abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:31:53 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169260673
quote:
University bans phrases such as 'right-hand man' and 'gentleman’s agreement' in favour of gender-neutral terms

A university has banned phrases such as “right-hand man” and “gentleman’s agreement” under its code of practice on inclusive language.

Cardiff Metropolitan University’s guidance dictates that “gender-neutral” terms should be used where possible, adding that students should not allow their “cultural background” to affect their choice of words.

It advises that the terms “forefathers”, “mankind” and “sportsmanship” should be avoided, as part of efforts to “embrace cultural diversity” through language.

The university has been accused of undermining free speech and “insulting” students and academics by attempting to dictate their choice of words.

Dr Joanna Williams, a lecturer in higher education the University of Kent and author of Academic Freedom in an Age of Conformity, said that advising that certain words are banned is “unnecessary”.

“It is a very authoritarian attempt to control the way people think and the language people use,” she said.

“The idea that in a university people need to be dictated to in this way is really insulting to students and academics, we should be able to cope with words. These words have evolved over a long period of time and they don’t have sexist associations.”

Students are told that stereotyping through language “denies people’s individuality”, and that instead, they should strive to “promote an atmosphere in which all students feel valued”.

The guidance - which includes a list of 34 words and phrases that should be avoided - says that student need not be “too anxious” about the use of language.

“Blind people do use terms like ‘see you later’ and being too careful can make conversation painful for both parties,” it adds. It is the latest in a series of attempts on university campuses across the country to implement "politically correct" policies.

Earlier this week it emerged that Cambridge University students had complained about being served "Jamaican stew" and "Tunisian rice", claiming that the cultures were "misrepresented".

Prime Minister Theresa May has hit out at universities for implementing "safe space" policies amid concerns that self-censorship is curtailing freedom of speech on campuses.

The Prime Minister said it was "quite extraordinary" for universities to ban the discussion of certain topics which could cause offence. She warned that stifling free speech could have a negative impact on Britain's economic and social success.

A survey by the radical magazine Spiked, published last month, found that 90 per cent of British universities have been involved in restricting free speech on campus.

It found that in the last year, 21 universities banned high profile speakers from attending lectures, debates or speeches because of their views, including Oxford, King’s College London and University College London.


According to the survey, more than 60 per cent of universities now “severely restrict” free speech, meaning they actively censor particular ideas, speakers and texts on campus.

A spokesperson for Cardiff Metropolitan University said: “The University is committed unreservedly to the principle of academic freedom within the law. It is also committed to providing an environment where everyone is valued and treated with dignity and respect. These two commitments are cornerstones of academic life at the University.

“The Code of Practice on Using Inclusive Language sets out a broad approach to promoting fairness and equality through raising awareness about the effects of potentially discriminatory vocabulary. “In particular, it includes some suggestions to support gender equality; these are consistent with other guidance (e.g., British Sociological Association’s information on Equality and Diversity).”
Niet alleen in Amerika, ook in andere westerse landen zijn de universiteiten totaal doorgeslagen met deze pc politie. Ik hoop dat de redelijkheid binnenkort weer hoogtij gaat vieren.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169260790
Ik moest heel hard lachen toen ik las
Housewife - Shopper, consumer

Wat een flauwekul
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169260834
Vraag me ineens af hoe het nou is afgelopen met die Canadese professor die weigerde voortaan genderneutrale persoonlijk voornaamwoorden te gebruiken. Weet iemand dat?
I´m back.
pi_169260862
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik moest heel hard lachen toen ik las
Housewife - Shopper, consumer

Wat een flauwekul
Woman who washes your dirty laundry.
I´m back.
pi_169260885
Gewoon in je wife beater naar college gaan :P
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169260892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Woman who wasses your dirty laundry.
Woman who consumes a lot of bonbons

Oh wacht dat was juist de tegenhanger van de huisvrouw
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169260898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Woman who consumes a lot of bonbons

Oh wacht dat was juist de tegenhanger van de huisvrouw
Boss woman.
I´m back.
pi_169260921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Boss woman.
Chained woman in kitchen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169260935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Chained woman in the kitchen
Woman who gets a headache twice a week.
I´m back.
pi_169260945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Woman who wasses your dirty laundry.
Oh man
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169260953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Woman who gets a headache twice a week.
Something that bleeds for several days but doesnt die
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169260967
doubleplusgood!
pi_169260984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Something that bleeds for several days but doesnt die
Woman who doesn't want you to look at other women, especially the woman living three doors down the street and off course Stella at the barbershop.
I´m back.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:49:01 #14
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_169261039
Dus je mag geen girls tegen vrouwen zeggen? Maar wel boys tegen mannen? :')
En wat is er mis met de term huisvrouw? Alsof dat iets slechts is?

En door wie is de lijst opgesteld? :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_169261068
Hier staat dat regelement, trouwens. Niet echt een verbod op woorden, maar een soort reglement om gebruik van bepaalde termen te bevorderen. Nog steeds overdreven mijns inziens, maar minder dramatisch dan Daily Mail en de Telegraph er van maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Spellchecker vrijdag 3 maart 2017 @ 11:53:50 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_169261141
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:39 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me ineens af hoe het nou is afgelopen met die Canadese professor die weigerde voortaan genderneutrale persoonlijk voornaamwoorden te gebruiken. Weet iemand dat?
Hier een interview met hem.

Waarschuwing; longread! ;)
pi_169261161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:53 schreef maily het volgende:

[..]

Hier een interview met hem.

Waarschuwing; longread! ;)
Ja, hoe is het dan met hem? Al ontslagen?
I´m back.
pi_169261283
Als "sportsmanship" niet meer kan, dan stel ik voor dat we voortaan de gescheiden vrouwensport ook afschaffen. Vrouwen en mannen moeten dan ook maar gewoon gemengd sporten en gemengd douchen.
  Spellchecker vrijdag 3 maart 2017 @ 12:07:37 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_169261372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hoe is het dan met hem? Al ontslagen?
Geen idee ... :@
pi_169261423
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:07 schreef maily het volgende:

[..]

Geen idee ... :@
Dat artikel had ik al gelezen, stond alweer een tijdje geleden online. Ik had ook nog een vrij lang filmpje van een interview met hem gezien, staat in een topic in POL, maar ook niet echt recent. Ik denk dat-ie wrs wel zijn congé krijgt.
I´m back.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:22:23 #21
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_169261648
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:50 schreef Ludachrist het volgende:
Hier staat dat regelement, trouwens. Niet echt een verbod op woorden, maar een soort reglement om gebruik van bepaalde termen te bevorderen. Nog steeds overdreven mijns inziens, maar minder dramatisch dan Daily Mail en de Telegraph er van maken.
Ik vraag me oprecht af of er iemand die 'wheelchair bound' is aanstoot aan dat woord neemt.
pi_169261690
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:41 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Gewoon in je wife beater naar college gaan :P
Zo een met gaatjes waar een boel haar doorheen komt. En iedereen die er een opmerking over maakt dist je individuality. Al is het wel cultural appropriation van echte huiselijk geweldplegers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169261756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:22 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af of er iemand die 'wheelchair bound' is aanstoot aan dat woord neemt.
Denk het niet, net als dat een blinde waarschijnlijk geen aanstoot neemt aan 'zie je later'. Beetje overdreven dus, mijns inziens.

Al verwacht ik hieronder net zulke overdreven posts van mensen die dit direct gelijk gaan stellen aan het verval van de gehele Westerse cultuur.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169261852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:02 schreef Igen het volgende:
Als "sportsmanship" niet meer kan, dan stel ik voor dat we voortaan de gescheiden vrouwensport ook afschaffen. Vrouwen en mannen moeten dan ook maar gewoon gemengd sporten en gemengd douchen.
_O-
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_169261853
Man, man, man..... :N Ik bedoel: wat idioot.

Doorgeslagen politieke correctheid is DE mentale ziekte van de vroege 21e eeuw. Toekomstige generaties zullen (hopelijk) op ons bizarre gedrag terugkijken en zich afvragen wat ons in vredesnaam bezielde.
pi_169261857
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Niet alleen in Amerika, ook in andere westerse landen zijn de universiteiten totaal doorgeslagen met deze pc politie. Ik hoop dat de redelijkheid binnenkort weer hoogtij gaat vieren.
Moet je redelijke kranten gaan lezen. Een richtlijn is geen gebod, laat staan een verbod.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:52:37 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169262075
Dat mensen op een universiteit niet abstract kunnen denken is te zot voor woorden. Ook dat ze blijkbaar meer bezig zijn met zichzelf en hoe ze op anderen overkomen is laakbaar. Laten ze zich weer met wetenschap bezighouden en studenten intellectueel weerbaar maken.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:54:24 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169262090
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:35 schreef OllieA het volgende:

[..]

Moet je redelijke kranten gaan lezen. Een richtlijn is geen gebod, laat staan een verbod.
Het lijkt meer de hoop op een gentlemens agreement :')
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:01:16 #29
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169262174
Ik zou gelijk een t-shirt laten drukken waar al die woorden op staan. })
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:01:44 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_169262185
Woorden verbieden vloekt met de essentie van een universiteit. Hoe kun je gedachten uitwisselen door vocabulair te beperken?
Ronduit idioot en een universiteit onwaardig.
Het gaat hard achteruit...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:28:14 #31
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169262641
Wat heeft dat met culturele diversiteit te maken? Lijkt eerder een poging te ont-mannen. Ze zijn van de pot gerukt.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:32:03 #32
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_169262723
Nog even wachten op de non-whites safe-spaces.
Helemaal aan het doorslaan die ongein. c_/
There is only one religion
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:35:06 #33
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169262792
Dit gaat nog een paar stapjes verder dan boekverbranden. Met boekverbranden probeer je alleen woorden uit te wissen die in een enkel boek staan. Bij het verbieden van woorden pak je alle "boeken" in 1 keer aan. En dat op een universiteit. |:(
pi_169264266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat artikel had ik al gelezen, stond alweer een tijdje geleden online. Ik had ook nog een vrij lang filmpje van een interview met hem gezien, staat in een topic in POL, maar ook niet echt recent. Ik denk dat-ie wrs wel zijn congé krijgt.
De beste man heeft een eigen youtube kanaal
Als je een link wilt laat het me dan weten

Ja er zijn updates maar hij is NOG niet ontslagen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_169264342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

De beste man heeft een eigen youtube kanaal
Als je een link wilt laat het me dan weten

Ja er zijn updates maar hij is NOG niet ontslagen
Had daar toen ook al gekeken idd, na dat langere interview met hem. Maar goed, nog niet ontslagen dus. Maar wel veel discussie, veel SJWs zijn het niet bepaald met hem eens.
I´m back.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:21:06 #36
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169264537
Over deze moeten ze zich nog maar eens beraden:

Girls (for adults) - women
Fade to Black
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 maart 2017 @ 15:28:41 #37
74056 crew  ToT
pi_169264638
Waait wel weer over. Die universities in Amerika die dit soort shit hanteren, krijgen nu miljoenen minder aan inkomsten omdat ze nu veel minder aan instroom van nieuwe studenten hebben hierdoor.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:29:17 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169264651
Manufactured mag nog wel!?! :o
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:29:37 #39
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_169264655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:21 schreef Achterhoker het volgende:
Over deze moeten ze zich nog maar eens beraden:

Girls (for adults) - women
Strong independent womyn who need no man.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:34:47 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169264752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:21 schreef Achterhoker het volgende:
Over deze moeten ze zich nog maar eens beraden:

Girls (for adults) - women
"Adults who identify as female :? ".

An example for the humanpeople racemankind, amenpeople.
Whatever.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:39:27 #41
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169264845
FeMale -> ironman :P
pi_169264886
De universiteit zou bij uitstek GEEN safe space moeten zijn. Daar moet je geprikkeld, gestimuleerd en uitgedaagd worden, dat lukt niet door je mentaal in een kamertje met matrassen tegen de muren en het plafond op te sluiten terwijl je met je vingers in je oren LALALALALAIKKANJENIETHOREN doet.
Dat het alleen al voorgesteld wordt vind ik te idioot voor woorden.
pi_169264949
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:50 schreef Ludachrist het volgende:
Hier staat dat regelement, trouwens. Niet echt een verbod op woorden, maar een soort reglement om gebruik van bepaalde termen te bevorderen. Nog steeds overdreven mijns inziens, maar minder dramatisch dan Daily Mail en de Telegraph er van maken.
De Daily Mail had wel een leuke titel:
PC brigade declare the end of mankind
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:46:32 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169264996
Prima van die universiteit, dat ze erop aandringen dat hun medewerkers en studenten verouderde genderrollen uit hun taalgebruik weren. Ik snap niet waarom daarop gereageerd moet worden alsof ze zojuist mensen de mond dichtgenaaid hebben.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:47:50 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169265019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:52 schreef Lunatiek het volgende:
Dat mensen op een universiteit niet abstract kunnen denken is te zot voor woorden. Ook dat ze blijkbaar meer bezig zijn met zichzelf en hoe ze op anderen overkomen is laakbaar. Laten ze zich weer met wetenschap bezighouden en studenten intellectueel weerbaar maken.
Het lijkt me behoorlijk intellectueel weerbaar als je een universiteitsbestuur weet te overtuigen van je standpunt.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:50:27 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169265068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:01 schreef thedeedster het volgende:
Woorden verbieden vloekt met de essentie van een universiteit. Hoe kun je gedachten uitwisselen door vocabulair te beperken?
Ronduit idioot en een universiteit onwaardig.
Het gaat hard achteruit...
Ze verbieden niets. Ze stellen alternatieve termen voor om het vocabularium objectiever en inclusiever te maken.

Bovendien, geen enkele universiteit accepteert het als papers of theses vol staan met scheldwoorden of SMS-speak. Waar was je toen die woorden werden 'verboden'?
pi_169265083
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:50 schreef Ludachrist het volgende:
Hier staat dat regelement, trouwens. Niet echt een verbod op woorden, maar een soort reglement om gebruik van bepaalde termen te bevorderen. Nog steeds overdreven mijns inziens, maar minder dramatisch dan Daily Mail en de Telegraph er van maken.
Dit.

Het is in academia al járen zo dat men het een beetje algemeen probeert te houden. Niets nieuws onder de zon. Soms slaat men wat door, hier staan er ook een paar dat ik denk 'mens, stel je niet aan', maar er wordt iig niets verboden..
Ja doei.
pi_169265136
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Prima van die universiteit, dat ze erop aandringen dat hun medewerkers en studenten verouderde genderrollen uit hun taalgebruik weren. Ik snap niet waarom daarop gereageerd moet worden alsof ze zojuist mensen de mond dichtgenaaid hebben.
Het is gewoon normaal taalgebruik, woorden als vaderland en moedertaal zijn normale woorden waar je niet een samenzwering achter moet zoeken of totaal PC op moet gaan. Verder zorgen dit soort initiatieven er alleen maar voor dat er meer weerstand komt voor wat de initiatiefnemers willen bereiken (gelijke behandeling man/vrouw etc.).

Laten we gewoon normaal doen ipv ons als een stel mietjes gedragen (niet dat er iets mis is met mietjes :P ).
pi_169265387
Dus hier gaat de mensheid naar toe? "Politiek correctheid"...

Geestelijk gestoord zijn ze, allemaal. Stuk voor stuk.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:22:36 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169265716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is gewoon normaal taalgebruik, woorden als vaderland en moedertaal zijn normale woorden waar je niet een samenzwering achter moet zoeken of totaal PC op moet gaan.
Dat soort taalgebruik kan impliciet en onbedoeld genderrollen versterken. Bovendien zijn verschillende van die woorden onnodig vaag, pejoratief en/of exclusief: als je praat over 'man in the street' impliceer je dat je vrouwen hebt uitgesloten, en als je 'girls' gebruikt, komt dat erg neerbuigend over. Dat zijn dingen die je wilt vermijden in een wetenschappelijke context.
quote:
Verder zorgen dit soort initiatieven er alleen maar voor dat er meer weerstand komt voor wat de initiatiefnemers willen bereiken (gelijke behandeling man/vrouw etc.).
Waarom zou je boos worden of dwars gaan liggen als iemand met goede bedoelingen een voorstel doet waar je het niet mee eens bent? Ben jij dan niet juist degene met lange tenen die niet tegen een andere mening kan? Prima als je het niet eens bent met hun methoden, maar als je daarom de gelijkheid tussen man en vrouw gaat saboteren, ben je in mijn ogen heel erg kinderachtig bezig.
quote:
Laten we gewoon normaal doen ipv ons als een stel mietjes gedragen (niet dat er iets mis is met mietjes :P ).
Zij doen een beargumenteerd voorstel, dat kennelijk zo goed is dat zelfs een universiteitsbestuur ermee akkoord gaat. Dat is niet voor mietjes, dat getuigt gewoon van volharding en het lef om ergens voor te staan. Dat je het er niet mee eens bent, is een ander verhaal.
pi_169265727
Ik had gehoopt dat de verkiezing van Trump een einde zou maken aan PC culture. Misschien is het een eerste stap in die richting.
standaarddrinker
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:27:23 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169265834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik had gehoopt dat de verkiezing van Trump een einde zou maken aan PC culture. Misschien is het een eerste stap in die richting.
Wat is er mis met politiek correct zijn?
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:28:45 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169265866
Het nieuwe fascisme
Newspeak 2017
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169265876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er mis met politiek correct zijn?
Je zou zeggen dat 't 'm in het woord 'correct' zit. 8-)

Is het tegenovergestelde van Politiek Correct dan 'Politiek foutief'?
Ja doei.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:30:02 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169265893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er mis met politiek correct zijn?
Politiek correct is gewoon newspeak voor een vorm van gedachtenpolitie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:36:54 #56
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_169266029
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Man, man, man..... :N Ik bedoel: wat idioot.

Doorgeslagen politieke correctheid is DE mentale ziekte van de vroege 21e eeuw. Toekomstige generaties zullen (hopelijk) op ons bizarre gedrag terugkijken en zich afvragen wat ons in vredesnaam bezielde.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:52:04 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169266305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat 't 'm in het woord 'correct' zit. 8-)

Is het tegenovergestelde van Politiek Correct dan 'Politiek foutief'?
Dat zou je wel denken, als je de tegenstanders hoort praten.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:52:28 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169266310
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Politiek correct is gewoon newspeak voor een vorm van gedachtenpolitie.
Politiek correct is gewoon newspeak voor beleefd en tactvol.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:53:28 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169266330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Politiek correct is gewoon newspeak voor beleefd en tactvol.
Nope, het is een vorm van censuur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169266418
Sowieso al die 101 unicorn geslachten die jongeren zichzelf aanmeten en dat ook op formulieren terug willen zien.. vooral in de VS is dit erg maar zal op den duur wel overwaaien.
standaarddrinker
  vrijdag 3 maart 2017 @ 17:02:20 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169266461
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, het is een vorm van censuur
Op wat voor manier dan? Wat mag je niet zeggen door politieke correctheid?
pi_169266494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Op wat voor manier dan? Wat mag je niet zeggen door politieke correctheid?
http://www.independent.co(...)racist-a6810311.html
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 17:16:23 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169266695
quote:
Ik zie daar niets instaan over verbieden. Alleen dat ze standaard geen vermeldingen naar etniciteit, afkomst, nationaliteit of lengte in hun openbare opsporingsberichten zetten.
pi_169266700
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Zij doen een beargumenteerd voorstel, dat kennelijk zo goed is dat zelfs een universiteitsbestuur ermee akkoord gaat. Dat is niet voor mietjes, dat getuigt gewoon van volharding en het lef om ergens voor te staan. Dat je het er niet mee eens bent, is een ander verhaal.
Nou als zelfs een universiteitsbestuur ermee akkoord gaat dan moet het inderdaad wel goed zijn :D _O-

Dat je in een wetenschappelijke publicatie niet termen als 'man in the street' en 'girls' (tenzij je echt meisjes bedoelt) is tot daar aan toe (en dat is iets wat reviewers ook oppakken ivm vaag taal gebruik), maar alle woorden die een geslacht bevatten proberen weg te krassen overal binnen een universiteit is gewoon spijkers op laag water zoeken en niets meer dan PC.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 17:21:14 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169266760
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 17:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nou als zelfs een universiteitsbestuur ermee akkoord gaat dan moet het inderdaad wel goed zijn :D _O-
Wat dan? Denk je dat die proberen zichzelf voor paal te zetten of zo? Of dat ze potentiële studenten willen afschrikken? Nee, die hebben allicht een weloverwogen keuze gemaakt.
quote:
Dat je in een wetenschappelijke publicatie niet termen als 'man in the street' en 'girls' (tenzij je echt meisjes bedoelt) is tot daar aan toe (en dat is iets wat reviewers ook oppakken ivm vaag taal gebruik), maar alle woorden die een geslacht bevatten proberen weg te krassen overal binnen een universiteit is gewoon spijkers op laag water zoeken en niets meer dan PC.
Dat doen ze ook helemaal niet. Ze doen wat je eerst beschrijft, namelijk vaag en onnodig geslachtelijke taalgebruik ontmoedigen. Niet alle woorden met een gender wegkrassen.
pi_169266936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 17:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zie daar niets instaan over verbieden. Alleen dat ze standaard geen vermeldingen naar etniciteit, afkomst, nationaliteit of lengte in hun openbare opsporingsberichten zetten.
Ja dan lees je gewoon wat je wil lezen. :')

quote:
“We want to avoid pointing out ethnic groups as criminal,” said Mr Gyllander.
Gewoon bewust censuur dus.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 17:41:59 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169267063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 17:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja dan lees je gewoon wat je wil lezen. :')

[..]

Gewoon bewust censuur dus.
Waar staat dan dat ze iets verbieden? Ze gaan niet meer standaard etniciteit, lengte, afkomst en nationaliteit vermelden in opsporingsberichten die ze delen met het publiek. Dat is iets compleet anders.
pi_169268225
Toch kan het nog 2 kanten opgaan:

- robots nemen over en de mens wordt een soort werkschuw, fragiel, emotioneel genderloos wezen
- robots nemen over, alles gaat eraan en we gaan weer terug naar hoe men eeuwenlang heeft geleefd; de man gaat op jacht en de vrouw zorgt voor het huishouden
pi_169268485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 17:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waar staat dan dat ze iets verbieden? Ze gaan niet meer standaard etniciteit, lengte, afkomst en nationaliteit vermelden in opsporingsberichten die ze delen met het publiek. Dat is iets compleet anders.
Een opsporingsbericht zonder signalement dus. Klinkt effectief.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:09:50 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169268614
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een opsporingsbericht zonder signalement dus. Klinkt effectief.
Als ze denken dat het signalement voordeel heeft, zetten ze dat er gewoon in hoor.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:13:10 #71
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169268682
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:17:24 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169268768
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Niet alleen in Amerika, ook in andere westerse landen zijn de universiteiten totaal doorgeslagen met deze pc politie. Ik hoop dat de redelijkheid binnenkort weer hoogtij gaat vieren.
Grappig is weer dat meisjes voor vrouwen dus niet kan volgens die lijst, maar je vrienden (mannen) jongens noemen is juist tof, toch?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:19:27 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169268812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 17:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zie daar niets instaan over verbieden. Alleen dat ze standaard geen vermeldingen naar etniciteit, afkomst, nationaliteit of lengte in hun openbare opsporingsberichten zetten.
Ik vind dat de leeftijd en het geslacht ook niet standaard meer vernoemd moeten worden.

Dus gewoon: Gezocht: Persoon.
Is ook veel korter en efficienter.
Gezocht: nog een persoon.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_169268890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er mis met politiek correct zijn?
Vind je dit ook nog als de PVV bepaalt wat politiek correct is?
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:25:56 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169268960
40-er jaren:



Nu:

Waar ging het fout?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_169268976
Wat een mannenhaat.

En hoe zit het met het woord "Amen"?
Dat wordt dan "Apeople"?

Lament = Lapeoplet
Human = Hubeing
Mother Earth = Some Earth
Mother Nature = Destroy/Hail Nature (depends wether you hate or love nature)
Management = SomeAgeHubeingst
manuscript = Beinguscript
manipulate = manipulate-cause-white-man-is-evil
Maneater = Eater-of-white-males-for-the-good-cause (look out here she comes, she'll chew you up - of ken ik alleen dat Hall & Oates liedje :) )
Mango = Beingo
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:31:20 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169269083
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat de leeftijd en het geslacht ook niet standaard meer vernoemd moeten worden.

Dus gewoon: Gezocht: Persoon.
Is ook veel korter en efficienter.
Gezocht: nog een persoon.
Dat is helemaal niet wat er bedoeld wordt. :')
pi_169269095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat de leeftijd en het geslacht ook niet standaard meer vernoemd moeten worden.

Dus gewoon: Gezocht: Persoon.
Is ook veel korter en efficienter.
Gezocht: nog een persoon.
Agent: Hoe zag die personen eruit? Kan je ze omschrijven?
Hippie: Ja het waren mensen
Agent: man/vrouw?
Hippie: Ik zag geen verschil, het waren gewoon mensen
Agent: Leeftijd?
Hippie: Het waren mensen, HET ZIJN GEWOON MENSEN!
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:31:57 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169269099
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:22 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Vind je dit ook nog als de PVV bepaalt wat politiek correct is?
Ik zou het wel raar vinden als politieke partijen gaan beslissen wat politiek correct is, ja.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:32:54 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169269127
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wat een mannenhaat.

En hoe zit het met het woord "Amen"?
Dat wordt dan "Apeople"?

Lament = Lapeoplet
Human = Hubeing
Mother Earth = Some Earth
Mother Nature = Destroy/Hail Nature (depends wether you hate or love nature)
Management = SomeAgeHubeingst
manuscript = Beinguscript
manipulate = manipulate-cause-white-man-is-evil
Maneater = Eater-of-white-males-for-the-good-cause (look out here she comes, she'll chew you up - of ken ik alleen dat Hall & Oates liedje :) )
Mango = Beingo
Is dit het beste tegenargument dat je kunt bedenken?
pi_169269130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:13 schreef Metro2005 het volgende:
[ afbeelding ]
2016 - OMG, Trump is president - I'm freaking out, somebody fix this. _O-
pi_169269175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dit het beste tegenargument dat je kunt bedenken?
Tegenargument voor wat?
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:35:33 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169269191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Man, man, man..... :N Ik bedoel: wat idioot.

Doorgeslagen politieke correctheid is DE mentale ziekte van de vroege 21e eeuw. Toekomstige generaties zullen (hopelijk) op ons bizarre gedrag terugkijken en zich afvragen wat ons in vredesnaam bezielde.
Een deel...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169269298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat de leeftijd en het geslacht ook niet standaard meer vernoemd moeten worden.

Dus gewoon: Gezocht: Persoon.
Is ook veel korter en efficienter.
Gezocht: nog een persoon.
Dat hoeft Burgernet in haar tweets geen gebruik meer te maken van die onduidelijk afkortingen omdat het anders niet in één tweet zou passen, dus dat is dan weer een voordeel.
pi_169269302
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 20:09:04 #86
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169270042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat de leeftijd en het geslacht ook niet standaard meer vernoemd moeten worden.

Dus gewoon: Gezocht: Persoon.
Is ook veel korter en efficienter.
Gezocht: nog een persoon.
Lengte en afkomst moet je ook weglaten, dat kan behoorlijk aanstootgevend zijn.

Deze hoort hier natuurlijk ook thuis:



Mensen zijn tegenwoordig echt een stel pussyyfied jankmuilen geworden :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169603752
94% van de Britse universiteiten heeft het afgelopen jaar de vrijheid van meningsuiting ingeperkt. |:(
Dit zijn gewoon middeleeuwse toestanden. De nieuwe generatie sneeuwvlokjes wordt al klaargestoomd om de macht over te nemen. :r
  zaterdag 18 maart 2017 @ 08:51:50 #89
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_169604232
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 04:11 schreef Braindead2000 het volgende:
94% van de Britse universiteiten heeft het afgelopen jaar de vrijheid van meningsuiting ingeperkt. |:(
Dit zijn gewoon middeleeuwse toestanden. De nieuwe generatie sneeuwvlokjes wordt al klaargestoomd om de macht over te nemen. :r
Ik vind de term sneeuwvlokjes best aanstootgevend hoor en politiek incorrect.
I am offended! :'(
There is only one religion
pi_169604440
Mensen die denken dat je door de taal de wereld kan verbeteren :'(
Dat dacht de PvdA ook door bijv. het woord allochtoon af te schaffen, maar de problemen blijven ook al noem je ze "Nederlanders met een migratie achtergrond" of kansenparels :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:36:18 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169604505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:26 schreef Oud_student het volgende:
Mensen die denken dat je door de taal de wereld kan verbeteren :'(

Zo werden door Stalin, Hitler en Mussolini esperanto sprekers actief vervolgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:37:10 #92
451005 Grems
Clown World
pi_169604513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is gewoon normaal taalgebruik, woorden als vaderland en moedertaal zijn normale woorden waar je niet een samenzwering achter moet zoeken of totaal PC op moet gaan. Verder zorgen dit soort initiatieven er alleen maar voor dat er meer weerstand komt voor wat de initiatiefnemers willen bereiken (gelijke behandeling man/vrouw etc.).

Laten we gewoon normaal doen ipv ons als een stel mietjes gedragen (niet dat er iets mis is met mietjes :P ).
Ze moeten wel met dergelijke initiatieven komen aangezien de strijd voor gelijke behandeling al heel lang voorbij is.

Inb4inkomemskloof
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:42:38 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169604551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:25 schreef LXIV het volgende:
40-er jaren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu:
[ afbeelding ]
Waar ging het fout?
Jaren 40

Nu



Flikker toch op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')