abonnement Unibet Coolblue
pi_169317183
quote:
15s.gif Op zondag 5 maart 2017 21:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nou voor mij is het dat juist wel.

Perfecte prestaties leveren op het werk is nog nooit het probleem geweest.
Het verkopen van het feit dat ik dat kan dus wel.
Ik ben geen verkoper en weet niet hoe dat moet ik heb die gave gewoon niet.
Dan moet je van het idee af dat je jezelf moet verkopen?

Overtuigen of beschouwen doet het meestal ook wel? Logica, beetje emotie en geloofwaardigheid. Het doel is ook interessant genoeg zijn om in contact te komen. Voel je vrij om bescheiden te zijn. Maak het logisch. Je 'verdiend' die uitnodiging omdat... en hopelijk maakt de recruiter de conclusie wel dat je een geschikte kandidaat bent. Laat ze zelf denken.

Hopelijk helpt dit je. Echt, ik herken je gevoel. Heb het ook lang kut gevonden die motivatie brieven, maar je groeit er (met succes) overheen.
pi_169322876
Pff net verzonden ..

Het hele proces van solliciteren is voor mij zo demotiverend dat er echt geen spatje energie meer uit komt terwijl ik wel zeer graag wil werken.

Wat een ellende dat solliciteren niet omdat ik niet wil maar voornamelijk vanwege de manier waarop je moet slijmen om een baan te krijgen die je makkelijk kunt uitvoeren en veel beter dan het personeel wat er nu zit te slacken....

Maar ja ik kan niet goed overtuigen dat is mijn dilemma -O-
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169323301
quote:
15s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:49 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Pff net verzonden ..

Het hele proces van solliciteren is voor mij zo demotiverend dat er echt geen spatje energie meer uit komt terwijl ik wel zeer graag wil werken.

Wat een ellende dat solliciteren niet omdat ik niet wil maar voornamelijk vanwege de manier waarop je moet slijmen om een baan te krijgen die je makkelijk kunt uitvoeren en veel beter dan het personeel wat er nu zit te slacken....

Maar ja ik kan niet goed overtuigen dat is mijn dilemma -O-
Ik herken het deels wel. Ben ook totaal geen ster in mezelf verkopen. Op papier wel, maar gesprekken gaan dan weer niet lekker of denken ze: heeft híj die zelf brief geschreven? Antwoord is ja maar weet dat ik goed ben alleen mezelf aanprijzen dus niet.
pi_169323495
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik herken het deels wel. Ben ook totaal geen ster in mezelf verkopen. Op papier wel, maar gesprekken gaan dan weer niet lekker of denken ze: heeft híj die zelf brief geschreven? Antwoord is ja maar weet dat ik goed ben alleen mezelf aanprijzen dus niet.
Dat heb ik andersom als ik eenmaal uitgenodigd ben gaat het meestal wel echter kom ik zelden door de preselectie heen misschien vanwege mijn motivatiebrieven ik denk dat het niet aan mijn cv ligt die is ijzersterk! of misschien te sterk waardoor de hurende manager niet durft omdat ik meer management ervaring heb met grotere teams et cetera.. zucht...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 6 maart 2017 @ 01:40:14 #155
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169323994
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat heb ik andersom als ik eenmaal uitgenodigd ben gaat het meestal wel echter kom ik zelden door de preselectie heen misschien vanwege mijn motivatiebrieven ik denk dat het niet aan mijn cv ligt die is ijzersterk! of misschien te sterk waardoor de hurende manager niet durft omdat ik meer management ervaring heb met grotere teams et cetera.. zucht...
Sorrie dat ik het zeg, ben er zelf ook geen ster in, maar doe je wel aan punten en comma's in je sollicitatiebrief?
pi_169324638
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 01:40 schreef Zelus het volgende:

[..]

Sorrie dat ik het zeg, ben er zelf ook geen ster in, maar doe je wel aan punten en comma's in je sollicitatiebrief?
Ja ik type anders als op een forum ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:09:09 #157
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169325579
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik herken het deels wel. Ben ook totaal geen ster in mezelf verkopen. Op papier wel, maar gesprekken gaan dan weer niet lekker of denken ze: heeft híj die zelf brief geschreven? Antwoord is ja maar weet dat ik goed ben alleen mezelf aanprijzen dus niet.
Bij jou speelt er meer, waaronder een niet bestaand cv en niet realistische eisen/verwachtingen. Gesprekken is juist het makkelijkste wat er is, alleen om daar te komen is vaak vrijwel onmogelijk vanwege 400 sollicitanten op 1 functie. Overigens is het verder wel herkenbaar wat stokken en stenen schrijft, ik kom via mijn eigen bedrijf regelmatig juristen en advocaten tegen met jarenlange ervaring die er zeer weinig van bakken of soms zelfs gewoon ronduit een zaak verpest hebben. Dan denk ik, waarom krijg ik die kans niet?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 6 maart 2017 @ 10:12:16 #158
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169325624
Ik heb overigens die nieuwe baan geaccepteerd en zeg morgen mijn huidige baan op. De boete moet ik helaas zelf betalen, maar op de lange termijn is dit gewoon de beste beslissing.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 6 maart 2017 @ 10:17:21 #159
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169325703
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:12 schreef yats het volgende:
Ik heb overigens die nieuwe baan geaccepteerd en zeg morgen mijn huidige baan op. De boete moet ik helaas zelf betalen, maar op de lange termijn is dit gewoon de beste beslissing.
Het is een zware kluif, maar op de lange duur de beste keuze.

^O^
pi_169326274
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:09 schreef yats het volgende:

[..]

Bij jou speelt er meer, waaronder een niet bestaand cv en niet realistische eisen/verwachtingen. Gesprekken is juist het makkelijkste wat er is, alleen om daar te komen is vaak vrijwel onmogelijk vanwege 400 sollicitanten op 1 functie. Overigens is het verder wel herkenbaar wat stokken en stenen schrijft, ik kom via mijn eigen bedrijf regelmatig juristen en advocaten tegen met jarenlange ervaring die er zeer weinig van bakken of soms zelfs gewoon ronduit een zaak verpest hebben. Dan denk ik, waarom krijg ik die kans niet?
Ik ben ook te eerlijk vaak. Zelfs op de meest simpele baantjes als werken op een evenement, bediening of in de horeca krijg ik een afwijzing want... geen ervaring! Maar ik wil ook niet liegen en zeggen dat ik ervaring heb want het valt echt wel op dat je gewoon totaal niet met dienbladen kan lopen of amper een biertje weet te tappen. En de échte horeca in de stad kom je niet tussen want daar kiezen ze iemand voor uit het overaanbod van studenten die de helft minder verdienen.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:13:38 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169326477
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben ook te eerlijk vaak. Zelfs op de meest simpele baantjes als werken op een evenement, bediening of in de horeca krijg ik een afwijzing want... geen ervaring! Maar ik wil ook niet liegen en zeggen dat ik ervaring heb want het valt echt wel op dat je gewoon totaal niet met dienbladen kan lopen of amper een biertje weet te tappen. En de échte horeca in de stad kom je niet tussen want daar kiezen ze iemand voor uit het overaanbod van studenten die de helft minder verdienen.
Laten we eerlijk zijn, je bent ook niet echt een horecadier natuurlijk....
Als je dat wel was dan kreeg je namelijk wel zo een baantje in de horeca, ongeacht het feit dat je meer kost dan een 18-jarige.
Goed horecapersoneel is namelijk wel wat waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169330407
Afwijzing binnen, wel een duidelijke mail, onder andere:

quote:
Helaas ben je niet geselecteerd, wat niet direct wil zeggen dat jouw sollicitatie niet goed was.

De afwijzing kan verschillende oorzaken hebben, daarom hieronder een rijtje met criteria die we hebben gehanteerd tijdens de selectie.
- Sollicitanten moeten minimaal in het bezit zijn van een MBO(4)-diploma;

- Sollicitanten die een (veel) hoger opleidingsniveau hebben, hebben wij eveneens niet geselecteerd wegens mogelijke overkwalificatie;
Oftewel enkel MBO-ers kwamen in aanmerking...
Kijk ik naar de vacaturetekst: Je beschikt minimaal over een MBO(4)-diploma en beschikt over HBO werk- en denkniveau. Maar iedereen die hoger heeft wijzen ze af.

Wat willen ze nou? 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 06-03-2017 15:19:43 ]
pi_169330537
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben ook te eerlijk vaak. Zelfs op de meest simpele baantjes als werken op een evenement, bediening of in de horeca krijg ik een afwijzing want... geen ervaring! Maar ik wil ook niet liegen en zeggen dat ik ervaring heb want het valt echt wel op dat je gewoon totaal niet met dienbladen kan lopen of amper een biertje weet te tappen. En de échte horeca in de stad kom je niet tussen want daar kiezen ze iemand voor uit het overaanbod van studenten die de helft minder verdienen.
Vind het eigenlijk wel grappig dat je de horeca simpel noemt terwijl jij al moe wordt van de gedachte dat je vijf uur achter elkaar moet werken. Je hebt misschien het denkvermogen van een hbo'er. Maar je inzet en motivatie is gelijk aan dat van een vmbo-basis leerling.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:23:42 #164
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169330630
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Afwijzing binnen, wel een duidelijke mail, onder andere:

[..]

Oftewel enkel MBO-ers kwamen in aanmerking...
Kijk ik naar de vacaturetekst: Je beschikt minimaal over een MBO(4)-diploma en beschikt over HBO werk- en denkniveau. Maar iedereen die hoger heeft wijzen ze af.

Wat willen ze nou? 8)7
Wat waren de andere bullets? Iets zegt me dat dit niet het complete verhaal is.

Daarnaast riekt het naar een standaard afwijzing, dus is de kans groot dat je ook alleen maar leest wat je wilt lezen, en dit op de voor jou meest nadelige (of misschien wel voordelige, het is maar hoe je het bekijkt) manier.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169330844
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:23 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Wat waren de andere bullets? Iets zegt me dat dit niet het complete verhaal is.

Daarnaast riekt het naar een standaard afwijzing, dus is de kans groot dat je ook alleen maar leest wat je wilt lezen, en dit op de voor jou meest nadelige (of misschien wel voordelige, het is maar hoe je het bekijkt) manier.
Die stonden bovenaan. Daarna kwamen nog ervaring in eerdere banen/functies etc. Maar ze wijzen mij dus ook af omdat ik te hoog opgeleid ben terwijl ze dus iets anders zoeken. Haal het woordje minimaal dan weg uit je vacature. Ze geven aan dat de selectie dus op opleidingsniveau is gegaan.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:38:13 #166
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169330952
Nouja dat bedoel ik dus, het is nogal selectief. Je kunt uit een standaard reactie met mogelijke oorzaken niet per definitie concluderen welke de doorslag hebben gegeven. Ook al is het zo dat die op jou van toepassing zijn.

Misschien is het gebrek aan ervaring/voorgaande banen wel zwaarwegender.

(er staat ook "(veel)" voor "hoger opleidingsniveau"). Iemand die nét is afgestudeerd op het hbo is daar misschien niet eens een goed voorbeeld van. Wellicht iemand met een master, of een hbo-er met al de nodige werkervaring.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169341145
Het is demotiverend het hele solliciteren. Als ik solliciteer op een magazijnbaantje waarbij ervaring en vaardigheden niet noodzakelijk is. Maar alleen enthousiasme en de bereidheid tot werken wel een vereiste is en je krijgt dan weer per mail te lezen:

"Het spijt ons je te moeten teleurstellen en mededelen dat wij je niet meenemen in de verdere procedure. "

Dan weet ik het af en toe ook niet meer :{
pi_169352704
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:22 schreef Pixel91 het volgende:
Het is demotiverend het hele solliciteren. Als ik solliciteer op een magazijnbaantje waarbij ervaring en vaardigheden niet noodzakelijk is. Maar alleen enthousiasme en de bereidheid tot werken wel een vereiste is en je krijgt dan weer per mail te lezen:

"Het spijt ons je te moeten teleurstellen en mededelen dat wij je niet meenemen in de verdere procedure. "

Dan weet ik het af en toe ook niet meer :{
Je krijgt tenminste nog een afwijzing, vind het pas echt irritant als je gewoon helemaal niks hoort.

Of bedrijven met vacatures die al vervuld zijn :(
pi_169352732
Ik heb daarnet voor de garp eens twee sollicitaties gestuurd naar recruitment consultancy agencies die mensen zochten. Het is iets wat me ergens wel boeit en interessant lijkt (mits recruiten voor een geschikte sector die ik zelf interssant vind), en ik zou het tof vinden als ik geselecteerd zou worden voor een selectieproces/-gesprek. Eens kijken waar dat schip strandt! :)
Ja doei.
pi_169353036
Buiten dat het echt not done is om gewoon helemaal niets te laten horen, is het verkeerd schrijven van je (achter)naam ook te kansloos voor woorden. Ja hoi, ik heb een achternaam die Duits lijkt, maar gewoon Nederlands is. En toch zetten mensen een extra R tussen. Doe. Eens. Niet.

quote:
Helaas moet ik je meedelen dat je niet zult worden uitgenodigd voor een nadere kennismaking. Reden hiervoor is dat wij onvoldoende aansluiting zien tussen jouw profiel en onze wensen voor de nieuwe collega. Hierbij zien wij in jouw profiel voornamelijk de focus en ervaring op het gebied van grafisch ontwerp. Hoewel dit vanzelfsprekend een onderdeel vormt van de functie, ligt het zwaartepunt voor ons echt op web development. Op dit gebied missen wij bij jou toch bepaalde kennis en ervaring met de laatste technieken en ontwikkelingen. Vandaar dat wij op dit moment de voorkeur geven aan andere kandidaten.
Achja.. En doorrrrr.

Ik zit nog steeds in de selectie voor twee helpdesk functies. Maar ik word een beetje flauw van alle procedures daar. Bellen met het uitzendbureau, technische test maken, evaluatie ervan horen, op gesprek bij uitzendbureau, nog een test, selectiegesprek met opdrachtgever, daar in een groepssollicitatie opdraven, daar een talenkennis test doen, daar nog een technische test doen, een pitch houden. En dan nog geen duidelijkheid hebben. De tering.
pi_169353102
Voordeel van het op soortgelijke functies solliciteren is wel dat je gewoon je motivatiebrief kan copy+pasten
pi_169353128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:51 schreef Crientj het volgende:
Buiten dat het echt not done is om gewoon helemaal niets te laten horen, is het verkeerd schrijven van je (achter)naam ook te kansloos voor woorden. Ja hoi, ik heb een achternaam die Duits lijkt, maar gewoon Nederlands is. En toch zetten mensen een extra R tussen. Doe. Eens. Niet.

[..]

Achja.. En doorrrrr.

Ik zit nog steeds in de selectie voor twee helpdesk functies. Maar ik word een beetje flauw van alle procedures daar. Bellen met het uitzendbureau, technische test maken, evaluatie ervan horen, op gesprek bij uitzendbureau, nog een test, selectiegesprek met opdrachtgever, daar in een groepssollicitatie opdraven, daar een talenkennis test doen, daar nog een technische test doen, een pitch houden. En dan nog geen duidelijkheid hebben. De tering.
Op zich een respectabele afwijzing in je quote. Wat betreft die helpdesk: je moet echt gewoon in hun straatje lullen hoor. Ik was te hoog opgeleid en ze zagen mij hier niet werken. Ik had meer moeten lullen dat ik het zelfs met mijn hbo écht geweldig leek blablablabla.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 maart 2017 @ 16:11:02 #173
145146 Andyy
pi_169353350
Hoi, mag ik meeposten hier?
pi_169353368
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:11 schreef Andyy het volgende:
Hoi, mag ik meeposten hier?
Tuurlijk!
Ja doei.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 maart 2017 @ 16:16:17 #175
145146 Andyy
pi_169353418
Werkzoeken is wel stom zeg
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:39:08 #176
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169353813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:51 schreef Crientj het volgende:
Buiten dat het echt not done is om gewoon helemaal niets te laten horen, is het verkeerd schrijven van je (achter)naam ook te kansloos voor woorden. Ja hoi, ik heb een achternaam die Duits lijkt, maar gewoon Nederlands is. En toch zetten mensen een extra R tussen. Doe. Eens. Niet.

[..]

Achja.. En doorrrrr.

Ik zit nog steeds in de selectie voor twee helpdesk functies. Maar ik word een beetje flauw van alle procedures daar. Bellen met het uitzendbureau, technische test maken, evaluatie ervan horen, op gesprek bij uitzendbureau, nog een test, selectiegesprek met opdrachtgever, daar in een groepssollicitatie opdraven, daar een talenkennis test doen, daar nog een technische test doen, een pitch houden. En dan nog geen duidelijkheid hebben. De tering.
Wij hebben ook nog een helpdesk/servicedesk-functie als vacature staan. In Vianen, leuk bedrijf. Manager zou een vrouw erbij wel leuk vinden in het team. Weet niet of het iets voor je kan zijn. Bij evt interesse PM me maar. (je hoeft iig niet door 10 van die hoepels te springen die je daar noemt).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169354300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:39 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Wij hebben ook nog een helpdesk/servicedesk-functie als vacature staan. In Vianen, leuk bedrijf. Manager zou een vrouw erbij wel leuk vinden in het team. Weet niet of het iets voor je kan zijn. Bij evt interesse PM me maar. (je hoeft iig niet door 10 van die hoepels te springen die je daar noemt).
Gaaf, alleen Vianen is best een eindje uit de richting. Toch bedankt :).
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:19:52 #178
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169354641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:51 schreef Crientj het volgende:
Buiten dat het echt not done is om gewoon helemaal niets te laten horen, is het verkeerd schrijven van je (achter)naam ook te kansloos voor woorden. Ja hoi, ik heb een achternaam die Duits lijkt, maar gewoon Nederlands is. En toch zetten mensen een extra R tussen. Doe. Eens. Niet.

[..]

Achja.. En doorrrrr.

Ik zit nog steeds in de selectie voor twee helpdesk functies. Maar ik word een beetje flauw van alle procedures daar. Bellen met het uitzendbureau, technische test maken, evaluatie ervan horen, op gesprek bij uitzendbureau, nog een test, selectiegesprek met opdrachtgever, daar in een groepssollicitatie opdraven, daar een talenkennis test doen, daar nog een technische test doen, een pitch houden. En dan nog geen duidelijkheid hebben. De tering.
Die baan voor helpdesk, zeker weten dat dat geen calldesk is?
(heeft er alle schijn van namelijk)

Update:

mijn eerste werkdag zit erop. Leuke sfeer, omgeving en goede koffie.

Werk zit wel op een rottige plek, vanaf ns station ben ik maar gaan lopen, een kleine 25 minuten.
Bus pakken kon ook, maar die gaat elk half uur....
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:59:38 #179
416020 K44S
The bearded man
pi_169356213
Bij mij op het werk zoekt men (ivm extreme groei) ook nog werkzoekende. Details in PM/DM :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:01:23 #180
47102 Elvi
miemkwien
pi_169356254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:59 schreef K44S het volgende:
Bij mij op het werk zoekt men (ivm extreme groei) ook nog werkzoekende. Details in PM/DM :)
Wat voor werkzaamheden zijn het?
pi_169357553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wat voor werkzaamheden zijn het?
Fietsverkoper toch?
pi_169358729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:19 schreef Zelus het volgende:

[..]

Die baan voor helpdesk, zeker weten dat dat geen calldesk is?
(heeft er alle schijn van namelijk)

Update:

mijn eerste werkdag zit erop. Leuke sfeer, omgeving en goede koffie.

Werk zit wel op een rottige plek, vanaf ns station ben ik maar gaan lopen, een kleine 25 minuten.
Bus pakken kon ook, maar die gaat elk half uur....
goede koffie O+
Ja doei.
pi_169362068
Net weer afgewezen omdat ik in de verkeerde stad woon. Wil op zich wel verhuizen maar niet voor een salaris dat net boven de bijstandsnorm ligt
pi_169362858
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:20 schreef Henrys het volgende:
Net weer afgewezen omdat ik in de verkeerde stad woon. Wil op zich wel verhuizen maar niet voor een salaris dat net boven de bijstandsnorm ligt
Dat zijn meestal ook geen bedrijven die reiskostenvergoeding betalen. Genoeg bedrijven die het niet uitmaakt waar je woont want ze betalen gewoon (deels) je kosten. Sommige bedrijven weten zich ook niet te verkopen: slecht salaris, weinig uren, veel verwachtingen....
pi_169367198
Net een afwijzing ontvangen en vrijwel direct daarna nóg een mail over een andere meer vakgerichte sollicitatie: ze hebben heel veel reacties ontvangen dus het gaat nog even duren voor ze wat laten weten... al verwacht ik daar gezien het aantal reacties dus niet veel meer van.
pi_169367636
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben ook te eerlijk vaak. Zelfs op de meest simpele baantjes als werken op een evenement, bediening of in de horeca krijg ik een afwijzing want... geen ervaring! Maar ik wil ook niet liegen en zeggen dat ik ervaring heb want het valt echt wel op dat je gewoon totaal niet met dienbladen kan lopen of amper een biertje weet te tappen. En de échte horeca in de stad kom je niet tussen want daar kiezen ze iemand voor uit het overaanbod van studenten die de helft minder verdienen.
Valt wel mee. In Amsterdam bijvoorbeeld is een enorm tekort in de horeca.
pi_169369427
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Valt wel mee. In Amsterdam bijvoorbeeld is een enorm tekort in de horeca.
Bij zowat elke horecatent zoeken ze personeel. Echt onzin dat alleen studenten aan de bak komen. :')
pi_169369609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:11 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Bij zowat elke horecatent zoeken ze personeel. Echt onzin dat alleen studenten aan de bak komen. :')
Ik zeg ook niet dat er geen vacatures zijn in de horeca, maar dat ze me niet aannemen...
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:32:00 #189
416020 K44S
The bearded man
pi_169369843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wat voor werkzaamheden zijn het?
Het bedrijf heet IBG/fietsenwinkel.nl.

Functies zijn divers
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_169371433
Ben net trouwens voor het eerst gebeld naar aanleiding van mijn cv op de werk.nl site.. een sales baan in de buitendienst. Hoe dat matcht met mijn cv weet ik niet maar heb ze vriendelijk bedankt :') Ben totaal geen verkoper en heb niks met targets.
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:36:13 #191
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169371996
hier door naar een tweede ronde! *O*
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_169372428
En weer een rollenspel gehad 😩 Hoop dat m'n andere gesprek vanmiddag wat beter gaat.
pi_169374423
Week lang op juridische vacatures gesoliciteerd 0 reacties. Twee dagen op IT starterfuncties en gisteren al gebeld en vandaag 2 gemiste oproepen
pi_169375422
Gisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad, waarna ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde komende vrijdag. Dit is de eerste keer dat ik een tweede gesprek heb omdat het om mijn eerste studiegerelateerde baan gaat. Wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden? Worden in zo`n tweede gesprek ook praktische zaken besproken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Functie betreft projectleider bij een (duurzame) energiebedrijf.
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:56:05 #195
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169375469
Arbeidsvoorwaardengesprek is pas gebruikelijker als je het echt geworden bent. Eventueel een indicatie noemen met voldoende bandbreedte, anders zet je jezelf direct klem, en de datum per wanneer je beschikbaar bent, meer verwacht ik niet in een tweede gesprek. Ik denk dat je met eventuele nieuwe collega's gaat praten, maar echt weten doe je dat pas wanneer je nabelt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 18:37:00 #196
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169376017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ben net trouwens voor het eerst gebeld naar aanleiding van mijn cv op de werk.nl site.. een sales baan in de buitendienst. Hoe dat matcht met mijn cv weet ik niet maar heb ze vriendelijk bedankt :') Ben totaal geen verkoper en heb niks met targets.
Kijk, dat je het werk weigert als het je niet aan staat, dat kan ik prima begrijpen. Maar als je telkens :') in je posts zet, dan snap ik wel dat mensen commentaar op je hebben. Zonder :') was het een prima post geweest. Met :') kom je gewoon anders (en niet bepaald positief over).

Gewoon wat feedback. Kijk maar wat je ermee doet ;)
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 19:46:16 #197
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169377300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ben net trouwens voor het eerst gebeld naar aanleiding van mijn cv op de werk.nl site.. een sales baan in de buitendienst. Hoe dat matcht met mijn cv weet ik niet maar heb ze vriendelijk bedankt :') Ben totaal geen verkoper en heb niks met targets.
Ik had op die uitnodiging ingegaan. Ziet wat eruit komt en je kan mogelijk aan de slag
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_169377401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:19 schreef Zelus het volgende:

[..]

Die baan voor helpdesk, zeker weten dat dat geen calldesk is?
(heeft er alle schijn van namelijk)

Update:

mijn eerste werkdag zit erop. Leuke sfeer, omgeving en goede koffie.

Werk zit wel op een rottige plek, vanaf ns station ben ik maar gaan lopen, een kleine 25 minuten.
Bus pakken kon ook, maar die gaat elk half uur....
Zou in jouw geval een oude fiets kopen bij de kringloop ofzo. Scheelt een hoop gedoe met lopen en bussengezeik. Fijn dat het zo goed bevalt. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:36 schreef Andromache het volgende:
hier door naar een tweede ronde! *O*
Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:52 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad, waarna ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde komende vrijdag. Dit is de eerste keer dat ik een tweede gesprek heb omdat het om mijn eerste studiegerelateerde baan gaat. Wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden? Worden in zo`n tweede gesprek ook praktische zaken besproken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Functie betreft projectleider bij een (duurzame) energiebedrijf.
Je bent er nog niet, onthou dat. Bij mij ging het tweede gesprek meer over het bedrijf zelf en wat de dagelijkse gang van zaken is. Salaris e.d. bespreken zal verschillen, bij mij niet maar dat was geen echte baan maar een werkstudentschap. Overigens is een tweede gesprek niet hetzelfde als een arbeidsvoorwaardengesprek, die heb je pas als je het geworden bent.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:46 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik had op die uitnodiging ingegaan. Ziet wat eruit komt en je kan mogelijk aan de slag
Ja dit, wees blij dat je iets kan krijgen.
pi_169378032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:46 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik had op die uitnodiging ingegaan. Ziet wat eruit komt en je kan mogelijk aan de slag
Er komt dus uit dat ze een verkoper voor de buitendienst zoeken die targets moet halen en op provisiebasis werkt. Daar heb ik geen interesse in, dus vriendelijk bedankt. Hoef ik niet voor op gesprek te komen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 20:36:08 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169378376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:21 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Er komt dus uit dat ze een verkoper voor de buitendienst zoeken die targets moet halen en op provisiebasis werkt. Daar heb ik geen interesse in, dus vriendelijk bedankt. Hoef ik niet voor op gesprek te komen.
Wat vindt je contactpersoon van de sociale dienst ervan als jij voor baantjes bedankt omdat je "geen interesse hebt" omdat je niks met targets hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169378592
Geen idee of ik dit hier kan posten maar kan het proberen natuurlijk..Nu is het zo dat ik waarschijnlijk een contract voor 6 maanden kan gaan tekenen, echter wil ik hier liever niet 100% aan vast zitten

Is het zo dat je bij een contract voor zes maanden altijd een maand opzegtermijn hebt? Ik ben een beetje bang om te vragen van kan dat in het contract.. maar aan de andere kant zou ik het niet ideaal vinden als ik dan niet verder kan zoeken omdat ik 6 maanden vast zit. Lees overal wisselende dingen, ik zou zeggen: het moet in het contract staan anders gewoon pech?

En hoe zit het met contract tekenen en over bijvoorbeeld een maand beginnen, en in de tussentijd een betere aanbieding krijgt? Werkt dit dan hetzelfde als de opzegtermijn hierboven? Of kom je er dan makkelijker/moeilijker onderuit?
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_169378860
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:43 schreef poker4lifee het volgende:
Geen idee of ik dit hier kan posten maar kan het proberen natuurlijk..Nu is het zo dat ik waarschijnlijk een contract voor 6 maanden kan gaan tekenen, echter wil ik hier liever niet 100% aan vast zitten

Is het zo dat je bij een contract voor zes maanden altijd een maand opzegtermijn hebt? Ik ben een beetje bang om te vragen van kan dat in het contract.. maar aan de andere kant zou ik het niet ideaal vinden als ik dan niet verder kan zoeken omdat ik 6 maanden vast zit. Lees overal wisselende dingen, ik zou zeggen: het moet in het contract staan anders gewoon pech?

En hoe zit het met contract tekenen en over bijvoorbeeld een maand beginnen, en in de tussentijd een betere aanbieding krijgt? Werkt dit dan hetzelfde als de opzegtermijn hierboven? Of kom je er dan makkelijker/moeilijker onderuit?
Bij een contract voor bepaalde tijd is een tussentijds opzegbeding niet standaard. Als je het niet overeenkomt, dan zul je de tijd moeten uitzitten (of in overleg ontbinden).

Een proeftijd in een contract van 6 maanden of minder mag niet. Dus als je tekent, dan kan je niet zomaar besluiten ervan af te zien.

Leesvoer: http://ontslag.nl/opzegge(...)-voor-bepaalde-tijd/

Overigens kun je voor dit soort vragen wellicht beter gewoon een eigen topic openen in Werk, Geldzaken & Recht
pi_169379493
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Bij een contract voor bepaalde tijd is een tussentijds opzegbeding niet standaard. Als je het niet overeenkomt, dan zul je de tijd moeten uitzitten (of in overleg ontbinden).

Een proeftijd in een contract van 6 maanden of minder mag niet. Dus als je tekent, dan kan je niet zomaar besluiten ervan af te zien.

Leesvoer: http://ontslag.nl/opzegge(...)-voor-bepaalde-tijd/

Overigens kun je voor dit soort vragen wellicht beter gewoon een eigen topic openen in Werk, Geldzaken & Recht
top, thanks voor de info. ^O^ Het ziet eruit dat ik het toch moet aangeven om erin te zetten dan.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  donderdag 9 maart 2017 @ 04:20:57 #204
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169386668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zou in jouw geval een oude fiets kopen bij de kringloop ofzo. Scheelt een hoop gedoe met lopen en bussengezeik. Fijn dat het zo goed bevalt. :)
Dank je :)

Het is een baan voor (voorlopig) 2 dagen per week, die extra wandelingen neem ik dan maar voor lief :P
  donderdag 9 maart 2017 @ 07:30:44 #205
286575 Roces18
Chef de party
pi_169386867
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:52 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad, waarna ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde komende vrijdag. Dit is de eerste keer dat ik een tweede gesprek heb omdat het om mijn eerste studiegerelateerde baan gaat. Wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden? Worden in zo`n tweede gesprek ook praktische zaken besproken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Functie betreft projectleider bij een (duurzame) energiebedrijf.
Uit mijn ervaring is de eerste ronde meer om te kijken of je geschikt bent. In de tweede ronde gaan ze veel dieper in op je persoonlijkheid/skills/ambities enzo waarbij je veel concrete voorbeelden moet geven.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169387036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:52 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad, waarna ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde komende vrijdag. Dit is de eerste keer dat ik een tweede gesprek heb omdat het om mijn eerste studiegerelateerde baan gaat. Wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden? Worden in zo`n tweede gesprek ook praktische zaken besproken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Functie betreft projectleider bij een (duurzame) energiebedrijf.
Ze zullen waarschijnlijk verder kijken hoe jij in het team zal passen. Salaris etc komt pas als ze jouw iets aanbieden.
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:57:40 #207
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169388048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:52 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad, waarna ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde komende vrijdag. Dit is de eerste keer dat ik een tweede gesprek heb omdat het om mijn eerste studiegerelateerde baan gaat. Wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden? Worden in zo`n tweede gesprek ook praktische zaken besproken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Functie betreft projectleider bij een (duurzame) energiebedrijf.
Dat ligt heel erg aan het bedrijf in mijn ervaring. Het ligt er ook erg aan of er nog andere kandidaten zijn. Bereid je er voor de zekerheid op voor maar ga er niet van uit.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_169388084
quote:
Your application for Research Consultant has been submitted to one of our expert consultants for review. If your skills and experience are suitable for the role we will be in touch shortly.
Nou, het zal me benieuwen :D Is een LinkedIn sollicitatie :o dus meteen een test of mijn profiel voor dat soort rollen geschikt is/kan zijn 8-)
Ja doei.
pi_169388698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, het zal me benieuwen :D Is een LinkedIn sollicitatie :o dus meteen een test of mijn profiel voor dat soort rollen geschikt is/kan zijn 8-)
Ik had recent ook een LinkedIN solli gedaan. Was 1 van de 150 die dat had gedaan. Zat bij de 10 die een assessment mochten doen, daarna bij de 4 die ook nog even door HR werden gebeld (als in; die assessment goed hadden gemaakt) en mag nu maandag op gesprek komen *O*

Is voor een koffieboer, enige probleem; ik drink geen koffie _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169388906
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:47 schreef franklop het volgende:
Is voor een koffieboer, enige probleem; ik drink geen koffie _O-
Dus maandag...:

Hullie: "Wil je iets drinken?"
franklop: "Ja, bakkie thee graag!"

_O-
pi_169388927

O+

(schenkt nog een kop thee in)
Ja doei.
pi_169388976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:00 schreef Queller het volgende:

[..]

Dus maandag...:

Hullie: "Wil je iets drinken?"
franklop: "Ja, bakkie thee graag!"

_O-
Daar komt het wel op neer _O-

Gelukkig zit dat ook wel in de machines die ze maken! of Choco haha.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 9 maart 2017 @ 11:23:51 #213
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169389321
Als iemand nog op zoek is naar een leuke front end development functie in Amsterdam Centrum hoor ik het heel graag :Y
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169389793
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:23 schreef Bugno het volgende:
Als iemand nog op zoek is naar een leuke front end development functie in Amsterdam Centrum hoor ik het heel graag :Y
Wie hoort dat tegenwoordig niet graag :D
Back-end ook trouwens...
Of WordPress-developers :o

Als Amsterdam te ver voor je is, dan weet ik nog een aantal uitnodigende lege bureaustoelen in midden Brabant ;)

/EindeReclameblokje...
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:04 schreef franklop het volgende:
Daar komt het wel op neer _O-

Gelukkig zit dat ook wel in de machines die ze maken! of Choco haha.
Ik neem aan dat jij met jouw staat van dienst niet van plan was om vertegenwoordiger te worden. Dan zal het toch niet zoveel uitmaken, lijkt me!
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:40:05 #215
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169390385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:58 schreef Queller het volgende:

[..]

Wie hoort dat tegenwoordig niet graag :D
Back-end ook trouwens...
Of WordPress-developers :o

Als Amsterdam te ver voor je is, dan weet ik nog een aantal uitnodigende lege bureaustoelen in midden Brabant ;)

/EindeReclameblokje...

I know, i know. Maar kan het altijd proberen natuurlijk ^O^ We zijn niet heel groot, dus geen budgetten voor uitgebreide wervingscampagnes.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:43:51 #216
286575 Roces18
Chef de party
pi_169393702
maandag laatste ronde sollicitatie gehad 1 op 1 met een vestigingsdirecteur. Ik had verwacht, nou die man neemt een half uurtje - uurtje de tijd voor me aangezien ik al zat rondes heb gehad. Loopt het gesprek ten einde denk ik, moah denk wel dikke uur volgemaakt. Kijk ik op mijn horloge ben ik 3 UUR VERDER!!!!!

wtf

geen wonder dat ik zo nodig moest pissen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169395346
*O*. Trillend op mn benen met een beetje koorts een pitch gehouden die men erg verrassend vond. Ik had mijn polaroid camera meegenomen en aan de hand daarvan een beetje kunnen uitleggen wat mijn passie is en hoe ik dat zou kunnen verbinden aan de functie. Blijkbaar heeft het geholpen, want ik ben aangenomen.

Alleen een dilemma. :'). Ik had gister een heel gaaf gesprek voor een functie binnen mijn vakgebied. Dus ik zit stiekem te hopen dat zij snel iets van zich laten horen.

Maar yay!
pi_169395837
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:43 schreef Roces18 het volgende:
maandag laatste ronde sollicitatie gehad 1 op 1 met een vestigingsdirecteur. Ik had verwacht, nou die man neemt een half uurtje - uurtje de tijd voor me aangezien ik al zat rondes heb gehad. Loopt het gesprek ten einde denk ik, moah denk wel dikke uur volgemaakt. Kijk ik op mijn horloge ben ik 3 UUR VERDER!!!!!

wtf

geen wonder dat ik zo nodig moest pissen
Haha, dat had ik toen ook. Dacht een uurtje bezig te zijn, 2-2,5 uur daar gezeten voor beide gesprekken. Goed teken iig.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef Crientj het volgende:
*O*. Trillend op mn benen met een beetje koorts een pitch gehouden die men erg verrassend vond. Ik had mijn polaroid camera meegenomen en aan de hand daarvan een beetje kunnen uitleggen wat mijn passie is en hoe ik dat zou kunnen verbinden aan de functie. Blijkbaar heeft het geholpen, want ik ben aangenomen.

Alleen een dilemma. :'). Ik had gister een heel gaaf gesprek voor een functie binnen mijn vakgebied. Dus ik zit stiekem te hopen dat zij snel iets van zich laten horen.

Maar yay!
Gefeliciteerd! Zou het allemaal afwachten en als je voor beide wordt aangenomen afwegen wat je het beste past. Welke sector/functie?
pi_169396148
Zoals ik een paar pagina's terug al had aangegeven krijg ik na 24 maanden helaas geen vast contract :(

Nu heb ik officieel recht op 3 maanden ww na het afmaken van mijn full time contract (70% dacht ik)

Nu ben ik als een gek gaan solliciteren en is er een bedrijf waar ik waarschijnlijk parttime (3dagen) aan de slag kan gaan, het enige probleem is dat het een beginnend bedrijf is en het salaris een stuk lager is dan wat ik nu krijg (naast dat het dus ook minder dagen is).

Zijn er in mijn geval mogelijkheden om dus daar parttime te gaan werken en daarnaast een aanvulling tot 70% erbij krijgen?

Wil heel graag werken ipv geld ontvangen, maar de ww uitkering is helaas hoger dan het salaris wat ik bij dat nieuwe bedrijf kan krijgen dus dat zou op de korte termijn ook zonde zijn. Wellicht op de lange termijn niet, maar dat weet je nooit van te voren.
pi_169396518
Zijn er nog mensen in Noord Nederland werkloos met een mbo niveau 4 ICT diploma?
Bij Centric in Assen staan nog een aantal vacatures open. Als het goed is sowieso meer dan 5.

Mocht er iemand interesse hebben, dan mag je je CV wel per DM sturen, dan zorg ik er persoonlijk voor dat je CV gelijk op de juiste tafel komt te liggen. Dat scheelt namelijk weer 3 stappen in het selectieproces.

Voor de werkzoekenden, succes. Ik weet in welk schuitje jullie zitten. Ooit komt er ook wat op jullie pad, wat bij jullie past. Het is mij ook gelukt.
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:17:35 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_169397480
quote:
4s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:35 schreef Rode_banaan het volgende:
Zijn er nog mensen in Noord Nederland werkloos met een mbo niveau 4 ICT diploma?
Bij Centric in Assen staan nog een aantal vacatures open. Als het goed is sowieso meer dan 5.

Mocht er iemand interesse hebben, dan mag je je CV wel per DM sturen, dan zorg ik er persoonlijk voor dat je CV gelijk op de juiste tafel komt te liggen. Dat scheelt namelijk weer 3 stappen in het selectieproces.

Voor de werkzoekenden, succes. Ik weet in welk schuitje jullie zitten. Ooit komt er ook wat op jullie pad, wat bij jullie past. Het is mij ook gelukt.
Kijk dat is mooi. Fokkers helpen fokkers ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 19:40:28 #222
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169398203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:12 schreef 111210 het volgende:
Zoals ik een paar pagina's terug al had aangegeven krijg ik na 24 maanden helaas geen vast contract :(

Nu heb ik officieel recht op 3 maanden ww na het afmaken van mijn full time contract (70% dacht ik)

Nu ben ik als een gek gaan solliciteren en is er een bedrijf waar ik waarschijnlijk parttime (3dagen) aan de slag kan gaan, het enige probleem is dat het een beginnend bedrijf is en het salaris een stuk lager is dan wat ik nu krijg (naast dat het dus ook minder dagen is).

Zijn er in mijn geval mogelijkheden om dus daar parttime te gaan werken en daarnaast een aanvulling tot 70% erbij krijgen?

Wil heel graag werken ipv geld ontvangen, maar de ww uitkering is helaas hoger dan het salaris wat ik bij dat nieuwe bedrijf kan krijgen dus dat zou op de korte termijn ook zonde zijn. Wellicht op de lange termijn niet, maar dat weet je nooit van te voren.
Je salaris wordt gewoon door het UWV aangevuld. WW kan prima naast een dienstverband lopen. Let wel op dat je de loonheffingskorting bij óf je werkgever óf het UWV toe past. Anders betaal je mogelijk te weinig loonheffing.

http://www.uwv.nl/particu(...)eeld-werken-naast-ww

quote:
4s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:35 schreef Rode_banaan het volgende:
Zijn er nog mensen in Noord Nederland werkloos met een mbo niveau 4 ICT diploma?
Bij Centric in Assen staan nog een aantal vacatures open. Als het goed is sowieso meer dan 5.

Mocht er iemand interesse hebben, dan mag je je CV wel per DM sturen, dan zorg ik er persoonlijk voor dat je CV gelijk op de juiste tafel komt te liggen. Dat scheelt namelijk weer 3 stappen in het selectieproces.

Voor de werkzoekenden, succes. Ik weet in welk schuitje jullie zitten. Ooit komt er ook wat op jullie pad, wat bij jullie past. Het is mij ook gelukt.
^O^ Mooi dat je dat hier post ^O^
pi_169398707
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:40 schreef Armani XL het volgende:
Je salaris wordt gewoon door het UWV aangevuld. WW kan prima naast een dienstverband lopen. Let wel op dat je de loonheffingskorting bij óf je werkgever óf het UWV toe past. Anders betaal je mogelijk te weinig loonheffing.

Is het niet zo dat de uren worden aangevuld?
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:10:58 #224
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169399046
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:10 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de "oude" WW. De nieuwe WW kijkt naar het inkomen.

http://www.uwv.nl/particu(...)ekenen-van-inkomsten
Klopt helemaal!
pi_169400674
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:10 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de "oude" WW. De nieuwe WW kijkt naar het inkomen.

http://www.uwv.nl/particu(...)ekenen-van-inkomsten
Ow mooi! Beter zelfs ^O^
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:48:17 #227
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169431186
Stil hier, iedereen aan het werk??
pi_169436135
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:48 schreef Zelus het volgende:
Stil hier, iedereen aan het werk??
Lekker weer, dus de hort op.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 18:46:45 #229
286575 Roces18
Chef de party
pi_169437835
Heb van een bedrijf met wie ik het laatste gesprek gehad de vraag gekregen of ik beschikbaar was voor een vervolg hierop (vanwege andere sollicitaties). Maar heel casual en kort mailtje, dus ik weet niet wat ik moet denken.

Tijdens het gesprek vertelden ze me wel dat ze me graag wilden hebben en er geen andere kandidaten waren en dat het volgende gesprek over arbeidsvoorwaarden gaat.

Nadeel is dat het weekend er tussen zit............................................... maar ik heb goede hoop...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169437960
Da's goed!
Ja doei.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 19:40:03 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_169439002
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Da's goed!
Ik hoop het. Maar ik weet het nog niet zeker natuurlijk. Kreeg het mailtje HR en ook de vraag wat ik van het gesprek vond maar geen idee of ze al met die vestigingsdirecteur hadden gepraat over mijn gesprek. Pfffff... ik haat wachten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169439206
Klinkt bekend! Ik ben er ook vrij slecht in :D Zit nu te wachten tot de dag van mijn verdediging, en aaaargh :%

En ook nog aan het wachten op wat antwoord over wat werkmogelijkheden, maar men heeft duidelijk geen haast.
Ja doei.
pi_169439598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 18:46 schreef Roces18 het volgende:
Heb van een bedrijf met wie ik het laatste gesprek gehad de vraag gekregen of ik beschikbaar was voor een vervolg hierop (vanwege andere sollicitaties). Maar heel casual en kort mailtje, dus ik weet niet wat ik moet denken.

Tijdens het gesprek vertelden ze me wel dat ze me graag wilden hebben en er geen andere kandidaten waren en dat het volgende gesprek over arbeidsvoorwaarden gaat.

Nadeel is dat het weekend er tussen zit............................................... maar ik heb goede hoop...
Is dit dat bedrijf met die vele rondes en dat de laatste keer een aantal uur duurde?

Dat gaat je nu vertellen dat ze geen andere kandidaten hebben vlak voordat de arbeidsvoorwaarden besproken worden?

Gaat wel enigszins bureaucratisch en non-commercieel daar?

Weet je ook waarom de vacture is ontstaan? En hoe het personeelsverloop/ verhoudingen op de afdelingen daar zijn?
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:13:37 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_169439829
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Klinkt bekend! Ik ben er ook vrij slecht in :D Zit nu te wachten tot de dag van mijn verdediging, en aaaargh :%

En ook nog aan het wachten op wat antwoord over wat werkmogelijkheden, maar men heeft duidelijk geen haast.
wachten duurt zo lang altijd :) heb ook wel eens een baan gehad krijg je alle rondes op 1 dag en daarna kon je meteen contract tekenen, ideaal!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:16:50 #235
286575 Roces18
Chef de party
pi_169439914
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:05 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Is dit dat bedrijf met die vele rondes en dat de laatste keer een aantal uur duurde?

Dat gaat je nu vertellen dat ze geen andere kandidaten hebben vlak voordat de arbeidsvoorwaarden besproken worden?

Gaat wel enigszins bureaucratisch en non-commercieel daar?

Weet je ook waarom de vacture is ontstaan? En hoe het personeelsverloop/ verhoudingen op de afdelingen daar zijn?
Inderdaad de gene waar ik het over had. Met de gene met wie ik het laatste gesprek had zei dat de volgende ronde over arbeidsvoorwaarden ging en toen ik vroeg of er nog andere kandidaten waren zij die dat die verder niets heeft gekregen van hr.

Verder ja, commercieel en nee.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169446841
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Klinkt bekend! Ik ben er ook vrij slecht in :D Zit nu te wachten tot de dag van mijn verdediging, en aaaargh :%

En ook nog aan het wachten op wat antwoord over wat werkmogelijkheden, maar men heeft duidelijk geen haast.
Wanneer moet je? Succes en sterkte tot die tijd, lijkt me zenuwslopend.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:40 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik hoop het. Maar ik weet het nog niet zeker natuurlijk. Kreeg het mailtje HR en ook de vraag wat ik van het gesprek vond maar geen idee of ze al met die vestigingsdirecteur hadden gepraat over mijn gesprek. Pfffff... ik haat wachten.
Vervelend is dat altijd, hopelijk doen ze er niet al te lang over. Vind het altijd zo kut als je weken zit te wachten.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:06:47 #237
286575 Roces18
Chef de party
pi_169485234
Had vandaag weer bij een ander bedrijf een gesprek zegt die vrouw zo; ik vind je wel lekker rustig overkomen, ik heb hier vaak mensen zitten die me de oren van de kop kletsen.... :+
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 13 maart 2017 @ 16:51:29 #238
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169486139
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:06 schreef Roces18 het volgende:
Had vandaag weer bij een ander bedrijf een gesprek zegt die vrouw zo; ik vind je wel lekker rustig overkomen, ik heb hier vaak mensen zitten die me de oren van de kop kletsen.... :+
Ik hoop voor je dat dit positief overkomt bij die vrouw, er zijn zat bedrijven waar ze dit weer zien als iets negatiefs.......
  maandag 13 maart 2017 @ 16:58:47 #239
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169486277
Zo'n vreemd verhaal dit:

In februari op gesprek geweest voor een functie waar ik nog weinig/geen ervaring in heb. Zij zijn naar starters in de branche op zoek dus gingen met mij het gesprek aan. Ze hebben geen recruiters maar 3 werknemers die naast hun opdracht (detachering) ook de gesprekken etc. doen. Was een leuk gesprek maar verwachtte nog steeds niet dat ik nogmaals werd uitgenodigd, ik zou 1 maart pas worden teruggebeld nadat ze weer samen zaten om alles te bespreken van de tussenliggende tijd.

Afijn, 1 maart gaat voorbij, paar dagen extra ook. Ik ga er van uit dat hij het ook druk heeft i.v.m. eigen opdrachten én sollicitaties. Na een week besluit ik een mailtje te versturen of er al meer duidelijk is. Maar nu, bijna 2 weken nadat ik een reactie zou krijgen nog steeds geen reactie. Als k woensdag nog geen reactie heb ga ik maar even zelf bellen.

Ik weet dat ik zeer waarschijnlijk het niet geworden ben, daarom zit ik er zelf ook wat minder dicht op maar ik vind de huidige situatie echt heel ongepast. Misschien is hij ziek, dat zou eventueel nog kunnen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 13 maart 2017 @ 17:27:29 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_169486800
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:58 schreef Yesse het volgende:
Zo'n vreemd verhaal dit:

In februari op gesprek geweest voor een functie waar ik nog weinig/geen ervaring in heb. Zij zijn naar starters in de branche op zoek dus gingen met mij het gesprek aan. Ze hebben geen recruiters maar 3 werknemers die naast hun opdracht (detachering) ook de gesprekken etc. doen. Was een leuk gesprek maar verwachtte nog steeds niet dat ik nogmaals werd uitgenodigd, ik zou 1 maart pas worden teruggebeld nadat ze weer samen zaten om alles te bespreken van de tussenliggende tijd.

Afijn, 1 maart gaat voorbij, paar dagen extra ook. Ik ga er van uit dat hij het ook druk heeft i.v.m. eigen opdrachten én sollicitaties. Na een week besluit ik een mailtje te versturen of er al meer duidelijk is. Maar nu, bijna 2 weken nadat ik een reactie zou krijgen nog steeds geen reactie. Als k woensdag nog geen reactie heb ga ik maar even zelf bellen.

Ik weet dat ik zeer waarschijnlijk het niet geworden ben, daarom zit ik er zelf ook wat minder dicht op maar ik vind de huidige situatie echt heel ongepast. Misschien is hij ziek, dat zou eventueel nog kunnen.
Er kan natuurlijk van alles gebeurd zijn dat ze jou zijn vergeten te bellen ofzo. Maar 9 van de 10 keer is het gewoon zeer onbeschoft en respectloos gedrag naar een sollicitant die tijd en moeite in een gesprek steekt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 13 maart 2017 @ 17:47:44 #241
416020 K44S
The bearded man
pi_169487092
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:58 schreef Yesse het volgende:
Zo'n vreemd verhaal dit:

In februari op gesprek geweest voor een functie waar ik nog weinig/geen ervaring in heb. Zij zijn naar starters in de branche op zoek dus gingen met mij het gesprek aan. Ze hebben geen recruiters maar 3 werknemers die naast hun opdracht (detachering) ook de gesprekken etc. doen. Was een leuk gesprek maar verwachtte nog steeds niet dat ik nogmaals werd uitgenodigd, ik zou 1 maart pas worden teruggebeld nadat ze weer samen zaten om alles te bespreken van de tussenliggende tijd.

Afijn, 1 maart gaat voorbij, paar dagen extra ook. Ik ga er van uit dat hij het ook druk heeft i.v.m. eigen opdrachten én sollicitaties. Na een week besluit ik een mailtje te versturen of er al meer duidelijk is. Maar nu, bijna 2 weken nadat ik een reactie zou krijgen nog steeds geen reactie. Als k woensdag nog geen reactie heb ga ik maar even zelf bellen.

Ik weet dat ik zeer waarschijnlijk het niet geworden ben, daarom zit ik er zelf ook wat minder dicht op maar ik vind de huidige situatie echt heel ongepast. Misschien is hij ziek, dat zou eventueel nog kunnen.
Ik had direct gebeld.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 13 maart 2017 @ 18:27:43 #242
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169488060
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:58 schreef Yesse het volgende:
Zo'n vreemd verhaal dit:

In februari op gesprek geweest voor een functie waar ik nog weinig/geen ervaring in heb. Zij zijn naar starters in de branche op zoek dus gingen met mij het gesprek aan. Ze hebben geen recruiters maar 3 werknemers die naast hun opdracht (detachering) ook de gesprekken etc. doen. Was een leuk gesprek maar verwachtte nog steeds niet dat ik nogmaals werd uitgenodigd, ik zou 1 maart pas worden teruggebeld nadat ze weer samen zaten om alles te bespreken van de tussenliggende tijd.

Afijn, 1 maart gaat voorbij, paar dagen extra ook. Ik ga er van uit dat hij het ook druk heeft i.v.m. eigen opdrachten én sollicitaties. Na een week besluit ik een mailtje te versturen of er al meer duidelijk is. Maar nu, bijna 2 weken nadat ik een reactie zou krijgen nog steeds geen reactie. Als k woensdag nog geen reactie heb ga ik maar even zelf bellen.

Ik weet dat ik zeer waarschijnlijk het niet geworden ben, daarom zit ik er zelf ook wat minder dicht op maar ik vind de huidige situatie echt heel ongepast. Misschien is hij ziek, dat zou eventueel nog kunnen.
Als een bedrijf op deze manier omgaat met communiceren, wil ik niet weten hoe zij omgaan met het betalen van het salaris, zo denk ik dan maar. En vaak is dat ook de reden voor mij om dat bedrijf links te laten liggen, wat voor smoes/excuus ze ook hebben.
pi_169490539
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:58 schreef Yesse het volgende:
Zo'n vreemd verhaal dit:

In februari op gesprek geweest voor een functie waar ik nog weinig/geen ervaring in heb. Zij zijn naar starters in de branche op zoek dus gingen met mij het gesprek aan. Ze hebben geen recruiters maar 3 werknemers die naast hun opdracht (detachering) ook de gesprekken etc. doen. Was een leuk gesprek maar verwachtte nog steeds niet dat ik nogmaals werd uitgenodigd, ik zou 1 maart pas worden teruggebeld nadat ze weer samen zaten om alles te bespreken van de tussenliggende tijd.

Afijn, 1 maart gaat voorbij, paar dagen extra ook. Ik ga er van uit dat hij het ook druk heeft i.v.m. eigen opdrachten én sollicitaties. Na een week besluit ik een mailtje te versturen of er al meer duidelijk is. Maar nu, bijna 2 weken nadat ik een reactie zou krijgen nog steeds geen reactie. Als k woensdag nog geen reactie heb ga ik maar even zelf bellen.

Ik weet dat ik zeer waarschijnlijk het niet geworden ben, daarom zit ik er zelf ook wat minder dicht op maar ik vind de huidige situatie echt heel ongepast. Misschien is hij ziek, dat zou eventueel nog kunnen.
Heb ik ook wel eens gehad. Gewoon even gebeld en dat vonden ze prima.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:46:35 #244
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169502280
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:47 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik had direct gebeld.
Ja, in een andere situatie had ik het ook gedaan. Ik ben niet zo'n fan van bellen (geen idee waarom, maar ik voel me er nooit mee op m'n gemak) maar dan doe ik het meestal wel. In dit geval ben ik vooral het gesprek ingegaan om meer te leren. Ik merk aan mezelf dat ik daarom wat minder er bovenop zit. Maar onbeschoft vind ik het wel.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:34:28 #245
286575 Roces18
Chef de party
pi_169505715
Mag op het laatste gesprek komen :P
Naar mijn weten is dat het arbeidsvoorwaardengesprek (hoop ik), anders eet ik mijn hoed op. :7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:41:29 #246
416020 K44S
The bearded man
pi_169506917
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 08:46 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, in een andere situatie had ik het ook gedaan. Ik ben niet zo'n fan van bellen (geen idee waarom, maar ik voel me er nooit mee op m'n gemak) maar dan doe ik het meestal wel. In dit geval ben ik vooral het gesprek ingegaan om meer te leren. Ik merk aan mezelf dat ik daarom wat minder er bovenop zit. Maar onbeschoft vind ik het wel.
Daarom ook BELLEN.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:13:24 #247
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169507493
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:41 schreef K44S het volgende:

[..]

Daarom ook BELLEN.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inmiddels ook reactie. Ze zijn nog bezig de profielen naast elkaar te leggen. Ik ben benieuwd :')

En qua spoiler: waarom zou je het wel doen en waarom juist niet?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:49:08 #248
416020 K44S
The bearded man
pi_169508248
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:13 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels ook reactie. Ze zijn nog bezig de profielen naast elkaar te leggen. Ik ben benieuwd :')

En qua spoiler: waarom zou je het wel doen en waarom juist niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:52:51 #249
286575 Roces18
Chef de party
pi_169508325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:49 schreef K44S het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt voor mij als redenen die vooral gebaseerd zijn op het financiele plaatje (en gemak). Het gras is natuurlijk altijd groener bij de buren en je moet zelf afvragen of je geld of plezier belangrijker vind. Maar als je er nog niet lang werkt zou ik lekker blijven...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:30:19 #250
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169510162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:49 schreef K44S het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 14 maart 2017 @ 17:52:16 #251
416020 K44S
The bearded man
pi_169511607
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:30 schreef Yesse het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, wel gevonden worden en kijken wat er geboden wordt.

En stel dat het zo gek wordt en mn huidige baas ontdekt het... dan aangeven dat ik ook voor andere dingen opensta? ;)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 18:13:38 #252
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169511914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:41 schreef K44S het volgende:

[..]

Daarom ook BELLEN.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:17:45 #253
416020 K44S
The bearded man
pi_169511967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:13 schreef F1gamer het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, zoals eerder wordt beschreven is het inderdaad het financieel plaatje:

Ik ben "al" 26 en woon momenteel thuis, mensen in mijn omgeving geven aan dat ik het best gewoon thuis kan blijven wonen en sparen sparen en nog eens sparen..... tot dat ik een mooi huis heb gevonden en niet tot m'n 80e aan een hypotheek vast zit.

Terwijl een ander gedeelte zegt: Naja, als je wil, kan je natuurlijk het huis uit en daar is het ook "tijd" voor.... sociale huurwoning dit dat.

Dus dit is voor mij de grootste reden om heel voorzichtig verder te kijken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 18:20:12 #254
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169512004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:17 schreef K44S het volgende:

[..]

Nou ja, zoals eerder wordt beschreven is het inderdaad het financieel plaatje:

Ik ben "al" 26 en woon momenteel thuis, mensen in mijn omgeving geven aan dat ik het best gewoon thuis kan blijven wonen en sparen sparen en nog eens sparen..... tot dat ik een mooi huis heb gevonden en niet tot m'n 80e aan een hypotheek vast zit.

Terwijl een ander gedeelte zegt: Naja, als je wil, kan je natuurlijk het huis uit en daar is het ook "tijd" voor.... sociale huurwoning dit dat.

Dus dit is voor mij de grootste reden om heel voorzichtig verder te kijken.
voor mij gaat het om meer zekerheid, want ik wil ook wel van mijn studentenkamer af en naar studio/appartement gaan wonen. Mijn eigen keuken en badkamer te hebben en niet hoeven te delen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:35:34 #255
416020 K44S
The bearded man
pi_169512232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:20 schreef F1gamer het volgende:

[..]

voor mij gaat het om meer zekerheid, want ik wil ook wel van mijn studentenkamer af en naar studio/appartement gaan wonen. Mijn eigen keuken en badkamer te hebben en niet hoeven te delen.
Dus dat. Echter. DENK ik dat dat makkelijk over schakelen is, dan vanaf ouderlijk huis naar een eigen stek.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_169512516
Als het goed is vanaf volgende week 1-2 dagen per week aan de slag via een uitzendbureau maar dat is meer dat ik er even uit ben want kom daardoor nog niet boven de inkomensgrens uit.

[ Bericht 57% gewijzigd door Armani XL op 14-03-2017 19:42:25 ]
pi_169512847
Hallo!

Ik zit met iets misschien heeft iemand nog andere inzichten...

Ik heb een vaste baan in de zorg. Maar nu ga ik samenwonen met mijn vriend een uur verderop. Juli/augustus ga ik verhuizen. Ik heb 2 maanden opzegtermijn. Ik ga daar een andere baan zoeken maar wat is wijsheid? Ik weet niet wanneer ik hier op zal zeggen. Eerst een andere baan hebben zou beter zijn, maar en hier nog werken, verhuizen en ondertussen solliciteren lijkt me nogal stressvol.

Ik verwacht ook eigenlijk dat ik binnen een paar maanden wel ander werk heb, er zijn veel vacatures daar in de buurt. En ik kan wel een paar maanden zonder werk. Maar misschien ben ik stom bezig om per 1 juli al op te zeggen...
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:11:56 #258
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169512881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:10 schreef -Magica- het volgende:
Hallo!

Ik zit met iets misschien heeft iemand nog andere inzichten...

Ik heb een vaste baan in de zorg. Maar nu ga ik samenwonen met mijn vriend een uur verderop. Juli/augustus ga ik verhuizen. Ik heb 2 maanden opzegtermijn. Ik ga daar een andere baan zoeken maar wat is wijsheid? Ik weet niet wanneer ik hier op zal zeggen. Eerst een andere baan hebben zou beter zijn, maar en hier nog werken, verhuizen en ondertussen solliciteren lijkt me nogal stressvol.

Ik verwacht ook eigenlijk dat ik binnen een paar maanden wel ander werk heb, er zijn veel vacatures daar in de buurt. En ik kan wel een paar maanden zonder werk. Maar misschien ben ik stom bezig om per 1 juli al op te zeggen...
Pas opzeggen als je een andere baan hebt.

Dan maar ff bikkelen voor een paar maanden, maar dat is altijd beter dan de stres van het moeten solliciteren omdat je ww hebt!

Zelf opzeggen geeft geen ww, dus ook die stress niet :P
pi_169513091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:11 schreef Zelus het volgende:

[..]

Pas opzeggen als je een andere baan hebt.

Dan maar ff bikkelen voor een paar maanden, maar dat is altijd beter dan de stres van het moeten solliciteren omdat je ww hebt!

Zelf opzeggen geeft geen ww, dus ook die stress niet :P
Dat is wel verstandigste waarschijnlijk... De zomer is ook de drukste periode dus ik zal weinig tijd hebben verder dat staat me dan zo tegen, die twee maanden opzegtermijn is ook maar kut eigenlijk...
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:33:18 #260
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169513450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:20 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dat is wel verstandigste waarschijnlijk... De zomer is ook de drukste periode dus ik zal weinig tijd hebben verder dat staat me dan zo tegen, die twee maanden opzegtermijn is ook maar kut eigenlijk...
ik dacht 9 maanden geleden ook snel een baan te hebben, helaas is het niet gegaan zoals ik verwacht had. De reistijd na je verhuizing zal dan wel heel lang gaan worden, maar je hebt dan alles nog in eigen hand, en dat is ook wel wat waard.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:36:17 #261
286575 Roces18
Chef de party
pi_169513514
Nooit je oude schoenen weggooien als je nog geen nieuwe hebt
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:23:36 #262
416020 K44S
The bearded man
pi_169518106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:36 schreef Roces18 het volgende:
Nooit je oude schoenen weggooien als je nog geen nieuwe hebt
hier en daar wat passen kan geen kwaad ;)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:54:51 #263
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169520111
Met een "grote kans op een baan" koop je geen brood bij de bakker!
pi_169520156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:23 schreef K44S het volgende:

[..]

hier en daar wat passen kan geen kwaad ;)
Een beetje continuïteit op je CV kan ook geen kwaad? Is er geen groei mogelijk bij je huidige werkgever?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:02:05 #265
416020 K44S
The bearded man
pi_169520552
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:55 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Een beetje continuïteit op je CV kan ook geen kwaad?
Is er geen groei mogelijk bij je huidige werkgever?
Compleet mee eens.

Jawel.
Nogmaals, het gaat om het financiele plaatje waar ik NU aan denk en niet zo zeer in de toekomst bij mijn huidige werkgever.

Ik moet leren meer geduld uit te oefenen :).

Toch kan het updaten en openstellen geen kwaad denk ik.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 14 maart 2017 @ 23:00:39 #266
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169523084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:20 schreef F1gamer het volgende:

[..]

voor mij gaat het om meer zekerheid, want ik wil ook wel van mijn studentenkamer af en naar studio/appartement gaan wonen. Mijn eigen keuken en badkamer te hebben en niet hoeven te delen.
Herkenbaar, indertijd voor mij ook de reden om naar de randstad te vertrekken en recent om een andere baan te accepteren zodat ik nu zekerheid heb dat ik ook daadwerkelijk voldoende verdien om mijn appartement te kunnen betalen. Op mijn 31e is de tijd van thuis wonen of alleen een studentenkamer wel voorbij wat mij betreft. Helaas onderschat de huidige politiek nog steeds de huidige situatie van veel jongeren.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169526139
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:10 schreef -Magica- het volgende:
Hallo!

Ik zit met iets misschien heeft iemand nog andere inzichten...

Ik heb een vaste baan in de zorg. Maar nu ga ik samenwonen met mijn vriend een uur verderop. Juli/augustus ga ik verhuizen. Ik heb 2 maanden opzegtermijn. Ik ga daar een andere baan zoeken maar wat is wijsheid? Ik weet niet wanneer ik hier op zal zeggen. Eerst een andere baan hebben zou beter zijn, maar en hier nog werken, verhuizen en ondertussen solliciteren lijkt me nogal stressvol.

Ik verwacht ook eigenlijk dat ik binnen een paar maanden wel ander werk heb, er zijn veel vacatures daar in de buurt. En ik kan wel een paar maanden zonder werk. Maar misschien ben ik stom bezig om per 1 juli al op te zeggen...
Ik zou beginnen met solliciteren. Kijken hoe je in de markt ligt. Als het een beetje lekker gaat, kun je met wat meer vertrouwen je huidige baan opzeggen.

2 maanden opzegtermijn is redelijk ruk. Hoe komt het dat het niet gewoon een maand is?
pi_169530469
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 10:36:00 #269
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_169530692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met solliciteren. Kijken hoe je in de markt ligt. Als het een beetje lekker gaat, kun je met wat meer vertrouwen je huidige baan opzeggen.

2 maanden opzegtermijn is redelijk ruk. Hoe komt het dat het niet gewoon een maand is?
In sommige cao's is dit zo opgenomen. Het voordeel is vaak andersom dat als ze van jou afwillen, ze minimaal een dubbele opzegtermijn moeten hanteren (in dit geval dus 4 maanden).

Kan ook in onderlinge overeenkomsten zonder cao zo worden afgesproken, bijv bij bepaalde functies waarvoor niet heel makkelijk een vervanger kan worden gevonden.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:06:39 #270
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169533822
yes yes ik ben bij een superorganisatie onverwacht toch door naar de tweede ronde! Ik vond dat ik het gesprek niet goed gedaan had maar ik hoor net dat zij enthousiast over me waren. Is een behoorlijke IT-zware functie. Voor een functie meer aan informatiemanagementkant heb ik net het tweede gesprek gehad en dat ging best goed. 50% kans en gevoelsmatig meer dat ik het word.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_169537890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met solliciteren. Kijken hoe je in de markt ligt. Als het een beetje lekker gaat, kun je met wat meer vertrouwen je huidige baan opzeggen.

2 maanden opzegtermijn is redelijk ruk. Hoe komt het dat het niet gewoon een maand is?
Goed idee, had er zelf ook al aan gedacht. Ik ga binnenkort alvast eens rondbellen.

Die twee maanden.. ik denk omdat ze best een probleem hebben als iemand binnen een maand wegmoet. Roosters zijn al een paar maanden vooruit gemaakt en zullen dus helemaal omgegooid moeten worden. Daarbij komen ze niet makkelijk aan personeel.
pi_169538041
Een last-minute sollicitatie voor lecturer aan het afronden nu. Beetje een wie niet waagt die niet wint situatie. Kan geen kwaad, kost niet al te veel moeite, en als ik al feedback krijg ben ik blij 8-)

Zo, afgerond. Beetje vals moeten spelen aangezien ze om een afgeronde PhD vroegen, maar ik heb mijn verdediging pas binnenkort, maar wel vóór mogelijke gesprekken, dus... beetje creatief moeten doen :X Hopelijk vergeven ze het me. Ben er iig in de brief eerlijk over geweest.

[ Bericht 39% gewijzigd door motorbloempje op 15-03-2017 17:13:55 ]
Ja doei.
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:19:41 #273
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169539398
Dat is toch de facto afgerond? Je gaat op je verdediging niet meer af tenzij je het heel bont maakt, en dat doe jij niet. :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_169539597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:19 schreef Andromache het volgende:
Dat is toch de facto afgerond? Je gaat op je verdediging niet meer af tenzij je het heel bont maakt, en dat doe jij niet. :)
Er zat een datuminvulding in die niet na vandaag mocht liggen :P dus heb 'm maar op gisteren gezet :X
Ja doei.
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:34:09 #275
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169539717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er zat een datuminvulding in die niet na vandaag mocht liggen :P dus heb 'm maar op gisteren gezet :X
Daar gaat geen mens over vallen op het moment dat je op gesprek komt en je verdediging daadwerkelijk achter de rug is. Succes!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_169543725
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er zat een datuminvulding in die niet na vandaag mocht liggen :P dus heb 'm maar op gisteren gezet :X
Ze zullen heus wel snappen dat het niet anders kon, en je bent er bijna. Jij komt er wel hoor :)
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 20:33:32 #277
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169544651
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:00 schreef yats het volgende:

[..]

Herkenbaar, indertijd voor mij ook de reden om naar de randstad te vertrekken en recent om een andere baan te accepteren zodat ik nu zekerheid heb dat ik ook daadwerkelijk voldoende verdien om mijn appartement te kunnen betalen. Op mijn 31e is de tijd van thuis wonen of alleen een studentenkamer wel voorbij wat mij betreft. Helaas onderschat de huidige politiek nog steeds de huidige situatie van veel jongeren.
Ze kijken vooral naar de mensen van 40+ en nauwelijks naar studenten en pas afgestudeerden, die hoge huren/koopprijs voor een woning moeten betalen en van een tijdelijk contract naar tijdelijk contract gaan. Ook nog een hoge studieschuld mogen aflossen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 15 maart 2017 @ 23:30:57 #278
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169555844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:33 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ze kijken vooral naar de mensen van 40+ en nauwelijks naar studenten en pas afgestudeerden, die hoge huren/koopprijs voor een woning moeten betalen en van een tijdelijk contract naar tijdelijk contract gaan. Ook nog een hoge studieschuld mogen aflossen.

Als ze al een contract ergens krijgen en een woning kunnen vinden. Wat dat betreft is het jammer dat sommige partijen vandaag niet meer afgestraft zijn.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169564183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met solliciteren. Kijken hoe je in de markt ligt. Als het een beetje lekker gaat, kun je met wat meer vertrouwen je huidige baan opzeggen.

2 maanden opzegtermijn is redelijk ruk. Hoe komt het dat het niet gewoon een maand is?
2 maanden opzegtermijn komt vaker voor, zelf bij organisaties zonder CAO. Ik heb zelf ook twee maanden opzegtermijn, omdat de werkzaamheden van mijn collega's en mij (BI_consultants) de inkomstenbron voor de organisatie zijn. Als zo iemand weg wil, dan wil de werkgever voldoende tijd om vervanging te zoeken. Accountmanagers hebben 1 maand opzegtermijn. (Die kosten alleen maar geld :) )
Aan de andere kant, als de werkgever van mij af wil, heeft ie 4 maanden opzegtermijn
Het is wat.......
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:52:01 #280
286575 Roces18
Chef de party
pi_169564675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 23:30 schreef yats het volgende:

[..]

Als ze al een contract ergens krijgen en een woning kunnen vinden. Wat dat betreft is het jammer dat sommige partijen vandaag niet meer afgestraft zijn.
Tegenwoordig is een contract krijgen inderdaad lastig. Tenzij je specifieke skills hebt die anderen niet of nauwelijks hebben. En geen contract = geen huis = geen leven 8)7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169565984
- Offtopic -

[ Bericht 97% gewijzigd door Mark op 16-03-2017 11:14:51 ]
pi_169566052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:34 schreef Andromache het volgende:

[..]

Daar gaat geen mens over vallen op het moment dat je op gesprek komt en je verdediging daadwerkelijk achter de rug is. Succes!
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ze zullen heus wel snappen dat het niet anders kon, en je bent er bijna. Jij komt er wel hoor :)
Had gisteren nog een evenementje op de uni, en daar iemand van de grad school die ik ken gevraagd of ze 'niet iemand in HR kende' om een goed woordje voor me te doen 8-) en dat ging ze doen 8-) *O*

Heb nog niets gehoord van de CV die ik na gesprek stuurde, maar wacht even met informeren tot ik heb verdedigd. Dan heb ik meteen een extra onderhandelingsvoordeel (en reden om te mailen) als het goed is. Is moeilijk, want iets in mij wil nu gewoon mailen en vragen "HOE ZIT HET ERMEE!!! HET IS ALWEER EEN TIJD GELEDEN!!!", maar, beter even wachten 8-)
Ja doei.
pi_169566361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:33 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ze kijken vooral naar de mensen van 40+ en nauwelijks naar studenten en pas afgestudeerden, die hoge huren/koopprijs voor een woning moeten betalen en van een tijdelijk contract naar tijdelijk contract gaan. Ook nog een hoge studieschuld mogen aflossen.

Leukste zijn die appartementen die een inkomenseis van 3x de maandhuur netto eisen. Als ik 3600 euro netto zou verdienen dan zou ik niet eens gaan huren
  donderdag 16 maart 2017 @ 11:29:52 #284
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_169566425
Ook voor anderen: dit is het werkzoekend-topic, de visie op de woningmarkt is off-topic
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_169567088
Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat je op basis van een stage een vast contract krijgt?
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:43:05 #286
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169567851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:03 schreef Henrys het volgende:
Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat je op basis van een stage een vast contract krijgt?
Toch wel vaak hoor, ligt ook aan de branche, de werkgever en wat dosis van Guus Geluk.

Vast contract niet vaak meer, wel vaker een tijdelijk contract dat na 1 jaar wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

Update:
over 2 weken mag ik op training op kosten van de werkgever, het is 1 werkdag.

Spannend, het is meer dan 14 jaar geleden dat ik van een werkgever/opdrachtgever dit aanbod kreeg.
En het is nog steeds dezelfde tijdelijk baan voor 2 dagen per week :P

Update 2:
net een afwijzing mogen ontvangen, de reden: ik heb geen ervaring met Topdesk.
Dat klopt, en was ook geen eis, wel een pre in de vacature.

Niet getreurd, de ervaring is nu in de maak :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Zelus op 16-03-2017 16:07:17 ]
pi_169571223
*O* project van een maand waar we funding voor hadden gevraagd is goedgekeurd! *O* Dus ik heb werk voor April! *O* en geld *O*
Ja doei.
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:34:50 #288
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169571640
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
*O* project van een maand waar we funding voor hadden gevraagd is goedgekeurd! *O* Dus ik heb werk voor April! *O* en geld *O*
^O^
pi_169572860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
*O* project van een maand waar we funding voor hadden gevraagd is goedgekeurd! *O* Dus ik heb werk voor April! *O* en geld *O*
Gefeliciteerd!
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 18:30:33 #290
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169573452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Had gisteren nog een evenementje op de uni, en daar iemand van de grad school die ik ken gevraagd of ze 'niet iemand in HR kende' om een goed woordje voor me te doen 8-) en dat ging ze doen 8-) *O*

Heb nog niets gehoord van de CV die ik na gesprek stuurde, maar wacht even met informeren tot ik heb verdedigd. Dan heb ik meteen een extra onderhandelingsvoordeel (en reden om te mailen) als het goed is. Is moeilijk, want iets in mij wil nu gewoon mailen en vragen "HOE ZIT HET ERMEE!!! HET IS ALWEER EEN TIJD GELEDEN!!!", maar, beter even wachten 8-)
Gewoon doen. Nee heb je al, Ja kun je krijgen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 18:32:51 #291
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169573483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
*O* project van een maand waar we funding voor hadden gevraagd is goedgekeurd! *O* Dus ik heb werk voor April! *O* en geld *O*

Kan je een extra Grand Prix bezoeken :7
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_169573614
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:30 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Gewoon doen. Nee heb je al, Ja kun je krijgen
Neuh :+ ik denk dat m'n 'even wachten' strategie beter is op dit moment. Zeker omdat het verdedigen een mooie reden is om te mailen met 'ja, ik ben nu écht beschikbaar!'

quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank!
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:32 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Kan je een extra Grand Prix bezoeken :7
Nog een? We gaan er al naar 2 #offtopic :P
Ja doei.
pi_169576279
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
*O* project van een maand waar we funding voor hadden gevraagd is goedgekeurd! *O* Dus ik heb werk voor April! *O* en geld *O*
Gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:03 schreef Henrys het volgende:
Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat je op basis van een stage een vast contract krijgt?
Volgens mij niet vaak..? Heb gehoord dat bij waar ik nu werk je na je eerste (jaar-)contract idd een vast contract krijgt. Maar hangt er ook vanaf wat je doet en hoe groot het tekort aan mensen is. Goed je best doen iig. Nog iets gehoord van die stage in Den Haag?
pi_169586324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

[..]

Volgens mij niet vaak..? Heb gehoord dat bij waar ik nu werk je na je eerste (jaar-)contract idd een vast contract krijgt. Maar hangt er ook vanaf wat je doet en hoe groot het tekort aan mensen is. Goed je best doen iig. Nog iets gehoord van die stage in Den Haag?
Heb het afgezegd omdat het te ver was, heb nu via een docent een stagegesprek bij het OM hier in de buurt
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:23:48 #295
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169592528
Afgewezen. Ik was ook niet volgens afspraak gebeld. Geen goed teken natuurlijk, dus maar achteraan gebeld. Ik kom net iets ervaring te kort, zegt men, maar werd wel als daadkrachtig, snel en enthousiast ervaren. Jammer! Nu hopen op de tweede ronde van a.s. maandag. Misschien zit ik toch meer aan applicatie- en infrastructuurkant dan in de informatiemanagementhoek... Voor mijn gevoel niet, maar goed ik wil z.s.m. weer aan de slag.

Inmiddels ook een sollicitatie bij een wetenschappelijke instelling gedaan in de informatiewetenschap/projectensfeer. Daarnaast nog een data-analytische functie gevonden bij een grote commerciële dienstverlener. De recruiter aldaar stelde telefonisch vraagtekens bij mijn "technische" achtergrond, maar ik meen haar te kunnen overtuigen met mijn kunstjes met sed, wget, tracert, Hadoop-clusters en overige serveraangelegenheden, virtuele machines etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door Andromache op 17-03-2017 16:24:27 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:01:59 #296
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169595423
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:23 schreef Andromache het volgende:
Daarnaast nog een data-analytische functie gevonden bij een grote commerciële dienstverlener. De recruiter aldaar stelde telefonisch vraagtekens bij mijn "technische" achtergrond, maar ik meen haar te kunnen overtuigen met mijn kunstjes met sed, wget, tracert, Hadoop-clusters en overige serveraangelegenheden, virtuele machines etc.
Als je die kunstjes kan onderbouwen met relevante certificaten, dan kom je een eind.

Een recruiter die zijn bedenkingen heeft, kan je vaak moeilijk overtuigen.

Succes iig :)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:46:25 #297
416020 K44S
The bearded man
pi_169596283
Ik zal m nog eens opgooien: Het bedrijf waar ik voor werk is nog zoekende naar mensen.

Info dm!
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:07:26 #298
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169600348
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:46 schreef K44S het volgende:
Ik zal m nog eens opgooien: Het bedrijf waar ik voor werk is nog zoekende naar mensen.

Info dm!
Wat voor werk en welke regio?
(of mag ik dat alleen per dm vragen?)
  zaterdag 18 maart 2017 @ 06:51:11 #299
416020 K44S
The bearded man
pi_169603851
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:07 schreef Zelus het volgende:

[..]

Wat voor werk en welke regio?
(of mag ik dat alleen per dm vragen?)
Hoofdkantoor zit in Amsterdam.
Echter, voor in de winkel zoeken we ook mensen (heel t land )
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zaterdag 18 maart 2017 @ 23:14:10 #300
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169618438
Ik denk dat het toch ook tijd wordt om mijn netwerk in te schakelen. Ik wil nu z.s.m. aan de slag. Maar ik vind dat een beetje vervelend, omdat dat zo lijkt op bedelen om een baan. Men weet wel dat ik zoek, maar niet iedereen weet dat (naaste familie). Morgen toch maar een e-mailtje aan wijden! Ik begin nu een beetje zorgen te maken dat ik niet meer op een baan op niveau kom, omdat ik net niet echt ergens superspecialist in ben. En ik wil zo graag werken! Goed voor veel, maar ik heb zo veel gedaan dat het misschien een beetje 'too much' lijkt op mijn cv.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')