abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2017 @ 12:27:20 #101
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169217410
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is.
Mee eens, daarom lijken mij sectortijden etc. veel belangrijker dan complete rondetijden en zelfs dan zegt het nog niks.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:28:21 #102
194695 franklop
Fran knock
pi_169217431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:25 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Ach, het werd hier gisteren ook al gezegd; Red Bull loopt ieder jaar gigantisch te sandbaggen tijdens de wintertests. Om er vervolgens in Melbourne 'ineens' te staan. :)
2014; 2e (DSQ) en DNF
2015; 6e (+1 lap) en DNS
2016; 4e en DNS (arme Kvyat, 2 jaar op rij

Mwoa, wisselend hoor.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169217459
En is het ook niet zo dat Renault een grote upgrade heeft gepland voor Spanje. Ze willen eerst zeker weten of deze motor betrouwbaar is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 maart 2017 @ 12:30:33 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_169217473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:29 schreef Anton91 het volgende:
En is het ook niet zo dat Renault een grote upgrade heeft gepland voor Spanje. Ze willen eerst zeker weten of deze motor betrouwbaar is.
Gelet op de hoge topsnelheden lijkt de renault me nu al prima.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:32:30 #105
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_169217508
Het komt allemaal goed O+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_169217513
Ik denk dat gebaseerd op de info die we nu krijgen we gewoon weer een saaie Mercedes-hegemonie gaan krijgen dit jaar. En ja, dat is speculatie. Maar al die sandbag verhalen, ik geloof daar niet zo in. Wishfull thinking.

We hopen allemaal op keiharde competitie tussen Mercedes, Ferrari en RB, maar ik ben bang dat de praktijk anders wordt.

En waarschijnlijk word ik hierom afgezeken en kan je gebaseerd op wat je nu ziet nog niets zeggen. Dan baseer ik het wel op mijn glazen bol :P .
Woei!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2017 @ 12:32:45 #107
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169217514
1. S. Vettel Ferrari 01:22.852 142
2. C. Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 01:23.134 133
3. F. Massa Williams 01:23.644 129
4. S. Perez Force India F1 01:23.721 60

Testtijden van 4 maart vorig jaar ...

Het zegt dus NIKS.
pi_169217536
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gelet op de hoge topsnelheden lijkt de renault me nu al prima.
Er vanuit gaande dat de betrouwbaarheid in de fabriek uitgebreid getest is, lijkt me dat die motor zeker mee kan komen.
Al zegt topsnelheid niet alles, maar de acceleratie gaan we pas tijdens de kwalificatie zien in melbourne gok ik zo.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:35:07 #109
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169217542
Iemand trouwens een werkend filmpje gevonden van ted's notebook van gisteren ?
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2017 @ 12:35:11 #110
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169217543
en dit zijn de gecombineerde resultaten van alle dagen in Barcelona vorig jaar:

1. Kimi Raikkonen FIN Ferrari-Ferrari 363 laps 1m 22.765s (II)
2. Sebastian Vettel GER Ferrari-Ferrari 493 laps 1m 22.852s (II)
3. Nico Rosberg GER Mercedes-Mercedes 656 laps 1m 23.022s (II)
4. Nico Hulkenberg GER Force India-Mercedes 357 laps 1m 23.110s (I)
5. Carlos Sainz ESP Toro Rosso-Ferrari 514 laps 1m 23.134s (II)
6. Felipe Massa BRZ Williams-Mercedes 411 laps 1m 23.192s (II)
7. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes 442 laps 1m 23.261s (II)
8. Max Verstappen NED Toro Rosso-Ferrari 577 laps 1m 23.382s (II)
9. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-TAG-Heuer 456 laps 1m 23.525s (I)
10. Lewis Hamilton GBR Mercedes-Mercedes 673 laps 1m 23.622s (II)

edit: totale rondes van vorig jaar

Team lap counts

1. Mercedes 1329 laps
2. STR 1091
3. Ferrari 856
4. Williams 853
5. Sauber 832
6. Red Bull 814
7. Force India 814
8. Renault 782
9. McLaren 707
10. Manor 479
11. Haas 412
pi_169217568
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is.
Ja dat dus, en niet de rondetijden in hun geheel. Ze zijn specifiek op bepaalde bochten aan het testen, of de cijfertjes die er in werkelijkheid uit rollen overeen komen met de sim data. Als dat het geval is klopt hun model en hebben ze ook veel meer aan de sim data.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_169217569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:32 schreef Kyran het volgende:
1. S. Vettel Ferrari 01:22.852 142
2. C. Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 01:23.134 133
3. F. Massa Williams 01:23.644 129
4. S. Perez Force India F1 01:23.721 60

Testtijden van 4 maart vorig jaar ...

Het zegt dus NIKS.
En de commentaren van vorig jaar? Zoiets als dit (Gary Anderson):

quote:
I know the Mercedes has broken into the 1m19s bracket on super-softs, but watching at the fast Turn 9 right-hander the Ferrari doing 1m21s on mediums still looks the most impressive car to me. It just looks so stable and consistent.
Kan iemand zich herinneren of dat een beetje klopte?
Woei!
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:38:55 #113
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169217592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:34 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat de betrouwbaarheid in de fabriek uitgebreid getest is, lijkt me dat die motor zeker mee kan komen.
Al zegt topsnelheid niet alles, maar de acceleratie gaan we pas tijdens de kwalificatie zien in melbourne gok ik zo.
Ze zullen van alles willen testen van bandenslijtage bij verschillende set ups. Maar ook hoe de remmen en het doen en ook het verbruik van de nieuwe motor.
En als ze inderdaad telkens 1 sector snel gaan.
Maar laten we wel wezen de voorgaande jaren draaide het niet om t snelste rondje maar om wie als eerste over de streep gaat. Dus als je een halve seconde verliest maar een pitstop uit kan sparen zullen ze wel willen weten waar die punten liggen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169217803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:32 schreef Floriz87 het volgende:
Ik denk dat gebaseerd op de info die we nu krijgen we gewoon weer een saaie Mercedes-hegemonie gaan krijgen dit jaar. En ja, dat is speculatie. Maar al die sandbag verhalen, ik geloof daar niet zo in. Wishfull thinking.

We hopen allemaal op keiharde competitie tussen Mercedes, Ferrari en RB, maar ik ben bang dat de praktijk anders wordt.

En waarschijnlijk word ik hierom afgezeken en kan je gebaseerd op wat je nu ziet nog niets zeggen. Dan baseer ik het wel op mijn glazen bol :P .
Als de teams niet sandbaggen ziet Ferrari er beter uit dan Mercedes omdat ze op hardere banden bijna net zo snel rijden als de Mercedes.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2017 @ 12:51:36 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169217857
Ik weet ook niet of het echt sandbagging genoemd kan worden. Het is niet alsof ze door niet voluit te gaan dingen willen achterhouden. Het is meer dat ze niet voluit willen/hoeven te gaan want dat levert niks op.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:54:19 #116
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169217906
Het lijkt me handig om de gehele dag te testen met 1 motor instelling en kan me voorstellen dat ze nu op 90 of 95% zitten en niet op 100.
pi_169217932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:49 schreef JJH het volgende:

Ik had het nog niet gehoord, maar Max dus achter Hamilton no2 favoriet voor het kampioenschap bij de bookmakers.
Lekker makkelijk verdienen aan die hypes. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je hebt nieuwe regels dus de kaarten worden opnieuw geschud. Mercedes heeft de beste motor, maar de verschillen zijn kleiner geworden en de verschillen zijn minder belangrijk geworden omdat de auto's meer snelheid meenemen uit de bocht. Zowel Mercedes als Ferrari zijn goed uit de winter gekomen, er is op zich geen reden om aan te nemen dat Mercedes per se nog wat voor zou hebben op Ferrari. Dan zit Hamilton in die Mercedes, die 3 keer WK is geworden in een stuk of 8 WK-waardige auto's, en Vettel in de Ferrari, die 4 keer WK is geworden in slechts 4 WK-waardige auto's. Dan zou je zeggen dat die ongeveer gelijk genoteerd staan, maar Hamilton staat 1:1.8 en Vettel 1:12. Wat voor malloot moet je zijn om 100 euro te riskeren om er 80 te winnen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169217937
Ik denk eerder dat die 2 heren met commentaar een redelijk kale auto zien tov de rest van het veld en dan meteen in een stuip schieten als er niet de snelste ronde naar buiten komt.

RB doet er goed aan om gewoon schoon te beginnen. De rest is al verder ontwikkeld en daar kan waarschijnlijk minder winst gehaald worden met een extra vleugeltje of randje hier of daar tov de RB.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169218014
quote:
12:55 Grosjean is struggling a little with the rear end of the Haas turning in to Turn 10. Perhaps someone should tell him he is braking about two car lengths later than everyone else? As Eddie Irvine used to say, he could brake later than the car could...
Gary Anderson
:)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:01:58 #120
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_169218034
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

:)
_O-
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:02:05 #121
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169218038
Another break in the brake?
pi_169218053
quote:
The fastest driver on track is currently Ricciardo, lapping in the mid-1m21s bracket.
Done deal, kunnen het seizoen wel afsluiten.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:04:22 #123
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_169218081
Stroll weer naast de baan

Bij het vallen van de vlag is Lance Stroll nog van de baan geschoven. De Williams staat in de grindbak. Het is lastig te zien waar precies, het lijkt op bocht 4.
Update geplaatst op 13:03:11
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:06:55 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169218126
die gaat er nog veel afkegelen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 maart 2017 @ 13:07:30 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_169218132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Stroll weer naast de baan

Bij het vallen van de vlag is Lance Stroll nog van de baan geschoven. De Williams staat in de grindbak. Het is lastig te zien waar precies, het lijkt op bocht 4.
Update geplaatst op 13:03:11
En de enige voorvleugel van vandaag naar de klote? Zo gaan Pa Strolls centen er snel doorheen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')