abonnement Unibet Coolblue
pi_169217639
Nu ik er steeds meer over nadenk zijn het eigenlijk dezelfde godsdiensten.
Eigenlijk is het christendom helemaal geen godsdienst, maar een verlengde van het Jodendom.
In feite is dat met de Islam ook zo.

Toen ik de Koran kocht na 911, was ik stomverbaasd dat ik daarin dezelfde namen aantrof als in die in de Bijbel. Mijn verbazing werd nog groter toen er passages voorbijkwamen waarin Joden en Christenen als godsdienst bij naam werden genoemd en gelijkgesteld werden aan de Islam.

De Christelijke "godsdienst" heeft het Nieuwe testament als toevoeging waarin niet de wet wordt verlegd, maar wel de zienswijze van God totaal overhoop wordt gehaald.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169217686
Klopt. Vroeger had je nog toffe goden met persoonlijkheid zoals bij de Romeinen, Grieken en Noren. Nu heb je alleen bemoeizuchtige goden die in de gaten houden of je niet teveel masturbeert.
Conscience do cost.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:44:37 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169217714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:43 schreef ems. het volgende:
Klopt. Vroeger had je nog toffe goden met persoonlijkheid zoals bij de Romeinen, Grieken en Noren. Nu heb je alleen bemoeizuchtige goden die in de gaten houden of je niet teveel masturbeert.
Precies. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169217758
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:43 schreef ems. het volgende:
Klopt. Vroeger had je nog toffe goden met persoonlijkheid zoals bij de Romeinen, Grieken en Noren. Nu heb je alleen bemoeizuchtige goden die in de gaten houden of je niet teveel masturbeert.
Dat heb ik nergens gelezen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:46:52 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169217766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:46 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gelezen.
Dan heb je nog wat te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169217799
Gefeliciteerd je hebt uitgevonden wat Abrahamitische religies zijn.
pi_169217846
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan heb je nog wat te doen.
Waar staat dat dan?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:53:56 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169217900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:50 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waar staat dat dan?
Ik boeken over de Noorse mythologie bijvoorbeeld. Sagen en legenden enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169217930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik boeken over de Noorse mythologie bijvoorbeeld. Sagen en legenden enz.
Ja, dat snap ik. Ik heb het over dat masturberen wat niet zou mogen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:00:24 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169218005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik heb het over dat masturberen wat niet zou mogen.
In dat opzicht bedoel je. Abrahamitische religies verbieden wel meer zoals bijvoorbeeld TV en radio. Wat in de tijden van Jezus en Mohamed niet eens bestond. Dat is allemaal het werk van de duivel. Die in dat opzicht juist een best aardige engel is. God is ouderwets en vastgeroest. De Duivel een soort van vooruitstrevende ondernemer. Maar dat is dan weer mijn uitleg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:02:44 #11
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_169218049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:41 schreef Sigaartje het volgende:
Nu ik er steeds meer over nadenk zijn het eigenlijk dezelfde godsdiensten.
Eigenlijk is het christendom helemaal geen godsdienst, maar een verlengde van het Jodendom.
In feite is dat met de Islam ook zo.

Toen ik de Koran kocht na 911, was ik stomverbaasd dat ik daarin dezelfde namen aantrof als in die in de Bijbel. Mijn verbazing werd nog groter toen er passages voorbijkwamen waarin Joden en Christenen als godsdienst bij naam werden genoemd en gelijkgesteld werden aan de Islam.

De Christelijke "godsdienst" heeft het Nieuwe testament als toevoeging waarin niet de wet wordt verlegd, maar wel de zienswijze van God totaal overhoop wordt gehaald.
Joh je meent het, nooit geen godsdienst gehad op school zeker.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_169218095
In het Oude testament werd God alleen maar kwaad. Doet me denken aan de Noorse sagen.
In het nieuwe testament wordt over een heel andere God gesproken.

Het gekke is dat er veel dingen verboden worden nu waarin de Bijbel totaal niet over wordt gesproken. Ok, alcohol in de Koran, verbod, maar daar kan ik wel inkomen. Geeft naast plezier ook ellende (wat ik dan niet snap is dat die Islamieten dan wel weer mogen blowen en dat gehoofddoekte vrouwen wel weer op hoge hakken mogen lopen, maar ja, dat snap ik dan weer niet. Als je geen alcohol mag drinken, moet je ook niet blowen, lijkt mij hoor).
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:05:47 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169218108
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:02 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Joh je meent het, nooit geen godsdienst gehad op school zeker.
Ik zou dat eerder als positief zien trouwens. Scholen zijn er niet om onzin aan kinderen bij te brengen tenslotte. Is mijn uitleg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169218118
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:02 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Joh je meent het, nooit geen godsdienst gehad op school zeker.
Oh jawel hoor, maar daar werd totaal iets anders verteld. Toen ik een keer uitriep dat Allah eigenlijk dezelfde was dan onze god werd ik bijna van school getrapt (en uit huis). :@
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:07:59 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169218141
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:04 schreef Sigaartje het volgende:
In het Oude testament werd God alleen maar kwaad. Doet me denken aan de Noorse sagen.
In het nieuwe testament wordt over een heel andere God gesproken.

Het gekke is dat er veel dingen verboden worden nu waarin de Bijbel totaal niet over wordt gesproken. Ok, alcohol in de Koran, verbod, maar daar kan ik wel inkomen. Geeft naast plezier ook ellende (wat ik dan niet snap is dat die Islamieten dan wel weer mogen blowen en dat gehoofddoekte vrouwen wel weer op hoge hakken mogen lopen, maar ja, dat snap ik dan weer niet. Als je geen alcohol mag drinken, moet je ook niet blowen, lijkt mij hoor).
De bijbel is geschreven voor en door mensen die allang niet meer leven. De Koran, Bijbel en Thora zijn geen boeken die met de tijd zijn meegegaan. Toegeven er is hier en daar wel wat scheur werk en dergelijke geweest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:31:27 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169218578
Lekker boeiend wat islam, christen, en jodengekkies.

Ik aanbid alleen de echte goden.
Odin, Thor, Loki, Freya.

Laten we een vuur starten, en alles wat islamitisch, joods, of christelijk is gaan platbranden.

Wodan Heerst.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_169219309
Goedemorgen Sigaartje.

Uitvinder van de biersmiley.
pi_169219541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:12 schreef dimmak het volgende:
Goedemorgen Sigaartje.

[ afbeelding ]
Waarom staan scientific method en kwantummechanica daar ook bij?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169219571
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waarom staan scientific method en kwantummechanica daar ook bij?
Dat zou je aan Simon moeten vragen. Die zal daar vast zijn redenen voor hebben.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169220803
Daar kom je nu pas achter?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 2 maart 2017 @ 19:16:30 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169247000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:12 schreef dimmak het volgende:
Goedemorgen Sigaartje.

[ afbeelding ]
Romeins polytheïsme is geen aftreksel van het Griekse polytheïsme. De Romeinen hadden hun eigen religie, die op veel punten verschilde van de Griekse. Wel is die religie vanaf ca. 200 v.C. (voor de minder wiskundig onderlegde mensen, dat is zo'n 550 jaar na de traditionele stichting van Rome) sterk beïnvloed door de Griekse religie.
pi_169248521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:12 schreef dimmak het volgende:
Goedemorgen Sigaartje.

[ afbeelding ]
Dit. ^O^

Grappig hoe religie net als biologisch leven onderhevig is aan evolutie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169248580
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waarom staan scientific method en kwantummechanica daar ook bij?
En de suggestie dat Christenom en Islam hebben geleid tot de wetenschappelijke methode is zacht gezegd ook nogal dubieus. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169268822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

En de suggestie dat Christenom en Islam hebben geleid tot de wetenschappelijke methode is zacht gezegd ook nogal dubieus. :)
De regels die de wetenschap hanteert in objectief onderzoek doen zijn van origine islamitisch (alleen ik weet niet of het deels is). Was in een documentaire van Neil Degrasse
pi_169268834
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:12 schreef dimmak het volgende:
Goedemorgen Sigaartje.

[ afbeelding ]
Kabbalah is veel ouder, dus dat klopt niet. Ik vraag me af of andere onderdelen goed zijn of niet.
pi_169268893
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:04 schreef Sigaartje het volgende:
In het Oude testament werd God alleen maar kwaad. Doet me denken aan de Noorse sagen.
In het nieuwe testament wordt over een heel andere God gesproken.

Het gekke is dat er veel dingen verboden worden nu waarin de Bijbel totaal niet over wordt gesproken. Ok, alcohol in de Koran, verbod, maar daar kan ik wel inkomen. Geeft naast plezier ook ellende (wat ik dan niet snap is dat die Islamieten dan wel weer mogen blowen en dat gehoofddoekte vrouwen wel weer op hoge hakken mogen lopen, maar ja, dat snap ik dan weer niet. Als je geen alcohol mag drinken, moet je ook niet blowen, lijkt mij hoor).
Fijn dat je het begrijpt. Blowen is ook niet toegestaan. Geen enkele vorm van verdovende middelen ( drugs en dus ook drank) zijn niet toegestaan. Dat er toch moslims zijn die het doen is wat anders.

Ook is het een vrouw niet toegestaan hakken te dragen die geluid maken.
pi_169268996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Fijn dat je het begrijpt. Blowen is ook niet toegestaan. Geen enkele vorm van verdovende middelen ( drugs en dus ook drank) zijn niet toegestaan. Dat er toch moslims zijn die het doen is wat anders.

Ook is het een vrouw niet toegestaan hakken te dragen die geluid maken.
Waarom niet?
pi_169269129
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:27 schreef k3vil het volgende:

[..]

Waarom niet?
1e of 2e?
pi_169269144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

1e of 2e?
allebei :)
pi_169269199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:33 schreef k3vil het volgende:

[..]

allebei :)
1e omdat er meer nadelen dan voordelen aan kleven.

2e omdat het je achterwerk accentueert en nog een aantal redenen.
pi_169269229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

1e omdat er meer nadelen dan voordelen aan kleven.

2e omdat het je achterwerk accentueert en nog een aantal redenen.
En hou jij je daar ook aan? Dat is te bewonderen
pi_169269250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:37 schreef k3vil het volgende:

[..]

En hou jij je daar ook aan? Dat is te bewonderen
1e wel.

2e niet. Probeer het wel.
pi_169269349
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

1e omdat er meer nadelen dan voordelen aan kleven.

2e omdat het je achterwerk accentueert en nog een aantal redenen.
Behalve dat hoge hakken iets waren wat mannen droegen in die tijd, voornamelijk ruiters.
Pas veel later gingen vrouwen ze dragen.

Vertel eens, waar in de koran/overlevering staat iets over vrouwen die geen hakken mogen dragen? Het is pure interpretatie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:44:31 #34
224960 highender
Travellin' Light
pi_169269440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
Fijn dat je het begrijpt. Blowen is ook niet toegestaan. Geen enkele vorm van verdovende middelen ( drugs en dus ook drank) zijn niet toegestaan. Dat er toch moslims zijn die het doen is wat anders.
Het is vrij eenvoudig te beargumenteren dat religie ook een verdovend middel is.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:53:06 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169269675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ook is het een vrouw niet toegestaan hakken te dragen die geluid maken.
Hier moest ik hardop om lachen _O-.

Dankjewel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169274550
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Behalve dat hoge hakken iets waren wat mannen droegen in die tijd, voornamelijk ruiters.
Pas veel later gingen vrouwen ze dragen.

Vertel eens, waar in de koran/overlevering staat iets over vrouwen die geen hakken mogen dragen? Het is pure interpretatie.
Nee, geen interpretatie. Wel meningsverschil. Daar waar ene geleerde dit zegt, zegt ander wat anders. Over verdovende middelen is het wel heel duidelijk.
pi_169283233
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Fijn dat je het begrijpt. Blowen is ook niet toegestaan. Geen enkele vorm van verdovende middelen ( drugs en dus ook drank) zijn niet toegestaan.
Dolle pret dan bij een operatie of als er kiezen getrokken moeten worden.

Maar ik neem aan dat men dan weer lekker hypocriet gaat doen en toch die middelen neemt :D
Conscience do cost.
pi_169283246
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:43 schreef ems. het volgende:
Nu heb je alleen bemoeizuchtige goden die in de gaten houden of je niet teveel masturbeert.
Maar dan is er ook sprake van "godsdienst", en "godsdienst" is eigenlijk ongeloof/religie.

Als geloof erbij komt is er sprake van vrijheid, de Blijde Boodschap dat de wet is teniet gedaan, dat de wet uit nog slechts 2 wetten bestaat (ipv 613) en dat is Gij zult den Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand; en uw naaste als uzelven. En de naaste wordt omschreven als die andere die gelooft, dus niet je buurman, Geert Wilders of welke ongelovige ook.
Sharkastic Virus on the System
pi_169283274
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:27 schreef hans_is_koppig het volgende:

[..]

Maar dan is er ook sprake van "godsdienst", en "godsdienst" is eigenlijk ongeloof/religie.

Als geloof erbij komt is er sprake van vrijheid, de Blijde Boodschap dat de wet is teniet gedaan, dat de wet uit nog slechts 2 wetten bestaat (ipv 613) en dat is Gij zult den Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand; en uw naaste als uzelven. En de naaste wordt omschreven als die andere die gelooft, dus niet je buurman, Geert Wilders of welke ongelovige ook.
Wat heeft dit te maken met wat ik zei? Odin > christelijke nepgoden.
Conscience do cost.
pi_169283326
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik heb het over dat masturberen wat niet zou mogen.
Dat gaat wellicht over Onan die een verplichting diende na te komen, want zijn broer was gestorven zonder nageslacht te hebben verworven, en Onan moest dan voor het nageslacht van zijn broer zorgen door zijn vrouw zwanger te maken. Nu staat er niet bij of de vrouw van zijn broer oerlelijk was, maar Onan verdomde hetgeen hem was opgedragen en spoot z'n kwakkie op de grond.
Sharkastic Virus on the System
pi_169283370
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, geen interpretatie. Wel meningsverschil. Daar waar ene geleerde dit zegt, zegt ander wat anders. Over verdovende middelen is het wel heel duidelijk.
Dat is wat interpretatie is...

Ben het met je eens dat als het over verdovende middelen gaat de islam duidelijk is, daarin is interpretatie niet nodig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169283428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:04 schreef Sigaartje het volgende:
In het Oude testament werd God alleen maar kwaad. Doet me denken aan de Noorse sagen.
In het nieuwe testament wordt over een heel andere God gesproken.

Het gekke is dat er veel dingen verboden worden nu waarin de Bijbel totaal niet over wordt gesproken. Ok, alcohol in de Koran, verbod, maar daar kan ik wel inkomen. Geeft naast plezier ook ellende (wat ik dan niet snap is dat die Islamieten dan wel weer mogen blowen en dat gehoofddoekte vrouwen wel weer op hoge hakken mogen lopen, maar ja, dat snap ik dan weer niet. Als je geen alcohol mag drinken, moet je ook niet blowen, lijkt mij hoor).
Zoals de Mozaïsche wet was opgesteld viel daar wel mee te leven, maar er kwamen steeds meer wetten bij, en dat was de opzet niet. Mensen met name christenen die zich nu nog steeds aan die wet binden - die ze overigens niet kunnen doen - en daarom dus afhankelijk zijn van Zijn (Jezus Christus) Genade, en wie Genade niet blieft gaat dood. En de mens is niet geformeerd om te sterven.
Sharkastic Virus on the System
pi_169283431
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Dolle pret dan bij een operatie of als er kiezen getrokken moeten worden.

Maar ik neem aan dat men dan weer lekker hypocriet gaat doen en toch die middelen neemt :D
Daar is niets hypocriets aan. De islam is vrij duidelijk hierin. Wat noodzakelijk is is noodzakelijk, maar voor de 'lol' zijn verdovende middelen niet toegestaan.

Zo is er ook bv dat verbod op heteten van varkens (en nog wat andere wezens), maar is dat nood aan de man, zou je anders verhongeren, dan mag je het wel eten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169283460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

De bijbel is geschreven voor en door mensen die allang niet meer leven. De Koran, Bijbel en Thora zijn geen boeken die met de tijd zijn meegegaan. Toegeven er is hier en daar wel wat scheur werk en dergelijke geweest.
De Bijbel is geschreven voor gelovigen. Ongelovigen zullen er niets van begrijpen.
Sharkastic Virus on the System
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:40:03 #45
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169283490
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:38 schreef hans_is_koppig het volgende:

[..]

De Bijbel is geschreven voor gelovigen. Ongelovigen zullen er niets van begrijpen.
Begrijpen gelovigen die geen Christen zijn het wel? Of vallen die ook onder het kopje 'ongelovigen'?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169283562
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:12 schreef dimmak het volgende:
Filmpje
Sharkastic Virus on the System
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:52:25 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169283686
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:38 schreef hans_is_koppig het volgende:

[..]

De Bijbel is geschreven voor gelovigen. Ongelovigen zullen er niets van begrijpen.
Ik durf er geld op te zetten dat de gemiddelde ongelovige meer van de bijbel begrijpt dan de gemiddelde gelovige.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:53:17 #48
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169283705
Nieuwe testament is idd gewoon het vervolg op het joodse oude testament, waarin de profetieën aangaande de verwachte messias vervuld worden, zodat iedereen kind van God kan worden in plaats van alleen de joden, staat zelfs in het ot aangekondigd. Islam wil weer 'werken voor rechtvaardiging', net zoals de Farizeeën, die konden ook niet verkroppen dat Jezus Christus messias en zoon van God was, die gestreden heeft voor ieders rechtvaardiging, zodat iedereen daarna oprecht rechtvaardig mag leven ipv aan alle regeltjes houden om gerechtvaardigd te worden voor toegang tot de hemel.
pi_169283951
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik durf er geld op te zetten dat de gemiddelde ongelovige meer van de bijbel begrijpt dan de gemiddelde gelovige.
Het merendeel is religieus, zoveel gelovigen zijn er inderdaad niet.
Sharkastic Virus on the System
pi_169284308
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Daar is niets hypocriets aan. De islam is vrij duidelijk hierin. Wat noodzakelijk is is noodzakelijk, maar voor de 'lol' zijn verdovende middelen niet toegestaan.
Verdovende middelen zijn dan ook zelden noodzakelijk. Ook in het ziekenhuis.
Conscience do cost.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 15:57:51 #51
224960 highender
Travellin' Light
pi_169284818
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:36 schreef erodome het volgende:
Daar is niets hypocriets aan. De islam is vrij duidelijk hierin. Wat noodzakelijk is is noodzakelijk, maar voor de 'lol' zijn verdovende middelen niet toegestaan.
Wat is volgens de islam 'noodzakelijk'?
pi_169284859
Vanuit de islam gezien worden die religies ook als een vervolg op elkaar gezien. Dat kun je ook heel duidelijk lezen in de Koran:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:02:28 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169284910
Beter slecht gejat dan goed verzonnen zullen we maar zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169285488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

In dat opzicht bedoel je. Abrahamitische religies verbieden wel meer zoals bijvoorbeeld TV en radio. Wat in de tijden van Jezus en Mohamed niet eens bestond. Dat is allemaal het werk van de duivel. Die in dat opzicht juist een best aardige engel is. God is ouderwets en vastgeroest. De Duivel een soort van vooruitstrevende ondernemer. Maar dat is dan weer mijn uitleg.
Ik vind 'm wel leuk gevonden, en het klopt ook behoorlijk. :D
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:02:10 #55
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169289147
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik durf er geld op te zetten dat de gemiddelde ongelovige meer van de bijbel begrijpt dan de gemiddelde gelovige.
Hoogleraar wijsbegeerte Herman Philipse verdedigt het standpunt dat het essentieel is om er niet in te geloven, wil men religie echt begrijpen.

En hij draagt daar wat mij betreft sterke argumenten voor aan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:04:46 #56
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169289198
quote:
Wie denkt dat evolutie en theisme tegengestelden zijn spoort wat mij betreft niet helemaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:18:15 #57
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169289521
Islam=de antichrist van het drieluik!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169294064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Dolle pret dan bij een operatie of als er kiezen getrokken moeten worden.

Maar ik neem aan dat men dan weer lekker hypocriet gaat doen en toch die middelen neemt :D
Hoezo hypocriet? Ik neem die middelen niet en zal ze nooit tot me nemen.
pi_169294985
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo hypocriet? Ik neem die middelen niet en zal ze nooit tot me nemen.
Maar weiger je ook in een ziekenhuis verdovingen? Of gaat de Koran mee met de trend van de dag en volgt het netjes wat een land dicteert wat betreft pleziermiddelen of medicatie?

Hoe selecteer jij welke middelen wel of niet kunnen?
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')