abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 14 mei 2017 @ 17:39:59 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170941419
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:36 schreef chiren het volgende:
Ik ben aan het rondkijken naar een F20 als opvolger van mijn E90. Een benzine, dus 114i/116i/118i (zijn allemaal dezelfde motoren waar toch een chip op komt naar 220pk).

Dat zijn het w.s. dus niet, zoals hier een tijd terug mooi was uitgelegd voor de 3 liter motoren :)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_170941462
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:39 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat zijn het w.s. dus niet, zoals hier een tijd terug mooi was uitgelegd voor de 3 liter motoren :)
De 114i en 116i zijn sowieso identiek op de software na. De 118i is behalve de software en een extra oliekoeler en dikkere diameter uitlaat ook exact hetzelfde. Gaat om de N13B16.

Allemaal gaan ze naar de 220-230pk met een simpele chip
(Y)
  zondag 14 mei 2017 @ 17:44:59 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170941521
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:42 schreef chiren het volgende:

[..]

De 114i en 116i zijn sowieso identiek op de software na. De 118i is behalve de software en een extra oliekoeler en dikkere diameter uitlaat ook exact hetzelfde.

Allemaal gaan ze naar de 220-230pk met een simpele chip
Neen ook de legeringen van de zuigers, cilinderwanden en diverse andere zaken zijn anders.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_170941721
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Woon je in Duitsland? Uitlaatsierstuk zou ik niet doen. Of je moet een petje dragen in de auto.
Dankje! Ja ik woon in Duitsland idd.

Petje draag ik niet nee. ;) Maar vind dat roestige eindstuk nu ook geen porem. Wilde ook gewoon een origineel BMW exemplaar.
Münchener. Met een beetje Taiwan.
pi_170941724
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Neen ook de legeringen van de zuigers, cilinderwanden en diverse andere zaken zijn anders.
Wat een onzin. Dus volgens jou zou BMW voor de N13B16 motor 2 of 3 verschillende productielijnen in gaan richten omdat ze met verschillende grondstoffen willen werken? Dat lijkt me echt zeer sterk en heb ik in alles wat ik erover heb gelezen nog geen enkele keer gezien behalve in jouw comment.

Zie ook

BMW N13 engine modifications and differences

1. N13B16M0 (2011 – present) is a basic version with heat exchanger and 2.5″ exhaust system. It produced 170 HP at 4 800 rpm and 250 Nm at 1,500-4,500 rpm. It is used in BMW 18i and 20i models.
2. N13B16U0 (2011 –present) is variation without heat exchanger and 2″ exhaust system. Power is reduced with the help of ECU firmware. Engine produces 136 HP at 4 350 rpm and 22 Nm at 1,350-4,300 rpm. It was used in BMW 16i models.
3. N13B16K0 (2012 –present) is another modification with 102 HP at 4,000 rpm and 180 Nm at 1,100-3,900 rpm. This model was used in BMW 14i models.

[ Bericht 0% gewijzigd door chiren op 14-05-2017 18:03:46 ]
(Y)
pi_170941780
Ik weet dat ik op een BMW-forum ook heb gezien van zo'n kerel die z'n 114i tot ruim over de 200pk gechipt had. Het kan, ja. Maar of het lang goed blijft? Ik durf het niet te zeggen. Weet de exacte motoren niet. Maar BMW doet het vaker hoor. In de F10 is ook een korte tijd dezelfde motor (exact dezelfde code) geleverd in de 525d en de 530d.
Schip ahoy!
  zondag 14 mei 2017 @ 18:02:43 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170941915
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:54 schreef chiren het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dus volgens jou zou BMW voor de N13B16 motor 2 of 3 verschillende productlijnen in gaan richten omdat ze met verschillende grondstoffen willen werken? Dat lijkt me echt zeer sterk en heb ik in alles wat ik erover heb gelezen nog geen enkele keer gezien behalve in jouw comment.
Oke, dan is het niet waar :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_170942264
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:54 schreef chiren het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dus volgens jou zou BMW voor de N13B16 motor 2 of 3 verschillende productielijnen in gaan richten omdat ze met verschillende grondstoffen willen werken? Dat lijkt me echt zeer sterk en heb ik in alles wat ik erover heb gelezen nog geen enkele keer gezien behalve in jouw comment.

Het is geen onzin, in iedergeval niet voor de E** modellen. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar ik heb een 316d F30 gechipped van 116pk naar 194. Na 3 maanden de turbo kapot (kan toeval zijn want ik zie geen echte relatid met het chippen) en na 7 maanden begon de wagen ineens olie te verbruiken...

De 118 heeft trouwens ook een andere turbo.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170942492
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:20 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Het is geen onzin, in iedergeval niet voor de E** modellen. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar ik heb een 316d F30 gechipped van 116pk naar 194. Na 3 maanden de turbo kapot (kan toeval zijn want ik zie geen echte relatid met het chippen) en na 7 maanden begon de wagen ineens olie te verbruiken...

De 118 heeft trouwens ook een andere turbo.
Ik doel op de N13B16, die is niet in de E8X modellen geleverd en is ook geen diesel :)
(Y)
pi_170947832
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:20 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Het is geen onzin, in iedergeval niet voor de E** modellen. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar ik heb een 316d F30 gechipped van 116pk naar 194. Na 3 maanden de turbo kapot (kan toeval zijn want ik zie geen echte relatid met het chippen) en na 7 maanden begon de wagen ineens olie te verbruiken...

De 118 heeft trouwens ook een andere turbo.
Heb je nog wat meer info? Was je bij een betrouwbare tuner geweest? Zit namelijk te overwegen om mijn F30 te chippen.
pi_170948223
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:36 schreef chiren het volgende:
Ik ben aan het rondkijken naar een F20 als opvolger van mijn E90. Een benzine, dus 114i/116i/118i (zijn allemaal dezelfde motoren waar toch een chip op komt naar 220pk).

Heeft dit model met de 1.6 turbo eigenlijk zwakke punten? Ik kan er niet bijster veel over vinden behalve gekraak aan de achterzijde wat schokdempers kunnen zijn, of de plastic omlijsting van het achterraam aan de binnenkant.
Gadver toch niet die pre-FL met die loenzende mongolen koplampen? :')
Dan nog liever de voorganger E81/87.
Of gewoon een F30, want een F20 rijdt sowieso al een stuk logger dan een E81 dus daar hoef je niet voor te doen.
pi_170948983
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:47 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heb je nog wat meer info? Was je bij een betrouwbare tuner geweest? Zit namelijk te overwegen om mijn F30 te chippen.
Ik noem geen namen, maar het was een betrouwbare tuner met bank. Dus niet een standaard chipje. Hij heeft een goede naam. De extra garantie op het blok die ze geven is wel waardeloos. Want ze houden de bmw standaart aan en die zegt dat je 4 cilinder diesel 1 liter op de 1000 km mag verbruiken...

Mijn vermoeden is dat het blok bij een koude motor te arm liep, hij werd ook sneller warm en kan ook de extra slijtage verklaren. Maar bewijzen kan je toch niet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170953195
1 liter olie per 1000 kilometer is best veul, dat is toch echt op de grens van het toelaatbare.
Ben je hier echt tevreden mee?
  maandag 15 mei 2017 @ 19:29:28 #239
425529 Mr.Ping
ping ping
pi_170965499
iup4owH.jpg

Kan ik zo boos om worden :(
  maandag 15 mei 2017 @ 19:41:29 #240
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170965986
7924425.gif

Kan altijd erger...
i-TjdfVQr-XL.jpg

[ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 15-05-2017 19:56:30 ]
#ivorytowerlivesmatter
  maandag 15 mei 2017 @ 20:59:44 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170968764
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 07:33 schreef vannelle het volgende:
1 liter olie per 1000 kilometer is best veul, dat is toch echt op de grens van het toelaatbare.
Ben je hier echt tevreden mee?
1L op 1000km op de grens? In mijn geval zou ik er dan bijna iedere week een liter olie in moeten gooien :')

Mijn F30 320d hoefde tussentijds nooit nieuwe olie, enkel bij beurten (neem ik aan).
pi_170970407
Ik heb die al lang niet meer, ik rij alweer een dik jaar in mijn f11 530.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170974366
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Oke, dan is het niet waar :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Het is door een bekende vertaalmachine vanuit het Duits vertaald dus een beetje onduidelijk af en toe misschien….
Even een vertaling via google ,stukje over chippen

Wat informatie over BMW motoren
* UPDATE * Ons forum gebruikers "GoWest" heeft artikelen over dieselmotoren van BMW BMW syndicaat Forum uitgevoerd samen. Hier de verzamelde informatie:

Het is - zoals gezegd door mij - om een bericht in forums stukjes tekst / zinnen die ik (Vmtl van 50+ individuele bijdragen.) - In hun eigen belang, want ik rijd dergelijke auto's '- voor weken uit alle berichten mogelijk zinvolle en wederzijds bijpassende mijn persoonlijke "Wiki" samen hebben gekopieerd, soms geherformuleerd en open voor elke letter of iets in stijl! Kunnen alle interesse in overeenstemming met Google te gebruiken.
Plaats de rechter.
Stefan / g0west
Bron: http://pastebin.com/WUvpRpFm

Ik werk nu ongeveer 20 jaar was BMW in de ontwikkeling van dieselmotoren. De eenheden van de serie M47 / M57 en zijn opvolger N47 / M57 zijn zo een beetje ook mijn "kinderen", drie octrooien lopen alleen in mijn naam voor.
Vroeger kon je nog veroorloven een eigen motor voor vrijwel elke auto, ja bijna zijn eigen bereik van de motoren te ontwikkelen. Dat is niet langer waar. Vandaag de dag heeft een beroep te doen op de zogenaamde gemeenschappelijke delen - de enige manier om moderne motoren kan produceren nog steeds vrij goedkoop. BMW alleen ingebouwde zes-cilinder met 3 liter cilinderinhoud - te suggereren dat de motor hetzelfde zou zijn, simpelweg omdat ze dezelfde motorinhoud, is al erg krap en helaas betekende de populaire tuner denken.

In 1993 begon we de ontwikkeling van een moderne direct ingespoten dieselmotor. Daartoe maar niet meer bouwt gehele motoren, maar slechts een zogenaamd hoofdcilinder. Dit heeft 84mm voor alle CR-diesel met BMW boring en slag 90mm. Vier van deze cilinders geven de 2l dieselmotor, zes van de 3L en acht van hen - wie had dat gedacht - de V8, die het gaf in de 7 Serie tijden.
Vandaag zijn er een van deze cilinders voor diesel in drie versies: UL, OL nu.
UL staat voor lager stroomverbruik / koppeleisen, de zuigers zijn bijvoorbeeld gemaakt van een eenvoudige aluminiumlegering, wordt de krukas gemakkelijk gesmeed en gebruikt Sinterpleuel. Dus je kunt diensten dekt tot 25kW en 75nm per cilinder en gebruikt deze variant voorbeeld x16d, x18d en x25d (behalve F10 uit 2011)
OL staat voor Upper vermogen / koppel eisen, de cilinder webben herhaaldelijk aangescherpt, er zijn gesmeed drijfstangen en lagers de Connecting staven en vliegwielen sputteren. Dit maakt het mogelijk verzoeken tot 35kW per cilinder of 100Nm vertegenwoordigd zijn en gebruikt deze basis cilinder in de x20d, X30D.
TOP is voor hoge prestatie-eisen met een speciaal nabehandeld KW en laser-bewerkte cilindervoeringen. Zo wordt een verhoging van het toerental en een verhoging van de inspuitdruk mogelijk. Deze basis cilinder x23d gebruikt 525d van 2011 en in de x35d en x40d modellen.
De motoren zijn identiek qua afmetingen, maar niet met betrekking tot de gebruikte materialen:

UL modellen: (25d-6 cyl), 18d, etc.) soort Mahle serie 124, fles met 0,6% Cu, Magnetinjektoren.
OL modellen: (20d, 30d) Mahle soort series 148, fles met 1,2% Cu, piëzo-injectoren, druk tot 1800 bar, drijfstangen en krukassen van ander materiaal spoor
TOP modellen (23d, 35d, 50d) Mahle soort series 174, div. andere wijzigingen

Voorbeeld piston:
De zuiger van de OL een hogere koper en een hoger chroomgehalte. Hoe hoger kopergehalte zorgt voor een betere warmtegeleiding vanuit de verbrandingskamer in de zuigerbodem koeling. Chroom maakt de kolf stabiel bij de hogere drukken verbranding van de OL.

. De prijs van de zuiger aanzienlijk verschilt, zodat je elke cent bespaart
De twee belangrijkste aggregaten in zuigers zijn koper (betere warmtegeleiding) en chroom (verbetert de sterkte bij hoge drukken en temperaturen Dit is dom :. Heb chroom, koper en aluminium zodat verschillende smeltpunten en dichtheden, zodat deze drie stoffen niet gemakkelijk zo gevormd zonder gescheiden.

- De 124er gunstiger omdat het kan worden vervaardigd als een single Stempelgußverfahren omdat het kopergehalte lager dan 1%. Dat is niet langer met de andere twee. Het voordeel van het stempel casting is dat er geen verloren vorm
- de 148er wordt geproduceerd door centrifugaal gieten. De productie is langer, de follow-consumeren.
- De 174 is voorzien van 2% koper en 6% van het chroom - en dat is met Flüssiglegieren niets. Dit is een gesmeed aluminium en de zuiger zelf is gesmeed. Dit maakt de zuiger duur - voor reserveonderdelen, de aankoopprijs is nogal secundair, omdat de kosten van de opslag in de tijd zijn het probleem.

Aangezien de zuigers mechanisch identiek zijn, kunnen dienen als onderdeel van de UL en de zuiger van de OL en TOP. Bespaart opslagkosten en van reserveonderdelen is de prijs toch nogal secundair.
In de productiekosten, het maakt een hoop als je het niet alleen in de zuiger dat.

Het is juist dat de 25d gesmoord wordt door de besturingseenheid, die moet zijn, maar ook omdat de onderdelen niet zijn bedoeld in de uitvoeringsvorm voor de prestatie en vooral de hogere koppel. Bijna alle supercharged dieselmotoren kan thermisch veroorloven meer dan ze mechanisch kunnen verdragen - chiptuning is gebaseerd precies op.

Nu de sluwe komen samen met hun chips, omdat ze denken dat ja, alle motoren waren hetzelfde - inderdaad allemaal hetzelfde onderdeelnummers. Dat klopt, ja een groot deel ook, maar vermindert alleen de opslagkosten. In feite, kunt u de zuiger te gebruiken voor een 535d en 316d in een - past hij doet, is net iets te groot, maar niet getreurd. Deze gelijke delen de politiek is de bedoeling, want dus ik moet alleen een zuiger patroon te houden als een onderdeel voor alle dieselmotoren.
Maar dit geldt niet voor het origineel, want er klanten verwachten voor een 116d zorgen voor een goedkoper tarief dan voor een 123d. Daarom zijn de zuigers voor halt 116d gemakkelijker geproduceerd en minder hittebestendig (en dus ook goedkopere materialen) dan het geval zou de 120d zijn.

In de diesel heeft het probleem dat het thermisch meer dan hij mechanische kunnen weerstaan kunnen veroorloven. De thermodynamica weet niet welk materiaal de zuiger. Door de aard van de regeling van moderne motoren, is het voldoende de vuldruk te verhogen. Als de hele vervolgens wordt gecombineerd met een mooie "play" genoemd "single stem", kan men de klant echt trekken veel geld uit zijn zak.

Geen fabrikant smoort de motor alleen elektronisch. Er zijn de media en vooral de tuner woestenij dat dit gerucht verspreidt ,, met de klant af te wegen in de beveiliging. De verschillen zijn niet meer in de afmetingen, maar het materiaal en de fabricagestappen. Gelijke deel strategie niet dat de delen zijn exact hetzelfde, maar zijn identiek in afmetingen en gewichten, maar niet in de thermische eigenschappen.

De productie van de motor wordt door middel van CAM uitgevoerd. De motoren werking achtereenvolgens van de band. Hier komt een 25d en 30d en daarna de zuiger inlaat zijn slechts 6 124er en 148er dan 6. Voor de onwetende natuurlijk rijst die allemaal dezelfde onderdelen zou zijn.
Ik weet dat deze kennis velen niet graag, want het maakt een wereld gebroken. Het is de illusie in werkelijkheid een 30D in zijn 25d hebben en men moet inderdaad vervang alleen de chip. Een hele industrie leeft van deze illusie.

En nee, het is niet alleen meestal goedkoper voor iedereen hetzelfde moet worden gebruikt. Als een M148 in EK kost ¤ 12, een M124 maar slechts ¤ 8, dan is dit zijn slechts slechts 24 ¤ per voertuig. Dat maakt maar op 200.000 525ern met 6 cyl. steeds 4.800.000 - en de zuiger is niet het enige verschil. Hier, de 118d en de 318d en 325d van het oude nog niet eens meegeteld.

Gelijke delen strategie betekent:
- Alle onderdelen hebben dezelfde fundamentele stappen in het productieproces; Hogere verschillen door een ander materiaal en de extra productie stappen. Zo, de cilinder boring is in TOP vervolgens-laser gehard - zouden we niet doen als het niet nodig waren, de UL en de OL niet gemaakt.
- Alle componenten kunnen worden onderhouden met hetzelfde gereedschap.
- Bij het vervangen in de werkplaats er geen gevaar voor verwarring - er is slechts één zuiger in ruil

Dit niet alleen de autofabrikant maakt dus - bijvoorbeeld Bosch ook voor de machines. Er zijn de Green-serie (Handyman) en de Blauwe Reeks (professionals). Weer - met uitzondering van de behuizing geen zichtbare verschil.
Einhandwinkelschleifer:
- Andere gegoten materiaal van de behuizing
- Andere verharding proces van de overdracht
- draad glazuur van de liquidatie van de elektromotor wordt harder, is niet zo snel broos
- schakelaar is ontworpen voor meer schakelingen
- Andere kabelmaterialen (dikker, niet zo snel broos)
- Wijziging bescherming tegen overbelasting

Dit concept, hetgeen mogelijk is geworden, CAM, kunnen fabrikanten een ontwerp voor verschillende motormodellen. De vermogensbesturing vindt plaats via de elektronica om te voorkomen dat de motor met eenvoudige componenten niet wordt overbelast. Door het opladen kan men de motor bijna elke voorstelling missen - alleen hij kan weerstaan gewoon niet per se. Dus als je van mening dat zelfs een 118i met 170pk zou zelfs meer, alleen de idioten van BMW bieden niet rauszuholen, zeker laten een mooie begroeting van een dwaas te brengen: een 118i is goed en volledig voor 300+ pk naleving van de emissiewaarden - maar hij doet het gewoon niet te lang.

In principe in de auto-industrie (en niet alleen daar)
* Het is niet alles wat het lijkt.
* Als ergens een ¤ uro kunnen worden opgeslagen, zal je het maakt
* Op het gebied van automotive engineering is van de media en in delen ook literatuur veel verkeerd getoond - één doet het goed om een laag profiel te houden, want je verdient goede orde.

Deze uitspraak "zolang bezit een gechippter engine" niet te worden genomen km omdat een motor niet kent het begrip km. Als de M124 bediend met de prestaties van een 30d, deze macht nooit of nauwelijks eiste, de voorspelde levensverwachting een beetje veranderd. Indien de prestatie van het dikwijls geëist, komt het met de tijd tot structurele veranderingen. Afhankelijk van de omstandigheden en kenmerken van Abforderung kan er een effect na een paar minuten, of tot na 1000 uur werking.

De maximale belasting van de zuiger is gevormd in het gebied van het maximale koppel en daarmee de hoogste gemiddelde druk. Hier is vooral de warmte-overdracht waarde van belang. In tegenstelling tot een benzinemotor, diesel een aanzienlijk hogere warmteoverdracht door de kolf, die vervolgens door de olie-nevel koeling wordt afgevoerd.

De centrale druk van de UL is 15 bar, de OL bij 18 bar en de Top 21 in een bar. Maar veel belangrijker is de warmte-overdracht. Dit ligt bij de OL 40% en de TOP 57% hoger dan de UL. Bij maximale belasting eis van een geschippten naar 30D 25d moeten compenseren met een 40% hogere thermische transmissie van de 124er. Vanwege de wetten van de warmte gradiënt om de enige te maken - op basis van Kelvin - 6% hogere temperatuur. Maar dat hoger is met ongeveer 18% verlies van kracht gaat hand in hand. Dit is des te belangrijker omdat het geen zelfs de hogere sterkte toenemende chroomgehalte. Dit verzwakt de microstructuur van de zuiger en op een dag, wordt de bestuurder rijden onder een zware last op de AB, het gaspedaal als gevolg van uit te trekken voor hem en geef weer vol gas, het is een keer.
De thermische capaciteit is uitgeput, de zuiger door operatie in de overbelasting bereik verzwakt, breekt hij door alleen in het vuur land - motorstoring is het resultaat.

Wanneer de verbranding in de motor genereert temperaturen tot 2000 ° C - maar aluminium smelt bij 660 ° C
in feite inderdaad de zuiger vloeistof - maar niet, omdat de verbranding in de dieselmotor in slechts 45-90 ° kw en hij kunnen de overblijvende 630-675 ° kw rusten. Vanaf 400 ° C verliest aluminium veel kracht, zodat de zuiger werktemperatuur beneden 400 ° C worden bewaard. De zuiger is nu 300 ° C warm is verbranding. De zuigerkop verwarmt tot 380 ° C, en nu hij te maken naar beneden weer tot 300 ° C tot 630 ° komen kw. Gedurende deze tijd moet de zuigerkop deze warmte doorgeven aan de olie-nevel koeling. Hoe sterk heats van de zuiger afhankelijk van de intensiteit van verbranding - het bij vollast en maximumkoppel bij hoogst. De OL heeft een intensere verbranding en verwarmt de zuiger niet meer 80 ° maar 120 °. . Zo zou de zuiger 420 ° burnout heet
Dit leidt tot twee problemen: Ten eerste, ik ben niet het verlaten van het gebied van hoge sterkte aluminium en tweede nu verlengt de tijd van 630kW niet langer voldoende om 120 ° als gevolg van de warmte-overdracht van aluminium gemakkelijk te verminderen is traag. Dat is de reden waarom je de OL de volgende: het verhogen van het kopergehalte. Koper is een van de beste dirigenten van warmte en dus het je lukt bij 4000 omwentelingen niet alleen 80 ° maar 120 ° leveren aan de olie. Tweede Priority chromium toegevoegd dat de zuiger mogelijk maakt 420 ° C tot een hogere sterkte dan de UL-piston hebben -. U hebt ook omdat meer vermogen wordt geproduceerd
Aldus kan men zeggen dat krachtigere motoren niet alleen afgedrukt steviger, maar ook "sneller" legeringen ... (!)

We worden dan bevoegd om te betalen voor de gevolgen van chiptuning. Voor ons te krijgen wanneer bepaalde problemen komen vaak voor. Deze omvatten defecte turbo's, gescheurd kleppen, verbrand EGR kleppen, kapotte gloeilamp, defecte injectoren. Voor ons is de klant klachten en het management te komen (om de reputatie van de betrokken) en de defecte eenheden, waar we opnieuw en opnieuw te realiseren, de daaropvolgende interventie in de elektronica de oorzaak waren. Toegegeven, dat is zelden - u liever klagen over BMW en de gebrekkige Qualitität.

Wat de schade: Most plaatsvinden tot enige tijd na het afstemmen op. Meestal na 50.000 tot 80.000 km, zijn er problemen. Velen hebben dan is het voertuig niet meer zelfs en de daaropvolgende eigenaren doen vaak niets van zijn geluk. En dan een keer wordt gereden in de werkplaats met veel schade en de uitwisseling alleen. Dat de oorzaak in de chip zouden kunnen liggen, velen is het niet gekomen - de tuner heeft gezegd, het maakt niet uit uit.

En liefde is dan een deel van de tuner (en niet alleen die) te verspreiden, bepaalde onderdelen zijn onderhevig aan slijtage - zoals de turbo. Maar hij is niet! Turbo's gaan door chiptuning of fout handvat gebroken. Eerder, toen Turbo's waren de absolute uitzondering, iedereen wist dat het het beste om te beginnen met verrekening van een auto met turbo motor na een koude start bij stationair toerental en de eerste 500 meter in plaats griezels als verplaatst naar de nog steeds koud Turbo met een te hoog voorkomen uitlaatgastemperatuur wordt geconfronteerd. Is ook de reden waarom veel die een turboschade, vaak niet enige.

Ik kan het begrijpen vanuit een perspectief van de klant. Iemand voort komt en bouwt iets een wat de motor met geen andere interventie met een grote lading gedoneerd meer macht. Men ziet niets, je voelt het. Met de kennis die op de achtergrond, of ze zijn allemaal hetzelfde motoren, men denkt, kan het inderdaad niet erg. De tuners doen met hun argumenten rest van hun - geen tuner is de rapportage van de schade, het is immers zijn bedrijf en een verklaring die nooit één had opgeroepen tot schadevergoeding - maar het heeft slechts drie klachten op de hals - is ook volkomen normaal.

De chip tuning is zoals roken. De sigarettenfabrikanten zal je nooit vertellen, roken veroorzaakt longkanker. De rokers beweren dat ze weten dat mensen die hebben gerookt voor een leven lang en hebben 80 jaar oud geworden. Is dit het bewijs dat roken ongezond is? En ook hier. De behandeling van aan roken gerelateerde ziekten is een zeer groot bedrijf
dan ook gelasten dat de UL niet overbelast, moet de elektronica controle over hem, zodat hij doet gewoon niet meer zo 25kW per liter. En juist deze bescherming zijn de uitbreiding van de chip tuner voor veel geld en te verspreiden - om hun bedrijf te rechtvaardigen - het gerucht van de rip-off door de fabrikanten. Het probleem is dat mensen die verklaren wij u dit, BMW en al de andere producenten niet, want het is de mensen te ingewikkeld. Mensen willen eenvoudige uitleg en gewoon niet zo vestigt ze hun roze bril.
Dus als chip tuning van de motor is niet schadelijk is, waarom hebben we nodig de smart tuner geeft wel garanties. Waarom zijn uitgesloten voor sportieve gebruik van de garantie taxi's, voertuigen te huur, koeriersdiensten en voertuigen. Dus alle voertuigen waarin het bekend is dat ze een hoge kilometerstand zal bereiken.
De spychipped Golf van Johnnie Müller, die 15.000 km per jaar, de komende drie jaar of 45.000km komt door goed houden. Kom dan gebreken zoals injectoren of turbo of zelfs gesmolten zuiger en men klaagt over de fabrikant wat het was, maar voor een slechte kwaliteit. De forums zijn vol van zulke rapporten. Clear -. Die hier schrijft al, als hij geen problemen
Oa verklaringen gelden zowel voor elke autofabrikant, ik persoonlijk ken niemand die niet in overeenstemming met een dergelijke directe deel strategie drives.
Schip ahoy!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:42:24 #244
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170974921
Ja die, maar dan in het Duits want in het nederlands is het k#t :P
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:43:11 #245
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170974931
quote:
Mensen willen eenvoudige uitleg en gewoon niet zo vestigt ze hun roze bril.
Juist.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:44:39 #246
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170978184
Die Leute wollen einfache Erklärungen und bloss keine, die ihnen ihre rosarote Brille absetzt.

:)
#ivorytowerlivesmatter
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:05:08 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170979669
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:44 schreef Hyperdude het volgende:
Die Leute wollen einfache Erklärungen und bloss keine, die ihnen ihre rosarote Brille absetzt.

:)
Ja ik weet, sloeg precies op bovenstaande discussie.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_170990999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 08:42 schreef daNpy het volgende:
Ja die, maar dan in het Duits want in het nederlands is het k#t :P
Kwam van FB en die link is kapoetski inmiddels. Hoe dan ook, lijkt de essentie me wel duidelijk.
Schip ahoy!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:26:45 #249
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170991057
Deze dus:

http://www.hatzer.at/bmw-(...)rief-eines-insiders/

Hoeft niet waar te zijn, natuurlijk. :)
#ivorytowerlivesmatter
  dinsdag 16 mei 2017 @ 22:02:26 #250
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170991975
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Deze dus:

http://www.hatzer.at/bmw-(...)rief-eines-insiders/

Hoeft niet waar te zijn, natuurlijk. :)
quote:
Die Aggregate der Baureihen M47/M57 sowie deren Nachfolger N47/M57 gehören so ein wenig auch zu meinen „Kindern“, für die alleine drei Patente auf meinen Namen laufen.
Mja, dat claim je niet zomaar... en dan ook specifieke en gedetailleerde informatie erover hebben :)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')