abonnementen ibood.com bol.com
pi_170184253
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geniale karretjes. Hopelijk valt de rekening van de 540i mee. Ik moet binnenkort ook naar de garage en ben me nu al mentaal (en financieel) aan het voorbereiden.
Rot he? Ik denk altijd: nah het zal wel meevallen.. Maar het valt dan toch weer duur uit. Een dingetje daar, een dingetje hier en hop je bent alweer over de 1000 euro! Heb wat last van trillingen in de aandrijflijn en bij het remmen. Verder soms wat onregelmatig stationair lopen. Naja, afwachten..
pi_170184262
Hartstikke zuur. Ik verwacht alles bij elkaar ook zeker 1.000+ euro. Anderzijds: ik wist dat het er mogelijk een keer van zou komen. Dus tsja. Wil je geen onderhoud, moet je geen auto hebben.
Schip ahoy!
pi_170184290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 01:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hartstikke zuur. Ik verwacht alles bij elkaar ook zeker 1.000+ euro. Anderzijds: ik wist dat het er mogelijk een keer van zou komen. Dus tsja. Wil je geen onderhoud, moet je geen auto hebben.
Ook dat is zo! Ik wil ook gewoon dat 'ie fijn rijdt. Maar goed, er zit al aardig wat geld in dus hopelijk houdt het qua technische dingen hierna voor een tijdje op.. Dan kan ik eens aan de roest beginnen. Zucht, leuke hobby hoor: auto's.. ;)
  donderdag 13 april 2017 @ 17:52:41 #104
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170194286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Vandaag de 540i naar de garage gebracht omdat er wat trillingen in zitten en wat andere dingen (houd m'n hart al vast voor de rekening..), krijg ik zo een ding mee als leenauto :7 Voorbeeldfoto:

[ afbeelding ]

...
Eindelijk mooie waggels in dit topic. ^O^

Schade in ¤¤ bij de 540 al bekend? :P
#ivorytowerlivesmatter
pi_170195139
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Eindelijk mooie waggels in dit topic. ^O^

Schade in ¤¤ bij de 540 al bekend? :P
Haha dik he! Als mijn auto voor het weekend niet klaar is (en daar reken ik sowieso niet op) moet ik nog even 400km er mee gaan rijden ook. Maar 1 voordeel: 1 op 20 vs 1 op 6,5 haha.

Nope, nog niks gehoord. Geloof ook dat ze het rustig aan doen, had ook gemeld dat ik er niet zoveel haast mee heb (zoveel mogelijk uitstellen he :'( ).
  donderdag 13 april 2017 @ 19:31:57 #106
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170196275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha dik he! Als mijn auto voor het weekend niet klaar is (en daar reken ik sowieso niet op) moet ik nog even 400km er mee gaan rijden ook. Maar 1 voordeel: 1 op 20 vs 1 op 6,5 haha.

...
Geld maakt dus wel gelukkig. 😎
#ivorytowerlivesmatter
  donderdag 13 april 2017 @ 19:43:05 #107
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170196554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 00:13 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een krukassensor die stuk is.

En niveauregeling aan 1 kant ook
De sensor doet het weer. Nu de niveauregeling sensor nog fiksen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170201227
quote:
12s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geld maakt dus wel gelukkig. 😎
Scheelt niet zo heel veel eigenlijk, het is vooral over binnenwegen waar je 80/100 mag en dan rijdt de 540i ook best zuinig en dan is LPG nog lekker goedkoop ook ;)
pi_170250712
Stuk voor stuk ben ik alles aan het vervangen wat aan de riemen zit. In de afgelopen 6 maanden: krukaspoelie, waterpomp en vandaag dynamo. Zucht :(
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_170254055
Riem ook al gedaan? :P

Dat is de reden dat als ik bij de garage sta, ik vaak overweeg om er van alles op de opdrachtbon bij te laten schrijven. Simpelweg geen zin om er na een maand of twee weer te staan voor iets klein en weer arbeidsloon af te tikken.
Schip ahoy!
  zondag 16 april 2017 @ 13:08:01 #111
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_170256637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Stuk voor stuk ben ik alles aan het vervangen wat aan de riemen zit. In de afgelopen 6 maanden: krukaspoelie, waterpomp en vandaag dynamo. Zucht :(
krukaspoelie ? whyyy
  zondag 16 april 2017 @ 13:22:24 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_170256856
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

Dat is de reden dat als ik bij de garage sta, ik vaak overweeg om er van alles op de opdrachtbon bij te laten schrijven. Simpelweg geen zin om er na een maand of twee weer te staan voor iets klein en weer arbeidsloon af te tikken.
die afspraak heb ik ook met mijn garage, als ze wat tegen komen meteen maar doen als het iets groots is bellen ze even.
pi_170258710
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

De riem ook al inderdaad :').

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:08 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

krukaspoelie ? whyyy
Omdat ie er af gedonderd was.

f3c82cfd3e8eadb3a5b37f5809a54234.jpg

:')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_170302275
op eerste paasdag vroeg iemand om hulp met het wisselen naar zomerbanden. hij zou het gereedschap hebben. zijn uitschuifbare wielmoersleutel brak bij het losdraaien van de eerste wielmoer. daarna bezweek zijn krik voordat het wiel los was van de grond. 8)7 :')
...omdat we dachten dat het wel kon....
pi_170322844
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
op eerste paasdag vroeg iemand om hulp met het wisselen naar zomerbanden. hij zou het gereedschap hebben. zijn uitschuifbare wielmoersleutel brak bij het losdraaien van de eerste wielmoer. daarna bezweek zijn krik voordat het wiel los was van de grond. 8)7 :')
Haha dat is echt kut ja. Zo een krik die bij de auto zelf zit? Ook een keer gehad dat dat omkieperde, had toen wel het wiel er al af.. Vanaf toen altijd een wiel er onder voordat het weer gebeurd. Inmiddels een hydraulische krik, werkt wel een heel stuk fijner. Garage had vorig jaar ook de wielbouten veeeeeeeel te vast gedaan, zeker een stagiair ofzo.. Moest helemaal een steigerpijp en zo een wielboutkruis (hoe heet dat?) kopen om het los te krijgen.
pi_170323100
Oh ja, mijn BMW staat nog bij de garage. Begin een beetje te zweten elke keer als ik er aan denk :X
pi_170323889
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende: Moest helemaal een steigerpijp en zo een wielboutkruis (hoe heet dat?) kopen om het los te krijgen.
Zo'n kruissleutel is gewoon kut. Net niet genoeg lengte om er goed kracht op te kunnen zetten. Overigens vervloek ik die prutsers die met 300Nm vastzetten regelmatig; dat is dan ook één van de redenen dat ik ooit begonnen ben met het wisselen van m'n eigen wielen.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 01:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja, mijn BMW staat nog bij de garage. Begin een beetje te zweten elke keer als ik er aan denk :X
Komt wel goed schatje :P
Schip ahoy!
pi_170326442
het was naamloos materiaal, verkregen bij winkels waar je helemaal geen automaterialen hoort te kopen. de uitschuifbare wielmoersleutel had een dun asje was wat de uitschuifbare delen bij elkaar hield. dat asje begaf het bij de eerste keer kracht zetten.
...omdat we dachten dat het wel kon....
pi_170326648
Het is het ook allemaal niet waard. Ik laat m'n banden gewoon doen hier om de hoek voor een paar tientjes.
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
pi_170328570
Godsakersjuuu.....deed mijn lader t het niet meer eergisteren...wat een kabaal dat niet electrisch rijden zeg, wat went dat ontzettend snel.

Inmiddels weer gefixed *O*
I am a Koala who Stretches :P
pi_170329740
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 07:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zo'n kruissleutel is gewoon kut. Net niet genoeg lengte om er goed kracht op te kunnen zetten. Overigens vervloek ik die prutsers die met 300Nm vastzetten regelmatig; dat is dan ook één van de redenen dat ik ooit begonnen ben met het wisselen van m'n eigen wielen.

[..]

Komt wel goed schatje :P
Dat stelt me gerust, dankjewel O+

Kruissleutel (dank voor het woord) had ik gekocht omdat die makkelijk te verlengen is, zo los heb je er weinig aan inderdaad. Maar de sleutel die in de achterbak ligt was lastig te verlengen. Met steigerpijp op die kruissleutel ging het goed. Wel met flinke herrie, ze hadden het echt super vast gedraaid. Daarna netjes met de momentsleutel weer op 120Nm zo uit m'n hoofd.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is het ook allemaal niet waard. Ik laat m'n banden gewoon doen hier om de hoek voor een paar tientjes.
Wielenwissel doe ik nog wel zelf, heb ik nog een beetje het gevoel dat ik wat doe :@ En met een hydraulische krik is het best goed te doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:00 schreef StretchingKoala het volgende:
Godsakersjuuu.....deed mijn lader t het niet meer eergisteren...wat een kabaal dat niet electrisch rijden zeg, wat went dat ontzettend snel.

Inmiddels weer gefixed *O*
Had je een BMW met een 6 of 8-cilinder moeten kopen, dan heb je geen 4-cilinder kabaal ;)
pi_170331047
quote:
Had je een BMW met een 6 of 8-cilinder moeten kopen, dan heb je geen 4-cilinder kabaal ;)
Maar wel een lege bankrekening en veel te veel bijtelling elke maand :Y
I am a Koala who Stretches :P
pi_170331241
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:58 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Maar wel een lege bankrekening en veel te veel bijtelling elke maand :Y
Maar daar krijg je veel voor terug ;)
  woensdag 19 april 2017 @ 21:47:57 #124
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170341277
giphy.gif

Ben ik net naar een MB aan het kijken. :(
#ivorytowerlivesmatter
pi_170357685
Jeeeeej de 540i is weer terug! Maarrrrr helaas nog niet de trilling opgelost.. Dus hij denkt de achterasrubbers dus die maar besteld voor volgende week ofzo. Meteen de remschijven achter meepakken en de gasveren van de achterruit (los te openen).
Stiekem niet zo heel veel opgeschoten dus, blijft soms wat lastig bij een garage. Tijdens het remmen op de snelweg trilt hij ook flink, dus ik gok de remschijven voor. Alleen hij heeft het in zijn dorp getest en vond het toen wel meevallen.. Tja, dan rijd je geen 130 :P Daarom zette ik dat specifiek er bij. Maar goed, nog geen rekening, komt de volgende keer wel zei hij. Nu toch goedkoop. Dat is dan in ieder geval 1 voordeel!
Hoop heel erg dat die achterasrubbers helpen. Zit een flinke bonk in als ik 'm in z'n achteruit zet en tijdens het rijden soms ook een wat rare resonantie/trilling bij bepaalde snelheden. Hardyschijf en tussenaslager blijken goed.

Leuk, oude auto's :'(
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')