abonnement Unibet Coolblue
pi_169247171
Stel hier je vragen aan Laura Neijenhuis en Wouter van Erkel, Jonge Democraten

Aanstaande dinsdag, 7 maart, zullen Laura Neijenhuis en Wouter van Erkel van 19.00 tot 20.00 uur live op FOK! in dit topic aanwezig zijn om jullie vragen te beantwoorden. Zij hebben hiervoor tijd vrij gemaakt in deze drukke campagnetijd van de jongerenpartij Jonge Democraten in de aanloop naar de verkiezingen, waarvoor wij hen uiteraard erkentelijk zijn.

170302_50937_lb1617_-_portret_laura.jpg 170302_50937_lb1617_-_portret_wouter.jpg

Laura Neijenhuis, Secretaris Internationaal van de JD
Wouter van Erkel, voorzitter van de JD

Lees HIER het politieke programma van de Jonge Democraten

Laten we het netjes houden: zij wagen zich in het hol van de leeuw.
Dat verdient respect, wat je onder andere kunt uiten door normaal te reageren.

Doe je dat niet, zit er een team van moderators klaar om daar snel op te reageren. Het bederven van een discussie dupeert de velen die wel inhoudelijk op dit gesprek in willen gaan.

We hopen op een verhelderende, kritische en pittige discussie!

Dit topic zal dinsdagavond om 19.00 uur openen voor het live gesprek!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:59:59 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356223
Laura en Wouter, een hele goede avond en welkom. Leuk dat jullie er zijn en gedurfd ook.. :P we gaan vanavond van 19.00 tot 20.00 vraaggesprek houden waar jullie het hemd van het lijf gevraagd wordt. In ieder geval alvast bedankt voor jullie aanwezigheid!

Ik bijt het spits af met de volgende vraag. We kennen de Jonge Democraten denk ik vooral als de jongerenpartij van D66, waar houden de overeenkomsten met die partij op en beginnen de verschillen?
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:00:09 #3
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169356225
Welke oplossingen heeft u voor de integratieproblemen? U bekritiseert Wilders wel telkens op zijn 'racistische' standpunten. Maar u komt zelf ook niet met oplossingen voor een probleem dat er wel is en waar veel Nederlanders zich wel degelijk zorgen over maken.
Fade to Black
pi_169356281
Wat is jullie mening over privacy en internet rechten?

Wat is jullie belangrijkste speerpunten?

Wat willen jullie doen aan de automatisering?

PS: leuk dat jullie een AMA doen.
pi_169356305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:00 schreef Achterhoker het volgende:
Welke oplossingen heeft u voor de integratieproblemen? U bekritiseert Wilders wel telkens op zijn 'racistische' standpunten. Maar u komt zelf ook niet met oplossingen voor een probleem dat er wel is en waar veel Nederlanders zich wel degelijk zorgen over maken.
Zeg maar ‘je’ hoor! Wij denken dat er veel mogelijkheden zijn om integratie te bevorderen, participatie in de samenleving is de sleutel daartoe. Het volgen van een inburgeringscursus is essentieel om de integratie te stimuleren.Verder zijn wij niet zo’n fan van conclusies trekken over hele bevolkingsgroepen, maar kijken liever naar het individu… Die moet alle mogelijkheden krijgen om te integreren en participeren. En dat is exact waarom we kritiek hebben op Wilders: want juist hele bevolkingsgroepen wegzetten in plaats van mensen te zien als individuen, dat is discrimineren.

Groetjes,
Laura
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 maart 2017 @ 19:03:46 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_169356307
Zijn jullie voor meer snelwegen?
Zijn julie voor verdwijnen eigen risico?
Zijn jullie lief voor het milieu?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_169356308
Goed initiatief jongens!
Zijn de jonge democraten vóór een bindend referendum, en zo ja, accepteren zij dan de deskundigheid en de nuance van de uitkomst (of gebrek daaraan)?

mvg
pi_169356318
Hoi Laura en Wouter van de Jonge Democraten, tof dat jullie een Q&A houden bij ons in het YNG-forum op FOK! :) Ik ben Nick en ik ben 17 jaar.
Mijn vraag is eigenlijk: waarom zou ik me bij de Jonge Democraten aansluiten en niet bij een andere jongerenorganisatie? Wat heeft de JD wat de andere organisaties niet hebben, is het gezelliger/drukker/etc.?
En ik ben nogal kritisch over de Europese Unie, ben ik dan wel welkom bij de JD?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
(she/her)
pi_169356330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:59 schreef timmmmm het volgende:
Laura en Wouter, een hele goede avond en welkom. Leuk dat jullie er zijn en gedurfd ook.. :P we gaan vanavond van 19.00 tot 20.00 vraaggesprek houden waar jullie het hemd van het lijf gevraagd wordt. In ieder geval alvast bedankt voor jullie aanwezigheid!

Ik bijt het spits af met de volgende vraag. We kennen de Jonge Democraten denk ik vooral als de jongerenpartij van D66, waar houden de overeenkomsten met die partij op en beginnen de verschillen?
Goede avond en dank! Sinds 1984 bestaan de Jonge Democraten, en dat ging niet heel gemakkelijk. D66 zag zichzelf als jonge partij en zat er eigenlijk niet op te wachten. Toch zijn we er en is onze relatie tot D66 altijd goed geweest. Zo is een kwart van de D66 kamerkandidaten lid geweest van de JD maar zijn er ook visiestukken van de JD overgenomen. Denk daar bijvoorbeeld aan de standpunten over drugs en het pensioenstelsel.

Boven alles is het natuurlijk onze taak om D66 scherp te houden, dus soms kunnen we ook tegen D66 in gaan. :)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:04:37 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169356332
Hoi! Leuk. :)

Ik vroeg me af in hoeverre Jonge Democraten kritisch is op D66? JD is er volgens mij ook om D66 scherp te houden. Gebeurt dit ook echt, of vinden jullie het meestal wel prima?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:05:29 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169356358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:03 schreef sungid.hallo het volgende:
Goed initiatief jongens!
Zijn de jonge democraten vóór een bindend referendum, en zo ja, accepteren zij dan de deskundigheid en de nuance van de uitkomst (of gebrek daaraan)?

mvg
Dit vroeg ik mij ook af! D66 is voor meer directere democratie en dus ook bindende referenda. Ik ben daar dus niet zo voor, vooral gezien het opkomende populisme. Hoe kijken de jongeren van JD daar tegenaan?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169356362
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:04 schreef Jonge-Democraten het volgende:
Boven alles is het natuurlijk onze taak om D66 scherp te houden, dus soms kunnen we ook tegen D66 in gaan.
Heb je ook voorbeelden/een voorbeeld van iets waar jullie tegen D66 zijn ingegaan? :)
(she/her)
pi_169356365
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:03 schreef Paul het volgende:
Zijn jullie voor meer snelwegen?
Zijn julie voor verdwijnen eigen risico?
Zijn jullie lief voor het milieu?
Nee
Nee
Ja, heel lief *;
pi_169356380
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:02 schreef 6star6lord6 het volgende:
Wat is jullie mening over privacy en internet rechten?

Wat is jullie belangrijkste speerpunten?

Wat willen jullie doen aan de automatisering?

PS: leuk dat jullie een AMA doen.
Dankjewel voor de inhoudelijke vraag! We vertellen graag wat onze ideeën over deze punten zijn.

De Jonge Democraten hebben privacy hoog in het vaandel. Wie over kennis beschikt, heeft immers een vorm van controle in handen. De waardestelling die in discussies over privacy vaak voorkomt, is privacy versus veiligheid. Wij als JD vinden dat zonder privacy de vrijheid, en dus de veiligheid, van zowel individu als samenleving in gevaar komt. Daarom mogen volgens ons alleen de hoogstnodige gegevens worden verzameld. De bescherming van privacy mag volgens de JD nooit vergeten worden in wat voor maatregel dan ook.

Onze belangrijkste speerpunten, vooral met het oog op deze verkiezingen zijn
- Jongeren, laat je stem horen en ga naar de stembus op 15 maart! Maar echt, want we willen in Nederland toch geen Trump-praktijken?
- Betere toegang tot de arbeidsmarkt voor jongeren (minder flexcontracten maar makkelijker een vaste baan door versoepeling ontslagrecht). Ook moeten opleidingen beter aansluiten op de arbeidsmarkt.
- Duurzaamheid! Het sluiten van kolencentrales, versnelde energietransitie… Klimaatverandering is de grootste uitdaging waar onze generatie voor staat.

Automatisering kan veel voordelen opleveren (efficiëntie, lagere kosten) maar ook aan de menselijke kant moet gedacht worden. Mensen die hun baan verliezen door automatisering moeten mogelijkheden krijgen om zich om te scholen. Wij vinden dat we nieuwe technologie moeten omarmen en daarbij kansen creëren voor iedereen. De boot afhouden zorgt er voor dat Nederland achter raakt met de rest van de wereld.

Groetjes,
Laura
pi_169356401


Moesten jullie hier om lachen of vonden jullie dit smakeloos?

[ Bericht 12% gewijzigd door richolio op 07-03-2017 19:07:56 ]
standaarddrinker
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:07:40 #16
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169356428
Welke partijen hebben bij D66 de voorkeur bij het vormen van een coalitie?
Fade to Black
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:08:43 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356453
User Kaneelstokje vraagt zich het volgende af. Aangezien het democratisch proces en daaruit volgende beslissingen zo breed mogelijk gedragen moeten worden, wat denken jullie dat er moet gebeuren om meer mensen aan te spreken en te betrekken bij de politiek?

Met als bonusvraagje uit mezelf naar de jongerenopkomst. De jongerenopkomst is altijd heel laag vergeleken bij de gewone opkomst. Zijn jullie met mij eens dat dat een groot probleem is en hebben jullie als jongerenpartij misschien ideeën hoe dit tegengegaan kan worden?
Laffe huichelaar
pi_169356462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:04 schreef Fylax het volgende:
Hoi Laura en Wouter van de Jonge Democraten, tof dat jullie een Q&A houden bij ons in het YNG-forum op FOK! :) Ik ben Nick en ik ben 17 jaar.
Mijn vraag is eigenlijk: waarom zou ik me bij de Jonge Democraten aansluiten en niet bij een andere jongerenorganisatie? Wat heeft de JD wat de andere organisaties niet hebben, is het gezelliger/drukker/etc.?
En ik ben nogal kritisch over de Europese Unie, ben ik dan wel welkom bij de JD?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
Hallo Nick!

De JD'er is niet vanzelfsprekend een D66'er. Onze groep is zeer divers maar politiek gezien is D66 onze moederpartij. Zij vertegenwoordigen onze standpunten het beste.

Waarom wij beter zijn dan anderen is vooral de voorkeur die je zelf hebt. Ik ben ooit lid geweest van de JOVD maar ik kon niet aarden in hun cultuur. Probeer het vooral uit zou ik zeggen, ga eens langs bij de verschillende PJO's en kijk wat het beste bij jou past! :D

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:09:46 #19
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169356477
Zien we Wouter of Laura over tien jaar als de nieuwe Alexander Pechtold?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:09:52 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:09 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Hallo Nick!

De JD'er is niet vanzelfsprekend een D66'er. Onze groep is zeer divers maar politiek gezien is D66 onze moederpartij. Zij vertegenwoordigen onze standpunten het beste.

Waarom wij beter zijn dan anderen is vooral de voorkeur die je zelf hebt. Ik ben ooit lid geweest van de JOVD maar ik kon niet aarden in hun cultuur. Probeer het vooral uit zou ik zeggen, ga eens langs bij de verschillende PJO's en kijk wat het beste bij jou past! :D

Groet,

Wouter
Wat is dan het verschil in cultuur tussen de JOVD en jullie, dat vind ik wel interessant :D
Laffe huichelaar
pi_169356487
Jonge Democraten.
pi_169356511
Hoe denken jullie over een fusie met de JOVD, om zo één groot liberaal jongerenblok te vormen? En is daarnaast één van jullie aanwezig als spreker bij de bijeenkomst van de JD aankomende donderdag?
  roze dinsdag 7 maart 2017 @ 19:11:31 #23
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_169356526
Ik heb geen vragen voor jullie maar ik wil wel even aangeven dat ik het leuk vind dat jullie dit (een Q&A) doen. :)
Your beauty never ever scared me.
pi_169356541
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:03 schreef sungid.hallo het volgende:
Goed initiatief jongens!
Zijn de jonge democraten vóór een bindend referendum, en zo ja, accepteren zij dan de deskundigheid en de nuance van de uitkomst (of gebrek daaraan)?

mvg
Hoi! Het referendum kan een heel mooi medium zijn om directe democratie toe te passen, maar dit is niet in alle gevallen even handig!

De Jonge Democraten pleiten voor een nationaal referendum in twee gevallen: bij een grondwetswijziging of bij een soevereiniteitsoverdracht. Andere landelijke thema's zijn vaak te complex voor een referendum.

Op lokaal en provinciaal niveau zijn er ook twee gevallen waarin het zeer bruikbaar is. Lokaal niveau kan hierin ook slechts een wijk of stadsgedeelte zijn. Bij een raadgevend referendum wordt de bevolking vooraf advies gevraagd over een beleidsmaatregel. Bij het correctief referendum kan de bevolking een reeds genomen besluit terugdraaien. Bij beide referenda geldt een minimale opkomst van een-derde van de kiesgerechtigden om het referendum geldig te kunnen verklaren.
pi_169356543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:04 schreef richolio het volgende:
Hoi! Leuk. :)

Ik vroeg me af in hoeverre Jonge Democraten kritisch is op D66? JD is er volgens mij ook om D66 scherp te houden. Gebeurt dit ook echt, of vinden jullie het meestal wel prima?
Zeker zijn wij kritisch. Wat voor mij het meest extreme is, is dat wij ooit opgeroepen hebben dat Hans van Mierlo beter zijn spullen kon pakken. Van Mierlo is één van de partijoprichters geweest. Ik weet niet meer precies wanneer dit gebeurd was maar er zijn nog wel berichten over te vinden.

Vaak spreken de voorzitters van de JD op de D66 congressen kritisch over de partijlijn van D66. Dat kunnen veel D66'ers ook weer waarderen.

Groet,

Wouter
pi_169356554
Ohja: op jullie Twitter-account staat dat jullie met 5.600 leden de grootste politieke jongerenorganisatie zijn. SGP-jongeren zegt echter dat zij er ongeveer 7.000 hebben. Hoe zit dat nou? :P
(she/her)
pi_169356592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:05 schreef Fylax het volgende:

[..]

Heb je ook voorbeelden/een voorbeeld van iets waar jullie tegen D66 zijn ingegaan? :)
We hebben ooit gezegd dat Hans van Mierlo moest aftreden (toen hij nog in het kabinet zat). Van Mierlo was nog wel een van de oprichters van D66. Door de jaren heen halen wij wel eens kritisch uit. Nu zijn we een beetje lief i.v.m de verkiezingen.

Groet,

Wouter
pi_169356607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:06 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Moesten jullie hier om lachen of vonden jullie dit smakeloos?
Keihard gelachen! En daarna hebben we Papa Pechtold getroost.
pi_169356611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:12 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Hoi! Het referendum kan een heel mooi medium zijn om directe democratie toe te passen, maar dit is niet in alle gevallen even handig!

De Jonge Democraten pleiten voor een nationaal referendum in twee gevallen: bij een grondwetswijziging of bij een soevereiniteitsoverdracht. Andere landelijke thema's zijn vaak te complex voor een referendum.

Op lokaal en provinciaal niveau zijn er ook twee gevallen waarin het zeer bruikbaar is. Lokaal niveau kan hierin ook slechts een wijk of stadsgedeelte zijn. Bij een raadgevend referendum wordt de bevolking vooraf advies gevraagd over een beleidsmaatregel. Bij het correctief referendum kan de bevolking een reeds genomen besluit terugdraaien. Bij beide referenda geldt een minimale opkomst van een-derde van de kiesgerechtigden om het referendum geldig te kunnen verklaren.
Ook als soevereiniteitsoverdracht vaak het onderwerp is waar populisten op inspelen, bijvoorbeeld bij de EU?
pi_169356612
D66-Statenlid Hans van Wageningen zegt dat Wilders hoopt op een grote aanslag voor de verkiezingen. Denken jullie ook dat Geert iedereen dood wil?
standaarddrinker
pi_169356636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:07 schreef Achterhoker het volgende:
Welke partijen hebben bij D66 de voorkeur bij het vormen van een coalitie?
Ik zou de persoonlijke smaken van Pechtold niet weten. Wel zie je dat GroenLinks, PvdA en (het groene deel van) de VVD. Een echte middenpartij.

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:16:09 #32
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169356637
Bent u niet van mening dat we beter toenadering kunnen zoeken tot Rusland in plaats van ze tegen ons in het harnas te jagen?
Fade to Black
pi_169356644
Ik ben benieuwd naar jullie visie op Nederlandse zorg verzekering?
Moet er eigen risico eraf of niet?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:17:40 #34
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169356685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:03 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Zeg maar ‘je’ hoor! Wij denken dat er veel mogelijkheden zijn om integratie te bevorderen, participatie in de samenleving is de sleutel daartoe. Het volgen van een inburgeringscursus is essentieel om de integratie te stimuleren.Verder zijn wij niet zo’n fan van conclusies trekken over hele bevolkingsgroepen, maar kijken liever naar het individu… Die moet alle mogelijkheden krijgen om te integreren en participeren. En dat is exact waarom we kritiek hebben op Wilders: want juist hele bevolkingsgroepen wegzetten in plaats van mensen te zien als individuen, dat is discrimineren.

Groetjes,
Laura
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:16 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Ik zou de persoonlijke smaken van Pechtold niet weten. Wel zie je dat GroenLinks, PvdA en (het groene deel van) de VVD. Een echte middenpartij.

Groet,

Wouter
Bedankt voor jullie antwoorden. :)
Fade to Black
  Redactie Games dinsdag 7 maart 2017 @ 19:17:42 #35
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_169356686
Hallo! Tof dat jullie dit doen. :)

Ik heb een vraag rondom de privatisering van het land. Ik weet dat jullie geen voorstander zijn van een nationaal zorgfonds zoals de SP, maar vinden jullie dat we te ver zijn doorgeschoten met de privatisering van onder andere openbaar vervoer en integratiecursussen waardoor de kwaliteit van de dienst lager ligt, of vinden jullie het goed zoals het nu is?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:18:16 #36
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169356702
Persoonlijk vraagje:
Wat heeft jullie destijds doen besluiten je aan te melden bij een politieke jongerenorganisatie (en waarom specifiek JD)?
En wat is voor jullie de motivatie geweest om het hierbinnen te schoppen tot secretaris internationaal en voorzitter?

Bonusvraag: Wat zijn jullie ambities voor de toekomst? Verder binnen de politieke/maatschappelijke/sociaal-economische wereld?

Overigens bedankt dat jullie dit hier willen doen!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:18:20 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356706
de Jonge Democraten kunnen natuurlijk enkel voor zichzelf spreken en niet voor D66. We kunnen ze dus beter naar hun standpunten vragen dan naar die van D66
Laffe huichelaar
pi_169356709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:10 schreef sungid.hallo het volgende:
Hoe denken jullie over een fusie met de JOVD, om zo één groot liberaal jongerenblok te vormen? En is daarnaast één van jullie aanwezig als spreker bij de bijeenkomst van de JD aankomende donderdag?
Jaaaaaaaa... Dit is misschien niet algemeen bekend, maar enkele jaren geleden (lees, een jaar of 10) waren er serieuze gesprekken hierover. Maar dat gaat denk ik niet gebeuren, we houden er als JD toch iets andere (liberalere) ideeën op na! Anyway, op internationaal niveau zitten we bij dezelfde koepelorganisaties (LYMEC en IFLRY), en daar werken we ook weleens samen... Toch zal er uiteindelijk een fusie niet in zitten.

Groetjes,
Laura
pi_169356715
D66 is nogal een voorstander van diversiteit (ik ook trouwens) maar geeft daarin de islam nogal veel ruimte. Nu weten we dat dat binnen de religieuze gemeenschappen en zeker de islamitische vrije keuze nogal beperkt is. Een vrije keuze voor kinderen binnen een islamitisch gezin of het uitsluiten van afvalligen is een grote uitdaging binnen de religieuze gemeenschappen, maar zeker binnen de islamitische.

Hoe kan het dan zijn dat juist D66 zo een lans aan het breken is om ruimte te geven aan deze vrijheid beperkende ideologie?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_169356727
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:11 schreef Amarantha het volgende:
Ik heb geen vragen voor jullie maar ik wil wel even aangeven dat ik het leuk vind dat jullie dit (een Q&A) doen. :)
Wij vinden jou ook leuk!

Groetjes,
Laura
pi_169356755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:08 schreef timmmmm het volgende:
User Kaneelstokje vraagt zich het volgende af. Aangezien het democratisch proces en daaruit volgende beslissingen zo breed mogelijk gedragen moeten worden, wat denken jullie dat er moet gebeuren om meer mensen aan te spreken en te betrekken bij de politiek?

Met als bonusvraagje uit mezelf naar de jongerenopkomst. De jongerenopkomst is altijd heel laag vergeleken bij de gewone opkomst. Zijn jullie met mij eens dat dat een groot probleem is en hebben jullie als jongerenpartij misschien ideeën hoe dit tegengegaan kan worden?
Initiatieven buiten de politiek om trekken, zoals G1000 bijvoorbeeld, krijgen wij als democraten een warm hart van. Een referendum staat ook dichtbij ons gedachtengoed. Verder hebben we al een aardig systeem waar er breedt draagvlak moet zijn voordat er een wet is. Stem daarom 15 maart ook wat je hart zegt, en ga niet strategisch stemmen.

Bonusantwoord: Wat voor ons het meest effectief heeft gewerkt is dat jongeren hun vrienden meenemen naar de stembus. Bespreek het thuis op de voetbalclub want je hebt meer raakvlakken met de samenleving dan je denkt.

groet,

Wouter
pi_169356774
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:09 schreef richolio het volgende:
Zien we Wouter of Laura over tien jaar als de nieuwe Alexander Pechtold?
Laura. Hoogste tijd voor een vrouwelijke premier.

groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:21:37 #43
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169356785
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:21 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Laura. Hoogste tijd voor een vrouwelijke premier.

groet,

Wouter
_O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169356788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:21 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Laura. Hoogste tijd voor een vrouwelijke premier.

groet,

Wouter
:D _O_
(she/her)
pi_169356818
Is er draagvlak voor een vestiging van de JD in Amersfoort? Diverse mensen zijn er in Afoort wel voor in...
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:22:44 #46
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_169356825
Hallo, leuk dat jullie er zijn.

wat vinden jullie van TTIP en CETA?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:23:14 #47
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_169356834
Hoe denken jullie over coffeeshops? Open of sluiten? Waarom?
pi_169356835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:12 schreef Fylax het volgende:
Ohja: op jullie Twitter-account staat dat jullie met 5.600 leden de grootste politieke jongerenorganisatie zijn. SGP-jongeren zegt echter dat zij er ongeveer 7.000 hebben. Hoe zit dat nou? :P
Hoi Fylax,

Wij zijn voor jongeren tussen de 16 en 27 jaar de grootste jongerenpartij (JD: 4700, SGPJ:3300). Echter mogen PJOs zelf hun leeftijdsgrenzen aangeven. Bij de SGPJ mogen jongeren al vroeger lid worden, en daardoor zijn ze 'absoluut' de grootste, maar relatief (de leeftijd die MinBZK aanhoudt) zijn wij de grootste.

Groetjes,
Laura
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:23:32 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:20 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Initiatieven buiten de politiek om trekken, zoals G1000 bijvoorbeeld, krijgen wij als democraten een warm hart van. Een referendum staat ook dichtbij ons gedachtengoed. Verder hebben we al een aardig systeem waar er breedt draagvlak moet zijn voordat er een wet is. Stem daarom 15 maart ook wat je hart zegt, en ga niet strategisch stemmen.

Bonusantwoord: Wat voor ons het meest effectief heeft gewerkt is dat jongeren hun vrienden meenemen naar de stembus. Bespreek het thuis op de voetbalclub want je hebt meer raakvlakken met de samenleving dan je denkt.

groet,

Wouter
Ga ik je namens user Heywoodu een duivels dilemma voorleggen mbt de jongerenopkomst en dat we die allemaal hoog willen hebben. Er zullen zo'n 500.000-600.000 van 18 t/m 20 zijn.

Als je moest kiezen, een opkomst van 50.000 die allemaal D66 stemmen of een opkomst van 400.000 die allemaal PVV stemmen. Een gewetensvraag
Laffe huichelaar
pi_169356848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil in cultuur tussen de JOVD en jullie, dat vind ik wel interessant :D
Tja lastig om te zeggen zonder een andere organisatie af te kraken. Ik vind het altijd belangrijk dat een jongerenorganisatie laagdrempelig is en praktisch geen hirarchie. Die ervaring had ik daar niet (2011, betekend niet dat het nog steeds zo is). Tip voor alle PJO's; ga niet bowlen in pak als introductie. Wekt de indruk dat je jezelf te serieus neemt.

Groet,

Wouter
pi_169356853
Vinden jullie Trump zoals elke andere progressieve partij een gevaar voor de democratie of denken jullie dat hij het heersende establishment kan omverwerpen?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:23:57 #52
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169356856
Wat is jullie (even persoonlijk ook) grootste punt van kritiek op D66 op dit moment? Of zijn die er niet echt bij jullie?

En waarom zouden jongeren nu op D66 moeten stemmen in plaats van GL?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169356880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:15 schreef DrDentz het volgende:
D66-Statenlid Hans van Wageningen zegt dat Wilders hoopt op een grote aanslag voor de verkiezingen. Denken jullie ook dat Geert iedereen dood wil?
Wat een gekke uitspraak. Nee dat hopen wij zeker niet! Minder stemmingmakerij, meer beter.

Groetjes,
Laura
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:25:02 #54
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:23 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Tja lastig om te zeggen zonder een andere organisatie af te kraken. Ik vind het altijd belangrijk dat een jongerenorganisatie laagdrempelig is en praktisch geen hirarchie. Die ervaring had ik daar niet (2011, betekend niet dat het nog steeds zo is). Tip voor alle PJO's; ga niet bowlen in pak als introductie. Wekt de indruk dat je jezelf te serieus neemt.

Groet,

Wouter
Bowlen in pak lijkt me sowieso niet aan te raden, bijzonder onpraktisch
Laffe huichelaar
pi_169356922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:24 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Wat een gekke uitspraak. Nee dat hopen wij zeker niet! Minder stemmingmakerij, meer beter.

Groetjes,
Laura
Wat vinden jullie dan van de reactie van Pechtold? Hij noemde het 'onhandig en overstandig'. Had hij niet wat feller moeten zijn over zijn Statenlid?
(she/her)
pi_169356948
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie visie op Nederlandse zorg verzekering?
Moet er eigen risico eraf of niet?
Nee alleen vermindering voor zij die het niet kunnen betalen en de langdurig zieken. Overigens is de JD voor een inkomsten afhankelijk eigen risico, volgens mij is dat net anders dan D66.

Anyway, een aanrader voor jou misschien Lisence to Heal. Ons manifest met andere PJO's over dure medicijnen.

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:27:14 #57
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_169356951
Als het om milieu gaat: waarom moet ik voor D66 kiezen, en niet voor Groenlinks?
pi_169356958
Ik heb een vraag over mensenrecht van VN verdrag. Kan je zich daarin vinden. Of moet het juist uitgebreid worden. Hoe wil je dat gaan doen.

Bonusvraag: Gaan jullie ook Nederlandse gebarentaal erkennen?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169356968
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:16 schreef Achterhoker het volgende:
Bent u niet van mening dat we beter toenadering kunnen zoeken tot Rusland in plaats van ze tegen ons in het harnas te jagen?
Hoi Achterhoker,

Ik antwoord nu even als iemand die veel onderzoek heeft gedaan in Oost-Europese landen. Rusland is op dit moment, onder Putin, echt niet een bondgenoot die we moeten willen hebben. We kunnen ons beter richten op verder samenwerking binnen Europa en de EU hervormen en versterken, dan dat we bondjes proberen te sluiten met Rusland.

Groetjes!
Laura
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:28:05 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169356979
Een brutale vraag en je hoeft er geen antwoord op te geven:

Wat gaan jullie stemmen, weten jullie dat al? D66 ligt voor de hand, maar is dat bij voorbaat al een uitgemaakte zaak voor jullie of is er twijfel?
Laffe huichelaar
pi_169356998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:17 schreef Puddington het volgende:
Hallo! Tof dat jullie dit doen. :)

Ik heb een vraag rondom de privatisering van het land. Ik weet dat jullie geen voorstander zijn van een nationaal zorgfonds zoals de SP, maar vinden jullie dat we te ver zijn doorgeschoten met de privatisering van onder andere openbaar vervoer en integratiecursussen waardoor de kwaliteit van de dienst lager ligt, of vinden jullie het goed zoals het nu is?
We zijn niet tegen privatisering maar wij zijn ook niet voor monopolies. De positie van zulke ondernemingen moet altijd kwetsbaar zijn, anders heeft het geen zin.

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:30:06 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357035
Een vraag naar jullie point of view over de EU, welke kant moeten we daarmee op?
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:12 schreef DevFreak het volgende:
Bij nader inzien heb ik nog wel een vraag. Als voorstander van de Europese Unie zie ik dat velen het instituut in twijfel trekken door allerlei zaken. Als grootste reden is dit toch wel het lage democratisch gehalte. Met als gevolg mensen die stemmen op de meest achterlijke nationalistische partijen. Oef.

Zou de Europese Unie niet hervormd moeten worden tot superstaat, vergelijkbaar met de VS? Met vergelijkbaar democratisch stelsel? Want zoals het nu ontworpen is, is het verdoemd ten onder te gaan. Logisch.

We hebben één gezamenlijke munt, open grenzen, maar we zijn kennelijk de democratie en bureaucratie vergeten. Bureaucratie omdat ieder land nog altijd een eigen federale overheid heeft en een eigen stelsel. Dus: allemaal een eigen schoolsysteem, gezondheid stelsel etc. Niet echt logisch op deze manier.

Waarom worden de vele economische vluchtelingen, want dat zijn het, niet geweerd? Waarom het asiel niet beperken tot echte vluchtelingen? Geen maximum, maar strenge selectie?
Laffe huichelaar
pi_169357054
Hallo.
Erg informatief topic.
Groetjes w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_169357063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:24 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Wat een gekke uitspraak. Nee dat hopen wij zeker niet! Minder stemmingmakerij, meer beter.

Groetjes,
Laura
meh
pi_169357065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:18 schreef truthortruth het volgende:
D66 is nogal een voorstander van diversiteit (ik ook trouwens) maar geeft daarin de islam nogal veel ruimte. Nu weten we dat dat binnen de religieuze gemeenschappen en zeker de islamitische vrije keuze nogal beperkt is. Een vrije keuze voor kinderen binnen een islamitisch gezin of het uitsluiten van afvalligen is een grote uitdaging binnen de religieuze gemeenschappen, maar zeker binnen de islamitische.

Hoe kan het dan zijn dat juist D66 zo een lans aan het breken is om ruimte te geven aan deze vrijheid beperkende ideologie?
Omdat integratie en het dialoog aangaan de enige optie is om dit aan te pakken. Er zijn ook sterk conservatieve stromen binnen het Christendom, ook zij worden kritisch aangepakt door de samenleving. Ik durf wel te stellen dat dit soort religies niet gevaarlijk zijn voor ons maar wij eerder gevaarlijk voor die manier van denken. Vooral omarmen dus.

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:32:06 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_169357073
Ik hoop dat D66 zich blijft inzetten om zo snel mogelijk tot een Europese Federatie te komen.
pi_169357075


Is dit friet of patat?
standaarddrinker
pi_169357081
Hallo en leuk dat jullie meedoen! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie er nu bij zitten, zouden jullie een actiefoto willen posten? c_/ 8-)
pi_169357082
Wat vinden jullie eigenlijk van het nieuwe initiatief GeenPeil, dat de democratie 'van binnenuit wil herstellen'? Eigenlijk een beetje dezelfde gedachte als toen D66 werd opgericht toch? Het veranderen/democratiseren van het huidige stelsel.
(she/her)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:32:25 #70
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_169357083
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:32 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit friet of patat?
Patat
pi_169357098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:32 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit friet of patat?
Duidelijk Vritten
pi_169357102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:30 schreef timmmmm het volgende:
Een vraag naar jullie point of view over de EU, welke kant moeten we daarmee op?

[..]

speciaal even PC aangezet om alles te volgen :)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:33:33 #73
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_169357108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:28 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

We zijn niet tegen privatisering maar wij zijn ook niet voor monopolies. De positie van zulke ondernemingen moet altijd kwetsbaar zijn, anders heeft het geen zin.

Groet,

Wouter
ik vind de posities van de zorgverzekeraars momenteel anders niet ontzettend kwetsbaar. In de media lees je dat er elk jaar winst wordt gemaakt, en toch moet die premie weer omhoog. Beetje rare combinatie wel.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_169357115
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:18 schreef Moira. het volgende:
Persoonlijk vraagje:
Wat heeft jullie destijds doen besluiten je aan te melden bij een politieke jongerenorganisatie (en waarom specifiek JD)?
En wat is voor jullie de motivatie geweest om het hierbinnen te schoppen tot secretaris internationaal en voorzitter?

Bonusvraag: Wat zijn jullie ambities voor de toekomst? Verder binnen de politieke/maatschappelijke/sociaal-economische wereld?

Overigens bedankt dat jullie dit hier willen doen!
Hoi Moira.

Wat een leuke vraag! Ik kan natuurlijk niet voor Wouter antwoorden, maar zal het even namens mezelf doen. Ik ben ooit lid geworden van D66 omdat ik bij de vorige verkiezingen er achter kwam dat ze voor een groot deel bij mijn eigen ideeën aansloten, maar niet volledig. Dus ik dacht, als ik lid word, heb ik in ieder geval de mogelijkheid de dingen waar ik het niet mee eens ben te veranderen! Dan heb je zo'n combilidmaatschap voor jongeren, en werd ik automatisch lid van JD. Daar heb ik langs niks mee gedaan, tot er een oproep voor een delegatie naar een congres in Rusland voorbij kwam, vlak na Maidan! Dat was natuurlijk super vet! Dus daar heb ik me toen voor aangemeld, en ik mocht als nieuw lid gewoon mee :D Zo is dat vervolgens verder gegaan, ben ik lid geworden van onze Werkgroep Buitenlandse Zaken, naar andere congressen mee gegaan... En uiteindelijk me verkiesbaar gesteld voor Secretaris Internationaal. Eerste jaar verloor ik van iemand die al langer actief was bij de JD, maar een jaar later stelde ik me opnieuw verkiesbaar en nu heb ik deze super vette functie! :D

Mijn ambitie in de toekomst ligt wel om verder actief te gaan en blijven in de Europese politiek. Wellicht zie je me ooit nog op de lijst terug, maar alles op z'n tijd. Als je trouwens meer wilt weten over hoe je actief kan worden, mag je me ook later een berichtje sturen op twitter (@lauraneijenhuis).

Thanks voor de toffe vraag!

Groetjes,
Laura
pi_169357136
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:21 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Laura. Hoogste tijd voor een vrouwelijke premier.

groet,

Wouter
Cutie <3
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:34:24 #76
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357144
Wat is overigens jullie mening omtrent het leenstelsel/studiefinanciering?

Dat onderwijs betaalbaar moet blijven voor iedereen lijkt me vanzelfsprekend gewenst. Maar ik heb volgens mij uit groenlinkse hoek gehoord dat het leenstelsel moet blijven en daarentegen het collegegeld omlaag moet om de studieschuld te compenseren.
Zelf heb ik niet zo'n goed zicht op wat nu beter is. Ik ben blij dat ik nog studiefinanciering krijg, maar zo'n systeem moet ook weer met z'n tijd mee gaan (zonder daarin studenten te duperen).
Hoe zien jullie dit houdbaar voor je?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169357199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:23 schreef oppanganjastyle het volgende:
Hoe denken jullie over coffeeshops? Open of sluiten? Waarom?
Open. We kunnen alleen wat voor de wietgebruiker betekenen als we de keten van producent tot consument reguleren. Het wegstoppen in de schaduw van de markt lost niet op. Overigens vinden wij de harddrugs ook gelegaliseerd moeten worden. *grabs popcorn*

Groet,

Wouter
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:36:23 #78
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357201
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:33 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Hoi Moira.

Wat een leuke vraag! Ik kan natuurlijk niet voor Wouter antwoorden, maar zal het even namens mezelf doen. Ik ben ooit lid geworden van D66 omdat ik bij de vorige verkiezingen er achter kwam dat ze voor een groot deel bij mijn eigen ideeën aansloten, maar niet volledig. Dus ik dacht, als ik lid word, heb ik in ieder geval de mogelijkheid de dingen waar ik het niet mee eens ben te veranderen! Dan heb je zo'n combilidmaatschap voor jongeren, en werd ik automatisch lid van JD. Daar heb ik langs niks mee gedaan, tot er een oproep voor een delegatie naar een congres in Rusland voorbij kwam, vlak na Maidan! Dat was natuurlijk super vet! Dus daar heb ik me toen voor aangemeld, en ik mocht als nieuw lid gewoon mee :D Zo is dat vervolgens verder gegaan, ben ik lid geworden van onze Werkgroep Buitenlandse Zaken, naar andere congressen mee gegaan... En uiteindelijk me verkiesbaar gesteld voor Secretaris Internationaal. Eerste jaar verloor ik van iemand die al langer actief was bij de JD, maar een jaar later stelde ik me opnieuw verkiesbaar en nu heb ik deze super vette functie! :D

Mijn ambitie in de toekomst ligt wel om verder actief te gaan en blijven in de Europese politiek. Wellicht zie je me ooit nog op de lijst terug, maar alles op z'n tijd. Als je trouwens meer wilt weten over hoe je actief kan worden, mag je me ook later een berichtje sturen op twitter (@lauraneijenhuis).

Thanks voor de toffe vraag!

Groetjes,
Laura
Tof zeg :D
Was je ook vanuit de middelbare school al actief in buitenschoolse debatten etc.?
En hoe ziet je takenpakket als Secretaris Internationaal eruit?

Jij bedankt voor je antwoord natuurlijk :7
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:37:05 #79
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:36 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Open. We kunnen alleen wat voor de wietgebruiker betekenen als we de keten van producent tot consument reguleren. Het wegstoppen in de schaduw van de markt lost niet op. Overigens vinden wij de harddrugs ook gelegaliseerd moeten worden. *grabs popcorn*

Groet,

Wouter
Kan ik niet op Wouter van Erkel stemmen volgende week?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169357224
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:22 schreef rulerofdeath het volgende:
Hallo, leuk dat jullie er zijn.

wat vinden jullie van TTIP en CETA?
Handelsverdragen zijn stiekem super belangrijk voor ons als handelslandje, maar het is wel belangrijk dat deze op een transparante en democratische manier tot stand komen. Dat was bij TTIP en CETA niet het geval! En daar zitten nu wat haken en ogen aan waar we allemaal niet blij van worden (bedrijven die overheden mogen aanklagen?!)

Groetjes,
Laura
pi_169357233
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ga ik je namens user Heywoodu een duivels dilemma voorleggen mbt de jongerenopkomst en dat we die allemaal hoog willen hebben. Er zullen zo'n 500.000-600.000 van 18 t/m 20 zijn.

Als je moest kiezen, een opkomst van 50.000 die allemaal D66 stemmen of een opkomst van 400.000 die allemaal PVV stemmen. Een gewetensvraag
Makkie; 400.000 die allemaal PVV stemmen. Als democraat vind ik het belangrijk dat iedereen zich laat vertegenwoordigen bij de stembus. Ookal is de lijsttrekker een pannenkoek.

Groet,

Wouter
pi_169357245
Gaat D66 voor een verrassing zorgen en de grootste partij worden volgende week? :)
(she/her)
pi_169357260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:37 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Makkie; 400.000 die allemaal PVV stemmen. Als democraat vind ik het belangrijk dat iedereen zich laat vertegenwoordigen bij de stembus. Ookal is de lijsttrekker een pannenkoek.

Groet,

Wouter
je bent zelf een pannenkoek

Groet,

Jan
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:38:59 #84
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef Nibb-it het volgende:
Als het om milieu gaat: waarom moet ik voor D66 kiezen, en niet voor Groenlinks?
Vergeet PvdD niet. Daar neig ik nu juist weer meer naar :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:40:34 #85
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169357305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:38 schreef Fylax het volgende:
Gaat D66 voor een verrassing zorgen en de grootste partij worden volgende week? :)
Ze zijn niet helderziend hé :P

Heel tof dat jullie dit doen Laura en Wouter ^O^
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169357313
Toen van Mierlo dood ging begreep ik de moraal vd partij v D66 niet meer
eerst wat het volgens mij liberaal wat voor mij innovatie betekende

maar ik zag D66 steeds meer veranderanderen in D65 en toen begon ik te wtijfelen wat D66 nou betekend?

wat is het eigenlijk, is het nou liberaal?, of conservatief? of een combinatie?

met vleugjes van vooruitstevendheid?

zeg maar we zeggen we investeren in onderwijs maar we doen het lekker toch niet!

als ik 1 ding van Hans van Mierlo heb geleerd , is dat ie struktureel vooruit keek, ik zie nu en vechtpartij

wat mij conservatief naakt
pi_169357323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:23 schreef richolio het volgende:
Wat is jullie (even persoonlijk ook) grootste punt van kritiek op D66 op dit moment? Of zijn die er niet echt bij jullie?

En waarom zouden jongeren nu op D66 moeten stemmen in plaats van GL?
Mijn grootste punt is dat de partij netjes en bestuurlijk is geworden. Veel ideeën op congressen worden verworpen op basis van realiteitszin. Misschien komt het omdat ik nog jong ben maar ik vind dat de partij wel wat idealistischer mag zijn.

GroenLinks en D66 verschillen op het econmische vlak hoofdzakelijk. Daar is D66 liberaal. Ikzelf vind het belangrijk dat bedrijven en ZZP'ers de ruimte krijgen en niet worden belast met te veel belastingen en verplichtingen. GL heeft behoorlijk veel onpopulaire belastingen.

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:41:31 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357336
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:36 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Open. We kunnen alleen wat voor de wietgebruiker betekenen als we de keten van producent tot consument reguleren. Het wegstoppen in de schaduw van de markt lost niet op. Overigens vinden wij de harddrugs ook gelegaliseerd moeten worden. *grabs popcorn*

Groet,

Wouter
Toch even een kritische vraag hierover hoor. Ik woon zelf in Roosendaal (niet in een vermeende achterbuurt zoals waar de Jessias is opgegroeid, want die hebben we hier helemaal niet in Roosendaal) en er zijn hier gewoon ontzettend veel drugsgerelateerde problemen, vooral met lui van over de grens.

Als het makkelijker is om aan al die zooi te komen, nemen die problemen met mensen die zich van over de grens hier volladen met drugs alleen maar toe. Wat ga je daar aan doen dan? Roosendaal is ook niet de enige grensgemeente die tegen die problemen aanloopt natuurlijk
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:41:57 #89
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_169357350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:37 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Handelsverdragen zijn stiekem super belangrijk voor ons als handelslandje, maar het is wel belangrijk dat deze op een transparante en democratische manier tot stand komen. Dat was bij TTIP en CETA niet het geval! En daar zitten nu wat haken en ogen aan waar we allemaal niet blij van worden (bedrijven die overheden mogen aanklagen?!)

Groetjes,
Laura
Ja daarom. is dat dan geen raar en ondemocratisch verdrag?
D66 vindt dat een belangrijk verdrag dat er zo snel mogelijk door gedrukt moet worden. Ben je het daar ook mee eens?
Als ik me niet vergis wordt er momenteel toch ook wel handel bedreven tussen deze landen. waarom zou daar per se zo'n verdrag voor nodig zijn? (misschien is deze stelling iets te kort door de bocht)
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:42:45 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357375
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:40 schreef christmastsunami het volgende:
Toen van Mierlo dood ging begreep ik de moraal vd partij v D66 niet meer
eerst wat het volgens mij liberaal wat voor mij innovatie betekende

maar ik zag D66 steeds meer veranderanderen in D65 en toen begon ik te wtijfelen wat D66 nou betekend?

wat is het eigenlijk, is het nou liberaal?, of conservatief? of een combinatie?

met vleugjes van vooruitstevendheid?

zeg maar we zeggen we investeren in onderwijs maar we doen het lekker toch niet!

als ik 1 ding van Hans van Mierlo heb geleerd , is dat ie struktureel vooruit keek, ik zie nu en vechtpartij

wat mij conservatief naakt
Ik snap hier helemaal niks van, ik hoop dat Wouter en Laura beter begrijpend kunnen lezen, zelfs mét uitdagingen in de tekst
Laffe huichelaar
pi_169357379
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef Nibb-it het volgende:
Als het om milieu gaat: waarom moet ik voor D66 kiezen, en niet voor Groenlinks?
Internationaal gezien doet D66 het iets beter :) Toch is D66 naar ons idee realistischer. Zo wil GL terrasverwarmers verbieden maar bereik je daar naar ons idee niets mee. Aanpakken bij de kern van het probleem; de energievoorziening.

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:43:17 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:37 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Handelsverdragen zijn stiekem super belangrijk voor ons als handelslandje, maar het is wel belangrijk dat deze op een transparante en democratische manier tot stand komen. Dat was bij TTIP en CETA niet het geval! En daar zitten nu wat haken en ogen aan waar we allemaal niet blij van worden (bedrijven die overheden mogen aanklagen?!)

Groetjes,
Laura
Waarom zouden bedrijven overheden niet mogen aanklagen dan?
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:43:22 #93
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169357394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Hoi Achterhoker,

Ik antwoord nu even als iemand die veel onderzoek heeft gedaan in Oost-Europese landen. Rusland is op dit moment, onder Putin, echt niet een bondgenoot die we moeten willen hebben. We kunnen ons beter richten op verder samenwerking binnen Europa en de EU hervormen en versterken, dan dat we bondjes proberen te sluiten met Rusland.

Groetjes!
Laura
En wat zijn de belangrijkste redenen daarvoor? Rusland is/was een ontzettend grote afzetmarkt voor met name de Nederlandse landbouw maar ook andere sectoren. Ik zou me zeer goed kunnen voorstellen dat Rusland de expansiedrift van de EU als een bedreiging ziet.

En waarom pleit u voor meer EU? Per saldo stroomt er alleen maar geld van de rijkere landen naar de armere landen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fade to Black
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:43:45 #94
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_169357402
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:37 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Makkie; 400.000 die allemaal PVV stemmen. Als democraat vind ik het belangrijk dat iedereen zich laat vertegenwoordigen bij de stembus. Ook al is vind ik de lijsttrekker een pannenkoek.

Groet,

Wouter
even gecorrigeerd ;)
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:43:56 #95
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169357408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Nee alleen vermindering voor zij die het niet kunnen betalen en de langdurig zieken. Overigens is de JD voor een inkomsten afhankelijk eigen risico, volgens mij is dat net anders dan D66.

Anyway, een aanrader voor jou misschien Lisence to Heal. Ons manifest met andere PJO's over dure medicijnen.

Groet,

Wouter
Zijn er meer zaken die jullie inkomstenafhankelijk zouden willen maken?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169357411
Dag Laura en die andere,

Wat vinden jullie als Pro-EuropeseUnieschen van het beleid van de ECB? En wat moet er volgens jullie gebeuren aan de economische ramp die zich op dit moment in Italië voltrekt en waar we ongetwijfeld volgend jaar de gevolgen van gaan zien in Nederland?
pi_169357427
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:28 schreef timmmmm het volgende:
Een brutale vraag en je hoeft er geen antwoord op te geven:

Wat gaan jullie stemmen, weten jullie dat al? D66 ligt voor de hand, maar is dat bij voorbaat al een uitgemaakte zaak voor jullie of is er twijfel?
Ikzelf stem Paul van Meenen (D66). Niet alle landelijk bestuurders van de JD zijn het er al over uit, we hebben zelfs een zwevende kiezer!

Groet,

Wouter
pi_169357431
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik snap hier helemaal niks van, ik hoop dat Wouter en Laura beter begrijpend kunnen lezen, zelfs mét uitdagingen in de tekst
joh rot nou toch op, toen van Mierlo dood ging was het gedachtengoed dood
pi_169357464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:30 schreef timmmmm het volgende:
Een vraag naar jullie point of view over de EU, welke kant moeten we daarmee op?

[..]

Wij denken er hetzelfde over. Echter, de democratisering en transparantie moeten natuurlijk wel worden doorgevoerd voor dat een Federaal Europa mogelijk is! Kijk voor meer details over onze standpunten vooral hier:
https://visie.jongedemocraten.nl/programma/hoofdstuk/12/
pi_169357471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:30 schreef superniger het volgende:
Hallo.
Erg informatief topic.
Groetjes w/
Groetjes terug!

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:46:16 #101
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_169357473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:31 schreef Jonge-Democraten het volgende:
Omdat integratie en het dialoog aangaan de enige optie is om dit aan te pakken. Er zijn ook sterk conservatieve stromen binnen het Christendom, ook zij worden kritisch aangepakt door de samenleving. Ik durf wel te stellen dat dit soort religies niet gevaarlijk zijn voor ons maar wij eerder gevaarlijk voor die manier van denken. Vooral omarmen dus.

Groet,

Wouter
Je gaat er van uit dat iedereen een redelijk persoon is waar je een rationeel gesprek mee kunt voeren en dat die persoon tot op zekere hoogte bereid is tot het maken van compromissen. Er zijn echter altijd individuen waarmee dat niet kan.

In een eerdere post geef je aan dat er meer moet worden ingezet op integratie. Hierbij ga je er van uit dat iedereen kan/wil integreren en huisje-boompje-beesje wil met een baan en een gezin en een toekomst etc. Er zijn ook hier echter individuen die totaal niet willen integreren of totaal niet willen/kunnen werken (stel dat je bevoorbeeld te maken hebt met een Somalische vluchteling met een IQ van 70, analfabetisme en agressieproblemen).

Wat is jullie plan voor dit soort individuen? En wat willen jullie doen als dit soort probleem-individuen op steeds grotere schaal Nederland en de EU binnen komen wandelen?
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:46:39 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:44 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

joh rot nou toch op, toen van Mierlo dood ging was het gedachtengoed dood
Dus wat je wil vragen is: is D66 nog wel zo vooruitstrevend als de bedoeling was toen de partij werd opgericht of is dat doodgegaan met van Mierlo. Want je weet niet meer waar de partij nu eigenlijk voor staat

Is dat een goede samenvatting?

Op zich een goede vraag natuurlijk, maar de Jonge Democraten kunnen niet zo makkelijk voor de D66 spreken. Het zijn natuurlijk wel twee verschillende entiteiten. Maar we zullen zien waar ze mee komen!
Laffe huichelaar
pi_169357502
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:32 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat D66 zich blijft inzetten om zo snel mogelijk tot een Europese Federatie te komen.
De JD is in ieder geval voor een federaal europa, wij gaan ons best doen

groet,

Wouter
pi_169357503
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:45 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Wij denken er hetzelfde over. Echter, de democratisering en transparantie moeten natuurlijk wel worden doorgevoerd voor dat een Federaal Europa mogelijk is! Kijk voor meer details over onze standpunten vooral hier:
https://visie.jongedemocraten.nl/programma/hoofdstuk/12/
Kunnen jullie misschien een keer een avond organiseren en Guy Verhofstadt en EU tegenstanders uitnodigen? Wordt waarschijnlijk een vlammend debat en kom zeker kijken dan!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:47:54 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:47 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Kunnen jullie misschien een keer een avond organiseren en Guy Verhofstadt en EU tegenstanders uitnodigen? Wordt waarschijnlijk een vlammend debat en kom zeker kijken dan!
Kom ik namens FOK! de razende reporter spelen
Laffe huichelaar
pi_169357541
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:32 schreef sneakydesert het volgende:
Hallo en leuk dat jullie meedoen! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie er nu bij zitten, zouden jullie een actiefoto willen posten? c_/ 8-)
Poeh. Dat kosten even moeite of ik snap de interface van FOK! nog niet helemaal. Anyway, Laura zit in Arnhem en ik in Groningen. Via Whatsapp melden wij aan elkaar wie welke vraag aan het beantwoorden is.

Groet,

Wouter
pi_169357547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Tof zeg :D
Was je ook vanuit de middelbare school al actief in buitenschoolse debatten etc.?
En hoe ziet je takenpakket als Secretaris Internationaal eruit?

Jij bedankt voor je antwoord natuurlijk :7
Ik was op de middelbare school wel vice-voorzitter van de leerlingenraad (in de 5e en 6e klas) en heb op tweetalig VWO gezeten dus ik was al wel internationaal geïnteresseerd! Maar mijn internationale loopbaan is pas begonnen toen ik 3 jaar geleden lid werd van de JD!

Mijn taken zijn vrij breed, maar hebben met alle internationale aspecten van de JD te maken. Sowieso de twee-wekelijkse bestuursvergaderingen met het landelijk bestuur en aanwezig zijn bij alle landelijke activiteiten (congressen, etc.). Maar voor mijn functie specifiek:
- Delegaties leiden naar internationale congressen (2x LYMEC en 2x IFLRY per jaar).
- Ondersteunen bij lokale afdelingen die uitwisselingen (twinnings) organiseren met internationale zusterorganisaties
- Coördineren van internationale team (Middle-East&North Africa, Latijns-Amerika, West-Afrika en US Elections).
- Korte lijn houden met de Werkgroepen Buitenlandse Zaken, Europa en Defensie en Internationale Veiligheid.
Verder nog veeeeellll meer. Maar dit is even een snel beeld :)
pi_169357550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:46 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat iedereen een redelijk persoon is waar je een rationeel gesprek mee kunt voeren en dat die persoon tot op zekere hoogte bereid is tot het maken van compromissen. Er zijn echter altijd individuen waarmee dat niet kan.

In een eerdere post geef je aan dat er meer moet worden ingezet op integratie. Hierbij ga je er van uit dat iedereen kan/wil integreren en huisje-boompje-beesje wil met een baan en een gezin en een toekomst etc. Er zijn ook hier echter individuen die totaal niet willen integreren of totaal niet willen/kunnen werken (stel dat je bevoorbeeld te maken hebt met een Somalische vluchteling met een IQ van 70, analfabetisme en agressieproblemen).

Wat is jullie plan voor dit soort individuen? En wat willen jullie doen als dit soort probleem-individuen op steeds grotere schaal Nederland en de EU binnen komen wandelen?
okay de aap is uit de mouw miouw
we hebben het dus over een immigratie probleem met een verstandelijke beperking, zeg dat dan
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:49:30 #109
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357572
Omdat JD niet op de kieslijst staat, toch even een D66-vraagje als aanvulling op de 'waarom D66 en niet GL' vragen:

Wat zijn in jullie ogen de belangrijkste verschillen tussen D66 en de Partij voor de Dieren, die bijv. de doorslag zouden kunnen geven dat ik op D66 ga stemmen en niet op PvdD?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169357574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:48 schreef Jonge-Democraten het volgende:
Dat kosten even moeite of ik snap de interface van FOK! nog niet helemaal.
Je kunt je foto uploaden op een fotodienst (zoals imgur.com) en de link van dat plaatje in [IMG]link hier[/IMG] tags plaatsen!
(she/her)
pi_169357583
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:32 schreef Fylax het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het nieuwe initiatief GeenPeil, dat de democratie 'van binnenuit wil herstellen'? Eigenlijk een beetje dezelfde gedachte als toen D66 werd opgericht toch? Het veranderen/democratiseren van het huidige stelsel.
Ja het is een gedachtengoed dat nog steeds binnen D66 leeft. Overigens lijkt het eerste praatje van Baudet heel erg op het begin van Van Mierlo. Wat dat betreft is die man nog springlevend.

Groet,

Wouter
pi_169357607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Ja het is een gedachtengoed dat nog steeds binnen D66 leeft. Overigens lijkt het eerste praatje van Baudet heel erg op het begin van Van Mierlo. Wat dat betreft is die man nog springlevend.

Groet,

Wouter
Ik bedoelde eigenlijk de partij GeenPeil, niet het referendum. Dus het idee van Kamerleden die als 'levende stemkastjes' fungeren.
(she/her)
pi_169357621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:33 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

ik vind de posities van de zorgverzekeraars momenteel anders niet ontzettend kwetsbaar. In de media lees je dat er elk jaar winst wordt gemaakt, en toch moet die premie weer omhoog. Beetje rare combinatie wel.
Het maken van winst is niet onwenselijk. Als het excersief is dan wel. Overigens zijn er te weinig zorgaanbieders wat mij betreft.

Groet,

Wouter
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:53:34 #114
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:48 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Ik was op de middelbare school wel vice-voorzitter van de leerlingenraad (in de 5e en 6e klas) en heb op tweetalig VWO gezeten dus ik was al wel internationaal geïnteresseerd! Maar mijn internationale loopbaan is pas begonnen toen ik 3 jaar geleden lid werd van de JD!

Mijn taken zijn vrij breed, maar hebben met alle internationale aspecten van de JD te maken. Sowieso de twee-wekelijkse bestuursvergaderingen met het landelijk bestuur en aanwezig zijn bij alle landelijke activiteiten (congressen, etc.). Maar voor mijn functie specifiek:
- Delegaties leiden naar internationale congressen (2x LYMEC en 2x IFLRY per jaar).
- Ondersteunen bij lokale afdelingen die uitwisselingen (twinnings) organiseren met internationale zusterorganisaties
- Coördineren van internationale team (Middle-East&North Africa, Latijns-Amerika, West-Afrika en US Elections).
- Korte lijn houden met de Werkgroepen Buitenlandse Zaken, Europa en Defensie en Internationale Veiligheid.
Verder nog veeeeellll meer. Maar dit is even een snel beeld :)
Thanks!
Gaaf hoor, mooi dat je zo je eigen steentje kunt bijdragen op je eigen interessegebied ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:54:40 #115
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_169357699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:48 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

okay de aap is uit de mouw miouw
we hebben het dus over een immigratie probleem met een verstandelijke beperking, zeg dat dan
Ik heb het meer over dit probleem, namelijk dat een aardig aandeel van de mensen die momenteel Europa binnen komen lopen niet in staat zullen zijn om hier ooit een bestaan op te bouwen en een bijdrage te leveren aan de maatschappij. Waardoor je dus al die frustratie krijgt, zowel van de autochtonen die vinden dat er geprofiteerd wordt omdat wat, bijna 70% van de Somaliers in de bijstand eindigt, en het voor die mensen zelf ook super frustrerend moet zijn dat ze hier niet mee kunnen doen omdat niemand ze een baan wil geven.

Hebben de JD nog een plan in de kast liggen wat hier een oplossing voor biedt?



Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_169357703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:34 schreef Moira. het volgende:
Wat is overigens jullie mening omtrent het leenstelsel/studiefinanciering?

Dat onderwijs betaalbaar moet blijven voor iedereen lijkt me vanzelfsprekend gewenst. Maar ik heb volgens mij uit groenlinkse hoek gehoord dat het leenstelsel moet blijven en daarentegen het collegegeld omlaag moet om de studieschuld te compenseren.
Zelf heb ik niet zo'n goed zicht op wat nu beter is. Ik ben blij dat ik nog studiefinanciering krijg, maar zo'n systeem moet ook weer met z'n tijd mee gaan (zonder daarin studenten te duperen).
Hoe zien jullie dit houdbaar voor je?
Het sociaal leenstelsel geeft alleen nog een basisbeurs aan de mensen die het echt nodig hebben. Dat wil zeggen; studenten uit arme gezinnen. In het sociale leenstelsel krijgen zij meer dan met de basisbeurs.

Een basisbeurs is verder naar mijn mening niet effectief. Mensen 300 euro in de schoot werpen zonder dat je er controle op hebt of het wel echt in het onderwijs gaat, dat vindt ik riskant.

De JD is atlijd voor het leenstelsel geweest omdat er geld vrij moest komen voor het onderwijs. Daar betalen we nu allemaal aan mee.

Groet,

Wouter
pi_169357708
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik heb een vraag over mensenrecht van VN verdrag. Kan je zich daarin vinden. Of moet het juist uitgebreid worden. Hoe wil je dat gaan doen.

Bonusvraag: Gaan jullie ook Nederlandse gebarentaal erkennen?
Er zijn meerdere verdragen van de VN die zich richten op mensenrechten (vrouwenrechten, vluchtelingenrechten en nog 20 zo) en dat is natuurlijk super goed. Ik denk dat het de rol van Nederland is om dat te ratificeren en er voor te zorgen dat alle mensen ter wereld zich daarop kunnen beroepen!

Sorry ik weet niet genoeg van Nederlandse gebarentaal! :( Lijkt me logisch het te erkennen, maar ik ken de context niet zo goed..

Groetjes!
Laura
pi_169357741
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:32 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat D66 zich blijft inzetten om zo snel mogelijk tot een Europese Federatie te komen.
Wij ook!

Groetjes,
Laura
pi_169357751
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:37 schreef Moira. het volgende:

[..]

Kan ik niet op Wouter van Erkel stemmen volgende week?
Als voorzitter van de JD mag je geen dubbelrol hebben. Vera Bergkamp zou ik trouwens aanraden als je dit een belangrijk thema vindt. Zij is de vrijzinnige voorhoede binnen D66.

Groet,

Wouter
pi_169357767
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:56 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Wij ook!

Groetjes,
Laura
Zijn jullie bereid om hier een bindend referendum over uit te schrijven?
pi_169357774
Wat is jullie mening in het debat rond de komst van de Turkse minister om stemmen te werven voor het Turkse referendum?
pi_169357782
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:38 schreef Fylax het volgende:
Gaat D66 voor een verrassing zorgen en de grootste partij worden volgende week? :)
Geen idee eigenlijk. We hopen het wel natuurlijk maar de traditionele tweestrijd is nog niet losgebarsten. Het gaat in ieder geval heel spannend worden!

Groet,

Wouter
pi_169357787
Vindt de JD dat de leeftijd dat je mag stemmen omlaag moet, naar bijvoorbeeld 16?
(she/her)
pi_169357799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:38 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

je bent zelf een pannenkoek

Groet,

Jan
Of een brood? #durftevragen

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:58:41 #125
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169357805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:58 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Of een brood? #durftevragen

Groet,

Wouter
:D
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 19:59:30 #126
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:56 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Als voorzitter van de JD mag je geen dubbelrol hebben. Vera Bergkamp zou ik trouwens aanraden als je dit een belangrijk thema vindt. Zij is de vrijzinnige voorhoede binnen D66.

Groet,

Wouter
Toevallig dat ik die naam hoor vallen. Ik heb in mijn vakgebied (in de GGZ) eens een interview met haar gelezen waarin ik het erg eens was met haar visie op doorvoering van verbeteringen in de geestelijke gezondheidszorg.
Ik zal me eens gaan inlezen, thanks!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:59:32 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:54 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Het sociaal leenstelsel geeft alleen nog een basisbeurs aan de mensen die het echt nodig hebben. Dat wil zeggen; studenten uit arme gezinnen. In het sociale leenstelsel krijgen zij meer dan met de basisbeurs.

Een basisbeurs is verder naar mijn mening niet effectief. Mensen 300 euro in de schoot werpen zonder dat je er controle op hebt of het wel echt in het onderwijs gaat, dat vindt ik riskant.

De JD is atlijd voor het leenstelsel geweest omdat er geld vrij moest komen voor het onderwijs. Daar betalen we nu allemaal aan mee.

Groet,

Wouter
Ben ik met je eens, echter wie bepaalt of het echt nodig is? Inkomen van de ouders is niet leidend of iemand een studie kan betalen.

Persoonlijk voorbeeld. Ik doe een MBO op dit moment en voor de afschaffing van de basisbeurs stroomde zo'n 80% van de geslaagden van mijn opleiding door naar het HBO. Afgelopen jaar was dat 40% en dit jaar dreigt dat zelfs 30% te worden. Met als meest opgegeven reden dat ze het niet kunnen betalen en geen zin hebben om straks 10.000 euro schuld te hebben.

Is dat nu echt de bedoeling, jongeren ontmoedigen er het meest uit te halen?
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:59:59 #128
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169357830
Oh en toen was het al 8 uur. Bedankt dat jullie hier waren, goed initiatief. ^O^
Fade to Black
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:00:28 #129
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169357839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:48 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Ik was op de middelbare school wel vice-voorzitter van de leerlingenraad (in de 5e en 6e klas) en heb op tweetalig VWO gezeten dus ik was al wel internationaal geïnteresseerd! Maar mijn internationale loopbaan is pas begonnen toen ik 3 jaar geleden lid werd van de JD!

Mijn taken zijn vrij breed, maar hebben met alle internationale aspecten van de JD te maken. Sowieso de twee-wekelijkse bestuursvergaderingen met het landelijk bestuur en aanwezig zijn bij alle landelijke activiteiten (congressen, etc.). Maar voor mijn functie specifiek:
- Delegaties leiden naar internationale congressen (2x LYMEC en 2x IFLRY per jaar).
- Ondersteunen bij lokale afdelingen die uitwisselingen (twinnings) organiseren met internationale zusterorganisaties
- Coördineren van internationale team (Middle-East&North Africa, Latijns-Amerika, West-Afrika en US Elections).
- Korte lijn houden met de Werkgroepen Buitenlandse Zaken, Europa en Defensie en Internationale Veiligheid.
Verder nog veeeeellll meer. Maar dit is even een snel beeld :)
Tof! Dus voor iemand die geïnteresseerd is in de politiek en waarvan de idealen aansluiten op D66, is JD een mooie uitkomst? Ook een manier om je wegwijs te maken in de politiek en misschien zelfs al een begin van een mooie carrière? Althans, zo klinkt het!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169357853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:40 schreef christmastsunami het volgende:
Toen van Mierlo dood ging begreep ik de moraal vd partij v D66 niet meer
eerst wat het volgens mij liberaal wat voor mij innovatie betekende

maar ik zag D66 steeds meer veranderanderen in D65 en toen begon ik te wtijfelen wat D66 nou betekend?

wat is het eigenlijk, is het nou liberaal?, of conservatief? of een combinatie?

met vleugjes van vooruitstevendheid?

zeg maar we zeggen we investeren in onderwijs maar we doen het lekker toch niet!

als ik 1 ding van Hans van Mierlo heb geleerd , is dat ie struktureel vooruit keek, ik zie nu en vechtpartij

wat mij conservatief naakt
Je legt een bijzonder dilemma van onze partij voor. Het congres in '98 besloot de partij "Sociaal-Liberaal" te maken. Tot die tijd kon men niet uitleggen wat D66 nou eigen wilde. Een one-issue of populistische partij zal altijd meer profiel krijgen naarmate het meedraait in het politieke systeem. Zo ook de partij van de dieren en nu ook forum van de democratie.

groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:01:07 #131
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169357856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:54 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Het sociaal leenstelsel geeft alleen nog een basisbeurs aan de mensen die het echt nodig hebben. Dat wil zeggen; studenten uit arme gezinnen. In het sociale leenstelsel krijgen zij meer dan met de basisbeurs.

Een basisbeurs is verder naar mijn mening niet effectief. Mensen 300 euro in de schoot werpen zonder dat je er controle op hebt of het wel echt in het onderwijs gaat, dat vindt ik riskant.

De JD is atlijd voor het leenstelsel geweest omdat er geld vrij moest komen voor het onderwijs. Daar betalen we nu allemaal aan mee.

Groet,

Wouter
Waarom moet je controleren of het naar onderwijs gaat? Het is gewoon een bijdrage voor mensen die studeren. Lijkt mij niet relevant of iemand zijn huur of collegegeld er van betaalt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:01:12 #132
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169357857
Al heeft de PVV geen jongerenpartij, er stemmen toch veel jongeren op de PVV (blijkt). Hoe komt dat denken jullie? En proberen jullie als JD ook die jongeren aan te spreken?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:01:43 #133
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169357868
Ah, het is al 20:00 inderdaad. :P Gaat snel. In ieder geval alvast bedankt :Y Ik vond het leuk.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:02:20 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169357874
Time flies when you're having fun en zo ook vanavond! Het uur is alweer om.

Namens FOK! wil ik jullie heel hartelijk bedanken, Laura en Wouter. Ik vond het leuk en ik hoop dat jullie er hetzelfde over dachten. De tijd zit erop, dus ik sluit af. Hopelijk tot over een jaar of 10, dan zien we een van jullie hier misschien wel terug als premierskandidaat!

De afsluiting is vooral zodat jullie je niet verplicht voelen te blijven plakken, maar dat mag natuurlijk altijd als jullie nog wat vraagjes mee willen pakken
Laffe huichelaar
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 20:03:07 #135
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169357893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:02 schreef timmmmm het volgende:
te blijven plakken, maar dat mag natuurlijk altijd als jullie nog wat vraagjes mee willen pakken
*hoopt stiekem* :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169357900
Dat uurtje ging inderdaad snel ja, was erg gezellig en bedankt voor alle antwoorden! Ik hoop dat jullie nog wat vragen willen beantwoorden die al gevraagd waren, het is namelijk erg interessant. :D O+
(she/her)
pi_169357908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Toch even een kritische vraag hierover hoor. Ik woon zelf in Roosendaal (niet in een vermeende achterbuurt zoals waar de Jessias is opgegroeid, want die hebben we hier helemaal niet in Roosendaal) en er zijn hier gewoon ontzettend veel drugsgerelateerde problemen, vooral met lui van over de grens.

Als het makkelijker is om aan al die zooi te komen, nemen die problemen met mensen die zich van over de grens hier volladen met drugs alleen maar toe. Wat ga je daar aan doen dan? Roosendaal is ook niet de enige grensgemeente die tegen die problemen aanloopt natuurlijk
Er is gelukkig geen verband met een toename aan gebruik wanneer de ketens gelegaliseerd worden. Kijk maar naar de VS. Het initatiefvoorstel van D66 zorgt er juist voor dat de grensstreken meer rust krijgen omdat de keten overzichtelijk en gesloten wordt. Dan kan voor van voor tot achter controleren waar de wiet heen gaat.

Groet,

Wouter
pi_169357926
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik snap hier helemaal niks van, ik hoop dat Wouter en Laura beter begrijpend kunnen lezen, zelfs mét uitdagingen in de tekst
Ik heb geloof ik een poging gedaan ;)

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:04:51 #139
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_169357928
het ging inderdaad snel. ik vond het leuk dat jullie er waren.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_169357954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:45 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Wij denken er hetzelfde over. Echter, de democratisering en transparantie moeten natuurlijk wel worden doorgevoerd voor dat een Federaal Europa mogelijk is! Kijk voor meer details over onze standpunten vooral hier:
https://visie.jongedemocraten.nl/programma/hoofdstuk/12/
Bedankt voor het antwoord. *O*
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:06:24 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_169357961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:56 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Wij ook!

Groetjes,
Laura
Laten we hopen dat we dat 15 maart een stukje dichterbij kunnen brengen.
pi_169357964
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zijn er meer zaken die jullie inkomstenafhankelijk zouden willen maken?
Volgens mij brengt de zoekmachine op visie.jd.nl jou op het antwoord.

Groet,

Wouter
pi_169357976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:01 schreef richolio het volgende:
Al heeft de PVV geen jongerenpartij, er stemmen toch veel jongeren op de PVV (blijkt). Hoe komt dat denken jullie? En proberen jullie als JD ook die jongeren aan te spreken?
Hoi!

Ik kan helaas niet in de hoofden van anderen kijken, maar ik denk dat we vooral niet moeten onderschatten dat er angsten en zorgen in de samenleving leven waar de PVV aandacht aan schenkt. En nee, ik denk niet dat wij die jongeren willen aanspreken. En dat ligt op 1 cruciaal punt; wij willen mensen zien als individuen die hun eigen keuzes maken en die alle mogelijkheden moeten krijgen zich te ontplooien (zonder discriminatie op basis van afkomst, geslacht, leeftijd of wat dan ook!). Dat is waarom ik in ieder geval denk dat een PVV-stemmer zich niet makkelijk zal aansluiten bij de JD. ;)

Groetjes,
Laura
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:07:59 #144
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_169357991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:03 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Er is gelukkig geen verband met een toename aan gebruik wanneer de ketens gelegaliseerd worden. Kijk maar naar de VS. Het initatiefvoorstel van D66 zorgt er juist voor dat de grensstreken meer rust krijgen omdat de keten overzichtelijk en gesloten wordt. Dan kan voor van voor tot achter controleren waar de wiet heen gaat.

Groet,

Wouter
hierbij moeten we denken aan identificatieplicht in shops?

ik moest even denken aan het antwoord in het begin van het topic:
quote:
De Jonge Democraten hebben privacy hoog in het vaandel. Wie over kennis beschikt, heeft immers een vorm van controle in handen. De waardestelling die in discussies over privacy vaak voorkomt, is privacy versus veiligheid. Wij als JD vinden dat zonder privacy de vrijheid, en dus de veiligheid, van zowel individu als samenleving in gevaar komt. Daarom mogen volgens ons alleen de hoogstnodige gegevens worden verzameld. De bescherming van privacy mag volgens de JD nooit vergeten worden in wat voor maatregel dan ook.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_169357997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:44 schreef JimmyDean het volgende:
Dag Laura en die andere,

Wat vinden jullie als Pro-EuropeseUnieschen van het beleid van de ECB? En wat moet er volgens jullie gebeuren aan de economische ramp die zich op dit moment in Italië voltrekt en waar we ongetwijfeld volgend jaar de gevolgen van gaan zien in Nederland?
Over welk beleid heb je het dan precies Jimmy?

Groet,

Die andere
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 20:08:33 #146
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169358003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Moira. het volgende:
Omdat JD niet op de kieslijst staat, toch even een D66-vraagje als aanvulling op de 'waarom D66 en niet GL' vragen:

Wat zijn in jullie ogen de belangrijkste verschillen tussen D66 en de Partij voor de Dieren, die bijv. de doorslag zouden kunnen geven dat ik op D66 ga stemmen en niet op PvdD?
Kleine egoïstische herhaling omdat nieuwsgierig :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:10:28 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169358045
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:08 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Die andere
:D
Laffe huichelaar
pi_169358072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:46 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat iedereen een redelijk persoon is waar je een rationeel gesprek mee kunt voeren en dat die persoon tot op zekere hoogte bereid is tot het maken van compromissen. Er zijn echter altijd individuen waarmee dat niet kan.

In een eerdere post geef je aan dat er meer moet worden ingezet op integratie. Hierbij ga je er van uit dat iedereen kan/wil integreren en huisje-boompje-beesje wil met een baan en een gezin en een toekomst etc. Er zijn ook hier echter individuen die totaal niet willen integreren of totaal niet willen/kunnen werken (stel dat je bevoorbeeld te maken hebt met een Somalische vluchteling met een IQ van 70, analfabetisme en agressieproblemen).

Wat is jullie plan voor dit soort individuen? En wat willen jullie doen als dit soort probleem-individuen op steeds grotere schaal Nederland en de EU binnen komen wandelen?
Er is altijd maatwerk vereist voor vluchtelingen. Sommigen hebben boven een integratiecursus ook nog eens langdurig psychologische begeleiding nodig. Voor gelukszoekers doe ik het niet, maar we moeten ons altijd inzetten voor onze humanitaire plicht.

Groet,

Wouter

Wouter
pi_169358094
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Kleine egoïstische herhaling omdat nieuwsgierig :@
Hihi, ja anders missen we 'm nog..
Nou, ik denk dat er vooral een verschil zit in haalbaarheid, en dat D66 concretere plannen heeft voor o.a. onderwijs en buitenlandse zaken. Anyway, D66 heeft daar zelf ook een leuke tool voor: https://d66.nl/d66-vs/pvdd/

Wil je niet langzaam gewoon lid worden van de JD? :D
pi_169358102
Wat was in eerste instantie jullie beweegreden om je bij een club als JD aan te sluiten komt dat puur voort uit het plezier dat jullie halen uit discussiëren en debatteren?

Ik mag hopen dat het verder gaat dan een carrièreplan dat jullie uitvoeren waar specifieke studies bij gekozen zijn om later geloofwaardig over te komen met boekenkennis zonder enige praktijkervaring, precies het geen waardoor de politiek steeds meer onderdruk komt te staan het vertrouwen hierin laag ligt.

Alleen het feit dat je negatief tegenover een club staat alleen al om de uitjes die je samen hebt en dat de structuur van een partij kennelijk belangrijker zijn dan de inhoudelijke punten waar je voor zou moeten staan?
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 20:13:14 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169358121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:12 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Hihi, ja anders missen we 'm nog..
Nou, ik denk dat er vooral een verschil zit in haalbaarheid, en dat D66 concretere plannen heeft voor o.a. onderwijs en buitenlandse zaken. Anyway, D66 heeft daar zelf ook een leuke tool voor: https://d66.nl/d66-vs/pvdd/

Wil je niet langzaam gewoon lid worden van de JD? :D
Oh handig, zo leer je nog eens wat :7

Haha, wellicht wellicht. Jullie maken ons er in ieder geval goed warm voor :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169358198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Moira. het volgende:
Omdat JD niet op de kieslijst staat, toch even een D66-vraagje als aanvulling op de 'waarom D66 en niet GL' vragen:

Wat zijn in jullie ogen de belangrijkste verschillen tussen D66 en de Partij voor de Dieren, die bijv. de doorslag zouden kunnen geven dat ik op D66 ga stemmen en niet op PvdD?
Naar mijn idee is de groene visie van de PvdD al opgeslokt door GroenLinks ;) We verschillen op economische standpunten. Wil je een overheid zien die de duidelijke regie neemt (Links; GL) of meer faciliteerd (Rechts; D66). Ik hoop het een beetje objectief geformuleerd te hebben.

Groet,

Wouter
pi_169358220
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:12 schreef TwenteFC het volgende:
Wat was in eerste instantie jullie beweegreden om je bij een club als JD aan te sluiten komt dat puur voort uit het plezier dat jullie halen uit discussiëren en debatteren?

Ik mag hopen dat het verder gaat dan een carrièreplan dat jullie uitvoeren waar specifieke studies bij gekozen zijn om later geloofwaardig over te komen met boekenkennis zonder enige praktijkervaring, precies het geen waardoor de politiek steeds meer onderdruk komt te staan het vertrouwen hierin laag ligt.

Alleen het feit dat je negatief tegenover een club staat alleen al om de uitjes die je samen hebt en dat de structuur van een partij kennelijk belangrijker zijn dan de inhoudelijke punten waar je voor zou moeten staan?
Ik doe even een ordinair kopietje uit een eerdere post hoor: Ik ben ooit lid geworden van D66 omdat ik bij de vorige verkiezingen er achter kwam dat ze voor een groot deel bij mijn eigen ideeën aansloten, maar niet volledig. Dus ik dacht, als ik lid word, heb ik in ieder geval de mogelijkheid de dingen waar ik het niet mee eens ben te veranderen! Dan heb je zo'n combilidmaatschap voor jongeren, en werd ik automatisch lid van JD.

Mijn ambitie in de toekomst ligt wel om verder actief te gaan en blijven in de Europese politiek. Wellicht zie je me ooit nog op de lijst terug, maar alles op z'n tijd. Anyway, ik ben 24 en net een jaartje geleden afgestudeerd in Sociale Geografie, en werk naast mijn bestuursfunctie full-time. Ik wil graag wat ervaring opdoen en weet nog niet wat de toekomst me gaat brengen. Als je verder nog constructieve vragen hebt dan hoor ik het wel (A)

Groetjes,
Laura
  PR en moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 20:20:45 #154
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169358305
Ik moet ervandoor, leuk dat jullie ondanks de tijd toch nog even de ruimte nemen/hebben genomen om de overgebleven vragen te beantwoorden!

Ik wil jullie persoonlijk bedanken voor jullie tijd en energie, en voor jullie leuke en verhelderende antwoorden. Zelf weet ik in ieder geval al wat meer in welke richtingen ik me in ga lezen de komende week. Nogmaals bedankt!

^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:21:03 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169358313
Ik vind het oprecht leuk dat jullie hier zo je verhaal komen doen. Je ziet weinig politiek actieve jongeren. Zelf ben/was (tel je als je 26 bent nog als jongere) ik er ook een en ik vind het altijd leuk met gelijkgestemden te praten.

Op dat gebied dan, want inhoudelijk zijn we niet helemaal gelijkgestemd geloof ik :P
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:22:03 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169358335
Werden/worden jullie niet raar aangekeken door leeftijdsgenoten? Het is natuurlijk niet 'normaal', jullie zullen de uitzonderingen zijn
Laffe huichelaar
pi_169358480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:57 schreef sungid.hallo het volgende:
Wat is jullie mening in het debat rond de komst van de Turkse minister om stemmen te werven voor het Turkse referendum?
Lastige kwestie. Zelf heb ik het intern hierover ook gehad;

Dat we campagne voeren in het buitenland gebeurd wel vaker. Zo ook de Franse president in Londen. Echter is het referendum in Turkije bedoelt om de democratie in te perken.

Echter als wij hier vrijheid hebben van meningsuiting en vrijheid van vergaderen, maken wij ons dan niet schuldig aan hetzelfde feit als wij de minister gaan weigeren? Ik ben zelf niet zo voor het vuur bestrijden met vuur. Ik denk dat het juist goed is om het dialoog aan te gaan. Wat denk jij?

Groet,

Wouter
pi_169358536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:57 schreef Fylax het volgende:
Vindt de JD dat de leeftijd dat je mag stemmen omlaag moet, naar bijvoorbeeld 16?
Vroeger waren we expliciet voor maar nu zeggen we dat niet meer in ons programma. Het is een beetje in vergetelheid geraakt bij de JD! Toch vind ikzelf het wel een ambitieus plan; betrek jongeren op vroege leeftijd bij de politiek en laat politici naar hun luisteren.

Groet,

Wouter
pi_169358550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:59 schreef Achterhoker het volgende:
Oh en toen was het al 8 uur. Bedankt dat jullie hier waren, goed initiatief. ^O^
Dank! Ik ga nog even door tot iedereen een antwoord heeft.

Groet,

Wouter
pi_169358559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:29 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Dank! Ik ga nog even door tot iedereen een antwoord heeft.

Groet,

Wouter
Dat is erg tof!
(she/her)
pi_169358628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:17 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Ik doe even een ordinair kopietje uit een eerdere post hoor: Ik ben ooit lid geworden van D66 omdat ik bij de vorige verkiezingen er achter kwam dat ze voor een groot deel bij mijn eigen ideeën aansloten, maar niet volledig. Dus ik dacht, als ik lid word, heb ik in ieder geval de mogelijkheid de dingen waar ik het niet mee eens ben te veranderen! Dan heb je zo'n combilidmaatschap voor jongeren, en werd ik automatisch lid van JD.

Mijn ambitie in de toekomst ligt wel om verder actief te gaan en blijven in de Europese politiek. Wellicht zie je me ooit nog op de lijst terug, maar alles op z'n tijd. Anyway, ik ben 24 en net een jaartje geleden afgestudeerd in Sociale Geografie, en werk naast mijn bestuursfunctie full-time. Ik wil graag wat ervaring opdoen en weet nog niet wat de toekomst me gaat brengen. Als je verder nog constructieve vragen hebt dan hoor ik het wel (A)

Groetjes,
Laura
Mijn reactie kwam geloof ik wat lomp over, ik was serieus benieuwd hoe jij/jullie bij een dergelijke partij terecht komt en in hoeverre de interesse daadwerkelijk wordt gevoerd door problematiek die je daadwerkelijk zelf hebt ondervonden en niet opgezocht. Ik had misschien net zoals jij wat smileys moeten gebruiken ;)

Onderliggende gedachte erachter was dat ik als IT-er mij kapot erger over beslissingen die in de 2e kamer worden genomen zonder enige kennis van zaken. Aangezien dat net een gebied is waarop ik veel kennis heb en daardoor goed kan meten hoe onbezonnen daarmee omgegaan wordt trek ik die lijn door naar andere posten.

Bedankt voor je antwoord, het was geen persoonlijke aanval. :P
  roze dinsdag 7 maart 2017 @ 20:33:27 #162
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_169358654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:30 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat is erg tof!
Your beauty never ever scared me.
pi_169358707
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:32 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Mijn reactie kwam geloof ik wat lomp over, ik was serieus benieuwd hoe jij/jullie bij een dergelijke partij terecht komt en in hoeverre de interesse daadwerkelijk wordt gevoerd door problematiek die je daadwerkelijk zelf hebt ondervonden en niet opgezocht. Ik had misschien net zoals jij wat smileys moeten gebruiken ;)

Onderliggende gedachte erachter was dat ik als IT-er mij kapot erger over beslissingen die in de 2e kamer worden genomen zonder enige kennis van zaken. Aangezien dat net een gebied is waarop ik veel kennis heb en daardoor goed kan meten hoe onbezonnen daarmee omgegaan wordt trek ik die lijn door naar andere posten.

Bedankt voor je antwoord, het was geen persoonlijke aanval. :P
Haha, gelukkig maar! Ik kon je toon niet zo goed plaatsen, dat is misschien ook mijn fout. :)
Wat betreft je punt over ICT: dat is inderdaad een groot probleem in de politiek. Een JD'er die veel weet over Cyber-security had zich verkiesbaar gesteld voor deze verkiezingen maar is niet op de lijst terecht gekomen! Heel erg zonde.. Daar liggen nog wel mogelijkheden om op te verbeteren als Tweede Kamer.

Groetjes,
Laura
pi_169358751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, echter wie bepaalt of het echt nodig is? Inkomen van de ouders is niet leidend of iemand een studie kan betalen.

Persoonlijk voorbeeld. Ik doe een MBO op dit moment en voor de afschaffing van de basisbeurs stroomde zo'n 80% van de geslaagden van mijn opleiding door naar het HBO. Afgelopen jaar was dat 40% en dit jaar dreigt dat zelfs 30% te worden. Met als meest opgegeven reden dat ze het niet kunnen betalen en geen zin hebben om straks 10.000 euro schuld te hebben.

Is dat nu echt de bedoeling, jongeren ontmoedigen er het meest uit te halen?
Absoluut niet maar ik merk ook dat jongeren ook een verkeerd beeld hebben wij een studielening. Eveneens denkt men dat het ontbetaalbaar is terwijl er ook daar naar je vermogen gekeken wordt.

Het stelsel is naar mijn idee niet perfect, er zitten nog wat pijnpunten. Zo ook de gemakkelijke keuze om te kiezen voor een MBO om een basisbeurs te krijgen omdat je die niet hebt op het HBO. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Echter zie ik het geheel wel als een verbetering op de basisbeurs. We moeten niet vergeten dat een student tussen de 20.000 en 35.000 euro kan kosten per jaar. Daar betalen wij zelf 2.000 euro van zelf, over 35 jaren verspreid. Er is niets mis met een studielening, het is solidair en betaalbaar.

Groet,

Wouter
pi_169358766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:03 schreef Jonge-Democraten het volgende:
Verder zijn wij niet zo’n fan van conclusies trekken over hele bevolkingsgroepen, maar kijken liever naar het individu… Die moet alle mogelijkheden krijgen om te integreren en participeren. En dat is exact waarom we kritiek hebben op Wilders: want juist hele bevolkingsgroepen wegzetten in plaats van mensen te zien als individuen, dat is discrimineren.
Feit is wel dat als je bijvoorbeeld indeelt op afkomst er grote verschillen zijn in bijvoorbeeld de arbeidsparticipatie, opleidingsniveau en criminaliteit, begrijp ik het nu goed dat de Jonge Democraten tegen doelgroepenbeleid zijn?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:36:24 #166
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_169358775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:11 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Er is altijd maatwerk vereist voor vluchtelingen. Sommigen hebben boven een integratiecursus ook nog eens langdurig psychologische begeleiding nodig. Voor gelukszoekers doe ik het niet, maar we moeten ons altijd inzetten voor onze humanitaire plicht.

Groet,

Wouter

Wouter
En de gevallen die niet naar die cursussen toegaan, je een dikke vinger geven, en zodra ze hun uitkering krijgen dat geld direct overboeken naar Afrika en vervolgens hun huur niet betalen en weer zielig gaan doen voor meer geld?

In de EU sturen immigranten dus 69 miljard per jaar naar landen buiten de EU, een groot deel daarvan uitkeringsgeld of kinderbijslagsgeld en geld uit andere toeslagen.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_169358849
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:00 schreef richolio het volgende:

[..]

Tof! Dus voor iemand die geïnteresseerd is in de politiek en waarvan de idealen aansluiten op D66, is JD een mooie uitkomst? Ook een manier om je wegwijs te maken in de politiek en misschien zelfs al een begin van een mooie carrière? Althans, zo klinkt het!
Ikzelf zie de JD als een speeltuin van D66. Het is gemoedelijk en laagdrempelig en veel kansen om je binnen de politiek te orienteren. En natuurlijk is het clubje wat jonger en is er voldoende ruimte voor een drankje zo af en toe. Dat hoort er ook bij naar mijn idee. Schuif een keer aan en kijk of je het wat vindt zou ik zeggen!

Groet,

Wouter
pi_169358947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:27 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Lastige kwestie. Zelf heb ik het intern hierover ook gehad;

Dat we campagne voeren in het buitenland gebeurd wel vaker. Zo ook de Franse president in Londen. Echter is het referendum in Turkije bedoelt om de democratie in te perken.

Echter als wij hier vrijheid hebben van meningsuiting en vrijheid van vergaderen, maken wij ons dan niet schuldig aan hetzelfde feit als wij de minister gaan weigeren? Ik ben zelf niet zo voor het vuur bestrijden met vuur. Ik denk dat het juist goed is om het dialoog aan te gaan. Wat denk jij?

Groet,

Wouter
Ik denk dat het slim is om in gesprek te gaan met de minister of het misschien mogelijk is dat hij ná de verkiezingen langskomt, zodat 'anti-turkije' partijen geen profijt halen uit eventuele onrust. Daarna zou ik inderdaad het dialoog aangaan, door de minister bijvoorbeeld uit te nodigen bij Rutte of zich te laten verdedigen bij een talkshow (zeer onwaarschijnlijk). Als we het de vrije loop laten en onszelf afscheiden van het debat dat de minister met de Turkse gemeenschap heeft kan het zijn dat de gemeenschap tegen de Nederlanders/het westen wordt opgezet en zorgt voor polarisatie in Nederland. Het is inderdaad handig om in dialoog te blijven, en misschien iets van elkaar te leren.
pi_169358992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:01 schreef bascross het volgende:

[..]

Waarom moet je controleren of het naar onderwijs gaat? Het is gewoon een bijdrage voor mensen die studeren. Lijkt mij niet relevant of iemand zijn huur of collegegeld er van betaalt.
Omdat het uit het onderwijsbudget komt. De JD is overigens wel voorstander voor een basisinkomen :D Kijk eens op http://jdacties.nl/

Groet,

Wouter
pi_169359078
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:01 schreef richolio het volgende:
Al heeft de PVV geen jongerenpartij, er stemmen toch veel jongeren op de PVV (blijkt). Hoe komt dat denken jullie? En proberen jullie als JD ook die jongeren aan te spreken?
Onvrede toch denk ik. Toch merk ik ook dat steeds meer jongeren een optimistisch geluid zoeken. Zelf staan we dichtbij de jongeren doelgroep en proberen wij onze passie over te bregen voor de politiek. Niet D66 specifiek maar algemeen, ook als ze PVV stemmen zijn ze al goed bezig naar mijn idee. Jongeren zijn tenslotte onvoldoende bezig met de politiek, en alle kleine beetjes helpen.

Groet,

Wouter
pi_169359114
Was lachen Tim! Bedankt voor je hulp.

Groet,

Wouter
pi_169359238
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:07 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

hierbij moeten we denken aan identificatieplicht in shops?

ik moest even denken aan het antwoord in het begin van het topic:

[..]

Nee dat heeft geen zin, de consument doet niets verkeerd. Meer in de hoeveelheden die een coffeeshop verkoopt, waar het vandaan komt en wat er in zit. Hiermee kan je de relatie met de criminaliteit verbreken.

groet,

Wouter
pi_169359333
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:20 schreef Moira. het volgende:
Ik moet ervandoor, leuk dat jullie ondanks de tijd toch nog even de ruimte nemen/hebben genomen om de overgebleven vragen te beantwoorden!

Ik wil jullie persoonlijk bedanken voor jullie tijd en energie, en voor jullie leuke en verhelderende antwoorden. Zelf weet ik in ieder geval al wat meer in welke richtingen ik me in ga lezen de komende week. Nogmaals bedankt!

^O^
Jij ook bedankt Moira! Succes nog ;)

Groet,

Wouter
pi_169359391
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:22 schreef timmmmm het volgende:
Werden/worden jullie niet raar aangekeken door leeftijdsgenoten? Het is natuurlijk niet 'normaal', jullie zullen de uitzonderingen zijn
Ik grap nog altijd dat politiek een vies woord is in mijn vriendenkring. Maar stiekem zijn ze ook weer geinteresseerd. Een wereld die eerst ver weg was voor ze is plots dichterbij gekomen. Dus ook vanuit mijn vrienden altijd de vraag; Hoe gaat het nou met Alexander Pechtold?

Groet,

Wouter
pi_169359414
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:32 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Mijn reactie kwam geloof ik wat lomp over, ik was serieus benieuwd hoe jij/jullie bij een dergelijke partij terecht komt en in hoeverre de interesse daadwerkelijk wordt gevoerd door problematiek die je daadwerkelijk zelf hebt ondervonden en niet opgezocht. Ik had misschien net zoals jij wat smileys moeten gebruiken ;)

Onderliggende gedachte erachter was dat ik als IT-er mij kapot erger over beslissingen die in de 2e kamer worden genomen zonder enige kennis van zaken. Aangezien dat net een gebied is waarop ik veel kennis heb en daardoor goed kan meten hoe onbezonnen daarmee omgegaan wordt trek ik die lijn door naar andere posten.

Bedankt voor je antwoord, het was geen persoonlijke aanval. :P
Laura is inmiddels alweer door naar een vergadering maar je krijgt kusjes zegt ze.

groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:56:10 #176
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169359493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:52 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Ik grap nog altijd dat politiek een vies woord is in mijn vriendenkring. Maar stiekem zijn ze ook weer geinteresseerd. Een wereld die eerst ver weg was voor ze is plots dichterbij gekomen. Dus ook vanuit mijn vrienden altijd de vraag; Hoe gaat het nou met Alexander Pechtold?

Groet,

Wouter
Nou vertel, hoe gaat het nou met Alexander Pechtold?
Laffe huichelaar
pi_169359511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Feit is wel dat als je bijvoorbeeld indeelt op afkomst er grote verschillen zijn in bijvoorbeeld de arbeidsparticipatie, opleidingsniveau en criminaliteit, begrijp ik het nu goed dat de Jonge Democraten tegen doelgroepenbeleid zijn?
Voor maatwerk. "Doelgroepen" zijn vaak uit de lucht gegrepen criterea die niet voor iedereen van toepassing is. We zijn voor maatwerk voor ieder individul; in het onderwijs, in de zorg en ook in het immigratiebeleid.

groet,

Wouter
pi_169359555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:41 schreef sungid.hallo het volgende:

[..]

Ik denk dat het slim is om in gesprek te gaan met de minister of het misschien mogelijk is dat hij ná de verkiezingen langskomt, zodat 'anti-turkije' partijen geen profijt halen uit eventuele onrust. Daarna zou ik inderdaad het dialoog aangaan, door de minister bijvoorbeeld uit te nodigen bij Rutte of zich te laten verdedigen bij een talkshow (zeer onwaarschijnlijk). Als we het de vrije loop laten en onszelf afscheiden van het debat dat de minister met de Turkse gemeenschap heeft kan het zijn dat de gemeenschap tegen de Nederlanders/het westen wordt opgezet en zorgt voor polarisatie in Nederland. Het is inderdaad handig om in dialoog te blijven, en misschien iets van elkaar te leren.
Eens

groet,

Wouter
pi_169359666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou vertel, hoe gaat het nou met Alexander Pechtold?
Hij heeft het wel aardig druk onderhand. Ik heb hem al sinds januari niet meer gesproken en dus al lang niet meer kunnen vragen

Groet,

Wouter
pi_169359701
Wauw, volgens mij zijn álle vragen beantwoord. Complimenten!
pi_169359736
Goed, volgens mij hebben wij iedereen van een antwoord voorzien. Blijft er toch iets dringends hangen? Mail ze dan naar Laura (internationaal@jd.nl) of mij (voorzitter@jd.nl). Dank voor alle vragen, Laura en ik vonden het erg leuk!

En stemmen natuurlijk 15 maart!

Namens de Jonge Democraten,

Wouter & Laura
pi_169359773
Jullie allebei ook heel erg bedankt!
Nog heel veel succes met alle activiteiten die nog op de planning staan de komende anderhalve week!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:05:58 #183
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169359803
Heel erg bedankt ja! Ik vond het ook leuk.

:)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:38:13 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169360882
Jammer dat er relatief weinig vragen uit ander topic is gehaald van de users die er niet bij konden zijn. Verder leuke antwoorden gezien en minder leuke :P
pi_169361023
Erg jammer dat ze geen antwoord hebben gegeven op de patat/friet-kwestie.
standaarddrinker
pi_169361044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:44 schreef DrDentz het volgende:
Erg jammer dat ze geen antwoord hebben gegeven op de patat/friet-kwestie.
Sommige vragen zijn nu eenmaal te complex voor een debat
pi_169361246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat er relatief weinig vragen uit ander topic is gehaald van de users die er niet bij konden zijn. Verder leuke antwoorden gezien en minder leuke :P
Zal ik daar dan ook nog even naar kijken? Zal ze vanavond niet allemaal kunnen beantwoorden maar ik ga mijn best doen.

groet,

Wouter
pi_169361272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:44 schreef DrDentz het volgende:
Erg jammer dat ze geen antwoord hebben gegeven op de patat/friet-kwestie.
Erg gevoelige kwestie ook. De patat met mayo/ketchup kwestie heeft al menig relaties kapot gemaakt. Hier ga ik mij dus niet aan branden.

groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:52:56 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169361279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:51 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Zal ik daar dan ook nog even naar kijken? Zal ze vanavond niet allemaal kunnen beantwoorden maar ik ga mijn best doen.

groet,

Wouter
Is er een te hoge regeldruk vanuit Europa? Timmermans zou daar wat aan willen doen, maar tot zover heb ik er weinig van gemerkt. Hoe staan jullie daarin?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:54:28 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169361311
Hoe kijken jullie tegen een Europees leger aan, wat zijn de voordelen tegenover de al bestaande Navo?

Wat is jullie mening over privacy en internet rechten?

Hoe kijken jullie tegen de vluchtelingcrisis aan en hoe wil je deze aanpakken?

Zomaar wat interessante vragen uit ander topic :P Niet dat ik verwacht dat jullie er nog tijd voor hebben :)
pi_169361499
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is er een te hoge regeldruk vanuit Europa? Timmermans zou daar wat aan willen doen, maar tot zover heb ik er weinig van gemerkt. Hoe staan jullie daarin?
De Jonge Democraten zijn, zoals je misschien al had verwacht, voor een federaal Europa. Maar, om dit mogelijk te maken zijn er radicale veranderingen nodig in de instituties van de Europese Unie. Er is sprake van groeiend wantrouwen van burgers in Europese instituties. De Europese politiek is ondoorzichtig, staat ver van de burger en is onvoldoende democratisch. Democratisering is daarom meer dan noodzakelijk. Om de regeldruk vanuit de EU te verminderen, moeten regels vereenvoudigd worden.

Groet,

Wouter
pi_169361538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe kijken jullie tegen een Europees leger aan, wat zijn de voordelen tegenover de al bestaande Navo?

Wat is jullie mening over privacy en internet rechten?

Hoe kijken jullie tegen de vluchtelingcrisis aan en hoe wil je deze aanpakken?

Zomaar wat interessante vragen uit ander topic :P Niet dat ik verwacht dat jullie er nog tijd voor hebben :)
De Jonge Democraten hebben privacy hoog in het vaandel. Wie over kennis beschikt, heeft immers een vorm van controle in handen. De waardestelling die in discussies over privacy vaak voorkomt, is privacy versus veiligheid. Wij als JD vinden dat zonder privacy de vrijheid, en dus de veiligheid, van zowel individu als samenleving in gevaar komt. Daarom mogen volgens ons alleen de hoogstnodige gegevens worden verzameld. De bescherming van privacy mag volgens de JD nooit vergeten worden in wat voor maatregel dan ook.

Onze belangrijkste speerpunten, vooral met het oog op deze verkiezingen zijn
- Jongeren, laat je stem horen en ga naar de stembus op 15 maart! Maar echt, want we willen in Nederland toch geen Trump-praktijken?
- Betere toegang tot de arbeidsmarkt voor jongeren (minder flexcontracten maar makkelijker een vaste baan door versoepeling ontslagrecht). Ook moeten opleidingen beter aansluiten op de arbeidsmarkt.
- Duurzaamheid! Het sluiten van kolencentrales, versnelde energietransitie… Klimaatverandering is de grootste uitdaging waar onze generatie voor staat.

Automatisering kan veel voordelen opleveren (efficiëntie, lagere kosten) maar ook aan de menselijke kant moet gedacht worden. Mensen die hun baan verliezen door automatisering moeten mogelijkheden krijgen om zich om te scholen. Wij vinden dat we nieuwe technologie moeten omarmen en daarbij kansen creëren voor iedereen. De boot afhouden zorgt er voor dat Nederland achter raakt met de rest van de wereld.

Groet,

Wouter
  dinsdag 7 maart 2017 @ 22:04:47 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169361663
Heel erg bedankt Wouter!
pi_169362141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:00 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

De Jonge Democraten hebben privacy hoog in het vaandel. Wie over kennis beschikt, heeft immers een vorm van controle in handen. De waardestelling die in discussies over privacy vaak voorkomt, is privacy versus veiligheid. Wij als JD vinden dat zonder privacy de vrijheid, en dus de veiligheid, van zowel individu als samenleving in gevaar komt. Daarom mogen volgens ons alleen de hoogstnodige gegevens worden verzameld. De bescherming van privacy mag volgens de JD nooit vergeten worden in wat voor maatregel dan ook.

Onze belangrijkste speerpunten, vooral met het oog op deze verkiezingen zijn
- Jongeren, laat je stem horen en ga naar de stembus op 15 maart! Maar echt, want we willen in Nederland toch geen Trump-praktijken?
- Betere toegang tot de arbeidsmarkt voor jongeren (minder flexcontracten maar makkelijker een vaste baan door versoepeling ontslagrecht). Ook moeten opleidingen beter aansluiten op de arbeidsmarkt.
- Duurzaamheid! Het sluiten van kolencentrales, versnelde energietransitie… Klimaatverandering is de grootste uitdaging waar onze generatie voor staat.

Automatisering kan veel voordelen opleveren (efficiëntie, lagere kosten) maar ook aan de menselijke kant moet gedacht worden. Mensen die hun baan verliezen door automatisering moeten mogelijkheden krijgen om zich om te scholen. Wij vinden dat we nieuwe technologie moeten omarmen en daarbij kansen creëren voor iedereen. De boot afhouden zorgt er voor dat Nederland achter raakt met de rest van de wereld.

Groet,

Wouter
Zou je nog antwoord kunnen geven op de vluchtelingencrisis en het Europees leger toevallig?
quote:
En eventueel kunt ook vertellen in de lijn van die laatste vraag hoe u kolencentrales wil sluiten (tenminste, dit neem ik even aan), maar tegelijkertijd de klap van dit energieverlies op te vangen alsmede baanverlies. Hierbij moet ook worden aangemerkt dat het sluiten van deze 5 kolencentrales niet perse milieuvriendelijker is, omdat we dan energie uit het buitenland moeten halen die minder milieuvriendelijk is dan de 5 die wij hebben..
deze vraag had ik trouwens ook nog. aangezien ik net zie dat je kolencentrales wil sluiten, kan je miss op deze kritiekpunten reageren.
pi_169365465
De link die jullie mij toegestuurd hebben was erg interessant en informatief

https://visie.jongedemocraten.nl/programma/hoofdstuk/12/

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2017 01:39:53 ]
pi_169365523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:08 schreef Jonge-Democraten het volgende:

[..]

Over welk beleid heb je het dan precies Jimmy?

Groet,

Die andere
QE natuurlijk... Dank voor het antwoord :')
  woensdag 8 maart 2017 @ 02:09:41 #197
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_169365528
^O^
pi_169365552
Nou zodra dit partijtje meedoet aan de verkiezingen dan stem ik op ze!
  woensdag 8 maart 2017 @ 07:58:11 #199
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_169365972
Hoi Laura :W
Dying whore's cancer heater!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')