abonnement Unibet Coolblue
pi_169198819


quote:
De Eper incestzaak is één van de omvangrijkste incestzaken in de Nederlandse geschiedenis.

In de eerste helft van 1990 deden twee zusters, Yolanda en Eveline van Baak uit het Gelderse Epe aangifte van seksueel misbruik, babymoord en illegale abortussen. Op dat moment waren ze 23 en 22 jaar oud. Onder meer de moeder, vader, broer en een aantal bekenden, waaronder een politieman, werden beschuldigd van jarenlange incest en perverse groepsseks met jonge kinderen. De zaak kende drie verschillende rechtszaken. Tot aan de Hoge Raad achtten rechters het seksueel misbruik bewezen. De ex-man van Yolanda werd vrijgesproken. Haar moeder kreeg in 1995 vier jaar van het Arnhemse gerechtshof.

De allereerste verklaringen van Yolanda betroffen ontucht met haar broer Adriaan. Tegen hem deed ze echter in het geheel geen aangifte, hij is ook niet veroordeeld.

Psycholoog en hoogleraar Willem Wagenaar uitte in de zaak als getuige-deskundige kritiek op slachtoffer Yolanda, omdat de feiten niet zouden kloppen. In zijn in 2009 verschenen boek De slapende rechter besteedt hij aandacht aan de zaak. Naar zijn zeggen was er sprake van gefantaseer door Yolanda en waren de grootste slachtoffers daarvan de broers Gerrit en Ronald van Z. uit het naburige Vaassen. Ze kregen korte gevangenisstraffen opgelegd, maar wel met tbs. Ze zijn nooit meer vrijgekomen. Wagenaar pleitte voor herziening van de zaak, maar vond geen gehoor.

Een van de destijds betrokken advocaten, Henk Ruis, schreef in 2008 in dagblad Trouw dat de ouders en andere betrokkenen jaren gevangenisstraf hebben uitgezeten "voor 'feiten' die gewoon helemaal niet gebeurd zijn".

Op 7 juli 2010 bepaalde de rechtbank in Zutphen dat de tbs van Ronald van Z. met twee jaar moest worden verlengd. Volgens het OM, dat om de verlenging had gevraagd, zouden er nog steeds grote risico's voor anderen bestaan als Van Z. vrij zou komen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eper_incestzaak
Ik kende destijds die mensen wel. En gisteren zag ik toevallig Yolanda bij Hart van Nederland. Blijkbaar zit ze in Duitsland met een dierenopvang.

http://www.hartvannederla(...)domper-dierenopvang/

quote:
Storm is zware domper voor dierenopvang
Maandag 22:43

Yolanda zit met haar handen in het haar na de storm van vorige week. Haar dierenopvang heeft enorme schade opgelopen.

De stal waar tientallen honden, paarden, schapen en katten verblijven is praktisch onbewoonbaar, maar Yolanda heeft geen andere mogelijke dan haar dieren daar toch onder te brengen.
Wat een teringzooitje heeft ze, en wat heeft ze veel leed meegemaakt in haar leven, of ze er nu bij gefantaseerd heeft of niet, als de helft al waar is is het al ranzig.
standaarddrinker
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 februari 2017 @ 18:17:03 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_169203078
Ken wel de clown in Oude Pekela nog.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169203546
Why dont u take a seat
pi_169210274
Dit was pure horror, vooral toen ze overal gingen graven op zoek naar babylijkes, als er iets was gevonden zou dat haar verhalen bevestigen.
standaarddrinker
pi_169210895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Dit was pure horror, vooral toen ze overal gingen graven op zoek naar babylijkes, als er iets was gevonden zou dat haar verhalen bevestigen.
Is dat een vergelijkbaar verhaal als destijds met die basisschool waar verkrachting en dergelijke plaats zou vinden in de kelder daar en daar bleek helemaal geen kelder te zijn? Zo een soort verhaal?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 28 februari 2017 @ 23:22:58 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169211007
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is dat een vergelijkbaar verhaal als destijds met die basisschool waar verkrachting en dergelijke plaats zou vinden in de kelder daar en daar bleek helemaal geen kelder te zijn? Zo een soort verhaal?
Waarschijnlijk wel. Bij mijn weten zijn er nooit babylijkjes gevonden. Hoewel men zegt dat je er niets van terug zou vinden als het nog een foetus was.
pi_169211896
Bolderkaraffaire was ook zoiets,
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_169213198
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Bij mijn weten zijn er nooit babylijkjes gevonden. Hoewel men zegt dat je er niets van terug zou vinden als het nog een foetus was.
Er is volgens mij niks teruggevonden, alles berustte op getuigenissen. Ik denk dat als je deze zaak nog eens goed zou belichten dat je ziet hoe gammel alles aan elkaar hangt en dat er waarschijnlijk mensen onschuldig vast hebben gezeten. Het is ook een beetje zwakzinnig volk, zoals de Avery's in Making a Murderer, gaan snel mee in suggesties van ondervragers en bekennen zaken.
standaarddrinker
pi_169213213
Ts dit als de tweede keer vandaag dat je post over pedofilie. Hoe komt dit? Je hebt toch niks strafbaars gedaan? :(
pi_169213214
Nee maar ik zag opeens Yolanda in Hart van Nederland en toen kwamen alle herinneringen weer boven snap je..
standaarddrinker
pi_169213222
Ik vind die in Oostenrijk interessanter.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:01:10 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169215001
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Bolderkaraffaire was ook zoiets,
Daardoor zijn er wijzigingen doorgevoerd, de anatomisch correcte poppen komen niet meer zo makkelijk op tafel en de Zaanse verhoormethode (en soortgelijk) is inmiddels verboden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:02:25 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169215016
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 02:49 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik vind die in Oostenrijk interessanter.
Welke?
pi_169215065
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welke?
Met dat ze onder de grond woonden. Het kon ook Zwitserland zijn.
pi_169224419
Fritzl bedoel je denk ik

standaarddrinker
  Redactie Frontpage woensdag 1 maart 2017 @ 20:21:41 #17
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169226039
De zaak van Ariel Castro deed me meer
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_169226257
Omdat die zwarte man die van McDonald's kwam zo leuk 911 belde, maar dat is allemaal nog vrij recent.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 maart 2017 @ 21:05:49 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169227741
bizarre zaak was dat gebeuren in Epe ja :{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169496504
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 02:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ts dit als de tweede keer vandaag dat je post over pedofilie. Hoe komt dit? Je hebt toch niks strafbaars gedaan? :(
Dit is al de tweede keer dat je een topic van de TS leest. :N Zeg, heb jij stiekem mensen in de kelder zitten? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')