abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169360990
registreer om deze reclame te verbergen
Misschien denkt ze dat jij een nieuw kind krijgt em dat zij dan "alleen achter blijft".
Arm ding. Het leven is soms moeilijk te begrijpen als peuter.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:47:58 #152
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_169361136
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Misschien denkt ze dat jij een nieuw kind krijgt em dat zij dan "alleen achter blijft".
Arm ding. Het leven is soms moeilijk te begrijpen als peuter.
Ik denk dit idd... Saar heeft ook een poosje herhaal " jij mijn mama he, niet van *vulmaarin* en door eindeloos te herhalen dat ik haar mama ben en altijd zal blijven is het geloof ik nu goed.

er kan zoveel in die koppies omgaan, Soms denk ik wel eens teveel.
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
pi_169361411
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:23 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb een mirena, maar het idee dat hij niet goed is voor mijn gemoed, qua hormonn. Gezien HA zegt dat dat niet kan, zal ik het pas weten als hij er uit gaat maar daarom dacht ik dus aan een koper.
ik heb zowel een koper als mirena gehad, en met de mirena had ik alleen maar last. Tot twee weken lang last van bloedverlies, een week lang een bloeddorstig hormonster zijn, en een week lang last van fysieke pms klachten (rugpijn etc). Ik was z opgelucht dat ik dat ding kwijt was ... zit nu te wachten op een oproep voor een sterilisatie.
Ik heb er n en ik ben er trots op...
One Day
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."
My 5 minutes of fame
pi_169361442
Ja, ze pikt natuurlijk her en der wel van alles mee, ook op het kdv van andere kinderen, en dat gaat dan weer een eigen leven leiden in haar hoofd. Maar een terugkerend thema van de laatste tijd lijkt wel te zijn: afscheid nemen, weggaan, dood (daar heeft ze het ook regelmatig over). En verder bedacht ik me dat ze vandaag afscheid heeft genomen van een kdv leidster die met pensioen gaat en vorige maand heeft ze gedag gezegd tegen een buurmeisje dat met haar ouders drie maanden lang is gaan rondreizen in Australi. Dat zijn best ingewikkelde dingen om te snappen, plus de verandering die er bij ons thuis zit aan te komen, opa die in het ziekenhuis ligt en ziek is, etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169362028
GotC, hoera wat fijn!

Franny, wat onwijs sneu ;(. Er gaat inderdaad zo veel om in die koppies. Gelukkig wilde ze toch geen andere mama! :*.

Wij hebben nu een zieke peuter. Koorts en zielig. Ik ben zo klaar met de winter en alle virussen!
Venus in pocketformaat
loveli
pi_169366171
Vraagje: hoeveel eten jullie 3 4 jarigen als ontbijt en lunch?
En in hoeverre beperken jullie je kinderen op hoeveel ze eten? Begrens je wel of niet?

Aiden is wat flink aan het worden maar eet dan ook behoorlijk. Vooral zn benen en buik groeien :') Hij is zo'n 110 cm en weegt 22,7.
Een week of 5 gleden was hij 21,5. Dus dat is best aangekomen in die paar weken.
Aiden is altijd wel sterk gebouwd geweest maar we willen toch alert zijn dat zijn gewicht goed blijft.
Hij eet gemiddeld 3 boterhammen als ontbijt, lunch 4 en 's avonds wel een kleine portie.
Qua drinken vooral melk en water of eens thee zonder suiker.
Hij eet graag kaas of worst op zn brood dus ook daar geen zoete dingen de hele dag.

Toevallig volgende week een afspraak bij het consultatiebureau voor zn prikken dus ook daar zal ik het wel aankaarten.
pi_169367327
3 boterhammen als ontbijt! Ik mag blij zijn als ik er eentje naar binnen kan schuiven :')
pi_169367502
mijn kleuter (4) van 1.08 eet meestal of pap of 2 boterhammen s ochtends, dan 1 appel of een kiwi en s middags weer 2 boterhammen. als ik er 3 meegeef naar school komt er meestal een halve terug.. verder nog een bordje avondeten en toetje. Ik beperk alleen snoep en koek (maar ze krijgt elke dag wel iets), verder mag ze zoveel eten als ze wil..
als er iets te snoepen valt staat ze vooraan, ze houdt erg van koekjes. Kan ook verlekkerd bij het ontbijt hopen dat er iemand jarig is en zal trakteren.. ze was altijd wat stevig, maar nu ineens niet meer na een groeispurtje..
Zou A niet vlak voor n groeispurt zitten?
pi_169367597
oh en de peuter van 2,5 eet een klein bordje pap, een partje appel, een (of een halve) boterham en n minibordje avondeten, een paar happen toetje. dan nog n half koekje oid..
hem beperk ik zeker niet, hij mag altijd meer, maar vind eten oninteressant (koek is dus ook maar heel even leuk).
Hij is nu 92 cm en ik weet niet hoe zwaar, maar hij zat altijd op ondergewicht en zo te zien en voelen is dat nog zo..
(vergeet bijna zn slokje bv bij opstaan en naar bed brengen)
pi_169367613
oh en peuter drinkt vaak sinaasappelsap en kleuter dixap en verder meestal water..
pi_169367758
Peuter (3) eet in de ochtend 1 sneetje en in de middag 2 gaat niet altijd op. Avondeten gaat matig/redelijk

Kleuter 5 krijgt in de ochtend 2 sneen of melk met chocopops. In de middag ook twee sneen. Soms drie. Maar ik beperk hem daar wel wat in. Als ik hem laat doen blijft hij door eten. Hij is eigenlijk altijd wel stevig geweest. Sinds twee jaar is het bolle er wel af (zit iets boven gemiddeld qua gewicht maar wel in het groene).
Maar misschien moet ik hem iets minder beperken daar in. Avondeten gaat sinds kort echt goed eigenlijk (owee fokwet als dat vanavond niet meer is ;))

Qua zoet of hartig mogen ze zelf kiezen, wisselt sterk af (ooit drie dagen alleen maar zoet, maar dan schakelen ze vanzelf ook weer over op hartig voor een poos, dus dat zit wel goed qua evenwicht) verder nog een of twee keer per dag fruit en een koekje. Snoepje soms, maar dat vergeet ik vaak eigenlijk.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:43:08 #162
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169367884
Venco, ik denk dat het niet zoveel zegt hoeveel andere kindjes eten.

Nora is altijd een goede eter geweest en eet minstens 2 keer zoveel als haar vriendinnetje en toch zitten ze kwa lengte en gewicht nagenoeg gelijk.

Ik merk hier heel sterk dat ze voor een groeispurtje altijd wat voller wordt en ook bijna de hele dag honger lijkt te hebben.
Ik beperk niet in 'gewoon' eten, maar wel in koek en snoep. Als ze echt blijft vragen om eten bied ik zoveel mogelijk gezonde dingen aan; tomaatjes, komkommer, extra stuk fruit. Maar ze eet dan vaak ook een extra cracotte, rijstewafel of boterham en ik vraag me regelmatig af waar ze dat in hemelsnaam allemaal laat :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169367942
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:30 schreef vencodark het volgende:
En in hoeverre beperken jullie je kinderen op hoeveel ze eten? Begrens je wel of niet?

Aiden is wat flink aan het worden maar eet dan ook behoorlijk. Vooral zn benen en buik groeien :') Hij is zo'n 110 cm en weegt 22,7.
Een week of 5 gleden was hij 21,5. Dus dat is best aangekomen in die paar weken.
Aiden is altijd wel sterk gebouwd geweest maar we willen toch alert zijn dat zijn gewicht goed blijft.
Hij eet gemiddeld 3 boterhammen als ontbijt, lunch 4 en 's avonds wel een kleine portie.
Hij eet graag kaas of worst op zn brood dus ook daar geen zoete dingen de hele dag.

Toevallig volgende week een afspraak bij het consultatiebureau voor zn prikken dus ook daar zal ik het wel aankaarten.
mijn achtjarige weegt krap aan 20 kg :') magere spillebeen. Hij eet prima, maar zwaarder wordt hij niet :o
Ik heb er n en ik ben er trots op...
One Day
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."
My 5 minutes of fame
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:59:05 #164
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_169370317
Mijn 3,5 jarige eet s'morgens een stukje cracker (als we geluk hebben) een beetje sap voor haar medicijn en een beker melk. Als lunch een boterham of 2 crackers gaat zeker niet altijd op. Tussendoor fruit/koekje of soms chips. Avondeten rond de 250 gram bij elkaar gaat vaak niet op. Of het moet cronie ;) zijn dan wel. Soms een toetje waar ze een paar lepels van eet. En nog een beker melk voor het slapen. Ze drinkt water of siroop of aangelengd sap.
pi_169370592
Mijn net vier jarige peuter eet 's ochtends 3/4 boterhammen (grote korst eraf), als lunch 2/3 boterhammen en een klein schepje avondeten.
Verder tussendoor meestal 2x fruit en soms nog een cracker/koekje/snoepje..

En hij is 107 cm en weegt 13,8 :')

Mijn 2 jarige peuter eet ongeveer hetzelfde, alleen 's avonds wat meer en is 89 cm en 11,7 kg ;)
pi_169370830
Jan van 4 eet smorgens 2/3 boterhammen, tussendoor appel en/of klein koekje ligt aan de maat appel, smidddags 2/3/4 broodjes, tussendoor fruit/klein koekje/snoepje/chippies ligt er aan waar hij is, wanneer het is etc chippies bijvoorbeeld alleen in het weekend. Avondeten is hij een draak eet slecht zijn muizenhapjes, meestal wel vlees/vis/gebakken aardappeltjes/macaroni en weigert groente. Eet alleen heel goed bij pizza _O- weegt 20 kg en ik gok iets van 116 zit met lengte en gewicht op de +1 lijn

Zijn broertje doet qua eten niet onder voor zijn broer! Miept niet met broodkorsten, eet goed groente brood wisselt tussen de 2 tot 4 boterhammen per keer meestal 2. Tussendoortjes zelfde als Jan
Weegt 14 kg lengte denk 105 cm ongeveer.
Ze drinken hier Optimel of karnemelk, ranja en water.

Ik begrens wel in eten qua tussendoortje maar niet met brood als het op de brood tijdstippen is dus niet extra tussendoor.
Als ze om extra brood vragen hebben ze dat meestal nodig anders laten ze het wel bij 2.
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:06:53 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169371523
J eet 's ochtends een boterham + cracker, of pap, of yoghurt met fruit, tussendoor op school 1 stuk fruit, 's middags 2 boterhammen + een liga/ blokje kaas/fruit (wat ik die dag in de broodtrommel stop dus ;)). Na school een snoepje of koekje, en heel weinig avondeten (minimaal 4 happen, want 4 jaar, vaak blijft het daar ook bij). Wel een toetje (kwark of joghurt). Nu ongeveer 1.05m en 14,5kg denk ik?
pi_169371621
Ah wat sneu Franny en inderdaad lastig, handig dat je je vriend erbij riep.

Wat betreft eten en drinken eet ons jochie van net 3 jaar:
- ontbijt 2 a 3 crackers met zoet beleg en 1,5 beker melk
- Fruit, appel, banaan, kiwi, net wat we in huis hebben en waar hij zin in heeft met water
- Lunch 2 soms 3 boterhammen, 1 met hartig, 1 met zoet en melk maar die melk wordt steeds minder en gaat naar thee toe
- Na zijn middagslaapje diksap en iets van een koekje, rozijntjes of ontbijtkoek. In het weekend mag ie ook chocolade kiezen.
- Avondeten varieert van 1 hap naar een bord leeg en daarna altijd een toetje wat yoghurt met wat diksap is.

Tussendoor eet ie tomaatjes en paprika en soms soepstengels. Hij drinkt de hele dag door water. Hij eet een stuk gezonder dat zijn mama's :@

We begrenzen hem niet, maar geven hem wel beperkt keuze in wat ie mag. Dus 1 keer per dag diksap en alleen in het weekend chocolade. In het weekend eten we ook wel eens croissantjes, een eitje etc. Op verjaardagen doen we niet moeilijk en op speciale dagen ook niet. Het leven is een feestje *O* :D
pi_169406386
Venco, lijkt me een heel normaal en gezond eetpatroon. Begrenzen doe ik alleen bij zoete drankjes en sapjes en snoep, koekjes en dergelijke. Bij de gewone maaltijden mag een kind volgens mij gewoon zoveel eten als hij/zij nodig heeft. Dat is in ieder geval wel mijn uitgangspunt, ongeacht hoe zwaar of licht mijn kind is.

Grappig dat je af en toe ineens weer een soort sprongetje kunt opmerken. I heeft nu in een paar dagen tijd ineens nieuwe ontwikkelingen doorgemaakt. Ze was altijd een beetje bangig en had hoogtevrees maar ze klautert in de speeltuin ineens overal op en durft alleen van de hoogste glijbaan. Ze durfde nooit onder de douche, ging altijd in bad maar de laatste avonden wil ze perse onder de douche en heeft dan de grootste lol. Ook tekende ze gisteren een heel poppetje, met hoofd, ogen, lijf en benen. En mijn vriend en ik moesten dit weekend in de auto zo lachen. I maakt vaak een rommeltje van tellen. Slaat het getal drie altijd over. Raakt snel in de war en tot en met 10 was al een hele kunst. Maar nu zei ze in de auto: mama, ik ga de bomen tellen. En telde ze drie keer achter elkaar heel keurig van 1 tot 15. Huh? 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169406773
Goede update Franny :D Ik blijf me ook verbazen over die sprongen. F is opeens heel gefascineerd over letters, oke, dan nemen we dat maar mee in de spelletjes en met boeken lezen :)

F blijft wat verwarrend over de baby. Hij houdt al tijden vol dat hij een zusje in zijn buik heeft en dat ik een baby in mijn buik heb. En baby is een jongen :+ Ik heb al vaak uitgelegd dat het toch echt een meisje is maar nu is zijn redenatie dat we 'als ze geboren is moeten kijken of ze dan een piemel heeft of niet' :D O+
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:55:01 #171
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_169407559
Empirisch bewijs, wetenschapper in de dop hoor. 😀
pi_169407634
:) F!

Hier is L ook ineens genteresseerd in letters.. dat wil zeggen, W leert op de kleuterschool wat letters en heeft daar ook wat aan L vertelt. Dus nu loopt L heel serieus naar een boek, wijst een willekeurige letter aan en zegt heel triomfantelijk: "Kijk, de W van L.asse!" _O-
pi_169407730
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:30 schreef vencodark het volgende:

Zit er niet een groeispurt aan te komen? Jan hangt al heel lang tussen de 21/22 kg en 1X in de zoveeltijd krijgt hij een boller gezicht en buik kort daarna vliegt hij de lucht weer in

Het beste kun je zijn gewicht in de groeicurve zetten en kijken of hij zijn lijn blijft volgen. Jan is een +1 kind vanaf geboorte qua gewicht, zit nu meestal net onder de +1 maar ook qua lengte een +1 kind
pi_169408487
Hier ook alleen begrenzen als het gaat om (door ons) ongewenst voedsel (of drinken). Dat gaat dan om suikers, kleurstoffen, maar ook tarwe (Oudste kan daar niet tegen). Hier is werkelijk geen dag hetzelfde qua eten, ze eten wat ze nodig hebben en de ene dag is dat meer dan de andere. Wel doe ik mijn best bij elk eetmoment (dus ook ontbijt en lunch) groente en fruit te integreren. Groente-omelet, salade on the side, quiche met groente, avocado op brood, etc. Dat maakt dat ze uiteindelijk echt meer groente binnenkrijgen dan wanneer ze dat alleen bij het avondeten eten :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')