abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:12:03 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169225878
O+ Welkom in het Nintendo Switch-topic op FOK! O+

Wat is Nintendo Switch?
Nintendo Switch is de nieuwste console van Nintendo en de opvolger van WiiU. De basis van Switch is een tablet-achtig apparaat (6 inch scherm, 720p) die je thuis in een docking station zet maar net zo gemakkelijk mee neemt op reis. In de preview trailer wordt het hele concept in iets meer dan drie minuten uitgelegd en beter kunnen wij het ook niet uitleggen.

Tof! Wanneer kan ik ermee spelen?
Op 3 maart 2017 zal de Switch, die regiovrij is, wereldwijd te koop zijn. In Nederland ligt de prijs op zo'n 329 euro en voor dat geld krijg je de Switch, twee Joycon-controllers, een Joycon Grip, een docking station (met adapter) en een HDMI-kabel. Er wordt geen game meegeleverd.



Welke games zijn er op 3 maart te koop?
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
1-2 Switch
Super Bomberman R
Skylanders Imaginators
Just Dance 2017
I Am Setsuna
Binding of Isaac: Afterbirth+
World of Goo
Little Inferno
Human Resource Machine

Welke games komen er nog meer uit?
Er zijn bijna 100 games aangekondigd momenteel en deze afbeelding geeft een aardig overzicht:


Kan de Switch zich meten met de PS4 of Xbone?
Nope. Qua kracht zit het meer in de buurt van een WiiU, maar dan in tabletformaat. Nintendo moet het wederom niet van de grafische kracht hebben en wil zich onderscheiden door de draagbaarheid van de Switch. Wel weten we dat er een custom Nvidia chip in zit. Meer info hierover kun je lezen op de website van Nvidia. De site van Nintendo zelf is ook interessant om eens door te lezen mocht je geïnteresseerd zijn in de hardware.

Dat is jammer, maar Nintendo heeft vast nog wel wat tofs voor de Switch ontwikkeld toch?
Jazeker! De Joycon-controllers zijn de meest geavanceerde controllers die je tot nu toe hebt gezien. Naast alle gewone zaken zitten er onder andere motion controls, een NFC-lezer, een IR camera en HD Rumble in verwerkt. Vooral HD Rumble is gaaf, de trilsensoren zijn zo nauwkeurig dat je kunt voelen hoeveel ijsblokjes er in een denkbeeldig glas zitten.


Is er nog iets dat ik moet weten?
Qua accessoires worden een beschermhoes en een Pro Controller aangeraden. De beschermhoes is uiteraard vooral handig als je veel met je Switch op reis gaat, je wil er immers geen krassen op! De Pro Controller lijkt een must vanwege het feit dat die, in tegenstelling tot de Joycon, wél een d-pad heeft. Daarnaast is de Pro Controller lekker vertrouwd en zit alle eerder genoemde hardware hier ook in verwerkt.

Lijst met User Id-s
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_169225879
Beste TT
pi_169225891
AC 4 is de best AC.

De voorgaande games waren ruk vergeleken met black flag.
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:15:22 #4
192683 AMDB
Visionair.
pi_169225926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:08 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Een nieuwe Zelda die ook te koop is voor de Wii U.
Een Mario Kart die ook te koop is voor de Wii U.
Een Splatoon die vooralsnog een upgrade Wii U-variant lijkt te zijn.
Ik hoop dat je met Mario gelijk hebt.

Mijn punt is een beetje dat de mensen die niet genoeg getriggerd werden om destijds een Wii U te kopen nu echt geen Switch gaan aanschaffen.
Niet waar. Ik ga nu wel een Switch halen. Wii U is voor mij aantrekkelijk. Ziet eruit als een goedkope Chinese replica van een spelcomputer.

De Switch is daanaast portable en ziet er qua bouwkwaliteit stukken beter uit.
pi_169225930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:12 schreef 6star6lord6 het volgende:
AC 4 is de best AC.

De voorgaande games waren ruk vergeleken met black flag.
AC 4 is een toffe game, maar niet een waardig vervolg op de eerste AC games. Sowieso was het einde van 3 echt de grootste anticlimax in de geschiedenis van games.

Zoals ze AC 1 en 2 opbouwden, leek het er op dat je Desmond aan het trainen was om alle skills van zijn voorouders te leren en hiermee in het echte leven juist alle geheimen zou ontrafelen zoals degene die je aan het eind van het eerste deel op de muren ziet staan dmv je arendsoog.

Daarintegen kregen we een fucking kut einde.
pi_169225940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:10 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die nog geen wiiu hebben, voor die mensen komen al deze games uit op een console van om en nabij de 300 euro, in het eerste jaar! Dat niet alleen, maar de console is ook nog eens portable :)
Al komt het in één week uit. Waarom zouden diezelfde games die de Wii U niet tot een succes konden maken dat wel opeens voor de Switch kunnen doen? Je kunt immers een Wii U voor 200 euro op de kop tikken en al deze games spelen.
  Redactie Games woensdag 1 maart 2017 @ 20:18:02 #7
181272 crew  Noppie2000
pi_169225967
Niet weer deze discussie ;(
pi_169225971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:15 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

AC 4 is een toffe game, maar niet een waardig vervolg op de eerste AC games. Sowieso was het einde van 3 echt de grootste anticlimax in de geschiedenis van games.

Zoals ze AC 1 en 2 opbouwden, leek het er op dat je Desmond aan het trainen was om alle skills van zijn voorouders te leren en hiermee in het echte leven juist alle geheimen zou ontrafelen zoals degene die je aan het eind van het eerste deel op de muren ziet staan dmv je arendsoog.

Daarintegen kregen we een fucking kut einde.
Het is opzich zelf staande game met een AC sausje. Dat maakt het juist de beste game uit de serie.

Het bracht meer variatie in de spel elementen. Met AC 2 kreeg je op een gegeven moment steeds dezelfde opdrachten en werd het eentonig.
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:19:34 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169225990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:18 schreef Noppie2000 het volgende:
Niet weer deze discussie ;(
Kom, we trekken onze Nintendo jas aan! We moeten deze ongelovigen overtuigen!

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Designer woensdag 1 maart 2017 @ 20:20:43 #10
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_169226016
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Kom, we trekken onze Nintendo jas aan! We moeten deze ongelovigen overtuigen!

[ afbeelding ]
Burn the heretics!
🐙
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:23:00 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169226060
Er is ook wel nieuws te melden trouwens. Street Fighter komt 26 mei, voor 40 euro.

NintendoNL twitterde op woensdag 01-03-2017 om 17:42:40 Ultra Street Fighter II: The Final Challengers voor de #NintendoSwitch komt op 26 mei uit! Meer info:… https://t.co/DcGEdwtsMv reageer retweet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_169226173
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:15 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

AC 4 is een toffe game, maar niet een waardig vervolg op de eerste AC games. Sowieso was het einde van 3 echt de grootste anticlimax in de geschiedenis van games.

Ik weet nog dat ik mezelf verloren had in AC3 en na dat einde een kwartier naar m'n scherm heb gekeken en dacht "what the fuck".

Ik heb Black Flag een aantal weken geleden na meerdere keren proberen toch eindelijk kunnen uitspelen. Ik kwam er de eerste paar keer zo slecht in en het greep me niet echt maar nu deze laatste rit had het me opeens volledig in zn grip weer. Dat is dan ook wat ik van een AC verwacht.
Ja, hoi!
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:37:28 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169226514
kobunheat twitterde op woensdag 01-03-2017 om 20:21:25 Oh wow, turns out this was actually an early playable prototype of Breath of the Wild! https://t.co/RngjgOGbl9 reageer retweet


EmInterrupted twitterde op woensdag 01-03-2017 om 20:23:42 Very cool! To test the concept of Zelda as an "Active Game" where the world reacts to you, they prototyped it in 8... https://t.co/CjyhkTu2tH reageer retweet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:40:26 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169226649
NintendoAmerica twitterde op woensdag 01-03-2017 om 20:35:04 Creating a high degree of freedom is paramount for this #Zelda. For example, being able to push this rock.. all the… https://t.co/jryOArcQV2 reageer retweet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:40:57 #15
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169226682
ik hoor zoveel negatieve dingen over de Switch ik wacht wel op de 2de batch.
pi_169226961

Deze hier al gepost? Ziet er super vet uit en 9 maart al uit!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_169226986
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:16 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Al komt het in één week uit. Waarom zouden diezelfde games die de Wii U niet tot een succes konden maken dat wel opeens voor de Switch kunnen doen? Je kunt immers een Wii U voor 200 euro op de kop tikken en al deze games spelen.
Omdat het bij de Wiiu telkens zo was dat er om het jaar eens een goede game uitkwam, wa in mijn omgeving er voor zorgde dat mensen telkens vonden dat de lineup karig was, terwijl de Wiiu op het einde toch zeker 15 ijzersterke games had
pi_169227334
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat doet Bart Smit/Intertoys wel vaker. Die shipments worden al aangemaakt maar worden nog niet fysiek aan PostNL afgegeven. Heb dat ook eens met Amiibo of een game gehad.

Verder: Welkom terug RaymanNL. O+
Stiekem nooit weggeweest O+ Ben een ordinaire lurker geworden. Een stille genieter.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_169227400
Krijgt de switch ook achievements of trophies?
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:00:57 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169227518
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:09:57 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169227883
Concept art voordat dit Breath of the Wild werd :D



The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_169227920
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Omdat het bij de Wiiu telkens zo was dat er om het jaar eens een goede game uitkwam, wa in mijn omgeving er voor zorgde dat mensen telkens vonden dat de lineup karig was, terwijl de Wiiu op het einde toch zeker 15 ijzersterke games had
En waarom werd de Wii U dan niet na een paar jaar later goed verkocht toen er inmiddels al wat games voor waren verschenen?
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:16:38 #23
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169228143
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
Krijgt de switch ook achievements of trophies?
nee
pi_169228331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:15 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

AC 4 is een toffe game, maar niet een waardig vervolg op de eerste AC games. Sowieso was het einde van 3 echt de grootste anticlimax in de geschiedenis van games.

Zoals ze AC 1 en 2 opbouwden, leek het er op dat je Desmond aan het trainen was om alle skills van zijn voorouders te leren en hiermee in het echte leven juist alle geheimen zou ontrafelen zoals degene die je aan het eind van het eerste deel op de muren ziet staan dmv je arendsoog.

Daarintegen kregen we een fucking kut einde.
De enige AC die ik echt leuk vond was deel 2 voor de DS. :') Het verhaal was niet zo boeiend, maar 2D werkte eigenlijk best goed.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:28:07 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169228564
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')