abonnementen ibood.com bol.com
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:10:52 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169289339
registreer om deze reclame te verbergen
Dus. Het stationsgebouw van Bad Bentheim is momenteel gesloten (nu ongeveer een 3,4 weken). De Kiosk is dicht. Het loket is tijdelijk verplaatst naar een portocabin op het voorplein. De rangeerder en ander stationspersoneel (ook schaftlokaal) hebben ook een portocabin gekregen. Er is een kaartautomaat buiten het stationsgebouw geplaatst.
Oorzaak? DB Netze vond het nodig om de perrons op te hogen en te moderniseren. Ja, dat werd ook tijd. Spoor 2 en 3 waren geen probleem...
Toen spoor 1. Ineens was het stationsgebouw niet meer toegankelijk via het perron, want het perron ligt hoger als de toegangsdeuren.
Men is - na een tijdje via een ongewenste tussenoplossing (klimmen door de ramen) - aan het zoeken naar een oplossing "Maar die is niet makkelijk voor handen, waardoor de gemeente zich noodzakelijk vond het stationsgebouw uit veiligheidsoverwegingen te sluiten". Ja, de gemeente. Want die is daar eigenaar van het stationsgebouw, en niet DB (Netze). Die huren(/gebruiken) het alleen maar.

Zie ook:
pi_169293549
omdat ik een weekendje in noorwegen ben, hier de trein gerelateerde foto's :*

33122413071_0fb8bc3edb_k.jpgStation Elverum by martijn pikker, on Flickr

33250756305_5c1a8ec561_k.jpgStation Elverum by martijn pikker, on Flickr

morgen of maandag komen er meer, maar die moeten nog genomen worden.
ik ben een beetje raar.
http://www.snackroulette.nl/
^projectje
  zondag 5 maart 2017 @ 14:29:31 #178
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_169304408
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:44 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Zo op het oog is t hoofdstation de afgelopen 30 jaar niet echt veel veranderd, vind om eerlijk te zijn het busstation aan de stadszjde een stuk mooier qua uitzicht, zometeen kijk je gewoon tegen de achterkant van de huizen aan de Parkweg aan :(
Ik denk ook dat het station minder levendig wordt en dat is op zich ook wel weer jammer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 maart 2017 @ 14:34:05 #179
256146 b2py
Beton!
pi_169304565
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:31 schreef James1988 het volgende:
Ohja, Westbahn is er ook nog. Die krijgen KISS2 geleverd van Stadler.

Ok, Stadler gaat dit dus winnen. :P
Ik bezocht even de stadler website, zouden ze dan ook panoramarijtuigen nemen? :D
  maandag 6 maart 2017 @ 08:11:45 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169324635
NS denkt dat het nog vakantie is? De trein waar ik nu in zit is korter dan gebruikelijk (VIRM-IV ipv 2x DDZ-IV) en ook de volgende trein lijkt twee van de 10 bakken VIRM te missen.
We are shaping the future.
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 08:13:39 #181
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169324644
Ik zit in 1 van de 10 geplande bakken. Met vertraging, dat dan weer wel.
So we just called him Fred
pi_169324990
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zit in die trein van 8 bakken VIRM, voorbij Utrecht is dat om deze tijd voldoende.
Waar is toch dat zebrahondje voor?
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 09:11:29 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169325048
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik bezocht even de stadler website, zouden ze dan ook panoramarijtuigen nemen? :D
Is dat rijtuig waarin ze met het nieuwjaarsrondje zaten gemaakt door Stadler dan? :)

[ Bericht 17% gewijzigd door derLudolf op 06-03-2017 17:33:31 ( Verkeerde kwoodt ) ]
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  maandag 6 maart 2017 @ 10:47:31 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169326140
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:04 schreef ReisT het volgende:
Ik zit in die trein van 8 bakken VIRM, voorbij Utrecht is dat om deze tijd voldoende.
Het leek inderdaad allemaal wel te passen.

Dat kan ik niet zeggen over dat viertje tussen Breda en 's-Hertogenbosch.
We are shaping the future.
pi_169326443
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat rijtuig waarin ze met het nieuwjaarsrondje zaten gemaakt door Stadler dan? :)
Nee, dat was er een van begin jaren '90 toen bouwde Stadler nog niet zulke grote rijtuigen.
Waar is toch dat zebrahondje voor?
pi_169329575
De Centrale Ondernemingsraad van de NS is het niet eens met het beleid van de directie. Die wil de retail op de stations afstoten en niet meebieden op de regionale lijnen. Dit is tegen het zere been van de COR

http://nos.nl/artikel/216(...)beleid-directie.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169329653
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Centrale Ondernemingsraad van de NS is het niet eens met het beleid van de directie. Die wil de retail op de stations afstoten en niet meebieden op de regionale lijnen. Dit is tegen het zere been van de COR

http://nos.nl/artikel/216(...)beleid-directie.html
En stiekem hebben ze daar best gelijk in. De horeca is een behoorlijke moneymaker, en waarom zou je niet meer meebieden ? Omdat het een keer misgegaan is in Limburg ?
and there was some silence
pi_169333063
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En stiekem hebben ze daar best gelijk in. De horeca is een behoorlijke moneymaker, en waarom zou je niet meer meebieden ? Omdat het een keer misgegaan is in Limburg ?
Richten op je kerntaken?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_169333954
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Richten op je kerntaken?
Als het de kerntaken niet in de weg zit en de reiziger ten goede komt hoeft het imo niet afgestoten te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169334665
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het de kerntaken niet in de weg zit en de reiziger ten goede komt hoeft het imo niet afgestoten te worden.
Wel als het perverse prikkels geeft.. voor je retail-tak is het voordelig dat reizigers langer op je stations blijven.
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_169335929
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Wel als het perverse prikkels geeft.. voor je retail-tak is het voordelig dat reizigers langer op je stations blijven.
Dat zal denk ik wel meevallen, want je moet ook een aantrekkelijk treinproduct neerzetten wil je de reizigers aan je kunnen binden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169337389
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal denk ik wel meevallen, want je moet ook een aantrekkelijk treinproduct neerzetten wil je de reizigers aan je kunnen binden
Door het ontbreken van concurrentie bind je die klanten ook wel met het huidige weinig aantrekkelijke treinproduct.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:50:45 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169337905
Ik zie in de NS app dat de trein die vanochtend al zo lekker knus was (7:50 Breda - 8:18 's-Hertogenbosch) morgen weer zo'n capaciteitsknaller gaat zijn.

In plaats van 8 bakken DDZ zou er een VIRM-zesje moeten rijden, vanwege de werkzaamheden bij Roosendaal. Dat is al krap voor deze trein, n van de drukste treinen van de Brabantse ochtendspits.

Maar er rijdt dus een viertje.

Applaus.
We are shaping the future.
pi_169338077
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:50 schreef James1988 het volgende:
Ik zie in de NS app dat de trein die vanochtend al zo lekker knus was (7:50 Breda - 8:18 's-Hertogenbosch) morgen weer zo'n capaciteitsknaller gaat zijn.

In plaats van 8 bakken DDZ zou er een VIRM-zesje moeten rijden, vanwege de werkzaamheden bij Roosendaal. Dat is al krap voor deze trein, n van de drukste treinen van de Brabantse ochtendspits.

Maar er rijdt dus een viertje.

Applaus.
Huh...de materieelplanning staat toch niet z vroeg in de NS planner ?
and there was some silence
  maandag 6 maart 2017 @ 20:56:38 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169338130
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Huh...de materieelplanning staat toch niet z vroeg in de NS planner ?
Het staat in de app, dus dan zal het toch wel kloppen?
We are shaping the future.
pi_169338248
Neu. Dat is de materieelinzet van vandaag normaal gesproken die gekopieerd wordt.
De daadwerkelijke geplande inzet is pas na 4 uur 's nachts bekend, en zelfs dan is het volgens mij pas een kleine anderhalf uur voor vertrek van de vetreffende trein helemaal actueel.
OV-tijden.com laat dat mooi zien: aangezien die enkel de daadwerkelijke samenstelling laat zien, zie je daar precies wanneer de treinsamenstelling door wordt gepushed naar de systemen.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:01:05 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169338305
:')

Wat is dat dan voor kansloze functie?
We are shaping the future.
pi_169338593
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Door het ontbreken van concurrentie bind je die klanten ook wel met het huidige weinig aantrekkelijke treinproduct.
Met een concurrent de kans geven zul je niet direct het treinproduct verbeteren. Je hebt ook een opdrachtgever nodig die er bovenop zit. Dat is bij de NS niet het geval, waardoor er veel laaghangend fruit niet geplukt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 maart 2017 @ 21:12:57 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169338685
We are shaping the future.
pi_169338832
quote:
ctrl-f->fruit
nul resultaten
Bier.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')