#ANONIEM | maandag 27 februari 2017 @ 17:40 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, F20 118i 2-serie: • mitchelll0181, F46 216i Gran Tourer 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • pvdplanet, E36 325i Coupe • YoshiBignose, E36 318i cabrio • Xtr3mE, E46 318ci • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • LethalNinja E46 318i sedan • Mr.Ping, E93 330 cabrio • Boegschroef, E30 320i • Leolinedance, F30 BMW 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, F11 530d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E39 523iAT • LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94 • Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E89 Z4 30i • oYo, E89 Z4 35i • bluemoon23, E85 Z4 3.0si M • Okeuj, E92 M3 Motoren: Catch22-, K75 RT Hyperdude, F800GS Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. Und wir fahren wieder frölich weiter. | |
StretchingKoala | dinsdag 28 februari 2017 @ 11:18 |
Ik roep al maanden tegen mezelf dat ik de poort van mijn oprit moet vastzetten omdat de dag een keer komt dat met een windvlaag mijn spiegel de volle laag krijgt als ik er langs rijd. Ey voila, zo geschiede gisteren...paar mooie krassen op mijn spiegelkap erbij....zolang ik de auto niet was valt het echter niet zo op | |
Mr.Ping | dinsdag 28 februari 2017 @ 19:47 |
Niet meer wassen dan, of alleen de spiegel nooit meer. | |
Hyperdude | zaterdag 4 maart 2017 @ 12:06 |
Mijn huidige BMW is een deukmagneet. Ondanks vele alu-delen. Vorig jaar 2 keer achterbumper strak laten maken. 3 weken later weer buts. Gisteren loop ik in parkeergarage naar de auto en zie nog net in slomo een Dacia (=auto voor losers) stapvoets mijn voorbumper kussen. Gelukkig alleen maar buts in mijn luxe kentekenplaat. Waarom mogen losers op de openbare weg komen; daar is het OV toch voor uitgevonden? klacht: te lange BMW te wrakke bumpers te kleine parkingplaatsen in parkeergarages Dacia-"bestuurders" | |
#ANONIEM | zaterdag 4 maart 2017 @ 14:49 |
Het is eindelijk gelukt, mijn eerste BMW gehaald, een E36 316i '97 gehaald gisteren Helaas is het maar voor 4/5 maandjes, daarna doe ik hem weer weg | |
Mr.Ping | zaterdag 4 maart 2017 @ 14:52 |
Ik ben 4 maanden bezig geweest om mijn kentekenplaat + houder vergoed te krijgen van een Skoda leaserijder (da's dubbel sneu!). Maar ik heb mijn 23.50 euro nu op mijn rekening | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 maart 2017 @ 15:28 |
Haha heeerlijk. Niet die botsauto actie maar dat je het zo mooi in beeld hebt. Dashcam met motion sensor ? Mooi spul | |
Mr.Ping | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:17 |
Ja, en extra accu zodat hij 10 uur kan opnemen zonder dat de accu van de auto leeg gaat. Parkeren is dan wel met minder FPS. Soms mag hij zelfs op de foto! | |
mitchelll0181 | zaterdag 4 maart 2017 @ 17:11 |
Nice, welk type/model ? De dashcam dan haha | |
Mr.Ping | zaterdag 4 maart 2017 @ 17:15 |
BlackVue DR650S-1CH Mooie van dit merk is dat ze perfect met een iPhone werken. | |
DarkerThanBlack | zaterdag 4 maart 2017 @ 20:12 |
Hoe heb je een extra accu aan toegevoegd? | |
Mr.Ping | zaterdag 4 maart 2017 @ 20:40 |
Het is zo'n ding, de aansteker zit in mijn armsteun dus alles zit mooi weggewerkt daarin. Alleen die van mij is een ouder model die wat platter is. | |
spectrumanalyser | zondag 5 maart 2017 @ 18:27 |
gisteren ging ineens het airbaglampje van m'n e46 branden nadat m'n moeder op de passagiersstoel was gaan zitten. vanmorgen even uitgelezen en een reset gedaan met de iCarsoft i910. 18 - Sitzbelegungserkennung. Oftewel, de mat in de passagiersstoel die het even niet meer zag zitten. heb regelmatig passagiers maar blijkbaar niet extreem zware ;-) | |
boegschroef | zondag 5 maart 2017 @ 21:23 |
Waarschijnlijk is je mat zijn laatste adem aan het uitblazen. Ik had dit bij mijn e60 ook, daar heb ik een weerstandje gebruikt in plaats van de mat te vervangen. | |
DarkerThanBlack | zondag 5 maart 2017 @ 21:26 |
Thanks, zal er eens naar kijken. | |
mitchelll0181 | zondag 5 maart 2017 @ 22:58 |
Ja bekend probleem haha. Idd met een weerstand en diode volgens mij is het te maken. Maar je kan ook een kant en klare stekker kopen op ebay voor een paar euro. Enige nadeel, als je een aanrijding krijgt gaan ALLE airbags dus ook uit.. | |
spectrumanalyser | maandag 6 maart 2017 @ 10:23 |
bedankt voor de info. nadat ik de foutcode heb gewist met de iCarsoft i910, is het airbag-lampje niet meer aangegaan. ik ga er vanuit dat er door de sensor een foutcode is geregistreerd en dat de mat nog wel in orde is. | |
Apekoek | maandag 6 maart 2017 @ 11:30 |
Over een twee weken krijg ik mijn BMW F30 lease-slet. Nu wil ik DRL zowel voor hebben als achter, dus wanneer ik lampen op uit zet wil ik zowel dagrijverlichting voor als achter hebben. Is dit in te stellen en zoja, hoe? | |
Andyy | maandag 6 maart 2017 @ 12:17 |
Volgens mij kan de dealer dat voor je regelen. Of als je de stadslichten aanzet dan staan ze ook voor en achter aan, echter is voor dan wel een beetje gedimd | |
Apekoek | maandag 6 maart 2017 @ 12:34 |
De dealer doet toch niet aan tweaks? Maar ik zal het ze vragen. Dit betreft trouwens een F30 2015-2016 facelift model maar dan zonder angel eyes (ja ik weet het heel zonde, maar dat komt omdat tweedehandslease betreft dus had geen keuze hierin). Wel heeft deze auto 2 ledjes aan elke kant voor dagrijverlichting en die zijn op zich best wel stoer, maar zodra je stadslichten/parkeerlichten aanzet krijg je gedimde halogeen lampen en dat wil ik niet. Ik wil voor DRL ledjes aan en dan taillights tegelijk aan. | |
daNpy | maandag 6 maart 2017 @ 12:35 |
Aan de passagierskant, en afhankelijk van de impact. | |
Apekoek | maandag 6 maart 2017 @ 12:37 |
Deze ledjes dus: Met deze taillights: Die combinatie wil ik hebben als dagrijverlichting. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 6 maart 2017 @ 13:16 |
Zijn genoeg BMW hobbyisten die tweaks kunnen uitvoeren (geen idee of die jij wil ook kan). In de BMW facebook groepen wordt het weleens aangeboden, misschien daar even een oproep plaatsen of op een BMW forum? | |
DarkerThanBlack | maandag 6 maart 2017 @ 14:16 |
Ja is mogelijk, is gewoon laten coderen. Enkele dealers doen dat ook maar ga er maar van uit dat ze het niet doen. Is overigens een waslijst wat je kan laten coderen, denk aan laatste stand startstop instelling onthouden, of Bluetooth streamen. Op marktplaats kan je ze vinden, kost een paar tientjes. | |
YoshiBignose | donderdag 9 maart 2017 @ 17:51 |
Iemand nog interesse in m'n E36 cabrio? PM. | |
Mr.Ping | donderdag 9 maart 2017 @ 19:29 |
Zet hem op Catawiki, daar zijn ze nog wat waard! | |
Hyperdude | donderdag 9 maart 2017 @ 19:36 |
Heb niet zoveel zicht op BMW-prijzen, maar de Porsches daaro zijn stuk voor stuk veuls te duur. | |
Piet__Piraat | zondag 12 maart 2017 @ 09:00 |
Tsja. Als je met je oude E46 een klapper krijgt waarbij de airbags ploffen, is ie mijns inziens toch al afgeschreven. | |
mitchelll0181 | zondag 12 maart 2017 @ 11:06 |
ik heb geen idee waar die sensor zit. Gaat die al af als je alleen je bumper er af rijdt ? | |
metallicattim | zondag 12 maart 2017 @ 15:52 |
Wellicht ook interessant voor mensen hier, BMW E30 Club Nederland organiseert een BMW Drive-in Movie Night op 22 april: www.bmwe30club.nl/movienight Iedereen is welkom! De film is "Adrenalin - The BMW Touring Car Story" | |
Piet__Piraat | maandag 13 maart 2017 @ 20:53 |
Die sensor zit volgens mij links voor, een stukje achter de bumper. Dus nee, als je een paaltje aantikt ploft de boel niet meteen. | |
Hyperdude | zaterdag 18 maart 2017 @ 19:02 |
Vorig weekend nog in de Schnee. Gisteren de winterrubbers er weer af. | |
pvdplanet | zondag 19 maart 2017 @ 09:26 |
Dubbelmassa vliegwiel eruit, enkelmassa erin | |
mitchelll0181 | zondag 19 maart 2017 @ 17:02 |
Precies, weg met die onnodige massa! haha nice. | |
YoshiBignose | maandag 27 maart 2017 @ 17:58 |
WAT bleek nou, de afvoer was verstopt, als je cabrio dak half opent kun je erbij en daar zat een hele plas water. Toen ik die weer geopend had stroomde het water zo weg. Het water was naar binnen gelopen onder de achterbank en onder het tapijt. Stoel eruit, tapijt eruit, drooggemaakt en daarna een halve dag (omdat per ongeluk aan de hendel getrokken) bezig om die motors van het dak te resetten. Maar nu is ie weer perfect voor het mooie weer Dus ik verkoop hem mooi niet stelletje teringlijers. | |
Hyperdude | maandag 27 maart 2017 @ 18:09 |
Veel plezier met je kapperscabrio. | |
YoshiBignose | maandag 27 maart 2017 @ 18:13 |
Ik zag laatst 2 gasten hier in rijden: Oke niet in het roze... maar in zo'n auto zou ik het dak en de ramen zo donker en dicht mogelijk willen hebben pfffff. | |
leolinedance | maandag 27 maart 2017 @ 18:18 |
Vanavond krijgt Braddie zijn eerste Beemer | |
Patrice_Consigny | maandag 27 maart 2017 @ 19:01 |
Feli, wat wordt het? | |
Hyperdude | maandag 27 maart 2017 @ 19:20 |
WTF is Braddie? | |
leolinedance | maandag 27 maart 2017 @ 19:26 |
KLB / 'Vloggen' #61 #HUISGOALS #CARGOALS #LIFEGOALS | |
Sounddragon | maandag 27 maart 2017 @ 19:37 |
Ow, kut.... | |
Hyperdude | maandag 27 maart 2017 @ 19:39 |
There goes the neighbourhood... | |
leolinedance | maandag 27 maart 2017 @ 22:37 |
316 compact | |
Piet__Piraat | dinsdag 28 maart 2017 @ 07:22 |
Dude, waarom volg je dat | |
mitchelll0181 | dinsdag 28 maart 2017 @ 08:31 |
Fucking kut vloggers Get a fucking life | |
Apekoek | dinsdag 28 maart 2017 @ 08:40 |
Lol zo'n afgrijselijk ding, zelfs de gemiddelde tokkie vind dat nog te pauper om in te rijden. | |
StretchingKoala | dinsdag 28 maart 2017 @ 11:37 |
zo....weer op beide auto's de sommer reifen liggen Tevens draagarm rubbers vervangen van de touring waardoor eindelijk de kraak eruit...thank god, geen idee hoe de Mrs daarmee kon rijden | |
spectrumanalyser | dinsdag 28 maart 2017 @ 11:37 |
dat mensen dat überhaupt kunnen volgen, zo'n amateuropname in het donker, zonder verlichting. zijn vorige... auto... was een Renault Twingo. | |
leolinedance | dinsdag 28 maart 2017 @ 20:27 |
We hebben het hier over Braddie hè... | |
leolinedance | dinsdag 28 maart 2017 @ 20:30 |
Omdat het leuk en spannend is. Hij is zojuist overgestapt van een Twingo naar een 316 compact met 3 ton op de teller en enkele gebreken. | |
leolinedance | dinsdag 28 maart 2017 @ 20:31 |
Onze Braadster is niet zomaar een vlogger! Hij is een regelrechte cultheld. Ad Looy ook overigens, maar die heeft zijn waggie moeten verkopen omdat hij opgelicht was op internet. | |
Piet__Piraat | dinsdag 28 maart 2017 @ 22:50 |
Ah, puur leedvermaak dus | |
Catch22- | dinsdag 28 maart 2017 @ 22:56 |
Roest, deurpaneel mist, contactslot zit er raar op, er zit vertraging in het remmen. Leedvermaak ja | |
leolinedance | dinsdag 28 maart 2017 @ 23:13 |
Gouden M3 lookalike bumper eronder. | |
Piet__Piraat | woensdag 29 maart 2017 @ 06:56 |
Hahahaha. En dan ook nog de hoofdprijs betaald, want BMW? | |
Catch22- | woensdag 29 maart 2017 @ 08:16 |
150 plus zijn oude brik. | |
Apekoek | woensdag 29 maart 2017 @ 08:50 |
Ja ok, dat verklaart een hoop. | |
chiren | woensdag 29 maart 2017 @ 15:17 |
Spammerdespam: http://www.speurders.nl/o(...)wline-167927611.html Ik ben op zoek naar een F20 Ik wil iets compacters, zuinigers en nieuwer gaan rijden. | |
leolinedance | woensdag 29 maart 2017 @ 16:31 |
Speurders | |
chiren | woensdag 29 maart 2017 @ 16:43 |
Echt een kutsite inderdaad. Anyway, het is gratis en aangezien hij zeker niet meteen weg moet ga ik geen MP bedragen betalen om hem te adverteren, vandaar De auto van mijn vriendin en mijn motor zijn overigens wel succesvol via Speurders verkocht | |
Piet__Piraat | woensdag 29 maart 2017 @ 21:12 |
Een 316 met een dagwaarde van 250 euro dus? Dat is zelfs nog te slecht voor de Carbagerun M-sport? _! Hou eens op zeg. Er zit geen M-onderdeel op. Standaard bumper, simpel sportstuur, normale pook etc. Als je zo adverteert zou ik je, zelfs als ik geen M-toebehoren zocht, al niet meer serieus nemen. | |
chiren | woensdag 29 maart 2017 @ 21:30 |
Wtf val anders even over 1 woordje in mijn advertentie Dat is natuurlijk puur om views te genereren. In de advertentie claim ik ook nergens dat de dingen die jij noemt M spullen zijn. Verschil met jou en 98% van de Nederlandse bevolking is dat jij hier als BMW kenner waarde aan hecht, aan de 'juiste benamingen', de rest niet. Erg jammer dus dat mensen als jij misschien afhaken, not, zolang de overige 98% maar blijft hangen. Verder, als echte BMW fanaat zou je zo'n goed onderhouden, originele, nette, dik in de opties zittende 6 cilinder moeten kunnen waarderen. Er zit niets op wat BMW zelf niet standaard levert, wat vaak ook anders is. | |
Hyperdude | woensdag 29 maart 2017 @ 21:36 |
Wie spamt, kan de bal terug verwachten. | |
chiren | woensdag 29 maart 2017 @ 22:31 |
Fair enough | |
Piet__Piraat | donderdag 30 maart 2017 @ 00:39 |
Ik vind het gewoon kansloos. Zet er gewoon in wat je verkoopt, klaar. Views genereren kan ook met steekwoorden in je advertentie. Maar dit is zo matig. Het heeft niet te maken met juiste benamingen, maar met eerlijk zijn over het spul dat je verkoopt. Wat ga je zeggen als een nitwit vraagt welke M-onderdelen erop zitten? Ik krijg een beetje dat idee van 'Full-options, bomvollll' zoals je te vaak volstrekt onterecht ziet . Zo dik in de opties zit ie namelijk niet, als ik het zo zie. Standaardstuur, handbak, geen stoelverwarming, geen start/stop (al weet ik niet 100% zeker of dat leverbaar was op deze motor), geen PDC voor, geen bekerhouders, handmatige stoelverstelling, geen lendensteun, Keyless-go ontbreekt etc. Begrijp me niet verkeerd, het ding ziet er verder op de foto's netjes uit en ik wil ook best geloven dat ie er technisch goed bij staat. 150k is ook een nette tellerstand. Maar je advertenties komt over alsof ie bomvol (M-)opties zit en dat is mijns inziens niet zo. Wel leuk wat je tegenkomt als je even rondgluurt daar: http://www.speurders.nl/o(...)7959113.html?promo=5 Advertentie zal morgen wel weg zijn...F11 530d 2011 158k gelopen, weg ivm vertrek naar het buitenland, 11k moet ie kosten. Nieuwprijs 90k. Minder dan de helft van de marktwaarde vragen en buitenland... Alarmbellen anyone? | |
Apekoek | donderdag 30 maart 2017 @ 08:47 |
Alarmbellen wellicht, maar de prijs van de recente 5 serie zal wel inzakken vanwege het nieuwe model? | |
Piet__Piraat | donderdag 30 maart 2017 @ 08:49 |
Dat wel, maar niet zó veel. De kalere versies gaan in Duitsland weg vanaf zo'n 18k en dan zit je aardig boven de twee ton aan km's. Dus dit is echt te laag. En hij staat ook nog geregistreerd als onverzekerd, ook handig. | |
YoshiBignose | donderdag 30 maart 2017 @ 09:23 |
De advertentie is niet meer beschikbaar. Op deze pagina treft u gelijkende advertenties welke voor u werden gevonden. | |
boegschroef | donderdag 30 maart 2017 @ 09:56 |
Ik denk dat je je hierin vergist, bij mij en volgensmij het grootste deel van de kopers in deze markt gaat het zo: Zoeken naar bmw e90 Zo dat is een mooie prijs voor een m uitvoering: klik Hey dat is geen m uitvoering, die gast weet er niks van, dan is het ook geen liefhebber, klik volgende Wat je bij een advertentie wil hebben is dat als je erop klikt voor de foto's dat je een goed gevoel hebt, hierbij is het meteen een teleurstelling... | |
Apekoek | donderdag 30 maart 2017 @ 13:53 |
Super blij met m'n eerste bimmer! | |
Catch22- | donderdag 30 maart 2017 @ 13:55 |
strakke kar 10/10 zou omkijken | |
Apekoek | donderdag 30 maart 2017 @ 14:03 |
Geen big rims of de dikste led lampen, maar wel tanzanite blauw kleurtje met beige bekleding. Is een occasion lease had dus geen keuze in opties. Wel erg blij mee | |
Anne | donderdag 30 maart 2017 @ 14:21 |
Mooi hoor . | |
chiren | donderdag 30 maart 2017 @ 15:12 |
I see I see, thanks Ik heb inmiddels een nieuwe advertentie aangemaakt en de M-sport verwijzingen eruit gehaald. Ook het 'voorzien van vrijwel alle opties' aangepast naar 'voorzien van de juiste opties' om ook dat wat in te perken. | |
Hyperdude | donderdag 30 maart 2017 @ 17:13 |
Netjes. Maar die wielen vind ik dan wel weer wat erg klein | |
DarkerThanBlack | donderdag 30 maart 2017 @ 18:53 |
Van alle beschikbare velgen op de F30, is deze het minste. Standaard op de EDE versie, want is zuiniger. Maar kan altijd andere velgen eronder zetten. | |
DarkerThanBlack | donderdag 30 maart 2017 @ 18:55 |
Leuke aanwinst en zeker mooie kleur en rijdt fantastisch. Wat voor opties heb je? | |
leolinedance | donderdag 30 maart 2017 @ 19:43 |
Topkar! Als ik komende jaren nog eens prive een auto moet kopen wordt het ook een F30. Fijnste auto die ik heb gehad. Welke motor ligt erin? Edit: even ingezoomed en zie dar het een 320d is. Heb ik ook gehad en is echt top. Indien het de EDE is haal je daar 1:19 mee | |
leolinedance | donderdag 30 maart 2017 @ 19:44 |
Ik had standaard toch echt andere velgen onder mijn F30 EDE. Die vond ik iets mooier als deze, al waren dat ook geen eyecatchers. | |
Apekoek | donderdag 30 maart 2017 @ 19:50 |
Klopt, heb daarom nog 20% bijtelling, scheelt toch weer een paar tientjes dus heb er vrede mee. Is het 2016 model van eind 2015. Ze zijn inderdaad erg klein, maar spaakvelgen vind ik persoonlijk wel netjes en zakelijk staan. En comfortabel gezien ik veel buiten Nederland rij. Het lelijkst vind ik deze, asymmetrisch en klein: [ Bericht 2% gewijzigd door Apekoek op 30-03-2017 20:04:57 ] | |
Apekoek | donderdag 30 maart 2017 @ 20:08 |
Vrij weinig eigenlijk, lekker spartaans. Het is een corporate lease editie met oa automaat, parkeer sensoren, navi (en cruisecontrol en regensensoren waren eindelijk eens standaard). Het was of deze of een volgepakte 1 serie of 2 serie of een Audi A3 sedan bijvoorbeeld (en heb nog een redelijk standaard nieuwe X1 overwogen). Ja dan liever een spartaanse dreier, meer ruimte, mooier en fijner achter het stuur. Ik hecht wat dat betreft weinig waarde aan opties. Alleen een audio upgrade is wat ik nog overweeg te doen. [ Bericht 2% gewijzigd door Apekoek op 30-03-2017 20:19:54 ] | |
Apekoek | donderdag 30 maart 2017 @ 20:09 |
320D idd! Heerlijk in combinatie met automaat op sportstand | |
DarkerThanBlack | donderdag 30 maart 2017 @ 21:27 |
De EDE wordt in principe geleverd met die dunne 205 bandjes, dat zijn dus 16 inch styling 390 of 306. Beiden erg klein en dun voor zo'n auto. Ik heb zelf de styling 414 onder de auto, zijn 17" oogt kleiner dan ze zijn door de hoge banden, en rot werk om ze schoon te krijgen. De automaat rijdt echt super, was voor mij een must. | |
Piet__Piraat | donderdag 30 maart 2017 @ 21:33 |
Jammer, ik had toch een mooi bod gedaan Slim, denk ik. Ben het helemaal eens met de feedback van boegschroef ook, alleen schreef ik het een stukkie lomper Overigens kost een F30 benzine in verhouding ook niks meer zeg. Oké, het is wel een wat basale uitvoering, maar toch. http://www.speurders.nl/o(...)7976528.html?sr_ab=0 | |
Apekoek | vrijdag 31 maart 2017 @ 09:16 |
Die 306 is echt lelijk, maar dat vind ik. Die spaakjes doen me nog denken aan een Jaguar trim. Maar wellicht gooi ik er nog wel anderen onder, rijd wel comfy zo. Automaat hoefde voor mij niet, maar zat er toevallig op. Bevalt wel erg goed inderdaad. | |
RingBewoner | vrijdag 31 maart 2017 @ 14:04 |
Mooie kar! Iemand die ik ken rijdt sinds kort hetzelfde model maar dan de hybride. Rijdt en stuurt fantastisch. | |
fathank | vrijdag 31 maart 2017 @ 14:09 |
Dat is toch wel ermoei dat je moet bijbetalen voor bekerhouders | |
DarkerThanBlack | vrijdag 31 maart 2017 @ 14:54 |
Dat is nou typisch BMW en vaak ook andere premium merken. Nog erger, mijn auto is geleverd met de peperdure Combox (hardware), wat de auto geschikt maakt om muziek te streamen. Maar dan durft BMW alsnog geld te vragen voor de optie om muziek te streamen. Qua kosten voor hun is dit zo goed als nihil, want is kwestie van de juiste softwarematige codering mee te geven. | |
fathank | vrijdag 31 maart 2017 @ 15:01 |
Dat snap ik best dat ze die disablen. Maar zoiets basaals als een bekerhouder, dat zat al in een kadett uit het jaar kruik. Maar he, wel weer een vinkje op de optielijst. | |
DarkerThanBlack | vrijdag 31 maart 2017 @ 15:20 |
Nou ik snap het juist niet. Normaal als je voor de optie betaalt dan krijg je een stukje hardware en gaan ze het aanzetten. Nu heb je al betaalt voor de hardware, maar moet je nog eens extra betalen om het aan te zetten. | |
Piet__Piraat | vrijdag 31 maart 2017 @ 16:29 |
Ja en nee. In dit geval vraagt het ook echt een aanpassing van het dashboard, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. De rest is vooral software, maar het geld moet ergens vandaan komen natuurlijk. | |
Hyaenidae | woensdag 12 april 2017 @ 21:55 |
Wat vinden jullie van mijn nieuwe E39? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 12 april 2017 @ 21:57 |
Knappe PL | |
house_is_a_feeling | woensdag 12 april 2017 @ 22:05 |
Ik zou het bijna een blyatmobile willen noemen, maar helaas niet slav genoeg daarvoor. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 12 april 2017 @ 22:37 |
Vandaag de 540i naar de garage gebracht omdat er wat trillingen in zitten en wat andere dingen (houd m'n hart al vast voor de rekening..), krijg ik zo een ding mee als leenauto Voorbeeldfoto: Stiekem houd ik wel van dit soort rare auto's. Best comfortabel ding eigenlijk, alleen de 60pk diesel is wel heel traag. Wel weer een stuk zuiniger dan de 540i [ Bericht 1% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 12-04-2017 22:44:29 ] | |
Mr.Ping | woensdag 12 april 2017 @ 23:00 |
Hij lijkt wel zelf gemaakt. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 12 april 2017 @ 23:03 |
Nee hoor zijn gewoon zo geleverd. Dit is een plaatje van het internet, ik heb een zilveren in bruikleen. Je had bijvoorbeeld ook een Peugeot 205 Multivan, ook zo een gaaf/r ding | |
Piet__Piraat | woensdag 12 april 2017 @ 23:14 |
Geniale karretjes. Hopelijk valt de rekening van de 540i mee. Ik moet binnenkort ook naar de garage en ben me nu al mentaal (en financieel) aan het voorbereiden. | |
Catch22- | donderdag 13 april 2017 @ 00:13 |
Ik heb een krukassensor die stuk is. En niveauregeling aan 1 kant ook | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 13 april 2017 @ 01:16 |
Rot he? Ik denk altijd: nah het zal wel meevallen.. Maar het valt dan toch weer duur uit. Een dingetje daar, een dingetje hier en hop je bent alweer over de 1000 euro! Heb wat last van trillingen in de aandrijflijn en bij het remmen. Verder soms wat onregelmatig stationair lopen. Naja, afwachten.. | |
Piet__Piraat | donderdag 13 april 2017 @ 01:18 |
Hartstikke zuur. Ik verwacht alles bij elkaar ook zeker 1.000+ euro. Anderzijds: ik wist dat het er mogelijk een keer van zou komen. Dus tsja. Wil je geen onderhoud, moet je geen auto hebben. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 13 april 2017 @ 01:22 |
Ook dat is zo! Ik wil ook gewoon dat 'ie fijn rijdt. Maar goed, er zit al aardig wat geld in dus hopelijk houdt het qua technische dingen hierna voor een tijdje op.. Dan kan ik eens aan de roest beginnen. Zucht, leuke hobby hoor: auto's.. | |
Hyperdude | donderdag 13 april 2017 @ 17:52 |
Eindelijk mooie waggels in dit topic. Schade in ¤¤ bij de 540 al bekend? | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 13 april 2017 @ 18:44 |
Haha dik he! Als mijn auto voor het weekend niet klaar is (en daar reken ik sowieso niet op) moet ik nog even 400km er mee gaan rijden ook. Maar 1 voordeel: 1 op 20 vs 1 op 6,5 haha. Nope, nog niks gehoord. Geloof ook dat ze het rustig aan doen, had ook gemeld dat ik er niet zoveel haast mee heb (zoveel mogelijk uitstellen he ). | |
Hyperdude | donderdag 13 april 2017 @ 19:31 |
Geld maakt dus wel gelukkig. 😎 | |
Catch22- | donderdag 13 april 2017 @ 19:43 |
De sensor doet het weer. Nu de niveauregeling sensor nog fiksen | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 13 april 2017 @ 21:47 |
Scheelt niet zo heel veel eigenlijk, het is vooral over binnenwegen waar je 80/100 mag en dan rijdt de 540i ook best zuinig en dan is LPG nog lekker goedkoop ook | |
house_is_a_feeling | zaterdag 15 april 2017 @ 23:46 |
Stuk voor stuk ben ik alles aan het vervangen wat aan de riemen zit. In de afgelopen 6 maanden: krukaspoelie, waterpomp en vandaag dynamo. Zucht | |
Piet__Piraat | zondag 16 april 2017 @ 09:18 |
Riem ook al gedaan? Dat is de reden dat als ik bij de garage sta, ik vaak overweeg om er van alles op de opdrachtbon bij te laten schrijven. Simpelweg geen zin om er na een maand of twee weer te staan voor iets klein en weer arbeidsloon af te tikken. | |
mitchelll0181 | zondag 16 april 2017 @ 13:08 |
krukaspoelie ? whyyy | |
Tarado | zondag 16 april 2017 @ 13:22 |
die afspraak heb ik ook met mijn garage, als ze wat tegen komen meteen maar doen als het iets groots is bellen ze even. | |
house_is_a_feeling | zondag 16 april 2017 @ 14:52 |
De riem ook al inderdaad . Omdat ie er af gedonderd was. | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 april 2017 @ 11:17 |
op eerste paasdag vroeg iemand om hulp met het wisselen naar zomerbanden. hij zou het gereedschap hebben. zijn uitschuifbare wielmoersleutel brak bij het losdraaien van de eerste wielmoer. daarna bezweek zijn krik voordat het wiel los was van de grond. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 19 april 2017 @ 00:28 |
Haha dat is echt kut ja. Zo een krik die bij de auto zelf zit? Ook een keer gehad dat dat omkieperde, had toen wel het wiel er al af.. Vanaf toen altijd een wiel er onder voordat het weer gebeurd. Inmiddels een hydraulische krik, werkt wel een heel stuk fijner. Garage had vorig jaar ook de wielbouten veeeeeeeel te vast gedaan, zeker een stagiair ofzo.. Moest helemaal een steigerpijp en zo een wielboutkruis (hoe heet dat?) kopen om het los te krijgen. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 19 april 2017 @ 01:04 |
Oh ja, mijn BMW staat nog bij de garage. Begin een beetje te zweten elke keer als ik er aan denk | |
Piet__Piraat | woensdag 19 april 2017 @ 07:45 |
Zo'n kruissleutel is gewoon kut. Net niet genoeg lengte om er goed kracht op te kunnen zetten. Overigens vervloek ik die prutsers die met 300Nm vastzetten regelmatig; dat is dan ook één van de redenen dat ik ooit begonnen ben met het wisselen van m'n eigen wielen. Komt wel goed schatje | |
spectrumanalyser | woensdag 19 april 2017 @ 11:05 |
het was naamloos materiaal, verkregen bij winkels waar je helemaal geen automaterialen hoort te kopen. de uitschuifbare wielmoersleutel had een dun asje was wat de uitschuifbare delen bij elkaar hield. dat asje begaf het bij de eerste keer kracht zetten. | |
YoshiBignose | woensdag 19 april 2017 @ 11:18 |
Het is het ook allemaal niet waard. Ik laat m'n banden gewoon doen hier om de hoek voor een paar tientjes. | |
StretchingKoala | woensdag 19 april 2017 @ 13:00 |
Godsakersjuuu.....deed mijn lader t het niet meer eergisteren...wat een kabaal dat niet electrisch rijden zeg, wat went dat ontzettend snel. Inmiddels weer gefixed | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 19 april 2017 @ 14:01 |
Dat stelt me gerust, dankjewel Kruissleutel (dank voor het woord) had ik gekocht omdat die makkelijk te verlengen is, zo los heb je er weinig aan inderdaad. Maar de sleutel die in de achterbak ligt was lastig te verlengen. Met steigerpijp op die kruissleutel ging het goed. Wel met flinke herrie, ze hadden het echt super vast gedraaid. Daarna netjes met de momentsleutel weer op 120Nm zo uit m'n hoofd. Wielenwissel doe ik nog wel zelf, heb ik nog een beetje het gevoel dat ik wat doe En met een hydraulische krik is het best goed te doen. Had je een BMW met een 6 of 8-cilinder moeten kopen, dan heb je geen 4-cilinder kabaal | |
StretchingKoala | woensdag 19 april 2017 @ 14:58 |
Maar wel een lege bankrekening en veel te veel bijtelling elke maand | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 19 april 2017 @ 15:05 |
Maar daar krijg je veel voor terug | |
Hyperdude | woensdag 19 april 2017 @ 21:47 |
Ben ik net naar een MB aan het kijken. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 20 april 2017 @ 18:03 |
Jeeeeej de 540i is weer terug! Maarrrrr helaas nog niet de trilling opgelost.. Dus hij denkt de achterasrubbers dus die maar besteld voor volgende week ofzo. Meteen de remschijven achter meepakken en de gasveren van de achterruit (los te openen). Stiekem niet zo heel veel opgeschoten dus, blijft soms wat lastig bij een garage. Tijdens het remmen op de snelweg trilt hij ook flink, dus ik gok de remschijven voor. Alleen hij heeft het in zijn dorp getest en vond het toen wel meevallen.. Tja, dan rijd je geen 130 Daarom zette ik dat specifiek er bij. Maar goed, nog geen rekening, komt de volgende keer wel zei hij. Nu toch goedkoop. Dat is dan in ieder geval 1 voordeel! Hoop heel erg dat die achterasrubbers helpen. Zit een flinke bonk in als ik 'm in z'n achteruit zet en tijdens het rijden soms ook een wat rare resonantie/trilling bij bepaalde snelheden. Hardyschijf en tussenaslager blijken goed. Leuk, oude auto's | |
Hyperdude | donderdag 20 april 2017 @ 19:09 |
Zijn het een beetje verse schijven? Zou ze per 4 vervangen als ze al aardig aan dikte hebben verloren. Bedankt voor het aanjagen van de economie | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 20 april 2017 @ 22:45 |
Achter zijn ze wel oud, voor 1,5 jaar/25.000km geloof ik. Remt nog wel goed, alleen gaat dus trillen. Denk dat ik ze ook maar laat doen, alles wijst er op dat dat het is. Maar je kan er helaas ook zo weer naast zitten en dan zijn het opeens de draagarmen ofzo, maar geloof dat die ook vrij nieuw zijn En graag gedaan! Iemand moet Nederland draaiende houden he | |
Catch22- | donderdag 20 april 2017 @ 22:51 |
Specialist heeft er naar gekeken? | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 20 april 2017 @ 23:03 |
Het is een BMW specialist inderdaad. Maar zoals ik al zei vind ik het dan wel weer jammer dat ik duidelijk zeg dat de (rem)trilling vooral bij hoge snelheden (120+) te merken zijn en dat het dan alleen op een dorpsweg getest wordt. Maar goed, ik had het zelf al een keer getest en ben er vrij zeker van dat het de schijven zijn (toen ik wielen aan het wisselen was merkte ik bij het draaien van de schijf dat 'ie op sommige stukken wat zwaarder ging). | |
DarkerThanBlack | vrijdag 21 april 2017 @ 07:30 |
Waarom niet even de schijven laten nameten, misschien zijn ze wel krom? | |
boegschroef | vrijdag 21 april 2017 @ 07:35 |
Als je echt kromme schijven hebt die trillen bij rijden dan gaat dat als een gek tekeer bij remmen. Als het bij remmen niet veel erger wordt, dan zijn het niet de schijven, eerder de banden, velgen of ophanging. Heb je bij remmen helemaal geen last, dan de aandrijving. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 21 april 2017 @ 12:16 |
Ja ik had wel verwacht dat de garage dat uit zichzelf zou doen, maar hij vond het niet nodig dus omdat ze bij lage snelheden niet veel trillingen veroorzaken. Ik zal zeggen dat dat de volgende keer dus wel even gedaan moet worden. Het gaat ook echt te keer met remmen. Als ik op de snelweg 130 of wat harder (oeps) rijd en moet remmen gaat het stuur flink heen en weer. Ik heb inmiddels nieuwe banden en dat maakte niet uit. Ik denk echt de schijven, maar zal ze volgende keer even laten testen. | |
sjonhetplatenkanon | zaterdag 22 april 2017 @ 16:50 |
Keiharde porno https://m.facebook.com/st(...)8&id=100001425083753 | |
Catch22- | zaterdag 22 april 2017 @ 16:57 |
Geen deutz fahr hebben | |
boegschroef | zondag 23 april 2017 @ 15:36 |
Vandaag volledig onderhoud gedaan op de F11. - niewe remmen voor & achter - nieuwe olie +filter - nieuwe luchtfilter - nieuwe interieur filters - nieuwe diesel filter Met name voor die laatste heb ik een vraag, wat is normaal het interval van de diesel filter? Deze is niet makkelijk te verwijderen, en wordt eigenlijk nergens vermeld. De oude zat er ook alweer 120K onder maar is eigenlijk nog helemaal schoon. Zelfde geld voor de gloeipunten, wat is daar het interval? | |
pvdplanet | zondag 23 april 2017 @ 18:31 |
Blijft lastig, achterwielaandrijving en nat asfalt... | |
Hyperdude | zondag 23 april 2017 @ 18:38 |
Bij mijn benzine E46 was het benzinefilter idd. iets van 120000 km., geloof ik. Was diesel niet iets kritischer ivm. mogelijk water in diesel? | |
Piet__Piraat | zondag 23 april 2017 @ 23:33 |
Gloeistiften doe ik eigenlijk pas als de auto merkbaar slechter gaat starten. Vorige auto één keer gedaan, ergens rond 200k en daarna nog 100k erbij gereden. Bij de huidige heb ik ze laatst vervangen, was de tweede keer geloof ik. Zijn ze ook ruim 100k meegegaan. Vervangen omdat starten moeilijker ging. If it ain't broken... Brandstoffilter zou ik niet te lang wachten... als je fuel flow verslechtert kun je problemen krijgen met ontsteking en de smering van je pomp. Liever preventief vervangen dan te laat zijn. Ik hou zelf ergens rond de 50-60k aan, beetje afhankelijk van wanneer ik toevallig bij de garage moet zijn. | |
boegschroef | maandag 24 april 2017 @ 11:33 |
Het zijn de kosten ook niet, maar omdat zowat die hele bodemplaat eronderuit moet terwijl er voor bijvoorbeeld de olie af te laten een simpel klepje zit die je weg kan doen vind ik het zo vreemd. Ter vergelijking: Voor de olie te vervangen hoef je geen schroefje los te draaien, alleen de aftap bout en de oliefilter dop. Voor de diesel filter: 14 bouten en 1 moer en vervolgens die bodemplaat eronderuit. Vind het vreemd Volgend jaar een keer de rem vloeistof, maar daar kan je ook al niet goed bij :S De gloeipunten doe ik ook pas als de auto een defecte meld, maar ik dacht dat hier vroeger ook gewoon een interval voor stond. In mijn geval moet de hele intake eraf om er bij te kunnen | |
Hojdhopper | maandag 24 april 2017 @ 21:38 |
Hoi, Ik wend me even tot de kenners, hopelijk kunnen jullie wat waardevolle tips geven. Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken naar een 1-serie uit 2008-2010. Mocht dit hier niet thuishoren, let me know! Heb een hoop mooie wagens gezien, maar twijfel toch tussen diesel/benzine. Overwegingen zijn een 116i (met het 2l blok) of een 116/118d. In principe is het qua kosten gelijk (zie spoiler beneden). Wat ik belangrijker vind is of bepaalde modellen typerende mankementen e.d. zijn. Las al wat over falende electronica bij de 116i (met 1,6l blok) om maar wat te noemen. Wat zijn nou echt punten waar ik rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een 7/8 jaar ouder "einser". Hier een kleine selectie van wat ik op het oog heb: Gedetailleerde informatie over het hoe/wat/waarom en de afwegingen:
| |
boegschroef | maandag 24 april 2017 @ 22:15 |
De diesel heeft een euro4 norm, dit kan nog wel eens spannend worden in de toekomst met de duitse milieuzones. Daarnaast, de diesels van die tijd hebben zwakke kettingen, denk je 'nou als het tot nu geen probleem is geweest dan zal het wel meevallen' nou... nee, dat kan na 10 jaar nog steeds 'ineens' optreden. Ik zou voor benzine kiezen. | |
Hojdhopper | maandag 24 april 2017 @ 22:30 |
Daar heb je wel een punt waar ik ook al over zat te denken. Maar ja, zou het echt zo'n storm lopen? Meer dan 50% van de Duitsers rijdt een diesel. Weet niet of ze zomaar gaan bepalen dat diesels helemaal de stad niet meer in mogen? Wat betreft de ketting is mij nieuw. Goed punt wel. Hoorde van een eigenaar waar ik was gaan kijken (116i) dat hij de ketting heeft laten spannen. Eigenlijk ligt het voor de hand, maar toch voor de zekerheid; geknapte ketting betekent dag motorblok? Op zich heb ik ergens ook wel voorkeur voor benzine, maar dat verbruik van die 2.0 116 of de 118. Daar word ik niet zo blij van. Edit: na het lezen op verschillende fora word ik toch wel een beetje bang van die Steuerkette bij die diesels. Zit nu nog een beetje te twijfelen tussen de 116i (2l) en 118i. Maar ik vind deze beestjes wel heel nice: https://www.autoscout24.d(...)50040a9ed8?cldtidx=3 en https://www.autoscout24.d(...)?pr=0&fromparkdeck=1 [ Bericht 8% gewijzigd door Hojdhopper op 24-04-2017 23:35:20 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 25 april 2017 @ 00:14 |
Het zijn niet de kettingen, maar de spanners. Van het N47-blok vooral, de eerste generaties (geleverd vanaf half 2007). Als die zooi op tijd vervangen is of wordt, is er niks aan de hand. Kun je een goede deal scoren en bijv bij een garage die vervanging erbij onderhandelen, heb je er een prima blok aan hoor. Ze zijn misschien niet zo onverwoestbaar als de M47-tractordiesel, maar er zijn er bosjes die tot vier ton en verder rijden zonder gekkigheid. En een stuk verfijnder dan die M47 (die geeft veel meer trillingen door in het interieur). | |
nagelknipper | dinsdag 25 april 2017 @ 10:02 |
Beste BMW Liefhebbers, Nu ben ik al een tijdje geregistreerd op fok, maar ik ben een lurker. Lees heel veel en reageer/typ eigenlijk nooit berichten. Maar nu zit ik met mijn handen in mijn haar. Ik ben redelijk een leek op het gebied van auto's, woon in de stad (Utrecht), heb eigenlijk geen auto nodig, maar liep zo'n anderhalf jaar geleden tegen een mooie BMW e23 728i, 1985 aan. Veel in overweging genomen: oude auto/niet veel verstand van auto's/ geen hele grote beurs/ oude auto, dus misschien vaker mankementen of problemen met de auto etc. Toch heb ik hem gekocht. Ik heb een vraag. Toen ik zondag thuiskwam was mijn achterruit compleet gebarsten. Nu moet daar een nieuwe ruit in en mogelijk ook ander rubber. Dat rubber is behoorlijk prijzig zag ik al, zelf doen gaat waarschijnlijk niet lukken. Heeft iemand tips adviezen voor een garage in de buurt van Utrecht, die ook niet al te duur is? | |
mitchelll0181 | dinsdag 25 april 2017 @ 10:37 |
Ik zou hier niet op besparen en toch gewoon even bij een echte glas vervanings service aankloppen... | |
Fer | dinsdag 25 april 2017 @ 10:38 |
Hallo zelf geen BMW meer, helaas. Maar de 1987 320i (e30 m20b20 dus) staat bij de garage met een voor de 2e keer gesprongen koelslang en druppelt olie ergens onder het spruitstuk vandaan. Lijkt op een koppakking. Maar als deze nu vervangen wordt, wat is slim gelijk mee te pakken? Klepseals, Fan, waterpomp? | |
boegschroef | dinsdag 25 april 2017 @ 13:42 |
De m20 heeft nog een riem, dus ook de riem vervangen. De visco is nu ook makkelijk te vervangen, die gaat wel eens stuk, maar zelf zou ik die alleen vervangen als hij ook echt stuk is. Laat de kop ook afpersen, deze wil wel eens scheuren tussen cilinder 5 en 6 (mijn ervaring is dat dit vaker gebeurd dan de koppakking ). Klepseals zou ik dan ook meenemen, die kosten bijna niks. | |
boegschroef | dinsdag 25 april 2017 @ 13:46 |
Toch nog even een update op mijn onderhoud, ik gebruik al meer dan 15 jaar kroon olie (ik kan deze goedkoop krijgen en dacht altijd dat dit ook een top merk was). Nu toch voor het eerst castrol gebruikt en wat een verschil! De motor loop stiller en rustiger, zo'n groot verschil dat zelfs mijn vriendin het merkte en die wist niet eens dat ik onderhoud had gedaan en/of andere olie gebruikte. Dit was dus voor mij de laatste keer kroon olie in de bmw, binnenkort eens kijken of de mini van mijn vriendin ook stiller is met castrol. | |
DarkerThanBlack | dinsdag 25 april 2017 @ 20:54 |
Kroon maakt dan ook geen olie, die koopt het in en verpakt het. | |
pvdplanet | dinsdag 25 april 2017 @ 21:57 |
De motorolie van Kroon is ruk maar hun speciale vloeistoffen werken prima | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 26 april 2017 @ 05:35 |
Hier zou ik ook niet op besparen. Zoek reviews van glaszetters want lees vaak slechte ervaringen. Vaak ook bij de grote/bekende bedrijven van de reclames. Wel apart dat het zomaar gesprongen is. Geen vandalen? Ik heb het 1x gehad, dat de zijruit bestuurderskant zomaar sprong, terwijl ik op de snelweg reed (MB Sprinter), dan schrik je best wel 😄 En misschien een ruitenverzekering afsluiten? Kost bij mij amper meer maar als je een auto langer hebt haal je het er meestal wel uit (steenslag, barst, etc.). | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 28 april 2017 @ 01:57 |
Ideaal voor als je geen "privé" plekje kunt vinden? Denk er over om dit te bestellen. Op de een of andere manier ben ik panisch voor andere parkeerders.. Misschien omdat ik vanuit m'n huisje op een parkeerplaats hier in het centrum uitkijk en zie hoe mensen hun deuren opensmijten.. Ik parkeer zo ver mogelijk op de meest rustige plek, in hoeken, tussen 2 palen, etc. Maar als dat niet kan lijkt dit me wel wat Vraag me alleen af of die magneten een beetje rustig omgaan met de lak en hoe zou het zijn als de auto onder het zand zit? Als je perongeluk een beetje schuift met dat ding heb je al vrij snel krassen denk ik. Maar goed, dat is te voorkomen. En misschien dat het ook weer reacties uitlokt van andere mensen? Of denk ik dan echt te ver.. Oh ja, ik parkeer NOOIT dubbel om schades te voorkomen. Naar mijn inziens lokt dat juist minder leuke (re)acties uit. | |
Hyperdude | vrijdag 28 april 2017 @ 09:43 |
Tijd voor een ravotbestendige daily! | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 april 2017 @ 09:44 |
Ik denk dat die magneten of zuignappen alleen maar veel krassen op je lak maken. En het is wachten tot één of andere grappige joker de boel eraf trekt. Beter blijf je inderdaad goed zoeken naar een goede plek met weinig risico. | |
Hyperdude | vrijdag 28 april 2017 @ 09:59 |
Zo'n E39 heeft tenminste nog iets van stootstrips. Kan volgende week voor de 3e keer in 1,5 jaar naar de spuitert. En ik wil de echte bumperts terug. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 28 april 2017 @ 14:30 |
Haha dat doe ik soms ook! Maar da's meer voor de lol (zoals de Volvo 460 vorig jaar). Alleen vind ik het dan weer zonde van de 540.. Wil er wel mee rijden! Maar met de leenauto van laatst was het wel weer even lekker hoor, onbezorgd zo dicht mogelijk bij de ingang parkeren.. Gelukkig huur ik een vaste plek, helemaal in de hoek en een behoorlijk ruime plek. 1 zorg minder Behalve op dagen als Koningsdag, met al die zuiperts.. Die gebruiken het afgesloten terrein nog weleens als wc. Oh en als hondenwc wordt het ook vaak gebruikt.. En ja, het is privé terrein. Maar stel dat je met je hondje naar een parkje (5 min. verder) moet lopen Maar als het er voor gemaakt is mag je toch wel verwachten dat dat goed zit? Er zit wel zacht spul aan de binnenkant. Vind het alleen wat prijzig om het even uit te testen en de zwarte is uitverkocht schijnbaar. Die lijkt me dan nog het beste passen op mijn donkergroene E34. Ja dat is weer een nadeel van tegenwoordig! De E34 heeft nog wel gewoon zwarte strips, maar vrij klein en houden niet een open zwiepende deur tegen. Er zijn tegenwoordig wel nieuwe auto's waarbij er een rubberen bescherming uit de deur klapt als je 'm open doet. Dát moet nou verplicht zijn op ELKE auto! | |
Mr.Ping | zaterdag 29 april 2017 @ 12:03 |
Zet ik altijd om mijn auto bij het parkeren. | |
Hyperdude | zaterdag 29 april 2017 @ 12:08 |
Tijd voor valetparking bij de AH. | |
Mr.Ping | zaterdag 29 april 2017 @ 12:13 |
Als ik voor twee parkeervakken kaartjes koop, maar ik hem dan in het midden zetten? | |
Hyperdude | zaterdag 29 april 2017 @ 12:17 |
Alleen als je een Merceds rijdt, mag dat. | |
Tarado | zaterdag 29 april 2017 @ 12:18 |
allemaal zinloos, hufters houd je toch, wie heeft ooit een briefje op z'n voorruit gezien met " ik was het u kunt me bellen" wel een keer gehad dat een buurman de dader had gezien en het kenteken genoteerd, via een bevriende deurwaarder diegene opgespoord, die schrok wel een beetje toen ik hem belde met je kan het nu overmaken of anders, het stond dezelfde dag nog op m'n rekening | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 april 2017 @ 12:33 |
Oh ja die ga ik er ook omheen zetten! Haha dat is dus niks voor mij.. Dan moet er iemand anders in m'n auto rijden! Alleen m'n vriendin rijdt er weleens mee (als ik te veel op heb ). Tja, ben gewoon zuinig op m'n spullen. Ben er ook niet altijd even blij mee. M'n vorige auto met beige STOFFEN interieur was echt te pijnlijk haha Dat zou ik prima vinden en zelf ook graag doen. Maar andere kunnen dat niet zien dus kun je alsnog aso reacties krijgen. Klopt, maar daarom parkeer ik altijd afgelegen. Maar op vakantie is dat weleens moeilijk. Toch zoek ik er uitgebreid naar haha.. | |
Hyperdude | zaterdag 29 april 2017 @ 12:37 |
In de VS werkt het anders prima. Maar dan rij ik Rental. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 april 2017 @ 12:51 |
Haha precies! Met een rental vind ik het ook niet erg nee.. | |
Mr.Ping | zaterdag 29 april 2017 @ 15:18 |
Dit is toch dezelfde Jeep? | |
DarkerThanBlack | zaterdag 29 april 2017 @ 16:51 |
Vroeger had ik ook altijd een hekel aan bestuurders die dubbel parkeren, maar later kwam ik achter dat het niet altijd eerlijk is om gelijk iemand de schuld te geven. Stel je eens voor dat er vier parkeerplaatsen zijn, waarbij de eerste twee auto's dubbel parkeren. Jij als derde auto wilt parkeren en wordt dus in feite gedwongen tussen beide auto's te parkeren, dus op de streep van parkeerplek twee en drie. De eerste twee auto's rijden eerder weg dan jij. Persoon vier komt aanrijden en zal dus denken dat jij dubbel parkeert, terwijl het eigenlijk de schuld is van de voorgaande auto's. Bij drukke parkeerplaatsen waar de plekken vrij klein zijn zal je merken dat dit vaker voorkomt. | |
YoshiBignose | dinsdag 2 mei 2017 @ 08:57 |
Heeft iemand toevallig een voorscherm (links) voor een E36 cabrio? Liefst in blauw? Of weet waar ik dat kan vinden? Deze kleur blauw: | |
rival | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:02 |
Maandje geleden verkocht | |
rival | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:03 |
Ik gok dat het mauritiusblauw is | |
YoshiBignose | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:04 |
| |
rival | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:05 |
Maatje heeft momenteel een rode staan dus als je niks vinden kan..... | |
YoshiBignose | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:09 |
Oke, auto is niet zoveel meer waard (en niet super netjes ofzo) dat ik het liefst voor de goedkoopste manier ga zonder spuiten. Jij had toch toen die uitlaat onder die witte E30 van m'n tante gezet? Was alweer tijdje terug, of heb ik het nou mis? Was zo'n Chinese uitlaat waardoor alles net niet paste enzo, die beugels. Is nu een oldtimer geworden dus in de winter mag ze niet, maar geen wegenbelasting. Alleen ze heeft hem van de week waarschijnlijk stuk gereden, koelvloeistof lek ofzo maar ze zag het rode lampje niet . In het gunstigste geval alleen de koppakking kapot. | |
rival | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:35 |
Ja daar hebben we toen die goedkope demper onder gezet idd Wil je er vanaf? | |
YoshiBignose | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:44 |
M'n tante was nog blij met haar autootje.... zal me niets verbazen als ze het zelfs laat repareren. Wat kost een koppakking voor een E30 incl. alles? | |
rival | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:49 |
Geen idee daarvoor zal je ergens anders moeten wezen tegenwoordig! | |
leolinedance | dinsdag 2 mei 2017 @ 12:44 |
BREAKING: Braad zijn 316 compact is weg! Bleek toch niet zo goed idee achteraf | |
Catch22- | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:36 |
Hahaha | |
Clubman | woensdag 3 mei 2017 @ 14:43 |
vanmorgen begon mijn gele olie lampje te branden (E46, N42B20). Oliepeil zat halverwege min en max. Het vreemde is dat het lampje een kwartier nadat ik het contact uitzette nog steeds brandde. Zou de sensor stuk zijn? | |
MrBanaan1 | woensdag 3 mei 2017 @ 17:37 |
Wauw Dat ie vaker de fiets pakt ook. | |
Hyperdude | woensdag 3 mei 2017 @ 18:52 |
Kan goed. Olie hoort op max. niveau, niet halverwege. | |
Apekoek | woensdag 3 mei 2017 @ 21:43 |
Jezus wat vet. | |
YoshiBignose | woensdag 3 mei 2017 @ 22:05 |
Wat? | |
Piet__Piraat | woensdag 3 mei 2017 @ 23:11 |
Als de sensor kapot is, gaat je lampje direct na de start oranje branden en blijft dat voor ongeveer 20 seconden zo. Daarna gaat het lampje uit. | |
Clubman | donderdag 4 mei 2017 @ 13:36 |
Het lampje gaat direct branden als ik start en gaat een minuut of 10 nadat ik het contact uit zet pas weer uit. Ik gooi er wel wat olie bij om te zien of dat helpt. | |
Apekoek | donderdag 4 mei 2017 @ 13:47 |
Weet ik ook niet meer, was dronken en Ajax. | |
YoshiBignose | donderdag 4 mei 2017 @ 13:50 |
Dacht even dat je me vet vond... valt best mee, heb zelfs ondergewicht. | |
Hyperdude | donderdag 4 mei 2017 @ 14:44 |
Dat was mijn insteek ook. Maar dan wat onduidelijk geformuleerd. | |
OxygeneFRL | zondag 7 mei 2017 @ 14:51 |
Ik meld me hier ook: BMW 530d 3.0 liter 6 cil automaat, M pakket | |
Vliegbaard | zondag 7 mei 2017 @ 15:16 |
Voor de fanboys: ik heb hier een e30, 4 deurs 318i uit 88 staan. Ding ziet er nog goed uit. Nog geen 2 ton op de teller. Ik snap dat het wat lastig oordelen is zonder foto's maar wat zou zoiets vandaag de dag nou op moeten leveren? | |
daNpy | zondag 7 mei 2017 @ 15:43 |
600 geboden. | |
Vliegbaard | zondag 7 mei 2017 @ 15:50 |
0-tje vergeten? | |
daNpy | zondag 7 mei 2017 @ 15:53 |
Als je de prijs al weet, waarom vraag je het dan? | |
Piet__Piraat | zondag 7 mei 2017 @ 17:02 |
Ziet er netjes uit Bewust voor een E61 gekozen? En is het een gewone, of een X-drive? Want met X-drive is zo'n 530dA geen goedkope kostganger volgens mij. | |
mitchelll0181 | zondag 7 mei 2017 @ 17:12 |
Porno, op het station gedeelte na | |
OxygeneFRL | zondag 7 mei 2017 @ 21:38 |
Het is een gewone. Ja bewust omdat we een hond hebben en dan is dit ideaal. | |
Catch22- | zondag 7 mei 2017 @ 21:57 |
Ik heb een hond noch kinderen en toch zou ik de volgende keer weer een touring nemen. | |
Hyperdude | zondag 7 mei 2017 @ 22:04 |
Ik ook. For the Lifestylez En het gebrek aan goed uitziende sedans. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 7 mei 2017 @ 22:05 |
Me three! For the LOOOOKKZZZZ! | |
Catch22- | zondag 7 mei 2017 @ 22:08 |
leolinedance | zondag 7 mei 2017 @ 22:11 |
Station is juist de mooiste uitvoering. | |
Piet__Piraat | zondag 7 mei 2017 @ 23:04 |
True. Maar zoals gezegd: ook zonder hond ideaal. Los van dat stations ook gewoon mooi zijn, is het zó praktisch als je eens iets van enig formaat wil meenemen. | |
lst128 | zondag 7 mei 2017 @ 23:18 |
Kopen ? https://link.marktplaats.nl/m1162408556 | |
Catch22- | maandag 8 mei 2017 @ 00:09 |
Man man man. Rampenbak. Touring is gewoon fijn. Alles past er in en je merkt er verder weinig van. | |
leolinedance | maandag 8 mei 2017 @ 00:17 |
| |
rival | maandag 8 mei 2017 @ 09:06 |
Daar wil je 6000 voor vangen? Dan mag dat wel een hele mooie zijn in perfecte staat | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 11 mei 2017 @ 15:54 |
Vandaag een nieuw probleem met de E34 540iA 1994 op LPG G3. Ik heb al een tijd last van een bonk in z'n achteruit en vandaag kwam opeens dit er bij. Hij slaat soms af in z'n R (met de voet op de rem). Heb het op benzine en op LPG gehad. Heb het een jaartje terug een keer in D gehad) op LPG) bij het stoplicht. Soms heb ik het idee dat de automaat niet goed of snel genoeg ontkoppelt en daarom de motor 'meeneemt'. Misschien een sensortje? Misschien toch iets in combinatie met de bonk in achteruit (automaat)? Ik zie m'n vakantiegeld alweer wegvliegen.. [ Bericht 11% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 11-05-2017 16:09:20 ] | |
Hyperdude | donderdag 11 mei 2017 @ 16:20 |
Verder bak wel goed/snel met schakelen? On-topic: geen idee verder. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 11 mei 2017 @ 16:28 |
Merk verder niet veel van nee. Het is natuurlijk een wat oudere automaat dus het is geen ZF 8-traps. Een jaar terug heeft 'ie nog een beurt van ZF gekregen en de garages die er mee hebben gereden tot nu toe hebben nooit opmerkingen over de automaat gegeven. Ook ZF dus niet, die 'm aardig getest heeft. | |
Hyperdude | donderdag 11 mei 2017 @ 16:31 |
OK Bonk in achteruit zal wel wat speling zijn in de aandrijving. Dat zal wel niet de oorzaak zijn; dan klinkt dat matige ontkoppelen wat logischer als oorzaak. NB. Handbak inbouwen NB2. Afgelopen weekend 150km snelweg in e39 540i gereden. Vet. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 11 mei 2017 @ 16:38 |
Ja bonk denk ik ook, achterasrubbers zijn 1,5 jaar terug al gedaan dus misschien dat het diff wat los hangt. Misschien is de koppelomvormer wel naar de kl*te. Haha ja handbak wil ik wel hoor, maar als je de onderdelen al kunt vinden is de ombouw zo duur. Dat gaat me dan net even te ver denk ik.. Al is een 6-bak met V8 wel een heerlijke combi. Nice! E39 540i heb ik ook in proefgereden, zeer fijne auto! | |
boegschroef | donderdag 11 mei 2017 @ 17:54 |
Ik denk ook dat de problemen niet gerelateerd zijn. Bonk: aandrijving of ophanging: Hardyschijf? Diff los? Automaat, ik denk eerder een vacuum probleem of teweinig olie. Maar gok op vacuum. Als het de omvormer is dan is het niet alleen bij R maar ook bij D Verschillende testjes: Zet hem eens in de R met handrem zonder gewone rem. Zet hem in R zonder remmen, ergens waar je vrij achteruit kan rijden | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 11 mei 2017 @ 18:07 |
Vorige week zijn de hardyschijf en tussenaslager gecheckt, dus dat zou goed moeten zijn. Was ook mijn eerste verdachte. Achterasrubbers kon hij niet goed zien denk ik, dus die had 'ie besteld. Maar ik zag op een bonnetje van 1,5 jaar terug dat die toen al gedaan zijn, lijkt me stug dat die na 25k km alweer op zijn. Dus misschien inderdaad de ophanging van het diff. Ik heb inderdaad ook de symptomen van de omvormer opgezocht (en dan met name de lock up) en dat is vooral dat 'ie schommelt in toeren op snelheid en daar heb ik geen last van. Dus nu jij zegt dat het dan ook in z'n D moet zijn stelt me wel wat gerust. Maar het is dus weleens in D gebeurd overigens. Vacuum dacht ik al eerder, maar dat hebben ze vorige week ook gecheckt en dat was goed zei hij. Olie is een jaartje terug bij ZF vervangen en neem aan dat ze er genoeg in hebben gedaan en zover ik weet lekt 'ie niet. Maar je weet maar nooit natuurlijk. Heb de garage net gemaild met dit nieuwe probleem dus hoop dat ik 'm snel langs kan brengen. Testjes ga ik even uitvoeren zo! Het is wel zo dat de achterremmen op zijn, dus die worden ook meteen gedaan de volgende keer. De remschoenen handrem en remblokjes zijn ongeveer 1,5 jaar/25k km oud. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 11 mei 2017 @ 18:12 |
Krukassensor misschien? Lees als symptomen bijvoorbeeld ook schuddende motor en die van mij doet dat soms ook. Ook daarom had ik dus vacuum gemeld, maar al met al zou het de sensor kunnen zijn (hoop ik, beter dan de AUT ). | |
-Richard- | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:25 |
Heerlijk, weer rijden in de 1er! Groot onderhoud uitgevoerd... Wiellagers achter (beide zijdes) Aandrijfas rechts Differentieel check en nieuwe olie Motorolie wissel + filter wissel Bougies vervangen Ruitenwissers vervangen Nieuwe remschijven en rechts achter remklauw revisie Nieuwe Philips X-treme vision D1S Gen.2 Wat boutjes hier en daar vervangen en running lights aangezet Goed . Wat een rust zo met nieuwe wiellagers!! [ Bericht 15% gewijzigd door -Richard- op 12-05-2017 11:46:30 ] | |
Hyperdude | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:46 |
Hoeveel kms. hadden die lagers gelopen? Ik rij mijn BMW's meestal redelijk op tot 350-400000 kms., en nog nooit een lager laten vervangen. Of had je iets geraakt met die diverse onderdelen RA? Leuke foto. | |
-Richard- | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:47 |
Haha foto net weer veranderd, had het idee dat ik deze al geplaatst had Nou die lagers hadden geen speling maar liepen wel rauw en lawaaierig. Er staat nu 180xxx km op. Maar ik heb em gekocht met 160xxx km en toen was het lawaai hetzelfde. De remschijven vervangen omdat ze krom waren en de remklauw zat vast. Al met al een hoop werk gehad maar hij rijd dan ook weer erg fijn nu. Verder niets geraakt. Het lager links liep erg droog. Rechts was in principe ok en had niet vervangen hoeven worden. De aandrijfas vervangen omdat ik hem met montage gesloopt heb Al doende leert men . | |
Hyperdude | vrijdag 12 mei 2017 @ 12:50 |
Hoofdzaak dat ie het weer goed doet. Ik heb mijn monteurdeskundigheidsniveau ook de hard way uitgevonden. Begon al met 7 jaar door bouten van mijn fietsje aan gort te sleutelen. | |
Hyperdude | vrijdag 12 mei 2017 @ 13:17 |
Kwam ergens iets tegen waar ze bij soortgelijke problemen richting nokkenas-sensor wezen. Kan je zo'n oud ding al aan de diagnose leggen? | |
Catch22- | vrijdag 12 mei 2017 @ 14:43 |
die heb ik net vervangen. Liep slecht, schakelde niet normaal door, startte lastig. zou wel fijn zijn als dat hem is, want die is niet zo onwijs duur. | |
Hojdhopper | vrijdag 12 mei 2017 @ 14:59 |
Zo, sinds ruim een week ook de trotse eigenaar van een BMW; een 116i uit november 2009! Niet slecht voor een eerste auto: Alleen nog nieuwe zomerbanden nodig, een uitlaatsierstuk erop en een telefoonhouder installeren. Dan zijn we done! | |
leolinedance | vrijdag 12 mei 2017 @ 17:38 |
Gefeliciteerd. Woon je in Duitsland? Uitlaatsierstuk zou ik niet doen. Of je moet een petje dragen in de auto. | |
fathank | vrijdag 12 mei 2017 @ 17:39 |
Niks mis met een goeie dubbele dtm-pijp | |
boegschroef | vrijdag 12 mei 2017 @ 17:42 |
Bij een kapotte krukassensor loopt de wagen over het algemeen slechter, niet netjes stationair en start slecht. Denk niet dat da het probleem is. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 13 mei 2017 @ 00:32 |
Ja dat hoop ik ook, dat het iets simpels is.. Maar ik ben bang dat het toch wel iets ernstigs is Ik heb inderdaad nog wat beter naar de symptomen gezocht en dat is toch wat heviger dan wat ik heb. Stationair loopt 'ie verder goed, het gaat pas fout als 'ie in de R gaat. Net weer getest en sloeg weer af. Daarvoor niet, maar toen was er wel weer een flinke bonk. Het maakt niet uit of ik 'm zonder rem in z'n R zet, de bonk is er dan ook. | |
chiren | zondag 14 mei 2017 @ 17:36 |
Ik ben aan het rondkijken naar een F20 als opvolger van mijn E90. Een benzine, dus 114i/116i/118i (zijn allemaal dezelfde motoren waar toch een chip op komt naar 220pk). Heeft dit model met de 1.6 turbo eigenlijk zwakke punten? Ik kan er niet bijster veel over vinden behalve gekraak aan de achterzijde wat schokdempers kunnen zijn, of de plastic omlijsting van het achterraam aan de binnenkant. | |
daNpy | zondag 14 mei 2017 @ 17:39 |
Dat zijn het w.s. dus niet, zoals hier een tijd terug mooi was uitgelegd voor de 3 liter motoren | |
chiren | zondag 14 mei 2017 @ 17:42 |
De 114i en 116i zijn sowieso identiek op de software na. De 118i is behalve de software en een extra oliekoeler en dikkere diameter uitlaat ook exact hetzelfde. Gaat om de N13B16. Allemaal gaan ze naar de 220-230pk met een simpele chip | |
daNpy | zondag 14 mei 2017 @ 17:44 |
Neen ook de legeringen van de zuigers, cilinderwanden en diverse andere zaken zijn anders. | |
Hojdhopper | zondag 14 mei 2017 @ 17:54 |
Dankje! Ja ik woon in Duitsland idd. Petje draag ik niet nee. Maar vind dat roestige eindstuk nu ook geen porem. Wilde ook gewoon een origineel BMW exemplaar. | |
chiren | zondag 14 mei 2017 @ 17:54 |
Wat een onzin. Dus volgens jou zou BMW voor de N13B16 motor 2 of 3 verschillende productielijnen in gaan richten omdat ze met verschillende grondstoffen willen werken? Dat lijkt me echt zeer sterk en heb ik in alles wat ik erover heb gelezen nog geen enkele keer gezien behalve in jouw comment. Zie ook BMW N13 engine modifications and differences 1. N13B16M0 (2011 – present) is a basic version with heat exchanger and 2.5″ exhaust system. It produced 170 HP at 4 800 rpm and 250 Nm at 1,500-4,500 rpm. It is used in BMW 18i and 20i models. 2. N13B16U0 (2011 –present) is variation without heat exchanger and 2″ exhaust system. Power is reduced with the help of ECU firmware. Engine produces 136 HP at 4 350 rpm and 22 Nm at 1,350-4,300 rpm. It was used in BMW 16i models. 3. N13B16K0 (2012 –present) is another modification with 102 HP at 4,000 rpm and 180 Nm at 1,100-3,900 rpm. This model was used in BMW 14i models. [ Bericht 0% gewijzigd door chiren op 14-05-2017 18:03:46 ] | |
Piet__Piraat | zondag 14 mei 2017 @ 17:57 |
Ik weet dat ik op een BMW-forum ook heb gezien van zo'n kerel die z'n 114i tot ruim over de 200pk gechipt had. Het kan, ja. Maar of het lang goed blijft? Ik durf het niet te zeggen. Weet de exacte motoren niet. Maar BMW doet het vaker hoor. In de F10 is ook een korte tijd dezelfde motor (exact dezelfde code) geleverd in de 525d en de 530d. | |
daNpy | zondag 14 mei 2017 @ 18:02 |
Oke, dan is het niet waar
| |
boegschroef | zondag 14 mei 2017 @ 18:20 |
Het is geen onzin, in iedergeval niet voor de E** modellen. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar ik heb een 316d F30 gechipped van 116pk naar 194. Na 3 maanden de turbo kapot (kan toeval zijn want ik zie geen echte relatid met het chippen) en na 7 maanden begon de wagen ineens olie te verbruiken... De 118 heeft trouwens ook een andere turbo. | |
chiren | zondag 14 mei 2017 @ 18:30 |
Ik doel op de N13B16, die is niet in de E8X modellen geleverd en is ook geen diesel | |
DarkerThanBlack | zondag 14 mei 2017 @ 21:47 |
Heb je nog wat meer info? Was je bij een betrouwbare tuner geweest? Zit namelijk te overwegen om mijn F30 te chippen. | |
Hyaenidae | zondag 14 mei 2017 @ 22:00 |
Gadver toch niet die pre-FL met die loenzende mongolen koplampen? Dan nog liever de voorganger E81/87. Of gewoon een F30, want een F20 rijdt sowieso al een stuk logger dan een E81 dus daar hoef je niet voor te doen. | |
boegschroef | zondag 14 mei 2017 @ 22:22 |
Ik noem geen namen, maar het was een betrouwbare tuner met bank. Dus niet een standaard chipje. Hij heeft een goede naam. De extra garantie op het blok die ze geven is wel waardeloos. Want ze houden de bmw standaart aan en die zegt dat je 4 cilinder diesel 1 liter op de 1000 km mag verbruiken... Mijn vermoeden is dat het blok bij een koude motor te arm liep, hij werd ook sneller warm en kan ook de extra slijtage verklaren. Maar bewijzen kan je toch niet. | |
vannelle | maandag 15 mei 2017 @ 07:33 |
1 liter olie per 1000 kilometer is best veul, dat is toch echt op de grens van het toelaatbare. Ben je hier echt tevreden mee? | |
Mr.Ping | maandag 15 mei 2017 @ 19:29 |
Kan ik zo boos om worden | |
Hyperdude | maandag 15 mei 2017 @ 19:41 |
Kan altijd erger... [ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 15-05-2017 19:56:30 ] | |
leolinedance | maandag 15 mei 2017 @ 20:59 |
1L op 1000km op de grens? In mijn geval zou ik er dan bijna iedere week een liter olie in moeten gooien Mijn F30 320d hoefde tussentijds nooit nieuwe olie, enkel bij beurten (neem ik aan). | |
boegschroef | maandag 15 mei 2017 @ 21:54 |
Ik heb die al lang niet meer, ik rij alweer een dik jaar in mijn f11 530. | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 mei 2017 @ 07:15 |
| |
daNpy | dinsdag 16 mei 2017 @ 08:42 |
Ja die, maar dan in het Duits want in het nederlands is het k#t | |
daNpy | dinsdag 16 mei 2017 @ 08:43 |
Juist. | |
Hyperdude | dinsdag 16 mei 2017 @ 11:44 |
Die Leute wollen einfache Erklärungen und bloss keine, die ihnen ihre rosarote Brille absetzt. | |
daNpy | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:05 |
Ja ik weet, sloeg precies op bovenstaande discussie. | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 mei 2017 @ 21:24 |
Kwam van FB en die link is kapoetski inmiddels. Hoe dan ook, lijkt de essentie me wel duidelijk. | |
Hyperdude | dinsdag 16 mei 2017 @ 21:26 |
Deze dus: http://www.hatzer.at/bmw-(...)rief-eines-insiders/ Hoeft niet waar te zijn, natuurlijk. | |
daNpy | dinsdag 16 mei 2017 @ 22:02 |
Mja, dat claim je niet zomaar... en dan ook specifieke en gedetailleerde informatie erover hebben | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 mei 2017 @ 23:20 |
Waarschijnlijk niet nee. Maar het blijft zhe interwebz. | |
leolinedance | woensdag 17 mei 2017 @ 00:12 |
Ohh super dan. Dacht dat je een dikke DTM bedoelde | |
Hojdhopper | woensdag 17 mei 2017 @ 22:46 |
Nah, gewoon zo eentje: | |
chiren | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:28 |
Als telefoonhouder raad ik deze zeker aan: https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch Magneet is sterk genoeg dat hij zelfs een een iPhone 7 Plus houdt bij flinke putten in de weg met een sportonderstel en runflatbanden (veel gestuiter dus) Moet je er alleen geen achterlijk dik hoesje omheen hebben zitten | |
Mr.Ping | zondag 21 mei 2017 @ 08:58 |
Zijn jullie ook "fan" van Tara with her 2007 335i hard top convertible? Een van haar laatste DIY.... Tara had ook kunnen kiezen om de spacer te verwijderen. Mijn favoriete filmpje! Filmpje uit de oude doos Waren alle vrouwen maar zoals Tara, dan zag de wereld er een heel stuk beter uit! | |
Hojdhopper | zondag 21 mei 2017 @ 19:45 |
Had hem al langs zien komen ja, maar leek me niet echt stevig. Goed om je ervaring te horen, bedankt! | |
pvdplanet | maandag 22 mei 2017 @ 07:09 |
Neerlands eerste E36 meeting met verrassend grote opkomst | |
Hyperdude | donderdag 25 mei 2017 @ 13:50 |
Kik Zal binnenkort wel aan nieuwe Runflatjes moeten geloven. 245/45/18 voorkant F11. Iemand voorkeuren of andere ervaringen? | |
pvdplanet | donderdag 25 mei 2017 @ 17:03 |
Ik laat volgende week nieuwe banden monteren in 18 inch, die vallen alleen in een andere categorie | |
Mr.Ping | donderdag 25 mei 2017 @ 17:14 |
Setje 19 inch met GoodYears eronder en een reserveband in de kattebak. Zelfde comfort en het staat een stuk beter. | |
Hyperdude | donderdag 25 mei 2017 @ 17:40 |
Grote wielen zijn voor kleine zielen. Onder een 535 ofzo misschien. Niet onder mijn burgermansbakkie. En de halve bagageruimte voor 1 wiel opofferen is mij ook te onhandig. | |
DarkerThanBlack | donderdag 25 mei 2017 @ 22:23 |
Je kan natuurlijk ook kiezen voor een reparatiekit, genoeg BMW rijders die daar voor kiezen, in dat geval kan je kiezen voor de beste band Michelin Pilot Sport 4. Voor RF banden, zit je toch vaak bij Continental, slijten alleen wat sneller. Als tweede keus zal ik dan kijken naar Michelin of Dunlop. | |
Hyperdude | donderdag 25 mei 2017 @ 22:29 |
Thnx. PS2/PS3 had ik op de 330. Ben nu wat meer comfort gericht. Zitten nu Dunlop SP Sport Maxx GT op; die bevallen mij eigenlijk best goed. Misschien die maar weer aanschaffen. [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 25-05-2017 22:48:28 ] | |
Mr.Ping | donderdag 25 mei 2017 @ 23:04 |
Bij mij past het reservewiel precies onder mijn dak... en er is nog plaats voor een halfje volkoren! | |
Hyperdude | donderdag 25 mei 2017 @ 23:17 |
Ik zal morgen even een foto plaatsen van mijn volle achterbak. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 mei 2017 @ 00:37 |
Er komt wel een bepaald publiek op af hè? | |
leolinedance | vrijdag 26 mei 2017 @ 00:40 |
Wat een sjonnies | |
pvdplanet | vrijdag 26 mei 2017 @ 07:49 |
Eigenlijk dezelfde types die je in Duitsland er ook mee ziet rijden. Wel aardige gasten, JDM volk is over het algemeen minder sociaal. Ach, voor de meeste is het hun enige auto en ze werken er hard voor. Wie wil er nou geen BMW rijden, al is hij 20 jaar oud... Voor mij is de E36 meer puur jeugdsentiment (hij kwam uit op m'n 16e) en een verdomd goede circuitauto. [ Bericht 25% gewijzigd door pvdplanet op 26-05-2017 07:56:55 ] | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2017 @ 09:04 |
E36 Coupé = best BMW. Qua design, met name tov. voorganger. | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2017 @ 11:58 |
Bleek bij APK een bult op de zijkant/binnenkant van 1 van de voorbanden te zitten = afkeur. Maar direct laten vervangen. Nu Bridgestone Potenza RFT, zaten ook al op de achteras. En profiel was toch bijna afgelopen. Naar de stort | |
Mr.Ping | vrijdag 26 mei 2017 @ 12:59 |
Sow wat een ruimte! Net terug van een schadebedrijf. Afgelopen week bij het parkeren zacht met de achterbumper een voorbumper geraakt en nu zitten er barstjes in de lak. 500 euro! Particulieren prijs. Voor verzekeringen hebben andere tarieven blijkbaar. | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2017 @ 13:07 |
Pamperbomber Heb laatste 1,5 jaar, 3! keer achterbumperbuts, 30x5 cm oid., laten fixen. Laatste keer zelf betaald icm. verzekeringsklusje: 350 ex. Ook ongeveer 500 dus. Daarvoor 12 jaar schadevrij; heb nog steeds max. trede/korting bij verzekering. Maar hoe lang nog? [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 26-05-2017 13:33:57 ] | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 26 mei 2017 @ 14:05 |
Spotrepair niet mogelijk? Tsss daar gebruik ik een aanhanger voor, geen troep in de ruime Touring Oh ja niet BMW gerelateerd, maar heb mezelf een hothatch cadeau gedaan die wat liefde nodig heeft.. Peugeot 106 XSI 1.6 😎 | |
daNpy | vrijdag 26 mei 2017 @ 14:11 |
Ook de s001? Ben er zelf tevreden over | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2017 @ 14:12 |
Neuh, oa. afgebroken verfschilfer. Ik woon vlakbij de stort. en geen ruimte om hier een karretje esthetisch verantwoord te parkeren. ¤120 per jaar youngtimer? Wel leuke bakkies; je waant je continu Ari Vatanen. | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2017 @ 14:15 |
ff spieken: Potenza RE 050A RFT | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 26 mei 2017 @ 15:08 |
Haha had ik die 205 Turbo 16 maar 🤑 Maar helaas niet 120 euro per jaar, hij is uit 1996. Maar was blij verrast hoe dat rijdt, echt leuk! Eerst de technische dingen maar aanpakken en dan het uiterlijk, hij mist heel wat lappen blanke lak 😬 Mijn eerste auto was een 205 GTi 1.9 dus heb altijd een zwak gehad voor die Franse hothatches. | |
Mr.Ping | vrijdag 26 mei 2017 @ 15:24 |
Nee helaas is het te diep gebarsten. De bumper is al eens opnieuw gespoten dus misschien is dat de oorzaak dat de lak niet flexibel is. De man gaf al aan dat als ze plamuur tegen komen bij het schuren ze geen garantie geven. Bij verzekeringswerk had er een nieuwe bumper op gegaan. | |
Mr.Ping | vrijdag 26 mei 2017 @ 15:25 |
wrappen is een optie | |
Mr.Ping | vrijdag 26 mei 2017 @ 15:32 |
De 205 GTI 1.9 was een tof ding, weleens in de Williams 2.0 gereden? | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 26 mei 2017 @ 21:48 |
Nee helaas! Lijkt me ook een fijn ding. Renault 5 Alpine en Turbo versies (die met de motor achterin) lijken me ook geweldig | |
DarkerThanBlack | vrijdag 26 mei 2017 @ 23:10 |
[ Bericht 29% gewijzigd door DarkerThanBlack op 26-05-2017 23:16:11 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 27 mei 2017 @ 00:08 |
Clio bestaat ook met de motor achterin hè? De Clio V6. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 27 mei 2017 @ 06:25 |
Jaaaa die MOET ik echt een keer rijden! | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 mei 2017 @ 10:10 |
Gave bak ja, zo'n Clio V6. Alleen moet je er geen slalom mee willen rijden heb ik begrepen | |
matigeuser | zondag 28 mei 2017 @ 00:25 |
Ik heb op mijn e90 330i rondom een setje banden liggen met de volgende afmetingen: 235 / 40 / R18 Nu zit er een bobbel in een voorband en wil ik de 2 voorbanden vervangen. De 2 achterbanden zijn nog prima en liggen er pas 10.000 km op en zijn vernieuwd toen ik de auto kocht afgelopen winter. Ik wil dus alleen 2 nieuwe voorbanden van hetzelfde type. Mijn vraag is, kan ik niet beter 225 nemen i.p.v. 235? BMW schrijft namelijk 225 voor bij deze auto's en 235 is een afwijkende maat dus. Dat zou gewoon moeten passen dus, maar zou dit ongewenste effecten kunnen geven? Zou 225 juist meer of minder overhellen moeten tegen gaan in de bochten? En kan 225 voor en 235 achter gewoon? | |
daNpy | zondag 28 mei 2017 @ 00:28 |
S001 is de opvolger volgens mij. | |
Mr.Ping | zondag 28 mei 2017 @ 09:49 |
Je gaat het verschil niet merken, alleen is je velg wat beter beschermd met een 235 band mocht je een stoeprandje pakken. Het is heel gebruikelijk om met verschillende maten te rijden, ik heb zelf 235 voor een 265 achter. | |
Hyperdude | zondag 28 mei 2017 @ 10:11 |
Kan goed. Of de iets sportievere variant? Als ik mijn maat invul op de site van Bridgestone heeft ie geen S 001 in de aanbieding, maar komt ie aanzetten met de 050A | |
daNpy | maandag 29 mei 2017 @ 09:23 |
BMW schrijft idd 225 voor, ik rijd daar ook gewoon op. Het maakt niet zo heel veel verschil, voornamelijk in de hoogte en dus omtrek wordt het iets anders. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 mei 2017 @ 21:18 |
225 lijkt me prima. Zal voor de meeste velgen ook breed zat zijn om wat bescherming te bieden. 235 kan wel, vinden sommigen er 'dikker' uitzien, maar daar betaal je ook voor (licht hoger verbruik maar afwijkende maten zijn vaak ook wat duurder in aanschaf). 225 is zeer gangbaar, 235 wat minder. | |
matigeuser | dinsdag 30 mei 2017 @ 21:19 |
Thanks. Zojuist 225's besteld. Gaan er binnen een week op. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 31 mei 2017 @ 10:44 |
Nog even een fotootje van het ophalen van de 106 XSI Met de BMW als werkpaardje: | |
Hyperdude | woensdag 31 mei 2017 @ 12:01 |
Met de luchtvering op niet-actief/motor uit? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 31 mei 2017 @ 12:12 |
Hydraulisch nog bij de E34 😄 Motor draaide, maar hij staat ook wat schuin. Denk dat het gewicht van de aanhanger ook wat ver naar voren zat, maar vond het fijn om de 106 tegen de bokjes aan te zetten. Maar vind dat 'ie altijd wat laag staat overigens, maar geen problemen mee. Heb begrepen dat als het niet goed werkt de achterkant keihard aanvoelt en dat doet 'ie niet. | |
Hyperdude | woensdag 31 mei 2017 @ 13:10 |
Komt ook wat omhoog aan de voorkant? If it ain't broke, don't fix it. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 31 mei 2017 @ 13:14 |
Ja dat is de E34 lijn, achterkant lijkt wat lager dan de voorkant. Daarom verlagen veel mensen de voorkant. E30 heeft dat ook beetje. Mijne heeft (volgens de opties) wel fabrieksaf verlaagd onderstel. Maar geen idee of dat er nog onder hangt. | |
Hyperdude | woensdag 14 juni 2017 @ 22:06 |
BMW verkocht. Nu Alfa Guilia. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 14 juni 2017 @ 22:23 |
Huh? | |
DarkerThanBlack | donderdag 15 juni 2017 @ 06:06 |
Hoe rijdt het? | |
Hyperdude | donderdag 15 juni 2017 @ 06:33 |
Is ook niet waar. Suffe trollpoging om dood topic op gang te brengen. |