abonnement Unibet Coolblue
pi_169282064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rutte liet weten dat campagne voeren voor de nieuwe GW, die Erdo autocratische macht geeft, niet gewenst is.
De Turkse minister legt dit naast zich neer en komt wel gewoon om campagne te voeren voor die dictatoriale GW. Doet daarbij beroep op de grondrechten in onze GW.
Ja, wat doe je dan als NLse regering, ik ben benieuwd.
Ga je als Turkse minister/regering dan naar de rechtbank?
Laat je het dan toch maar toe, als Rutte zijnde en doe je alsof je neus bloedt?
Verbied je toch dan heb je wrs een diplomatieke rel aan je broek.
Vergeet ook niet dat Turkije gewoon de sluizen van de vluchtelingenstroom weer open kan zetten.

Die sluizen moeten wij gewoon van deze kant dichten en niet angstig zijn voor Turkije, dat land stelt geen kut voor namelijk.
pi_169282143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:21 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die sluizen moeten wij gewoon van deze kant dichten en niet angstig zijn voor Turkije, dat land stelt geen kut voor namelijk.
Ja, okee, wat we zouden moeten doen wel of niet, is an sich niet zo interessant. Ik ben gewoon benieuwd hoe deze casus zich gaat ontwikkelen.
M-P zegt je mag hier geen campagne voeren.
Turkse minister zegt dat doen we toch lekker, en doet beroep op onze GW hierbij.
I´m back.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 13:32:38 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169282230
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, wat we zouden moeten doen wel of niet, is an sich niet zo interessant. Ik ben gewoon benieuwd hoe deze casus zich gaat ontwikkelen.
M-P zegt je mag hier geen campagne voeren.
Turkse minister zegt dat doen we toch lekker, en doet beroep op onze GW hierbij.
Aan de andere kant: laat ze lekker. Turkije is binnen nu en een paar jaar definitief passe. Dat land glijdt regelrecht de islamitische afgrond in en die domme Turken juichen het nog toe ook. Het ergste is: de groep mensen in Turkije zelf, die een hekel hebben aan Erdogan, worden keihard genaaid door hun 'broeders' die lekker in het veilige westen aan een uitkering hangen.

Maar goed, nogmaals: meer macht voor Erdo betekent de definitieve nekslag voor Turkije. EU kunnen ze ook wel vergeten en de onrust (aanslagen) zal rap toenemen. De economie is intussen al flink aan het afbrokkelen.
pi_169282270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Aan de andere kant: laat ze lekker. Turkije is binnen nu en een paar jaar definitief passe. Dat land glijdt regelrecht de islamitische afgrond in en die domme Turken juichen het nog toe ook. Het ergste is: de groep mensen in Turkije zelf, die een hekel hebben aan Erdogan, worden keihard genaaid door hun 'broeders' die lekker in het veilige westen aan een uitkering hangen.

Maar goed, nogmaals: meer macht voor Erdo betekent de definitieve nekslag voor Turkije. EU kunnen ze ook wel vergeten en de onrust (aanslagen) zal rap toenemen.
Ja, laat ze lekker, mooi precedent voor het volgende Turkse referendum over het invoeren van de doodstraf. Gaan ze hier straks campagne voeren voor de doodstraf, zie je het al voor je?
I´m back.
pi_169282279
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:09 schreef kurk_droog het volgende:
Wij bepalen dit toch zeker zelf wel even in NL, waar durft die tering turk het lef vandaan te halen om zo over Europa te praten
Zelfs een hoer heeft een grotere integriteit dan het grondgebied van Nederland. Iedereen kan, mag en komt hier zijn ding doen wanneer ze dat willen. Deal with it.
pi_169282417
Die AKP schooier heeft niets te willen. Zijn islamofacistische propaganda is niet welkom.
pi_169282505
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rutte liet weten dat campagne voeren voor de nieuwe GW, die Erdo autocratische macht geeft, niet gewenst is.
De Turkse minister legt dit naast zich neer en komt wel gewoon om campagne te voeren voor die dictatoriale GW. Doet daarbij beroep op de grondrechten in onze GW.
Ja, wat doe je dan als NLse regering, ik ben benieuwd.
Ga je als Turkse minister/regering dan naar de rechtbank?
Laat je het dan toch maar toe, als Rutte zijnde en doe je alsof je neus bloedt?
Verbied je toch dan heb je wrs een diplomatieke rel aan je broek.
Vergeet ook niet dat Turkije gewoon de sluizen van de vluchtelingenstroom weer open kan zetten.

Het lijkt mij vrij simpel. Als premier van een rechtsstaat hou je je aan de wet en respecteer je de grondrechten.

'Niet gewenst' is een diplomatieke kwestie tussen twee staten. Dat Turkije zich daar niets van aantrekt is een symptoom van de machtspositie die Turkije heeft of denkt te hebben. Illegaal een bijeenkomst verbieden of verhinderen zou dan ook slechts symptoombestrijding zijn.

Dat geldt ook voor het feit dat hieruit maar weer eens blijkt hoe slecht veel Turken geintegreerd zijn, maar ook dat los je niet op door de symptomen te bestrijden.

Op zich zou een nette wettelijk regeling voor de beperking van buitenlandse invloeden op Nederlanders wel gewenst zijn, dat had ook al lang klaar kunnen zijn want dit probleem is allerminst nieuw, maar ja, met al dat ge-VVD op justitie kwam ook dat niet van de grond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169282565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrij simpel. Als premier van een rechtsstaat hou je je aan de wet en respecteer je de grondrechten.

'Niet gewenst' is een diplomatieke kwestie tussen twee staten. Dat Turkije zich daar niets van aantrekt is een symptoom van de machtspositie die Turkije heeft of denkt te hebben. Illegaal een bijeenkomst verbieden of verhinderen zou dan ook slechts symptoombestrijding zijn.

Dat geldt ook voor het feit dat hieruit maar weer eens blijkt hoe slecht veel Turken geintegreerd zijn, maar ook dat los je niet op door de symptomen te bestrijden.

Op zich zou een nette wettelijk regeling voor de beperking van buitenlandse invloeden op Nederlanders wel gewenst zijn, dat had ook al lang klaar kunnen zijn want dit probleem is allerminst nieuw, maar ja, met al dat ge-VVD op justitie kwam ook dat niet van de grond.
Ja, dat laatste betekent dat je dus ook je GW moet gaan aanpassen. Die Turkse minister doet beroep op grondrechten in onze GW.
Verder kan bijvoorbeeld de buitenlandse (lees: Saoedische) financiering van salafistische instellingen in ons land, anders dan bijv, in Oostenrijk, ook niet vanwege grondrechten.
I´m back.
pi_169282716
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste betekent dat je dus ook je GW moet gaan aanpassen. Die Turkse minister doet beroep op grondrechten in onze GW.
Verder kan bijvoorbeeld de buitenlandse (lees: Saoedische) financiering van salafistische instellingen in ons land, anders dan bijv, in Oostenrijk, ook niet vanwege grondrechten.
Het kan hier niet en in Oostenrijk wel, of mist er een woordje?
pi_169283112
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het kan hier niet en in Oostenrijk wel, of mist er een woordje?
Andersom. Oostenrijk heeft een islamwet waarmee geldstromen uit SA en de toegang van buitenlandse haatimams zijn verboden.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:23:15 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169283174
Volgens de NOS wil Erdo himself naar de Gelredome komen. Dat zal me een feestje worden, komen die honderdduizend Turken uit Duitsland ook meteen die kant op. Ik zou als burgemeester even snel een APVtje op laten stellen.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:26:43 #87
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169283231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zelfs een hoer heeft een grotere integriteit dan het grondgebied van Nederland. Iedereen kan, mag en komt hier zijn ding doen wanneer ze dat willen. Deal with it.
Jij staat op de luchthaven, met een Turkse vlag en een rode vuvuzela om deze edele heer te verwelkomen ?
pi_169283348
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste betekent dat je dus ook je GW moet gaan aanpassen. Die Turkse minister doet beroep op grondrechten in onze GW.
Verder kan bijvoorbeeld de buitenlandse (lees: Saoedische) financiering van salafistische instellingen in ons land, anders dan bijv, in Oostenrijk, ook niet vanwege grondrechten.
Je hoeft de grondwet niet te wijzigen om het bijvoorbeeld strafbaar te stellen voor vertegenwoordigers van regeringen uit het buitenland om hier campagne te bedrijven. Of dat die dan gewoon niet binnen mogen komen.

Anders wordt het wanneer je de grondrechten van Turkse Nederlanders gaat aantasten, of van eenieder die zich in Nederland bevindt. Maar het lijkt me in het algemeen niet zo dat er met wettelijke inperkingen niks te doen is, zonder de grondwet te wijzigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169283744
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het kan hier niet en in Oostenrijk wel, of mist er een woordje?
Dit:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Andersom. Oostenrijk heeft een islamwet waarmee geldstromen uit SA en de toegang van buitenlandse haatimams zijn verboden.
I´m back.
pi_169283816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hoeft de grondwet niet te wijzigen om het bijvoorbeeld strafbaar te stellen voor vertegenwoordigers van regeringen uit het buitenland om hier campagne te bedrijven. Of dat die dan gewoon niet binnen mogen komen.
En dan een diplomatieke rel dus uitlokken of zoals ik zei dat Erdo de sluizen weer openzet.
quote:
Anders wordt het wanneer je de grondrechten van Turkse Nederlanders gaat aantasten, of van eenieder die zich in Nederland bevindt. Maar het lijkt me in het algemeen niet zo dat er met wettelijke inperkingen niks te doen is, zonder de grondwet te wijzigen.
Ja, Turken houden hier een manifestatie en nodigen daar een Turkse minister bij uit. Je kunt die Turken hun manifestatie niet weigeren, want een grondrecht. Verbied je het die Turkse minister hier te komen heb je een diplomatieke rel c.q. sluizen gaan weer open.

Ik zeg al, er is wrs ook sprake van een referendum mbt doodstraf op de korte termijn, is dit mooi precedent dus.
Enige is wel dat ze hun kans lid te worden van de EU subiet de grond inboren mochten ze de doodstraf invoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-03-2017 15:10:58 ]
I´m back.
pi_169283957
quote:
Kabinet bestudeert weren Turkse campagne
DEN HAAG - Het kabinet onderzoekt of het juridisch mogelijk is te voorkomen dat Turkse bewindspersonen in Nederland campagne komen voeren voor een referendum over de Turkse grondwet. Dat zei vicepremier Lodewijk Asscher zaterdag bij het Radio 1-programma Kamerbreed.

De Turkse regering wil via een referendum de grondwet aanpassen, om een systeem te creëren waarin de president veel meer macht krijgt. Hiervoor wil ze ook campagne voeren onder Turken in het buitenland, een plan waar in diverse landen forse kritiek op is. Gevraagd of minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu erin komt zei Asscher dat de „juridische mogelijkheden” worden onderzocht. „Hier is het laatste woord nog niet over gezegd.”

Negatief
De meeste reacties in politiek Den Haag op het Turkse voornemen waren vrijdag negatief. Hierop reageerde Turkije weer fel. Dat Cavusoglu Nederland zaterdag de maat nam wat vrijheid betreft noemde Asscher „een gotspe.” „Praten over vrijheid van meningsuiting terwijl die juist op het spel staat in Turkije. Journalisten zitten in de cel, democratie staat onder druk. Dat vind ik echt een gotspe.”

D66-voorman Alexander Pechtold sloot zich „voor 100 procent” aan bij de kritiek van Asscher. „Duitse burgemeesters hebben oplossingen gevonden om een juridische ban op te werpen”, zei Pechtold. „Laten we de burgemeester van Rotterdam, als die het op zijn bordje krijgt, daarin steunen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)331aa8b6b46b7bdaf29b

Volgens mij hebben die Duitse gemeenten die dat verboden ook bakzeil moeten halen. Ofschoon ik dat niet zeker weet trouwens.
I´m back.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 15:08:22 #92
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169283963
Toen Nederlanders campagne gingen voeren voor Hillary, deden ze dat in USA. Dit is gewoon intimiderend grenzen opzoeken, baas boven baas spelletje. 'Nederland kan ons niet stoppen' zegt genoeg.
pi_169284008
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:08 schreef Manke het volgende:
Toen Nederlanders campagne gingen voeren voor Hillary, deden ze dat in USA. Dit is gewoon intimiderend grenzen opzoeken, baas boven baas spelletje. 'Nederland kan ons niet stoppen' zegt genoeg.
Nou, ze zien Turken hier als hun staatsburgers, geloof ik. Zij zien het dus andersom juist als grenzen opzoeken wrs.
I´m back.
pi_169284044
Kunnen ze al die Turken hier geen huis en baan aanbieden in Turkije? Hebben ze hun stemvee ter beschikking en zij wij er ook meteen vanaf.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 15:13:57 #95
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_169284061
Of je toont als regering dat je een stel fucking ballen hebt en je deelt die Turkse kneuzen met hun grootheidswaanzin mede dat iedere vorm van campagnevoeren op Nederlands grondgebied wordt bestraft met onmiddellijke uitzetting.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 4 maart 2017 @ 15:18:43 #96
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169284138
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ze zien Turken hier als hun staatsburgers, geloof ik. Zij zien het dus andersom juist als grenzen opzoeken wrs.
Het is gewoon machtsvertoon, iedere Turk weet precies waar de wetswijziging over gaat. campagne is overbodig.
pi_169284144
Ik snap niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Nederland is toch geen land van een bepaald volk? Veeleer een open terrein waar eenieder mag zijn wie hij is: een jihadist, een Turks nationalist of een Marrokaan. Daarmee is Nederland toch de facto een onderdeel van Turkije en Marokko als de daar van afkomstige loyaal zijn aan hunner thuislanden? Wat anders verwacht je?
pi_169284238
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:08 schreef SecretPret het volgende:
Het kabinet wil niet dat de Turkse regering op 11 maart in Nederland campagne komt voeren om stemmen te winnen voor een nieuwe grondwet. Vandaag werd bekend dat de Turkse minister van Buitenlandse Zaken naar een manifestatie in Rotterdam wil komen.

"De Nederlandse regering heeft vandaag inderdaad bevestiging gekregen van Turkse autoriteiten dat een campagnemanifestatie in Nederland in de planning staat. We achten dit niet gewenst en we zullen dit overbrengen aan de Turkse regering", laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten.

Op 16 april is er in Turkije een referendum over een nieuwe grondwet. Die legt kort gezegd de macht bij de president, in plaats van bij de volksvertegenwoordiging. Minister Cavusoglu wil campagne voeren voor Erdogan.


Openbare orde

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam deelt het standpunt van de regering, laat zijn woordvoerder weten. Aboutaleb houdt de komende dagen nauw contact met het kabinet over de ontwikkelingen rond het aangekondigde bezoek van Cavusoglu.

Aboutaleb zou de bijeenkomst alleen kunnen tegenhouden als de openbare orde verstoord dreigt te worden. Andere juridische mogelijkheden heeft hij niet, zegt hij.
Absurd

D66-leider Pechtold en PVV-leider Wilders willen ook niet dat de Turkse regering in Nederland campagne komt voeren voor het grondwet-referendum in Turkije.

"Ik vind het absurd dat een land dat afglijdt naar dictatoriale neigingen hier campagne komt voeren", zegt Pechtold. Hij vindt dat alle juridische middelen onderzocht moeten worden om een dergelijk bezoek tegen te houden.


Niet welkom

Ook PVV-leider Wilders denkt dat het onverstandig is om dit bezoek door te laten gaan. "Ik weet niet of het juridisch mogelijk is zo’n bezoek tegen te houden, ik ben geen jurist. Maar zo iemand zou in Nederland niet welkom moeten zijn."

ChristenUnie-leider Segers wil de zaak eerst bestuderen. Andere partijen hebben nog niet gereageerd op het nieuws.


Spanningen

De Unie van Europese Turkse Democraten, die gelieerd is aan de AK-partij van president Erdogan, zegt dat op 11 maart in ieder geval de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Cavusoglu naar Nederland komt. "In een grote zaal waarbij we boven de duizend mensen verwachten", zegt de secretaris van de UETD.

In Duitsland en Oostenrijk hebben deze aangekondigde campagne-bezoeken tot spanningen tussen de regeringen geleid. De Oostenrijkse regering heeft gezegd dat president Erdogan niet welkom is om campagne te komen voeren.
De burgemeesters van twee Duitse steden hebben geen toestemming gegeven voor bijeenkomsten met de Turkse minister van Economische Zaken Zeybekci en zijn collega van Justitie Bozdag, tot woede van de Turkse regering.

In november 2015 maakte de Nederlandse regering bezwaar tegen een brief van de Turkse regering aan Turkse Nederlanders om op de AK-partij van president Erdogan te stemmen. Het kabinet noemde de brief ongepast en riep de ambassadeur op het matje.

http://nos.nl/artikel/216(...)rland-ongewenst.html
_

Dit is wel het meest hypocriete wat je kan verzinnen. Een legaal partij mag niet campagne komen voeren, Maar een terreur groep die op de blacklist staat mag mede extremisten openlijk steunen. Uiteraard met een vergunning. :{
Ik vind dat Rutte helemaal gelijk heeft.
Die Erdogan is een hele slechte man. Roeit Armeniërs en Koerden uit. En de democratie.
Rutte heeft helemaal gelijk dat hij het daar totaal niet mee eens is.
Erdogan is een vreselijke man.

Ik begrijp jullie Turken echt niet. Dat je zomaar je democratie laat afnemen. Waar zijn jullie toch mee bezig?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169284398
Kijk eens wat Erdogan doet: hij doet precies hetzelfde als Hitler en Wilders.
Hoe grijip je de macht? Door te kijken waar de mensen het meest mee zitten.
Marokkanen, Joden, Koerden.
Ga daar lekker op foeteren, en ja, iedereen denkt: dat is mijn man.
Ondertussen zaagt hij de stoelpoten onder de samenleving vandaan. Dat is wat hij aan het doen is.

Kom niet bij me huilen over een paar jaar, emmer op je kop. Denk eens een keer na man.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169284418
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Het is gewoon machtsvertoon, iedere Turk weet precies waar de wetswijziging over gaat. campagne is overbodig.
Inderdaad. Het is enkel intimidatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')