abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking donderdag 16 maart 2017 @ 07:32:10 #76
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169563376
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 06:57 schreef Funkel het volgende:

http://www.rotopino.nl/af(...)Gr2tICFYu6GwodezELEA

¤258,-

Ken alleen de webshop niet. Iemand ervaring?
Kun je gewoon bestellen, heb ik al vaker gedaan. Niets mis mee ^O^
pi_169563406
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:32 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Kun je gewoon bestellen, heb ik al vaker gedaan. Niets mis mee ^O^
👍

Iemand ook enig idee of die Bosch in hoogte verstelbaar is? Voor half-hout verbindingen bijvoorbeeld.
Kan dat nergens terugvinden.
  Knikkerking donderdag 16 maart 2017 @ 07:56:40 #78
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169563529
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:37 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

👍

Iemand ook enig idee of die Bosch in hoogte verstelbaar is? Voor half-hout verbindingen bijvoorbeeld.
Kan dat nergens terugvinden.
Jazeker:

pi_169564392
quote:
Dat is niet de GCM 800sj maar zn grote broer😉
  Knikkerking donderdag 16 maart 2017 @ 10:37:11 #80
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169565353
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:27 schreef Vinz0r het volgende:

Dat is niet de GCM 800sj maar zn grote broer😉
Ow echt? Sorry, niet gezien.
Dan weet ik het niet eigenlijk :+

[edit]

Of eigenlijk toch wel: hij kan het :)

http://www.screwfix.com/p(...)mitre-saw-110v/8133j
pi_169569330
Op zich kan ik altijd een afkortzaag lenen (een DeWalt-ding geloof ik) maar ik zag op marktplaats een Festool voorbij komen. Alleen ik heb geen idee wat dat ding waard is en wat een eventuele beurt zou kosten. Volgens mij zitten er hier wel mensen met die kennis dus ik ben benieuwd naar hun advies.




pi_169582232
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:11 schreef _mido het volgende:
Op zich kan ik altijd een afkortzaag lenen (een DeWalt-ding geloof ik) maar ik zag op marktplaats een Festool voorbij komen. Alleen ik heb geen idee wat dat ding waard is en wat een eventuele beurt zou kosten. Volgens mij zitten er hier wel mensen met die kennis dus ik ben benieuwd naar hun advies.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De marktplaats prijzen liggen vaak tussen de 500-1000 afhankelijk van de accessoires en de bijgevoegde zaag.

Het enige wat je aan een hand cirkelzaag als beurt kunt doen in de koolborstels vervangen. Als je dat zelf kan ben je wel voor 20,- klaar.

Dat de verkoper al vindt dat hij een beurt nodig heeft zou ik interpreteren als bijna afgeschreven en dat je dus binnenkort een nieuwe zaag er onder moet hangen.
pi_169585262
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ow echt? Sorry, niet gezien.
Dan weet ik het niet eigenlijk :+

[edit]

Of eigenlijk toch wel: hij kan het :)

http://www.screwfix.com/p(...)mitre-saw-110v/8133j

Tnx!
pi_169585293
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:23 schreef bartos het volgende:

[..]

De marktplaats prijzen liggen vaak tussen de 500-1000 afhankelijk van de accessoires en de bijgevoegde zaag.

Het enige wat je aan een hand cirkelzaag als beurt kunt doen in de koolborstels vervangen. Als je dat zelf kan ben je wel voor 20,- klaar.

Dat de verkoper al vindt dat hij een beurt nodig heeft zou ik interpreteren als bijna afgeschreven en dat je dus binnenkort een nieuwe zaag er onder moet hangen.
Met enige liefde (schoonmaken, afstellen, idd wellicht koolborstels vervangen) zie ik hier een prachtige zaag uit komen. Dus ik zou het doen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:22:29 #85
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169588694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:54 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Met enige liefde (schoonmaken, afstellen, idd wellicht koolborstels vervangen) zie ik hier een prachtige zaag uit komen. Dus ik zou het doen!
Om even te spiegelen: in de afgelopen paar maanden heb ik twee tweedehands gekochte Festool apparaten kunnen laten repareren (schuurmachine en frees). Kosten hiervan lopen heel vlot op omdat bijvoorbeeld in beide gevallen de elektronica (printplaat) vervangen moest worden.

Alleen de koolborstels en afstellen leek mij ook zo ongeveer het enige onderhoud, maar daar kom ik nu wel van terug. Het blijft dus een gok, en ja het kan allemaal gerepareerd (wat het ook wel waard is), maar vergis je niet in de potentiële kosten ;)

Zelf gaat mijn overweging vanaf nu in ieder geval heel anders zijn: alleen tweedehands binnen garantietermijn ;)
pi_169589242
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:22 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Om even te spiegelen: in de afgelopen paar maanden heb ik twee tweedehands gekochte Festool apparaten kunnen laten repareren (schuurmachine en frees). Kosten hiervan lopen heel vlot op omdat bijvoorbeeld in beide gevallen de elektronica (printplaat) vervangen moest worden.

Alleen de koolborstels en afstellen leek mij ook zo ongeveer het enige onderhoud, maar daar kom ik nu wel van terug. Het blijft dus een gok, en ja het kan allemaal gerepareerd (wat het ook wel waard is), maar vergis je niet in de potentiële kosten ;)

Zelf gaat mijn overweging vanaf nu in ieder geval heel anders zijn: alleen tweedehands binnen garantietermijn ;)
Daar ben ik wel met je eens. Zulke gevallen zijn inderdaad niet echt fijn om te repareren. Een printplaat repareren wil ik me nog wel aan wagen (condensatoren en weerstanden vervangen moet prima lukken) maar tot op bepaald niveau.
Gereedschap wat ik tot nog toe tweedehands gekocht heb was het alleen koolborstels en een on/off switch. Geen moeilijke printplaten die er nog inzaten.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:28:49 #87
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169590201
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:11 schreef _mido het volgende:
Op zich kan ik altijd een afkortzaag lenen (een DeWalt-ding geloof ik) maar ik zag op marktplaats een Festool voorbij komen. Alleen ik heb geen idee wat dat ding waard is en wat een eventuele beurt zou kosten. Volgens mij zitten er hier wel mensen met die kennis dus ik ben benieuwd naar hun advies.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Poeh, dat is wel een oudje hoor. Minimaal 15 jaar oud (zie logo). Kans is ook aanwezig dat je bepaalde onderdelen niet meer kan krijgen. Ik zou daarom Max 150 bieden nadat ik had gezien dat ie vrij soepel loopt. Die 250 die nu geboden wordt is iig. zot.
pi_169590739
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:11 schreef _mido het volgende:
Op zich kan ik altijd een afkortzaag lenen (een DeWalt-ding geloof ik) maar ik zag op marktplaats een Festool voorbij komen. Alleen ik heb geen idee wat dat ding waard is en wat een eventuele beurt zou kosten. Volgens mij zitten er hier wel mensen met die kennis dus ik ben benieuwd naar hun advies.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb 5 jaar geleden (of nog langer) een blauwe Bosch decoupeerzaag op MP gekocht. Bleek katsversleten en het zaagje was niet meer te verwisselen door een kapotte schroefdraad in die pendelstang. Terugsturen kan wel, maar naar je centen kon ik fluiten; consumentenrecht geldt niet tussen consumenten.

Sindsdien ga ik altijd eerst kijken wat het is. Tot 2x toe ben ik naar een Scheppach zaagtafel (toch niet het belabberdste merk) gaan kijken die na korte inspectie dus ook katsversleten bleken te zijn.

Mijn tip: ga altijd persoonlijk polshoogte nemen en probeer alles 100,00% uit.

Btw, dat blad ziet er als "intensief gebruikt" uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 17-03-2017 14:48:01 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169590761
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:28 schreef bleiblei het volgende:
Die 250 die nu geboden wordt is iig. zot.
Mijn idee ook. Daar zitten denk ik vriendjes achter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:38:46 #90
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169591673
**EDIT**

Laat maar, zag dat de machine al reeds besteld is. :)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:41:23 #91
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169591718
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:50 schreef blomke het volgende:

[..]


Sindsdien ga ik altijd eerst kijken wat het is. Tot 2x toe ben ik naar een Scheppach zaagtafel (toch niet het belabberdste merk) gaan kijken die na korte inspectie dus ook katsversleten bleken te zijn.

Mijn tip: ga altijd persoonlijk polshoogte nemen en probeer alles 100,00% uit.


idd dit dus. Er is een reden waarom toestellen verkocht worden, en dat zijn er meestal maar 2: 1) knalversleten en overduidelijk aan vervanging toe. 2) het is goedkope bucht en dus wil de verkoper er snel vanaf om iets goeds te kopen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169601301
@bartos, Sjoerdfoto, IrishBastard, bleiblei, blomke en Sinister-D-,
Oké, dat is mij meer dan duidelijk. Dit gaat het niet worden. Daarvoor heb ik te weinig verstand van en is het beestje te oud. Dat wordt voorlopig nog die DeWalt lenen.
Hartelijk dank voor jullie reacties!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:10:59 #93
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169601417
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:03 schreef _mido het volgende:
@bartos, Sjoerdfoto, IrishBastard, bleiblei, blomke en Sinister-D-,
Oké, dat is mij meer dan duidelijk. Dit gaat het niet worden. Daarvoor heb ik te weinig verstand van en is het beestje te oud. Dat wordt voorlopig nog die DeWalt lenen.
Hartelijk dank voor jullie reacties!
Goed zoeken :) .
Ik heb het geluk gehad een jaar of 6 terug een Festool CS70 2de hands te kunnen kopen via een mede-K&Wer, beestje was toen een paar jaar oud en ik heb er 700 euro voor betaald.
Pracht machine en nog steeds veel plezier van. Ik postte laatst dat ie niet meer goed afgesteld was, maar na wat kleine fixes (heb er wat aan geprutst qua afstellingen en een flens vervangen) draait ie weer als een zonnetje :) . Dus het kan wel. Maar ga altijd kijken bij 2de hands aankopen.
pi_169640825
Nu we een huis met een tuin hebben hoort daar natuurlijk ook tuingereedschap bij.

We hebben al:
- een hand grasmaaier
- spade
- hark
- en wat handgereedschap zoals een hand schepje en drietand harkje

We willen iig nog een:
- snoeischaar
- heggenschaar ( elektrisch)
- kantenknipper (gras)
- bladhark

Geen idee wat verder handig is of standaard in je garage zou moeten liggen?

Welke merken zijn tegenwoordig kwaliteit want ik wil liever in een keer wat meer uitgeven voor kwaliteit dan Action spul wat maar drie keer meegaat.

Waar trekken jullie de portemonnee voor en op welke tools kun je besparen of maakt het niet zoveel uit welke je koopt?

Ik wil iig een goede snoeischaar aanschaffen waar we lang meer kunnen doen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Knikkerking maandag 20 maart 2017 @ 08:13:32 #95
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169644601
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:37 schreef RoaRRR het volgende:
Nu we een huis met een tuin hebben hoort daar natuurlijk ook tuingereedschap bij.

We hebben al:
- een hand grasmaaier
- spade
- hark
- en wat handgereedschap zoals een hand schepje en drietand harkje

We willen iig nog een:
- snoeischaar
- heggenschaar ( elektrisch)
- kantenknipper (gras)
- bladhark

Geen idee wat verder handig is of standaard in je garage zou moeten liggen?

Welke merken zijn tegenwoordig kwaliteit want ik wil liever in een keer wat meer uitgeven voor kwaliteit dan Action spul wat maar drie keer meegaat.

Waar trekken jullie de portemonnee voor en op welke tools kun je besparen of maakt het niet zoveel uit welke je koopt?

Ik wil iig een goede snoeischaar aanschaffen waar we lang meer kunnen doen.
Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Gardena, Wolf Garten of Fiskars.
Zelf ben ik fan van Fiskars. Het is mijns inziens erg mooi en fijn gereedschap met een uitstekende kwaliteit.
pi_169644611
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:37 schreef RoaRRR het volgende:
Nu we een huis met een tuin hebben hoort daar natuurlijk ook tuingereedschap bij.

We hebben al:
- een hand grasmaaier
- spade
- hark
- en wat handgereedschap zoals een hand schepje en drietand harkje

We willen iig nog een:
- snoeischaar
- heggenschaar ( elektrisch)
- kantenknipper (gras)
- bladhark

Geen idee wat verder handig is of standaard in je garage zou moeten liggen?

Welke merken zijn tegenwoordig kwaliteit want ik wil liever in een keer wat meer uitgeven voor kwaliteit dan Action spul wat maar drie keer meegaat.

Waar trekken jullie de portemonnee voor en op welke tools kun je besparen of maakt het niet zoveel uit welke je koopt?

Ik wil iig een goede snoeischaar aanschaffen waar we lang meer kunnen doen.
Ik ben erg tevreden met tuingereedschap van Fiskars.

Via Amazon.de ook zeer betaalbaar aan te komen.

Als je deze steel hebt kan je veel accesoires (allemaal zo rond de 5-10 euro) erop klikken:
https://www.amazon.de/Fis(...)ywords=fiskars+steel

Ik heb zelf deze snoeischaar, niet de goedkoopste maar het maakt tuinieren wel leuk!
https://www.amazon.de/Fis(...)ords=fiskars+quantum
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_169647941
Goeie tip!

Ik ga eens in het fiskar assortiment duiken.
1 steel met verwisselbare accessoires lijkt me erg handig. Kunnen we altijd uitbreiden.

Zelf heb ik al een fiskar kloofbijl.dus ik ken de kwaliteit wist alleen niet dat zij ook zoveel ander tuingereedschap hadden :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Knikkerking maandag 20 maart 2017 @ 11:57:01 #98
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169648495
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef RoaRRR het volgende:
Goeie tip!

Ik ga eens in het fiskar assortiment duiken.
1 steel met verwisselbare accessoires lijkt me erg handig. Kunnen we altijd uitbreiden.

Zelf heb ik al een fiskar kloofbijl.dus ik ken de kwaliteit wist alleen niet dat zij ook zoveel ander tuingereedschap hadden :D
Neem dan even een kijkje in mijn tuingereedschap kast:



:)
pi_169656161
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Neem dan even een kijkje in mijn tuingereedschap kast:

[ afbeelding ]

:)
Maar werk je wel in de tuin, of is het vaatwasser proof ofzo?
  Knikkerking maandag 20 maart 2017 @ 17:22:22 #100
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169656330
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:15 schreef Glider76 het volgende:

Maar werk je wel in de tuin, of is het vaatwasser proof ofzo?
Deze foto is genomen nadat ik 1 milliseconde eerder alle spullen nieuw uit de verpakking had opgehangen ;)

Meer dan de helft is nog steeds zeer schoon of zelfs nog niet gebruikt, maar dat komt wel he. Alles op z'n tijd ^O^

Ik denk overigens dat het ook wel vaatwasser proof is ja.
pi_169659069
De rood kunststof bladhark van fiskars is top spul, alle hoveniers werken daarmee. Wel een dikke houten steel bijnemen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_169662845
De quantum lijn vind ik erg cool :7
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_169681326
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:37 schreef RoaRRR het volgende:
Nu we een huis met een tuin hebben hoort daar natuurlijk ook tuingereedschap bij.

We hebben al:
- een hand grasmaaier
- spade
- hark
- en wat handgereedschap zoals een hand schepje en drietand harkje

We willen iig nog een:
- snoeischaar
- heggenschaar ( elektrisch)
- kantenknipper (gras)
- bladhark

Geen idee wat verder handig is of standaard in je garage zou moeten liggen?

Welke merken zijn tegenwoordig kwaliteit want ik wil liever in een keer wat meer uitgeven voor kwaliteit dan Action spul wat maar drie keer meegaat.

Waar trekken jullie de portemonnee voor en op welke tools kun je besparen of maakt het niet zoveel uit welke je koopt?

Ik wil iig een goede snoeischaar aanschaffen waar we lang meer kunnen doen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:13 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Gardena, Wolf Garten of Fiskars.
Zelf ben ik fan van Fiskars. Het is mijns inziens erg mooi en fijn gereedschap met een uitstekende kwaliteit.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:15 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Ik ben erg tevreden met tuingereedschap van Fiskars.

Via Amazon.de ook zeer betaalbaar aan te komen.

Als je deze steel hebt kan je veel accesoires (allemaal zo rond de 5-10 euro) erop klikken:
https://www.amazon.de/Fis(...)ywords=fiskars+steel

Ik heb zelf deze snoeischaar, niet de goedkoopste maar het maakt tuinieren wel leuk!
https://www.amazon.de/Fis(...)ords=fiskars+quantum
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef RoaRRR het volgende:
Goeie tip!

Ik ga eens in het fiskar assortiment duiken.
1 steel met verwisselbare accessoires lijkt me erg handig. Kunnen we altijd uitbreiden.

Zelf heb ik al een fiskar kloofbijl.dus ik ken de kwaliteit wist alleen niet dat zij ook zoveel ander tuingereedschap hadden :D
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Neem dan even een kijkje in mijn tuingereedschap kast:

[ afbeelding ]

:)
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:15 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Maar werk je wel in de tuin, of is het vaatwasser proof ofzo?
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:22 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Deze foto is genomen nadat ik 1 milliseconde eerder alle spullen nieuw uit de verpakking had opgehangen ;)

Meer dan de helft is nog steeds zeer schoon of zelfs nog niet gebruikt, maar dat komt wel he. Alles op z'n tijd ^O^

Ik denk overigens dat het ook wel vaatwasser proof is ja.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:10 schreef densmee het volgende:
De rood kunststof bladhark van fiskars is top spul, alle hoveniers werken daarmee. Wel een dikke houten steel bijnemen
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:50 schreef RoaRRR het volgende:
De quantum lijn vind ik erg cool :7
Zullen we anders een Fiskars fan-topic beginnen :-)

Mijn wensen zijn nog:
- Quantum Takkenschaar L109
- Xsharp bijl & messenslijper
- Voorhamer 4KG
- Quickdril Grondboor/Palenboor 100mm

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  Knikkerking dinsdag 21 maart 2017 @ 19:13:31 #104
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169681679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:57 schreef bouwkloon het volgende:

Zullen we anders een Fiskars fan-topic beginnen :-)

Dan wil ik ook een eigen Atmosch Blauw topic :P
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:10:47 #105
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169683466
Zou zo een Xsharp het nu beter doen dan die Action/Blokker slijpdingetjes?
Ik heb namelijk wel zo een ding gekocht voor een paar euro, maar die maakte mijn messen en snoeischaren alleen maar botter. En principe lijkt mij hetzelfde.
pi_169691907
Welk ophangsysteem gebruiken jullie voor aan de muur.

Ik heb nog een hele garage die ik moet inrichten O-)

Werkbank, gereedschap muur etc
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  woensdag 22 maart 2017 @ 00:55:33 #107
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169692240
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 00:19 schreef RoaRRR het volgende:
Welk ophangsysteem gebruiken jullie voor aan de muur.

Ik heb nog een hele garage die ik moet inrichten O-)

Werkbank, gereedschap muur etc
K&W / Het licht-erotische show-je-gereedschapswand-topic
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:38:46 #108
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_169697150
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:10 schreef bleiblei het volgende:
Zou zo een Xsharp het nu beter doen dan die Action/Blokker slijpdingetjes?
Ik heb namelijk wel zo een ding gekocht voor een paar euro, maar die maakte mijn messen en snoeischaren alleen maar botter. En principe lijkt mij hetzelfde.
Ik vind die X-sharp dingen ook niet echt werken, een setje diamand plaatjes werkt voor mij vele malen beter.

Kijk voor zagen (van groen/nat) hout ook eens naar silky zagen. Beugelzagen zijn fijn als je de ruimte hebt maar met snoeien of enkele taken weghalen zit de beugel al snel in de weg.
pi_169699914
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Neem dan even een kijkje in mijn tuingereedschap kast:

[ afbeelding ]

:)
Welk hout is dit?
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:35:25 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169700590
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:59 schreef ridsel het volgende:

[..]

Welk hout is dit?
Underlayment :) .
pi_169767555
Ok

Ik heb nog heel wat vloeren te leggen dus ben ook opzoek naar een nieuwe zaag.

Ik wel geen zaagtafel maar iets met een parallel geleider die ik overal makkelijk kan gebruiken.
Cirkelzaag of invalzaag? Of ......?

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen/ voor en nadelen van beide?

Tot nu toe alles met de hand gedaan dus nog niet echt in verdiept in deze tools.

Alle tips zijn weer welkom.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_169771394
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 15:53 schreef RoaRRR het volgende:
Ok

Ik heb nog heel wat vloeren te leggen dus ben ook opzoek naar een nieuwe zaag.

Ik wel geen zaagtafel maar iets met een parallel geleider die ik overal makkelijk kan gebruiken.
Cirkelzaag of invalzaag? Of ......?

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen/ voor en nadelen van beide?

Tot nu toe alles met de hand gedaan dus nog niet echt in verdiept in deze tools.

Alle tips zijn weer welkom.
Invalzaag. Enige voordeel van een circelzaag is volgens mij dat ie heel iets dieper kan. Verder alleen nadelen.
pi_169773024
Vind het prijsverschil wel erg groot

Ik ga er voornamelijk parket mee zagen en af en toe wat plaatmateriaal recht afzagen langs de geleider.

Welke voordelen heeft een invalzaag dan allemaal?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:29:11 #114
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169773175
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:13 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Invalzaag. Enige voordeel van een circelzaag is volgens mij dat ie heel iets dieper kan. Verder alleen nadelen.
ik vind het Anders ook wel makkelijk dat ik het blad langs de zaagsnede zie.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169773328
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik vind het Anders ook wel makkelijk dat ik het blad langs de zaagsnede zie.
Ik zie het blad bij mn invalzaag ook gewoon hoor.
pi_169773356
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:24 schreef RoaRRR het volgende:
Vind het prijsverschil wel erg groot

Ik ga er voornamelijk parket mee zagen en af en toe wat plaatmateriaal recht afzagen langs de geleider.

Welke voordelen heeft een invalzaag dan allemaal?
Veiliger, t blad is meteen weg als je de machine optilt, en je kan m in laten vallen. Dus ook uitsparingen zagen. Verder denk ik dat je de diepte bij een invalzaag makkelijker insteld dan bij een circelzaag.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:38:33 #117
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169773446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:34 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik zie het blad bij mn invalzaag ook gewoon hoor.
ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met een invalzaag, en eigenlijk ging ik ervan uit dat je het blad niet zag :@ weet eigenlijk niet hoe ik daar bij kom :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169773725
Ik kan mij op dit moment helemaal niet indenken wanneer ik een klus ga doen waarbij ik de zaag moet laten invallen.

99% vd tijd moet ik iets zagen waarbij ik bij het begin vd plaat start en dan 1 lijn doortrek naar het einde van het materiaal.

Daarom twijfel ik zo erg om daar zoveel extra aan uit te geven.

Veiligheid is wél een argument wat ik ga laten meewegen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:51:08 #119
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169776761
Bij parket leggen is een zaagtafel meest ideaal.
Losse planken (zoals bij parket) zou ik niet met een geleiderail:


Maar met een parallelgeleider doen:


En met losse planken is een cirkelzaag fijner.
Zaag je veel plaatmateriaal is een invalzaag met geleiderail echt ideaal.

Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar invalzagen zijn tegenwoordig ook goedkoper te krijgen in het hobbysegment. Ik geloof dat zelfs Parkside tegenwoordig invalzagen heeft.
Ik ben zelf voorstander van professioneel gereedschap, maar eigenlijk is het onzin voor hobby gebruik. Maar zie bijv. deze:
https://www.lidl-shop.nl/(...)eiderails/p100195086
of:
https://www.houkematools.(...)lzaag-1200-watt-3769
of:
https://www.bol.com/nl/p/powerplus-powx0560-invalzaag-1200-w
Dan denk ik dat dat nog best redelijke prijzen zijn.
pi_169778519
Aha een parallel geleider heet dat dus.
Dat is precies wat ik bedoel/zoek.

Zelf al de Bosch GKS 190 gevonden.
Ga liever niet meer voor lidl kwaliteit omdat ik merk dat dat het vaak toch net niet is.

Ik doe liever 1 keer een goede aankoop voor jaren.

Zelf zat ik te denken aan Max 300¤ maar sta open voor alles
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 25 maart 2017 @ 23:02:46 #121
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169780056
Let wel op, met een parallelgeleider doe je niet veel als je een plaat gaat zagen. En dan is een rail wel erg fijn. Ik zie trouwens dat die gks190 ook op de Bosch rail lijkt te kunnen, dus dat is wel handig. Een stalen rei op de plaat klemmen als geleider kan ook, maar is qua gemak niet met een rail te vergelijken.
pi_169785765
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 15:53 schreef RoaRRR het volgende:
Ok

Ik heb nog heel wat vloeren te leggen dus ben ook opzoek naar een nieuwe zaag.

Ik wel geen zaagtafel maar iets met een parallel geleider die ik overal makkelijk kan gebruiken.
Cirkelzaag of invalzaag? Of ......?

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen/ voor en nadelen van beide?

Tot nu toe alles met de hand gedaan dus nog niet echt in verdiept in deze tools.

Alle tips zijn weer welkom.
Heb je massieve vloeren of laminaat? Laminaat vind ik altijd makkelijker om met een decoupeerzaag te doen, is best even priegelen om de rails op de plank te houden omdat de rails vaak net iets te breed voor de plank is.

Ik heb zowel een inval- (Festool) als cirkelzaag (oude black & decker, echt 'n beest). Die B&D vind ik makkelijker om mee uit de hand te zagen, of bijvoorbeeld halfhout verbindingen. Ook balken afkorten gaat nog wel met die cirkelzaag. Dat lukt me met de invalzaag toch minder (handig).

Als ik voor 1 zaag zou moeten kiezen, zou ik denk ik toch voor een cirkelzaag gaan, juist vanwege de bredere inzetbaarheid. Je kunt bij heel veel cirkelzagen tegenwoordig ook een rails krijgen, dus dan heb je dat gemak er ook bij.
pi_169802576
Je zou denk ik best met wat rest stukjes van je vloer een soort constructie kunnen maken waarmee je je invalzaag meer als een afkortzaag gaat gebruiken. Lijkt me best handig met laminaat leggen:

2 stukken laminaat op je werktafel leggen zodat er precies 1 plank tussen past.
Daar bovenop klem je je geleiderail.

Dan is het een kwestie van plank onder je geleiderail schuiven en de zaag er langs halen en klaar.

Gaat denk ik nog sneller dan een decoupeerzaag ook.
  maandag 27 maart 2017 @ 02:05:28 #124
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169806848
Je doet de rechte stukken van het laminaat toch wel met een laminaatknipper he...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169807559
De vloer is geen laminaat maar lamelparket.

Afkorten lukt wel met de afkortzaag maar de lengte is lastiger.
Heb wel een Gare zaagtafel staan maar die zaagt alles behalve recht. Tenzij ik op de hand een plank erdoor duw en een potlood lijn volg :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 08:09:56 #126
447051 crew  Peejtur
pi_169807582
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 02:05 schreef R2cksson het volgende:
Je doet de rechte stukken van het laminaat toch wel met een laminaatknipper he...
Laminaatknipper hadden wij ook aangeschaft. Wat werkt dat belabberd zeg. Decoupeerzaag is veel fijner vind ik :)
  maandag 27 maart 2017 @ 09:27:36 #127
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169808117
Ik was zaterdag op de stort en vond deze schuurmachine.

De vorige eigenaar stond erbij en zei dat ie het nog deed.
Dat zal wel een grapje zijn, dat gooit je toch niet weg dat dacht ik.


Daarna kwam deze uit zijn auto:


Het zal jullie niet verbazen dat ik deze ook maar mee nam. Stel je voor dat de man de waarheid sprak. En inderdaad beide machine deden het nog gewoon!
Tot nooit .......
pi_169808378
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 08:09 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Laminaatknipper hadden wij ook aangeschaft. Wat werkt dat belabberd zeg. Decoupeerzaag is veel fijner vind ik :)
niet mee eens.
pi_169809448
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:27 schreef Speekselklier het volgende:
Ik was zaterdag op de stort en vond deze schuurmachine.

De vorige eigenaar stond erbij en zei dat ie het nog deed.
Dat zal wel een grapje zijn, dat gooit je toch niet weg dat dacht ik.
[ afbeelding ]

Daarna kwam deze uit zijn auto:
[ afbeelding ]

Het zal jullie niet verbazen dat ik deze ook maar mee nam. Stel je voor dat de man de waarheid sprak. En inderdaad beide machine deden het nog gewoon!
Lekker schoonmaken met de compressor, doekje erover en lekker mee klussen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169809456
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 08:09 schreef Peejtur het volgende:

Laminaatknipper hadden wij ook aangeschaft. Wat werkt dat belabberd zeg. Decoupeerzaag is veel fijner vind ik :)
Afkortzaag :Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 27 maart 2017 @ 12:31:59 #131
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169811045
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 08:09 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Laminaatknipper hadden wij ook aangeschaft. Wat werkt dat belabberd zeg. Decoupeerzaag is veel fijner vind ik :)
Dan heb je geen idee gehad van hoe zo'n ding werkt! Decoupeerzaag is echt een teringzooi en nooit zo recht als een knipper...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169811071
Voor de lange stukken laminaat klinkt een parallelgeleider leuk maar uit mijn eigen ervaringen in sommige situaties toch redelijk zinloos. Als er 2 centimeter vanaf moet komt het goed maar hoe vaak zie je niet een verloop van een aantal centimeters?
pi_169812581
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:33 schreef Ralphmeister het volgende:
Als er 2 centimeter vanaf moet komt het goed maar hoe vaak zie je niet een verloop van een aantal centimeters?
Meestal. Ik dacht dat dat verloop iets was voor oude huizen, maar nieuwe huizen kennen rustig een verloop in tussenmuren van 1cm per meter
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 14:05:36 #134
447051 crew  Peejtur
pi_169812896
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:47 schreef Makrolon het volgende:

[..]

niet mee eens.
Dat mag :D
  maandag 27 maart 2017 @ 14:11:52 #135
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_169813025
Ik heb in Sawgrass mills in fort Lauderdale dit gekocht:

een zogenaamde pockethole Jig.



Daarmee kun je heel netjes heel stevig zelf meubels in elkaar zetten.

machtig stukje gereedschap
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_169813143
Daar zijn we inderdaad wel bekend mee, mooi spul! Voor mij te duur ten opzichte van de aantal 'meubels' die ik maak per jaar.
  maandag 27 maart 2017 @ 14:30:25 #137
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_169813488
Ik ga volgende maand dit aanschaffen:



een zelfcentrerende deuvelmal.

Dan heb ik alles bij elkaar om mooie meubels te maken! *O*
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_169815924
Beste luitjes, ik zie door het 'schroevendraaiersbos' niks meer.

Ik ben op zoek naar een nieuwe set schroevendraaiers (PH en PZ voornamelijk, heb werkelijk 6 sleuf variaties, en 1 brakke PH resp PZ).

Ik zat te denken aan een eurotje of 50 voor een setje, maar als ik nu kijk naar bijvoorbeeld Wera heb ik al 4 setjes (12 delig, 7-delig. Van Gedore vind ik een PH óf PZ setje bijv deze.

Eisen: 'normaal' formaat huis/tuin/keuken werk (. Isolatie is een pré. Kwaliteit over kwantiteit.

Kunnen jullie me uit de brand helpen?
pi_169816080
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:37 schreef Sheane het volgende:
Beste luitjes, ik zie door het 'schroevendraaiersbos' niks meer.

Ik ben op zoek naar een nieuwe set schroevendraaiers (PH en PZ voornamelijk, heb werkelijk 6 sleuf variaties, en 1 brakke PH resp PZ).

Ik zat te denken aan een eurotje of 50 voor een setje, maar als ik nu kijk naar bijvoorbeeld Wera heb ik al 4 setjes (12 delig, 7-delig. Van Gedore vind ik een PH óf PZ setje bijv deze.

Eisen: 'normaal' formaat huis/tuin/keuken werk (. Isolatie is een pré. Kwaliteit over kwantiteit.

Kunnen jullie me uit de brand helpen?
Wera schroevendraaiers zijn echt top!
pi_169816225
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:37 schreef Sheane het volgende:
Kunnen jullie me uit de brand helpen?
Ik heb deze set gekocht in zo'n aanbieding voor 5 tientjes (net als veel anderen hier geloof ik). Vind die Wiha schroevendraaiers echt super fijn, vooral omdat ik niet mega grote handen heb.

Heb zo'n verwisselbare schroevendraaier van Wera (waar je bitjes in steekt) en ik vind de vorm van het handvat minder fijn om vast te houden / kracht mee te zetten. Heb ook nog een paar oude schroevendraaiers van opa, van PB Swiss, die zijn ook best fijn.

Kortom: ik zou even naar een sjieke winkel in de buurt gaan waar je die dingen vast kunt houden. :Y :s)
pi_169816367
Uitgebreide set en geïsoleerd. ¤50 ongeveer met Nederlandse btw.

https://www.amazon.de/Wer(...)-1&keywords=wera+vde
Lange benen koud hoofd.
pi_169822007
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:30 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik ga volgende maand dit aanschaffen:

[ afbeelding ]

een zelfcentrerende deuvelmal.

Dan heb ik alles bij elkaar om mooie meubels te maken! *O*
Is die nog verkrijgbaar dan?
Als ik het plaatje Google dan lijkt het zo'n one-time-only product van Woodpeckers. Zag er in het filmpje wel handig uit, maar zal, Woodpeckers kennende, helaas wel weer schreeuwend duur zijn.

Waarom wil je ook nog een deuvelmal als je al zon Kreg-ding hebt?
  maandag 27 maart 2017 @ 22:30:45 #143
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169825179
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:37 schreef Sheane het volgende:
Beste luitjes, ik zie door het 'schroevendraaiersbos' niks meer.

Ik ben op zoek naar een nieuwe set schroevendraaiers (PH en PZ voornamelijk, heb werkelijk 6 sleuf variaties, en 1 brakke PH resp PZ).

Ik zat te denken aan een eurotje of 50 voor een setje, maar als ik nu kijk naar bijvoorbeeld Wera heb ik al 4 setjes (12 delig, 7-delig. Van Gedore vind ik een PH óf PZ setje bijv deze.

Eisen: 'normaal' formaat huis/tuin/keuken werk (. Isolatie is een pré. Kwaliteit over kwantiteit.

Kunnen jullie me uit de brand helpen?
Ik heb deze set van Wera de vorige week aan mijn muur gehangen. Hebben de mogelijkheid om een steeksleutel erop te zetten en dat ijzer loopt helemaal door tot achteren zodat ze geschikt zijn om met een hamer op te meppen. Dat ga ik dus nooit meer kapot krijgen. En bij Amazon is het gewoon spotgoedkoop. Deze set heeft PZ, PH, beitelpunt en 2x Torx.

Koop voor elektro een losse apart (of een set), want die wil je niet gebruiken voor het gewone werk (beschadigingen etc). De Wiha Slimfix zijn dan wat mij betreft het fijnste (ook als set). Die hebben de isolatie gelijk lopen met de kop, dus dan kom je tenminste ook overal diep genoeg in.

[ Bericht 6% gewijzigd door R2cksson op 27-03-2017 22:40:08 ]
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169829924
Dank voor de tips allen! Jammergenoeg allemaal spotgoedkoop in Duitsland via Amazon. Zit je dan nog met je Bol.com bonnen haha! Dan wordt het toch afwegen of ik iets meer betaal en deels met bonnen betaal, of een tijdje wacht en via Duitsland koop.


Uiteindelijke via Amazon toch maar deze besteld: Combinatie die ik nog niet eerder had gevonden, maar via jullie linkjes vond (best of all worlds - ideaal dus voor mij)

[ Bericht 34% gewijzigd door Sheane op 28-03-2017 08:31:35 ]
  dinsdag 28 maart 2017 @ 08:35:00 #145
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_169830091
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:01 schreef Sosart het volgende:

[..]

Is die nog verkrijgbaar dan?
Als ik het plaatje Google dan lijkt het zo'n one-time-only product van Woodpeckers. Zag er in het filmpje wel handig uit, maar zal, Woodpeckers kennende, helaas wel weer schreeuwend duur zijn.

Waarom wil je ook nog een deuvelmal als je al zon Kreg-ding hebt?
Het Kreg geval is om platen direct met schroeven onzichtbaar te verbinden in een hoek . Die deuvelmal is voor andere toepassingen. In Sawgrass Mills worden die tegenwoordig voor 20 dollar aangeboden bij een kraam. :)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_169830114
Ik gebruik zelf deze nu een dik jaar:



Ze zitten gewoon in m'n gereedschapskist en gebruik ze voor alles. Kwaliteit is echt super!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:38:28 #147
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169830861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:14 schreef Sheane het volgende:
Dank voor de tips allen! Jammergenoeg allemaal spotgoedkoop in Duitsland via Amazon. Zit je dan nog met je Bol.com bonnen haha! Dan wordt het toch afwegen of ik iets meer betaal en deels met bonnen betaal, of een tijdje wacht en via Duitsland koop.

Uiteindelijke via Amazon toch maar deze besteld: Combinatie die ik nog niet eerder had gevonden, maar via jullie linkjes vond (best of all worlds - ideaal dus voor mij)
Bij Bol.com is de Gedore 137-10 griptang voor een goede prijs... Moet je wel net zo'n ding nodig hebben natuurlijk...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 18:34:47 #148
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169866579
Onze haakse slijper heeft de pijp aan maarten gegeven; een echte Toledo, die al verschillende verbouwingen overleeft had :P

Heeft iemand nog tips ?

We zoeken in ieder geval een 125 mm slijptol met een gewoon snoer, budget is ergens tussen de ¤ 80,- en ¤ 100,- euro.

Een vermogen van +/- 800 watt; en hij hoeft niet in een koffer, mbox, lbox oid. te zitten. :)

Iemand tips ? ^O^
pi_169866720
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Onze haakse slijper heeft de pijp aan maarten gegeven; een echte Toledo, die al verschillende verbouwingen overleeft had :P

Heeft iemand nog tips ?

We zoeken in ieder geval een 125 mm slijptol met een gewoon snoer, budget is ergens tussen de ¤ 80,- en ¤ 100,- euro.

Een vermogen van +/- 800 watt; en hij hoeft niet in een koffer, mbox, lbox oid. te zitten. :)

Iemand tips ? ^O^
Dewalt is nogal eens bij Lidl/Aldi te vinden. Recent heb ik een Milwaukee op Amazon.de gekocht, deze AG 125-10:



Alleen zo'n slow start knop zit daar niet op en dat is eigenlijk een minpunt. Verder goed en degelijk ding.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:45:25 #150
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169866805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Onze haakse slijper heeft de pijp aan maarten gegeven; een echte Toledo, die al verschillende verbouwingen overleeft had :P

Heeft iemand nog tips ?

We zoeken in ieder geval een 125 mm slijptol met een gewoon snoer, budget is ergens tussen de ¤ 80,- en ¤ 100,- euro.

Een vermogen van +/- 800 watt; en hij hoeft niet in een koffer, mbox, lbox oid. te zitten. :)

Iemand tips ? ^O^
Géén Makita. Die aan/uit knop is echt kut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')