abonnement Unibet Coolblue
pi_169195344
Hoe lang heb je recht op een aanvullende beurs? En is het waar dat als je arm bent je niet kunt gaan studeren omdat je dan een hoge schuld krijgt en dus later niet op jezelf kunt wonen?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 11:00:47 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169195684
Je kunt volgens mij tot 30 jaar stufi en dus ook aanvullende beurs aanvragen.

En een hoge schuld opbouwen is iets wat steeds normaler wordt door dat nieuwe leenstelsel. Dus het is dan verstandig om je diploma te behalen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 11:54:42 #3
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_169196525
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:38 schreef lulopdrumstel het volgende:
Hoe lang heb je recht op een aanvullende beurs? En is het waar dat als je arm bent je niet kunt gaan studeren omdat je dan een hoge schuld krijgt en dus later niet op jezelf kunt wonen?
Hbo/universiteit? Dan kun je tijdens de nominale duur van je opleiding de aanvullende beurs aanvragen. Meestal is nominale studieduur vier jaar. Heeft je opleiding een nominale studieduur van zes jaar (bijvoorbeeld geneeskunde)? Dan kun je zes jaar recht op een aanvullende beurs hebben.
Of je daadwerkelijk recht hebt op een aanvullende beurs is afhankelijk van het inkomen van je ouders.

De aanvullende beurs is een onderdeel van de prestatiebeurs. Dit betekent dat bij het behalen van het diploma (een deel van) de aanvullende beurs wordt omgezet in een gift.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
  dinsdag 28 februari 2017 @ 11:58:29 #4
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_169196590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:00 schreef Harvest89 het volgende:
Je kunt volgens mij tot 30 jaar stufi en dus ook aanvullende beurs aanvragen.

En een hoge schuld opbouwen is iets wat steeds normaler wordt door dat nieuwe leenstelsel. Dus het is dan verstandig om je diploma te behalen.
Nee, Je moet de studiefinanciering uiterlijk voor je dertigste laten ingaan. Hierna mag je de studiefinanciering niet meer onderbreken. Gebeurt dit wel, dan kun je geen aanspraak maken op de studiefinanciering die je nog niet hebt gebruikt.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_169206933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:54 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

Hbo/universiteit? Dan kun je tijdens de nominale duur van je opleiding de aanvullende beurs aanvragen. Meestal is nominale studieduur vier jaar. Heeft je opleiding een nominale studieduur van zes jaar (bijvoorbeeld geneeskunde)? Dan kun je zes jaar recht op een aanvullende beurs hebben.
Of je daadwerkelijk recht hebt op een aanvullende beurs is afhankelijk van het inkomen van je ouders.

De aanvullende beurs is een onderdeel van de prestatiebeurs. Dit betekent dat bij het behalen van het diploma (een deel van) de aanvullende beurs wordt omgezet in een gift.

^CN
En als je twee afstudeerrichtingen kiest in een master, waardoor je bijna niet in een jaar kan afstuderen? Ik ben in 2014 gestart met studeren, dus dit jaar krijg ik voor het eerst te maken met het leenstelsel.
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:19:26 #6
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_169855312
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:02 schreef lulopdrumstel het volgende:

[..]

En als je twee afstudeerrichtingen kiest in een master, waardoor je bijna niet in een jaar kan afstuderen? Ik ben in 2014 gestart met studeren, dus dit jaar krijg ik voor het eerst te maken met het leenstelsel.
Twee richtingen volgen verandert niets aan de nominale studieduur. Er wordt gekeken naar de waarde van het uiteindelijke diploma. Is dit vier jaar (wo-bachelor en 1 jarige wo-master) voor beide opleidingen? Dan is de nominale studieduur vier jaar. Wanneer je 2 richtingen/masters volgt, dan wordt dit niet bij elkaar opgeteld.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')