abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169248699
Zijn die er hier? Bijna 6 jaar geleden heb ik mijn vrouw begraven, de moeder van mijn kind, en nog steeds heb ik het moeilijk met dit, ik kon niet verder gaan, ook niet toen ik mijn huidige vriendin ontmoette, ik bleef in het verleden hangen en durfde niet verder te gaan. En in dezelfde toestand ben ik nog steeds. Ik kom gewoon niet verder en weet niet wat te doen. Iemand tips?
Hi,ras mach galoo de micho
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:31:13 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169248981
Ik heb nog geen geliefde begraven. Wel een ex die ik haat, terwijl ik voordat het mis ging.vanwege die haat gevoelens (gemengd met liefde) vind ik het moeilijk om een nieuwe meisje toe te laten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169249184
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:23 schreef raspberryPi het volgende:
Zijn die er hier? Bijna 6 jaar geleden heb ik mijn vrouw begraven, de moeder van mijn kind, en nog steeds heb ik het moeilijk met dit, ik kon niet verder gaan, ook niet toen ik mijn huidige vriendin ontmoette, ik bleef in het verleden hangen en durfde niet verder te gaan. En in dezelfde toestand ben ik nog steeds. Ik kom gewoon niet verder en weet niet wat te doen. Iemand tips?
Wat bedoel je met in het verleden blijven hangen? In je andere topics post je dat je net bent gaan samenwonen. Lijkt mij toch best een grote stap naar een nieuwe toekomst.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169249316
Heb mijn geliefde bijna drie jaar geleden dood gevonden in een hospice in Parijs.
Denk nog iedere dag aan hem en wil het niet vergeten. Misschien moet je wel niet verder willen TS?
pi_169249445
Ze is deel van je leven en zal dat altijd blijven. Zorg dat je de herinnering aan haar een plaatsje geeft in je leven. Druk het niet weg, maar geef het een plaats.

Je hield van haar, je houdt van haar, dat is ok. De accepteer dat je haar je hele leven bij je zal dragen. Omarm dat, vecht er niet tegen. En eis ook van je nieuwe partner dat ze dat accepteert.

Daarmee zorg je er tegelijkertijd voor dat er ruimte voor een ander komt, zonder dat dat afdoet aan wat je met haar had.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169249716
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:23 schreef raspberryPi het volgende:
Zijn die er hier? Bijna 6 jaar geleden heb ik mijn vrouw begraven, de moeder van mijn kind, en nog steeds heb ik het moeilijk met dit, ik kon niet verder gaan, ook niet toen ik mijn huidige vriendin ontmoette, ik bleef in het verleden hangen en durfde niet verder te gaan. En in dezelfde toestand ben ik nog steeds. Ik kom gewoon niet verder en weet niet wat te doen. Iemand tips?
Ik kan je alleen maar aanraden om de juiste hulp te zoeken om een gedeelte hiervan te verwerken.

Helemaal verwerken zal nooit lukken, je zal het altijd meedragen, maar het moet verdraagbaar worden.
Hell To The Liars
pi_169249772
Hell To The Liars
pi_169249837
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:31 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb nog geen geliefde begraven. Wel een ex die ik haat, terwijl ik voordat het mis ging.vanwege die haat gevoelens (gemengd met liefde) vind ik het moeilijk om een nieuwe meisje toe te laten.
Same. Heb een jaar terug mijn relatie noodgedwongen uit moeten maken omdat hij loog en vreemdging. Keuze gemaakt gebaseerd op verstand, maar gevoelsmatig wilde ik het eigenlijk niet. Ben nog niet verliefd geworden op een ander en dat duurt waarschijnlijk nog een flinke tijd.

OT: Maar goed, je geliefde begraven lijkt mij nog moeilijker. Volgens mij kom je daar nooit echt overheen (je vergeet hem / haar niet), maar je gaat gewoon verder met je leven zo goed als dat kan.
pi_169250088
Wat je vaak ziet is dat mensen "eeuwig" lijken te rouwen, en als je dan niet uitkijkt word je op een ochtend wakker en beginnen je eerste ouderdomsklachten, Dan heb je eigenlijk ook beetje je jeugd laten voorbij schieten,
pi_169253684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:05 schreef possetje het volgende:
Wat je vaak ziet is dat mensen "eeuwig" lijken te rouwen, en als je dan niet uitkijkt word je op een ochtend wakker en beginnen je eerste ouderdomsklachten, Dan heb je eigenlijk ook beetje je jeugd laten voorbij schieten,
Mijn jeugd overleed op het moment dat ik de zusters in het Frans vroeg of ze wilden kijken of mijn vriend dood was.

Dat was genoeg voor mij.

(Nu was ik ook al achterin de dertig, daar niet van).
pi_169256754
Ik ben op jonge leeftijd mijn (veel) oudere broer verloren. Ik heb nog altijd heel veel contact met zijn vriendin (mijn schoonzus dus). Zij was echt zijn grote liefde en hij die van haar. Ze hadden (gelukkig) nog geen kinderen.

Het is ondertussen ruim 16 jaar geleden dat hij is overleden. Ze had het ontzettend moeilijk, maar ze heeft goede hulp gezocht. Het heeft jaren geduurd voor ze het echt verwerkt had en het een plek kon geven. Toen ze het eenmaal verwerkt had en een plek had gegeven, kon ze pas weer echt verder met haar leven.

Jij stort je nu in een nieuwe relatie, terwijl je het verlies van je vrouw nog niet eens verwerkt hebt. Je kunt nog niet accepteren dat je je vrouw en dat wat jullie hadden kwijt bent en je houdt nu krampachtig vast aan het toekomstbeeld dat je had met haar (het gelukkige gezinnetje met haar en jullie dochter en eventueel nog meer kinderen) had. En daarom stort je nu halsoverkop in deze nieuwe relatie. Je probeert het verlies te compenseren.. Maar zo werkt het niet..

Je moet het verlies eerst verwerken en een plek geven, voordat je echt ruimte kunt maken voor iets nieuws.

Niemand kan je overleden vrouw vervangen of haar plaats in nemen.. Zolang je een nieuwe liefde (en de liefde die je voor haar voelt) nog vergelijkt met je overleden vrouw (en de liefde die je voor haar voelde), ben je nog niet toe aan een nieuwe relatie.


Wat jij moet doen is professionele hulp zoeken bij het verwerken van de dood van je vrouw.


Heeft je dochter eigenlijk hulp bij het verwerken van het overlijden van haar moeder?
pi_169257694
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat bedoel je met in het verleden blijven hangen? In je andere topics post je dat je net bent gaan samenwonen. Lijkt mij toch best een grote stap naar een nieuwe toekomst.
Klopt, ik probeer verder te gaan, ik wil een gezin maar het voelt allemaal zo dubbel.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169257701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 00:21 schreef madam-april het volgende:
Ik ben op jonge leeftijd mijn (veel) oudere broer verloren. Ik heb nog altijd heel veel contact met zijn vriendin (mijn schoonzus dus). Zij was echt zijn grote liefde en hij die van haar. Ze hadden (gelukkig) nog geen kinderen.

Het is ondertussen ruim 16 jaar geleden dat hij is overleden. Ze had het ontzettend moeilijk, maar ze heeft goede hulp gezocht. Het heeft jaren geduurd voor ze het echt verwerkt had en het een plek kon geven. Toen ze het eenmaal verwerkt had en een plek had gegeven, kon ze pas weer echt verder met haar leven.

Jij stort je nu in een nieuwe relatie, terwijl je het verlies van je vrouw nog niet eens verwerkt hebt. Je kunt nog niet iaccepteren dat je je vrouw en dat wat jullie hadden kwijt bent en je houdt nu krampachtig vast aan het toekomstbeeld dat je had met haar (het gelukkige gezinnetje met haar en jullie dochter en eventueel nog meer kinderen) had. En daarom stort je nu halsoverkop in deze nieuwe relatie. Je probeert het verlies te compenseren.. Maar zo werkt het niet..

Je moet het verlies eerst verwerken en een plek geven, voordat je echt ruimte kunt maken voor iets nieuws.

Niemand kan je overleden vrouw vervangen of haar plaats in nemen.. Zolang je een nieuwe liefde (en de liefde die je voor haar voelt) nog vergelijkt met je overleden vrouw (en de liefde die je voor haar voelde), ben je nog niet toe aan een nieuwe relatie.


Wat jij moet doen is professionele hulp zoeken bij het verwerken van de dood van je vrouw.


Heeft je dochter eigenlijk hulp bij het verwerken van het overlijden van haar moeder?
Ik ben gewoon direct door gegaan, heb me op mn werk gestort, en mn verdriet verdronken en weggesnoven. Heb wel even EMDR geprobeerd maar elke sessie resulteerde in flink wat drank en coke later. En mn verdriet werd er door aangewakkerd.
Ik wil zo graag verder gaan, en meestal lukt dat ook goed maar gister had ik weer zo'n dag dat het me extra hard trof.
Mn dochter heeft in het verleden speltherapie gehad, ze was nog klein toen mn vrouw dood ging.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169257750
Ik ben allang blij dat ik een kind aan mn huwelijk heb overgehouden. Een bewijs dat haar moeder van mij hield.

[ Bericht 79% gewijzigd door Samzz op 03-03-2017 09:55:24 ]
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169257755
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 04:46 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat ik een kind aan mn huwelijk heb overgehouden. Een bewijs dat haar moeder van mij hield.
Hoi, ja ik kan me dat voorstellen, je hebt iets van je vrouw toch overgehouden, stel je voor dat er geen baby was? Dan had je nu nix.....

Mag ik trouwens vragen? Elk kind staat er om bekend dat ze in de pubertijd zich tegen de ouders gaan afzetten? Hoe ervaar jij dat?
pi_169257770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 04:54 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi, ja ik kan me dat voorstellen, je hebt iets van je vrouw toch overgehouden, stel je voor dat er geen baby was? Dan had je nu nix.....

Mag ik trouwens vragen? Elk kind staat er om bekend dat ze in de pubertijd zich tegen de ouders gaan afzetten? Hoe ervaar jij dat?
Die zet zich wel tegen mij af. Ben wel blij dat ze mn vriendin aardig vind.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169257785
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 05:27 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Die zet zich wel tegen mij af. Ben wel blij dat ze mn vriendin aardig vind.
ha je hebt twee soorten pubers, de een zet zich een beetje af, en de tweede? ai ai ai ( hahaha :) )
pi_169257860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 05:52 schreef possetje het volgende:

[..]

ha je hebt twee soorten pubers, de een zet zich een beetje af, en de tweede? ai ai ai ( hahaha :) )
Ik hoop niet dat ze haar aard naar mij heeft. Echt niet.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169258384
Ik ben geen liefde verloren, wel een ex.
En mijn moeder 7 jaar geleden.
Dat in het verleden hangen hoort deels bij het verwerken.
Ik denk dat je je huidige vriendin vergelijkt met je vrouw.
Maar ze zijn verschillend van elkaar.
Je vrouw vergeten doe je niet.
Haar liefde vergeet je ook niet.
Want die leeft voort in je dochter ;)

Zoek hulp om het echt te verwerken, en heb je een dag dat je om haar huilt, laat het toe, verstop je gevoelens niet met drank en coke.

Veel sterkte ermee TS.
pi_169258456
Klopt dat ik haar vergelijk met mijn vrouw, uiterlijk lijkt ze wel op haar maar totaal ander karakter. En ik heb sterk het gevoel dat ik iets erg fout doe maar kan er Mn vinger niet op leggen.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169258660
Ik ben mijn man verloren. Was een heftige tijd omdat ook ik nog jonge kinderen had die oud genoeg waren om het volledig te beseffen en zelf in een rouw proces kwamen. Dus moest ik, in mijn verdriet, de kinderen begeleiden in hun verdriet.

Ik heb hem altijd laten zijn. Foto's in de huiskamer, foto's in de slaapkamers. Die staan er nu nog. Hij is deel van ons leven, ons zijn. Ik heb me snel (ik moest wel voor de kinderen) meer bezig gehouden met het herinneren van de mooie dingen, de leuke dingen dan met het verdriet. Zo komt hij nu nog steeds wel eens ter sprake. Een losse opmerking als we muziek horen waar hij van hield bv. Gewoon in de trend van "O, dat is dat nummer dat ***** toen in de auto meezong" of zo. Genieten van herinneringen, dat we hem in ons leven hebben mogen hebben ipv huilen dat hij er nu niet meer is.

Waar ik voor op moet passen is dat ik het heden, nu, ga vergelijken met toen en hoe het nu zou zijn gegaan als hij niet was overleden. Ik houd mezelf (en als zij dat doen de kinderen) voor dat we hem niet moeten verheerlijken en we misschien nu wel een rothuwelijk zouden hebben met ruzies en conflicten. Dat weten we namelijk niet. Mijn dates na zijn overlijden en mijn relatie nu, hebben te accepteren dat hij er is in spirit. Dat gaat met mijn vriend gelukkig goed. Die begint zelfs mee te doen met dingen als "Hee.. dat is net zo'n auto als ***** had!"

Bijzonder vind ik dat mijn oudste ondanks deze achtergrond voor defensie gekozen heeft. Zijn eerste uitzending gaat me zwaar vallen, dat weet ik nu al. Gelukkig heb ik vrienden, naaste vrienden die me daar op voorbereiden door me nauw te betrekken in hun uitzendingen of die van hun geliefden. In het begin vond ik dat extreem moeilijk. Nu niet meer.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
pi_169258699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:49 schreef raspberryPi het volgende:
Klopt dat ik haar vergelijk met mijn vrouw, uiterlijk lijkt ze wel op haar maar totaal ander karakter. En ik heb sterk het gevoel dat ik iets erg fout doe maar kan er Mn vinger niet op leggen.
Troost je; Alle ouders doen iets fout want de perfecte ouder bestaat niet.
Waar het om gaat is dat je straks een dochter hebt waar je trots op bent; naar wie je uren kan kijken met een heerlijk blij gevoel van binnen. Die haar eigen weg vindt.
pi_169258809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Troost je; Alle ouders doen iets fout want de perfecte ouder bestaat niet.
Waar het om gaat is dat je straks een dochter hebt waar je trots op bent; naar wie je uren kan kijken met een heerlijk blij gevoel van binnen. Die haar eigen weg vindt.
Ik hoop dat ze straks trots is op haarzelf, en dat ze haar eigen weg vind. Ik zal er altijd voor haar zijn maar vandaag kan ik afschrijven, echt een kutdag. Laat het niet
zien maar voel me echt kut vandaag.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169258898
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:23 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze straks trots is op haarzelf, en dat ze haar eigen weg vind. Ik zal er altijd voor haar zijn maar vandaag kan ik afschrijven, echt een kutdag. Laat het niet
zien maar voel me echt kut vandaag.
Kan je ook iets met mijn verhaal? Ik bedoel... Ik vond het toch best heftig en intiem om dat zo hier neer te zetten maar deed het om je te helpen.
pi_169258992
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je ook iets met mijn verhaal? Ik bedoel... Ik vond het toch best heftig en intiem om dat zo hier neer te zetten maar deed het om je te helpen.
Je raakt me hard. Doet pijn.
Hi,ras mach galoo de micho
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')