abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 9 april 2017 @ 21:13:55 #226
35149 Atmoz
Techno !!
pi_170116063
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 20:55 schreef Harveo het volgende:
Iemand ervaring met de Bosch Blauw GKS 190 Cirkelzaag 1400watt?

Wil dit instap model aanschaffen voor het zagen van plaatmateriaal. Enige punt waar ik over twijfel is dat deze niet geschikt is voor een geleiderail. Maar dit lijkt me eenvoudig op te lossen met een plank/smalle plaat te gebruiken als geleiderail?

De prijs is goed (rond de 140 euro) want moet nog meer aanschaffen.
Hij is te krijgen voor minder, maar ik zou eigenlijk eentje nemen die wel op een geleiderail past. Nog veel liever een invalzaag, maar als dat niet lukt op zijn minst eentje wat compatibel met een rails is. Daar heb je echt wel profijt van achteraf ^O^
  zondag 9 april 2017 @ 21:24:51 #227
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_170116485
Een geleiderail is wel echt serieus fijner dan ff een rechte lat op het te zagen hout klemmen.
De cirkelzaag wordt door de gleuf op de rail exact recht gehouden namelijk en je hoeft dan alleen te concentreren op het zagen zelf.
Als je met een lat zaagt moet je em zijwaarts strak tegen de lat duwen omdat een cirkelzaag nog wel eens van de geleidelat af wil "lopen".
  zondag 9 april 2017 @ 22:21:26 #228
139931 densmee
De echte boswachter
pi_170118218
Scheppach invalzaag kopen, binnen budget ongeveer en zeer fraaie ​machine voor die prijs
“Bos, natuur en landschap
zijn onze zorg; bosbouw is
ons vak“
pi_170118507
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 20:55 schreef Harveo het volgende:
De prijs is goed (rond de 140 euro) want moet nog meer aanschaffen.
Scheppach invalzaag voor ¤148
https://www.toolnation.nl(...)nes2Zagen2Cirkelzaag
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_170122749
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 21:24 schreef bleiblei het volgende:
Een geleiderail is wel echt serieus fijner dan ff een rechte lat op het te zagen hout klemmen.
De cirkelzaag wordt door de gleuf op de rail exact recht gehouden namelijk en je hoeft dan alleen te concentreren op het zagen zelf.
Als je met een lat zaagt moet je em zijwaarts strak tegen de lat duwen omdat een cirkelzaag nog wel eens van de geleidelat af wil "lopen".
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 21:13 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hij is te krijgen voor minder, maar ik zou eigenlijk eentje nemen die wel op een geleiderail past. Nog veel liever een invalzaag, maar als dat niet lukt op zijn minst eentje wat compatibel met een rails is. Daar heb je echt wel profijt van achteraf ^O^
Bedankt voor de antwoorden. Heb gisteren verschillende sites bezocht en filmpjes gekeken en tot de conclusie gekomen dat een geleiderail toch wel een must is. Dus de eerder genoemde cirkelzaag valt al af.

Met een machine die die te gebruiken is met een rail ben je wel iets duurder uit waardoor de stap naar een invalzaag niet meer zo heel groot is. Na het zien van wat filmpjes lijkt een invalzaag toch makkelijker en ook veiliger mee te werken.
pi_170122804
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:21 schreef densmee het volgende:
Scheppach invalzaag kopen, binnen budget ongeveer en zeer fraaie ​machine voor die prijs
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Zag ik inderdaad ook voorbij komen. Invalzaag met geleiderail voor 150 euro. Val op dit moment binnen het budget. Maar denk ik toch goedkoop is duurkoop en dat gevoel had ik bijd e Bosch cirkelzaag niet. Maar dat zal puur gevoel zijn.

Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf om zo een 100 of 150 euro meer vrij te krijgen voor iets degelijks. Voor het normaal platen zagen zal het geen probleem opleveren denk ik. Echter heb ik wel wat projectjes die in verstek moeten.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden! Ik hoop aan het einde van de maand in het andere topic mijn nieuwe aanwinst te laten zien!
pi_170124280
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:56 schreef Harveo het volgende:

Zag ik inderdaad ook voorbij komen. Invalzaag met geleiderail voor 150 euro. Val op dit moment binnen het budget. Maar denk ik toch goedkoop is duurkoop en dat gevoel had ik bijd e Bosch cirkelzaag niet. Maar dat zal puur gevoel zijn.
Ik zou eerder voor Scheppach dan voor Bosch gaan. Zaagtafels van Scheppach zijn prachtapparaten.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_170124329
Juist voor platen zagen is zo'n invalzaag super handig. Die Scheppach is inderdaad wel erg goedkoop, maar de mijne houdt zich na 3 jaar nog erg goed. Vertrouw ons nou maar gewoon dat een invalzaag echt veel beter is dan een gewone cirkelzaag. Je hebt er zoveel gemak van.
pi_170125602
Dus jullie zijn allebei tevreden met een Scheppach invalzaag?

Invalzaag gaat hem sowieso worden.
  maandag 10 april 2017 @ 16:46:51 #235
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170129589
Heb toevallig gisteren een invalzaag gekocht omwille van de goede reacties :P heb pas één zaagsnede ermee gemaakt om even te testen en de strip in te zagen, maar moet toch wel zeggen dat voordelen van zo'n ding zeer snel duidelijk zijn :Y
Inwoner van Verenigd Limburgia! Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.
pi_170131363
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:58 schreef Harveo het volgende:
Dus jullie zijn allebei tevreden met een Scheppach invalzaag?

Invalzaag gaat hem sowieso worden.
Ik heb ook prima ervaringen met mijn invalzaagje. Het is dan een andere chinees de batavia T-Raxx.

Als je er gewoon lief voor het zaagje bent en soms wat langzamer zaagt is het een machine waar voor mijn gevoel jaren plezier van hebt. 10mm trespa was eigenlijk iets te gek voor hem maar het kon nog net. En als hij kapot gaat komt er zoizo een nieuwe invalzaag.

Om iets pas te zagen is zaagliniaal prachtig. Van het weekend een trespa achterwand in een rvs frame gezet. Het plaatje was recht gezaagd maar het frame 3mm krom. Liniaal er op 3mm afmeten en het past.
pi_170142028
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Invalzaagen zijn top en zeker aan te raden. Er zijn meerdere B merken beschikbaar wat prima zagen zijn. Scheppach, Powerplus, Batavia, etc. Zelf heb ik er 1 van de lidl, ook een prima ding.

Bovenstaande Scheppach heeft wel een heel klein blad. Zou gaan voor minimaal 165 mm. diameter. :)
pi_170142072
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:38 schreef bartos het volgende:

Ik heb ook prima ervaringen met mijn invalzaagje. Het is dan een andere chinees de batavia T-Raxx.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:04 schreef Sintesi1 het volgende:
Invalzaagen zijn top en zeker aan te raden. Er zijn meerdere B merken beschikbaar wat prima zagen zijn. Scheppach, Powerplus, Batavia, etc. Zelf heb ik er 1 van de lidl, ook een prima ding.

Bovenstaande Scheppach heeft wel een heel klein blad. Zou gaan voor minimaal 165 mm. diameter. :)
Is Scheppach van chinese makelij dan? Ik dacht (blijkbaar onjuist) oerhollandse Duitse??

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 11-04-2017 09:17:58 ]
pi_170142165
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:04 schreef Sintesi1 het volgende:
Da's ook zo wat: de "capaciteit" (ze bedoelen zaagdiepte waarschijnlijk) is 30,5 mm. Da's wel weinig.
https://www.toolnation.nl(...)0-mm-koppelstuk.html
Deze beter?
pi_170143887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's ook zo wat: de "capaciteit" (ze bedoelen zaagdiepte waarschijnlijk) is 30,5 mm. Da's wel weinig.
https://www.toolnation.nl(...)0-mm-koppelstuk.html
Deze beter?
Dat is er een met gangbare diepte inderdaad.
pi_170144061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:08 schreef blomke het volgende:
Is Scheppach van chinese makelij dan? Ik dacht (blijkbaar onjuist) oerhollandse Duitse??
Vroegah werd wel alles in Duitsland gemaakt, op marktplaats vind je ook nog veel tafelzagen en vlakvandiktebanken uit de jaren 60,70 en 80.

Maar tegenwoordig wordt het meeste in China gemaakt, dat kan ook niet anders met die prijzen ;)
Het grotere stationaire spul wordt wel deels nog in Duitsland gemaakt,
http://www.scheppach.com/Produktwelt.aspx
Ze hebben zelfs op de website staan dat ze 200 werknemers hebben, waarvan 13% in de productie werkt, met 26 man/vrouw schroef je niet veel in elkaar hoor ;)
quote:
Noch heute produzieren wir einen Teil unserer Holzbearbeitungsmaschinen auf unseren modernen Produktionsanlagen. Ob Formatkreissägen, Präzisionstischkreissägen, große Bandsägen oder ein umfangreiches Programm an Brennholzkreissägen und professionellen Hydraulikspaltern:
Maar het elektrische handgereedschap is allemaal China import.
http://www.augsburger-all(...)rund-id31445232.html
quote:
Zur Firmengruppe des Unternehmers Pfaff gehört seit wenigen Jahren die EMPU Ltd. in China. Dort arbeiten weitere 25 qualifizierte Techniker und Kaufleute, die in engstem täglichem Kontakt zu Herstellern in Fernost stehen und die Qualität der Handelswaren sicherstellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door bluemoon23 op 11-04-2017 11:46:32 ]
pi_170161752
Is deze heel erg goedkoop of niet?
https://www.fixami.be/bos(...)fixami.dagaanbieding
  woensdag 12 april 2017 @ 10:07:51 #243
35149 Atmoz
Techno !!
pi_170162444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:26 schreef ridsel het volgende:
Is deze heel erg goedkoop of niet?
https://www.fixami.be/bos(...)fixami.dagaanbieding
Leuke prijs, maar dat kost die in Duitsland ook :)
  woensdag 12 april 2017 @ 10:32:21 #244
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170162771
Overlaatst de GLM 40 voor ¤69,90 gekocht bij de Bauhaus in Duitsland. 10m meer bereik, lengtes optellen en aftrekken, m²/m³ automatisch uittellen en Pythagoras. Vind ik persoonlijk dan wel die kleine ¤15 extra waard.
Moet je natuurlijk wel aan de buurt van de grens wonen :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:50:06 #245
35149 Atmoz
Techno !!
pi_170163037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:32 schreef Sinister-D- het volgende:

Moet je natuurlijk wel aan de buurt van de grens wonen :@
Niet perse, want voor ¤ 4,90 extra heb je 'm thuis in NL :)
Met benzine, en tijd wat je kwijt bent om naar Bauhaus te rijden kom je ook wel op ¤ 4,90 uit :P
  woensdag 12 april 2017 @ 12:37:17 #246
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170164724
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Niet perse, want voor ¤ 4,90 extra heb je 'm thuis in NL :)
Met benzine, en tijd wat je kwijt bent om naar Bauhaus te rijden kom je ook wel op ¤ 4,90 uit :P
dacht dat die niet buiten Duitsland verzonden. Heb dat toch gelezen :?
  woensdag 12 april 2017 @ 12:41:26 #247
35149 Atmoz
Techno !!
pi_170164804
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:

dacht dat die niet buiten Duitsland verzonden. Heb dat toch gelezen :?
Nee, niet daar inderdaad. (ofja, niet gekeken eigenlijk).
Maar gewoon via Ebay.de en dan incl. verzenden naar NL ;)
pi_170167761
Is dit handig voor bij het dagelijks klussen eigenlijk een dergelijke afstandsmeter?
  woensdag 12 april 2017 @ 15:57:45 #249
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170168085
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:42 schreef ridsel het volgende:
Is dit handig voor bij het dagelijks klussen eigenlijk een dergelijke afstandsmeter?
dat kan natuurlijk niemand voor jou bepalen. Ik kan zeggen dat ik blij ben met die aankoop, maar ik ben dan ook nog voornamelijk bezig met ruimtelijke klussen op onze nieuwbouw zoals plafonds en wanden. In dat specifieke geval is het wel handig, zeker omdat ik veel zonder hulp werk in de avond uren.
pi_170183387
Al 100 keer eerder gevraagd waarschijnlijk:

Ik ben op zoek naar een nieuwe boormachine, ik klus af en toe, de enthousiaste consument zeg maar. Laatst heb ik nog een kast van mdf gemaakt bijvoorbeeld, schroeven in lichte scheidingswanden, af en toe wat in beton.
Ik ben op zoek naar een degelijke boormachine die de bouwmarktprullen net voorbij gaat. Budget is ongeveer 120 euro. I.c.m. een aanbieding is daar misschien wel iets voor te vinden?

Omdat ik net op mezelf woon heb ik verder nog erg weinig gereedschap. Is het dan handig om een gereedschapskoffer te kopen met inhoud of om zelf samen te stellen? Er worden ontzettend veel gevulde koffers aangeboden op internet maar heb geen idee waar ik op moet letten.

Alvast bedankt! :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')