abonnement Unibet Coolblue
pi_169218502
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
ik maak vanavond even een verhaaltje voor je zodat je het zelf kan doen :)
Thnx ^O^
pi_169226683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
ik maak vanavond even een verhaaltje voor je zodat je het zelf kan doen :)
Ik lees trouwens in de reviews op de volgende site dat deze radio sws 2 plus aansluitingen moet hebben om te kunnen werken in oudere auto's. Weet niet of het van belang is om te melden maar ik kwam het zojuist tegen, vandaar.



[ Bericht 17% gewijzigd door Garfield1985 op 01-03-2017 21:07:50 ]
  donderdag 2 maart 2017 @ 23:24:44 #28
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169255013
Beste is een afspraak te maken bij een Peugeot (sub)dealer, met het verzoek of hun de losse kabels willen controleren en daar weer iso stekkers van willen maken.

Voor je het weet krijg je rare problemen met je auto vanwege aanranding van je com 2000 systeem (auto computer systeem).
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:52:00 #29
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169261104
Nee man.. stealer :')

Sorry ik plaats vanavond even een verhaaltje.
Druk druk
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:23:28 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169261664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 23:24 schreef Zelus het volgende:
Beste is een afspraak te maken bij een Peugeot (sub)dealer, met het verzoek of hun de losse kabels willen controleren en daar weer iso stekkers van willen maken.

Voor je het weet krijg je rare problemen met je auto vanwege aanranding van je com 2000 systeem (auto computer systeem).
Dealers doen niet aan 'maken', die vervangen dan dat stukkie kabelboom, dan ben je niet blij.
Beter gewoon even goed uitmeten wat wat is, opschrijven, kladje maken van hoe het moet komen, accu losgooien en even alles weer netjes solderen en krimpkousen. Soms mag je daarna alsnog naar de garage om je plofzak lampje effe uit te laten gooien, maar dat is beter als de computer vervangen omdat je aan je bedrading zat te solderen met de spanning erop.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:29:01 #31
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169261743
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dealers doen niet aan 'maken', die vervangen dan dat stukkie kabelboom, dan ben je niet blij.
Beter gewoon even goed uitmeten wat wat is, opschrijven, kladje maken van hoe het moet komen, accu losgooien en even alles weer netjes solderen en krimpkousen. Soms mag je daarna alsnog naar de garage om je plofzak lampje effe uit te laten gooien, maar dat is beter als de computer vervangen omdat je aan je bedrading zat te solderen met de spanning erop.
Dat kan ook nog, als je handig bent.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:49:36 #32
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169262035
Tis heel simpel. Ben je bekend met het gebruik van een multimeter ?
Zo niet dan kan ik het nog wat uitgebreider vertellen als je wil.

Maar samenvattend :

Pak je multimeter en ga meten wat de : -, + en geschakelde + is aan de auto kant.
Schrijf dit op.

Nu heb je in principe alle informatie al die je nodig hebt.
De VASTE + sluit je aan op de gele draad van de autoradio
De Geschakelde + sluit je aan op de rode draad van autoradio
De - sluit je aan op de zwarte draad van de autoradio.

Die blauwe draad die aan je autoradio stekker zit is voor een elektrische antenne, maar die heb je niet waarschijnlijk.

Mocht je nou geen geschakelde plus hebben kan je die vaak van je sigaretten aansteker vandaan halen. of je moet geel EN rood aan de + hangen maar dan moet je niet vergeten elke keer je radio uit te zetten want je contactslot zal deze niet schakelen dan

Speaker aansluitingen zat nog wel een stekker aan he ?
pi_169269572
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tis heel simpel. Ben je bekend met het gebruik van een multimeter ?
Zo niet dan kan ik het nog wat uitgebreider vertellen als je wil.

Maar samenvattend :

Pak je multimeter en ga meten wat de : -, + en geschakelde + is aan de auto kant.
Schrijf dit op.

Nu heb je in principe alle informatie al die je nodig hebt.
De VASTE + sluit je aan op de gele draad van de autoradio
De Geschakelde + sluit je aan op de rode draad van autoradio
De - sluit je aan op de zwarte draad van de autoradio.

Die blauwe draad die aan je autoradio stekker zit is voor een elektrische antenne, maar die heb je niet waarschijnlijk.

Mocht je nou geen geschakelde plus hebben kan je die vaak van je sigaretten aansteker vandaan halen. of je moet geel EN rood aan de + hangen maar dan moet je niet vergeten elke keer je radio uit te zetten want je contactslot zal deze niet schakelen dan

Speaker aansluitingen zat nog wel een stekker aan he ?
Als je me wat de uitleg van de multimeter betreft nog het eea. kunt noteren zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik heb er een klein beetje ervaring mee maar dit is zeer gering en heb liever dat ik het meteen GOED doe ipv, dat ik dénk het goed te doen en alsnog iets verkeerd doe en wellicht schade berokken aan radio of auto(onderdelen).

Zoals gezegd heeft deze radio sws een dubbele + nodig om te functioneren dus ik weet niet of dat het allemaal nóg ingewikkelder maakt of dat het met die vaste plus en de geschakelde voldoende is?

Op zich zou het nog niet zo'n ramp zijn als het contactslot die niet schakelt want dat gebeurt nu ook al niet namelijk _O- .

Verder, je geeft aan dat de sigarettenaansteker een geschakelde plus is maar deze blijft dus nú ook continu voeding krijgen, dus óók zodra er geen sleutel in het contact zit. Ik weet niet of dat zo hoort maar ik heb zoiets nog nooit eerder gezien en de mensen die ik er in de omgeving over sprak keken me ook verbaasd aan.

Hoe dit het trouwens met dat paarse doorgeknipte draadje, waar is dat nu concreet voor?

Elektrische antenne heb ik idd niet nee .
Speaker aansluitingen is gelukkig niet aan gerommeld :) .

[ Bericht 1% gewijzigd door Garfield1985 op 03-03-2017 19:55:10 ]
pi_169278689
Niet precies dezelfde auto maar een 306 hier:
Sigarettenaansteker geeft altijd stroom, sleutels er in of niet.
Dus óf we hebben allebei een buitenbeentje óf het is gewoon Peugeot eigen.
Voor de continue + zou je die dus kunnen gebruiken en moet je alleen nog op zoek naar de geschakelde +
Tenzij je er elke keer aan denkt je radio uit te zetten, dan kunnen ze prima allebei constant aan de stroom.
pi_169278960
Pak die multimeter en begin gewoon met meten, zolang hij op V staat en je niet per ongeluk met jr pennetje twee draden verbind (kortsluiting maakt) gaat het goed.
.
pi_169279584
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 07:58 schreef Fer het volgende:
Pak die multimeter en begin gewoon met meten, zolang hij op V staat en je niet per ongeluk met jr pennetje twee draden verbind (kortsluiting maakt) gaat het goed.
Ja ok snap ik maar - gaat in dit geval op het chassis van de auto neem ik aan?

En met de geschakelde + wordt bedoeld dat die alleen spanning geeft als de sleutel op contact staat?
  zaterdag 4 maart 2017 @ 10:17:39 #37
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169279737
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 09:55 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ja ok snap ik maar - gaat in dit geval op het chassis van de auto neem ik aan?

En met de geschakelde + wordt bedoeld dat die alleen spanning geeft als de sleutel op contact staat?
Klopt.

Je doet de zwarte pen van je meter op een massa oftewel -, chassis is prima ja.

Ik pak meestal de de sigg aansteker, de - is die ronde buitenkant zegmaar.

En dan ga je gewoon meten met de rode pen wat die draden doen die uit je auto komen. En de geschakelde plus is idd als je sleutel er in zit en gedraaid is.
pi_169280231
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:17 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Klopt.

Je doet de zwarte pen van je meter op een massa oftewel -, chassis is prima ja.

Ik pak meestal de de sigg aansteker, de - is die ronde buitenkant zegmaar.

En dan ga je gewoon meten met de rode pen wat die draden doen die uit je auto komen. En de geschakelde plus is idd als je sleutel er in zit en gedraaid is.
Ok helder.

Maar hoe kom ik erachter welke van de overige drie draden de "min" draad is?
Ik heb zoals je op de foto's kunt zien geen namelijk zwarte draad, enkel bruin, grijs, paars en uiteraard rood en geel?
  zaterdag 4 maart 2017 @ 11:20:43 #39
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169280361
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:09 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ok helder.

Maar hoe kom ik erachter welke van de overige drie draden de "min" draad is?
Ik heb zoals je op de foto's kunt zien geen namelijk zwarte draad, enkel bruin, grijs, paars en uiteraard rood en geel?
Wanneer je weet wat de plus is houd je daar je rode meet pen op.

Dan ga je met de zwarte pen de - zoeken.
Zodra je meter dus +- 12v aangeeft weet je dat je dat dat de - is :)
  zaterdag 4 maart 2017 @ 13:06:43 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169281829
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:20 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Wanneer je weet wat de plus is houd je daar je rode meet pen op.

Dan ga je met de zwarte pen de - zoeken.
Zodra je meter dus +- 12v aangeeft weet je dat je dat dat de - is :)
min zoeken met een plus op je meter; srsly?

Denk dat je beter connection kunt meten, of je moet aandelen bij de zekeringenboer hebben..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 4 maart 2017 @ 13:33:15 #41
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169282241
Kan ook maar bovenstaande manier werkt prima. En nee er gaan geen zekeringen uit.

Een volt meter is niet voor niets hoog-ohmig.
pi_169282282
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

min zoeken met een plus op je meter; srsly?

Denk dat je beter connection kunt meten, of je moet aandelen bij de zekeringenboer hebben..
En dat betekent en gaat precies hoe in zijn werk :?

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kan ook maar bovenstaande manier werkt prima. En nee er gaan geen zekeringen uit.

Een volt meter is niet voor niets hoog-ohmig.
Ok gwn hetzelfde voltage maar dan gwn de omgedraaide waarde dus als ik het goed begrijp?

De meter geeft dan "-12v" aan?
  zaterdag 4 maart 2017 @ 13:38:16 #43
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169282339
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:35 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En dat betekent en gaat precies hoe in zijn werk :?
Meter in de ohmstand zetten, de ene pen doe je op de massa van de sigg aansteker bijvoorbeeld.

En met de andere pen ga je aan de draden meten tot je meter bij een draad 0 ohm aangeeft. Die draad is dan de - voor je radio.

Ook een prima manier, maar op deze manier moet je wel de plus van je accu los koppelen.
pi_169282595
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:38 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Meter in de ohmstand zetten, de ene pen doe je op de massa van de sigg aansteker bijvoorbeeld.

En met de andere pen ga je aan de draden meten tot je meter bij een draad 0 ohm aangeeft. Die draad is dan de - voor je radio.

Ook een prima manier, maar op deze manier moet je wel de plus van je accu los koppelen.
Ik kwam er enkele dagen geleden toevallig achter dat je die bij 206'jes super gemakkelijk kunt losmaken. Is een soort klemmetje die je omhoog kunt wippen, geen gedoe met een ringsleutel en stroom aan je fikken dus :) . Alleen moet ik de klok en datum dan naderhand ff opnieuw instellen dan.

Iedereen super bedankt voor de tips en adviezen. Ik heb voldoende zelfvertrouwen om het zelf aan te durven nu. Ik zal er vandaag denk ik niet meer aan toe komen maar morgen ga ik me hier volledig op richten. Ik zal het resultaat hier posten.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:08:00 #45
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169282907
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:52 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik kwam er enkele dagen geleden toevallig achter dat je die bij 206'jes super gemakkelijk kunt losmaken. Is een soort klemmetje die je omhoog kunt wippen, geen gedoe met een ringsleutel en stroom aan je fikken dus :) . Alleen moet ik de klok en datum dan naderhand ff opnieuw instellen dan.

Iedereen super bedankt voor de tips en adviezen. Ik heb voldoende zelfvertrouwen om het zelf aan te durven nu. Ik zal er vandaag denk ik niet meer aan toe komen maar morgen ga ik me hier volledig op richten. Ik zal het resultaat hier posten.
Tis maar 12v, kan je gewoon aanraken hoor ;)

Good luck! Als je nog vragen hebt gewoon hier vragen ^O^
pi_169286902
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:08 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Tis maar 12v, kan je gewoon aanraken hoor ;)

Good luck! Als je nog vragen hebt gewoon hier vragen ^O^
Mja nog één dingetje:

Op welke Ohm stand moet ik de multimeter zetten?

Ik heb er namelijk 5:
20M, 2M, 200k, 20k, >+ 2k, of o)))200?
Waarbij die laatste waarschijnlijk een piepje afgeeft als ik me niet vergis.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 17:53:34 #47
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169286966
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:50 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Mja nog één dingetje:

Op welke Ohm stand moet ik de multimeter zetten?

Ik heb er namelijk 5:
20M, 2M, 200k, 20k, >+ 2k, of o)))200?
Waarbij die laatste waarschijnlijk een piepje afgeeft als ik me niet vergis.
Ja die laatste stand van 200 is prima ^O^
pi_169287077
Ik zou hem op =V zetten
.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:00:05 #49
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169287084
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:59 schreef Fer het volgende:
Ik zou hem op =V zetten
Ik zou TS niet verwarren }:|
pi_169287533
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:53 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ja die laatste stand van 200 is prima ^O^
Ok, heb hem toch zojuist nog even door kunnen meten. Het volgende:

Geel is in deze auto dus overduidelijk de -. Ik kreeg als enige van alle polen hier reactie op in Ohmstand.


Rood is duidelijk de plus en kreeg hier ruim 12v op de meter.

Maar dan het vreemde:

Maar vervolgens krijg ik van zowel grijs als bruin allebei iets meer als 11v met de auto van het contact af. Zet ik deze op contact dan krijg ik van grijs 0.91v en van bruin 4.48v :?

[ Bericht 1% gewijzigd door Garfield1985 op 04-03-2017 18:40:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')