abonnement Unibet Coolblue
pi_169224698
Hallo fokkers,

We moeten/mogen binnenkort weer gaan stemmen.
Ik ben grotendeels links georiënteerd qua politieke ideeën.
Ik ben er na de reactie v/d EU op de Brexit echter volledig van overtuigd geraakt dat deze EU zichzelf nooit zal kunnen danwel willen hervormen, en dat we er dus vanaf moeten.

Ik weet dat het op dit moment niet mogelijk is om hierover een referendum te organiseren maar het belangrijkste argument voor mij om een partij te kiezen is dat ze in ieder geval voor een bindend (correctief) referendum zijn, en dat ze over het EU lidmaatschap een referendum zouden willen (laten) organiseren.(Danwel de mogelijkheid daar toe bieden.)
Probleem waar ik tegenaan loop is echter dat geen enkele linkse partij dit standpunt deelt voor zover ik weet.
Ze lijken allemaal nog steeds te geloven dat deze EU nog hervormd kan worden naar een (echt) democratische EU.

Vergis ik mij daarin en zo ja welke linkse(/linksige) partij moet ik dan hebben?
(Ik heb me niet in alle nieuwe partijen verdiept.)
En indien het wel juist is welke rechtse partij is dan de minst problematische keus?

Overigens ben ik helemaal niet tegen Europese samenwerking maar wel tegen de manier waarop de EU nu is ingericht en functioneert. Voornamelijk in de zin dat de neoliberale ellende (lees macht/invloed van de (grote) bedrijven over/op de politiek terwijl ze zelf amper belasting betalen en pleiten voor zo min mogelijk regels) toch echt een halt toegeroepen moet worden.

Op dit moment neig ik trouwens naar Forum voor democratie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 1 maart 2017 @ 19:14:13 #2
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_169224718
Ben jij linkshandig?
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_169224950
SP is van de gevestigde linkse partijen nog het meest voor een referendum: https://www.google.nl/amp(...)macht-van-de-eu.html
  woensdag 1 maart 2017 @ 19:26:24 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169224990
De SP is sowieso links en EU-kritisch. En als je je geld op splinters durft te zetten, is Nieuwe Wegen misschien nog wel een optie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 1 maart 2017 @ 19:27:19 #5
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169225005
Partij voor de Dieren is mogelijk ook nog een optie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 01-03-2017 19:48:16 ('voor' niet 'van') ]
pi_169225071
D66 wil wèl een EU, maar het mag wel een stuk democratischer van ze. (Al zijn ze op economisch vlak midden)
SP is hier ook nog voor.
pi_169225253
Alles behalve PVV, dan ben ik blij. :*
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169225363
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Partij voor de Dieren is mogelijk ook nog een optie.
ftfy
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 19:48:40 #9
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169225408
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:46 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

ftfy
Dank u, het is aangepast. O-)
pi_169225439
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dank u, het is aangepast. O-)
Thieme zelf heeft het ook nog wel eens fout hoor. :D
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:49:36 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169227052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:30 schreef Grey_Mouse het volgende:
D66 wil wèl een EU, maar het mag wel een stuk democratischer van ze. (Al zijn ze op economisch vlak midden)
SP is hier ook nog voor.
D66 is de meest pro-EU partij die er is in Nederland.

SP kan. En al die nieuwe partijtjes zijn ook anti-EU. Kun je een linkse van uitzoeken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_169228051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:14 schreef Petram het volgende:
Ben jij linkshandig?
?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169228095
PVV is best links en ze zijn tegen de EU dus ja :{
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:27:43 #14
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_169228545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:14 schreef Tanatos het volgende:

[..]

?
Rechtshandig?
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_169228652
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:24 schreef The_Temp het volgende:
SP is van de gevestigde linkse partijen nog het meest voor een referendum: https://www.google.nl/amp(...)macht-van-de-eu.html
De SP is volgens mij nog steeds van mening dat deze EU nog hervormd kan worden, en die hoop heb ik opgegeven.
Overigens deel ik veel van de kritiek die ze in het beginselprogramma ‘Heel de mens’ verwoorden maar ik deel hun mening dan weer niet voor veel van de oplossingen die de SP aandraagt.
https://www.sp.nl/publicatie/heel-de-mens

Een referendum over hervorming van de EU gaat naar mijn idee niet slagen in het doorvoeren van noodzakelijke veranderingen voor een transparante democratische EU.
Een echt democratische EU zou overigens wat mij betreft inhouden dat Europese partijen met een Europees verkiezingsproramma noodzakelijk zijn en er dus echte Europese politiek moet ontstaan met een parlement wat veel meer functioneert zoals bv het Nederlandse parlement en niet een rare constructie waarbij de uitvoerende macht (EU commissie) wetsvoorstellen maakt.
http://www.europeesparlem(...)/pr-2014-april7.html
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169228680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
De SP is sowieso links en EU-kritisch. En als je je geld op splinters durft te zetten, is Nieuwe Wegen misschien nog wel een optie.
Nieuwe wegen ga ik opzoeken dank je.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169228844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Partij voor de Dieren is mogelijk ook nog een optie.
Partij voor de dieren is inderdaad behoorlijk kritisch op de EU en overweeg ik inderdaad ook.
Ik zie alleen niet dat ze voorstander zijn voor een referendum over EU lidmaaatschap.
Overigens zijn ze niet de one issue partij waar ik ze eigenlijk voor hield (Marianne Thiemen verwoorde haar standpunten laatst goed op televisie (ik geloof bij nieuwsuur)).

Aan de andere kant zakt hiervan (zie link) mijn broek dan weer helemaal af en zie ik ze met
alu-hoedjes rondmarcheren.
https://www.partijvoordedieren.nl/standpunt/chemtrails
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169228940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:30 schreef Grey_Mouse het volgende:
D66 wil wèl een EU, maar het mag wel een stuk democratischer van ze. (Al zijn ze op economisch vlak midden)
SP is hier ook nog voor.
Ik heb jarenlang D66 gestemd maar als je voor bindende referenda bent als partij dan kun je niet de uitslag van een referendum glashard naast je neerleggen wat D66 na het referendum over de grondwet voor de EU door het instemmen met het verdrag van Lissabon wel gedaan heeft.
D66 heeft daarmee voor altijd mijn vertrouwen verloren.
Als er daarnaast een partij is die het liefst alle macht naar de EU wil overdragen dan is het D66 wel.

https://www.parlement.com(...)um_europese_grondwet
Scroll naar beneden naar de tabel:
Voorafgaand aan het referendum waren de standpunten van de partijen in de Nederlandse politiek over de Europese Grondwet en het al dan niet overnemen van de uitslag als volgt:
D66
Vóór/tegen Europese Grondwet? Vóór
Respecteert uitslag referendum wel/niet? Wel

Overigens hebben VVD,Groenlinks,PVDA,CDA allemaal hetzelfde beweerd (sommige met aanvullende opkomst-eisen) en vervolgens hebben ze allemaal voor het verdrag van Lissabon gestemd.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tanatos op 02-03-2017 00:32:26 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169229100
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:39 schreef SecretPret het volgende:
Alles behalve PVV, dan ben ik blij. :*
PVV wil ideeën & boeken verbieden, als er iets is waar ik niet op zit te wachten dan is het wel ideeën politie.
Daarnaast denk ik dat het verbieden van de islam ,wat sowieso volstrekt onmogelijk is, eerder radicaliserend zal werken op veel moslims dan dat het enig goed zal doen.

Overigens ben ik allesbehalve een fan van de Abrahamitische religies, vooral de islam en het christendom zijn door hun bekeringsdrang uitermate problematisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169229199
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:27 schreef Petram het volgende:

[..]

Rechtshandig?
Hoezo wat bedoel je met je vraag?
Wat doet het ertoe of ik links-, rechtshandig of ambidexter ben?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169230214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nieuwe wegen ga ik opzoeken dank je.
Nee dat wordt hem niet ;
https://www.nieuwewegen.n(...)ma-nieuwe-wegen.html
Quote: We staan geen asiel of immigratie toe van mensen die artikel 1 van de Grondwet niet accepteren. Salafistische organisaties in Nederland worden verboden. Er is geen plaats meer in ons land voor Syriëgangers.

Leuk loze politieke beloftes die ze nooit waar zullen kunnen maken.
Als je Salafistische organisaties verbiedt gaan ze ondergronds (voor zover ze dat al niet zijn) en ik heb liever enig zicht op wat ze doen en denken. (Wat niet betekent dat ik een wereld zonder Salafisme/Wahabisme niet een absolute verbetering zou vinden.)

Daarnaast staan in hun verkiezingsprogramma meer dingen die me of niet aanstaan of die ze volgens mij nooit zullen kunnen realiseren.(/financieren)
Neem nou bv dit:
https://www.nieuwewegen.nu/de-12-speerpunten.html
2. Liefde, gezelligheid en lekker eten centraal in de ouderenzorg
Leuke retoriek maar de opvatting over alledrie die zaken zijn volstrekt subjectief (en gelukkig maar).

Ook was Jaques Monarch een van de Europese politici die op Maidan plein (Oekraïne ) heeft staan spreken en daarmee naar mijn idee een stevige bijdrage aan de burgeroorlog en de verwijdering van Rusland (hun belangrijkste handelspartner) heeft geleverd.

Sowieso vind ik het sluiten van het verdrag van de EU met de Oekraïne bij uitstek een teken van de machtwellust en grootheidswaanzin van de EU, een verdrag sluiten met een land wat tot op het bot corrupt is en wat in een burgeroorlog (danwel proxy-oorlog met Rusland) is verwikkeld is een van de meest waanzinnige ideeën van de EU tot nu toe....

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 01-03-2017 23:22:51 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169232953
Linkse partijen zijn doorgaans EU-kritischer dan rechtse partijen hoor. Ja goed, als je de PVV meetelt dan is het wat anders; maar die zijn dan ook alleen kritisch om het kritisch zijn.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 23:46:28 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169233109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:42 schreef keste010 het volgende:
Linkse partijen zijn doorgaans EU-kritischer dan rechtse partijen hoor. Ja goed, als je de PVV meetelt dan is het wat anders; maar die zijn dan ook alleen kritisch om het kritisch zijn.
De PVV is niet met droge ogen links te noemen, hun A4'tje is niet serieus te nemen en qua stemgedrag zitten ze op de VVD lijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169233418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De PVV is niet met droge ogen links te noemen, hun A4'tje is niet serieus te nemen en qua stemgedrag zitten ze op de VVD lijn.
Nee, ik bestempel de PVV dan ook vooral als rechts. Maar zoals ik al zei: als het gaat om ideologie op basis waarvan ze als links of rechts te typeren zouden zijn, zijn ze sowieso niet serieus te nemen. Wilders schreeuwt gewoon waar hij het meeste stemmen mee krijgt en past zijn 'ideologie' daar op aan. Onder de schaapskleren blijkt de wolf in ieder geval heel duidelijk een VVD-er te zijn.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169234001
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:42 schreef keste010 het volgende:
Linkse partijen zijn doorgaans EU-kritischer dan rechtse partijen hoor. Ja goed, als je de PVV meetelt dan is het wat anders; maar die zijn dan ook alleen kritisch om het kritisch zijn.
vrijdag 6 juni 2008
Gisteren heeft de Tweede Kamer ingestemd met het Verdrag van Lissabon. CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA en de VVD stemden vóór; SP, PVV, SGP, Partij voor de Dieren en Verdonk stemden tegen.
http://www.parlement.com/(...)emt_voor_verdrag_van

Ik vind dat PVDA,Groenlinks,Christenunie & D66 hier bepaald niet eurokritisch gestemd hebben zeker niet als je in je achterhoofd houdt dat over de Europese grondwet eerder in een referendum door 61,6% van de Nederlanders tegen werd gestemd (De opkomst was 63,3 procent)

Met een paar cosmetische wijzigingen vrijwel hetzelfde verdrag 3 jaar later alsnog goedkeuren vind ik niet eurokritisch en daarnaast ook volstrekt neerkomen op het schofferen van de bevolking.
Als ze er een nieuw referendum over hadden uitgeschreven en er daarbij wel in waren geslaagd de meerderheid v/d bevolking (/kiezers die daadwerkelijk komen stemmen) dan was het gerechtvaardigd.

Politici die de bevolking niet kunnen overtuigen van dergelijke belangrijke zaken zijn geen goede politici!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169240807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]

vrijdag 6 juni 2008
Gisteren heeft de Tweede Kamer ingestemd met het Verdrag van Lissabon. CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA en de VVD stemden vóór; SP, PVV, SGP, Partij voor de Dieren en Verdonk stemden tegen.
http://www.parlement.com/(...)emt_voor_verdrag_van

Ik vind dat PVDA,Groenlinks,Christenunie & D66 hier bepaald niet eurokritisch gestemd hebben zeker niet als je in je achterhoofd houdt dat over de Europese grondwet eerder in een referendum door 61,6% van de Nederlanders tegen werd gestemd (De opkomst was 63,3 procent)

Met een paar cosmetische wijzigingen vrijwel hetzelfde verdrag 3 jaar later alsnog goedkeuren vind ik niet eurokritisch en daarnaast ook volstrekt neerkomen op het schofferen van de bevolking.
Als ze er een nieuw referendum over hadden uitgeschreven en er daarbij wel in waren geslaagd de meerderheid v/d bevolking (/kiezers die daadwerkelijk komen stemmen) dan was het gerechtvaardigd.

Politici die de bevolking niet kunnen overtuigen van dergelijke belangrijke zaken zijn geen goede politici!
Het toont eerder de beperking van een referendum aan.

Bovendien is de verhouding links/rechts niet zo scheef bij de partijen die jij net noemt. D66 is geen linkse partij.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169247965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:44 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het toont eerder de beperking van een referendum aan.

Bovendien is de verhouding links/rechts niet zo scheef bij de partijen die jij net noemt. D66 is geen linkse partij.
Dan verschillen we daar enigszins van mening ik, vind D66 centrum-links maar ik vind de termen links en rechts sowieso voor veel partijen arbitrair geworden.

Maar waarom vind je dat het de beperking van een referendum aantoont dan?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169248219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 19:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dan verschillen we daar enigszins van mening ik, vind D66 centrum-links maar ik vind de termen links en rechts sowieso voor veel partijen arbitrair geworden.

Maar waarom vind je dat het de beperking van een referendum aantoont dan?
Een referendum is een momentopname van een binaire politieke keuze: ja of nee. Er wordt geen context bij aangegeven, geen alternatieve opties, noch worden de consequenties van de gemaakte keuze zichtbaar. Het hoeft dus vrij weinig te zeggen, zeker als het over een wetsvoorstel gaat. Je weet namelijk bij het nee-kamp bijv. niet of ze tegen deze wet specifiek zijn (en dus eigenlijk een wijziging willen), of dat ze in z'n geheel tegen een besluit zouden zijn.

Gevolg is dat je eigenlijk inderdaad bij een nieuw verdrag weer het volk had moeten raadplegen, waarna het circus opnieuw begon. Een referendum is dus vooral een heel beperkt middel. Het wordt bovendien tegenwoordig gesuggereerd als wondermodel voor een niet-representatieve politiek. Zorg er dan gewoon voor dat je op partijen stemt die je wel kan vertrouwen, in plaats van meteen het systeem omver te gooien. Dat mensen cynisch over de politiek zijn is vooral omdat hun eigen verwachtingen niet reeël zijn en ze zich laten verleiden door prietpraatjes.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169248482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:30 schreef Grey_Mouse het volgende:
D66 wil wèl een EU, maar het mag wel een stuk democratischer van ze.
Het mag wel, maar het hoeft niet van ze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169249721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:08 schreef keste010 het volgende:
Een referendum is een momentopname van een binaire politieke keuze: ja of nee. Er wordt geen context bij aangegeven, geen alternatieve opties, noch worden de consequenties van de gemaakte keuze zichtbaar. Het hoeft dus vrij weinig te zeggen, zeker als het over een wetsvoorstel gaat. Je weet namelijk bij het nee-kamp bijv. niet of ze tegen deze wet specifiek zijn (en dus eigenlijk een wijziging willen), of dat ze in z'n geheel tegen een besluit zouden zijn.

Gevolg is dat je eigenlijk inderdaad bij een nieuw verdrag weer het volk had moeten raadplegen, waarna het circus opnieuw begon. Een referendum is dus vooral een heel beperkt middel. Het wordt bovendien tegenwoordig gesuggereerd als wondermodel voor een niet-representatieve politiek. Zorg er dan gewoon voor dat je op partijen stemt die je wel kan vertrouwen, in plaats van meteen het systeem omver te gooien. Dat mensen cynisch over de politiek zijn is vooral omdat hun eigen verwachtingen niet reeël zijn en ze zich laten verleiden door prietpraatjes.
Een referendum geeft de bevolking de kans om mee te beslissen zeker in de EU lijkt me dat daarom een prima middel.
De politici kunnen wel doen alsof er een Europese sociale cohesie bestaat omdat zij dat wensen/voelen/vinden maar een bevolking besturen die je steeds minder vertrouwd (volgens mij de huidige situatie in de EU) gaat steeds problematischer worden zeker gezien de huidige intransparante besluitvorming binnen de EU en de absurde constructie waarin de uitvoerende macht ook functioneert als de wetgevende macht.(En die commissie is ook nog eens niet gekozen door de bevolking maar door mede politici.)
De wens is de vader van de gedachte niet de moeder van de realiteit.
En alternatieve opties aangeven bij een verdrag van honderden pagina's, hoe stel je je dat dan voor, dat de Nederlandse en de Franse bevolking de voorgestelde grondwet (een kleine 500 pagina's) dan maar meteen zouden moeten amenderen?
Soms komt de beslissing uiteindelijk neer op ja of nee zeker bij dergelijke verdragen waarover de EU politici/landen vooraf al heel lang over hebben onderhandeld.

Als jij daadwerkelijk gelooft dat de politici de gevolgen van alle verdragen die ze afsluiten volledig juist inschatten mag je me uitleggen waarom zo vaak zoveel landen zich niet aan de afspraken hebben gehouden binnen de EU.
Politici zijn ook maar mensen geen wonderkinderen.
Dat de bevolking cynisch is geworden over het project EU heeft vele oorzaken waaronder
de politieke structuur van de EU.
De mensen stemmen voor een landelijke partij waarna de meeste daarvan opgaan in een Europees blok, ergo de partijen moeten nog veel meer water bij de wijn doen dan in de landelijke politiek.
Als je politici wil die daadwerkelijke toezeggingen kunnen doen moet je naar een 2 partijen stelsel met weer andere nadelen.
Een echt democratische EU zou overigens wat mij betreft inhouden dat Europese partijen met een Europees verkiezingsprogramma noodzakelijk zijn en er dus echte Europese politiek moet ontstaan met een parlement wat veel meer functioneert zoals bv het Nederlandse parlement en niet een rare constructie waarbij de uitvoerende macht (EU commissie) wetsvoorstellen maakt.

Wat ik eerder al zei:Politici die de bevolking niet kunnen overtuigen van dergelijke belangrijke zaken zijn geen goede politici!
(En ze hoeven sowieso maar 51% te overtuigen.)

[ Bericht 22% gewijzigd door Tanatos op 02-03-2017 21:17:54 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169257539
Wat is de SP toch?

De EU is een links project dus links en tegen de EU kan ik niet goed verenigen.
  Redactie Games vrijdag 3 maart 2017 @ 01:59:21 #32
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_169257571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 01:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat is de SP toch?

De EU is een links project dus links en tegen de EU kan ik niet goed verenigen.
PvdD idem dito. God, wat moet er een wereld voor je opengaan zeg :D
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_169257599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Een referendum geeft de bevolking de kans om mee te beslissen zeker in de EU lijkt me dat daarom een prima middel.
De politici kunnen wel doen alsof er een Europese sociale cohesie bestaat omdat zij dat wensen/voelen/vinden maar een bevolking besturen die je steeds minder vertrouwd (volgens mij de huidige situatie in de EU) gaat steeds problematischer worden zeker gezien de huidige intransparante besluitvorming binnen de EU en de absurde constructie waarin de uitvoerende macht ook functioneert als de wetgevende macht.(En die commissie is ook nog eens niet gekozen door de bevolking maar door mede politici.)
De wens is de vader van de gedachte niet de moeder van de realiteit.
En alternatieve opties aangeven bij een verdrag van honderden pagina's, hoe stel je je dat dan voor, dat de Nederlandse en de Franse bevolking de voorgestelde grondwet (een kleine 500 pagina's) dan maar meteen zouden moeten amenderen?
Soms komt de beslissing uiteindelijk neer op ja of nee zeker bij dergelijke verdragen waarover de EU politici/landen vooraf al heel lang over hebben onderhandeld.

Als jij daadwerkelijk gelooft dat de politici de gevolgen van alle verdragen die ze afsluiten volledig juist inschatten mag je me uitleggen waarom zo vaak zoveel landen zich niet aan de afspraken hebben gehouden binnen de EU.
Politici zijn ook maar mensen geen wonderkinderen.
Dat de bevolking cynisch is geworden over het project EU heeft vele oorzaken waaronder
de politieke structuur van de EU.
De mensen stemmen voor een landelijke partij waarna de meeste daarvan opgaan in een Europees blok, ergo de partijen moeten nog veel meer water bij de wijn doen dan in de landelijke politiek.
Als je politici wil die daadwerkelijke toezeggingen kunnen doen moet je naar een 2 partijen stelsel met weer andere nadelen.
Een echt democratische EU zou overigens wat mij betreft inhouden dat Europese partijen met een Europees verkiezingsprogramma noodzakelijk zijn en er dus echte Europese politiek moet ontstaan met een parlement wat veel meer functioneert zoals bv het Nederlandse parlement en niet een rare constructie waarbij de uitvoerende macht (EU commissie) wetsvoorstellen maakt.

Wat ik eerder al zei:Politici die de bevolking niet kunnen overtuigen van dergelijke belangrijke zaken zijn geen goede politici!
(En ze hoeven sowieso maar 51% te overtuigen.)
Hoezo moet het volk mee beslissen als ze niet genoeg geïnformeerd zijn. De meeste mensen lezen te weinig om er een mening over te hebben. Plus dat ze de gevolgen van een referendum niet inzien.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_169278707


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 04-03-2017 03:57:53 (Dit hoort in BNW) ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 4 maart 2017 @ 15:03:46 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169283875
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:42 schreef Tanatos het volgende:

Ik heb jarenlang D66 gestemd
Je bent anti-EU maar je hebt op de meest eurofiele establishment partij van Nederland gestemd 8)7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 6 maart 2017 @ 19:25:21 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169335312
Niemand zit op de PVV als regering te wachten maar we moeten nu eenmaal van de EU af dus ik zou maar gewoon PVV stemmen. Houd je er gewoon je mond over tegen je linkse vrienden en kennissen maar weet je voor jezelf dat je het juiste gedaan hebt.
  maandag 6 maart 2017 @ 19:33:27 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_169335547
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je bent anti-EU maar je hebt op de meest eurofiele establishment partij van Nederland gestemd 8)7
Er zijn wel meer dingen belangrijk dan alleen je EU standpunt, toch?
pi_169365568
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er zijn wel meer dingen belangrijk dan alleen je EU standpunt, toch?
Nee, nu effe niet!

pi_169365590
FvD en PVV zijn de enige partijen die uit de EU willen. Dus als dat je belangrijkste thema is, zijn dat de partijen waar je moet zijn. PVV is ook nog economisch links, dus kassa.
pi_169365609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 03:06 schreef JimmyDean het volgende:
FvD en PVV zijn de enige partijen die uit de EU willen. Dus als dat je belangrijkste thema is, zijn dat de partijen waar je moet zijn. PVV is ook nog economisch links, dus kassa.
Partij voor de Dieren ook toch?
VN/ EU "in huidige vorm". Dat laatste is wel heel belangrijk.
Als ze samenwerken (salarissen rechtstreeks van eigen regeringen en zonder die idiote EU wetgeving) en afspraken maken zoals de voormalige EEG ^O^

Aller belangrijkste in dat elk Europees land zijn/haar eigen cultuur moet behouden :Y *;

Soros heeft $500 milj. ingezet tegen Trump/USA.
Ook heeft hij ingezet op het verval van de EU!. DAT gun ik hem dan weer niet. Als we kunnen achterhalen op wat hij precies ingezet heeft ..... })

EU heeft na 15 jaren nog steeds niets goeds gedaan: Buitengrenzen, immigratiebeleid, gelijktrekken belasting tarief/ gelijktrekken sociaalstelsel :N
Maar wel euro invoeren en uitbreiden aantal landen 8)7

Neen, deze vorm van EU is corrupt en blijft corrupt!
Niet iets waar ik mijn kinderen in wil achterlaten :N
pi_169366260
Twee van de anti-EU partijen zijn ook funest voor onze staatskas. Zowel bij GL als SP daalt de werkgelegenheid met een slordige 5%. Dus pak 'm beet 450000 extra uitkeringen op te hoesten. Naast de enorme impact op de mensen die het treft, natuurlijk.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:53:31 #42
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_169367095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:41 schreef Tango5Romeo het volgende:
Zowel bij GL als SP daalt de werkgelegenheid met een slordige 5%.
Heb je hier een bron voor?
pi_169367107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 03:06 schreef JimmyDean het volgende:
FvD en PVV zijn de enige partijen die uit de EU willen. Dus als dat je belangrijkste thema is, zijn dat de partijen waar je moet zijn. PVV is ook nog economisch links, dus kassa.
Probleem is alleen dat de PVV over het algemeen economisch behoorlijk rechts stemt.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:29:56 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169367685
sorry...verkeerde thread
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169367779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Heb je hier een bron voor?
Met een kanttekening. Heb eerder een grafiek gezien die ik blijkbaar verkeerd gelezen heb. De afname van de werkgelegenheid geldt wel voor de SP, maar niet voor GL.

https://www.cpb.nl/sites/(...)-Kaart-2018-2021.pdf
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169368031
Heel links en eurosceptisch? Dan heb je bij SP alleen nog maar een kans.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:58:15 #47
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_169368100
Nieuwe Wegen
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:00:12 #48
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_169368122
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je bent anti-EU maar je hebt op de meest eurofiele establishment partij van Nederland gestemd 8)7
Inzichten kunnen veranderen hè.

Tot pakweg 10-15 jaar geleden waren er ook helemaal niet zoveel grote bezwaren tegen de EU.
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:05:14 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_169369300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:35 schreef Tango5Romeo het volgende:
kgelegenheid geldt wel voor de SP, maar niet voor GL.

Je doelt denk ik op tabel 2.10? Dat de SP zo hoog (of naja, in feite laag) zit komt zo te lezen voor een belangrijk deel door hun AOW standpunt (2,2 van de 4,6%); op zich wel begrijpelijk vanuit die optiek dat dat leidt tot aanzienlijk minder gewerkte uren. Datzelfde zou dan dus naar alle waarschijnlijkheid ook gelden voor partijen die het niet hebben laten doorrekenen, maar een gelijk standpunt hebben, zoals de PVV en 50+.
pi_169369434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Je doelt denk ik op tabel 2.10? Dat de SP zo hoog (of naja, in feite laag) zit komt zo te lezen voor een belangrijk deel door hun AOW standpunt (2,2 van de 4,6%); op zich wel begrijpelijk vanuit die optiek dat dat leidt tot aanzienlijk minder gewerkte uren. Datzelfde zou dan dus naar alle waarschijnlijkheid ook gelden voor partijen die het niet hebben laten doorrekenen, maar een gelijk standpunt hebben, zoals de PVV en 50+.
Kan geen enkele reden verzinnen waarom ik op 50+ of PVV zou willen stemmen.

De Vrijzinnige Partij daarentegen heeft wel goede standpunten.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')