abonnement Unibet Coolblue
pi_169225841
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169226545
Silicaatfan hier O+ Merk maakt niet zoveel uit. Kan nu mijn merk niet opzoeken want de harige terrorist ligt nu op schoot.

Met zeven maanden kun je prima overstappen. Ik neem aan dat kitten geen grit meer vreet, toch?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169227008
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Silicaatfan hier O+ Merk maakt niet zoveel uit. Kan nu mijn merk niet opzoeken want de harige terrorist ligt nu op schoot.

Met zeven maanden kun je prima overstappen. Ik neem aan dat kitten geen grit meer vreet, toch?
Hij heeft nooit grit gegeten. Maar Weet niet wat voor / nadelen van silica zijn ten opzichte van houtkorrels bijv.
Dat goedkope grijze grit wat ook in supermarkten ligt is zeker niet aan te raden?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169227171
Ik gebruik biocat,s men voor mijn katers, 1 is 6,5 maanden nu.

http://media12.mediazs.co(...)_Wood__59370_1_5.jpg deze hebben wij maar zonder de bovenste mand want daar hebben ze een gat ingekrabd dus die konden we weggooien. staat nu 3 jaar denk.
Volgende wordt toch weer tot het plafond.
pi_169227377
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:48 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hij heeft nooit grit gegeten. Maar Weet niet wat voor / nadelen van silica zijn ten opzichte van houtkorrels bijv.
Dat goedkope grijze grit wat ook in supermarkten ligt is zeker niet aan te raden?
Grit eten stoppen ze meestal mee rond een week of zes en als het goed is zat hij toen nog bij zijn moeder. :)

Voordeel van silica vind ik dat je alleen drollen eruit hoeft te scheppen en de rest omroert. Zonder nattigheid en zinder geurtjes. Met een zak doe je een maand per kat. Geen idee hoe goed het goedkope grijze grit uit de supermarkt is. Niet klontvormend grit (wat ik bij kleine kittens gebruik) is zwaar irritant, omdat het geen geur opneemt en je telkens de hele bak moet verschonen ipv mooi bollen grit-met-urine eruit kunt scheppen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:58:38 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169227412
Wij gebruiken Cats best. Kan in de wc, scheelt n hoop
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169227706
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Grit eten stoppen ze meestal mee rond een week of zes en als het goed is zat hij toen nog bij zijn moeder. :)

Voordeel van silica vind ik dat je alleen drollen eruit hoeft te scheppen en de rest omroert. Zonder nattigheid en zinder geurtjes. Met een zak doe je een maand per kat. Geen idee hoe goed het goedkope grijze grit uit de supermarkt is. Niet klontvormend grit (wat ik bij kleine kittens gebruik) is zwaar irritant, omdat het geen geur opneemt en je telkens de hele bak moet verschonen ipv mooi bollen grit-met-urine eruit kunt scheppen.
Mijn kitten zat niet meer bij zijn moeder toen, hij is afgestoten en heb hem grootgebracht :) Hij heeft nooit grit gegeten dat ik weet :N

Ah, dus je kan het langer gebruiken, handig. Ik haal nu ook gwn de drollen er met een schep uit maar 1* in de 2 weken gaat heel de bak met houtkorrels erin weg.
Ik heb naar mijn idee best een grote kattenbak qua oppervlak. Mijn kat is (nog?) niet zo groot en ik vul de bak 2 maal met een zak van 10L. Alleen de bodem is dan niet erg dik gevuld. Ben eigenlijk ook benieuwd wat voor kattenbak jullie hebben :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169229569
Vorig topic had ik nog een vraag.
TLDR: Kat haalt uit het niets uit als hij gekriebeld wordt. Geen voorsignalen, niks.
Ondersteunend bewijsmateriaal: hier ligt hij (luid spinnend) op de loer O+

(Op de foto lijkt hij eigk best wel vals _O- Maar de spleetoogjes komen omdat ik zijn rust verstoorde met de flits)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169229979
Ik heb kattenbakken van CatIt, zijn goed stevig en hebben een handige klep vooraan om de bakken uit te scheppen. Ik heb een gewone en een jumbo, maar de gewone is eigenlijk ook al best groot. Mijn noren passen er in ieder geval makkelijk in.
Als vulling heb ik klontvormend grit van Sivocat. Dit moet je wel aardig dik vullen en goed uitscheppen. Dan hoef je alleen maar af en toe nog wat bij te vullen.
pi_169230282
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vorig topic had ik nog een vraag.
TLDR: Kat haalt uit het niets uit als hij gekriebeld wordt. Geen voorsignalen, niks.
Ondersteunend bewijsmateriaal: hier ligt hij (luid spinnend) op de loer O+

[ afbeelding ] (Op de foto lijkt hij eigk best wel vals _O- Maar de spleetoogjes komen omdat ik zijn rust verstoorde met de flits)
}:|
Al ronkend:
pi_169231306
Dan valt mijn schade nog mee :o


Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169231397
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vorig topic had ik nog een vraag.
TLDR: Kat haalt uit het niets uit als hij gekriebeld wordt. Geen voorsignalen, niks.
Ondersteunend bewijsmateriaal: hier ligt hij (luid spinnend) op de loer O+

[ afbeelding ] (Op de foto lijkt hij eigk best wel vals _O- Maar de spleetoogjes komen omdat ik zijn rust verstoorde met de flits)
Wat bedoel je met kriebelen?
pi_169232155
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dan valt mijn schade nog mee :o


[ afbeelding ]
geen schildpad kreng zeker. Uit het raam gaat ze nog een keer :{w
pi_169235703
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:03 schreef Oosthzn het volgende:

[..]

Wat bedoel je met kriebelen?
Kroelen, achter de ortjes krabbelen, kopje en lijf aaien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169235708
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

geen schildpad kreng zeker. Uit het raam gaat ze nog een keer :{w
Mijn undercover schildpad (cypers met 1 piepklein rood vlekje) heeft me nog nooit zo gekrabt :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 2 maart 2017 @ 08:34:23 #16
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169236134
Als ze hier krabben is het tijdens het spelen.
Verder kan ik ze overal aaien, rug, buik, noem maar op. Zelfs als je een poot of staart vastpakt doen ze niks.
  donderdag 2 maart 2017 @ 08:39:26 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169236166
Met de jongste kan ik alles doen. Krabt/bijt hoogstens bij het spelen, maar wel zachtjes (harder als ik een mouw ofzo gebruik)

Voor de oudste is spelen toch een soort van slaan/meppen en wat harder bijten en af en toe zonder nagels :')
Dus hem laat ik mij niet bijten, want geen idee hoe ik daar uit kom en zorg ik vooral dat hij bepaalde plekken heeft waarop we spelen. Dus als hij op de tafel zit of op de bankleuning en ik sta. Want wel eens gehad dat hij ineens m'n hand aanvloog toen ik gewoon stil op de bank zat. En dat wil ik liever niet :N
  donderdag 2 maart 2017 @ 08:44:26 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169236206
Ik krijg wel eens een mep terug als ik boos word op Sjoerd :'). Die duldt geen reprimande en kijkt me dan heel vuil aan en tilt meteen een klauw op. Zoals gisteren, hij zat enorm in de weg en ik gaf 'm even een duwtje toen 'ie maar op schoot bleef ronddartelen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_169237903

Bertus net. Ook gewoon tijdens het aaien. Dit is trouwens van bijten. Hij is duidelijk niet door mij opgevoed.
pi_169242163
Ollie beet mij eerst snel als ik bleef dooraaien langs zijn rug of zijn achterpoten.
Een half jaar later is hij mij wat meer gaan vertrouwen en laat hij het toe dat ik daar aai.
Ik ken hem ook beter, dus ik weet precies wanneer hij het niet meer leuk vind.

Het is soms wel grappig met bezoek dat hem soms wat grover aait. Dan bijt hij ze.
Twiddel
pi_169242421
Zou het kunnen dat hij over gestimuleerd wordt door het kriebelen/aaien ?
Is het echt uithalen of meer je arm beetpakken met beide poten en bek en komen de krassen dan misschien vanwege het wegtrekken van de arm ?
Of is het uithalen en wegwezen ?

Jullie moeten mijn rug en schouders niet zien die zitten onder de krassen vanwege het in mijn nek willen liggen en dat gaat vaak fout of als het wel goed gaat wil hij nog weleens naar beneden glibberen, dus hup nagels en nu heb ik nog een trui en/of vest aan maar straks is het zomer ;( ;(
pi_169246225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:01 schreef Sorella het volgende:d
Zou het kunnen dat hij over gestimuleerd wordt door het kriebelen/aaien ?
Is het echt uithalen of meer je arm beetpakken met beide poten en bek en komen de krassen dan misschien vanwege het wegtrekken van de arm ?
Of is het uithalen en wegwezen ?

Jullie moeten mijn rug en schouders niet zien die zitten onder de krassen vanwege het in mijn nek willen liggen en dat gaat vaak fout of als het wel goed gaat wil hij nog weleens naar beneden glibberen, dus hup nagels en nu heb ik nog een trui en/of vest aan maar straks is het zomer ;( ;(
Overstimulatie herken ik en zie ik bij hem aankomen. Dat is inderdaad tik/kras en weg.
Dit komt zonder waarschuwing, hij houdt het liefste nog wat nagels in mijn hand zodat hij er daarna makkelijker bij kan om te bijten :') Ik trek niet terug of zo, door de jaren heen geleerd dat dat een averechts effect heeft (vandaar ook de mooie prikgaatjes en nauwelijks krassen).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169246234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:49 schreef summer2bird het volgende:
Ollie beet mij eerst snel als ik bleef dooraaien langs zijn rug of zijn achterpoten.
Een half jaar later is hij mij wat meer gaan vertrouwen en laat hij het toe dat ik daar aai.
Ik ken hem ook beter, dus ik weet precies wanneer hij het niet meer leuk vind.

Het is soms wel grappig met bezoek dat hem soms wat grover aait. Dan bijt hij ze.
Mooi is dat he, hoe je je kat steeds beter leert lezen O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169267910

Volgens mij issie blij met de nieuwe krabpaal.
Ik krijg het kapotte onderdeel gewoon opgestuurd van zooplus *O*
Twiddel
  vrijdag 3 maart 2017 @ 18:47:12 #25
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_169268142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 08:34 schreef Goddelijker het volgende:
Als ze hier krabben is het tijdens het spelen.
Verder kan ik ze overal aaien, rug, buik, noem maar op. Zelfs als je een poot of staart vastpakt doen ze niks.
Ik kan ze ook gewoon in de oren zitten of in de bek. Vinden ze niet fijn, maar heb ik van jongsaf aan gewoon gedaan om als het ooit nodig is het te kunnen.

De enige keren wanneer ik de nageltjes voel is als ze niet willen dat ik stop met aaien :P .

Bijten doen ze alleen als ze niet zien dat mijn hand mijn hand is en ze het voor iets anders aanzien (denk ik, arm ander een deken of kussen door enzo).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_169276476
Mevrouw is vandaag even bij de dokter geweest, o.a. voor een gebitscontrole. Dat viel een beetje tegen. Hier en daar onstokken tandvlees en ook wat tandsteen. Dierenarts raadde aan om het gebit te laten reinigen en misschien over te stappen op TD-brokken.

Is het normaal dat een kat van 6 à 7 al een gebitsreiniging nodig heeft?
pi_169280603
Mijn oudste kat heeft ineens wat nieuws gevonden ofzo. Beestje tikt met zijn pootje met nagels uit op mijn hoofd en bijt daarna in mijn haar. :/. Bij vriendlief doet hij niets.

Nu krijgen ze sochtends wel altijd eten van mij, dus ergens zou het een logische 'Hoi baasje, wordt eens wakker, ik wil eten.' Reactie kunnen zijn. Maar hu. Doe eens even niet kat.
pi_169281773
Mijn (vorige) katten hadden altijd wel wat tandsteen maar niet zo erg dat het gereinigd moest worden.
Voor Banjer kreeg ik een compliment dat zijn gebit er zo goed uitziet (4,5 jaar), Diallo is pas 7 maanden dus daar mankeert nog niets aan.
Al mijn katten kregen brokjes en 1 of 2 keer in de week blikvoer. Het verschil met de katten toen en nu is dat de katten nu ook dokas kauwsnack kippeborst met vis krijgen en ze moeten daar behoorlijk op kauwen want het is hard :)

Misschien is het bij katten net zo als bij mensen de een is gevoeliger voor tandsteen als de ander ?.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:20:55 #29
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_169283129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:40 schreef Crientj het volgende:
Mijn oudste kat heeft ineens wat nieuws gevonden ofzo. Beestje tikt met zijn pootje met nagels uit op mijn hoofd en bijt daarna in mijn haar. :/. Bij vriendlief doet hij niets.

Nu krijgen ze sochtends wel altijd eten van mij, dus ergens zou het een logische 'Hoi baasje, wordt eens wakker, ik wil eten.' Reactie kunnen zijn. Maar hu. Doe eens even niet kat.
Ik denk inderdaad dat dat het is.
:@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:23:13 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169283173
De oudste van mij komt smorgens ook aan m'n bed en af en toe bijt hij zachtjes (ja dan kan hijineens wel zachtjes bijten :') ) maar meestal ben ik dan al wel wakker, dus hoeft dat niet.


De jongste wordt gewoon een keer wakker en springt dan op/over me heen, dat werkt ook wel :+
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:26:18 #31
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_169283216
Ik moet nu om 7.45u op om mevrouw eten te geven. Dan ligt ze heerlijk naast me te knorren. Maar als het wat later is krijg ik ook het "wakker worden ik wil eten" pootje
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_169283967
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:26 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik moet nu om 7.45u op om mevrouw eten te geven. Dan ligt ze heerlijk naast me te knorren. Maar als het wat later is krijg ik ook het "wakker worden ik wil eten" pootje
Ja, toch wel. Dat naast je liggen en knorren is hier ook bekend. :P
pi_169297044
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 23:36 schreef k_man het volgende:
Mevrouw is vandaag even bij de dokter geweest, o.a. voor een gebitscontrole. Dat viel een beetje tegen. Hier en daar onstokken tandvlees en ook wat tandsteen. Dierenarts raadde aan om het gebit te laten reinigen en misschien over te stappen op TD-brokken.

Is het normaal dat een kat van 6 à 7 al een gebitsreiniging nodig heeft?
Ik ben verleden jaar met mijn 13 jarige kat naar de DA geweest omdat hij uit zijn bekje stonk,heel zijn gebit was ontstoken.
In vier maanden tijd zijn al zijn kiezen en een paar tanden getrokken.
Daarna is hij nooit meer de oude geworden ;(
Na veel onderzoekingen door de DA is toen besloten dat ik hem beter uit zijn lijden kon verlossen.
Ik denk dat een gebitsreiniging niet overbodig is op een leeftijd van 7 jaar als je DA dit als advies geeft.
Maar laat je niet op kosten jagen door de speciale TD brokken.
pi_169299310
Gebitsreiniging op 7jarige leeftijd is echt niet gek :) De ene kat heeft/krijgt meer tandsteen dan de andere, maar vrijwel elke kat op of vanaf die leeftijd heeft het, vaak al eerder zelfs, dus je kat lijkt dus best een goed gebit te hebben.

En zeker als het al ontstoken is, kan een reiniging veel schelen. Wacht je immers tot de kat moeilijk of niet meer kan eten, dan kun je er bijna gif opnemen dat er kiezen getrokken moeten worden. Pijnlijk voor de kat, maar ook voor de portemonnee ;)(en dan heb ik het nog niet gehad over bacteriën die zich kunnen gaan nestelen op hartkleppen en nieren enzo....)

TD brokken schijnen wel goed te werken, doordat ze door hun structuur helpen het tandsteen af te breken. Maar ik heb geen aandelen in Hill's, dus dat moet je zelf beslissen ;)
pi_169300856
Ik denk dat we de gebitsreiniging dan sowieso maar moeten doen. *)

De TD-brokken kan ik uitproberen. Als er minder dan 10% uit de zak is, mag ik 'm terugbrengen. Die brokken zijn een stuk groter dan normale brokken, zodat ze er meer op moet knauwen - wat dan weer schijnt te helpen tegen tandsteen.

Uitproberen kan geen kwaad, dus denk dat ik dat ook maar even doe. Ze krijgt nu Royal Canin voor binnenkatten. Eén van de voordelen daarvan is dat de drolletjes veel minder stinken. Hopelijk stinkt het met de TD-brokken ook niet. Qua prijs maakt het niet zoveel uit geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2017 12:26:50 ]
pi_169301140
Qua geur zal het waarschijnlijk niet zoveel uitmaken nee, RC en Hills zitten aardig op hetzelfde niveau qua kwaliteit. Als de TD nou niet bevalt, is er van Royal Canin ook de Dental.
pi_169309647
Vraagje voor ik het ga doen:
Is het schadelijk als ik elke zondag een half bakje tonijn uit blik door een halve portie van zijn natvoer
meng als traktatie?

Het is tonijn in water, en hij krijgt geen snacks, melk oid en ik wil hem een keer per week verwennen.

Kan dit kwaad?
Twiddel
  zondag 5 maart 2017 @ 17:28:52 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169309721
Nee, kan geen kwaad.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169309790
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:28 schreef Lienekien het volgende:
Nee, kan geen kwaad.
Okiedokie :)
Twiddel
  roze zondag 5 maart 2017 @ 17:34:28 #40
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_169309829
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vorig topic had ik nog een vraag.
TLDR: Kat haalt uit het niets uit als hij gekriebeld wordt. Geen voorsignalen, niks.
Ondersteunend bewijsmateriaal: hier ligt hij (luid spinnend) op de loer O+

[ afbeelding ] (Op de foto lijkt hij eigk best wel vals _O- Maar de spleetoogjes komen omdat ik zijn rust verstoorde met de flits)
Ik krijg ook vaak genoeg een mep als ik mijn kat aai. En als ze echt geen zin heeft gaat ze bijten. :+
Your beauty never ever scared me.
pi_169309958
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:34 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik krijg ook vaak genoeg een mep als ik mijn kat aai. En als ze echt geen zin heeft gaat ze bijten. :+
Of wanneer je te dicht bij haar buikje aait en dat wordt niet op prijs gesteld :D

De kat bij mijn ouders zal je nooit bijten, maar gromt en blaast wel als een malle als je dingen doet die ze niet wilt.
Ziet er heel apart uit, een kat die rustig blijft liggen terwijl je haar nagels knipt, maar wel als een dolle naar je blaast en gromt :P
Twiddel
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:20:47 #42
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169412151
Ik heb er eentje die ik wel achter 't behang wil plakken af en toe. Om alles miauwen. :')
Onze oudste heeft ook zo'n periode gehad, dus hopelijk is het snel voorbij. Soms is het lastig om te negeren.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:29:37 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169412285
Onze kat miauwt imo opvallend weinig. Ze doet het wel iets vaker dan in het begin, bijv. ook ter begroeting, maar het is nog steeds vrij sporadisch. Ze zal nooit miauwen voor een dichte deur, alleen eraan krabben.

Ze kwam hier als volwassen poes, uit een 'dubieus' huishouden, dat ongetwijfeld haar karakter gevormd heeft. Ze heeft de neiging dingen die ze niet leuk vindt aanvankelijk te 'ondergaan', maar ze geeft uiteindelijk haar grenzen wel aan met bijten of krabben. Daarom zijn we vrij voorzichtig met haar en alert op eerdere aanwijzingen dat ze iets niet leuk vindt. We worden zelden gekrabt of gebeten, daarentegen wil ze inmiddels wel dagelijks bij ons op schoot. O+
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:07:59 #44
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169413005
Die van ons blijft springen op het aanrecht. En zodra ik opsta sprint hij er weer vanaf en onder de tafel, zodat ik er niet bij kan. Zelfs de plantenspuit doet hem niets. Hem neerzetten en verder negeren doet hem ook niets. :')

Van de week wilde ik weggaan van huis, ik stap in de auto voor de deur en ik zie hem zo op het aanrecht springen *zucht*.

Maar hij is nu volgens mij 8-9 maanden, dus ik denk lekker aan het puberen. :+
pi_169414329
Die van ons is nu 7 maanden en na 4 maanden proberen af te leren springt hij nog steeds overal op, vreet van alles, jat van alles en miauwt me de oren van de kop en toch is hij lief.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:26:40 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169414347
Onze kat mag gewoon op het aanrecht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169414372
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:26 schreef Lienekien het volgende:
Onze kat mag gewoon op het aanrecht.
Die van ons mogen het eigenlijk ook niet maar het is echt niet af te leren ;(
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:49:37 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169414797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:28 schreef Sorella het volgende:

[..]

Die van ons mogen het eigenlijk ook niet maar het is echt niet af te leren ;(
Ik ben er niet eens aan begonnen. We laten dus niks staan/liggen waar ze van kan eten of likken.

Ze zit er overigens niet als we in de keuken bezig zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169419391
Je kunt katten heel goed leren dat het niet mag. Dat wil echter allerminst zeggen dat ze het ook niet doen... O-)
pi_169422123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:07 schreef Goddelijker het volgende:
Die van ons blijft springen op het aanrecht. En zodra ik opsta sprint hij er weer vanaf en onder de tafel, zodat ik er niet bij kan. Zelfs de plantenspuit doet hem niets. Hem neerzetten en verder negeren doet hem ook niets. :')

Van de week wilde ik weggaan van huis, ik stap in de auto voor de deur en ik zie hem zo op het aanrecht springen *zucht*.

Maar hij is nu volgens mij 8-9 maanden, dus ik denk lekker aan het puberen. :+
Mijn kitten is even oud en doet precies hetzelfde. Plantenspuit deert hem weinig. Als hij nat is gespoten likt en veegt hij zn vacht ff af met zn poten en gaat weer vrolijk verder. Klauwt soms zelfs eten uit je handen ;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 10 maart 2017 @ 22:22:14 #51
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_169422262
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:17 schreef Miniem het volgende:

[..]

Mijn kitten is even oud en doet precies hetzelfde. Plantenspuit deert hem weinig. Als hij nat is gespoten likt en veegt hij zn vacht ff af met zn poten en gaat weer vrolijk verder. Klauwt soms zelfs eten uit je handen ;(
Emmer water dan :+
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_169423226
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:22 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Emmer water dan :+
Springt die van mij weg en 5 minuten later zit hij er weer. ;(
pi_169427167
Zitten ze op aanrecht omdat er te eten is, of omdat ze dan uitzichtpunt hebben naar buiten?
Die krakkemikkige dikkerd van mij lukt het al bijna niet meer om op de bank te komen, dus zelf geen last
pi_169427183
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zitten ze op aanrecht omdat er te eten is, of omdat ze dan uitzichtpunt hebben naar buiten?
Die krakkemikkige dikkerd van mij lukt het al bijna niet meer om op de bank te komen, dus zelf geen last
Omdat er borden en bestek ligt waar etensrestjes aan zitten.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169427201
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zitten ze op aanrecht omdat er te eten is, of omdat ze dan uitzichtpunt hebben naar buiten?
Die krakkemikkige dikkerd van mij lukt het al bijna niet meer om op de bank te komen, dus zelf geen last
Alle twee en ik hou al rekening met afvalresten door die meteen weg te gooien. onder water te zetten of af te dekken maar soms moet het afkoelen of liggen er in de gootsteen nog een paar kruimeltje.
Drinken uit een pan of beker is natuurlijk ook veel lekkerder.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 07:54:58 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169427227
Onder water zetten maakt die kleine van mij niets uit, die drinkt dat op. De gootsteen? Ook al is die schoon, als ik in de keuken ben geweest moet die schoongelikt worden.

De ouwe luisterde wel, deze niet. Achka, ze blijven lief :P
pi_169427229
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:48 schreef Sorella het volgende:

[..]

Alle twee en ik hou al rekening met afvalresten door die meteen weg te gooien. onder water te zetten of af te dekken maar soms moet het afkoelen of liggen er in de gootsteen nog een paar kruimeltje.
Drinken uit een pan of beker is natuurlijk ook veel lekkerder.
Dat doe ik ook maar dat helpt niet :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 11 maart 2017 @ 08:17:38 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169427349
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zitten ze op aanrecht omdat er te eten is, of omdat ze dan uitzichtpunt hebben naar buiten?
Die krakkemikkige dikkerd van mij lukt het al bijna niet meer om op de bank te komen, dus zelf geen last
Omdat ze dénkt dat er misschien wat te halen valt (zelden) en om naar buiten te kijken, inderdaad. Uitzicht op vogeltjes.

Als er bijv. nog wel onafgewassen pannen op het fornuis staan, gaat de deur tijdelijk even dicht. Ben daarom wel blij dat we geen open keuken hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169427405
Als het om het uitzicht gaat kan je in ieder geval een alternatief bieden met paal of zo
pi_169427535
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:54 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat doe ik ook maar dat helpt niet :P
Gooien ze bij jou ook de deksel van de pan af als die op een kier staat om af te koelen ;(
  zaterdag 11 maart 2017 @ 08:48:12 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169427544
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Als het om het uitzicht gaat kan je in ieder geval een alternatief bieden met paal of zo
De keuken is wall-to-wall aanrecht, aan beide kanten. Daar past geen paal bij. En daarnaast heb ik er geen problemen mee dat ze op het aanrecht zit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169427559
Ze kunnen voor naar buiten kijken op de vensterbank of de paal en ze kunnen altijd de ren achter in maar vogels kijken vanaf de aanrecht is leuker.

Het lullige is dat die ouwe langzaam mee gaat doen ;( en we hebben al van alles geprobeerd, water, propjes, er af halen, slippers, op het aanrecht slaan met iets maar het mag niet baten.

1 Voordeel het aanrecht wordt wel vaak gesopt :)
pi_169431573
Ik heb een keer aluminium folie op het aanrecht gelegd, kat schrok zich rot :+
  zaterdag 11 maart 2017 @ 13:10:34 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169431601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:08 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb een keer aluminium folie op het aanrecht gelegd, kat schrok zich rot :+
Het geluid vindt hij niets, maar in een balletje wel en anders eet hij t net zo makkelijk op :') :(,
pi_169438302
Die van mij vindt aluminiumfolie leuk :D
Maar hij mag op het aanrecht dus is het al minder interessant. En koken vindt hij stom dus als ik kook dan gaat hij niet op het aanrecht.
pi_169464422
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:48 schreef Sorella het volgende:

[..]

Alle twee en ik hou al rekening met afvalresten door die meteen weg te gooien. onder water te zetten of af te dekken maar soms moet het afkoelen of liggen er in de gootsteen nog een paar kruimeltje.
Drinken uit een pan of beker is natuurlijk ook veel lekkerder.
Herkenbaar. Deksel op een kiertje (en een paar keer terug lopen om het afkoelende prakje om te roeren), of pan afdekken met het rooster van de oven helpt hier. Ook de magnetronoven zelf is een goede afsluitbare afkoelplaats.

Open keuken die aan het einde van een U aan de huiskamer zit dus toezicht houden is vrij onmogelijk. En ook vrij onnodig vind ik. Restjes meteen afdekken of opruimen is tweede natuur geworden, kokend heten pannen zijn niet boeiend en voor poes is het aanrecht een heerlijke uitkijkplaats naar de achtertuin. Wat iemand al zei: aanrecht wordt extra vaak gesopt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169465918
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar. Deksel op een kiertje (en een paar keer terug lopen om het afkoelende prakje om te roeren), of pan afdekken met het rooster van de oven helpt hier. Ook de magnetronoven zelf is een goede afsluitbare afkoelplaats.

Open keuken die aan het einde van een U aan de huiskamer zit dus toezicht houden is vrij onmogelijk. En ook vrij onnodig vind ik. Restjes meteen afdekken of opruimen is tweede natuur geworden, kokend heten pannen zijn niet boeiend en voor poes is het aanrecht een heerlijke uitkijkplaats naar de achtertuin. Wat iemand al zei: aanrecht wordt extra vaak gesopt.
Ik sluit mijn kat soms even op in de hal als ik even moet plassen oid tijdens het koken :@ :D
Twiddel
pi_169471124
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar. Deksel op een kiertje.
Wat iemand al zei: aanrecht wordt extra vaak gesopt.
Deksel wordt er af gewipt dus een rooster ook.
Dat zei ik :)

Ik zette mijn beker chocolademelk altijd op de afzuigkap maar daar springt hij nu op dus zet ik mijn beker nu maar even in de kast. Zelfs als ik maar een minuut weg ben zit hij al met zijn neus in mijn chocolademelk ;(
  zondag 12 maart 2017 @ 21:24:46 #69
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169471590
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zitten ze op aanrecht omdat er te eten is, of omdat ze dan uitzichtpunt hebben naar buiten?
Die krakkemikkige dikkerd van mij lukt het al bijna niet meer om op de bank te komen, dus zelf geen last
Beide niet van toepassing hier. De vaat gaat altijd de vaatwasser is.
En de kast aan de andere kant van de keuken is hoger en kan vanaf daar naar buiten kijken.
Dus puur nieuwsgierigheid denk ik.
pi_169505368
Hoe geef je een wormenkuur aan een kat? (pilletje)
Twiddel
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:22:55 #71
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169505554
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:12 schreef summer2bird het volgende:
Hoe geef je een wormenkuur aan een kat? (pilletje)
Bij mijne ene kat: Snoepje, pilletje, snoepje. :+
Andere kat: verstoppen in eten (bij mijn kat banaan, vind 'ie heel lekker en verstopt makkelijk), bijvoorbeeld stukje worst.

Tips: http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/diversen/kat-pil-geven/
pi_169505570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:22 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Bij mijne ene kat: Snoepje, pilletje, snoepje. :+
Andere kat: verstoppen in eten (bij mijn kat banaan, vind 'ie heel lekker en verstopt makkelijk), bijvoorbeeld stukje worst.

Tips: http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/diversen/kat-pil-geven/
Hij eet geen snoepjes :P
Twiddel
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:31:40 #73
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169505676
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:24 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hij eet geen snoepjes :P
Eet 'ie brokjes uit de hand?
pi_169505718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:31 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Eet 'ie brokjes uit de hand?
Nope, alles moet in het bakje.
Twiddel
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:38:30 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169505772
Probeer het eens in een stukje leverworst of iets dergelijks.

Je kunt de pil ook in een bakje fijnmaken met de achterkant van een lepel en met een paar druppels water. Dan meng je er een beetje natvoer of tonijn doorheen. Niet te veel, het is beter als hij het wel direct allemaal opeet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169505863
Tis gelukt!
Op een aparte manier.

Ik heb het pilletje gecrushed nadat ik al geprobeerd had met tonijn, en het door een paar druppels vla gemengd. Hij is gek op vla.

Toen voor hem gezet en hij vertrouwde het niet helemaal.

Dusse, toen heb ik de vla op zijn zijkant gesmeerd :@ was maar een klein beetje en hij ging zich gelijk wassen en alles is nu naar binnen :)
Twiddel
pi_169505990
Is voor de volgende keer, een injectiepilding iets? Zo'n stokje waar je de pil makkelijker in zijn mond legt?
Twiddel
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:00:50 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169506149
Ik begin daar niet aan. Bij m'n eerste katten kon ik de pil zelf achter in de bek doen, daarna kwam een poes die dat verschrikkelijk vond en bij de huidige wil ik het niet proberen.

Door het eten mengen gaat meestal prima.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:25:35 #79
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169506599
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:52 schreef summer2bird het volgende:
Is voor de volgende keer, een injectiepilding iets? Zo'n stokje waar je de pil makkelijker in zijn mond legt?
Dat is denk ik wel een 'laatste' redmiddel. :P

En met dat vermalen moet je ook wel even opletten, niet alle medicatie mogen vermaalt worden (bij deze niet zo erg, maar soms kunnen ze medicatie krijgen die een vertraagde/geleidelijke afgifte van de werkzame stoffen heeft, als je hem dan vermaalt komt alles in 1 keer vrij). ;)
pi_169506732
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:25 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dat is denk ik wel een 'laatste' redmiddel. :P

En met dat vermalen moet je ook wel even opletten, niet alle medicatie mogen vermaalt worden (bij deze niet zo erg, maar soms kunnen ze medicatie krijgen die een vertraagde/geleidelijke afgifte van de werkzame stoffen heeft, als je hem dan vermaalt komt alles in 1 keer vrij). ;)
Goeie tip :)
Twiddel
pi_169506926
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:52 schreef summer2bird het volgende:
Is voor de volgende keer, een injectiepilding iets? Zo'n stokje waar je de pil makkelijker in zijn mond legt?
Nooit gebruikt en ik probeer pillen zoveel mogelijk te vermijden. Want katten :')
Vlooienspul haal ik bij de dierenarts in de vorm van een pipetje wat je in de nek moet uitknijpen. Daar zijn we allemaal een stuk gelukkiger van geworden _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169506945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:43 schreef summer2bird het volgende:
Tis gelukt!
Op een aparte manier.

Ik heb het pilletje gecrushed nadat ik al geprobeerd had met tonijn, en het door een paar druppels vla gemengd. Hij is gek op vla.

Toen voor hem gezet en hij vertrouwde het niet helemaal.

Dusse, toen heb ik de vla op zijn zijkant gesmeerd :@ was maar een klein beetje en hij ging zich gelijk wassen en alles is nu naar binnen :)
Prima toch ^O^
Volgende keer kun je nog proberen het om zijn bek smeren, wordt hij minder vies en komt het ook binnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169507013
Bij de mijne werkt verstoppen in paté. Bij die van m'n ouders is het met een pincet achterin de bek doen de enige manier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2017 13:46:56 ]
pi_169507065
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:46 schreef k_man het volgende:
Bij de mijne werkt verstoppen in paté. Bij die van m'n ouders is het met een pincet achterin de bek doen de enige manier.
Waarom heb ik nooit bedacht dat ik een pincet kan gebruiken ipv mijn vingers voeren. _O_
pi_169507163
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Waarom heb ik nooit bedacht dat ik een pincet kan gebruiken ipv mijn vingers voeren. _O_
Omdat een pincet hard en scherp is en bij een tegenstribbelende kat het verhemelte kunt doorboren? :X
Dan moet je écht goed weten wat je doet. Ik zou het bij mijn katten niet aandurven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:58:54 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169507251
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Omdat een pincet hard en scherp is en bij een tegenstribbelende kat het verhemelte kunt doorboren? :X
Dan moet je écht goed weten wat je doet. Ik zou het bij mijn katten niet aandurven.
Ik zou het ook niet aanraden.

Verder vraag ik bij pillen van de dierenarts altijd of ze fijngemaakt door het voer mogen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169507799
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Waarom heb ik nooit bedacht dat ik een pincet kan gebruiken ipv mijn vingers voeren. _O_
Gebruik dan liever wel zo'n 'pillenschieter', want die zijn van plastic, rond en glad. Daar 'schiet' je trouwens niet per se echt een pil mee, want het pilletje klem je op het uiteinde en door te drukken duw je hem er net uit; je bouwt maar weinig kracht erachter op. Het scheelt wel je vingers, als het niet lukt om achterin de bek te komen. (Ja ik gebruik het wel eens, maar ik pil dan ook veel katten op het werk en niet allemaal zijn ze even makkelijk ;) )

Verder; easypill wil nog wel eens werken, of iets anders lekkers zoals paté. (maar er zijn genoeg katten die alles opeten behalve dat stomme tabletje.) En in het geval van medicatie die niet door het eten kan of waarvan je echt zeker wil weten dat het binnen komt (AB bijvoorbeeld) kun je ook eens vragen of ze er een vloeibare oplossing van kunnen maken (daar bestaat suspendeergel e.d. voor).
pi_169509197
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Omdat een pincet hard en scherp is en bij een tegenstribbelende kat het verhemelte kunt doorboren? :X
Dan moet je écht goed weten wat je doet. Ik zou het bij mijn katten niet aandurven.
Je neemt uiteraard een stompe pincet. :)
pi_169509810
Mijn drietal is vreselijk makkelijk. Gewoon de pillen even ik natvoervocht dippen en hup, ze eten het zo uit de hand O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_169509966
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:10 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn drietal is vreselijk makkelijk. Gewoon de pillen even ik natvoervocht dippen en hup, ze eten het zo uit de hand O+
tsss :{w
pi_169510233
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

tsss :{w
:6 ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 15 maart 2017 @ 18:22:53 #92
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169540856
Net bij de dierenarts geweest met de oudste. 200gr zwaarder geworden, dus moet nog meer afvallen :+
Voor de rest was t gelukkig goed :)
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:36:45 #93
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_169699444
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:10 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn drietal is vreselijk makkelijk. Gewoon de pillen even ik natvoervocht dippen en hup, ze eten het zo uit de hand O+
Oh dep jij het nog, 1tje hier pak ik de pil uit de verpakking, gooi ik voor haar neer, eet ze hem zo op _O-

De andere 2 daarintegen.....
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:12:48 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169881467
Onze katers zijn alweer een half jaar en worden morgenochtend gecastreerd. Nu hebben we de instructies gekregen om ze na middernacht geen eten meer te geven. Logisch wel, maar toch maken we ons wel een beetje zorgen, want normaliter hanteren we het principe dat er altijd eten staat. Niet op vaste tijdstippen dus. Heeft er iemand tips om het iets makkelijker te maken voor ze, dat ze niet de hele nacht gaan miauwen voor onze deur bv?

Hoe lang duurt het gemiddeld dat een kater weer kan eten na de operatie? Las dat castraties voor katers sneller gaat dan poezen, en dat er niet eens wordt gehecht, maar we maken ons toch zorgen. Softies die we zijn :'(

We hebben geen auto en het is ongeveer 10 minuten lopen naar de dierenarts. Dat gaat niet teveel stress opleveren gok ik?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:18:08 #95
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169881542
Dan maar een nacht gemauw, denk niet dat je het leuker kan maken. Evt misschien het lekkreste voer savonds geven, zodat ze vol zitten en dan het eten weghalen?

Nadat ze thuis zijn kan je ze gelijk eten geven. Die van mij ging ook gelijk eten, want had wel honger ondertussen.

Stress van het lopen. De oudste van mij wordt rustiger / beetje gestresst van de wandeling, maar eenmaal thuis is hij gelijk weer zichzelf. En anders duurt het even, maar ze krijgen er vast geen blijvende littekens van ;)
En je zal sowieso wel moeten he.
pi_169881593
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Onze katers zijn alweer een half jaar en worden morgenochtend gecastreerd. Nu hebben we de instructies gekregen om ze na middernacht geen eten meer te geven. Logisch wel, maar toch maken we ons wel een beetje zorgen, want normaliter hanteren we het principe dat er altijd eten staat. Niet op vaste tijdstippen dus. Heeft er iemand tips om het iets makkelijker te maken voor ze, dat ze niet de hele nacht gaan miauwen voor onze deur bv?

Hoe lang duurt het gemiddeld dat een kater weer kan eten na de operatie? Las dat castraties voor katers sneller gaat dan poezen, en dat er niet eens wordt gehecht, maar we maken ons toch zorgen. Softies die we zijn :'(

We hebben geen auto en het is ongeveer 10 minuten lopen naar de dierenarts. Dat gaat niet teveel stress opleveren gok ik?
Mijn kater is een maandje geleden gecastreerd. Ik belde in de ochtend, en kon 4 uur later terecht, hij heeft dus alleen die paar uurtjes niks gegeten. 2 uurtjes nadat ik hem gebracht had, kon ik hem weer ophalen, en hij voelde zich alweer prima.
Het is echt maar een kleine ingreep, en even zonder eten moet vast lukken ;)
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:37:15 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169881860
Bedankt voor de geruststellingen O+ Gaat helemaal goed komen dan!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:39:07 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169881887
Ze zullen er nog genoeg over zeggen als hij/zij klaar is.
Zorg vooral dat je kamer al warm is als ie terug komt en dat hij niet hoeft te traplopen/klimmen.
Ze kunnen wel eens een tijdje wankel zijn :+
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:03:36 #99
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169882360
quote:
6s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:39 schreef Cue_ het volgende:
Ze zullen er nog genoeg over zeggen als hij/zij klaar is.
Zorg vooral dat je kamer al warm is als ie terug komt en dat hij niet hoeft te traplopen/klimmen.
Ze kunnen wel eens een tijdje wankel zijn :+
Wonen in een appartement, dus trappen hebben we sowieso niet, dus voordeel :D Las dat ze niet echt hoog/veel moeten springen na de operatie. Ze liggen echter heel graag op bed. Kunnen ze daar nog wel opspringen? We laten ze sowieso niet in de woonkamer, want dan bestaat de kans dat ze gaan proberen om op de krabtoren een plekje te vinden en die is twee meter hoog, dus laten we dat maar niet doen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:04:33 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169882374
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

Wonen in een appartement, dus trappen hebben we sowieso niet, dus voordeel :D Las dat ze niet echt hoog/veel moeten springen na de operatie. Ze liggen echter heel graag op bed. Kunnen ze daar nog wel opspringen? We laten ze sowieso niet in de woonkamer, want dan bestaat de kans dat ze gaan proberen om op de krabtoren een plekje te vinden en die is twee meter hoog, dus laten we dat maar niet doen :P
Je kan ze zelf op bed zetten als ze thuis zijn of die kant op lopen :)
Die vna mij sprong ook gelijk op/af de bank zo ongeveer, maar wel wiebelen op de pootjes. Al ging dat redelijk snel goed, dus maakte me weinig zorgen.
Gewoon even bekijken hoe ze erop reageren
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:08:01 #101
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169882459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Onze katers zijn alweer een half jaar en worden morgenochtend gecastreerd. Nu hebben we de instructies gekregen om ze na middernacht geen eten meer te geven. Logisch wel, maar toch maken we ons wel een beetje zorgen, want normaliter hanteren we het principe dat er altijd eten staat. Niet op vaste tijdstippen dus. Heeft er iemand tips om het iets makkelijker te maken voor ze, dat ze niet de hele nacht gaan miauwen voor onze deur bv?

Hoe lang duurt het gemiddeld dat een kater weer kan eten na de operatie? Las dat castraties voor katers sneller gaat dan poezen, en dat er niet eens wordt gehecht, maar we maken ons toch zorgen. Softies die we zijn :'(

We hebben geen auto en het is ongeveer 10 minuten lopen naar de dierenarts. Dat gaat niet teveel stress opleveren gok ik?
Hier viel het nuchter blijven wel mee, verliep goed. Dus ik zou er niet teveel problemen mee verwachten (hier staan ook altijd brokken).

Bij onze oudste had de DA al wat te eten gegeven, want hij had erg honger.
Het is alleen aan te raden om kleine beetjes te geven ivm mogelijke misselijkheid.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:08:57 #102
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169882478
quote:
6s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:39 schreef Cue_ het volgende:
Ze zullen er nog genoeg over zeggen als hij/zij klaar is.
Zorg vooral dat je kamer al warm is als ie terug komt en dat hij niet hoeft te traplopen/klimmen.
Ze kunnen wel eens een tijdje wankel zijn :+
Ja, ze kunnen wel bezopen lijken. Maar je kan hem lastig de hele tijd achter z'n kont aan zitten. En in een oogwenk kan hij toch proberen te springen, dan is 't hopen dat 't goed gaat. _O-
pi_169882719
quote:
6s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je kan ze zelf op bed zetten als ze thuis zijn of die kant op lopen :)
Die vna mij sprong ook gelijk op/af de bank zo ongeveer, maar wel wiebelen op de pootjes. Al ging dat redelijk snel goed, dus maakte me weinig zorgen.
Gewoon even bekijken hoe ze erop reageren
Ik zou ze juist niet zo snel ergens opzetten. Dan kunnen ze er weer vanaf willen springen terwijl dat nog niet goed lukt.
Als hij het voor elkaar krijgt om weer ergens op te springen, kan hij er vast ook wel weer vanaf ^O^
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:21:38 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169882779
In mijn herinnering is het goed om er de eerste uren bij te blijven, dan kun je ze nog wel eens behoeden voor een onhandige actie. Op een gegeven moment gaan ze toch wel liggen slapen en het effect van de narcose neemt natuurlijk met het uur af.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169889762
Die van mij was heel blij om weer thuis te zijn en sprong meteen overal op, voordat ik hem kon tegenhouden was het hup op de bank hup op de vensterbank *toink toink*. En hij heeft daarna een paar dagen mank gelopen omdat hij dus heel onhandig van de vensterbank sprong/viel. Dus daar zou ik een beetje op letten inderdaad.
pi_169899612
Kun je een kat die normaal niet buiten mag toch buiten laten met een waslijn oid aan zijn bandje om te voorkomen dat hij wegloopt?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 07:35:49 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169899631
Niet aan een halsbandje, in ieder geval.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 07:40:11 #108
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_169899649
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:31 schreef JohnShooter het volgende:
Kun je een kat die normaal niet buiten mag toch buiten laten met een waslijn oid aan zijn bandje om te voorkomen dat hij wegloopt?
Dan kun je beter zoiets gebruiken

"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  vrijdag 31 maart 2017 @ 07:40:24 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169899650
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:31 schreef JohnShooter het volgende:
Kun je een kat die normaal niet buiten mag toch buiten laten met een waslijn oid aan zijn bandje om te voorkomen dat hij wegloopt?
Waarom niet gewoon een echt riempje halen?
pi_169899671
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon een echt riempje halen?
Ik wil niet met hem wandelen, maar het zou wel fijn zijn als hij in de tuin kan zonder dat hij ontsnapt. Ik heb een flinke tuin dus een gewoon riempje is te kort.
Of kan ik hem aanleren dat hij in de tuin moet blijven?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 07:43:49 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169899672
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:40 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Dan kun je beter zoiets gebruiken

[ afbeelding ]
En dan nog kun je zo een kat niet zonder toezicht buiten laten. Kunnen rare ongelukken gebeuren.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 07:48:43 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169899703
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:43 schreef JohnShooter het volgende:

Ik wil niet met hem wandelen, maar het zou wel fijn zijn als hij in de tuin kan zonder dat hij ontsnapt. Ik heb een flinke tuin dus een gewoon riempje is te kort.
Of kan ik hem aanleren dat hij in de tuin moet blijven?
Kan je een gebied afzetten?
Vriendin van me heeft gaas bij de schutting (onderkant) en bovenop schrikdraad.
En die komen tig x per dag buiten en proberen niet (meer) te ontsnappen.

Zelf heb ik de plekken waar ze onderdoor kunnen dichtgezet met wat planken. En de jongste heeft nog niet geprobeerd weg te klimmen (voor zover ik het heb gezien).
pi_169899990
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Kan je een gebied afzetten?
Vriendin van me heeft gaas bij de schutting (onderkant) en bovenop schrikdraad.
En die komen tig x per dag buiten en proberen niet (meer) te ontsnappen.

Zelf heb ik de plekken waar ze onderdoor kunnen dichtgezet met wat planken. En de jongste heeft nog niet geprobeerd weg te klimmen (voor zover ik het heb gezien).
Ik heb wel schrikdraad op de schutting, via onder kan hij volgens mij nergens weg. Maar ik durf hem niet zomaar buiten
te laten, daar is hij toch iets te duur voor.
Maar een waslijn aan zijn bandje vastmaken is geen goed idee dus?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 08:21:07 #114
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169900020
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:17 schreef JohnShooter het volgende:
Ik heb wel schrikdraad op de schutting, via onder kan hij volgens mij nergens weg. Maar ik durf hem niet zomaar buiten
te laten, daar is hij toch iets te duur voor.
Maar een waslijn aan zijn bandje vastmaken is geen goed idee dus?
Je kan er toch eerste keren bij blijven?
En zorgen dat hij snel leert dat als jij roept dat hij moet komen (=iets lekkers krijgt)
Ook al is hij dan verder weg, dan komt ie ook wel (doet mijn oudste in ieder geval wel)

Wat als die waslijn ergens achter raakt? Of verstrikt raakt of...
Lijkt me gevaarlijk
pi_169900025
Je wil niet hebben dat als hij kans ziet om ergens vanaf te springen bv tafel en het touwtje is net te kort en jij zit even op de wc dat hij zijn eigen ophangt.
Tuigje is wat dat betreft beter.

Onze vorige kat heeft wel eens aan de andere kant van de schutting gebengeld, en dat was ook meteen de laatste keer dat hij het tuigje om heeft gehad.
pi_169900139
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je kan er toch eerste keren bij blijven?
En zorgen dat hij snel leert dat als jij roept dat hij moet komen (=iets lekkers krijgt)
Ook al is hij dan verder weg, dan komt ie ook wel (doet mijn oudste in ieder geval wel)

Wat als die waslijn ergens achter raakt? Of verstrikt raakt of...
Lijkt me gevaarlijk
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Moet eerlijk zeggen dat ik niks met die kat doe. Hij is van mn kind, die geeft hem ook eten
en verzorgt hem verder ook. Dus ik denk niet dat ie naar mij luistert als ik hem roep. Normaal gesproken negeer ik hem gewoon.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 08:51:28 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169900295
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:34 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Moet eerlijk zeggen dat ik niks met die kat doe. Hij is van mn kind, die geeft hem ook eten
en verzorgt hem verder ook. Dus ik denk niet dat ie naar mij luistert als ik hem roep. Normaal gesproken negeer ik hem gewoon.
Lekker binnenhouden, dat beest.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 08:58:49 #118
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169900377
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:34 schreef JohnShooter het volgende:

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Moet eerlijk zeggen dat ik niks met die kat doe. Hij is van mn kind, die geeft hem ook eten
en verzorgt hem verder ook. Dus ik denk niet dat ie naar mij luistert als ik hem roep. Normaal gesproken negeer ik hem gewoon.
Waarom wil je hem eigenlijk naar buiten hebben?
pi_169900579
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom wil je hem eigenlijk naar buiten hebben?
Omdat hij steeds aan de deur staat te zeuren en ik knettergek van dat gemiauw word.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:21:05 #120
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_169900622
Als de tuin redelijk afgeschermd is, zou ik zoveel mogelijk zorgen dat hij niet over de schutting etc kan gaan, en hem dan naar buiten laten. Niet gaan klooien met en riempje en een halve kabelbaan door de tuin.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_169900692
Zo'n tuigje en een lange lijn is geen succes. Ik heb dat ook ooit bedacht, maar dat raakt in de knoop met katten. Dus als je niet vertrouwt op afzetten/begeleiden dan moet je het gewoon niet doen.
pi_169901264
Zo'n tuigje met lijn ooit geprobeerd voor een kat die had ontdekt dat ze onder de schutting door kon toen mijn ouders op vakantie waren. Geen succes ze liep tig keer om een boompje,stoel en weet ik het wat en toen kon ze niks meer.

Hier schrikdraad maar de onze zijn al oud en een is motorisch echt zwak dus ze gaan nergens heen.
pi_169901370
Ik ben meer bang dat hij gejat word als hij toch een keer kans ziet om hem te smeren, tis wel een mooie kat, en hij is vriendelijk tegen iedereen. Dus hij kan beter gewoon binnen blijven.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:26:49 #124
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_169902456
Goedemorgen ;)

Mijn kat Yumi spuugt de laatste tijd 1x per dag tot 1x per 3 dagen. Niet continu dus. Wel merk ik dat ze misselijk is, en ze weigert om haar brokjes te eten. Ik ben al bij de dierenarts geweest, en we hebben daar ook nog steeds contact mee, maar ik wil jullie eigen ervaring horen.

Ze spuugt dus, met normaal voer gooit ze haar brokjes eruit; ze heeft nu 2 soorten speciaal voer gehad (Royal Canin Anallergenic en Sanimed Atopy).

Bij deze voersoorten wordt ze wel misselijk, maar spuugt ze alleen slijm. Ze heeft al een bloedtest gehad, en is dus ook onderzocht. Alleen haar nierwaarden waren redelijk hoog, ik moet nog een urinemonster inleveren om dit extra te bekijken.
Het enige wat ze eet en binnen houdt is vreemd genoeg zalm pate (kattenvoer in blik van de Jumbo). Maar dat vult niet genoeg.

Haar gewicht is ook prima, haar vacht en gebit ook.

De dierenarts dacht aan misschien een voedsel intolerantie voor eiwitten en/of graan. Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt, of kunnen jullie mij een soort voer aanraden?

Ik word onderhand een beetje wanhopig van het uitproberen, en het is niet leuk om je kat continu misselijk te zien.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:10:43 #125
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169903133
Niet een nieuwe plant in huis waar aan geknabbeld kan worden?
Of iets anders in huis veranderd?
pi_169903375
Hoelang is de laatste tijd? Geen water ergens staan waar iets on zit? Kan ook buiten zijn.
pi_169913324
Hoi hoi! Voor de preventie, wat is een goeie tekentang voor katten die snel boos worden?
Twiddel
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:23:18 #128
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169913376
De dierenarts :+
pi_169914247
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:23 schreef Goddelijker het volgende:
De dierenarts :+
Das een beetje duur voor een kat die naar buiten mag :+
Twiddel
  vrijdag 31 maart 2017 @ 22:11:11 #130
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169914837
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Das een beetje duur voor een kat die naar buiten mag :+
Bijvoorbeeld:
Frontline Combo Kat doodt vlooien, bijtende luizen en teken bij de kat. De Combo reeks van Frontline voorkomt daarnaast besmetting van de omgeving van het behandelde dier door onvolwassen vlooien.

Maar qua tekentang zal het denk ik weinig uitmaken. Ze werken in principe allemaal hetzelfde.
pi_169916490
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:11 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld:
Frontline Combo Kat doodt vlooien, bijtende luizen en teken bij de kat. De Combo reeks van Frontline voorkomt daarnaast besmetting van de omgeving van het behandelde dier door onvolwassen vlooien.

Maar qua tekentang zal het denk ik weinig uitmaken. Ze werken in principe allemaal hetzelfde.
Oh okey, dan haal ik wel eentje bij de dierenwinkel.
Hij krijgt elke 3 maanden een pipetje van frontline. En een wormenkuur :)
Twiddel
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:44:35 #132
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_169917495
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:10 schreef Goddelijker het volgende:
Niet een nieuwe plant in huis waar aan geknabbeld kan worden?
Of iets anders in huis veranderd?
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoelang is de laatste tijd? Geen water ergens staan waar iets on zit? Kan ook buiten zijn.
Yumi komt niet buiten, en ik had al de planten voor de zekerheid weggehaald. Tot zover ik weet hebben we verder niets in huis veranderd.

Ik ben wel al een paar maanden geleden bij de dierenarts geweest omdat ze heel veel miauwde, vooal 's nachts. Ik dacht aan een gedragsprobleem, en de dierenarts ook nadat ze Yumi helemaal had nagekeken. Ze kreeg toen Royal Canin Calm diet.

Op zich werkte dat voer redelijk, maar ongeveer een maand geleden begon ze 1x in de paar dagen te spugen. Calm diet veranderd in haar oude brokjes, maar dat hielp niet. Sensitive voer geprobeerd, ook niet. En zalm pate blikvoer kon / kan ze dus wel prima eten en binnen houden.

Als jullie nog meer ideeën hebben dan hoor ik dat graag :) en bedankt voor het meedenken
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 1 april 2017 @ 08:01:57 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169920234
Hoe oud is je kat? Dat 's nachts mauwen ken ik vooral van oudere katten.

Is die zalmpaté volledig voedsel (zou op de verpakking moeten staan)? Als ze dat wel goed kan verdragen, zou ik dat geven. Brokjes zijn geen noodzaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169920924
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:44 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]


[..]

Yumi komt niet buiten, en ik had al de planten voor de zekerheid weggehaald. Tot zover ik weet hebben we verder niets in huis veranderd.

Ik ben wel al een paar maanden geleden bij de dierenarts geweest omdat ze heel veel miauwde, vooal 's nachts. Ik dacht aan een gedragsprobleem, en de dierenarts ook nadat ze Yumi helemaal had nagekeken. Ze kreeg toen Royal Canin Calm diet.

Op zich werkte dat voer redelijk, maar ongeveer een maand geleden begon ze 1x in de paar dagen te spugen. Calm diet veranderd in haar oude brokjes, maar dat hielp niet. Sensitive voer geprobeerd, ook niet. En zalm pate blikvoer kon / kan ze dus wel prima eten en binnen houden.

Als jullie nog meer ideeën hebben dan hoor ik dat graag :) en bedankt voor het meedenken
Sowieso proberen de kat extra water te laten drinken!!!!
Bijvoorbeeld door de douchekraan zachtjes aan te zetten. Stromend water doet t vaak goed!

Probeer eens hele andere brokjes. Ik geef mijn binnenkat al jaren felix. Daarbij bijna iedere dag een half zakje natvoer.
Nooit ziek of gespuugd. Behalve als hij te snel zijn brokjes eet ;)
Daarbij krijgt hij nooit veel brokjes en op is op. Zo blijft ie altijd zin hebben in t voer.
:s)
Hopelijk gaat t snel beter met je kat.



[ Bericht 1% gewijzigd door Poison-Ivy op 01-04-2017 10:11:23 ]
The secret of getting ahead is getting started
pi_169927129
Heeft de da al een keer goed in haar keel gekeken? Kan ook iets zitten wat irriteert. Laatst ontwormd/ontvlooid? Wellicht reageert ze op dat spul en dat kan lang duren.
  zaterdag 1 april 2017 @ 18:02:04 #136
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169929942
Niet zo zeer een vraag, maar gezien ik er van de week naar vroeg: de kittens hebben de castratie uiteraard overleefd. Alles ging goed. Ook de nacht ervoor. We hebben ze niet horen miauwen voor voer. Bij thuiskomst waren ze meteen alert en actief. Nog wel wat dronken, maar springen deden ze maar al te graag. Eten en drinken gaat ook helemaal goed. Bedankt voor de geruststellingen dus, me voor niks zorgen gemaakt ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 1 april 2017 @ 18:07:30 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169930008
Goed om te horen dat alles goed ging :)
pi_169930580
Had jou fokker ook liever gezien dat ze pas met 8 maanden geholpen werden always happy ?.
pi_169965966
Hoihoi!

Ik zoek een gezondere brok dan ik nu geef voor een goeie prijs.
Ik geef nu Purina One sterilised.

Ik zoek iets dat gezonder is dan dat voor maximaal 4euro/ kg

Nu heb ik deze gevonden:
Almo Nature
http://www.zooplus.nl/sho(...)almo_nature_holistic
Smolke
http://www.zooplus.nl/sho(...)/smolke_adult/587580
Sanabelle:
http://www.zooplus.nl/sho(...)oog/sanabelle/613516
Iams:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/iams
Concept for Life:
http://www.zooplus.nl/sho(...)_for_life_kattenvoer
Fokker:
http://www.zooplus.nl/sho(...)/fokker_adult/178535

Das ff snel wat merken die aan de eis maximaal 4 euro/kg voldoen en goed zijn.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Iemand tips of gebruikt iemand zelf een merk van maximaal 4euro/kg dat goed werkt?

Help is zeer welkom. :)
Twiddel
  maandag 3 april 2017 @ 10:46:41 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169966226
Als Purina One bevalt, zou ik gewoon Purina One blijven geven.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 april 2017 @ 10:52:50 #141
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169966351
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 18:51 schreef Sorella het volgende:
Had jou fokker ook liever gezien dat ze pas met 8 maanden geholpen werden always happy ?.
Bij ons raadde ze zes maanden aan, dierenarts ook. We wilden zelf het mogelijk sproeien ook echt voor zijn :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169966895
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:46 schreef Lienekien het volgende:
Als Purina One bevalt, zou ik gewoon Purina One blijven geven.
Tja, het bevalt wel, hij eet er lekker van en de poep ziet er goed uit, maar ik denk dat het beter kan.
Zijn vacht is nog steeds vrij ruw en ik wil hem gewoon het beste geven wat ik kan geven :)
Voor Purina One betaal ik 4,33 per kg en als dat beter kan doe ik het graag :)
Twiddel
  maandag 3 april 2017 @ 12:21:12 #143
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_169968604
Het voer van de Lidl was toch heel erg goed getest? Misschien is dat een optie?

Bij mij werd door de fokker ook 8 maanden geadviseerd voor de castratie, voornamelijk omdat hij door het castreren minder/niet meer verder zou groeien volgens haar.
Maar met 6 maanden werd het toch echt wel tijd :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 3 april 2017 @ 12:23:56 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169968650
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:21 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
omdat hij door het castreren minder/niet meer verder zou groeien volgens haar.
Is dit bij alle rassen zo of specifiek een raseigenschap?
Want die van mij (gewoon standaard kat) heeft heef geen last van gehad in ieder geval :+
  maandag 3 april 2017 @ 12:26:05 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169968669
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 11:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Tja, het bevalt wel, hij eet er lekker van en de poep ziet er goed uit, maar ik denk dat het beter kan.
Zijn vacht is nog steeds vrij ruw en ik wil hem gewoon het beste geven wat ik kan geven :)
Voor Purina One betaal ik 4,33 per kg en als dat beter kan doe ik het graag :)
Dat is waarschijnlijk gewoon zijn type vacht.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 april 2017 @ 12:28:54 #146
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_169968721
quote:
6s.gif Op maandag 3 april 2017 12:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is dit bij alle rassen zo of specifiek een raseigenschap?
Want die van mij (gewoon standaard kat) heeft heef geen last van gehad in ieder geval :+
Geen idee, ik heb een Savannah, en die kunnen wel iets groter worden dan een standaard huiskat. Maar of het castreren echt invloed op de groei zal hebben weet ik niet.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_169968723
Carocroc is een kwalitatief goede brok en ik dacht niet duurder dan Smolke (maar kan ook dat ik hondenbrokken prijzen in mijn hoofd heb).
pi_169968795
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij ons raadde ze zes maanden aan, dierenarts ook. We wilden zelf het mogelijk sproeien ook echt voor zijn :)
Die van ons had het liever met 8 tot 9 maanden gezien i.v.m. de katerkop die dan breder werd ofzo.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat Diallo van een showlijn afkomt dat ze dat dan liever heeft ?
In ieder geval hij is met 7 maanden geholpen om het sproeien voor te zijn en meneer werd erg hupsig.
  maandag 3 april 2017 @ 12:35:52 #149
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169968877
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:32 schreef Sorella het volgende:

[..]

Die van ons had het liever met 8 tot 9 maanden gezien i.v.m. de katerkop die dan breder werd ofzo.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat Diallo van een showlijn afkomt dat ze dat dan liever heeft ?
In ieder geval hij is met 7 maanden geholpen om het sproeien voor te zijn en meneer werd erg hupsig.
Ik hoor vaak ook tegenstrijdige adviezen. Sommige mensen doen het zelfs al met 10-12 weken...dat vind ik echt veel te vroeg. Blijft altijd lastig om te bepalen wat nou echt de beste tijd is, per kat ook nog eens anders :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169968956
Die tegenstrijdige verhalen hoor ik ook vaak, Je moet gewoon naar je kat kijken en dan beslissen vind ik.
Mijn vorige katers werden met precies 5 maanden geholpen omdat ze gewoon strontvervelend waren tegenover de andere kater/poes.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 12:50:39 #151
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_169969194
Mijn eerste kater was idd met zes maanden al een vervelende puber en mijn andere kater begon pas met tien maanden wat stoer gedrag te vertonen :D

quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoor vaak ook tegenstrijdige adviezen. Sommige mensen doen het zelfs al met 10-12 weken...dat vind ik echt veel te vroeg. Blijft altijd lastig om te bepalen wat nou echt de beste tijd is, per kat ook nog eens anders :P
Over vroegcastratie zijn de meningen verdeeld idd, ik was er eerst erg sceptisch over maar na me ingelezen te hebben sta ik er wat minder onwillig tegenover. In amerika doen ze het al jaaaaaren zonder dat er nadelige gevolgen bekend zijn. In nederland doen ook steeds meer fokkers het om misbruik van hun kittens tegen te gaan en op zich vind ik daar ook best voor te zeggen. In Belgie is het zelfs verplicht om een raskitten te laten helpen voor het naar een nieuwe eigenaar gaat, tenzij het een kitten is dat bedoeld is voor de fok.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 3 april 2017 @ 14:12:53 #152
466692 Zwaveltriakel
Zwaveltriakel voor jou!
pi_169970649
Wat is nu een bewezen, goede keuze voor droogvoer (brokken)? Kattengekkies roepen altijd: "Veel vlees, weinig granen" omdat katten obligate carnivoren zijn, maar in hoeverre is dit ook zo? Ik kan me niet voorstellen dat een goede brok valt of staat met enkel en alleen het vlees- en graanpercentage.

Mijn heertjes (inmiddels nog kittens, maar straks gecastreerde binnenkatten) zullen waarschijnlijk ander voer nodig hebben dan een actieve, ongecastreerde buitenkat, maar ik wil ze wel de hele dag brokjes aan kunnen blijven bieden (want voeren in porties is stom *; ).

Wie denkt er met me mee? Of heeft cijfertjes danwel onderzoekjes om alle boe-roepers voor eens en voor altijd de mond te snoeren?
  maandag 3 april 2017 @ 15:46:08 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169972903
Daar ga je niet uitkomen. Die meningen, al dan niet onderbouwd, blijf je houden.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 april 2017 @ 15:53:20 #154
466692 Zwaveltriakel
Zwaveltriakel voor jou!
pi_169973090
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 15:46 schreef Lienekien het volgende:
Daar ga je niet uitkomen. Die meningen, al dan niet onderbouwd, blijf je houden.
Ik neem toch aan dat er ooit wel onderzoek naar gedaan is, kan het alleen nergens terug vinden. :{
pi_169984555
Er is wel onderzoek gedaan naar goed voer in z'n algemeenheid, maar ik ken geen onderzoek dat uitwijst of al die speciale voeren nou echt meerwaarde hebben of dat je een jonge buitenkat ook gerust brokjes kunt geven die bedoeld zijn voor bejaarde binnenkatten.

Mevrouw hier krijgt in ieder geval brokjes die speciaal bedoeld zijn voor volwassen binnenkatten. Trouwe lezers van dit topic weten dat T/D-brokken wellicht ook goed voor haar zouden zijn, maar die blieft ze niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 22:40:46 ]
pi_169987941
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:34 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Moet eerlijk zeggen dat ik niks met die kat doe. Hij is van mn kind, die geeft hem ook eten
en verzorgt hem verder ook. Dus ik denk niet dat ie naar mij luistert als ik hem roep. Normaal gesproken negeer ik hem gewoon.
Ik heb mijn katten in een afgesloten tuin en op de bovenkant gaas geplaatst.
Hier nog wat tips F&F / Hoe houden we onze katten in de tuin??? .
Ik vind het wel zielig voor de kat dat je hem negeert :?
pi_169988062
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen ;)

Mijn kat Yumi spuugt de laatste tijd 1x per dag tot 1x per 3 dagen. Niet continu dus. Wel merk ik dat ze misselijk is, en ze weigert om haar brokjes te eten. Ik ben al bij de dierenarts geweest, en we hebben daar ook nog steeds contact mee, maar ik wil jullie eigen ervaring horen.

Ze spuugt dus, met normaal voer gooit ze haar brokjes eruit; ze heeft nu 2 soorten speciaal voer gehad (Royal Canin Anallergenic en Sanimed Atopy).

Bij deze voersoorten wordt ze wel misselijk, maar spuugt ze alleen slijm. Ze heeft al een bloedtest gehad, en is dus ook onderzocht. Alleen haar nierwaarden waren redelijk hoog, ik moet nog een urinemonster inleveren om dit extra te bekijken.
Het enige wat ze eet en binnen houdt is vreemd genoeg zalm pate (kattenvoer in blik van de Jumbo). Maar dat vult niet genoeg.

Haar gewicht is ook prima, haar vacht en gebit ook.

De dierenarts dacht aan misschien een voedsel intolerantie voor eiwitten en/of graan. Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt, of kunnen jullie mij een soort voer aanraden?

Ik word onderhand een beetje wanhopig van het uitproberen, en het is niet leuk om je kat continu misselijk te zien.
Misschien te eenvoudig gedacht van mij maar zit haar een haarbal dwars .
  woensdag 5 april 2017 @ 08:23:56 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170012959
Mijn katten krijgen smorgens te eten, als ik thuiskom van werk en voor het slapen.
Nu is het zo dat mijn oudste kat smorgens op mijn nachtkastje springt en mij tegenwoordig wekt door mij te bijten in een lichaamsdeel die niet onder de dekens ligt. En hij is niet echt een zachte bijter.
Hiervoor wou hij wel eens gewoon aantikken of langslopen en werd ik daar al wakker van, blijkbaar tegenwoordig niet meer en dus bijt hij maar.
Laatst had ik zelfs het idee dat hij me in m'n neus/gezicht wou bijten, toen er geen arm beschikbaar was.

Hem niet in de slaapkamer laten is ook niet echt een optie, want dan begint hij nog eerder aan de deur te krabben en stopt daar ook niet mee als je het negeert ofzo.
Eerder eten geven heeft ook geen nut, want dan komt hij x uur later weer zeuren (evt niet om eten, maar gewoon omdat hij wil dat jij mee naar beneden gaat)
Later of meer eten geven in de avond heeft ook geen effect

Tips?
pi_170013128
quote:
6s.gif Op woensdag 5 april 2017 08:23 schreef Cue_ het volgende:
Mijn katten krijgen smorgens te eten, als ik thuiskom van werk en voor het slapen.
Nu is het zo dat mijn oudste kat smorgens op mijn nachtkastje springt en mij tegenwoordig wekt door mij te bijten in een lichaamsdeel die niet onder de dekens ligt. En hij is niet echt een zachte bijter.
Hiervoor wou hij wel eens gewoon aantikken of langslopen en werd ik daar al wakker van, blijkbaar tegenwoordig niet meer en dus bijt hij maar.
Laatst had ik zelfs het idee dat hij me in m'n neus/gezicht wou bijten, toen er geen arm beschikbaar was.

Hem niet in de slaapkamer laten is ook niet echt een optie, want dan begint hij nog eerder aan de deur te krabben en stopt daar ook niet mee als je het negeert ofzo.
Eerder eten geven heeft ook geen nut, want dan komt hij x uur later weer zeuren (evt niet om eten, maar gewoon omdat hij wil dat jij mee naar beneden gaat)
Later of meer eten geven in de avond heeft ook geen effect

Tips?
Waterpistool onder de dekens en schieten als ie bijt?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 5 april 2017 @ 08:55:25 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170013185
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 08:48 schreef valentijn101 het volgende:

Waterpistool onder de dekens en schieten als ie bijt?
Voordat ik geschoten heb, zal hij alweer in de gang zitten. Zal het dan niet te laat zijn?
(op het moment dat ik beweeg springt hij namelijk alweer van het bed af)
  woensdag 5 april 2017 @ 09:36:47 #161
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_170013670
quote:
6s.gif Op woensdag 5 april 2017 08:23 schreef Cue_ het volgende:
Mijn katten krijgen smorgens te eten, als ik thuiskom van werk en voor het slapen.
Nu is het zo dat mijn oudste kat smorgens op mijn nachtkastje springt en mij tegenwoordig wekt door mij te bijten in een lichaamsdeel die niet onder de dekens ligt. En hij is niet echt een zachte bijter.
Hiervoor wou hij wel eens gewoon aantikken of langslopen en werd ik daar al wakker van, blijkbaar tegenwoordig niet meer en dus bijt hij maar.
Laatst had ik zelfs het idee dat hij me in m'n neus/gezicht wou bijten, toen er geen arm beschikbaar was.

Hem niet in de slaapkamer laten is ook niet echt een optie, want dan begint hij nog eerder aan de deur te krabben en stopt daar ook niet mee als je het negeert ofzo.
Eerder eten geven heeft ook geen nut, want dan komt hij x uur later weer zeuren (evt niet om eten, maar gewoon omdat hij wil dat jij mee naar beneden gaat)
Later of meer eten geven in de avond heeft ook geen effect

Tips?
Ik denk dat het krabben aan de deur makkelijker af te leren is dan het wakker bijten, omdat je er makkelijker klaar voor kunt gaan zitten.
Mijn vorige kat krabde ook aan de slaapkamerdeur, en sprong naar de klink om de deur open te maken (met succes). Een aantal avonden hebben we iedere keer als er aan de deur werd gekrabd een kussen tegen de deur aan gegooid, en daarna is het nooit meer voorgekomen.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_170014814
Ik blijf erbij, activity boards :) Kat is bezig, moet zowel lichamelijk als geestelijk wat doen voor zijn eten, eet minder snel en vaak wat meer verspreid over de dag/nacht. Misschien dat dat hier ook gaat helpen.
  woensdag 5 april 2017 @ 11:09:55 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170015107
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:56 schreef Holyme het volgende:
Ik blijf erbij, activity boards :) Kat is bezig, moet zowel lichamelijk als geestelijk wat doen voor zijn eten, eet minder snel en vaak wat meer verspreid over de dag/nacht. Misschien dat dat hier ook gaat helpen.
Heb er twee, eentje vond hij wel leuk, de ander niet.
Heb hem niet meer gebruikt sinds ik een tweede kat heb, want die wil altijd het voedsel van de oudste hebben. Dus ze eten nu savonds / sochtends apart. Maar kan dat niet doen wanneer ik zelf slaap, want wil ze niet de hele nacht opsluiten.
Kan wel kijken of de jongste het interessant vind. Zo niet, kan de oudste er gebruik van maken.
pi_170015115
Vraagje. Wij hebben een kattenren en als wij weg gaan dan wil Diallo mee maar dat mag hij niet dus moet hij in de ren blijven, dit vind meneer dus niet leuk en dat laat hij ook zeer duidelijk merken.
Als de buurman in de schuur bezig is wil hij er ook uit, als de buurvrouw de was op hangt wil hij er ook bij zijn en als hij s,nachts in de ren zit en wat hoort/ziet begint hij ook te mekkeren (dit hoorde ik van de buurvrouw die hem wel eens hoort als zij wakker wordt)
Dit is nu al 4 maanden aan de gang, je zou toch zeggen dat hij het wel door heeft, deur dicht je mag er niet uit.
Kattenluik op slot zou een optie kunnen zijn maar meneer heeft dus door dat als je maar lang genoeg peutert je het luik over het slot heen kan trekken (wat dus al een paar keer gebeurt is)

Iemand enig idee wat hier aan te doen ?
pi_170035641
Ik ga Ollies natvoer minderen. Hij valt niks af. Ik ga dus 50gr brokjes geven en 50gr natvoer. Natvoer vermengt met warm water.
Als dit niet helpt ga ik dieetvoer proberen.
Kan het om dit in een keer te doen of moet ik tussenstappen maken van bijvoorbeeld 75 gr natvoer voor een paar dagen?
Moet ik de kat wel blikvoer geven? Zijn die richtlijnen die ik overal lees niet alleen bedoeld voor alleen brokjes geven? Ik snap er niks van. Hij krijgt trouwens geen snoepjes, melk of iets buiten zijn eigen voer. Hij komt niks aan maar valt ook niks af. Eeuwig 5.8 kg.
Geven jullie je kat blikvoer/zakje gecombineerd met droogvoer?

[ Bericht 18% gewijzigd door summer2bird op 06-04-2017 09:44:00 ]
Twiddel
  donderdag 6 april 2017 @ 09:54:11 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170035871
Zelf geen ik doordeweeks enkel brokjes. Geen idee hoeveel gram eigenlijk (smorgens wat meer, savonds wat en voor het slapen wat)
In het weekend krijgen ze soms ipv avondbrokjes, een half zakje natvoer p/k.

Richtlijnen zijn leuk, maar het is altijd afhankelijk van je kat / voer / etc. Dus is ermee spelen.
Weet niet hoeveel je qua voedsel wil verminderen. Maar doe het geleidelijk zou ik zeggen.
pi_170035951
quote:
6s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:54 schreef Cue_ het volgende:
Zelf geen ik doordeweeks enkel brokjes. Geen idee hoeveel gram eigenlijk (smorgens wat meer, savonds wat en voor het slapen wat)
In het weekend krijgen ze soms ipv avondbrokjes, een half zakje natvoer p/k.

Richtlijnen zijn leuk, maar het is altijd afhankelijk van je kat / voer / etc. Dus is ermee spelen.
Weet niet hoeveel je qua voedsel wil verminderen. Maar doe het geleidelijk zou ik zeggen.
Das ook nog wel eens iets, alleen in het weekeind natvoer.

Het zou mooi zijn als er een bmi berekenaarsding of een myfitnisspal app voor katten was :D Maar zoveel rassen, zoveel idealen :)
Twiddel
  donderdag 6 april 2017 @ 10:04:00 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170036043
quote:
99s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:34 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga Ollies natvoer minderen. Hij valt niks af. Ik ga dus 50gr brokjes geven en 50gr natvoer. Natvoer vermengt met warm water.
Als dit niet helpt ga ik dieetvoer proberen.
Kan het om dit in een keer te doen of moet ik tussenstappen maken van bijvoorbeeld 75 gr natvoer voor een paar dagen?
Moet ik de kat wel blikvoer geven? Zijn die richtlijnen die ik overal lees niet alleen bedoeld voor alleen brokjes geven? Ik snap er niks van. Hij krijgt trouwens geen snoepjes, melk of iets buiten zijn eigen voer. Hij komt niks aan maar valt ook niks af. Eeuwig 5.8 kg.
Geven jullie je kat blikvoer/zakje gecombineerd met droogvoer?
Deze vragen heb je allemaal al eens gesteld en heb ze ook toen beantwoord.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170036109
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Deze vragen heb je allemaal al eens gesteld en heb ze ook toen beantwoord.
Ja, advies was toen om naar 60 gr brok en 100 gr natvoer te stappen. En dan af te wachten.
En om naar de dierenarts te gaan, wat ik ook gedaan heb. Die zei "we kijken volgend jaar wel of hij is aankomen of afgevallen"
En soms stel ik dezelfde vragen want ik ben gewoon heel onzeker over of ik het wel goed doe met mijn kat, sorry :P
Twiddel
  donderdag 6 april 2017 @ 10:10:31 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170036167
quote:
99s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, advies was toen om naar 60 gr brok en 100 gr natvoer te stappen. En dan af te wachten.
En om naar de dierenarts te gaan, wat ik ook gedaan heb. Die zei "we kijken volgend jaar wel of hij is aankomen of afgevallen"
En soms stel ik dezelfde vragen want ik ben gewoon heel onzeker over of ik het wel goed doe met mijn kat, sorry :P
Hoe lang ben je nou bezig? Een maand of twee? Beetje geduld. Houd het eerst eens een tijdje vol. Alleen de dierenarts kan echt secuur wegen.

Ik krijg de indruk dat je je veel te druk maakt, ook omdat je alweer over wilt op een ander merk droogvoer.

Richt je energie op iets anders. Serieus.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170036196
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe lang ben je nou bezig? Een maand of twee? Beetje geduld. Houd het eerst eens een tijdje vol. Alleen de dierenarts kan echt secuur wegen.

Ik krijg de indruk dat je je veel te druk maakt, ook omdat je alweer over wilt op een ander merk droogvoer.

Richt je energie op iets anders. Serieus.
Okey, excuus. :@
Twiddel
  donderdag 6 april 2017 @ 10:14:51 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170036273
quote:
99s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Okey, excuus. :@
Ik bedoel het niet lullig, hoor. Maar steeds weer veranderen is voor Ollie ook niet goed. En ik denk dat je gewoon wel goed bezig bent. Afvallen kost tijd bij een kat. Als hij verder actief is, van je aandacht geniet, goede drollen heeft, etc., dan is je kat gewoon happy. Daar hoef je niet onzeker over te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 april 2017 @ 10:17:41 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170036345
Qua calorieën kun je trouwens beter op de droge brokjes bezuinigen. Een klein beetje maar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170036360
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet lullig, hoor. Maar steeds weer veranderen is voor Ollie ook niet goed. En ik denk dat je gewoon wel goed bezig bent. Afvallen kost tijd bij een kat. Als hij verder actief is, van je aandacht geniet, goede drollen heeft, etc., dan is je kat gewoon happy. Daar hoef je niet onzeker over te zijn.
Nee, je hebt gelijk. Ik ben er ook veels te geobsedeerd mee bezig.
Ik vraag mij continu af of dit of dat wel goed is, uiteindelijk ben ik alleen tevreden over wat voor grit ik gebruik. :')
En het ligt niet aan Ollie, want die is gewoon happy, hij gaat naar buiten en poept goed, maar ik ben de laatste tijd wat meer lastig met mezelf.
Het is goed om dat te horen.
Niks voor dit topic hier, maar er wordt aan gewerkt :)

Bedankt :)
Twiddel
  donderdag 6 april 2017 @ 10:26:16 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170036530
quote:
99s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:18 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk. Ik ben er ook veels te geobsedeerd mee bezig.
Ik vraag mij continu af of dit of dat wel goed is, uiteindelijk ben ik alleen tevreden over wat voor grit ik gebruik. :')
En het ligt niet aan Ollie, want die is gewoon happy, hij gaat naar buiten en poept goed, maar ik ben de laatste tijd wat meer lastig met mezelf.
Het is goed om dat te horen.
Niks voor dit topic hier, maar er wordt aan gewerkt :)

Bedankt :)
^O^

Aaitje voor Ollie en houd je taai.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 april 2017 @ 10:40:37 #176
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170036837
En anders meer spelen met Ollie, beweging is goed voor de kat en voor zijn lijn :D
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 13:08:06 #177
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170104201
We hebben nu een jaar of drie een drie kleur poes in huis, Iriz



Iriz hebben we geadopteerd uit het plaatselijke asiel, daar is ze eigenlijk nooit in de grootte kattenkamer bij soortgenoten geweest dus het asiel kon ons toen niet vertellen of ze wel of niet altijd met soortgenoten gehouden is of uberhaubt daarmee kan leven.

Is iedere kat per definitie gelukkiger als ze met een soortgenoot gehouden worden ? We zitten er aan te denken om er een poes bij te nemen. Zal dit een gelukkige relatie worden of is het vragen om problemen ?

Iriz is best wel een goedzak, en laat wel heel veel toe; soms is het eigenlijk best wel een sulletje :+
  zondag 9 april 2017 @ 13:32:20 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170104559
Heb je eventueel vrienden met een kat? Kan je hem eens daar naartoe nemen of die kat bij jullie.

Niet elke kat is bedient van een tweede kat in huis.
Sommige worden vrienden, anderen gedogen elkaar en soms is het altijd mot.
  zondag 9 april 2017 @ 14:37:29 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170105665
Ik heb nu voor de tweede keer een kat die heel gelukkig is in haar eentje. We hebben de huidige uit de opvang. Daar was ook de aanbeveling om haar alleen te houden.

Dus worden ze er per definitie gelukkig van? Nee. Is er een kans dat het goed gaat? Ja. Maar wat doe je als je straks met twee ongelukkige katten zit, nog maar te zwijgen van de eventuele gedragsproblemen die dat kan opleveren.

Overigens raad ik af om voor proef eens een kat van vrienden bij je kat te zetten. Dat is voor die andere kat sowieso niet leuk en je bootst er nooit een situatie mee na waarin je een nieuwe in het territorium van de oude zet met de bedoeling dat ze het voortaan delen. Want dat zou je namelijk zeer geleidelijk moeten doen. En je gaat natuurlijk niet een kat van vrienden een paar weken laten wennen om te kijken of het zou gaan met jouw kat en dan die kat weer naar huis en een nieuwe kat erbij...

Is je kat nu happy? Lekker zo laten.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 9 april 2017 @ 15:08:28 #180
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170106552
Mijn kat is ook heel happy alleen. Heb er toen haar zusje overleed er over nagedacht om een andere kat er voor haar bij te nemen maar aan alles is te merken dat ze zo veel gelukkiger is, dus ik laat het lekker zo.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170106836
Mij kat mept en blaast naar alle katten die hij ziet. Is absoluut niet bij anderen te plaatsen.
Komt je kat wel eens buiten, en issie daar wel sociaal naar buurtkatten? Zo niet of als je het niet zeker weet gewoon lekker alleen laten.

En mocht je er een kat bij willen zetten, volgens mij zijn poezen makkelijker in de omgang, vooral als het kittens zijn.
Twiddel
  roze zondag 9 april 2017 @ 15:22:59 #182
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170106903
quote:
99s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:34 schreef summer2bird het volgende:
Geven jullie je kat blikvoer/zakje gecombineerd met droogvoer?
Ja. Mijn kat heeft altijd daarnaast de keuze om ook brokjes te kunnen eten.
Your beauty never ever scared me.
  roze zondag 9 april 2017 @ 15:24:03 #183
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170106931
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Is iedere kat per definitie gelukkiger als ze met een soortgenoot gehouden worden ? We zitten er aan te denken om er een poes bij te nemen. Zal dit een gelukkige relatie worden of is het vragen om problemen ?
Nee. Ik zou mijn kat daar absoluut geen plezier meedoen, dat weet ik 100% zeker.
Your beauty never ever scared me.
pi_170399497
Zijn hier users met ervaring met GPS halsbandjes? De oudste van ons is onlangs weer 12 dagen zoek geweest, kennelijk heeft hij weer een epileptische aanval gehad dus het wordt een beetje riskant om hem buiten te laten. Binnen houden vinden we ook weer zielig.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_170471104
Vraagje;
We hebben momenteel een 8 maanden oude kat die graag naar buiten gaat. Nu zit ze de afgelopen dagen 4 huizen verderop steeds in de tuin en springt/jaagt ze op de konijnen die daar open rondlopen. Nu ben ik van mening dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn kat en wil ik die mensen helpen om onze kat uit hun tuin te houden. Ik heb al geadviseerd om water te spuiten. Zijn er nog andere katvriendelijke methoden om de kat bij buren uit de tuin te houden? Ik ben niet van plan om de kant voor altijd binnen te gaan houden. Ben benieuwd naar jullie verhalen daarover.
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_170471140
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:31 schreef webbyplus het volgende:
Vraagje;
We hebben momenteel een 8 maanden oude kat die graag naar buiten gaat. Nu zit ze de afgelopen dagen 4 huizen verderop steeds in de tuin en springt/jaagt ze op de konijnen die daar open rondlopen. Nu ben ik van mening dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn kat en wil ik die mensen helpen om onze kat uit hun tuin te houden. Ik heb al geadviseerd om water te spuiten. Zijn er nog andere katvriendelijke methoden om de kat bij buren uit de tuin te houden? Ik ben niet van plan om de kant voor altijd binnen te gaan houden. Ben benieuwd naar jullie verhalen daarover.
Ik zou hem toch binnen houden.
pi_170471182
Misschien dat je kan aanbieden om de kosten van schrikdraad op hun schutting te betalen?

Ik vind niet dat je actieve acties (water spuiten) van je verre buren mag verwachten om jou kat uit hun tuin te houden.

Als je geen investering wil doen en ook niet wilt dat de kans bestaat dat je kat plots verdwijnt... zou ik hem toch lekker binnen houden.

Of zoiets:
https://www.weenect.com/n(...)en-weenect-cats.html
En dan ga je zelf dus actief in de gaten houden of je kat daar komt. Moet je wel je kat in de gaten willen houden, maar dat kan je beter zelf doen dan het van je buren te verwachten.

[ Bericht 30% gewijzigd door WodanIsGroot op 25-04-2017 09:42:25 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 09:40:34 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170471279
Hoe lossen die buren dat op met andere katten die in hun tuin komen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_170472745
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lossen die buren dat op met andere katten die in hun tuin komen?
Er zitten er veel in de buurt. Blijkbaar heeft die van ons alleen interesse. Wellicht omdat ze nog jong is. Ik kwam nog wel drie dingen tegen;
- Apparaat met sensor dat ultrasoon geluid produceert dat katten niet prettig vinden (3 tientjes)
- Anti-overklimstrip zodat ze niet op de schutting daar springt. (2 a 5 euro)
- Verjagingskristallen. (10 euro).

Gelukkig hebben we een goede band met die buren dus hopelijk willen ze op mijn kosten een van deze zaken in de tuin plaatsen.
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  dinsdag 25 april 2017 @ 11:16:38 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170472932
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:08 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Er zitten er veel in de buurt. Blijkbaar heeft die van ons alleen interesse. Wellicht omdat ze nog jong is. Ik kwam nog wel drie dingen tegen;
- Apparaat met sensor dat ultrasoon geluid produceert dat katten niet prettig vinden (3 tientjes)
- Anti-overklimstrip zodat ze niet op de schutting daar springt. (2 a 5 euro)
- Verjagingskristallen. (10 euro).

Gelukkig hebben we een goede band met die buren dus hopelijk willen ze op mijn kosten een van deze zaken in de tuin plaatsen.
Ik zou toch liever de buren vragen om je kat weg te jagen, met een plantenspuit of zelfs een bak water. Een paar keer zou wel afdoende moeten zijn.

Zo'n apparaatje dat een vervelend geluid produceert, zou ik zeker niet doen. Als dat werkt, dan pest je er ook andere dieren in de omgeving mee, misschien zelfs die konijnen wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170484744
Wij hebben drie katten en één van deze drie neemt nagenoeg dagelijks een teek mee naar binnen. Dat was vorig jaar ook al zo maar het is geen toeval meer.

Iemand enig idee hoe dit komt en werkt Frontline Combo goed tegen teken?
pi_170484926
Een seresto band werkt het beste denk ik. Alsnog zal je ze nog moeten verwijderen, aangezien ze pas doodgaan na het bijten..
pi_170486203
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:40 schreef Dragonberry het volgende:
Een seresto band werkt het beste denk ik. Alsnog zal je ze nog moeten verwijderen, aangezien ze pas doodgaan na het bijten..
Thanks en begrijp ik
Ik ga overleggen met mijn leidinggev partner
pi_170486788
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
Wij hebben drie katten en één van deze drie neemt nagenoeg dagelijks een teek mee naar binnen. Dat was vorig jaar ook al zo maar het is geen toeval meer.

Iemand enig idee hoe dit komt en werkt Frontline Combo goed tegen teken?
Seresto band is het enigste dat echt werkt bij mijn drietal. We wonen naast het bos en het stikt hier van de teken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_170520402
Kijk eens wat ik op de rommelmarkt vandaag vond *O*



Ff schoonmaken en een paar brokjes erin doen. Iemand deze dingen wel eens geprobeerd?
Twiddel
pi_170520431
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:47 schreef summer2bird het volgende:
Kijk eens wat ik op de rommelmarkt vandaag vond *O*

[ afbeelding ]

Ff schoonmaken en een paar brokjes erin doen. Iemand deze dingen wel eens geprobeerd?
Niet deze versie maar ik heb zoiets wel eens gekocht.
Mijn katten snapten het niet. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170520530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet deze versie maar ik heb zoiets wel eens gekocht.
Mijn katten snapten het niet. _O-
Haha, dat weerhield mij er van om het eerst in de winkel te kopen. Die van mij is niet dom maar hij heeft het licht ook niet uitgevonden.
Maar voor 1,50 kan ik het mooi proberen! :D
Twiddel
pi_170523670
Zo he :D
Ollie net de anti teken vlooien pipet gegeven + de ontwormingspil zonder drama :D

Pipet gaat altijd goed, maar pil is altijd een nachtmerrie.
Ik had van die kattenkruidstaafjes gekocht, pil doormidden en in zo'n afgebroken staafje gepropt.
Hap slik weg :D

Moest ik ff delen, zo'n opluchting :D
Twiddel
  donderdag 27 april 2017 @ 18:01:30 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170524534
Mooi!

Ben benieuwd hoe hij de nieuwe aanwinsten vindt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170524666
quote:
14s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:01 schreef Lienekien het volgende:
Mooi!

Ben benieuwd hoe hij de nieuwe aanwinsten vindt.
Hij heeft het tunneltje al door. De rest snapt hij nog niet, maar dat komt vast nog wel :D
Twiddel
pi_170526534
Die met de 3 blauwe biusjes heb ik ook, geen succes hier.
pi_170532486
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:47 schreef summer2bird het volgende:
Kijk eens wat ik op de rommelmarkt vandaag vond *O*

[ afbeelding ]

Ff schoonmaken en een paar brokjes erin doen. Iemand deze dingen wel eens geprobeerd?
Wij hebben die linker, maar vooralsnog heeft onze poes er nog nooit wat mee gedaan...
Tails tell tales
pi_170532561
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:36 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wij hebben die linker, maar vooralsnog heeft onze poes er nog nooit wat mee gedaan...
die van mij wel, vooral lekkers hengelen uit de ronde bakjes gaat goed.
pi_170546882
Vraagje, ik wil misschien nog een kat, maar poepen katten op dezelfde bak? Of dien je er nog 1 te kopen? Eveneens met voer/drinkbakjes.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_170547982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:35 schreef Miniem het volgende:
Vraagje, ik wil misschien nog een kat, maar poepen katten op dezelfde bak? Of dien je er nog 1 te kopen? Eveneens met voer/drinkbakjes.
Je kunt het beste per kat een kattenbak hebben, plus een extra. Met twee katten dus drie kattenbakken. Katten zijn heel selectief met toiletgebruik, zeker met een gedeeld toilet.
Voor voer en drinken is ieder een bakje genoeg.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:47 schreef summer2bird het volgende:
Kijk eens wat ik op de rommelmarkt vandaag vond *O*

[ afbeelding ]

Ff schoonmaken en een paar brokjes erin doen. Iemand deze dingen wel eens geprobeerd?
Die linker gebruiken we hier als standaard voerbak, bevalt prima. De katten hebben allebei een voorkeur voor welk deel ze uit willen eten. Heel leuk, vaak schudden ze nog even met het brokje wanneer ze het te pakken hebben.
Die rechter hebben we ook gehad maar weggedaan. De katten vonden dat toch niet leuk.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_170548014
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:31 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Je kunt het beste per kat een kattenbak hebben, plus een extra. Met twee katten dus drie kattenbakken. Katten zijn heel selectief met toiletgebruik, zeker met een gedeeld toilet.
Voor voer en drinken is ieder een bakje genoeg.

[..]

Die linker gebruiken we hier als standaard voerbak, bevalt prima. De katten hebben allebei een voorkeur voor welk deel ze uit willen eten. Heel leuk, vaak schudden ze nog even met het brokje wanneer ze het te pakken hebben.
Die rechter hebben we ook gehad maar weggedaan. De katten vonden dat toch niet leuk.
3 kattenbakken? :X Vind 1 zon ding in de woonkamer al zat. :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:43:25 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170548157
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:34 schreef Miniem het volgende:

[..]

3 kattenbakken? :X Vind 1 zon ding in de woonkamer al zat. :')
Ze hoeven niet allemaal in dezelfde kamer. Handig om er 1 boven en/of op de gang er 1 te hebben
pi_170548632
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ze hoeven niet allemaal in dezelfde kamer. Handig om er 1 boven en/of op de gang er 1 te hebben
Laat je dan de deuren gewoon open?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_170552956
Wij hebben 3 katten met 2 bakken, maar je merkt het snel genoeg. Twee katten hebben er geen moeite mee, maar die gaan ook goed met elkaar om. De derde heeft der eigen ruimte nodig, en dus ook der eigen bak. Ze eten allemaal uit dezelfde bak en drinken uit dezelfde fontein.
pi_170560674
Hai allemaal,

Eigenlijk heb ik geen vraag, wil alleen even wat van me afschrijven. Vorige week ben ik met een van mijn twee katers naar de dierenarts geweest, omdat hij de dag er voor wel 9 keer had overgegeven. Pilletjes en prikje tegen het braken gehad, en eigenlijk ging alles goed.

Tot afgelopen woensdagmiddag, wanneer hij plotseling weer tweemaal vloeibaar braakt en ineens heel lusteloos is. We dachten zelf; gewoon misselijk, maar helaas hield het toch nog de gehele dag aan. Donderdagochtend direct naar de dierenarts gebeld, mochten al in de ochtend langskomen. Net voordat we gingen had hij eindelijk wat gedronken, nog een kattensnoepje op en werd hij iets meer zichzelf.

Bij de dierenarts vertelde ze me echter dat ze wat bij zijn linker nier voelde en dat ze een echo wilde maken. Uiteindelijk denken ze dat het om een ontsteking of infectie aan zijn darmpjes gaat. Hij heeft pijnstillers, anti-braak tabletten en eetlust verwekkers meegekregen. Daarop doet hij het tot nu toe allemaal erg goed, alleen slaapt hij erg weinig.

We maken ons wel erg zorgen, toch. Mocht hij deze dagen zich vreemd gedragen, moeten we maandag direct bellen voor een vervolgafspraak. Gedraagt hij zich verder prima, dan kunnen we woensdag langskomen voor een controle echo.

We maken ons extreem druk dat het toch wel goedkomt. De laatste keer dat een van onze huisdieren een ontsteking had, is het fout afgelopen.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170560801
Hoe oud is de kat, en was er ook iets ze zien op echo?
  zaterdag 29 april 2017 @ 12:10:14 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170560941
Wat een zorgen! Ik hoop dat je kat weer opknapt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170560943
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe oud is de kat, en was er ook iets ze zien op echo?
2,5. En ja, gelukkig niets bij de nieren (wat ze wel dachten). Dat was gewoon zijn linker nier, maar hij had een geïrriteerd plekje bij zijn darm, geloof ik.

Ik ben zelf niet bij de echo geweest, alleen mijn vriend.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:27:24 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170562132
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:08 schreef Miniem het volgende:

[..]

Laat je dan de deuren gewoon open?
Meestal staan al m'n deuren open. Maar ivm de verwarming is als ik thuis ben de woonkamer wel dicht. Dusja, dan moeten ze maar hier en dat is geen probleem.
Maar als ik weg ben of snachts kunnen ze gewoon y hele huis door en doen ze t of beneden of op de "kattenkamer"
pi_170563656
Ik hoop dat het hartstikke meevalt met je kat broodjekipkom en dat het met je kat weer helemaal goed komt.

Je kan misschien kattenluikjes in de deur(en) doen ?

[ Bericht 12% gewijzigd door Sorella op 29-04-2017 19:05:25 ]
pi_170568240
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 14:46 schreef Sorella het volgende:
Ik hoop dat het hartstikke meevalt met je kat broodjekipkorn en dat het met je kat weer helemaal goed komt.
Dankjewel! :*
Hopelijk, inderdaad.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 4 mei 2017 @ 08:59:01 #217
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_170674438
Update: Inmiddels zijn we nogmaals met Austin naar de dierenarts geweest, voor controle. Hij doet het eigenlijk goed en is weer zichzelf. Wel wat lichte diarree en soms braken. Gisteren heeft hij nog een echo gehad om te bekijken hoe het met zijn darmpjes staan. Dat plekje van vorige week was echter niet terug te vinden, dus dat is redelijk positief. Nu is het echter zo dat de alvleesklier iets groter was dan normaal, wat zou kunnen duiden op een eventuele opkomende alvleesklierontsteking. Daar is echter niets aan te doen buiten medicatie tegen bijv. buikpijn of braken geven. We weten dat nog niet zeker, dus voor nu hebben we alleen speciaal voeder meegenomen om het braken wat tegen te gaan. Hebben nu Specific Food Allergy Management meegekregen, omdat deze vetarm is (althans, vetarmer dan de Whiskas brokken die ze nu krijgen).

Verder heb ik eigenlijk nog wel een vraag die hoogstwaarschijnlijk al tig keer is beantwoord. Sorry daarvoor. Ik zag dat de Whiskas brokken uit granen bestaan, wat natuurlijk niet goed is. Echter heeft de Specific Food Allergy Management ook voor ong. 50% rijst, wat volgens mij gewoon hetzelfde is. Ik ben nu dus eigenlijk op zoek naar vetarm voer, wat dus minder of geen granen bevat, en ook geen 37 euro per zak van 2,5 kg kost (net als deze). Iemand tips? Vers vlees hebben ze nog nooit gehad, dus ben een beetje bang om daarop over te stappen. Bovendien is er eentje nogal kieskeurig en ze verkiezen beide liever groenten boven vlees. :')
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170675188
Ik heb geen idee welke brokken vetarm zijn.. Op zooplus kan je bij de meeste brokken een analyse vinden van de bestandsdelen. Klik eens rond bij de brokken met vlees als eerste ingrediënt.
Sanabelle kan ik je sowieso aanraden wat dat betreft. De normale en graanvrije brokken hebben een goed aandeel vlees.
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:48:54 #219
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_170676430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:45 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb geen idee welke brokken vetarm zijn.. Op zooplus kan je bij de meeste brokken een analyse vinden van de bestandsdelen. Klik eens rond bij de brokken met vlees als eerste ingrediënt.
Sanabelle kan ik je sowieso aanraden wat dat betreft. De normale en graanvrije brokken hebben een goed aandeel vlees.
Dankjewel voor de tip, zal ik binnenkort zeker eens gaan doen!
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170696857
Sinds een aantal dagen hebben wij ook een kitten die uit een nestje komt bij mijn zus vandaan. Zij heeft de kitten altijd whiskas kittenvoer (brokjes met kipsmaak) gegeven en dat doen wij nu ook. De kat is er gek op, echter stinkt haar poep verschrikkelijk en dat is vaak ook een teken van vulstoffen die in voer zitten. Bij Whiskas schijnt dat minder te zijn dan bijvoorbeeld huismerk voer, maar blijkbaar alsnog voldoende om stinkende poep te produceren.

Ik zit te overwegen om op ander voer over te stappen, maar kan er helaas niet echt uit komen welke ik nou moet kiezen. Het voer wat aangeraden wordt op verschillende fora is Royal Canin, Orijen, Acan, etc. Dat schijnt veel beter te zijn kwa natuurlijke ingrediënten en minder stinkende poep te produceren, maar is dan ook erg prijzig (denk aan 10 - 20 euro per kilo, of zelfs meer).

Wat raden jullie aan kwa prijs/kwaliteit vergelijking? En eet een kitten ook daadwerkelijk minder als hij betere kwaliteit voer krijgt? Dat zou al een stuk schelen bij het kopen van duurder voer.

Het is overigens nog maar de vraag of de kitten wel zo blij is met nieuw voer, maar daar komen we dan wel achter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Infection op 05-05-2017 00:52:57 ]
  vrijdag 5 mei 2017 @ 06:49:12 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170697579
Om te beginnen: ben je met deze kitten naar de dierenarts geweest, want dit hoeft niet aan het voer te liggen.

Onze kat hebben we drie jaar geleden uit de opvang gehaald. Die adviseerden Carocroc. Dat bevalt goed, harde drollen, niet bovenmatig stinkend. Voordeliger naarmate je grotere zakken koopt. We doen zeker een half jaar met een zak van nog geen 40 euro (7kilo). Daarnaast krijgt ze dagelijks een zakje natvoer.

Ik zie dat ze ook voer voor kittens hebben, maar ik zou een kleinere zak kopen. Bijv. https://www.huisdierplein(...)n419MCFUieGwodK4sJ_w

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 05-05-2017 07:02:35 ]
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:42:01 #222
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170714222
Wij maken ons de laatste paar weken best veel zorgen om een van onze kittens. Meerdere malen dierenarts aan de lijn gehad en ook langs geweest en die zegt dat het normaal is voor sommige katten, maar het zit ons niet helemaal lekker. Willen hem helpen en weten dus niet hoe.

Klachten? Tweemaal in de week (vaak maandag/dinsdag en dan donderdag/vrijdag) begint een van de katten met overgeven. Eigenlijk altijd een haarbal. We merken wel op dat hij zichzelf heel veel wast, maar ook nog eens zijn broertje. Het zijn Noorse Boskatten, dus langere vacht. We proberen ze zo goed mogelijk te kammen elke dag, maar ze staan het niet altijd toe, zien de kam vaak nog als speelgoed, zodat we er niet altijd goed bijkunnen. De laatste 2 weken komt er zelfs vrijwel altijd diarree bij kijken. Altijd vrij kort na de haarbal. Daarna geeft hij vaak nog een paar keer over, maar dan komt er eigenlijk vooral water uit. Dan duurt het een halve dag voordat hij weer normaal eet en beweegt.

We weten gewoon niet meer wat we moeten doen. Dierenarts zei dat het ook gewoon bij hem kan horen, een slechte maag of zo, maar we vinden het zo triest voor m. Extra lastig is het als we op vakantie willen en we iemand moeten fixen om op te passen die het niet erg vind dat ze zo af en toe ongelukjes moeten opruimen.

Heeft iemand wellicht tips? Dingen waar we niet aan hebben gedacht?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170714338
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij maken ons de laatste paar weken best veel zorgen om een van onze kittens. Meerdere malen dierenarts aan de lijn gehad en ook langs geweest en die zegt dat het normaal is voor sommige katten, maar het zit ons niet helemaal lekker. Willen hem helpen en weten dus niet hoe.

Klachten? Tweemaal in de week (vaak maandag/dinsdag en dan donderdag/vrijdag) begint een van de katten met overgeven. Eigenlijk altijd een haarbal. We merken wel op dat hij zichzelf heel veel wast, maar ook nog eens zijn broertje. Het zijn Noorse Boskatten, dus langere vacht. We proberen ze zo goed mogelijk te kammen elke dag, maar ze staan het niet altijd toe, zien de kam vaak nog als speelgoed, zodat we er niet altijd goed bijkunnen. De laatste 2 weken komt er zelfs vrijwel altijd diarree bij kijken. Altijd vrij kort na de haarbal. Daarna geeft hij vaak nog een paar keer over, maar dan komt er eigenlijk vooral water uit. Dan duurt het een halve dag voordat hij weer normaal eet en beweegt.

We weten gewoon niet meer wat we moeten doen. Dierenarts zei dat het ook gewoon bij hem kan horen, een slechte maag of zo, maar we vinden het zo triest voor m. Extra lastig is het als we op vakantie willen en we iemand moeten fixen om op te passen die het niet erg vind dat ze zo af en toe ongelukjes moeten opruimen.

Heeft iemand wellicht tips? Dingen waar we niet aan hebben gedacht?
Hoe oud zijn ze nu? Hebben ze nog kittenvoer? Je hebt speciaal anti haarbalvoer maar ook antihaarbalpasta. Eigenlijk is het een soort laxeermiddel dat de haren beter afvoert. Heb je kattengras staan? Je kunt je kat ook plukken ipv kammen. Of door een trimster laten plukken en of kammen in de rui periode.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:06:38 #224
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170714754
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 21:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hoe oud zijn ze nu? Hebben ze nog kittenvoer? Je hebt speciaal anti haarbalvoer maar ook antihaarbalpasta. Eigenlijk is het een soort laxeermiddel dat de haren beter afvoert. Heb je kattengras staan? Je kunt je kat ook plukken ipv kammen. Of door een trimster laten plukken en of kammen in de rui periode.
Zijn ongeveer een half jaar nu. Dierenarts assistent had het ook over iets wat je op hun pootjes kon doen, zodat ze dat eraf zouden likken. Vraag me alleen af of dat wel verstandig is, gezien hij nu dus al af en toe diarree heeft. Maar kan het altijd proberen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:36:24 #225
92409 Twinky
Little star.
pi_170715433
En niet elke dag kammen. Twee keer in de week is beter. Door elke dag te kammen wordt juist meer haar aangemaakt!
Ga liever naar een kattentrimmer die hem goed plukt. Scheelt zeker iets van 3 maanden aan haaruitval, en dan is het een stuk makkelijker op orde te houden.

Eet hij snel? Hier had ik er eentje die veel minder is gaan kotsen door een puzzel-voerbak, dat hij maar twee brokjes tegelijk kreeg!

Ik raad kattengras echt af als hij gevoelig is, de scherpe randjes/rauwe grasjes kunnen meer kwaad doen dan goed.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:06:07 #226
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170716097
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:36 schreef Twinky het volgende:
En niet elke dag kammen. Twee keer in de week is beter. Door elke dag te kammen wordt juist meer haar aangemaakt!
Ga liever naar een kattentrimmer die hem goed plukt. Scheelt zeker iets van 3 maanden aan haaruitval, en dan is het een stuk makkelijker op orde te houden.

Eet hij snel? Hier had ik er eentje die veel minder is gaan kotsen door een puzzel-voerbak, dat hij maar twee brokjes tegelijk kreeg!

Ik raad kattengras echt af als hij gevoelig is, de scherpe randjes/rauwe grasjes kunnen meer kwaad doen dan goed.
Hij eet soms vrij snel ja, maar na het eten heeft hij er nooit echt last van. Komen eigenlijk nooit brokjes mee. Puur een haarbal, gevolgd door wat waterplasjes. Ik zal eens gaan kijken naar een trimmer in de buurt. Denk dat dat nog het effectiefste zal zijn inderdaad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:42:42 #227
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_170721185
Heb je ook al naar een andere dierenarts gebeld? Zeggen die hetzelfde? Niks zo onprettig als dat het je niet lekker zit, namelijk.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170721290
Onze Diallo (Somali) heb ik in de 5 maanden dat hij nu bij ons is 2 keer gekamd en dan meer de broek als de rest van zijn vacht. Onze katten wassen elkaar geregeld maar ik heb niet gemerkt dat Banjer meer is gaan spugen en Diallo ook niet maar dat komt omdat Banjer bijna geen haaruitval heeft (Laperm).
Ik zou denkelijk ook een sec. opinion vragen, zo vaak overgeven en diarree is niet goed misschien is hij gevoelig voor het voedsel wat hij krijgt ?
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:38:24 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170721766
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:56 schreef Sorella het volgende:
Onze Diallo (Somali) heb ik in de 5 maanden dat hij nu bij ons is 2 keer gekamd en dan meer de broek als de rest van zijn vacht. Onze katten wassen elkaar geregeld maar ik heb niet gemerkt dat Banjer meer is gaan spugen en Diallo ook niet maar dat komt omdat Banjer bijna geen haaruitval heeft (Laperm).
Ik zou denkelijk ook een sec. opinion vragen, zo vaak overgeven en diarree is niet goed misschien is hij gevoelig voor het voedsel wat hij krijgt ?
Hij krijgt sinds hij hier is telkens het zelfde voer, dat is maanden goed gegaan. Het is pas als hij een haarbal krijgt dat de problemen beginnen. Heel vreemd iig. Misschien eens een second opinion vragen inderdaad!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170724705
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn ongeveer een half jaar nu. Dierenarts assistent had het ook over iets wat je op hun pootjes kon doen, zodat ze dat eraf zouden likken. Vraag me alleen af of dat wel verstandig is, gezien hij nu dus al af en toe diarree heeft. Maar kan het altijd proberen!
Dat is de pasta
Mijn katten krijgen deze snoepjes https://www.ah.nl/product(...)-S29MCFQ06GwodPUcBFA het is altijd te proberen
pi_170753450
Gouden tip gezocht!
Mijn kat eet ineens de brokjes niet meer. Niet alleen is dit frustrerend (ik heb net een nieuwe zak), maar dit voer is het enige voer dat werkt tegen haar voedselallergie. Sinds zij het enkele weken geleden kreeg, likt zij minder en krijgt zij voor het eerst in een jaar tijd weer haar. Overstappen op een ander merk is lastig aangezien het aanbod van dit type voer voor zover ik weet beperkt is. Hoe het kan dat zij ineens dit voer niet meer eet... geen idee! Dit is werkelijk voor het eerst in 10 jaar dat deze veelvraat iets niet lust. Ze begon heel enthousiast de eerste weken, maar dat is nu voorbij. Heeft iemand een gouden tip of truc om haar weer aan deze brokjes te krijgen?
pi_170753652
Ga eerst eens bij de DA langs. Misschien wil ze niet eten omdat ze pijn heeft.
pi_170753893
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:05 schreef Queller het volgende:
Ga eerst eens bij de DA langs. Misschien wil ze niet eten omdat ze pijn heeft.
Gisteren heb ik andere brokken geprobeerd (die zij eigenlijk niet mag wegens de allergie) en dat ging er in als koek, helaas.
pi_170757161
Wat geef je nu en waar is ze allergisch voor?
pi_170761592
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:50 schreef Dragonberry het volgende:
Wat geef je nu en waar is ze allergisch voor?
Eiwitten. Ik gaf haar eerst Z/D van Hill's, maar dat werkte niet zo goed. Nu ben ik overgestapt op de Royal Canin variant, die goed werkt maar niet gegeten wordt.
  maandag 8 mei 2017 @ 08:03:34 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170766768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn ongeveer een half jaar nu. Dierenarts assistent had het ook over iets wat je op hun pootjes kon doen, zodat ze dat eraf zouden likken. Vraag me alleen af of dat wel verstandig is, gezien hij nu dus al af en toe diarree heeft. Maar kan het altijd proberen!
Die pasta's werken sowieso laxerend... Voelt zijn buik hard en is zijn ontlasting als het geen diarree is wel normaal? Misschien zit hij verstopt door de haarballen en is hij daardoor soms hangerig omdat het pijn doet. Diarree kan een soort overloop diarree zijn dan net als bij kleine kinderen.
pi_170769138
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen ;)

Mijn kat Yumi spuugt de laatste tijd 1x per dag tot 1x per 3 dagen. Niet continu dus. Wel merk ik dat ze misselijk is, en ze weigert om haar brokjes te eten. Ik ben al bij de dierenarts geweest, en we hebben daar ook nog steeds contact mee, maar ik wil jullie eigen ervaring horen.

Ze spuugt dus, met normaal voer gooit ze haar brokjes eruit; ze heeft nu 2 soorten speciaal voer gehad (Royal Canin Anallergenic en Sanimed Atopy).

Bij deze voersoorten wordt ze wel misselijk, maar spuugt ze alleen slijm. Ze heeft al een bloedtest gehad, en is dus ook onderzocht. Alleen haar nierwaarden waren redelijk hoog, ik moet nog een urinemonster inleveren om dit extra te bekijken.
Het enige wat ze eet en binnen houdt is vreemd genoeg zalm pate (kattenvoer in blik van de Jumbo). Maar dat vult niet genoeg.

Haar gewicht is ook prima, haar vacht en gebit ook.

De dierenarts dacht aan misschien een voedsel intolerantie voor eiwitten en/of graan. Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt, of kunnen jullie mij een soort voer aanraden?

Ik word onderhand een beetje wanhopig van het uitproberen, en het is niet leuk om je kat continu misselijk te zien.
ik kwam dit toevallig tegen. Mijn vorige kat spuugte ook heel veel, van alles geprobeerd en niets leek te helpen. de laatste 9 maanden heb ik hem Ecostyle gevoerd, daar knapte hij zichtbaar van op! spuugt nauwelijks meer en zijn vacht werd beter en hij kwam weer iets aan. Is niet overal te verkrijgen, dat is het nadeel ervan. Mss is het al opgelost en heb je inmiddels wat anders gevonden!
  maandag 8 mei 2017 @ 13:18:54 #238
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170771962
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Die pasta's werken sowieso laxerend... Voelt zijn buik hard en is zijn ontlasting als het geen diarree is wel normaal? Misschien zit hij verstopt door de haarballen en is hij daardoor soms hangerig omdat het pijn doet. Diarree kan een soort overloop diarree zijn dan net als bij kleine kinderen.
Zijn buik voelt gewoon normaal als hij ziekjes is. Op andere dagen ziet zijn ontlasting er gewoon prima en normaal uit. Puur op de dag dat hij een haarbal overgeeft (en wat water daarna) heeft hij dus 1x diarree. De dag van de haarbal is hij slomer etc, maar de buik voelt dus wel normaal.

Vandaag sowieso een nieuw soort voer gehaald dat blijkbaar goed werkt voor katten met heel vaak haarballen (Royal Canin Hairball Care), dus dat voorzichtig mengen. En we geven ze al 2-3x per dag een anti hairball snoepje.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 8 mei 2017 @ 15:20:03 #239
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170774854
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn buik voelt gewoon normaal als hij ziekjes is. Op andere dagen ziet zijn ontlasting er gewoon prima en normaal uit. Puur op de dag dat hij een haarbal overgeeft (en wat water daarna) heeft hij dus 1x diarree. De dag van de haarbal is hij slomer etc, maar de buik voelt dus wel normaal.

Vandaag sowieso een nieuw soort voer gehaald dat blijkbaar goed werkt voor katten met heel vaak haarballen (Royal Canin Hairball Care), dus dat voorzichtig mengen. En we geven ze al 2-3x per dag een anti hairball snoepje.
Nou dat scheelt alweer. Hopelijk helpt dit.
  roze maandag 8 mei 2017 @ 15:25:03 #240
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170774976
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 00:45 schreef Infection het volgende:
Sinds een aantal dagen hebben wij ook een kitten die uit een nestje komt bij mijn zus vandaan. Zij heeft de kitten altijd whiskas kittenvoer (brokjes met kipsmaak) gegeven en dat doen wij nu ook. De kat is er gek op, echter stinkt haar poep verschrikkelijk en dat is vaak ook een teken van vulstoffen die in voer zitten. Bij Whiskas schijnt dat minder te zijn dan bijvoorbeeld huismerk voer, maar blijkbaar alsnog voldoende om stinkende poep te produceren.

Ik zit te overwegen om op ander voer over te stappen, maar kan er helaas niet echt uit komen welke ik nou moet kiezen. Het voer wat aangeraden wordt op verschillende fora is Royal Canin, Orijen, Acan, etc. Dat schijnt veel beter te zijn kwa natuurlijke ingrediënten en minder stinkende poep te produceren, maar is dan ook erg prijzig (denk aan 10 - 20 euro per kilo, of zelfs meer).

Wat raden jullie aan kwa prijs/kwaliteit vergelijking? En eet een kitten ook daadwerkelijk minder als hij betere kwaliteit voer krijgt? Dat zou al een stuk schelen bij het kopen van duurder voer.

Het is overigens nog maar de vraag of de kitten wel zo blij is met nieuw voer, maar daar komen we dan wel achter.
http://www.zooplus.nl/sho(...)_speciaalvoer/303502 Dit krijgt mijn kat. Als kitten had ze Royal Canin (wou mijn ex) maar ben na een tijdje hier op overgestapt. Sindsdien is haar poep altijd hard, voorheen altijd beetje zacht enz. Ik weet dat een vriendin van mij dit ook heeft gekocht voor haar kittens, er is een kittenversie te koop.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 8 mei 2017 @ 23:25:58 #241
409633 killerkip69
killattack!
pi_170788939
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:58 schreef bloempje-moi het volgende:
iemand een gouden tip of truc om haar weer aan deze brokjes te krijgen?
Maak eens 'n jus van de brokjes, dus beetje lauw water en ff roeren, vinden ze sowieso lekker. En niet veranderen van voer, gewoon laten staan. Je kan er bv 'n lekker snoepje doormengen etc....
Eten wat de pot schaft, geldt ook voor katten. :p

Btw...Beaphar Haarbal pasta - Malt Duo is goed tegen haarballen, tevens is het goed voor 'n optimale darmwerking.
pi_170883491
Ik ga over een paar maanden een week op vakantie.
Ollie gaat dan naar een dierenpension.
Hoe lang moet je dat van tevoren reserveren?
Twiddel
pi_170883612
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:03 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar maanden een week op vakantie.
Ollie gaat dan naar een dierenpension.
Hoe lang moet je dat van tevoren reserveren?
Ik zou nu al bellen of ze plek hebben, het kan heel hard gaan.
pi_170883614
Als het in het hoogseizoen is, zou ik het nu al bespreken. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe groot het pension is, maar liever nu al een plekje dan straks nog op zoek moeten naar een ander pension.
pi_170883653
Bedankt! Ik ga ff bellen!
Twiddel
pi_170885170
Nou, ik zal na het weekeind moeten bellen. Moeders is werken en die weet de datums. Tis gelukkig toch pas in augustus.

Ik wil ook nog vragen of er iemand ervaring hier heeft met Feliway?
Ik wil het misschien gebruiken omdat mijn kat zo angstig wordt elke keer als ik hem meeneem in de mand. Hij plast dan van zich af.
Twiddel
  vrijdag 12 mei 2017 @ 17:27:53 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170885290
Hoevaak neem je hem mee in de mand dan?
pi_170885316
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:27 schreef Cue_ het volgende:
Hoevaak neem je hem mee in de mand dan?
Zelden. Maar ik vind het zo zielig wanneer het moet.
Ik dacht misschien helpt het als ik dat ding inspray met die spray van ze van te voren.
Twiddel
pi_170885433
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Zelden. Maar ik vind het zo zielig wanneer het moet.
Ik dacht misschien helpt het als ik dat ding inspray met die spray van ze van te voren.
Ik zou de mand nu al neerzetten in de kamer. Dan kan hij eraan wennen en hem zijn geur meegeven. Feliway spuiten om hem aantrekkelijk te maken is een goed idee en zou je meteen al kunnen doen. Misschien gaat hij er dan zelfs al in liggen slapen. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170885514
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zou de mand nu al neerzetten in de kamer. Dan kan hij eraan wennen en hem zijn geur meegeven. Feliway spuiten om hem aantrekkelijk te maken is een goed idee en zou je meteen al kunnen doen. Misschien gaat hij er dan zelfs al in liggen slapen. :)
Bedankt voor de tips, ga ik wat mee doen :) ^O^
Twiddel
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:07:07 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170887308
Misschien vindt Ollie het dan ook niet leuk in het pension, als hij zo stressig is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170887652
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:07 schreef Lienekien het volgende:
Misschien vindt Ollie het dan ook niet leuk in het pension, als hij zo stressig is.
Tja, het is een noodzakelijk kwaad.
Gelukkig is het een weekje :P
Twiddel
pi_170888892
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:22 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Tja, het is een noodzakelijk kwaad.
Gelukkig is het een weekje :P
Er zijn andere oplossingen voor.

Wel eens gedacht aan een dierenoppas? Die komt dan elke dag even langs voor de bak, de brokjes, water en de nodige aandacht. Kost vaak nauwelijks meer dan een pension en meneer kan gewoon in z'n vertrouwde omgeving blijven. Bovendien ben je dan meteen van alles af, want zo'n oppas geeft ook even je plantjes water en haalt de post uit de brievenbus.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 20:18:02 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170888909
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:22 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Tja, het is een noodzakelijk kwaad.
Gelukkig is het een weekje :P
Er kan ook iemand elke dag even komen om eten te geven en de bak leeg te scheppen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170888919
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 20:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er kan ook iemand elke dag even komen om eten te geven en de bak leeg te scheppen.

Dat zeg ik...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2017 20:19:31 ]
pi_170890077
Ik woon beschermd en er zijn met mij afspraken gemaakt over de kat. Een van die afspraken is dat hij niet langer dan 2 dagen alleen mag zijn. Ze hebben namelijk een incident gehad met een cliënt zijn konijn en brand.
Ze willen geen verantwoordelijkheid hebben over Ollie. Wanneer ik op vakantie ga die ik een opvangplek te regelen waar Ollie dan heen kan.
Wellicht dat ik ooit wel zo'n oppas kan regelen, maar dat ligt net aan wie er over gaat.
Zo mocht ik ineens wel een kat nadat het hele team veranderde die ineens wel wat ruimdenkender waren. :P
Twiddel
pi_170891197
Wie weet hoe leuk de kat het vind in het pension :) en gaat het niet: een goede pensionhoudster zegt dat en dan weet je dat je wat anders moet zoeken voor de kat de volgende keer.
pi_170891330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 21:41 schreef Sorella het volgende:
Wie weet hoe leuk de kat het vind in het pension :) en gaat het niet: een goede pensionhoudster zegt dat en dan weet je dat je wat anders moet zoeken voor de kat de volgende keer.
Daarom. Mocht het pension niks voor hem zijn ga ik mij hard maken voor een oppas voor hem. Maar eerst proberen :)
Twiddel
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:00:30 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170891978
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 21:44 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Daarom. Mocht het pension niks voor hem zijn ga ik mij hard maken voor een oppas voor hem. Maar eerst proberen :)
Weet je een pension waar je kat eventueel ook alleen kan zitten? Als hij echt niet graag tussen vreemde katten zit?
The love you take is equal to the love you make.
pi_170892850
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet je een pension waar je kat eventueel ook alleen kan zitten? Als hij echt niet graag tussen vreemde katten zit?
Ik heb een mooi pension gevonden op een half uurtje rijden van hier. Ze zetten de katten altijd van tevoren apart voor een dag en als het niks wordt in de groep krijgt hij zonder extra kosten een eigen kamer. Dat wel als ik op tijd reserveer.
Er is daar ook een omheinde buitenren voor de katten en goeie reviews​.
8.50 per dag :)
Twiddel
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:49:22 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170893442
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb een mooi pension gevonden op een half uurtje rijden van hier. Ze zetten de katten altijd van tevoren apart voor een dag en als het niks wordt in de groep krijgt hij zonder extra kosten een eigen kamer. Dat wel als ik op tijd reserveer.
Er is daar ook een omheinde buitenren voor de katten en goeie reviews.
8.50 per dag :)
Klinkt goed. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_170901540
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 21:04 schreef summer2bird het volgende:
Ik woon beschermd en er zijn met mij afspraken gemaakt over de kat. Een van die afspraken is dat hij niet langer dan 2 dagen alleen mag zijn.
OK. Als er dagelijks een oppas komt is-ie toch niet alleen? :)

Heb je het pension al bezocht? Het klinkt namelijk als het pension waar Lieve ook twee keer geweest is. Eerste keer in het laagseizoen was op zich wel ok. Ze zat toen in een 'groep', maar dat was een grote ruimte met twee dikke, slome katten die totaal geen aandacht voor haar hadden.

Tweede keer was in het hoogseizoen. Toen moest ik kiezen tussen óf weer in een groep (maar dan met veel meer katten in zo'n zelfde ruimte) óf een kamer voor zichzelf. Het is toen dat tweede geworden, maar het zat me toch niet lekker. De privékamertjes waren ten eerste behoorlijk klein - ik schat 1 bij 1,5 m2. Bovendien hadden ze grotendeels glazen wanden, zodat Lieve alsnog geconfronteerd werd met andere katten.

Daarna besloten dat Lieve voortaan lekker thuis blijft. Scheelt ook de stress van de autorit en bovendien hoef ik niemand meer te regelen voor post en planten. :)

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2017 12:34:43 ]
pi_170902286
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:28 schreef k_man het volgende:

[..]

OK. Als er dagelijks een oppas komt is-ie toch niet alleen? :)

Heb je het pension al bezocht? Het klinkt namelijk als het pension waar Lieve ook twee keer geweest is. Eerste keer in het laagseizoen was op zich wel ok. Ze zat toen in een 'groep', maar dat was een grote ruimte met twee dikke, slome katten die totaal geen aandacht voor haar hadden.

Tweede keer was in het hoogseizoen. Toen moest ik kiezen tussen óf weer in een groep (maar dan met veel meer katten in zo'n zelfde ruimte) óf een kamer voor zichzelf. Het is toen dat tweede geworden, maar het zat me toch niet lekker. De privékamertjes waren ten eerste behoorlijk klein - ik schat 1 bij 1,5 m2. Bovendien hadden ze grotendeels glazen wanden, zodat Lieve alsnog geconfronteerd werd met andere katten.

Daarna besloten dat Lieve voortaan lekker thuis blijft. Scheelt ook de stress van de autorit en bovendien hoef ik niemand meer te regelen voor post en planten. :)
Ik ga het eerst proberen in het pension. Ik heb gehoord dat we blijkbaar pas in september op vakantie gaan dus dat scheelt wel qua drukte denk ik.
Twiddel
pi_170972848
Tips gevraagd om het volgende:

Onze lieve poes (7jr) is jaren een binnenkat geweest. Sinds we in ons huidige huis wonen is ze verliefd op het balkon geworden waar ze menig mensen/katten/vogels/en andere dingen in de gaten kan houden.
Nu lijkt haar nieuwsgierigheid steeds meer op te spelen naar wat er nog meer buiten afspeelt.
Wij hebben dit af en toe uitgeprobeerd, maar bij elke scheet sprint het poezenbeest de verkeerde richting op en krabt ze bij het verkeerde huis (terwijl wij staan te lokken met brokjes ed maar 0 reactie). Zowel beneden raam en voordeur was open waar wij vlakbij stonden.
Nu dachten wij aan een tuigje. Op deze manier kan ze op een veilige manier de buurt ontdekken en als ze bang is, kunnen we haar de goede kant op begeleiden of makkelijker bij haar komen. Vanuit dit punt kunnen we langzaam kijken hoe ze het eventueel zonder tuigje af is..

Het probleem zit alleen voor ons: wat voor een tuigje is geschikt voor een kat? Heeft iemand ervaring hiermee?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 00:17:15 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170973374
Gewoon zoeken naar tuigjes voor katten.

Bedenk wel dat je je kat eigenlijk niet alleen kunt laten met tuigje en aan een lijn in de tuin.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:07:27 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170978619
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:28 schreef k_man het volgende:

Daarna besloten dat Lieve voortaan lekker thuis blijft. Scheelt ook de stress van de autorit en bovendien hoef ik niemand meer te regelen voor post en planten. :)
Knappe kat, dan ze bij ons ook de plantjes komen doen? O-)
***
pi_170987266
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 00:17 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon zoeken naar tuigjes voor katten.

Bedenk wel dat je je kat eigenlijk niet alleen kunt laten met tuigje en aan een lijn in de tuin.
Goed dat je het benoemd, maar dat waren wij idd niet van plan (alsin kat niet alleen laten met tuigje). Voornamelijk gewoon wandelen of bij schoonmoeder samen in de tuin zitten (oppasplek).

Vandaag eerste dag met een tuigje om. 2minuten om. Madame vond het niks, maar de snoepjes erna kwamen binnen! Laat het conditioneren maar beginnen haha!
pi_170989269
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:42 schreef Grace_Marks het volgende:

[..]

Goed dat je het benoemd, maar dat waren wij idd niet van plan (alsin kat niet alleen laten met tuigje). Voornamelijk gewoon wandelen of bij schoonmoeder samen in de tuin zitten (oppasplek).

Vandaag eerste dag met een tuigje om. 2minuten om. Madame vond het niks, maar de snoepjes erna kwamen binnen! Laat het conditioneren maar beginnen haha!
Ons drietal is voor het eerst naar buiten gegaan met een tuigje. Binnen een paar dagen hadden ze door dat tuigjes spannend zijn want dan mag je buiten alles onderzoeken.

Nu hebben ze gewoon een luik en kunnen naar binnen en naar buiten wanneer ze willen. Maar als ik perongeluk met poetsen tegen de ongebruikte tuigjes stoot staan ze nog steeds opgewonden naast me _O- _O- _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_170991456
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:11 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ons drietal is voor het eerst naar buiten gegaan met een tuigje. Binnen een paar dagen hadden ze door dat tuigjes spannend zijn want dan mag je buiten alles onderzoeken.

Nu hebben ze gewoon een luik en kunnen naar binnen en naar buiten wanneer ze willen. Maar als ik perongeluk met poetsen tegen de ongebruikte tuigjes stoot staan ze nog steeds opgewonden naast me _O- _O- _O-
Leuk om te horen haha!
We zijn benieuwd hoe het met die van ons gaat. Het tuigje extra losjes gedaan omdat het echt wennen is, maar het beest kruipt alsof ze haar voorpoten nauwelijks kan gebruiken (en het ziet er super grappig uit 🤣)
pi_170995264
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:41 schreef Grace_Marks het volgende: [..]

Leuk om te horen haha!
We zijn benieuwd hoe het met die van ons gaat. Het tuigje extra losjes gedaan omdat het echt wennen is, maar het beest kruipt alsof ze haar voorpoten nauwelijks kan gebruiken (en het ziet er super grappig uit 🤣)
Veel katten willen niets hebben van kleren, mutsjes, tuigjes, etc en laten zich zo omvallen. Of ze gaan kruipen. Gewoon aankijken hoe het gaat met het zinvolle tuigje en blijven oefenen met beloningen.
Kleren zijn voor de meeste huisdieren gewoon overbodig en dienen dan alleen het ego van de eigenaar.
pi_170996649
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Knappe kat, dan ze bij ons ook de plantjes komen doen? O-)
Tuurlijk. Ze wil vast ook wel een keer aan jouw plantjes knagen. :D
pi_171007998
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 01:27 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Veel katten willen niets hebben van kleren, mutsjes, tuigjes, etc en laten zich zo omvallen. Of ze gaan kruipen. Gewoon aankijken hoe het gaat met het zinvolle tuigje en blijven oefenen met beloningen.
Kleren zijn voor de meeste huisdieren gewoon overbodig en dienen dan alleen het ego van de eigenaar.
Daar ben ik het idd ook mee eens. Het is dat mijn poes zelf aangeeft naar buiten te willen bij de voordeur, anders was ik geeneens met een tuigje aangekomen!
Vandaag ging het al iets beter 😁
pi_171008130
Mijn bontjasje ligt met dit weer gewoon in volle zon 8)7
Geen vraag verder, alleen verwondering
pi_171009670
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Mijn bontjasje ligt met dit weer gewoon in volle zon 8)7
Geen vraag verder, alleen verwondering
Hier lag iemand in een doosje. Lekker klein zodat de staart heerlijk over het neusje moest :%
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:50:57 #275
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_171009924
De mijne ligt ook op de hete tegels op het dakterras 8)7
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_171011628
Heeft iemand ervaring met de kiepraambeveiliging van Zooplus? http://www.zooplus.nl/sho(...)aambescherming/21717

Als mijn vriend of ik thuis zijn durf ik het wel aan om de ramen op de kiepstand te zetten, maar als wij overdag niet thuis zijn.. Liever niet. Alleen zaten ze vandaag in een woonkamer van 26 graden en daar word ik ook niet heel vrolijk van. Wel met de gordijnen dicht zodat er voldoende schaduw is.
pi_171023236
Dat ziet er juist uitnodigend uit om te klimmen. Mijn suffe katten hebben geen interesse in de kiepramen. En er zit een hor in dus nog minder mogelijkheden om te klimmen.
pi_171024850
Gaan jullie katten ook achter insecten aan? Mijn kitten (bijna een jaar oud) gaat achter vliegen, mieren etc aan :') Hij had gisteren een dikke bromvlieg te pakken en hij at hem op :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:22:28 #279
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_171025319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:56 schreef Miniem het volgende:
Gaan jullie katten ook achter insecten aan? Mijn kitten (bijna een jaar oud) gaat achter vliegen, mieren etc aan :') Hij had gisteren een dikke bromvlieg te pakken en hij at hem op :')
Ja, achter iedere vlieg, bij, hommel of vlinder die voorbij vliegt.
Nu is die van mij verder geen goeie jager, hij kwam gister trots aanzetten met een plastic zakje dat hij buiten gevangen had, dus hij heeft het nog niet zover gered dat hij ze ook kon opeten.
Mijn vorige kat ving en at ook vliegen af en toe.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_171025393
De ene doet niks meer. En de andere een poging. Maar vangen neuh dat lukt hem niet.
pi_171025414
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:56 schreef Miniem het volgende:
Gaan jullie katten ook achter insecten aan?
:N die kijkt naar mij met blik van 'ga vangen dan, mens, dit gebrom verstoort mijn slaap'
pi_171025434
Hier gaan ze ook achter de vliegende beestjes aan met als resultaat dat we nu (riet of zoiets) mandjes als bloempotten hebben inplaats van stenen potten want die werden gewoon van de vensterbank gegooid in hun haast om die vlieg te pakken.
Onze ene kat kwam een keer heel trots met een stoffer thuis die hij uit de schuur van de buren had gejat :)
Onze andere kat rukt regelmatig de kussens uit de manden van de krabpaal en probeert daar mee aan de loop te gaan met als resultaat dat we nu mandjes als bloempotten hebben in plaats van stenen potten (uitvinding van het jaar, rieten met plastic gevoerde mandjes)
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:19:21 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171026667
We hebben gewoon niks in de vensterbanken staan.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:27:32 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171026844
De oudste boeit vliegende zaken niet. De jongste wil er nog wel eens achteraan springen en vangt af en toe wel eens wat.

De vensterbanken zijn bij mij gewoon leeg, wat best handig is, zodat ze er mooi in de zon kunnen liggen :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:11:57 #285
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171027977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:56 schreef Miniem het volgende:
Gaan jullie katten ook achter insecten aan? Mijn kitten (bijna een jaar oud) gaat achter vliegen, mieren etc aan :') Hij had gisteren een dikke bromvlieg te pakken en hij at hem op :')
Een van onze twee katten is een ware muggen-killer. Heeft er al drie dood geslagen met zijn pootjes. Erg handig, want heb een schijthekel aan die beestjes. We hebben horren, dus er komen er sowieso al minder binnen, maar het scheelt dat de kat de muggen die alsnog binnen komen eerder ziet dan mij en ze dan gewoon molt :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:28:51 #286
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_171032341
De ene doet weleens een poging, maar is te lui en te dik om ze te vangen. De andere daarentegen vangt ze allemaal :D . Ik let er wel altijd op dat ze niet achter wespen aangaat, die vang ik dan toch liever zelf.

Afgelopen week kwam ik thuis en zaten ze niet op me te wachten zoals normaal. Ik doe de balkondeur open en het jagertje vliegt naar buiten. Bleek er een vogel op mijn balkon te zitten wat "grotendeels" met kattennet afgezet is. Ze had hem al bijna voor ik het door had. Die vogel heb ik toch maar even (met moeite) van mijn balkon af geholpen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_171033394
Ik heb een mislukt exemplaar -O-
Ze vangt niks -O-
Ze wil niet in doosjes -O-
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:44:35 #288
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171033598
Och die van mij gaan ook niet in doosjes, doen geen rare dingen of wat dan ook. Tja :P
pi_171033663
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik heb een mislukt exemplaar -O-
Ze vangt niks -O-
Ze wil niet in doosjes -O-
Zo een heb ik ook. Is een maandagmorgen kind van degene die vogels vangt en in doosjes kruipt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_171034062
Lieve heeft één keer een langpootmug / hooiwagen gevangen, maar dat deed ze verbazingwekkend behendig. Het was gebeurd voor ik er goed en wel erg in had. Ze zat naast me, op tafel. Op een gegeven moment kijkt ze omhoog, richt zich op, plukt met beide voorpoten dat beest uit de lucht, duwt het in haar bek en slikt het door. Duurde alles bij elkaar misschien 5 seconden. Hap, slik, weg.
pi_171034447
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:31 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Eiwitten. Ik gaf haar eerst Z/D van Hill's, maar dat werkte niet zo goed. Nu ben ik overgestapt op de Royal Canin variant, die goed werkt maar niet gegeten wordt.
Overigens ben ik er ondertussen achter gekomen dat Hill's de formule van Z/D heeft veranderd. Sindsdien hebben de meeste katten weer jeukklachten, of last van overgeven of diarree. Ellende! Hill's doet er blijkbaar weinig aan dat zijn formule niet meer werkt, want het is al bijna een jaar zo, op klachten wordt niet gereageerd of ze worden van de site verwijderd. :(
  roze donderdag 18 mei 2017 @ 19:32:50 #292
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_171034673
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:56 schreef Miniem het volgende:
Gaan jullie katten ook achter insecten aan? Mijn kitten (bijna een jaar oud) gaat achter vliegen, mieren etc aan :') Hij had gisteren een dikke bromvlieg te pakken en hij at hem op :')
Ja zeker. De meikevers worden weer braaf naar binnen gebracht (en vaak opgegeten daarna)
Your beauty never ever scared me.
pi_171035505
Mijn poes heeft regelmatig een mot gevangen. Speelt er een tijd mee, de sadist, en kijkt beledigd als de mot toch dan weet weg te vliegen.

Eenmaal hebben we haar geholpen met jagen. De mot zat helemaal boven in de hoek en het mormel bleef mauwen (en toonde rebelse gedrag). Dus dat was een moment van samenwerken, voor de verandering 🤣
pi_171071151
Ollie heeft nu een drinkfontein. Sinds gisteren.

Alleen... hij heeft er nog niet van gedronken. Heb het ding al 3x nagespoeld.
Hij drinkt nu uit het toilet en van water buiten :')
Iemand tips?
Twiddel
pi_171071342
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:54 schreef summer2bird het volgende:
Ollie heeft nu een drinkfontein. Sinds gisteren.
[ afbeelding ]
Alleen... hij heeft er nog niet van gedronken. Heb het ding al 3x nagespoeld.
Hij drinkt nu uit het toilet en van water buiten :')
Iemand tips?
Je zou kunnen overwegen een beetje geduld te hebben. Het is maar een idee...
pi_171071391
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 13:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Je zou kunnen overwegen een beetje geduld te hebben. Het is maar een idee...
Dat doe ik zowiezo, ding blijft staan tot hij ervan drinkt. :)
Twiddel
pi_171071401
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 13:08 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat doe ik zowiezo, ding blijft staan tot hij ervan drinkt. :)
Meer tips heb je niet nodig :)
pi_171071441
Het is trouwens wel een mooi ding, mooi zwaar zodat hij het niet om kan gooien, stil en lang snoer :D
Twiddel
  zondag 21 mei 2017 @ 00:50:45 #299
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_171087563
Sinds ik geen drinkfontein meer heb (defect) en gewoon een bakje water heb staan komt er eentje telkens uit de kraan drinken als ik het bakje vul :') . Tijd voor een nieuwe fontein.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_171243348
Nou, moe... gisteren jaarlijkse controle bij de DA gehad...

Al best een tijdje staat onze poes nu op 'dieet'. Niet tot nauwelijks 'snacks' meer (terwijl ze die voorheen, vooral bij het spelen, best veel kreeg), grotendeels light-voer van Royal Canin (waar ze voorheen, stukken goedkopere, niet-light Aldi/Lidl-brokjes kreeg), afgepaste hoeveelheden (waar ze voorheen altijd naar believen kon eten) en de tijd die we nemen om met haar spelen is wel zo'n beetje hetzelfde gebleven.

Bleek ze nu 5 kg te wegen, gewoon ongeveer een halve kilo in gewicht toegenomen i.p.v. afgevallen, in alle jaren is ze zelfs nog nooit eerder zo zwaar geweest!!! :|W We begrijpen er echt helemaal niks van... 8)7

Ik heb er inmiddels al een nachtje over kunnen slapen, maar ben er nog steeds een beetje beduusd van. :')

(Geen vraag, maar ff behoefte om hieromtrent -ook- op FOK! wat stoom af te blazen. :@ Op haar gewicht na alles helemaal prima gelukkig).
Tails tell tales
pi_171243460
Bij een mens komt dan altijd het excuus dat spieren meer wegen dan vetjes, dus misschien is ze rambo-kat geworden van al het gespeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')