abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169193611
Gisteravond stond het nichtje van mn vriendin hier op de stoep met haar koffers, die had ruzie met haar vriend. Dus heeft mn vriendin zonder overleg tegen haar gezegd dat ze wel zo lang bij ons kan blijven.

Maar daar ben ik het niet helemaal mee eens, het nichtje heeft namelijk geen baan, en staat nog niet lang genoeg ingeschreven voor een woning en ik heb er ook gewoon geen zin in.

Iemand tips om haar op zo vriendelijk mogelijke wijze zo snel mogelijk mn huis uit te krijgen? Terug naar haar vriend gaat het waarschijnlijk niet worden, mn vriendin is haar enige familie in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door raspberryPi op 28-02-2017 07:35:05 ]
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169193614
Je vriendin aanspreken wellicht :')
U MAD?
pi_169193625
Als het nichtje wel een baan zou hebben was het dan wel goed?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 07:34:03 #4
285174 Evienne
never odd or even
pi_169193632
Op Fort Oranje is nog plek.

Maar serieus, hoe lang staat ze ingeschreven en hoe lang moet ze nog wachten op een woning? Heeft ze wel een uitkering?

Haar zomaar op straat zetten zal je vriendin je ook niet in dank afnemen dus misschien kun je haar laten blijven tot ze een uitkering heeft aangevraagd en een studentenkamer dan wel tijdelijk huisje op een fatsoenlijke camping heeft gevonden?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_169193639
hoezo is je vriendin haar enige familie hier, zijn het vlichtelingen?
pi_169193640
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:29 schreef raspberryPi het volgende:
Gisteravond stond het nichtje van mn vriendin hier op de stoep met haar koffers, die had ruzie met haar vriend. Dus heeft mn vriendin zonder overleg tegen haar gezegd dat ze wel zo lang bij ons kan blijven.

Maar daar ben ik het niet helemaal mee eens, het nichtje heeft namelijk geen baan, en staat nog niet lang genoeg ingeschreven voor woning en ik heb er ook gewoon geen zin in.

Iemand tips om haar op zo vriendelijk mogelijke wijze zo snel mogelijk mn huis uit te krijgen? Terug naar haar vriend gaat het waarschijnlijk niet worden, mn vriendin is haar enige familie in Nederland.
Zijn haar ouders dood? En de ouders van je vriendin?
pi_169193643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:35 schreef IJsmuts het volgende:
hoezo is je vriendin haar enige familie hier, zijn het vlichtelingen?
Dat kan ook ja, had ik niet eens aan gedacht.
pi_169193650
Cool, raspberryPi gaat een van de geneugtes van een multiculturele relatie ontdekken: de deur staat altijd open voor familieleden die in nood zitten.
1. De familie is Groot.
2. Nood is relatief
3. Nivelleren is een feest.

Zoals de boswachter al schreef: je vriendin aanspreken. Je kan maar beter direct duidelijk zijn.
pi_169193657
Raar verhaal.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_169193658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:34 schreef Evienne het volgende:
Op Fort Oranje is nog plek.

Maar serieus, hoe lang staat ze ingeschreven en hoe lang moet ze nog wachten op een woning? Heeft ze wel een uitkering?

Haar zomaar op straat zetten zal je vriendin je ook niet in dank afnemen dus misschien kun je haar laten blijven tot ze een uitkering heeft aangevraagd en een studentenkamer dan wel tijdelijk huisje op een fatsoenlijke camping heeft gevonden?
Ze is nog piepjong, 22 dacht ik. Ze volgt een of andere opleiding, ze staat 2 jaar ingeschreven. En nee ik snap dat mn vriendin boos op me wordt als ik haar nichtje zomaar buiten knikker.
Als ze wel een baan had had ik er trouwens ook geen zin in gehad.
En nee, ze is zeker niet lelijk.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169193666
Sorry maar dit bestaat niet. Je kunt iemand niet op vriendelijke wijze op straat zetten. Ik zou gewoon een voorwaarde stellen van hoe lang ze mag blijven dat ze dit zelf ook weet en beseft dat het tijdelijk is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_169193667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:35 schreef IJsmuts het volgende:
hoezo is je vriendin haar enige familie hier, zijn het vlichtelingen?
Nee, overige familie woont op Aruba.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169193669
Gewoon weigeren en achter je standpunt blijven staan!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_169193675
Kamer regelen voor d'r?
pi_169193680
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:41 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Nee, overige familie woont op Aruba.
ah dat kan ook natuurlijk. ultimatum stellen en helpen met andere woonruimte zoeken.
pi_169193681
Zo kwam ik op een avond thuis uit werk om tien uur en had mn schoonbroertje en schoonzusje in mijn huis te wonen.

Een heel vervelende situatie, ik had het geluk dat de bom al na een week barste omdat ik via via hoorden dat ze mij en van verdachte dat ik ze haf verlinkt bij de politie.

Ze hadden namelijk een kwekerij op zolder en mijn toenmallige baas van de coffeeshop waar ik werkte had blijkbaarveven daarvoor tegen hun gegeind dat ze een kwekerij op zolder hadden. Hij woonde in het zelfde dorp en het viel hem op dat er geen sneeuw op hun dak lag :p

Gelukkig duurde het bij mij maar een weekje want ik weet niet hoe het 'aardig' opgelost kan worden. Nou ja eigenlijk wel het nichtje moet naar een opvang zoals in noord Nederland zienn: http://www.zienn.nl

Eigen kamer, douch, keuken, 40 euro eetgeld per week en 200 uitkering per maand voor haar ziektefondsven dergelijke tot ze weer eigen woonruimte heeft. Bij zo'n opvang tref geen verslaafde zwervers maar vooral mannen en vrouwen met kinderen die in een scheiding zitten.

[ Bericht 12% gewijzigd door WodanIsGroot op 28-02-2017 19:44:17 ]
pi_169193716
Een noodopvang of iets? Ik denk ook niet dat het hier lang gaat duren voor ik ruzie met haar heb.
Hi,ras mach galoo de micho
  dinsdag 28 februari 2017 @ 07:52:14 #18
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169193719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Sorry maar dit bestaat niet. Je kunt iemand niet op vriendelijke wijze op straat zetten. Ik zou gewoon een voorwaarde stellen van hoe lang ze mag blijven dat ze dit zelf ook weet en beseft dat het tijdelijk is.
Dit lijkt me de beste manier.
pi_169193750
Hoeveel tijd is redelijk voor dat ultimatum?
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169193766
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:52 schreef Barrah het volgende:

[..]

Dit lijkt me de beste manier.
Mij niet want ze heeft geen eigen inkomen ze kan niet haar zorgverzekering betalen, ze kan niet haar eigen eten betalen, ze kan niks sparen en de kans is heel groot dat aan het einde van het ultimatum zij nog geen stap verder is.

Of ze versiert een kerel en trekt bij hem in, of ze kan gebruik maken van het vangnet wat hiervoor bestaat.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 08:01:28 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_169193769
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:59 schreef raspberryPi het volgende:
Hoeveel tijd is redelijk voor dat ultimatum?
Dat zou ik even samen met je vriendin bespreken. Mij lijkt iets van 1 week tot 1 maand redelijk, maar dat is ook sterk afhankelijk van hoe aardig je haar vind en hoe erg je de situatie vind.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_169193774
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:52 schreef Barrah het volgende:

[..]

Dit lijkt me de beste manier.
Bied haar aan te helpen een plan te maken hoe ze zelfstandig wordt, daar kan ze moeilijk buiten en het voelt wellicht niet onvriendelijk.
pi_169193775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:59 schreef raspberryPi het volgende:
Hoeveel tijd is redelijk voor dat ultimatum?
Voor haar twee jaar. Voor jou?
pi_169193820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:34 schreef Evienne het volgende:
Op Fort Oranje is nog plek.

Maar serieus, hoe lang staat ze ingeschreven en hoe lang moet ze nog wachten op een woning? Heeft ze wel een uitkering?

Haar zomaar op straat zetten zal je vriendin je ook niet in dank afnemen dus misschien kun je haar laten blijven tot ze een uitkering heeft aangevraagd en een studentenkamer dan wel tijdelijk huisje op een fatsoenlijke camping heeft gevonden?
Ze kan geen bijstand aanvragen zonder eigen woonruimte, zolang ze bij TS inwoont moet TS haar voorzien in haar levensonderhoud.

De enige uitkering waar ze een aanspraak op kan maken is de thuisloze uitkering (550 euro). Want dat is ze nu thuisloos niet dakloos want ze heeft het dak van ts boven haar hoofd.

De voorwaarde van een thuisloze uitkering is echter dat ze drie avonden per week bij het leger des heils moet slapen. En dat wil je niet, stapelbedden in grote ruimtes vol met verslaafde zwervers en de deur op slot en licht uit om 22:00. Zit je daar tussen de gebruikende junks..
  dinsdag 28 februari 2017 @ 08:08:35 #25
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169193822
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 08:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Mij niet want ze heeft geen eigen inkomen ze kan niet haar zorgverzekering betalen, ze kan niet haar eigen eten betalen, ze kan niks sparen en de kans is heel groot dat aan het einde van het ultimatum zij nog geen stap verder is.
TS wil haar het liefst nu de deur wijzen. Door een termijn te stellen geef je haar de kans om aan alternatieven te werken. Maak wel duidelijk dat het haar eigen verantwoordelijkheid is als ze daar niet voor zorgt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')