DeaDLocK2K | maandag 27 februari 2017 @ 13:12 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
renwan | maandag 27 februari 2017 @ 13:15 |
Zozo code geel vanavond? En ik heb weer dienst op de Direct Den Haag - Breda, dat wordt vast leuk | |
DeaDLocK2K | maandag 27 februari 2017 @ 13:21 |
Hopelijk niet meer dan een snelheidsbeperking. | |
Goverman | maandag 27 februari 2017 @ 13:23 |
Iets wat me nu ineens opvalt... De stroomafnemer van de foto's in de TopicStart is hier ruitvorming, dat ging zo door tot en met de Mat'54. Sindsdien zijn ze anders vormgegeven (de haakvorm). Waarom is dat eigenlijk? | |
derLudolf | maandag 27 februari 2017 @ 13:25 |
Goede vraag, vraag ik me ook af. Beter bestand tegen hoge snelheden misschien? | |
Mr_Klaasje | maandag 27 februari 2017 @ 13:30 |
Je ziet die ontwikkeling internationaal ook. De eerste loc's die 200 km/h konden in Duitsland hadden ook nog vierbenige stroomafnemers. Ik vermoed dat het iets met massatraagheid te maken heeft. Als er minder massa in de veercontructie zit, is het makkelijker om met de bovenleiding mee te bewegen. Dat vermindert slijtage en verbetert het contact. | |
DeaDLocK2K | maandag 27 februari 2017 @ 13:33 |
Ik zal het ff aan m'n pa vragen. Die moet het wel weten. | |
derLudolf | maandag 27 februari 2017 @ 13:33 |
Klopt, de BR103 had in den beginnen ook een schaarpantograaf | |
b2py | maandag 27 februari 2017 @ 13:36 |
Volgens de Duitse Wikipedia heeft het te maken met hogere luchtweerstand als ze tweebenig zijn zoals de oude op de foto en hierdoor ook beter contact konden houden met de draad. | |
b2py | maandag 27 februari 2017 @ 13:39 |
Maar goed, als je dan bijvoorbeeld de constructie van een E5 shinkansen ziet is die weer heel anders. En de N700 Shinkansen heeft ook nog van die windsiders ter hoogte van de stroomafnemer.. | |
Peterselieman | maandag 27 februari 2017 @ 13:51 |
Goed punt. Ik denk dat je verschillende richtingen moet gaan bewandelen wil je de capaciteitsproblemen op gaan lossen. De eerste is imo hogere snelheden rondom de stations. Dit zorgt ervoor dat treinen sneller binnen kunnen komen en sneller weer kunnen vertrekken, waardoor een station per uur meer treinen af kan handelen. Een punt dat hiermee samenhangt zou zijn om aan de reizigers de treinlengte eindelijk eens duidelijk te maken en werk te maken van een betere spreiding. Hierbij moet de machinist op een aangegeven plaats stoppen om dit voor elkaar te krijgen. Een derde punt is dat met name in sprinterdiensten de vertrekprocedure op de schop moet. Een meer metroachtig systeem zou die treinen wel eens ietsje kunnen versnellen. Zoals je op Somda stelt vreten kerende treinen veel capaciteit op stations en het is daarom niet voor niets dat veel treinseries doorgeknoopt zijn. Veel hangt ook af van de keertijd. Is die langer dan zou je op een aantal stations mogelijk met een tailtrack kunnen gaan werken. Zulke tailtracks of andere kopspoortjes rond drukke stations kunnen ook handig zijn om stellen bij te plaatsen en/of af te trappen, zeker omdat de bereikbaarheid van opstelterreinen verre van optimaal is en er hierdoor lang niet altijd een goed pad beschikbaar is om de trein die je wilt versterken ook goed te kunnen versterken. En zo zijn er denk ik nog wel een aantal zaken te bedenken die zouden kunnen helpen rond de grote stations. | |
Mr_Klaasje | maandag 27 februari 2017 @ 14:16 |
Allemaal leuk en aardig, maar dat zijn dingen waar je geen klap aan hebt als je kijkt naar de stations waar ik het over had. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een hele grote hoeveelheid treinen aan de Noordzijde en vrijwel niets aan de zuidzijde. Zolang er geen Uithofboog wordt gebouwd zal dat zo blijven en zal je veel kerende treinen blijven houden. Den Haag heeft net zoiets.. CS moet eigenlijk aan de ongelijkvloerse oplossingen op sterk uit te kunnen breiden en van meer treinen doorkoppelen wordt je niet blij omdat alle knelpunten tussen Zwolle en Den Haag dan aan de knelpunten tussen Roosendaal en Den Haag worden gekoppeld. Bij Deventer en Apeldoorn hebben we goede voorbeelden van stations die vervoerskundig goed liggen om extra treinen van/naar Amersfoort en verder vandaan te laten vertrekken maar fysiek zijn het drama's van stations: Deventer is compleet ingebouwd in de omgeving en die zit helemaal vol door alle treinen die kris-kras door elkaar heen moeten rijden omdat het anders nou eenmaal niet past en in Apeldoorn heb je een perron te weinig om alle treinen fatsoenlijk te keren (en eigenlijk zou het lijntje naar Zutphen daar los moeten liggen). Utrecht is eigenlijk de ergste omdat er net in is geïnvesteerd maar dat de uitbreiding van de treindienst nodig is op de sporen met de hoogste bezetting en de meeste dwangpunten. Was dat niet te voorzien geweest? Ja en nee... Ja, het station had meer flexibel ontworpen kunnen worden en het is natuurlijk ridicuul om doorgaande goederentreinen over de sporen te sturen waar vier tot zes keer per uur een intercity zou kunnen keren maar tegelijkertijd is het lastig om in te schatten of er in de toekomst meer treinen nodig zijn en kost het daarmee rekening houden wel geld. Ik zie in ieder geval al wel dat er veel gezeur over Utrecht Centraal zal komen. De volgende Parlementaire Enquete over het spoor dan maar? | |
DeaDLocK2K | maandag 27 februari 2017 @ 14:26 |
In Deventer kan je er met 2 maanden een perron bij hebben zonder moeite (als dat een probleem zou zijn). En er is ruimte zat voor een ongelijkvloerse kruising aan de Saxion-kant. | |
Fred | maandag 27 februari 2017 @ 14:27 |
Met een eenbenige kan je sneller rijden. Zie ook: https://wiki.3rail.nl/index.php/Stroomafnemer In de 20-er jaren was men allang blij dat ze een techniek hadden waarmee het mogelijk was een trein makkelijk stroomloos te maken. De eerste stroomafnemers (begin 20e eeuw) zagen er zo uit: In die tijd was de tweebenige pantograaf met de techniek van toen om het sleepstuk op zijn plaats te houden, met voldoende druk tegen de bovenleiding. | |
b2py | maandag 27 februari 2017 @ 14:49 |
Je zou Deventer zelfs kunnen verplaatsen naar Deventer Goederen. | |
dennistd | maandag 27 februari 2017 @ 15:03 |
Het zou al heel veel schelen als je de aansluitingen aan de oostkant verbouwt, zodat je snel van spoor 1 naar Snippeling kunt rijden en tussen de doorgaande sporen op Deventer Goederen één of twee keersporen aanleggen. | |
Fred | maandag 27 februari 2017 @ 15:10 |
Dat zal denk ik niet eens zoveel uitmaken. De Uithofboog zal m.i. vooral van invloed zijn op sprinters. De meeste sprinters uit het noorden, die niet verder gaan dan Utrecht staan volgens mij op spoor 1-4, als die door wil laten rijden zal je ze moeten verplaatsten naar een ander spoor. Wat er voor de rest keert zijn vooral de intercity's uit Rotterdam, Den Haag en Leiden, die gaan niet allemaal doorrijden naar Amersfoort via de Uithofboog. Die treinen zou je hooguit kunnen combineren in Gouda en/of Woerden. Maar of dat écht wenselijk is... Daar is tegelijkertijd héél erg weinig ruimte voor. Als je geen gebouwen wil slopen dan is de enige optie het bouwen van een sprinterstation boven het nu nog niet overdekte deel van het station, met een verbindingsbogen over het Schenkviaduct naar HS, Laan van NOI en de Binckhorst. Die flexibiliteit is juist weggehaald omdat wissels gevaarlijk zijn voor de treindienst. Die schijnen stuk te gaan en vast te vriezen. Dus om te voorkomen dat ze daar last hebt moet je zoveel mogelijk wissels wegsaneren. Aldus ProRail. | |
Mr_Klaasje | maandag 27 februari 2017 @ 15:30 |
Als je zo'n boog hebt hoef je toch niet alle treinen te laten keren? Momenteel is bijna de helft van alle intercity's die uit de richting Gouda komt er eentje die doorrijdt naar Amersfoort. Als op beide takken het aantal IC's toeneemt met 2 per uur dan is dat precies de helft. Aangezien die doorrijdende treinen korter stilstaan dan de kerende treinen krijg je daarmee dus automatisch capaciteitsuitbreiding. Daarnaast is het wel gunstig voor een kosten-batenanalyse: De verbindingen met de Uithof worden sneller en zelfs mét IC-stop is een intercity Gouda-Amersfoort sneller. Dat doet het altijd goed. | |
Fred | maandag 27 februari 2017 @ 15:54 |
Als ik goed begrijp wil je dan (per uur) van: 4x Gouda - Utrecht - Amersfoort 4x Gouda - Utrecht 2x Leiden - Utrecht naar: 6x Gouda - Utrecht - Overvecht - Amersfoort 2x Gouda - Utrecht - Uithof - Amersfoort 2x Leiden - Utrecht - Uithof - Amersfoort Waar laat je al die treinen dan in Amersfoort? Of bedoel je het anders? | |
b2py | maandag 27 februari 2017 @ 15:56 |
Alle IC's over Uithof gok ik zo | |
Mr_Klaasje | maandag 27 februari 2017 @ 16:19 |
6x per uur IC Gouda-Uithof-Amersfoort (bespaart 12 keringen per uur ten opzichte van klassiek keren) Rest van de IC's van/naar Gouda op Utrecht centraal laten keren om naar Gouda terug te gaan. Sprinters alsnog via Overvecht omdat die anders de verbinding met Amersfoort verliest. | |
bork | maandag 27 februari 2017 @ 16:21 |
Baureihe 490 rijdt sinds kort, zonder passagiers proefrondjes in Hamburg. http://hamburg.nahverkehr(...)ch-die-baureihe-490/ | |
DeaDLocK2K | maandag 27 februari 2017 @ 16:22 |
Ongezellig. | |
b2py | maandag 27 februari 2017 @ 16:48 |
Hoeveel winst zou je kunnen pakken door het keren te versnellen? | |
Mr_Klaasje | maandag 27 februari 2017 @ 16:55 |
Je kan terug naar een stop van 2 minuten tegenover de huidige 6/7 minuten. Het is wel ietsje verder rijden (Zie ook het rapport van Arcadis welke voor de provincie Utrecht is gemaakt). Qua capaciteit win je veel meer: Op een spoor waar treinen maar in een richting rijden kan je 12 treinen per uur afhandelen tegenover met veel geluk 6 op een spoor voor kerende treinen. | |
renwan | dinsdag 28 februari 2017 @ 00:43 |
Laat ook maar [ Bericht 95% gewijzigd door renwan op 28-02-2017 10:06:01 ] | |
dennistd | dinsdag 28 februari 2017 @ 00:55 |
Hele avond al niks doen en dan ook nog het beetje werk dat je uiteindelijk nog hebt door een ander op laten knappen.... Sudoku-boekje zal wel vol zijn nu? edit: Bovenstaande is dus een leuk bedoelde flauwe opmerking, zie ook de PI [ Bericht 8% gewijzigd door dennistd op 28-02-2017 11:54:26 ] | |
renwan | dinsdag 28 februari 2017 @ 02:09 |
Nah [ Bericht 63% gewijzigd door renwan op 28-02-2017 10:06:13 ] | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 06:55 |
Vandaag jaarverslag NS, place your bets! | |
James1988 | dinsdag 28 februari 2017 @ 07:18 |
De zuidsectie van de HSL is weer dicht. Wat net nog werd omgeroepen als "door een defecte bovenleiding" is nu veranderd in "door een defecte trein". Helaas staat er ook eentje defect tussen Tilburg en Den Bosch, waardoor er daar ook geen intercities rijden. | |
JDude | dinsdag 28 februari 2017 @ 07:25 |
Gezellig Breda-Eindhoven-Den Bosch-Utrecht-Rotterdam. Carnavalsactie van NS . | |
James1988 | dinsdag 28 februari 2017 @ 07:27 |
En natuurlijk versprong het OBIS-scherm van "Intercity naar Zwolle" naar "eindigt in Tilburg" drie seconden na het sluiten van de deuren. | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 07:35 |
Dat was wel te verwachten natuurlijk als er geen IC rijdt tussen Tilburg en Den Bosch. | |
James1988 | dinsdag 28 februari 2017 @ 07:40 |
De melding was eerst "minder intercity's". Dat is nu "geen treinen". | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 07:45 |
Oh, in die grote post hierboven staat geen intercities Blijft kut natuurlijk | |
James1988 | dinsdag 28 februari 2017 @ 07:50 |
De reisinformatie was het weer eens niet eens. De NS-app meldde 'minder intercity's' en alles wat door InfoPlus wordt aangestuurd had het over 'geen intercities'. Over eenduidigheid gesproken | |
James1988 | dinsdag 28 februari 2017 @ 08:00 |
Geluk bij een ongeluk, ik zit nu in een Flirt. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 28 februari 2017 @ 09:00 |
James flirting while being on the move. | |
derLudolf | dinsdag 28 februari 2017 @ 09:41 |
https://m.facebook.com/st(...)6&id=188756764481465 Groningen HS, nu en in 2021 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 10:28 |
Je bent zelf Klaas Flirting. Woordvoerder :p | |
GlenSpey | dinsdag 28 februari 2017 @ 11:28 |
Laat je niet gekmaken, ze vinden het vaak leuk om een beetje te plagen hier | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 11:29 |
Wow die nieuwe dubbeldekkers voor trenitalia zijn echt Mega sexy! Als ik op kantoor ben volgt er wel een foto. | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 11:29 |
212 miljoen winst, flinke stijging. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 12:19 |
Is toch maar een paar procent hoger? Of corrigeer je 2015 niet voor het fyrafiasco? | |
MTL | dinsdag 28 februari 2017 @ 12:31 |
Waarvan 117 miljoen eenmalig door verkoop vastgoed. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 12:43 |
Dan is er dus geen stijging maar een achteruitgang. | |
Flodder450 | dinsdag 28 februari 2017 @ 12:44 |
Zo op het oog is t hoofdstation de afgelopen 30 jaar niet echt veel veranderd, vind om eerlijk te zijn het busstation aan de stadszjde een stuk mooier qua uitzicht, zometeen kijk je gewoon tegen de achterkant van de huizen aan de Parkweg aan | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 13:35 |
Dat wist ik nog niet toen ik het nieuwsbericht op Treinreiziger las, dan valt het wel weer mee | |
Fred | dinsdag 28 februari 2017 @ 17:39 |
Mooie actie weer van NS en ProRail in Rotterdam: de sprinter naar Uitgeest om 17.34 wegsturen, terwijl de intercity naar Leeuwarden om 17.35 moet vertrekken. | |
Salatrel | dinsdag 28 februari 2017 @ 17:41 |
die kom ik net tegen bij noord goederen | |
Salatrel | dinsdag 28 februari 2017 @ 17:42 |
En de ic bij noord | |
bork | dinsdag 28 februari 2017 @ 18:50 |
minus bij elkaar 565.956 euro kado voor twee ontslagen NS-managers Politiek boos over ontslagvergoeding NS managers [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 28-02-2017 20:12:30 ] | |
_serial_ | dinsdag 28 februari 2017 @ 19:02 |
En bij breukelen is de sprinter opgeheven... | |
Salatrel | dinsdag 28 februari 2017 @ 19:18 |
dat was die voor vertrek al want de bovenleiding is stuk tussen Breukelen en bijlmer | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:06 |
Die Van Boxtel is natuurlijk helemaal gepokt en gemazeld in Den Haag, ben benieuwd wat het uithaald. Zijn punt over de investeringsvergelijking met Parijs & Londen is best schrijnend.. | |
Kansenjongere | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:10 |
Dat zal verklaren waarom NS de prijzen wederom verhoogd heeft. | |
Kansenjongere | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:16 |
O, bericht van bork gemist | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:20 |
Van Boxtel verdient ook een half miljoen, NS valt niet onder WNT? | |
derLudolf | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:22 |
Nee, want geen overheid maar een bedrijf... | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:26 |
ProRail valt wel onder WNT, terwijl die dezelfde status hebben volgens mij.. Of zou N.V. ipv B.V. net het verschil maken? http://www.spoorpro.nl/ma(...)s-prorail-directeur/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:35 |
Ik vind het echt verbazingwekkend hoe vaak de politiek boos is om dingen die op ministeries ook aan de lopende band gebeuren. Gokje; ze presteerden voor geen meter, de nieuwe top wilde ze wegsturen maar kwam erachter dat er geen dossier is en moest de portemonnee trekken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:36 |
Ik geloof dat Saxion ooit eens 5 tot 10% van de mensen niet meer over de werkvloer had, die kregen gewoon doorbetaald. Zal me niet verbazen als er nu 16 jaar later nog steeds mensen zijn die maandelijks een bak geld krijgen (LD of LE, is 73K-80K per jaar) zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:39 |
Gevalletje belastingdienst? | |
Goverman | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:40 |
Het eerste deel van je post klopt zeker. En het is (daarom) niet voor niets dat hij vandaag met een investeringsdingetje komt. Natuurlijk wil hij meer geld hebben (anders kan hij zijn product niet leveren e.d.), maar daar is het Van Boxtel ook niet eens om te doen. Die weet heel goed dat mobiliteit niet hoog op de agenda staat (in tegenstelling tot bijv. defensie, politie en de zorg) en de timing is ook helemaal niet toevallig. Immers, vandaag komt ook nieuws uit over 6 ton ontslagvergoeding en het niet halen van sommige van de concessie-normen van de HSL-Zuid. Laat dat nou net twee dingen zijn die voor NS niet goed uitkomen. Dus wat doe je dan als politiek vaardige topman? Dan ga je twee weken voor de verkiezingen met een investeringsagenda komen (en die zo framen dat het in Nederland echt heel erg is enzo). Het is een zeer goed gespeelde afleidingsmanoeuvre. En het heeft gewerkt, het ging in het nieuws veel meer over de logistieke knelpunten (files en drukke treinen) en veel minder over niet gehaalde KPIs en riante vaststellingsovereenkomsten. Dit is dus waarom Van Boxtel richting de nationale politiek en media net even wat meer potten kan breken dan Eringa. En datzelfde geldt dus ook voor de organisaties die ze besturen. Of dat terecht is? Dat doet er dan dus even niet meer toe. Net zo min als dat er waarschijnlijk niet meer geld naar infra gaat (zolang het maar niet minder wordt...). [ Bericht 4% gewijzigd door Goverman op 28-02-2017 20:48:36 ] | |
b2py | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:40 |
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ails-op-Hoofdstation Peterselieman, je hoeft niet alles kapot te maken | |
Peterselieman | dinsdag 28 februari 2017 @ 20:55 |
Sorry Zal hierdoor wel komen: https://www.oogtv.nl/2017(...)de-deuren-niet-dicht | |
eti | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:32 |
Dag mensen, ik werk als ondertitelaar en heb momenteel een programma waar iemand op oude beelden een 'shunting pole' hanteert. Blijkbaar een stok waarmee een schroefkoppeling werd aangedraaid zonder al te veel kruipwerk. Hoe noemen wij dit? Rangeerstok? Bij voorbaat dank! | |
GlenSpey | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:34 |
Nog nooit van dat apparaat gehoord maar in dit geval zou ik 'koppelstok' een logischer keuze vinden | |
dennistd | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:49 |
Is dat niet zo'n stok waarmee op een rangeerheuvel de koppeling losgehaakt wordt? Die wordt dan tijdens het rijden met de buffers als kantelpunt gehanteerd. Ik lees 'knuppelen' als definitie daarvan: http://www.nicospilt.com/index_rangeerheuvel.htm | |
Peterselieman | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:49 |
Over die ontsporing op Groningen gesproken: meestal staan er 's avonds en 's nachts wel zes tot acht stellen op de drie sporen die door de ontspoorde trein geblokkeerd worden. Het is dus te hopen dat de 10345 op tijd weg is en dat het mat dat erachter staat morgen gewoon ingezet kan worden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:02 |
Het heet een knuppel https://nl.wikipedia.org/wiki/Heuvelen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 februari 2017 @ 23:03 |
Yes, ik weet ook weer eens wat | |
b2py | woensdag 1 maart 2017 @ 07:33 |
Gelijk met jargon slingeren | |
Maegrim | woensdag 1 maart 2017 @ 08:05 |
Gewoon vertalen als 'lange balk' | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 maart 2017 @ 08:10 |
Je kent me! | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 maart 2017 @ 08:10 |
Wel een lastige vraag eigenlijk of je het wel zo moet vertalen. "Shunting pole" spreekt tot de verbeelding en "Rangeerstok" zou dat ook wel doen, knuppel niet zo maar ja, het is wel de accurate vertaling. | |
Goverman | woensdag 1 maart 2017 @ 10:08 |
Ik was gisteren een ochtend in Groningen, om kennis te maken met het projectteam en om een kijkje te nemen bij het project Spoorzone Groningen en de samenhang met de Zuidelijke Ring Groningen. We hebben het seinhuisje boven de sporen 6-8 bekeken, langs de perrons gekeken (de monumentale kappen) en we zijn nog naar het in aanbouw zijnde opstelterrein De Vork gereden. Allemaal heel informatief! Hier twee plaatjes vanuit het seinhuis (slechte kwaliteit, want telefoon, slecht weer en vieze ramen). Het seinhuisje is een beetje een bouwval. Er werd nog gekscherend gedacht om er de projectruimte van te maken, maar daarvoor moet teveel verbouwd worden. Heel opvallend: er is een werkende douche aanwezig die er nogal nieuw uitziet... Drie sporen volledig bezet met intercities. De zitplaatkans zou toch goed moeten zijn zou je zeggen... Over de sporen naar het westen nog een vraagje: er staat net voorbij de brug een sein met twee witte lampen (naast elkaar). Volgens mij was 1 lamp aan richting Sauwerd en 2 lampan aan richting Leeuwarden, maar ik kon niet lang genoeg kijken om het patroon te ontdekken. Wie kan uitleg geven? [ Bericht 5% gewijzigd door Goverman op 01-03-2017 15:53:21 ] | |
MTL | woensdag 1 maart 2017 @ 10:20 |
Je bedoelt de Wubo (Waarschuwingsinstallatie voor Uizichtbelemmerende Objecten) die daar staat? Ik meen dat die in de toekomst allemaal weggesaneerd worden omdat er toch niet meer aan in dienst gesteld spoor geklust mag worden. Scheelt weer onderhoudskosten. | |
Mr_Klaasje | woensdag 1 maart 2017 @ 10:20 |
Ik denk dat dat de oude WUBO's zijn. Die verdwijnen langzaam maar zeker. De Wubo's dienden om baanwerkers op slecht overzienbare plekken te waarschuwen voor een naderende trein. Bij wijzigingen van de infrastructuur worden ze meestal gesaneerd. | |
Mr_Klaasje | woensdag 1 maart 2017 @ 10:24 |
Het wordt schrijnend gemaakt. Of het echt schrijnend is, is vraag twee. Je ziet nu dat voor de spoorinvesteringen het programma ERTMS heel veel budget opeet. Als dat programma voorbij is is er met een gelijkblijvend infrafonds genoeg geld voor maatregelen. Het probleem is alleen dat als we 10 jaar lang 2 á 3 procent groei hebben op het spoor dat er dan onafhankelijk van ERTMS toch echt iets moet gaan gebeuren. | |
b2py | woensdag 1 maart 2017 @ 10:49 |
Heb je geen collega's met technische kennis op het departement die wat context kunnen geven? | |
Goverman | woensdag 1 maart 2017 @ 10:54 |
Het is woensdag in de voorjaarsvakantie op de dag na carnaval... De meeste spoornerds staan op een skipiste (of liggen op een strand). De rest heeft een mama/papadag of brakt uit van carnaval. Kortom: er is een zeer hoge zitplaatskans op de ples vanochtend. Bovendien heb ik nu excuus om op Fok! te posten | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 maart 2017 @ 10:57 |
Het is de woensdag ná de voorjaarsvakantie | |
Mr_Klaasje | woensdag 1 maart 2017 @ 11:10 |
Regio noord vs midden en zuid. | |
b2py | woensdag 1 maart 2017 @ 11:11 |
DeaDLocK2K | woensdag 1 maart 2017 @ 11:17 |
Nee. | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 maart 2017 @ 11:17 |
Voor de voorjaarsvakantie wordt geen gespreid advies afgegeven. | |
derLudolf | woensdag 1 maart 2017 @ 11:19 |
carnaval geestelijk beperkt vs verstandig dan? | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 maart 2017 @ 11:24 |
Hmm, er is wel opeens vakantiespreiding voor de voorjaarsvakantie. Maar wel slechts 2 regio's. Bijna alle scholen "hier" doen in ieder geval niet mee met het advies. | |
derLudolf | woensdag 1 maart 2017 @ 11:30 |
Als ik m'n pa niet geloven heeft zo'n beetje elke school in Emmen de vakanties weer anders. | |
DeaDLocK2K | woensdag 1 maart 2017 @ 11:34 |
Klopt. Carmel College Emmen is deze week dicht, getuige de oorverdovende stilte die vanaf hun ICT'ers te horen is. | |
greavy | woensdag 1 maart 2017 @ 15:36 |
Huh? Een SBB-dubbeldeks restaurantrijtuig op een dieplader bij Venlo, rijdende richting Nederland?? Iemand een idee wat die hier doet? | |
Maegrim | woensdag 1 maart 2017 @ 16:20 |
Enkeltje hoogovens | |
b2py | woensdag 1 maart 2017 @ 16:50 |
Ten behoeve van een proef om toch weer restauratie aan te gaan bieden in VIRM en toekomstige treinen. | |
Peterselieman | woensdag 1 maart 2017 @ 16:51 |
Ze rijden uiteraard via de Coentunnel | |
derLudolf | woensdag 1 maart 2017 @ 17:11 |
Laat dat nou de enige katholieke zijn, dus dat verklaart het | |
greavy | woensdag 1 maart 2017 @ 19:56 |
neeeeeeeeee.. veul fijner spul als VIRM | |
James1988 | woensdag 1 maart 2017 @ 20:27 |
De man in stoeltje 61 heeft iets geschreven hoe de veiligsheidschecks voor de Eurostar van Amsterdam naar Londen zullen gebeuren. De trein wordt 'gesplitst' in een deel voor Londen en een deel voor Brussel. De deuren tussen rijtuigen 8 en 9 zullen gesloten worden. Reizigers naar Londen worden al op de vertrekstations gecontroleerd, reizigers voor Brussel kunnen gewoon instappen. Op deze manier hoef je in Brussel niet de trein uit als je naar Londen gaat. Het Brusseldeel wordt daarna gevuld met reizigers die van Brussel naar Londen willen reizen. | |
MTL | woensdag 1 maart 2017 @ 20:43 |
Dat is toch geen nieuw nieuws? Ik meen mij te herinneren dat ik een paar maanden geleden precies dit had gelezen. | |
dennistd | woensdag 1 maart 2017 @ 20:49 |
Op Amsterdam en Rotterdam controles kan ik me wel voorstellen (spoor 15 en spoor 1 zijn wel redelijk af te sluiten), maar hoe willen ze dat met Schiphol doen? | |
derLudolf | woensdag 1 maart 2017 @ 20:50 |
Das al snel. | |
James1988 | woensdag 1 maart 2017 @ 20:53 |
Ik vind de laatste generatie VIRM anders prima te doen. Zit goed | |
b2py | woensdag 1 maart 2017 @ 21:19 |
Mobiele controleapparaten | |
James1988 | woensdag 1 maart 2017 @ 21:26 |
Met een paar man marechaussee en een mobiele scannert (en/of wat bomhonden) kom je een heel eind. Ze gaan geen heel perron opofferen voor 2 treinen per dag. | |
James1988 | woensdag 1 maart 2017 @ 22:42 |
Iemand nog een stukje ICE kopen? https://www.dbresale.com/verkauf/suche--xkat2--xid122487.htm | |
Zelfscanner | donderdag 2 maart 2017 @ 00:32 |
| |
Fred | donderdag 2 maart 2017 @ 00:45 |
niet zomaar een ICE: https://de.wikipedia.org/wiki/ICE_S | |
Blistering | donderdag 2 maart 2017 @ 07:06 |
Nounou, poeh poeh. | |
b2py | donderdag 2 maart 2017 @ 07:47 |
De V250 gaat weer rijden: https://www.ovmagazine.nl(...)r-op-het-spoor-0756/ | |
_serial_ | donderdag 2 maart 2017 @ 09:49 |
Ah dus binnenkort bodemplaten rapen in Italie | |
eti | donderdag 2 maart 2017 @ 09:52 |
Dank u! Is helaas iets te specifiek, het programma gaat over een chocoladefabriek. Dus in de ondertitel wordt het toch iets van een balk, vrees ik, anders zit 99 procent van de kijkers aan een knots te denken. | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 maart 2017 @ 09:54 |
Ja dat schreef ik 9 uur later ook Ik hoop dat er weinig mensen van somda gaan kijken en dat Nico Spilt het ook overslaat voor je | |
James1988 | donderdag 2 maart 2017 @ 14:58 |
Deutsche Bahn zou het weer willen proberen: een ICE van Frankfurt naar Londen. Vanaf 2020 zou hij moeten gaan rijden. http://www.standard.co.uk(...)-years-a3479571.html | |
b2py | donderdag 2 maart 2017 @ 15:14 |
Op basis van uitspraken van Eurotunnel? | |
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 15:19 |
Ze zijn heel erg blij met die trein
| |
Bitlord | donderdag 2 maart 2017 @ 16:52 |
Ben heel benieuwd of dit wat gaat worden in Italië met die V250. Zou er nog wel eens een ritje mee gaan maken als ze daadwerkelijk op grote schaal rijden. Italiaans nieuwjaarsrondje? | |
James1988 | donderdag 2 maart 2017 @ 21:01 |
DB heeft het inmiddels ontkend. http://www.railjournal.co(...)nkfurt-services.html | |
James1988 | donderdag 2 maart 2017 @ 21:46 |
En ook dit is inmiddels ontkend. http://www.ferrovie.it/portale/articoli/4925 | |
Mr_Klaasje | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:36 |
Suf zeg. Wie heeft wel een ontwikkeling die zowel klopt als nieuw is? | |
b2py | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:41 |
Icdirect rijdt? | |
MTL | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:52 |
Nee. Schijnt weer een trein 'defect' te zijn, dus worden er weer treinen opgeheven. | |
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:02 |
De defecte trein is iig al weer van de HSL af | |
MTL | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:09 |
Geen idee. Ik zit lekker nog van de laatste dagen vakantie te genieten. Ik zie echter een statement voorbij komen dat zodanig onwaarschijnlijk is, dat ik even moest kijken op de verstoringspagina. Mijn conclusie was vooral dat het statement onwaar was. #factcheck | |
James1988 | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:10 |
Fake news!!!1 | |
b2py | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:17 |
Op het moment dat ik verzond druk kwam de melding naar boven | |
Flodder450 | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:18 |
trap er niet in! | |
b2py | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:18 |
Ik spreek liever van 'alternative facts' | |
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 13:14 |
Vanaf volgende week onverstaanbare reisinformatie in Limburg bij Arriva http://www.nu.nl/opmerkel(...)en-met-zachte-g.html | |
James1988 | vrijdag 3 maart 2017 @ 13:22 |
Hoor wie het zegt | |
Mr_Klaasje | vrijdag 3 maart 2017 @ 13:40 |
Je kan veel van een Fries accent zeggen maar niet dat het onverstaanbaar is. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 maart 2017 @ 13:45 |
De definitie van accent is dat het slechts een kleine verdraaiing van de standaardtaal is, ieder accent zou voor iedereen moeten kunnen. Als het onverstaanbaar wordt, dan heet dat dialect en is het geen accent meer. | |
James1988 | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:19 |
Fries is geen accent, het is een taal | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:21 |
Er bestaat ook een Fries accent, numbnut. | |
James1988 | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:34 |
Eerder deze week zaten er een paar zuid-Limburgse dames voor me in de trein. Ik kon ze maar moeilijk verstaan | |
dennistd | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:43 |
Zit me nu ineens te bedenken hoe het kan dat mensen niet doorhebben dat er een omleiding is terwijl ik hem netjes omroep: ze verstaan me gewoon niet.... Of zou het toch iets met oortjes en koptelefoons te maken hebben? | |
Ajaxfan | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:55 |
Sommige treinen hebben ook een omroep waar over driekwart van de woorden wegvalt door het gekraak of het klinkt alsof iemand gewurgd word met een kussen. | |
GlennQuagmire | vrijdag 3 maart 2017 @ 16:59 |
Gezellige conducteur vanmiddag: "Een keigezellige middag dames en heren, dit wordt u aangeboden door de Nederlandse Spoorwegen! Nee, niet door ProRail natuurlijk he, dat moeten we niet hebben" | |
greavy | vrijdag 3 maart 2017 @ 18:05 |
Voor dat aangehaalde goedkope (foutje?) reisje wat je kon maken Brussel-Praag of omgekeerd: Ik kan het niet meer terugvinden in de E-shop van de Tsjechen. Helaaschj. Ik ben dus blind, want het is er nog steeds. | |
b2py | vrijdag 3 maart 2017 @ 18:36 |
Greavy, je bent blind | |
Salatrel | vrijdag 3 maart 2017 @ 20:16 |
De mensen van Utrecht naar Leeuwarden v.v. Krijgen het vandaag op z'n Rotterdams recht in hun muil dus | |
James1988 | vrijdag 3 maart 2017 @ 20:29 |
Het treinverkeer van en naar Liverpool Lime Street ligt al een paar dagen plat, omdat er een muur naast de spoorlijn is bezweken. Stukken puin zijn op de spoorlijn gekomen, die hierdoor beschadigd is geraakt. Volgens vakbond RMT werd een botsing door een naderende trein maar net voorkomen dankzij 'sensors [in de bovenleiding] die dachten dat het spoor bezet was door een trein en het sein op rood zetten'. Volgens mij werkt dat niet zo. [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 03-03-2017 20:38:02 ] | |
b2py | vrijdag 3 maart 2017 @ 21:48 |
Kan me beter voorstellen doordat abrupt de stroomvoorziening kapte alle seinen op rood schoten en een alarmoproep gedaan werd 😅😅 | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 12:04 |
DB heeft een tender gelanceerd voor een combinatie van rijtuigen met locomotief om passagiers te vervoeren die geschikt moet zijn voor Duitsland, Oostenrijk en 'andere Europese landen'. http://railcolornews.com/(...)tiven-und-wagenzuge/ | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 maart 2017 @ 12:30 |
Fijn! We houden dus gewoon getrokken treinen. En getrokken worden, daar houden die treinenfapperds wel van. | |
Adrie072 | zaterdag 4 maart 2017 @ 13:17 |
http://www.parool.nl/opin(...)or-gvb-top~a4469812/ Stel: u bent op zoek naar een baan en GVB heeft een leuke vacature. Bij het vervoersbedrijf kunt u aan de slag als directeur Techniek & Operatie. Een uitdagende baan in een interessante tijd, want de Noord/Zuidlijn komt eraan. Bovendien krijgt u een plek in de directie van een van de grootste werkgevers van de stad. Na enkele prettige en hartelijke gesprekken komt het salaris aan de orde. U hoort dat voor deze baan een maximum geldt van 179.000 euro. Hetzelfde salaris als de minister-president! Zou u weigeren? De vier geselecteerde kandidaten voor deze functie weigerden wel. Zij vonden het salaris te laag. De commissarissen van het GVB, die over de benoeming gaan, hadden kunnen zeggen: 'Bedankt voor uw komst, wij gaan verder zoeken', maar in plaats daarvan vroegen ze de gemeente een uitzondering te maken, waardoor de nieuwe directeur Techniek & Operatie meer verdient dan de wettelijke norm. Wethouder Kajsa Ollongren had kunnen weigeren. Amsterdam is eigenaar van GVB en heeft vorig jaar vastgesteld dat de beloningsnorm ook voor deelnemingen geldt. Maar zij stemde in. Ilhame Saadi van de PvdA, die de beloning aan de orde stelde, betreurde de uitzondering op de norm. "Het gaat om een publieke taak, betaald met publiek geld." Jasper Groen (GroenLinks) sprak van chantage. "We houden het systeem in stand." Topvrouw Van Huffelen verdient beduidend meer dan Mark Rutte, die geen bedrijf van 3500 mensen leidt, maar een land met 17 miljoen inwoners Die analyse klopt als een bus. Hier wordt een systeem in stand gehouden dat niet deugt. Bij GVB heerst een abnormale beloningsstructuur. Topvrouw Alexandra van Huffelen verdient, inclusief extraatjes, 213.000 euro per jaar. Ver boven de norm en beduidend meer dan Mark Rutte, die geen bedrijf van 3500 mensen leidt, maar een land met 17 miljoen inwoners. De nummer twee, Tom Middelkoop, is goed voor 199.000 euro. Over de beloning van voormalig topman Bart Schmeink ontstond ook ophef. Zijn inkomen kon oplopen tot 318.000 euro en bij zijn vertrek bleek dat hij zelfs 334.000 euro incasseerde. Zij tekenden hun contract voordat de norm in werking trad en mogen dus meer verdienen. Maar hun beloningen zijn wel tekenend voor de cultuur in de top van het vervoersbedrijf. Zelfs in tijden van bezuinigingen en minder zitplaatsen in de tram, blijft het topsalarissen uitkeren. Door deze nieuwe uitzondering toe te staan, staat de deur wagenwijd open voor nog meer overschrijdingen van de norm. Als Van Huffelen besluit te vertrekken, zal haar opvolger dan genoegen nemen met een salaris onder de 179.000 euro, in de wetenschap dat de twee andere, ondergeschikte directeuren veel meer verdienen? Dacht het niet. Daarom had Ollongren 'nee' moeten zeggen tegen de commissarissen: zoek maar verder. De wethouder heeft zich tot dusverre een hartstochtelijk pleitbezorger betoond van sobere salarissen bij de deelnemingen. Ze gaat zelfs, in opdracht van de gemeenteraad, bij grootverdieners langs om hen te bewegen genoegen te nemen met minder. Maar als aandeelhouder gaat ze niet over beloningen. De gemeente heeft wél iets te zeggen over de benoeming van commissarissen, die de beloningen vaststellen. Het zou goed zijn als Ollongren van de nieuwe toezichthouders eist dat ze de salarisnorm heilig verklaren. Het is tijd dat de wethouder de mores van het old boys' network doorbreekt. Politiek verslaggevers Roelf Jan Duin en Michiel Couzy belichten beurtelings op zaterdag in 'Republiek Amsterdam' een politiek onderwerp uit de stad. ------ Zou de reactie van mevrouw Ollongren hierop weleens willen horen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 maart 2017 @ 13:42 |
Ik zou wel eens afwillen van dat kleinchristelijke Nederlandse gezeik en normeringen "topinkomens". | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 13:44 |
Ik wilde je net PB'en of je even wilde reageren | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 maart 2017 @ 13:49 |
Serieus, behalve dan dat ik vind dat de premier niet voor een luizige 180K per jaar uit z'n nest moet komen omdat hij goddomme een land met 17 miljoen inwoners leidt, is het natuurlijk van de zotte om te gaan lopen klagen op mensen die "hun neus zouden ophalen" voor dit. Een dergelijke persoon heeft een grote verantwoordelijkheid, een groot netwerk, is eigenlijk altijd aan het werk, en dan gaan wij lopen zeiken over een paar ton? Give me a fucking break. | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 13:50 |
Eigenlijk verdient een premier dus te weinig, agreed on that. | |
Adrie072 | zaterdag 4 maart 2017 @ 13:57 |
Een dergelijke persoon heeft een grote verantwoordelijkheid, een groot netwerk, is eigenlijk altijd aan het werk, en dan gaan wij lopen zeiken over een paar ton? Give me a fucking break. Schei toch uit man, zo`n persoon zit er voor de buhne, heeft 0,0 procent invloed op het succes van een onderneming als het GVB en zit er alleen voor zichzelf en voor niemand anders. Wat voor vergoeding ze krijgen, zal mij ook een biet zijn. Vind het alleen maar jammer dat in het artikel niet een reactie staat van eerder genoemde persoon. | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 13:58 |
Sorry? . | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 maart 2017 @ 14:07 |
Hahahahahahahahahaaaahahahahahaa wat een dom gelul, flikker toch op man | |
Peterselieman | zaterdag 4 maart 2017 @ 14:35 |
Als je dat artikel leest dan blijven er niet veel fabrikanten over die aan de eisen kunnen voldoen Siemens, Bombardier en Stadler? | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 14:42 |
Pesa? Chinezen? Hitachi? | |
Peterselieman | zaterdag 4 maart 2017 @ 14:46 |
Hebben die in Nederland én Oostenrijk iets gecertificeerd gekregen?
| |
James1988 | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:27 |
Stadler valt af, want Bombardier is met de order voor Oostenrijk aan de haal gegaan. Bombardier heeft niks geleverd aan Nederland, en Siemens al helemaal niet. En naar mijn weten heeft Alstom nog nooit iets weten te slijten aan Oostenrijk. Of tellen locs ook mee? Dan hebben Bombardier (Traxx MS) en Siemens (Vectron) nog wel een kans. | |
Ireyon | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:29 |
Ja man en alle politici zijn ordinaire zakkenvullers, 9/11 was een inside job en chemtrails remmen de ontwikkeling van de mens. | |
Peterselieman | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:30 |
Met een beetje smokkelen valt SLT nog binnen de marge en dan heb je Bombardier en Siemens al. Stadler is wel degelijk mogelijk, omdat bijvoorbeeld Westbahn met Zwitsers mat in Oostenrijk rijdt. | |
James1988 | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:31 |
Ohja, Westbahn is er ook nog. Die krijgen KISS2 geleverd van Stadler. Ok, Stadler gaat dit dus winnen. | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:44 |
Die alinea heb ik gemist. Zou Hitachi mee kunnen liften op de toelating die Ansaldo ooit gekregen heeft voor V250? | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:46 |
Bombardier heeft ook de SLT meegebouwd eah, en Siemens ook. | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:56 |
En als ik het nog een keer lees staat er volgens mij dat de leverancier de afgelopen vijf jaar treinen toegelaten moet hebben in zowel Nederland als Oostenrijk, en niet dat ze in de afgelopen vijf jaar een of meerdere treinen toegelaten hebben gekregen in beide landen. Edit: waarmee ook direct mijn hierboven geopperde variant dat Hitachi kan meeliften op die korte toelating van V250 van tafel kan. | |
derLudolf | zaterdag 4 maart 2017 @ 17:31 |
Zag de Arriva GTW vanmiddag die bij de Bedum door een vrachtwagen was geramd ook staan. Staat nog steeds bij Hairy elephant in Zuudbrauk | |
Peterselieman | zaterdag 4 maart 2017 @ 17:58 |
Het was Winsum Ik vraag me af wat Arriva er nog mee wil. | |
James1988 | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:05 |
In de tender staat dit: Hier staat iets heel anders: in de afgelopen 5 jaar moet de kandidaat minstens één nieuw spoorvoertuig (dus geen ombouw) toegelaten hebben gekregen volgens de eisen van het EBA, of een vergelijkbare instantie in Nederland of Oostenrijk. Hiermee wordt Hitachi Rail Italy (AnsaldoBreda) dus uitgesloten, maar kunnen eigenlijk alle andere bouwers meedoen. Wat Railcolor schrijft klopt dus niet helemaal. | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:15 |
In de laatste zin staat toch laatste vijf jaar toegelaten? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:16 |
Telt een ingetrokken toelating dan? | |
James1988 | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:24 |
Er staat dat de toelating de afgelopen 5 jaar moet zijn afgegeven. Waarom zou er anders worden gesproken over "ein neues Vollbahnfahrzeug" en wordt er nog eens nadrukkelijk benadrukt dat het "kein Umbau" mag zijn? Maar waar het eigenlijk om gaat: het is niet DE én NL én AT, maar DE óf NL óf AT. En dat (in combinatie met het vorige) maakt een groot verschil tussen "Alleen Stadler kan meedoen" of "Iedereen behalve AnsaldoBreda kan meedoen". [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 04-03-2017 18:41:00 ] | |
b2py | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:45 |
Dit soort voorwaarden om je aanbesteding naar 1 partij toe te schuiven mag niet dus het kan niet zijn dat alleen Stadler mag inschrijven. | |
James1988 | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:48 |
Maar dat is dus ook niet het geval, vanwege "DE, of NL, of AT". Daarmee kan bijna iedereen meedoen (zelfs PESA), behalve Hitachi. Want die hebben de afgelopen 5 jaar niks geleverd aan die drie landen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:53 |
Ja hoor, dit soort voorwaarden mag prima. | |
James1988 | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:54 |
De Fransen doen niet anders. En ook DB heeft al eens een keer een aanbesteding naar Siemens toegeschreven, door te eisen dat de nieuwe ICE-treinen (nu Velaro D) moesten kunnen samenwerken met de bestaande ICE 3. Alleen Siemens kon zoiets leveren. | |
Peterselieman | zaterdag 4 maart 2017 @ 19:04 |
kijk, dat maakt de zaak behoorlijk anders. Dan wordt de lijst plotseling veel langer. | |
RokStarr | zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05 |
Iemand hier de nieuwe Flirt al gespot? Ik kom iedere keer alleen maar koekblik-sprinters tegen... (Den Haag HS/Moerwijk/Rijswijk naar Delft) | |
James1988 | zaterdag 4 maart 2017 @ 19:07 |
NS-FLIRTs rijden niet in die regio, ze rijden vooral rond Arnhem / 's-Hertogenbosch / Eindhoven. | |
greavy | zaterdag 4 maart 2017 @ 20:10 |
Dus. Het stationsgebouw van Bad Bentheim is momenteel gesloten (nu ongeveer een 3,4 weken). De Kiosk is dicht. Het loket is tijdelijk verplaatst naar een portocabin op het voorplein. De rangeerder en ander stationspersoneel (ook schaftlokaal) hebben ook een portocabin gekregen. Er is een kaartautomaat buiten het stationsgebouw geplaatst. Oorzaak? DB Netze vond het nodig om de perrons op te hogen en te moderniseren. Ja, dat werd ook tijd. Spoor 2 en 3 waren geen probleem... Toen spoor 1. Ineens was het stationsgebouw niet meer toegankelijk via het perron, want het perron ligt hoger als de toegangsdeuren. Men is - na een tijdje via een ongewenste tussenoplossing (klimmen door de ramen) - aan het zoeken naar een oplossing "Maar die is niet makkelijk voor handen, waardoor de gemeente zich noodzakelijk vond het stationsgebouw uit veiligheidsoverwegingen te sluiten". Ja, de gemeente. Want die is daar eigenaar van het stationsgebouw, en niet DB (Netze). Die huren(/gebruiken) het alleen maar. Zie ook: | |
mart_83 | zaterdag 4 maart 2017 @ 22:41 |
omdat ik een weekendje in noorwegen ben, hier de trein gerelateerde foto's Station Elverum by martijn pikker, on Flickr Station Elverum by martijn pikker, on Flickr morgen of maandag komen er meer, maar die moeten nog genomen worden. | |
Kentekenplaat | zondag 5 maart 2017 @ 14:29 |
Ik denk ook dat het station minder levendig wordt en dat is op zich ook wel weer jammer. | |
b2py | zondag 5 maart 2017 @ 14:34 |
Ik bezocht even de stadler website, zouden ze dan ook panoramarijtuigen nemen? | |
James1988 | maandag 6 maart 2017 @ 08:11 |
NS denkt dat het nog vakantie is? De trein waar ik nu in zit is korter dan gebruikelijk (VIRM-IV ipv 2x DDZ-IV) en ook de volgende trein lijkt twee van de 10 bakken VIRM te missen. | |
Fred | maandag 6 maart 2017 @ 08:13 |
Ik zit in 1 van de 10 geplande bakken. Met vertraging, dat dan weer wel. | |
ReisT | maandag 6 maart 2017 @ 09:04 |
Ik zit in die trein van 8 bakken VIRM, voorbij Utrecht is dat om deze tijd voldoende. | |
derLudolf | maandag 6 maart 2017 @ 09:11 |
Is dat rijtuig waarin ze met het nieuwjaarsrondje zaten gemaakt door Stadler dan? [ Bericht 17% gewijzigd door derLudolf op 06-03-2017 17:33:31 ( Verkeerde kwoodt ) ] | |
James1988 | maandag 6 maart 2017 @ 10:47 |
Het leek inderdaad allemaal wel te passen. Dat kan ik niet zeggen over dat viertje tussen Breda en 's-Hertogenbosch. | |
ReisT | maandag 6 maart 2017 @ 11:11 |
Nee, dat was er een van begin jaren '90 toen bouwde Stadler nog niet zulke grote rijtuigen. | |
Peterselieman | maandag 6 maart 2017 @ 14:36 |
De Centrale Ondernemingsraad van de NS is het niet eens met het beleid van de directie. Die wil de retail op de stations afstoten en niet meebieden op de regionale lijnen. Dit is tegen het zere been van de COR http://nos.nl/artikel/216(...)beleid-directie.html | |
_serial_ | maandag 6 maart 2017 @ 14:41 |
En stiekem hebben ze daar best gelijk in. De horeca is een behoorlijke moneymaker, en waarom zou je niet meer meebieden ? Omdat het een keer misgegaan is in Limburg ? | |
Peter | maandag 6 maart 2017 @ 17:20 |
Richten op je kerntaken? | |
Peterselieman | maandag 6 maart 2017 @ 18:10 |
Als het de kerntaken niet in de weg zit en de reiziger ten goede komt hoeft het imo niet afgestoten te worden. | |
Peter | maandag 6 maart 2017 @ 18:53 |
Wel als het perverse prikkels geeft.. voor je retail-tak is het voordelig dat reizigers langer op je stations blijven. | |
Peterselieman | maandag 6 maart 2017 @ 19:45 |
Dat zal denk ik wel meevallen, want je moet ook een aantrekkelijk treinproduct neerzetten wil je de reizigers aan je kunnen binden | |
Kansenjongere | maandag 6 maart 2017 @ 20:34 |
Door het ontbreken van concurrentie bind je die klanten ook wel met het huidige weinig aantrekkelijke treinproduct. | |
James1988 | maandag 6 maart 2017 @ 20:50 |
Ik zie in de NS app dat de trein die vanochtend al zo lekker knus was (7:50 Breda - 8:18 's-Hertogenbosch) morgen weer zo'n capaciteitsknaller gaat zijn. In plaats van 8 bakken DDZ zou er een VIRM-zesje moeten rijden, vanwege de werkzaamheden bij Roosendaal. Dat is al krap voor deze trein, één van de drukste treinen van de Brabantse ochtendspits. Maar er rijdt dus een viertje. Applaus. | |
_serial_ | maandag 6 maart 2017 @ 20:55 |
Huh...de materieelplanning staat toch niet zó vroeg in de NS planner ? | |
James1988 | maandag 6 maart 2017 @ 20:56 |
Het staat in de app, dus dan zal het toch wel kloppen? | |
MTL | maandag 6 maart 2017 @ 20:59 |
Neu. Dat is de materieelinzet van vandaag normaal gesproken die gekopieerd wordt. De daadwerkelijke geplande inzet is pas na 4 uur 's nachts bekend, en zelfs dan is het volgens mij pas een kleine anderhalf uur voor vertrek van de vetreffende trein helemaal actueel. OV-tijden.com laat dat mooi zien: aangezien die enkel de daadwerkelijke samenstelling laat zien, zie je daar precies wanneer de treinsamenstelling door wordt gepushed naar de systemen. | |
James1988 | maandag 6 maart 2017 @ 21:01 |
Wat is dat dan voor kansloze functie? | |
Peterselieman | maandag 6 maart 2017 @ 21:09 |
Met een concurrent de kans geven zul je niet direct het treinproduct verbeteren. Je hebt ook een opdrachtgever nodig die er bovenop zit. Dat is bij de NS niet het geval, waardoor er veel laaghangend fruit niet geplukt wordt | |
James1988 | maandag 6 maart 2017 @ 21:12 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-2966214-2-a1503769 | |
DeaDLocK2K | maandag 6 maart 2017 @ 21:17 |
ctrl-f->fruit nul resultaten | |
Peterselieman | maandag 6 maart 2017 @ 21:27 |
Van de site van ProRail:http://www.prorail.nl/nieuws/fotos-spoorvernieuwing-roosendaal Zou de NS Prorail wel hebben verteld dat die site niet meer werkt? | |
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 00:14 |
In 2019 gaat de boel bij Hoogeveen op de schop om de doorgaande IC sneller te kunnen laten rijden. Het moet een winst van 75 seconden op gaan leveren. http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ij-Hoogeveen-in-2019 | |
iBugged | dinsdag 7 maart 2017 @ 08:33 |
Hoogeveen wilt een IC-stop, maar in plaats daarvan gaat ProRail aan de slag om die trein nog sneller het station voorbij te laten razen, ik vind het wel mooi :p | |
Duvel | dinsdag 7 maart 2017 @ 08:49 |
Resultaten zijn overrated. | |
Anthonie24 | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:10 |
treinen zijn geweldig. vooral NS. | |
James1988 | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:22 |
Ja, NS is op zich best een prima vervoerder. | |
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:23 |
Hun prestaties op de HSL zijn belabberd. Vandaag op Somda alweer een flinke lijst met uitgevallen treinen gelezen ... | |
b2py | dinsdag 7 maart 2017 @ 09:42 |
Daar was je het gisteren wat minder mee eens geloof ik | |
Anthonie24 | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:18 |
boeiend. en hij had het niet eens tegen jou dus. | |
derLudolf | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:27 |
Als maar een persoon erop mag reageren kun je beter gaan DM'en Iedereen mag hier, als ze gewoon normaal doen op elkaar reageren. Zelfs jij, misschien | |
Anthonie24 | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:29 |
wat ongeloofelijk aardig van je. maar ik heb geen tijd....want ik heb een druk leven en ik moet weer eens gaan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 maart 2017 @ 14:22 |
Heb je een nieuw account of is het hier mogelijk om nickchanges te doen? | |
Goverman | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:16 |
Zo, ik heb vandaag iets nieuws gedaan! Ik heb een treinreis van Rotterdam CS naar London (v.v.) geboekt, voor 2 personen. 59 euro p.p. enkele reis (dus heen en weer voor ons tweeën 236 euro) is nog helemaal niet zo gek. 2x Thalys en 2x Eurostar. Ik ben benieuwd... In juni kan ik hierover meer zeggen... | |
JDude | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:23 |
Succes! Laatste keer dat ik in de Eurostar zat gebeurde de treinramp bij Buizingen en heb ik me in Lille laten ophalen. Maar ondanks dat we het over België hebben is de kans niet groot dat dat nogmaals gebeurt natuurlijk | |
Maegrim | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:56 |
Wanneer ben je weer terug? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:17 |
Minstens één post per week toch? | |
b2py | woensdag 8 maart 2017 @ 07:35 |
Ik heb jullie nog helemaal niet verteld hoe erg mijn middagreis was. De trein reed niet, +18. #liefdagboek | |
Fred | woensdag 8 maart 2017 @ 09:21 |
Nadat de NS, is nu ook de wakkere krant wakker geworden: http://m.telegraaf.nl/bin(...)aan-ns-groepskaarten | |
_JdM_ | woensdag 8 maart 2017 @ 10:31 |
Ik mocht met de trein, doordat mijn bus niet reed. Idem +18. | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 maart 2017 @ 10:51 |
Ik had -2 vanochtend :/ | |
RokStarr | woensdag 8 maart 2017 @ 11:19 |
+5 vanochtend door gemiste Intercity, moest met de sprinter Ach schade viel te overzien | |
derLudolf | woensdag 8 maart 2017 @ 11:22 |
Geen vertraging vandaag, gisteren ook niet | |
James1988 | woensdag 8 maart 2017 @ 11:50 |
Ik had gisteren -10 door een vertraagde Intercity. | |
MTL | woensdag 8 maart 2017 @ 11:52 |
Ik had gisteren -30 doordat ik zelf wat doorgereden heb | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 maart 2017 @ 12:00 |
Nou, de overloopwissels tussen Stroe en Barneveld hebben ook weer 24 assen krom door de wissels gehad. Het is maar goed dat ik niet met rondje Nederland bezig ben. | |
b2py | woensdag 8 maart 2017 @ 12:09 |
Dan? | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 maart 2017 @ 12:52 |
Had ik de overstap gemist die ik nodig zou hebben voor het rondje. Probleem is alleen dat ik zelf ook een overstap miste omdat dit grapje (die +2 zou moeten kosten) +4 opleverde. Geluk bij een ongeluk: De afspraak waar ik nu te laat zou komen is afgebeld. | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 14:38 |
De NS wil dat de ICNG toegelaten krijgen tot België. Hiervoor worden twee stellen besteld bij Alstom, zodat als de Benelux vervangen wordt de toelating in ieder geval rond is. http://www.treinreiziger.(...)len-richting-belgie/ | |
derLudolf | woensdag 8 maart 2017 @ 14:40 |
Beter regelen ze toelating tot en met België | |
ReisT | woensdag 8 maart 2017 @ 15:36 |
Nog beter bestellen ze gelijk een versie die ook in Duitsland kan rijden. Voor Den Haag-Eindhoven-Köln en Schiphol-Heerlen-Aachen. | |
b2py | woensdag 8 maart 2017 @ 16:53 |
Voor de duizendmiljoenste keer dit jaar een aanrijding persoon Breda - Tilburg, hardnekkige hotspot.. | |
James1988 | woensdag 8 maart 2017 @ 17:32 |
Meer specifiek in Dorst. Er zijn daar twee overwegen waar het vaak raak lijkt te zijn. | |
JDude | woensdag 8 maart 2017 @ 18:12 |
Affirmative. Kwam rustig de buurtsuper uit gehobbeld toen opeens de hulpdiensten om m'n oren vlogen . | |
RokStarr | donderdag 9 maart 2017 @ 08:23 |
Top, 5 seconden te laat voor de vertraagde IC richting Dordrecht, en de IC naar Breda rijdt niet. +14 daardoor | |
Kansenjongere | donderdag 9 maart 2017 @ 08:36 |
Die NS extra upgrades zijn wel prettig, zowaar eens fatsoenlijk kunnen zitten. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:15 |
Tussen Luik en Brussel bij het plaatsje Ans is vanochtend een dubbeldekstrein onaangekondigd gesplitst http://nos.nl/artikel/216(...)-vol-passagiers.html | |
dennistd | donderdag 9 maart 2017 @ 12:35 |
En de trein die vorige maand in Leuven ontspoorde reed met 100km/h door een afbuigend 40km/h-wissel: http://nos.nl/artikel/216(...)ed-veel-te-hard.html | |
Salatrel | donderdag 9 maart 2017 @ 12:41 |
Mag dat niet dan? | |
Fixers | donderdag 9 maart 2017 @ 12:44 |
Regeltjes van de baas, daar denkt de vakbond toch anders over. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:49 |
In Nieuwerkerk aan den IJssel lukte het prima | |
Salatrel | donderdag 9 maart 2017 @ 12:54 |
ja daarom... dat roestrijden kost anders toch veelsteveel tijd | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 13:07 |
Heeft iemand een idee waarom er zonnepanelen langs de Oude Lijn staan? Ze zijn er hagelnieuw uit, dus misschien net neer gezet? | |
Salatrel | donderdag 9 maart 2017 @ 13:13 |
energie voor de groene seinen | |
b2py | donderdag 9 maart 2017 @ 13:17 |
Om de boel wat op te fleuren. Tering, waarom zouden die er staan . Stroom opwekken.. | |
Zelfscanner | donderdag 9 maart 2017 @ 13:27 |
| |
ReisT | donderdag 9 maart 2017 @ 14:10 |
Veel beter voor het milieu natuurlijk dan de rode diesel voor rode seinen | |
_JdM_ | donderdag 9 maart 2017 @ 15:05 |
Wederom een SGM die bij Haarlem in de hens staat. | |
Zelfscanner | donderdag 9 maart 2017 @ 15:06 |
Zo te lezen is jack de fikker weer op pad | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 15:15 |
Of brandende SGM's voor de geel/oranje seinen | |
Ajaxfan | donderdag 9 maart 2017 @ 15:26 |
3e keer in een paar maanden tijd na Den Haag en Zandvoort?
| |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 15:46 |
4e al. Je vergeet Amsterdam Sloterdijk | |
_JdM_ | donderdag 9 maart 2017 @ 15:48 |
4de keer. 2x Haarlem, 1 x Den Haag en nu weer Haarlem. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 16:07 |
Volgens een bericht bij onze buren is het nog erger ... http://www.somda.nl/forum(...)ende+dingen+9+maart/ | |
Ajaxfan | donderdag 9 maart 2017 @ 16:21 |
Trein pyromaan? | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 16:46 |
vermoedelijk wel. | |
Zelfscanner | donderdag 9 maart 2017 @ 17:59 |
En blijkbaar kunnen we er helemaal niks mee. | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 18:49 |
Waarom zou je stroom gaan wekken als je dat vrijwel altijd bij de hand hebt langs een geëlektrificeerde spoorlijn? | |
derLudolf | donderdag 9 maart 2017 @ 18:52 |
Om die prik erop te krijgen? | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 18:53 |
Daar zijn ze nou net te klein voor. | |
Zelfscanner | donderdag 9 maart 2017 @ 19:48 |
Om wat terug te verdienen? | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 19:49 |
Zou Wimlex op Koningsdag wel of niet over de HSL rijden met zijn treintje? | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 19:49 |
Ze zijn echt dermate klein dat ze hooguit gebruikt kunnen worden voor een sensor oid. | |
derLudolf | donderdag 9 maart 2017 @ 19:54 |
Nee moet betrouwbaar zijn En welke loc zal worden ingezet? | |
b2py | donderdag 9 maart 2017 @ 19:55 |
Nou prima toch? http://www.spoorpro.nl/ma(...)amer-voor-spoordata/ | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 20:00 |
Ah kijk, klinkt logisch. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 20:07 |
Uitspraken van Eringa van vandaag sluiten daarbij aan http://www.spoorpro.nl/sp(...)roeven-op-het-spoor/ | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 maart 2017 @ 20:10 |
Morgen maar eens kijken waar Bonifatius werd vermoord. Is het het makkelijkst om de bus vanaf Leeuwarden te pakken of vanaf Veenwouden? | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 20:16 |
Leeuwarden. Stopper uit Leeuwarden heeft namelijk geen aansluiting op de bussen op het station Feanwâlden. De stopper uit Groningen wel. Check de site van Arriva welke bussen je kunt nemen. Let wel, lijn 355 is een Qliner en daarvoor betaal je een hoger tarief. | |
b2py | donderdag 9 maart 2017 @ 20:18 |
De baas betaald, duh | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 maart 2017 @ 20:24 |
Thanks! AltijdVrij én de baas betaalT | |
b2py | donderdag 9 maart 2017 @ 20:29 |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 20:31 |
Vast twee 1700's met een derde in de buurt op reserve. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 20:34 |
De laatste keer is TRAXX ingezet | |
derLudolf | donderdag 9 maart 2017 @ 20:36 |
Die zullen dan wel eerst even gespoten worden zeker? Anders is het niet goed genoeg voor onze bijstandsfamilie. | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 maart 2017 @ 20:38 |
Voor de Tokkies kan je beter 1 persoon per rijtuig houden. Als Hanna in die trein stapt zie je het schommelen. | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 20:41 |
Lijkt er trouwens op dat er niet met historisch mat wordt gereden op de laatste dag van de Hoeksche Lijn. | |
Dr_Flash | donderdag 9 maart 2017 @ 20:53 |
Fraai staaltje zwakzinnigen-journalistiek weer. Wie is NS-Prorail? Wat is een NS-stationshalte? Zou het pijn doen als zo iemand zelf na moet gaan denken? | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 20:55 |
Welkom terug, Fles | |
Zelfscanner | donderdag 9 maart 2017 @ 20:58 |
De vraag is meer of ze Tilburg gaan bereiken. Het is de uitgelezen kans voor een treinspringer. | |
dennistd | donderdag 9 maart 2017 @ 21:01 |
Dat wordt zondag 26 maart al gedaan, terwijl vrijdag 31 maart echt de laatste dag is. | |
derLudolf | donderdag 9 maart 2017 @ 21:03 |
Langs het hele traject zal wel een gewapende marechaussee staan... | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 maart 2017 @ 21:04 |
Als ik die link open dan redirect hij naar een website over financiën. En dat doet 'ie ook op een chromebook dus ik vermoed dat het niet aan malware ligt. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 21:04 |
Zelfs met een boottrein volgens Stichting Mat'54 | |
Dr_Flash | donderdag 9 maart 2017 @ 21:04 |
Hallon Zag trouwens dat de Westfalenbahn Kiss3 heeft rijden tussen Rheine en Braunschweig. | |
Zelfscanner | donderdag 9 maart 2017 @ 21:21 |
Hele traject, succes. Of stapt die 1 halte voor Tilburg op? (Uni..) | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 21:36 |
Zal mij idd niks verbazen als Wim-Lex met de auto naar Gilze-Rijen of Tilburg Universiteit rijdt om daar op de trein te stappen. Zeker in Tilburg Universiteit kan je die trein makkelijk neerzetten om het gevolg in te laten stappen. | |
b2py | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:43 |
Komtie met de trina dan? | |
derLudolf | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:45 |
Rijdt dan gewoon het hele stuk met de auto. Dit is gewoon verkwisting | |
iBugged | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:24 |
Is er maar 1 spoor beschikbaar tussen Roosendaal en Bergen op Zoom? De IC naar Roosendaal wacht nu 7 minuten op Bergen terwijl dat normaal op Roosendaal gebeurt. Als de IC uit Roosendaal vertraagd is, dan wacht ie daarop ook terwijl de trein vanuit Roosendaal valk voor het station nog van spoor wisselt (vanuit de trein gezien linker naar rechterspoor omdat links bezet is door die IC naar Roosendaal..) | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:28 |
Spoorvernieuwing te Roosendaal, waardoor de spoorcapaciteit beperkt is | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:48 |
Ik ben maar weer eens in de pen geklommen. Niet dat het zin heeft maar ik kan de dag weer met een lach aan: https://forum.ns.nl/stel-(...)utisme-de-ov-c-33186 | |
iBugged | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:55 |
Ah, helder. Heb d'r gelukkig geen last van, ik moet de andere kant op | |
b2py | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:14 |
Ze hebben er zin in bij GL: http://www.treinreiziger.nl/groenlinks-openbaar-vervoer/ | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:17 |
Het CDA wil 0,3 miljard weghalen bij het OV en in wegen stoppen | |
Fred | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:13 |
Ik krijg bij die partij altijd het gevoel dat ze niet helemaal snappen hoe de wereld werkt. Neem deze passage over marktwerking: Trein en (streek)bus sluiten nu niet op elkaar aan omdat voor beide partijen geen enkel belang bestaat dat reizigers overstappen op het andere vervoersmiddel. Als je alle sprinters gaat aanbesteden door regionale vervoerders zal je zien dat straks de bus prima aansluit op de sprinters, maar de sprinters niet op de intercity's. De NS heeft er geen belang bij dat reizigers met een andere vervoerder verder gaan en de regionale vervoerders hebben geen belang bij reizigers die overstappen op een intercity, dus die zorgen wel dat de sprinters op elkaar aansluiten. Wat ze (vanuit GL-standpunt) zouden moeten voorstellen is het oprichten van een nationale OV-autoriteit die met gemeenten en provincies een dienstregeling dicteert, waarbij vervolgens regionaal een vervoerder wordt geselecteerd middels de bekende aanbestedingen. | |
Ireyon | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:00 |
Het afschaffen van overganskaartjes is inderdaad belachelijk. Heb regelmatig voor 2 euro een toeslagje Eindhoven - Tilburg gekocht, van de één op de andere dag was dat opeens alleen voor fucking 25 euro mogelijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:03 |
Hoop voor je dat dat nog zo is na de reactie van meneer of mevrouw Tamzin. "Ik heb zelf geen problemen met de automaten dus ga ergens anders janken". | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:55 |
Ja ik zat het in de bus te lezen en het is dat de DRIS het weer eens niet deed anders had ik m'n laptop gepakt en direct een blaatreactie geschreven | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:58 |
...maar nu heb je wat beter over minder impulsieve bewoordingen kunnen nadenken? [ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 10-03-2017 14:13:49 ] | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:18 |
Het ongevalsstel van Winsum staat niet meer bij Mammoet in Zuidbroek. Waar wel is onbekend. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:22 |
Ongelofelijk ook inderdaad hoe die lui op dat NS-forum tegen de werkelijkheid aankijken. Zie ook dit: https://forum.ns.nl/op-st(...)-open-poortjes-29358 er is een alarmeringssituatie en de poortjes blijven dicht. Niemand van NS weet wat er moet gebeuren, niemand durft de poortjes open te zetten (want hey, ons geld is natuurlijk belangrijker dan jullie leven), en dan wordt de vraag als "beantwoord" beschouwd met een mededeling over dat het afgaan van het alarm een fout in het systeem was Dan begrijp je er toch wel echt HE LE MAAL geen ene pepernoot van, of wel dan |