abonnementen ibood.com bol.com
pi_169282722
registreer om deze reclame te verbergen
Sorry? :'). _O-
pi_169282891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:57 schreef Adrie072 het volgende:
Een dergelijke persoon heeft een grote verantwoordelijkheid, een groot netwerk, is eigenlijk altijd aan het werk, en dan gaan wij lopen zeiken over een paar ton? Give me a fucking break.

Schei toch uit man, zo`n persoon zit er voor de buhne, heeft 0,0 procent invloed op het succes van een onderneming als het GVB en zit er alleen voor zichzelf en voor niemand anders.
Wat voor vergoeding ze krijgen, zal mij ook een biet zijn. Vind het alleen maar jammer dat in het artikel niet een reactie staat van eerder genoemde persoon.
Hahahahahahahahahaaaahahahahahaa _O- wat een dom gelul, flikker toch op man :D
Bier.
pi_169283406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:04 schreef b2py het volgende:
DB heeft een tender gelanceerd voor een combinatie van rijtuigen met locomotief om passagiers te vervoeren die geschikt moet zijn voor Duitsland, Oostenrijk en 'andere Europese landen'.
http://railcolornews.com/(...)tiven-und-wagenzuge/
Als je dat artikel leest dan blijven er niet veel fabrikanten over die aan de eisen kunnen voldoen :P

Siemens, Bombardier en Stadler?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169283533
registreer om deze reclame te verbergen
Pesa? Chinezen? Hitachi?
pi_169283611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:42 schreef b2py het volgende:
Pesa? Chinezen? Hitachi?
Hebben die in Nederland n Oostenrijk iets gecertificeerd gekregen?

quote:
Also, the manufacturer(s) must have produced a mainline train type that has been fully approved for Austria and the Netherlands during the past five years. It/They should have production capacity for at least twenty trains per year, starting in 2021. One composition should have at least 485 seats.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:27:19 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169285352
Stadler valt af, want Bombardier is met de order voor Oostenrijk aan de haal gegaan. Bombardier heeft niks geleverd aan Nederland, en Siemens al helemaal niet. En naar mijn weten heeft Alstom nog nooit iets weten te slijten aan Oostenrijk.

Of tellen locs ook mee? Dan hebben Bombardier (Traxx MS) en Siemens (Vectron) nog wel een kans.
We are shaping the future.
pi_169285391
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:57 schreef Adrie072 het volgende:
Schei toch uit man, zo`n persoon zit er voor de buhne, heeft 0,0 procent invloed op het succes van een onderneming als het GVB en zit er alleen voor zichzelf en voor niemand anders.
Ja man en alle politici zijn ordinaire zakkenvullers, 9/11 was een inside job en chemtrails remmen de ontwikkeling van de mens.
“There is nothing as deceptive as an obvious fact”
pi_169285404
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:27 schreef James1988 het volgende:
Stadler valt af, want Bombardier is met de order voor Oostenrijk aan de haal gegaan. Bombardier heeft niks geleverd aan Nederland, en Siemens al helemaal niet. En naar mijn weten heeft Alstom nog nooit iets weten te slijten aan Oostenrijk.

Of tellen locs ook mee? Dan hebben Bombardier (Traxx MS) en Siemens (Vectron) nog wel een kans.
Met een beetje smokkelen valt SLT nog binnen de marge en dan heb je Bombardier en Siemens al. Stadler is wel degelijk mogelijk, omdat bijvoorbeeld Westbahn met Zwitsers mat in Oostenrijk rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:31:57 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169285434
Ohja, Westbahn is er ook nog. Die krijgen KISS2 geleverd van Stadler.

Ok, Stadler gaat dit dus winnen. :P
We are shaping the future.
pi_169285662
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hebben die in Nederland n Oostenrijk iets gecertificeerd gekregen?

[..]

Die alinea heb ik gemist. Zou Hitachi mee kunnen liften op de toelating die Ansaldo ooit gekregen heeft voor V250?
pi_169285699
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:27 schreef James1988 het volgende:
Stadler valt af, want Bombardier is met de order voor Oostenrijk aan de haal gegaan. Bombardier heeft niks geleverd aan Nederland, en Siemens al helemaal niet. En naar mijn weten heeft Alstom nog nooit iets weten te slijten aan Oostenrijk.

Of tellen locs ook mee? Dan hebben Bombardier (Traxx MS) en Siemens (Vectron) nog wel een kans.
Bombardier heeft ook de SLT meegebouwd eah, en Siemens ook.
pi_169285851
En als ik het nog een keer lees staat er volgens mij dat de leverancier de afgelopen vijf jaar treinen toegelaten moet hebben in zowel Nederland als Oostenrijk, en niet dat ze in de afgelopen vijf jaar een of meerdere treinen toegelaten hebben gekregen in beide landen.

Edit: waarmee ook direct mijn hierboven geopperde variant dat Hitachi kan meeliften op die korte toelating van V250 van tafel kan.
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 17:31:33 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169286511
Zag de Arriva GTW vanmiddag die bij de Bedum door een vrachtwagen was geramd ook staan.

Staat nog steeds bij Hairy elephant in Zuudbrauk
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169287059
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:31 schreef derLudolf het volgende:
Zag de Arriva GTW vanmiddag die bij de Bedum door een vrachtwagen was geramd ook staan.

Staat nog steeds bij Hairy elephant in Zuudbrauk
Het was Winsum :+

Ik vraag me af wat Arriva er nog mee wil.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:05:43 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287179
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:56 schreef b2py het volgende:
En als ik het nog een keer lees staat er volgens mij dat de leverancier de afgelopen vijf jaar treinen toegelaten moet hebben in zowel Nederland als Oostenrijk, en niet dat ze in de afgelopen vijf jaar een of meerdere treinen toegelaten hebben gekregen in beide landen.

Edit: waarmee ook direct mijn hierboven geopperde variant dat Hitachi kan meeliften op die korte toelating van V250 van tafel kan.
In de tender staat dit:

quote:
Der Bewerber muss mindestens ein neues Vollbahnfahrzeug (kein Umbau) im Sinne der Eisenbahn-Bau- und Betriebsordnung (EBO) beim Eisenbahnbundesamt oder eines vergleichbaren Verfahrens in den Niederlanden oder in sterreich innerhalb der letzten fnf (5) Jahre zugelassen haben.
Hier staat iets heel anders: in de afgelopen 5 jaar moet de kandidaat minstens n nieuw spoorvoertuig (dus geen ombouw) toegelaten hebben gekregen volgens de eisen van het EBA, of een vergelijkbare instantie in Nederland of Oostenrijk.

Hiermee wordt Hitachi Rail Italy (AnsaldoBreda) dus uitgesloten, maar kunnen eigenlijk alle andere bouwers meedoen. Wat Railcolor schrijft klopt dus niet helemaal.
We are shaping the future.
pi_169287325
In de laatste zin staat toch laatste vijf jaar toegelaten?
pi_169287339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:15 schreef b2py het volgende:
In de laatste zin staat toch laatste vijf jaar toegelaten?
Telt een ingetrokken toelating dan?
Bier.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:24:25 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:15 schreef b2py het volgende:
In de laatste zin staat toch laatste vijf jaar toegelaten?
Er staat dat de toelating de afgelopen 5 jaar moet zijn afgegeven. Waarom zou er anders worden gesproken over "ein neues Vollbahnfahrzeug" en wordt er nog eens nadrukkelijk benadrukt dat het "kein Umbau" mag zijn?

Maar waar het eigenlijk om gaat: het is niet DE n NL n AT, maar DE f NL f AT. En dat (in combinatie met het vorige) maakt een groot verschil tussen "Alleen Stadler kan meedoen" of "Iedereen behalve AnsaldoBreda kan meedoen".

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 04-03-2017 18:41:00 ]
We are shaping the future.
pi_169287705
Dit soort voorwaarden om je aanbesteding naar 1 partij toe te schuiven mag niet dus het kan niet zijn dat alleen Stadler mag inschrijven.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:48:16 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287743
Maar dat is dus ook niet het geval, vanwege "DE, of NL, of AT". Daarmee kan bijna iedereen meedoen (zelfs PESA), behalve Hitachi. Want die hebben de afgelopen 5 jaar niks geleverd aan die drie landen.
We are shaping the future.
pi_169287830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:45 schreef b2py het volgende:
Dit soort voorwaarden om je aanbesteding naar 1 partij toe te schuiven mag niet dus het kan niet zijn dat alleen Stadler mag inschrijven.
Ja hoor, dit soort voorwaarden mag prima.
Bier.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:54:44 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja hoor, dit soort voorwaarden mag prima.
De Fransen doen niet anders.

En ook DB heeft al eens een keer een aanbesteding naar Siemens toegeschreven, door te eisen dat de nieuwe ICE-treinen (nu Velaro D) moesten kunnen samenwerken met de bestaande ICE 3. Alleen Siemens kon zoiets leveren.
We are shaping the future.
pi_169287997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

In de tender staat dit:

[..]

Hier staat iets heel anders: in de afgelopen 5 jaar moet de kandidaat minstens n nieuw spoorvoertuig (dus geen ombouw) toegelaten hebben gekregen volgens de eisen van het EBA, of een vergelijkbare instantie in Nederland of Oostenrijk.

Hiermee wordt Hitachi Rail Italy (AnsaldoBreda) dus uitgesloten, maar kunnen eigenlijk alle andere bouwers meedoen. Wat Railcolor schrijft klopt dus niet helemaal.
kijk, dat maakt de zaak behoorlijk anders. Dan wordt de lijst plotseling veel langer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:40 #174
465295 RokStarr
ijshockey fan - HIJS rocks
pi_169288010
Iemand hier de nieuwe Flirt al gespot? Ik kom iedere keer alleen maar koekblik-sprinters tegen... (Den Haag HS/Moerwijk/Rijswijk naar Delft)
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:07:36 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169288047
NS-FLIRTs rijden niet in die regio, ze rijden vooral rond Arnhem / 's-Hertogenbosch / Eindhoven.
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')