abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:06:07 #226
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170716097
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:36 schreef Twinky het volgende:
En niet elke dag kammen. Twee keer in de week is beter. Door elke dag te kammen wordt juist meer haar aangemaakt!
Ga liever naar een kattentrimmer die hem goed plukt. Scheelt zeker iets van 3 maanden aan haaruitval, en dan is het een stuk makkelijker op orde te houden.

Eet hij snel? Hier had ik er eentje die veel minder is gaan kotsen door een puzzel-voerbak, dat hij maar twee brokjes tegelijk kreeg!

Ik raad kattengras echt af als hij gevoelig is, de scherpe randjes/rauwe grasjes kunnen meer kwaad doen dan goed.
Hij eet soms vrij snel ja, maar na het eten heeft hij er nooit echt last van. Komen eigenlijk nooit brokjes mee. Puur een haarbal, gevolgd door wat waterplasjes. Ik zal eens gaan kijken naar een trimmer in de buurt. Denk dat dat nog het effectiefste zal zijn inderdaad.
Favorite TV Shows: Gilmore Girls | Grey's Anatomy | The Good Wife | One Tree Hill | Everwood | Brothers & Sisters | Bones | The Closer | Damages | Desperate Housewives | Veronica Mars | & More. * Wii U: ''Alwayshappyz''-- Xbox One: ''Alwayshappyz
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:42:42 #227
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_170721185
Heb je ook al naar een andere dierenarts gebeld? Zeggen die hetzelfde? Niks zo onprettig als dat het je niet lekker zit, namelijk.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:56:04 #228
40500 Sorella
moggh,middag,avond,nacht
pi_170721290
Onze Diallo (Somali) heb ik in de 5 maanden dat hij nu bij ons is 2 keer gekamd en dan meer de broek als de rest van zijn vacht. Onze katten wassen elkaar geregeld maar ik heb niet gemerkt dat Banjer meer is gaan spugen en Diallo ook niet maar dat komt omdat Banjer bijna geen haaruitval heeft (Laperm).
Ik zou denkelijk ook een sec. opinion vragen, zo vaak overgeven en diarree is niet goed misschien is hij gevoelig voor het voedsel wat hij krijgt ?
Vroooeeem 120, vroooeeem 140, vrooee, iiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee, plons, blub blub blub, tetuutetuu,.....telaat
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:38:24 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170721766
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:56 schreef Sorella het volgende:
Onze Diallo (Somali) heb ik in de 5 maanden dat hij nu bij ons is 2 keer gekamd en dan meer de broek als de rest van zijn vacht. Onze katten wassen elkaar geregeld maar ik heb niet gemerkt dat Banjer meer is gaan spugen en Diallo ook niet maar dat komt omdat Banjer bijna geen haaruitval heeft (Laperm).
Ik zou denkelijk ook een sec. opinion vragen, zo vaak overgeven en diarree is niet goed misschien is hij gevoelig voor het voedsel wat hij krijgt ?
Hij krijgt sinds hij hier is telkens het zelfde voer, dat is maanden goed gegaan. Het is pas als hij een haarbal krijgt dat de problemen beginnen. Heel vreemd iig. Misschien eens een second opinion vragen inderdaad!
Favorite TV Shows: Gilmore Girls | Grey's Anatomy | The Good Wife | One Tree Hill | Everwood | Brothers & Sisters | Bones | The Closer | Damages | Desperate Housewives | Veronica Mars | & More. * Wii U: ''Alwayshappyz''-- Xbox One: ''Alwayshappyz
pi_170724705
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn ongeveer een half jaar nu. Dierenarts assistent had het ook over iets wat je op hun pootjes kon doen, zodat ze dat eraf zouden likken. Vraag me alleen af of dat wel verstandig is, gezien hij nu dus al af en toe diarree heeft. Maar kan het altijd proberen!
Dat is de pasta
Mijn katten krijgen deze snoepjes https://www.ah.nl/product(...)-S29MCFQ06GwodPUcBFA het is altijd te proberen
pi_170753450
Gouden tip gezocht!
Mijn kat eet ineens de brokjes niet meer. Niet alleen is dit frustrerend (ik heb net een nieuwe zak), maar dit voer is het enige voer dat werkt tegen haar voedselallergie. Sinds zij het enkele weken geleden kreeg, likt zij minder en krijgt zij voor het eerst in een jaar tijd weer haar. Overstappen op een ander merk is lastig aangezien het aanbod van dit type voer voor zover ik weet beperkt is. Hoe het kan dat zij ineens dit voer niet meer eet... geen idee! Dit is werkelijk voor het eerst in 10 jaar dat deze veelvraat iets niet lust. Ze begon heel enthousiast de eerste weken, maar dat is nu voorbij. Heeft iemand een gouden tip of truc om haar weer aan deze brokjes te krijgen?
pi_170753652
Ga eerst eens bij de DA langs. Misschien wil ze niet eten omdat ze pijn heeft.
pi_170753893
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:05 schreef Queller het volgende:
Ga eerst eens bij de DA langs. Misschien wil ze niet eten omdat ze pijn heeft.
Gisteren heb ik andere brokken geprobeerd (die zij eigenlijk niet mag wegens de allergie) en dat ging er in als koek, helaas.
pi_170757161
Wat geef je nu en waar is ze allergisch voor?
DLRP Passeport Annuel Dream
pi_170761592
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:50 schreef Dragonberry het volgende:
Wat geef je nu en waar is ze allergisch voor?
Eiwitten. Ik gaf haar eerst Z/D van Hill's, maar dat werkte niet zo goed. Nu ben ik overgestapt op de Royal Canin variant, die goed werkt maar niet gegeten wordt.
  maandag 8 mei 2017 @ 08:03:34 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170766768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn ongeveer een half jaar nu. Dierenarts assistent had het ook over iets wat je op hun pootjes kon doen, zodat ze dat eraf zouden likken. Vraag me alleen af of dat wel verstandig is, gezien hij nu dus al af en toe diarree heeft. Maar kan het altijd proberen!
Die pasta's werken sowieso laxerend... Voelt zijn buik hard en is zijn ontlasting als het geen diarree is wel normaal? Misschien zit hij verstopt door de haarballen en is hij daardoor soms hangerig omdat het pijn doet. Diarree kan een soort overloop diarree zijn dan net als bij kleine kinderen.
pi_170769138
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen ;)

Mijn kat Yumi spuugt de laatste tijd 1x per dag tot 1x per 3 dagen. Niet continu dus. Wel merk ik dat ze misselijk is, en ze weigert om haar brokjes te eten. Ik ben al bij de dierenarts geweest, en we hebben daar ook nog steeds contact mee, maar ik wil jullie eigen ervaring horen.

Ze spuugt dus, met normaal voer gooit ze haar brokjes eruit; ze heeft nu 2 soorten speciaal voer gehad (Royal Canin Anallergenic en Sanimed Atopy).

Bij deze voersoorten wordt ze wel misselijk, maar spuugt ze alleen slijm. Ze heeft al een bloedtest gehad, en is dus ook onderzocht. Alleen haar nierwaarden waren redelijk hoog, ik moet nog een urinemonster inleveren om dit extra te bekijken.
Het enige wat ze eet en binnen houdt is vreemd genoeg zalm pate (kattenvoer in blik van de Jumbo). Maar dat vult niet genoeg.

Haar gewicht is ook prima, haar vacht en gebit ook.

De dierenarts dacht aan misschien een voedsel intolerantie voor eiwitten en/of graan. Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt, of kunnen jullie mij een soort voer aanraden?

Ik word onderhand een beetje wanhopig van het uitproberen, en het is niet leuk om je kat continu misselijk te zien.
ik kwam dit toevallig tegen. Mijn vorige kat spuugte ook heel veel, van alles geprobeerd en niets leek te helpen. de laatste 9 maanden heb ik hem Ecostyle gevoerd, daar knapte hij zichtbaar van op! spuugt nauwelijks meer en zijn vacht werd beter en hij kwam weer iets aan. Is niet overal te verkrijgen, dat is het nadeel ervan. Mss is het al opgelost en heb je inmiddels wat anders gevonden!
  maandag 8 mei 2017 @ 13:18:54 #238
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170771962
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Die pasta's werken sowieso laxerend... Voelt zijn buik hard en is zijn ontlasting als het geen diarree is wel normaal? Misschien zit hij verstopt door de haarballen en is hij daardoor soms hangerig omdat het pijn doet. Diarree kan een soort overloop diarree zijn dan net als bij kleine kinderen.
Zijn buik voelt gewoon normaal als hij ziekjes is. Op andere dagen ziet zijn ontlasting er gewoon prima en normaal uit. Puur op de dag dat hij een haarbal overgeeft (en wat water daarna) heeft hij dus 1x diarree. De dag van de haarbal is hij slomer etc, maar de buik voelt dus wel normaal.

Vandaag sowieso een nieuw soort voer gehaald dat blijkbaar goed werkt voor katten met heel vaak haarballen (Royal Canin Hairball Care), dus dat voorzichtig mengen. En we geven ze al 2-3x per dag een anti hairball snoepje.
  maandag 8 mei 2017 @ 15:20:03 #239
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170774854
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn buik voelt gewoon normaal als hij ziekjes is. Op andere dagen ziet zijn ontlasting er gewoon prima en normaal uit. Puur op de dag dat hij een haarbal overgeeft (en wat water daarna) heeft hij dus 1x diarree. De dag van de haarbal is hij slomer etc, maar de buik voelt dus wel normaal.

Vandaag sowieso een nieuw soort voer gehaald dat blijkbaar goed werkt voor katten met heel vaak haarballen (Royal Canin Hairball Care), dus dat voorzichtig mengen. En we geven ze al 2-3x per dag een anti hairball snoepje.
Nou dat scheelt alweer. Hopelijk helpt dit.
pi_170774976
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 00:45 schreef Infection het volgende:
Sinds een aantal dagen hebben wij ook een kitten die uit een nestje komt bij mijn zus vandaan. Zij heeft de kitten altijd whiskas kittenvoer (brokjes met kipsmaak) gegeven en dat doen wij nu ook. De kat is er gek op, echter stinkt haar poep verschrikkelijk en dat is vaak ook een teken van vulstoffen die in voer zitten. Bij Whiskas schijnt dat minder te zijn dan bijvoorbeeld huismerk voer, maar blijkbaar alsnog voldoende om stinkende poep te produceren.

Ik zit te overwegen om op ander voer over te stappen, maar kan er helaas niet echt uit komen welke ik nou moet kiezen. Het voer wat aangeraden wordt op verschillende fora is Royal Canin, Orijen, Acan, etc. Dat schijnt veel beter te zijn kwa natuurlijke ingredinten en minder stinkende poep te produceren, maar is dan ook erg prijzig (denk aan 10 - 20 euro per kilo, of zelfs meer).

Wat raden jullie aan kwa prijs/kwaliteit vergelijking? En eet een kitten ook daadwerkelijk minder als hij betere kwaliteit voer krijgt? Dat zou al een stuk schelen bij het kopen van duurder voer.

Het is overigens nog maar de vraag of de kitten wel zo blij is met nieuw voer, maar daar komen we dan wel achter.
http://www.zooplus.nl/sho(...)_speciaalvoer/303502 Dit krijgt mijn kat. Als kitten had ze Royal Canin (wou mijn ex) maar ben na een tijdje hier op overgestapt. Sindsdien is haar poep altijd hard, voorheen altijd beetje zacht enz. Ik weet dat een vriendin van mij dit ook heeft gekocht voor haar kittens, er is een kittenversie te koop.
- Valar Morghulis
- Ansichtkaarten
  maandag 8 mei 2017 @ 23:25:58 #241
409633 killerkip69
killattack!
pi_170788939
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:58 schreef bloempje-moi het volgende:
iemand een gouden tip of truc om haar weer aan deze brokjes te krijgen?
Maak eens 'n jus van de brokjes, dus beetje lauw water en ff roeren, vinden ze sowieso lekker. En niet veranderen van voer, gewoon laten staan. Je kan er bv 'n lekker snoepje doormengen etc....
Eten wat de pot schaft, geldt ook voor katten. :p

Btw...Beaphar Haarbal pasta - Malt Duo is goed tegen haarballen, tevens is het goed voor 'n optimale darmwerking.
pi_170883491
Ik ga over een paar maanden een week op vakantie.
Ollie gaat dan naar een dierenpension.
Hoe lang moet je dat van tevoren reserveren?
Twiddel
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:08:06 #243
40500 Sorella
moggh,middag,avond,nacht
pi_170883612
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:03 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar maanden een week op vakantie.
Ollie gaat dan naar een dierenpension.
Hoe lang moet je dat van tevoren reserveren?
Ik zou nu al bellen of ze plek hebben, het kan heel hard gaan.
Vroooeeem 120, vroooeeem 140, vrooee, iiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee, plons, blub blub blub, tetuutetuu,.....telaat
pi_170883614
Als het in het hoogseizoen is, zou ik het nu al bespreken. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe groot het pension is, maar liever nu al een plekje dan straks nog op zoek moeten naar een ander pension.
pi_170883653
Bedankt! Ik ga ff bellen!
Twiddel
pi_170885170
Nou, ik zal na het weekeind moeten bellen. Moeders is werken en die weet de datums. Tis gelukkig toch pas in augustus.

Ik wil ook nog vragen of er iemand ervaring hier heeft met Feliway?
Ik wil het misschien gebruiken omdat mijn kat zo angstig wordt elke keer als ik hem meeneem in de mand. Hij plast dan van zich af.
Twiddel
  vrijdag 12 mei 2017 @ 17:27:53 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170885290
Hoevaak neem je hem mee in de mand dan?
pi_170885316
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:27 schreef Cue_ het volgende:
Hoevaak neem je hem mee in de mand dan?
Zelden. Maar ik vind het zo zielig wanneer het moet.
Ik dacht misschien helpt het als ik dat ding inspray met die spray van ze van te voren.
Twiddel
pi_170885433
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Zelden. Maar ik vind het zo zielig wanneer het moet.
Ik dacht misschien helpt het als ik dat ding inspray met die spray van ze van te voren.
Ik zou de mand nu al neerzetten in de kamer. Dan kan hij eraan wennen en hem zijn geur meegeven. Feliway spuiten om hem aantrekkelijk te maken is een goed idee en zou je meteen al kunnen doen. Misschien gaat hij er dan zelfs al in liggen slapen. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170885514
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zou de mand nu al neerzetten in de kamer. Dan kan hij eraan wennen en hem zijn geur meegeven. Feliway spuiten om hem aantrekkelijk te maken is een goed idee en zou je meteen al kunnen doen. Misschien gaat hij er dan zelfs al in liggen slapen. :)
Bedankt voor de tips, ga ik wat mee doen :) ^O^
Twiddel
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')