ff spieken: Potenza RE 050A RFTquote:
Haha had ik die 205 Turbo 16 maar 🤑 Maar helaas niet 120 euro per jaar, hij is uit 1996. Maar was blij verrast hoe dat rijdt, echt leuk! Eerst de technische dingen maar aanpakken en dan het uiterlijk, hij mist heel wat lappen blanke lak 😬 Mijn eerste auto was een 205 GTi 1.9 dus heb altijd een zwak gehad voor die Franse hothatches.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Neuh, oa. afgebroken verfschilfer.
Ik woon vlakbij de stort. en geen ruimte om hier een karretje esthetisch verantwoord te parkeren.
¤120 per jaar youngtimer?
Wel leuke bakkies; je waant je continu Ari Vatanen.
Nee helaas is het te diep gebarsten. De bumper is al eens opnieuw gespoten dus misschien is dat de oorzaak dat de lak niet flexibel is.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 14:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Spotrepair niet mogelijk?
[..]
Tsss daar gebruik ik een aanhanger voor, geen troep in de ruime Touring
Oh ja niet BMW gerelateerd, maar heb mezelf een hothatch cadeau gedaan die wat liefde nodig heeft.. Peugeot 106 XSI 1.6 😎
De 205 GTI 1.9 was een tof ding, weleens in de Williams 2.0 gereden?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 15:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha had ik die 205 Turbo 16 maar 🤑 Maar helaas niet 120 euro per jaar, hij is uit 1996. Maar was blij verrast hoe dat rijdt, echt leuk! Eerst de technische dingen maar aanpakken en dan het uiterlijk, hij mist heel wat lappen blanke lak 😬 Mijn eerste auto was een 205 GTi 1.9 dus heb altijd een zwak gehad voor die Franse hothatches.
Nee helaas! Lijkt me ook een fijn ding. Renault 5 Alpine en Turbo versies (die met de motor achterin) lijken me ook geweldigquote:Op vrijdag 26 mei 2017 15:32 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De 205 GTI 1.9 was een tof ding, weleens in de Williams 2.0 gereden?
Clio bestaat ook met de motor achterin hè? De Clio V6.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee helaas! Lijkt me ook een fijn ding. Renault 5 Alpine en Turbo versies (die met de motor achterin) lijken me ook geweldig
Jaaaa die MOET ik echt een keer rijden!quote:Op zaterdag 27 mei 2017 00:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Clio bestaat ook met de motor achterin hè? De Clio V6.
S001 is de opvolger volgens mij.quote:
Je gaat het verschil niet merken, alleen is je velg wat beter beschermd met een 235 band mocht je een stoeprandje pakken.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:25 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb op mijn e90 330i rondom een setje banden liggen met de volgende afmetingen:
235 / 40 / R18
Nu zit er een bobbel in een voorband en wil ik de 2 voorbanden vervangen. De 2 achterbanden zijn nog prima en liggen er pas 10.000 km op en zijn vernieuwd toen ik de auto kocht afgelopen winter.
Ik wil dus alleen 2 nieuwe voorbanden van hetzelfde type.
Mijn vraag is, kan ik niet beter 225 nemen i.p.v. 235? BMW schrijft namelijk 225 voor bij deze auto's en 235 is een afwijkende maat dus. Dat zou gewoon moeten passen dus, maar zou dit ongewenste effecten kunnen geven? Zou 225 juist meer of minder overhellen moeten tegen gaan in de bochten?
En kan 225 voor en 235 achter gewoon?
Kan goed.quote:
BMW schrijft idd 225 voor, ik rijd daar ook gewoon op. Het maakt niet zo heel veel verschil, voornamelijk in de hoogte en dus omtrek wordt het iets anders.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:25 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb op mijn e90 330i rondom een setje banden liggen met de volgende afmetingen:
235 / 40 / R18
Nu zit er een bobbel in een voorband en wil ik de 2 voorbanden vervangen. De 2 achterbanden zijn nog prima en liggen er pas 10.000 km op en zijn vernieuwd toen ik de auto kocht afgelopen winter.
Ik wil dus alleen 2 nieuwe voorbanden van hetzelfde type.
Mijn vraag is, kan ik niet beter 225 nemen i.p.v. 235? BMW schrijft namelijk 225 voor bij deze auto's en 235 is een afwijkende maat dus. Dat zou gewoon moeten passen dus, maar zou dit ongewenste effecten kunnen geven? Zou 225 juist meer of minder overhellen moeten tegen gaan in de bochten?
En kan 225 voor en 235 achter gewoon?
Hydraulisch nog bij de E34 😄 Motor draaide, maar hij staat ook wat schuin. Denk dat het gewicht van de aanhanger ook wat ver naar voren zat, maar vond het fijn om de 106 tegen de bokjes aan te zetten. Maar vind dat 'ie altijd wat laag staat overigens, maar geen problemen mee. Heb begrepen dat als het niet goed werkt de achterkant keihard aanvoelt en dat doet 'ie niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
Met de luchtvering op niet-actief/motor uit?
Komt ook wat omhoog aan de voorkant?quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hydraulisch nog bij de E34 😄 ...
Ja dat is de E34 lijn, achterkant lijkt wat lager dan de voorkant. Daarom verlagen veel mensen de voorkant. E30 heeft dat ook beetje. Mijne heeft (volgens de opties) wel fabrieksaf verlaagd onderstel. Maar geen idee of dat er nog onder hangt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Komt ook wat omhoog aan de voorkant?
If it ain't broke, don't fix it.
Huh?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:06 schreef Hyperdude het volgende:
BMW verkocht.
Nu Alfa Guilia. [ afbeelding ]
Hoe rijdt het?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:06 schreef Hyperdude het volgende:
BMW verkocht.
Nu Alfa Guilia. [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |