Ik denk ook dat het station minder levendig wordt en dat is op zich ook wel weer jammer.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 12:44 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Zo op het oog is t hoofdstation de afgelopen 30 jaar niet echt veel veranderd, vind om eerlijk te zijn het busstation aan de stadszjde een stuk mooier qua uitzicht, zometeen kijk je gewoon tegen de achterkant van de huizen aan de Parkweg aan
Ik bezocht even de stadler website, zouden ze dan ook panoramarijtuigen nemen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 16:31 schreef James1988 het volgende:
Ohja, Westbahn is er ook nog. Die krijgen KISS2 geleverd van Stadler.
Ok, Stadler gaat dit dus winnen.
Is dat rijtuig waarin ze met het nieuwjaarsrondje zaten gemaakt door Stadler dan?quote:Op zondag 5 maart 2017 14:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bezocht even de stadler website, zouden ze dan ook panoramarijtuigen nemen?
Het leek inderdaad allemaal wel te passen.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:04 schreef ReisT het volgende:
Ik zit in die trein van 8 bakken VIRM, voorbij Utrecht is dat om deze tijd voldoende.
Nee, dat was er een van begin jaren '90 toen bouwde Stadler nog niet zulke grote rijtuigen.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat rijtuig waarin ze met het nieuwjaarsrondje zaten gemaakt door Stadler dan?
En stiekem hebben ze daar best gelijk in. De horeca is een behoorlijke moneymaker, en waarom zou je niet meer meebieden ? Omdat het een keer misgegaan is in Limburg ?quote:Op maandag 6 maart 2017 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Centrale Ondernemingsraad van de NS is het niet eens met het beleid van de directie. Die wil de retail op de stations afstoten en niet meebieden op de regionale lijnen. Dit is tegen het zere been van de COR
http://nos.nl/artikel/216(...)beleid-directie.html
Richten op je kerntaken?quote:Op maandag 6 maart 2017 14:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En stiekem hebben ze daar best gelijk in. De horeca is een behoorlijke moneymaker, en waarom zou je niet meer meebieden ? Omdat het een keer misgegaan is in Limburg ?
Als het de kerntaken niet in de weg zit en de reiziger ten goede komt hoeft het imo niet afgestoten te worden.quote:
Wel als het perverse prikkels geeft.. voor je retail-tak is het voordelig dat reizigers langer op je stations blijven.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het de kerntaken niet in de weg zit en de reiziger ten goede komt hoeft het imo niet afgestoten te worden.
Dat zal denk ik wel meevallen, want je moet ook een aantrekkelijk treinproduct neerzetten wil je de reizigers aan je kunnen bindenquote:Op maandag 6 maart 2017 18:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Wel als het perverse prikkels geeft.. voor je retail-tak is het voordelig dat reizigers langer op je stations blijven.
Door het ontbreken van concurrentie bind je die klanten ook wel met het huidige weinig aantrekkelijke treinproduct.quote:Op maandag 6 maart 2017 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal denk ik wel meevallen, want je moet ook een aantrekkelijk treinproduct neerzetten wil je de reizigers aan je kunnen binden
Huh...de materieelplanning staat toch niet zó vroeg in de NS planner ?quote:Op maandag 6 maart 2017 20:50 schreef James1988 het volgende:
Ik zie in de NS app dat de trein die vanochtend al zo lekker knus was (7:50 Breda - 8:18 's-Hertogenbosch) morgen weer zo'n capaciteitsknaller gaat zijn.
In plaats van 8 bakken DDZ zou er een VIRM-zesje moeten rijden, vanwege de werkzaamheden bij Roosendaal. Dat is al krap voor deze trein, één van de drukste treinen van de Brabantse ochtendspits.
Maar er rijdt dus een viertje.
Applaus.
Het staat in de app, dus dan zal het toch wel kloppen?quote:Op maandag 6 maart 2017 20:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Huh...de materieelplanning staat toch niet zó vroeg in de NS planner ?
Met een concurrent de kans geven zul je niet direct het treinproduct verbeteren. Je hebt ook een opdrachtgever nodig die er bovenop zit. Dat is bij de NS niet het geval, waardoor er veel laaghangend fruit niet geplukt wordtquote:Op maandag 6 maart 2017 20:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Door het ontbreken van concurrentie bind je die klanten ook wel met het huidige weinig aantrekkelijke treinproduct.
ctrl-f->fruitquote:Op maandag 6 maart 2017 21:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-2966214-2-a1503769
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |