinderen wilt worden zij geboren. Terwijl ze het leven misschien wel vreselijk vinden. Ik zou ook geen kinderen op deze planeet willen zetten, hoe we met elkaar omgaan, klimaat, wat er allemaal gebeurd. Een dagje Parijs kan je dood al worden vanwege een aanslag. Je kinderen moeten ook, school, werken, slapen eten, werken, slapen, eten tot wat, 70? Dat wil ik geen ander mens aandoen. Het leven kan erg zwaar zijn. Geen kinderen krijgen is juist verre van egoistisch. En trouwens de biologische klok is echt zo'n onzin verhaal. Je wilt kinderen of je wilt ze niet. Ik wil ze dus zelf absoluut niet, het zou, even hard gezegd, mijn leven totaal verpesten.
Ik heb zelf twee kinderen en ik vind het echt geweldig om moeder te zijn. Ik vind het moederschap echt het mooiste wat er is en ik zou het echt voor geen goud willen missen. Maar ik snap jou reden(en) om geen kinderen te willen heel goed.

Je kan niet voorspellen hoe het leven van je kinderen gaat lopen, wat ze zullen meemaken/moeten doorstaan, of ze gelukkig zullen worden, etc. Ik heb daar ook veel over nagedacht en ik denk daar nog steeds regelmatig over na. Voor mij was/is het geen reden om geen kinderen te krijgen, maar ik kan me goed voorstellen dat dat het voor anderen wel is.


De biologische klok is inderdaad iets psychisch en niet iets lichamelijks, een vrouw die zeker weet dat zij geen kinderen (meer) wil, zal niet opeens last krijgen van klepperende eierstokken wanneer zij de 40 nadert.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:42:12 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169295047
Lijkt me toch dat er oerinstincten meespelen die je nier makkelijk "uitpraat". Bij de een zal dat oerinstinct heftiger aanwezig zijn dan bij de ander. Vanuit dat gevoel proberen rationeel te redeneren heeft niks met egoïsme te maken. Zelfs als het zwaar af te raden is hebben sommigen een zo sterke voortplantingsdrift dat die kinderen er komen.

Soms heb ik het idee dat vooral intelligente mensen geen kinderen willen, omdat ze over de wereld nadenken. Dat die zo slecht is en vol aggressieve tokkies. Maar doordat de slimmen géén kinderen nemen, krijgen de tokkiekinderen meer kansen de mensheid te terroriseren.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:46:54 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169295156
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

De biologische klok is inderdaad iets psychisch en niet iets lichamelijks, een vrouw die zeker weet dat zij geen kinderen (meer) wil, zal niet opeens last krijgen van klepperende eierstokken wanneer zij de 40 nadert.
Hoe zeker is zeker? Als je pas op die leeftijd wordt geconfronteerd met babies van goede vrienden en familie (je wordt tante...) kan er ineens veel gaan klepperen. Psychisch, maar toch.
pi_169295373
Neuh.
Ja doei.
  zondag 5 maart 2017 @ 00:05:10 #68
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169295522
Nou ik was vanmiddag op een feestje met volwassenen en kleine kinderen. En het enigste wat ik dacht was, nooit nooit kinderen. Afschuwelijk als ik dan zie hoe die moeders druk in de weer zijn met hun huilende poepende baby's en kinderen. Krijg er de rillingen van
  zondag 5 maart 2017 @ 00:06:49 #69
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169295555
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe zeker is zeker? Als je pas op die leeftijd wordt geconfronteerd met babies van goede vrienden en familie (je wordt tante...) kan er ineens veel gaan klepperen. Psychisch, maar toch.
Bij mij gingen m'n oren suizen en ben met koppijn naar huis gegaan vanaf een feestje met kinderen net. Mijn eierstokken klepperen zo van: get me the hell outta here. Snap je.
  zondag 5 maart 2017 @ 00:08:18 #70
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169295588
[quote]1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb zelf twee kinderen en ik vind het echt geweldig om moeder te zijn. Ik vind het moederschap echt het mooiste wat er is en ik zou het echt voor geen goud willen missen. Maar ik snap jou reden(en) om geen kinderen te willen heel goed.

Je kan niet voorspellen hoe het leven van je kinderen gaat lopen, wat ze zullen meemaken/moeten doorstaan, of ze gelukkig zullen worden, etc. Ik heb daar ook veel over nagedacht en ik denk daar nog steeds regelmatig over na. Voor mij was/is het geen reden om geen kinderen te krijgen, maar ik kan me goed voorstellen dat dat het voor anderen wel is.


Ik snap dat je heel gelukkig kunt zijn met je kinderen. Mij lijkt moederschap het meest vreselijke wat me overkomen kan...
pi_169295621
Ik ben nu 6 jaar tante. En heb al 6 jaar extra bevestiging, voor zover ik dat nog nodig had, dat we voor ons de juiste keus maken :D

Maargoed, terug naar TS?

[ Bericht 7% gewijzigd door motorbloempje op 05-03-2017 00:22:54 ]
Ja doei.
pi_169297569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:06 schreef SKBUstalker het volgende:
Ben ik misschien wel een egoist omdat ik wel een kinderwens heb? wat zijn jullie gedachtes hier over?
Wie een kind op de wereld zet en het goed opvoedt, bewijst de samenleving een dienst.
Depressie kan wel een ramp zijn, maar wie zegt dat het vast staat dat het kind het ook zal krijgen?

Wel heb je misschien het probleem dat de moeder er niet voor kan zorgen.
pi_169297685
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De biologische klok bestaat niet, alleen sociale wenselijkheid/druk. Er is niet een biologisch proces die maakt dat iemand ineens kinderen wil.

En ik zou daar overigens sowieso niet vanuit gaan, genoeg die wel kindloos willen blijven.
Natuurlijk bestaat dat door hormonen gereguleerd proces, daarom vinden we baby(-dieren) zo schattig. En het is ook handig om als soort te overleven.

95% van de twintigers die ik kende en die zei absoluut geen kinderen te willen heeft ze nu, 10-15 jaar later. Voor de meesten was het aandacht trekken.
Jesus saves but death prevails.
pi_169297691
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 00:06 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Bij mij gingen m'n oren suizen en ben met koppijn naar huis gegaan vanaf een feestje met kinderen net. Mijn eierstokken klepperen zo van: get me the hell outta here. Snap je.
Dit bedoel ik eigenlijk. De hardste schreeuwers zijn meestal de aandachttrekkers, die midden 30 toch nog snel twee kinderen uitpoepen.
Jesus saves but death prevails.
pi_169298530
Ik zat gisteren in een stampvolle trein met een paar van die koters (6-12 jaar ofzo), wat een schijtkinderen zeg. Nee hoor, ik heb er niks mee. Voor even kan het leuk zijn, maar ga daarna maar heel gauw terug naar je pappie en mammie. Ben 25 maar denk niet dat dit gevoel de komende 10-15 jaar gaat veranderen.
  zondag 5 maart 2017 @ 09:58:31 #76
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169298705
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 05:51 schreef Shivo het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaat dat door hormonen gereguleerd proces, daarom vinden we baby(-dieren) zo schattig. En het is ook handig om als soort te overleven.

95% van de twintigers die ik kende en die zei absoluut geen kinderen te willen heeft ze nu, 10-15 jaar later. Voor de meesten was het aandacht trekken.
Dan ben ik een freak of nature :'(. Ik vind baby's helemaal niet schattig of leuk. Babydiertjes dan weer wel O+.

Kinderen wil ik ook dan ook niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 maart 2017 @ 10:01:01 #77
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169298726
Wij (mijn vriend en ik) spreken ook openlijk uit dat we geen kinderen willen. Gister ook, toen natuurlijk, zoals altijd als je begin 30 bent, gevraagd werd en jullie al kinderen? Ten eerste ze denken dat je al kinderen wilt en ten 2e onbeschofte vraag. Ik vraag toch ook niet, waarom ben je zwanger? Dus mijn vriend nam dit keer het woord, want ik kan er niet meer tegen. Wij hebben niks met kinderen, bam klaar. De reacties: ach jawel hardstikke leuk. Ik ga er niet eens meer op in. 1 keer was ik in een meubelwinkel voor een tafel, die was te groot, ik wilde een maat kleiner. Verkoper: heb je al kinderen? Ik zei nee die wil ik ook niet dus een maat kleiner is top. De verkoper zei tegen mij, natuurlijk wil jij kinderen. Ik heb me omgedraaid en ben weggegaan. Hoe onbeschoft! Het is een taboe mensen als je geen kinderen wilt, of je bent een kinderhater. Toen ik het mijn ouders vertelde gingen ze ruzie maken waar ik bij was, 'wij passen wel op joh' jullie krijgen zulke mooie kinderen. Ik kan je vertellen dat zoiets echt pijnlijk is. Mijn mening deed er niet toe en ik ben begin 30 he. Vooral mijn moeder vind het vreselijk, opzich snap ik dat ze kleinkinderen wil maar ik heb nog een zus van 33. Ook geen kinderen trouwens, mijn moeder spreekt vaak haar jaloezie uit over andere 'oma's.
  zondag 5 maart 2017 @ 10:01:58 #78
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169298739
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan ben ik een freak of nature :'(. Ik vind baby's helemaal niet schattig of leuk. Babydiertjes dan weer wel O+.

Kinderen wil ik ook dan ook niet.
Nee hoor, ik vind er ook niets aan. Ze kwijlen en poepen en huilen. En ik heb zelf ook veel meer met dieren, geweldig
pi_169298799
Misschien eens een topic voor (niet óver) bewust kindvrije posters openen? Internationaal gezien is er de childfree reddit, maar dat is vaak vooral zeiken en zeuren over kutkinderen, al dan niet óm het zeuren, ipv focusen op info/voorlichting enzo. Dan kan dit topic weer naar TS?

Kan er straks wel een openen met OP enzo?

[ Bericht 8% gewijzigd door motorbloempje op 05-03-2017 10:30:34 ]
Ja doei.
  zondag 5 maart 2017 @ 10:14:59 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169298889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:42 schreef Lunatiek het volgende:
Lijkt me toch dat er oerinstincten meespelen die je nier makkelijk "uitpraat". Bij de een zal dat oerinstinct heftiger aanwezig zijn dan bij de ander. Vanuit dat gevoel proberen rationeel te redeneren heeft niks met egoïsme te maken. Zelfs als het zwaar af te raden is hebben sommigen een zo sterke voortplantingsdrift dat die kinderen er komen.

Soms heb ik het idee dat vooral intelligente mensen geen kinderen willen, omdat ze over de wereld nadenken. Dat die zo slecht is en vol aggressieve tokkies. Maar doordat de slimmen géén kinderen nemen, krijgen de tokkiekinderen meer kansen de mensheid te terroriseren.
Tuurlijk heeft dat met egoïsme te maken. Iedere keuze/wens die een persoon maakt/heeft draait om of die keuze/wens voor hem/haar als persoon de goede is. Echter maakt dat de keuze/wens an sich niet verkeerd.

Bij egoïsme hebben wij allen eerder een negatieve associatie. Terwijl 100% van onze keuzes in meer of mindere mate 'egoïstisch' zijn. Die kinderwens dus net zo goed. En dat is prima.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169299054
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 05:51 schreef Shivo het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaat dat door hormonen gereguleerd proces, daarom vinden we baby(-dieren) zo schattig. En het is ook handig om als soort te overleven.

95% van de twintigers die ik kende en die zei absoluut geen kinderen te willen heeft ze nu, 10-15 jaar later. Voor de meesten was het aandacht trekken.
Of aandacht trekken door wel kinderen te nemen? :)

En dat kinderen schattig zijn moet ook, beschermingsinstinct. Heeft verder weinig met een instinct tot voortplanting te maken. Het is heel lang geen keuze geweest.

Maar off topic inderdaad ;)
  zondag 5 maart 2017 @ 10:55:40 #82
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169299411
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien eens een topic voor (niet óver) bewust kindvrije posters openen? Internationaal gezien is er de childfree reddit, maar dat is vaak vooral zeiken en zeuren over kutkinderen, al dan niet óm het zeuren, ipv focusen op info/voorlichting enzo. Dan kan dit topic weer naar TS?

Kan er straks wel een openen met OP enzo?
Ja dat lijkt me opzich een goed plan
pi_169300345
-

[ Bericht 58% gewijzigd door summer2bird op 05-03-2017 12:04:25 ]
Twiddel
pi_169301040
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:01 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind er ook niets aan. Ze kwijlen en poepen en huilen. En ik heb zelf ook veel meer met dieren, geweldig
Ja idem hierzo. Babydiertjes: superschattig. Baby's? Alleen lief als ze stil zijn.
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2017 @ 16:56:14 #86
460494 naoomx
pi_169308956
Ik vind een kinderwens sowieso wel egoïstisch. Of het moreel egoïstisch is of niet is echter een keuze.
Een kind op de wereld zetten dat een grote kans heeft om ongelukkig te worden terwijl de moeder ook nog eens zo is, zou je wel moreel egoïstisch kunnen noemen ja.
Ik snap je vriendin ook wel in dat opzicht hoor. Ik heb ook wel al een klein beetje nagedacht over kinderen krijgen en ik zou het zelf ook niet willen doen als mijn kinderen een relatief lage kans hebben om gelukkig te worden, hoe graag ik het zelf zou willen. Mja, aan de andere kant tikt mijn biologische klok nog lang niet waarschijnlijk.
pi_169311011
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zou het zo zijn dat mensen in arm Afrika kinderen nemen om verbeterde levensomstandigheden te krijgen.
Of is het een kwestie van beschermloze sex.

Kan ik echt boos om worden, heb je al helemaal niets. Komen er kinderen.

Snap ik echt niet.
Wees je bewust van je verleden. Grote kans dat je voorouders van een paar generaties terug het ook niet breed hadden. Dat is zelfs zeer aannemelijk. Er is veel armoede geweest 2 to 20 generaties terug. Toch kregen mensen kinderen. Het was een hard bestaan. Er werd niet gekozen, dat kon pas circa 40 jaar terug.

Als we met zijn allen zouden besluiten om wat voor reden dan ook geen kinderen meer te krijgen, dat zou een enorme verarming zijn.
pi_169311286
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 05:51 schreef Shivo het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaat dat door hormonen gereguleerd proces, daarom vinden we baby(-dieren) zo schattig. En het is ook handig om als soort te overleven.

95% van de twintigers die ik kende en die zei absoluut geen kinderen te willen heeft ze nu, 10-15 jaar later. Voor de meesten was het aandacht trekken.
Ik vind de handjes en voetjes (vooral die bijbehorende kleine schoentjes! :@ ) van baby's altijd heel erg schattig, ik vind ze in hun maniertjes soms wel schattig (grappig) en er zijn wel wát baby's die ik hélemaal schattig vind, maar voor de rest/over het algemeen vind ik het meestal maar gedrochten, eigenlijk. :') Ik vind babydiertjes, enkele uitzonderingen daargelaten, meestal vele malen schattiger :Y
Tails tell tales
pi_169311834
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:29 schreef bertpit het volgende:

[..]

Wees je bewust van je verleden. Grote kans dat je voorouders van een paar generaties terug het ook niet breed hadden. Dat is zelfs zeer aannemelijk. Er is veel armoede geweest 2 to 20 generaties terug. Toch kregen mensen kinderen. Het was een hard bestaan. Er werd niet gekozen, dat kon pas circa 40 jaar terug.

Als we met zijn allen zouden besluiten om wat voor reden dan ook geen kinderen meer te krijgen, dat zou een enorme verarming zijn.
Zeg dat ook even tegen mensen uit derdewereldlanden waar het normaal is om 10+ kinderen te krijgen. Leuk, al die hongersnood.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 maart 2017 @ 19:14:03 #90
74056 crew  ToT
pi_169312079
De wereld kan kut zijn, maar om nou te zeggen dat ik nooit geboren had willen worden? Nou nee. Ik heb mezelf nog steeds niet van kant gemaakt, dus leven is nog altijd beter dan niet bestaan.

En nu ik een super lieve vriendin heb, heb ik schijt aan de ellende in de wereld; zij is het enige wat telt! O+

De wereld is sowieso altijd wel kut geweest, alleen hoorde je er vroeger veel minder over. Wie boeide het wat er aan de andere kant van de planeet gebeurde, of zelfs in de grote steden als je zelf in een dorpje woont?
Je eigen leven is wat telt en als je een steentje kunt bijdragen aan de wereld wat beter te maken; prima, maar het zou geen impact op je je levenslust moeten hebben als er in Zuid Amerika lijmsnuivertjes omkomen of dat er in Qatar miljoenen gecastreerde Afrikaanse slaven zitten.
Hou het bij je eigen leven, en dan lijkt de wereld een heel stuk minder kut en is het een heel stuk minder egoïstisch een kind op deze wereld te zetten.
Het kind zal waarschijnlijk gewoon normaal opgroeien in zijn/haar eigen omgeving, vriendschappen aangaan, verliefd worden, een paar keer op de bek gaan, zelf kinderen krijgen enz.
Het leven is gewoon neutraal en het is je eigen taak er wat moois van te maken.
Maar er voor kiezen geen kinderen te krijgen omdat je ZELF deze wereld kut vindt? Misschien is DAT wel egoïstisch; je hebt je toekomstige kinderen geen kans op dit leven gegeven omdat je vindt dat de wereld niet goed genoeg voor hem/haar is.
Laat die keuze aan je nageslacht zelf over.
pi_169312249
Euh, ok :') dus men moet maar baren omdat een niet bestaand wezen dan misschien later kan zeggen dat hij/zij een leuk leven heeft!? Wat? En als niet? Wat dan? Kiezen voor kinderen/geen kinderen heeft nog helemaal niets van doen met een potentieel mensje, enkel met de keuze van de potentieel ouder, en dat is genoeg.
Ja doei.
pi_169312317
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:14 schreef ToT het volgende:
De wereld kan kut zijn, maar om nou te zeggen dat ik nooit geboren had willen worden? Nou nee. Ik heb mezelf nog steeds niet van kant gemaakt, dus leven is nog altijd beter dan niet bestaan.

En nu ik een super lieve vriendin heb, heb ik schijt aan de ellende in de wereld; zij is het enige wat telt! O+

De wereld is sowieso altijd wel kut geweest, alleen hoorde je er vroeger veel minder over. Wie boeide het wat er aan de andere kant van de planeet gebeurde, of zelfs in de grote steden als je zelf in een dorpje woont?
Je eigen leven is wat telt en als je een steentje kunt bijdragen aan de wereld wat beter te maken; prima, maar het zou geen impact op je je levenslust moeten hebben als er in Zuid Amerika lijmsnuivertjes omkomen of dat er in Qatar miljoenen gecastreerde Afrikaanse slaven zitten.
Hou het bij je eigen leven, en dan lijkt de wereld een heel stuk minder kut en is het een heel stuk minder egoïstisch een kind op deze wereld te zetten.
Het kind zal waarschijnlijk gewoon normaal opgroeien in zijn/haar eigen omgeving, vriendschappen aangaan, verliefd worden, een paar keer op de bek gaan, zelf kinderen krijgen enz.
Het leven is gewoon neutraal en het is je eigen taak er wat moois van te maken.
Maar er voor kiezen geen kinderen te krijgen omdat je ZELF deze wereld kut vindt? Misschien is DAT wel egoïstisch; je hebt je toekomstige kinderen geen kans op dit leven gegeven omdat je vindt dat de wereld niet goed genoeg voor hem/haar is.
Laat die keuze aan je nageslacht zelf over.
Sorry, maar dat dikgedrukte vind ik echt een ongelooflijk achterlijk kutargument. Kinderen die niet bestaan kunnen het ook niet erg vinden er niet te zijn. :') Een kind dat wél bestaat kan dat daarentegen wél erg vinden, echt een ENORM groot verschil.
Tails tell tales
pi_169312468
En verder vind ik jezelf niet van kant (willen) maken nu je er éénmaal bent nou niet bepaald hetzelfde als dat je ook daadwerkelijk op de wereld gekomen had willen zijn indien je dat van te voren zelf had kunnen bepalen...
Tails tell tales
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 maart 2017 @ 19:28:29 #94
74056 crew  ToT
pi_169312482
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Sorry, maar dat dikgedrukte vind ik echt een ongelooflijk achterlijk kutargument. Kinderen die niet bestaan kunnen het ook niet erg vinden er niet te zijn. :') Een kind dat wél bestaat kan dat daarentegen wél erg vinden, echt een ENORM groot verschil.
Tja als je zelf de keuze wil nemen omdat je denkt dat je kinderen deze wereld kut zullen vinden en dat je die EVENTUELE OPINIE zwaarder vindt wegen dan een mensenleven: Prrrrrrrima! ^O^
pi_169312542
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja als je zelf de keuze wil nemen omdat je denkt dat je kinderen deze wereld kut zullen vinden en dat je die EVENTUELE OPINIE zwaarder vindt wegen dan een mensenleven: Prrrrrrrima! ^O^
Het is nog steeds jouw mening versus een kind dat er nooit voor gekozen heeft geboren te worden.
pi_169312564
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:19 schreef motorbloempje het volgende:
Euh, ok :') dus men moet maar baren omdat een niet bestaand wezen dan misschien later kan zeggen dat hij/zij een leuk leven heeft!? Wat? En als niet? Wat dan? Kiezen voor kinderen/geen kinderen heeft nog helemaal niets van doen met een potentieel mensje, enkel met de keuze van de potentieel ouder, en dat is genoeg.
Ik vind dat kiezen om wél kinderen te willen, wél van doen met een potentieel nieuw mens... kiezen voor géén kinderen echter niet.
Tails tell tales
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 maart 2017 @ 19:32:49 #97
74056 crew  ToT
pi_169312600
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:30 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is nog steeds jouw mening versus een kind dat er nooit voor gekozen heeft geboren te worden.
Tja inderdaad.
Maar goed, dan kun je net zo goed zeggen: ik neem nooit een kind, want stel dat-ie het syndroom van Down krijgt / niet goed kan studeren op school / wat dan ook.
Als je je laat verlammen door angsten voor alle dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren en dat die scenario's ook zwaarder zouden wegen dan je wens of het leven zelf, dan ontzeg je jezelf (en in dit geval je eventuele toekomstige kind) echt van alles.

Durf te leven!
pi_169312627
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja inderdaad.
Maar goed, dan kun je net zo goed zeggen: ik neem nooit een kind, want stel dat-ie het syndroom van Down krijgt / niet goed kan studeren op school / wat dan ook.
Als je je laat verlammen door angsten voor alle dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren en dat die scenario's ook zwaarder zouden wegen dan je wens of het leven zelf, dan ontzeg je jezelf (en in dit geval je eventuele toekomstige kind) echt van alles.

Durf te leven!
Ik durf zeker te leven, en mijn leven niet te laten belemmeren door een kind.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 maart 2017 @ 19:35:40 #99
74056 crew  ToT
pi_169312676
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:33 schreef DoubleDip het volgende:

Ja als je geen kinderen wil omdat je vindt dat die een belemmering van jouw leven zijn: ook helemaal prima! ^O^
  zondag 5 maart 2017 @ 19:38:37 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169312741
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja inderdaad.
Maar goed, dan kun je net zo goed zeggen: ik neem nooit een kind, want stel dat-ie het syndroom van Down krijgt / niet goed kan studeren op school / wat dan ook.
Als je je laat verlammen door angsten voor alle dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren en dat die scenario's ook zwaarder zouden wegen dan je wens of het leven zelf, dan ontzeg je jezelf (en in dit geval je eventuele toekomstige kind) echt van alles.

Durf te leven!
Iets dat niet bestaat kun je niks ontzeggen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 maart 2017 @ 19:39:04 #101
400532 Forbry
Tja ...
pi_169312748
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja als je zelf de keuze wil nemen omdat je denkt dat je kinderen deze wereld kut zullen vinden en dat je die EVENTUELE OPINIE zwaarder vindt wegen dan een mensenleven: Prrrrrrrima! ^O^
"Zwaarder wegen" impliceert een bepaald belang van iets of iemand. Dat mensenleven waar jij over spreekt is er niet, waarom zou je op wat voor manier het belang (hoeven) meenemen van iets of iemand dat er simpelweg niet is en in het geval van géén kinderen krijgen ook niet kómt?
Tails tell tales
  zondag 5 maart 2017 @ 19:41:37 #102
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169312812
Waarom mogen/kunnen mensen met een psychische aandoening geen kinderen hebben?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 maart 2017 @ 19:43:10 #103
74056 crew  ToT
pi_169312854
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

"Zwaarder wegen" impliceert een bepaald belang van iets of iemand. Dat mensenleven waar jij over spreekt is er niet, waarom zou je op wat voor manier het belang (hoeven) meenemen van iets of iemand dat er simpelweg niet is en in het geval van géén kinderen krijgen ook niet kómt?
Het is een kwestie van: "Ik neem maar geen kinderen, want stel dat de kinderen deze wereld kut gaan vinden."
Vind ik niet echt rationeel.
  zondag 5 maart 2017 @ 19:49:29 #104
400532 Forbry
Tja ...
pi_169313015
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is een kwestie van: "Ik neem maar geen kinderen, want stel dat de kinderen deze wereld kut gaan vinden."
Vind ik niet echt rationeel.
Nah, kan in principe niet-rationele angst zijn ja, dat klopt. Maar dat hoeft niet, het kan ook gewoon een heel realistische inschatting zijn van eea (en meer dan inschatten kan je nou éénmaal niet doen) en daarmee in mijn ogen juist heel rationeel.
Bovendien, er is uiteindelijk geen (potentieel) kind mee gemoeid, dus zie eigenlijk niet in waarom het in dat geval relevant is of het al dan niet door ratio is ingegeven. Zie al hélemaal niet in waarom het egoïstisch zou (kunnen) zijn op de manier die jij aangaf.
Tails tell tales
pi_169313147
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom mogen/kunnen mensen met een psychische aandoening geen kinderen hebben?
Omdat hun kind dan de zelfde ellende als zij te wachten staat. Belangenafweging, en goed nadenken over wat je doorgeeft. Wil niet zeggen dat het nooit 'mag', maar mensen moeten er heel goed over nadenken en ook de beslissing kunnen nemen het dus niet te doen.
  zondag 5 maart 2017 @ 19:59:23 #106
400532 Forbry
Tja ...
pi_169313283
Zelf schreef je zojuist al "dan ontzeg je jezelf echt van alles" en "durf te leven!". Dat is dan misschien (in sommige gevallen) angst, maar toch geen egoïsme?
Tails tell tales
pi_169318075
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom mogen/kunnen mensen met een psychische aandoening geen kinderen hebben?
Ik de eerste plaats is het de vraag of zo iemand dan voor een ander/een kind kan zorgen. Stress en psychische aandoeningen gaan sowieso niet goed samen, dus het is een risico. Hangt af van de mate van functioneren, natuurlijk.
  zondag 5 maart 2017 @ 21:59:22 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169318581
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Omdat hun kind dan de zelfde ellende als zij te wachten staat. Belangenafweging, en goed nadenken over wat je doorgeeft. Wil niet zeggen dat het nooit 'mag', maar mensen moeten er heel goed over nadenken en ook de beslissing kunnen nemen het dus niet te doen.
Het is niet altijd erfelijk. En ik heb geleerd om goed te leven ondanks mijn aandoening, als mijn kind het ook krijg kan hij dat ook doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169319716
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 21:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is niet altijd erfelijk. En ik heb geleerd om goed te leven ondanks mijn aandoening, als mijn kind het ook krijg kan hij dat ook doen.
Dus als jij door je eigen aandoening je kind opzadelt met psychische problemen, vind je dat helemaal oke?
  zondag 5 maart 2017 @ 22:25:34 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169319998
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:20 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Dus als jij door je eigen aandoening je kind opzadelt met psychische problemen, vind je dat helemaal oke?
De kans dat mijn kind een psychische aandoening krijgt vanwege mij, is klein.

En als het kind alsnog een psychische aandoening ontwikkelt, kan hij nog steeds een gelukkige en volmaakte leven lijden. Of denk je dat iedereen met een psychische aandoening liever nooit heeft bestaan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 5 maart 2017 @ 22:28:52 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169320163
Natuurlijk is kinderen krijgen egoïstisch. Je doet het niet voor het ongeboren kind :')
pi_169320353
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

De kans dat mijn kind een psychische aandoening krijgt vanwege mij, is klein.

En als het kind alsnog een psychische aandoening ontwikkelt, kan hij nog steeds een gelukkige en volmaakte leven lijden. Of denk je dat iedereen met een psychische aandoening liever nooit heeft bestaan?
Klein, maar aanwezig. Ik hoop dat je je daar in ieder geval bewust van blijft.

En nee, maar dat is een beetje een onzinnige opmerking. Als jij een psychische aandoening hebt, en je neemt kinderen, moet je wmb extra je best doen om ervoor te zorgen dat zij geen hinder ondervinden van jouw stoornis.

Jouw instelling vind ik nogal egoistisch, zo op het eerste gezicht. Ik hoop gewoon echt niet dat je erin staat van "het is zoals het is", maar dat je hard je best doet om je stoornis zoveel mogelijk in te dammen. Ik haat mensen die kinderen nemen alleen omdat ze zelf kinderen willen, los van of het voor het kind een wenselijke situatie zou zijn.
  zondag 5 maart 2017 @ 22:37:39 #113
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169320577
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:32 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Klein, maar aanwezig. Ik hoop dat je je daar in ieder geval bewust van blijft.

En nee, maar dat is een beetje een onzinnige opmerking. Als jij een psychische aandoening hebt, en je neemt kinderen, moet je wmb extra je best doen om ervoor te zorgen dat zij geen hinder ondervinden van jouw stoornis.

Jouw instelling vind ik nogal egoistisch, zo op het eerste gezicht. Ik hoop gewoon echt niet dat je erin staat van "het is zoals het is", maar dat je hard je best doet om je stoornis zoveel mogelijk in te dammen. Ik haat mensen die kinderen nemen alleen omdat ze zelf kinderen willen, los van of het voor het kind een wenselijke situatie zou zijn.
Hoezo is mijn stelling egoïstisch? Ik heb een psychische aandoening, maar ik functioneer prima. HBO rechten aan het afmaken, bezig met het opzetten van een eigen bedrijf daarnaast, ik hou mijn woonruimte schoon en ben sociaal aangepast. Ik kan prima voor een kind zorgen.

Ik vind jouw stelling stigmatiserend. Genoeg mensen zonder psychische aandoening die geen kind kan verzorgen en genoeg mensen met een psychische aandoening die wel voor een kind kan zorgen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169320850
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoezo is mijn stelling egoïstisch? Ik heb een psychische aandoening, maar ik functioneer prima. HBO rechten aan het afmaken, bezig met het opzetten van een eigen bedrijf daarnaast, ik hou mijn woonruimte schoon en ben sociaal aangepast. Ik kan prima voor een kind zorgen.

Ik vind jouw stelling stigmatiserend. Genoeg mensen zonder psychische aandoening die geen kind kan verzorgen en genoeg mensen met een psychische aandoening die wel voor een kind kan zorgen.
Heb nooit gezegd dat je het niet zou moeten/mogen doen hoor. Gaat mij er alleen om dat je het niet uit het oog verliest, en rekening houdt met mogelijke gevolgen.

Precies het zelfde voor mensen zonder aandoening, trouwens. Ook nooit gezegd dat ik die anders benader, alsof die geen fouten kunnen maken ofzo. Meeste ouders zijn gewoon garbage.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:11:56 #115
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169574207
Opzich is het best egoistisch. Man en vrouw willen een kind, dus dan komt het er. Een kind willen om meer 'geluk' in het leven te krijgen. Een kind moet zijn / haar halve jonge leven naar school. Daarna dood werken tot hun 67. Of zelfs nog langer. En tussendoor leef je een beetje. Kind kan ernstig ziek worden, kanker krijgen, het leven misschien wel vreselijk vinden. De aarde wordt steeds meer verrot, mensen zijn nog amper aardig tegen elkaar. Maar... ouders willen een kind dus dan moet een kind daar maar mee dealen. Plus de wereld heeft al teveel mensen, de aarde kan het nu amper aan. In china mag je maar 1 kind per gezin. Kijk eens naar een docu over mens en aarde. We zetten maar allemaal kinderen op aarde maar denken amper na. Ja, egoistisch. Ik wil zelfs absoluut geen kinderen, ik wil ze het O.A. leven niet aandoen want zo geweldig is het nou ook weer niet....

[ Bericht 12% gewijzigd door Lexa31 op 16-03-2017 22:47:12 ]
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:29:10 #116
224960 highender
Travellin' Light
pi_169574549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:12 schreef wiskundenoob het volgende:
Nee een kinderwens hebben is niet egoïstisch, maar een kind eisen wel. Depressie is erfelijk. De vraag is of je een kind willens en wetens in zo'n situatie wil opvoeden met alle gevolgen van dien. Objectief gesproken nee, gewoon een gezond vrouwtje zoeken om mee te paren.
Depressie zal wellicht gedeeltelijk erfelijk zijn, het is echter ook realistisch dat je een type wereldbeeld opbouwt die een depressie veroorzaakt. En wanneer je besluit geen kinderen te nemen omwille van jouw imaginaire kroost om een dergelijk scenario te voorkomen, dan kun je dat wel egoïstisch noemen maar dan verruim je slechts de definitie ten gunste van jezelf. Een beslissing om wel kinderen te nemen komt wel per definitie voort uit egoïstische motieven.
pi_169606940
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:28 schreef Forbry het volgende:
En verder vind ik jezelf niet van kant (willen) maken nu je er éénmaal bent nou niet bepaald hetzelfde als dat je ook daadwerkelijk op de wereld gekomen had willen zijn indien je dat van te voren zelf had kunnen bepalen...
Volstrekt zinloze discussie. Je kunt nou eenmaal niet zelf aangeven van tevoren dat je wel of niet geboren zou willen worden dus je hebt het er maar mee te doen dat je bestaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169607003
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:32 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Klein, maar aanwezig. Ik hoop dat je je daar in ieder geval bewust van blijft.


Zoals bij iedereen die zich voortplant. Ben jij je daar ook van bewust?

Miljoenen Nederlanders hebben psychische problemen. Het merendeel daarvan functioneert prima en voedt zijn kinderen gewoon normaal op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169607123
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:11 schreef Lexa31 het volgende:
Opzich is het best egoistisch. Man en vrouw willen een kind, dus dan komt het er. Een kind willen om meer 'geluk' in het leven te krijgen. Een kind moet zijn / haar halve jonge leven naar school. Daarna dood werken tot hun 67. Of zelfs nog langer. En tussendoor leef je een beetje. Kind kan ernstig ziek worden, kanker krijgen, het leven misschien wel vreselijk vinden. De aarde wordt steeds meer verrot, mensen zijn nog amper aardig tegen elkaar. Maar... ouders willen een kind dus dan moet een kind daar maar mee dealen. Plus de wereld heeft al teveel mensen, de aarde kan het nu amper aan. In china mag je maar 1 kind per gezin. Kijk eens naar een docu over mens en aarde. We zetten maar allemaal kinderen op aarde maar denken amper na. Ja, egoistisch. Ik wil zelfs absoluut geen kinderen, ik wil ze het O.A. leven niet aandoen want zo geweldig is het nou ook weer niet....
Wat een gezemel.

De wereld is veiliger dan ooit en de levensverwachting ligt hoger dan ooit. In de geschiedenis van de mensheid heeft de toekomst er vele malen slechter uitgezien dan nu en dat heeft de mens altijd weten te overwinnen. De toekomst zag er tijdens de pestepidemie veel slechter uit. Of hoe dacht je hoe het er uit zag in west Europa van 1942? Ironisch genoeg behoort de generatie die toen geboren is tot zo ongeveer de welvarendste ooit.

En ja je kind zou kanker kunnen krijgen. Maar als je op die tour gaat kun je beter in bed blijven liggen met je hoofd onder de dekens want stel je voor dat je naar buiten gaat en er een piano op je hoofd valt. Dat zou ook zomaar kunnen.

Als je geen kinderen wilt moet je er vooral niet aan beginnen. Ik wil je ook zeker niet overhalen het wel te doen maar de argumentatie die je er hier bij geeft is lachwekkend op zijn best.

De 1 kind politiek in China is overigens afgeschaft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169607205
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zoals bij iedereen die zich voortplant. Ben jij je daar ook van bewust?

Miljoenen Nederlanders hebben psychische problemen. Het merendeel daarvan functioneert prima en voedt zijn kinderen gewoon normaal op.
Als je m'n andere reacties had gelezen had je het antwoord op je vraag al geweten.

En dat valt vies tegen wmb, maargoed.
pi_169607252
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Natuurlijk is het egoïstisch, in die zin dat je het echt niet voor het ongeboren kind doet, want die heeft niet zoveel te willen. Mensen nemen kinderen omdat zij graag kinderen willen. En daar is niets mis mee, maar uiteindelijk maak je zelf die keus, omdat jij het leuk/mooi vindt om een kind te krijgen en op te voeden.

Het is dus ook egoïstisch om ze niet te willen, want dat is ook een keus die je voor jezelf maakt. En daar is ook niets mis mee.
Maar als je het leven als iets moois ervaart, en je gunt een nieuw leven om deze ervaring te delen, dan zou het toch niet egoïstisch hoeven zijn? Dat je iets doet waarvoor iets of iemand niet gekozen heeft betekent niet dat het voortkomt uit eigenbelang.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169607294
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:40 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Als je m'n andere reacties had gelezen had je het antwoord op je vraag al geweten.

En dat valt vies tegen wmb, maargoed.
Dat heb ik gelezen inderdaad. Maar waarom vind je het nodig ook het specifiek te benadrukken voor mensen met psychische problemen? Gezonde mensen kunnen ook iets erfelijks doorgeven.

Nee hoor. Dat valt enorm mee als je kijkt hoeveel mensen een psycholoog bezoeken en hoe vaak ouders in de problemen komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169607331
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen inderdaad. Maar waarom vind je het nodig ook het specifiek te benadrukken voor mensen met psychische problemen? Gezonde mensen kunnen ook iets erfelijks doorgeven.

Nee hoor. Dat valt enorm mee als je kijkt hoeveel mensen een psycholoog bezoeken en hoe vaak ouders in de problemen komen.
Oke
  zaterdag 18 maart 2017 @ 20:37:19 #124
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169614635
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een gezemel.

De wereld is veiliger dan ooit en de levensverwachting ligt hoger dan ooit. In de geschiedenis van de mensheid heeft de toekomst er vele malen slechter uitgezien dan nu en dat heeft de mens altijd weten te overwinnen. De toekomst zag er tijdens de pestepidemie veel slechter uit. Of hoe dacht je hoe het er uit zag in west Europa van 1942? Ironisch genoeg behoort de generatie die toen geboren is tot zo ongeveer de welvarendste ooit.

En ja je kind zou kanker kunnen krijgen. Maar als je op die tour gaat kun je beter in bed blijven liggen met je hoofd onder de dekens want stel je voor dat je naar buiten gaat en er een piano op je hoofd valt. Dat zou ook zomaar kunnen.

Als je geen kinderen wilt moet je er vooral niet aan beginnen. Ik wil je ook zeker niet overhalen het wel te doen maar de argumentatie die je er hier bij geeft is lachwekkend op zijn best.

De 1 kind politiek in China is overigens afgeschaft.
Ik wil je zeker niet overhalen. Alsof ik over gehaald zou kunnen worden.. Belachelijk. Ten 2e jij zegt onze levensverwachting wordt hoger, dat betekend dus straks nog langer werken. Ten 3e dit is hoe ik erover denk. Plus de mensheid is erg onaardig naar elkaar toe, alles moet sneller, minder geduld, de aarde heeft teveel mensen. We leven als een robot. Ik wil geen kind op deze aardbol zetten simpel. Met je gezemel. Ik geef mijn mening, klaar.
pi_169618554
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een gezemel.

De wereld is veiliger dan ooit en de levensverwachting ligt hoger dan ooit. In de geschiedenis van de mensheid heeft de toekomst er vele malen slechter uitgezien dan nu en dat heeft de mens altijd weten te overwinnen. De toekomst zag er tijdens de pestepidemie veel slechter uit. Of hoe dacht je hoe het er uit zag in west Europa van 1942? Ironisch genoeg behoort de generatie die toen geboren is tot zo ongeveer de welvarendste ooit.

En ja je kind zou kanker kunnen krijgen. Maar als je op die tour gaat kun je beter in bed blijven liggen met je hoofd onder de dekens want stel je voor dat je naar buiten gaat en er een piano op je hoofd valt. Dat zou ook zomaar kunnen.

Als je geen kinderen wilt moet je er vooral niet aan beginnen. Ik wil je ook zeker niet overhalen het wel te doen maar de argumentatie die je er hier bij geeft is lachwekkend op zijn best.

De 1 kind politiek in China is overigens afgeschaft.
Ja, ben het hier helemaal mee eens. Maar ja, iedereen maakt een eigen keuze dus om wel of niet kinderen krijgen nu met egoisme in verband te brengen.. Dat heeft geen nut tenzij het echt nodig is omdat het bevolkingsaantal hard achteruit gaat of te groot wordt
Mensen die goed voor hun kinderen zorgen vind ik niet egoistisch, mensen die dat niet doen en hun kinderen overal de schuld van geven wel.
Mensen die geen kinderen willen omdat ze meer vrije tijd enz nodig hebben en psychologische klachten hebben vind ik egoistisch (mezelf dus ook) want je offert jezelf niet op voor een ander maar ik kan het ook begrijpen

[ Bericht 5% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-03-2017 23:30:45 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 19 maart 2017 @ 09:26:39 #126
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169622100
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, ben het hier helemaal mee eens. Maar ja, iedereen maakt een eigen keuze dus om wel of niet kinderen krijgen nu met egoisme in verband te brengen.. Dat heeft geen nut tenzij het echt nodig is omdat het bevolkingsaantal hard achteruit gaat of te groot wordt
Mensen die goed voor hun kinderen zorgen vind ik niet egoistisch, mensen die dat niet doen en hun kinderen overal de schuld van geven wel.
Mensen die geen kinderen willen omdat ze meer vrije tijd enz nodig hebben en psychologische klachten hebben vind ik egoistisch (mezelf dus ook) want je offert jezelf niet op voor een ander maar ik kan het ook begrijpen
Moet je je in je leven dan opofferen voor een ander? Is dat waar het leven over gaat? Nee. Het leven gaat over alles eruit halen, alles doen wat jij leuk vind, het leven leven hoe jij het wilt. Ik ben niet op deze aarde om naar iedereens pijpen te dansen. Geen kinderen krijgen, hoe kun je dat egoistisch vinden? Ik ben dol op mijn vrijheid en vrije tijd. Als ik kinderen zou hebben en ik zou nog steeds heel veel vrije tijd nemen en mijn kids ergens dumpen.. Wat is dat dan? Je oppofferen is totaal onnodig.
pi_169623740
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:06 schreef Droopie het volgende:
Vroeger zei ik tegen mijn vader, waarom adopteren mensen niet vaker kinderen die het slecht hebben.

Mensen hebben schijnbaat toch liever een kind van eigen vlees en bloed, omdat het toch een ander gevoel is.
Dus in dat opzichte is het wel egoistisch.

Een auto ga je ook niet zelf maken, die koop je.
Dus waarom geen kinderen "kopen" / adopteren?
Als het niet zo'n gigantisch gedoe zou zijn... Auto's kun je bij iedere willekeurige dealer kopen, kinderen not so much.

Zelf maken is makkelijker en kost geen pak 'm beet 40.000 euro.
pi_169623819
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:26 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Moet je je in je leven dan opofferen voor een ander? Is dat waar het leven over gaat? Nee. Het leven gaat over alles eruit halen, alles doen wat jij leuk vind, het leven leven hoe jij het wilt. Ik ben niet op deze aarde om naar iedereens pijpen te dansen. Geen kinderen krijgen, hoe kun je dat egoistisch vinden? Ik ben dol op mijn vrijheid en vrije tijd. Als ik kinderen zou hebben en ik zou nog steeds heel veel vrije tijd nemen en mijn kids ergens dumpen.. Wat is dat dan? Je oppofferen is totaal onnodig.
Dat is waar jij denkt dat het leven over gaat. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169626679
Wat mij betreft is dit best wel een erg lastige vraag om te stellen laat staan er een zinnig antwoord op te geven.

Want ja wat is nou eigenlijk een scheidslijn voor egoïsme?
En in hoeverre is een kinderwens op zich egoïstisch. (Hiermee doel ik op dat het hebben van de wens niet in vervulling hoeft te komen/kan komen)

Mijn idee er over is: een kinderwens kun je niet (altijd) alleen over beslissen.
Als je uitgaat van een relatie tussen man/vrouw en er een verschil is over of je een kinderwens hebt, dat je daar nog in kunt groeien.
Maar als je een relatie hebt tussen man/man vrouw/vrouw of bewust alleenstaand bent, wordt het al weer een stuk lastiger.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over erfelijkheid van ziektes waar je lijkt mij ook toch altijd wel rekening mee dient te houden.

Maar wat ik me wel eigenlijk afvraag is de reden om uiteindelijk een poging te doen om kinderen te baren.
Als in: Wat betekend het (toekomstige) kind voor je?
Wat kan/heb je voor het (toekomstige) kind over?

Zelf ben ik er zeker nog niet uit maar het enige wat ik wel in mijn achterhoofd hou is dat als ik ooit toch nog kinderen zou mogen krijgen dat ik zelf een niet te oude leeftijd bereikt hebt.

Want als je niet meer vitaal voor het kind kan zijn lijkt me minder prettig bij het opvoeden/verzorgen.
pi_169629176
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volstrekt zinloze discussie. Je kunt nou eenmaal niet zelf aangeven van tevoren dat je wel of niet geboren zou willen worden dus je hebt het er maar mee te doen dat je bestaat.
Een discussie daarover is zinloos, maar dat maakt het niet onbelangrijk. Integendeel, voor mij persoonlijk is het zelfs het veruit belangrijkste argument om geen kinderen te krijgen...
Tails tell tales
  zondag 19 maart 2017 @ 16:22:14 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_169630295
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:26 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Moet je je in je leven dan opofferen voor een ander? Is dat waar het leven over gaat? Nee. Het leven gaat over alles eruit halen, alles doen wat jij leuk vind, het leven leven hoe jij het wilt. Ik ben niet op deze aarde om naar iedereens pijpen te dansen. Geen kinderen krijgen, hoe kun je dat egoistisch vinden? Ik ben dol op mijn vrijheid en vrije tijd. Als ik kinderen zou hebben en ik zou nog steeds heel veel vrije tijd nemen en mijn kids ergens dumpen.. Wat is dat dan? Je oppofferen is totaal onnodig.
Lees wat je zelf schrijft, ik ik ik, dat is zo'n beetje de definitie van egoisme ;)

Niet dat dat voor mensen die wel kinderen willen zo anders is, die doen het ook omdat hun ik dat wil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:24:26 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_169630405
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

Een discussie daarover is zinloos, maar dat maakt het niet onbelangrijk. Integendeel, voor mij persoonlijk is het zelfs het veruit belangrijkste argument om geen kinderen te krijgen...
Zo'n pessimistisch wereldbeeld als jij en bv lexa heb ik niet. Vind het leven echt wel de moeite waard en denk dat het gros van de kinderen die hier geboren worden dat ook zullen vinden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:47:24 #133
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169631160
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees wat je zelf schrijft, ik ik ik, dat is zo'n beetje de definitie van egoisme ;)

Niet dat dat voor mensen die wel kinderen willen zo anders is, die doen het ook omdat hun ik dat wil.
Als jij dat vind prima joh. Het leven is meer dan zwanger zijn en kinderen opvoeden en dat is mijn mening
  zondag 19 maart 2017 @ 16:48:01 #134
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169631180
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is waar jij denkt dat het leven over gaat. :)
Dus jezelf opofferen is het leven? Nou niet mijn leven in ieder geval.
pi_169631217
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:48 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Dus jezelf opofferen is het leven? Nou niet mijn leven in ieder geval.
Dat zeg ik niet, ik denk dat er geen juiste manier is om te leven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 19 maart 2017 @ 18:22:39 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_169633168
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:47 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Als jij dat vind prima joh. Het leven is meer dan zwanger zijn en kinderen opvoeden en dat is mijn mening
Natuurlijk is het leven meer dan zwanger zijn en kinderen opvoeden, ook voor mensen die wel kinderen willen is dat zo.
Maar je hebt het zelf over ik ik en ik, dat is nu eenmaal zo'n beetje de definitie van egoisme.

En dat geld dus net zo hard voor degene die ik ik ik roept in waarom ze wel een kind willen.
Al met al begint het wel of niet willen van kinderen eigenlijk altijd met ik.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169634411
Als ik toen had geweten wat ik nu weet was ik er niet eens aan begonnen. Ik mag het eigenlijk niet zeggen.
pi_169634920
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:11 schreef Lexa31 het volgende:
Opzich is het best egoistisch. Man en vrouw willen een kind, dus dan komt het er. Een kind willen om meer 'geluk' in het leven te krijgen. Een kind moet zijn / haar halve jonge leven naar school. Daarna dood werken tot hun 67. Of zelfs nog langer. En tussendoor leef je een beetje. Kind kan ernstig ziek worden, kanker krijgen, het leven misschien wel vreselijk vinden. De aarde wordt steeds meer verrot, mensen zijn nog amper aardig tegen elkaar. Maar... ouders willen een kind dus dan moet een kind daar maar mee dealen. Plus de wereld heeft al teveel mensen, de aarde kan het nu amper aan. In china mag je maar 1 kind per gezin. Kijk eens naar een docu over mens en aarde. We zetten maar allemaal kinderen op aarde maar denken amper na. Ja, egoistisch. Ik wil zelfs absoluut geen kinderen, ik wil ze het O.A. leven niet aandoen want zo geweldig is het nou ook weer niet....
Jezus!

Wat een zwartgalligheid. Het leven is geweldig vind ik.

Overigens is het aantal kinderen dat we in de westerse wereld op aarde zetten bepaald niet schadelijk.
pi_169635080
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:37 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ik wil je zeker niet overhalen. Alsof ik over gehaald zou kunnen worden.. Belachelijk. Ten 2e jij zegt onze levensverwachting wordt hoger, dat betekend dus straks nog langer werken. Ten 3e dit is hoe ik erover denk. Plus de mensheid is erg onaardig naar elkaar toe, alles moet sneller, minder geduld, de aarde heeft teveel mensen. We leven als een robot. Ik wil geen kind op deze aardbol zetten simpel. Met je gezemel. Ik geef mijn mening, klaar.
nou dan moet je het vooral niet doen. Ik geef ook slechts mijn mening.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169635195
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:48 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Dus jezelf opofferen is het leven? Nou niet mijn leven in ieder geval.
Je reageert nogal gepikeerd/agressief. Is dat echt nodig als reactie op mensen die ook slechts hun mening geven? Of is alleen jou dat recht gegeven?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169635287
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je reageert nogal gepikeerd/agressief. Is dat echt nodig als reactie op mensen die ook slechts hun mening geven? Of is alleen jou dat recht gegeven?
Klinkt alsof ze voor zichzelf haar eigen keuze moet goedpraten.
pi_169635446
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Klinkt alsof ze voor zichzelf haar eigen keuze moet goedpraten.
Nou dat weet ik natuurlijk niet, ik kan niet in haar hoofd kijken maar laten we het er op houden dat het geen manier van reageren is die past bij iemand die alle voors en tegens heeft afgewogen en een doordacht besluit heeft genomen waar ze achter staat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169635542
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou dat weet ik natuurlijk niet, ik kan niet in haar hoofd kijken maar laten we het er op houden dat het geen manier van reageren is die past bij iemand die alle voors en tegens heeft afgewogen en een doordacht besluit heeft genomen waar ze achter staat.
Je verwoord het beter als mij.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:43:03 #144
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_169645847
Het is uiteraard egostisch. Maar maakt dit uit? Dat is het rijden van een onzuinige auto ook.

We maken zeer veel egoïstische keuzes, alleen bij het kiezen voor een kind kan je met de juiste opvoeding nog iets goeds achter laten!
pi_169647465
Egoïsme wordt te vaak negatief en zwart-wit bestempeld. Zelfs geld storten naar een goed doel doen wij uit een bepaald egoïsme. Maakt voor de rest niet zo uit.
  maandag 20 maart 2017 @ 11:06:31 #146
37769 erodome
Zweefteef
pi_169647551
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:02 schreef Bananenpap het volgende:
Egoïsme wordt te vaak negatief en zwart-wit bestempeld. Zelfs geld storten naar een goed doel doen wij uit een bepaald egoïsme. Maakt voor de rest niet zo uit.
Mee eens...

In dit geval (wel of geen kinderwens) is wat egoisme als uitgangspunt zeer gezond. Het lijkt me een zeer goed iets als het begint met denk ik dat het een verrijking is voor mijn leven?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169647665
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:06 schreef SKBUstalker het volgende:
Hoi mensen,
Ik heb sinds een tijd een relatie met mijn vriendin, en er zijn nog af en toe dingen die we bespreekbaar moeten maken. Laatst was het thema kinderen, met de vraag of we allebei wel kinderen willen. Mijn vriendin heeft vaak last gehad van depressieve gedachtes, and een slecht beeld van de wereld en mensen. (kan ik haar btw niet kwalijk nemen want fuck society enzo), maar goed, ik stelde dus de vraag of zij ook ooit kinderen wil, waar na ze met een tegenvraag kwam. "vind jij het eerlijk iemand zo maar op de wereld te zetten, met de kans dat ze op me lijken, en de wereld verschikkelijk gaan vinden?" Ik kon daar natuurlijk moeilijk antwoord op geven, maar heb haar wel eerlijk gezegt dat ik het inderdaad een moeilijke vraag vind en daar geen eerlijk antwoord op kan geven. Ze zij wel dat ze er zelf ook nog over moet denken, omdat ze niet weet of ze het nou wel of niet wil, dus heb ik het daarna ook maar afgesloten door tegen haar te zeggen dat ze alle tijd kan nemen om daar nog over na te denken. Maar dit zet mij ook wel aan het denken, want is er wel een manier om het te gerechtvaardigen als je het op die manier stelt? Ben ik misschien wel een egoist omdat ik wel een kinderwens heb? wat zijn jullie gedachtes hier over?
Wie zegt dat het kind dezelfde ervaringen en levensopvattingen als de moeder gaat krijgen? Ik denk dat het allemaal tussen de oortjes zit bij je vriendin. Als je met haar een kind gaat krijgen is er een groot risico dat ze het kind ook helemaal gaat mindfucken gezien ze hoe ze op jou reageert. Als jij een kind wilt en zij niet dan is dat in eerste instantie geen goeie match en als tweede moet je nagaan of je kinderen met een psycho wilt hebben. Straks gaat ze jou dag en nacht beschuldigen wanneer je de kinderen hebt: "ik wilde geen kinderen maar jij" etc. Ik zou droppen als een baksteen. Jij wilt het hebben over iets wat heel belangrijk voor jou is en ze geeft zo'n antwoord?
  maandag 20 maart 2017 @ 12:18:30 #148
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169649072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een kind is volgens mij het leukste tussen de 4 en 11 jaar..

Ik hoop het niet :X :|W
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_169650134
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:22 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Maar dit geldt niet voor iedereen. Veel mensen, en dan vooral vrouwen, krijgen toch andere en sterkere gevoelens voor kinderen als ze 27-35 jaar zijn. De zogenaamde 'rammelende eierstokken' die vaak gepaard gaan met een sterke kinderwens.

Dus ik denk dat het beide is.
Je kunt ook prima 'rammelende eierstokken' hebben, en tegelijkertijd nog steeds achter je rationele keuze staan dat je geen kinderen wilt.
Niet iedereen is een slaaf van hormonen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')