abonnementen ibood.com bol.com
pi_169248191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
Stelling: 15 jaar fortuynisme hebben de problemen geconsolideerd en zelfs verergerd, allerminst opgelost. De groei van het aantal Nederlands sprekende hoger opgeleiden is gestagneerd (o.a. door stapelen te ontmoedigen).

Fortuyn had dus niet gelijk. Achteraf.
Het fortuynisme is in 2002 doodgeschoten door een linksextremist. En daarmee is het fortuynisme nooit geheel begonnen en heeft links met deze kogel een veel extremer figuur de ruimte gegeven. Wilders.

Nog bedantk daarvoor. Jij als afgevaardigde van extreem link sop dit forum ben dus mede verantwoordelijk voor de opkomst van wilders. Goed gedaan. (maar even jouw soort logica gebruiken, dat snap je tenminste)
Whatever...
pi_169248195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 19:16 schreef JimmyDean het volgende:
Dijsselbloem is ook geen echte PvdA'er. Zou zo bij CDA of VVD kunnen.
hoezo?
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:07:34 #28
448036 Achterhoker
Try Hard, Die Hard
pi_169248196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
Stelling: 15 jaar fortuynisme hebben de problemen geconsolideerd en zelfs verergerd, allerminst opgelost. De groei van het aantal Nederlands sprekende hoger opgeleiden is gestagneerd (o.a. door stapelen te ontmoedigen).

Fortuyn had dus niet gelijk. Achteraf.
Want de beste man heeft ooit een kans gehad?
Ik kreeg geen oasem meer.
toen ze mien, op `t gezicht ging zitten.
pi_169248218
Mensen die Wilders vergelijken met Fortuyn. :')
pi_169248326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het fortuynisme is in 2002 doodgeschoten door een linksextremist. En daarmee is het fortuynisme nooit geheel begonnen en heeft links met deze kogel een veel extremer figuur de ruimte gegeven. Wilders.

Nog bedantk daarvoor. Jij als afgevaardigde van extreem link sop dit forum ben dus mede verantwoordelijk voor de opkomst van wilders. Goed gedaan. (maar even jouw soort logica gebruiken, dat snap je tenminste)
Wat een hoop eer geef je Klopkoek zeg. Een anonieme forumuser die medeverantwoordelijk is voor de opkomst van Wilders, toe maar.. Ik ga straks TS nog 'beschuldigen' van de opkomst van Jesse Klaver denk ik *O*
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:14:13 #31
371563 Nintex
My will be done
pi_169248392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:12 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wat een hoop eer geef je Klopkoek zeg. Een anonieme forumuser die medeverantwoordelijk is voor de opkomst van Wilders, toe maar.. Ik ga straks TS nog 'beschuldigen' van de opkomst van Jesse Klaver denk ik *O*
Hij heeft wel een punt. Al het gemekker of de racistische en vrouwenhatende Mitt Romney en de algemene SJW hysterie en linkse relletjes heeft Trump in het zadel geholpen.

Brexit is veroorzaakt, omdat Linkse kiezers niet op kwamen dagen (hoewel dat goed nieuws was). Hetzelfde met dat Oekraine referendum. 'Strategisch thuisblijven'. Hopelijk herhalen ze dat op 15 maart nog een keer.
They told me I was too dumb to rule the land, just as they failed to understand
Born to rule... My Time has come
I was chosen by Pepe. Say my name when you Pray
To the skies...See Donaldus Rise
pi_169248530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Al het gemekker of de racistische en vrouwenhatende Mitt Romney en de algemene SJW hysterie en linkse relletjes heeft Trump in het zadel geholpen.

Brexit is veroorzaakt, omdat Linkse kiezers niet op kwamen dagen (hoewel dat goed nieuws was). Hetzelfde met dat Oekraine referendum. 'Strategisch thuisblijven'. Hopelijk herhalen ze dat op 15 maart nog een keer.
Jij gaat er vanuit dat iedereen die thuis bleef eigenlijk tegen Brexit was? En dat iedereen die niet stemde bij het referendum voor het associatie-akkoord was? Ik hoor graag je onderbouwing daarbij. Welke cijfers heb je daarvoor geraadpleegd?

Dat Trump en Brexit er gekomen zijn heeft vooral te maken met ondoordachte keuzes van de bevolking. Dat ze nu merken dat het misschien allemaal niet zo'n goed idee komt is prima, maar de verantwoordelijkheid vervolgens afschuiven naar links is gewoon je reinste onzin. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen stem, niemand anders. En jij dus ook als je op 15 maart PVV stemt: jij bent verantwoordelijk voor het beleid dat hij gaat uitvoeren, hoe walgelijk het ook is. Dat kan je niet afschuiven op 'andere partijen die je in de steek hebben gelaten' of nog meer van dat soort onzin.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_169248569
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:12 schreef keste010 het volgende:

[..]

Extreem links is inderdaad verantwoordelijk voor de opkomst van extreem rechts. Je zou kunnen zeggen dat ze elkaar nodig hebben, die twee hoeken. Zonder de ander heeft de en geen bestaansrecht meer.
Whatever...
pi_169248593
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit is helemaal niet waar. De opkomst van de Brexit was behoorlijk hoog en ik heb nergens gezien dat dat vooral rechtse kiezers zouden zijn. Het raadgevend referendum in Nederland is natuurlijk een totaal ander verhaal maar daar was een opkomstdrempel die door een hoop mensen niet gehaald wilde worden. Voor landelijke verkiezingen is dat natuurlijk kolder. :P
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:21:13 #35
371563 Nintex
My will be done
pi_169248626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:18 schreef keste010 het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat iedereen die thuis bleef eigenlijk tegen Brexit was? En dat iedereen die niet stemde bij het referendum voor het associatie-akkoord was? Ik hoor graag je onderbouwing daarbij. Welke cijfers heb je daarvoor geraadpleegd?
Daar zijn geen cijfers voor nodig. 70% van de NL'ers was thuis gebleven. De drempel voor een geldig referendum was nipt gehaald.

Linkse instituties, zoals het FNV voerde al maanden campagne tegen participatie

Inclusief cartoons met Jan Roos als rat of rattenvanger en "Ik blijf lekker thuis"

fnvgroot.jpg
pi_169248641
En wat in 's hemelsnaam is het toch altijd met Fortuynisten om allerlei mensen van van alles de schuld te geven?

quote:
Jij als afgevaardigde van extreem link sop dit forum ben dus mede verantwoordelijk voor de opkomst van wilders.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 19:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Walgelijk vent door dit te gebruiken terwijl ze hem mede de dood ingejaagd hebben
8)7
pi_169248654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Extreem links is inderdaad verantwoordelijk voor de opkomst van extreem rechts. Je zou kunnen zeggen dat ze elkaar nodig hebben, die twee hoeken. Zonder de ander heeft de en geen bestaansrecht meer.
Extreemrechts is gewoon zelf verantwoordelijk. Je bent uiteindelijk alleen zelf verantwoordelijk voor je eigen daden. Net zoals Volkert alleen verantwoordelijk is voor de moord op Fortuyn, een terrorist alleen verantwoordelijk is voor zijn daden (en dus niet de Islam), en een PVV-stemmer alleen verantwoordelijk is voor het xenofobe, discriminerende beleid dat Wilders zou willen uitvoeren.
pi_169248670
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar zijn geen cijfers voor nodig. 70% van de NL'ers was thuis gebleven. De drempel voor een geldig referendum was nipt gehaald.

Inclusief cartoons met Jan Roos als rat of rattenvanger en "Ik blijf lekker thuis"

[ afbeelding ]
Een cartoon bewijst helemaal niets natuurlijk, of die cartoon nou links of rechts is. Voor zover cartoons al een kleur hebben trouwens.
pi_169248708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, gelul dus. Kom maar met cijfers van de motieven van de thuisblijvers. De rest van je post heeft niets te maken met mijn vraag.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:24:19 #40
371563 Nintex
My will be done
pi_169248725
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een cartoon bewijst helemaal niets natuurlijk, of die cartoon nou links of rechts is. Voor zover cartoons al een kleur hebben trouwens.
Het is een feit dat links (PvdA in het bijzonder) er op rekende dat mensen niet zouden gaan stemmen. VVD ging er vanuit dat mensen pro-EU zouden stemmen (vanwege de economische belangen). D66 was de enige partij die goed campagne voerde voor de 'voor' stem.

Ik ben verder blij met de uitslag van het referendum (niet met hoe er daarna mee om gegaan is, dat is weer een ander verhaal...).

In de UK met Corbyn hetzelfde trouwens. Wilde als Linkse leider zich niet profileren als pro-EU. M.a.w. het interne gekibbel bij links zorgt er vaak voor dat ze aan het kortste eind trekken.

Denk niet dat ik daarmee de brexit, Wilders als MP of uit de EU slecht vind. In tegendeel, ik probeer continu de linksche medemens een beetje te helpen, maar die verliezen liever terwijl ze met het morele vingertje zwaaien.
pi_169248816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:24 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is een feit dat links (PvdA in het bijzonder) er op rekende dat mensen niet zouden gaan stemmen. VVD ging er vanuit dat mensen pro-EU zouden stemmen (vanwege de economische belangen). D66 was de enige partij die goed campagne voerde voor de 'voor' stem.

Ik ben verder blij met de uitslag van het referendum (niet met hoe er daarna mee om gegaan is, dat is weer een ander verhaal...).
"Links" is niet een club waarvan de leden wekelijks samen komen om een standpunt vast te stellen. Er zijn ook mensen die links en anti-EU zijn, bijvoorbeeld. Wat je hier als "feit" interpreteert is gewoon je eigen denkbeeld en niet de waarheid.

Om maar eens iets te noemen, ik heb niet gestemd omdat ik het een achterlijk referendum vond waar ik mijn legitimatie niet aan wil geven. Niet omdat ik er vanuit ging dat mensen thuis zouden blijven. Natuurlijk ben ik ook niet het spreekgestoelte voor Links of zo.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:29:03 #42
371563 Nintex
My will be done
pi_169248896
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

"Links" is niet een club waarvan de leden wekelijks samen komen om een standpunt vast te stellen. Er zijn ook mensen die links en anti-EU zijn, bijvoorbeeld. Wat je hier als "feit" interpreteert is gewoon je eigen denkbeeld en niet de waarheid.

Om maar eens iets te noemen, ik heb niet gestemd omdat ik het een achterlijk referendum vond waar ik mijn legitimatie niet aan wil geven. Niet omdat ik er vanuit ging dat mensen thuis zouden blijven. Natuurlijk ben ik ook niet het spreekgestoelte voor Links of zo.
Als je het onzin had gevonden dan had je voor moeten stemmen. Net als mensen die Trump niet als president wilde hebben dan had je op Hillary moeten stemmen.

Je kunt er namelijk altijd vanuit gaan dat rechts wel ergens de neus op haalt en een compromis zoekt voor het grote gewin. Zo van. Ik stem gewoon op die idiote Trump, zodat het Congress kan functioneren. Of, ik stem tegen dat Oekraine referendum, zodat onze centen daar niet naartoe gaan en Mark geen pro-EU koers kan varen in Brussel.

Links valt continu zichzelf aan. Dat zie je wereldwijd in de politiek.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:29:26 #43
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169248911
quote:

[..]

Niets is minder waar. Het fortuynisme had al reeds invloed bij de vreemdelingenwet van 2001 (Job Cohen n.b.). Het heeft invloed gehad op alle drie de mainstream partijen, een parlementaire enquete o.l.v. Stef Blok. Verdonk en Wilders zijn rechtstreekse erfgenamen, en Wilders is op zijn beurt weer opgeleid door gifgasverkoper en homohater Bolkestein.

Verder moet een false flag operatie niet worden uitgesloten. Laten we daar niet naef over doen.
<a href="http://twitter.com/ewaldeng/status/772333622531461120" target="_blank" rel="nofollow">En dat al in 1993</a>
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_169248930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als je het onzin had gevonden dan had je voor moeten stemmen. Net als mensen die Trump niet als president wilde hebben dan had je op Hillary moeten stemmen.
Waarom zou ik vr iets stemmen wat ik onzin vind? :?
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:30:35 #45
371563 Nintex
My will be done
pi_169248953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom zou ik vr iets stemmen wat ik onzin vind? :?
Dan had je gegarandeerd de status quo behouden (m.a.w. niets verloren).
pi_169248986
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:30 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dan had je gegarandeerd de status quo behouden (m.a.w. niets verloren).
Nee, dan snap je mijn punt geloof ik niet zo. Bij een raadgevend referendum wordt de raad van het volk gevraagd. Als je die niet wil geven betekent dat niet dat je voor moet stemmen, dat is ongeveer het tegenovergestelde.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:32:16 #47
371563 Nintex
My will be done
pi_169249030
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dan snap je mijn punt geloof ik niet zo. Bij een raadgevend referendum wordt de raad van het volk gevraagd. Als je die niet wil geven betekent dat niet dat je voor moet stemmen, dat is ongeveer het tegenovergestelde.
Dat vloog het raam uit met weer zo'n lege belofte van Rutte dat hij de uitslag serieus zou nemen en er naar zou handelen.
pi_169249040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat vloog het raam uit met weer zo'n lege belofte van Rutte dat hij de uitslag serieus zou nemen en er naar zou handelen.
Die belofte van Rutte geloofde ik ook voor geen meter. Nog meer reden om niet te stemmen.

Overigens heeft hij volgens mij niet gezegd dat hij er naar zou handelen.
pi_169249189
Om nog maar te zwijgen van die mensen die niet zijn gaan stemmen omdat ze ook wel snapten dat het de organisatoren van referendum helemaal niet om de Oekrane ging.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169249341
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:22 schreef keste010 het volgende:

[..]

Extreemrechts is gewoon zelf verantwoordelijk. Je bent uiteindelijk alleen zelf verantwoordelijk voor je eigen daden. Net zoals Volkert alleen verantwoordelijk is voor de moord op Fortuyn, een terrorist alleen verantwoordelijk is voor zijn daden (en dus niet de Islam), en een PVV-stemmer alleen verantwoordelijk is voor het xenofobe, discriminerende beleid dat Wilders zou willen uitvoeren.
Uiteindelijk wel, maar clubs zoals AFA waar klopkoek hier regelmatig openlijk mee sympathiseert zorgen wel degelijk voor een klimaat waarin dit soort geweld door bepaalde groepen wordt goedgekeurd.
Whatever...
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')