abonnement Unibet Coolblue
pi_169190269
Vraag en bespreek hier alles over autostoeltjes:s)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:37:54 #2
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169193455
quote:
De rodifix is ook zonder isofix te gebruiken natuurlijk...
Ja? Is die Rodifix ook goed te gebruiken in de gordels?
Onze huidige auto heeft geen isofix, maar die is binnenkort aan vervanging toe en die ik op het oog heb heeft het wel. Dan is het natuurlijk wel handig om de Rodifix te kopen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 07:48:28 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169193693
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 06:37 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja? Is die Rodifix ook goed te gebruiken in de gordels?
Onze huidige auto heeft geen isofix, maar die is binnenkort aan vervanging toe en die ik op het oog heb heeft het wel. Dan is het natuurlijk wel handig om de Rodifix te kopen.
Ja hij werkt dan exact hetzelfde als andere stoeltjes zonder isofix.

Wij hadden eerst de rodi XP. Ik vind dat je op de foto's wel goed het verschil ziet tussen die twee. Allebei van een vakantie autoreis dus met dvd speler ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169194619
Weet iemand dit? Ik heb de Romer King II en ik wil die verkopen. Alleen wil ik wel de bekleding wassen voor ik m verkoop. Kan ik de bekleding er makkelijk afhalen? En hoe?
pi_169818461
Zou hier evt interesse zijn in een Axis minikid, achteruitstoel?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 6 april 2017 @ 23:07:45 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170054916
Dat is dan een groep 1 stoel toch?

Wij gaan E overzetten in een groep 2 stoel, zodat S haar groep 1 stoel in gebruik kan nemen als we op vakantie gaan. Voel me wel een achterblijver, die kinderen zijn bijna 4 en net 1 :')

Nav de recensies hierboven denk ik dat de MC rodifix wel een kanshebber is. We hebben geen isofix, maar die makkelijk(er) te verstellen slaapstand is dan wel een fijn puntje om te weten. Thx! ^O^
pi_170617365
Zijn er hier mensen die na de groep 0 stoel over zijn gegaan naar een achterwaartse stoel?
Ik ben mij alvast (denk dat de maxi cosi zeker nog wel een halfjaar meegaat) een beetje aan het oriënteren maar zie door de bomen het bos niet meer :P
M is nu 9 maanden en vind achteruit rijden tot nu toe helemaal prima. Ik zat eerst te denken aan een draaibare stoel, zodat we hem voorwaarts kunnen zetten mocht ze achterwaarts op latere leeftijd vervelend vinden. Aan de andere kant zag ik ook weer stoeltjes tot 25kg, leek me handig om voor zolang 'klaar' te zijn, maar die konden dan weer alleen achteruit :P

Dus, ervaringen met langdurig achterwaarts vervoeren? O-)
  maandag 1 mei 2017 @ 20:45:01 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170617850
Ja, neem een draaibare. Wij hebben een die tot 4 jaar achteruit kan, maar kuiken wilde zelf niet meer na een tijdje. Sja.
KuikenGuppy
pi_170618369
Een stoel tot 18kg lijkt mij ook wel handiger met het oog op een eventuele tweede :+

Welke stoel hebben jullie Burdie? Bevalt die verder?
  maandag 1 mei 2017 @ 21:01:32 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170618527
Wij hebben de Hauck Varioguard maar Kuiken is alweer over naar groep 2, omdat zowel de Hauck als de Maxi Cosi te veel ruimte innemen achter de bestuurdersstoel voor mijn man om lekker te zitten tijdens het autorijden.
Ik vond het wel een fijne stoel, maar hij kwam slecht uit de ANWB test (waar hij alleen getest is met gordels, en alle punten waar hij 'slecht' op scoorde, gelden niet voor bevestiging met isofix). Dus ik blijf 'm gewoon prima vinden maar zou hem hierom niet per sé aanraden. Ik weet ook eigenlijk niet of hij nog wel verkocht wordt?
KuikenGuppy
pi_170618624
Wij hebben de maxi cosi 2waypearl. Ik wilde Mats lang achterwaarts vervoeren maar hij werd ineens wagenziek als hij achteruit keek. Dus ik zou ook voor een stoel kiezen die beide kanten op kan.

En ik was op zoek naar tips voor een groep 2 stoel maar dat staat hierboven dus al ^O^
Als je een stoel zonder isofix koopt schuift dat veel heen en weer? Als de stoelen verder hetzelfde werken zie ik de meerwaarde van isofix namelijk niet zo
  maandag 1 mei 2017 @ 21:07:30 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170618788
Isofix is altijd veiliger.

Het lijkt me dat zonder isofix bij een aanrijding het stoeltje ook gelanceerd wordt bij een groep 2 stoel (maar dat is mijn boerenverstand), dat heb je met isofix niet.
KuikenGuppy
  maandag 1 mei 2017 @ 21:14:59 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_170619075
Volgens maxi cosi zelf biedt isofix vanaf groep 2/3 geen extra veiligheid boven geen isofix, alleen extra gemak. Wat ik me ook wel kan voorstellen, in die hogere groep zit je namelijk zelf in de driepuntsgordel, ook met de onderste band over je schoot zeg maar. Die bij de lagere groepen de stoel op zn plek houdt.
  maandag 1 mei 2017 @ 21:17:25 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170619186
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Volgens maxi cosi zelf biedt isofix vanaf groep 2/3 geen extra veiligheid boven geen isofix, alleen extra gemak. Wat ik me ook wel kan voorstellen, in die hogere groep zit je namelijk zelf in de driepuntsgordel, ook met de onderste band over je schoot zeg maar. Die bij de lagere groepen de stoel op zn plek houdt.
Ik denk dat het juist wel extra veiligheid biedt, want met isofix hoeft de gordel alleen het kind maar op de plaats te houden, en zonder isofix wordt het stoeltje ook nog een keer gelanceerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 mei 2017 @ 21:19:36 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_170619274
Ik snap de gedachtengang, maar ik vraag me dus af of dat waar is gezien wat ik gelezen heb.

En ik zie dus eerder de logica voor me van de gordel die zowel kind als stoel (groep 2/3 is licht in vergelijking met 1) op zn plek houdt zoals een gordel ook de volwassene op zijn plek houdt, en waar ze niet uit gelanceerd worden.
pi_170619283
Nou dat dacht ik dus ergens gelezen te hebben maar ik kon het niet meer vinden dus dacht dat ik het zelf verzonnen had :')

Maar toch lijkt isofix me veiliger. En ik lees nu dat in 2018 alleen nog stoeltjes met isofix verkocht gaan worden.
Dus ik denk dat we toch voor een isofix stoel gaan.
  maandag 1 mei 2017 @ 21:21:02 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_170619326
Ik heb de maxi cosi 2waypearl. Die kan alleen op de 2wayfix (isofix base). Als je nog niet de 2wayfix hebt is het wel een erg dure optie. De 2waypearl kan vooruit en achteruit.
Je moet er wel rekening mee houden dat de beentjes op een gegeven moment de rugleuning van de stoel raken, dus schoenen uit in de auto of bescherming voor je stoel.
Ik vind het ook een nadeel dat de stoel achterwaarts vrij veel ruimte in beslag neemt, mijn man kan dan niet zijn stoel op gewenst niveau naar achter zetten.
Ik had zelf wel wat bedenkingen bij de beentjes die steeds langer worden, dreumes zat op een gegeven moment wel wat opgefrot. Maar daar schijnen ze geen last van te hebben, dat de beentjes in kikkerhouding komen.


Ik heb met 20 maanden het stoeltje omgedraaid, nu dus voorwaarts vervoeren. Maar ik zou het bij een volgende wel langer willen proberen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 1 mei 2017 @ 21:21:47 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170619354
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik snap de gedachtengang, maar ik vraag me dus af of dat waar is gezien wat ik gelezen heb.

En ik zie dus eerder de logica voor me van de gordel die zowel kind als stoel (groep 2/3 is licht in vergelijking met 1) op zn plek houdt zoals een gordel ook de volwassene op zijn plek houdt, en waar ze niet uit gelanceerd worden.
Heb je een linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 mei 2017 @ 21:22:47 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_170619387
Vanwege dat "toch lijkt me..." had ik bijna alsnog de isofix aangeschaft, maar omdat de leverancier zelf schrijft dat hun duurdere isofixvariant geen veiligheidsvoordeel biedt ten opzichte van die zonder isofix, heb ik toch de keuze gemaakt voor zonder.
pi_170619402
Man rijdt het meeste en is bezig met een andere auto, met isofix *)
Ik zag de romer dualfix, klonk wel interessant maar kreeg maar 2 sterren van de ANWB. Ik ga nog even door met vergelijken :P
  maandag 1 mei 2017 @ 21:24:06 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_170619442
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
Ik zou net als jij moeten gaan googlen :+ en ik ga nu Netflixen. Het stond op de site van Maxi Cosi, toen ik een maand of 6(?) geleden de nieuwe stoel aanschafte. Zal niet moeilijk te vinden zijn.
  maandag 1 mei 2017 @ 21:24:33 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170619468
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Vanwege dat "toch lijkt me..." had ik bijna alsnog de isofix aangeschaft, maar omdat de leverancier zelf schrijft dat hun duurdere isofixvariant geen veiligheidsvoordeel biedt ten opzichte van die zonder isofix, heb ik toch de keuze gemaakt voor zonder.
Alleen al vanwege de vliegende autostoeltjes als je zonder kinderen in de auto zit zou ik de isofix genomen hebben als ik een auto met isofix had. Wat vastzit aan het frame van de auto zit iig vast.

Maar ik ben benieuwd waar Maxi Cosi dat zelf zegt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 mei 2017 @ 21:25:31 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170619513
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zou net als jij moeten gaan googlen :+ en ik ga nu Netflixen. Het stond op de site van Maxi Cosi, toen ik een maand of 6(?) geleden de nieuwe stoel aanschafte. Zal niet moeilijk te vinden zijn.
Ik heb net al gekeken en vind het niet, ik vind alleen dat isofix de veiligste methode is.
Maar ik heb geen haast, ik zie het vanzelf verschijnen, Netflix duurt niet eeuwig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170619523
Mariposas vanaf hoe oud heb je de jongste in de 2way gezet?
  maandag 1 mei 2017 @ 21:26:01 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_170619538
Kon het niet laten dus toch even gecheckt.

quote:
Sommige groep 2/3 autostoeltjes hebben ISOFIX ankerpunten om het stoeltje stevig in de auto te bevestigen, ook als je kind er niet in zit. Net als bij een ISOFIX baby- of peuterstoel maakt dit het stoeltje stabieler en makkelijker te gebruiken. Het biedt echter geen extra veiligheid meer, je kind wordt in een groep 2/3 autostoeltje immers nog steeds beschermd door de gewone autogordel.
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)ltje-groep-2-3.aspx#
pi_170619591
Ik heb het gisteren ook ergens gelezen. Zal nog eens gaan zoeken
pi_170619628
Haha ik had de link ook gevonden :P

Wij hebben nu de maxi cosi cabriofix en die kan niet op die ene base. Dus ik denk dat de 2waypearl afvalt. Als de cabrio nou ook gewoon op die base kon, kon ik die straks al gebruiken in de andere auto en de prijs zo een beetje verantwoorden :P Maar ja.
  maandag 1 mei 2017 @ 21:28:25 #28
327807 Mariposas
יה&#14
pi_170619636
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:25 schreef ikke_84 het volgende:
Mariposas vanaf hoe oud heb je de jongste in de 2way gezet?
Ik heb er maar 1. :+ Maar ik heb 'm van de groep 0 naar 1 verplaatst toen hij 15 maanden was, remember de foto van uit de kluiten gewassen dreumes in Maxi Cosi groep 0. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 1 mei 2017 @ 21:29:29 #29
327807 Mariposas
יה&#14
pi_170619678
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:28 schreef Miezziej het volgende:
Haha ik had de link ook gevonden :P

Wij hebben nu de maxi cosi cabriofix en die kan niet op die ene base. Dus ik denk dat de 2waypearl afvalt. Als de cabrio nou ook gewoon op die base kon, kon ik die straks al gebruiken in de andere auto en de prijs zo een beetje verantwoorden :P Maar ja.
Ja hoor die past er ook gewoon op, ondanks dat het niet duidelijk op de website staat. Wij hadden ook de cabriofix. De Citi past er niet op.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 1 mei 2017 @ 21:30:48 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170619730
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Kon het niet laten dus toch even gecheckt.

[..]

http://www.maxi-cosi.nl/n(...)ltje-groep-2-3.aspx#
Thnx.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170619877
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja hoor die past er ook gewoon op, ondanks dat het niet duidelijk op de website staat. Wij hadden ook de cabriofix. De Citi past er niet op.
Oh echt? Op de website zag ik alleen de easyfix en familyfix, niet de 2wayfix (al die 'fix' en de hele tijd :'))
Toevallig iemand woonachtig in omgeving Hilversum met een 2wayfix zodat we even kunnen passen? Hahaha :+ Misschien keertje in de winkel kijken.
pi_170619943
Ow :D dat zijn niet jou kids op de foto? _O-
Een 15 maander in een maxi cosi :D
Ik vind het alleen al knap dat je dat nog hebt kunnen tillen. Ik heb er met mijn bijna 9 maander al moeite mee.
  maandag 1 mei 2017 @ 21:37:23 #33
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_170620006
Aanrader deze, de Cybex Sirona M2:



Mijn wensen waren:

- ISO fix
- Voor en achterwaarts te gebruiken
- Veiligheid en duurzaamheid
- Design
- Slaap en zitstand
- Mag wat kosten maar wel max 400 euro, deze heb ik kunnen krijgen voor 350 euro (inclusief ISO fix base)

Top stoel, Duitse kwaliteit in m'n Duitse bak. Niet op besparen was mijn gevoel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Apekoek op 02-05-2017 07:55:47 ]
pi_170620192
Je mag wel komen passen hoor :D moet je wel naar het oosten van het land komen :P

Ik vind het wel een dure stoel maar ik zou m zo weer kopen.
Hele fijne stoel en qua ruimte vind ik het wel mee vallen(maar ik ben maar 1.70 en man 1.83). Scheelt dat jij en je man waarschijnlijk ook niet veel ruimte in beslag nemen in de auto
pi_170620224
Ik heb de Nuna Rebl Plus, die is ook draaibaar. J zit er vanaf 13 maanden in. Is nu 24 mnd en zit nog prima achteruit. Hij weet niet beter. Ik ben wel benieuwd of de benen geen problemen gaan geven als hij groter wordt, maar deze stoel kan ook vooruit gebruikt worden.
pi_170620404
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:37 schreef Apekoek het volgende:
Aanrader deze, de Cybex Sirona M2:

[ afbeelding ]

Mijn wensen waren:

- ISO fix
- Voor en achterwaards te gebruiken
- Veiligheid en duurzaamheid
- Design
- Slaap en zitstand
- Mag wat kosten maar wel max 400 euro, deze heb ik kunnen krijgen voor 350 euro (inclusief ISO fix base)

Top stoel, Duitse kwaliteit in m'n Duitse bak. Niet op besparen was mijn gevoel.
Hoe oud is jouw kindje nu en zit hij/zij nu voorwaarts of achterwaarts?
Ik had deze ook gezien maar vond de beentjes zo krap op een foto van een bijna 4-jarige in vergelijking met een ander stoeltje (besafe nog wat, maar die was niet draaibaar).

Haha ikke :D ik ben 160 en man 170/175 (volgens mij 170 volgens zichzelf 175 :D). Hij heeft in verhouding wel lange benen dus zit vrij ver naar achter. Als ik rij moet ik de stoel altijd helemaal naar voren doen :')
  maandag 1 mei 2017 @ 21:49:22 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_170620475
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:35 schreef ikke_84 het volgende:
Ow :D dat zijn niet jou kids op de foto? _O-
Een 15 maander in een maxi cosi :D
Ik vind het alleen al knap dat je dat nog hebt kunnen tillen. Ik heb er met mijn bijna 9 maander al moeite mee.
Oh haha, nee dat had ik er even bij moeten zetten, foto van internet.
Maxi cosi liet ik al bij 6 maanden in de auto hoor, waarom zou je een groep 0 stoeltje steeds eruit halen met baby en al, bij een groep 1 stoeltje haal je ook alleen je kind uit het stoeltje.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170620492
Ze weten de prijzen ook wel van die stoelen he ;(
Groep 2 stoel nog steeds 150. Ik dacht er nu wel wat goedkoper vanaf te komen :')
Weet niemand of er binnenkort een leuke actie komt ofzo?
  maandag 1 mei 2017 @ 21:50:57 #39
327807 Mariposas
יה&#14
pi_170620525
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:33 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Oh echt? Op de website zag ik alleen de easyfix en familyfix, niet de 2wayfix (al die 'fix' en de hele tijd :'))
Toevallig iemand woonachtig in omgeving Hilversum met een 2wayfix zodat we even kunnen passen? Hahaha :+ Misschien keertje in de winkel kijken.
Het staat o.a. hier wel;
quote:
2wayFix
Van 0 tot 4 jaar optimale veiligheid en gebruiksgemak met de 2wayFix base!
De 2wayFix base biedt optimale veiligheid en gebruiksgemak in combinatie met de baby-autostoeltjes Maxi-Cosi Pebble of Maxi-Cosi CabrioFix en kan vervolgens met het peuterautostoeltje de Maxi-Cosi 2wayPearl worden gecombineerd. Zo kun je als ouder vanaf de geboorte tot 4 jaar genieten van de veiligste en comfortabele autoreizen van baby tot peuter!
http://advise.maxi-cosi.c(...)cabriofix/bases.aspx

Het past zeker!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 1 mei 2017 @ 21:51:16 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170620532
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:47 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw kindje nu en zit hij/zij nu voorwaarts of achterwaarts?
Ik had deze ook gezien maar vond de beentjes zo krap op een foto van een bijna 4-jarige in vergelijking met een ander stoeltje (besafe nog wat, maar die was niet draaibaar).

Haha ikke :D ik ben 160 en man 170/175 (volgens mij 170 volgens zichzelf 175 :D). Hij heeft in verhouding wel lange benen dus zit vrij ver naar achter. Als ik rij moet ik de stoel altijd helemaal naar voren doen :')
Dat zou ik idd vooral uitproberen; of je nog fatsoenlijk achter het stuur kunt zitten (of de bijrijder op de passagiersstoel) als je een achterwaarts stoeltje in de auto hebt staan.
Ik kon in een Audi A3 Sportsback de gewone Maxi Cosi al niet achter de bestuurdersstoel hebben staan als ik zelf reed (1.77 en ook lange benen plus een boel kont die ruimte inneemt). No way dat we daar een groep 1 stoeltje achterwaarts in hadden kunnen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:55:05 #41
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_170625859
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:47 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw kindje nu en zit hij/zij nu voorwaarts of achterwaarts?
Ik had deze ook gezien maar vond de beentjes zo krap op een foto van een bijna 4-jarige in vergelijking met een ander stoeltje (besafe nog wat, maar die was niet draaibaar).

Haha ikke :D ik ben 160 en man 170/175 (volgens mij 170 volgens zichzelf 175 :D). Hij heeft in verhouding wel lange benen dus zit vrij ver naar achter. Als ik rij moet ik de stoel altijd helemaal naar voren doen :')
Onze is 9 maanden, achterwaarts zoals op mijn foto. Stoel is tot 4 jaar. Heb een BMW 3 serie en voorin kan er gezeten worden, maar kan mij voorstellen dat het bij kleinere autos dan niet meer wil.
pi_170626454
Ik heb zoveel verstand van auto's dat ik even moest googlen :@ :+ Wij hebben een Audi A4, denk dat dat wel vergelijkbaar is qua ruimte?

We zullen t.z.t. sowieso wel even gaan passen, met kind en in de auto als dat kan. Iemand tips voor een goede winkel? Toen ik zwanger was ben ik weleens bij de BabyDump in Almere geweest, maar daar werd ik niet bepaald warm van (kon natuurlijk ook aan de hormonen liggen :+).

Goed om te weten van de 2wayfix, bedankt voor de tip Mari!
pi_170626486
Anders kies je eerst een stoel uit en pas je de auto daar op aan als je toch voor een andere gaat kijken :+
pi_170626511
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:04 schreef ikke_84 het volgende:
Anders kies je eerst een stoel uit en pas je de auto daar op aan als je toch voor een andere gaat kijken :+
Hehehe ik denk niet dat man het daarmee eens is :9
(Hij rijdt het meest)
pi_170626552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:01 schreef Miezziej het volgende:

We zullen t.z.t. sowieso wel even gaan passen, met kind en in de auto als dat kan. Iemand tips voor een goede winkel? Toen ik zwanger was ben ik weleens bij de BabyDump in Almere geweest, maar daar werd ik niet bepaald warm van (kon natuurlijk ook aan de hormonen liggen :+).

Goed idee om te gaan passen, zeker doen! Ik vind zelf Babypark altijd deskundig en een breed assortiment hebben. En efficiënt, je hoeft zelden lang te wachten op een beschikbare medewerker.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:21:02 #46
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_170626651
Wij hebben een stoel die alleen achterwaarts kan. Opzich heel fijn, maar velen hebben goed commentaar, het neemt heel veel ruimte in. We hebben een golf IV, en ik ben 1.88, en ik kan bijna niet meer voorin zitten als het stoeltje er in zit. En achter de bestuurder past hij echt niet. Gelukkig is het tijd voor een nieuwe auto langzaam en rijden we niet zo veel.

We hebben trouwens een Axxkid Minikid. Die kan niet met isofix, maar isofix is ook alleen maar tot een bepaald aantal kilo's dacht ik. En het stoeljte zit gewoon altijd vast in de auto, dus geen stoeltjes die rondvliegen als het kind er niet in zit.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:23:39 #47
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_170626689
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:01 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb zoveel verstand van auto's dat ik even moest googlen :@ :+ Wij hebben een Audi A4, denk dat dat wel vergelijkbaar is qua ruimte?

We zullen t.z.t. sowieso wel even gaan passen, met kind en in de auto als dat kan. Iemand tips voor een goede winkel? Toen ik zwanger was ben ik weleens bij de BabyDump in Almere geweest, maar daar werd ik niet bepaald warm van (kon natuurlijk ook aan de hormonen liggen :+).

Goed om te weten van de 2wayfix, bedankt voor de tip Mari!
Een wat recentere of nieuwe Audi A4 is hetzelfde qua ruimte met mijn BMW 3 serie 2016 model, een oudere Audi A4 (zeg maar 10 jaar en ouder is alweer een stukje kleiner, dat geldt ook voor oudere BMW 3 series overigens).
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:24:16 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170626700
Wij hadden voordat we de rodifix aanschaften ook een 2/3 stoel zonder isofix. Die bleef gewoon op zijn plaats staan en danste niet door de auto zonder kind.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:27:13 #49
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170628669
Onze maxi cosi Tobi danst ook niet rond. We hebben geen isofix in de auto en in de yaris was achteruit ook geen optie qua ruimte na de gewone maxi cosi cabrio...

Moet nog eens controleren tot hoeveel kilo dit zitje was, Melba gaat richting de 17....
Kwak
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:36:24 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170628810
Het ging me ook meer om wat er gebeurt als je een aanrijding hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171418077
Wij hebben al eentijdje een maxi cosi axissfix. Nou dacht ik dat je die ook zijwaarts vast kon zetten inclusief klik (voor bij het in/uitladen van het kind), maar hij klikt nu alleen voorwaarts of achterwaarts vast (bewegen doet hij nog wel maar hij blijft dus niet 'vast' zitten bij een schoppend kind). Mijn man betwijfelt of hij ooit zijwaarts vastklikte, en brengt daarmee mij nu ook aan het twijfelen. Is er iemand met dezelfde stoel die dit kan uittesten?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171428184


[ Bericht 50% gewijzigd door Malteser op 03-06-2017 21:20:19 ]
pi_171433648
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben al eentijdje een maxi cosi axissfix. Nou dacht ik dat je die ook zijwaarts vast kon zetten inclusief klik (voor bij het in/uitladen van het kind), maar hij klikt nu alleen voorwaarts of achterwaarts vast (bewegen doet hij nog wel maar hij blijft dus niet 'vast' zitten bij een schoppend kind). Mijn man betwijfelt of hij ooit zijwaarts vastklikte, en brengt daarmee mij nu ook aan het twijfelen. Is er iemand met dezelfde stoel die dit kan uittesten?
Zal morgen voor je kijken ;)
Maar volgens mij klikt ie wel vast. Want het stoeltje beweegt bij mij zijwaarts niet meer en ik moet dat ding onder de zitting omhoog trekken alvorens ik het stoeltje achterwaarts draai.

--
Heb gekeken hoor, maar voel geen klik. Hij draait niet zomaar opzij, maar echt vast in 1 positie zit ie niet! :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Aerenia op 04-06-2017 13:50:01 (Gecheckt!) ]
  zondag 4 juni 2017 @ 09:37:42 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_171439280
Gewicht lijkt me belangrijker dan de leeftijd voor een groep 1 stoel?

Binnen 4 maanden word ze 4 maar ze weegt nu 14/15 kilo.
  zondag 4 juni 2017 @ 11:16:29 #55
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171440954
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:37 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gewicht lijkt me belangrijker dan de leeftijd voor een groep 1 stoel?

Binnen 4 maanden word ze 4 maar ze weegt nu 14/15 kilo.
Gewicht idd en lengte ook denk ik?

Peuter die over 1,5 maand 4 jaar wordt zit ook nog in de groep 1 stoel. Ze is de 15kg al lang en breed voorbij, maar ik had begrepen dat zolang de schouders nog niet boven de hoogste stand riempjes komen ze nog veilig in de stoel zit?

Het zit nu op gelijke hoogte, dus we moeten binnenkort wel echt over.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171454804
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:59 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Zal morgen voor je kijken ;)
Maar volgens mij klikt ie wel vast. Want het stoeltje beweegt bij mij zijwaarts niet meer en ik moet dat ding onder de zitting omhoog trekken alvorens ik het stoeltje achterwaarts draai.

--
Heb gekeken hoor, maar voel geen klik. Hij draait niet zomaar opzij, maar echt vast in 1 positie zit ie niet! :)
Oke, bedankt voor het kijken! Hij zit idd wel iets vaster zijwaarts dan bijvoorbeeld halverwege, maar ik dacht echt dat er daar ook een klik zat. Beetje jammer dat mn man gelijk had, maar liever dat dan een kapot stoeltje ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 4 juni 2017 @ 21:47:05 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171457928
Help. Ik kreeg een family fix base, dat leek me handig want mijn auto heeft isofix-markeringen op de achterbank (van die stoffen labeltjes). Alleen krijg ik 'm niet geïnstalleerd, terwijl het idiot proof zou moeten zijn... toch? Maar ik heb die gele ankers helemaal uitgeschoven, en het grijpt nergens in. Ik heb via de achterbak gekeken, en toen snapte ik nog minder waar die haken zouden moeten zitten.
Vraag: kan het zijn dat mijn auto wel de mogelijkheid heeft tot isofix, maar het niet daadwerkelijk heeft? :? Of moet ik gewoon maar even langs de garage?
Ik heb een peugeot 208
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 4 juni 2017 @ 21:50:03 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171458024
Ja dat is mogelijk. Als je tussen rug en zit gedeelte van de bank kijkt zou je de haken ook wel moeten zien/voelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_171458074
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:47 schreef Lemijn het volgende:
Help. Ik kreeg een family fix base, dat leek me handig want mijn auto heeft isofix-markeringen op de achterbank (van die stoffen labeltjes). Alleen krijg ik 'm niet geïnstalleerd, terwijl het idiot proof zou moeten zijn... toch? Maar ik heb die gele ankers helemaal uitgeschoven, en het grijpt nergens in. Ik heb via de achterbak gekeken, en toen snapte ik nog minder waar die haken zouden moeten zitten.
Vraag: kan het zijn dat mijn auto wel de mogelijkheid heeft tot isofix, maar het niet daadwerkelijk heeft? :? Of moet ik gewoon maar even langs de garage?
Ik heb een peugeot 208
Er moeten in de zitting twee simpele metalen beugels zitten (als je de stof wat terug duwt) waar je hem in kan klikken. Er zijn idd auto's die alleen Isofix-ready zijn, dan kan je de beugel op de gaten in de carrosserie laten zetten (beugel zelf kost iets van 20 euro). Maxicosi heeft een lijst met geschikte automodellen op hun site staan als t goed is.
  zondag 4 juni 2017 @ 21:54:32 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171458171
Ik voel en zie echt niks. Dan vrees ik dat het inderdaad isofix-ready is. Wel gek, want op de site van maxicosi staat ie inderdaad aangemerkt als geschikt. Maar goed, als het 20 euro kost kan het er wel af. Ik ga de garage maar eens bellen maandag. Tnx allebei. :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 4 juni 2017 @ 21:55:50 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171458216
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:54 schreef Lemijn het volgende:
Ik voel en zie echt niks. Dan vrees ik dat het inderdaad isofix-ready is. Wel gek, want op de site van maxicosi staat ie inderdaad aangemerkt als geschikt. Maar goed, als het 20 euro kost kan het er wel af. Ik ga de garage maar eens bellen maandag. Tnx allebei. :Y
Als er isofix labels zitten dan zou de isofix er ook moeten zijn, en niet alleen maar isofix-ready.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 juni 2017 @ 21:56:33 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171458240
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er isofix labels zitten dan zou de isofix er ook moeten zijn, en niet alleen maar isofix-ready.
Ja dat was ook mijn gedachte maar wist het niet zeker.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 juni 2017 @ 21:57:24 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171458263
Kan je een foto maken van je achterbank?
KuikenGuppy
pi_171458269
Ik kon de haken laatst in de auto van mijn vader ook niet meteen vinden. Met je vingers door alle naden van de stoel haken, soms zitten ze best diep verstopt. En anders even bij de garage vragen.
  zondag 4 juni 2017 @ 22:00:16 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171458369
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:57 schreef Hupje het volgende:
Ik kon de haken laatst in de auto van mijn vader ook niet meteen vinden. Met je vingers door alle naden van de stoel haken, soms zitten ze best diep verstopt. En anders even bij de garage vragen.
Ja klopt, in de ene auto zijn ze lastiger te vinden dan in de andere auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 juni 2017 @ 22:01:09 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171458403
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:57 schreef Burdie het volgende:
Kan je een foto maken van je achterbank?
Dat doe ik morgen! Want garage dicht en ongeduldig ;( :@
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 4 juni 2017 @ 23:08:51 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_171461151
Ik heb me destijds ook gek gezocht, uiteindelijk gevonden toen ik de zitting achterbank optilde, waarvan ik ook niet wist dat dit mogelijk was.
Het ziet er bij mij ongeveer zo uit, ook totaal niet wat ik ervan had verwacht na een rondje Google:
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_171478807
L trok vandaag elke keer met z'n benen de gordels bij de maxi cosi cabriofix los,de autogordel die over zijn benen heen moet. Hij trok zijn benen op en dan schoot die gordel al weer los. We zaten in een andere auto dan normaal en bij onze auto is het niet voorgekomen, maar herkent iemand dit? Doe ik wat fout?
  maandag 5 juni 2017 @ 17:28:33 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_171478851
Haak je de gordel wel achter die blauwe stukken?
disclaimer
pi_171479069
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:28 schreef Stormqueen het volgende:
Haak je de gordel wel achter die blauwe stukken?
Jup, precies als het plaatje. Hij trekt ze met z'n benen los achter die blauwe stukken.
pi_171479902
bij ons zie je die haken niet. Je voelt ze wel... heb als een gek zitten zoeken ook :') het waren een soort van streepjes in de achterbank en daarin zaten die beugels dus.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_171479948
Lemijn hier staat het uitgelegd: http://www.peuclub.com/pgcont-285.html
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 5 juni 2017 @ 20:33:39 #73
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171483179
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:24 schreef Skoap het volgende:
Lemijn hier staat het uitgelegd: http://www.peuclub.com/pgcont-285.html
Toen we zowel de rugleuning als het zitgedeelte hadden weggeklapt, en toen nóg eens in de handleiding keken, kwam er opeens een helder inzicht dat het inderdaad die verticale onzichtbare openingen zijn in de rugleuning. Te goed verstopt :o En ja, het staat op die tekening, maar er staat in de tekst 'tussen zitgedeelte en rugleuning' en dat is misleidend want het zit dus gewoon in de rugleuning.

Anayway, het is gelukt, alles werkt, ik ben blij *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171484014
*O* *O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_171496977
Mijn zoon van 5 is nu wel bijna uit de groep 1-stoel gegroeid, en toe aan een grotere. Dochter heeft een Maxi-Cosi Rodi XP, met rugleuning. Ik twijfel een beetje om misschien voor haar een losse verhoger te kopen en haar stoel naar zoonlief door te schuiven. Heeft vooral met gemak te maken: we hebben geen eigen auto, en moeten dus altijd naar een Greenwheels-auto fietsen. Dat is een kleine 10 minuten fietsen. Nu moet een van ons de auto ophalen en dan weer naar huis om de autostoeltjes + de rest van het gezin op te halen. Als we een verhoger + die Rodi hebben, kan dat wel in de bakfiets, en dan kunnen we allemaal samen naar de auto fietsen. Scheelt een hoop tijd. Maar ja, ze zeggen wel dat zonder rugleuning minder veilig is.
pi_172479530
Eindelijk hebben we een keuze kunnen maken voor de volgende stoel :7
Bij Babypark hadden we een paar geprobeerd. Man vond de 2way Pearl wel interessant omdat we de base ook met de Cabriofix konden gebruiken, maar we vonden haar mooier zitten in de Cybex Sirona M2. M is vrij smal, dus misschien daardoor, of misschien doordat de Cybex geschikt is vanaf de geboorte (zeggen ze :+). Ik vond het wel jammer dat die niet 360 graden draaibaar is (de 2way pearl ook niet hoor :P).
Maar toen, kwam ik iets tegen, de GB Vaya. Als ik het goed begrepen heb is GB het moederbedrijf van Cybex, de vaya lijkt dan ook heel veel op de Sirona. Maar deze kan wel draaien :D Dus die is het geworden :+.

Hij staat al in de auto, ging echt supermakkelijk! Even klein testrondje gemaakt waarbij M meteen in slaap viel, dus ze heeft hem goedgekeurd denk ik *)

Alleen ziet het slapen er niet echt comfortabel uit. (Niet dat het er in de Cabriofix supercomfortabel uit ziet ofzo :P)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:23:05 #77
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_172482249
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_172482290
quote:
Vrijdag kreeg ik toevallig een nieuwsbrief van Babypark in mijn mail "veilig op weg met Recaro!". Konden ze niet weten natuurlijk, maar vond het zo stom toevallig :P
pi_172503141
Mooie stoel miezz
Ligt ze wat beter met haar hoofd nu je de hoofdsteun aangepast hebt?

Ik heb een vraagje over de groep 2 stoel. Wij hebben er 1 met isofix maar zou je die ook in een auto kunnen zetten zonder isofix?
Iemand uit de buurt wil met peuter naar de dierentuin maar heeft geen isofix in haar auto.
Ik denkt zelf dat dat wel kan maar misschien weten iemand hier daar meer vanaf?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:41:24 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_172503317
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:34 schreef ikke_84 het volgende:
Mooie stoel miezz
Ligt ze wat beter met haar hoofd nu je de hoofdsteun aangepast hebt?

Ik heb een vraagje over de groep 2 stoel. Wij hebben er 1 met isofix maar zou je die ook in een auto kunnen zetten zonder isofix?
Iemand uit de buurt wil met peuter naar de dierentuin maar heeft geen isofix in haar auto.
Ik denkt zelf dat dat wel kan maar misschien weten iemand hier daar meer vanaf?
Ja, dan kun je de stoel met de gewone gordel vastzetten als het goed is
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:25:09 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172504242
Niet bij elke stoel kan dat, bij die van ons dacht ik niet.

In het vorige topic lees ik dat de rodifix een slaapstand heeft :o. Nou, dat heb ik nog nooit ontdekt... Waar zit de knop daarvoor?

[ Bericht 71% gewijzigd door Burdie op 18-07-2017 14:31:12 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:46:32 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172504748
Wij gebruiken onze RodiFix ook zonder isofix trouwens, dat kan met de meeste groep 2 stoelen volgens mij wel.
En die 2 grijze knoppen aan de voorkant (tegelijk indrukken) zijn voor de slaapstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172505545
Slaapstand vind ik niet bepaald indrukwekkens bij de groep 2 stoelen :X
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:33:23 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_172505746
Een groep 2 stoel is bedoeld om met de gewone gordel te gebruiken. Tenzij isofix zet je zo'n stoel niet vast tenzij je kind in de gordel gaat.
Wij gebruiken de rodifix ook in auto's zonder isofix.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_172506543
^O^ Ik dacht ook al dat het zou kunnen. Een stoel zonder isofix bevestiging staat ook gewoon los in de auto.
Dat maakt het wel een stuk makkelijker, ik was tot nu toe steeds een stoel aan het lenen :')

Die slaapstand is idd niet heel indrukwekkend :D
En ik vind het jammer dat je er 2 handen voor moet gebruiken.
pi_172512263
Als wij in september op vakantie gaan wil ik een autostoel voor Emmy die dan bijna 14 maanden is. Dan kan ze meer zien en vermaakt ze zich beter.

Maar waar begin ik? Wat jullie hier allemaal zeggen klinkt als abracadabra.
Wij hebben geen isofix denk ik, wat dat ook moge zijn.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:36:43 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172512404
Je kan bijvoorbeeld op de site van Babydump (of een andere site met iets minder aanbod) zoeken op groep 1 stoelen en daar dan beoordelingen bij googlen. Er is idd enorm veel aanbod, je kan bijvoorbeeld ook alvast filteren op de merken MaxiCosi en Romer, om de totaalhoeveelheid wat te verkleinen. Of twee andere merken die je aanspreken.

Isofix is een systeem waarmee je de stoel vast en los klikt in de isofix beugel die in je auto in moet zijn gebouwd. Heb je die niet, dan zet je hem gewoon vast met de autogordel. Is bij een groep 1 stoel ook niet zo spannend vond ik, bij ons ging ie er in elk geval niet zo vaak uit.
pi_172512466
Ik ben begonnen en geëindigd bij de autostoeltjestest van de anwb. Ik heb wat prijzen vergeleken, stoeltjes vergeleken, wat wil ik, wat vind ik belangrijk? Vanaf 2018 gaan er nieuwe regels gelden waarbij ze langer achteruit vervoerd moeten worden dus als het goed is worden praktisch alle stoeltjes die nu verkocht worden, dan niet meer verkocht. De draaibare stoeltjes zijn alleen zo vreselijk duur en wij hebben niet veel ruimte in de auto en dat neemt nogal wat ruimte in.

Isofix zijn 'houders' achterin de auto waardoor je stoeltjes niet meer met de gordels vast hoeft te zetten en er is minder kans op fouten. Die stoeltjes zijn ook vaak weer wat duurder.

Ik ben uitgekomen op de maxi cosi tobi. Komt goed uit de test, helaas geen isofix, goed betaalbaar. Enige waar ik over twijfel is wachten tot eind van het jaar (wellicht worden ze goedkoper als ze volgend jaar niet meer verkocht mogen worden?) of binnenkort al halen (meer keuze misschien?).
pi_172512529
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:31 schreef Arja het volgende:
Als wij in september op vakantie gaan wil ik een autostoel voor Emmy die dan bijna 14 maanden is. Dan kan ze meer zien en vermaakt ze zich beter.

Maar waar begin ik? Wat jullie hier allemaal zeggen klinkt als abracadabra.
Wij hebben geen isofix denk ik, wat dat ook moge zijn.
Isofix zijn haken in je auto waaraan je de autostoel kunt vastmaken, waardoor je de gordel niet hoeft te gebruiken.
Ga naar een winkel waar veel verschillende merken verkocht worden. Geef aan dat je geen isofix hebt, vertel wat je verdere wensen zijn en passen maar. Wij gingen, ondanks aversie tegen dat soort winkels, naar Babypark en zijn daar heel netjes geholpen. Ze hadden heel veel merken en stoelen (in even zoveel prijsklassen). We hebben gekeken, gepast en vergeleken. Ook de testen erbij gezocht want we wilden wel veilige stoelen.
Overigens daar niet meteen gekocht, omdat ik wilde kijken of ze ergens in de aanbieding waren (twee auto's dus we wilden twee stoelen). Vond ik ze voor ¤80,- goedkoper per stoel, vanwege kleur bekleding van vorig jaar. Dat scheelde dus ¤160,-.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:41:21 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172512540
De Pearl is de isofix variant van de Tobi.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172512619
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:41 schreef Leandra het volgende:
De Pearl is de isofix variant van de Tobi.
Daar komt de familyfix los bij dan toch? Dat werd mij te duur qua budget, had het wel liever gehad maar ik ga geen bijna 200 euro extra betalen voor alleen isofix.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:45:13 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172512639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:39 schreef Nazil het volgende:
Vanaf 2018 gaan er nieuwe regels gelden waarbij ze langer achteruit vervoerd moeten worden dus als het goed is worden praktisch alle stoeltjes die nu verkocht worden, dan niet meer verkocht.
Really?

Wij zijn gezien de FamilyFix gebonden aan de Maxicosi Pearl of 2wayPearl (of we vergeten de FamilyFix, maar dat vind ik ook zo zonde). Die Pearl zal dan vervallen neem ik aan? Die wilden we nu net gaan aanschaffen na de zomer.

Jouwe (Tobi) gaat ook alleen met de rijrichting mee, klopt dat?

Voorlopig past hij trouwens nog wel in de maxi-cosi Pebble, dus blijven we hem zo lang mogelijk achteruit vervoeren.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:45:59 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172512654
Over de Tobi gesproken, hebben jullie ook regelmatig dat bij het uit de auto tillen er een kledingstuk van je kind kapot scheurt aan de gordelgesp? Ik probeer er op te letten dat er niks achter haakt en dat de gesp goed weggedraaid zit, maar zeker met enthousiast naar je toe leunende dreumes/peuter gebeurt het me toch nog af en toe. Bij beide Tobi's. }:|

Toevoeging: die gespen hebben ook een neus voor merkkleding. De wibrashirtjes en zeemanjurkjes blijven keurig heel :{w
pi_172512669
Wij kochten onze autostoelen ook bij Babypark. Je kan er veel van vinden maar deskundig zijn ze wel vind ik!

En Arja, ga niet alleen uit van beoordelingen maar ga zeker ook passen. Je kind zit beter in ene stoel dan in de andere. En hier kun je checken of je auto isofix heeft:
http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autostoeltjes/autotypenlijst.aspx

Die haken zijn niet altijd even goed te vinden.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:46:55 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172512678
Ik zie trouwens die hele Pearl niet bij die ANWB test voorbijkomen. Slecht voorteken?
pi_172512703
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Over de Tobi gesproken, hebben jullie ook regelmatig dat bij het uit de auto tillen er een kledingstuk van je kind kapot scheurt aan de gordelgesp? Ik probeer er op te letten dat er niks achter haakt en dat de gesp goed weggedraaid zit, maar zeker met enthousiast naar je toe leunende dreumes/peuter gebeurt het me toch nog af en toe. Bij beide Tobi's. }:|
geen tobi hier maar dat is irritant zeg! :o
pi_172512723
Ok thanks. Ik ga wel ergens beginnen met mijn zoektocht. Misschien heb ik ook wel isofix. Ik zal het eens vragen aan mijn garage beun.
pi_172512757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Quoi het volgende:

[..]

Really?

Wij zijn gezien de FamilyFix gebonden aan de Maxicosi Pearl of 2wayPearl (of we vergeten de FamilyFix, maar dat vind ik ook zo zonde). Die Pearl zal dan vervallen neem ik aan? Die wilden we nu net gaan aanschaffen na de zomer.

Jouwe (Tobi) gaat ook alleen met de rijrichting mee, klopt dat?

Voorlopig past hij trouwens nog wel in de maxi-cosi Pebble, dus blijven we hem zo lang mogelijk achteruit vervoeren.
tobi is idd ook alleen vooruit. Ik vermoed dat achteruit hier in de auto niet echt haalbaar is. Stoel moet nu al ver naar voren met de maxi cosi cabriofix, laat staan met een grotere stoel.
Je mag ze wel gebruiken maar wat ik er van begreep mogen ze niet meer verkocht worden (of geproduceerd, dan loopt het wat langzamer uit, dat weet ik niet).

Van de anwbtest zijn verschillende versies, Q. Staat hij in geen een jaar? De test van dit jaar is strenger dan voorgaande jaren, dus je kan geen jaren met elkaar vergelijken.
pi_172512821
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Over de Tobi gesproken, hebben jullie ook regelmatig dat bij het uit de auto tillen er een kledingstuk van je kind kapot scheurt aan de gordelgesp? Ik probeer er op te letten dat er niks achter haakt en dat de gesp goed weggedraaid zit, maar zeker met enthousiast naar je toe leunende dreumes/peuter gebeurt het me toch nog af en toe. Bij beide Tobi's. }:|

Toevoeging: die gespen hebben ook een neus voor merkkleding. De wibrashirtjes en zeemanjurkjes blijven keurig heel :{w
Nog nooit gehad! Lijkt me bijzonder irritant :X
pi_172512977
Ik zat eens op te zoeken hoe dat nou zit met de nieuwe regelgeving (i-size) maar overal staat 'waarschijnlijk 2018'. Dikke kans dus dat het uitgesteld wordt, ik heb in mijn zoektocht maar weinig autostoeltjes gevonden die voldeden aan de eis.
pi_172513084
Spees ik heb dat met de Pearl dus ook. Heel irritant. En idd alleen bij mooie kleren }:|
Het meest irritante vind ik nog dat ik mijn baby dan weer terug moet zetten om hem los te maken en dat vindt hij echt niet leuk

Tobi is qua prijs idd veel beter. Wij hebben die gekocht voor bij mijn schoonouders in de auto en als we zelf geen isofix hadden dan had ik die voor onze auto's ook gehaald. Prima stoel.
Maar ik ben wel blij met de Pearl. Stijn zit er al een tijdje in en dat had niet gekunnen als de stoel niet achter uit kon.

Arja ik zou idd ergens gaan passen en dan op internet zoeken naar een leuke aanbieding. Want zoals miezz al zegt dat kan een hoop schelen
pi_172513834
Ja als ik eenmaal weet wat ik wil dan ben ik wel weer goed in de juiste prijs vinden.
Maar van termen als isofix, i-size, cabriofix, 2way, doublebase word ik duizelig.

Ik zat trouwens te denken dat emmy ook wel eens wordt thuis gebracht door de oppas, dus moet een stoel zijn die sowieso ook gewoon in de beugels kan.

Ik ga me eerst wel eens verdiepen in de site van de anwb.
En achterwaarts vervoeren met de mogelijkheid ook voorwaarts te vervoeren spreekt me wel aan.
Zo ver ben ik nu
pi_172514056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:46 schreef Mineola het volgende:
Wij kochten onze autostoelen ook bij Babypark. Je kan er veel van vinden maar deskundig zijn ze wel vind ik!

En Arja, ga niet alleen uit van beoordelingen maar ga zeker ook passen. Je kind zit beter in ene stoel dan in de andere. En hier kun je checken of je auto isofix heeft:
http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autostoeltjes/autotypenlijst.aspx

Die haken zijn niet altijd even goed te vinden.
Oh thanks. Eerst even uitzoeken welk type auto ik heb dus
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:36:39 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172514117
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:34 schreef Arja het volgende:

[..]

Oh thanks. Eerst even uitzoeken welk type auto ik heb dus
Als hij van na 2012 is is de kans klein dat ze er niet inzitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172514200
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Over de Tobi gesproken, hebben jullie ook regelmatig dat bij het uit de auto tillen er een kledingstuk van je kind kapot scheurt aan de gordelgesp? Ik probeer er op te letten dat er niks achter haakt en dat de gesp goed weggedraaid zit, maar zeker met enthousiast naar je toe leunende dreumes/peuter gebeurt het me toch nog af en toe. Bij beide Tobi's. }:|

Toevoeging: die gespen hebben ook een neus voor merkkleding. De wibrashirtjes en zeemanjurkjes blijven keurig heel :{w
Ja hier ook. Vooral rokjes en jurkjes en zelfs een jas. -O- Ik merk dat ik er met de jongens een stuk minder last van heb gehad. En gelukkig zijn we inmiddels helemaal van de Toby af. :)
pi_172688654
Wat zijn hier de ervaringen met Axiss? Ik kan geen recente test vinden?

Het lijkt mij wel handig omdat hij kan draaien en je het kind er makkelijk inzet

Ik heb helaas geen isofix
pi_172690202
Wij hebben een axiss, nu voor kind twee. Ik vind m fijn. De draaifunctie gebruiken we nu niet meer, want drie stoelen klem op de achterbank, maar voorheen was dat zeker superpraktisch. Regelmatig ook commentaar op gehad van mede-ouders dat ze dat ook wel wilden :D Verder zit peuter er ook goed omsloten in. Aanrader als je het mij vraagt.
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:40:24 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_172690598
Hier ook al ruim 3 jaar erg blij met de Axiss :Y. Zowel kind 1 als kind 2 zaten/zitten er goed in, het draaien is superhandig en ik krijg 'm gemakkelijk in slaapstand terwijl ik rij :@ :P
pi_172691118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:55 schreef Arja het volgende:
Wat zijn hier de ervaringen met Axiss? Ik kan geen recente test vinden?

Het lijkt mij wel handig omdat hij kan draaien en je het kind er makkelijk inzet

Ik heb helaas geen isofix
Hier ook de Axiss (in beide auto's). Super fijne stoel. Bevalt ons heel goed!

Wat ik nog weet van toen wij hem kochten: Hij schijnt qua binnenmaat een tikkeltje kleiner/smaller te zijn dan bijvoorbeeld de Tobi. Dus grote, brede kinderen zouden er net wat eerder 'uitgegroeid' zijn.
Voor ons geen punt want we hebben een klein, smal jongetje.

Wij hebben gekeken naar waar Twix het mooiste in zat. Dat deze stoel draaibaar is, was een handige extra optie maar voor ons geen pre. Maar daar ben ik nu heel blij mee, zo fijn!

Oh en wat Soesa zegt over de slaapstand klopt.... :@. Ideaal!
pi_172694142
Dank voor de ervaringen!
pi_172694229
Is het nog aan te raden een bepaalde kleur te nemen? Zwart wordt misschien snel heet in de zon bv?
  woensdag 26 juli 2017 @ 18:51:59 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172694476
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:42 schreef Arja het volgende:
Is het nog aan te raden een bepaalde kleur te nemen? Zwart wordt misschien snel heet in de zon bv?
Het is vooral aan te raden er een zomerhoes bij te nemen, dan hoef je ook niet die halve stoel uit elkaar te halen als je het een keer wilt wassen.... en de originele stof blijft sowieso mooier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:11:48 #113
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172694853
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:42 schreef Arja het volgende:
Is het nog aan te raden een bepaalde kleur te nemen? Zwart wordt misschien snel heet in de zon bv?
Wij hebben er een donkergrijze hoes omheen, maar mijn ervaring is dat alleen de ijzers loeiheet worden in de zomer. De stof valt wel mee.
pi_172694977
Als ik langer parkeerde in de zon gooide ik vaak een badlaken over de stoeltjes.
Met een meidenkwartet
pi_172695898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:42 schreef Arja het volgende:
Is het nog aan te raden een bepaalde kleur te nemen? Zwart wordt misschien snel heet in de zon bv?
Wij hebben de zomerhoes erbij besteld voor beide stoelen. Blijft de originele bekleding netjes en de hoes is makkelijker te wassen dan de bekleding (waarvoor de gordels los moeten).

Wij kochten de Axiss in de kleur zwart van vorig jaar. Scheelde ons ¤80,- per stoel. Dit jaar is er gewoon weer een zwarte maar met net een ander motiefje. Duur motiefje ;).
Moraal van dit verhaal, het loont om online te kijken, zeker als je er net als wij een hoes overheen doet.
pi_172726495
Goede tips weer, dank
pi_172727387
Kijk ook even op babyvalue.nl (denk ik, anders ff googelen) Arja, dat is de website van de fabrikant zelf waar ze oude modellen verkopen. Hebben wij een 2e maxi cosi pebble nieuw voor 90 euro gekocht een tijdje terug, ook in een oude kleur. Mijn dochter ligt dan ook mooi in een blauwe maxi cosi, terwijl zoon in een rode lag omdat die toen het goedkoopst was. En Google even naar een kortingscode want die zijn ook in omloop, van 10% ofzo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172731162
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Kijk ook even op babyvalue.nl (denk ik, anders ff googelen) Arja, dat is de website van de fabrikant zelf waar ze oude modellen verkopen. Hebben wij een 2e maxi cosi pebble nieuw voor 90 euro gekocht een tijdje terug, ook in een oude kleur. Mijn dochter ligt dan ook mooi in een blauwe maxi cosi, terwijl zoon in een rode lag omdat die toen het goedkoopst was. En Google even naar een kortingscode want die zijn ook in omloop, van 10% ofzo.
Thanks, ik kwam ze al tegen op Facebook maar bol.com icm cadeaubonnen was nog goedkoper. Nu ging ik zoeken naar die bon (niet gelukt overigens) maar kwam ik er een tegen die even duur was als bij bol.com met cadeaubonnen, dus die bewaar ik dan. Het was de laatste tobi black raven :) en we krijgen er nog twee zonneschermen ofzo bij. Alleen verzenden via dpd :r

-edit- laat maar dat was de rubi en die wil ik niet :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Nazil op 28-07-2017 09:48:43 ]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:04:08 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172738121
Ze verkopen ook refurbished hè, hou daar even rekening mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172743513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:04 schreef Leandra het volgende:
Ze verkopen ook refurbished hè, hou daar even rekening mee.
Dat staat er dan wel heel duidelijk bij. Je krijgt er ook gewoon volle garantie op en hij komt bij de fabrikant vandaan. Vond ik persoonlijk een ander verhaal dan bij een onbekende winkel die dergelijke producten aanbied. Wij hebben een ex-promoexemplaar ofzo, die leek gewoon gloednieuw en het prijsverschil was de moeite waard. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf beslissen, maar je koopt iig niet zonder het te weten een refurbished en het grootste deel zijn gewoon normale oudere kleuren zoals je die bij een willekeurige babyzaak kunt kopen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 31 december 2017 @ 09:26:48 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_176182222
Even een kickje, het is weer actueel!
disclaimer
  zondag 31 december 2017 @ 11:43:57 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176185173
Yes dank u!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176185750
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat staat er dan wel heel duidelijk bij. Je krijgt er ook gewoon volle garantie op en hij komt bij de fabrikant vandaan. Vond ik persoonlijk een ander verhaal dan bij een onbekende winkel die dergelijke producten aanbied. Wij hebben een ex-promoexemplaar ofzo, die leek gewoon gloednieuw en het prijsverschil was de moeite waard. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf beslissen, maar je koopt iig niet zonder het te weten een refurbished en het grootste deel zijn gewoon normale oudere kleuren zoals je die bij een willekeurige babyzaak kunt kopen.
Ik heb tot nu toe elke keer eentje gekocht met de kleur van het vorig seizoen. Ik trek er toch een hoes over heen die makkelijk in de was gaat
Ik heb nu een Tobi en een Rodi in de auto. Binnenkort wil ik de Tobi ook vervangen voor een Rodi omdat die makkelijk uit de auto te halen zijn.
Teun zit nu op het gewicht voor een Rodi dus als ik hem alleen mee heb zit hij ook vaak in die van Jan en vind hij ook fijner zitten
pi_176583500
Help,

3 stoeltjes op de achterbank. We hebben straks een groep 0, 1 en 2 stoel nodig.
We hebben nu een groep 0/1 en een groep 1 stoel staan, groep 2 stoel ontbreekt dus nog. Peuter gaat naar een groep 2 stoel zodra er een baby is maar we zoeken dus een smalle groep 2 stoel. Heeft iemand suggesties?

Welke 3 stoelen hebben jullie op de achterbank?
♥ J & S
pi_176583675
Wij hebben twee maxi cosi's Pebble en een axiss fix. De babyzitjes zijn het breedst (axissfix hadden we al, dus die bleef sowieso), de stoeltjes daarop volgend altijd (iets) smaller, dat is het enige waar ik naar gekeken heb. Maar of dat past hangt ook af van de auto, wij hebben drie volwaardige zitplaatsen achterin en zelfs dan past het net aan. ANWB had wel een (oudere) lijst met hoeveel stoeltjes er in een bepaalde auto passen dacht ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176584473
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:38 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben twee maxi cosi's Pebble en een axiss fix. De babyzitjes zijn het breedst (axissfix hadden we al, dus die bleef sowieso), de stoeltjes daarop volgend altijd (iets) smaller, dat is het enige waar ik naar gekeken heb. Maar of dat past hangt ook af van de auto, wij hebben drie volwaardige zitplaatsen achterin en zelfs dan past het net aan. ANWB had wel een (oudere) lijst met hoeveel stoeltjes er in een bepaalde auto passen dacht ik.
Ja ik ben al op zoek gegaan, wij hebben een (hele)oude, 2000 of 2001 geloof ik, 3 losse stoelen ook maar ben dus bang dat het net niet past allemaal. Ik overweeg nu een losse maxicosi groep 1 want die is niet zo hoog als onze combistoel, dan gaat dreumes naar de groep 1 stoel en dan kan ik hopelijk een jaar ongeveer doen met een groep 2stoel met rugleuning en is de rugleuning niet meer nodig na een jaar en is de groep 2 stoel weer minder breed.

Wellicht kan ik even ergens een groep 2 stoel lenen om te kijken welke opstelling en volgorde het beste past, anders toch kijken voor een ander auto ;(
♥ J & S
pi_176584871
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:15 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ja ik ben al op zoek gegaan, wij hebben een (hele)oude, 2000 of 2001 geloof ik, 3 losse stoelen ook maar ben dus bang dat het net niet past allemaal. Ik overweeg nu een losse maxicosi groep 1 want die is niet zo hoog als onze combistoel, dan gaat dreumes naar de groep 1 stoel en dan kan ik hopelijk een jaar ongeveer doen met een groep 2stoel met rugleuning en is de rugleuning niet meer nodig na een jaar en is de groep 2 stoel weer minder breed.

Wellicht kan ik even ergens een groep 2 stoel lenen om te kijken welke opstelling en volgorde het beste past, anders toch kijken voor een ander auto ;(
Bij de meeste babyzaken mag je de stoeltjes ook in je auto passen. De verkoper loopt dan wel met je mee (om te voorkomen dat je er vandoor gaat met de stoel waarschijnlijk) maar dan kun je wel kijken wat er echt past. En dan heb je evt verschillende modellen en opties bij de hand.
Vrienden van ons hebben ook een derde op komst en zijn op die manier heel netjes geholpen en hebben een oplossing gevonden. Ze hadden al een MC Pebble en een MC Axiss. Ik weet alleen niet welke stoel zij er nu bij hebben gekocht, maar ik weet wel dat ze dat dus gewoon mochten passen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:14:33 #128
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176590987
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:30 schreef klaprooss het volgende:
Help,

3 stoeltjes op de achterbank. We hebben straks een groep 0, 1 en 2 stoel nodig.
We hebben nu een groep 0/1 en een groep 1 stoel staan, groep 2 stoel ontbreekt dus nog. Peuter gaat naar een groep 2 stoel zodra er een baby is maar we zoeken dus een smalle groep 2 stoel. Heeft iemand suggesties?

Welke 3 stoelen hebben jullie op de achterbank?
Romer kid, maxi Cosi Priori, Romer kid passen naast elkaar. De zijkant van de Romer kun je onder de Priori zetten waardoor het prima Past en je kinderen geen last hebben van de stoel.


En verder roep ik heel hard 7zitter. Ik wil echt niet anders meer O+ heb ze alle drie (8, 6, 2) nog in de stoel en het past nu prima.
Geen handen die klem zitten tussen de stoelen en gewoon ruimte voor extra vriendjes en spullen O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_176595279
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:14 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Romer kid, maxi Cosi Priori, Romer kid passen naast elkaar. De zijkant van de Romer kun je onder de Priori zetten waardoor het prima Past en je kinderen geen last hebben van de stoel.


En verder roep ik heel hard 7zitter. Ik wil echt niet anders meer O+ heb ze alle drie (8, 6, 2) nog in de stoel en het past nu prima.
Geen handen die klem zitten tussen de stoelen en gewoon ruimte voor extra vriendjes en spullen O+
Mnoh ja, ik keek stiekem al wat rond maar eigenlijk hebben we het geld niet voor een nieuwe auto, wellicht in de toekomst :D
♥ J & S
pi_176595629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:38 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben twee maxi cosi's Pebble en een axiss fix. De babyzitjes zijn het breedst (axissfix hadden we al, dus die bleef sowieso), de stoeltjes daarop volgend altijd (iets) smaller, dat is het enige waar ik naar gekeken heb. Maar of dat past hangt ook af van de auto, wij hebben drie volwaardige zitplaatsen achterin en zelfs dan past het net aan. ANWB had wel een (oudere) lijst met hoeveel stoeltjes er in een bepaalde auto passen dacht ik.
welke auto hebben jullie FF?

Wij kozen in 2015 voor een gloednieuwe vw 7 station. De ideale gezinsauto. Maar hier passen ook geen 2 maxicosis en axisfix in. Dus we gaan binnenkort kijken naar een Touran of Sharan. Wordt in ieder geval een 7-zitter. Verder volg ik even.
pi_176596548
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:00 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

welke auto hebben jullie FF?

Wij kozen in 2015 voor een gloednieuwe vw 7 station. De ideale gezinsauto. Maar hier passen ook geen 2 maxicosis en axisfix in. Dus we gaan binnenkort kijken naar een Touran of Sharan. Wordt in ieder geval een 7-zitter. Verder volg ik even.
Wij hadden een nieuwe ford fiesta gekocht eind 2014, die konden we dus ook inruilen na de echo :') . We hebben nu een Toyota Verso, 7 zits. Een occasion uit 2016. Maar de 2 achterste zitplaatsen zijn nog nooit gebruikt, die liggen altijd plat voor de kinderwagen. De middelste baby in maxi cosi moet wel vast met gordels want daar zit geen isofix aansluiting. Een kind standaard op de achterste twee stoelen zetten vonden wij geen optie ivm veiligheid als er iemand achterop knalt, die stoelen zaten er toevallig al in maar hadden voor ons niet gehoeven. Maar in de toekomst is het vast wel handig voor incidenteel vervoer van vriendjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 18 januari 2018 @ 20:59:37 #132
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176597079
Wij hebben juist altijd 1 achterin.
De middelste en de jongste zitten in het midden en man en ik zitten voorin.

Achterin klappen is geen ander risico dan bijvoorbeeld bij een auto met een korte kont. Als de stoel overeind staat kan de buggy er ook nog gewoon achter, dus tegen het raam aan zitten ze niet. Maar je gevoel zal vast meewegen. Ook hoeven wij geen wagen meer mee te zeulen, want dan werd het inderdaad een stuk krapper! :P


Ik heb een Opel Zafira trouwens. Uit 2004.
We willen opzich wel een nieuwere nu we wat budgetruimte hebben, maar deze bevalt gewoon prima :D O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_176597309
Man roept nu al dat hij een 4e wil :') ik verdenk hem daarom van een 7zitter aan willen schaffen.
Hij wil G trouwens voorin hebben omdat de tweeling anders geen rust krijgt (oog! Neus! Mond! ) of zal dat tzt meevallen?
  donderdag 18 januari 2018 @ 21:17:49 #134
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176597532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Man roept nu al dat hij een 4e wil :') ik verdenk hem daarom van een 7zitter aan willen schaffen.
Hij wil G trouwens voorin hebben omdat de tweeling anders geen rust krijgt (oog! Neus! Mond! ) of zal dat tzt meevallen?
Ja, dat valt vast wel mee en anders Kan hij alsnog wel naar voren toch?

Maar hè?! Zwanger? Tweeling?! Gefeliciteerd joh!! *O* *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_176598740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Man roept nu al dat hij een 4e wil :') ik verdenk hem daarom van een 7zitter aan willen schaffen.
Hij wil G trouwens voorin hebben omdat de tweeling anders geen rust krijgt (oog! Neus! Mond! ) of zal dat tzt meevallen?
O heeft totaal geen interesse in zijn zusjes achterin. Hij zit vast in zijn eigen stoel en de meiden in hun maxi cosi dus elkaar aanraken is dan al niet zo makkelijk.

Hier komt er geen vierde. Man is veel te bang voor weer een tweeling :D plus dat we überhaupt twijfelden of we ooit voor een 3e zouden gaan.

Vlindur, ik kwam dat punt een aantal keer tegen bij onze zoektocht naar een 3-kinderzitjes-achterin-auto en dat is blijven hangen. Een echt volwaardige achterbak heb je nooit met een 7-zitter, in vergelijking met een normale auto. Maar goed, een trekhaak schijnt daar al tegen te helpen dus die gaan we tzt wel erop zetten als ze de vriendjes mee leeftijd hebben. Ook handig voor fietsen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 20 januari 2018 @ 10:04:57 #136
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176629533
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 22:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

O heeft totaal geen interesse in zijn zusjes achterin. Hij zit vast in zijn eigen stoel en de meiden in hun maxi cosi dus elkaar aanraken is dan al niet zo makkelijk.

Hier komt er geen vierde. Man is veel te bang voor weer een tweeling :D plus dat we überhaupt twijfelden of we ooit voor een 3e zouden gaan.

Vlindur, ik kwam dat punt een aantal keer tegen bij onze zoektocht naar een 3-kinderzitjes-achterin-auto en dat is blijven hangen. Een echt volwaardige achterbak heb je nooit met een 7-zitter, in vergelijking met een normale auto. Maar goed, een trekhaak schijnt daar al tegen te helpen dus die gaan we tzt wel erop zetten als ze de vriendjes mee leeftijd hebben. Ook handig voor fietsen!
Zeker handig voor fietsen! Als ik een fiets mee moet en ik heb plek over staat ie gewoon ergens in de auto :+

We hebben ook een trekhaak. Maar had er eerder niet bij stilgestaan dat dat voor de veiligheid natuurlijk ook bijdraagt. Daar ben ik blij mee!


Mijn oudste van 8 zit ook nog in de stoel. (Romer kid) hij is maar 125 en maximaal 25 kilo, dus ik hou de kinderen ook zo lang mogelijk in de stoel en met die 7zitter gaat dat gewoon wat makkelijker in en uit ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 20 januari 2018 @ 10:10:03 #137
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176629577
Ik zit met het volgende:
Onze jongste zit in een Maxi Cosi Priori en opzich past dat nog prima, maar ik merk dat hij last van zijn benen en nek kriigt als hij geslapen heeft.
Nu zou ik wel een andere stoel aan willen schaffen, maar dan wel eentje die nog wat langer meegaat en die niet heel duur is.
Zoon is 2.5. En draagt maat 92/98 (geen idee hoelang hij precies is. Nog geen 95 centimeter denk ik)

Kan iemand ons helpen? Ik wil graag een Tobi, maar ik weet niet tot hoelang ze daar in kunnen.
Hij past al in de Romer Kid, maar dat vind ik dan eigenlijk weer gewoon niet goed, want die is vanaf 4 jaar en 2.5 komt nog niet eens in de buurt..

Help!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 20 januari 2018 @ 11:34:39 #138
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_176630796
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:10 schreef Vlindur het volgende:
Ik zit met het volgende:
Onze jongste zit in een Maxi Cosi Priori en opzich past dat nog prima, maar ik merk dat hij last van zijn benen en nek kriigt als hij geslapen heeft.
Nu zou ik wel een andere stoel aan willen schaffen, maar dan wel eentje die nog wat langer meegaat en die niet heel duur is.
Zoon is 2.5. En draagt maat 92/98 (geen idee hoelang hij precies is. Nog geen 95 centimeter denk ik)

Kan iemand ons helpen? Ik wil graag een Tobi, maar ik weet niet tot hoelang ze daar in kunnen.
Hij past al in de Romer Kid, maar dat vind ik dan eigenlijk weer gewoon niet goed, want die is vanaf 4 jaar en 2.5 komt nog niet eens in de buurt..

Help!
Ik heb toevallig onze Tobi de deur uit gedaan. Mijn jongste is net 3jaar/maat 104/95cm/16 kilo. Hij zat met zijn romp klem tussen de zitting en de hoofdsteun op de hoogste stand en ik moest hem eerst horizontaal de auto in winkelen voordat ik hem in de stoel kon zetten :') (Toyota Aygo). Hij zit nu in een smalle groep 2 stoel.
pi_176633953
Ik heb een Rodi voor Jan en koop die ook voor Teun. Is vanaf 16 kg Jan zit er in sinds 2 1/2 is nu 5 en kan er nog een hele tijd in.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 15:07:14 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176634301
Mijn best wel groot kind was al over de 1m en ruim drie toen hij niet meer in de Tobi paste.
Ik zou een 2,5jarige inderdaad nog niet in een 2/3 stoel zetten als hij nog in een groep 1 stoel past.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176634490
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:10 schreef Vlindur het volgende:
Ik zit met het volgende:
Onze jongste zit in een Maxi Cosi Priori en opzich past dat nog prima, maar ik merk dat hij last van zijn benen en nek kriigt als hij geslapen heeft.
Nu zou ik wel een andere stoel aan willen schaffen, maar dan wel eentje die nog wat langer meegaat en die niet heel duur is.
Zoon is 2.5. En draagt maat 92/98 (geen idee hoelang hij precies is. Nog geen 95 centimeter denk ik)

Kan iemand ons helpen? Ik wil graag een Tobi, maar ik weet niet tot hoelang ze daar in kunnen.
Hij past al in de Romer Kid, maar dat vind ik dan eigenlijk weer gewoon niet goed, want die is vanaf 4 jaar en 2.5 komt nog niet eens in de buurt..

Help!
J is nu bijna 4 (feb) en past nog net in zijn rubi, de iets simpelere versie dan de Tobi geen idee of ze ook even groot zijn overigens. J draagt 110.

Ik heb trouwens gewoon een groep 2 stoel besteld en maar hopen dat t past ;)
♥ J & S
  zaterdag 20 januari 2018 @ 18:03:36 #142
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176636878
Horizontaal in een auto zetten is in ons geval niet nodig, dus ik ga maar eens kijken naar een Tobi ^O^
Bedankt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 21 januari 2018 @ 19:50:24 #143
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176660860
Weet iemand nog meer verschillende tussen de Rubi en de Tobi behalve de gordels? (Bij de Tobi blijven ze open staan)

En heeft iemand ervaring met de Romer Evolva?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_176661569
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:50 schreef Vlindur het volgende:
Weet iemand nog meer verschillende tussen de Rubi en de Tobi behalve de gordels? (Bij de Tobi blijven ze open staan)

En heeft iemand ervaring met de Romer Evolva?
Wij hadden de tobi en ging kapot en kochten de rubi. Enige verschil wat ik weet is de bevestiging. Bij de tobi moet je bij de hoofdsteun tussen de 2 klemmen nog een klem vastzetten bij de Rubi heb je die niet en enkel de 2 klemmen aan de zijkanten.
Tevens heeft de tobi een hulpstukje op de sluiting van de riem van de stoel waarop je kan zien of je de riemen strak genoeg hebt aangetrokken en idd blijven de riemen staan in tegenstelling tot de rubi.

Rubi bevalt ons prima :)
♥ J & S
  zondag 21 januari 2018 @ 20:24:47 #145
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176661720
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:18 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wij hadden de tobi en ging kapot en kochten de rubi. Enige verschil wat ik weet is de bevestiging. Bij de tobi moet je bij de hoofdsteun tussen de 2 klemmen nog een klem vastzetten bij de Rubi heb je die niet en enkel de 2 klemmen aan de zijkanten.
Tevens heeft de tobi een hulpstukje op de sluiting van de riem van de stoel waarop je kan zien of je de riemen strak genoeg hebt aangetrokken en idd blijven de riemen staan in tegenstelling tot de rubi.

Rubi bevalt ons prima :)
Thnx. Bij de Priori hebben we ook gewone gordels en daar hebben we nooit problemen mee. Ik trek de gordels sowieso strak, dus dat komt ook goed ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 21 januari 2018 @ 20:33:34 #146
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_176661964
De selectie van een autostoel heeft ons wel de nodige uren gekost :{

Wij hebben voor de kleine man een Recaro Zero.1 Elite aangeschaft. De kwaliteit, veiligheid, gebruiksgemak (draaifunctie) en de toekomstbestendigheid (0 tot 4 jaar) waren voor ons de reden om de Elite te kiezen. Het kost iets meer maar dan heb je ook wat :)

Het uitneembare babystoeltje is ideaal, de kleine man is echter wat groter dan de gemiddelde baby waardoor deze nu na 6 maanden eigenlijk al te klein is.

Voor de auto van mijn vrouw hebben we een maxi cosi pebble aangeschaft. Deze was voor de kleine man in de eerste maanden comfortabel omdat hij daar wat platter in licht. In de Recaro zat hij zeker de eerste twee maanden snel met zijn hoofd voorover doordat de zitpositie wat rechter op is. De Maxi-Cosi Base is ideaal, en werkt razendsnel _O_

De Recaro Citylife Buggy ook erbij gekocht, groot voordeel is dat hier de zowel de maxi-cosi als de Recaro babystoel erop geklikt kan worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 21-01-2018 20:40:17 ]
  zondag 21 januari 2018 @ 21:57:40 #147
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176664084
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:50 schreef Vlindur het volgende:
Weet iemand nog meer verschillende tussen de Rubi en de Tobi behalve de gordels? (Bij de Tobi blijven ze open staan)

En heeft iemand ervaring met de Romer Evolva?
Evolva, ja hier. Stoel werkt in ons geval prima. Makkelijk vast te zetten en de gordels gaan ook prima. Het is wel een harde stoel. Maak je vaak langere ritten is hij gewoon te hard.

Heb wel een erg smal (16 kg) en klein kind (110). Weet dus niet hoe hij bevalt met grotere exemplaren. Het hoofdsteun zal dan wat te laag kunnen zitten naar ik het zo inschat.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 21 januari 2018 @ 22:01:11 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176664171
Ik was over de Tobi enthousiaster bij onze oudste dan bij de jongste. Zij is nu net over naar een groep 2 stoel, mede omdat haar schouders altijd te smal lijken voor die gordels. Zakten vaak aan beide zijkanten over haar schouders heem, onafhankelijk van strakker of minder strak aantrekken. Bij mijn zoon was dit nooit zo, geloof ik. Herkennen meer mensen dat? Mijn dochter is geen brede, maar ik denk eigenlijk ook niet ondergemiddeld smal ofzo.
pi_176667517
Ik herken het wel Spees.

Bij onze Tobi loopt de gordel niet lekker meer, en M is pas 100 cm :7 maar wel 17 kilo, en heeft een lang bovenlijf waardoor hij een beetje klem lijkt te zitten in de lengte.

Ik vroeg me dus af wanneer jullie overstapten op een type 2 stoel. En welke dan? Het duizelt me nu van de namen en types :')
Kwak
  maandag 22 januari 2018 @ 07:58:12 #150
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176667630
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ik herken het wel Spees.

Bij onze Tobi loopt de gordel niet lekker meer, en M is pas 100 cm :7 maar wel 17 kilo, en heeft een lang bovenlijf waardoor hij een beetje klem lijkt te zitten in de lengte.

Ik vroeg me dus af wanneer jullie overstapten op een type 2 stoel. En welke dan? Het duizelt me nu van de namen en types :')
Wij vorige week :+. Suus haalt nog nét de 15 kg niet maar ze zit er wel goed in, de gordel zit op goede hoogte. Jouwe lijkt me sowieso zwaar en lang genoeg. Wij hebben de Maxi Cosi rodi airprotect (want wilde wel graag hoofdbescherming) gekozen. Ik heb echt een hekel aan eindeloze vergelijkingen maken etc, dus zodra ik zag dat deze goede reviews kreeg en goed uit de tests kwam, hebben we die voor de oudste gekocht. Heel tevreden mee, dus nu ook voor de jongste.
  maandag 22 januari 2018 @ 08:03:41 #151
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176667681
Wij hebben zojuist een Rubi gekocht.
Deze, H heeft hem zelf uitgekozen

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_176668495
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ik herken het wel Spees.

Bij onze Tobi loopt de gordel niet lekker meer, en M is pas 100 cm :7 maar wel 17 kilo, en heeft een lang bovenlijf waardoor hij een beetje klem lijkt te zitten in de lengte.

Ik vroeg me dus af wanneer jullie overstapten op een type 2 stoel. En welke dan? Het duizelt me nu van de namen en types :')
ik heb de Rodi genomen. De jongste zit nu nog in de Tobi maar idd zelfde probleem met de gordel en de Rodi is makkelijker er uit te pakken vind ik.
De jongste is nu bijna 17 kg dus wil binnenkort wel een Tobi erbij kopen. De oudste is nu 5 en zit daar goed is. Die klom zelf uit de Tobi terwijl hij er nog makkelijk een tijdje in kon. Toen hij over ging met net 16 kg was het gepulk aan de gordel voorbij en bleef hij zitten
pi_176670526
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij vorige week :+. Suus haalt nog nét de 15 kg niet maar ze zit er wel goed in, de gordel zit op goede hoogte. Jouwe lijkt me sowieso zwaar en lang genoeg. Wij hebben de Maxi Cosi rodi airprotect (want wilde wel graag hoofdbescherming) gekozen. Ik heb echt een hekel aan eindeloze vergelijkingen maken etc, dus zodra ik zag dat deze goede reviews kreeg en goed uit de tests kwam, hebben we die voor de oudste gekocht. Heel tevreden mee, dus nu ook voor de jongste.
Ah daar keek ik ook naar ja. Hebben alleen geen isofix, dus moet even kijken of ie dan net zo goed is.
Kwak
  maandag 22 januari 2018 @ 11:38:32 #154
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176670614
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ah daar keek ik ook naar ja. Hebben alleen geen isofix, dus moet even kijken of ie dan net zo goed is.
Wij ook niet. Volgens Maxi Cosi zelf maakt dat vanaf groep 2 ook geen verschil meer voor de veiligheid (quote staat een stukje terug in dit topic). Weet ook niet waarom ANWB het wel noemt. Ze zitten vanaf groep 2 rechtstreeks in de gordel die in de auto vast zit, en houden met hun gewicht icm de gordel de stoel op zijn plek.
  maandag 22 januari 2018 @ 11:59:17 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176670969
Ik denk dat het bij een botsing wel uitmaakt of de gordel alleen hun eigen gewicht of hun eigen gewicht plus het gewicht van het stoeltje moet tegenhouden.
Laat ik het zo stellen; in een auto die isofix heeft zou ik het zeker gebruiken.
De meeste groep 2 stoeltjes met isofix kun je immers ook in een auto zonder isofix gebruiken, dus je hebt niet gelijk een probleem als je een keer met een andere auto moet.
Heb je geen isofix in de auto dan zou ik het extra bedrag voor een isofixstoeltje er waarschijnlijk niet aan uitgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 januari 2018 @ 12:03:42 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_176671050
Wij hebben ook de rodi airprotect met isofix in een auto zonder isofix :+ Maar de gedachte is ook wel een beetje dat onze auto niet meer de jongste is en deze stoel toch zeker nog wel 8 jaar in gebruik gaat zijn. Als we dan ooit isofix in een auto hebben, heb ik deze stoel alvast. Voor de prijs maakt het niet zo heel veel uit verder.
disclaimer
pi_176671085
Wij hebben dezelfde als spees, zonder isofix. Hij is net wat smaller dan die met isofix en dat pas niet hier
♥ J & S
  maandag 22 januari 2018 @ 12:08:03 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176671125
Ik kocht voor de auto zonder isofix een Römer kid, want we hadden in de auto met isofix al een RodiFix.
Nu is de auto met isofix overleden en staat de RodiFix eigenlijk permanent in de auto zonder isofix, want op een of andere manier lijkt die net wat mooier in de stoel te vallen, plus dat ik het idee heb dat hij veiliger is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176672166
Ik vroeg het idd omdat het oordeel van de rodi zonder isofix goed is. die van de rodi met isofix weiswaar ook, alleen krijgt die zonder dat de isofix is aangesloten een voldoende ipv goed.
Kwak
pi_176672218
Hoi! Ik las ff mee over drie kinderen op de achterbank, maar de situatie is hier wat anders met al een iets ouder kind. Ik verwacht een tweeling in april/mei en heb al een dochter van nu ruim 5. Zij zit nu in de rodifix airprotect naar dat gaat straks met zn drieën niet meer passen op de achterbank.

Volgens de regels mag ze dan, als ik het goed begrijp, zonder zitverhoger oid tussenin twee andere autostoeltjes op de achterbank, maar dat voelt qua idee toch niet superfijn of veilig. Ze is met haar 110cm en 18/19kg niet de grootste. De middelste plek op de achterbank in mijn auto is best smal, dus zat te kijken naar de Bubblebum opblaasbare zitverhoger. Heeft iemand daar ervaring mee?

Nu zou ik haar ook voorin in de rodi kunnen zetten, maar de (tot nu toe eenmalige ervaring) leert dat ze dan allerlei knopjes gaat induwen en alles mega interessant vindt, kwestie van afleren maar werd er behoorlijk zenuwachtig van die keer :+ plus, is achterbank niet veiliger? Financiële middelen voor een andere auto zijn er niet, dus geen 7-zitter voor mij voorlopig :P

Wat zouden jullie doen?
  maandag 22 januari 2018 @ 13:15:35 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_176672280
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:12 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoi! Ik las ff mee over drie kinderen op de achterbank, maar de situatie is hier wat anders met al een iets ouder kind. Ik verwacht een tweeling in april/mei en heb al een dochter van nu ruim 5. Zij zit nu in de rodifix airprotect naar dat gaat straks met zn drieën niet meer passen op de achterbank.

Volgens de regels mag ze dan, als ik het goed begrijp, zonder zitverhoger oid tussenin twee andere autostoeltjes op de achterbank, maar dat voelt qua idee toch niet superfijn of veilig. Ze is met haar 110cm en 18/19kg niet de grootste. De middelste plek op de achterbank in mijn auto is best smal, dus zat te kijken naar de Bubblebum opblaasbare zitverhoger. Heeft iemand daar ervaring mee?

Nu zou ik haar ook voorin in de rodi kunnen zetten, maar de (tot nu toe eenmalige ervaring) leert dat ze dan allerlei knopjes gaat induwen en alles mega interessant vindt, kwestie van afleren maar werd er behoorlijk zenuwachtig van die keer :+ plus, is achterbank niet veiliger? Financiële middelen voor een andere auto zijn er niet, dus geen 7-zitter voor mij voorlopig :P

Wat zouden jullie doen?
Een van de baby's op de bijrijdersstoel een optie?
disclaimer
  maandag 22 januari 2018 @ 13:43:48 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176672716
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:12 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoi! Ik las ff mee over drie kinderen op de achterbank, maar de situatie is hier wat anders met al een iets ouder kind. Ik verwacht een tweeling in april/mei en heb al een dochter van nu ruim 5. Zij zit nu in de rodifix airprotect naar dat gaat straks met zn drieën niet meer passen op de achterbank.

Volgens de regels mag ze dan, als ik het goed begrijp, zonder zitverhoger oid tussenin twee andere autostoeltjes op de achterbank, maar dat voelt qua idee toch niet superfijn of veilig. Ze is met haar 110cm en 18/19kg niet de grootste. De middelste plek op de achterbank in mijn auto is best smal, dus zat te kijken naar de Bubblebum opblaasbare zitverhoger. Heeft iemand daar ervaring mee?

Nu zou ik haar ook voorin in de rodi kunnen zetten, maar de (tot nu toe eenmalige ervaring) leert dat ze dan allerlei knopjes gaat induwen en alles mega interessant vindt, kwestie van afleren maar werd er behoorlijk zenuwachtig van die keer :+ plus, is achterbank niet veiliger? Financiële middelen voor een andere auto zijn er niet, dus geen 7-zitter voor mij voorlopig :P

Wat zouden jullie doen?
Tot 1.35m is een zitverhoger verplicht. Vanaf 1.25m en 22kg mag een zitverhoger pas. Tot dan is een stoeltje verplicht.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 januari 2018 @ 13:55:20 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176672893
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Tot 1.35m is een zitverhoger verplicht. Vanaf 1.25m en 22kg mag een zitverhoger pas. Tot dan is een stoeltje verplicht.
Dit dus.
Mijn 7-jarige tikt de 1.25 m net aan, en die 22 kg zal ook wel ongeveer kloppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176674881
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Een van de baby's op de bijrijdersstoel een optie?
Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt! Dit kan als de airbag uitgeschakeld kan worden. Dat is niet zomaar even met de sleutel gedaan in mijn auto, maar zeker als eerste optie te overwegen waard.

Ik gebruik de auto echt niet dagelijks, dat moet ik er misschien bij vermelden. De oudste breng ik lopend of fietsend naar school. En als zij dan op school zit kan ik met de andere twee boodschappen doen oid etc.

Ik lees hier bij ‘uitzondering vervoer eigen auto’ dat:
“Als op de achterbank al twee autostoeltjes en/of zittingverhogers in gebruik zijn en er geen plaats meer is voor een derde, dan mogen kinderen van 3 jaar en ouder op de achterbank de autogordel gebruiken.”
Vandaar dat ik dacht, toch een zittingverhoger omdat ze dus niet zo groot is.

Maar zal eens informeren naar ‘t uitschakelen van de airbag... dat is voor ons nu de meest veilige optie neem ik aan. (Alleen niet voor een volwassene als die er dan een keer zit)...
  maandag 22 januari 2018 @ 15:27:11 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_176674927
Die airbag moet ook uit als je kleuter er zou zitten, misschien scheelt dat in je overweging ;) pas vanaf 1.35 mag dat geloof ik.
disclaimer
pi_176677335
Als je auto niet tien jaar oud is, is de airbag uitzetten meestal een kwestie van een schuifje omdraaien. Je moet alleen even zoeken waar dat schuifje zit. Bij onze ford fiesta zat er een soort sleutelgat. Met een willekeurige sleutel daar een stukje in kon je hem omdraaien.

En een kinderzitje voor 3e kind van 3+ als er al twee kinderstoelen staan is idd niet verplicht, maar ik zou zelf ook voor iets van een zitverhoger gaan dan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176677759
Dit jaar 10 jaar oud (ook ford fiesta) :+ Maar morgen moet hij toevallig toch naar de garage dus zal het meteen eens navragen. Waar zat dat sleutelgat-achtige schuifje bij jullie? Dan check ik die plek hier ook eens

Ik denk dat ik die bubblebum verhoger sowieso koop, voor bij vriend in de auto als we in 't weekend als gezin iets gaan doen. Anders moeten we altijd overal met twee auto's heen :o
pi_176682628
Interessant want wij moeten ook maar eens (met gewicht van zo'n 18 kilo en 3 jaar) naar een vervolgstoel. Daar had ik nooit meer bij stilgestaan en toen zag ik het ergens en dacht ik oh jee, dat komt er ook weer aan. Ik kijk altijd wat de consumentenbond aanraadt met hun testen en daar komen als beste uit de test de Römer Kidfix SL SICT en Kiddy Cruiserfix 3. Met dezelfde aantal punten als de Römer zojuist genoemd heeft de Kidfix XP SICT net zoveel punten. Zij zeggen duidelijk dat de scores van goed zijn in geval van isofix, zonder isofix is het veel minder veilig. Ik ga sowieso voor isofix.

Beste koop zijn Römer Kidfix SL met een 7,7. De meer genoemde Maxi Cosi Rodifix Airprotect krijgt een 7.6 dus ook nog niet gek natuurlijk. Als ik dan even kijk waar de verschillen zitten tussen de Airprotect, Kidfix SL SICT (beste) en Kidfix SL (beste koop) dan komt de Kidfix SL SICT duidelijk beter bij veiligheid, vooral botsing van opzij. Gebruiksgemak scoren de ander dan weer veel hoger. En op geval van ergonomie scoort de Airprotect duidelijk het allerhoogst. (8,6 in vergelijking met een 7,3 en 7,0). Dit scoort zo hoog op gebied van ruimte voor het kind in het zitje en comfort van het kind. Op gebied van benodigde ruimte in de auto verschilt het weinig en zitpositie is beter bij de Kidfix SL SICT en een stuk minder bij de SL versie.
pi_176682815
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:23 schreef Hilmo het volgende:
Interessant want wij moeten ook maar eens (met gewicht van zo'n 18 kilo en 3 jaar) naar een vervolgstoel. Daar had ik nooit meer bij stilgestaan en toen zag ik het ergens en dacht ik oh jee, dat komt er ook weer aan. Ik kijk altijd wat de consumentenbond aanraadt met hun testen en daar komen als beste uit de test de Römer Kidfix SL SICT en Kiddy Cruiserfix 3. Met dezelfde aantal punten als de Römer zojuist genoemd heeft de Kidfix XP SICT net zoveel punten. Zij zeggen duidelijk dat de scores van goed zijn in geval van isofix, zonder isofix is het veel minder veilig. Ik ga sowieso voor isofix.

Beste koop zijn Römer Kidfix SL met een 7,7. De meer genoemde Maxi Cosi Rodifix Airprotect krijgt een 7.6 dus ook nog niet gek natuurlijk. Als ik dan even kijk waar de verschillen zitten tussen de Airprotect, Kidfix SL SICT (beste) en Kidfix SL (beste koop) dan komt de Kidfix SL SICT duidelijk beter bij veiligheid, vooral botsing van opzij. Gebruiksgemak scoren de ander dan weer veel hoger. En op geval van ergonomie scoort de Airprotect duidelijk het allerhoogst. (8,6 in vergelijking met een 7,3 en 7,0). Dit scoort zo hoog op gebied van ruimte voor het kind in het zitje en comfort van het kind. Op gebied van benodigde ruimte in de auto verschilt het weinig en zitpositie is beter bij de Kidfix SL SICT en een stuk minder bij de SL versie.
er zijn ook stoeltjes die zonder isofix wél goed scoren he?
Kwak
pi_176682947
Klopt kwak, al hebben wij isofix, dus wij gaan daar sowieso voor, maar met gordel scoort de Cybex Solution M met een 7,7 het hoogste. Die krijgt beste uit de test. Verder de Römer Kid II met een 7,6 en Cybex Solution X en als beste koop is de Maxi Cosi Rodi XP 2.

Nadeel van de Maxi Cosi Rodi XP 2 is dat het niet stevig vast te zetten is op de autostoel en gemiddelde bescherming bij frontale botsing.

Zelf vind ik het nu nog lastiger worden, ik ga dus sowieso voor isofix, maar dan vind ik comfort heel belangrijk, maar veiligheid ook. Dat hij naar buiten kan kijken lijkt me ook wel essentieel.
Ah ik neig op dit moment, nadat ik alles boven een 7,5 heb bekeken, naar de Cybex Solution M-fix. Veiligheid is belangrijkst, daarna naar buiten kijken en comfort. Romer SICT heeft dat naar buiten kijken niet. Slaapstand zou de cybex volgens recensie ook nog moeten hebben. (al ga ik hem nog wel even vergelijken met de rodi Airprotect, die scoort net een tiende lager, maar ik wil eens zien waarop dan ;))

[ Bericht 26% gewijzigd door Hilmo op 22-01-2018 22:09:34 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 21:46:56 #171
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176683436
De Rodi hebben wij ook (de oudere dan, nieuw gekocht toen Rienk 3 was. 2012 dus) ik vond het geen fijne stoel. De leuningen zaten raar, als ze groeien hebben ze ineens niks meer aan de hoge zijkant en zoonlief zat er ook niet zo jofel in. Voor Jelte toen een Römer Kid gekocht. 2e hands al toen, dus ergens 2010 zal het bouwjaar zijn. Die stoel zat perfect. Ze gingen ruziemaken wie er in de Römer mocht :D
Dus we hebben er nog een Kid bijgekocht :Y

Straks als Hielke er aan toe is komt er weer een Kid bij. Ze zitten er super in en ook heel lang en heel fijn O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_177266844
Ik ga op zoek naar een (tweedehands?) groep 1 autostoel voor een auto zonder isofix. Het zitje zal voor 'af en toe' gebruikt worden, op de passagiersstoel. Veiligheid vinden wij erg belangrijk, gebruiksgemak in deze situatie wat minder.

Wat is kort gezegd het verschil tussen de Maxi Cosi Tobi, Rubi en Priori? Of is er een andere autostoel die echt een aanrader is? En tips voor als ik een tweedehandse zou willen kopen?
pi_177269780
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
Die airbag moet ook uit als je kleuter er zou zitten, misschien scheelt dat in je overweging ;) pas vanaf 1.35 mag dat geloof ik.
Bij een achterwaarts gerichte stoel is het verplicht. Voorwaarts wordt het tot 12 jaar aangeraden, maar is het niet verplicht.

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 18-02-2018 07:24:34 (Die smiley hoorde daar niet... ) ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_177270413
Precies. De airbag "moet" niet uit als je kind met zijn neus in de rijrichting zit.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 18 februari 2018 @ 12:47:12 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177274489
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 08:46 schreef McLaura het volgende:
Precies. De airbag "moet" niet uit als je kind met zijn neus in de rijrichting zit.
Bij sommige auto's kan het niet, er wordt geadviseerd het wel te doen maar als dat niet kan of te lastig is dan iig de stoel zo ver mogelijk naar achteren zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 februari 2018 @ 13:12:55 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_177275336
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:40 schreef Hupje het volgende:
Ik ga op zoek naar een (tweedehands?) groep 1 autostoel voor een auto zonder isofix. Het zitje zal voor 'af en toe' gebruikt worden, op de passagiersstoel. Veiligheid vinden wij erg belangrijk, gebruiksgemak in deze situatie wat minder.

Wat is kort gezegd het verschil tussen de Maxi Cosi Tobi, Rubi en Priori? Of is er een andere autostoel die echt een aanrader is? En tips voor als ik een tweedehandse zou willen kopen?
Wij hebben een MC Rubi 2015 model, en deze heeft een dubbele bevestiging. Hier staat nog een stukje.. OUD / Autostoeltjes 6 .. nog altijd super blij mee :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_177883263
Ok, even een vraagje :)

Zijn er ook mensen hier met drie autostoeltjes achterin in een stationauto?
Voor baby heb ik de maxi cosi, kleuter zou naar een zitverhoger met rugleuning mogen en peuter officieel in een autostoeltje..
Maar dat past dus niet ;)
Hebben jullie alternatieven?
pi_177884028
Op internet staan er wat tips. Ik las deze tip over het indelen in een stationcar.
Oudste in zo'n 3e stoel (zitverhoger met leuning) in het midden, aan de ene kant maxicosi ernaast, die we er nooit uithalen, is zo'n gesjouw, draag liever kind, en aan de andere kant zo'n 2e stoel (met 5punt gordel).
pi_177889324
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:00 schreef Loj het volgende:
Ok, even een vraagje :)

Zijn er ook mensen hier met drie autostoeltjes achterin in een stationauto?
Voor baby heb ik de maxi cosi, kleuter zou naar een zitverhoger met rugleuning mogen en peuter officieel in een autostoeltje..
Maar dat past dus niet ;)
Hebben jullie alternatieven?
Wij hebben hetzelfde probleem. Hebben een aantal opstellingen geprobeerd met verschillende stoeltjes in onze Mégane bij de Babypark maar eigenlijk was geen één combinatie ideaal. Wij gaan het nu maar zo doen dat ik op de achterbank in het midden ga zitten als we met z'n vijven ergens heen moeten, dat past gelukkig :+. En dan kan de oudste over een jaar wel in het midden op een gewone zitverhoger.
pi_177892680
Vriendin van ons had hetzelfde probleem. Zij zijn net als L0t gaan passen bij de babyzaak.
Ze rijden een Volvo V50 en hebben nu:
Rechts een Maxi Cosi Axiss (die ze nu niet meer kunnen draaien).
Midden een Britax Römer Kid II.
Links een Maxi Cosi Pebble.

Een derde stoel (groep 2) van Maxi Cosi paste niet.
  zondag 18 maart 2018 @ 17:22:32 #181
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_177910874
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:40 schreef Hupje het volgende:
Ik ga op zoek naar een (tweedehands?) groep 1 autostoel voor een auto zonder isofix. Het zitje zal voor 'af en toe' gebruikt worden, op de passagiersstoel. Veiligheid vinden wij erg belangrijk, gebruiksgemak in deze situatie wat minder.

Wat is kort gezegd het verschil tussen de Maxi Cosi Tobi, Rubi en Priori? Of is er een andere autostoel die echt een aanrader is? En tips voor als ik een tweedehandse zou willen kopen?
Wij hadden de MC Priori, was een prima stoel voor de oudste 2, maar de jongste klaagde over nekpijn en last van zn voeten na het slapen. We hebben de de MC Rodi gekocht.
Hij zit daar echt geweldig in, nooit meer pijn en last maar... Ik vind het een vreselijk ding om te installeren. Mijn man begint er al niet eens aan om hem naar een andere auto te verhuizen (We hebben beide een eigen auto) en ik heb al verschillende nagels gebroken (En geloof me, ik heb niks met nagels, maar scheuren tot het vlees vind ik gewoon echt niet tof ;( )
Hij staat, als hij staat, wel heerlijk stevig O+ Kleine Meneer zit er net wat hoger in dan in de Priori en hij kan er ook nog wel even in blijven :Y

Dus als je gebruiksgemak niet boeiend vindt omdat hij maar 1 keer geïnstalleerd hoeft te worden is de Rodi een super aanschaf!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 18 maart 2018 @ 17:29:19 #182
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_177911037
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:00 schreef Loj het volgende:
Ok, even een vraagje :)

Zijn er ook mensen hier met drie autostoeltjes achterin in een stationauto?
Voor baby heb ik de maxi cosi, kleuter zou naar een zitverhoger met rugleuning mogen en peuter officieel in een autostoeltje..
Maar dat past dus niet ;)
Hebben jullie alternatieven?
Wij kunnen met onze auto op de achterbank met deze opstelling 3 stoelen kwijt:

Römer Kid - Maxi cosi priori - Römer Kid.

Omdat de zijkanten van de Kid onder de Priori vallen staan alle stoelen stevig, maar niet in de weg bij de kinderen.



Maar we zijn dolblij met de 7zitter. In het dagelijks leven zitten ze zo:


Dit is nog niet met de Rubi gedaan, dus geen idee hoe dat zit :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_180600773
Langzaamaan oriënteer ik me op een vervolgstoel, zodat ik die tijdens een actie wellicht alvast kan inslaan. Zeldzaam volgens mij de duurdere autostoeltjes in de actie? Ik heb nog wel even want haar hoofd komt nog lang niet in de buurt van de rand van de Maxicosi. Maar wil alvast een keuze klaar hebben staan ofzo en misschien toch handig om straks al in 1 auto te hebben zodat de maxicosi in de andere kan blijven staan tot ze er echt uit is...ivm het gesleep.

Maar wat ik mij afvraag. Zo’n maxicosi axxisfix en 2waypearl. Hoeveel plek nemen die achterwaarts in in vergelijking met de maxicosi? Nu hebben we een redelijk ruime ene auto, maar in de andere auto is het met maxicosi al wat vervelend om als passagier voorin te zitten (wat in de praktijk dan ook vrijwel niet voorkomt).
pi_180601967
Wij hebben de 2waypearl, en de autostoel neemt in de zittende stand nét iets minder ruimte in dan de Maxi Cosi, Niet dat je de voorstoel daardoor iets verder naar achter kan, zoveel is het niet, maar hij neemt dus niet méér ruimte in dan de Maxi Cosi.
A balanced diet is a cookie in each hand
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:57:54 #185
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180602076
Iemand ervaring met een goede veilige voorwaarste stoel voor n auto zonder isofix?

Ons vorige week een verkeerde aan laten smeren bij een winkel 8)7 en die blijkt dus niet met zowel isofix als zonder te kunnen. Dus we hebben een tweede nodig (die andere houden we omdat er in die auto geen andere past dan die) we hebben nu een cybex juno met zo'n blok voor in de kleine auto, maar ik ben niet helemaal overtuigd dat ons kotertje dat blok lang leuk gaat vinden. Want het beperkt wel heel erg de bewegingsvrijheid (en is heel veilig mja, hij moet er wel in willen :'))
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180602552
Wij hebben de Tobi en de Rubi van Maxi Cosi, beiden zonder Isofix. Het verschil tussen die twee is dat in de Tobi de gordels omhoog open springen als je ze open maakt, wat makkelijker is. Ook zit er een zichtbare gordelspanning-goedkeurder (of hoe je het in vredesnaam moet noemen, als je ze genoeg hebt aangespannen, wordt het groen, anders niet). Ik vind ze allebei prima.
In september zijn het vast weer de mama mazzeldagen bij Prenatal en dan doet bijvoorbeeld Van Asten ook mee, waardoor de prijzen daar soms nog wat lager zijn dan bij Prenatal. Goed shoppen in die week kan dus lonen!
pi_180602779
Ldg hier erg tevreden net de axiss. Aanrader. Handig dat hij kan draaien
pi_180603698
Wij hebben een tobi en een rubi gehad. De tobi heeft wat luxere opties maar wat mij betreft niet het extra geld waard. Wij overwogen ook even de cybex maar ik ben idd ook bang dat mini dat blok niet accepteerd, ze zit nu in een rubi dus heeft dat niet.

Lastig he -O- :+
♥ J & S
pi_180603798
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:00 schreef Loj het volgende:
Ok, even een vraagje :)

Zijn er ook mensen hier met drie autostoeltjes achterin in een stationauto?
Voor baby heb ik de maxi cosi, kleuter zou naar een zitverhoger met rugleuning mogen en peuter officieel in een autostoeltje..
Maar dat past dus niet ;)
Hebben jullie alternatieven?
Onze auto was stuk net na een positieve test dus hebben we daar op kunnen letten bij aanschaf van een nieuwe. Jeej.

Maar ik heb na wat onderzoek gezien dat de mc axxis de smalste stoel is. Onze oudste zit in een zitverhoger met rugleuning, de baby heeft een groep 0-1 stoel want die stoel is al in ons bezit dus ik kijk nu voor dreumes naar een andere groep 1 stoel. Ik vermoed dat het de axxis wordt omdat deze dus smaller is.

Wij gaan het trouwens net als lot doen.
Als we eens met zn 5e weg gaan gaan of de kids met zijn 3e achterin en als dat echt te krap is ga ik achterin zitten. Over het algemeen maak ik alleen gebruik van de auto dus zit de oudste met Stoelverhoger en rusgleuning naast mij als ik rij en de jongste 2 achterin.

Een rondje babypark doen ofzo? Even verschillende stoelen naast elkaar proberen?
♥ J & S
pi_180604656
Het zijn uiteindelijk twee zitverhogers met rugleuning geworden met de maxi cosi. Het enige lastige is dat de riemen moeilijk vast te maken zijn.
Ik had het liefst mijn bijna kleuter nog wat langer in een echt autostoeltje gehad, maar dat was dus geen optie :)
pi_180607288
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:51 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Onze auto was stuk net na een positieve test dus hebben we daar op kunnen letten bij aanschaf van een nieuwe. Jeej.

Maar ik heb na wat onderzoek gezien dat de mc axxis de smalste stoel is. Onze oudste zit in een zitverhoger met rugleuning, de baby heeft een groep 0-1 stoel want die stoel is al in ons bezit dus ik kijk nu voor dreumes naar een andere groep 1 stoel. Ik vermoed dat het de axxis wordt omdat deze dus smaller is.

Wij gaan het trouwens net als lot doen.
Als we eens met zn 5e weg gaan gaan of de kids met zijn 3e achterin en als dat echt te krap is ga ik achterin zitten. Over het algemeen maak ik alleen gebruik van de auto dus zit de oudste met Stoelverhoger en rusgleuning naast mij als ik rij en de jongste 2 achterin.

Een rondje babypark doen ofzo? Even verschillende stoelen naast elkaar proberen?
Kun je die axiss dan ook nog draaien?

Wij zitten met hetzelfde maar net anders. Onze meiden zijn gelukkig klein dus passen nog met gemak in de maxi cosi, maar we moeten ooit wel de overstap maken. Peuter zit in een axissfix (erg fijne stoel!) maar die kan niet draaien als de maxi cosi's ook in de auto staan, dus hij moet er altijd als eerste in en als laatste uit. En Peuter is de enige die zelf kan gaan zitten dus eigenlijk wil ik hem straks in het midden hebben en dan een van z'n zusjes in de axissfix en de andere in een ander stoeltje. Ik verwacht dat de axissfix met een peuterstoel ernaast ook niet meer kan draaien, dus dan gaan we voor een goedkopere niet draaibare denk ik, gekozen op basis van de breedte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180608150
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Kun je die axiss dan ook nog draaien?

Wij zitten met hetzelfde maar net anders. Onze meiden zijn gelukkig klein dus passen nog met gemak in de maxi cosi, maar we moeten ooit wel de overstap maken. Peuter zit in een axissfix (erg fijne stoel!) maar die kan niet draaien als de maxi cosi's ook in de auto staan, dus hij moet er altijd als eerste in en als laatste uit. En Peuter is de enige die zelf kan gaan zitten dus eigenlijk wil ik hem straks in het midden hebben en dan een van z'n zusjes in de axissfix en de andere in een ander stoeltje. Ik verwacht dat de axissfix met een peuterstoel ernaast ook niet meer kan draaien, dus dan gaan we voor een goedkopere niet draaibare denk ik, gekozen op basis van de breedte.
Jij hebt de axxisfix dus (achterwaarts gehad?) naast de maxicosi staan, verschilt het in ruimte die ze innemen richting de voorstoelen?
pi_180609269
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Kun je die axiss dan ook nog draaien?

Wij zitten met hetzelfde maar net anders. Onze meiden zijn gelukkig klein dus passen nog met gemak in de maxi cosi, maar we moeten ooit wel de overstap maken. Peuter zit in een axissfix (erg fijne stoel!) maar die kan niet draaien als de maxi cosi's ook in de auto staan, dus hij moet er altijd als eerste in en als laatste uit. En Peuter is de enige die zelf kan gaan zitten dus eigenlijk wil ik hem straks in het midden hebben en dan een van z'n zusjes in de axissfix en de andere in een ander stoeltje. Ik verwacht dat de axissfix met een peuterstoel ernaast ook niet meer kan draaien, dus dan gaan we voor een goedkopere niet draaibare denk ik, gekozen op basis van de breedte.
Dat draaien maakt mij niet veel uit wij kiezen voor de axxis vanwege de breedte van de stoel. Dit past het beste als ik ze wel alle 3 op de achterbank wil hebben. Ik heb veel maxicosi’s en andere merken met elkaar vergelijken en de axxis isuit mijn hoofd 2 cm minder breed van de rubi die we al hebben. Ik heb iig geen minder breede stoel gevonden.
♥ J & S
pi_180609332
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:40 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Dat draaien maakt mij niet veel uit wij kiezen voor de axxis vanwege de breedte van de stoel. Dit past het beste als ik ze wel alle 3 op de achterbank wil hebben. Ik heb veel maxicosi’s en andere merken met elkaar vergelijken en de axxis isuit mijn hoofd 2 cm minder breed van de rubi die we al hebben. Ik heb iig geen minder breede stoel gevonden.
Ook niet de tobi? Die hebben wij genomen, ook ivm 3 kinderen in zitjes op de achterbank.
pi_180609498
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:48 schreef Nolita het volgende:

[..]

Jij hebt de axxisfix dus (achterwaarts gehad?) naast de maxicosi staan, verschilt het in ruimte die ze innemen richting de voorstoelen?
ja scheelt een stuk. De axxisfix kon ook achter mijn man staan. Scheelde net dat stukje comfort. De maxicosi moest achter mij staan omdat ik minder beenruimte nodig had.
pi_180609790
was dat een maxi cosi op base of in de gordel?
als bijrijder kom met de maxi cosi op de base eigenlijk net wat beenruimte tekort. achter de bestuurder past al helemaal niet.
pi_180610563
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:43 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ook niet de tobi? Die hebben wij genomen, ook ivm 3 kinderen in zitjes op de achterbank.
Tobi is nog ietsje breeder. Tobi is 45cm breed de axxis 42cm
♥ J & S
pi_180615792
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:52 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ja scheelt een stuk. De axxisfix kon ook achter mijn man staan. Scheelde net dat stukje comfort. De maxicosi moest achter mij staan omdat ik minder beenruimte nodig had.
Dat is fijn om te lezen 👍🏻. Hier ook zo met maxicosi op isofixbase, hoopte al dat een vervolgstoel minder plek in zou nemen. Maar grotere stoel dus twijfelde of dat wel het geval zou zijn wanneer deze achterwaarts geplaatst wordt.
pi_180854622
Wij hebben trouwens net onze 3e stoel binnen, alles gelijk gepast op de achterbank van onze Toyota Verso.
Het past! *O* we hebben de MaxiCosi Opal - MaxiCosi Rodi airprotect - MaxiCosi Titan.
Het is dan baby - kleuter - peuter.

Man wat ben ik blij, het past gewoon en het ziet er niet benauwd uit, Jeej! :+
♥ J & S
pi_180875741
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:39 schreef klaprooss het volgende:
Wij hebben trouwens net onze 3e stoel binnen, alles gelijk gepast op de achterbank van onze Toyota Verso.
Het past! *O* we hebben de MaxiCosi Opal - MaxiCosi Rodi airprotect - MaxiCosi Titan.
Het is dan baby - kleuter - peuter.

Man wat ben ik blij, het past gewoon en het ziet er niet benauwd uit, Jeej! :+
Fijn dat het past *O*

Wij hebben dezelfde auto, maar met 2 Pebbles en een Axissfix ziet het er bij ons al krap uit. Als ik uit ga van de aangegeven breedte kom ik hierbij uit op 44+44+42=130 cm nu.. Als ik uit ga van jouw stoeltjes kom ik uit op 49+47+46,5 = 142,5cm, ben dus wel verbaasd dat dat past :o Heb je toevallig nog andere combinaties gepast? Wij hebben straks 2xpeuter en 1x kleuter nodig (kleuter nog niet noodzakelijk, maar dan kan die stoel doorgeschoven worden). 1 peuterstoel wordt de axissfix, maar de andere twee moeten nog gekocht gaan worden...

Zo'n rotwerk altijd dit :(
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_180880746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 14:54 schreef koei het volgende:

[..]

Fijn dat het past *O*

Wij hebben dezelfde auto, maar met 2 Pebbles en een Axissfix ziet het er bij ons al krap uit. Als ik uit ga van de aangegeven breedte kom ik hierbij uit op 44+44+42=130 cm nu.. Als ik uit ga van jouw stoeltjes kom ik uit op 49+47+46,5 = 142,5cm, ben dus wel verbaasd dat dat past :o Heb je toevallig nog andere combinaties gepast? Wij hebben straks 2xpeuter en 1x kleuter nodig (kleuter nog niet noodzakelijk, maar dan kan die stoel doorgeschoven worden). 1 peuterstoel wordt de axissfix, maar de andere twee moeten nog gekocht gaan worden...

Zo'n rotwerk altijd dit :(
Wij hebben enkel de titan op isofix de rest zijn riem stoeltjes. De breedte van je berekeningen van onze stoelen klopt niet :) dat scheelt een hoop. Wij hebben een 46, 46 en 46,5 stoel. De Titan is een groep 123 stoel dus we hebben het ongemak straks niet van het kopen van weer een nieuwe stoel, nu nog dreumes, straks peuter gaat daar in zitten en hoort dus eigenlijk jn een groep 1 stoel maar straks het gemak dat deze stoel kan blijven. Net als de stoel van de baby, dat is een groep 0-1 stoel dus die zit tot 4 jaar prima. Zo hebben we de komende 4 jaar geen problemen met stoelen.

Ik heb de axxis overwogen vanwege de breedte hij was zo smal maar het idee dat we voorlopig klaar zijn met stoelen kopen vond ik aantrekkelijker, op de gok de titan gekocht en het past dus precies goed!
♥ J & S
pi_180927669
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:32 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wij hebben enkel de titan op isofix de rest zijn riem stoeltjes. De breedte van je berekeningen van onze stoelen klopt niet :) dat scheelt een hoop. Wij hebben een 46, 46 en 46,5 stoel. De Titan is een groep 123 stoel dus we hebben het ongemak straks niet van het kopen van weer een nieuwe stoel, nu nog dreumes, straks peuter gaat daar in zitten en hoort dus eigenlijk jn een groep 1 stoel maar straks het gemak dat deze stoel kan blijven. Net als de stoel van de baby, dat is een groep 0-1 stoel dus die zit tot 4 jaar prima. Zo hebben we de komende 4 jaar geen problemen met stoelen.

Ik heb de axxis overwogen vanwege de breedte hij was zo smal maar het idee dat we voorlopig klaar zijn met stoelen kopen vond ik aantrekkelijker, op de gok de titan gekocht en het past dus precies goed!
Ik heb die afmetingen van Babyvalue afgehaald, dat is van Maxi Cosi zelf. Maxi Cosi heeft op zijn website geen breedtes erbij staan. Ik denk dat we maar gewoon een keer naar de babywinkel moeten gaan om te passen...

Dat je voor de Titan bent gegaan snap ik wel. Dat zouden we hier ook hebben gedaan als die al eerder te koop was geweest.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_182066798
Wij zijn eens rustig aan het oriënteren op een groep 2/3 stoeltje voor in mijn auto. Ik heb Isofix dus een stoeltje daarmee zou fijn zijn. Heeft er iemand ervaring met de Maxi Cosi Rodifix airprotect? Of kan iemand een andere aanbevelen?
pi_182067965
Wij hebben drie stuks Rodifix. Ik vind het fijne stoelen met als enige minpunt dat je ze niet kunt ontdoen van het rugdeel. Zo'n complete stoel meegeven voor schooltripjes naar musea e.d. vind ik nogal een gedoe.
Ze zitten hier bij opa wel eens in de auto op een stoel zonder isofix en dat vind ik echt wiebelig en scheef zitten. Prima voor als je geen isofix hebt hoor, maar als je het wel hebt gaat mijn voorkeur uit naar een stoel met isofix.
De maxi cosi is ook prima te wassen en wordt dan ook echt weer goed schoon. De stof slijt ook bijna niet. Dochter zit er nu al 5 jaar op en hij is echt nog als nieuw.
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:28:33 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182068087
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij zijn eens rustig aan het oriënteren op een groep 2/3 stoeltje voor in mijn auto. Ik heb Isofix dus een stoeltje daarmee zou fijn zijn. Heeft er iemand ervaring met de Maxi Cosi Rodifix airprotect? Of kan iemand een andere aanbevelen?
Ja wij hebben ‘m. Ik ben er heel tevreden over. We hebben ‘m eerst met gordel gebruikt en nu met een andere auto met isofix.
Ivm andere stoeltjes vind ik ‘m op beide manieren staan als een huis.
O is inmiddels de 1.35m voorbij en zit er nog steeds heel goed in.
Door de isofix behuizing zitten ze ook wat hoger. Dat is met uit het raam kijken fijn als ze nog wat kleiner zijn.

We hebben een rodi xp die opa en oma soms gebruiken en die geven wij mee naar school of feestjes.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182068093
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben drie stuks Rodifix. Ik vind het fijne stoelen met als enige minpunt dat je ze niet kunt ontdoen van het rugdeel. Zo'n complete stoel meegeven voor schooltripjes naar musea e.d. vind ik nogal een gedoe.
Ze zitten hier bij opa wel eens in de auto op een stoel zonder isofix en dat vind ik echt wiebelig en scheef zitten. Prima voor als je geen isofix hebt hoor, maar als je het wel hebt gaat mijn voorkeur uit naar een stoel met isofix.
De maxi cosi is ook prima te wassen en wordt dan ook echt weer goed schoon. De stof slijt ook bijna niet. Dochter zit er nu al 5 jaar op en hij is echt nog als nieuw.
Ik geef voor school een losse zit verhoger mee. 2 redenen. De kinderen lopen er vaak zelf mee naar de auto's en laten het soms vallen, zonde van de dure stoel. En ze zijn handzamer als je 3 zitjes op de achterbank moet hebben dan passen 3 zitverhogers vaak beter dan 3 volledige autostoelen.
Ik geef dus vanuit beschadigingen oogpunt of als hij per ongeluk in de auto blijft liever de zitverhogers mee die ik hiervoor heb gekocht.
pi_182068161
Dat klinkt allemaal positief dus. Dan wordt dat het volgende stoeltje ^O^

Schooltrips... daar heb ik nog niet over nagedacht. Sjaak heeft volgens mij pas 2x bij iemand anders in de auto gezeten en ik vind dat meer dan genoeg voor nu, dus daar gaan we tegen die tijd maar eens over nadenken.
pi_182071886
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dat klinkt allemaal positief dus. Dan wordt dat het volgende stoeltje ^O^

Schooltrips... daar heb ik nog niet over nagedacht. Sjaak heeft volgens mij pas 2x bij iemand anders in de auto gezeten en ik vind dat meer dan genoeg voor nu, dus daar gaan we tegen die tijd maar eens over nadenken.
Check! “Deze auto lijkt niet op mama’s auto.”
pi_182071903
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:07 schreef Malteser het volgende:

[..]

Check! “Deze auto lijkt niet op mama’s auto.”
O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 12:04:52 #210
74056 crew  ToT
pi_182080259
Begin volgende maand moet ik ergens naar toe (1,5 uur rijden) en mevrouw ToT wil graag met mini-ToT mee. :) Tegen die tijd is mini-ToT 3 weken oud.
We hebben een babystoeltje voor in de auto voor kinderen van 0 tot 18 kilo.
Is het verantwoord hem daar 1,5 uur in te laten zitten? (En terug weer 1,5 uur)
Of moeten we eventueel ff op een parkeerplaats pauzeren en hem er uit halen? Of gewoon helemaal niet doen?
Dit is 'm:


We hebben ook een Maxi Cosi waarin hij net ietsjes platter kan liggen (niet veel), alleen schijnen die weer wat minder veilig te zijn, heb ik begrepen?
  zondag 23 september 2018 @ 12:11:13 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182080376
Een maxi cosy minder veilig?
Een groep 0 stoeltje is sowieso geschikter dan een combinatie stoeltje.
0-18 is wat? Groep 0-1-2?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182080450
1,5 uur kan prima. Maar idd een maxi cosi groep 0 stoel is echt niet onveilig of onveiliger. Ik zou daar mijn newborn eerder inzetten dan een grote combinatie stoel.
♥ J & S
pi_182081376
Eens met de rest, wij hadden voor Jewel een maxicosi axissfix plus gekocht toen ze een maand of 3 was, maar zelfs toen zijn we de maxicosi nog een tijd door blijven gebruiken omdat ze daar gewoonweg een stuk beter in lag. Zeker als je kindje nog maar 3 weken is, denk ik dat de maxicosi verreweg het meest comfortabel zal zijn.
pi_182081950
De Maxi Cosi geeft veel meer omhulling en een liggende houding dan zo'n stoel. Wij gingen met 13 maanden over en dat vond ik bij slaapjes in de auto al spannend.
Heb je tegen die tijd al met je baby in de auto gezeten? Mijn baby krijste de eerste maanden alles bij elkaar in de auto. Daar ging ik geen 1,5u mee rijden (met of zonder tussenstop) als het niet per se nodig was.
pi_182082036
Het advies is om de groep 0(+) stoel zo lang mogelijk te blijven gebruiken. Hierbij let je op gewicht en lengte.https://www.amazon.de/Bri(...)Gruppe/dp/B01C8UMLE2
Onze stoel bv is tot 13 kg en/of 12-15 maanden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 17:21:56 #216
74056 crew  ToT
pi_182086436
Duidelijk! ^O^ Ja de maxi cosi is voor 0 - 13 kg hier. :) Dan gebruik ik die. :Y
En mini-ToT is vooralsnog erg rustig dus met huilen zal het tijdens de reis best wel meevallen. :Y
:@ Ik vind 'm er alleen juist niet echt comfortabel uit zien.
  zondag 23 september 2018 @ 17:29:37 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182086694
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 17:21 schreef ToT het volgende:
Duidelijk! ^O^ Ja de maxi cosi is voor 0 - 13 kg hier. :) Dan gebruik ik die. :Y
En mini-ToT is vooralsnog erg rustig dus met huilen zal het tijdens de reis best wel meevallen. :Y
:@ Ik vind 'm er alleen juist niet echt comfortabel uit zien.
Het moet vooral veilig zijn, en dat is een 0-18 kg stoel per definitie minder dan een stoel die specifiek op een bepaalde groep gericht is.

Je noemt het een maxi cosi, maar is hij ook werkelijk van het merk maxi cosi?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 17:32:22 #218
74056 crew  ToT
pi_182086758
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het moet vooral veilig zijn, en dat is een 0-18 kg stoel per definitie minder dan een stoel die specifiek op een bepaalde groep gericht is.
0 - 13 is ook een behoorlijke range. :)

Ik had echter ergens (geen idee waar) gelezen dat autostoeltjes veiliger waren dan maxi-cosi's, maar da's dus blijkbaar onzin, begrijp ik hier. :)
Anyway, de kraamzorg en de verloskundigen zeiden verder ook niets over de maxi cosi en de verloskundige hielp zelfs de maxi cosi in de auto vast te maken, dus dan zal het ook wel prima zijn.

Edit: geen idee of het ook daadwerkelijk van dat merk is.
Ik maak er wel ff een foto van. :)
Ow, er staat Römer op. :)
  zondag 23 september 2018 @ 17:35:36 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182086867
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 17:32 schreef ToT het volgende:

[..]

0 - 13 is ook een behoorlijke range. :)

Ik had echter ergens (geen idee waar) gelezen dat autostoeltjes veiliger waren dan maxi-cosi's, maar da's dus blijkbaar onzin, begrijp ik hier. :)
Anyway, de kraamzorg en de verloskundigen zeiden verder ook niets over de maxi cosi en de verloskundige hielp zelfs de maxi cosi in de auto vast te maken, dus dan zal het ook wel prima zijn.

Edit: geen idee of het ook daadwerkelijk van dat merk is.
Ik maak er wel ff een foto van. :)
Ow, er staat Römer op. :)
Dat scheelt al, dat is tenminste een merk dat flink veilig is, bij die foto van de 0-18 stoel heb ik dat idee minder.
En nee- die 0-13 range is relatief minder groot dan die 13-18 range.... vreemd genoeg.
Juist omdat je kind tussen de 13 en 18 kg heel andere vaardigheden heeft dan tot die 13 kg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 17:37:44 #220
74056 crew  ToT
  zondag 23 september 2018 @ 17:38:52 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182086954
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 17:37 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is 'm. :)
Daar ging ik al vanuit.
De hoes lijkt niet goed te zitten links onder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 17:39:59 #222
74056 crew  ToT
pi_182086980
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar ging ik al vanuit.
De hoes lijkt niet goed te zitten links onder.
Dat klopt zo te zien idd! :Y

Het lijkt er trouwens op alsof het ergens op geklikt kan worden?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 17:41:09 #223
74056 crew  ToT
pi_182087002
Maar 1,5 uur daarin kan wel, als hij 3 weken oud is? Mijn vrouw had iets gelezen over dat jonge baby's kunnen verstikken als ze te lang in zo'n houding zouden blijven zitten.
  zondag 23 september 2018 @ 17:45:42 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182087140
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 17:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat klopt zo te zien idd! :Y

Het lijkt er trouwens op alsof het ergens op geklikt kan worden?
Geen idee wat Römer voor mogelijkheden biedt, zal ook afhankelijk zijn van het model.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2018 @ 17:47:23 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182087179
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 17:41 schreef ToT het volgende:
Maar 1,5 uur daarin kan wel, als hij 3 weken oud is? Mijn vrouw had iets gelezen over dat jonge baby's kunnen verstikken als ze te lang in zo'n houding zouden blijven zitten.
https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/baby-in-maxi-cosi/
quote:
En net als volwassenen moeten baby’s voldoende kunnen bewegen. Zit je baby lange tijd in één houding, dan krijgt hij niet de mogelijkheid om zijn motoriek en arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Daarom is het advies om je baby niet langer dan twee uur achter elkaar in het autostoeltje te laten zitten. Als een baby vaker langere tijd in een Maxi-Cosi zit, heeft hij bovendien meer kans om een voorkeurshouding te ontwikkelen en op afplatting van de schedel.
Persoonlijk zou ik het niet doen, maar met andere redenen dan die 1½ uur in de maxi-cosi.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 18:14:45 #226
74056 crew  ToT
pi_182087994
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/baby-in-maxi-cosi/

[..]

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar met andere redenen dan die 1½ uur in de maxi-cosi.
Wat voor andere redenen? :)

Anyway, dit is gewoon ff iets eenmaligs waar ik naar toe moet gaan. We gaan geen gewoonte maken van dit soort ritjes.

Ow, ik zie nu dat die Römer op de isofix van mijn Picanto aangesloten kan worden. Geen idee alleen hoe! _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door ToT op 23-09-2018 18:28:31 ]
pi_182089113
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 18:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat voor andere redenen? :)

Anyway, dit is gewoon ff iets eenmaligs waar ik naar toe moet gaan. We gaan geen gewoonte maken van dit soort ritjes.

Ow, ik zie nu dat die Römer op de isofix van mijn Picanto aangesloten kan worden. Geen idee alleen hoe! _O-
Waarschijnlijk met de isofixbase van Römer. Wij zijn Römer-fan vanwege de kwaliteit en het feit dat de groep 0+ stoel een single handed release heeft. Dus het is mogelijk om met 1 hand de stoel van de wandelwagen-basis te halen.

Ons stoeltje is iets anders dan die van jullie (zie mijn eerdere link), wij hebben deze combinatie:

https://www.amazon.de/Bri(...)ef=plSrch&th=1&psc=1
pi_182089149
Maar ToT, begrijp ik uit jouw vragen goed dat je het stoeltje niet zelf of nieuw hebt gekocht? Heb je er wel een gebruiksaanwijzing bij? Weet je zeker dat je een niet-beschadigd/betrouwbaar stoeltje hebt?
  zondag 23 september 2018 @ 19:14:02 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182089248
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 18:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat voor andere redenen? :)

Anyway, dit is gewoon ff iets eenmaligs waar ik naar toe moet gaan. We gaan geen gewoonte maken van dit soort ritjes.

Ow, ik zie nu dat die Römer op de isofix van mijn Picanto aangesloten kan worden. Geen idee alleen hoe! _O-
Ik zou met een 3 weken oude baby geen anderhalf uur reizen van huis gaan, daar nog eens op een of andere manier tijd moeten doorbrengen omdat mijn man een afspraak heeft en dan weer anderhalf uur terugreizen (indien geen file en andere ellende).
Dat is gewoon minstens 4 uur van huis zijn waarin je niet rustig kunt voeden, niet je baby kunt troosten zoals je dat wel kunt als je niet in de auto zit enz.

Waarom lijkt het jullie zo gezellig als vrouw en kind meegaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182089309
En wat Leandra zegt vraag ik me ook af! Als ik aan onze eigen situatie denk, gingen we pas na een paar maanden wat langere stukken weg, wel <1 uur eerst nog. 3 weken oud en dan 1,5 uur enkele reis vind ik voor moeder en kind ook wel een behoorlijke aanslag.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 19:19:06 #231
74056 crew  ToT
pi_182089340
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 19:07 schreef Mrs.Peel het volgende:
Maar ToT, begrijp ik uit jouw vragen goed dat je het stoeltje niet zelf of nieuw hebt gekocht? Heb je er wel een gebruiksaanwijzing bij? Weet je zeker dat je een niet-beschadigd/betrouwbaar stoeltje hebt?
Dat andere stoeltje is nieuw en met gebruiksaanwijzingen. Dat Römer-ding is idd 2e hands en zonder handleiding. De verloskundige liet zien hoe hij vastgemaakt moest worden. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 19:19:25 #232
74056 crew  ToT
pi_182089349
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou met een 3 weken oude baby geen anderhalf uur reizen van huis gaan, daar nog eens op een of andere manier tijd moeten doorbrengen omdat mijn man een afspraak heeft en dan weer anderhalf uur terugreizen (indien geen file en andere ellende).
Dat is gewoon minstens 4 uur van huis zijn waarin je niet rustig kunt voeden, niet je baby kunt troosten zoals je dat wel kunt als je niet in de auto zit enz.

Waarom lijkt het jullie zo gezellig als vrouw en kind meegaan?
Het was haar idee. :)
  zondag 23 september 2018 @ 19:19:57 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182089356
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 19:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
En wat Leandra zegt vraag ik me ook af! Als ik aan onze eigen situatie denk, gingen we pas na een paar maanden wat langere stukken weg, wel <1 uur eerst nog. 3 weken oud en dan 1,5 uur enkele reis vind ik voor moeder en kind ook wel een behoorlijke aanslag.
Niet alleen de aanslag, maar ik snap echt het waarom niet.

Nou was ik met mijn jongste veel later pas weer op pad dan met mijn oudste, maar dat ging ook over andere afstanden (uur met de auto).
De verjaardag die we met de jongste hadden toen hij 3 weken oud was zijn we niet heen gegaan wegens forse sneeuwval, ook al was het nog geen uurtje met de auto en had ik hem daar weer rustig kunnen voeden en kunnen laten slapen enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2018 @ 19:20:27 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182089364
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Het was haar idee. :)
Ja, maar waarom? Heb je nu nog vakantie en ben je dan voor het eerst weer van huis weg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182089415
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat andere stoeltje is nieuw en met gebruiksaanwijzingen. Dat Römer-ding is idd 2e hands en zonder handleiding. De verloskundige liet zien hoe hij vastgemaakt moest worden. :)
Weet je de herkomst van het stoeltje? Als het namelijk betrokken is geweest bij een ongeluk of bv van hoogte gevallen is, is hij minder veilig om te gebruiken. Je kunt volgens mij de gebruiksaanwijzing rechtstreeks bij Römer achterhalen als je weet welk type het is!
pi_182089444
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet alleen de aanslag, maar ik snap echt het waarom niet.
Aanslag in de breedste zin van het woord: fysiek, energieniveau, op de borstvoeding etc.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 19:25:35 #237
74056 crew  ToT
pi_182089467
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar waarom? Heb je nu nog vakantie en ben je dan voor het eerst weer van huis weg?
Ze vindt het gewoon saai thuis zonder mij. :) En om eerlijk te zijn vind ik het ook wel fijn als ze bij lange ritten er bij is. We zijn gewoon nogal hecht samen! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 19:26:32 #238
74056 crew  ToT
pi_182089480
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 19:22 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Weet je de herkomst van het stoeltje? Als het namelijk betrokken is geweest bij een ongeluk of bv van hoogte gevallen is, is hij minder veilig om te gebruiken. Je kunt volgens mij de gebruiksaanwijzing rechtstreeks bij Römer achterhalen als je weet welk type het is!
Nee ik weet de historie er niet van. Mja misschien dat ik idd toch beter een keer een nieuwe kan kopen, voor de zekerheid.
pi_182089569
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 19:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee ik weet de historie er niet van. Mja misschien dat ik idd toch beter een keer een nieuwe kan kopen, voor de zekerheid.
Dat lijkt me dan inderdaad verstandig ^O^ Laat je goed voorlichten. Als je een groep 0 stoeltje met isofix wilt gebruiken, is dat volgens mij altijd met een aparte base. De stoeltjes die daarna komen hebben de isofix rechtstreeks aan het stoeltje vast zitten.
  zondag 23 september 2018 @ 19:36:29 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182089635
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 19:32 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan inderdaad verstandig ^O^ Laat je goed voorlichten. Als je een groep 0 stoeltje met isofix wilt gebruiken, is dat volgens mij altijd met een aparte base. De stoeltjes die daarna komen hebben de isofix rechtstreeks aan het stoeltje vast zitten.
Behalve de Pebble/Pearl combinatie van Maxi-Cosi, die kunnen op dezelfde isofix base.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2018 @ 20:07:54 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182090136
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 19:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze vindt het gewoon saai thuis zonder mij. :) En om eerlijk te zijn vind ik het ook wel fijn als ze bij lange ritten er bij is. We zijn gewoon nogal hecht samen! :Y
Ik snap dit wel maar het is toch ook heel erg pre-kind geredeneerd. Tenzij je een kind hebt dat probleemloos op een door jullie bedacht tijdstip anderhalf uur los wil liggen kijken/slapen, heb je vooral een probleem met een kleine baby die vastzit in een autostoeltje terwijl het totaal andere behoeftes heeft qua nabijheid en drinken. Misschien goed om het dagdeel van de reis de komende dagen eens goed op te letten wat jullie baby doet en wil in het tijdsvak dat dit uitje gewend is. Je zal de eerste niet zijn die op het laatste moment zo'n ritje afzegt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 20:08:26 #242
74056 crew  ToT
pi_182090152
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:07 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik snap dit wel maar het is toch ook heel erg pre-kind geredeneerd. Tenzij je een kind hebt dat probleemloos op een door jullie bedacht tijdstip anderhalf uur los wil liggen kijken/slapen, heb je vooral een probleem met een kleine baby die vastzit in een autostoeltje terwijl het totaal andere behoeftes heeft qua nabijheid en drinken. Misschien goed om het dagdeel van de reis de komende dagen eens goed op te letten wat jullie baby doet en wil in het tijdsvak dat dit uitje gewend is. Je zal de eerste niet zijn die op het laatste moment zo'n ritje afzegt.
Komt goed. :Y
  zondag 23 september 2018 @ 20:10:17 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182090185
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 20:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Komt goed. :Y
Dat sowieso.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182090302
Ik zou ook echt geen maxi cosi tweedehands gebruiken, zeker niet van een onbekende.
Een nieuwe is het geld echt wel waard Tot :)

De anderhalf uur reizen snap ik dan wel weer. Het grootste gedeelte van de familie woont op anderhalf uur reizen afstand. Met file doen we het wel met tussenstop dan altijd :)
Js was 5 weken met de eerste lange autoreis. Maar goed dan speelt er natuurlijk ook mee dat we graag wilden dat ze zich goed voelen in de auto.

Eigenlijk moesten er dit weekend naar een familiedag op 3 uur reisafstand, maar die hebben wij wel afgezegd ;)
  zondag 23 september 2018 @ 20:26:30 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182090458
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:17 schreef Loj het volgende:
Ik zou ook echt geen maxi cosi tweedehands gebruiken, zeker niet van een onbekende.
Een nieuwe is het geld echt wel waard Tot :)

De anderhalf uur reizen snap ik dan wel weer. Het grootste gedeelte van de familie woont op anderhalf uur reizen afstand. Met file doen we het wel met tussenstop dan altijd :)
Js was 5 weken met de eerste lange autoreis. Maar goed dan speelt er natuurlijk ook mee dat we graag wilden dat ze zich goed voelen in de auto.

Eigenlijk moesten er dit weekend naar een familiedag op 3 uur reisafstand, maar die hebben wij wel afgezegd ;)
Ja maar bij familie thuis kun je je toch weer even afzonderen met de baby als de baby dat nodig heeft?
Ik vind een reis van een uur/anderhalf naar een locatie waar je je weer redelijk als thuis kunt gedragen en dan een tijd later weer terug toch een ander verhaal dan je man vergezellen terwijl hij ergens een afspraak heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182090790
Dat is zeker waar :)
En ik rij daar ook niet heen voor een uurtje :)
pi_182090896
Bij ons is nummer 3 in aantocht.
Oudste is 3 en de jongste is 1, 3 kinderstoeltjes dus een cybex en een maxi cosi stoeltje..

Zelfs een nieuwe leasebak afgeslagen omdat je echt uitkomt op een minibusje (mpv) en dat willen wij dus echt niet.
Ipv dat een Peugeot 307sw uit 2005 gekocht.. even wennen dat het geen nieuwe auto is maar die hebben achterin 3 losse stoeltjes ipv een achterbank.

Maar voor korte stukjes pakken we gewoon onze leasert _O-

De Peugeot is wel echt ideaal als we straks met zijn vijven op pad gaan !
Ik was hier...
pi_182091050
Ieder zo zijn ideeën toch?

11 dagen na bevalling ging ik al met man, peuter en newborn 40 minuten enkele reis naar een locatie omdat ik daar een sollicitatiegesprek had. Ging prima, niemand raakte gewond, geen gehuil en newborn is niet gestikt :)
pi_182104090
Iemand hier toevallig ervaring met de Maxicosi Titan Pro? Vlokje zit nu natuurlijk nog in de maxicosi groep 0 stoel, maar uiteindelijk zal zij overgaan naar de Maxicosi Axissfix plus waar Jewel nu in zit. Jewel willen we dan verhuizen naar een opvolgende stoel en we hebben ons oog laten vallen op de Titan Pro omdat deze zo lang mee kan gaan. Anders blijft het één grote stoelendans :+

Maar dus wel even benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze stoel, we zouden hem anders namelijk morgen alvast willen kopen tijdens de Mama Mazzeldagen bij Prenatal.
pi_182109926
Ik ben ook wel benieuwd, heb mijn oog laten vallen op de gewone titan voor in mijn auto. Ook met het oog op lang mee kunnen gaan. In de andere auto hebben we al de 2waypearl; voorlopig past ze in mijn auto nog prima in de maxicosi. Maar dan heb je m idd maar vast met korting in huis.
pi_182111074
Ik zie die titan niet staan in de mazzel folder of kijk ik scheef :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182112242
Volgens mij ook niet nee. Er is wel een code voor 10% korting op andere artikelen.
pi_182112363
Nee idd die doet helaas niet mee zie ik, maar de algemene korting geldt wel. In het kader van wie het kleine niet eert :')
pi_182112441
Scheelt drie tientjes, toch leuk als je m toch al gaat kopen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182114014
Die titan is qua prijs en leeftijdsklasses wel nice. Vind m alleen niet terug in de veiligheidstest van bijv anwb wellicht is ie te nieuw? Hebben jullie er iets van tests voor gevonden?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182140750
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Die titan is qua prijs en leeftijdsklasses wel nice. Vind m alleen niet terug in de veiligheidstest van bijv anwb wellicht is ie te nieuw? Hebben jullie er iets van tests voor gevonden?
Ik heb de Titan Pro gisteren gekocht. Heb verder ook geen tests kunnen vinden, maar volgens de medewerkster van de Prenatal zijn alle stoelen van Maxicosi grondig getest en veilig. Maxicosi en Romer waren volgens haar koploper voor wat betreft veiligheid.
  woensdag 26 september 2018 @ 11:34:12 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182140838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:28 schreef Schanu het volgende:

[..]

Ik heb de Titan Pro gisteren gekocht. Heb verder ook geen tests kunnen vinden, maar volgens de medewerkster van de Prenatal zijn alle stoelen van Maxicosi grondig getest en veilig. Maxicosi en Romer waren volgens haar koploper voor wat betreft veiligheid.
Dat zijn ook de merken die keer op keer als beste uit de diverse tests komen, en ook de merken waarvan ik idd zonder testresultaat wel een product zou durven kopen, omdat ze gewoon heel hoog inzetten op veiligheid en zich ook niet kunnen permitteren daar een blunder mee te maken, want een inferieur model haalt het merk naar beneden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182140941
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:15 schreef Schanu het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met de Maxicosi Titan Pro? Vlokje zit nu natuurlijk nog in de maxicosi groep 0 stoel, maar uiteindelijk zal zij overgaan naar de Maxicosi Axissfix plus waar Jewel nu in zit. Jewel willen we dan verhuizen naar een opvolgende stoel en we hebben ons oog laten vallen op de Titan Pro omdat deze zo lang mee kan gaan. Anders blijft het één grote stoelendans :+

Maar dus wel even benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze stoel, we zouden hem anders namelijk morgen alvast willen kopen tijdens de Mama Mazzeldagen bij Prenatal.
Wij hebben de normale titan. De titan pro heeft minder slaapstanden en dat vonden wij de reden om voor de normale te gaan.
Tevreden verder, fijne stoel. De riemen aantrekken zijn de eerste periode wel een crime! Dat gaat heel stroef zodra het kind in de stoel zit.
Onze dochter is volgende week 2 maar klein van stuk, ze draagt broekmaat 80-86

De stoel zit wel laag. Omdat er enkel een inlegstuk in zit om hem te gebruiken als groep 1 stoel. Bij opa en oma zit ze in een tobi en zit ze aanzienlijk hoger en kan ze goed naar buiten kijken nu ziet ze bijna niets :+
♥ J & S
pi_182141001
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Die titan is qua prijs en leeftijdsklasses wel nice. Vind m alleen niet terug in de veiligheidstest van bijv anwb wellicht is ie te nieuw? Hebben jullie er iets van tests voor gevonden?
Hij is te nieuw, hij is sinds mei/juni op de markt ofzo. Ik vraag me af of hij uberhaupt door de ANWB getest gaat worden, vaak zijn het de enkel stoelen en geen combistoelen die getest worden.
♥ J & S
pi_182141044
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:40 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wij hebben de normale titan. De titan pro heeft minder slaapstanden en dat vonden wij de reden om voor de normale te gaan.
Tevreden verder, fijne stoel. De riemen aantrekken zijn de eerste periode wel een crime! Dat gaat heel stroef zodra het kind in de stoel zit.
Onze dochter is volgende week 2 maar klein van stuk, ze draagt broekmaat 80-86

De stoel zit wel laag. Omdat er enkel een inlegstuk in zit om hem te gebruiken als groep 1 stoel. Bij opa en oma zit ze in een tobi en zit ze aanzienlijk hoger en kan ze goed naar buiten kijken nu ziet ze bijna niets :+
Hmm jammer van die slaapstand, daar heb ik eerlijk gezegd helemaal niet goed aan gedacht. Jewel blijft vooralsnog even in de Maxicosi Axissfix zitten want Vlokje kan met haar 4 maanden nog prima even door in de maxicosi groep 0 stoel. Zodra Vlokje groot genoeg is gaat zij over naar de Axissfix plus en hoeft Jewel pas naar de Titan, tegen die tijd is ze ruim 2 en hoop ik dat ze een groeispurt heeft gehad en in 92 zit (want Jewel hangt ook nog tegen de 86 aan en is dus iets kleiner dan gemiddeld). Zou ze anders niet leuk vinden dat ze niet goed meer naar buiten kan kijken :')
pi_182145920
Heb vandaag de romer king II LS gekocht. Helaas een oudere grote auto zonder isofix, dan ben je qua veilige zitjes ineens een stuk beperkter. Combi stoeltje kon ook al niet, dus kunnen we over drie jaar weer twee stoeltjes vervangen, mja



In de andere auto hebben we een cybex, met zo'n los stootblok. Staat als een huis maar kleintje heeft wel weinig bewegingsvrijheid en je kind moet t blok wel "accepteren" zeg maar. Dat laatste gaat tot nu toe prima, maar zoontje is ook nog klein (net 1) :+



In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 26 september 2018 @ 21:44:54 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182153303
Even in het algemeen over oudere auto's: best vaak kan je daar isofix in laten zetten, heb ik gehoord. Kostte bij iemand in mijn omgeving een paar tientjes.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182153368
Dan moet hij wel isofix ready zijn. In onze Volvo kon het echt niet.
pi_182155084
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:40 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wij hebben de normale titan. De titan pro heeft minder slaapstanden en dat vonden wij de reden om voor de normale te gaan.
Tevreden verder, fijne stoel. De riemen aantrekken zijn de eerste periode wel een crime! Dat gaat heel stroef zodra het kind in de stoel zit.
Onze dochter is volgende week 2 maar klein van stuk, ze draagt broekmaat 80-86

De stoel zit wel laag. Omdat er enkel een inlegstuk in zit om hem te gebruiken als groep 1 stoel. Bij opa en oma zit ze in een tobi en zit ze aanzienlijk hoger en kan ze goed naar buiten kijken nu ziet ze bijna niets :+
Wat bedoel je met de eerste periode is het aantrekken van de riem een crime? Altijd totdat je de autoriem kunt gebruiken? Ik heb die opmerking eerder gelezen idd, maar hoe hinderlijk is het?
Wij hebben de titan nog niet gekocht. In augustus hebben we 20% op de autostoel gehad en we nemen nu de gok dat we voordat N echt uit de maxicosi groeit (haar hoofd komt nog lang niet in de buurt van de bovenrand) een dergelijke actie nog eens mee kunnen pikken.
pi_182156390
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:19 schreef littledrummergirl het volgende:

In de andere auto hebben we een cybex, met zo'n los stootblok. Staat als een huis maar kleintje heeft wel weinig bewegingsvrijheid en je kind moet t blok wel "accepteren" zeg maar. Dat laatste gaat tot nu toe prima, maar zoontje is ook nog klein (net 1) :+



[ afbeelding ]
er moet wel een gordel om het stoot blok toch?
:]
  donderdag 27 september 2018 @ 09:23:21 #266
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182159320
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:44 schreef Lemijn het volgende:
Even in het algemeen over oudere auto's: best vaak kan je daar isofix in laten zetten, heb ik gehoord. Kostte bij iemand in mijn omgeving een paar tientjes.
Kon bij onze opel ook niet :N
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182160782
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:42 schreef Nolita het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de eerste periode is het aantrekken van de riem een crime? Altijd totdat je de autoriem kunt gebruiken? Ik heb die opmerking eerder gelezen idd, maar hoe hinderlijk is het?
Wij hebben de titan nog niet gekocht. In augustus hebben we 20% op de autostoel gehad en we nemen nu de gok dat we voordat N echt uit de maxicosi groeit (haar hoofd komt nog lang niet in de buurt van de bovenrand) een dergelijke actie nog eens mee kunnen pikken.
Ja klopt, ik heb nu contact met maxicosi erover omdat ik het idd vaker heb gelezen. Ben benieuwd wat daar uit komt.

En redelijk hinderlijk, mijn partner krijgt het ook moeilijk voor elkaar. Je staat echt te sjorren en te trekken en doen voordat hij veilig genoeg strak zit. Zonder kind gaat het heel makkelijk dus Waarschijnlijk komt er ergens te veel druk op oid. Uiteindelijk zit ze goed vast hoor maar met hier en daar wat gemopper is t wel. Verder vind ik de stoel fijn! Ik zou hem eigenlijk niet willen ruilen voor een ander maar goed, even kijken wat die riemen doen.
♥ J & S
pi_182168075
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:02 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ja klopt, ik heb nu contact met maxicosi erover omdat ik het idd vaker heb gelezen. Ben benieuwd wat daar uit komt.

En redelijk hinderlijk, mijn partner krijgt het ook moeilijk voor elkaar. Je staat echt te sjorren en te trekken en doen voordat hij veilig genoeg strak zit. Zonder kind gaat het heel makkelijk dus Waarschijnlijk komt er ergens te veel druk op oid. Uiteindelijk zit ze goed vast hoor maar met hier en daar wat gemopper is t wel. Verder vind ik de stoel fijn! Ik zou hem eigenlijk niet willen ruilen voor een ander maar goed, even kijken wat die riemen doen.
Dan ben ik wel benieuwd naar de reactie van maxicosi erop! En dan mss toch maar eens in de winkel testen met kind.
pi_182169071
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:49 schreef wootahH het volgende:

[..]

er moet wel een gordel om het stoot blok toch?
ja klopt, zowel de heup- als de schoudergordelband lopen door dat blok heen. T stoeltje zelf zit vast met isofix, t kindje met de gordel zeg maar
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182169088
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Kon bij onze opel ook niet :N
bij de onze ook niet, maar is ook echt n oudje hoor, 16 jaar geloof ik _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182170290
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja klopt, zowel de heup- als de schoudergordelband lopen door dat blok heen. T stoeltje zelf zit vast met isofix, t kindje met de gordel zeg maar
oké thnx. dan had ik t goed begrepen. had er een gekocht maar de kleine past er nog niet in :) las ergens online dat het blok snel los liet, maar diegene had dan denk ik de gordel er niet om dan.
:]
pi_182170348
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:07 schreef wootahH het volgende:

[..]

oké thnx. dan had ik t goed begrepen. had er een gekocht maar de kleine past er nog niet in :) las ergens online dat het blok snel los liet, maar diegene had dan denk ik de gordel er niet om dan.
zit hier muurvast :Y, vooral als je de gordel even "locked" zeg maar. Het is vooral even opletten of alle ledematen goed zitten en nergens klem onder zitten :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 27 september 2018 @ 20:23:21 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182170600
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bij de onze ook niet, maar is ook echt n oudje hoor, 16 jaar geloof ik _O-
De onze was 10 jaar oud. Inmiddels hebben we een hele nieuwe volkswagen waar wel isofix in zit.
Maar achteraf inbouwen gaat dus niet altijd zomaar helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 27 september 2018 @ 20:26:38 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182170663
Jammer, dan is dat toch minder standaard dan ik had begrepen.

Na avondenlang zoeken (echt, wat een gedoe) heb ik inmiddels een 2way pearl aangeschaft. Ik wil graag nog een poosje achteruit vervoeren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182171032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:44 schreef Lemijn het volgende:
Even in het algemeen over oudere auto's: best vaak kan je daar isofix in laten zetten, heb ik gehoord. Kostte bij iemand in mijn omgeving een paar tientjes.
Dat ligt een beetje aan t voertuig. Een V70n bijvoorbeeld die van 1999-2007 in productie is geweest kun je het in de eerdere modeljaren monteren. Noem maar een model, kon t bij mij er namelijk zo inschroeven.

In mn E39 van 1997 niet, ondanks dat t 2003 E39 model wel Isofix optioneel had
pi_182212211
Iemand ervaring met de Tobifix?
We gaan waarschijnlijk toch de Titan retouren na te veel gedoe met de riemen.
♥ J & S
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 1 oktober 2018 @ 18:31:38 #277
74056 crew  ToT
pi_182258131
Bol.com heeft vandaag fikse korting op Maxi Cosi. :)

Meteen eentje besteld + isofix base. ^O^
Een Kidsriver in dezelfde prijsklasse zag er mooier en comfortabeler uit (en heeft een opklapbaar dakje) maar daar zag ik totaal geen reviews bij, en die Maxi Cosi had naast goede reviews ook een goede testscore bij de ANWB.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:51:39 #278
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_182259716
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:43 schreef klaprooss het volgende:
Iemand ervaring met de Tobifix?
We gaan waarschijnlijk toch de Titan retouren na te veel gedoe met de riemen.
Geen ervaring met de tobifix maar wij hebben hier ook gedoe met de titan (pro) hoofd valt of voorover of heel ver achterover. Heb al contact met maxi cosi maar als we d’r niet uit komen dan komt het misschien ook wel tot retourneren. Neemt maxi cosi de stoel dan terug?
pi_182267914
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:51 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Geen ervaring met de tobifix maar wij hebben hier ook gedoe met de titan (pro) hoofd valt of voorover of heel ver achterover. Heb al contact met maxi cosi maar als we d’r niet uit komen dan komt het misschien ook wel tot retourneren. Neemt maxi cosi de stoel dan terug?
Wij hebben de stoel 1 keer geruild voor een nieuw exemplaar omdat ik dus met strakker trekken van de riemen iets afbrak. 9 dagen nadat we de ‘nieuwe’ titan binnen hadden gebeurde hetzelfde, weer kapot. Ik heb contact gezocht met de winkel waar we hem hebben aangekocht en die deden totaal niet moeilijk en begrepen dat we de titan opnieuw retour wilden sturen en dit keer geen nieuwe wilden.

Inmiddels hebben we de tobifix en man wat een verademing met die riempjes, geen gesjor en gemopper, kind zit snel en goed strak vast.

Nadat het de tweede keer kapot ging heb ik contact gehad met MC en zij verwezen me door naar de winke van aankoop. Bol.com trouwens hier, echt enorm goede service dus!
♥ J & S
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:40:22 #280
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_182271399
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:22 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wij hebben de stoel 1 keer geruild voor een nieuw exemplaar omdat ik dus met strakker trekken van de riemen iets afbrak. 9 dagen nadat we de ‘nieuwe’ titan binnen hadden gebeurde hetzelfde, weer kapot. Ik heb contact gezocht met de winkel waar we hem hebben aangekocht en die deden totaal niet moeilijk en begrepen dat we de titan opnieuw retour wilden sturen en dit keer geen nieuwe wilden.

Inmiddels hebben we de tobifix en man wat een verademing met die riempjes, geen gesjor en gemopper, kind zit snel en goed strak vast.

Nadat het de tweede keer kapot ging heb ik contact gehad met MC en zij verwezen me door naar de winke van aankoop. Bol.com trouwens hier, echt enorm goede service dus!
Oh ja goed geregeld ja! Helaas niet bij bol.com besteld -O- nu ja we gaan het zien, moet eerst nog meer beeld materiaal aanleveren aan maxi cosi.
pi_182351677
Bij de MC newborn mag de baby erin tot zijn hoofd boven het hoofdgedeelte uitkomt.
Hoe is dat bij de vervolgstoel? Mag zijn hoofd dan ook maar tot de bovenkant reiken of mag ie er boven uit groeien zeg maar?

Intussen is onze keuze gelimiteerd tot de MC Tobifix (isofix is veiliger, maar stoel kan niet draaien, dus wellicht lastiger met kind in stoel hijsen op termijn, en geen handig systeem met gordels opzij houden) of de MC Axiss (gordelbevestiging, zit minder stevig in de auto (vooral zijwaarts speling), stoel kan 90 graden draaien, dus makkelijk met kind in stoel zetten, echter kan hoofdsteun aanzienlijk minder hoog, dus wellicht ook alweer snel uit stoel gegroeid.

Het liefst zou ik een combi van deze 2 stoelen willen :)
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:52:12 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_182351815
De axiss is er toch ook met isofix? Alleen heet ie dan axissfix ;)

Ik ben iig bijzonder blij met mijn axiss. Noud is nu 19 maanden en past nog gewoon in de kleinste stand :)
disclaimer
pi_182351834
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:37 schreef TolstoiFan het volgende:
Bij de MC newborn mag de baby erin tot zijn hoofd boven het hoofdgedeelte uitkomt.
Hoe is dat bij de vervolgstoel? Mag zijn hoofd dan ook maar tot de bovenkant reiken of mag ie er boven uit groeien zeg maar?

Intussen is onze keuze gelimiteerd tot de MC Tobifix (isofix is veiliger, maar stoel kan niet draaien, dus wellicht lastiger met kind in stoel hijsen op termijn, en geen handig systeem met gordels opzij houden) of de MC Axiss (gordelbevestiging, zit minder stevig in de auto (vooral zijwaarts speling), stoel kan 90 graden draaien, dus makkelijk met kind in stoel zetten, echter kan hoofdsteun aanzienlijk minder hoog, dus wellicht ook alweer snel uit stoel gegroeid.

Het liefst zou ik een combi van deze 2 stoelen willen :)
Ik heb nu de tobifix een week in gebruik. Prima stoel ik ben nooit de riempjes kwijt en mis het helemaal niet dat ze open kunnen staan. Zelf hebben wij nooit een draaistoel gehad en ook geen moeite met kinderen in de stoel krijgen. Zelfs met spartelkinderen lukt het prima zonder hernia.
Maar goed, wij zijn tevreden iig :)
♥ J & S
pi_182352832
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
De axiss is er toch ook met isofix? Alleen heet ie dan axissfix ;)

Ik ben iig bijzonder blij met mijn axiss. Noud is nu 19 maanden en past nog gewoon in de kleinste stand :)
Dat klopt, maar dan is ie met isofix en top tether bevestiging en we hebben geen top tether in de auto :(
Heb jij de Axiss met gordelbevestiging? Staat ie dan echt goed stevig in de auto? Bij ons heeft ie dan zijwaarts nog wel beweging.

Klaprooss, onze Simon is nu 15 maanden en tussen de 11,5 - 12 kg. Best zwaar, dat wordt op termijn alleen maar zwaarder en ik vraag me af hoe makkelijk het dan nog is om hem in de stoel te zetten. Maar ik neig nu toch naar Tobifix.

We slapen er nog een nachtje over...... :D
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:36:53 #285
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182352856
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 15:33 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan is ie met isofix en top tether bevestiging en we hebben geen top tether in de auto :(
Heb jij de Axiss met gordelbevestiging? Staat ie dan echt goed stevig in de auto? Bij ons heeft ie dan zijwaarts nog wel beweging.

Dat doet mijn stoel(een nuna rebl plus, dus wel een heel andere) met isofix ook 😉
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182353162
Verschilt zelfs per auto. Onze familyfix staat muurvast in de seat ibiza, maar beweegt zijwaarts in de skoda octavia.

Al gaat bovenstaande over gordelbevestiging toch? Kan het dan aan model bank en/of stof liggen dat het zijwaarts beweegt?
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:28:47 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_182353404
In onze Volvo v40 staat ie goed stevig hoor. Beetje speling is ook niet levensgevaarlijk ofzo, wij zitten zelf immers ook in een gordel :+
disclaimer
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:59:07 #288
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182353797
Bij een groep 1 stoel is er geen richtlijn met het hoofd etc. Het past zo lang het past en dat is best een aantal jaar normaal gesproken. Maar vooral belangrijk is dat ze minimaal 15kg moeten wegen voor een groep 2/3 stoel omdat deze met een normale gordel werkt.

Overigens kunnen ze zometeen zelf in het stoeltje klimmen dus dan is dat issue ook verholpen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182354199
Wij kochten vanmorgen twee nieuwe autostoeltjes (lang leve de magazijnverkoop van MamaLoes babyshop). Een Maxi Cosi Rodi AirProtect voor de auto van vrouw, dezelfde met Isofix voor mijn auto. Die laatste kwam niet uit die verkoop maar wel in de herfstopruiming. Sjaak heeft bij mij in de auto erin gezeten en vond het wel erg stoer, die grote jongensstoel. Hij kan alleen minder goed uit het raam kijken, want het stoeltje is lager dan de Tobi.

Voor de liefhebber heb ik een Tobi en een Ruby te koop :)
pi_183439977
Vanaf wanneer mogen baby's in grote autostoel? Is dat als ze zelf kunnen zitten of moet je dan nog steeds naar het gewicht kijken?
  donderdag 29 november 2018 @ 15:33:19 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_183440130
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:25 schreef BlackMolly77 het volgende:
Vanaf wanneer mogen baby's in grote autostoel? Is dat als ze zelf kunnen zitten of moet je dan nog steeds naar het gewicht kijken?
sowieso pas vanaf 9 kilo, en niet eerder dan 9 maanden. Ik heb zelf ongeveer 12 maanden aangehouden, dan zitten ze net wat steviger.
disclaimer
pi_183440179
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

sowieso pas vanaf 9 kilo, en niet eerder dan 9 maanden. Ik heb zelf ongeveer 12 maanden aangehouden, dan zitten ze net wat steviger.
Volgende maand wordt hij 1 maar hij weegt nog geen 9 kilo, iets meer dan 7 kg, maar hij kan wel zelf zitten en lopen langs de tafel enzo.
Maar hij moet dus nog twee kg wachten begrijp ik.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:12:15 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_183440920
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:35 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Volgende maand wordt hij 1 maar hij weegt nog geen 9 kilo, iets meer dan 7 kg, maar hij kan wel zelf zitten en lopen langs de tafel enzo.
Maar hij moet dus nog twee kg wachten begrijp ik.
jup, gewichtsgrens is wel een harde.
Wat een kleintje joh! :D
disclaimer
pi_183442852
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jup, gewichtsgrens is wel een harde.
Wat een kleintje joh! :D
Klein maar wel gers. Check dat smoeltje. Niet op mijn lilleke kop letten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2018 18:07:04 ]
pi_183494543
Ik zag net op facebook voorbijkomen dat prenatal vanavond de maxi cosi two way fix van 239 voor 159¤ verkoopt. Tussen 18:00 en 23:59

Best een goeie deal als je toevallig op zoek bent ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183813949
Zaterdag gaan we met de auto op pad en het drong net tot ons door dat baby waarschijnlijk niet meer in maxi cosi past :')

Nu is het dus tijd voor een kinderstoeltje en als ik naar zijn gewicht kijk dan is bijvoorbeeld een Cybex Aton 5 passend voor hem. Nadeel is dan wel dat hij daar zo uitgroeit.

Hij is volgende week acht maanden oud, 10 kilo en rond de 73 cm (gok ik). Dit stoeltje is tot 75 cm. Als ik dan naar een klasse hoger kijk, dan kan dat op zich wel voor hem maar het probleem is dan dat hij daar in moet zitten. En dat kan hij nog niet :D

Wat nu? We hebben zelf geen auto, we lenen m van iemand. Volgend jaar zijn we waarschijnlijk wel in het bezit van een auto. Naar welk universeel stoeltje moet ik op zoek?
pi_183814116
Past hij echt niet meer in de maxicosi dan? Mijn dochter was 6 weken geleden 73 cm en 8,7 kg en hebben we tot afgelopen weekend nog in de maxicosi vervoerd. Had nog wel langer gekund als het echt nodig was geweest. Maar maxicosi voelde nogal aan als proppen met jas (voor de korte stukjes in t dorp echt te koud anders); want eigenlijk mogen ze geen jas aan natuurlijk. Zonder jas ging het nog wel. In de ene auto vervoeren we nog achterwaarts in de andere auto (alleen kleine stukjes) nu voorwaarts, maar ze is dan ook al bijna 16 maanden.

Het stoeltje dat je post is toch alleen maar een alternatief voor de maxicosi? Als hij daar in pas past hij ook nog wel in de maxicosi lijkt me!

[ Bericht 8% gewijzigd door Nolita op 18-12-2018 22:39:40 ]
pi_183814252
Hmm, dat is een goede... nog geen eens geprobeerd :) De maxicosi is een kleine versie dus we gingen ervan uit dat het niet zou passen. Morgen maar eens proberen, zou wel fijn zijn als het nog past.
pi_183814770
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:31 schreef DorothyGale het volgende:
Hmm, dat is een goede... nog geen eens geprobeerd :) De maxicosi is een kleine versie dus we gingen ervan uit dat het niet zou passen. Morgen maar eens proberen, zou wel fijn zijn als het nog past.
De Maxi Cosi groep 0 stoel is de veiligste manier van vervoeren t/m 14 maanden.
En ik herken het, Mars is ook zo’n beertje. Hij is morgen 8 maanden, weegt 9 kilo en is 75 centimeter lang. Maar ik heb de voetenzak eruit gehaald en vervoer hem zonder dikke jas (dat raden ze overigens sowieso af) maar met een vestje. En dan past het echt nog prima. Zijn hoofd steekt er nog niet bovenuit.
Hij draagt een strikmuts en zodra ik hem in de MC heb, doe ik een dekentje over hem heen. Zo is het toch lekker warm.
Succes!
pi_183817253
L zit met die lengte ook nog prima in de maxi cosi. tot 85cm staat op de site.
Geen winterjas. wel een borgvest, wollen sokken en een dekentje over ( armen vrij en niet over de voeten dan blijft het dekentje hier wel liggen). eventueel nog een muts naast de capuchon.

je kan nog kijken naar de hoogte van de gordels. Ik weet niet hoe dat bij andere maxi cosi's zit maar die van ons staat nu op de hoogste stand.
pi_183834989
Dank voor de reacties :)
Vanochtend even baby in de maxi cosi gelegd en hij past inderdaad nog in ! Hadden we echt niet verwacht :D Ik denk dat hij zelfs in zou passen met een jas aan...

Nou, dit komt mooi uit. Dan kunnen we voorlopig nog wel even wachten met de aanschaf van een autostoeltje :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')