Mee eens, daarom lijken mij sectortijden etc. veel belangrijker dan complete rondetijden en zelfs dan zegt het nog niks.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is.
2014; 2e (DSQ) en DNFquote:Op woensdag 1 maart 2017 12:25 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Ach, het werd hier gisteren ook al gezegd; Red Bull loopt ieder jaar gigantisch te sandbaggen tijdens de wintertests. Om er vervolgens in Melbourne 'ineens' te staan.
Gelet op de hoge topsnelheden lijkt de renault me nu al prima.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:29 schreef Anton91 het volgende:
En is het ook niet zo dat Renault een grote upgrade heeft gepland voor Spanje. Ze willen eerst zeker weten of deze motor betrouwbaar is.
Er vanuit gaande dat de betrouwbaarheid in de fabriek uitgebreid getest is, lijkt me dat die motor zeker mee kan komen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op de hoge topsnelheden lijkt de renault me nu al prima.
Ja dat dus, en niet de rondetijden in hun geheel. Ze zijn specifiek op bepaalde bochten aan het testen, of de cijfertjes die er in werkelijkheid uit rollen overeen komen met de sim data. Als dat het geval is klopt hun model en hebben ze ook veel meer aan de sim data.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is.
En de commentaren van vorig jaar? Zoiets als dit (Gary Anderson):quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:32 schreef Kyran het volgende:
1. S. Vettel Ferrari 01:22.852 142
2. C. Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 01:23.134 133
3. F. Massa Williams 01:23.644 129
4. S. Perez Force India F1 01:23.721 60
Testtijden van 4 maart vorig jaar ...
Het zegt dus NIKS.
Kan iemand zich herinneren of dat een beetje klopte?quote:I know the Mercedes has broken into the 1m19s bracket on super-softs, but watching at the fast Turn 9 right-hander the Ferrari doing 1m21s on mediums still looks the most impressive car to me. It just looks so stable and consistent.
Ze zullen van alles willen testen van bandenslijtage bij verschillende set ups. Maar ook hoe de remmen en het doen en ook het verbruik van de nieuwe motor.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de betrouwbaarheid in de fabriek uitgebreid getest is, lijkt me dat die motor zeker mee kan komen.
Al zegt topsnelheid niet alles, maar de acceleratie gaan we pas tijdens de kwalificatie zien in melbourne gok ik zo.
Als de teams niet sandbaggen ziet Ferrari er beter uit dan Mercedes omdat ze op hardere banden bijna net zo snel rijden als de Mercedes.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:32 schreef Floriz87 het volgende:
Ik denk dat gebaseerd op de info die we nu krijgen we gewoon weer een saaie Mercedes-hegemonie gaan krijgen dit jaar. En ja, dat is speculatie. Maar al die sandbag verhalen, ik geloof daar niet zo in. Wishfull thinking.
We hopen allemaal op keiharde competitie tussen Mercedes, Ferrari en RB, maar ik ben bang dat de praktijk anders wordt.
En waarschijnlijk word ik hierom afgezeken en kan je gebaseerd op wat je nu ziet nog niets zeggen. Dan baseer ik het wel op mijn glazen bol .
Lekker makkelijk verdienen aan die hypes. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je hebt nieuwe regels dus de kaarten worden opnieuw geschud. Mercedes heeft de beste motor, maar de verschillen zijn kleiner geworden en de verschillen zijn minder belangrijk geworden omdat de auto's meer snelheid meenemen uit de bocht. Zowel Mercedes als Ferrari zijn goed uit de winter gekomen, er is op zich geen reden om aan te nemen dat Mercedes per se nog wat voor zou hebben op Ferrari. Dan zit Hamilton in die Mercedes, die 3 keer WK is geworden in een stuk of 8 WK-waardige auto's, en Vettel in de Ferrari, die 4 keer WK is geworden in slechts 4 WK-waardige auto's. Dan zou je zeggen dat die ongeveer gelijk genoteerd staan, maar Hamilton staat 1:1.8 en Vettel 1:12. Wat voor malloot moet je zijn om 100 euro te riskeren om er 80 te winnen?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:49 schreef JJH het volgende:
Ik had het nog niet gehoord, maar Max dus achter Hamilton no2 favoriet voor het kampioenschap bij de bookmakers.
quote:12:55 Grosjean is struggling a little with the rear end of the Haas turning in to Turn 10. Perhaps someone should tell him he is braking about two car lengths later than everyone else? As Eddie Irvine used to say, he could brake later than the car could...
Gary Anderson
quote:
Done deal, kunnen het seizoen wel afsluiten.quote:The fastest driver on track is currently Ricciardo, lapping in the mid-1m21s bracket.
En de enige voorvleugel van vandaag naar de klote? Zo gaan Pa Strolls centen er snel doorheen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Stroll weer naast de baan
Bij het vallen van de vlag is Lance Stroll nog van de baan geschoven. De Williams staat in de grindbak. Het is lastig te zien waar precies, het lijkt op bocht 4.
Update geplaatst op 13:03:11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |