ja daarom vraag ik het juist, bedankt voor die info alvast, ik zat meer te denken aan een ander scenerio, dat je al rijdt en dan geleidelijk het gas op laat komen, gaat trouwens om een Audi TT uit 2003 met 180 pk, niet de quattroquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:40 schreef pvdplanet het volgende:
Wat dacht je van de klappen op de aandrijflijn, vooral uit stilstand met een 4WD auto.
Ik had misschien wel door moeten vragen maar hij is monteur en helemaal into auto's dus ik nam zijn woord er wel voorquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:49 schreef mstx het volgende:
Je had hem wel even om wat meer info mogen vragen, wat er dan precies erg aan is.
Ik heb de 150pk versie en vaak hard opgetrokken in z'n 1 en na 280.000 km rijdt 'ie nog steeds als een zonnetje.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:49 schreef zeezeiler99 het volgende:
[..]
ja daarom vraag ik het juist, bedankt voor die info alvast, ik zat meer te denken aan een ander scenerio, dat je al rijdt en dan geleidelijk het gas op laat komen, gaat trouwens om een Audi TT uit 2003 met 180 pk, niet de quattro
ooh kijk aan, bij mij staat er nog maar 137k op dus die kan er nog wel even tegenaan danquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:51 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb de 150pk versie en vaak hard opgetrokken in z'n 1 en na 280.000 km rijdt 'ie nog steeds als een zonnetje.
De FWD TT heeft geen sper, er is dus minder grip dus de koppeling krijgt het wat minder zwaar omdat er wielspin kan optreden. Hierbij is het wel mogelijk dat de wielen gaan 'stuiteren' wat weer problemen geeft op de aandrijfassen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:49 schreef zeezeiler99 het volgende:
[..]
ja daarom vraag ik het juist, bedankt voor die info alvast, ik zat meer te denken aan een ander scenerio, dat je al rijdt en dan geleidelijk het gas op laat komen, gaat trouwens om een Audi TT uit 2003 met 180 pk, niet de quattro
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Zou er gewoon tegen moeten kunnen, mits warmgereden.
Hard rijden geeft natuurlijk altijd meer belasting/slijtage maar het is niet zo dat je die wagen daarmee binnen een paar jaar al aan gort rijdt (tenzij het een Frans merk is).
Really? Welke auto's? Bron? Cijfers?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:46 schreef matig het volgende:
Ik weet niet hoe het bij een 1ste generatie TT zit maar er zijn zat autos die in de eerste versnelling lagere turbodruk hebben, juist om overmatige belasting op de aandrijflijn te voorkomen.
Veel auto's (vanaf 2000) hebben een torque limiter in de eerste en tweede versnelling, heb genoeg bin's gezien waar het geïmplementeerd is, automaten hebben dat overigens heftiger dan schakelbakkies.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Really? Welke auto's? Bron? Cijfers?
Gelukkig heeft die van mij daar geen last van. Is een automaat.
Wist niet dat fabrikanten dat echt per versnelling deden. Ik wist wel dat Volvo het toepastte bij de automatische transmissies vanaf de 850R. Bij die van mij hebben ze het koppel nog niet begrensd.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:16 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Veel auto's (vanaf 2000) hebben een torque limiter in de eerste en tweede versnelling, heb genoeg bin's gezien waar het geïmplementeerd is, automaten hebben dat overigens heftiger dan schakelbakkies.
Ik denk wel dat het alleen bij wat hogere vermogens/koppel is, dus niet bij een ongeblazen 4 bangertje.
Bij de V70 T5 ook (v70n met vanaf ME7.X) en Saab turbo's ook, bij aut's zowieso, bij schakel niet altijd.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:23 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Wist niet dat fabrikanten dat echt per versnelling deden. Ik wist wel dat Volvo het toepastte bij de automatische transmissies vanaf de 850R. Bij die van mij hebben ze het koppel nog niet begrensd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |