abonnement Unibet Coolblue
pi_169387975
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

De uitspraken van Samson en Spekman waren inhoudelijk veel grover en refereerde naar ALLE Marokkanen, in tegenstelling tot de MINDER uitspraak van Wilders waar binnen zijn zinsvorm nergens het woord alle Marokkanen voorkwam.

Dat maakte zijn tegenstanders ervan en dan is het kwalijk dat een partijdige linkse media (die de uitspraak vervolgens honderden malen herhaalt :? ) , het OM en een bedenkelijke rechter (die in het openbaar haar standpunt refereert voor de camera ten nadelen van Wilders zaak) hiermee denken weg te komen. Dit is een schoffering en afbraak van de vrijheid van meningsuiting.

Terwijl het merendeel van alle Nederland drommels goed weet naar welke Marokkanen Wilders refereerde en voor de volle 100% achter zijn uitspraak staat. Ik heb Marokkanen gesproken die weliswaar de toongeving van Wilders niet correct vonden maar de problematiek in eigen kring exact zo ervaren en daarin Wilders gelijk geven. Al decennia lang dezelfde problematiek. Gegeven feiten moet je benoemen, niet proberen te weg moffelen.

Vandaag bij WNL (waar Wilders te gast was) werd opnieuw dezelfde linkse hypocrisie ten toon gesteld. Een Lodewijk Asscher en Jesse Klaver die op het Malieveld staan te demonstreren tegen Trump (en die nog nooit een journalist in het gevang heeft gegooid) tegenover het stille linkse zwijgen van de toenemende invloed van Erdogan die zelfs een Europese tournee wil maken om zijn invloed en macht van de hier wonende Turken te beïnvloeden. (en die juist de ene naar de andere journalist in Turkije opsluit)

Ik rest my case........
^O^

+Marianne Zwagerman gaf hiermee weer eens een mooi voorbeeld van de linkse hypocrisie.

++ het linkse nos journaal _O-
pi_169388140
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:52 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

^O^

+Marianne Zwagerman gaf hiermee weer eens een mooi voorbeeld van de linkse hypocrisie.

++ het linkse nos journaal _O-
Maar er zit wel een duidelijke kern van waarheid in. Wel als politici demonstreren tegen Trump (en waarmee je eigen onafhankelijkheid ten aanzien van die president opgeeft) maar vervolgens nauwelijks durven reageren voor de schoffering van een dictator uit Turkije die echt wel wat meer op zijn kerfstok heeft dan Donald Trump.

Dat is selectieve hypocrisie omdat het natuurlijk wel wat dieper gaat, namelijk de bestaande integratieproblematiek in onze eigen achtertuin waar hier geboren Nederlanders van Turkse afkomst openlijk toegeven zich meer Turk dan Nederlander te voelen.

Het wordt voor Asscher en Klaver een beetje moeilijk hun allochtone achterban voor het hoofd te stoten, dus een demonstratie op het malieveld inzake Erdogan zit er dus niet in. Maar het geeft wel het eerlijke beeld weer.
pi_169388185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:03 schreef Elzies het volgende:
-O-
pi_169388211
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh jij was toch die xenofobe limburgse homo of verwar ik je nu met een andere user?

Je gaat mij niet wijs maken dat je geen wilders stemt hoor.
Je hebt de verkeerde quote onder mijn naam gezet.
Ik stem FVD overigens. 3 maal. 1x mijn stem en 2 volmachten.

PVV zou wel een goede coalitiepartner zijn, maar op sommige vlakken verschil ik erg van de PVV. Bijvoorbeeld; zij zijn heel links qua economisch stelsel maar beweren niet links te zijn. Ook wil de PVV de koran verbieden en moskees te sluiten, iets waarvan ik geen voorstander ben. Laatstgenoemde alleen als ze overlast zouden veroorzaken. Ook vind ik het partijprogramma van FVD veel ruimer en veel meer aansluitend op mijn visie itt een A4'tje die door een brugklasser in elkaar is geflanst.

Daarbij:
Limburger - FUCK YES
Xenofoob - Nee, xenosceptisch. Heb verschillende vrienden uit verschillende landen en culturen en ben ook een liefhebber van veel andere culturen. Ik ben (zeer) sceptisch over bepaalde culturen, als jij dat xenofoob wil noemen, go ahead.
Homo - Bi

[ Bericht 11% gewijzigd door GhpH op 09-03-2017 10:32:34 ]
pi_169388245
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar er zit wel een duidelijke kern van waarheid in. Wel als politici demonstreren tegen Trump (en waarmee je eigen onafhankelijkheid ten aanzien van die president opgeeft) maar vervolgens nauwelijks durven reageren voor de schoffering van een dictator uit Turkije die echt wel wat meer op zijn kerfstok heeft dan Donald Trump.

Dat is selectieve hypocrisie omdat het natuurlijk wel wat dieper gaat, namelijk de bestaande integratieproblematiek in onze eigen achtertuin waar hier geboren Nederlanders van Turkse afkomst openlijk toegeven zich meer Turk dan Nederlander te voelen.

Het wordt voor Asscher en Klaver een beetje moeilijk hun allochtone achterban voor het hoofd te stoten, dus een demonstratie op het malieveld inzake Erdogan zit er dus niet in. Maar het geeft wel het eerlijke beeld weer.
Helemaal mee eens :)
pi_169388278
Waarom zou een drugscrimineel 18 jaar riskeren voor iets wat hem weinig tot niets boeid.
Hell To The Liars
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 11:37:14 #82
414785 sirdanilot
pi_169389522
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:09 schreef GhpH het volgende:

[..]

Je hebt de verkeerde quote onder mijn naam gezet.
Ik stem FVD overigens. 3 maal. 1x mijn stem en 2 volmachten.

PVV zou wel een goede coalitiepartner zijn, maar op sommige vlakken verschil ik erg van de PVV. Bijvoorbeeld; zij zijn heel links qua economisch stelsel maar beweren niet links te zijn. Ook wil de PVV de koran verbieden en moskees te sluiten, iets waarvan ik geen voorstander ben. Laatstgenoemde alleen als ze overlast zouden veroorzaken. Ook vind ik het partijprogramma van FVD veel ruimer en veel meer aansluitend op mijn visie itt een A4'tje die door een brugklasser in elkaar is geflanst.

Daarbij:
Limburger - FUCK YES
Xenofoob - Nee, xenosceptisch. Heb verschillende vrienden uit verschillende landen en culturen en ben ook een liefhebber van veel andere culturen. Ik ben (zeer) sceptisch over bepaalde culturen, als jij dat xenofoob wil noemen, go ahead.
Homo - Bi
FvD is niet heel veel zinniger dan de PVV hoor. Maar ok.

Ik ben zelf zeker ook geen linkse met Marokkanen theedrinkende PvdA'er die alle vluchtelingen klakkeloos binnen wil laten hoor, laat dat duidelijk wezen. Maar 'xenosceptisch' dat soort woorden worden sowieso alleen al door xenofoben gebruikt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169389884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

FvD is niet heel veel zinniger dan de PVV hoor. Maar ok.

Ik ben zelf zeker ook geen linkse met Marokkanen theedrinkende PvdA'er die alle vluchtelingen klakkeloos binnen wil laten hoor, laat dat duidelijk wezen. Maar 'xenosceptisch' dat soort woorden worden sowieso alleen al door xenofoben gebruikt.
Okee dan ben ik een xenofoob maar onthou 1 ding. Hoe makkelijker je een term/stempel aan iemand koppelt hoe meer het zijn waarde verliest.

Bijvoorbeeld racist, mysoginist etc ter linker zijde alsook cuck, wegkijker etc ter rechter zijde...

Ik maak me er niet druk om of iemand mij een nazi of een fascist, xenofoob of racist noemt. Het heeft geen waarde meer.

Wie neemt in Amerika de term libtard nu nog serieus? Zelfs republicans zijn het beu.
pi_169389935
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:04 schreef GhpH het volgende:

[..]

Okee dan ben ik een xenofoob maar onthou 1 ding. Hoe makkelijker je een term/stempel aan iemand koppelt hoe meer het zijn waarde verliest.

Bijvoorbeeld racist, mysoginist etc ter linker zijde alsook cuck, wegkijker etc ter rechter zijde...

Ik maak me er niet druk om of iemand mij een nazi of een fascist, xenofoob of racist noemt. Het heeft geen waarde meer.

Wie neemt in Amerika de term libtard nu nog serieus? Zelfs republicans zijn het beu.
Dat zou overigens wel komisch zijn, als mensen die met dergelijke termen geassocieerd worden stiekem hele tere zieltjes blijken te zijn die helemaal niet zo genoemd willen worden. Insert stampvoetpic
wooblabalurg
pi_169390258
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

De uitspraken van Samson en Spekman waren inhoudelijk veel grover en refereerde naar ALLE Marokkanen, in tegenstelling tot de MINDER uitspraak van Wilders waar binnen zijn zinsvorm nergens het woord alle Marokkanen voorkwam.
Je bent weer eens aan het liegen.

Spekman:
quote:
"De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen."
Het gaat hier dus niet om alle Marokkanen maar om Marokkanen die niet willen deugen.

Samson:
quote:
,,Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.''
Dan gaat het dus om de oververtegenwoordiging van de etniciteit, dat is een gegeven. Met 'deze jongens' verwijst hij niet naar alle Marokkanen maar op de jongeren die overlast veroorzaken. Nergens hebben ze het over 'alle Marokkanen'.
pi_169390494
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent weer eens aan het liegen.

Spekman:

[..]

Het gaat hier dus niet om alle Marokkanen maar om Marokkanen die niet willen deugen.

Samson:

[..]

Dan gaat het dus om de oververtegenwoordiging van de etniciteit, dat is een gegeven. Met 'deze jongens' verwijst hij niet naar alle Marokkanen maar op de jongeren die overlast veroorzaken. Nergens hebben ze het over 'alle Marokkanen'.
Je kan proberen wat je wilt; men wil graag de slachtofferrol en zal daar niet snel uit kruipen. Ze willen niet eens andere kiezers overtuigen. Dat zegt al weer iets over dat ze op een partij stemmen die ze eigenlijk niet willen. Ze willen enkel aandacht, en een manier om anderen dwars te zitten. Dat ze daarmee op een partij stemmen die hun voornaamste problemen enkel vergroot nemen ze op de koop toe.

Het is nog 6 dagen, de tijd van het luisteren en overtuigen is wel zo'n beetje voorbij. Er is ruimschoots aangetoond dat Wilders niets wilt en z'n plannen niet uitvoerbaar zijn. Wie dan nog achter hem blijft staan moet dat lekker zelf weten; die zet zichzelf namelijk weer 4 jaar buitenspel.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 12:49:55 #87
414785 sirdanilot
pi_169390517
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:04 schreef GhpH het volgende:

[..]

Okee dan ben ik een xenofoob maar onthou 1 ding. Hoe makkelijker je een term/stempel aan iemand koppelt hoe meer het zijn waarde verliest.

Bijvoorbeeld racist, mysoginist etc ter linker zijde alsook cuck, wegkijker etc ter rechter zijde...

Ik maak me er niet druk om of iemand mij een nazi of een fascist, xenofoob of racist noemt. Het heeft geen waarde meer.

Wie neemt in Amerika de term libtard nu nog serieus? Zelfs republicans zijn het beu.
Ok prima

ZELF ben ik helemaal voor een multiculturele samenleving. Echter moet daar wel de kanttekening bij worden gezet dat er religies / ideologieën bestaan, die simpelweg niet compatibel zijn met de Westerse samenleving. De islam is er daar duidelijk een van. Dat betekent in mijn ogen niet dat alle moslims het land uitmoeten, maar het betekent wel dat we ervoor moeten waken dat het Systeem " islam " nergens in onze samenleving een dominante positie krijgt. Dus dat we niet zoals in Frankrijk sharia wijken krijgen en dergelijke.

ook vind ik dat Nederland best haar voorkeur ma uitspreken in welke migranten we binnen laten . Zo zou ik graag een duidelijke voorkeur zien voor groepen die in die landen vervolgd worden , zoals hristenen , yezidis, joden , homo's , atheïsten etc. Ook zou ik graag een betere benutting van de migranten zien , dus niet langer werkeloos in AZC s stoppen maar aan het werk zetten waar mogelijk en Ze daarmee zelf een deel van hun verblijf laten bekostigen . Ook ben ik tegen de Adhan (oproep tot gebed vanaf de moskee ) in de openbare ruimte . Vrijheid van religie betekent namelijk niet dat je de grootheid van de islam, in een taal die de meeste niet moslims niet begrijpen , mag uitroepen over de hele stad vanaf een minaret . Cultureel past de Adhan ook helemaal niet bij Nederland . Kerkklokken zijn een veel algemener signaal (we roepen toch ook niet "De heere zij geprezen " vanaf de kerktoren ?) voor iedereen, niet alleen voor de christelijke mensen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169393080
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok prima

ZELF ben ik helemaal voor een multiculturele samenleving. Echter moet daar wel de kanttekening bij worden gezet dat er religies / ideologieën bestaan, die simpelweg niet compatibel zijn met de Westerse samenleving. De islam is er daar duidelijk een van. Dat betekent in mijn ogen niet dat alle moslims het land uitmoeten, maar het betekent wel dat we ervoor moeten waken dat het Systeem " islam " nergens in onze samenleving een dominante positie krijgt. Dus dat we niet zoals in Frankrijk sharia wijken krijgen en dergelijke.

ook vind ik dat Nederland best haar voorkeur ma uitspreken in welke migranten we binnen laten . Zo zou ik graag een duidelijke voorkeur zien voor groepen die in die landen vervolgd worden , zoals hristenen , yezidis, joden , homo's , atheïsten etc. Ook zou ik graag een betere benutting van de migranten zien , dus niet langer werkeloos in AZC s stoppen maar aan het werk zetten waar mogelijk en Ze daarmee zelf een deel van hun verblijf laten bekostigen . Ook ben ik tegen de Adhan (oproep tot gebed vanaf de moskee ) in de openbare ruimte . Vrijheid van religie betekent namelijk niet dat je de grootheid van de islam, in een taal die de meeste niet moslims niet begrijpen , mag uitroepen over de hele stad vanaf een minaret . Cultureel past de Adhan ook helemaal niet bij Nederland . Kerkklokken zijn een veel algemener signaal (we roepen toch ook niet "De heere zij geprezen " vanaf de kerktoren ?) voor iedereen, niet alleen voor de christelijke mensen.
Nou dan zijn wij het op veel vlakken eens, de FVD ook. Lees bijvoorbeeld hier de standpunten erover: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/immigratie-remigratie

De FVD wordt gezien als PVV-light terwijl dat simpelweg niet zo is. De FVD pleit wel voor godsdienstvrijheid zolang de culturen met elkaar leefbaar zijn en ziet remigratie alleen als een middel als integratie écht niet lukt. Dit itt de PVV die nu al aanstalten maakt om de koran te verbieden.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 15:11:36 #89
414785 sirdanilot
pi_169393114
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:09 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nou dan zijn wij het op veel vlakken eens, de FVD ook. Lees bijvoorbeeld hier de standpunten erover: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/immigratie-remigratie

De FVD wordt gezien als PVV-light terwijl dat simpelweg niet zo is. De FVD pleit wel voor godsdienstvrijheid zolang de culturen met elkaar leefbaar zijn en ziet remigratie alleen als een middel als integratie écht niet lukt. Dit itt de PVV die nu al aanstalten maakt om de koran te verbieden.
Ja zeker, maar qua veel andere standpunten ben ik het absoluut niet eens met FVD, zoals uit de EU gaan.

Dat de EU veel tekortkomingen heeft, moge duidelijk zijn, maar ik vind wel dat Nederland in de EU moet blijven. Als Europa nog verder uiteenvalt heeft moeder Rusland vrij spel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169393160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja zeker, maar qua veel andere standpunten ben ik het absoluut niet eens met FVD, zoals uit de EU gaan.

Dat de EU veel tekortkomingen heeft, moge duidelijk zijn, maar ik vind wel dat Nederland in de EU moet blijven. Als Europa nog verder uiteenvalt heeft moeder Rusland vrij spel.
Daar kunnen inderdaad de meningen over verschillen. In ieder geval wel goed dat je de tijd genomen hebt om de partijen een beetje te bekijken :P
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 15:15:16 #91
414785 sirdanilot
pi_169393183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:13 schreef GhpH het volgende:

[..]

Daar kunnen inderdaad de meningen over verschillen. In ieder geval wel goed dat je de tijd genomen hebt om de partijen een beetje te bekijken :P
Ja wel hoor.

Ik ga deze verkiezingen piratenpartij stemmen. Ik hoop dat ze in de kamer komen met 1 zetel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169393203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja wel hoor.

Ik ga deze verkiezingen piratenpartij stemmen. Ik hoop dat ze in de kamer komen met 1 zetel.
^O^
De EU is ook mijn pijnpunt waarom ik FvD niet zie zitten.
Er kan veel verbetert worden. Maar graag in en met de EU. Niet het kind met het badwater weggooien.
Make my day!
pi_169399155
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:16 schreef agter het volgende:

[..]

^O^
De EU is ook mijn pijnpunt waarom ik FvD niet zie zitten.
Er kan veel verbetert worden. Maar graag in en met de EU. Niet het kind met het badwater weggooien.
Nuja ik zag ook liever een hervorming en meer economische samenwerking ipv politieke dictatuur. Echter als we kijken naar ons referendum of naar de EU's reactie op Brexit ... Dan valt het op dat ze uit zijn op een totale dictatuur en niet op handelsbelangen. Het is bijna eng hoe erg de EU nu naar de UK zit te dreigen, alsook naar Frankrijk en naar Nederland (waag het je niet om broeder UK te volgen). Ook nog even de Eed van Tusk afleggen....

Ik had het graag anders gezien, maar helaas is dit het gezicht dat de EU laat zien :/
pi_169399168
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja wel hoor.

Ik ga deze verkiezingen piratenpartij stemmen. Ik hoop dat ze in de kamer komen met 1 zetel.
Ik gun de PP ook wel een zeteltje.
pi_169408176
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
Lijkt me sterk dat dat zal gebeuren.
Mee eens ! Ik zie dit niet gebeuren.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169620756
Misschien na 20 jaar volksmennerij eindelijk een burnout?
Ik hoop het van harte.
pi_169621539
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent weer eens aan het liegen.

Spekman:

[..]

Het gaat hier dus niet om alle Marokkanen maar om Marokkanen die niet willen deugen.

Samson:

[..]

Dan gaat het dus om de oververtegenwoordiging van de etniciteit, dat is een gegeven. Met 'deze jongens' verwijst hij niet naar alle Marokkanen maar op de jongeren die overlast veroorzaken. Nergens hebben ze het over 'alle Marokkanen'.
Refereer dan eens aan de MINDER uitspraak van Wilders dat het alle Marokkanen betrof. Ik hoorde alleen meer of minder Marokkanen. Dat begrip kun je op verschillende manieren interpreteren.

Net zoals als meer of minder PvdA (het werd minder :') ) meer of minder Europa.
pi_169621882
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:56 schreef ruman het volgende:
Ik hoor de laatste tijd veel verontrustende berichtgevingen dat mocht Wilders echt groots worden in de verkiezingen.

Dat er zeer waarschijnlijk een aanslag op zijn leven zal plaatsvinden.

Hoe groot achten jullie de kans na de laatste nieuws. Er word nu een speciale eenheid aangesteld om hem te gaan beschermen.

Hoe zou Nederland eruit gaan zien na een geslaagde aanslag op Wilders. Zal Nederland hier weer te boven komen?
Geert Wilders is ook een rijke, met inmiddels zoveel rijken hier in Nederland, zal hem nooit iets overkomen. De echte slachtoffers zijn namelijk de armen, waar we inmiddels veel te weinig van hebben om te kunnen genieten van het leven.
pi_169656359
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 06:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Refereer dan eens aan de MINDER uitspraak van Wilders dat het alle Marokkanen betrof. Ik hoorde alleen meer of minder Marokkanen. Dat begrip kun je op verschillende manieren interpreteren.
Wilders heeft al duidelijk aangegeven dat hij alle Marokkanen bedoelde.
pi_169656471
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders heeft al duidelijk aangegeven dat hij alle Marokkanen bedoelde.
Het bewijst maar weer eens dat je je overal wel uit kan drogredeneren.

"Nee, toen ik zei dat ik minder Marokkanen wilde, bedoelde ik niet alle Marokkanen. Ik zei immers dat ik minder Marokkanen wilde, niet dat ik van alle Marokkanen af wilde". :')
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169656483
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:29 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het bewijst maar weer eens dat je je overal wel uit kan drogredeneren.

"Nee, toen ik zei dat ik minder Marokkanen wilde, bedoelde ik niet alle Marokkanen. Ik zei immers dat ik minder Marokkanen wilde, niet dat ik van alle Marokkanen af wilde". :')
Nou ja, het is een beetje idioot om nu nog te zeggen dat Wilders niet alle Marokkanen bedoelde. Dat heeft hij zelf tenslotte expliciet benadrukt.
pi_169656517
Ik snap nog steeds niet waarom men zo over die minder minder minder uitspraak valt. Vond het vrij onschuldig allemaal.
Conscience do cost.
pi_169656542
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:32 schreef ems. het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom men zo over die minder minder minder uitspraak valt.
Misschien moet je dan even teruglezen.
pi_169656618
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders heeft al duidelijk aangegeven dat hij alle Marokkanen bedoelde.
Nee, dat is geen antwoord op mijn vraag.

Wilders heeft gezegd dat hij voorstander is voor een pertinente immigratiestop van alle toekomstige immigranten uit niet-Westerse landen. Die mening wordt door zeer veel Nederlanders gedeeld en het heeft de PVV tot de tweede politieke partij van Nederland gemaakt.

Dat is iets anders dan dat je zegt dat alle Marokkanen het land uit moeten.
pi_169656647
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, dat is geen antwoord op mijn vraag.

Wilders heeft gezegd dat hij voorstander is voor een pertinente immigratiestop van alle toekomstige immigranten uit niet-Westerse landen.

Dat is iets anders dan dat je zegt dat alle Marokkanen het land uit moeten.
Het moeten er in ieder geval 'minder minder minder' worden. Met alleen een immigratiestop red je dat niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169656686
Tweede partij met 20 zetels. Vier minder dan in 2010. En dan te bedenken dat de partij een paar maanden geleden nog werd gepeild op 36 zetels.

De kiezen is inderdaad duidelijk geweest: de rol van de PVV is uitgespeeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169656693
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het moeten er in ieder geval 'minder minder minder' worden. Met alleen een immigratiestop red je dat niet.
Inderdaad.

Het afschaffen van de dubbele nationaliteit en de desbetreffende allochtoon voor de keuze te stellen te kiezen om Nederlander te blijven of te kiezen voor de identiteit van het moederland kan een welkome aanvulling zijn.

Het stimuleren van een remigratiebeleid ook.
pi_169656719
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, dat is geen antwoord op mijn vraag.
Je vraag was:

quote:
Refereer dan eens aan de MINDER uitspraak van Wilders dat het alle Marokkanen betrof. Ik hoorde alleen meer of minder Marokkanen.
Wilders heeft duidelijk aangegeven dat hij alle Marokkanen bedoelde.
pi_169656760
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Tweede partij met 20 zetels. Vier minder dan in 2010. En dan te bedenken dat de partij een paar maanden geleden nog werd gepeild op 36 zetels.

De kiezen is inderdaad duidelijk geweest: de rol van de PVV is uitgespeeld.
Ik ben wat dat betreft iets cynischer: CDA en VVD hebben duidelijk uitstapjes gemaakt naar de PVV om bij hen kiezers weg te roven. Voor het gedachtegoed van de PVV over allochtonen (en rechtstaat) zou best 36 zetels aan kiezers kunnen bestaan.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169656831
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien moet je dan even teruglezen.
Gedaan. Hoe moest dit mijn mening precies beïnvloeden?

Verder lijkt het me logisch dat hij alle mocro's bedoelt. Het zou discriminatie zijn als hij alleen maar op bepaalde mocro's doelde.
Conscience do cost.
pi_169656853
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Gedaan. Hoe moest dit mijn mening precies beïnvloeden?

Verder lijkt het me logisch dat hij alle mocro's bedoelt. Het zou discriminatie zijn als hij alleen maar op bepaalde mocro's doelde.
pi_169656875
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Tweede partij met 20 zetels. Vier minder dan in 2010. En dan te denken dat de partij een paar maanden geleden nog werd gepeild op 36 zetels.

De kiezen is inderdaad duidelijk geweest: de rol van de PVV is uitgespeeld.
Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Alsof de PVV die groter is geworden dan D66 en het CDA nu ineens zou zijn uitgespeeld. Dat is de valse illusie die tegenstanders van Wilders zichzelf nu voor spiegelen.

Het tegenovergestelde is waar. De PVV is van 14 zetels naar twintig zetels gegroeid en daarmee de één na grootste partij van Nederland geworden. Dat zijn de eerlijke feiten. Rutte heeft gewoon geprofiteerd van de Turkije rel waarbij Rutte in feite Wilders beleid uitvoerde.

De te vormen coalitie is beperkt en zeer broos te noemen. Feitelijk bestaat er maar één coalitie optie nu de PvdA zegt niet mee te willen regeren en het zo goed als zeker is dat Klaver zal wegrennen voor een coalitie met de VVD. Dat zou Klavers politieke ambities alleen maar in de weg staan.

Kortom, het te vormen kabinet zal geen lang leven beschoren zijn. De ontwikkelingen in Europa zal Wilders alleen nog maar méér in de kaart spelen. Zeker als Turkije straks zijn grenzen weer openzet voor economische gelukzoekers naar Europa.

Bij Rutte geldt, een domme ezel stoot zich drie maal aan dezelfde steen.
Bij Wilders geldt, drie maal scheepsrecht.

Man, het gaat nu pas echt beginnen. Dit was slechts een stukje warmlopen.
pi_169656954
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het moeten er in ieder geval 'minder minder minder' worden. Met alleen een immigratiestop red je dat niet.
Dat is jouw invulling van het geheel, minder is ook eentje minder, er is geen getal genoemd.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:54:44 #114
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169656959
Heb zo'n vermoeden dat de AIVD hier ook even meekijkt.
Fade to Black
  User die het meest klaagt 2022 maandag 20 maart 2017 @ 17:55:09 #115
414785 sirdanilot
pi_169656970
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:45 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik ben wat dat betreft iets cynischer: CDA en VVD hebben duidelijk uitstapjes gemaakt naar de PVV om bij hen kiezers weg te roven. Voor het gedachtegoed van de PVV over allochtonen (en rechtstaat) zou best 36 zetels aan kiezers kunnen bestaan.
Het probleem bij de PVV is niet hun allochtonen, islam en immigratiestandpunt. Dat standpunt alleen behaalt uiteraard veel meer kiezers dan slechts de 19 behaalde PVV zetels.

Het probleem is de PVV zelf. De partij is ondemocratisch, Fuehrer Geert Wilders heeft de alleenheerschappij. De partij had geen inhoudelijk verkiezingsprogramma, slechts een A4'tje met standpunten zonder enige onderbouwing of een uitgewerkt realistisch plan. Wilders heeft diverse cruciale debatten geskipt. Wilders heeft relatief weinig interviews gedaan, en heeft ook in de weinige TV optredens maar weinig echte toelichting gegeven over hoe hij zijn plannen zou willen uitvoeren en hoe die haalbaar zouden kunnen zijn. Het feit dat bijna alle partijen PVV uitsluiten van regeringsdeelname hielp ook niet eecht. Kortom, het is een partij die vooral veel roeptoetert maar de kiezer heeft doorgehad dat hij weinig voor elkaar gaat krijgen.

Ik verwacht in volgende verkiezingen misschien wel een veel groter succes voor Thierry Baudet. Misschien wordt hij wel de nieuwe 'Wilders'. Zijn partij heeft in ieder geval onderbouwde standpunten, ook al ben ik het met lang niet alle punten eens (zoals uit de EU gaan).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169656994
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:54 schreef Achterhoker het volgende:
Heb zo'n vermoeden dat de AIVD hier ook even meekijkt.
Heb jij iets te verbergen dan?

Ik heb geen mailtjes welke ik niet prijs kan geven.
pi_169657008
Heeft Rutte ze al prijsgegeven die mailtjes?
  maandag 20 maart 2017 @ 17:57:58 #118
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169657038
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij iets te verbergen dan?

Ik heb geen mailtjes welke ik niet prijs kan geven.
Ik niet hoor maar deze TT....
Fade to Black
pi_169657043
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mijn reactie toen mensen aangifte gingen doen en Wilders z'n campagne lieten betalen, inderdaad :D

Daarom dus de terughoudendheid met beledigd doen over nietszeggende uitspraken. Het enige wat met massa-hysterie bereikt is is dat die idioot en z'n partij des te groter zijn geworden. Dat na-emmeren over die minder minder minder uitspraak is daar een goed voorbeeld van.
Conscience do cost.
pi_169657063
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:57 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ik niet hoor maar deze TT....
Ja en wat is er dan, het gaat over wat deze gezegd heeft, en een ieder wil het graag invullen naar zijn inkijk, maar dat is er niet gezegd in mijn ogen!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 20 maart 2017 @ 18:01:25 #121
414785 sirdanilot
pi_169657103
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

De te vormen coalitie is beperkt en zeer broos te noemen. Feitelijk bestaat er maar één coalitie optie nu de PvdA zegt niet mee te willen regeren en het zo goed als zeker is dat Klaver zal wegrennen voor een coalitie met de VVD. Dat zou Klavers politieke ambities alleen maar in de weg staan.

Hihi wat ben je toch een gekke wildersgroupie.

VVD gaat echt niet met de PVV regeren, dat kabinet valt binnen een jaar als een baksteen.

VVD, CDA en D66 ligt vrij voor de hand. Dan heb je nog CU, FvD, SGP en 50plus als potentiele regeringspartners of gedoogsteuners. Dan hoeft de VVD niet met uitgesproken linkse partijen samen te werken, en ook niet met de PVV.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169657545
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Mijn reactie toen mensen aangifte gingen doen en Wilders z'n campagne lieten betalen, inderdaad :D

Daarom dus de terughoudendheid met beledigd doen over nietszeggende uitspraken. Het enige wat met massa-hysterie bereikt is is dat die idioot en z'n partij des te groter zijn geworden. Dat na-emmeren over die minder minder minder uitspraak is daar een goed voorbeeld van.
Leuk verhaal, maar niet bepaald relevant.
pi_169657647
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Alsof de PVV die groter is geworden dan D66 en het CDA nu ineens zou zijn uitgespeeld. Dat is de valse illusie die tegenstanders van Wilders zichzelf nu voor spiegelen.

Het tegenovergestelde is waar. De PVV is van 14 zetels naar twintig zetels gegroeid en daarmee de één na grootste partij van Nederland geworden. Dat zijn de eerlijke feiten. Rutte heeft gewoon geprofiteerd van de Turkije rel waarbij Rutte in feite Wilders beleid uitvoerde.

De te vormen coalitie is beperkt en zeer broos te noemen. Feitelijk bestaat er maar één coalitie optie nu de PvdA zegt niet mee te willen regeren en het zo goed als zeker is dat Klaver zal wegrennen voor een coalitie met de VVD. Dat zou Klavers politieke ambities alleen maar in de weg staan.

Kortom, het te vormen kabinet zal geen lang leven beschoren zijn. De ontwikkelingen in Europa zal Wilders alleen nog maar méér in de kaart spelen. Zeker als Turkije straks zijn grenzen weer openzet voor economische gelukzoekers naar Europa. godse

Bij Rutte geldt, een domme ezel stoot zich drie maal aan dezelfde steen.
Bij Wilders geldt, drie maal scheepsrecht.

Man, het gaat nu pas echt beginnen. Dit was slechts een stukje warmlopen.
Keep the faith, Elzies.

Wel ironisch dat jouw held een tsunami van vluchtelingen nodig heeft om zijn positie te versterken. En dat jij dat dan ook nog eens ruiterlijk toegeeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169658652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:59 schreef Puddington het volgende:

[..]

De wereld draait ook wel door zonder Wilders, net zoals de wereld ook doordraaide na de moord op Fortuyn.

Maar goed, ontopic: ik schat de kans heel klein in. Wilders roeptoetert al jaren dat hij moet vrezen voor z'n leven maar tot nu toe is er niet eens een poging gedaan. Als men hem dood had willen hebben lag hij nu al onder twee meter aarde.
Er is zeker wel een poging gedaan. Cartoon bijeenkomst in de VS. Dader(s) bij de deur doodgeschoten.
  maandag 20 maart 2017 @ 19:04:59 #125
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_169658902
Wilders heeft zijn zin gekregen :Y
Hij had de grootste partij kunnen hebben. Miljoenen kiezers slikken alles wat hij zegt. Maar vervolgens... zegt hij niks. Hij laat zich niet interviewen. Hij blijft weg bij verkiezingsdebatten. En een deel van zijn kiezers is afgehaakt.
Hij doet geen enkele handreiking naar andere partijen waardoor niemand met hem wil regeren. En nu klaagt hij dat niemand met hem wil regeren :'(
Hij wil helemaal niet regeren. Hij heeft de grootste oppositiepartij en kan weer lekker tegen de regering schoppen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  User die het meest klaagt 2022 maandag 20 maart 2017 @ 19:36:04 #126
414785 sirdanilot
pi_169659931
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:56 schreef TNSL het volgende:

[..]

Er is zeker wel een poging gedaan. Cartoon bijeenkomst in de VS. Dader(s) bij de deur doodgeschoten.
Bron?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169671056
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:56 schreef TNSL het volgende:

[..]

Er is zeker wel een poging gedaan. Cartoon bijeenkomst in de VS. Dader(s) bij de deur doodgeschoten.
Ja, zo ben ik ook diverse keren aan de dood ontsnapt, Op de A9 gebeuren zo nu en dan aanrijdingen en ik rij er ook wel eens overheen.

Wilders was op het moment van die mislukte aanslag niet eens in de buurt en de schutters zijn ook niet eens in het gebouw geweest of zelfs een poging daartoe gedaan. Dit kun je onmogelijk een aanslag op Wilders zelf noemen, hooguit op zijn gedachtegoed. (en dat keur ik ook af hoor).

http://nos.nl/artikel/203(...)ons-met-wilders.html
pi_169671076
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hihi wat ben je toch een gekke wildersgroupie.

VVD gaat echt niet met de PVV regeren, dat kabinet valt binnen een jaar als een baksteen.

VVD, CDA en D66 ligt vrij voor de hand. Dan heb je nog CU, FvD, SGP en 50plus als potentiele regeringspartners of gedoogsteuners. Dan hoeft de VVD niet met uitgesproken linkse partijen samen te werken, en ook niet met de PVV.
Een kabinet wat zichzelf aan de macht houdt door middel van een ondemocratisch cordon sanitair is niet legitiem te noemen. Men kan net doen alsof dat wel het geval is, maar het bewust uitsluiten van de tweede partij van Nederland is een veronachtzaming naar de democratie toe. Een veronachtzaming naar al die kiezers toe die de PVV tot de tweede partij van Nederland hebben gemaakt. De parlementaire democratie is hiermee dood en begraven. Nederland is verdeelder dan ooit.

Maar uiteindelijk blijft één coalitie-optie over en dat is een vierpartijenkabinet met de CU. Klaver zal eieren voor zijn geld kiezen en echt niet gaan regeren met partijen die ideologisch te ver van hem afstaan. Dat zou zijn partijtje bij de komende verkiezingen weer terug brengen naar de vier zeteltjes. De PvdA gaat evenmin regeren. Tja, dan wordt het weer scharrelen voor een minderheidskabinet. Gegarandeerd dat zo'n kabinet dan binnen de twee jaar valt.

Verder wil ik nog maar eens zien hoe lang Rutte zijn PVV light personage volhoud. Eerst praatte Rutte Wilders naar de mond door zijn achterban voor te liegen dat er geen cent naar Griekenland zou gaan. Nu in de lijn van Wilders voorstellen, heeft Rutte twee Turkse ministers buiten gezet.

Eigenlijk apart om te zien dat veel partijen die Wilders nu uitsluiten hebben gewonnen doordat ze Wilders naar de mond gingen praten. Buma, die ineens net als Wilders ook de dubbele nationaliteit ter discussie wil stellen. Daarom is het rechtse nationalistische gedachtegoed eigenlijk hier de grote winnaar. Weliswaar achter de schermen, maar toch.
pi_169671825
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:51 schreef Elzies het volgende:

Kortom, het te vormen kabinet zal geen lang leven beschoren zijn. De ontwikkelingen in Europa zal Wilders alleen nog maar méér in de kaart spelen. Zeker als Turkije straks zijn grenzen weer openzet voor economische gelukzoekers naar Europa.

Bij Rutte geldt, een domme ezel stoot zich drie maal aan dezelfde steen.
Bij Wilders geldt, drie maal scheepsrecht.

Man, het gaat nu pas echt beginnen. Dit was slechts een stukje warmlopen.
Aha, dus je hoopt eigenlijk vooral op een nieuwe vluchtelingencrisis of een aanslag? Sterk verhaal..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169671837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Aha, dus je hoopt eigenlijk vooral op een nieuwe vluchtelingencrisis of een aanslag? Sterk verhaal..
Dat hoef ik niet te hopen. Dat ligt gewoon in de lijn der verwachting. We zien nu al dat het aantal bootjes toeneemt nu het weer warmer wordt.
pi_169671955
Ah elzies snapt democratie weer eens niet.

nou leg dan maar eens uit wat er ondemocratisch is aan het uitsluiten van een partij die net iets meer dan 13% van de stemmen heeft gekregen?

Wel grappig dat gejank van de alt-righters, vooral de "voorvechter van het vrije woord" elzies die er al vanuit ging dat de vluchtelingencrisis en de EU genoeg reden was voor mensen om op zijn idiote held te gaan stemmen en nu dat niet gebeurt is dezelfde argumenten (maar ze worden dan nog meer huge) gebruikt als argument waarom het komende kabinet de rit niet uit zou gaan zitten.
pi_169672282
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:55 schreef Chewie het volgende:
Ah elzies snapt democratie weer eens niet.

nou leg dan maar eens uit wat er ondemocratisch is aan het uitsluiten van een partij die net iets meer dan 13% van de stemmen heeft gekregen?

Wel grappig dat gejank van de alt-righters, vooral de "voorvechter van het vrije woord" elzies die er al vanuit ging dat de vluchtelingencrisis en de EU genoeg reden was voor mensen om op zijn idiote held te gaan stemmen en nu dat niet gebeurt is dezelfde argumenten (maar ze worden dan nog meer huge) gebruikt als argument waarom het komende kabinet de rit niet uit zou gaan zitten.
De tweede partij van Nederland bij voorbaat uitsluiten is ondemocratisch te noemen. Daarmee veronachtzaam je al die kiezers die op de PVV hebben gestemd.

De praktijk wijst gewoon uit dat de PVV is gegroeid tot de tweede partij van Nederland. Tegenstanders van Wilders kunnen zichzelf nu wel voor de gek blijven houden met hun inhoudsloos gekrakeel, feiten blijven feiten. Niet minder maar juist méér Nederlanders hebben op de PVV gestemd.

Dit kabinet gaat de rit niet uitzitten. Uiteindelijk zal men niet meer rond de PVV heen kunnen. Hoe meer men de PVV probeert uit te sluiten, hoe groter ze worden. De praktijk heeft dit keer op keer aangetoond.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:18:51 #133
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169672309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een kabinet wat zichzelf aan de macht houdt door middel van een ondemocratisch cordon sanitair is niet legitiem te noemen. Men kan net doen alsof dat wel het geval is, maar het bewust uitsluiten van de tweede partij van Nederland is een veronachtzaming naar de democratie toe. Een veronachtzaming naar al die kiezers toe die de PVV tot de tweede partij van Nederland hebben gemaakt. De parlementaire democratie is hiermee dood en begraven. Nederland is verdeelder dan ooit.
13% van de stemmen ging naar de PVV. Dat biedt geen enkele garantie.

Als de PVV een beter verhaal had konden ze regeren. Verliezers gaan janken over de uitkomst, winnaars doen wat met hun zetels en snappen dat ze concessies moeten doen om te regeren.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169672330
En nog meer wensdenken van het speciale sneeuwvlokje elzies, wat schattig :')

Of de PVV de tweede partij is doet er niet toe, zelfs de grootste partij kan uitgesloten worden van deelname aan een regering (zolang die partij zelf geen meerderheid heeft) en dat is in het verleden ook heel democratisch gebeurt.

Dat jij gewoon weer eens te dom bent om democratie te begrijpen betekend nog niet dat er een gebrek aan democratie is, alleen een gebrek aan intelligentie aan jouw kant.
pi_169672472
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

13% van de stemmen ging naar de PVV. Dat biedt geen enkele garantie.

Als de PVV een beter verhaal had konden ze regeren. Verliezers gaan janken over de uitkomst, winnaars doen wat met hun zetels en snappen dat ze concessies moeten doen om te regeren.
Ik jank allesbehalve over de uitkomst want die was gewoon fantastisch. De PVV is verkozen tot de tweede partij van Nederland.

Tuurlijk gaat iedereen voor de winst, maar het zou anders zijn geweest wanneer de PVV in zetelaantallen zou hebben verloren. Integendeel, de groei van de PVV gaat onverminderd door. Dat schijnt maar niet in de bekrompen hoofdjes van Wilders tegenstanders door te dringen.

Peilingen hebben Wilders te hoog ingeschat, maar dat trucje haalt de media elke keer uit. Daarom ben ik ook voor een peilingverbod twee weken voorafgaand aan de verkiezingen zoals in andere landen.

Rutte heeft gewoon geprofiteerd als premier bij die Turkijerel. Anders zou de afstand met de PVV waarschijnlijk kleiner zijn geweest. Bovendien hebben FvD en VNL zetels weggesnoept bij de PVV. Dan kom je automatisch lager uit. Maar ik gun FvD de ruimte om te groeien.

Maar nogmaals, niet getreurd. De beweging zit in de lift. Als de verkiezingskoorts is gezakt en partijen hun beloften weer verbreken dan zal dit de beweging alleen maar ten goede komen. Nee, de zon schijnt en het PVV klimaat is goed. :)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:24:21 #136
33189 RM-rf
1/998001
pi_169673371
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde is waar. De PVV is van 14 zetels naar twintig zetels gegroeid en daarmee de één na grootste partij van Nederland geworden. Dat zijn de eerlijke feiten.
Als jij dat zegt...

Maar dan kun je ook stellen dat als de PVV zo groot is; ze vast eraan kunnen werken om hun plannen ook doorgevoerd te krijgen (ook vanuit de oppositie kun je dat doen, en is eigenlijk ook een plicht aan je stemmers)...

Wat zou dat dan bv kunnen gaan opleveren, wat voor specifiek vorstel kan de PVV dan nu gaan proberen door te voeren...?

lijkt me dat ze het erg makkelijk hebben aangezien hun programma ook lekker beknopt was en enkel op een A4-tje past en het dus ook erg doorzichtig zal zijn wat de PVV nu kan en wil bereiken als een-na-grootste partij voor hun kiezers
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169673502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als jij dat zegt...

Maar dan kun je ook stellen dat als de PVV zo groot is; ze vast eraan kunnen werken om hun plannen ook doorgevoerd te krijgen (ook vanuit de oppositie kun je dat doen, en is eigenlijk ook een plicht aan je stemmers)...

Wat zou dat dan bv kunnen gaan opleveren, wat voor specifiek vorstel kan de PVV dan nu gaan proberen door te voeren...?

lijkt me dat ze het erg makkelijk hebben aangezien hun programma ook lekker beknopt was en enkel op een A4-tje past en het dus ook erg doorzichtig zal zijn wat de PVV nu kan en wil bereiken als een-na-grootste partij voor hun kiezers
Je ziet nu al dat veel PVV ideeën door andere partijen worden overgenomen omdat de actualiteit daarom vraagt, inclusief het uitzetten van twee Turkse ministers.

Meer zetels in de Tweede Kamer betekent meer politieke invloed in de te vormen besluitvoering.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:33:41 #138
33189 RM-rf
1/998001
pi_169673554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je ziet nu al dat veel PVV ideeën door andere partijen worden overgenomen omdat de actualiteit daarom vraagt, inclusief het uitzetten van twee Turkse ministers.

Meer zetels in de Tweede Kamer betekent meer politieke invloed in de te vormen besluitvoering.
Misschien was mn vraag niet duidelijk genoeg gesteld

Wélke plannen kunnen door de PVV nu doorgevoerd worden...?
Wat wil de PVV nu wrkelijk bereiken?

zeggen dat andere partijen uiteindelijk ook gewoon bepaalde dingen erdoorheen kunnen brengen doet juist betwijfelen dat de PVV zoveel nut heeft als ze immers zelf niks speciaals hebben.

het is ook een beetje ondemocratisch om te gaan stellen dat een regering die een eigen parlementaire meerderheid heeft, opeens voorstelle die een kleine minderheid van 13% van de kiezers steunt, erdoorheen zou moeten brengen.

Juist nu volgens jou de PVV zo groot is, is het ook belangrijk verantwoording af te zeggen wat je als partij werkelijk nu zélf bereikt (en niet te roepen dat beleid van andere partijen die die partij juist sterk bestrijd kennelijk hetzelfde is als wat ze zelf voorstellen, omdat dat het nu juist _niet_ is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169673629
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Misschien was mn vraag niet duidelijk genoeg gesteld

Wélke plannen kunnen door de PVV nu doorgevoerd worden...?
Wat wil de PVV nu wrkelijk bereiken?

zeggen dat andere partijen uiteindelijk ook gewoon bepaalde dingen erdoorheen kunnen brengen doet juist betwijfelen dat de PVV zoveel nut heeft als ze immers zelf niks speciaals hebben.

het is ook een beetje ondemocratisch om te gaan stellen dat een regering die een eigen parlementaire meerderheid heeft, opeens voorstelle die een kleine minderheid van 13% van de kiezers steunt, erdoorheen zou moeten brengen.

Juist nu volgens jou de PVV zo groot is, is het ook belangrijk verantwoording af te zeggen wat je als partij werkelijk nu zélf bereikt (en niet te roepen dat beleid van andere partijen die die partij juist sterk bestrijd kennelijk hetzelfde is als wat ze zelf voorstellen, omdat dat het nu juist _niet_ is)
Twee speerpunten.

Afschaffing van de dubbele nationaliteit, wat nu ook door een partij als het CDA als een serieuze optie wordt genoemd.

Herziening van ons open grenzensysteem.

Als de actualiteiten hierom vragen dan is het bereiken van die doelen niet zo onbereikbaar meer. Andere lidstaten gingen voor.
pi_169673756
hoeveel blanke kinderen heeft hij zelf gemaakt om de uitsterving te vertragen
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:45:12 #141
33189 RM-rf
1/998001
pi_169673761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Afschaffing van de dubbele nationaliteit, wat nu ook door een partij als het CDA als een serieuze optie wordt genoemd.
hoe wil je een dubbele nationaliteit 'afschaffen'...
punt is dat je helemaal niks te zeggen heeft of een aner land een persoon als staatsburger erkent...

Zo heeft een bekende politicus met bonde haren een hongaarse vrouw, als deze kinderen zouden krijgen hebben die een dubbele nationaliteit, ook als ze in nederland geboren zijn, hier opgroeien en ook enkel in nederland aangemeld staan..
Wat wil je daartegen doen, die kenderen dan per definitie hun nederlanderschap ontzeggen/

quote:
Herziening van ons open grenzensysteem.
Wat is de winst ervan... willen jullie meer of mi nder bewegingsvrijheid?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169678273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hoe wil je een dubbele nationaliteit 'afschaffen'...
Via een wetswijziging.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:23:16 #143
33189 RM-rf
1/998001
pi_169678496
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Via een wetswijziging.
Ik ben reuze benieuwd, ik denk dat je dan een wijziging voorstelt in de Rijkswet op het Nederlanderschap uit 1984...?


nu is het punt echter dat hierin niks staat over 'dubbele nationaliteit' en een nederlandse wet ook niet een staatsburgerschap vane en ander land iemand kan ontnemen...

De eige optie die je dan hebt is door bv de verkrijging van rechtswege zo te veranderen dat mensen die nu als Nederlandse Staatsburger geboren worden (doordat ze het kind van een Nederlandse staatsburger zijn) opeens niet meer als Nederlander te erkennen, als e ook een ander staatsburgerschap hebben...

dat zou mogelijk een erg nadelig gevolg hebben voor een hoop nederlanders, zoals gezegd zou die wijziging ertoe leiden dat als Geert Wilders zelf met zn vrouw kinderen krijgt, deze kinderen niet meer nederlands staatsburger zouden zijn...

is dat iets dat je werkelijk wenselijk vind (en wat is precies de 'verbetering' daarin, die mis ik eigenlijk ook een beetje wlk 'probleem' je ermee denkt op te lossen) ?

Het ontnemen van nederlanders Staatsburgerschap is nog lastiger, dat kan niet zomaar, maar iedere ontneming moet voldoen an een Internationaal Verdrag heirover, het Statuut van Rome...
Of wil je dat bv opzeggen? (wat verdomd pijnlijk zou zijn omdat het Internationaal gerechtshof in den hag gebaseerd is op dat verdrag en het wel een ultieme belediging zou zijn als juist nederland het zou opzeggen).

Mar ik wacht met smart op je uitleg wat dat voorstel is... ik vind het zelfs prima als je het op één A4-tje beperkt uitlegt, lekker beknopt.
maar dan kom je ergens en dan kan de PVV eindelijk eens gaan oogsten, ze bestaan immers al ruim 10 jaar toch? Tijd dat ze ook beleid tot stand brengen en dingen gaan verbeteren

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 21-03-2017 16:53:24 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169678769
In het openbaar maakt die beveiliging eigenlijk geen drol uit. Loop gewoon van achter en schiet 'm door z'n kop. AIVD, Heyhoi!!!
pi_169692706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik ben reuze benieuwd, ik denk dat je dan een wijziging voorstelt in de Rijkswet op het Nederlanderschap uit 1984...?

nu is het punt echter dat hierin niks staat over 'dubbele nationaliteit' en een nederlandse wet ook niet een staatsburgerschap vane en ander land iemand kan ontnemen...

De eige optie die je dan hebt is door bv de verkrijging van rechtswege zo te veranderen dat mensen die nu als Nederlandse Staatsburger geboren worden (doordat ze het kind van een Nederlandse staatsburger zijn) opeens niet meer als Nederlander te erkennen, als e ook een ander staatsburgerschap hebben...

dat zou mogelijk een erg nadelig gevolg hebben voor een hoop nederlanders, zoals gezegd zou die wijziging ertoe leiden dat als Geert Wilders zelf met zn vrouw kinderen krijgt, deze kinderen niet meer nederlands staatsburger zouden zijn...

is dat iets dat je werkelijk wenselijk vind (en wat is precies de 'verbetering' daarin, die mis ik eigenlijk ook een beetje wlk 'probleem' je ermee denkt op te lossen) ?

Het ontnemen van nederlanders Staatsburgerschap is nog lastiger, dat kan niet zomaar, maar iedere ontneming moet voldoen an een Internationaal Verdrag heirover, het Statuut van Rome...
Of wil je dat bv opzeggen? (wat verdomd pijnlijk zou zijn omdat het Internationaal gerechtshof in den hag gebaseerd is op dat verdrag en het wel een ultieme belediging zou zijn als juist nederland het zou opzeggen).

Mar ik wacht met smart op je uitleg wat dat voorstel is... ik vind het zelfs prima als je het op één A4-tje beperkt uitlegt, lekker beknopt.
maar dan kom je ergens en dan kan de PVV eindelijk eens gaan oogsten, ze bestaan immers al ruim 10 jaar toch? Tijd dat ze ook beleid tot stand brengen en dingen gaan verbeteren
Ten eerste zeg je alle verdragen op die het toestaat dat buitenlandse mogendheden hier in Nederland geboren en getogen allochtonen een dubbele nationaliteit verschaft.

Vervolgens wordt het bij wet verboden om in Nederland een dubbele nationaliteit te hebben.

De hier al aanwezige allochtoon wordt een keuze voorgehouden. Of je kiest voor Nederlands burgerschap met alle rechten en plichten die daarbij horen (dat kan middels een ondertekend contract) of je kiest voor de nationaliteit van het verre moederland en dan nemen we afscheid van elkaar.

We moeten af van al die uitkeringstrekkers in Marokko die van Nederlands belastinggeld daar hun tweede huisje bekostigen.

We moeten af van het gegeven dat een buitenlandse mogendheid hier geboren en getogen inwoners kunnen oproepen voor militaire dienst.

We moeten af dat een dubbele nationaliteit een vrijhaven is voor criminelen. Hier toeslaan en daar ongestoord hun buit kunnen uitgeven omdat het land in kwestie hun onderdanen niet uitlevert.

Ja het kan. Steeds meer politici (waaronder Buma) schuiven op dat vlak over naar Wilders die dit al vanaf 2004 roept. .
pi_169692871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 05:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ten eerste zeg je alle verdragen op die het toestaat dat buitenlandse mogendheden hier in Nederland geboren en getogen allochtonen een dubbele nationaliteit verschaft.
*proest*

daarvoor bestaat geen enkel verdrag en er is ook geen 'verdrag' nodig om een burger als staatsburger te erkennen...

misschien dat je nooit erover hebt nagedacht, maar iedere staat kan zelf bepalen onder welke voorwaarden iemand als staatsburger erkent wordt...

daarvoor is geen enkel erkenning door anderen nodig.

quote:
Vervolgens wordt het bij wet verboden om in Nederland een dubbele nationaliteit te hebben.
hoe wil je per wet verbieden wat mensen uiteindelijk niet _kunnen_ controleren, namelijk welke nationaliteit ze hebben...

wil je ook het hebben van rood haar verbieden?


De rest van je post heeft nul-komma-nul met staatsburgerschap te maken.
iemand kan recht hebben op een uitkering los ervan of hij nederlandse staatsburger is (en kan ook geen recht op een uitkering hebben, ondanks dat hij wel staatsburger is)

Wat betreft bv Nederlanders die hier uit Turkse ouders geboren zijn en die het risico lopen opgeroepen worden om de Dienstplicht in Turkije uit te voeren (of dat voor veel geld moeten afkopen), in welke zin help je hen door als extra straf ook al gelijk hun nederlanderschap te ontnemen?


en dat een staatsburgerschap iemand opeens tot crimineel maakt mag je best eventjes uitleggen...
dat is ongeveer het domste en meest uit de duim gezogen roeptoeter-bewering die ik je ooit op fok heb zien posten (en dat wil wat zeggen)

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 22-03-2017 07:35:12 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 22 maart 2017 @ 07:54:11 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169693005
Elzies, volgens mij lopen je voorstellen nergens op uit. Het hele gedoe omtrent het afschaffen van de dubbele nationaliteit is gewoon niet de manier om de problemen op te lossen die jij aankaart.

Ik denk dat niemand zit te wachten (ook links niet) op buitenlanders die hier uitkeringsgeld komen halen en dat besteden in eigen land, maar dan moeten daar gewoon specifiek regels voor worden gemaakt. Dat is volgens mij veel haalbaarder en nuttiger dan het afschaffen van de dubbele nationaliteit. (wat in de meeste gevallen sowieso al moet). Het gaat gewoon niet werken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169693099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:30 schreef Elzies het volgende:

Peilingen hebben Wilders te hoog ingeschat, maar dat trucje haalt de media elke keer uit. Daarom ben ik ook voor een peilingverbod twee weken voorafgaand aan de verkiezingen zoals in andere landen.
Volgens mij zei je in het verleden altijd dat de peilingen Wilders te laag inschatten en dat de verkiezing een grote overwinning zou worden voor Wilders, net als Brexit en Trump.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:27:01 #149
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169693189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 07:25 schreef RM-rf het volgende:

misschien dat je nooit erover hebt nagedacht
Hier zit de kern.. hij heeft er inderdaad nog nooit over nagedacht.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169715370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zei je in het verleden altijd dat de peilingen Wilders te laag inschatten en dat de verkiezing een grote overwinning zou worden voor Wilders, net als Brexit en Trump.
De verkiezingen zijn voor de PVV een grote overwinning geworden, een stijging met maar liefst zes zetels waarmee de PVV boven het CDA en D66 uitkomt als tweede partij van Nederland.

Tuurlijk is het teleurstellend dat de VVD groter is geworden, maar dat komt door:

-het opleggen van een ondemocratisch cordon sanitair
-als game-changer PVV beleid uitvoeren inzake die twee Turkse ministers (pas toen ging de VVD groeien)'
-het overnemen van PVV standpunten, zoals Buma dat deed met zijn voorstel tot afschaffing van de dubbele nationaliteit in Nederland.

Deze kartelpartijen hebben geen keuze dan nog verder naar rechts te schuiven willen ze hun macht behouden. Het gegeven dat je als zittende partijen een cordon sanitair moet gaan inzetten spreekt al boekdelen. Dat houdt je niet eeuwig vol, terwijl de beweging groeit.

Een kabinet met GL gaat het niet worden en de PvdA wil niet. Tja, dan hou je met de uitsluiting van de tweede partij van Nederland weinig bestuurlijke stabiliteit over. Dat terwijl de ontwikkelingen in Europa partijen als Wilders nog steeds in de kaart spelen.

Dus zo zwart-wit is het niet. Nog genoeg voer voor nieuwe ronden en nieuwe kansen. We staan pas aan het begin van een zich ontketende revolutie in Europa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')